Fix je avatar eerst even.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes aan Alexxxxx
ik ga pittenmorgen werken
Ja bedankt!quote:
Lekker bekrast, dus het zal Nederland wel zijn. En heuvels. Limburg?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:10 schreef the_disheaver het volgende:
Ik wil best de nieuwe topic openen!
maar iemand was me voor![]()
raadt de lijn:
[afbeelding]
Kijk ook eens naar de ramen
Ik heb Staphorst nog nooit beter bekeken dan met 130km/u vanuit een Koploper moet ik zeggen. Of ook nog een keer vanuit een Plan U als stopper naar Groningen, dat kan ook. Maar meer ook niet. Het ziet eruit als een dorp.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:
http://communicatie.blogspot.com/2005/06/het-is-geel.html
mja, als je op station Staphorst uitstapt ga je volgesn mij wel meer dan 30 jaar terug in de tijd![]()
Wacht 's... Ik heb de TT geheel verneukt, de streepjes staan verkeerd. 't Moet zijn:quote:
Ja, en nu verder denken!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lekker bekrast, dus het zal Nederland wel zijn. En heuvels. Limburg?
stopper naar groningen? huhquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb Staphorst nog nooit beter bekeken dan met 130km/u vanuit een Koploper moet ik zeggen. Of ook nog een keer vanuit een Plan U als stopper naar Groningen, dat kan ook. Maar meer ook niet. Het ziet eruit als een dorp.
De lijnen splitsen zich pas na Meppel, en tenzij ze het verplaatst hebben, ligt Staphorst nog altijd tussen Zl en Mpquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
stopper naar groningen? huhsinds waneer ligt staphorst tussen zl en gn?
Maastricht Randwijck - Kerkrade Centrum?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en nu verder denken!
Op welke lijn rijden treinen met meer krassen op ramen dan comfortabele stoelen, waardoor je maar verveeld foto;s door bekraste ramen gaat maken?
Dat is een vrij ruime interpretatie.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 04:51 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Maastricht Randwijck - Kerkrade Centrum?
Al een tijdje.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
stopper naar groningen? huhsinds waneer ligt staphorst tussen zl en gn?
huh? hij doet het gewoon hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Fix je avatar eerst even.
Mits er weer een trein in komt, want ik heb er een hekel aan offtopic te posten
Kan je wel, als ik helemaal NERGENS tijd voor heb?quote:
Klote hè, een arbeidzaam bestaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je wel, als ik helemaal NERGENS tijd voor heb?
Ja!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 04:51 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Maastricht Randwijck - Kerkrade Centrum?
Jawel!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:08 schreef Zug-Chef het volgende:
de sneltrein Mt-Hrl waar je niets aan hebt
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja!
naja, eigenlijk ging de trein niet verder dan Heerlem. En begon niet eerder dan Maastricht.
ik geloof dat het een sneltrein was ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:43 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Toen ik daar was ging ie wel helemaal door, maar dat zal dan wel de stoptrein zijn geweest![]()
bron: anpquote:Spoeddebat Kamer over NS-dienstregeling
DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamer onderbreekt donderdag het zomerreces voor een spoeddebat over de NS-dienstregeling voor 2007. De verkeerscommissie wil voorkomen dat staatssecretaris Melanie Schultz van Haegen haar goedkeuring geeft aan de plannen.
De Kamer blijft ondanks aanpassingen ontevreden over de dienstregeling. Het grote pijnpunt zijn volgens GroenLinks-woordvoerder Wijnand Duyvendak nog steeds de langere reistijden naar het noorden en het oosten van het land.
Meer fractiespecialisten zijn het er niet mee eens dat Schultz daarover overleg weigert met de Kamer. Er lag een voorstel om dat begin september te doen, ,,maar Schultz weigert'', aldus Duyvendak. Hij verwijt de staatssecretaris, die per 21 augustus met zwangerschapsverlof gaat, dat ,,zij er te weinig bovenop zit en de NS te veel de vrije teugels geeft''.
Val kabinet
Eind juni maakte de Kamer er veel misbaar over dat reizen per trein vanuit het westen naar bijvoorbeeld Groningen of Enschede of omgekeerd zeker tien minuten langer zou duren. Een ruime meerderheid van CDA, PvdA, VVD, SP en GroenLinks maande Schultz daar een stokje voor te steken. Er dreigden moties. Door de val van het kabinet kwam het daar niet meer van. Premier Jan Peter Balkenende beloofde geen onomkeerbare stappen te nemen, totdat de Kamer terug was van reces. Volgens GroenLinks negeert Schultz die belofte nu.
De onvrede slaat verder ook op het uitgebreide spoor tussen Utrecht en Amsterdam, die veel beter zou moeten worden benut. Maandag bleek dat deze zogeheten Utrechtboog ook nog eens maanden later dan voorzien wordt opgeleverd. Ook het effect van de ingebruikneming van de HSL-Zuid vanaf 1 april 2007 zit Duyvendak niet lekker. Hij vreest dat de NS minder 'gewone' snelle treinen laat rijden tussen Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen.
Spoorboekje
Het spoorbedrijf voerde wel aanpassingen door na kritiek van ook consumentenorganisaties, door meer treinen in de avonduren en tijdens vakanties te beloven. Er zou ook een proef komen om de reistijd vanuit de Randstad naar Groningen en Leeuwarden terug te dringen. Het nieuwe spoorboekje wordt op 10 december van kracht.
Ik heb in die week dat ik er was alleen maar plan V's gezienquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:53 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik geloof dat het een sneltrein was ja.
Maar toch een plan V (geloof ik, kan ook een T'tej geweest zijn)
Ghe ja dat is wel zooi. Je kunt elke dag om 2 uur s nachts nog aankomen in Gn, maar naar Lw geldt dat nietquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:17 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Jawel!
ik moest naar maastricht, en s'avonds had ik nog net exact genoeg tijd om via Hrl - Rm - Nm - Ur - Gn terug.
Kwam er net op tijd achter dat er werkzaamheden waren op het traject Nm - Zl zodat ik wel via Ut moest om nog dezelfde dag thuis te kunnen komen...
Er is ook wel een verschil in grootte geloof ik... Of schop ik nu heel veel Friezen tegen de schenen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ghe ja dat is wel zooi. Je kunt elke dag om 2 uur s nachts nog aankomen in Gn, maar naar Lw geldt dat niet![]()
Toch ook alleen maar op de doordeweekse dagen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ghe ja dat is wel zooi. Je kunt elke dag om 2 uur s nachts nog aankomen in Gn, maar naar Lw geldt dat niet![]()
Waarom is dat riskant? Ze moeten je toch thuisbrengen. En zo vaak gaat er nu ook weer niet iets mis. Ik reis zo'n twee keer in de maand op familiebezoek enzo, en heb de afgelopen zes jaar nog maar 2x een taxi moeten nemen (gekregen), en 1x een bus ivm werzaamheden die niet konden wachten op onze 10min vertraagde laatste trein.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Komt er dus eigenlijk op neer dat als ik in Ut zit, en dat zit ik nog al ns de laatste tijd, dat ik toch wel om 22.22 weg zal moeten, anders kom ik niet meer fatsoenlijk thuis (22.53 is ook weer zo riskant)
Die rijdt er in het weekend dus een uur langer over?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:10 schreef Zug-Chef het volgende:
IC 787 met A 2.02 in Gn rijdt elke dag
Laatste trein naar Leeuwarden is IC(1)783 V22.53 Ut en A1.00 in Lw
Alleen op vrijdags zaterdags en zondags rijdt er nog een trein later door naar Lw (ook met overstap in Amf) 22.53 Ut - 2.02 in Lw
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh *($&&^#%$(#@ moest natuurlijk 23.53 zijn.. wijsneusquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rijdt er in het weekend dus een uur langer over?
Ah, ik krijg het weer druk hoor ikquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend was er een schaap aan het grazen in de spoorberm tussen Buitenpost en GrijpskerkOok kreeg de stalling achter het station in Leeuwarden bezoek van 2 agenten die gegevens noteerden over allerlei fietsen. Verder werd de stalling en ook het haal en breng terrein schoongemaakt door aankomende 1e jaars
Wat doet de pliesie dan bij die fietsen. Houden ze een dagboek bij elke week, van fietsen die er dus al die tijd al staan ofzo ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, ik krijg het weer druk hoor ik
(die fietsen die daar weg worden gehaald gaan na een tijdej naar de kringloopwinkel, en die worden bij mij op het werk dan weer opgeknapt voor de kringloop. )
Ze houden idd bij welke fietsen er te lang staan. Op een gegeven moment komt er een sticker op je fiets, en als je m dan niet binnen 4 uur weg haalt, ben je m kwijt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat doet de pliesie dan bij die fietsen. Houden ze een dagboek bij elke week, van fietsen die er dus al die tijd al staan ofzo ?
Ja, belachelijkquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:53 schreef Zug-Chef het volgende:
4 uur maar ?
Kloptquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:47 schreef Wadloper het volgende:
En dan heb je bij de kringloop zeker weer voor paar tientjes een nieuwe fiets
Let toch eens op wat je post, homo n00b met je 750 postsquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh *($&&^#%$(#@ moest natuurlijk 23.53 zijn.. wijsneus![]()
Ja, wat is Leeuwarden nou?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ghe ja dat is wel zooi. Je kunt elke dag om 2 uur s nachts nog aankomen in Gn, maar naar Lw geldt dat niet![]()
nee, ook op zat en zo. Het is niet irritant, boeit weinig dat er 'maar' 1 keer per uur een trein gaat tussen 11 en 12 uur van ut naar gn. Wat slechter is is dat er op de vertrekstaten staat dat je aansluiting hebt op Groningen met die trein, wat dus niet het geval is (ja, na een half uur wachten op zwolle...)quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:59 schreef MREn het volgende:
[..]
Toch ook alleen maar op de doordeweekse dagen?
Wat ik irritanter vind is dat de één-na-laatste trein maar tot Zwolle rijdt, zodat je daar met een irritant gat van een uur zit.
Dan heb ik weer het geluk in Enschede te wonen, die rijden wel netjes elk half uur, laatste trein half uur eerder dan in Gn, maar dat komt omdat Es zichterbij is (blijft 23:53 vertrek uit Ut).
riskantquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Komt er dus eigenlijk op neer dat als ik in Ut zit, en dat zit ik nog al ns de laatste tijd, dat ik toch wel om 22.22 weg zal moeten, anders kom ik niet meer fatsoenlijk thuis (22.53 is ook weer zo riskant)
Ik woon niet in Leeuwarden, maar wel op 20 minuten fietsen van Ljouwert CS, dus ja, IK baal.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, wat is Leeuwarden nou?
Friesland is tof, vele malen toffer dan de prov Groninen, maar leeuwarden is weinig... En om 1 of 2 uur snachts kun je toch niet met de trein verder reizen in Leeuwarden. En in leeuwarden wil je niet zijn, niets mis mee dus
staat op de planning voor 2012, als er niet teveel bezwaarschriften komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Is Leeuwarden nou bijvoorbeeld, for FUCKS sake, al eens een keer aangesloten op de rest van het landelijke autosnelwegennet? Ook niet he?
kwijt?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:53 schreef Zug-Chef het volgende:
4 uur maar ?
Dan baal je ja. Maar de laatste trein van Utrecht naar Rotterdam gaat ook al om 0.17u. Dat is dan een stoptrein, en die komt om 1.13u in Rotterdam aan. Natuurlijk is de Randstad daarna verwend met het nachtnet, maar: waar de laatste stoptrein er minder dan een uur over doet, doet de nachttrein er door het omrijden maarliefst twee uur en negen minuten over. Met andere woorden: je komt òf om 1.13u in Rotterdam aan, òf om 3.23u als je de laatste stoptrein mist.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik woon niet in Leeuwarden, maar wel op 20 minuten fietsen van Ljouwert CS, dus ja, IK baal.
Langzaam, langzaam begint het tot een aantal mensen door te dringen wat een hersenloze mongolen die lui van Rondje NL toch wel moeten zijnquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan baal je ja. Maar de laatste trein van Utrecht naar Rotterdam gaat ook al om 0.17u. Dat is dan een stoptrein, en die komt om 1.13u in Rotterdam aan. Natuurlijk is de Randstad daarna verwend met het nachtnet, maar: waar de laatste stoptrein er minder dan een uur over doet, doet de nachttrein er door het omrijden maarliefst twee uur en negen minuten over. Met andere woorden: je komt òf om 1.13u in Rotterdam aan, òf om 3.23u als je de laatste stoptrein mist.
En ja, ik ben ervaringsdeskundige helaas...
Tsja, wees blij dat er een nachttrein is, en dat je nog in rotterdam kunt komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan baal je ja. Maar de laatste trein van Utrecht naar Rotterdam gaat ook al om 0.17u. Dat is dan een stoptrein, en die komt om 1.13u in Rotterdam aan. Natuurlijk is de Randstad daarna verwend met het nachtnet, maar: waar de laatste stoptrein er minder dan een uur over doet, doet de nachttrein er door het omrijden maarliefst twee uur en negen minuten over. Met andere woorden: je komt òf om 1.13u in Rotterdam aan, òf om 3.23u als je de laatste stoptrein mist.
En ja, ik ben ervaringsdeskundige helaas...
Het nachtnet rijdt Utrecht - Amsterdam - Schiphol - Leiden - Den Haag Centraal (!) - Delft - Rotterdam Centraal. En dan weer terug.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
NIet door Gouda? Toen ik ooit eens van Utrecht naar Den Haag moest met de trein midden in de nacht, werden we er in Goude uitgesmeten
Bij mij nog niet, ik zit regelmatig een dag doelloos in de trein, heerlijk toch?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Langzaam, langzaam begint het tot een aantal mensen door te dringen wat een hersenloze mongolen die lui van Rondje NL toch wel moeten zijn
Doorloopkoppen open lassenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:08 schreef GSMboy het volgende:
Ik heb gehoord dat ze de oude trouwe ICM koploper gaan vernieuwen. Waneer beginnen ze eraan?
Zijn ze al mee begonnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:08 schreef GSMboy het volgende:
Ik heb gehoord dat ze de oude trouwe ICM koploper gaan vernieuwen. Waneer beginnen ze eraan?
Snijbranden, zagen, punniken, het zal me de tering wezenquote:
Het eerste stel (ik meen de 4011, maar ik ben niet zo'n nummertjesheld) staat al enige tijd binnen te Hlm en al binnenkort naar Oostenrijk reizen om de revisie eens grondig door te nemen in de klimaatkamer.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:08 schreef GSMboy het volgende:
Ik heb gehoord dat ze de oude trouwe ICM koploper gaan vernieuwen. Waneer beginnen ze eraan?
Trein Vergeten te Photograferen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:23 schreef jorienvdherik het volgende:
tvp
Je hebt gelijk. Als je het tegen mij hebt althans.quote:
Da's inderdaad te ver vanaf hier.quote:Ik zag net op Somda dat de GTW in Groningen staat
Maar hij staat te ver om foto's van te maken vernam ik uit een bron
Had het tegen jouquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Als je het tegen mij hebt althans.
[..]
Da's inderdaad te ver vanaf hier.
Stik, da's alweer flauw. Dit is niet mijn dag...
Die zitplaatsen komen ook deels door het inkorten van de balkons. Bovendien zijn de nieuwe stoelen wat dunner dan de huidige -toch wat forse- exemplaren. In ICRm is zo ook een extra rijtje stoelen geplaatst, maar over beenruimte heb ik daar niets te klagen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
't Schijnt dat er minstens 10% meer zitplaatsen in de treinen komen. Meestal doet dat niet veel goeds met de beenruimte...
Nee oke, daar heb je opzich wel gelijk inquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:45 schreef the_disheaver het volgende:
lol. Dat laatste is wel leuk flauw. En er zijn meer mensen die hier tvp'en zonder foto's te plaatsen. Daar is niks mis mee. Met reacties waar je volgende week donderdag heen gaat treinen wat minder. Maar das dus geen TVP.
Maar wadloper: waar! Waar staat die GTW. Overal kun je foto's van maken.
Hier dan foto's van gister, in totaal 5 uur in de trein gezeten. Maar vanaf Eindhoven is limburg echt heel dichtbij zegquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Trein Vergeten te Photograferen?
MrEN: 't Is inderdaad de 4011 die in Haarlem staat. Dat van de Klimakammer wist ik nog niet, ik hoop ook dat er een wat betere airco in komt. 't Interieur wordt nog afwachten. 't Schijnt dat er minstens 10% meer zitplaatsen in de treinen komen. Meestal doet dat niet veel goeds met de beenruimte...
Puik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hier dan foto's van gister, in totaal 5 uur in de trein gezeten. Maar vanaf Eindhoven is limburg echt heel dichtbij zeg
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Da toch die kant zo op, ook ff m'n camera mee. (westkant van het station bedoel je, richting lw?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Nee oke, daar heb je opzich wel gelijk in
Ik denk dat hij staat waar de VL ook zit, bij die brug.
Waar de buffel ook meestal Geen Dienst staat
Die kant bedoel ik inderdaad.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Da toch die kant zo op, ook ff m'n camera mee. (westkant van het station bedoel je, richting lw?
Niet manquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:10 schreef jorienvdherik het volgende:
en in deze
[afbeelding]
die laatste is echt klote![]()
emmaviaduct op en naar het zuiden fietsen, en dan gewwoon naar rechts kijken. Voor het prorail gebouwquote:
ik heb ze op drie punten genomen... waar bedoel je exact?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:19 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's
Zelf sta ik daar meestal ook foto's te schieten
Leuke foto's! Was het druk?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:18 schreef the_disheaver het volgende:
<knip>
Heb jij zo'n overweldigende afstotelijkheid dan?quote:
GMTAquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij zo'n overweldigende afstotelijkheid dan?
Oh ja, dat komt me wel bekend voor...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:08 schreef Wadloper het volgende:
lol
Nee, der is alleen niemand die ook leuk vind zich te verdiepen in treinen
tunnelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:59 schreef Wadloper het volgende:
Naast de VL, als je aankomt lopen uit de tunnel, alle 2 de kanten(soms loop ik ook langs het hek, vlakbij het water, zo kan je foto's maken als een trein aankomt
)
Dat van die tunnel kan ik niet beantwoorden, zo goed ken ik Groningen niet, maar VL zou weleens voor verkeersleiding kunnen staan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tunnelSinds wanneer heeft groningen een tunnel? En VL?
fotomodel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:18 schreef verzameldirk het volgende:
GRONINGEN -
De nieuwe trein van Arriva is gisteren als fotomodel op het Hoofdstation in Groningen aangekomen. Hij staat tot en met dinsdag aan de westzijde van het Emmaviaduct (kant van de Paterswoldseweg).
bron ; dagblad van het noorden![]()
Dan is het de weg onder de viaduct evenwijdig aan het spoor? Daar stond ik dus ook even, alleen zat er een wadloper voor. Maar voor de rest mooie plaats!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat van die tunnel kan ik niet beantwoorden, zo goed ken ik Groningen niet, maar VL zou weleens voor verkeersleiding kunnen staan.
Ja, Misschien 1 man. Plus wat voorbijgangers die zich afvroegen wat van afschuwelijk rood ding daar nou stond (die rode kleur was ook lelijk!)quote:
Ja, het emmaviaduct heeft een tunnelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tunnelSinds wanneer heeft groningen een tunnel? En VL?
Ik vraag me af hoe snel dat rood vaal wordt eigenlijk...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, Misschien 1 man. Plus wat voorbijgangers die zich afvroegen wat van afschuwelijk rood ding daar nou stond (die rode kleur was ook lelijk!)
Dat is het enige positieve aan dit plaatje...quote:
En nog voor niets ook, want er komt altijd wel weer een nieuwe eikel met een spuitbus voorbij om een nieuwe "piece" of zo te zetten... Wat zou ik dat soort mannetjes graag ingieten in beton en af laten zinken...quote:Op maandag 21 augustus 2006 04:43 schreef Wadloper het volgende:
Zullen ze lang werk aan hebben gehad![]()
Inderdaad...quote:Op maandag 21 augustus 2006 07:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
En nog voor niets ook, want er komt altijd wel weer een nieuwe eikel met een spuitbus voorbij om een nieuwe "piece" of zo te zetten... Wat zou ik dat soort mannetjes graag ingieten in beton en af laten zinken...
Zijn geen taakstrafmongolen.quote:
kut, ik zou vrijdag naar Groningen om hem op e foto te zettenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:30 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag is de Stadler GTW uit Groningen vertrokken
Oeh, jammer zegquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
kut, ik zou vrijdag naar Groningen om hem op e foto te zetten
`quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, in Groningen zijn ook genoeg andere rode gevaartes
[afbeelding]
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, in Groningen zijn ook genoeg andere rode gevaartes
[afbeelding]
Leuk! Was het een toevalstreffer of wist je dat ie zou vertrekken op dat tijdstip?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb hem op de foto gezet![]()
Geen zin om te resizen, dus je kan ze aanklikken.
De laatste twee fotos zijn dat hij uit Gn vertrekt
Weer richting duitsland? Ver weg van hier?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb hem op de foto gezet![]()
Geen zin om te resizen, dus je kan ze aanklikken.
De laatste twee fotos zijn dat hij uit Gn vertrekt
onderweg naar een amateurfotograaf die zich graag wil laten naaien wellicht?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Weer richting duitsland? Ver weg van hier?![]()
Brandt meestal voordat de trein aankomtquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:13 schreef the_disheaver het volgende:
vertreksein (als ik het niet mis heb)
Het heet officieel een "vertreklicht", omdat het niet voor de machinist bedoeld is. Het vertelt de conducteur dat hij het vertrekbevel mag geven. Normaal kijkt hij daarvoor naar een sein (als dat in de buurt staat), maar op dit soort stations staan vaak dwergseinen (die dus niet zichtbaar zijn), en dan hangt er zo'n lamp.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:18 schreef the_disheaver het volgende:
het is enkel voor de HC, en niet voor de machinist.
Maar zou best kunnen dat ie eerder brand, het sein betekend naar mijns weten enkel dat het veilig is te vertrekken, niet dat het tijd is om te vertrekken
Nee, (zou dan ook NF moeten zijn...) wat het geeft alleen aan of de baan vrij is (een V is dus uitstekend) en niet of het tijd is volgens de dienstregeling om te vertrekken. Dat mag de HC zelf onthoudenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Kunnen ze beter een F van maken dan: "Nu fluiten"
Sterker nog: het vertreklicht kan ook pas gaan branden nadat de vertrektijd al verstreken is. Als de conducteur dan de deuren sluit, staat de trein te wachten voor een rood sein, dat staat natuurlijk vrij raar.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, (zou dan ook NF moeten zijn...) wat het geeft alleen aan of de baan vrij is (een V is dus uitstekend) en niet of het tijd is volgens de dienstregeling om te vertrekken. Dat mag de HC zelf onthouden
Was echt een toevalstreffer, ik had geen idee dat ie weggingquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk! Was het een toevalstreffer of wist je dat ie zou vertrekken op dat tijdstip?
lijkt me ook logisch. Die sein heeft geen kennis van de vertrektijd, enkel of de spoor ervoor vrij is of niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterker nog: het vertreklicht kan ook pas gaan branden nadat de vertrektijd al verstreken is. Als de conducteur dan de deuren sluit, staat de trein te wachten voor een rood sein, dat staat natuurlijk vrij raar.
Het is dan veilig te vertrekken, en de rijweg is ingesteld óm te vertrekken. Dit is niet voor de machinist, naja, soms wel als hij zelf moet fluiten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:15 schreef densmee het volgende:
maar hij brand al vaak als de trein erstaat
Heb jij morgen tijd?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was echt een toevalstreffer, ik had geen idee dat ie wegging
Ik hoorde ineens vet harde typhoon, ik snel men camera gepakt
Toch nog wat foto's kunnen maken
of geelquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het is dan veilig te vertrekken, en de rijweg is ingesteld óm te vertrekken. Dit is niet voor de machinist, naja, soms wel als hij zelf moet fluiten.
Je ziet ook altijd dan het sein op groen staan als dit V sein brand
Dit klopt meestal niet, op Groningen branden die lichten al een minuut vóórdat het bevel gegeven wordtquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterker nog: het vertreklicht kan ook pas gaan branden nadat de vertrektijd al verstreken is. Als de conducteur dan de deuren sluit, staat de trein te wachten voor een rood sein, dat staat natuurlijk vrij raar.
Volgens mij brandt het al als het uitrijsein uit de stand stop is gekomen. Dus ook geel voldoet bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je ziet ook altijd dan het sein op groen staan als dit V sein brand
Dat ligt eraan. Als er net een trein is vertrokken die het spoor blokkeert, dan duurt het wat langer.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dit klopt meestal niet, op Groningen branden die lichten al een minuut vóórdat het bevel gegeven wordt
Hoeveel mensen komen er dan voor de shore-crew?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Heb jij morgen middag/avond tijd? (rondje)
mail me eens
minimaal al 2 (ik en TARAnogwat)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoeveel mensen komen er dan voor de shore-crew?
Ik heb niet zo'n zin om in men eentje te gaan staan
Ja, dit was ik er vergeten bij te vertellen. Met rangeren is het V sein ook witquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij brandt het al als het uitrijsein uit de stand stop is gekomen. Dus ook geel voldoet bijvoorbeeld.
maar geel knipperend weer nietquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij brandt het al als het uitrijsein uit de stand stop is gekomen. Dus ook geel voldoet bijvoorbeeld.
bij rangeren van een andere trein, staat het sein op geel knipperend (vrij op zicht), en zal vertreklichtt niet brandenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, dit was ik er vergeten bij te vertellen. Met rangeren is het V sein ook wit
Dus dan is het dwergsein geel
Die heb ik ook nog niet gezien op Groningenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
maar geel knipperend weer niet
zal ook wel afhangen van de drukte op het station. Op groningen west met max van 14 treinbewegingen per uur over 2 sporen (bij de spoorbrug) zal de tijd lager liggen dan aan de oostzijde (8 spoorbewegingen over 3 sporen).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als er net een trein is vertrokken die het spoor blokkeert, dan duurt het wat langer.
Standaard wordt volgens mij door de computer een rijweg ingesteld één minuut voor vertrek, dus dan worden de wissels goed gelegd en de seinen bediend. Ik heb dat op Rotterdam Centraal ook wel eens getimed: inderdaad één minuut voor vertrek.
Geel knipper wil zeggen: rijweg naar bezet spoor, heeft niet direct met rangeren te maken. Het komt wel voor als twee treindelen moeten combineren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
bij rangeren van een andere trein, staat het sein op geel knipperend (vrij op zicht), en zal vertreklichtt niet branden
ja, en je hebt mail terugquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:58 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb een mail gestuurd naar je hotmail adres the_disheaver.
Is hij aangekomen?
Laat ik dit topic maar niet volspammen door te melden dat je ook weer een mailtje hebt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:16 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik zag het, heb weer terug gemailt
Ljouwert geloof ik, in Onnen heeft het ding niets te zoeken, Arriva heeft onderhoud (van de GTW's) niet meer bij NedTrain maar bij Voigt, die op 1 september hun werkplaats in Lw in gebruik gaan nemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hmm, de GTW is alweer weg, jammer
En blijkbaar i dat ding dus vanmiddag voor mijn huis langs gekomen, had ik dat geweten dan had ik even naar buiten gekeken
Waar is hij nu heen? Onnen?
Hij is niet meer teruggekomen toen ik weg ging, ik ging om 11.21 weer naar huis, heb hem verder niet meer gezienquote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:21 schreef the_disheaver het volgende:
Dan gaat ie wel de verkeerde kant op, volgens de foto van Wadloper.
Rangeren zou kunnen, maar dan zou ie nog steeds niet zo ver weg gaan.
in mp zou hij zich ook al om kunnen draaien.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:42 schreef Wadloper het volgende:
Dan moet hij toch eerst naar Zwolle, en dan naar Steenwijk, of niet?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
in mp zou hij zich ook al om kunnen draaien.
I know, zat uit verveling stomme posts te plaatsen.quote:
Pak de trein over klein anderhalf uur van spoor 12 en je hebt wat te doen vanavond :-)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
I know, zat uit verveling stomme posts te plaatsen.
Nu doe ik het weer!![]()
De trein naar Maastricht? Dan ben ik de rest van de avond bezig met terugreizen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Pak de trein over klein anderhalf uur van spoor 12 en je hebt wat te doen vanavond :-)
Gn. 13.36 ofzo. Maar dan ookquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein naar Maastricht? Dan ben ik de rest van de avond bezig met terugreizen!
Voithquote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Ljouwert geloof ik, in Onnen heeft het ding niets te zoeken, Arriva heeft onderhoud (van de GTW's) niet meer bij NedTrain maar bij Voigt, die op 1 september hun werkplaats in Lw in gebruik gaan nemen.
Gaan hun het onderhoud doen voor Arriva?quote:
OK, van welk station is dat? Ik ben altijd geïnteresseerd in uitdagingen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gn. 13.36 ofzo. Maar dan ook
Voith heeft toch een nieuwe werkplaats in Lw gebouwd? In Gn hebben ze niets dacht ik. Wel zit een NedTrain werkplaats in Onnen, die blijft gewoon open.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:59 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Gaan hun het onderhoud doen voor Arriva?
En de werkplaats die ze momenteel hebben in Gn, wordt die gesloten?
Dat dus.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voith heeft toch een nieuwe werkplaats in Lw gebouwd? In Gn hebben ze niets dacht ik. Wel zit een NedTrain werkplaats in Onnen, die blijft gewoon open.
Is dat misschien een soort servicepunt? Daar hebben ze er wel meer van. Ik heb geen idee of ze die open houden. Er komen natuurlijk wel nog steeds treinen van NSR in Groningen...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:22 schreef Wadloper het volgende:
Nedtrain heeft ook een kleine werkplaats in Gn volgens mij (helemaal achterin het emplacement)
Ik zie daar regelmatig een wadloper instaan
Volgens mij was deze alleen voor diesel geschikt, omdat er geen bovenleiding naartoe gaat. Of hij moet gesleept worden door DH materieelquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat misschien een soort servicepunt? Daar hebben ze er wel meer van. Ik heb geen idee of ze die open houden. Er komen natuurlijk wel nog steeds treinen van NSR in Groningen...
In Eindhoven hebben ze een jaar geleden of zo een spoor van de werkplaats speciaal van bovenleiding voorzien... Wie weet ligt er nog een leuk klusje in Groningen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:41 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Volgens mij was deze alleen voor diesel geschikt, omdat er geen bovenleiding naartoe gaat. Of hij moet gesleept worden door DH materieel
waar staat ie dan? fietse zonet langs die andere viaduct (herenductquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:51 schreef Wadloper het volgende:
Lijkt me wel leuk, zie je misschien ook nog eens ICM rijtuigen staan achter de werkplaats (daar is nog een klein spoortje richting het Emmaviaduct)
Hereweg Viaduct, spoorviaduct, viaduct Hereweg etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
waar staat ie dan? fietse zonet langs die andere viaduct (herenducthoe heeft dat ding eigenlijk?) maar daar was ie zeker niet.
Bij het spoor die langs TPG loopt verder naar achteren?
huh? daar? echt niet!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:24 schreef Wadloper het volgende:
Aan de kant van het viaduct loopt ook een trappetje naar beneden, en die eerste twee sporen aan de rechterkant (als je de trap afloopt, is een ijzeren trap btw) lopen naar een gebouw, en dat is de werkplaats
Ja, maar dat is geen werkplaatsquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:42 schreef the_disheaver het volgende:
Ow, die bovenleiding loopt tot vlak voor de spoorbrug (de enige echte, waar water onder loopt). Dan zal daar toch ook wel stroom staan. Tenminste, tot erg dichtbij?
Dat komt omdat die IC wordt geïntegreerd in het binnenlandse verkeer, en dus ook op alle regluliere IC-stations zal gaan stoppen. Ik vind het wel jammer, want het ding rijdt net 3 minuten voor de gewone IC uit, die daardoor heerlijk leeg is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:04 schreef italiaan1987 het volgende:
en trein naar berlijn stopt nu ook in almelo apeldoorn duivendrecht en amsterdam zuid wtc
alleen de trein naar sczezin gaat nog vanaf amsterdam centraal
Ik heb nog ergens een lijst met in- en uitstappers op stations in Nederland, en daar zie je dat er echt veel minder mensen gebruik maken van station Zoetermeer dan van station Gouda. Zo bezien is de keuze in de nieuwe dienstregeling logisch.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:09 schreef italiaan1987 het volgende:
vind het maar raar een stad met ruim 120.000 inwoners
en dan wel stoppen in rare gaten
ja ok dat die in gouda stopt kan ik me enigszins voorstellen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens een lijst met in- en uitstappers op stations in Nederland, en daar zie je dat er echt veel minder mensen gebruik maken van station Zoetermeer dan van station Gouda. Zo bezien is de keuze in de nieuwe dienstregeling logisch.
Wat ik overigens wel klote vind, is dat de verbinding Utrecht - Rotterdam 's avonds na negenen nog maar twee keer per uur is, omdat ze de "sneltreinen" dan schrappen. Niet dat ik daar dagelijks gebruik van maak, maar toch.
Omdat zoetermeer meer stations heeft en ik gok dat er meer mensen met het hoogfrequente randstadrail gaan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:00 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja ok dat die in gouda stopt kan ik me enigszins voorstellen.
maar als je hoort dat hoofddorp ook een IC station word waarom dan een stad als zoetermeer niet?
tenminste in de spits uren..dan ben ik al een tevrede mens
Nou, hup, posten die bordjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb afgelopen week ook nog in een trein gezeten
Oow de godver mag ik ff EEN minuutje rust in me donder jahquote:
Tssk, luie donderquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oow de godver mag ik ff EEN minuutje rust in me donder jah
Toe mijn lieve schat, niet huilenquote:
Ik ben niet aan het huilen, maar heb natte ogen, ik ben verkoudenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toe mijn lieve schat, niet huilen
Workum zal je ogen doen puilen
[afbeelding]
Stap in Veenwouden dan even uit, en loop naar het centrumquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja op die lijn hadden we de sneltrein die alleen in Buitenpost stopte. Nou ja, laat ook maar
Die hele lijn komt nog weleens
Betaal jij de noodremboete? Ik heb gehoord dat dat nogal kan oplopenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stap in Veenwouden dan even uit,
WIj hebben gewoon even 7 minuten gewacht op de stoptrein, is goedkoper.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Betaal jij de noodremboete? Ik heb gehoord dat dat nogal kan oplopen
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Donderdag overigens nog een uitstekende tomatencremesoep gegeten in de Bordbistro, alsmede met de traditionele koude Warsteiner uit de fles
Wat een verschil hey!quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zo zag die trein er begin 2004 nog uit, voor de restauratie
vertelquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat een verschil hey!
Trouwens, eind oktober kunnen wij Friezen ook genieten van de 186![]()
Valt me wel op dat hij/zij er niet meer isquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[jorienvandenherik]Ik ga binnenkort richting Tsjechië, eens kijken wat ik daar op de foto kan zetten[/jorienvandenherik]
De Friese Modelspoorclub bestaat 25 jaar geloof ik, en de 186 gaat het laatste weekend van oktober naar Lw om daar mee te doen met de festiviteiten. Ik post vanavond wel ff het artikeltje uit het blaadje van de HSA, daar staat het inquote:
Ah, dus onze CdK komt ook kijken. Die is ook lid va die clubquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Friese Modelspoorclub bestaat 25 jaar geloof ik, en de 186 gaat het laatste weekend van oktober naar Lw om daar mee te doen met de festiviteiten. Ik post vanavond wel ff het artikeltje uit het blaadje van de HSA, daar staat het in
Dienstquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
(wat is drgl?)
Wat is nou de definitie van een railbus? Een ongelede stel dat vor zn eigen aandrijving zirgt, ongekoppeld?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Haha die Tsjechische motorwagens/railbussen zijn cool! Heb er 2 jaar geleden ook ingezeten.. Zo mooi![]()
KLMVquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en je durft nog steeds niet bij de mannen van KLMV te komen?
KLMV doet de containerhandling daar jaquote:
De nieuwe dienstregeling!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Heeft er iemand al een idee over de treinenevenementen in 2007? Wat staat er al in de planning op dit gebied?
Rondje BeLuxquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Heeft er iemand al een idee over de treinenevenementen in 2007? Wat staat er al in de planning op dit gebied?
Vast weer dat kneiter schrale bahnhofsfest in Kaldenkirchenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Heeft er iemand al een idee over de treinenevenementen in 2007? Wat staat er al in de planning op dit gebied?
damn jammer dat ik nu niet in Gn ben... ik zie je morgen wel ! en de GTW 303 ookquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De GTW staat nu bij het Emma viaduct in Groningen
Ja waarom doe jij niet mee met Treintrekken 16 sept Tara? Is lache manquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De GTW staat nu bij het Emma viaduct in Groningen
Oh ja ik zou dat HSA artikel nog posten, momentjequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:32 schreef Zug-Chef het volgende:
weekendje Fryslan doen...
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja ik zou dat HSA artikel nog posten, momentje
Treintrekken?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja waarom doe jij niet mee met Treintrekken 16 sept Tara? Is lache man
Prima, heb ik al gedaan, gisteren, in dat topicquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:56 schreef Klonk het volgende:
ik ga geen flauwe, puberale opmerkingen maken,
Ja, die is er. Ongetwijfeld is een van de experts nu al een copypaste aan het maken van de dienstregeling op jou traject.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:56 schreef Klonk het volgende:
ik ga geen flauwe, puberale opmerkingen maken, want ik kom hier met een serieuze vraag, ik woon een paar honderd meter van de spoorlijn tussen Venlo en Roermond en afgezien van de buffeltjes komen er ook vooral in de late uurtjes veel goederentreinen langs.
En aangezien ik niewsgierig ben vroeg ik me af of er ook een soort van dienstregeling voor goederentreinen is ?
Nou, ik ga iig slapenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, die is er. Ongetwijfeld is een van de experts nu al een copypaste aan het maken van de dienstregeling op jou traject.
Die wadlopers gaan nog mooi even meequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:58 schreef Willy84 het volgende:
NS zoekt dringend nieuwe treinen
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:02
Duizend van de vijfduizend treinritten die de Nederlandse Spoorwegen (NS) dagelijks maakt, worden uitgevoerd met te korte treinen. Van die duizend treinen zijn er vierhonderd 'ernstig tekort' en vijftig worden aangemerkt als 'crisistrein'.
Dat staat in een brief van het Hoofd Jaarplan van NS, Léon Jansen, aan productiedirecteur Nol Groot. Volgens de memo zit NS vooral in de spits klem, omdat dan "alles is ingezet". Het ene knelpunt in de spits oplossen betekent elders een tekort vergroten, aldus de brief.
Behalve een materieeltekort verwacht NS ook een groter personeelstekort dan eerder was voorzien. Dat komt volgens Jansen onder meer doordat er, volgens afspraak met het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov), meer treinen rijden aan het begin en einde van de dienstregeling.
Om de problemen op te lossen is NS al een tijd op zoek naar extra materieel, dat wordt gekocht of geleased. Verder zoekt het bedrijf steeds naar de efficiëntste inzet van materieel, zei een NS-woordvoerder dinsdag. "We variëren continu met treinen om de optimale bezetting te krijgen."
NS heeft 2700 rijtuigen op het spoor met daarin 240.000 zitplaatsen. Op een gemiddelde werkdag reizen ongeveer 1,1 miljoen mensen met de trein. De bezettingsgraad van de zitplaatsen is in een week gemiddeld 30 procent.
Roel Berghuis van FNV Bondgenoten ziet de interne memo als een waarschuwing aan de directie in de trant van: "Er moet nu wat aan gebeuren, anders kunnen we de nieuwe dienstregeling niet uitvoeren".
Argh!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die wadlopers gaan nog mooi even mee
Ik heb er ergens iets over gelezen. Ze nemen geloof ik het lijntje van Maastricht naar Heerlen over en daar komen dan nieuwe "light rails" treinen te rijden. Maar wat er met dat andere lijnte gebeurt heb ik eigenlijk niets van gehoord. In het begin zullen ze zowiezo de huidige treinen van NS blijven huren. En welicht zelf nieuwe bestellen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Klonk het volgende:
Oeh, nog een vraag, de NS gaat binnenkort stoppen met rijden op het maaslijntje, weet iemand al of Veolia de buffels gaat huren of dat ze nieuw materiaal gaat kopen
Wadlopersssssssssssssssssquote:Maar wat er met dat andere lijnte gebeurt heb ik eigenlijk niets van gehoord.
tof, bedanktquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima, heb ik al gedaan, gisteren, in dat topic
Drgl goederen? www.somda.nl
moet je je wel ff aanmeldenquote:
idd gelijk aangemeld, zie dat mijn treintjes naar Vise in Belgie gaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:16 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
moet je je wel ff aanmeldenDaarna gaat er een wereld voor je open
Die drgl komt trouwens oorspronkelijk van www.rolandrail.net
Op korte termijn worden gewoon de Buffels van NSFS gehuurd voor 16.000 per maand ex. BTW. Als Veolia denkt iets nieuwers/godkopers te willen, moet ze dat maar doen, maar er is nog niets van bekend.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Klonk het volgende:
Oeh, nog een vraag, de NS gaat binnenkort stoppen met rijden op het maaslijntje, weet iemand al of Veolia de buffels gaat huren of dat ze nieuw materiaal gaat kopen
Je vergeet één belangrijke factor: het feit dat (hoogswaarschijnlijk) de SGM2-tjes ook een modernisering gaan krijgen a la SGM3 en dus lekker in dienst gaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Argh!
Overigens: NS had het over een stel reservetreinen die ze nog hebben. Ik heb geen flauw idee welke treinen ze bedoelen. ICK dat op reserve stond was géén 150 bakken, maar 70. En deze zijn de afgelopen weken al in dienst gesteld. De reserve is momenteel dus nabij nul. Totdat Arriva de Wadlopers teruglevert, SM'90 wordt gereanimeerd, Plan U toch niet naar Slowavenië gaat. Et cetera et cetera. Ik plan alvast een korte vakantie in vanaf 10 december.
De SGM-II's zijn inderdaad terug, maar die staan volgens mij nu niet in groten getale te niksen, ik zag er net nog een de fly-over in Utrecht berijden. En ook deze treinen gaan in revisie. Weliswaar is dan al het SGMm klaar, maar toch mis je weer een deel van het park. Het zelfde geldt voor het ICM. Ook dat gaat binnenkort in revisie waardoor er een aantal stellen in de werkplaats zal verblijven. Al met al zul je het SGM-II dan eerder nodig hebben om wat gaten te stoppen dan om structurele uitbreidingen te realiseren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Je vergeet één belangrijke factor: het feit dat (hoogswaarschijnlijk) de SGM2-tjes ook een modernisering gaan krijgen a la SGM3 en dus lekker in dienst gaan.
Verder denk ik dat huur van Duitse rijtuigen gezien het loc-overschot een reële optie is.
Lachen joh, de 3523 gaan rijden met 8 DH1tjesquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die wadlopers gaan nog mooi even mee
Op zich lijkt het me kneiterstoer om dat over de Utrechtboog te zien gaan!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lachen joh, de 3523 gaan rijden met 8 DH1tjes
Tsss watje!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou vandaag dat ding ook p de foto zetten, in Leeuwarden.
Maar het is kloteweer
En dan is dit nog maar 2006quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Die hele dienstregeling klopt dus helemaal niets van
Nee, de verkeerde soort sneeuwquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:04 schreef Wadloper het volgende:
IRM was vorige winter toch veel kapot (veel materieel aan de kant), vanwege sneeuw ofzo toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |