Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's!quote:
Ghehehe idd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
tja, die angsten die je allemaal vantevoren hebt...
Zoiets zal het wel worden Mwana....Ik misttequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ghehehe idd.
"Ik durf helemaal niet met een open doos voor al die mensen te liggen en dat ze eraan gaan zitten en mij vertellen wat ze ervan vinden, gut, dat durf ik echt niet!"
Moment zelf: "Aah! Aah! Kots! Rochel! Snotter! Bloed!.....Hee, zijn jullie er ook?"
Hahaha, dat je dat fatsoen nog had zegquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:35 schreef chacama het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel worden Mwana....Ik misttepas nadat ik Fleur op mijn buik had liggen. Had ie de hele tijd trouw naast me gestaan......niets van gemerkt
. En die lui aan je bed (bij mij een VK en zuster) daar merkte ik pas wat van als ze aan me zaten.....Pff dat weet ik nog heel goed. Nele de VK zat aan mijn buik om te voelen hoe ver Fleur was....roep ik dus heel verontwaardigd dat ze met d'r *** van me af moet blijven....krijg ik een hele rustige reactie terug dat ze toch echt even moest voelen hoe het met de baby was. Dus ik heel timide: oh, ok dan....
Ooh leuk! Dat je alweer zo ver bent zegquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:32 schreef E.T. het volgende:
TT aangepast..
Sug, ik hoop voor je dat ze gaan strippen en dat 't ook daadwerkelijk wat gaat doen!
Ik ga zo op pad voor de 20-weken echo
Die zal de volgende keer zijn afstand dus wel weten te bewaren..... En die roze wolk...heeft ie zich later wel weer durven te vertonen.....???quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En oh ja, ik heb de bijna-papa gebeten en voor de rest heeft er niemand meer tegen me gepraat of aan me gezeten dat ik weet.
ik denk dat die roze wolk bij mij niet echt kwam omdat ie zich verstopt had uit angst
Hehe, die kwam langzaam opzetten in de loop der weken. En bij de tweede (een minder agressieve bevalling) was hij er meteen en mijn lief stond weer braaf aan mijn zijde met washandjes etcquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:47 schreef chacama het volgende:
[..]
Die zal de volgende keer zijn afstand dus wel weten te bewaren..... En die roze wolk...heeft ie zich later wel weer durven te vertonen.....???
Ha, dat klinkt precies zoals het wezen moetquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:50 schreef E.T. het volgende:
Kindje lijkt op papaBuikkie doet zijn naam eer aan en heeft ook een dikke buik
(buik lag qua grootte op bijna 23 weken, de rest mooi op schema).
Alles ziet er prima uit![]()
Grote hersenen, kleine hersenen, hartkamers, boezemklepje, aorta, nieren.. alle organen hebben we kunnnen aanschouwen met uitleg erbij![]()
..en we moeten nog steeds twee namen verzinnen en unisex kleertjes kopen.. die keuze is niet vereenvoudigd vandaag.. Maar qua gezondheid is alles goed en dat is het belangrijkste![]()
![]()
Zal als ik straks op m'n werk ben foto'tje inscannen, heb wel een mooie
Dat is een preuts meiske dus! wedden?!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:50 schreef E.T. het volgende:
..en we moeten nog steeds twee namen verzinnen en unisex kleertjes kopen.. die keuze is niet vereenvoudigd vandaag.. Maar qua gezondheid is alles goed en dat is het belangrijkste![]()
![]()
Zal als ik straks op m'n werk ben foto'tje inscannen, heb wel een mooie
Als je kijkt wat het strippen bij mij heeft gedaan dan kan ik me heel goed voorstellen dat er artsen zijn die er de voorkeur aan geven het niet te doen bij mensen die al eens een keizersnede hebben gedaan. Het heeft bij mij voor krachtige weeën gezorgd die niet voor ontsluiting zorgden waardoor er toch uren lang kracht op de baarmoeder komt te staan terwijl er met een beetje pecht nog een volledige bevalling (qua kracht en tijd) moet volgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:57 schreef Belana het volgende:
Maar zoveel doet strippen niet hoor dutch. het komt er als je het mij vraagt op neer dat je de baarmoeder irriteert waardoor je misschien weeen opwekt, maar het gaat niet ineens heel hard ervan. ten minste, dat heb ik nog nooit gehoord. ze zijn bij jou in het zh gewoon erg voorzichtig denk ik, hetgeen ook goed is natuurlijk.
Oe, dat lijkt me idd dan toch iets om zorgvuldig mee om te gaan, die techniek. Vooral bij vrouwen die nog niet bevallen en zijn en je dus geen idee hebt hoe krachtig en snel een bevalling zich daarbij kan ontwikkelen heb je denk ik niets aan een techniek die de handel eens lekker op gang brengt als het daarna toch al lekker loos zou gaan...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:13 schreef owlet het volgende:
[..]
Als je kijkt wat het strippen bij mij heeft gedaan dan kan ik me heel goed voorstellen dat er artsen zijn die er de voorkeur aan geven het niet te doen bij mensen die al eens een keizersnede hebben gedaan. Het heeft bij mij voor krachtige weeën gezorgd die niet voor ontsluiting zorgden waardoor er toch uren lang kracht op de baarmoeder komt te staan terwijl er met een beetje pecht nog een volledige bevalling (qua kracht en tijd) moet volgen.
Volgens de vlos was dat een van de risico's van strippen en ook de reden dat ze het eigenlijk liever niet had gedaan.
Dat had ze eerder moeten vertellen![]()
Het leuke is, is dat ik niks opleg, maar altijd mensen bewust laat maken van de mogelijkheden en gevolgen bepaalde keuzes en acties hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Je lichaam geeft volgens mij wel aan wat het wil hebben.
Soms heb ik de enorme drang om melk te drinken. De andere keer moet ik zoute chips.
Enneuh... laat der lekker. Ga der nou niet opleggen wat ze wel en niet mag eten. Ze gaat het namelijk toch doen maar dan stiekum. Die drang om vet zout of fris te eten is zeer aanwezig op het moment.
En daarbij is het ook wel eens fijn om alles te eten wat je maar wilt. En als ik straks borstvoeding ga geven moet ik ook calorierijk voedsel eten. En dat is vaak ook niet het gezondste wat er is.
Uit de band schieten ok, maar het moet wel terecht zijn. Niemand vind het leuk om voor rotte vis uitgemaakt te worden zonder geldige reden. Als ik het verdiend heb, dan neem ik het ook op, maar zo niet, dan gaat ik het eens effe heel duidelijk uitleggen en uitpraten, maar dan op een volwassen manier, dus als alle partijen gekalmeerd zijn. Als je stoom moet afblazen dan kan je dat in eigen privesfeer doen, heeft een ander niks mee te maken. Mijn ervaring is nl. dat zoiets heel snel van kwaad tot erger gaat en dan krigj je op een gegeven moment een wapenstilstand, een vn-resolutie, en da's verre van ideaal. Da's gewoon niet willen toegeven.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:36 schreef bixister het volgende:
hassanjassan, ik vind 't toch wat griezelig klinken hoor, die afspraak over elkaar niet uit de band te laten schieten. maar als je vrouw daar tegen kan, is er geen probleem lijkt me. ik zou er zelf alleen erg kriegelig van worden. ook zonder hormonen.
Newsflash: hormonen doen iets heel raars met je 'gezonde verstand'quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef hassanjassan het volgende:
een heel rationeel verhaal over emoties en eten
Zoiets wilde ik ook gaan zeggen, alleen kon ik even geen redelijk antwoord formuleren zonder direct te gaan scheldenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:57 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Newsflash: hormonen doen iets heel raars met je 'gezonde verstand'![]()
oke, als het mijn man was geweest was ik allang gaan meppen....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik ook gaan zeggen, alleen kon ik even geen redelijk antwoord formuleren zonder direct te gaan schelden![]()
Het was mijn man nooit geworden, waarschijnlijk!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:01 schreef linda856763 het volgende:
[..]
oke, als het mijn man was geweest was ik allang gaan meppen....![]()
Nee, das waar, de mijne ook niet. Ik heb mijn opvoeding al van mijn ouders gehad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Het was mijn man nooit geworden, waarschijnlijk!
Maar Linda, is je verlof nu officieel ingegaan?
Je bent me voor!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:03 schreef poemojn het volgende:
O, ik verwacht alleen dat de borstvoedingsperiode minimaal zeven jaar gaat duren
Och liefie toch... huil maar even goed uit jaquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:21 schreef Sugar het volgende:
Ze heeft gevoeld en er kon niet gestript worden, want geen ontsluiting. Nu moet ik huilen, want nu denk ik dat ie nooit meer komt. Ik vind het even niet leuk meer.
Wie? linkje?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:30 schreef Vivi het volgende:
HassanJassan is wrs een broer van BouncingVictor
ah, jullie hebben ervaring met hem als een ander begrijp ik?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:30 schreef Vivi het volgende:
HassanJassan is wrs een broer van BouncingVictor
Sjoeg dan wordt het een groepsknuffel met Fleur en waarschijnlijk jouw Maria erbij...want die knuffels kun je nu echt wel gebruiken...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Sjeen het volgende:
Sjoeg, Isa zou heel hard op je afrennen, haar armpjes om je nek slaan, je helemaal plat kussen en hard roepen 'Knuffel!!!' Niet dat je er erg veel aan hebt, maar dat je het even weet![]()
Hij lijkt er iig verdacht veel op, check die postgeschiedenisquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:36 schreef Belana het volgende:
[..]
ah, jullie hebben ervaring met hem als een ander begrijp ik?
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:55 schreef Reese het volgende:
[..]
dát was nou wel een kloon, vivi! bouncingvictor
quote:
En nu ben ik jaloers Mibos....goh meid wat doe jij het goed qua gewicht. Ben zelf op ca. 68 gestart en weeg nu 77. Lig 3 weken op je achter en dan doe ik nog alle moeite om me alleen bij die zak chips te houden en het ijs en de Mac achterwege te laten...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:38 schreef Mibos het volgende:
Sugar eenvoor jou en wolfje komt heus wel een keertje... Je mag hier altijd mopperen hoor geen probleem
of verdrietig zijn.
Zijn jullie ook zo bilj dat jullie niet met Hassanjassan getrouwd zijn. Ik word echt moe van die man als ik het lees. Arme mevrouw Hassan die misschien wel uit zichzelf helemaal niet zoveel aankomt en gewoon doorsnaait zoals ik. Gister 29 weken en 4 kilo gegroeid maar een buik die voorloopt op schema en nee Hassan ik verhonger niet eet normaal maar eet ook op zijn tijd een zak chips leeg met een bak ijs erachter aan en dan 's avonds nog even langs de Mac en nee ik ben niet de zwaarste maar ook niet de lichtste. Ik was 69 kilo toen ik zwanger raakte en ben er nu 73.
Moeten we nog meer lieve dingen zeggen om je nog even aan het huilen te houden.... is immers erg goed voor je om alles even eruit te laten.....quote:
Maar als wolfje niet binnen nu en een week wil komen, dan wordt het weer een ks.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:31 schreef jessie het volgende:
Sugar vaak is het toch ook zo dat als je bij de 1e ver overtijd was de 2e ook zo gaat.
Ik zou er gewoon rekening mee houden dat dit tochw eer het geval is. Hoe rot het ook is.
Ik weet nog goed dat ik zelf ook dacht ik ben de eerste op de wereld waarbij ze vast 10 maanden blijft zittenMaar echt, het was echt niet zo, echt niet echt niet echt niet
Binnen 2 weken heb je nu sowieso je wilfje in je armen. Je kleine liefie.
Hoe moeilijk ook, probeer het toch nog enigzins positief te zien. Geniet nog even van die prachtige buik die je hebt.
Dikke kus
Wel of niet belangrijk voor anderen is niet belangrijk. Het is voor jou belangrijk en daar gaat het om.....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:51 schreef Sugar het volgende:
[..]
Maar als wolfje niet binnen nu en een week wil komen, dan wordt het weer een ks.![]()
En wolfje maakt de kans ook steeds groter dat ie op Maria's verjaardag geboren wordt.![]()
Waarschijnlijk beide onbelangrijk voor anderen, maar voor mij reden te janken nu even. En hard ook.
Oh ja, en mijn práchtige buik (ik weet hoe lief je het bedoelt, hoor en dat vind ik ook lief) doet alleen maar pijn de hele tijd. Ik vind het dan zo lastig genieten.
* glas voor Sugar inschenkt en met veel moeite het hart van de ananas in kleine eetbare stukjes snijdt en aan Sugar aanbiedt*quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:03 schreef Sjeen het volgende:
*krat bitterlemon en doos ananassen topic inzeult*
Bij mij zou er dus gestript zijn als het had gekund qua ontsluiting. Dus dat is een andere reden. Lijkt me heel frustrerend als ze het vanwege "een afspraak moeten hebben" niet doen!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:56 schreef Stiekemurd het volgende:
Mijn vriendin is ook niet gestript Sjoeg. Dat doen ze alleen op afspraak... Ze moet wel maandag voor een ctg. Wat is bij jou nu plan de campagne?
Bij haar heeft ze niet eens gekeken....... Ik vond het op afspraak doen ook apart, maar ja...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:06 schreef Sugar het volgende:
[..]
Bij mij zou er dus gestript zijn als het had gekund qua ontsluiting. Dus dat is een andere reden. Lijkt me heel frustrerend als ze het vanwege "een afspraak moeten hebben" niet doen!![]()
Ik moet dinsdag terug, maar dan naar de gynaecoloog. Inderdaad ook een ctg en een echo en bespreken wanneer de ks zal zijn als er dan binnen een paar dagen niks gebeurt. Daarom meteen met gyn, die kan dan het plan helemaal met ons bespreken.
Ik snap em gelijk een heel stuk beter. Ik merk dat je er nu wel weer vertrouwen in krijgtquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:
Dus dit was voor mij een belangrijk moment, een gevoel van dat het toch allemaal goed gaat komen en hij zijn emotionele reserves langzaam maar zeker laat varen
De uitslag duurt een weekje. Die krijg ik dan van mijn vlos. Ik fiets alles hier in de stad. Ik vind dat heerlijk! Alhoewel ik nu wel helemaal stuk ben en zo effe een uurtje op de bank ga slapen met hond & poes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:26 schreef chacama het volgende:
@neuk, heb je dan ook meteen de uitslag of moet je daar op wachten. En zo ja wanneer weet je het dan???
En ga je lopend/op de fiets naar het ziekenhuis. Wel erg gezond nu zeg!
Ik heb hem een paar dagen geleden ook botweg gevraagd of hij bij mij was uit een gevoel van verplichting (lekker plompverloren eruit geflapt terwijl hij net een douchecabine in mn badkamer stond te installerenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:12 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik snap em gelijk een heel stuk beter. Ik merk dat je er nu wel weer vertrouwen in krijgtDat moet een heerlijk gevoel zijn.
[..]
Ik ben benieuwd of je in het echt ook zo erg pretentieus, kortzichtig en minachtend bent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:38 schreef Mibos het volgende:
Zijn jullie ook zo bilj dat jullie niet met Hassanjassan getrouwd zijn. Ik word echt moe van die man als ik het lees. Arme mevrouw Hassan die misschien wel uit zichzelf helemaal niet zoveel aankomt en gewoon doorsnaait zoals ik. Gister 29 weken en 4 kilo gegroeid maar een buik die voorloopt op schema en nee Hassan ik verhonger niet eet normaal maar eet ook op zijn tijd een zak chips leeg met een bak ijs erachter aan en dan 's avonds nog even langs de Mac en nee ik ben niet de zwaarste maar ook niet de lichtste. Ik was 69 kilo toen ik zwanger raakte en ben er nu 73. Met snaaibuien en een beeb onderweg die er kerngezond uitziet voor zover hoeft het dus helemaal niet zo te zijn dat je veel aankomt. En als dat wel gebeurd dan is het jou vrouws eigen keuze om daar iets aan te doen of niet. Als ze dat vooral in het begin niet wilt heb jij het te accepteren. En wat als jij zo blijft hameren zoals nu dan krijg je straks dat ze het om de hoek gaat doen omdat ze thuis niet aan haar behoefte aan zoet, zuur, zout of weet ik veel wat kan voldoen. Nou dat is goed voor jullie relatie zeg, maar niet heus. Ben blij dat mijn man anders is... Poeh heel verhaal maar heb er dan een volle dag over na moeten denken of ik iets zou schrijven of niet...
Ben wel benieuwd of mevrouw HassanJassan hier ook meeleest.
bullshit, pinda's zijn juist heel gezond voor je. Ik eet om de dag een bak pinda's op. In pinda's zitten waardevolle vitaminen en vetten die alleen maar goeds doen in je lichaam. Waarom denk je dat vette vis ook zo goed voor je is? Wat wel ongezond is, is het zout op die pinda's, daar kan je het liefst zo min mogelijk van eten. Er is heel veel discussie over de invloed van zout op hypertensie, maar het zekere voor het onzekere he. Want hypertensie bij zwangere vrouwen is een algemeen gegeven, dat het voorkomt en ook de gevolgen van hypertensie op een ongeboren kind (vroeggeboorte o.a.)quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:
Hihihi...Vriendje pakte gister ineens een bakje pinda's van me af, omdat "het niet goed voor de baby is" (had ik nog nooit van gehoord trouwens, terwijl ik toch braaaaaaaf alle boekjes heb gelezen).
Het lijkt ms nietsbetekenend..maar voor mij een mijlpaal na alle ellende (na een maand zwanger geworden, uit elkaar geweest vriend wilde absoluut geen kinderen meer ivm met 2 kindjes die hij niet kan/mag zien en een overleden zoontje wat totaal niet is verwerkt).
Nu toch weer bij elkaar sinds een maand of 2 maar hij houdt zich tot nu toe nogal afstandelijk t.o.v. mijn zwangerschap, imo uit angst zich aan het kindje te hechten en het dan weer te zien misgaan.
Dus dit was voor mij een belangrijk moment, een gevoel van dat het toch allemaal goed gaat komen en hij zijn emotionele reserves langzaam maar zeker laat varen
http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=135808quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:52 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
bullshit, pinda's zijn juist heel gezond voor je. Ik eet om de dag een bak pinda's op. In pinda's zitten waardevolle vitaminen en vetten die alleen maar goeds doen in je lichaam. Waarom denk je dat vette vis ook zo goed voor je is? Wat wel ongezond is, is het zout op die pinda's, daar kan je het liefst zo min mogelijk van eten. Er is heel veel discussie over de invloed van zout op hypertensie, maar het zekere voor het onzekere he. Want hypertensie bij zwangere vrouwen is een algemeen gegeven, dat het voorkomt en ook de gevolgen van hypertensie op een ongeboren kind (vroeggeboorte o.a.)
Btw, sinds wanneer bij jij een zwangere vrouw, eikelige betweter?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:52 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
bullshit, pinda's zijn juist heel gezond voor je. Ik eet om de dag een bak pinda's op.
Nou, ik had juist een te lage bloeddruk en volgens mij zijn er hier meer die dat hebben. Wij zouden dus juist wel zout moeten eten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:52 schreef hassanjassan het volgende:
Want hypertensie bij zwangere vrouwen is een algemeen gegeven, dat het voorkomt en ook de gevolgen van hypertensie op een ongeboren kind (vroeggeboorte o.a.)
Lees het artikel. Daarbij ging het niet expliciet om de pinda's (hij wist zelf niet meer precies waaromj het niet goed was maar kon het zich nog herinneren van zijn eerste vrouw haar zwangerschap) maar om de gedachte erachter.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:56 schreef Sugar het volgende:
Wel schattig van je vriendje, Vivi, dit teken van betrokkenheid. het ging neem ik aan niet om het vetgehalte in pinda's, maar om het zout, he? Anders vind ik dadelijk jouw vriendje ook stom.
Ja, net gelezen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:57 schreef Vivi het volgende:
Lees het artikel. Daarbij ging het niet expliciet om de pinda's (hij wist zelf niet meer precies waaromj het niet goed was maar kon het zich nog herinneren van zijn eerste vrouw haar zwangerschap) maar om de gedachte erachter.
ach gossie, ben je boos? Kan je daarom alleen maar terugvallen op schelden? En vooral lekker cynisch en zwartgallig blijven doen he !! Blijf jij maar heel veel de telegraaf lezen, die kwaliteitskrant die alles zo duidelijk en eerlijk mogelijk schrijft en vooral niet zint op sensatie nieuws.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Btw, sinds wanneer bij jij een zwangere vrouw, eikelige betweter?
Misschien kan je dit eerst lezen voordat je me veroordeelt met pretentieuze, kortzichtige, arrogante houding.quote:BMJ 1998;316:1926 ( 27 June ) "Women warned to avoid peanuts during pregnancy and lactation"
Zosia Kmietowicz, London "Pregnant women and breast feeding mothers with a family history of atopy have been advised in a government report to avoid eating peanut products in a bid to reduce the numbers of children who develop peanut allergy.
Als iemand mij gaat zitten beledigen voor van alles en nog wat ,dan pak ik diegene gewoon terug. Net als dat jij nu wederom een standpunt gaat innemen, die ik NIET in 1e instantie had ingenomen, maar er iets van maakt waardoor jij het makkelijk onderuit kan halen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:23 schreef pepper_961 het volgende:
Ik vind die meneer hassan ook wel een eng controle freekerig ventje.
Gewoon de neerbuigende belerende toon die hij over zijn "vrouwtje" () aanslaat en tegen de zwangere vrouwen hier. Ik vind het vrij raar dat iemand die zo thuis is in de psychologie, zich toch zo uit over zijn eigen vrouw en de vrouwen hier.
Hij lijkt mij iemand die denkt de wijsheid in pacht te hebben en met "bewijzen" probeert te smijten die hij alleen vanuit theorie kent.
Ik verwacht van iemand die thuis zegt te zijn in de spychologie toch iets meer tact, respect en wijsheid dan dat hassan hier tentoon heeft gesteld tot nog toe.
Ik weet niet alles beter, ik pretendeer het ook niet, wat ik wel doe is uitleggen wat ik doe, hoe ik het doe en hoe ik ermee omga.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:48 schreef Anitra het volgende:
Hassanjassan ben jij altijd zo'n eikeltje geweest die alles beter weet en altijd gelijk wil hebben?
Of ben je zo erg aan het mee zwangeren dat je ook last heb van je hormonen?
overigens is dat wetenschappelijk bewezen dat mannen van zwangere vrouwen ook last van hun hormonen hebben, voor we daar een discusie over krijgen
Leuk voor je meid!!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:27 schreef appelsap het volgende:
Ik ben enorm trots op mezelf vandaag!
Ik heb vandaag in de klas verteld dat ik zwanger ben. Jeetje wat was ik zenuwachtig!
Iedereen was er helemaal stil van en toen ik weer op mijn plek zat en de lerares een reactie gaf (ze wist het al wel, maar dat was om me te helpen) kwamen de reacties los."
"Dan moet je wel langskomen met beschuit en muisjes, dan hangen we slingers op en is er taart, en je moet de baby wel meenemen want dat is hardstikke leuk! "! Ik werd gefeliciteerd en de jongens uit mijn klas vroegen of ik nou veel augurken at en zure bommen. En of ik al wist of het een jongen of meisje zou worden en of ik dat wilde weten.
Er werd gezegd dat ze het knap vonden dat ik het zo durfde te vertellen.
Echt leuk hoe ze reageerden!! Het is me 100% meegevallen.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:50 schreef nikky het volgende:
Mooi dat alles erop en eraan zit ET. Lijkt me geweldig om dat allemaal te kunnen zien.
Sugar * hug* en. Allisch komt choed
( quote van Najib Hamali ofzo
)
En het lijkt mij verstandig om het hier niet te hebben over elkaar standpunten en elkaar niet gaan uitschelden voor alles en nog wat. Staat niet zo netjes.
HassanJassan kan zichzelf beter te rade gaan of hij wil meeposten met ervaringen of dat hij alleen maar keiharde meningen en stellingen wil neerplanten. Bij de laatste twee is dit topic niet geschikt voor HassanJassen en vraag ik hem ook vriendelijk om daarmee op te houden.
Schelden dames en heren, is voor iedereen taboe..
Jaaaaa herkenbaarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:33 schreef nikky het volgende:
Zijn hier trouwens dames die last hebben van een oude blinde darm ingreep ooit?
Ik merk dat daar mijn buik erg vaak stekende pijnen geeft. Precies op de plek waar mijn litteken zit.
Wie hebben dit nog meer?
Doet auw!![]()
Sorry, maar ik word een beetje pislink om jouw reactie. Ik ben het met je eens dat het niet echt verstandig is om jezelf (en je kind) alleen maar te voeden met fast food, maar soms heb je er gewoon heel erg de behoefte aan. Ik heb vandaag voor het eerst in 7 maanden een patatje genomen, ik had er echt zin in.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Het leuke is, is dat ik niks opleg, maar altijd mensen bewust laat maken van de mogelijkheden en gevolgen bepaalde keuzes en acties hebben.
Zo ook gister (zoals vermeldt in het hormonale gekte topic) maakt ze een keuze, waaraan gevolgen en acties verbonden zijn. Als je een keuze maakt, is het je eigen verantwoording om het af te maken, dan wel, hulp te vragen. We zijn geen kleine kinderen meer. Dus als je je helemaal wilt volvreten met vette fastfood en zoete troep dan is het MOGELIJK gevolg dat je 10-20kg te zwaar uit je zwangerschap komt, je zeer onaantrekkelijk voelt en moet afvallen, waarvoor weer andere acties ingezet moeten worden. OF denk eens aan al dat extra gewicht wat je moet meezeulen EN dan nog es een kind verzorgen?
Dit zijn maar enkele voorbeelden en ik verzin zomaar wat hoor, maar ik denk als je vanaf het begin niet toegeeft aan makkelijke (lees: ongezonde, vette en geraffineerde zoete zooi) etenswaren, maar meteen al start met gezonde, voedzame alternatieven, dat je daar alleen maar voordelen van je keuzes pakt. Niet alleen voor tijdens de zwangerschap, maar ook erna en ver erna ook nog es.
[..]
Ah oke, ja zo voelt het. Alsof het aan het scheuren isquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:34 schreef Lois het volgende:
[..]
Jaaaaa herkenbaarBij het groeien van mijn baarmoeder had ik veel last van trekkende pijn, alsof het littekenweefsel aan het scheuren was.
Buitenkant heb ik nog wel iets van vel overquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:35 schreef chacama het volgende:
oh Nikkyop!!
heb er geen ervaring mee, maar misschien helpt maseren met olie of zo. Kan het litteken misschien iets verzachten... of doet het pijn aan de binnenkant....?
Laat je niet zo uit je tent lokken joh!. Lekker laten gaan en het liefste negeren. Anders wordt dit topic net als een ander topic in OUD, om zeep geholpen en dat zouden we erg jammer vinden. En ja jij zou dat ook vindenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:38 schreef sweaty het volgende:
*verhaal*
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef Leah het volgende:
Ik ga even reageren in het mod topic, goed?
Je hebt helemaal gelijk, maar mijn mond viel open van verbazing toen ik zijn reacties las. Ik ben normaal het stille type, maar sinds mijn zwangerschap zeg ik (soms helaas) alles wat in me opkomt, ben veel mondiger geworden. Ik wil dit topic niet om zeep helpen, maar moest het toch even kwijt. Ik hou er verder over op en laat HassanJassan lekker zijn gang gaan met dingen zeggen waar hij duidelijk geen verstand van heeft.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Laat je niet zo uit je tent lokken joh!. Lekker laten gaan en het liefste negeren. Anders wordt dit topic net als een ander topic in OUD, om zeep geholpen en dat zouden we erg jammer vinden. En ja jij zou dat ook vinden.
Voel je niet aangesproken. De persoon kent jou niet en weet dus ook niet wat voor fantastische moeder dat jij zult zijn voor je kleine spruit..
yep, had ik ook!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:33 schreef nikky het volgende:
Ik merk dat daar mijn buik erg vaak stekende pijnen geeft. Precies op de plek waar mijn litteken zit.
Wie hebben dit nog meer?
Doet auw!![]()
Ja hier ook herkenbaar. Dacht dat het aan mij lag dus niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:33 schreef nikky het volgende:
Wie hebben dit nog meer?
Doet auw!![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:24 schreef mjammetje het volgende:
Hassanjassan loopt volgens mij gewoon de boel een beetje op te stoken hier.
Maar als je wel serieus bent zou ik zeggen: doe zelf alle boodschappen, maak 3 keer per dag een gezonde maaltijd voor je vrouw en geef haar gezonde tussendoortjes. Ik hoop dat je tussendoor af en toe nog tijd hebt hier te komen vertellen hoe jouw en je vrouw dit bevalt.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Laat je niet zo uit je tent lokken joh!. Lekker laten gaan en het liefste negeren. Anders wordt dit topic net als een ander topic in OUD, om zeep geholpen en dat zouden we erg jammer vinden. En ja jij zou dat ook vinden.
Voel je niet aangesproken. De persoon kent jou niet en weet dus ook niet wat voor fantastische moeder dat jij zult zijn voor je kleine spruit..
Kijk nu komen we ergens, als je het ermee eens bent dat een dieet van alleen maar fastfood slecht voor je is, waarom wordt je dan pislink? Dat bedoel ik toch ook alleen maar waar jij 't mee eens bent?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:38 schreef sweaty het volgende:
[..]
Sorry, maar ik word een beetje pislink om jouw reactie. Ik ben het met je eens dat het niet echt verstandig is om jezelf (en je kind) alleen maar te voeden met fast food, maar soms heb je er gewoon heel erg de behoefte aan. Ik heb vandaag voor het eerst in 7 maanden een patatje genomen, ik had er echt zin in.
Pardon? IK moet nadenken over wat ik zeg? En waar ben je dan om dat tegen alle anderen te zeggen die mij voor van alles uitmaken? En dan nog recht in mijn gezicht ook. Als jij je aangesproken voelt door 1 van mijn opmerkingen, dan vind ik dat spijtig en niet mijn bedoeling, maar ik heb NOG NOOIT zoiets direct en persoonlijk tegen jou of ieder ander gezegd. Als je je er aangesproken door voelt, dan haal je dat toch zelf in je hoofd.quote:Ik heb nu ook meer of minder zin in bepaalde dingen en nee ik geef er meestal niet aan toe, maar wat jij zegt over stel dat je 10 tot 20 kg zwaarder uit je zwangerschap komt dat je dat allemaal moet meezeulen EN ook nog eens voor een kind moet zorgen, mijn god, denk jij dat je met overgewicht niets meer kunt doen ofzo? Ook de opmerking dat je over 10 jaar niet als een potvis wilt rondwandelen en dat de romantiek dan weg isNou goed ik voel me gewoon aangesproken denk ik, moet ik misschien niet doen, maar kan me er behoorlijk kwaad over maken. [/quote
Overgewicht niet zoals jij denkt misschien, maar 20-30-40kg overgewicht ga je echt wel merken hoor. Ga maar eens een sprintje trekken naar de bus/tram/trein/metro. Loop maar eens effe snel 3 trappen op zonder puffen en hijgen. Ik ben er geweest, ik ben 10 jr geleden 20 kg afgevallen en is er nooit aangekomen meer. En ik kan wel degelijk meer dan vroeger, toen was ik ook nog eens 10 jr jonger.
Ik zeg dus niet, je kan niks meer, maar je kan minder en je gaat me niet vertellen dat een kind, een 1e kind, geen extra belasting op je levensstijl zal zijn, PLUS een (te voorkomen) overgewicht en weet ik veel wat nog meer dingen...je gaat me niet vertellen dat dat allemaal dan geen invloed zal hebben. Wat ik dus wil duidelijk maken, als je iets kan voorkomen, wat ten goede komt aan wat er later aan zit te komen, heb je er toch voordeel aan?
Of geef jij ook AL je salarisgeld uit zodra het binnen is, wetende dat je nog een hypotheek, boodschappen, levensonderhoud, etc moet betalen? Dacht het niet toch, je houdt er rekening mee dat dat geld nog andere bestemmingen heeft.
Denk dan es zo ook over je gezondheid en conditie en 't algemene welzijn notabene, dan kom je een heel stuk verder. Maar goed, wellicht denk je er nog steeds anders over.....dan neem je toch nog lekker een patatje en doe die hamburger en milkshake er ook nog bij...ik betaal wel, ok?
[quote]]Misschien moet je soms even nadenken over wat je zegt. Ik ben namelijk een vrouw die al 18 jaar flink overgewicht meezeult zoals jij dat zegt en ik kan net zoveel als een ander hoor. Ben nu 30 weken zwanger en ik mag niet klagen, heb bijna nergens last van. Ik werk nog full-time, bloeddruik, suiker alles is perfect. Dit is geen post over hoe goed ik wel niet ben, maar als je dik bent wil nog niet zeggen dat je niets meer kunt. Ik zal heel goed mijn kind kunnen verzorgen MET HEEL VEEL OVERGEWICHT. '
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef nebelung het volgende:
Hassanjan, ik hoop voor je vrouw dat je wel weet dat een zwangere vrouw sowieso gemiddeld 12 kilo aan komt. En dat niet door door eten. In die kilo's zit natuurlijk het kind inbegrepen plus de baarmoeder (minstens een kilo), de placenta (650 gram), vruchtwater (ong. 800 gram) maar ook reserve-vetten en extra vocht (bloed onder meer). Veel daarvan zal ze kwijt zijn na de bevalling, maar niet alles. Haar lichaam zal veranderen hoe dan ook. Je hebt daar niet altijd invloed op. Je hebt best gelijk met gezond eten, maar te denken dat ze 'ongeschonden' uit deze zwangerschapsperiode gaat komen is een illusie.
Precies wat ik al een jaar of 3 doe voor ons en het bevalt haar best kan ik je zeggen. Stoken doen jullie allemaal zelf door van die gemene, soms onbeschofte, maar altijd stekende opmerkingen te maken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:24 schreef mjammetje het volgende:
Hassanjassan loopt volgens mij gewoon de boel een beetje op te stoken hier.
Maar als je wel serieus bent zou ik zeggen: doe zelf alle boodschappen, maak 3 keer per dag een gezonde maaltijd voor je vrouw en geef haar gezonde tussendoortjes. Ik hoop dat je tussendoor af en toe nog tijd hebt hier te komen vertellen hoe jouw en je vrouw dit bevalt.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:21 schreef Leah het volgende:
Hassan, open een nieuw topic alsjeblieft. En hou anders je mond.
Als jullie er gelukkig mee zijn:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:21 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Precies wat ik al een jaar of 3 doe voor ons en het bevalt haar best kan ik je zeggen. Stoken doen jullie allemaal zelf door van die gemene, soms onbeschofte, maar altijd stekende opmerkingen te maken.
Ik ben de kok, boodschappen-doener en wasser/strijker in huis naast een fulltime baan.
Nee, maar dat heb ik ook dus niet zo gezegd, dat maken de anderen ervan. Die zien het zo als een persoonlijke aanval dat ze mij gaan uitschelden, wat heel erg zielig is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als jullie er gelukkig mee zijn:![]()
Maar dat maakt het nog geen verplichte en ultieme leefwijze tijdens de zwangerschap voor anderen... dat is wat de dames stoort denk ik zo.
Want zo komen je berichtjes wel over.![]()
Wederom?? Ik had dat al eerder gedaan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:34 schreef hassanjassan het volgende:
[..]Als iemand mij gaat zitten beledigen voor van alles en nog wat ,dan pak ik diegene gewoon terug. Net als dat jij nu wederom een standpunt gaat innemen, die ik NIET in 1e instantie had ingenomen, maar er iets van maakt waardoor jij het makkelijk onderuit kan halen.
Echte kennis haal je uit het leven zelf en niet uit praktijk boekjes geschreven door lab mannetjes die voor hun hobby een maandje ratjes gaan zitten observeren.quote:Ik word tenminste gehinderd door enige vorm van kennis, iets wat hier blijkbaar heel erg mankeert en nu gewoon allemaal lekker gaan hassan=bashen, onder het mom van hormonen. echt zware onzin allemaal dus.
Wat een droomman ben je. In al je bescheidenheid vergeet je er nog bij te vermelden dat je ook nadenkt voor je vrouw.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:21 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Precies wat ik al een jaar of 3 doe voor ons en het bevalt haar best kan ik je zeggen. Stoken doen jullie allemaal zelf door van die gemene, soms onbeschofte, maar altijd stekende opmerkingen te maken.
Ik ben de kok, boodschappen-doener en wasser/strijker in huis naast een fulltime baan.
Goed ik zal het nog eens uitleggen, wat ik vertelde, inhakende op een posting van iemand hier, is dat ik het anders aanpak tijdens mijn vrouw's zwangerschap. Dit omdat ik dit gehoord heb van MENSEN die het ook zelf hebben meegemaakt. Op school notabene en daarna is het in de klas ook nog eens uitgelegd hoe het komt dat mensen zo reageren. O.a. de werking en effecten van oxytocine op een persoon.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:57 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Wederom?? Ik had dat al eerder gedaan?![]()
[..]
Echte kennis haal je uit het leven zelf en niet uit praktijk boekjes geschreven door lab mannetjes die voor hun hobby een maandje ratjes gaan zitten observeren.
Wie weet het beter denk je, de vrouwen die het aan den lijve ondervinden of een stelletje lab nerdjes die met ratten hobbyen.
Hoe moet ik dit nou opvatten:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:01 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Wat een droomman ben je. In al je bescheidenheid vergeet je er nog bij te vermelden dat je ook nadenkt voor je vrouw.
quote:
hehehe, dankzij jullie steun en hulp allemaal ben ik gebanned uit het mod-topic....dat wilde je toch horen?quote:
Aangezien mijn hele lichaam euforisch is van de hormonen kan ik oneindig reageren op jou zonder me 1 seconde te ergeren maar ik wil dit topic niet verpesten dus wat mij betreft was het prettig kennis gemaakt te hebben en succes met het regelen van de zwangerschap van je vrouwtje.quote:
oYo, ten eerste veel plezier op de Echo. Vooral 4D is echt heel leuk, dan heb je een echte (pas)foto van je ukje en is het echt een mensje. Geniet ervan !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:45 schreef oYo het volgende:
Mooie heldere scans ET, die van ons zijn iets minder ingezoomd.
We hebben ook een 3d/4d echo gepland op 10-9.
Vraagje aan de zwangere vrouwen: mijn vriendin heeft last van middelvinger en ringvinger die af en toe pijn doet en gevoelloos wordt. Komt dit vaker voor? (misschien houdt ze wel te veel vocht vast?)
Helpt dat?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:31 schreef Sugar het volgende:
Oeh, inderdaad een heel mooi mopje heb je, Misticle!!!![]()
Hier alles echt rustig en niets spannends dus. Jullie zijn wel erg lief!![]()
En Bix, Wolfje draaide zich vrolijk even rond toen ie het hoorde van het cadeautje. Dus wie weet.![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:
Yep, beebje is dan voldoende ontwikkeld om geboren te mogen worden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:21 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, 34 weken bijna, spannend hoor! Als het dan begint, dan gebeurt het ook gewoon?
Daar naar toe. Uitje met de taxi! Even wat anders dan vier slaapkamermuren!quote:Komen ze voor de controle bij je thuis, of mag je wel zelf naar het zkh toe?
Nou, de arts zei dat ze vrouwen in een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt die de 42 weken haalde.quote:Je quote sugar zo mooi, straks typ jij hier nog met 41,5 weken dat je het zo zat bent!! Haha, nee hoor, houd het nog maar even binnen, ik hoop voor je dat het voor jullie op het goede moment komt.
En hier moet natuurlijk bij:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:45 schreef snoopy het volgende:
ET, erg mooi die echo!
ML, wat een prachtig kindje heb je![]()
Sugar, houdt moed![]()
Ik had volgens mij de eerste paar dagen die kraam"matrassen"quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:12 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben nu maar met een to do lijstje begonnen voor tijdens mijn verlof - ik ben bang dat ik anders de dag niet eens doorkom -![]()
![]()
Ergens in het kraamdossier kwam ik tegen: 3 pakken maandverband. Is dat idd handig , of kan ik beter nog wat van die kraammatrassen aanschaffen, en als het wel maandverband moet zijn, dan niet van die broeierige toch? Welke is dan goed, want ik gebruik dat spul nooit... to do: maandverband kopen
Zijn we hier toch allemaalquote:
kMoest lachen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:40 schreef PM-girl het volgende:
Het is trouwens heerlijk weer om een nijlpaard te zijn, het regent, het is modderig.
Goed plan, maak je dan wel een foto!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
kMoest lachen.
kZal een beetje in de tuin gaan zitten, modder genoeg.
Ik heb daar ook last van, normaal ook vaak trouwens en ik schrik er soms wel van omdat bij mij ook reuma in de familie zit. Ik heb van die chinese ballen (meridiaan kogels) en die gebruik ik vaak als het enorm pijnlijk of irritant word. Het duurt soms wel even maar het helpt altijd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:27 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Wat betreft dat last hebben van de vingers, dat komt me heel bekend voor.
Ik heb dat ook al geruime tijd. Vooral m'n linker middel vinger zit 's nachts en 's ochtends eigenlijk altijd vast. Ik kan hem of niet buigen of niet strekken. En dat is best pijnlijk (als je er geen rekening mee houd). En volgens de VK komt dat door vocht vasthouden. Gelukkig maar want ik dacht al even aan de rheuma van m'n ma. Maar aangezien ik ook last van dikke voeten en enkels heb, is vocht waar ik het voor nu even op houd.
Het is een vervelend gevoel, maar gun je handen even de tijd om 's ochtends op gang te komen. De rest van de dag heb ik er bijna geen last van, alleen dat ik wat midner kracht in m'n handen heb om b.v. potjes e.d. open te maken.
Ik hoop trouwens dat na de geboorte het vocht probleem snel over is.
Je ziekenfondskaart of verzekeringspolis. Dat is volgens mij tegenwoordig ook verplicht naast je ponsplaatje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:56 schreef PM-girl het volgende:
Vanmiddag moet dan gebeuren wat ik telkens uitstel, mijn ziekenhuistas volledig inpakken.
Ik ga dus voor een verplaatste thuisbevalling, wat ik al ingepakt heb/klaar heb liggen is:
nachthemd voor mij, schoon ondergoed (en het netbroekje!), makkelijke schone kleren voor naar huis, babykleertjes en rompertjes, camera en lader, telefoon en lader, kraamverband (heb trouwens Kotex gekocht voor later en om evt. nat in te vriezen voor pijnklachten), toiletspullen, pampertjes, mutsje.
Mis ik iets of staat er iets te veel op? En moet je je paspoort meenemen eigenlijk, of de vader? Oja, ponskaartje, check!
Lijkt me ook. Staat ook op mijn lijstje maar ik neem aan dat ze dat allemaal wel hebben.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef Sugar het volgende:
Pampertjes hoef je niet mee, dat hebben ze in het ziekenhuis wel. Toch?Net als kraamverband.
Hoest nu Sugar?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef Sugar het volgende:
Pampertjes hoef je niet mee, dat hebben ze in het ziekenhuis wel. Toch?Net als kraamverband.
Klinkt misschien raar maar iets tegen verveling puzzelboekje, leesboek, lekker cdeetje of een potje kaarten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:56 schreef PM-girl het volgende:
Vanmiddag moet dan gebeuren wat ik telkens uitstel, mijn ziekenhuistas volledig inpakken.
Ik ga dus voor een verplaatste thuisbevalling, wat ik al ingepakt heb/klaar heb liggen is:
nachthemd voor mij, schoon ondergoed (en het netbroekje!), makkelijke schone kleren voor naar huis, babykleertjes en rompertjes, camera en lader, telefoon en lader, kraamverband (heb trouwens Kotex gekocht voor later en om evt. nat in te vriezen voor pijnklachten), toiletspullen, pampertjes, mutsje.
Mis ik iets of staat er iets te veel op? En moet je je paspoort meenemen eigenlijk, of de vader? Oja, ponskaartje, check!
Sorry ik post hier eigenlijk amper meer, ik lurk alleen maarquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:50 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Meimeltje, ik zag je in het streepjestopic voorbij komen, maar hoe is het met je?
Dat is idd een goeie tip! Ik was om 19:00 klaar met de oudste, en toen was er een kopje thee en een (1) beschuitje. Schrans schrans. Het andere heb ik half uit de mond van mijn man gekeken van "ja, jij kan zo nog ff door de Mac rijden" en toen moest ik de hele nacht (tussen drie krijsende baby's en twee doodzieke vrouwen) doorbrengen op een half flesje sportdrank dat manlief nog in zijn auto had liggen. In mijn voor-het-geval-dat-het-ziekenhuis-wordt-pakket zit straks dus zeker een hoop eetbaars.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:01 schreef owlet het volgende:
PM, ik zou zeker sloffen meenemen. Dat is wel zo lekker als je naar het toilet moet en ook wel zo hygienisch omdat je daarna weer je bed in gaat.
Oh, en zeker iets te eten! ik ben midden in de nacht bevallen maar moest echt wachten tot het ontbijt voor ik wat kon eten.
Verder vond ik het heerlijk dat ik mezelf had getracteerd op wat toiletspullen die ik anders nooit zou kopen vanwege de prijs.
Het was fijn om mezelf helemaal schoon, fris en mooi te voelen!
Als je trouwens in de avonduren bevalt dan "moet" je meestal de nacht blijven omdat je thuis geen kraamhulp hebt in die uren. Daarnaast denk ik dat gewone kleding niet zo lekker zal zitten direct na de bevalling dus ik zou zeker een extra nachthemd meenemen náást de kleding wara je in gaat bevallen.
Voor hetzelfde geld moet je een keer goed overgeven o.i.d. en dan is een fris setje tijdens de bevalling al nodig![]()
We hebben Findind Nemo en Kabouter Plop en de Schat gehad idd. En dat zijn wel weer genoeg irritante stemmetjes voor de rest van het weekendquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:40 schreef anne_Chris het volgende:
Oh dear, vooral van dat logeerhuis zal een tegenvaller zijn, klinkt me bekend in de oren al hebben ze die van ons nog nooit op laten halen. Maar je houdt er écht rekening mee en vooral jij zult het écht nodig hebben.
Onpedagogische tip: zet ze lekker voor de buis. Als ik me geen raad meer weet werkt dat altijd wel. Maja dan krijgen ze weer ruzie over wat te kijken zeker
Sterkte iig!
Das de beste instelling denk ik johquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:40 schreef Luchtbel het volgende:
Ik had me dit weekend ook heel anders voorgesteld dan zoals het nu gaatvandaag de geweldige twaalf weken grens bereikt met twee keer een beetje bruin bloed na plassen. Gaat nergens over dat weet ik ook, heb het bij Jolie vaker gehad en het is over en ik heb nergens last van. Toch kan ik van deze dag geen leuke, onbezorgde dag maken waarbij we mijn opa en oma opzoeken, de zon schijnt en ik weer eens een lieve kalme moeder ben maar moet ik gewoon ruzie maken over door mij kwijtgemaakte haarband van Jolie, over vandaag urenlang in bed willen liggen, geen huizen wil zoeken, niet wil fietsen, of naar de stad, of uit eten, of naar de film, of uitgebreid koken, of wandelen, of me aankleden, of net zo m'n best doen als degene die al die dingen bedacht om te doen
![]()
![]()
Duuuuuuuuuuus wat zullen we eens zeggen? Morgen beter?
Ik ga heel verstandig zijn en mijn mond houden, maar geloof me ik heb er ontzettende moeite mee want ik ben het totaal niet met je eens, maar nogmaals ik ga dit topic niet vervuilen met een hoop blabla.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:18 schreef hassanjassan het volgende:
a
[..]
een heel blabla onzin verhaal
En dat is dus juist zo stom, ik weet gewoon dat dat zo is. Maar als het dan van mezelf is dan baal ik echt goed van mezelf. Kinderachtig, want onzeker en ruzie maken om niks. Of proberen niet boos te worden omdat ik weet dat het uit de hand gaat lopen. En uiteindelijk maak ik ruzie met degene waardoor ik graag begrepen zou worden en sta ik alleen te janken onder de douche. Daarna ga ik me weer afvragen waarom ik zo doe en hij ook, want weet dan niet wat er aan de hand is en cirkeltje is wel rond. Dan heb ik gewoon zo'n hekel aan mezelf dat ik niks meer kan zo'n dag. Niet leuk want mijn dochter is prachtig en zoet en zacht en hij ook en altijd vol begrip eigenlijk. Maar goed, avond alleen is wel lekker nu. Trieste muziek draaien, thee drinken en niksen. En dan morgen echt weer goed en blij en kalm.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:53 schreef Belana het volgende:
Luchtbel, morgen idd weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. je hebt ook veel aan je hoofd meid, en soms wil het dan ff niet, zeker niet als je zwanger bent, hebben we allemaal last van (gehad). Heerlijk dat je nu de 12 weken grens bereikt hebt, dat is goed! jullie gaan een prachtig kindje krijgen
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:47 schreef renzell het volgende:
Jeetje Snoop, ik zie ineens dat het voor jou ook al bijna zover is!![]()
Ik heb geen idee zout-droppie, sorry. Misschien is het verstandig om maandag even de huisarts of vk te bellen en te informeren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:05 schreef zout-droppie het volgende:
Mijn dochtertje is in aanraking geweest met iemand die sinds 3 dagen waterpokken had en dus nog besmettelijk was , nou heb ik lopen zoeken of dit kwaad zou kunnen voor de baby maar kan hier niets over vinden. Wel dat het gevaarlijk kan zijn als je besmet word als zwangere en nog geen waterpokken hebt gehad. Ik heb wel waterpokken gehad als kind dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar wat nu als de baby geboren word voordat de waterpokken duidelijk zouden zijn bij mijn dochter?Is dit dan gevaarlijk voor de baby?
Die eerste foto, ze kijkt zo verliefdquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:03 schreef Misticle_lightning het volgende:
Zooo
ik ben weer een beetje bijgekomen.
Het is niet niks zo'n kleintje ineens in huis.
Zeker niet als je alles alleen moet doen, maar die lieve scheet is het meer dan waard. Ik ben zo ontiegelijk blij met haar.
Ik heb hier wat fotootjes van ons
[afbeelding]
Dit is een foto van een half uur na haar geboorte
[afbeelding]
ps in de tweede foto heb ik al zeker 4 dagen amper geslapen dus ik zie er niet zo heel erg denderend uit
Ik was om 18.55 bevallen. En kreeg uiteraard beschuit met muisjes. En rond 21.30 kreeg ik 3/4 boterhammen. Wel zelf om gevraagd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:59 schreef Igraine het volgende:
Ik kreeg 's avonds in het ziekenhuis gewoon nog een boterham met kaas toen ik daarom vroeg om een uur of 22.00.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |