Ik zeg ook niet dat de racecoureur hier inspraak in heeft. Maar ik kan me indenken dat de racecoureur (via media?) zijn ongenoegen hierover kan spuien als hij een weekend geen lekkere afstelling heeft kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:11 schreef Spooky4u het volgende:
Heb je als coureur wat te zeggen als de teambaas zegt dat de testcoureur gaat rijden?
Lijkt me niet, dus het is niet relevant wat de coureur er van vindt maar wat de voordelen zijn voor het team. Als dit de enige manier is om de reservecoureur wat kilometers te laten maken dan zou het een goede reden kunnen zijn.
Politiek in F1quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:28 schreef Spooky4u het volgende:
Ok, das ook niet slim, want er is dan een reserve coureur die voldoende km heeft gemaakt om hem zo te vervangen.
Helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vroeger was de F1 nog een sport, tegenwoordig draait het om sponsorbelangen, tv-gelden, etc. Denk ook maar eens aan de FISA - FOCA oorlog begin jaren tachtig. De politiek is niet meer uit de F1 weg te denken. Helaas.quote:
De alles mag formulequote:Op dinsdag 7 november 2006 15:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Ze moeten gewoon terug naar je ziet maar wat je doet tijd
Helaas inderdaad........quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vroeger was de F1 nog een sport, tegenwoordig draait het om sponsorbelangen, tv-gelden, etc. Denk ook maar eens aan de FISA - FOCA oorlog begin jaren tachtig. De politiek is niet meer uit de F1 weg te denken. Helaas.
geeft niksquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik enkele vaste F1 posters vergeten in de sollicitatieronde
Aha, oke dan is het goed!quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:47 schreef WEST het volgende:
[..]
geeft niksben toch vaak savonds er op omdat ik overdag werk waar ik niet achter een computer zit.
![]()
Leuk he voor CA!quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:30 schreef -Hans- het volgende:
Super hot nieuws... ahum... CA gaat as. zaterdag in Amsterdam trouwen met zijn vriendin..
En de livery (nog niet de uiteindelijke livery) van de McLaren ziet er al veel belovend uit.
Bronquote:Speed out - Doornbos in?
[07 november - 19:17]
Er zijn al een tijdje geruchten op gang in verband met Robert Doornbos. De Nederlander zou volgens de geruchten racerijder worden bij Scuderia Toro Rosso, waarbij Scott Speed de dupe zou worden.
Eerder dit seizoen vertelde mede-teameigenaar Gerhard Berger dat ze voor 2007 hun huidige line-up zouden behouden, maar nu heeft de Oostenrijker de geruchtenmolen helemaal op gang gebracht door de promotie van Doornbos als mogelijkheid toe te geven.
Het in Faenze gevestigde team is één van de laatste die zijn line-up voor volgend jaar nog moet bekendmaken, waardoor velen geloven dat het tweede Red Bull team zal kiezen voor Doornbos.
Dit jaar was de Nederlander officiële test- en reserverijder van Red Bull Racing, en na Kliens vertrek werd hij gepromoveerd tot tweede racerijder voor de rest van het seizoen. Voor 2007 moet hij echter plaatsmaken voor Mark Webber. De Australiër zal aan de zijde van David Coulthard rijden. Doornbos heeft een aanbod gekregen van Red Bull Racing om opnieuw testrijder te zijn in 2007.
De roddels zorgen er echter voor dat er veel twijfel bestaat omtrent het tweede zitje bij Toro Rosso. De Amerikaan Scott Speed presteerde niet erg constant, en Berger vertoont interesse in de dollars die de sponsors van de 25-jarige Doornbos kunnen meebrengen.
"Dietrich Mateschitz en ik zullen gauw de rijderskwestie behandelen. Er zal een beslissing gemaakt worden wanneer de tijd daarvoor rijp is," vertelde Berger.
Berger, 47 jaar en een voormalig F1-rijder, onthulde ook dat de nieuwe STR2, aangedreven door Ferrari, voor het eerst op het circuit te zien zal zijn in februari.
Tenslotte vertelde hij het Oostenrijkse persagentschap APA: "Ons doel was twee teams verslaan, en we zijn daarin geslaagd. Het team voor ons was Williams, en vergeleken met ons, zijn zij een enorm groot team."
Het chasis was nog niet klaar, alleen de ontwerpen. Dit is ook 1 van de redenen dat Spyker voorlopig niet aan testen gaat. Zodat alles nog eens nagelopen kan worden en aangepast naar de Ferrari motoren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Why not?
Het enige wat jammer is, is dat het Spyker chassis al bijna klaar was voordat de nieuwe mensen aangenomen werden dus die kunnen er niet heel veel meer aan veranderen denk ik.
Naja, het gaat spannend worden.
STR en Spyker met dezelfde motoren. Beiden zouden dus even snel kunnen zijn. En dus beiden de achterhoede ontstijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:37 schreef LeXX het volgende:
En de RD - Red Bull story continues!
[..]
Bron
RBR of STR, Renault of Ferrari (qua motor), het zou hem alletwee goeddoen. Doordat STR Ferrari-motoren gaat krijgen vind ik de deal met Spyker ineens een stuk oninteressanter. Ik ben bang dat ze zo nooit los van de achterhoede komen![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:30 schreef -Hans- het volgende:
Super hot nieuws... ahum... CA gaat as. zaterdag in Amsterdam trouwen met zijn vriendin..
En de livery (nog niet de uiteindelijke livery) van de McLaren ziet er al veel belovend uit.
Ik ben benieuwd wie dan het nieuwe achterhoedeteam wordtquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:50 schreef sanger het volgende:
[..]
STR en Spyker met dezelfde motoren. Beiden zouden dus even snel kunnen zijn. En dus beiden de achterhoede ontstijgen.
Bronquote:Ook Doornbos in beeld bij Honda
Waar twee honden (Christian Klien en Gary Paffett) vechten om één been, bestaat de kans dat Robert Doornbos er met de Honda-teststoel vandoor gaat. Het team heeft zich gemeld bij zijn management.
Teambaas Nick Fry verwacht dat er volgende week een besluit wereldkundig kan worden gemaakt. ,,Christian was hier vorige week donderdag samen met zijn vader en Gary is ook zeker een optie”, vertelt Fry onze Engelse medewerker Adam Cooper. ,,We praten met beiden en de kans is vrij groot dat er volgende week een besluit wordt genomen.”
Dat Paffett en Klien aan het onderhandelen zijn mag niet eens meer een publiek geheim worden genoemd. Minder bekend is dat ook Doornbos in gesprek is met het Japanse team. Volgens manager Marco Zecchi heeft er zich een nieuw team voor Doornbos gemeld en geldschieter Harry Muermans heeft tegenover FORMULE 1 RaceReport bevestigd dat het om (een testrol bij) Honda gaat.
Wie het ook moge worden, plannen om de nieuwe testcoureur kilometers te laten maken op de vrijdagen heeft Fry niet. Teams mogen in 2007 twee coureurs aanwijzen die op de vrijdag testen, zolang beide chassis’ maar het hele weekend worden gebruikt. Gevolg daarvan is dat het aantal testkilometers buiten de races drastisch teruggeschroefd kan worden.
De teamleider van Honda heeft de kandidaat-testcoureurs daarom duidelijk gemaakt dat ze zich geen illusies hoeven te maken ,,Ik hoop dat andere teams het wél doen, want dat is alleen maar goed voor ons. Onze derde coureur rijdt alleen als één van onze racecoureurs daar niet toe in staat is. We hebben ze duidelijk gemaakt dat onze racecoureurs zoveel mogelijk willen testen, en dus ook op vrijdag.”
Eén van de teams die dat wel wil doen is BMW. Fry snapt er dan ook niks van dat BMW wel plannen heeft om haar derde coureur (Sebastian Vettel) in te zetten. Dat zou ten koste gaan van Nick Heidfeld en Robert Kubica, die wel een racecontract hebben.
,,Dat zullen Heidfeld en Kubica niet leuk vinden. Wat BMW in feite zegt is dat er voor één van de twee in 2008 geen plek meer is. Als je geen vertrouwen in je coureurs hebt moet je ze zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Dat is voor beide partijen beter.”
De man die bij dit hele verhaal nog de meeste garen spint is Anthony Davidson. Het lijkt met de dag zekerder te worden dat ’Ant’ volgend seizoen teamgenoot van Takuma Sato wordt bij Super Aguri.
Bronquote:Berger :: Doornbos maakt geen kans bij Toro Rosso
Robert Doornbos hoeft niet te rekenen op een zitje van Toro Rosso in 2007. Dat is de belangrijkste conclusie uit de uitspraken van teambaas Gerhard Befotorger. De Oostenrijker verklaart in gesprek met Salzburger Nachrichten dat er geen grote veranderingen te verwachten zijn bij de line-up van het team.
De positie van Scott Speed kwam korte tijd onder druk te staan nadat de hoge heren van Red Bull Gerhard Berger meer vrijheid wilden geven in het runnen van de renstal. Berger stelde op zijn beurt dat hij dan alle zaken wel eens onder de loep wilde nemen, dus ook de coureursbezetting. Sindsdien door de naam van Doornbos regelmatig op.
De geruchten verdichtten zich toen het management onder andere aan RaceFreaks verklaarde dat er daadwerkelijk gesprekken gevoerd werden met het team. Toro Rosso lijkt uiteindelijk echter toch op Scott Speed terug te vallen. De Amerikaan is een belangrijk pr-instrument voor de marktwerking in de Verenigde Staten.
Berger verklaart dat het besluit over de rijderskeuze echter geen grote verrassing zal worden. "Ooit wordt de coureursbezetting officieel, nadat Dietrich en ik erover vergaderd hebben. Maar er zullen geen grote verrassingen zijn. Ik kan je echter verzekeren: Robert Doornbos speelt geen rol in onze plannen. Ook zijn sponsorgeld is onbelangrijk."
Robert Doornbos lijkt daarmee aangewezen op een teststoeltje bij zijn huidige team Red Bull Racing.
En als er geen getekend contract komt?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:08 schreef TJDoornbos het volgende:
TJ wacht rustig tot RD met getekend contract komt en dan geef ik wel aan wat ik vind
Net als de fans van Paffett en alle andere coureurs die achter het net vissen.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:17 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan is TJ diep teleurgesteld in het management van RD en RD zelf!
Inderdaad, de GP2 is een stap terug. Wil hij in de F1 blijven, dan zal hij een baantje als testcoureur moeten aanvaarden. En hopen dat een van de reguliere coureurs gedurende het seizoen vervangen wordt. Een uitstapje naar de Champ Cars kan het einde van zijn carrière in de F1 betekenen, kijk maar naar Bourdais en Wilson. Dus tja, het wordt dus waarschijnlijk testen volgend jaar...quote:Op donderdag 9 november 2006 14:43 schreef rubbereend het volgende:
hij moet niet meer terug gaan naar GP2
Dat ligt eraan of de testcoureur aanwezig MOET zijn tijdens de F1 weekenden, oftewel of de testrijder ook reservecoureur is.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:20 schreef Rory78 het volgende:
Nope, GP2 is maar een klein stapje terug; Champcars is een sprong zijwaarts. Vanuit de Champcar komt hij nooit (99%) meer terug in de F1; via de GP2 houd je tenminste contact met het F1-wereldje. Bovendien vind ik RD nog geen gevestigd F1-corryfee, dus hij kan het zich best permitteren.
Hoe zouden jullie hier tegen aan kijken als hij een racestoeltje in de GP2 zou kunnen combineren met een teststoeltje in de F1? Komend jaar lijkt me dat namelijk wel mogelijk voor de testers, waar ze vorig jaar nog door de drukke vrijdagen dit niet konden.
Het risico wat je dan loopt als coureur/gp2 team is dat bijv DC na vrijdag niet doorkan en RD dus niet de GP2 race in bijv Hongarije kan rijden maar in de F1 en hij dus punten moet laten lopen in de GP2 terwijl die 3 punten voor op de nr 2 staatquote:Op donderdag 9 november 2006 16:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de testcoureur aanwezig MOET zijn tijdens de F1 weekenden, oftewel of de testrijder ook reservecoureur is.
Inderdaad een sprong zijwaarts, maar met het geluk dat hij dit kan doen met de backing van Red Bull.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:20 schreef Rory78 het volgende:
Nope, GP2 is maar een klein stapje terug; Champcars is een sprong zijwaarts. Vanuit de Champcar komt hij nooit (99%) meer terug in de F1; via de GP2 houd je tenminste contact met het F1-wereldje. Bovendien vind ik RD nog geen gevestigd F1-corryfee, dus hij kan het zich best permitteren.
Hoe zouden jullie hier tegen aan kijken als hij een racestoeltje in de GP2 zou kunnen combineren met een teststoeltje in de F1? Komend jaar lijkt me dat namelijk wel mogelijk voor de testers, waar ze vorig jaar nog door de drukke vrijdagen dit niet konden.
Andersom!quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:04 schreef Rory78 het volgende:
Yep, dat hij GP2-races zou moeten laten schieten, in geval van een invalbeurt bij RBR, is inderdaad een risico. Maar ja, je kunt je dan wel wederom in de F1 in de kijker rijden... En je eventueel mindere ranking, als gevolg van een race minder in de GP2, kan op zeer begrijpelijke wijze uitgelegd worden. Want wat zou er gebeuren als Robert door zo'n invalbeurt ineens een geweldige GP zou rijden?
Bronquote:Bankgroep alleen in Australië ook titelsponsor
ING twaalf keer baansponsor
11-11 - De ING Groep is niet alleen hoofdsponsor van Renault, maar heeft daarnaast ook een contract met Allsport afgesloten voor reclame-uitingen naast het circuit. ING treedt bij twaalf races op als baansponsor.
Een woordvoerder van ING heeft dit tegenover FORMULE 1 RaceReport bevestigd. In Australië is de firma tevens titelsponsor. Berichten dat ING ook bij de Grand Prix van België titelsponsor is, worden door de zegsman ontkend. ,, Zoals uit de lijst blijkt zijn we alleen titelsponsor van de Grand Prix van Australië.”
Bij de volgende Grand Prix’ zullen komend seizoen reclameborden van ING langs het circuit staan:
Australië (tevens titelsponsor)
Maleisië
Spanje
Canada
Frankrijk
Groot-Brittannië
Duitsland
Hongarije
Italië
België
China
Japan
Ik zou zeggen ik rijd de GP2 en F1 tegelijk als dat lichamelijk kan en door de Fia toegestaan is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Andersom!
Wat zou er gebeuren als RD 1ste staat in de GP2, en een invalbeurt moet doen bij RBR waardoor hij de laatste race zou missen.
Denk dat het lichamelijk wel mogelijk is, en ook wel toegestaan door de FIA maar of het verstandig is????????????????quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ik rijd de GP2 en F1 tegelijk als dat lichamelijk kan en door de Fia toegestaan is.
bronquote:F1 geweld op nieuwe Nederlandse autobaan
Enkele maanden voordat de A73-Zuid officieel in gebruik genomen wordt moet de snelweg het toneel zijn van een groots opgezet Formule 1-evenement. Het autosportfestijn moet in september volgend jaar in Roermond plaats gaan vinden.
De organisatie rekent op zo'n vijfhonderdduizend bezoekers en zegt dat daarmee het racespektakel een van de grootste kortlopende sportevenementen ooit in Limburg zal worden.
Het initiatief is te vergelijken met het populaire ‘Monaco aan de Maas' dat jaarlijks in Rotterdam enkele honderdduizenden autosportfans trekt. Net als in Rotterdam is het de bedoeling dat ook in Roermond enkele bekende Formule 1-coureurs met hun bolides de show komen stelen. Gedacht wordt onder anderen aan de Nederlanders Christijan Albers en Robert Doornbos, maar ook aan Duitse coureurs als Nick Heidfeld (uit Mönchengladbach) en Ralf Schumacher (geboren in Kerpen). Het is de bedoeling dat ook de uit Montfort afkomstige Jos Verstappen en Dominick Muermans uit Roermond, die momenteel furore maakt in de Duitse Formule 3, een belangrijke rol gaan spelen.
Naast Formule 1 moeten ook allerlei andere vormen van autosport aan bod komen. Zo wordt er een kartbaan aangelegd en zijn er onder andere demonstraties te zien van voertuigen met straalmotoren en klassieke racewagens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |