Ik zeg ook niet dat de racecoureur hier inspraak in heeft. Maar ik kan me indenken dat de racecoureur (via media?) zijn ongenoegen hierover kan spuien als hij een weekend geen lekkere afstelling heeft kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:11 schreef Spooky4u het volgende:
Heb je als coureur wat te zeggen als de teambaas zegt dat de testcoureur gaat rijden?
Lijkt me niet, dus het is niet relevant wat de coureur er van vindt maar wat de voordelen zijn voor het team. Als dit de enige manier is om de reservecoureur wat kilometers te laten maken dan zou het een goede reden kunnen zijn.
Politiek in F1quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:28 schreef Spooky4u het volgende:
Ok, das ook niet slim, want er is dan een reserve coureur die voldoende km heeft gemaakt om hem zo te vervangen.
Helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vroeger was de F1 nog een sport, tegenwoordig draait het om sponsorbelangen, tv-gelden, etc. Denk ook maar eens aan de FISA - FOCA oorlog begin jaren tachtig. De politiek is niet meer uit de F1 weg te denken. Helaas.quote:
De alles mag formulequote:Op dinsdag 7 november 2006 15:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Ze moeten gewoon terug naar je ziet maar wat je doet tijd
Helaas inderdaad........quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vroeger was de F1 nog een sport, tegenwoordig draait het om sponsorbelangen, tv-gelden, etc. Denk ook maar eens aan de FISA - FOCA oorlog begin jaren tachtig. De politiek is niet meer uit de F1 weg te denken. Helaas.
geeft niksquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik enkele vaste F1 posters vergeten in de sollicitatieronde
Aha, oke dan is het goed!quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:47 schreef WEST het volgende:
[..]
geeft niksben toch vaak savonds er op omdat ik overdag werk waar ik niet achter een computer zit.
![]()
Leuk he voor CA!quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:30 schreef -Hans- het volgende:
Super hot nieuws... ahum... CA gaat as. zaterdag in Amsterdam trouwen met zijn vriendin..
En de livery (nog niet de uiteindelijke livery) van de McLaren ziet er al veel belovend uit.
Bronquote:Speed out - Doornbos in?
[07 november - 19:17]
Er zijn al een tijdje geruchten op gang in verband met Robert Doornbos. De Nederlander zou volgens de geruchten racerijder worden bij Scuderia Toro Rosso, waarbij Scott Speed de dupe zou worden.
Eerder dit seizoen vertelde mede-teameigenaar Gerhard Berger dat ze voor 2007 hun huidige line-up zouden behouden, maar nu heeft de Oostenrijker de geruchtenmolen helemaal op gang gebracht door de promotie van Doornbos als mogelijkheid toe te geven.
Het in Faenze gevestigde team is één van de laatste die zijn line-up voor volgend jaar nog moet bekendmaken, waardoor velen geloven dat het tweede Red Bull team zal kiezen voor Doornbos.
Dit jaar was de Nederlander officiële test- en reserverijder van Red Bull Racing, en na Kliens vertrek werd hij gepromoveerd tot tweede racerijder voor de rest van het seizoen. Voor 2007 moet hij echter plaatsmaken voor Mark Webber. De Australiër zal aan de zijde van David Coulthard rijden. Doornbos heeft een aanbod gekregen van Red Bull Racing om opnieuw testrijder te zijn in 2007.
De roddels zorgen er echter voor dat er veel twijfel bestaat omtrent het tweede zitje bij Toro Rosso. De Amerikaan Scott Speed presteerde niet erg constant, en Berger vertoont interesse in de dollars die de sponsors van de 25-jarige Doornbos kunnen meebrengen.
"Dietrich Mateschitz en ik zullen gauw de rijderskwestie behandelen. Er zal een beslissing gemaakt worden wanneer de tijd daarvoor rijp is," vertelde Berger.
Berger, 47 jaar en een voormalig F1-rijder, onthulde ook dat de nieuwe STR2, aangedreven door Ferrari, voor het eerst op het circuit te zien zal zijn in februari.
Tenslotte vertelde hij het Oostenrijkse persagentschap APA: "Ons doel was twee teams verslaan, en we zijn daarin geslaagd. Het team voor ons was Williams, en vergeleken met ons, zijn zij een enorm groot team."
Het chasis was nog niet klaar, alleen de ontwerpen. Dit is ook 1 van de redenen dat Spyker voorlopig niet aan testen gaat. Zodat alles nog eens nagelopen kan worden en aangepast naar de Ferrari motoren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Why not?
Het enige wat jammer is, is dat het Spyker chassis al bijna klaar was voordat de nieuwe mensen aangenomen werden dus die kunnen er niet heel veel meer aan veranderen denk ik.
Naja, het gaat spannend worden.
STR en Spyker met dezelfde motoren. Beiden zouden dus even snel kunnen zijn. En dus beiden de achterhoede ontstijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:37 schreef LeXX het volgende:
En de RD - Red Bull story continues!
[..]
Bron
RBR of STR, Renault of Ferrari (qua motor), het zou hem alletwee goeddoen. Doordat STR Ferrari-motoren gaat krijgen vind ik de deal met Spyker ineens een stuk oninteressanter. Ik ben bang dat ze zo nooit los van de achterhoede komen![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:30 schreef -Hans- het volgende:
Super hot nieuws... ahum... CA gaat as. zaterdag in Amsterdam trouwen met zijn vriendin..
En de livery (nog niet de uiteindelijke livery) van de McLaren ziet er al veel belovend uit.
Ik ben benieuwd wie dan het nieuwe achterhoedeteam wordtquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:50 schreef sanger het volgende:
[..]
STR en Spyker met dezelfde motoren. Beiden zouden dus even snel kunnen zijn. En dus beiden de achterhoede ontstijgen.
Bronquote:Ook Doornbos in beeld bij Honda
Waar twee honden (Christian Klien en Gary Paffett) vechten om één been, bestaat de kans dat Robert Doornbos er met de Honda-teststoel vandoor gaat. Het team heeft zich gemeld bij zijn management.
Teambaas Nick Fry verwacht dat er volgende week een besluit wereldkundig kan worden gemaakt. ,,Christian was hier vorige week donderdag samen met zijn vader en Gary is ook zeker een optie”, vertelt Fry onze Engelse medewerker Adam Cooper. ,,We praten met beiden en de kans is vrij groot dat er volgende week een besluit wordt genomen.”
Dat Paffett en Klien aan het onderhandelen zijn mag niet eens meer een publiek geheim worden genoemd. Minder bekend is dat ook Doornbos in gesprek is met het Japanse team. Volgens manager Marco Zecchi heeft er zich een nieuw team voor Doornbos gemeld en geldschieter Harry Muermans heeft tegenover FORMULE 1 RaceReport bevestigd dat het om (een testrol bij) Honda gaat.
Wie het ook moge worden, plannen om de nieuwe testcoureur kilometers te laten maken op de vrijdagen heeft Fry niet. Teams mogen in 2007 twee coureurs aanwijzen die op de vrijdag testen, zolang beide chassis’ maar het hele weekend worden gebruikt. Gevolg daarvan is dat het aantal testkilometers buiten de races drastisch teruggeschroefd kan worden.
De teamleider van Honda heeft de kandidaat-testcoureurs daarom duidelijk gemaakt dat ze zich geen illusies hoeven te maken ,,Ik hoop dat andere teams het wél doen, want dat is alleen maar goed voor ons. Onze derde coureur rijdt alleen als één van onze racecoureurs daar niet toe in staat is. We hebben ze duidelijk gemaakt dat onze racecoureurs zoveel mogelijk willen testen, en dus ook op vrijdag.”
Eén van de teams die dat wel wil doen is BMW. Fry snapt er dan ook niks van dat BMW wel plannen heeft om haar derde coureur (Sebastian Vettel) in te zetten. Dat zou ten koste gaan van Nick Heidfeld en Robert Kubica, die wel een racecontract hebben.
,,Dat zullen Heidfeld en Kubica niet leuk vinden. Wat BMW in feite zegt is dat er voor één van de twee in 2008 geen plek meer is. Als je geen vertrouwen in je coureurs hebt moet je ze zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Dat is voor beide partijen beter.”
De man die bij dit hele verhaal nog de meeste garen spint is Anthony Davidson. Het lijkt met de dag zekerder te worden dat ’Ant’ volgend seizoen teamgenoot van Takuma Sato wordt bij Super Aguri.
Bronquote:Berger :: Doornbos maakt geen kans bij Toro Rosso
Robert Doornbos hoeft niet te rekenen op een zitje van Toro Rosso in 2007. Dat is de belangrijkste conclusie uit de uitspraken van teambaas Gerhard Befotorger. De Oostenrijker verklaart in gesprek met Salzburger Nachrichten dat er geen grote veranderingen te verwachten zijn bij de line-up van het team.
De positie van Scott Speed kwam korte tijd onder druk te staan nadat de hoge heren van Red Bull Gerhard Berger meer vrijheid wilden geven in het runnen van de renstal. Berger stelde op zijn beurt dat hij dan alle zaken wel eens onder de loep wilde nemen, dus ook de coureursbezetting. Sindsdien door de naam van Doornbos regelmatig op.
De geruchten verdichtten zich toen het management onder andere aan RaceFreaks verklaarde dat er daadwerkelijk gesprekken gevoerd werden met het team. Toro Rosso lijkt uiteindelijk echter toch op Scott Speed terug te vallen. De Amerikaan is een belangrijk pr-instrument voor de marktwerking in de Verenigde Staten.
Berger verklaart dat het besluit over de rijderskeuze echter geen grote verrassing zal worden. "Ooit wordt de coureursbezetting officieel, nadat Dietrich en ik erover vergaderd hebben. Maar er zullen geen grote verrassingen zijn. Ik kan je echter verzekeren: Robert Doornbos speelt geen rol in onze plannen. Ook zijn sponsorgeld is onbelangrijk."
Robert Doornbos lijkt daarmee aangewezen op een teststoeltje bij zijn huidige team Red Bull Racing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |