quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:12 schreef peaceman het volgende:[..]
Het is heel flauw een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Ik vroeg enkel wanneer IEMAND (lees: niet RvN specifiek) volgens jou zich wel bewezen heeft in het Nederlands elftal. Dat is alles wat ik vraag.
Maar uitgaande van het antwoord wat je geeft (je bent het niet eens met mijn opmerking) heb jij er een in ieder geval een opvatting over, die zou ik dan ook graag kennen...
quote:
Vorig seizoen werd het beste voetbal gespeeld (en de beste resultaten behaald) toen Saha de plaats van Van Nistelrooy innam, die lijn wordt dit seizoen voortgezet. Qua doelpunten (wat hier het criterium schijnt te zijn) heeft Saha er twee inliggen in de competitie en drie belangrijke doelpunten in de CL gemaakt.
quote:
Plus kun je wel aankomen met dat doelpunt van dinsdag wat hij maakte maar die werd aangeraakt en op die manier plofte hij achter de keeper.
Niet anders dus dan het gemiddelde doelpunt van Van Nistelrooy dus, die nog geen 5 mooiere doelpunten heeft gemaakt in zijn carrière.
quote:
Het team loopt voor geen meter, het is niet om aan te zien.
Het team liep prima in de eerste wedstrijden, nu loopt het iets minder. Ze zijn in ieder geval niet weggespeeld op Europees gebied, in tegenstelling tot Real Madrid in Lyon.
quote:
Dus daarom vraag ik mij af hoeveel volledige wedstrijden jij van man.utd hebt gezien.
Vooruit, tegen Fulham, tegen Charlton, tegen Tottenham, tegen Celtic, Arsenal en Reading
quote:
Van Nistelrooy scoorde achtereenvolgens 10 wedstrijden ( of nog meer) en daar zaten ook topwedstrijden tussen.
Nogmaals wat zeggen mij dit soort statistiekjes, bovendien is deze van jaren geleden. Destijds werd er bij Manchester United 4-5-1 gespeeld met Van Nistelrooy als enige spits, die zich niet met het spel bemoeide voor de afrondende fase, waarin alle aanvoer naar hem ging. Leuk voor Van Nistelrooy dat hij zoveel scoorde toen (dat seizoen waren er overigens 9 penalty's bij), maar het gaat toch echt om of je wint en in tweede instantie hoeveel je er als team scoort. In een 4-3-3 systeem is de spits juist iemand die buitenspelers en middenvelders beter moet laten functioneren en niet puur gericht zijn op de goal, het moet juist andersom, de spits moet niet met zijn gezicht naar de goal, maar met de rug naar de goal toespelen en dat kan hij absoluut niet.
quote:
Je kan wel roepen dat hij scoort tegen de mindere ploegen maar in de premier league zijn d'r domweg geen mindere ploegen
Blackburn uit, middlesborough uit, newcastle uit, porthsmouth thuis, dat zijn geen gemakkelijke wedstrijden.
Allemaal leuk en aardig, maar je moet het niet absoluut maar relatief bekijken. In Nederland zijn je tegenstanders misschien minder, maar je medespelers zijn net zo goed minder.
quote:
Een spits moet natuurlijk wel aanvoer krijgen om te scoren, vooral toen beckham weg ging en je die mafkees van een ronaldo d'r bij kreeg.
Dat is het hem juist: Van Nistelrooy is volledig afhankelijk van de ballen die van anderen op een presenteerblaadje aangereikt moet krijgen. Een goede spits kenmerkt zich doordat hij, ook als hij die ballen niet krijgt en/of niet scoort toch een voldoende bijdrage kan leveren aan het spel en niet dat hij als medespelers minder spelen of een betere tegenstander treffen totaal onzichtbaar is.
quote:
Ik word nu een beetje flauw van je,
Jammer, je zou beter mijn bijdragen nog een keer lezen en dan wellicht concluderen dat de geweldenaar waar we over praten misschien toch net een paar niveautjes minder is als gedacht.
quote:
Houd je liever bezig met het nl elftal wat zo godsafschuwelijk slecht speelt, en de mensen die hij selecteerd,
Mooi, als jij je hier dan ook aan houdt dan kunnen we het onderwerp Van Nistelrooy als een gesloten boek beschouwen aangezien hij (onder Van Basten sowieso dunkt me) niet meer geselecteert lijkt te worden.
quote:
dat zijn mensen die falen en niet van nistelrooy
Van Nistelrooy heeft al 6 jaar achtereen gefaald in Oranje, die had allang niet meer in beeld horen te zijn. Makaay heeft nooit een kans gehad, terwijl hij eenzelfde type is als Van Nistelrooy, maar dan meer scoort. Seedorf heeft nooit ook maar een kans gehad van Van Basten, dus heeft, gezien zijn spel, wél reden tot klagen. Hetzelfde geldt voor Davids, die van aanvoerder gedegradeerd werd tot een ex-speler die als hoofdcoach mislukt is.
Dat Heitinga, Theo Janssen en weet ik wie nog allemaal meer falen en niet eens bij de selectie horen wil niet zeggen dat Van Nistelrooy daar wel bij hoort.
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:53 schreef DubbelX het volgende:Om te scoren heb je toch ook echt bepalende pases nodig...waarschijnlijk is het middenveld niet goed genoeg om te domineren en van Nistelrooij een juiste paas te geven.
Is het nooit in je opgekomen dat de oorzaak ook wel eens bij Van Nistelrooy zou kunnen liggen. Ik bedoel, hij heeft in Oranje onder Van Gaal en Advocaat, bij Manchester United en nu bij Real weer heeft hij telkens een sterk middenveld achter zich gehad, maar als hij dan weer eens onzichtbaar is dan ligt het altijd aan anderen. In topwedstrijden krijgt hij geen vijf assists op een gouden dienblad maar één of twee en die maakt hij in de regel dan niet. Dan moet hij bijvoorbeeld zelf een actie kunnen maken of zich als aanspeelpunt manifesteren.
quote:
Want van Nistelrooij scoort echt wel aan de lopende band en dat moet je echt wel in je hebben en dat is dus een voetballende kwaliteit.
Tot voor deze zin nam ik je nog enigszins serieus, maar bovenstaande is echt de grootste onzin die ik in tijden heb gelezen.
quote:
Ook kan de man goed in de dekking gespeeld worden en de bal vasthouden....
Als je daaronder verstaat dat je niet eens een bal aan kunt nemen zonder dat die vijf meter van je voet afspringt ga ik met je mee.
quote:
van Nistelrooij is een wereldspits, anders had ie niet in de TOP gespeeld.
Sikora is ook een topper, want hij is international en heeft bij Ajax gespeeld, kom op zeg, wat een kulargument. Overigens wel opvallend dat hij in de TOP speelt volgens jou, maar diezelfde top niet goed genoeg is om hem van passes te voorzien aldus jezelf in ditzelfde stukje.
quote:
en wij ons blindstaren op doelpunten...hmm ik weet niet of je het spelletje door heb, maar er hoort gescoord te worden om te winnen en een spits is daar de beste man voor.
Natuurlijk draait het om doelpunten, maar het draait er niet om wie ze maakt. Bovendien is 4-3-3 is er juist op gericht om veel verschillende mensen regelmatig te laten scoren en niet één speler alles.