quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:55 schreef peaceman het volgende:[..]
hoho... ik ken jouw bewijs van 'het bewezen hebben' niet, dus daar
kan ik tot die tijd geen antwoord op geven.. dus als jij mij dat even uitlegt, vertel ik jou mijn mening.
Hoho, volgens mij wordt Van Nistelrooy niet meer geselecteerd, dan lijkt het me logischer dat jij uit moet leggen op grond waarvan hij wel geselecteerd zou moeten worden, laat staan spelen.
quote:
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef Grimm het volgende:Nou die wimderon kletst ook uit z'n nek.
Hij staat d'r toch om doelpunten te maken? wat denk je dat een spits dan moet doen, die bal een beetje terug pasen?
kom op begin je een soort conspieracy theory tegen Van Nistelrooy
![]()
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:58 schreef rubbereend het volgende:[..]
geen speler de laatste jaren met zoveel wedstrijden die zo'n doelpunten gemiddelde haalt per 90 min. in Oranje
Het wil er niet in of wel. Jullie staren je echt blind op doelpunten. Echt, kijk maar na, bij zowat elke succesvolle club staat een voetballende spits in de basis. Daarmee bedoel ik dus niet een speler die weinig scoort, maar een speler die niet geobsedeerd is door doelpunten. Barcelona heeft Eto'o, Chelsea Drogba, Manchester United Saha en ga zo maar door. Stuk voor stuk geen pure doelpuntenmakers, of is dat ook weer toeval. Het ligt zeker ook aan iedereen behalve Van Nistelrooy dat hij pas 3x kampioen is geworden en 1x de nationale beker heeft gewonnen, en Europees gezien nog niet eens in de buurt van de prijzen is gekomen, terwijl hij 8 jaar op rij in kampioenswaardige teams speelde...
Bovendien: als je dan wilt kijken naar doelpunten (wat, zeker in 4-3-3, slechts een deel is van het totale pakket waar je naar moet kijken): Ik kijk in dit geval naar Van Nistelrooy na zijn vertrek bij PSV, omdat hij, toen hij nog bij PSV speelde, prima mee kon voetballen, maar wellicht door de knieblessures, de structurele liesklachten die hij nu nog steeds heeft, en/of de trainingen in Engeland dat vermogen totaal verloor:
2001/2002: Van Nistelrooy scoort 23 keer voor Manchester United (waaronder 9 penalty's overigens), Hasselbaink scoort ook 23 keer, voor het mindere Chelsea weliswaar, Kluivert als voetballende spits scoort 18 keer voor Barcelona en Makaay scoort 12 keer voor Deportivo (overigens kent Vennegoor een prima debuutseizoen bij PSV met 22 doelpunten).
2002/2003: Van Nistelrooy scoort 25 goals voor Manchester United, Kluivert scoort als voetballende spits 16 maal voor Barcelona, Hasselbaink kent een minder seizoen met 13 goals net als Vennegoor met 8, Makaay daarentegen wordt Europees topscorer met 29 doelpunten in de Primera Division
2003/2004: Van Nistelrooy scoort 22 maal in de Premier League, Makaay, inmiddels naar Duitsland vertrokken maakt er opnieuw meer, met 23 treffers, Hasselbaink is inmiddels enigszins uit beeld, maar Kuijt kent een prima debuutseizoen bij Feyenoord met 20 goals (en, net zoals Kluivert, de nodige assists, maar daar kijken jullie, als door doelpunten geobsedeerd, natuurlijk niet naar)
2004/2005: Van Nistelrooy kent een seizoen vol (kleine blessures) en komt tot het mager aantal van 6 doelpunten in 18 optredens, Makaay draait opnieuw een solide seizoen met 22 doelpunten, ook Kuyt kent een topseizoen met 29 treffers, terwijl Kluivert, op een zijspoor bij Newcastle toch tot net zo veel doelpunten komt als Van Nistelrooy, maar in minder speelminuten, Vennegoor hervond zich overigens met 19 doelpunten
2005/2006: Van Nistelrooy lijkt het scoren niet verleerd en maakt 21 doelpunten, Makaay kent een voor zijn doen matig seizoen en maakt er 4 minder dan Van Nistelrooy, Kuijt maakt er 22 (en 20 assists, maar dat nogmaals terzijde) en Huntelaar zelfs 33
Nu ik toch met statistieken (waar jullie van schijnen te houden) bezig ben:
In Oranje scoorde Van Nistelrooy zijn doelpunten tegen:
Marokko, Cyprus, Estland (2), Engeland, Estland, Andorra (2), Duitsland, Tsjechië, Moldavië, Schotland (3), Duitsland, Tsjechië, Letland (2), Finland (2), Armenië, Finland, Armenië, Andorra (2), Kameroen, Australië en Ivoorkust
Van Nistelrooy scoorde niet tegen:
Duitsland, Portugal, Brazilië(inclusief volledig mislukt en misplaatst hakballetje), nogmaals Brazilië, Denemarken, België, weer Brazilië, Tsjechië, Duitsland, Ierland, Denemarken, Engeland, Noorwegen, Wit-Rusland, Argentinië, Wit-Rusland, België, Tsjechië, Schotland, V.S., België, Faroer Eilanden, Ierland, Zweden, Portugal, Andorra, Roemenië, opnieuw Roemenië, Duitsland, Tsjechië, Macedonië, Servie en Montenegro en Argentinië
Ik zal wel weer de enige zijn, maar valt het jullie niet op dat hij vooral scoort tegen mindere landen en vooral niet tegen sterkere landen. Als scoren dan je kwaliteit is, dan vind ik dit toch erg tegenvallend (zeker als je de lijst van bijvoorbeeld Kluivert ernaast legt). En dan heb ik het hier nog alleen over doelpunten, niet over zijn verdere bijdrage aan wedstrijden wat in Oranje zeker 50% van het totaalplaatje is.
Dus zelfs op het gebied van doelpunten (ja, echt, de enige kwaliteit van Van Nistelrooy) is hij absoluut niet de beste. Het gebrek aan voetballende kwaliteiten, tal van incidenten in zijn carrière, dat hij er structureel niet staat in wedstrijden waar het erom gaat en/of tegen grotere tegenstanders hoef je daar niet eens in te betrekken.