abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42175724
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:45 schreef Adothehague het volgende:
Die van basten is gewoon een gore klootzak. Wie selecteerd Babel en jaliens nou weer
Heitinga Bij de gemiddelde hoofdklasser loopt er een betere rechtsback rond
  woensdag 27 september 2006 @ 18:46:55 #152
30919 mitt
Michael Corleone
pi_42175736
Marco zal er vrijdag wel weer hautain overheen lopen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 27 september 2006 @ 18:50:09 #153
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_42175830
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:46 schreef mitt het volgende:
Marco zal er vrijdag wel weer hautain overheen lopen.
Joah , die zal best een goed verhaal hebben
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 27 september 2006 @ 19:53:12 #154
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42177739
Ik vind dat Ruud best nog mild is. Hij heeft (helaas) denk ik wel een punt dat Van Basten geen (of niet teveel) persoonlijkheden in zijn groep wil hebben die hem tegenspreken. Dat getuigt niet van moed. Maar ja.. zoals altijd is het volgende maatgever voor het (on)gelijk van Van Basten...nl. Komt Van Basten op het EK 2008 ver genoeg...
pi_42180074
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:52 schreef Grimm het volgende:
Wil jij zeggen dat we met die selectie van nu hoge ogen gaan gooien, kom toch op man, heitinga, emmanuelson, vennegoor, babel.
Dat zeg ik nergens, maar Van Nistelrooy heeft de afgelopen 5/6 jaar bewezen dat hij sowieso niet in Oranje past en hoort.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:06 schreef MrGoedhart het volgende:
@Wimberon:
Wil je hier nu echt beweren dat RvN geen wereldspits/speler is???

Sorry zou je mij willen vertellen waar een wereldspits wel aan moet voldoen???
Ja, Van Nistelrooy is absoluut geen wereldspits laat staan een wereldspeler. Hij is een pure doelpuntenmaker en dan een niveautje onder de top op dat gebied. Een wereldspits ben je als je het elftal beter kunt laten functioneren én, vooral belangrijke, doelpunten maakt.
quote:
Iemand die bij elke club waar hij speelt topscorder wordt, die in de top5 staat van all time topscorders champions league, die in het Nederlands elftal 1 op 2 draait...
Allemaal leuk en aardig dat hij bij zijn clubs topscorer wordt, maar:
1) de clubs (en Oranje) waar hij speelde (allemaal top in hun land) waren tijdens zijn aanwezigheid stukken minder succesvol dan voor en tot nu toe ook na zijn komst. Zoals al vaker gezegd draait het bij een spits (zeker in het 4-3-3 wat Oranje speelt) om meer dan alleen doelpunten. Bovendien stond Van Nistelrooy er structureel niet in grote wedstrijden (zo scoorde hij vorig jaar bijvoorbeeld niet tegen de top 8 ploegen uit het premiership muv Blackburn) En nog iets: als je de penalty's eraf zou hebben geteld was hij niet eens topscorer geworden in Engeland (overigens als je dan toch naar doelpunten wilt kijken werd Hasselbaink vaker topscorer, en scoorde Makaay ook jaar in jaar uit meer doelpunten dan Van Nistelrooy maar daar hoorde je nooit iemand over)
  woensdag 27 september 2006 @ 21:42:25 #156
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42181213
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens, maar Van Nistelrooy heeft de afgelopen 5/6 jaar bewezen dat hij sowieso niet in Oranje past en hoort.

Wanneer heb je dat dan wel bewezen volgens jou?
pi_42181287
quote:

[..]

[..]

Ja, Van Nistelrooy is absoluut geen wereldspits laat staan een wereldspeler. Hij is een pure doelpuntenmaker en dan een niveautje onder de top op dat gebied. Een wereldspits ben je als je het elftal beter kunt laten functioneren én, vooral belangrijke, doelpunten maakt.
Tja, ik ben dus van mening dat RvN die dingen beide doet. Een team functioneerd beter als je gewoon je doelpunten maakt als spits.
quote:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat hij bij zijn clubs topscorer wordt, maar:
1) de clubs (en Oranje) waar hij speelde (allemaal top in hun land) waren tijdens zijn aanwezigheid stukken minder succesvol dan voor en tot nu toe ook na zijn komst. Zoals al vaker gezegd draait het bij een spits (zeker in het 4-3-3 wat Oranje speelt) om meer dan alleen doelpunten. Bovendien stond Van Nistelrooy er structureel niet in grote wedstrijden (zo scoorde hij vorig jaar bijvoorbeeld niet tegen de top 8 ploegen uit het premiership muv Blackburn) En nog iets: als je de penalty's eraf zou hebben geteld was hij niet eens topscorer geworden in Engeland (overigens als je dan toch naar doelpunten wilt kijken werd Hasselbaink vaker topscorer, en scoorde Makaay ook jaar in jaar uit meer doelpunten dan Van Nistelrooy maar daar hoorde je nooit iemand over)
Tja, vorig jaar is een kromme vergelijking. Hij heeft toen ook een half jaar niet gespeelt (en is daarna nog wel topscorder geworden bij man united) en de jaren toen RvN geen topscorder werd had hij een blesuren een groot deel van het seizoen...
En over het minder presteren van de club kun je ook discuseren, daarnaast toen Cruijf bij Barcelona speelde, waren het ook niet de beste jaren van de club.
pi_42181507
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom hij dat in jouw ogen wel bewezen heeft...
  woensdag 27 september 2006 @ 21:55:47 #159
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42181710
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom hij dat in jouw ogen wel bewezen heeft...
hoho... ik ken jouw bewijs van 'het bewezen hebben' niet, dus daar kan ik tot die tijd geen antwoord op geven.. dus als jij mij dat even uitlegt, vertel ik jou mijn mening.
pi_42184218
quote:

[..]Ja, Van Nistelrooy is absoluut geen wereldspits laat staan een wereldspeler. Hij is een pure doelpuntenmaker en dan een niveautje onder de top op dat gebied.
[..]
Waarom staat hij dan in de top 5 van doelpuntenmakers in CL/EC1?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:49:15 #161
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42185870
Nou die wimderon kletst ook uit z'n nek.
Hij staat d'r toch om doelpunten te maken? wat denk je dat een spits dan moet doen, die bal een beetje terug pasen?
kom op begin je een soort conspieracy theory tegen Van Nistelrooy
pi_42186264
Wimderon loop niet zo te kletsen, als je dit meent dan is dus blijkbaar ongeveer geen enkele spits 'n wereldspits/-speler, je mag me er eentje noemen die 't dan "beter" doet volgens jou
"If you're not a manc, you're a wank"
  donderdag 28 september 2006 @ 00:02:49 #163
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42186285
Wedden dat hij vennegoor zegt
pi_42186351
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:02 schreef Grimm het volgende:
Wedden dat hij vennegoor zegt

Alle respect voor Vennegoor trouwens
  donderdag 28 september 2006 @ 00:05:17 #165
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42186366
Leuke voetballer voor Celtic
pi_42186418
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:05 schreef Grimm het volgende:
Leuke voetballer voor Celtic
Zeker weten, ik ben blij dat ie in Schotland voetbalt. Nu komen we 'm "maar" 2x tegen maximaal. Tenminste, ik hoop/verwacht niet dat ze veel verder dan de 2e ronde CL komen natuurlijk

Altijd lastig te bespelen zo'n voetballer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 september 2006 @ 00:58:56 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42187692
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

geen speler de laatste jaren met zoveel wedstrijden die zo'n doelpunten gemiddelde haalt per 90 min. in Oranje
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 28 september 2006 @ 01:37:24 #168
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42188408
Alle niet geselecteerde spelers die volgens mijn inzicht wel in het Nederlands elftal horen ( in de basis of op de bank..das een ander verhaal) hebben de sterren van de hemel gespeeld deze CL avond.

*van Nistelrooij deed toch weer waar die voor is ingehuurd...scoren en nog eens scoren, mischien wel een makkelijk doelpunt, maar hij staat er wel zoals gewoonlijk.
*van Bommel was gewoon strak en behoort tot de top van de wereld op het middenveld.
*Seedorf heeft een goede doelkans laten vliegen, maar voor de rest was ie waanzinnig.
*Makaaij die speelt 9 van de 10 wedstrijden gewoon heftig...wanneer krijgt deze jongen een eerlijke kans, al is het maar een oefenwedstrijd.

Ik weet niet of ik iemand ben vergeten, maar dit zijn zoeizo mijn NLspelers die gwoon geselecteerd moeten worden...nogmaals als bankzitter of basisspeler.

Oja, dus van Basten geeft zichzelf een paar dagen bedenktijd om op van Nistelrooijs uitspraken te reageren...jah...daar heeftie sker een paar dagen voor nodig.

ps. wat was Cruijf toch weer irritant op tv....betweter
Ik zeg wat ik denk en wat ik denk dat zeg ik
pi_42192683
quote:
Op donderdag 28 september 2006 01:37 schreef DubbelX het volgende:

ps. wat was Cruijf toch weer irritant op tv....betweter
Ik heb me ook echt lopen ergeren aan Cruijff gisteravond. En Jack v. Gelder durft nog geen kritisch vraagje te stellen
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  donderdag 28 september 2006 @ 10:46:38 #170
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42193368
daarom...Het zijn gewoon slijmballen en bang voor die vent, terwijl ik echt niet weet waarom...

Dat gevoel had ik ook toen het NLelftal verloor tegen Portugal op het WK..ze durfen gewoon niet kritisch te zijn tegen die gasten...Het valt te erg op.
pi_42193459
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

hoho... ik ken jouw bewijs van 'het bewezen hebben' niet, dus daar kan ik tot die tijd geen antwoord op geven.. dus als jij mij dat even uitlegt, vertel ik jou mijn mening.
Hoho, volgens mij wordt Van Nistelrooy niet meer geselecteerd, dan lijkt het me logischer dat jij uit moet leggen op grond waarvan hij wel geselecteerd zou moeten worden, laat staan spelen.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom staat hij dan in de top 5 van doelpuntenmakers in CL/EC1?
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef Grimm het volgende:
Nou die wimderon kletst ook uit z'n nek.
Hij staat d'r toch om doelpunten te maken? wat denk je dat een spits dan moet doen, die bal een beetje terug pasen?
kom op begin je een soort conspieracy theory tegen Van Nistelrooy
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

geen speler de laatste jaren met zoveel wedstrijden die zo'n doelpunten gemiddelde haalt per 90 min. in Oranje
Het wil er niet in of wel. Jullie staren je echt blind op doelpunten. Echt, kijk maar na, bij zowat elke succesvolle club staat een voetballende spits in de basis. Daarmee bedoel ik dus niet een speler die weinig scoort, maar een speler die niet geobsedeerd is door doelpunten. Barcelona heeft Eto'o, Chelsea Drogba, Manchester United Saha en ga zo maar door. Stuk voor stuk geen pure doelpuntenmakers, of is dat ook weer toeval. Het ligt zeker ook aan iedereen behalve Van Nistelrooy dat hij pas 3x kampioen is geworden en 1x de nationale beker heeft gewonnen, en Europees gezien nog niet eens in de buurt van de prijzen is gekomen, terwijl hij 8 jaar op rij in kampioenswaardige teams speelde...

Bovendien: als je dan wilt kijken naar doelpunten (wat, zeker in 4-3-3, slechts een deel is van het totale pakket waar je naar moet kijken): Ik kijk in dit geval naar Van Nistelrooy na zijn vertrek bij PSV, omdat hij, toen hij nog bij PSV speelde, prima mee kon voetballen, maar wellicht door de knieblessures, de structurele liesklachten die hij nu nog steeds heeft, en/of de trainingen in Engeland dat vermogen totaal verloor:
2001/2002: Van Nistelrooy scoort 23 keer voor Manchester United (waaronder 9 penalty's overigens), Hasselbaink scoort ook 23 keer, voor het mindere Chelsea weliswaar, Kluivert als voetballende spits scoort 18 keer voor Barcelona en Makaay scoort 12 keer voor Deportivo (overigens kent Vennegoor een prima debuutseizoen bij PSV met 22 doelpunten).
2002/2003: Van Nistelrooy scoort 25 goals voor Manchester United, Kluivert scoort als voetballende spits 16 maal voor Barcelona, Hasselbaink kent een minder seizoen met 13 goals net als Vennegoor met 8, Makaay daarentegen wordt Europees topscorer met 29 doelpunten in de Primera Division
2003/2004: Van Nistelrooy scoort 22 maal in de Premier League, Makaay, inmiddels naar Duitsland vertrokken maakt er opnieuw meer, met 23 treffers, Hasselbaink is inmiddels enigszins uit beeld, maar Kuijt kent een prima debuutseizoen bij Feyenoord met 20 goals (en, net zoals Kluivert, de nodige assists, maar daar kijken jullie, als door doelpunten geobsedeerd, natuurlijk niet naar)
2004/2005: Van Nistelrooy kent een seizoen vol (kleine blessures) en komt tot het mager aantal van 6 doelpunten in 18 optredens, Makaay draait opnieuw een solide seizoen met 22 doelpunten, ook Kuyt kent een topseizoen met 29 treffers, terwijl Kluivert, op een zijspoor bij Newcastle toch tot net zo veel doelpunten komt als Van Nistelrooy, maar in minder speelminuten, Vennegoor hervond zich overigens met 19 doelpunten
2005/2006: Van Nistelrooy lijkt het scoren niet verleerd en maakt 21 doelpunten, Makaay kent een voor zijn doen matig seizoen en maakt er 4 minder dan Van Nistelrooy, Kuijt maakt er 22 (en 20 assists, maar dat nogmaals terzijde) en Huntelaar zelfs 33

Nu ik toch met statistieken (waar jullie van schijnen te houden) bezig ben:

In Oranje scoorde Van Nistelrooy zijn doelpunten tegen:
Marokko, Cyprus, Estland (2), Engeland, Estland, Andorra (2), Duitsland, Tsjechië, Moldavië, Schotland (3), Duitsland, Tsjechië, Letland (2), Finland (2), Armenië, Finland, Armenië, Andorra (2), Kameroen, Australië en Ivoorkust
Van Nistelrooy scoorde niet tegen:
Duitsland, Portugal, Brazilië(inclusief volledig mislukt en misplaatst hakballetje), nogmaals Brazilië, Denemarken, België, weer Brazilië, Tsjechië, Duitsland, Ierland, Denemarken, Engeland, Noorwegen, Wit-Rusland, Argentinië, Wit-Rusland, België, Tsjechië, Schotland, V.S., België, Faroer Eilanden, Ierland, Zweden, Portugal, Andorra, Roemenië, opnieuw Roemenië, Duitsland, Tsjechië, Macedonië, Servie en Montenegro en Argentinië

Ik zal wel weer de enige zijn, maar valt het jullie niet op dat hij vooral scoort tegen mindere landen en vooral niet tegen sterkere landen. Als scoren dan je kwaliteit is, dan vind ik dit toch erg tegenvallend (zeker als je de lijst van bijvoorbeeld Kluivert ernaast legt). En dan heb ik het hier nog alleen over doelpunten, niet over zijn verdere bijdrage aan wedstrijden wat in Oranje zeker 50% van het totaalplaatje is.

Dus zelfs op het gebied van doelpunten (ja, echt, de enige kwaliteit van Van Nistelrooy) is hij absoluut niet de beste. Het gebrek aan voetballende kwaliteiten, tal van incidenten in zijn carrière, dat hij er structureel niet staat in wedstrijden waar het erom gaat en/of tegen grotere tegenstanders hoef je daar niet eens in te betrekken.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:12:08 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42194034
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hoho, volgens mij wordt Van Nistelrooy niet meer geselecteerd, dan lijkt het me logischer dat jij uit moet leggen op grond waarvan hij wel geselecteerd zou moeten worden, laat staan spelen.
Het is heel flauw een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Ik vroeg enkel wanneer IEMAND (lees: niet RvN specifiek) volgens jou zich wel bewezen heeft in het Nederlands elftal. Dat is alles wat ik vraag.

Dit alles naar aanleiding van deze opmerking:
quote:
[..]
  donderdag 28 september 2006 @ 11:48:26 #173
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42195101
Ik wil niet veel zeggen maar Saha levert nog niet echt een bijster goede prestatie bij man.utd.
Plus kun je wel aankomen met dat doelpunt van dinsdag wat hij maakte maar die werd aangeraakt en op die manier plofte hij achter de keeper.
Het team loopt voor geen meter, het is niet om aan te zien.
Dus daarom vraag ik mij af hoeveel volledige wedstrijden jij van man.utd hebt gezien.
Van Nistelrooy scoorde achtereenvolgens 10 wedstrijden ( of nog meer) en daar zaten ook topwedstrijden tussen.
Je kan wel roepen dat hij scoort tegen de mindere ploegen maar in de premier league zijn d'r domweg geen mindere ploegen.
Blackburn uit, middlesborough uit, newcastle uit, porthsmouth thuis, dat zijn geen gemakkelijke wedstrijden.
Een spits moet natuurlijk wel aanvoer krijgen om te scoren, vooral toen beckham weg ging en je die mafkees van een ronaldo d'r bij kreeg.
Ik word nu een beetje flauw van je, Houd je liever bezig met het nl elftal wat zo godsafschuwelijk slecht speelt, en de mensen die hij selecteerd, dat zijn mensen die falen en niet van nistelrooy
  donderdag 28 september 2006 @ 11:53:10 #174
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42195228
Om te scoren heb je toch ook echt bepalende pases nodig...waarschijnlijk is het middenveld niet goed genoeg om te domineren en van Nistelrooij een juiste paas te geven.
Want van Nistelrooij scoort echt wel aan de lopende band en dat moet je echt wel in je hebben en dat is dus een voetballende kwaliteit.
Ook kan de man goed in de dekking gespeeld worden en de bal vasthouden....van Nistelrooij is een wereldspits, anders had ie niet in de TOP gespeeld.

en wij ons blindstaren op doelpunten...hmm ik weet niet of je het spelletje door heb, maar er hoort gescoord te worden om te winnen en een spits is daar de beste man voor.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:54:33 #175
158982 DubbelX
Ik zeg wat ik denk
pi_42195278
Go Grimm...precies mijn gedachtes...jij hebt kennis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')