abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:57:17 #1
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137190
Van Nistelrooy haalt uit naar Van Basten

AMSTERDAM - Ruud van Nistelrooy heeft voor het eerst hard uitgehaald naar Van Basten. De afgewezen Oranje-international bekritiseert in een interview in Sportweek het selectiebeleid van de bondscoach. "Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het 'ik mag je-gehalte'", aldus Van Nistelrooy.

Van Basten riep de aanwinst van Real Madrid na het WK niet meer op. "Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen", verklaart Van Nistelrooy in het sportblad. "Hij vond dat ik alledrie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken."

De afgelopen twee jaar was Van Nistelrooy de eerste keuze voorin bij het Nederlands elftal. Na de groepsfase van het WK moest de Brabander zijn plek afstaan aan Dirk Kuyt
Ik zeg wat ik denk en wat ik denk dat zeg ik
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:59:04 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:00:19 #3
67174 Dos37
Come on Twente
pi_42137267
en terecht opflikkeren met die kneus hij wil europees kampioen worden met jong Ajax.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:01:56 #4
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137312
Ik mag heel van Basten niet...bedoel, Nederland heeft echt hele goede spelers op wereldniveau...en hij probeert het met groentjes te doen...pleur op met dat!
Bedoel...vind het ook opvallend dat geen ene neger in het elftal speelt.
Hoe kan je deze spelers nou ontkennen...bedoel als je ze niet mag dat is een ander verhaal...maar op kwaliteit kan je ze niet afrekenen.

Van Nistelrooij
MaKaaij
van Bommel
Seedorf
Davids

Deze spelers horen gewoon in het Nederlands elftal...althans als er intensie is om te winnen.
Dramaaa
Van mij mag van Basten douchen en Foppe de Haan erin.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:02:50 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42137339
Ruud .

Hij heeft volledig gelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:03:27 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42137355
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:01 schreef DubbelX het volgende:

Van mij mag van Basten douchen en Foppe de Haan erin.
. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_42137379
Idd, ik zou Foppe de Haan wel eens als bondscoach willen zien.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:04:35 #8
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137389
Juist...tis gewoon opvallend dat ie altijd naar Ajaxieden kijkt...dit weekend zat ie daar weer op de tribune.
Ook is het opvallend dat er gereserveerd is voor trainerschap bij Ajax...
Gozer is corrupt...denkt egt dat ie wat is...mischien wel een toffe voetballer geweest..but he aint ALL THAT!!
pi_42137396
Ik vind dit nog vrij netjes
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:05:57 #10
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137424
Twee jaar lang was Ruud van Nistelrooy de vaste spits van bondscoach Marco van Basten. Tot die ene wedstrijd op het WK, tegen Portugal. Sindsdien is hij nooit meer opgeroepen. Voor de eerste keer geeft Ruud van Nistelrooy, in Sportweek, zélf zijn mening over Oranje en het beleid van Marco van Basten.

Hij zegt: “Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ‘ik mag je-gehalte.’”
En: “Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen.”

Van Nistelrooy had overigens al een voorgevoel: “Meteen na het WK zei ik tegen mensen in mijn directe nabijheid: dit was het, Van Basten zal me niet meer oproepen. Dat gevoel had ik. En nu sta ik hier in de verleden tijd over het Nederlands elftal te praten. Dat is raar. Niet dat ik ooit zal bedanken hoor, dat niet. Ik hoor daar gewoon te staan, daar ben ik van overtuigd. Maar ik schijn er nu niet meer bij te horen. Terwijl ik denk dat het Nederlands publiek er recht op heeft om de beste spelers van het land in Oranje te zien. Ik vind dat ik erbij hoor.”

Van Nistelrooy heeft het ook over de meningsverschillen tussen hem en Van Basten tijdens het WK, met als hoogtepunt de discussie rond Nederland – Ivoorkust. ”Hij vond dat ik alledrie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken.”
pi_42137483
Maak dan gewoon een goede mix ipv met allemaal groentjes te spelen.
pi_42137491
Dat mietje ruud had zijn smoel eerder open moeten trekken maar toen kwam het hem natuurlijk niet zo best uit.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:09:41 #13
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137520
Foppe is lauw...zoiezo heeft ie jong Oranje voor het eerst in de geschiedenis Europees Kampioen gemaakt..en met Heereveen was ie ook altijd de Meester.
Daarom is het ook zo opvallend dat heel die shit corrupt is...bedoel hoe kan je Foppe met al zn ervaring trainer maken bij de Jeugd en van Basten die net kom kijken het Nederlands elftal laten lijden (jaja lijden met een lange ij hehehe)

Ik seg Foppe erin...van Basten dr uit!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:09:45 #14
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_42137523
Ik mag van nistelrooy ook niet (lees. als voetballer). Als huntelaar in vorm is, is onze aanval goed met Kuyt, persie en Robben/Huntelaar!

verder mag ik van baste ook niet (lees. als coach)
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:09:48 #15
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42137525
Welke topcoaches hebben we nog in Nederland? Adriaanse en Van Gaal zijn natuurlijk van grote klasse, maar vind ik te emotioneel. Co is goed in iets opbouwen van een kleine club, maar een land als Nederland zie ik hem dus niet doen.

Martin Jol vind ik wel een sterke persoonlijkheid met een goeie persoonlijkheid. Foppe is te koppig. Rijkaard te arrogant, nee ik weet maar één alternatief:

Guus kom naar huus!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_42137553
Rijkaard heeft het goed gedaan bij Oranje. Mooi voetbal laten spelen waar we nu alleen nog maar van kunnen dromen.
pi_42137577
Dat gejank dat hij alleen maar Ajacieden selecteert
Niet dat ik het met van Basten eens ben, maar om dat nu als reden te zien dat hij een slechte coach is . . .

Hij is een slechte coach, omdat hij spelers selecteert(de) als Jansen, Hofs, Vlaar, Emanuelson, enzovoorts. Het heeft verder niets met Ajax te maken.

Daarnaast is hij een slechte coach, omdat hij zijn beloftes niet kan nakomen.
En hij is een slechte coach om de reden die van Nistlrooy hierboven geeft.

Maar doe mij een lol en ga niet janken om het aantal Ajacieden dat er geselecteerd is . . . .
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:12:49 #18
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_42137600
Ruud heeft helemaal gelijk.
En als ik zo om me heen kijk vind het meerendeel van de Voetballiefhebbers dit ook maar toch kan die
gozer maar blijven zitten.
Zijn selectie beleid is alleen maar gericht op (oud) ajaxieden. Het is leuk dat ie allemaal jongeren de
kans geeft maar er kan beter een goede mix van gemaakt worden.
Daarnaast vind ik gewoon dat niet de beste spelers in het veld staan.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:13:07 #19
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_42137611
In principe zegt Ruud alleen maar wat iedereen allang weet. Maar toch goed dat het (weer) een keer wordt uitgesproken. Ik vrees alleen dat Ruud niets kan forceren. Van der Sar moet zich er een keer mee gaan bemoeien. Dat is volgens mij de enige routinier waar Van Basten echt niet omheen wil en kan.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_42137634
Na, ik vind dat van Basten gelijk heeft, Ruud heeft nog nooit goed gepresteerd bij het nl-elftal en hij heeft kans genoeg gehad. Kut voor Ruud, maar laten ze nu maar eens andere oplossingen proberen wat misschien het beste voor het elftal is.
pi_42137640
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:04 schreef DubbelX het volgende:
Ook is het opvallend dat er gereserveerd is voor trainerschap bij Ajax...
Waar kan je dat doen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42137665
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:12 schreef Sender_ het volgende:
Ruud heeft helemaal gelijk.
En als ik zo om me heen kijk vind het meerendeel van de Voetballiefhebbers dit ook maar toch kan die
gozer maar blijven zitten.
Zijn selectie beleid is alleen maar gericht op (oud) ajaxieden. Het is leuk dat ie allemaal jongeren de
kans geeft maar er kan beter een goede mix van gemaakt worden.
Daarnaast vind ik gewoon dat niet de beste spelers in het veld staan.
Daar hadden de meeste mensen in het begin anders weinig moeite mee om die zogenaamde volgevreten vedetten niet op te nemen in de selectie.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:18:38 #23
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42137745
Heb totaal niks met Oranje, maar Ruud heeft wel gelijk.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:20:33 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42137790
Misschien is het een idee voor Ruud om eerst eens fatsoenlijk te gaan voetballen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42137835
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:20 schreef Napalm het volgende:
Misschien is het een idee voor Ruud om eerst eens fatsoenlijk te gaan voetballen?
Als je als bondscoach spelers van Real Madrid en Bayern Munchen niet opstelt, dan moet je eerst eens bij jezelf te raden gaan of het niet aan jou ligt dat ze niet presteren in het NL-elftal.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:23:11 #26
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137852
nou ik ben het er nooit mee eens geweest
Ik vind sommige hier echt goeie punten opnoemen...
Inderdaad..Rijkaard heeft NL laten schijnen en was mischien wel bijna kampioen geweest..
Guus is gewoon gruwelijk en die zal in de toekomst ook sker weer trainer worden van NL.
Foppe zie ik als een betere en logischer optie dan wat nu aan de hand is...hij bij jong en die sukkel bij NL.
Oja..dan dit..zelfs toen die Advocaat de halve finale had gehaald (wat helemaal niet slecht is) werd ie als mongool afgeschilderd (hij was dom dat ie erop in ging), maar van Basten heeft niet eens de halve finale gehaald..bedoel dan hoor je bij de gare landen van Europa..nog net geen Letland.
En nog isie trainer...dit is gewoon opvallend...en jawel..hij selecteerd alleen ajaxieden...bijna allemaal hebben ze wel iets met Ajax te maken...al is het omdat ze op hun 10e bij Ajax hebben gezeten.

en zoals ik boven had gelezen...
Guus kom naar Huus...hehehhee
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:25:46 #27
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42137921
Wie segt dat Ruud gaar is...die is echt niet zo verstandig...de man heeft altijd de sterren van de hemel gespeeld..bij PSV, Manchester en Real is ook dol op hem.
Dat ie minder presteerde op het WK komt ook vooral door het lompe defensieve spel van NL dat ie amper een normale bal kreeg....bedoel een spits is nog altijd afhankelijk van een goed middenveld...als daar niet word gedirigeert, dan kan je het vergeten.

dus al die chappies wiebere...en van Bommel, Seedorf en zelfs Davids erin!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:26:19 #28
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42137933
Ruud!

echt een teamspeler, en het schort gewoon in de aanvoer vanaf het middenveld.
Die Huntelaar staat ook op een eiland in het NL-elftal.
Opbokken met die van Basten.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:29:01 #29
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42138003
jpg97 im with you.....lauwwww!!
pi_42138095
Dag Ruud, je hebt je kans gehad maar nooit weten te vlammen in Oranje.
Tijd om op te rotten, maar dat was het een tijd terug al .
Dat mensen Makaay durven te noemen getuigt toch van vrij weinig inzicht, die heeft nooit gerendeerd in Oranje.
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:35:43 #31
98138 Everett
pi_42138165
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:33 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Van Nistelrooy heeft voor Oranje 28 keer gescoord in 54 wedstrijden. Lijkt mij 'best aardig'. Waar heb je het over
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_42138202
quote:
Tijd om op te rotten, maar dat was het een tijd terug al .
Dat mensen Makaay durven te noemen getuigt toch van vrij weinig inzicht, die heeft nooit gerendeerd in Oranje.
Toch kun je je afvragen waarom spelers als Makaay en van Nistelrooy niet renderen in Oranje, maar wel bij hun clubs.
Vind je dat dan niet opvallend?
pi_42138243
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:35 schreef Everett het volgende:

[..]

Van Nistelrooy heeft voor Oranje 28 keer gescoord in 54 wedstrijden. Lijkt mij 'best aardig'. Waar heb je het over
Zijn rendement is naar alle waarschijnlijkheid pas omlaag gegaan onder van Basten . . . . .
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:40 #34
148817 Vicente
Remember Remember..
pi_42138304
Van Nistelrooy is niet de spits die een hele wedstrijd goed loopt te ballen. Als je hem opstelt stel je hem op voor doelpunten en niet omdat hij de perfecte puntspeler is in 4-3-3.

Vind het wel goed dat hij gewoon voor zijn mening uitkomt en met Van Basten in discussie gaat. Als Van Basten zijn geschiedenisboekjes er is op naleest was hij zelf ook niet de makkelijkste en als je echt iets wilt winnen heb je een paar 'brutale' jongens nodig
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:54 #35
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42138314
JUIST
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:50:21 #36
98138 Everett
pi_42138595
Even een stukje scorebordjournalistiek. Het gemiddelde aantal doelpunten per wedstrijd (voor Oranje). Van de spitsen van na 1980 (zeg maar) is Van Nistelrooy de meest scorende. Saillant detail: Van Nistelrooy is in Oranje effectiever geweest dan Van Basten zelf. Misschien is Van Basten gewoon jaloers

Naam Doelp/wed
Bep Bakhuys 1,217
Faas Wilkes 0,921
Leen Vente 0,905
Kick Smit 0,897
Abe Lenstra 0,702
Johan Cruijff 0,688
Ruud van Nistelrooy 0,519
Patrick Kluivert 0,506
Dennis Bergkamp 0,468
Marco van Basten 0,414
pi_42138667
Huntelaar doet het geen reet beter momenteel. Dat is het gelijk van van Nistelrooij en tevens één van de grote ongelijken van van Basten.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:56:37 #38
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42138740
van Nistelrooij is tog duidelijk een stuk beter als Huntelaar...
Huntelaar kan groot worden, maar ook weer niet...maar op dit moment is van Nistelrooij gevaarlijker...
Duidelijk
pi_42138755
Van Nistelrooy bevestigt het vermoeden van de vriendjes-politiek van van Basten nog maar eens. Eigenlijk zouden andere spelers als van Bommel en Kromkamp daar ook hun memning over moeten geven. Als het echt waar blijkt te zijn, is dat natuurlijk onacceptabel. Het moet een werkbare situatie blijven, maar het kan toch niet zo zijn dat van Basten je ook aardig moet vinden, voordat je in aanmerking komt voor Oranje.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_42138787
Kromkamp. Die heeft dus helemaal geen recht van spreken.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42138878
Ja, je weet, ales wat van nistelrooy segt is natuurlek kei lauw en goed. Je weet. Hij heeft egt helemaal gelyk dat hij Van Basten onderuit haalt met woorden. Echt lauw. Van Bommel en Makaay moeten nu ook wat gaan seggen!!!eins!

Mooi dat Ruud dit heeft gedaan; nu is het gelijk over voor hem met het Nederlands elftal. Het is echt zijn eigen probleem.
pi_42138897
Het gaat er toch alleen om of hij dat kan beoordelen. Hij zat toch bij die groep?
pi_42138943
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:00 schreef Dos37 het volgende:
en terecht opflikkeren met die kneus hij wil europees kampioen worden met jong Ajax.
pi_42138971
quote:
Bedoel...vind het ook opvallend dat geen ene neger in het elftal speelt.
Emmanuelson, Babel, Maduro, Castelen (af en toe )
pi_42138975
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:03 schreef mcyodogg het volgende:
Het gaat er toch alleen om of hij dat kan beoordelen. Hij zat toch bij die groep?
Dan had hij ook z'n bek kunnen opentrekken toen hij nog bij de groep zat, dit komt een beetje sneu over.

Lijkt me ook wel einde verhaal voor hem bij Oranje. Zonde.
pi_42139001
Met het als maar blijven selecteren van Heitinga, Maduro, Babel en Emanuelson maakt hij zich zelf alleen nog maar belachelijker.
pi_42139016
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Met het als maar blijven selecteren van Heitinga en Emanuelson maakt hij zich zelf alleen nog maar belachelijker.
Je moet er toch weer een Ajax-bash topic van maken hè?
pi_42139022
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dan had hij ook z'n bek kunnen opentrekken toen hij nog bij de groep zat, dit komt een beetje sneu over.

Dat heeft hij toch gedaan tijdens de WK.
pi_42139035
quote:
Dag Ruud Marco, je hebt je kans gehad.
Tijd om op te rotten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:08:48 #50
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42139049
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ja, je weet, ales wat van nistelrooy segt is natuurlek kei lauw en goed. Je weet. Hij heeft egt helemaal gelyk dat hij Van Basten onderuit haalt met woorden. Echt lauw. Van Bommel en Makaay moeten nu ook wat gaan seggen!!!eins!

Mooi dat Ruud dit heeft gedaan; nu is het gelijk over voor hem met het Nederlands elftal. Het is echt zijn eigen probleem.
Waarom? Omdat hij kritiek heeft?
Moet je maar "ja en amen" zeggen tegen Van Basten.. Wie denkt hij dat ie is? God ofzo?
Echt een loze uitspraak van je. En het feit dat Van Basten op voorhand al zegt dat hij Van Bommel en Van Nistelrooij niet meer wenst op te roepen ( ongeacht hun resultaten en rendementen bij respectievlijk Bayern Munchen en Real Madrid ) en de voorkeur geeft aan Madura Heitinga en Kuyt/Huntelaar dan zegt dat meer over de dictatoriale aanpak van Van Basten, dan over V.Bommel en V. Nistelrooij.

Van Basten geeft hiermee zelf al aan dat het hem niet om de voetballende prestaties gaat maar puur om vriendjespolitiek.
PieAir
pi_42139056
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Je moet er toch weer een Ajax-bash topic van maken hè?
Nee, na mijn ban ben ik niet meer van plan om te gaan rellen op dit forum ofzo. Maar zeg nou zelf.... Heitinga.... die is op dit moment niveau ASWH
pi_42139070
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee, na mijn ban ben ik niet meer van plan om te gaan rellen op dit forum ofzo. Maar zeg nou zelf.... Heitinga.... die is op dit moment niveau ASWH
Daar gaat het hier toch helemaal niet om.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:10:02 #53
98138 Everett
pi_42139078
quote:

[..]
Ik denk dat Van Nistelrooy (intern) best zijn bek heeft opengetrokken. Dat is waarschijnlijk voor hem het begin van het einde geweest. Regel 1: De heer Van Basten duldt geen tegenspraak. Daarom hebben we nu een Nederlands elftal met (bijna) allemaal gehoorzame makke lammetjes.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:11:26 #54
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42139121
Ruud heeft helemaal gelijk
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_42139126
Dat zou misschien wel kunnen verklaren waarom hij tegen Portugal op de bank zat idd ....
pi_42139143
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:10 schreef Everett het volgende:

[..]

Ik denk dat Van Nistelrooy (intern) best zijn bek heeft opengetrokken. Dat is waarschijnlijk voor hem het begin van het einde geweest. Regel 1: De heer Van Basten duldt geen tegenspraak. Daarom hebben we nu een Nederlands elftal met (bijna) allemaal gehoorzame makke lammetjes.
Het is toch bekend dat Van Nistelrooy al aanvaringen heeft gehad met Van Basten toen hij nog gewoon bij de groep zat? Dat lijkt me dan ook de belangrijkste reden waarom hij er nu niet meer bijzit.
pi_42139243
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Het is toch bekend dat Van Nistelrooy al aanvaringen heeft gehad met Van Basten toen hij nog gewoon bij de groep zat? Dat lijkt me dan ook de belangrijkste reden waarom hij er nu niet meer bijzit.
Precies, het is niet zo dat hij nu "opeens" zijn bek opentrekt.
Hij trekt voor het eerst zijn bek open in de media, dat is heel wat anders .....
pi_42139318
Maar het zal moeilijk in te schatten zijn hoeveel 'schade' deze woorden doen voor van Nistelrooy bij van Basten. Hij zat er immers al niet meer bij.
pi_42139397
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
Maar het zal moeilijk in te schatten zijn hoeveel 'schade' deze woorden doen voor van Nistelrooy bij van Basten. Hij zat er immers al niet meer bij.
Van Nistelrooy zou toch al nooit meer opgeroepen worden door Van Basten. Ookal zou hij elke wedstrijd drie keer scoren bij Real Madrid.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:26:32 #60
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42139488
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:23 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Van Nistelrooy zou toch al nooit meer opgeroepen worden door Van Basten. Ookal zou hij elke wedstrijd drie keer scoren bij Real Madrid.
Dus heeft zijn selectiebeleid niks te maken met voetbalkwaliteiten. Dat zei ik dus al.
Van Basten
PieAir
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:30:45 #61
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42139608
Van basten moet een schop onder zn kont hebben.
Ik snap niet dat de knvb er nog niks van heeft gezegd.
Een en al vriendjespolitiek nu, dit hele nederlands elftal
pi_42139746
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:30 schreef Grimm het volgende:
Van basten moet een schop onder zn kont hebben.
Ik snap niet dat de knvb er nog niks van heeft gezegd.
Een en al vriendjespolitiek nu, dit hele nederlands elftal
Zover ik weet staat de KNVB nog altijd 100% achter van Basten.
pi_42139935
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:35 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Zover ik weet staat de KNVB nog altijd 100% achter van Basten.
Ze wilden 'm laatst al vervroegd 'n contractverlenging doen, zonder de aansprekende resultaten die v. Basten beloofd heeft. Ik vind dat meer oogkleppen-politiek.

Ze kruipen bij de KNVB voor v. Basten en ik gok omdat dhr. Cruijff achter 'm staat en 'm van "goeie" tips voorziet

[edit] Ik vind Cruijff zelfs nog de grootste miet sinds jaren, want hij roept wat er allemaal fout is blablabla, maar meneer durft zelf niet aan 't roer te gaan staan omdat ie bang is om op z'n bek te gaan. Maar wel z'n mooie verhalen op tv verkondigen
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:47:21 #64
98138 Everett
pi_42140085
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:41 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]
Ik vind Cruijff zelfs nog de grootste miet sinds jaren, want hij roept wat er allemaal fout is blablabla, maar meneer durft zelf niet aan 't roer te gaan staan omdat ie bang is om op z'n bek te gaan. Maar wel z'n mooie verhalen op tv verkondigen
Op zich slim want zo houdt hij zijn 'heldenstatus' redelijk in stand. Had Van Basten ook beter kunnen doen, want die levert behoorlijk in aan populariteit sinds hij bondscoach is.
pi_42140205
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

denk meer dat dit een probleem is voor de prestaties van het NL elftal .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:04:38 #66
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42140493
al met al...van Basten is een amateurtrainer, heeft nooit wat bereikt als trainer op hoog niveau.
Heeft enkel het tweede van AJax getraind en meer niet.
Tis toch schandalig dat hij het land moet vertegenwoordigen...en dan maakt ie van zulke acties, dat ie wereldspelers eruit gooit en inderdaad kinderen er voor in de plek neemt..zogenaamd als excuus dat ie aan het bouwen is voor het wk in 2030..flikker tog op man.
Hij moet gewoon de top selecteren van dit moment en zo een team van ze maken...dit lijkt gewoon werkelijk nergens op.
Komop man...welk land heeft Nederland nog hoog zitten als ze op het veld tegenover ze staan.
Vind je het logisch dat zowat alles gelijk word gespeeld (mindere landen) speel je een keer tegen een groot land ga je op je bek...kom op overduidelijk.
Die gozer moet gewoon zwaar gaan golven ofsow, mischien dat ie dat goed ken, maar ERKEND trainer isie nog lang niet, zo zag je ook toen NL tegen Portugal zag spelen en dat het verkeerd ging...van Basten was stil en coachte nix...hij heeft er geen verstand van...diep triest...dat het nederland elftal zover moet zakken.
Bedoel tegen Luxemburg 1-1 spelen had echt de overvolle emmer doen overlopen
pi_42140511
Ik heb hier de nieuwe Sportweek voor mij liggen. Zal straks wat laten zien.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42140533
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:47 schreef Everett het volgende:

[..]

Op zich slim want zo houdt hij zijn 'heldenstatus' redelijk in stand. Had Van Basten ook beter kunnen doen, want die levert behoorlijk in aan populariteit sinds hij bondscoach is.
Mwaoh, dat moet je los van elkaar kunnen zien.
De voetballer van Basten en de coach van Basten moeten apart beoordeeld worden.
pi_42140841
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:04 schreef DubbelX het volgende:
al met al...van Basten is een amateurtrainer, heeft nooit wat bereikt als trainer op hoog niveau.
Heeft enkel het tweede van AJax getraind en meer niet.
Tis toch schandalig dat hij het land moet vertegenwoordigen...en dan maakt ie van zulke acties, dat ie wereldspelers eruit gooit en inderdaad kinderen er voor in de plek neemt..zogenaamd als excuus dat ie aan het bouwen is voor het wk in 2030..flikker tog op man.
Hij moet gewoon de top selecteren van dit moment en zo een team van ze maken...dit lijkt gewoon werkelijk nergens op.
Komop man...welk land heeft Nederland nog hoog zitten als ze op het veld tegenover ze staan.
Vind je het logisch dat zowat alles gelijk word gespeeld (mindere landen) speel je een keer tegen een groot land ga je op je bek...kom op overduidelijk.
Die gozer moet gewoon zwaar gaan golven ofsow, mischien dat ie dat goed ken, maar ERKEND trainer isie nog lang niet, zo zag je ook toen NL tegen Portugal zag spelen en dat het verkeerd ging...van Basten was stil en coachte nix...hij heeft er geen verstand van...diep triest...dat het nederland elftal zover moet zakken.
Bedoel tegen Luxemburg 1-1 spelen had echt de overvolle emmer doen overlopen
Kun je alsjeblieft een keer normaal Nederlands gebruiken, geloof me, dan komen je bijdrages heel wat serieuser en beter over.

Maar inderdaad lijkt het op dit moment nergens op.
Van Basten is niet de trainer waar ik aanvankelijk het vertrouwen in had.
Ik had gehoopt dat hij zijn woorden waar kon maken en ik was er ook van overtuigd dat zijn aanpak vruchten zou afwerpen. Maar helaas is hij helemaal doorgedraaid en wil hij koste wat het kost vasthouden aan een filosofie die niet reeel is. Maar nogmaals, dit heeft niets te maken met het selecteren van Ajacieden, maar alles met het vasthouden aan de jeugd die er niet klaar voor is.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:20:44 #70
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42140907
Ik zal er op letten Robar.
pi_42141039
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:20 schreef DubbelX het volgende:
Ik zal er op letten Robar.
Ik waardeer je bijdrages verder hoor en ik snap je frustraties, maar het lezen ervan is zo vermoeiend
Maar mijn dank is groot .
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:37:14 #72
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42141337
ok gozer...
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:40:18 #73
98138 Everett
pi_42141413
Zo kan ie wel weer jongens. Robar en DubbelX
pi_42141481
quote:

[..]

Merkwaardig, ik reken jou toch wel tot de mensen die wel eens wat lezen. Dan zou je kunnen weten dat Van Basten op elke positie een Ajacied selecteert tenzij kwaliteit en/of ouderdom een andere keuze rechtvaardigen.

Dat Van Nistelrooij niet meer voor Oranje in aanmerking kwam heeft Van Basten niet bepaald onder stoelen of banken gestoken. Zolang Marco zit, zal Ruud niet geselecteerd worden. Je kan wel vals veinzen dat als ie door gaat met scoren in Madrid, dat ie nog in aanmerking zou kunnen komen, maar dat is natuurlijk niet zo. Als Huntelaar een drievoudige beenfractuur opdoet, dan dirigeert Van Basten een andere vaste speler naar die positie. Elk rationeel argument aangedragen door vakmensen wordt met één van zijn befaamde redeneringen afgedaan als niet relevant. De opstelling is van Marco.

Deze boodschap van Van Nistelrooij is er geen á la Seedorf "ik behoor in Oranje te spelen", dit is appelleren aan een gezond Nederlands elftal. Van Basten mag een hekel hebben aan Van Bommel, hoeft hem niet te selecteren, maar voor Van Nistelrooij ligt dat anders. De bondscoach constateerde rare dingen, liegt tegen hem en maakt opzichtelijk gebruik van mindere spelers.
pi_42141612
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

denk meer dat dit een probleem is voor de prestaties van het NL elftal .
We hebben toch twee keer gewonnen?

Nou dan.
pi_42141614
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:11 schreef zjroentje het volgende:
Dat zou misschien wel kunnen verklaren waarom hij tegen Portugal op de bank zat idd ....
Nadat Van Basten een door hemzelf opgestelde groepsregel had gebroken, door eerst in de pers kritiek te uiten op zijn eerste spits. En vervolgens niet binnen de groep openlijk excuus te kunnen aanbieden. Geeft niet voor een beginnende coach, maar om dan zoiets te laten escaleren door je spits niet meer op te stellen. De cijfers van Van Nistelrooij liegen er niet om. En dus was de taak aan allemans vriend Kuijt.

Een jonge onervaren trainer, een klein selectiecircuit, met carte blanche van de bond, met een kwakkelende Oranje-basis als erfenis.
pi_42144247
Hij heeft gewoon gelijk. Ik hoop eigenlijk dat Van Basten de eerst komende duels keihard onderuit gaat want dit trek ik niet nog 2 jaar, laat staan 4

Als je op voetballende kwaliteiten selecteerd hoort Ruud er gewoon bij. Hij scoort altijd en overal, ook nu weer bij Real. Topsportmentaliteit, hij leeft echt voor het voetbal. En het is ook geen voetballer die net het mavo-diploma'tje haalde en alles op het voetbal gooide net als misschien Kluivert, Seedorf enz. Goede opvoeding, nuchtere jongen, geen arrogantie, deed altijd zijn best op school. Zo praate hij bijvoorbeeld al Frans, Duits,Engels en een beetje Spaans voordat hij naar het buitenland vertrok.

Om maar aan te geven dat zo'n bericht van Ruud veel serieuser mag worden genomen dan een van Seedorf, Kluivert of Davids
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:34:58 #78
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42144344
yes daar is ie dan.....het was er op wachten. maar let op! het komt nu los. (hoop ik dus)
De kritiek op van Basten gaat aanzwelgen de komende tijd. van bommel speelt top, van nistelrooy speelt top, seedorf speelt top, davids speelt prima.
ok, ben als zuiderling wat bevooroordeeld.
maar dat van Basten snel als bondscoach aan de kant moet hoor ik steeds vaker en luider.
wat moet er gebeuren om dit idool van de vorige eeuw van zijn zetel te krijgen en we weer over kunnen gaan tot het echte over de hele wereld gewaardeerd en veel applaus oogstende Hollands voetbal?
moeten er eerst muiterij onder de spelers uitbreken? moeten er kwalificatiewedstrijden verloren worden?

Van Bommel, Van Nistelrooy en Seedorf moeten terug in het Nederlands elftal!
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_42144502

UPDATE:

zag ergens het hele artikel online staan:

© Sportweek Nl
31 december 2006: Inactive FOK!account
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:05:59 #80
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42145032
oeh.. straks ff lezen
PieAir
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:12:02 #81
98138 Everett
pi_42145114
Interessant stuk. Triest hoe dat is gegaan en ik vrees dat er weinig aan verzonnen is. Ik vind dat Van Nistelrooy ervaren en volwassen genoeg is om kritiek te mogen leveren. Van Basten was zelf als speler ook niet de makkelijkste, misschien dat het daarom juist botst met spelers die niet op hun mondje zijn gevallen.
pi_42145917
Van nistelrooy is een held en hij heeft helemaal gelijk. Toen van Basten net aangesteld was als trainer had ik goede hoop, maar het blijkt dus wederom dat iemand die redelijk kon voetballen niet per definitie een goede coach hoeft te zijn in tegenstelling tot Frank en Johan die beiden hebben bewezen dat ze allebei de kwaliteiten bezitten.

Heb mij op het WK dood lopen ergeren aan het saaie voetbal van Nederland. We beschikken over zeer talentvolle spelers, maar ze kunnen hun ei niet kwijt op het voetbalveld, omdat van Basten niet wilt dat ze creatief zijn en zichzelf kunnen ontplooien. Spelers moesten gvd als een steen hun positie behouden. Stel je voor dat we een beetje met de linies zouden opschuiven met een aanvallend spel. Nee volgens meneer van Basten waren wij er simpelweg nog niet klaar voor. Laat mij toch niet lachen.

Volgens van Basten zijn er ook geen betere spelers beschikbaar. Een lachertje al zeg ik het zelf. We hebben zoveel talent in Nederland dat al hoog gespeeld heeft en de kunst om dan een team op te stellen is om zowel oudere spelers als wat jongere spelers op te stellen, zodat er een evenwichtige balans tussen jong en oud ontstaat.

Een team met een gemiddelde leeftijd van 19/20 jaar is simpelweg niet goed genoeg ongeacht de kwaliteiten, omdat pietje of henkie die leuk bij az voetbalt niet bekend is met de hogere niveaus die topclubs al spelen.

Waarom denk je dat portugal won van Nederland? Niet door die scheidsrechter hoor. Puur door het feit dat de gemiddelde mentaliteit van de spelers in het Nederlands elftal veel te laag was. Die portugezen hebben die mentaliteit wel, omdat veel van dat elftal ook in betere competities spelen. Nog een reden waarom een compleet jong elftal niet voldoet simpelweg geen spelmakers/no flair.

Tja met dit team kunnen we over 8 jaar misschien kampioen worden, maar het is godverdomme nu en niet de toekomst.

Wanneer van Basten gevraagd werd of die een PAtrick Kluivert in vorm mee zou nemen naar het WK zei die dat hij geen filmsterren in zijn elftallen wilt. Zegt al genoeg over van Basten persoonlijk. Begrijp mij echter goed. Dit WK had kluivert er ook niks te zoeken, omdat die simpelweg helemaal niet in vorm was, maar stel je voor dat die wel in de vorm van 98/2000 was geweest? Zelfs dan zou van Basten hem niet mee genomen hebben wat natuurlijk een regelrechte aanfluiting geweest zou zijn.

Ik weet niet wat het is met die vent. Heb soms het idee dat die nog steeds gefrustreerd is, doordat die vervroegd moest stoppen en dat af reageerd op sommige spelers.

Ben in iedergeval blij dat van Basten nog niet bijgetekend heeft. Geef mij maar weer Frank of Guus. Die durven tenminste mooi voetbal te laten zien.
please?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 september 2006 @ 19:13:11 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42148159
Ruud
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42148283
Interessant interview

Van Nistelrooy
pi_42148361
Ik lees het morgen wel in de sportweek.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_42148379
Er was net wel een interessant item bij het Sportjournaal hierover.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42148504
foppe ................kom op.......
rosmalen
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:22:06 #89
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42148505
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:18 schreef koningdavid het volgende:
Er was net wel een interessant item bij het Sportjournaal hierover.
en wat was het interessante eraan? van Basten die reageerde? of van Bommel?
pi_42148561
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef mcwops het volgende:

[..]

en wat was het interessante eraan? van Basten die reageerde? of van Bommel?
Nee het ging alleen over het verhaal van Ruud, maar dan heel gedetailleerd met allerlei info waar ik nog nooit van gehoord dat.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_42148667
Trouwens, wel mooi dat iedereen Ruud doet, maar Van Basten heeft hem als eerste "afgewezen" op 11 Augustus, toen hij min of meer verklaarde dat hij er nooit meer bij zal komen, althans voorlopig. Dus voor Ruud is het nu natuurlijk wel makkelijk om z;n bek open te trekken, aangezien hij niets te verliezen had en zo makkelijk scoort bij provinciaal Nederland.
pi_42148681
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nee het ging alleen over het verhaal van Ruud, maar dan heel gedetailleerd met allerlei info waar ik nog nooit van gehoord dat.
Staat ook in het Sportweek artikel, lees maar eens door
pi_42148716
We moeten in opstand komen!
pi_42148733
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Was gewoon dat stuk uit de Sportweek dat hierboven gepost is.

Van Basten moet gewoon opstappen, al zijn beloftes die hij heeft gemaakt is hij niet nagekomen. Daarnaast kotst half Nederland hem uit. Maar wat doet de KNVB, die bieden hem een contract verlenging aan .
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_42148737
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Trouwens, wel mooi dat iedereen Ruud doet, maar Van Basten heeft hem als eerste "afgewezen" op 11 Augustus, toen hij min of meer verklaarde dat hij er nooit meer bij zal komen, althans voorlopig. Dus voor Ruud is het nu natuurlijk wel makkelijk om z;n bek open te trekken, aangezien hij niets te verliezen had en zo makkelijk scoort bij provinciaal Nederland.
Waar slaat dat provinciaal nou weer op? Ook in de randstad hebben velen het gehad met MVB hoor.
Ik vond van Basten al voor het WK niks (dat gedoe met van Bommel) en het wordt alleen maar erger!

Ik wil Guus op zijn plek en liever vandaag dan morgen!
pi_42148779
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:28 schreef TerroRobbie het volgende:
We moeten in opstand komen!
Wat was je van plan, een handtekeningenactie, protest website? Ik doe mee !
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_42148804
Ik vind het wel leuk dat de KNVB allemaal rept dat dankzij MVB het Nederlands Elftal weer geliefd is bij het volk!
Hebben die lui oogkleppen op? Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat zoveel mensen weinig binding meer hebben met Oranje!
Zelfs in de tijd dat er alleen maar 'vedettes' meespeelden volgens het volk, was Oranje populair!
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:50:34 #99
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42149292
nou ze hebben wel binding met oranje, emotionele binding. dat het ze aan het hart gaat dat hun oranje niet meer HET oranje is. de oorzaak is bekend, er kunnen er 11 spelen en dat wordt bepaald door MVB.

Van mij mag het volk een motie van wantrouwen indienen bij de knvb. hoon en fluitconcerten voor MVB.
zo gauw de pers daar lucht van krijgt, gaan ze graag meedoen. iedere krant smult er van MVB onderuit te halen.
waarom laat MVB zich niet horen en zien bij de sportprogramma's laat Borst of Derksen of van Hanegem (lefgozertje) 'm is goed verbaal te grazen nemen.
pi_42149454
EIN-DE-LIJK is er een die de ballen heeft om te zeggen wat alle andere voetballers van hetzelfde kaliber denken.

van Bommel, Seedorf, Kluivert, Davids komt u maarrrr
pi_42149799
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:09 schreef DubbelX het volgende:
Foppe is lauw...zoiezo heeft ie jong Oranje voor het eerst in de geschiedenis Europees Kampioen gemaakt..en met Heereveen was ie ook altijd de Meester.
Daarom is het ook zo opvallend dat heel die shit corrupt is...bedoel hoe kan je Foppe met al zn ervaring trainer maken bij de Jeugd en van Basten die net kom kijken het Nederlands elftal laten lijden (jaja lijden met een lange ij hehehe)

Ik seg Foppe erin...van Basten dr uit!
en ik seg Huub Stevens erin ... van Basten dr uit
pi_42149904
mensen check de poll op vi.nl

86 % van de 10000 stemmers is het ermee eens dat van Basten zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek
please?
pi_42149923
Spelers moeten niet roepen, maar wekelijks presteren om hun uitverkiezing af te dwingen.
Dan kan zelfs Bassie ze niet weren.
janneman
pi_42149938
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef BillyBeflap het volgende:
Ik vind het wel leuk dat de KNVB allemaal rept dat dankzij MVB het Nederlands Elftal weer geliefd is bij het volk!
Hebben die lui oogkleppen op? Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat zoveel mensen weinig binding meer hebben met Oranje!
Zelfs in de tijd dat er alleen maar 'vedettes' meespeelden volgens het volk, was Oranje populair!

Ik vind dit niks te maken hebben met 'goedkoop scoren' ofzo. Van Nistelrooij is een internationaal erkende topspits die de klappen van de zweep kent en die mag echt wel zijn verhaal vertellen en z'n mening geven zonder dat dat gezien dient te worden als 'achteraf praten' of iets dergelijks.

't Klinkt zoals gezegd wel redelijk geloofwaardig, en dit is toch wel verontrustend. Dit is het bewijs van wat half voetbalminnend Nederland al dacht, namelijk: van Basten selecteert niet op voetbalkwaliteiten.

Oftewel we krijgen een elftal voor onze kiezen, dat niet het beste is wat Nederland te bieden heeft, maar waar dhr. van Basten het beste mee op kan schieten.
pi_42150093
quote:

Dus omdat hij niets meer te verliezen heeft, kunnen we het commentaar van Ruud ook niet meer serieus nemen? Tuurlijk zou het nog moediger zijn als Ruud dit kon zeggen terwijl hij nog wel iets te verliezen had, maar helaas heeft Marco anders beslist, dus moeten we het hier mee doen. Dit commentaar vind ik dan ook een beetje goedkoop van je.

En overigens, je zei iets eerder dat we toevallig wel 2 wedstrijden gewonnen hadden. Statistisch gezien heb je helemaal gelijk. Alleen is er ook het principe van de morele winnaar. En met name in Luxemburg waren wij dat totaal niet. En dat morele winnen is juist zo belangrijk met een jonge ploeg die je zelfvertrouwen wilt geven, en klaar wilt stomen voor het EK, aldus de plannen voor Marco. En daar heeft hij dus bij die wedstrijden gefaald. Nog geen totale ramp, maar toch.
quote:
Thnx!

Oja: Ruud!
Tsjonge.
pi_42151064
De mop van Ruud met Oranje die een Griekse spits naturaliseert. Alsiemaarraakis.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_42151077
quote:
Lees dat interview eens. Hij heeft toch al veel eerder zijn bek opengetrokken. Vooral daarom is hij er nu niet meer bij.
pi_42155232
scoort weer 2 keer vanavond...
rosmalen
pi_42156426
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef BillyBeflap het volgende:
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat zoveel mensen weinig binding meer hebben met Oranje!
Beetje jammer dat mensen geen binding hebben met hun eigen land
pi_42156817
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:10 schreef horstjan het volgende:
Spelers moeten niet roepen, maar wekelijks presteren om hun uitverkiezing af te dwingen.
Zolang er nog veel mensen zijn die denken dat dit waar is, zal die kneus nog bondscoach blijven.
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:36:41 #111
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42156993
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:10 schreef horstjan het volgende:
Van the man scoort wekelijks en van bommel speelt wekelijks in de basis, net zoals seedorf en davids.
Die spelers kunnen gewoon niets extra's doen.
Spelers zoals babel, heitinga zitten geregeld op de bank maar spelen wel!
Afschuwelijk die van Basten, laat 'm asjeblieft oprotten
pi_42157542
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:17 schreef VoreG het volgende:

[..]

Beetje jammer dat mensen geen binding hebben met hun eigen land
Je leest het verkeerd. Ik heb zeer veel binding met mijn land! Maar ik heb geen binding met DIT oranje, gewoonweg omdat het niet de spelers zijn waar ik op vertrouw.

Maar Nederland an sich
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:58:30 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42157604
Emanuelson begrijp ik nog, dat is een goede voetballer. Maar Heitinga??? Kom op zeg, dat is op Bosschaert na de slechtste speler van de eredivisie, hoe vaak moet hij nog falen, hij heeft veel meer krediet dan van Bommel en van Nistelrooy en al helemaal Seedof: Heitinga heeft geen balgevoel, geen techniek, niks eigenlijk. Ja hij voetbalt bij Ajax.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:59:14 #114
13462 BansheeBoy
pi_42157625
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:10 schreef Everett het volgende:

[..]

Van Persie is de volgende die weg mag.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 27 september 2006 @ 00:00:24 #115
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42157659
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:56 schreef BillyBeflap het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. Ik heb zeer veel binding met mijn land! Maar ik heb geen binding met DIT oranje, gewoonweg omdat het niet de spelers zijn waar ik op vertrouw.

Maar Nederland an sich
Ik heb inderdaad geen binding met dit oranje, in 2000 en 98 schreeuwde ik me de kop paars.
2004 werd dat al een stuk minder en in 2006 kon ik d'r gewoon om lachen.
Ik word nog altijd wel zenuwachtig als het nl elftal speelt.
Maar panisch word ik niet meer, ze spelen d'r ook niet naar.
  woensdag 27 september 2006 @ 00:04:16 #116
13462 BansheeBoy
pi_42157759
Davids roept het, Seedorf roept het, Van der Sar roept het, Kluivert bleef een gentlemen, maa rkom op Hofs selecteren en Seedorf thuislaten, Janssen selecteren en van Bommel thuislaten.

Verbaast me niks als hij straks Colins John oproept voor de spitspositie. Vraag me af hoelang de KNVB deze psychopaat nog laat zitten. Van Basten is zwaar gevallen voor me, ik had hem hoog zitten, nu heb ik meer respect voor een flesje laxeermiddel.

²
pi_42157872
Laxeermiddel heb ik altijd al hoog zitten.
Geweldig geneesmiddel als je niet kan poepen en als er iets belangrijk is, is het dat je goed kan poepen
Verder kan je er leuke grappen mee uithalen

Laxeermiddel
pi_42158065
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Davids roept het, Seedorf roept het, Van der Sar roept het, Kluivert bleef een gentlemen, maa rkom op Hofs selecteren en Seedorf thuislaten, Janssen selecteren en van Bommel thuislaten.

Verbaast me niks als hij straks Colins John oproept voor de spitspositie. Vraag me af hoelang de KNVB deze psychopaat nog laat zitten. Van Basten is zwaar gevallen voor me, ik had hem hoog zitten.

De waarheid. Wordt het geen tijd voor een poll ?

en een nieuwe coach...
pi_42158074
Van Nistelrooy is wel de laatste die moet zeiken. Hij heeft onder Van Basten en later Advocaat jarenlang de kans gehad en zijn goede interlands zijn op de vingers van één hand te tellen, hij bleef maar aanmodderen, daar doen doelpunten tegen veelal B- (of C-)landen echt niets aan af. Van Nistelrooy is een pure afmaker, daar heb je in een 4-3-3 helemaal niets aan, daarom is het ook logisch dat Makaay geen kans krijgt. Als spits in een 4-3-3 moet je juist anderen beter laten spelen - en scoren - daar lagen de kwaliteiten van iemand als Kluivert juist, die dan ook nog zijn doelpunten meepikte. En als hij weer eens onzichtbaar is dan ligt de oorzaak altijd bij anderen, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Manchester United: daar zijn Giggs, Ronaldo en anderen helemaal opgebloeid sinds zijn vertrek en de entree van Saha, die dus wel anderen beter laat spelen en daarnaast zijn (belangrijke) doelpunten meepikt. (Overigens maakten eerst Hasselbaink en later Makaay jarenlang meer doelpunten dan Van Nistelrooy maar zij hebben nooit een serieuze kans gehad.) Ok, zou je dan zeggen, hij loopt wel 1 op 2, maar als je dan kijkt naar de landen waar hij wel tegen scoort en in welke wedstrijden dat is, dan valt het argument 'doelpunten' ook weg. Dat meneer dan na zo lang aanmodderen eindelijk eens uit het elftal wordt gelaten en later uit de selectie zint hem niet, maar bjvoorbeeld Huntelaar en Kuyt (en zelfs iemand als Vennegoor) zijn een stuk meer geschikt op dit moment, als ze dat al niet waren voor het WK. Blijkbaar vindt deze ordinaire ballenafwachter van het type Inzaghi, maar dan een niveautje lager, zichzelf een topper, maar dat is hij gewoon niet. Is het niet door een gebrek aan voetballende kwaliteiten dan wel door zijn mager gevulde prijzenkast of nog iets anders. Nee, als er iemand is die recht op klagen heeft dan zou het Seedorf zijn, omdat hij nooit ook maar een kans heeft gekregen van Van Basten, maar die houdt wijselijk zijn mond en heeft dit soort lage praat niet nodig.
pi_42159623
Kuijt heeft niet de productie die nodig is in dit Oranje, dat toch al niet rijkelijk bedeeld is met productiviteit het is dat Sneijder in vorm is Een vriendelijke werker, waterdrager zo je wilt, voorlopig niet meer dan dat. Kuijt heeft echter weinig gewonnen, op het hoogste plan gespeeld. En dus niet de ideale vormer zoals Cocu dat was.

Verder is Van Nistelrooij de betere en meer ervaren uitvoering van Huntelaar. Huntelaar mag zich alleen qua koppen rijker rekenen, maar als dat inhoudt dat Oranje meer voor het 'succesvolle' hoog voor de pot-voetbal kiest, dan graaft Van Basten zijn eigen graf. Prima wel overigens dat Klaas-Jan nu zijn interlandervaring opdoet, maar dan niet op abonnement! Daar wilde Van Basten nou juist vanaf. Men wilde competitie zien toch! Echter, nu zien we Heitinga blijven en De Cler gaan. Van Nistelrooij zit thuis, Huntelaar in de basis. Van Bommel non grata, Sneijder captain. Was het zo bedoeld?
pi_42160678
Van Gaal [de beste trainer] stelde de grote namen op, maar wist zich niet eens te plaatsen.
Een team bouwen is niet altijd de beste spelers opstellen. Maar, laat van Basten het uitleggen!
janneman
  woensdag 27 september 2006 @ 09:19:49 #122
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_42161719
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:16 schreef wimderon het volgende:
--Verhaal--
Zeg je nu eerst dat een voetballende spits noodzakelijk is, en haal je vervolgens Vennegoor erbij in je betoog?

Nee, oke.
  woensdag 27 september 2006 @ 09:24:58 #123
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_42161792
Gewoon je doelpuntjes maken voor Real, Ruud en dan kan Bassie echt niet meer om je heen.

Maar dat zou logica zijn en dat is bij bassie niet te bespeuren
Where law ends, tyrrany begins.
pi_42161859
quote:
Op woensdag 27 september 2006 07:57 schreef horstjan het volgende:
Van Gaal [de beste trainer] stelde de grote namen op, maar wist zich niet eens te plaatsen.
Een team bouwen is niet altijd de beste spelers opstellen. Maar, laat van Basten het uitleggen!
Hij is al 2 jaar lang bezig met een team te bouwen, en waar staan we nou?
pi_42162815
quote:
Op woensdag 27 september 2006 07:57 schreef horstjan het volgende:
Natuurlijk gaat 't niet alleen om de beste spelers op te stellen, er moet 'n team staan. Je ziet bij veel andere landen dat 'n team naar 1 of enkele spelers gevormd is. We weten allemaal dat Ruud perfect kan renderen, want hij deed 't bij Heerenveen, PSV, Man Utd en nu ook weer bij Real Madrid. Dan zou ik er dus voor kiezen om 't team enigszins aan te passen aan v. Nistelrooij. Mocht hij dan geblesseerd raken, dan zijn we er allemaal over eens dat Huntelaar 'n zelfde type is als Ruud, dus hebben we meteen 'n plaatsvervanger.

Waarom moeten wij Nederlanders altijd 'n speciale (niet werkende) tactiek uitvogelen om vervolgens met (tegenwoordig niet eens meer) mooi voetbal uitgeschakeld te worden?
  woensdag 27 september 2006 @ 10:15:14 #126
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42162875
make some noise

open de website www.nieuwebondscoach.nu
en

doe je beklag bij het knvb-bestuur, voorzitter MGM Sprengers, Postbus 515 3700 AM Zeist

en
maak spandoeken dat v Basten weg moet en laat die zien bij de volgende interland.
  woensdag 27 september 2006 @ 10:32:57 #127
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42163238
Zolang die Marco daar bondscoach is boycot ik het NL-elftal. Ik kijk geen wedstrijd meer.
PieAir
pi_42163276
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:32 schreef jpg97 het volgende:
Zolang die Marco daar bondscoach is boycot ik het NL-elftal. Ik kijk geen wedstrijd meer.
Dat zal ze leren.
pi_42163468
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:34 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat zal ze leren.

Maargoed, ik snap het gevoel wel een beetje...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 27 september 2006 @ 10:47:01 #130
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42163573
Inderdaad! Ze moeten het nu maar doen zonder JPG97! Ik weet zeker dat ze dat aan het denken gaat zetten, vooral die overgeklasseerde van Basten.

Die is zeker gefrustreerd dat zijn carriere niet is verlopen zoals hij dat wilde
.... met z'n kapotte knie.

Mietje man
PieAir
pi_42163600
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:47 schreef jpg97 het volgende:
Inderdaad! Ze moeten het nu maar doen zonder JPG97! Ik weet zeker dat ze dat aan het denken gaat zetten, vooral die overgeklasseerde van Basten.

Die is zeker gefrustreerd dat zijn carriere niet is verlopen zoals hij dat wilde
.... met z'n kapotte knie.

Mietje man
Knie?
pi_42164302
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:19 schreef Biels het volgende:

[..]

Zeg je nu eerst dat een voetballende spits noodzakelijk is, en haal je vervolgens Vennegoor erbij in je betoog?

Nee, oke.
Ja, zelfs Vennegoor ja. Niet voor niets kwam PSV pas verder in de Champions League na het vertrek van pure doelpuntenmakers Van Nistelrooy en Kezman. Maar goed, zie vooral wat je wil zien. In het rijtje Van Bommel, Makaay, Seedorf, Davids is Van Nistelrooy wel werkelijk de allerlaatste die iets te klagen heeft. Hij heeft jarenlang de kans gehad, maar nooit ook maar iets laten zien dat erop zou kunnen wijzen dat hij de geschikte spits voor Oranje is.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:33:14 #133
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_42164737
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:17 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, zelfs Vennegoor ja. Niet voor niets kwam PSV pas verder in de Champions League na het vertrek van pure doelpuntenmakers Van Nistelrooy en Kezman. Maar goed, zie vooral wat je wil zien. In het rijtje Van Bommel, Makaay, Seedorf, Davids is Van Nistelrooy wel werkelijk de allerlaatste die iets te klagen heeft. Hij heeft jarenlang de kans gehad, maar nooit ook maar iets laten zien dat erop zou kunnen wijzen dat hij de geschikte spits voor Oranje is.
Bullshit... PSV kwam verder doordat het nauwelijks doelpunten tegenkreeg, niet omdat Vennegoor er nou zoveel meer inschopt dan v Nistelrooy. (vooral de verdienste van het middenveld in dat jaar). Daarbij heeft v Nistelrooy nog steeds een beter doelgemiddelde in Oranje dan Kluivert.
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
  woensdag 27 september 2006 @ 11:36:06 #134
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42164836
en nu weer graag on-topic over onze favoriete bondscoach MVB
  woensdag 27 september 2006 @ 11:40:31 #135
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_42164981
v Nistelrooy is hier net zo ontopic als de slechtste bondscoach van NL ooit
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
  woensdag 27 september 2006 @ 11:57:16 #136
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42165492
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:16 schreef wimderon het volgende:
blaat
Ik ben het helemaal niet met jouw eens, Van nistelrooy zorgde er 3 seizoenen voor dat man utd. hoog op de ranglijst eindigde juist door z'n goals.
Het seizoen is nog maar 6 wedstrijden bezig, en het word nog een erg lang seizoen voor man utd.
Giggs en ronaldo hun vorm heeft helemaal niks met Van Nistelrooy te maken, in welke manier speelt van nistelrooy hier een rol?
Hij maakte toch gemiddeld 30 goals per seizoen in league en cup, en dat zie ik rooney en saha niet doen.
En seedorf heeft wel degelijk kritiek geuit op Van Basten, en ik denk dat Van Bommel straks ook wel gaat praten.
Want die Van Basten is het spoor kwijt, hij selecteerd alleen de mensen die een poster van hem boven z'n bed heeft.
Plus als je naar de statistieken kijkt blijft van nistelrooy de beste spits, 45 goals in de champions league en een immens aantal in de premier league.
Als hij niet voor oranje weet te scoren denk ik dat de trainer maar n's bij zichzelf te raadde moet gaan.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:42:53 #137
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42166753
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:57 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet met jouw eens, Van nistelrooy zorgde er 3 seizoenen voor dat man utd. hoog op de ranglijst eindigde juist door z'n goals.
Het seizoen is nog maar 6 wedstrijden bezig, en het word nog een erg lang seizoen voor man utd.
Giggs en ronaldo hun vorm heeft helemaal niks met Van Nistelrooy te maken, in welke manier speelt van nistelrooy hier een rol?
Hij maakte toch gemiddeld 30 goals per seizoen in league en cup, en dat zie ik rooney en saha niet doen.
En seedorf heeft wel degelijk kritiek geuit op Van Basten, en ik denk dat Van Bommel straks ook wel gaat praten.
Want die Van Basten is het spoor kwijt, hij selecteerd alleen de mensen die een poster van hem boven z'n bed heeft.
Plus als je naar de statistieken kijkt blijft van nistelrooy de beste spits, 45 goals in de champions league en een immens aantal in de premier league.
Als hij niet voor oranje weet te scoren denk ik dat de trainer maar n's bij zichzelf te raadde moet gaan.
mee eens.
maar wie vertelt van Basten dat ie maar eens bij zich zelf te raadde moet gaan? Kees Jansma , Johan Cruijff ??!!
pi_42167674
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:33 schreef Garlic_Sauce het volgende:

[..]

Bullshit... PSV kwam verder doordat het nauwelijks doelpunten tegenkreeg, niet omdat Vennegoor er nou zoveel meer inschopt dan v Nistelrooy. (vooral de verdienste van het middenveld in dat jaar).
Bullshit. Vennegoor was een aanspeelpunt dat bovendien zelf ook zijn doelpunten meepikte. Voor spitsen als Kezman en Van Nistelrooy is het noodzakelijk dat het hele team in hun dienst speelt, omdat ze zo hun enige kwaliteit, scoren, kunnen benutten. Tegen grotere tegenstanders scoren ze in de regel niet, en werkt die tactiek dus niet, waardoor je in feite met een man minder speelt voetballend gezien. Bovendien moet 'men' eens gaan begrijpen dat een spits er niet instaat om doelpunten alleen. In een 4-3-3 systeem zoals dat van Oranje moet een spits in de eerste plaats een aanspeelpunt zijn, die constant aanspeelbaar is, goed kan kaatsen, bij voorkeur goed kan koppen (aanspeelbaar door de lucht en voorzetten van de zijkant) en dus anderen beter laat spelen. Niet voor niets ligt de kracht van 4-3-3 juist in de onvoorspelbaarheid en dat alle aanvallend ingestelde spelers voor de goal kunnen verschijnen. Met een pure doelpuntenmaker zonder techniek gaat dat dus niet en speel je voorspelbaar en ben je afhankelijk van de spits (die dus in het geval van Van Nistelrooy niet thuis geeft in grote wedstrijden) Hetzelfde gaat op voor Manchester United: medespelers zijn sinds zijn vertrek opgebloeid en ze staan nu weer keurig op 6 uit 2 in de Champions League. Feit is dat Van Nistelrooy al jaren bij topploegen speelt maar amper prijzen heeft gewonnen, maar dat ligt natuurlijk aan alles behalve Van Nistelrooy zelf.
quote:
Daarbij heeft v Nistelrooy nog steeds een beter doelgemiddelde in Oranje dan Kluivert.
zie bovenstaande + Kluivert was gewoon een complete spits die anderen beter liet spelen en er bovendien vaak wel stond als het erom ging, dat hij dan relatief gezien een paar doelpuntjes minder maakt (tel bij Van Nistelrooy de penalty's er bovendien eens af) dat is echt geen argument om Van Nistelrooy in Oranje te krijgen. Van Nistelrooy was specialist in Oranje specialist in het maken van doelpunten tegen landen als Andorra en Macedonië, maar als het er echt om ging viel de enige kwaliteit die hij in 4-3-3 heeft ook nog eens weg.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:57 schreef Grimm het volgende:

[..]

Nee, zeker de laatste jaren was hij meer een verstorende factor dan een stimulerende factor.
quote:
Dat bijvoorbeeld Giggs en Ronaldo nu wel goed functioneren heeft te maken met dat er nu wel een spits staat die een aanspeelpunt is en oog voor anderen heeft in plaats van alle aanvoer op te eisen en er weinig mee te doen.
quote:
Kijk toch eens verder dan die onzinnige statistiekjes alleen. Kijk ook naar het aantal assists, voor-assists, hoe hij voetballend functioneert, in welke wedstrijden hij wel en welke hij niet scoort, of die doelpunten doorslaggevend zijn in wedstrijden. Trek ook voor de lol eens de penalty's van zijn doelpuntenaantal af en er blijft een aantal over wat niet bijzonder is voor de spits van een topteam waar het volledige spel op afgestemd was.
pi_42168669
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:17 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hoezo Davids?
  woensdag 27 september 2006 @ 14:17:30 #140
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42169387
Hoeveel volledige wedstrijden heb jij gezien van man utd wimderon?
  woensdag 27 september 2006 @ 15:31:00 #141
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_42171480
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:15 schreef wimderon het volgende:

-- verhaal --
Nu doe je het weer! Eerst roepen dat je een spits wilt met een behoorlijke techniek, en dan Vennegoor opnoemen

Bovendien kan ik me nog een wedstrijd tegen Duitsland herinneren waar Van Nistelrooij er wel stond op een belangrijk moment. En doe nou maar niet of oranje zoveel beter ging spelen toen Kuijt eenmaal spits was, veel beter werd het er toen ook niet op
  woensdag 27 september 2006 @ 15:53:44 #142
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42172196
Volgens mij roept die wimderon maar wat
pi_42172887
quote:
Ik mag heel van Basten niet...bedoel, Nederland heeft echt hele goede spelers op wereldniveau...en hij probeert het met groentjes te doen...pleur op met dat!
Nou sorry, maar spelers op wereldniveau ?

Ik kan me ook nog tijden herinneren dat er op mensen van De Kabel flink werd gescholden, door de zgn. supporters..en dan nu weer klagen dat ze er in moeten?
Seedorf wel eens een penalty zien nemen? En Davids speelt nou niet bepaald bij een topploeg (gele kaarten ed zelfs buiten beschouwing latend).
Van Bommel werd in Barcelona uitgekotst en v. Nistelrooij is de enigste die je noemt, die nog in aanmerking zou kunnen komen voor een selectie.
Maar ja, dan moet óf Kuyt óf Huntelaar plaats maken voor hem...en dat terwijl heel Nederland Huntelaar in het elftal wil.

Ik zeg; laat van Basten een team bouwen met die jonkies.
Tuurlijk zal er wel eens een verkeerde keus bij zitten, nu en dan,maar spelers van wereldniveau, heeft Nederland toch écht niet thuis zitten, hoor!
pi_42173000
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:31 schreef Biels het volgende:

[..]

Nu doe je het weer! Eerst roepen dat je een spits wilt met een behoorlijke techniek, en dan Vennegoor opnoemen
VoH heeft een andere functie (stormram) dan RvN, dus dit lijkt mij geen rare opmerking. RvN moet wel kunnen voetballen als basisspits en dat kunstje beheerst hij helaas niet.
quote:
Bovendien kan ik me nog een wedstrijd tegen Duitsland herinneren waar Van Nistelrooij er wel stond op een belangrijk moment.

Alweer een tijdje geleden he....
quote:
En doe nou maar niet of oranje zoveel beter ging spelen toen Kuijt eenmaal spits was, veel beter werd het er toen ook niet op
Dat kuijt nog slechter is dan RvN zegt op zich niet zo veel natuurlijk....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_42173486
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:31 schreef Biels het volgende:

[..]

Waar zie je precies het woord techniek staan? Vennegoor is inderdaad niet technisch, maar is wel een prima aanspeelpunt, waar de rest van het elftal bij aan kan sluiten, bovendien heeft hij inderdaad stukken meer functionele techniek dan Van Nistelrooy.
quote:
Bovendien kan ik me nog een wedstrijd tegen Duitsland herinneren waar Van Nistelrooij er wel stond op een belangrijk moment. En doe nou maar niet of oranje zoveel beter ging spelen toen Kuijt eenmaal spits was, veel beter werd het er toen ook niet op
Goh, kun je je maar liefst één wedstrijd herinneren waarin hij er wel stond. Bovendien stond hij er niet in die wedstrijd, maar maakte hij een (fraai overigens) doelpunt. Voor de rest was hij in die wedstrijd van 0,0 waarde voor het team. Buiten dat doelpunt en het doelpunt tegen Ivoorkust kan ik me geen belangrijk doelpunt van Van Nistelrooy voor de geest halen en dan heb je het over dé kwaliteit van Van Nistelrooy, erg mager dunkt me.

Zoals gezegd heeft Van Nistelrooy absoluut geen recht van spreken, hij heeft onder Advocaat en Van Basten jarenlang alle vertrouwen gehad en keer op keer niks kunnen laten zien, vooral als het erom ging. Bovendien zijn er een stuk of vijf alternatieven beschikbaar: Makaay (zelfde type, meer doelpunten zelfs, maar nooit een kans gehad), Huntelaar (qua doelpunten de betere van Van Nistelrooy, voetballend (nog) geen top maar meer potentie en bovendien het vermogen om juist wel te scoren als het erom gaat), Kuijt (uitstekend voetballende spits die zijn doelpunten maakt, maar bovendien voetballend prima is), Vennegoor (prima als aanspeelpunt en kopsterk bovendien) en dan heb je ook nog Van Persie die het zou kunnen, Kluivert mits volledig fit...
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:17 schreef Grimm het volgende:
Hoeveel volledige wedstrijden heb jij gezien van man utd wimderon?
Genoeg om te weten dat wat ik hier schrijf juist is.
  woensdag 27 september 2006 @ 17:52:35 #146
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42174425
Ja dat is natuurlijk makkelijk gezegd "genoeg om te weten wat ik hier schrijf"
En van Nistelrooy heeft d'r wel meer wedstrijden gestaan, en dat weet jij ook wel, voor man utd en voor het nl elftal.
Denk je nou echt dat real madrid de eerste de beste spits koopt?
En d'r waren nog veel meer clubs geintresseerd.
Ferguson is een dictator, want die jaagt de beste voetballers weg, beckham, stam, keane, van nistelrooy.
Van nistelrooy werkt zich altijd te pletter en zet zich altijd voor 100% in.
Wil jij zeggen dat we met die selectie van nu hoge ogen gaan gooien, kom toch op man, heitinga, emmanuelson, vennegoor, babel.
Bovendien speelt Man utd waardeloos, het is niet om aan te zien.
pi_42174683
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:54 schreef Frida-ster het volgende:

[..]

Nou sorry, maar spelers op wereldniveau ?

Ik kan me ook nog tijden herinneren dat er op mensen van De Kabel flink werd gescholden, door de zgn. supporters..en dan nu weer klagen dat ze er in moeten?
Seedorf wel eens een penalty zien nemen? En Davids speelt nou niet bepaald bij een topploeg (gele kaarten ed zelfs buiten beschouwing latend).
Van Bommel werd in Barcelona uitgekotst en v. Nistelrooij is de enigste die je noemt, die nog in aanmerking zou kunnen komen voor een selectie.
Maar ja, dan moet óf Kuyt óf Huntelaar plaats maken voor hem...en dat terwijl heel Nederland Huntelaar in het elftal wil.

Ik zeg; laat van Basten een team bouwen met die jonkies.
Tuurlijk zal er wel eens een verkeerde keus bij zitten, nu en dan,maar spelers van wereldniveau, heeft Nederland toch écht niet thuis zitten, hoor!
Je argument tegen Seedorf dat hij geen penalties kan nemen staat inherent aan zijn voetbalkwaliteiten
En Davids speelt nog altijd in een ploeg van een hoger niveau dan welke Nederlandse club dan ook in een van de zwaarste competities ter wereld met daarnaast een rugzak aan ervaring.
Van Bommel is al na een aantal competitiewedstrijden een vaste en belangrijke waarde voor Bayern Munchen.
Daarnaast ken ik geen mensen die momenteel Huntelaar verkiezen boven vNistelrooij. Alsof de tijd van Huntelaar niet gaat komen. Ik zie hem over een aantal jaar zeker als vaste waarde voor het Nederlands-elftal, maar op dit moment is vNistelrooij gewoon nog een aantal niveau's hoger dan Huntelaar...

En een team verjongen om het verjongen is natuurlijk gekkenwerk zolang er nog steeds betere en oudere spelers rondlopen. Voor de duidelijkheid: Het Nederlands efltal is het hoogst haalbare als speler!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_42174776
@Wimberon:
Wil je hier nu echt beweren dat RvN geen wereldspits/speler is??? Iemand die bij elke club waar hij speelt topscorder wordt, die in de top5 staat van all time topscorders champions league, die in het Nederlands elftal 1 op 2 draait...
Sorry zou je mij willen vertellen waar een wereldspits wel aan moet voldoen???
pi_42175702
Die van basten is gewoon een gore klootzak. Wie selecteerd Babel en jaliens nou weer
pi_42175724
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:45 schreef Adothehague het volgende:
Die van basten is gewoon een gore klootzak. Wie selecteerd Babel en jaliens nou weer
Heitinga Bij de gemiddelde hoofdklasser loopt er een betere rechtsback rond
  woensdag 27 september 2006 @ 18:46:55 #152
30919 mitt
Michael Corleone
pi_42175736
Marco zal er vrijdag wel weer hautain overheen lopen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 27 september 2006 @ 18:50:09 #153
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_42175830
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:46 schreef mitt het volgende:
Marco zal er vrijdag wel weer hautain overheen lopen.
Joah , die zal best een goed verhaal hebben
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 27 september 2006 @ 19:53:12 #154
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42177739
Ik vind dat Ruud best nog mild is. Hij heeft (helaas) denk ik wel een punt dat Van Basten geen (of niet teveel) persoonlijkheden in zijn groep wil hebben die hem tegenspreken. Dat getuigt niet van moed. Maar ja.. zoals altijd is het volgende maatgever voor het (on)gelijk van Van Basten...nl. Komt Van Basten op het EK 2008 ver genoeg...
pi_42180074
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:52 schreef Grimm het volgende:
Wil jij zeggen dat we met die selectie van nu hoge ogen gaan gooien, kom toch op man, heitinga, emmanuelson, vennegoor, babel.
Dat zeg ik nergens, maar Van Nistelrooy heeft de afgelopen 5/6 jaar bewezen dat hij sowieso niet in Oranje past en hoort.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:06 schreef MrGoedhart het volgende:
@Wimberon:
Wil je hier nu echt beweren dat RvN geen wereldspits/speler is???

Sorry zou je mij willen vertellen waar een wereldspits wel aan moet voldoen???
Ja, Van Nistelrooy is absoluut geen wereldspits laat staan een wereldspeler. Hij is een pure doelpuntenmaker en dan een niveautje onder de top op dat gebied. Een wereldspits ben je als je het elftal beter kunt laten functioneren én, vooral belangrijke, doelpunten maakt.
quote:
Iemand die bij elke club waar hij speelt topscorder wordt, die in de top5 staat van all time topscorders champions league, die in het Nederlands elftal 1 op 2 draait...
Allemaal leuk en aardig dat hij bij zijn clubs topscorer wordt, maar:
1) de clubs (en Oranje) waar hij speelde (allemaal top in hun land) waren tijdens zijn aanwezigheid stukken minder succesvol dan voor en tot nu toe ook na zijn komst. Zoals al vaker gezegd draait het bij een spits (zeker in het 4-3-3 wat Oranje speelt) om meer dan alleen doelpunten. Bovendien stond Van Nistelrooy er structureel niet in grote wedstrijden (zo scoorde hij vorig jaar bijvoorbeeld niet tegen de top 8 ploegen uit het premiership muv Blackburn) En nog iets: als je de penalty's eraf zou hebben geteld was hij niet eens topscorer geworden in Engeland (overigens als je dan toch naar doelpunten wilt kijken werd Hasselbaink vaker topscorer, en scoorde Makaay ook jaar in jaar uit meer doelpunten dan Van Nistelrooy maar daar hoorde je nooit iemand over)
  woensdag 27 september 2006 @ 21:42:25 #156
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42181213
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens, maar Van Nistelrooy heeft de afgelopen 5/6 jaar bewezen dat hij sowieso niet in Oranje past en hoort.

Wanneer heb je dat dan wel bewezen volgens jou?
pi_42181287
quote:

[..]

[..]

Ja, Van Nistelrooy is absoluut geen wereldspits laat staan een wereldspeler. Hij is een pure doelpuntenmaker en dan een niveautje onder de top op dat gebied. Een wereldspits ben je als je het elftal beter kunt laten functioneren én, vooral belangrijke, doelpunten maakt.
Tja, ik ben dus van mening dat RvN die dingen beide doet. Een team functioneerd beter als je gewoon je doelpunten maakt als spits.
quote:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat hij bij zijn clubs topscorer wordt, maar:
1) de clubs (en Oranje) waar hij speelde (allemaal top in hun land) waren tijdens zijn aanwezigheid stukken minder succesvol dan voor en tot nu toe ook na zijn komst. Zoals al vaker gezegd draait het bij een spits (zeker in het 4-3-3 wat Oranje speelt) om meer dan alleen doelpunten. Bovendien stond Van Nistelrooy er structureel niet in grote wedstrijden (zo scoorde hij vorig jaar bijvoorbeeld niet tegen de top 8 ploegen uit het premiership muv Blackburn) En nog iets: als je de penalty's eraf zou hebben geteld was hij niet eens topscorer geworden in Engeland (overigens als je dan toch naar doelpunten wilt kijken werd Hasselbaink vaker topscorer, en scoorde Makaay ook jaar in jaar uit meer doelpunten dan Van Nistelrooy maar daar hoorde je nooit iemand over)
Tja, vorig jaar is een kromme vergelijking. Hij heeft toen ook een half jaar niet gespeelt (en is daarna nog wel topscorder geworden bij man united) en de jaren toen RvN geen topscorder werd had hij een blesuren een groot deel van het seizoen...
En over het minder presteren van de club kun je ook discuseren, daarnaast toen Cruijf bij Barcelona speelde, waren het ook niet de beste jaren van de club.
pi_42181507
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom hij dat in jouw ogen wel bewezen heeft...
  woensdag 27 september 2006 @ 21:55:47 #159
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42181710
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom hij dat in jouw ogen wel bewezen heeft...
hoho... ik ken jouw bewijs van 'het bewezen hebben' niet, dus daar kan ik tot die tijd geen antwoord op geven.. dus als jij mij dat even uitlegt, vertel ik jou mijn mening.
pi_42184218
quote:

[..]Ja, Van Nistelrooy is absoluut geen wereldspits laat staan een wereldspeler. Hij is een pure doelpuntenmaker en dan een niveautje onder de top op dat gebied.
[..]
Waarom staat hij dan in de top 5 van doelpuntenmakers in CL/EC1?
  woensdag 27 september 2006 @ 23:49:15 #161
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42185870
Nou die wimderon kletst ook uit z'n nek.
Hij staat d'r toch om doelpunten te maken? wat denk je dat een spits dan moet doen, die bal een beetje terug pasen?
kom op begin je een soort conspieracy theory tegen Van Nistelrooy
pi_42186264
Wimderon loop niet zo te kletsen, als je dit meent dan is dus blijkbaar ongeveer geen enkele spits 'n wereldspits/-speler, je mag me er eentje noemen die 't dan "beter" doet volgens jou
  donderdag 28 september 2006 @ 00:02:49 #163
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42186285
Wedden dat hij vennegoor zegt
pi_42186351
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:02 schreef Grimm het volgende:
Wedden dat hij vennegoor zegt

Alle respect voor Vennegoor trouwens
  donderdag 28 september 2006 @ 00:05:17 #165
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42186366
Leuke voetballer voor Celtic
pi_42186418
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:05 schreef Grimm het volgende:
Leuke voetballer voor Celtic
Zeker weten, ik ben blij dat ie in Schotland voetbalt. Nu komen we 'm "maar" 2x tegen maximaal. Tenminste, ik hoop/verwacht niet dat ze veel verder dan de 2e ronde CL komen natuurlijk

Altijd lastig te bespelen zo'n voetballer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 september 2006 @ 00:58:56 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42187692
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

geen speler de laatste jaren met zoveel wedstrijden die zo'n doelpunten gemiddelde haalt per 90 min. in Oranje
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 28 september 2006 @ 01:37:24 #168
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42188408
Alle niet geselecteerde spelers die volgens mijn inzicht wel in het Nederlands elftal horen ( in de basis of op de bank..das een ander verhaal) hebben de sterren van de hemel gespeeld deze CL avond.

*van Nistelrooij deed toch weer waar die voor is ingehuurd...scoren en nog eens scoren, mischien wel een makkelijk doelpunt, maar hij staat er wel zoals gewoonlijk.
*van Bommel was gewoon strak en behoort tot de top van de wereld op het middenveld.
*Seedorf heeft een goede doelkans laten vliegen, maar voor de rest was ie waanzinnig.
*Makaaij die speelt 9 van de 10 wedstrijden gewoon heftig...wanneer krijgt deze jongen een eerlijke kans, al is het maar een oefenwedstrijd.

Ik weet niet of ik iemand ben vergeten, maar dit zijn zoeizo mijn NLspelers die gwoon geselecteerd moeten worden...nogmaals als bankzitter of basisspeler.

Oja, dus van Basten geeft zichzelf een paar dagen bedenktijd om op van Nistelrooijs uitspraken te reageren...jah...daar heeftie sker een paar dagen voor nodig.

ps. wat was Cruijf toch weer irritant op tv....betweter
pi_42192683
quote:
Op donderdag 28 september 2006 01:37 schreef DubbelX het volgende:

ps. wat was Cruijf toch weer irritant op tv....betweter
Ik heb me ook echt lopen ergeren aan Cruijff gisteravond. En Jack v. Gelder durft nog geen kritisch vraagje te stellen
Last.fm
  donderdag 28 september 2006 @ 10:46:38 #170
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42193368
daarom...Het zijn gewoon slijmballen en bang voor die vent, terwijl ik echt niet weet waarom...

Dat gevoel had ik ook toen het NLelftal verloor tegen Portugal op het WK..ze durfen gewoon niet kritisch te zijn tegen die gasten...Het valt te erg op.
pi_42193459
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

hoho... ik ken jouw bewijs van 'het bewezen hebben' niet, dus daar kan ik tot die tijd geen antwoord op geven.. dus als jij mij dat even uitlegt, vertel ik jou mijn mening.
Hoho, volgens mij wordt Van Nistelrooy niet meer geselecteerd, dan lijkt het me logischer dat jij uit moet leggen op grond waarvan hij wel geselecteerd zou moeten worden, laat staan spelen.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom staat hij dan in de top 5 van doelpuntenmakers in CL/EC1?
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef Grimm het volgende:
Nou die wimderon kletst ook uit z'n nek.
Hij staat d'r toch om doelpunten te maken? wat denk je dat een spits dan moet doen, die bal een beetje terug pasen?
kom op begin je een soort conspieracy theory tegen Van Nistelrooy
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

geen speler de laatste jaren met zoveel wedstrijden die zo'n doelpunten gemiddelde haalt per 90 min. in Oranje
Het wil er niet in of wel. Jullie staren je echt blind op doelpunten. Echt, kijk maar na, bij zowat elke succesvolle club staat een voetballende spits in de basis. Daarmee bedoel ik dus niet een speler die weinig scoort, maar een speler die niet geobsedeerd is door doelpunten. Barcelona heeft Eto'o, Chelsea Drogba, Manchester United Saha en ga zo maar door. Stuk voor stuk geen pure doelpuntenmakers, of is dat ook weer toeval. Het ligt zeker ook aan iedereen behalve Van Nistelrooy dat hij pas 3x kampioen is geworden en 1x de nationale beker heeft gewonnen, en Europees gezien nog niet eens in de buurt van de prijzen is gekomen, terwijl hij 8 jaar op rij in kampioenswaardige teams speelde...

Bovendien: als je dan wilt kijken naar doelpunten (wat, zeker in 4-3-3, slechts een deel is van het totale pakket waar je naar moet kijken): Ik kijk in dit geval naar Van Nistelrooy na zijn vertrek bij PSV, omdat hij, toen hij nog bij PSV speelde, prima mee kon voetballen, maar wellicht door de knieblessures, de structurele liesklachten die hij nu nog steeds heeft, en/of de trainingen in Engeland dat vermogen totaal verloor:
2001/2002: Van Nistelrooy scoort 23 keer voor Manchester United (waaronder 9 penalty's overigens), Hasselbaink scoort ook 23 keer, voor het mindere Chelsea weliswaar, Kluivert als voetballende spits scoort 18 keer voor Barcelona en Makaay scoort 12 keer voor Deportivo (overigens kent Vennegoor een prima debuutseizoen bij PSV met 22 doelpunten).
2002/2003: Van Nistelrooy scoort 25 goals voor Manchester United, Kluivert scoort als voetballende spits 16 maal voor Barcelona, Hasselbaink kent een minder seizoen met 13 goals net als Vennegoor met 8, Makaay daarentegen wordt Europees topscorer met 29 doelpunten in de Primera Division
2003/2004: Van Nistelrooy scoort 22 maal in de Premier League, Makaay, inmiddels naar Duitsland vertrokken maakt er opnieuw meer, met 23 treffers, Hasselbaink is inmiddels enigszins uit beeld, maar Kuijt kent een prima debuutseizoen bij Feyenoord met 20 goals (en, net zoals Kluivert, de nodige assists, maar daar kijken jullie, als door doelpunten geobsedeerd, natuurlijk niet naar)
2004/2005: Van Nistelrooy kent een seizoen vol (kleine blessures) en komt tot het mager aantal van 6 doelpunten in 18 optredens, Makaay draait opnieuw een solide seizoen met 22 doelpunten, ook Kuyt kent een topseizoen met 29 treffers, terwijl Kluivert, op een zijspoor bij Newcastle toch tot net zo veel doelpunten komt als Van Nistelrooy, maar in minder speelminuten, Vennegoor hervond zich overigens met 19 doelpunten
2005/2006: Van Nistelrooy lijkt het scoren niet verleerd en maakt 21 doelpunten, Makaay kent een voor zijn doen matig seizoen en maakt er 4 minder dan Van Nistelrooy, Kuijt maakt er 22 (en 20 assists, maar dat nogmaals terzijde) en Huntelaar zelfs 33

Nu ik toch met statistieken (waar jullie van schijnen te houden) bezig ben:

In Oranje scoorde Van Nistelrooy zijn doelpunten tegen:
Marokko, Cyprus, Estland (2), Engeland, Estland, Andorra (2), Duitsland, Tsjechië, Moldavië, Schotland (3), Duitsland, Tsjechië, Letland (2), Finland (2), Armenië, Finland, Armenië, Andorra (2), Kameroen, Australië en Ivoorkust
Van Nistelrooy scoorde niet tegen:
Duitsland, Portugal, Brazilië(inclusief volledig mislukt en misplaatst hakballetje), nogmaals Brazilië, Denemarken, België, weer Brazilië, Tsjechië, Duitsland, Ierland, Denemarken, Engeland, Noorwegen, Wit-Rusland, Argentinië, Wit-Rusland, België, Tsjechië, Schotland, V.S., België, Faroer Eilanden, Ierland, Zweden, Portugal, Andorra, Roemenië, opnieuw Roemenië, Duitsland, Tsjechië, Macedonië, Servie en Montenegro en Argentinië

Ik zal wel weer de enige zijn, maar valt het jullie niet op dat hij vooral scoort tegen mindere landen en vooral niet tegen sterkere landen. Als scoren dan je kwaliteit is, dan vind ik dit toch erg tegenvallend (zeker als je de lijst van bijvoorbeeld Kluivert ernaast legt). En dan heb ik het hier nog alleen over doelpunten, niet over zijn verdere bijdrage aan wedstrijden wat in Oranje zeker 50% van het totaalplaatje is.

Dus zelfs op het gebied van doelpunten (ja, echt, de enige kwaliteit van Van Nistelrooy) is hij absoluut niet de beste. Het gebrek aan voetballende kwaliteiten, tal van incidenten in zijn carrière, dat hij er structureel niet staat in wedstrijden waar het erom gaat en/of tegen grotere tegenstanders hoef je daar niet eens in te betrekken.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:12:08 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42194034
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hoho, volgens mij wordt Van Nistelrooy niet meer geselecteerd, dan lijkt het me logischer dat jij uit moet leggen op grond waarvan hij wel geselecteerd zou moeten worden, laat staan spelen.
Het is heel flauw een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Ik vroeg enkel wanneer IEMAND (lees: niet RvN specifiek) volgens jou zich wel bewezen heeft in het Nederlands elftal. Dat is alles wat ik vraag.

Dit alles naar aanleiding van deze opmerking:
quote:
[..]
  donderdag 28 september 2006 @ 11:48:26 #173
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42195101
Ik wil niet veel zeggen maar Saha levert nog niet echt een bijster goede prestatie bij man.utd.
Plus kun je wel aankomen met dat doelpunt van dinsdag wat hij maakte maar die werd aangeraakt en op die manier plofte hij achter de keeper.
Het team loopt voor geen meter, het is niet om aan te zien.
Dus daarom vraag ik mij af hoeveel volledige wedstrijden jij van man.utd hebt gezien.
Van Nistelrooy scoorde achtereenvolgens 10 wedstrijden ( of nog meer) en daar zaten ook topwedstrijden tussen.
Je kan wel roepen dat hij scoort tegen de mindere ploegen maar in de premier league zijn d'r domweg geen mindere ploegen.
Blackburn uit, middlesborough uit, newcastle uit, porthsmouth thuis, dat zijn geen gemakkelijke wedstrijden.
Een spits moet natuurlijk wel aanvoer krijgen om te scoren, vooral toen beckham weg ging en je die mafkees van een ronaldo d'r bij kreeg.
Ik word nu een beetje flauw van je, Houd je liever bezig met het nl elftal wat zo godsafschuwelijk slecht speelt, en de mensen die hij selecteerd, dat zijn mensen die falen en niet van nistelrooy
  donderdag 28 september 2006 @ 11:53:10 #174
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42195228
Om te scoren heb je toch ook echt bepalende pases nodig...waarschijnlijk is het middenveld niet goed genoeg om te domineren en van Nistelrooij een juiste paas te geven.
Want van Nistelrooij scoort echt wel aan de lopende band en dat moet je echt wel in je hebben en dat is dus een voetballende kwaliteit.
Ook kan de man goed in de dekking gespeeld worden en de bal vasthouden....van Nistelrooij is een wereldspits, anders had ie niet in de TOP gespeeld.

en wij ons blindstaren op doelpunten...hmm ik weet niet of je het spelletje door heb, maar er hoort gescoord te worden om te winnen en een spits is daar de beste man voor.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:54:33 #175
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42195278
Go Grimm...precies mijn gedachtes...jij hebt kennis
pi_42197147
Wanneer je vrouw net bevallen is, op het laatste moment terugkeren voor de CL-wedstrijd, alsnog de voorkeur krijgen boven Ronaldo bij een club als Real Madrid... dan kan je inderdaad niet voetballen nee
Last.fm
pi_42197194
quote:

Ik zal wel weer de enige zijn, maar valt het jullie niet op dat hij vooral scoort tegen mindere landen en vooral niet tegen sterkere landen.
Tjechie, Duitsland, Engeland zijn inderdaad amateurploegen.

Erg flauw dat ik deze zin eruit pik. Maar evengoed maak jij je er schuldig aan. Je gaat niet in op vragen wanneer iemand wel een topspits is, terwijl jij in dit topic beweert dat RvN geen topspits is. En zo ga je maar door, vragen en steekhoudende argumenten ontwijken.

Beetje jammer, ik lees graag stukken van mensen met die een andere mening erop na houden. Stukken van mensen die koste wat kost hun gelijk willen halen maken een forum erg vervelend.
  donderdag 28 september 2006 @ 13:47:06 #178
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42197978
Wat werd ik gisteren misselijk van die Johan Cruijff zeg
Beetje de hand boven het hoofd houden van Marco van Basten... ik vermoed ook dat ze elkaar langdurig anusaaien op een zonnige zondagnamiddag in de bossen ofzo

Je zag duidelijk aan Jack van Gelder dat hij er anders over dacht, maar tegelijkertijd kon je zien dat hij zoiets had van... mja.. laat maar, ik ga er niet meer verder op in, want er komt toch niks zinnigs uit.
PieAir
pi_42198039
ik was voor het WK een pro-Marco fan, zijn ideeen en theorien stonden mij zeer aan in een bondscoach. Ik heb altijd proberen te beredeneren waarom Marco iets deed maar tegenwoordig lukt me dat echt niet meer.....Ik hoop echt dat het goed komt maar heb er nog weinig vertrouwen in. Het is wachten totdat hij één van de jonkies eruit tyft
  donderdag 28 september 2006 @ 13:53:05 #180
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42198106
Lauwigheid Dubzone en Ungeheuer...ben blij dat er mensen met echt verstand van voetbal zijn.

RvN is gewoon een dope spits en hoort bij de gekste spitsen op dit moment.
Die gozer hoort gewoon in het Nederlands elftal...en eerlijk gezegd, degene die RvN niet opstelt is gewoon niet realistisch bezig....

Ook de spelers van Real prijzen Ruud de hemel in..er werd gezegd dat hij zoo makkelijk scoort dat het gewoonweg bijzonder is...en als inderdaad zoals hierboven is gezegd je op de laatste moment terugkeert voor de CL na de bevalling van zn kind....en Ronaldo op de bank en hij in de basis en dan ook nog eens 2 keer scoren...Man als ik dit zo intik vind ik die van Basten steeds meer mongool.

Ik vond het ook prachtig om te zien hoe RvN een applaus kreeg van Ronaldo, terwijl die op de bank zat...

Ruud is gewoon Lauw!
pi_42198146
quote:
Het wil er niet in of wel. Jullie staren je echt blind op doelpunten. Echt, kijk maar na, bij zowat elke succesvolle club staat een voetballende spits in de basis. Daarmee bedoel ik dus niet een speler die weinig scoort, maar een speler die niet geobsedeerd is door doelpunten. Barcelona heeft Eto'o, Chelsea Drogba, Manchester United Saha en ga zo maar door. Stuk voor stuk geen pure doelpuntenmakers, of is dat ook weer toeval. Het ligt zeker ook aan iedereen behalve Van Nistelrooy dat hij pas 3x kampioen is geworden en 1x de nationale beker heeft gewonnen, en Europees gezien nog niet eens in de buurt van de prijzen is gekomen, terwijl hij 8 jaar op rij in kampioenswaardige teams speelde...
De meeste succesvolle clubs spelen 2 spitsen, met een voetballende en een scorende spits. Alleen Barcelona heeft op het moment een spits die beide kan. Neem nou Drogba, is wel een aardige voetballer, maar scoort toch heel matig, en dat brak bijvoorbeeld Ivoorkust verschrikkelijk op op het WK, had van Nistelrooij in dat elftal gezet en het had doelpunten geregeld. Volgens mij wil het er bij jou niet echt in dat elke topclub een goalgetter in heeft staan om de teamprestatie af te ronden met een doelpunt. Waarom zijn spitsen als Crespo, Inzaghi, Shevchenko, Makaay zo verschrikkelijk populair bij trainers, omdat ze een bal afmaken, meer niet. Precies dezelfde reden waarom Kluivert na Ajax eigenlijk nergens meer geslaagd is, kan prachtig voetballen, maar hij doet niet waar hij er voor staat, de ballen erin rammen.

3x kampioen en 1 x nationale beker is trouwens al een prachtprestatie, en die kampioenswaardige teams valt allemaal nog wel vies tegen, Manchester United is nooit meer op hetzelfde niveau gekomen na de gewonnen Europa Cup. Van Nistelrooij was daar zelfs lange tijd een van de paar weinige spelers die wel elke goed presteerden. Met je verhaal over Makaay heb je trouwens wel gelijk, die zou ik graag samen met van Nistelrooij samen in de spits zien voetballen bij het Nederlands Elftal, doelpunten gegarandeerd
pi_42198158
dubbelx, je moet er wel rekening mee houden dat de speelstijl van het Nederlands Elftal totaal anders is als bij Real, het is dus geen bewijs of een feit.
  donderdag 28 september 2006 @ 13:55:46 #183
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42198165
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:53 schreef DubbelX het volgende:
Lauwigheid Dubzone en Ungeheuer...ben blij dat er mensen met echt verstand van voetbal zijn.

RvN is gewoon een dope spits en hoort bij de gekste spitsen op dit moment.
Die gozer hoort gewoon in het Nederlands elftal...en eerlijk gezegd, degene die RvN niet opstelt is gewoon niet realistisch bezig....

Ook de spelers van Real prijzen Ruud de hemel in..er werd gezegd dat hij zoo makkelijk scoort dat het gewoonweg bijzonder is...en als inderdaad zoals hierboven is gezegd je op de laatste moment terugkeert voor de CL na de bevalling ....en Ronaldo op de bank en hij in de basis en dan ook nog eens 2 keer scoren...Man als ik dit zo intik vind ik die van Basten steeds meer mongool.

Ik vond het ook prachtig om te zien hoe RvN een applaus kreeg van Ronaldo, terwijl die op de bank zat...

Ruud is gewoon Lauw!
  donderdag 28 september 2006 @ 13:56:55 #184
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42198202
Maar jongens, Huntelaar blijkt toch geen zak beter inmiddels? Die presteert zelfs bij Ajax, in de NL-competitie een stuk minder, dan RVN bij Real in de Priméra Division en de CL.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_42198208
Eigenlijk wil een Marco van Basten volgens mij een spits ala Kluivert, goed meevoetballend, die het team sterker maakt en niet zo zeer een goaltjesdief zoals een Makaay.

Zo wil Marco geen individuetjes, zoals Van Bommel, Davids, Seedorf en Van Nistelrooy, alleen vrees ik dat hij niet zoveel keus heeft en dit soort spelers net wel nodig heeft
  donderdag 28 september 2006 @ 14:03:26 #186
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42198327
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
dubbelx, je moet er wel rekening mee houden dat de speelstijl van het Nederlands Elftal totaal anders is als bij Real, het is dus geen bewijs of een feit.
Ik denk dat jij nog steeds NIET begrijpt waar ik of de meeste het hier over hebben....
Lees wat geschreven word door Solstice..prachtig uitleg...als je het nog niet snapt, jah dan zou ik maar gaan dammen ofsow!
pi_42198444
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:03 schreef DubbelX het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nog steeds NIET begrijpt waar ik of de meeste het hier over hebben....
Lees wat geschreven word door Solstice..prachtig uitleg...als je het nog niet snapt, jah dan zou ik maar gaan dammen ofsow!
dan heb jij eerdere postings van mij ook niet gelezen
  donderdag 28 september 2006 @ 14:14:50 #188
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42198581
wat Marco wil klopt niet...Marco is gewoon een kapsonesleijer met zn knipoogjes naar de media tijdens die persconferenties...gatver, egt smiechterig!!

Dus als ik jou stuk moet geloven, waarom zet ie Huntelaar erin dan...das ook een afmaker en nix meer.
En RvN heeft toch egt wel meer credit en ervaring als speler als Huntelaar...come on man!
Gozer staat nu ook al een paar weken droog....zo zie je maar.
pi_42198653
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:14 schreef DubbelX het volgende:
wat Marco wil klopt niet...Marco is gewoon een kapsonesleijer met zn knipoogjes naar de media tijdens die persconferenties...gatver, egt smiechterig!!

Dus als ik jou stuk moet geloven, waarom zet ie Huntelaar erin dan...das ook een afmaker en nix meer.
En RvN heeft toch egt wel meer credit en ervaring als speler als Huntelaar...come on man!
Gozer staat nu ook al een paar weken droog....zo zie je maar.
Waar schrijf ik dat? Je leest tussen de letters door
Ow, dus the Hunter staat een paar weken droog dus dat zegt alles, Ruud natuurlijk nooit hè

Ik heb beidewaj liever Ruud in de spits hoor t.o.v. van the Hunter alleen hier hebben veel mensen een mening terwijl die alleen kijken naar techniek. Techniek is een van de minst belangrijke critia in de voetballerij. Anders mag jij mij vanaf nu gaan verklaren waarom Grunholz het nooit gemaakt heeft
pi_42198783
Techniek is juist het belangrijkste wat er is in voetbal, zonder techniek ben je nergens. Maar er zit een groot verschil tussen mooie trucjes met de bal kunnen, en een bal kunnen aannemen, passen, mannetje kunnen passeren en op goal trappen/bal voorzetten.
pi_42198960
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:23 schreef Solstice het volgende:
Techniek is juist het belangrijkste wat er is in voetbal, zonder techniek ben je nergens. Maar er zit een groot verschil tussen mooie trucjes met de bal kunnen, en een bal kunnen aannemen, passen, mannetje kunnen passeren en op goal trappen/bal voorzetten.
Zonder techniek kom je nergens inderdaad.
Maar je ooit afgevraagd hoe het komt dat er zoveel spelers die door Ajax opgeleid zijn toch ergens aan de bak komen?

Een speler als Grunholz, is al tijdje terug, die had een super techniek, waarom kon die niet eens een basisplaats bij Ado 8 jaar geleden afdwingen? Omdat er meer is dan alleen techniek. Dus techniek is niet de maatstaf
  donderdag 28 september 2006 @ 14:40:13 #192
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42199195
als alleen techniek (truuken) genoeg was geweest, dan heb je genoeg sterspelers rondlopen die niet eens meedoen in de competitie...dus met andere woorden techniek is niet alles en al helemaal niet als veldvoetballer...

als veldvoetballer moet je vanzelfsprekend een bal kennen aannemen en pasen, maar ook op juiste manier en moment kunnen lopen in dieptes, of mannetje overnemen als je collega meegaat of niet terugkomt, je hebt inzicht nodig, dus voordat de bal onderweg is moet je al weten wat waar en hoe je het gaat doen ect. ..das wat anders als pleinvoetbal...4 tegen 4...pannaas...truuken...al vind ik dat zoiezo een kunst opzich en ook een competitie opzich...

Anders zou Feijenoord een wereldelftal kennen hebben met alle Rotterdamse straatvoetbaljeugd...

opgebaarde...sorry...ik heb je te snel naar benede gehaald zonder egt je andere teksten te lezen..maar dat je RvN tog boven Huntelaar in schat is zoiezo al meer verstand hebben van voetbal als van Basten.
pi_42199288
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:40 schreef DubbelX het volgende:
-knip-

opgebaarde...sorry...ik heb je te snel naar benede gehaald zonder egt je andere teksten te lezen..maar dat je RvN tog boven Huntelaar in schat is zoiezo al meer verstand hebben van voetbal als van Basten.
nee geen sorry, boeiend

Ik heb altijd geprobeerd te beredeneren waarom Marco bepaalde beslissingen nam en ik ben een heel end gekomen. Niet dat ik het ermee eens was maar kon het me wel voorstellen. Zijn visie dat hij het beste team wil laten spelen (en soms horen daar niet de allerbeste voetballers bij) sprak mij gigantisch aan maar waar hij nu allemaal mee bezig is begrijp ik echt niet meer. Zonder een Seedorf, Davids, Van Bommel en Van Nistelrooy zullen we echt niet sterker zijn dan met ze. Het is gewoon wachten totdat Marco weer een onverklaarbare beslissing neemt, ik zie hem Van der Vaart er nog wel uitgooien of een Huntelaar. Ik vrees het aankomende EK
pi_42199589
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het is heel flauw een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Ik vroeg enkel wanneer IEMAND (lees: niet RvN specifiek) volgens jou zich wel bewezen heeft in het Nederlands elftal. Dat is alles wat ik vraag.
Maar uitgaande van het antwoord wat je geeft (je bent het niet eens met mijn opmerking) heb jij er een in ieder geval een opvatting over, die zou ik dan ook graag kennen...
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:48 schreef Grimm het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar Saha levert nog niet echt een bijster goede prestatie bij man.utd.
Vorig seizoen werd het beste voetbal gespeeld (en de beste resultaten behaald) toen Saha de plaats van Van Nistelrooy innam, die lijn wordt dit seizoen voortgezet. Qua doelpunten (wat hier het criterium schijnt te zijn) heeft Saha er twee inliggen in de competitie en drie belangrijke doelpunten in de CL gemaakt.
quote:
Plus kun je wel aankomen met dat doelpunt van dinsdag wat hij maakte maar die werd aangeraakt en op die manier plofte hij achter de keeper.
Niet anders dus dan het gemiddelde doelpunt van Van Nistelrooy dus, die nog geen 5 mooiere doelpunten heeft gemaakt in zijn carrière.
quote:
Het team loopt voor geen meter, het is niet om aan te zien.
Het team liep prima in de eerste wedstrijden, nu loopt het iets minder. Ze zijn in ieder geval niet weggespeeld op Europees gebied, in tegenstelling tot Real Madrid in Lyon.
quote:
Dus daarom vraag ik mij af hoeveel volledige wedstrijden jij van man.utd hebt gezien.
Vooruit, tegen Fulham, tegen Charlton, tegen Tottenham, tegen Celtic, Arsenal en Reading
quote:
Van Nistelrooy scoorde achtereenvolgens 10 wedstrijden ( of nog meer) en daar zaten ook topwedstrijden tussen.
Nogmaals wat zeggen mij dit soort statistiekjes, bovendien is deze van jaren geleden. Destijds werd er bij Manchester United 4-5-1 gespeeld met Van Nistelrooy als enige spits, die zich niet met het spel bemoeide voor de afrondende fase, waarin alle aanvoer naar hem ging. Leuk voor Van Nistelrooy dat hij zoveel scoorde toen (dat seizoen waren er overigens 9 penalty's bij), maar het gaat toch echt om of je wint en in tweede instantie hoeveel je er als team scoort. In een 4-3-3 systeem is de spits juist iemand die buitenspelers en middenvelders beter moet laten functioneren en niet puur gericht zijn op de goal, het moet juist andersom, de spits moet niet met zijn gezicht naar de goal, maar met de rug naar de goal toespelen en dat kan hij absoluut niet.
quote:
Je kan wel roepen dat hij scoort tegen de mindere ploegen maar in de premier league zijn d'r domweg geen mindere ploegen
Blackburn uit, middlesborough uit, newcastle uit, porthsmouth thuis, dat zijn geen gemakkelijke wedstrijden.
Allemaal leuk en aardig, maar je moet het niet absoluut maar relatief bekijken. In Nederland zijn je tegenstanders misschien minder, maar je medespelers zijn net zo goed minder.
quote:
Een spits moet natuurlijk wel aanvoer krijgen om te scoren, vooral toen beckham weg ging en je die mafkees van een ronaldo d'r bij kreeg.
Dat is het hem juist: Van Nistelrooy is volledig afhankelijk van de ballen die van anderen op een presenteerblaadje aangereikt moet krijgen. Een goede spits kenmerkt zich doordat hij, ook als hij die ballen niet krijgt en/of niet scoort toch een voldoende bijdrage kan leveren aan het spel en niet dat hij als medespelers minder spelen of een betere tegenstander treffen totaal onzichtbaar is.
quote:
Ik word nu een beetje flauw van je,
Jammer, je zou beter mijn bijdragen nog een keer lezen en dan wellicht concluderen dat de geweldenaar waar we over praten misschien toch net een paar niveautjes minder is als gedacht.
quote:
Houd je liever bezig met het nl elftal wat zo godsafschuwelijk slecht speelt, en de mensen die hij selecteerd,
Mooi, als jij je hier dan ook aan houdt dan kunnen we het onderwerp Van Nistelrooy als een gesloten boek beschouwen aangezien hij (onder Van Basten sowieso dunkt me) niet meer geselecteert lijkt te worden.
quote:
dat zijn mensen die falen en niet van nistelrooy
Van Nistelrooy heeft al 6 jaar achtereen gefaald in Oranje, die had allang niet meer in beeld horen te zijn. Makaay heeft nooit een kans gehad, terwijl hij eenzelfde type is als Van Nistelrooy, maar dan meer scoort. Seedorf heeft nooit ook maar een kans gehad van Van Basten, dus heeft, gezien zijn spel, wél reden tot klagen. Hetzelfde geldt voor Davids, die van aanvoerder gedegradeerd werd tot een ex-speler die als hoofdcoach mislukt is.
Dat Heitinga, Theo Janssen en weet ik wie nog allemaal meer falen en niet eens bij de selectie horen wil niet zeggen dat Van Nistelrooy daar wel bij hoort.
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:53 schreef DubbelX het volgende:
Om te scoren heb je toch ook echt bepalende pases nodig...waarschijnlijk is het middenveld niet goed genoeg om te domineren en van Nistelrooij een juiste paas te geven.
Is het nooit in je opgekomen dat de oorzaak ook wel eens bij Van Nistelrooy zou kunnen liggen. Ik bedoel, hij heeft in Oranje onder Van Gaal en Advocaat, bij Manchester United en nu bij Real weer heeft hij telkens een sterk middenveld achter zich gehad, maar als hij dan weer eens onzichtbaar is dan ligt het altijd aan anderen. In topwedstrijden krijgt hij geen vijf assists op een gouden dienblad maar één of twee en die maakt hij in de regel dan niet. Dan moet hij bijvoorbeeld zelf een actie kunnen maken of zich als aanspeelpunt manifesteren.
quote:
Want van Nistelrooij scoort echt wel aan de lopende band en dat moet je echt wel in je hebben en dat is dus een voetballende kwaliteit.
Tot voor deze zin nam ik je nog enigszins serieus, maar bovenstaande is echt de grootste onzin die ik in tijden heb gelezen.
quote:
Ook kan de man goed in de dekking gespeeld worden en de bal vasthouden....
Als je daaronder verstaat dat je niet eens een bal aan kunt nemen zonder dat die vijf meter van je voet afspringt ga ik met je mee.
quote:
van Nistelrooij is een wereldspits, anders had ie niet in de TOP gespeeld.
Sikora is ook een topper, want hij is international en heeft bij Ajax gespeeld, kom op zeg, wat een kulargument. Overigens wel opvallend dat hij in de TOP speelt volgens jou, maar diezelfde top niet goed genoeg is om hem van passes te voorzien aldus jezelf in ditzelfde stukje.
quote:
en wij ons blindstaren op doelpunten...hmm ik weet niet of je het spelletje door heb, maar er hoort gescoord te worden om te winnen en een spits is daar de beste man voor.
Natuurlijk draait het om doelpunten, maar het draait er niet om wie ze maakt. Bovendien is 4-3-3 is er juist op gericht om veel verschillende mensen regelmatig te laten scoren en niet één speler alles.
pi_42199724
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zonder techniek kom je nergens inderdaad.
Maar je ooit afgevraagd hoe het komt dat er zoveel spelers die door Ajax opgeleid zijn toch ergens aan de bak komen?

Een speler als Grunholz, is al tijdje terug, die had een super techniek, waarom kon die niet eens een basisplaats bij Ado 8 jaar geleden afdwingen? Omdat er meer is dan alleen techniek. Dus techniek is niet de maatstaf
Komt heel veel bij kijken ja. Die spelers van Ajax vind ik trouwens ook geen supertechniek hebben, als je die Babel rondjes om een stilliggende bal ziet dansen vraag je je toch ook af waar ie nou in godsnaam mee bezig is. Maar wat er bij veel ajax-spelers mist is mentaliteit. Het word ze te gemakkelijk gemaakt in de jeugd, ze hoeven nooit te knokken om kampioen te worden, omdat ze toch voetballend beter zijn. En dat breekt ze later op. Het was niet voor niks dat de dragende spelers bij Jong Oranje allemaal hebben moeten knokken om hogerop te komen, Schaars Huntelaar De Zeeuw Luirink, stuk voor stuk.
  donderdag 28 september 2006 @ 15:01:55 #196
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42199774
Nou dan zie jij een heel ander man.utd dan ik zie
Het is om te janken.
pi_42199866
wimderon, je anti Van Nistelrooij zijn is wel duidelijk en je slaat door.
Gespeeld: 371 en maar 217 doelpunten gemaakt, ja duidelijk geen topspits.

je kan discussieren of een speler als Ruud een team beter laat spelen en er betere prestaties van het team zijn maar Ruud gefaald in Ned. Elftal, come on. Ik ben redelijk pro Makaay, maar het is geen feit dat hij beter heeft gepresteerd (410 204). Dat jij de tekst van een ander de grootste onzin vindt die je in tijden hebt gelezen is tekenend.
  donderdag 28 september 2006 @ 15:09:22 #198
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42199986
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar uitgaande van het antwoord wat je geeft (je bent het niet eens met mijn opmerking) heb jij er een in ieder geval een opvatting over, die zou ik dan ook graag kennen...
[..]
Lieve schat, je gaat nu al een discussie aan op grond van iets wat je niet eens weet...Misschien ben ik het wel heel erg met je eens! Misschien...
Als je nou gewoon even jouw definitie geeft van een speler die zich bewezen heeft in het Nederlands elftal, dan zal ik je antwoorden.
Het doet op deze manier namelijk een beetje kinderachtig aan hoe je op een simpele vraag reageert.
pi_42200606
Huntelaar ondervind nu wat Ruud ondervond.
  donderdag 28 september 2006 @ 15:38:16 #200
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42200690
ik vind Opgebaarde steeds lauwer...hahaha....geweldig hoe je die kerel ff op de feiten wijst terwijl hij een hele pagina nodig heeft om onzin te schrijven...hij gelooft het tog zelf niet.
En vooral die smiliee...hahaha...prachtig!!!

En inderdaad...Makaaij had zoeizo allang een eerlijke echte kans moeten krijgen en al sker voor Huntelaar...nogmaals Huntelaar is niet slecht, maar vind em gewoon er nog niet klaar voor...
pi_42203630
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:38 schreef DubbelX het volgende:
ik vind Opgebaarde steeds lauwer...hahaha....geweldig hoe je die kerel ff op de feiten wijst terwijl hij een hele pagina nodig heeft om onzin te schrijven...hij gelooft het tog zelf niet.
En vooral die smiliee...hahaha...prachtig!!!

En inderdaad...Makaaij had zoeizo allang een eerlijke echte kans moeten krijgen en al sker voor Huntelaar...nogmaals Huntelaar is niet slecht, maar vind em gewoon er nog niet klaar voor...
idd
pi_42203706
Ach ik zal jullie maar wimderon's omschrijving van een wereldspits geven:
Inzicht van Cruijf, Techniek van Maradona en het afmaken van Muller...
als je minder bent, ben je een K*t spits en hoor je in Top Oss 2 thuis
pi_42204185
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:34 schreef maril het volgende:
Huntelaar ondervind nu wat Ruud ondervond.
Geen goede aanvoer bedoel je?
pi_42204346
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
wimderon, je anti Van Nistelrooij zijn is wel duidelijk en je slaat door.
Gespeeld: 371 en maar 217 doelpunten gemaakt, ja duidelijk geen topspits.
Nogmaals, hou toch eens op met het fixeren op doelpunten. Maar als je er dan toch op door wilt gaan: van dat aantal kun je er zo 40 afhalen (penalty's, niks te maken met spits zijn). En verder kun je de waarde van deze doelpunten niet inschatten omdat je niet weet of het beslissende doelpunten (1-0, 1-1, 2-1 zijn) of doelpunten voor de statistieken (3-0, 4-1 enz.), of dat het doelpunten zijn tegen clubs uit de onderste regionen of juist tegen de topclubs. Verder heeft Van Nistelrooy altijd in systemen gespeeld waar het spel op hem als afmaker afgestemd was, terwijl iemand als Kuyt bij Feyenoord zo'n beetje alles zelf moest creëren en ook nog afmaken, totaal niet te vergelijken dus. Een topspits ben je als je anderen beter laat spelen, doelpunten (niet eens extreem veel) maakt, er juist in de grote wedstrijden staat en op jouw niveau succesvol bent met je club. Ik heb zeer veel respect voor de voetballer Van Nistelrooy en zijn doelpunten, maar hij is zeker geen topspits en ook niet geschikt voor het systeem waar Oranje in speelt.
quote:
je kan discussieren of een speler als Ruud een team beter laat spelen en er betere prestaties van het team zijn maar Ruud gefaald in Ned. Elftal, come on.

Wat heeft hij dan zo al bereikt? Het is duidelijk dat hij het puur van zijn doelpunten moet hebben, dat geven zelfs zijn grootste liefhebbers uit de media toe en juist in de wedstrijden tegen grote tegenstanders en/of waar het er echt om gaat maakt hij ze niet of nauwelijks.
quote:
Ik ben redelijk pro Makaay, maar het is geen feit dat hij beter heeft gepresteerd (410 204).
Misschien niet over zijn hele carrière (en dan kijk je nogmaals alleen naar doelpunten, waar je naar het hele pakket zou moeten kijken, maar wel in de jaren waarin Van Nistelrooy in Oranje speelde: zowel in 2000/2001 als in 2002/2002, 2003/2004 en 2004/2005 maakte Makaay er keer op keer meer dan Van Nistelrooy.
quote:
Dat jij de tekst van een ander de grootste onzin vindt die je in tijden hebt gelezen is tekenend.
Mag het als iemand beweert dat Van Nistelrooy goed kan meevoetballen, omdat hij doelpunten maakt
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:09 schreef peaceman het volgende:

[..]

Lieve schat, je gaat nu al een discussie aan op grond van iets wat je niet eens weet...Misschien ben ik het wel heel erg met je eens! Misschien...
Als je nou gewoon even jouw definitie geeft van een speler die zich bewezen heeft in het Nederlands elftal, dan zal ik je antwoorden.
Het doet op deze manier namelijk een beetje kinderachtig aan hoe je op een simpele vraag reageert.
Nou ok dan, het was misschien niet goed om zo te reageren op je vraag.
In mijn ogen heb je je bewezen in Oranje als je over een serie van interlands constant hebt laten zien dat je in de basis thuishoort, dat je, als je gewoon fit en beschikbaar bent, een acceptabel niveau haalt, waardoor je een zekerheidje bent in het elftal en bijvoorbeeld recht van spreken hebt, zowel intern als extern. In het huidige elftal moet je daarbij natuurlijk vooral denken aan Van der Sar, en in mindere mate aan spelers als Mathijsen, Ooijer, Robben, Van Persie en Kuijt. Dat zijn er misschien niet veel, maar dat komt omdat Nederland in een overgangsfase zit, voor de toekomst zou je kunnen denken aan spelers lals Schaars, Sneijder, Huntelaar en Van der Vaart. In bijvoorbeeld 1998 had je de perfecte groep als je kijkt naar wie er toen de basis vormden. Iemand als Van Bommel (die in mijn ogen overigens op zijn minst bij de selectie hoort) bijvoorbeeld hoort op basis van prestaties bij zijn clubs zonder meer in de basis, maar hij heeft niet vaak kunnen overtuigen in Oranje en wisselde een goede interland vaak af met een slechte. Hetzelfde geldt voor Van Nistelrooy: scoort veel bij zijn clubs, maar hij Oranje, in een totaal ander systeem, kan hij niet uit de voeten en blijft zijn bijdrage beperkt tot doelpunten tegen (vooral) mindere tegenstanders, terwijl je als spits een sleutelpositie invult in het systeem wat gespeeld wordt en als aanspeelpunt verantwoordelijk bent voor een groot deel van het spel.
pi_42204411
Sorry bovenstaande was mijn post er was nog iemand anders ingelogd...
  donderdag 28 september 2006 @ 18:11:45 #206
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42205574
[quote]Op donderdag 28 september 2006 17:37 schreef _EdRaket_ het volgende:

[..]

Nogmaals, hou toch eens op met het fixeren op doelpunten. Maar als je er dan toch op door wilt gaan: van dat aantal kun je er zo 40 afhalen (penalty's, niks te maken met spits zijn). En verder kun je de waarde van deze doelpunten niet inschatten omdat je niet weet of het beslissende doelpunten (1-0, 1-1, 2-1 zijn) of doelpunten voor de statistieken (3-0, 4-1 enz.), of dat het doelpunten zijn tegen clubs uit de onderste regionen of juist tegen de topclubs. Verder heeft Van Nistelrooy altijd in systemen gespeeld waar het spel op hem als afmaker afgestemd was, terwijl iemand als Kuyt bij Feyenoord zo'n beetje alles zelf moest creëren en ook nog afmaken, totaal niet te vergelijken dus. Een topspits ben je als je anderen beter laat spelen, doelpunten (niet eens extreem veel) maakt, er juist in de grote wedstrijden staat en op jouw niveau succesvol bent met je club. Ik heb zeer veel respect voor de voetballer Van Nistelrooy en zijn doelpunten, maar hij is zeker geen topspits en ook niet geschikt voor het systeem waar Oranje in speelt.
[..]

Wat heeft hij dan zo al bereikt? Het is duidelijk dat hij het puur van zijn doelpunten moet hebben, dat geven zelfs zijn grootste liefhebbers uit de media toe en juist in de wedstrijden tegen grote tegenstanders en/of waar het er echt om gaat maakt hij ze niet of nauwelijks.
[..]

Misschien niet over zijn hele carrière (en dan kijk je nogmaals alleen naar doelpunten, waar je naar het hele pakket zou moeten kijken, maar wel in de jaren waarin Van Nistelrooy in Oranje speelde: zowel in 2000/2001 als in 2002/2002, 2003/2004 en 2004/2005 maakte Makaay er keer op keer meer dan Van Nistelrooy.
[..]

Mag het als iemand beweert dat Van Nistelrooy goed kan meevoetballen, omdat hij doelpunten maakt
[..]

In mijn ogen heb je je bewezen in Oranje als je over een serie van interlands constant hebt laten zien dat je in de basis thuishoort, dat je, als je gewoon fit en beschikbaar bent, een acceptabel niveau haalt, waardoor je een zekerheidje bent in het elftal en bijvoorbeeld recht van spreken hebt, zowel intern als extern. In het huidige elftal moet je daarbij natuurlijk vooral denken aan Van der Sar, en in mindere mate aan spelers als Mathijsen, Ooijer, Robben, Van Persie en Kuijt. Dat zijn er misschien niet veel, maar dat komt omdat Nederland in een overgangsfase zit, voor de toekomst zou je kunnen denken aan spelers lals Schaars, Sneijder, Huntelaar en Van der Vaart. In bijvoorbeeld 1998 had je de perfecte groep als je kijkt naar wie er toen de basis vormden. Iemand als Van Bommel (die in mijn ogen overigens op zijn minst bij de selectie hoort) bijvoorbeeld hoort op basis van prestaties bij zijn clubs zonder meer in de basis, maar hij heeft niet vaak kunnen overtuigen in Oranje en wisselde een goede interland vaak af met een slechte. Hetzelfde geldt voor Van Nistelrooy: scoort veel bij zijn clubs, maar hij Oranje, in een totaal ander systeem, kan hij niet uit de voeten en blijft zijn bijdrage beperkt tot doelpunten tegen (vooral) mindere tegenstanders, terwijl je als spits een sleutelpositie invult in het systeem wat gespeeld wordt en als aanspeelpunt verantwoordelijk bent voor een groot deel van het spel.
[/quote

Gozer, ik weet niet waar je het over hebt, maar het Nederlands elftal presteerd voor geen meter...alle wedstrijden worden gelijk gespeeld, niet overtuigend...ze hebben zelfs moeite met mindere landen...Luxemburg remember...how low can you go!!
Waarom speelt het NL elftal zo gaar en slecht, dat komt omdat het niveau gewoon te hoog is voor ze...jah...en daarom heb je van Bommel, een Seedorf en een Davids...dan heb je kracht op het middenveld...verdedigend overschakelend naar de aanval en andersom...dan kom van da Men vanzelf in het spel...nu word er zo bagger gespeeld dat die gast 3 ziekenhuisballen krijg per wedstrijd.
Ook is Heijtinga zwaar overrated...dus overgewaardeerd...vond het zelfs schandalig dat nadat Heijtinga keer op keer fouten maakt hij toch de voorkeur krijgt boven Boularouz...bedoel kom op man...waar is de voetbal logica...soms denk ik dat die van Basten aan de Hasjies zit.
Jah Kuijt is een goede speler...die hoef er voor mij ook niet uit...ik denk dat Dirk Kuijt een geweldige speler is voor van Nistelrooij om samen mee te spelen....en ik zie ook liever van Perzie op het middenveld..daar isie veel gevaarlijker met zijn inzicht, acties en Charisma.
Al met al...je kan zeggen wat je wil, maar het elftal wat er nu staat is gewoon een lachertje...bedoel zo maak je tog geen indruk op je tegenstander.
pi_42205953
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:37 schreef _EdRaket_ het volgende:
ik probeer niet alleen op doelpunten te fixeren. Er zijn alleen meer soorten spitsen. Wij Nederland spelen meestal met 3 aanvallers, dan kan je bij de spits ervoor kiezen om alleen een afmaker er in te zetten, een half voetballende spits die wat slechter is in scoren of een mee voetballende spits (zoals kluivert). Jij ziet graag een Kluvertachtige spits maar kan het heel misschien zo zijn dat coaches, managers of voetbalfans liever in bun team een ander soort spits willen? Ik heb het liefst een spits die het team beter laat spelen. RvN is zeker wel een topspits in mijn ogen, anders speel je niet bij een Man Utd en een Real Madrid (al is dat makkelijk te counteren) maar iedereen heeft zijn eigen idee bij "top spits" dus niks mis mee

Van Nistelrooy heeft inderdaad bij Man Utd een team gehad om hem heen, daarom was ik toen een voorstander van Makaay.
quote:
Jij wil een meevoetballende spits, als scorende speler heeft Ruud het gewoon goed gedaan.
quote:
Jij denkt anders over wat een goede spits is, omdat een ander het liefste een goaltjesdief heeft die je 89 minuten niet ziet maar wel er 3 inlegt, prima. Wat beter is voor een team is niet te bewijzen, kan wel over gediscussieerd over worden.
pi_42206626
Jullie moe nie bang wees nie, alles sal rech kom!
janneman
pi_42206686
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik probeer niet alleen op doelpunten te fixeren. Er zijn alleen meer soorten spitsen. Wij Nederland spelen meestal met 3 aanvallers, dan kan je bij de spits ervoor kiezen om alleen een afmaker er in te zetten, een half voetballende spits die wat slechter is in scoren of een mee voetballende spits (zoals kluivert). Jij ziet graag een Kluvertachtige spits maar kan het heel misschien zo zijn dat coaches, managers of voetbalfans liever in bun team een ander soort spits willen? Ik heb het liefst een spits die het team beter laat spelen. RvN is zeker wel een topspits in mijn ogen, anders speel je niet bij een Man Utd en een Real Madrid (al is dat makkelijk te counteren) maar iedereen heeft zijn eigen idee bij "top spits" dus niks mis mee
Het hele systeem met 3 aanvallers is erop gericht juist zonder pure doelpuntenmaker te spelen, waardoor je minder afhankelijk wordt. Bij de clubs waar hij speelt/speelde paste hij altijd prima in het systeem wat destijds gehanteerd werd, hoewel hij dus vaak niet scoort in belangrijke wedstrijden en/of tegen grote tegenstanders. Zoals gezegd is aan de hand van de criteria die ik hanteer (en me volkomen logisch lijken) Van Nistelrooy zeker geen topspits.
quote:
Jij wil een meevoetballende spits, als scorende speler heeft Ruud het gewoon goed gedaan.
Nee hoor, op beslissende momenten stond hij er gewoon niet. En zoals gezegd past een pure afmaker sowieso niet in het systeem wat gespeeld wordt.
quote:
Jij denkt anders over wat een goede spits is, omdat een ander het liefste een goaltjesdief heeft die je 89 minuten niet ziet maar wel er 3 inlegt, prima. Wat beter is voor een team is niet te bewijzen, kan wel over gediscussieerd over worden.
Toch een duidelijk verschil, of iemand een topspits of een goede spits is. Van Nistelrooy in vorm is best een goede spits voor het systeem waar hij bij zijn clubs in speelt, geen top. Uit vorm, wat bij hem dan ook meestal een gebrek aan doelpunten inhoudt, heb je 0,0 aan hem en is het pure middelmaat. Voor een 4-3-3 systeem is hij gewoon niet geschikt, daar hoeft niet zo'n ophef over gemaakt te worden, dat is eerder bij bijvoorbeeld Hasselbaink en Makaay ook niet gebeurd.
pi_42207514
De hele discussie is kort samen te vatten met het achterliggend idee, in de pers vaak gereduceerd tot 4-4-2 of 4-3-3 spelen.

"Zonder 4-3-3 verdwijnt Nederland naar de marge"
De lobby Cruijff meent dat Nederland als klein landje met een 4-4-2 systeem niet competitief kan zijn. We zijn daarin te weinig onderscheidend. Nederland heeft van oudsher kwaliteit voor 4-3-3 redeneert zij. Op basis van dat systeem, met de juiste spelers, kunnen tegenstanders wel worden verslagen.

"4-4-2 is realistisch"
De anti-lobby gaat uit van het simpelere idee dat de rest van de wereld al 4-4-2 of een defensiever variant speelt, kortom dat het 4-3-3 achterhaald is. Bovendien zo voert men aan, buitenspelers zijn er niet meer. En wie zijn ogen de kost geeft, daarin hebben ze gelijk.

Van Basten heeft 4-3-3 omarmd en zoekt daar zijn materiaal op uit. Om zijn handicaps op te vangen (gering aan kennis, ervaring) heeft ie wat meer mensen tot zijn beschikking dan anders het geval was. Voor elke positie wordt gescout naar de uitgestippelde filosofie. Op die manier heb je vele jaren nodig om tot een winnend elftal te komen. Van Basten is als volksheld minder gevoelig voor mediakritiek, en heeft daarnaast de mazzel dat er makkelijk geloot is voor kwalificaties. Met behulp van de omvangrijke Cruijfflobby kan hij elke keuze maken, die hij wenst. Als je kijkt naar de centrale spitspositie op langere termijn, dan is het logisch dat Van Nistelrooij niet in dat plaatje past. Hij praat, heeft status, staat Huntelaar in de weg en is in Oranje nooit helemaal doorgebroken. Voldoende aanleiding om hem in dit proces nooit meer te selecteren.

Overigens meen ik dat Ruud voetbaltechnisch meer bij de Van Basten filosofie past dan een Roy Makaay. Lopers moeten bij Oranje vanaf de flanken komen, met Robben en Van Persie zijn er daar voldoende van. De benodigde reserves voor die posities moeten vanuit talent kunnen worden gewonnen. De KNVB zal er alles aan doen weer buitenspelers te laten opleiden.
pi_42209761
Ik weet niet waar het argument "hij scoort niet in belangrijke wedstrijden" vandaan komt. Het is sowieso logisch dat iemand z'n meeste doelpunten maakt tegen mindere tegenstanders omdat die wedstrijden meestal dikker gewonnen worden, 9 van de 10 wedstrijden minder belangrijk zijn en mindere tegenstanders mindere verdedigers hebben. Dus uiteraard heeft Van Nistelrooy niet de helft van z'n goals in belangrijke wedstrijden gemaakt, zoals geen enkele spits. Daarbij kan ik me zo al twee van de zeg 5 belangrijkste goals voor het Nederlands elftal de afgelopen twee grote tournooien herinneren die door Van Nistelrooy gemaakt zijn, namelijk de 1-1 tegen Duitsland in 2004 en de goal tegen Ivoorkust in 2006. Daarbij staat me een statistiek bij waarin Van Nistelrooy naar ik meen in de top 5 staat van all-time topscorers in de champions league, toch zo'n beetje het hoogste platform waarop je kan scoren in het clubvoetbal.
Kortom: Van Nistelrooy scoort altijd en overal, zowel in belangrijke als onbelangrijke wedstrijden. Of hij verder een spits is die andere beter maakt en in welk systeem hij past, daar gaat het me even niet om, ik wil alleen het alsmaar opgevoerde argument van 'hij scoort alleen tegen zwakke tegenstanders' ontkrachten.
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
  donderdag 28 september 2006 @ 23:04:08 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42217972
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:37 schreef _EdRaket_ het volgende:

In mijn ogen heb je je bewezen in Oranje als je over een serie van interlands constant hebt laten zien dat je in de basis thuishoort, dat je, als je gewoon fit en beschikbaar bent, een acceptabel niveau haalt, waardoor je een zekerheidje bent in het elftal en bijvoorbeeld recht van spreken hebt, zowel intern als extern. In het huidige elftal moet je daarbij natuurlijk vooral denken aan Van der Sar, en in mindere mate aan spelers als Mathijsen, Ooijer, Robben, Van Persie en Kuijt.
Oke... in die visie kan ik me best redelijk vinden, al vind ik Mathijsen, Robben en Van Persie daar veel te wisselvallig voor. Met name beide buitenspelers zijn nog niet op een niveau wat hun een vaste basisplaats geeft wat mij betreft, maar beiden hebben het geluk dat er geen/nauwelijks concurentie is. Mathijssen is verdedigend redelijk, met name in de mandekking wel oke, maar opbouwend regelmatig bedroevend. (zie bijvoorbeeld tegen Portugal)
quote:
Dat zijn er misschien niet veel, maar dat komt omdat Nederland in een overgangsfase zit, voor de toekomst zou je kunnen denken aan spelers lals Schaars, Sneijder, Huntelaar en Van der Vaart. In bijvoorbeeld 1998 had je de perfecte groep als je kijkt naar wie er toen de basis vormden.
Wellicht, maar hier kwam de superspits als reserve mee.... en je mist de spijkerharde verdedigers als Van Tigelen en de ervaring van iemand als A. Muhren.
quote:
Iemand als Van Bommel (die in mijn ogen overigens op zijn minst bij de selectie hoort) bijvoorbeeld hoort op basis van prestaties bij zijn clubs zonder meer in de basis, maar hij heeft niet vaak kunnen overtuigen in Oranje en wisselde een goede interland vaak af met een slechte. Hetzelfde geldt voor Van Nistelrooy: scoort veel bij zijn clubs, maar hij Oranje, in een totaal ander systeem, kan hij niet uit de voeten en blijft zijn bijdrage beperkt tot doelpunten tegen (vooral) mindere tegenstanders, terwijl je als spits een sleutelpositie invult in het systeem wat gespeeld wordt en als aanspeelpunt verantwoordelijk bent voor een groot deel van het spel.
Misschien, misschien, maar Huntelaar, Kuyt, Makaay heb ik het geen van alleen beter zien doen tot nu toe. Normaal gesproken denk ik dat Huntelaar het wel zal redden, maar je weet het nooit. Overigens was het Haisselbank die een hoog scoringsgemiddelde in oranje had, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet zou weten of dat allemaal zwakke of sterke tegenstanders waren.
Ik ben het met je eens dat Van Bommel bij de selectie hoort, maar dat vind ik in principe ook van Seedorf, Davids en ja, ook van Van Nistelrooy.

Mensen als Jaliens, Jansen, Greene en Boateng zijn in mijn ogen te licht voor het Nederlands elftal. Al zouden we wel stofzuigers van het type Boateng kunnen gebruiken.
Stekelenburg, Vermeer, Maduro, De Zeeuw, Schaars, Luirink, Castelen, Hofs, Babel, Assati, Alfelay, Emanuelson zijn nog erg jonge spelers die wellicht een rol van betekenis kunnen gaan spelen in het toekomstige Oranje. Mensen als Boularuz, V/d Vaart en De Jong moeten van hun blessure gevoeligheid af willen ze een rol kunnen (blijven) spelen in de toekomst. Wat oranje voor ontbeert is sterke persoonlijkheden en laat Van Basten nou juist die niet selecteren....Ik vind dat een teken van zwakte van de bondscoach, maar natuurlijk hoop ik dat hij die mening omvergooit met prima resultaten en goed voetbal. Maar tot die tijd denk ik alleen maar: 'We missen mensen als Stam en Cocu.'
pi_42219087
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef peaceman het volgende:

[..]

Oke... in die visie kan ik me best redelijk vinden, al vind ik Mathijsen, Robben en Van Persie daar veel te wisselvallig voor. Met name beide buitenspelers zijn nog niet op een niveau wat hun een vaste basisplaats geeft wat mij betreft, maar beiden hebben het geluk dat er geen/nauwelijks concurentie is. Mathijssen is verdedigend redelijk, met name in de mandekking wel oke, maar opbouwend regelmatig bedroevend. (zie bijvoorbeeld tegen Portugal)
Het klopt inderdaad dat beide buitenspelers wisselvallig kunnen zijn, maar beiden kunnen met één actie een wedstrijd openbreken, ook als ze niet in de wedstrijd zitten. Als zij een of twee beslissende acties hebben is hun wedstrijd in principe geslaagd, daar is de positie waar ze op spelen ook naar, in tegenstelling tot alle andere posities in het elftal. Zoals ik al zei zijn er in het huidige elftal op Van der Sar weinig echte zekerheden, die altijd aanspraak maken op een basisplaats op grond van hun eigen verdiensten. Robben en Van Persie spelen in principe ook altijd net als een paar andere spelers die bijna zeker zijn van hun plaats als ze gewoon beschikbaar zijn.
quote:
Wellicht, maar hier kwam de superspits als reserve mee.... en je mist de spijkerharde verdedigers als Van Tigelen en de ervaring van iemand als A. Muhren.
Ik heb het wel over '98
[..]
quote:
Misschien, misschien, maar Huntelaar, Kuyt, Makaay heb ik het geen van alleen beter zien doen tot nu toe. Normaal gesproken denk ik dat Huntelaar het wel zal redden, maar je weet het nooit. Overigens was het Haisselbank die een hoog scoringsgemiddelde in oranje had, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet zou weten of dat allemaal zwakke of sterke tegenstanders waren.
Kuyt heeft amper de kans gehad centraal voorin, zeker geen meerdere interlands achter elkaar, Van Nistelrooy heeft een interland of 50 de kans gehad. Huntelaar heeft er pas 3 interlands opzitten en heeft nog niet kunnen laten zien of hij, zoals bij Ajax, ook bij Oranje juist belangrijke doelpunten maakt. Makaay heeft ook nooit een serieuze kans gehad, hij moest het doorgaans doen met invalbeurtjes van 10 minuten op de rechterkant en gezien het systeem dat gespeeld wordt zou je kunnen zeggen dat Makaay daar zeer waarschijnlijk niet in past, maar datzelfde gold en geldt voor Van Nistelrooy. Kluivert was voor Van Nistelrooy de vaste spits en scoorde vaak wel op belangrijke momenten en was ook nog eens voetballend top. Dat zijn gemiddelde iets lager is dan pure afmaker Van Nistelrooy komt ook nog eens doordat hij een interland op 15 als verkapte nummer 10 achter Van Nistelrooy moest spelen.
quote:
Ik ben het met je eens dat Van Bommel bij de selectie hoort, maar dat vind ik in principe ook van Seedorf, Davids en ja, ook van Van Nistelrooy.
Ze horen er ook alle drie (Van Bommel, Seedorf en Davids dus) bij. Een topcoach zou het juist als een uitdaging moeten zien om een topper als Seedorf ook in Oranje aan het voetballen te krijgen.
quote:
Mensen als Jaliens, Jansen, Greene en Boateng zijn in mijn ogen te licht voor het Nederlands elftal. Al zouden we wel stofzuigers van het type Boateng kunnen gebruiken.
De spelers die je noemt komen stuk voor stuk te kort. En als je types als Boateng gaat opstellen ga je alleen maar mee in de huidige tendens, waardoor Nederland zeker grauwe middelmaat zal blijven. Als je probeert met vleugelspelers, een echte 4-3-3 spits, voetballende middenvelders onderscheidend te zijn heb je nog een kans om op daardoor de plaats in de (sub)top te heroveren.
quote:
Stekelenburg, Vermeer, Maduro, De Zeeuw, Schaars, Luirink, Castelen, Hofs, Babel, Assati, Alfelay, Emanuelson zijn nog erg jonge spelers die wellicht een rol van betekenis kunnen gaan spelen in het toekomstige Oranje. Mensen als Boularuz, V/d Vaart en De Jong moeten van hun blessure gevoeligheid af willen ze een rol kunnen (blijven) spelen in de toekomst. Wat oranje voor ontbeert is sterke persoonlijkheden en laat Van Basten nou juist die niet selecteren....Ik vind dat een teken van zwakte van de bondscoach, maar natuurlijk hoop ik dat hij die mening omvergooit met prima resultaten en goed voetbal. Maar tot die tijd denk ik alleen maar: 'We missen mensen als Stam en Cocu.'
Dat klopt natuurlijk, Davids en Seedorf zijn zeker mensen die gemist worden. Van Nistelrooy is echter zeker niet de persoon(lijkheid) die gemist wordt in deze groep.
  donderdag 28 september 2006 @ 23:40:23 #214
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42219438
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:31 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik heb het wel over '98
Verkeerd gelezen
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:09:11 #215
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42230646
Mark van Bommel is terug bij de selectie van het Nederlands voetbalelftal. Bondscoach Marco van Basten maakte vrijdag bekend dat de speler van Bayern München deel uitmaakt van zijn ploeg voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije en Albanië.

Van Bommel is in vorm bij Bayern. De Limburger leidde Bayern München zaterdag naar de koppositie van de Bundesliga. Van Bommel maakte in de thuiswedstrijd tegen Alemannia Aachen het winnende doelpunt voor zijn ploeg: 2-1.

Van Basten deed in de eerdere duels in de campagne op weg naar de Europese titelstrijd in 2008 met Luxemburg en Wit-Rusland geen beroep op Van Bommel. Dat gold ook voor Ruud van Nistelrooij, die daarover eerder deze week fel uithaalde naar de bondscoach. Naast Van Bommel zijn ook Tim de Cler, Kew Jaliens en Arjen Robben terug in de selectie.
***********************************************************************************************************************

Jongens, vinden jullie dit niet opvallend...gozer probeert het slim uit te spelen en zo RvN zn uitspraken teniet te doen en hem als sukkel te bestempelen...dit is zooo sneaky.
Bdoel van Bommel is altijd al in vorm...bij PSV, Barcelona en nu Bayern...en opeens mag ie nu weer meedoen...Ja daaaaaggg....sorry maar ik trap hier niet in...dit is voetbalpolitiek...en sker dat neus Cruijf er achter zit...
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:22:53 #216
13462 BansheeBoy
pi_42230998
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:09 schreef DubbelX het volgende:

Jongens, vinden jullie dit niet opvallend...gozer probeert het slim uit te spelen en zo RvN zn uitspraken teniet te doen en hem als sukkel te bestempelen...dit is zooo sneaky.
Bdoel van Bommel is altijd al in vorm...bij PSV, Barcelona en nu Bayern...en opeens mag ie nu weer meedoen...Ja daaaaaggg....sorry maar ik trap hier niet in...dit is voetbalpolitiek...en sker dat neus Cruijf er achter zit...
Ik dacht exact hetzelfde.

²
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:26:24 #217
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42231094
Kan het nog steeds niet geloven hoe sneaky dit word uitgespeeld
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:30:10 #218
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42231175
Ik kon d'r wel o lachen dat hij zei dat ze opvallend moesten spelen
Bekijk z'n selectie en kijk ook ff wie d'r wekelijks speelt
pi_42232442
quote:
Van Basten: ‘Ik ben wel integer’

Tijdens de presentatie van de selectie van het Nederlands elftal voor de EK-kwalificatieduels met Bulgarije en Albanië van vanmiddag reageerde bondscoach Marco van Basten op de uitlatingen van Ruud van Nistelrooy eerder deze week. De aanvaller beweerde dat de bondscoach zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek.

“Ik begrijp dat hij teleurgesteld is. Maar dan kan je ook mij even bellen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook speler geweest. Ik weet hoe het is om emotioneel te reageren. Ruud is echter ook al een ervaren speler. Hij had anders moeten reageren.”

“Dat is overigens niet de reden dat we hem niet hebben opgeroepen voor de komende duels met Bulgarije en Albanië. We geven op voetbaltechnische gronden voorlopig de voorkeur aan Klaas-Jan Huntelaar, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink'', aldus Van Basten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_42232501
Heitinga is ook weer opgeroepen
pi_42232545
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:30 schreef Grimm het volgende:
Ik kon d'r wel o lachen dat hij zei dat ze opvallend moesten spelen
Bekijk z'n selectie en kijk ook ff wie d'r wekelijks speelt
Ik snap dat 'opvallend' ook nooit. Een type als Makalele zou hij bijvoorbeeld nooit oproepen, omdat hij niet opvallend speelt?
pi_42232586
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:26 schreef maril het volgende:
Hij voldoet tenminste wel aan twee belangrijke criteria.
Hij speelt en hij is opvallend
pi_42232654
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:31 schreef Robar het volgende:

[..]

Hij voldoet tenminste wel aan twee belangrijke criteria.
Hij speelt en hij is opvallend
vergeet de 3e niet: Ajax.
pi_42232766
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:34 schreef venomsnake het volgende:

[..]

vergeet de 3e niet: Ajax.
Nee, die bedoel ik niet
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:41:33 #225
13462 BansheeBoy
pi_42232794
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:26 schreef maril het volgende:
Even goed als Bosschaert dus je moet hem wel oproepen.

²
pi_42234850
Het is allemaal één groot complot tegen Van Nistelrooy, is het niet
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:31:38 #227
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42235575
tis geen complot, maar dmv het oproepen van van Bommel, terwijl hij ook gewoon als "gaar" werd afgeschilderd...zo lijkt het dat van Basten dus niet aan vriendjespolitiek doet en dus eerlijk selecteerd...
pi_42235630
Huntelaar is geblesseerd geraakt op de training, toch maar Ruud ff bellen?
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:18:56 #229
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42236685
Zal mij benieuwen met wat voor alternatief hij komt
pi_42236726
Wat mij betreft mag Marco weer gaan golfen en zich met alles behalve voetbal bemoeien.
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:09:43 #231
13462 BansheeBoy
pi_42237886
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:18 schreef Grimm het volgende:
Colins John.

²
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:19:37 #232
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42238102
Mischien zet ie wel Stam in de spits...bdoel hij doet tog waar die zin in heeft
pi_42238157
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:18 schreef Grimm het volgende:
Er kan simpel geschoven worden: Kuyt centraal, Vennegoor op de bank en Van Persie kan ook prima centraal uit de voeten. En anders verdient Makaay het eerder om bij de selectie te zitten dan een spits die al een interland of 50 veel te weinig heeft laten zien en bovendien niet kan omgaan met een reserveplek, een plek op de tribune of als hij terecht buiten de selectie valt, zowel bij Manchester United als bij Oranje.
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:57:58 #234
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42238976
ik zou een keer van persie op het middenveld willen zien..dat lijkt me pas gruw.
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:58:39 #235
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42238988
Ach wimderon ga jij je nou maar bezig houden met korfbal ofzo, daar lijk je me wat meer op z'n plaats, steeds als een oud wijf te zeuren.
pi_42239142
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er kan simpel geschoven worden: Kuyt centraal, Vennegoor op de bank en Van Persie kan ook prima centraal uit de voeten. En anders verdient Makaay het eerder om bij de selectie te zitten dan een spits die al een interland of 50 veel te weinig heeft laten zien en bovendien niet kan omgaan met een reserveplek, een plek op de tribune of als hij terecht buiten de selectie valt, zowel bij Manchester United als bij Oranje.
Wat heeft Vennegoor of Hesselink meer gepresteerd dan Van Nistelrooij en ook Makaay? En 1 op 2 lopen na 50 interlands stelt inderdaad niks voor nee, volkomen terecht dat hij eruit is. Waarom vind je dat hij terecht buiten de selectie is gezet bij United?
  FOK!fotograaf vrijdag 29 september 2006 @ 19:08:22 #237
842 Zorro
Z
pi_42239233
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:31 schreef wimderon het volgende:
Kluivert was voor Van Nistelrooy de vaste spits en scoorde vaak wel op belangrijke momenten en was ook nog eens voetballend top. Dat zijn gemiddelde iets lager is dan pure afmaker Van Nistelrooy komt ook nog eens doordat hij een interland op 15 als verkapte nummer 10 achter Van Nistelrooy moest spelen.
En dan vergeet je voor het gemak dat v Nistelrooy in heel veel wedstrijden (zeker in het begin) maar een klein gedeelte van de wedstrijd mee mocht doen.

Hier de tijd die de top 10 topscorers van het Nederlands elftal nodig hadden per doelpunt gebaseerd op speeltijd (aangevuld met v Hooijdonk, je ziet wel waarom):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Speler                 Minuten    Interl.  Doelp. Min.per doelp.
Bakhuys Beb            2070     23       28      73.93
Hooijdonk van Pierre   1295     46       14      92.50
Vente Leen             1870     21       19      98.42
Wilkes Faas            3450     38       35      98.57
Smit Kick              2587     29       26      99.50
Lenstra Abe            4260     47       33     129.09
Cruijff Johan          4282     48       33     129.76
Nistelrooy van Ruud    3639     54       28     129.96
Kluivert Patrick       5816     79       40     145.40
Bergkamp Dennis        6339     79       37     171.32
Basten van Marco       4844     58       24     201.83

Zo slecht doet v Nistelrooij het dus niet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_42240976
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:58 schreef Grimm het volgende:
Ach wimderon ga jij je nou maar bezig houden met korfbal ofzo, daar lijk je me wat meer op z'n plaats, steeds als een oud wijf te zeuren.
Ik weet niet wie er nu zeuren. Van Nistelrooy die na 50 interlands lang kutten eindelijk zijn oneindige krediet kwijt is, en zijn door enkele media geindoctrineerde adepten of de rest?

Cruijff is het overigens met me eens, maar dat terzijde.
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:04 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Wat heeft Vennegoor of Hesselink meer gepresteerd dan Van Nistelrooij en ook Makaay?
HIj is stukken, maar dan ook stukken geschikter voor een 4-3-3 systeem, helemaal als hij als invaller wordt gebruikt.
quote:
En 1 op 2 lopen na 50 interlands stelt inderdaad niks voor nee, volkomen terecht dat hij eruit is.
Kap nou eens met die eeuwige statistieken. Wie er scoort maakt helemaal niets uit, zeker niet in een 4-3-3 systeem. Met Van Nistelrooy in de spits heeft Oranje nooit de rol van betekenis gespeeld als daarvoor het geval was, waar Van Nistelrooy een van de duidelijke oorzaken van was.
quote:
Waarom vind je dat hij terecht buiten de selectie is gezet bij United?
Ik zeg nergens dat het wel of niet terecht is, maar alleen dat hij daar totaal niet mee kan omgaan. Vorig seizoen is er veel beter gespeeld en gepresteerd met Saha in plaats van hem in de spits. Als Saha, die het hele toernooi om de league cup al in de basis had gestaan, dan een basisplaats krijgt in de finale, laat meneer Van Nistelrooy het team in de steek en vertrekt uit het stadion, terwijl het enige succes van dat seizoen werd behaald.
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:08 schreef Zorro het volgende:

[..]

En dan vergeet je voor het gemak dat v Nistelrooy in heel veel wedstrijden (zeker in het begin) maar een klein gedeelte van de wedstrijd mee mocht doen.

Hier de tijd die de top 10 topscorers van het Nederlands elftal nodig hadden per doelpunt gebaseerd op speeltijd (aangevuld met v Hooijdonk, je ziet wel waarom):
[ code verwijderd ]

Zo slecht doet v Nistelrooij het dus niet.
Zo'n statistiekjes zeggen 0,0. Kluivert scoort net ietsjes lager, maar heeft vele malen meer assists gegeven, veel meer bijgedragen aan het spel, relatief veel meer gescooord tegen grote teams/in grote wedstrijden en heeft ook nog zo'n 15 interlands als nummer 10 moeten spelen. Van Nistelrooy lijkt het dan aardig te doen, maar als team werd er niks gepresteerd. Bovendien zijn bij Van Nistelrooy enkele penalty's in de statistieken meegenomen en maakte hij vooral doelpunten tegen mindere tegenstanders.
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:14:14 #239
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42256408
[quote]Op vrijdag 29 september 2006 20:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik weet niet wie er nu zeuren. Van Nistelrooy die na 50 interlands lang kutten eindelijk zijn oneindige krediet kwijt is, en zijn door enkele media geindoctrineerde adepten of de rest?

[..]

Cruijf is een vieze SlijmNeus die van Basten verteld wat ie wel en niet moet doen.
Ikzelf dat Cruijf een keer zn bek moet houden met dat eeuwige commentaar van hem...gatver..ken die kop gewoon niet uit staan.
Als ie het zo goed weet...waarom weigert ie het NL elftal te coachen...tuurlijk weet ik wat daar achter zit...maar dat bewijst weer dat het een lafaard is en een vieze SlijmNeus...

En Wimbeldon of Wimberdon hoe je ook heet.....Of je nou wil of niet...van Basten moet RvN gewoon selecteren en kappen met dat vriendjespolitiek. tis te opvallend en iedereen ziet dat of je moet blind zijn...dus als ik jou was zou ik ff langs de opticien gaan, want volgens mij zie jij het niet egt goed.
pi_42257421
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:14 schreef DubbelX het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 september 2006 20:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Cruijf is een vieze SlijmNeus die van Basten verteld wat ie wel en niet moet doen.
Ikzelf dat Cruijf een keer zn bek moet houden met dat eeuwige commentaar van hem...gatver..ken die kop gewoon niet uit staan.
Als ie het zo goed weet...waarom weigert ie het NL elftal te coachen...tuurlijk weet ik wat daar achter zit...maar dat bewijst weer dat het een lafaard is en een vieze SlijmNeus...
Cruijff heeft gewoon een plausibele reden om geen hoofdverantwoordelijke meer te zijn bij een club of land.
quote:
En Wimbeldon of Wimberdon hoe je ook heet.....Of je nou wil of niet...van Basten moet RvN gewoon selecteren en kappen met dat vriendjespolitiek. tis te opvallend en iedereen ziet dat of je moet blind zijn...dus als ik jou was zou ik ff langs de opticien gaan, want volgens mij zie jij het niet egt goed.
Daar zijn we het dus niet over eens, in mijn ogen hoort Van Nistelrooy absoluut niet bij de selectie. Als er al spelers zijn die recht van spreken hebben zijn het Seedorf en Makaay, die nooit ook maar één serieuze kans hebben gehad onder Van Basten.

Een cursus Nederlands zou overigens ook niet misstaan, Dubbelfriss, DeLul of hoe je ook heet.
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:38:32 #241
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42257902
hee schele...dan moet je niet gelijk met je cursus nederlands beginnen...want het is duidelijk dat jij een cursus voetbal mag gaan volgen...
En dat Cruijff een plausibele reden heeft om geen verantwoordelijkheid te nemen bij een club of land...dan moet ie zn kop houden, want hij doet alsof ie het beter weet, terwijl hij het niet aandurft om zelf te coachen...dat is wat ik dus denk

kusje wimbledonracket
pi_42258266
Als Cruijff niks mag zeggen, wie dan wel???
janneman
pi_42258433
Nu Huntelaar 2 tot 4 weken is uitgeschakeld zal Van Basten Ruud wel weer oproepen ter vervanging van KJ.

toch?
pi_42259038
jawel hij zal ipv Klaas echt wel Ruudje doen, dat moet
pi_42259109
Ja, ook al houden ze niet van elkaar, ze hoeven toch niet met elkaar naar bed?
janneman
pi_42259183
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:51 schreef opgebaarde het volgende:
Dat zou de slimste move zijn die Marco op dit moment kan maken.

Het zou me echter niet verbazen als hij geen vervanger voor KJH oproept en gewoon met Kuyt in de spits gaat spelen.
pi_42259320
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 14:38 schreef DubbelX het volgende:
En dat Cruijff een plausibele reden heeft om geen verantwoordelijkheid te nemen bij een club of land...dan moet ie zn kop houden, want hij doet alsof ie het beter weet, terwijl hij het niet aandurft om zelf te coachen...dat is wat ik dus denk

kusje wimbledonracket
Als je hartproblemen geen voldoende reden vindt om geen (hoofd)verantwoordelijke positie te bekleden, dan mag jij dat vinden X-man
pi_42259321
Ruud Van Nistelrooy is dit seizoen gewoon weer de best presterende Nederlandse spits. Vorig jaar bij ManU ook top gepresteerd ondanks dat hij vanaf Februari naar de bank werd verwezen.

Dit stuk van Van Nistelroy is de aanleiding voor Van Basten geweest Van Bommel weer op te roepen(als een soort weerwoord op RVN's kritiek), en niets anders
pi_42259382
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:12 schreef AminBen het volgende:
Ruud Van Nistelrooy is dit seizoen gewoon weer de best presterende Nederlandse spits. Vorig jaar bij ManU ook top gepresteerd ondanks dat hij vanaf Februari naar de bank werd verwezen.
Bij Oranje speelde hij (als spits in 4-3-3) anders structureel onder de maat en de teams waarin hij speelde presteerden ook helemaal niks...
pi_42259522
Hij kan er toch niks aan doen dat spelers als O'Shea, Fletcher, Silvestre, Blanc, Barthez, Carroll achter hem staan
Van Nistelrooy doet overal zijn werk: scoren.

Jij wijt het matige presteren van Oranje en ManU van 2001-2006 aan Van Nistelrooy..?
pi_42260085
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:12 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als je hartproblemen geen voldoende reden vindt om geen (hoofd)verantwoordelijke positie te bekleden, dan mag jij dat vinden X-man
Die persoon heeft wel een puntje hoor. Dat Johan nu misschien hart problemen heeft oké maar die had hij een aantal jaartjes geleden niet
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:28:03 #252
13462 BansheeBoy
pi_42260805
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:51 schreef opgebaarde het volgende:
Ik denk dat hij mark de Vries oproept.

²
pi_42261979
Wie roept Bassie op als vervanger van Huntelaar. Ieder normaal denkend mens zou Van Nistelrooij noemen en als ie consequent is zoals ie zelf graag beweerd roept ie hem op aangezien Ruud de 4e spits is achter Huntelaar, Kuijt en Vennegoor. Zal me niks verbazen als het Roy Makaay wordt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_42262107
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:25 schreef AminBen het volgende:
Hij kan er toch niks aan doen dat spelers als O'Shea, Fletcher, Silvestre, Blanc, Barthez, Carroll achter hem staan
Met veel van diezelfde spelers achter zich doet Saha het prima: hij laat anderen (Giggs, Ronaldo, Scholes) beter spelen en pikt zelf zijn goals mee.
quote:
Van Nistelrooy doet overal zijn werk: scoren.
En juist het 4-3-3 van Oranje vraagt om een meevoetballende spits. Bovendien doet hij overal zijn werk niet: hij scoort amper in belangrijke wedstrijden.
quote:
Jij wijt het matige presteren van Oranje en ManU van 2001-2006 aan Van Nistelrooy..?
Voor een redelijk groot deel wel ja, de spitspositie is de sleutelpositie in het 4-3-3 wat Oranje speelt.
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die persoon heeft wel een puntje hoor. Dat Johan nu misschien hart problemen heeft oké maar die had hij een aantal jaartjes geleden niet
Nee daarom heeft hij in zijn Barca-tijd (1991) al een bypass-operatie ondergaan, later kreeg hij er weer last van en daarom wilde hij na z'n Barca-tijd geen verantwoorlijkheid meer dragen. Tsjee zeg, kraam geen onzin uit als je niet weer waar je het over hebt.
pi_42262282
Van KNVB.nl:
quote:
Geblesseerde Huntelaar haakt af voor Oranje
Klaas-Jan Huntelaar heeft zich met een enkelblessure afgemeld voor het Nederlands elftal. Hij mist de komende EK-kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije (7 oktober) en Albanië (11 oktober). De Oranje-international is als gevolg van een enkelblessure twee tot vier weken uitgeschakeld. De aanvaller van Ajax raakte vrijdag tijdens de training aan zijn linkerenkel geblesseerd.

Onderzoek wees zaterdag uit dat de enkelband van de spits slechts is beschadigd. Hij moet voorlopig wel rust houden. KNVB-bondscoach Marco van Basten heeft met Dirk Kuyt en Jan Vennegoor of Hesselink nog de beschikking over twee andere centrumspitsen in zijn selectie.
Zou dit betekenen dat Marco geen vervanger oproept?!?!?

Dat zou erg zwak zijn van hem
pi_42262330
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:32 schreef koningdavid het volgende:
Van KNVB.nl:
[..]

Het zou nog zwakker en typischer zijn als ie V. Nistelrooij nu niet oproept maar een andere spits... doet ie dat dan diskwalificeert ie zichzelf definitief als bondscoach
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_42262344
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:32 schreef koningdavid het volgende:
Van KNVB.nl:
[..]

vennegoor heeft last van z'n enkel...dus alleen dirkie nog over
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_42262363
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:25 schreef wimderon het volgende:Voor een redelijk groot deel wel ja, de spitspositie is de sleutelpositie in het 4-3-3 wat Oranje speelt.
pi_42263270
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:19 schreef TheVulture het volgende:
Wie roept Bassie op als vervanger van Huntelaar. Ieder normaal denkend mens zou Van Nistelrooij noemen en als ie consequent is zoals ie zelf graag beweerd roept ie hem op aangezien Ruud de 4e spits is achter Huntelaar, Kuijt en Vennegoor. Zal me niks verbazen als het Roy Makaay wordt
Van Basten kennende zal het wel Danny Koevermans worden
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_42263388
hoho als hans vd haar nu geen kans verdient weet ik het niet meer
pi_42263676
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:21 schreef tordesmonats het volgende:
hoho als hans vd haar nu geen kans verdient weet ik het niet meer
Berry en John in de basis.
pi_42263748
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:36 schreef AminBen het volgende:

[..]

Verder dan dit soort reacties en niet ter zake doende statistieken posten komen de meesten hier niet wat betreft Van Nistelrooy. Je zou beter met een goed beargumenteerde post mijn standpunt onderuithalen.
pi_42263805
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

Verder dan dit soort reacties en niet ter zake doende statistieken posten komen de meesten hier niet wat betreft Van Nistelrooy. Je zou beter met een goed beargumenteerde post mijn standpunt onderuithalen.
Voetbal is niet statistiek, je moet ook kijken hoe een speler in het elftal functioneerd buiten die statistiek om. Al vind ik overigens wel dat Ruud in het Nederlands efltal hoort, ook al is dat maar omdat er weinig betere alternatieven zijn op het moment.
pi_42263838
Van Basten roept liever Martin Drent op dan ooit nog Ruud hoor...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_42263990
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:43 schreef Dylan Dog het volgende:
Van Basten roept liever Martin Drent op dan ooit nog Ruud hoor...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_42264077
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het zou nog zwakker en typischer zijn als ie V. Nistelrooij nu niet oproept maar een andere spits... doet ie dat dan diskwalificeert ie zichzelf definitief als bondscoach
Natuurlijk gaat hij Ruud op dit moment niet meer oproepen, na die uitspraken.
pi_42264143
Het zou hem wel sieren als hij het zou doen. Zou hij gelijk van al die vriendjespolitiek-soap af zijn.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:58:10 #268
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42264160
als van basten een vent is, een bondscoach met verstand van voetbal en een lefgozer dan wordt Ruud opgeroepen.
als van basten een nul is, een bondscoach met nauwelijks verstand van voetbal en een lafaard dan wordt arveladze er niemand opgeroepen
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:20:21 #269
13462 BansheeBoy
pi_42264647
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:16 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Van Basten kennende zal het wel Danny Koevermans worden
Of hij laat Musa Dembele naturaliseren.

²
pi_42264914
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

als jij zegt dat Van Nistelrooy de reden is waarom ManU en Oranje niet geweldig veel wonnen kan ik je alleen maar uitlachen.
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:40:25 #271
13462 BansheeBoy
pi_42265165
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:30 schreef AminBen het volgende:

[..]

als jij zegt dat Van Nistelrooy de reden is waarom ManU en Oranje niet geweldig veel wonnen kan ik je alleen maar uitlachen.
Zie je niet dat die gast het lachertje van dit topic is geworden?

²
pi_42270572
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:30 schreef AminBen het volgende:

[..]

Niet de, maar absoluut één van de redenen.
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zie je niet dat die gast het lachertje van dit topic is geworden?

²
Nee jij dan, jij kunt niet eens de naam van een speler die allang international voor België is goed schrijven en denkt grappig te zijn

Mensen vragen serieus of er een vervanger voor Huntelaar opgeroepen zal worden en wie dat zal zijn. Eerst komt je met Collins John, niemand reageert erop. Paar posts later 'Ik denk dat hij Mark de Vries gaat oproepen' Als het voor grap door moet gaat is de grap er na 1x wel af hoor. En nu kom je weer met Dembélé als grappig bedoelde reactie
pi_42270860
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Niet de, maar absoluut één van de redenen.
[..]

Nee jij dan, jij kunt niet eens de naam van een speler die allang international voor België is goed schrijven en denkt grappig te zijn

Mensen vragen serieus of er een vervanger voor Huntelaar opgeroepen zal worden en wie dat zal zijn. Eerst komt je met Collins John, niemand reageert erop. Paar posts later 'Ik denk dat hij Mark de Vries gaat oproepen' Als het voor grap door moet gaat is de grap er na 1x wel af hoor. En nu kom je weer met Dembélé als grappig bedoelde reactie
Mierenneuker.

En ga maar is CL kijken, dan snap je waarom Ruud op beslissende momenten er ook staat. Smurf .
  zondag 1 oktober 2006 @ 01:13:33 #274
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42271758
Is die korfballer nog steeds iedereen d'r van aan het overtuigen dat van nistelrooy een kuspits is?

Ga n's naar de volgende deur jehova
pi_42272469
Van Nistelrooy is ook een kutspits in Oranje.

Maar Bassie zou hem wel moeten oproepen, want die anderen zijn nog grotere kutspitsen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:04:12 #276
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42272739
wimberdon is hier een eenmans oorlog aan het voeren...of wacht even...is wimbeldon mischien van basten zelf...

Hee bassiee...zit je ook op deze forum...hehehe
laat die gozer tog spelen, zo kom je alleen als een hersenloze over...enne Cruijf hartproblemen...o ik dacht dat ie het aan zn neus had
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:11:46 #277
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_42272852
Ok stel je voor je bent RVN en je bent een grote jongen en zegt dat van Basten alleen vriendjes selecteerd.Waarom zet je hem dan niet voor het blok?Waarom laat je hem dan niet zien dat je zo'n grote jongen bent?Waarom voetbalt hij dan in oranje als een natte krant?Jaja leuk voetballen bij Madrid, maar daar schiet oranje niks mee op natuurlijk.Kom op Ruud voetbal eens goed in oranje, je kans komt wel.Wees een kerel en laat in oranje ook een keer zien wat je kan(en dan niet 1 wedstrijd maar constant).
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_42275150
Héél lang geleden was er een keuzecommissie die bepaalde wie er in oranje speelde en de trainer deed de rest.Misschien moeten we daar weer naar toe. Een club van wijze mannen destijds ging overigens ook niet chic ten onder, maar dat terzijde.
janneman
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:43:15 #279
127004 maril
Smeetsfan
pi_42276668
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 09:10 schreef horstjan het volgende:
Héél lang geleden was er een keuzecommissie die bepaalde wie er in oranje speelde en de trainer deed de rest.Misschien moeten we daar weer naar toe. Een club van wijze mannen destijds ging overigens ook niet chic ten onder, maar dat terzijde.
Ik kan mij niet van het gevoel ontrekken dat die commisie nu Johan Cruijf heet,
en ik ben tegen beide , wil gewoon dat de bondcoach die taak doet.
pi_42278143
VAN BASTEN ROEPT DE JONGE OP ALS VERVANGER HUNTELAAR

Utrecht-anp

Marco van Basten verrast wederom de Nederlandse voetbalwereld. Waar iedereen Ruud van Nistelrooy verwachtte als vervanger van Klaas jan Huntelaar heeft hij Klaas de Jonge opgeroepen van het eerste team van de Utrechtse amateurclub UVV. Uiteraard moest Van Basten zijn keuze verantwoorden bij de pers en hij gaf vandaag zijn reactie in een persconferentie.

'Ik zie Klaas de Jonge weleens spelen als ik met mijn zoontje bij mijn oude amateurclub ga kijken en ik was erg onder de indruk van de scoringscapaciteiten van Klaas. Hij heeft een goed oog voor de goal en verkeerd op het moment in topvorm.' Op de vraag of Van Basten niet beter Van Nistelrooy had kunnen oproepen reageerde hij geirriteerd. 'Van Nistelrooy heeft pas een paar wedstrijden gespeeld bij Real en weet ons vooralsnog niet te overtuigen. Wij geven op dit moment de voorkeur aan Klaas.'

Klaas de Jonge is alom geroemd bij UVV om zijn goede instelling. Hij werkt hard voor het team en voert instructies van zijn trainer perfect uit. Van Basten: 'een dienaar als Klaas kan dit team goed gebruiken. Het is belangrijk dat spelers doen wat je zegt om tot goede resultaten te komen' Klaas de Jonge reageerde enthousiast op zijn uitverkiezing: 'Het is natuurlijk geweldig als meneer Van Basten je oproept, ik ben heel blij en ben bereid me volledig in te zetten voor het teambelang en de wensen van de bondscoach op te volgen'. 'Nee, verwacht had ik het niet, ik speelde wel goed maar het komt toch wel als een verrassing.'
pi_42278255
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 02:11 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ok stel je voor je bent RVN en je bent een grote jongen en zegt dat van Basten alleen vriendjes selecteerd.Waarom zet je hem dan niet voor het blok?Waarom laat je hem dan niet zien dat je zo'n grote jongen bent?Waarom voetbalt hij dan in oranje als een natte krant?Jaja leuk voetballen bij Madrid, maar daar schiet oranje niks mee op natuurlijk.Kom op Ruud voetbal eens goed in oranje, je kans komt wel.Wees een kerel en laat in oranje ook een keer zien wat je kan(en dan niet 1 wedstrijd maar constant).
Goed dat je dat even tegen hem zegt, briljante tip
Ik denk ook dat hij expres niet zoveel scoort in Oranje, omdat hij de werking van het voetbal niet zo snapt.
Dus...
pi_42278397
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 13:12 schreef PPWB84 het volgende:
VAN BASTEN ROEPT DE JONGE OP ALS VERVANGER HUNTELAAR

Utrecht-anp

Marco van Basten verrast wederom de Nederlandse voetbalwereld. Waar iedereen Ruud van Nistelrooy verwachtte als vervanger van Klaas jan Huntelaar heeft hij Klaas de Jonge opgeroepen van het eerste team van de Utrechtse amateurclub UVV. Uiteraard moest Van Basten zijn keuze verantwoorden bij de pers en hij gaf vandaag zijn reactie in een persconferentie.

'Ik zie Klaas de Jonge weleens spelen als ik met mijn zoontje bij mijn oude amateurclub ga kijken en ik was erg onder de indruk van de scoringscapaciteiten van Klaas. Hij heeft een goed oog voor de goal en verkeerd op het moment in topvorm.' Op de vraag of Van Basten niet beter Van Nistelrooy had kunnen oproepen reageerde hij geirriteerd. 'Van Nistelrooy heeft pas een paar wedstrijden gespeeld bij Real en weet ons vooralsnog niet te overtuigen. Wij geven op dit moment de voorkeur aan Klaas.'

Klaas de Jonge is alom geroemd bij UVV om zijn goede instelling. Hij werkt hard voor het team en voert instructies van zijn trainer perfect uit. Van Basten: 'een dienaar als Klaas kan dit team goed gebruiken. Het is belangrijk dat spelers doen wat je zegt om tot goede resultaten te komen' Klaas de Jonge reageerde enthousiast op zijn uitverkiezing: 'Het is natuurlijk geweldig als meneer Van Basten je oproept, ik ben heel blij en ben bereid me volledig in te zetten voor het teambelang en de wensen van de bondscoach op te volgen'. 'Nee, verwacht had ik het niet, ik speelde wel goed maar het komt toch wel als een verrassing.'
Jij bent zeker de leukste thuis!
pi_42278469
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 13:24 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Jij bent zeker de leukste thuis!
tis een melige zondagmorgen..oh middag alweer
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:32:10 #284
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42280049
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 02:11 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Volgens mij snap jij het ook niet...sorry...RvN is een sterspeler over waar die heeft gespeeld dus kan dat makkelijk ook in het NLelftal zijn...en je moet zoeizo selecteren op basis hoe je het doet bij je club...daarom zit het beleid van Bassie vol met gaten..ik doel op meerdere spelers die niet geselecteerd zijn maar tog echt erin horen (ze zijn hier al een paar keer genoemd)

RvN is een spits...en spitsen maken doelpunten...maar doelpunten ontstaan door gewonnen veldslagen op het middenveld...met andere woorden, ik heb het gevoel dat hij dus de verkeerde mensen opstelt.
RvN hoort gewoon in de spits...en op het middenveld daar moet het een en ander veranderd worden om zoeizo weer als voetballand te tellen...want nu is het gewoon Mickey Mouse!!
pi_42281793
Hoe komt iedereen er toch bij dat van Nistelrooij slecht speelt in Oranje. Het was een van de topspelers onder Advocaat en daarvoor onder van Gaal, sinds van Basten trainer is is het eigenlijk steeds minder gegaan. Vooral door gebrek aan aanvoer(geen wonder als Sneijder voor je verdediging ballen naar voren loopt te rammen...), je ziet nu precies hetzelfde met Huntelaar, krijgt geen bal en scoort ook niet meer. Nog vreemder dat van Nistelrooij niet opgeroepen wordt is hoe de rest van het elftal in elkaar zit, Kuijt rechtsbuiten een aanvallende middenvelder/2de spits op rechts die alleen voor eigen succes gaat, en een subtop-eredivisie niveau middenveld. En dan ook nog die 2 natte kranten van Ajax(Heitinga, Urby) voor de verdediging oproepen.

Terwijl een elftal samengesteld kan worden met 2 bewezen topscorers(Makaay, v. Nistelrooij) met een supertalent dat zo voor een van beiden in kan vallen(Huntelaar) en een supersnelle speler die voor een verandering van speelstijl kan zorgen(Robben). Met middenvelders met internationaal niveau en ervaring(Seedorf, van Bommel) en iets minder(Davids, Boateng, Zenden etc.) met daartussen grote nederlandse talenten(v. Persie, v.d. Vaart, Sneijder, Schaars). En verdedigers als Greene, Luirink, De Cler, Ooijer, Boulahrouz, v. Bronckhorst, Mathijsen en Kromkamp. Maar wij moeten het doen met de belachelijke zooi die van Basten iedere interland weer oproept en ook mag oproepen van de KNVB en Cruijff. Worden klotetijden voor de oranje-supporter zo.
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:14:31 #286
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_42284057
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:32 schreef DubbelX het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het ook niet...sorry...RvN is een sterspeler over waar die heeft gespeeld dus kan dat makkelijk ook in het NLelftal zijn...en je moet zoeizo selecteren op basis hoe je het doet bij je club...daarom zit het beleid van Bassie vol met gaten..ik doel op meerdere spelers die niet geselecteerd zijn maar tog echt erin horen (ze zijn hier al een paar keer genoemd)

RvN is een spits...en spitsen maken doelpunten...maar doelpunten ontstaan door gewonnen veldslagen op het middenveld...met andere woorden, ik heb het gevoel dat hij dus de verkeerde mensen opstelt.
RvN hoort gewoon in de spits...en op het middenveld daar moet het een en ander veranderd worden om zoeizo weer als voetballand te tellen...want nu is het gewoon Mickey Mouse!!
Owzo, dus RVN scoort alleen in een goed lopend elftal?
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_42284449
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:14 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je 't zo zwart-wit moet zien, ik denk dat ie meer rendeert in 'n goed lopend elftal. Wat de makke was op 't WK is dat hij geen/weinig aanvoer vanaf 't middenveld kreeg. Hij werd (mijns inziens) afgerekend op 't feit dat de (weinige) ballen die hij wel kreeg niet goed aannam of van z'n voeten sprongen.

Ruud wordt in 't NL-elftal niet gebruikt zoals hij gebruikt zou moeten worden, ik denk dat je voor zo'n speler 'n weg moet maken richting doel, dus op zoveel mogelijk manieren hem in staat stellen te kunnen scoren.
pi_42289510
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:25 schreef wimderon het volgende:

Nee daarom heeft hij in zijn Barca-tijd (1991) al een bypass-operatie ondergaan, later kreeg hij er weer last van en daarom wilde hij na z'n Barca-tijd geen verantwoorlijkheid meer dragen. Tsjee zeg, kraam geen onzin uit als je niet weer waar je het over hebt.
Iedereen heeft zijn eigen waarheid, verder omdat niemand alle feiten, meningen, ethieken weet zijn er dus vaak meerdere goede waarheden beschikbaar. Ik weet dat jij denkt dat er maar één feit is en dat is wat jij denkt, jammer genoeg heb jij het ook wel eens fout. Je weet wat Cruiff allemaal gezegd heeft nadat hij gestopt is bij Barca en waarom hij geen andere clubs meer traint? Dus kraam geen onzin uit als je niet weer waar je het over hebt.
pi_42289554
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]

hij diskwalificeert zichzelf vooral als hij Ruud zou oproepen, zie de reacties hier n.a.v. het oproepen van Mark van Bommel
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:50:09 #290
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_42290907
Van de andere kant als Van Basten gewoon een lijstje met namen voor de verschillende posities heeft, en Van Nistelrooij is de nummer 3 spits momenteel.....
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_42294295
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 01:48 schreef Radegast het volgende:
Van Nistelrooy is ook een kutspits in Oranje.

Maar Bassie zou hem wel moeten oproepen, want die anderen zijn nog grotere kutspitsen.
Kijk zo is het nou, natuurlijk scoort hij veel bij zijn clubs (hoewel er dus te twisten valt over wat er nu werkelijk met die doelpunten bereikt wordt, hoe belangrijk ze zijn e.d.), maar dat alleen is absoluut niet genoeg voor het systeem wat Oranje hanteert. Een paar jaar geleden was Hasselbaink de man die aan de lopende band scoorde, later Makaay, maar daar heeft nooit een haan naar gekraaid. Terecht in mijn ogen, maar omdat Van Nistelrooy door de media gehyped wordt als ware het een topspits heeft hij altijd een plek in de selectie, en zelfs een vaste basisplaats gehad en nooit kunnen laten zien wat er van een 4-3-3 spits wordt gevraagd. Nu is er voorlopig gekozen voor Huntelaar en Kuyt, maar zij worden na respectievelijk twee matige wedstrijden tegen totaal niet representatieve teams en een matige wedstrijd tegen Portugal (tewijl hij totaal uitgeblust was) al afgerekend en te slecht bevonden door velen.

Verder:
Dubnobasswithmyhead: lolsmurf zo te lezen
DubbelX:
Solstice: Stuur vast een brief naar Zeist om je aan te bieden als opvolger van Van Basten
pi_42294748
Wederzijds onvoldoende vertrouwen .

Wat een topbondcoach hebben we .
  Trouwste user 2022 zondag 1 oktober 2006 @ 22:32:14 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_42294984
Dat komt nooit meer goed

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_42295523
Tsssssssssssssssss kan die van basten niet opstappen, ik wil geen Nederlands Elftal zonder onze beste spits.

maak foppe maar coach.
pi_42296648
quote:
Ook Ruud van Nistelrooij zal voorlopig niet terugkeren in de selectie van het Nederlands elftal. Hij zou de geblesseerde Klaas-Jan Huntelaar kunnen vervangen, maar volgens een persverklaring van de technische staf van Oranje bestaat daarvoor onvoldoende wederzijds vertrouwen. Van Basten liet zondagavond weten dat hij geen vervanger voor Huntelaar oproept.
Bron: Nu.nl

Wat is hier wederzijds aan. Van Basten belde hem toch
Dus aan de kant van Ruud is er geen vertrouwen anders zou je hem toch niet bellen
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:44:19 #296
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42298318
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:14 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Hoe zou je anders moeten scoren..lijkt mij best logisch tog....als je alleen aan het verdedigen ben en alle ballen verliest op het middenveld, dan is het tog egt moeilijk voor een spits om te scoren, met andere woorden...zonder bal maak je geen doelpunt...en zoals ik boven ook heb gelezen, een heel mooi punt trouwens van iemand...RvN heeft altijd heel goed gespeeld in Oranje..onder van Gaal, Advocaat...en is pas minder gaan functioneren toen Bassie trainer werd...maarja heel het elftal is bagger en functioneert niet...

Stiekem hoop ik dat ze a.s interland verliezen al ben ik Oranjefan...en dat voor een marokaan hehehe...maar mischien word de KNVB ook een keer wakker en halen ze die tong uit hun reet...want Bassie is nou tog klaar met likken!!
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:50:10 #297
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42298562
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Kijk zo is het nou, natuurlijk scoort hij veel bij zijn clubs (hoewel er dus te twisten valt over wat er nu werkelijk met die doelpunten bereikt wordt, hoe belangrijk ze zijn e.d.), maar dat alleen is absoluut niet genoeg voor het systeem wat Oranje hanteert. Een paar jaar geleden was Hasselbaink de man die aan de lopende band scoorde, later Makaay, maar daar heeft nooit een haan naar gekraaid. Terecht in mijn ogen
Ik heb het altijd schandalig gevonden dat Makaaij nooit egt zijn waarde heeft kunnen laten zien...
en je zegt het zelf RvN scoort veel bij zijn clubs...maar daarna zeg je tog egt iets stoms...namelijk, hoewel er dus te twisten blablabla....
Vriend...elk doelpunt die je scoort is belangrijk voor je team...zoeizo elk doelpunt die word gemaakt is goed om een overwinning te behalen..das 1...maar ook al zou hij 6-0 scoren..dus het laatste doelpunt dan is dat nog steeds goed voor het zelfvertrouwen van een team...dusszzzzzzzzzzzzz
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:51:34 #298
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42298606
Als laatst dit nog....

Mark van Bommel zal onder bondscoach Marco van Basten niet meer uitkomen voor het Nederlands Elftal. Dat heeft de middenvelder vanavond laten weten aan de staf van Oranje.

Rarara waarom wil MvB niet meer uitkomen voor Oranje...iets wat ik voorspelde in een eerder stukje een paar paginaas terug...hehehe

afz.
NostradamusX
pi_42299343
Marco heeft wel even aan Seedorf gedacht, het gaat al beter, helaas is het begin van het einde al bezig
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:25:16 #300
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42299722
Ik hoop tog zo graag dat die Bassie oppleurt...wil gewoon met een goed gevoel, een sappie en een zak chips Oranje zien voetballen...bedoel die gozer verpest gewoon de sfeer...niet alleen op het veld..maar ook thuis hehehe

Ik hoop wanneer hij Seedorf vraagt dat ie ook segt..bekijk het maar...dat zou ik iniedergeval doen!
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:58:28 #301
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42303425
ik zie van der Sar bij een slechte wedstrijd as zaterdag ook nog wel uitspreken dat ie spijt heeft dat ie niet gestopt is... wordt ie gepasseerd voor Albanie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')