Aangezien mijn hele lichaam euforisch is van de hormonen kan ik oneindig reageren op jou zonder me 1 seconde te ergeren maar ik wil dit topic niet verpesten dus wat mij betreft was het prettig kennis gemaakt te hebben en succes met het regelen van de zwangerschap van je vrouwtje.quote:
oYo, ten eerste veel plezier op de Echo. Vooral 4D is echt heel leuk, dan heb je een echte (pas)foto van je ukje en is het echt een mensje. Geniet ervan !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:45 schreef oYo het volgende:
Mooie heldere scans ET, die van ons zijn iets minder ingezoomd.
We hebben ook een 3d/4d echo gepland op 10-9.
Vraagje aan de zwangere vrouwen: mijn vriendin heeft last van middelvinger en ringvinger die af en toe pijn doet en gevoelloos wordt. Komt dit vaker voor? (misschien houdt ze wel te veel vocht vast?)
Helpt dat?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:31 schreef Sugar het volgende:
Oeh, inderdaad een heel mooi mopje heb je, Misticle!!!![]()
Hier alles echt rustig en niets spannends dus. Jullie zijn wel erg lief!![]()
En Bix, Wolfje draaide zich vrolijk even rond toen ie het hoorde van het cadeautje. Dus wie weet.![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:
Dus dit was voor mij een belangrijk moment, een gevoel van dat het toch allemaal goed gaat komen en hij zijn emotionele reserves langzaam maar zeker laat varen
Yep, beebje is dan voldoende ontwikkeld om geboren te mogen worden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:21 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, 34 weken bijna, spannend hoor! Als het dan begint, dan gebeurt het ook gewoon?
Daar naar toe. Uitje met de taxi! Even wat anders dan vier slaapkamermuren!quote:Komen ze voor de controle bij je thuis, of mag je wel zelf naar het zkh toe?
Nou, de arts zei dat ze vrouwen in een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt die de 42 weken haalde.quote:Je quote sugar zo mooi, straks typ jij hier nog met 41,5 weken dat je het zo zat bent!! Haha, nee hoor, houd het nog maar even binnen, ik hoop voor je dat het voor jullie op het goede moment komt.
En hier moet natuurlijk bij:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:45 schreef snoopy het volgende:
ET, erg mooi die echo!
ML, wat een prachtig kindje heb je![]()
Sugar, houdt moed![]()
Ik had volgens mij de eerste paar dagen die kraam"matrassen"quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:12 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben nu maar met een to do lijstje begonnen voor tijdens mijn verlof - ik ben bang dat ik anders de dag niet eens doorkom -![]()
![]()
Ergens in het kraamdossier kwam ik tegen: 3 pakken maandverband. Is dat idd handig , of kan ik beter nog wat van die kraammatrassen aanschaffen, en als het wel maandverband moet zijn, dan niet van die broeierige toch? Welke is dan goed, want ik gebruik dat spul nooit... to do: maandverband kopen
Zijn we hier toch allemaalquote:
kMoest lachen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:40 schreef PM-girl het volgende:
Het is trouwens heerlijk weer om een nijlpaard te zijn, het regent, het is modderig.
Goed plan, maak je dan wel een foto!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
kMoest lachen.
kZal een beetje in de tuin gaan zitten, modder genoeg.
Ik heb daar ook last van, normaal ook vaak trouwens en ik schrik er soms wel van omdat bij mij ook reuma in de familie zit. Ik heb van die chinese ballen (meridiaan kogels) en die gebruik ik vaak als het enorm pijnlijk of irritant word. Het duurt soms wel even maar het helpt altijd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:27 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Wat betreft dat last hebben van de vingers, dat komt me heel bekend voor.
Ik heb dat ook al geruime tijd. Vooral m'n linker middel vinger zit 's nachts en 's ochtends eigenlijk altijd vast. Ik kan hem of niet buigen of niet strekken. En dat is best pijnlijk (als je er geen rekening mee houd). En volgens de VK komt dat door vocht vasthouden. Gelukkig maar want ik dacht al even aan de rheuma van m'n ma. Maar aangezien ik ook last van dikke voeten en enkels heb, is vocht waar ik het voor nu even op houd.
Het is een vervelend gevoel, maar gun je handen even de tijd om 's ochtends op gang te komen. De rest van de dag heb ik er bijna geen last van, alleen dat ik wat midner kracht in m'n handen heb om b.v. potjes e.d. open te maken.
Ik hoop trouwens dat na de geboorte het vocht probleem snel over is.
Je ziekenfondskaart of verzekeringspolis. Dat is volgens mij tegenwoordig ook verplicht naast je ponsplaatje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:56 schreef PM-girl het volgende:
Vanmiddag moet dan gebeuren wat ik telkens uitstel, mijn ziekenhuistas volledig inpakken.
Ik ga dus voor een verplaatste thuisbevalling, wat ik al ingepakt heb/klaar heb liggen is:
nachthemd voor mij, schoon ondergoed (en het netbroekje!), makkelijke schone kleren voor naar huis, babykleertjes en rompertjes, camera en lader, telefoon en lader, kraamverband (heb trouwens Kotex gekocht voor later en om evt. nat in te vriezen voor pijnklachten), toiletspullen, pampertjes, mutsje.
Mis ik iets of staat er iets te veel op? En moet je je paspoort meenemen eigenlijk, of de vader? Oja, ponskaartje, check!
Lijkt me ook. Staat ook op mijn lijstje maar ik neem aan dat ze dat allemaal wel hebben.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef Sugar het volgende:
Pampertjes hoef je niet mee, dat hebben ze in het ziekenhuis wel. Toch?Net als kraamverband.
Hoest nu Sugar?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef Sugar het volgende:
Pampertjes hoef je niet mee, dat hebben ze in het ziekenhuis wel. Toch?Net als kraamverband.
Klinkt misschien raar maar iets tegen verveling puzzelboekje, leesboek, lekker cdeetje of een potje kaarten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:56 schreef PM-girl het volgende:
Vanmiddag moet dan gebeuren wat ik telkens uitstel, mijn ziekenhuistas volledig inpakken.
Ik ga dus voor een verplaatste thuisbevalling, wat ik al ingepakt heb/klaar heb liggen is:
nachthemd voor mij, schoon ondergoed (en het netbroekje!), makkelijke schone kleren voor naar huis, babykleertjes en rompertjes, camera en lader, telefoon en lader, kraamverband (heb trouwens Kotex gekocht voor later en om evt. nat in te vriezen voor pijnklachten), toiletspullen, pampertjes, mutsje.
Mis ik iets of staat er iets te veel op? En moet je je paspoort meenemen eigenlijk, of de vader? Oja, ponskaartje, check!
Sorry ik post hier eigenlijk amper meer, ik lurk alleen maarquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:50 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Meimeltje, ik zag je in het streepjestopic voorbij komen, maar hoe is het met je?
Dat is idd een goeie tip! Ik was om 19:00 klaar met de oudste, en toen was er een kopje thee en een (1) beschuitje. Schrans schrans. Het andere heb ik half uit de mond van mijn man gekeken van "ja, jij kan zo nog ff door de Mac rijden" en toen moest ik de hele nacht (tussen drie krijsende baby's en twee doodzieke vrouwen) doorbrengen op een half flesje sportdrank dat manlief nog in zijn auto had liggen. In mijn voor-het-geval-dat-het-ziekenhuis-wordt-pakket zit straks dus zeker een hoop eetbaars.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:01 schreef owlet het volgende:
PM, ik zou zeker sloffen meenemen. Dat is wel zo lekker als je naar het toilet moet en ook wel zo hygienisch omdat je daarna weer je bed in gaat.
Oh, en zeker iets te eten! ik ben midden in de nacht bevallen maar moest echt wachten tot het ontbijt voor ik wat kon eten.
Verder vond ik het heerlijk dat ik mezelf had getracteerd op wat toiletspullen die ik anders nooit zou kopen vanwege de prijs.
Het was fijn om mezelf helemaal schoon, fris en mooi te voelen!
Als je trouwens in de avonduren bevalt dan "moet" je meestal de nacht blijven omdat je thuis geen kraamhulp hebt in die uren. Daarnaast denk ik dat gewone kleding niet zo lekker zal zitten direct na de bevalling dus ik zou zeker een extra nachthemd meenemen náást de kleding wara je in gaat bevallen.
Voor hetzelfde geld moet je een keer goed overgeven o.i.d. en dan is een fris setje tijdens de bevalling al nodig![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |