Dat van die tunnel kan ik niet beantwoorden, zo goed ken ik Groningen niet, maar VL zou weleens voor verkeersleiding kunnen staan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tunnelSinds wanneer heeft groningen een tunnel? En VL?
fotomodel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:18 schreef verzameldirk het volgende:
GRONINGEN -
De nieuwe trein van Arriva is gisteren als fotomodel op het Hoofdstation in Groningen aangekomen. Hij staat tot en met dinsdag aan de westzijde van het Emmaviaduct (kant van de Paterswoldseweg).
bron ; dagblad van het noorden![]()
Dan is het de weg onder de viaduct evenwijdig aan het spoor? Daar stond ik dus ook even, alleen zat er een wadloper voor. Maar voor de rest mooie plaats!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat van die tunnel kan ik niet beantwoorden, zo goed ken ik Groningen niet, maar VL zou weleens voor verkeersleiding kunnen staan.
Ja, Misschien 1 man. Plus wat voorbijgangers die zich afvroegen wat van afschuwelijk rood ding daar nou stond (die rode kleur was ook lelijk!)quote:
Ja, het emmaviaduct heeft een tunnelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tunnelSinds wanneer heeft groningen een tunnel? En VL?
Ik vraag me af hoe snel dat rood vaal wordt eigenlijk...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, Misschien 1 man. Plus wat voorbijgangers die zich afvroegen wat van afschuwelijk rood ding daar nou stond (die rode kleur was ook lelijk!)
Dat is het enige positieve aan dit plaatje...quote:
En nog voor niets ook, want er komt altijd wel weer een nieuwe eikel met een spuitbus voorbij om een nieuwe "piece" of zo te zetten... Wat zou ik dat soort mannetjes graag ingieten in beton en af laten zinken...quote:Op maandag 21 augustus 2006 04:43 schreef Wadloper het volgende:
Zullen ze lang werk aan hebben gehad![]()
Inderdaad...quote:Op maandag 21 augustus 2006 07:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
En nog voor niets ook, want er komt altijd wel weer een nieuwe eikel met een spuitbus voorbij om een nieuwe "piece" of zo te zetten... Wat zou ik dat soort mannetjes graag ingieten in beton en af laten zinken...
Zijn geen taakstrafmongolen.quote:
kut, ik zou vrijdag naar Groningen om hem op e foto te zettenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:30 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag is de Stadler GTW uit Groningen vertrokken
Oeh, jammer zegquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
kut, ik zou vrijdag naar Groningen om hem op e foto te zetten
`quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, in Groningen zijn ook genoeg andere rode gevaartes
[afbeelding]
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, in Groningen zijn ook genoeg andere rode gevaartes
[afbeelding]
Leuk! Was het een toevalstreffer of wist je dat ie zou vertrekken op dat tijdstip?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb hem op de foto gezet![]()
Geen zin om te resizen, dus je kan ze aanklikken.
De laatste twee fotos zijn dat hij uit Gn vertrekt
Weer richting duitsland? Ver weg van hier?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb hem op de foto gezet![]()
Geen zin om te resizen, dus je kan ze aanklikken.
De laatste twee fotos zijn dat hij uit Gn vertrekt
onderweg naar een amateurfotograaf die zich graag wil laten naaien wellicht?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Weer richting duitsland? Ver weg van hier?![]()
Brandt meestal voordat de trein aankomtquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:13 schreef the_disheaver het volgende:
vertreksein (als ik het niet mis heb)
Het heet officieel een "vertreklicht", omdat het niet voor de machinist bedoeld is. Het vertelt de conducteur dat hij het vertrekbevel mag geven. Normaal kijkt hij daarvoor naar een sein (als dat in de buurt staat), maar op dit soort stations staan vaak dwergseinen (die dus niet zichtbaar zijn), en dan hangt er zo'n lamp.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:18 schreef the_disheaver het volgende:
het is enkel voor de HC, en niet voor de machinist.
Maar zou best kunnen dat ie eerder brand, het sein betekend naar mijns weten enkel dat het veilig is te vertrekken, niet dat het tijd is om te vertrekken
Nee, (zou dan ook NF moeten zijn...) wat het geeft alleen aan of de baan vrij is (een V is dus uitstekend) en niet of het tijd is volgens de dienstregeling om te vertrekken. Dat mag de HC zelf onthoudenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Kunnen ze beter een F van maken dan: "Nu fluiten"
Sterker nog: het vertreklicht kan ook pas gaan branden nadat de vertrektijd al verstreken is. Als de conducteur dan de deuren sluit, staat de trein te wachten voor een rood sein, dat staat natuurlijk vrij raar.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, (zou dan ook NF moeten zijn...) wat het geeft alleen aan of de baan vrij is (een V is dus uitstekend) en niet of het tijd is volgens de dienstregeling om te vertrekken. Dat mag de HC zelf onthouden
Was echt een toevalstreffer, ik had geen idee dat ie weggingquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk! Was het een toevalstreffer of wist je dat ie zou vertrekken op dat tijdstip?
lijkt me ook logisch. Die sein heeft geen kennis van de vertrektijd, enkel of de spoor ervoor vrij is of niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterker nog: het vertreklicht kan ook pas gaan branden nadat de vertrektijd al verstreken is. Als de conducteur dan de deuren sluit, staat de trein te wachten voor een rood sein, dat staat natuurlijk vrij raar.
Het is dan veilig te vertrekken, en de rijweg is ingesteld ķm te vertrekken. Dit is niet voor de machinist, naja, soms wel als hij zelf moet fluiten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:15 schreef densmee het volgende:
maar hij brand al vaak als de trein erstaat
Heb jij morgen tijd?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was echt een toevalstreffer, ik had geen idee dat ie wegging
Ik hoorde ineens vet harde typhoon, ik snel men camera gepakt
Toch nog wat foto's kunnen maken
of geelquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het is dan veilig te vertrekken, en de rijweg is ingesteld ķm te vertrekken. Dit is niet voor de machinist, naja, soms wel als hij zelf moet fluiten.
Je ziet ook altijd dan het sein op groen staan als dit V sein brand
Dit klopt meestal niet, op Groningen branden die lichten al een minuut vķķrdat het bevel gegeven wordtquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterker nog: het vertreklicht kan ook pas gaan branden nadat de vertrektijd al verstreken is. Als de conducteur dan de deuren sluit, staat de trein te wachten voor een rood sein, dat staat natuurlijk vrij raar.
Volgens mij brandt het al als het uitrijsein uit de stand stop is gekomen. Dus ook geel voldoet bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je ziet ook altijd dan het sein op groen staan als dit V sein brand
Dat ligt eraan. Als er net een trein is vertrokken die het spoor blokkeert, dan duurt het wat langer.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dit klopt meestal niet, op Groningen branden die lichten al een minuut vķķrdat het bevel gegeven wordt
Hoeveel mensen komen er dan voor de shore-crew?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Heb jij morgen middag/avond tijd? (rondje)
mail me eens
minimaal al 2 (ik en TARAnogwat)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoeveel mensen komen er dan voor de shore-crew?
Ik heb niet zo'n zin om in men eentje te gaan staan
Ja, dit was ik er vergeten bij te vertellen. Met rangeren is het V sein ook witquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij brandt het al als het uitrijsein uit de stand stop is gekomen. Dus ook geel voldoet bijvoorbeeld.
maar geel knipperend weer nietquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij brandt het al als het uitrijsein uit de stand stop is gekomen. Dus ook geel voldoet bijvoorbeeld.
bij rangeren van een andere trein, staat het sein op geel knipperend (vrij op zicht), en zal vertreklichtt niet brandenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, dit was ik er vergeten bij te vertellen. Met rangeren is het V sein ook wit
Dus dan is het dwergsein geel
Die heb ik ook nog niet gezien op Groningenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
maar geel knipperend weer niet
zal ook wel afhangen van de drukte op het station. Op groningen west met max van 14 treinbewegingen per uur over 2 sporen (bij de spoorbrug) zal de tijd lager liggen dan aan de oostzijde (8 spoorbewegingen over 3 sporen).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als er net een trein is vertrokken die het spoor blokkeert, dan duurt het wat langer.
Standaard wordt volgens mij door de computer een rijweg ingesteld één minuut voor vertrek, dus dan worden de wissels goed gelegd en de seinen bediend. Ik heb dat op Rotterdam Centraal ook wel eens getimed: inderdaad één minuut voor vertrek.
Geel knipper wil zeggen: rijweg naar bezet spoor, heeft niet direct met rangeren te maken. Het komt wel voor als twee treindelen moeten combineren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
bij rangeren van een andere trein, staat het sein op geel knipperend (vrij op zicht), en zal vertreklichtt niet branden
ja, en je hebt mail terugquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:58 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb een mail gestuurd naar je hotmail adres the_disheaver.
Is hij aangekomen?
Laat ik dit topic maar niet volspammen door te melden dat je ook weer een mailtje hebt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:16 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik zag het, heb weer terug gemailt
Ljouwert geloof ik, in Onnen heeft het ding niets te zoeken, Arriva heeft onderhoud (van de GTW's) niet meer bij NedTrain maar bij Voigt, die op 1 september hun werkplaats in Lw in gebruik gaan nemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hmm, de GTW is alweer weg, jammer
En blijkbaar i dat ding dus vanmiddag voor mijn huis langs gekomen, had ik dat geweten dan had ik even naar buiten gekeken
Waar is hij nu heen? Onnen?
Hij is niet meer teruggekomen toen ik weg ging, ik ging om 11.21 weer naar huis, heb hem verder niet meer gezienquote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:21 schreef the_disheaver het volgende:
Dan gaat ie wel de verkeerde kant op, volgens de foto van Wadloper.
Rangeren zou kunnen, maar dan zou ie nog steeds niet zo ver weg gaan.
in mp zou hij zich ook al om kunnen draaien.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:42 schreef Wadloper het volgende:
Dan moet hij toch eerst naar Zwolle, en dan naar Steenwijk, of niet?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
in mp zou hij zich ook al om kunnen draaien.
I know, zat uit verveling stomme posts te plaatsen.quote:
Pak de trein over klein anderhalf uur van spoor 12 en je hebt wat te doen vanavond :-)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
I know, zat uit verveling stomme posts te plaatsen.
Nu doe ik het weer!![]()
De trein naar Maastricht? Dan ben ik de rest van de avond bezig met terugreizen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Pak de trein over klein anderhalf uur van spoor 12 en je hebt wat te doen vanavond :-)
Gn. 13.36 ofzo. Maar dan ookquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein naar Maastricht? Dan ben ik de rest van de avond bezig met terugreizen!
Voithquote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Ljouwert geloof ik, in Onnen heeft het ding niets te zoeken, Arriva heeft onderhoud (van de GTW's) niet meer bij NedTrain maar bij Voigt, die op 1 september hun werkplaats in Lw in gebruik gaan nemen.
Gaan hun het onderhoud doen voor Arriva?quote:
OK, van welk station is dat? Ik ben altijd geīnteresseerd in uitdagingen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gn. 13.36 ofzo. Maar dan ook
Voith heeft toch een nieuwe werkplaats in Lw gebouwd? In Gn hebben ze niets dacht ik. Wel zit een NedTrain werkplaats in Onnen, die blijft gewoon open.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:59 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Gaan hun het onderhoud doen voor Arriva?
En de werkplaats die ze momenteel hebben in Gn, wordt die gesloten?
Dat dus.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voith heeft toch een nieuwe werkplaats in Lw gebouwd? In Gn hebben ze niets dacht ik. Wel zit een NedTrain werkplaats in Onnen, die blijft gewoon open.
Is dat misschien een soort servicepunt? Daar hebben ze er wel meer van. Ik heb geen idee of ze die open houden. Er komen natuurlijk wel nog steeds treinen van NSR in Groningen...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:22 schreef Wadloper het volgende:
Nedtrain heeft ook een kleine werkplaats in Gn volgens mij (helemaal achterin het emplacement)
Ik zie daar regelmatig een wadloper instaan
Volgens mij was deze alleen voor diesel geschikt, omdat er geen bovenleiding naartoe gaat. Of hij moet gesleept worden door DH materieelquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat misschien een soort servicepunt? Daar hebben ze er wel meer van. Ik heb geen idee of ze die open houden. Er komen natuurlijk wel nog steeds treinen van NSR in Groningen...
In Eindhoven hebben ze een jaar geleden of zo een spoor van de werkplaats speciaal van bovenleiding voorzien... Wie weet ligt er nog een leuk klusje in Groningen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:41 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Volgens mij was deze alleen voor diesel geschikt, omdat er geen bovenleiding naartoe gaat. Of hij moet gesleept worden door DH materieel
waar staat ie dan? fietse zonet langs die andere viaduct (herenductquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:51 schreef Wadloper het volgende:
Lijkt me wel leuk, zie je misschien ook nog eens ICM rijtuigen staan achter de werkplaats (daar is nog een klein spoortje richting het Emmaviaduct)
Hereweg Viaduct, spoorviaduct, viaduct Hereweg etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
waar staat ie dan? fietse zonet langs die andere viaduct (herenducthoe heeft dat ding eigenlijk?) maar daar was ie zeker niet.
Bij het spoor die langs TPG loopt verder naar achteren?
huh? daar? echt niet!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:24 schreef Wadloper het volgende:
Aan de kant van het viaduct loopt ook een trappetje naar beneden, en die eerste twee sporen aan de rechterkant (als je de trap afloopt, is een ijzeren trap btw) lopen naar een gebouw, en dat is de werkplaats
Ja, maar dat is geen werkplaatsquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:42 schreef the_disheaver het volgende:
Ow, die bovenleiding loopt tot vlak voor de spoorbrug (de enige echte, waar water onder loopt). Dan zal daar toch ook wel stroom staan. Tenminste, tot erg dichtbij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |