quote:Net terug van de eerste 10 kilometer, heb er 1 uur en 7 minuten over gedaan. Had wel wat stoplichten tegen dus ik haal er 3 minuten af. Had zelf gehoopt op een iets snellere tijd van 1 uur.
Ondanks de temperatuur ging het erg lekker. Had na mijn ronde nog genoeg energie over en had het gevoel dat ik nog wel een half uur kon doorlopen. Wat wel tegenviel was het tempo wat nogal schommelde, zat steeds tussen de 155 en 162 bpm. Ga daarom ook voor de volgende ronde een ondergrens instellen op mijn hartslagmeter van 158 bpm. Zo weet ik precies wanneer ik weer iets moet versnellen in plaats van steeds op het horloge te kijken. Denk dan ook dat mijn tijd onder het uur uitkomt wat wel het streven is.
Op naar de volgende 10 kilometer en naar een tijd tussen de 50 en 55 minuten voor begin september. Heb dan mijn eerste wedstrijd waar ik nu constant voor aan het trainen ben
Good workquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:03 schreef Black-Hole het volgende:
Mijn laatste post uit het vorige topic:
[..]
Ging allemaal soepel al heb ik wel even rustig moeten uitlopen. Toen ik stopte na die 10 kilometer voelde het heel raar, het normale lopen voelde ineens heel onnatuurlijk aan omdat je heel lang in een ander ritme hebt gelopen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:26 schreef Grumpey het volgende:
eerste keer 10 km, hoe beviel die? Nog vermoeidheid voelen opkomen, of juist pijn in je benen of ging het allemaal goed soepel?
er bestaat niet iets als een herstelloopje; je kan je intensiteit misschien wel laag houden; maar de impact op spieren. pezen en botstructuren hou je. jquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ging allemaal soepel al heb ik wel even rustig moeten uitlopen. Toen ik stopte na die 10 kilometer voelde het heel raar, het normale lopen voelde ineens heel onnatuurlijk aan omdat je heel lang in een ander ritme hebt gelopen.
Geen pijntjes of wat dan ook, kon alleen net erg moeilijk opstaan maar dat kwam niet door spierpijn of zo![]()
Voor mijn gevoel kan ik zeker een stukje harder, wilde gister alleen de afstand en het parcours ervaren. Die tijd komt nog wel en zal al beter zijn als mijn tempo constanter wordt wat ik wil gaan proberen met de hartslagmeter (ondergrens instellen).
Morgen maar een 'herstellende' loop van een kilometer of 6/7.
ah, nog een gevalletje dam tot dam?quote:Op zondag 30 juli 2006 00:11 schreef Robocock het volgende:
Was echt een prima hardloop weertje vanavond![]()
Moest weer even wat gebeuren na al deze warme dagen![]()
8 km gelopen, 41 mins. Had nog genoeg over eigenlijk.
Volgende week 10, en daarna elke week 1 opbouwen tot de 16.
Yepsquote:
Das een mooie tijd ja. Vreemd dat ze het adres niet even kunnen aanpassenquote:Op zondag 30 juli 2006 00:47 schreef Grumpey het volgende:
laatst 16 km al keertje gelopen in 1 uur 14 min, wil uiteindelijk richting de 1u 10 min maar merk dat ik toch wel erg last van schroeisel kreeg dat vervangen moet gaan worden. En laat ik daar nu eens geen geld voor hebben
Maar goed, in ieder geval op schemahoop op mooi weer, en dat mijn startnummershirt goed wordt afgeleverd want ik ben verhuisd en dat konden ze niet meer veranderen...
180quote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef jde_kok het volgende:
Intervaltraining gedaan. 4*4 minuten op hartslag van 180 gelopen. Daarna telkens 2 minuten rustig joggen om de hartslag richting de 150 te laten dalen. In totaal dus 25 minuten gelopen.
Als ik me kapot loop heb ik een hartslag van rond 198quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
180![]()
Zo hoog heb ik mijn hartslag nog nooit gezien. Max zit nu op 172 dacht ik. Maar ik heb ook nog nooit 4 minuten helemaal voluit gelopen![]()
gewoon tegen jezelf zeggen dat die vent uit je usericon je achterna zit. dat is een goede stimulansquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:28 schreef Beach het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen, maar gister had ik al heel snel buikpijn.
Daardoor was ik ook al na 10 minuten buiten adem![]()
hmm:P duurloop op HR 180bpm in dit soort weersomstandigheden ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:38 schreef jde_kok het volgende:
Erg rustig hier, helaas...
Vandaag een duurloopje gedaan. Kon makkelijk blijven lopen met een hartslag van rond de 178/179 zonder echt kapot te gaan.
Ik ga het zo ook ervarenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:36 schreef Grumpey het volgende:
overigens is het fantastisch loopweer vandaag, lage luchtvochtigheid en koel briesje
Yup, er zit steady vooruitgang in. Ik weet nooit precies wat mijn afstand is, maar ik loop (nog) niet zo vreselijk hard. Meisjes haal ik wel in, maar andere jongens halen mij weer inquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:30 schreef Grumpey het volgende:
wat voor afstand heb je weten af te leggen svyatagor? de tijd wordt al steeds wat langer he
Ik woon in Utrecht, maar zou eigenlijk inderdaad eens op onderzoek moeten uitgaan naar een mooie route. Ik heb wel eens wat anders geprobeerd, maar dan loop je al vrij snel langs een drukke, stinkende autoweg. En om nou eerst ergens heen te fietsen is ook weer zoiets...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:40 schreef Grumpey het volgende:
zeker netjes
hele tijd zelfde rondje is ideaal voor tijdmeting, maar wordt je niet misselijk?geen andere mooie paden in de omgeving? Woon zelf in de grachtengordel amsterdam en zelfs hier zijn er lange wandelroutes zonder stoplichten te vinden langs de amstel naast rondjes lopen in het vondelpark
![]()
Het houdt de afwisseling beetje in parcour en daar houd ik zelf wel van eerlijk gezegd
www.studentenwoningweb.nlquote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:55 schreef Klapdeur het volgende:
Gelukkig ben ik dan niet de enige die dat heeft.
Ik ga naar de HES, zit naast de ArenA. Even kijken waar ik een kamer kan regelen, zal nog wel even duren met deze giga wachtlijsten.
Die heb ik ook gekochtquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:57 schreef Klapdeur het volgende:
Ze zijn ¤20 bij de Lidl, ik heb er eentje en ben er tot nu tevreden over! Ze zijn gisteren in de aanbieding gegaan.
je hartslag geeft de intensiviteit van je lopen aan voor je lichaam. Dus dat kan je bijvoorbeeld gebruiken voor een minimumintensiviteit (Die je dan telkens wat hoger legt) of juist een maximumintensiviteit. Of het constant houden van je inspanning door deze binnen 2 grenzen te houden. Of je maakt er perioden van intensiviteit van (intervaltrainingen).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:41 schreef JedaiNait het volgende:
Die hartslagmeter, zit daar ook een soort van stopwatchfunctie op?
En kom ik heel dom over als ik vraag wat je nu precies aan een hartslagmeter hebt?
zal eens kijken waar de dichtsbijzijnde lidl isquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:57 schreef Klapdeur het volgende:
Ze zijn ¤20 bij de Lidl, ik heb er eentje en ben er tot nu tevreden over! Ze zijn gisteren in de aanbieding gegaan. Ik weet niet of je er wat aan hebt?
Als ik je wil vinden bij de Dam tot Dam loop kijk ik gewoon naar iedereen zijn schoenen, degene met afgetrapte sneakers dat moet jij wel zijn
Enige wat ik heb is hartloopschoenen. Ik gebruik met wedstrijden altijd een oud voetbalbroekje. Ik krijg het shirt met startnummer over een aantal weken thuis gestuurd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:12 schreef Grumpey het volgende:
[..]
zal eens kijken waar de dichtsbijzijnde lidl is
dat 2e klopt, sowieso heb ik nog geen outfit :$ Wat voor broek heb je bijvoorbeeld?
en in welke startgroep zit jij? ik heb destijds namelijk 1u 20 als eindtijd opgegeven maar ik verwacht nu 1u 10 te lopen dus zal wel vooraan die startgroep terecht komen.
Is niet echt een doel hoor. Misschien eentje voor de erg lange termijn. t Lijkt me wel enorm tof om eens een marathon te lopen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:11 schreef Grumpey het volgende:
van 12,5 naar 42? eitje, kwestie van een weekje oefenen toch![]()
hou ons op de hoogte van de voortgang, ben benieuwd hoelang die sprong duurt
Lijkt mij ook geweldig om een keer te doen. Een groep vrienden (nouja, bekenden) van me is nu aan het trainen voor de marathon van NY dit jaar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is niet echt een doel hoor. Misschien eentje voor de erg lange termijn. t Lijkt me wel enorm tof om eens een marathon te lopen.Maar dan zal ik toch m'n levensstijl een beetje aan moeten passen vrees ik.
succesquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:34 schreef jde_kok het volgende:
Mooi dat het topic weer wat leven krijgt. Doordat het vanmiddag te gezellig was in de kroeg is het vandaag niet meer van lopen gekomen. Nu ga ik morgen en dinsdag nog even trainen. Vrijdag loop ik 's ochtends een wedstrijd van 4 km en dan nog 2 traininkjes voordat de Beekloop in Eindhoven op het programma staat. Vorige keer liep ik 16:30 en nu wil ik 16:00 halen als eindtijd. Voordeel is nu dat ik overdag niet hoef te werken, het parcours ken en een betere warming up kan doen. Allemaal goede tekenen.
ps. Ik wil ooit ook de marathon van eindhoven gaan lopen, maar dat komt nog wel.
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je conditie en verschillen per persoon. Rustig hardlopen en 163 bpm na 18 minuten is volgens mij niets mis mee. 190 is wel aardig wat, dat is toch aardig pieken, ook vreemd dat je je toen zo goed voelde.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:24 schreef Klapdeur het volgende:
Ik heb net voor het eerst met een hartslagmeter om gelopen.
Doel, D1: 25 minuten vervolgd door D2: 40 minuten.
Daarbij zou ik dan gewoon gaan lopen zoals ik altijd loop om te kijken of ik mijn hartslag bij D1 onder de 150 te houden en bij D2 onder de 160 maar dit lukte van geen kanten.
Bij D1 liep ik zo rustig mogelijk als ik kon en aan na 10 minuten kon ik hem aardig laag houden (150 - 155) Daarna werd het al moeilijker en na 18 minuten werd het richting de 163. Ik snapte er niks van en probeerde weer wat rustiger te gaan lopen zo bleef hij na 25 minuten hangen rond de 165. Daarna moest ik 40 minuten op D2 lopen ook dit ging gemakkelijk want na 20 minuten bleef m'n hartslag rond de 175 - 180. Laatste 25 minuten bleef hij constant rond de 186 - 190, terwijl ik helemaal niet buiten adem kwam, in tegendeel ik kon zelfs nog hele gesprekken voeren als er iemand naast me zou lopen.
Wat doe ik fout?
Hier dus ook, baal er echt vanquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:17 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wou vanavond gaan, maar het plenst hier constant.![]()
Hopen dat het morgenochtend beter is, anders wordt het pas weer woensdag![]()
Bron: RTL Nieuwsquote:Man wil 50 marathons achter elkaar lopen
Een Amerikaanse hardloper wil 50 marathons in 50 dagen gaan lopen, met als laatste de marathon van New York.
'Niet gek'
"Nee, ik ben niet gek", zegt Dean Karnazes. "Ik hou gewoon van hardlopen. En ik ben benieuwd waar de grenzen van de mens liggen, want ik ben ze nog niet tegengekomen." Wat heeft hij dan zoal gedaan? Onder meer 564 kilometer in één ruk lopen, een marathon lopen op de Zuidpool, en door de woestijn van Californië rennen in het midden van de zomer.
Marathonman
Nu wil hij dus 50 dagen achter elkaar marathons gaan lopen. Acht daarvan zijn officiële wedstrijden, waaronder dus die van New York op 5 november. Daarnaast loopt hij nog 42 marathons op zelf gekozen parcours.
Marathon per staat
Alsof dat nog geen uitdaging genoeg is, is Karnazes van plan elke marathon in een andere Amerikaanse staat af te leggen. Om uit te komen met het vervoer van staat naar staat, 'moet ik sommige dagen een paar kilometers extra lopen", zegt hij bijna achteloos.
Weinig slaap
Karnazes vertelt verder dat hij met slechts vier uur per dag slaap toekan. Zo heeft hij naast zijn hardlooptraining (hij loopt gemiddeld 130 kilometer tot 280 kilometer per week) ook nog tijd voor zijn vrouw en twee kinderen. "Nee, ik ben niet gek", herhaalt hij. "Iedereen kan dit, als hij wil."
Euhm, stel dat die gast 20km/u loopt (en dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar goed) dan heeft ie daar alsnog 28,2 uur over gedaan... Dat is best lang lopen....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:54 schreef Svyatagor het volgende:
Onder meer 564 kilometer in één ruk lopen
Daar moet je ook helemaal niet mee zitten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:26 schreef philipnorth het volgende:
Op het einde werd ik nog wel ingehaald door een vrouw die aan het lopen was, maar achDaar kan ik wel tegen
soms als ik over een hele lange dijk loop, en ze dus al paar minuten achter me fietsen, maken ze vaak opmerking van: Zozo, je hebt er best tempo in, moest moeite doen je in te halen! En als het een wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maaktquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Daar moet je ook helemaal niet mee zitten.![]()
Toen ik vanmiddag aan het lopen was kwam er een man & vrouw op de fiets van achter gepasseert en die vonden dat mijn loopstijl er verzorgd & goed uit zag en dat ik een goed tempo in de benen had.![]()
![]()
Inderdaad van die semi-grappenmakers krijg ik altijd kippenvel!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
En als het een wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maakt
Wilde net zeggen, 7 kilometer in 33 minuten voor iemand die net begonnen is erg snel. Zelf kijk ik altijd op map24.com om een route uit te stippelen en/of te bekijken wat de gelopen afstand is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:55 schreef philipnorth het volgende:
oh wacht, ik keek verkeerd, dat zin die blokjes op de kaart, links bovenin: gemeten afstand: bijna 4K, dat lijkt er meer op
Een collega kreeg tijdens het hardlopen eens van een voorbijfietsende vrouw te horen: "wat een leuk broekje!"quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef Klapdeur het volgende:
Toen ik vanmiddag aan het lopen was kwam er een man & vrouw op de fiets van achter gepasseert en die vonden dat mijn loopstijl er verzorgd & goed uit zag en dat ik een goed tempo in de benen had.![]()
![]()
Wordt je achtervolgd?...haha...toen ik het las moest ik toch wel lachen...ik heb weleens dat jongens in een auto fluiten of toeteren of idd, dat mannen een stukje mee proberen te rennen(en honden trouwens ook en die begroeten me ook heel vaak, een vreemd soort herkenning door honden)....dat lukt meestal maar een paar meter trouwens.....hahaha.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maakt
Ik schrik me ook altijd de tering. Ze toeteren altijd als ze VLAK bij je zijn en ik schrik me dan echt lam. Ik weet niet wat het is, een soort automatische reactie op vrouwen die zich in de vrije natuur bevinden oidquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:47 schreef annoh het volgende:
En ik snap niet waarom vrachtwagens altijd heel hard gaan toeteren zodat ik me rot schrik. Ik heb toch het idee dat ik niet op mijn aller charmantst ben als ik bezweet met eer rood hoofd aan het hardlopen ben, maargoed...
ach, dat hou je; ik ben er aan gewend en ga er niet voor de bebouwde kom vermijden; als een rondweg mooi asfalt heeft zit ie in mijn route; punt. ongeacht of het druk of niet druk is.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef Klapdeur het volgende:
95% van de vrachtwagenchauffeurs trekken zich al rot bij alleen de gedachte al.
Als je over een weg loopt waar veel verkeer komt word er altijd wel gekeken, ik probeer er niet echt op te letten al is het wel irritant.
Ik heb echt nog nooit last gehad van honden, ze laten me altijd met rust.
Komt tie dan.quote:Hoop dat je nog even verslag doet van de wedstrijd vrijdag uitgebreid
Je kunt het beste starten met een snelheid waarbij je het gevoel hebt dat je dat tempo net niet kunt vast houden gedurende de hele wedstrijd. Als je jezelf niet te zeer overschat, kan je lichaam dat tempo juist wel aan.quote:Op maandag 21 augustus 2006 01:30 schreef jde_kok het volgende:
Iemand tips voor mij om mijn race beter in te delen? Ik wil aan het einde nog wel wat overhebben, maar ik overloop mezelf te snel.
Ik was weer van de partij! Mijn hardloopschema heeft er wel onder te lijden (echt niet dat ik nu nog 75 minuten kan lopen, ik ben kapot) maar aan de andere kant heb ik op ll ook behoorlijk was exercise gehad. Leuk was t weer ehquote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:01 schreef Grumpey het volgende:
Vanavond op weg naar lowlands, maar eerst nog even 1x hardlopen.
(annoh ook nog naar lowlands? Of was werchter al genoeg voor dit jaar)
omdat het hier in de buurt is, loop ik a.s. zondag ook de tien kilometer! Greg van Hest loopt mee en die kan het in 27'51, maar ik denk niet dat ik 'm bij kan houden...quote:Zondag 27 augustus 2006 wordt alweer de vijfde editie van de microfori SevenaerRun georganiseerd. Topatleten, hardlopers, joggers en recreanten zijn allen welkom mee te doen aan het hardloopevenement wat zich afspeelt dwars door het centrum van Zevenaar. De deelnemers van de vorige edities weten precies waar de SevenaerRun voor staat. Dit jaar kunnen de deelnemers hun Persoonlijk Record verbeteren en daarmee wordt de ondertitel van de SevenaerRun onderstreept: verbeter je PRestatie.
De SevenaerRun staat niet alleen voor het verbeteren van PRestaties. Het evenement staat ook voor beweging en gezondheid. Hardlopen is gezond en daarom moedigen wij jong en oud aan mee te doen. Voor de kinderen van basisschool en de middelbare school uit de Liemers wordt de Scholenloop en de Sevenaerse Mijl georganiseerd. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met hardlopen en met die instelling willen wij deze twee hardloopwedstrijden nog groter aanpakken dan voorheen. Enkele veranderingen die tot nu toe duidelijk zijn is een parcourswijziging. De 5K en 10K blijven bestaan, maar de route wordt aangepast om het parcours sneller te maken, maar ook veiliger. Daarnaast zal een markt op het Raadhuisplein worden geopend, waar Liemerse sportverenigingen, die verwant zijn met de hardloopsport, zich kunnen manifesteren.
Dan heb ik nog een tip voor je: zorg ervoor dat je vooraan staat! Er doen namelijk zeer veel kinderen aan mee en die willen natuurlijk allemaal vanaf de eerste plaats starten. Maar ze rennen niet zo hardquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:21 schreef jde_kok het volgende:
Volgende doel: de 3 km bij de Marathon van Eindhoven.
kinderen! Ik heb ook eens mee willen doen aan de 6 km daar, maar die ging over hetzelfde parcours als die 3 km en startte ook tegelijk. Ik kon helemaal niet hardlopen, het was meer een hindernisbaan, telkens je best doen om niet over zo'n peuter te struikelen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:50 schreef Wolfje het volgende:
Dan heb ik nog een tip voor je: zorg ervoor dat je vooraan staat! Er doen namelijk zeer veel kinderen aan mee en die willen natuurlijk allemaal vanaf de eerste plaats starten. Maar ze rennen niet zo hard. Dus als je niet voor ze staat, moet je ze allemaal in gaan halen, en dat zal héél lang gaan duren.
haha, ik ga morgen aan de lange afstand beginnen, anderhalf uur heb ik het nog nooit volgehoudenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef annoh het volgende:
Anderhalf uur. ANDERHALF UUR! En 13.5 km, ik heb opeens het volste vertrouwen in die dam tot dam loop. Sjongejonge wie had dit kunnen denken driekwart jaar geleden toen ik na 3 minuten al volledig buiten adem was. Heerlijk gelopen. Joehoe!!
idem hierquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Verdikkie, ik speciaal vroeg opgestaan om te gaan hardlopen, gaat het keihard regenen.![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:47 schreef Scighera het volgende:
he who's going to suffer, salutes you
om 0715 ga ik he twtaer in, om te beginnen aan 4000m zwemmen, 120k fietsen en 30k lopen; doeltijd? odner de 7.5 uur
holy shit! Beetje laat, maar nog steeds succes man!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:47 schreef Scighera het volgende:
he who's going to suffer, salutes you
om 0715 ga ik he twtaer in, om te beginnen aan 4000m zwemmen, 120k fietsen en 30k lopen; doeltijd? odner de 7.5 uur
Ik heb totaal geen ervaring, maar ik vermoed dat je eerst gewoon eens moet kijken hoelang je het nu uithoudt. Als je het nu bij wijze van spreken al anderhalf uur vol kan houden, dan vermoed ik dat je met genoeg rustmomenten je volgend jaar mee kan doen met die marathon. Het zal vast sneller kunnen maar ik schat zo in dat je veel hersteltijd nodig hebt. De eerste 21 zijn goed te doen volgens mij, maar dan ben je pas op de helft, dat is grootste klap.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:38 schreef Black-Hole het volgende:
Vandaag weer eens voor de verandering een interval training gedaan in plaats van een duurloop. Viel nog vies tegen al had ik achteraf de marges wat kunnen verlagen van mijn minimale hartslag. Was iets te optimistisch bij het instellen.
Kreeg ook vandaag het blad van de KNAU met daarbij een editie van Run&Read. Stond een klein stukje in over de marathon van New York en het lijkt me echt leuk om dat een keer te doen. Weet iemand hoe lang je moet trainen om een marathon in een enigzins leuke tijd uit te kunnen lopen?
Welke sport beoefen je?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:14 schreef jde_kok het volgende:
Haha, is het goed gegaan verder?
Ben zelf vanmorgen begonnen met trainen bij PSV. Eerst een intervaltraining gedaan, altijd leuk!
Denk niet dat het een profvoetballer is.quote:
Een marathon begint pas na 30KMquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:03 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen ervaring, maar ik vermoed dat je eerst gewoon eens moet kijken hoelang je het nu uithoudt. Als je het nu bij wijze van spreken al anderhalf uur vol kan houden, dan vermoed ik dat je met genoeg rustmomenten je volgend jaar mee kan doen met die marathon. Het zal vast sneller kunnen maar ik schat zo in dat je veel hersteltijd nodig hebt. De eerste 21 zijn goed te doen volgens mij, maar dan ben je pas op de helft, dat is grootste klap.
Ben overigens benieuwd naar iemand die wel is wezen trainen voor marathon
Hij zit sinds kort bij atletiek vereniging PSVquote:
Ja, zie de sig van Scighera:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:44 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Een marathon begint pas na 30KM
quote:- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
Weet je zeker dat je niet oververmoeid aan het raken bent? Dan krijg je namelijk ook dit soort reacties.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:05 schreef Scighera het volgende:
lol; het heeft een oorzaak; en dat lag misschien niet aan de fysieke voorbereiding, maar aan de mentale, ben er denk ik mentaal nog niet klaar voor dit soort wedstrijden. toen ik de lachten kreeg sloeg ook gelijk de angst erin voor dat troebele vieze water overal om me heen.
Zo'n idee had ik ook al, je raakt namelijk verstrikt in blessure op blessure?! Of lijkt dat maar zo?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:42 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet oververmoeid aan het raken bent? Dan krijg je namelijk ook dit soort reacties.
Het geeft natuurlijk een kick om veel van je lichaam te vragen en dat geeft een goed gevoel, maar het tempo waarop je je prestaties wilt verbeteren kan misschien net een tandje te hoog liggen?
dat weet ik zker; je gaat niet volgas va neen traingsweek naar een lange-afstand wedstrijd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:42 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet oververmoeid aan het raken bent? Dan krijg je namelijk ook dit soort reacties.
Het geeft natuurlijk een kick om veel van je lichaam te vragen en dat geeft een goed gevoel, maar het tempo waarop je je prestaties wilt verbeteren kan misschien net een tandje te hoog liggen?
Zeker tijd om eens wat te doenquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:17 schreef DragonChaser het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik dacht dat ik een droog moment had gevonden, maar na 5 minuten begon het natuurlijk te regenen..
Heb een stukje naar het strand gelopen, ik zou niet weten hoe ver het is. Maar ik liep 25 minuten heen en 20 minuten terug. En in het midden ff gestopt. Doe al jaren niet meer aan sport, dus vond het tijd weer eens wat te doen. Maar omdat ik nogal een beginneling ben, heb ik een aantal vraagjes
Rekken en strekken is 1 van de meest overschatte oefeningen, en wordt bij de moderne trainingsvormen dan ook niet meer gedaan. Het is een gewoonte dat stamt van vroeger. Warming-up en cooling down zijn wel echt belangrijk, de cooling down houd in dat je de laatste 3 minuten even langzaam uitloopt/jogt. Is je tempo al gelijk aan jogtemp, dan wandelen. Je lichaam heeft behoefte aan een rustige overgang van intensiviteit. Als je puur van 1 spier last hebt kan rekken wel goed overigens.quote:- Ik heb dus geen idee hoe ik moet rekken na het hardlopen. Ik heb een paar manieren gedaan (kan niet uitleggen welke), maar heb geen idee of dat dus goed is? Iemand die het mij kan uitleggen?
Eten wordt meestal op 1,5 uur tussenpoos geschat. Neem even de tijd nadat je gegeten hebt om je lichaam het eten te laten verteren om 2 redenen: 1) je lichaam heeft alle energie nodig om voedsel goed te verteren en 2) je energie van het eten kan je dan gebruiken tijdens het lopen. Drink even paar glazen 10 minuten voor je weggaat ongeveer, en drink ook als je weer terugkomt veel.quote:- Hoe zit het met eten en drinken voor en na het hardlopen. Welke tijdstippen zijn verstandig, en wat is het slimst om te eten en wat absoluut niet?
wat is een paar uur? als je hardloopt verbrand je ook meer, dus als je je leeg voelt eet je de volgende keer gewoon boterham meer vantevorenquote:
Ik heb nu een paar uur voor het lopen gewoon brood gegeten en vlak voor ik weg ging wat water gedronken. Toen ik terug kwam een flesje AA en straks gewoon avondeten. Ik weet niet of dat goed is want ik voel me beetje leeg en draaierig..
Rust is net zo belangrijk als het lopen zelf. Zeker als je lichaam de inspanning nog niet gewend is (ook als je later dus de afstand weer uitbreid, of ineens sneller wil gaan lopen). Neem voor elke grote inspanning 2 rustdagen erna. Voor kleinere, routine loopjes kan 1 dag genoeg zijn. Begin vooral met het aantal keer lopen wat je zelf het fijnst vind. Je kan jezelf 4 weken afbeulen, maar je kan beter gewoon een jaar lang 2x per week wat lopen en er disipline in krijgen. Vooruitgang komt altijd wel bij iedereen, enige wat daarvoor meetelt is volhouden.quote:- Hoe vaak is het verstandig om te lopen in de week voor een beginner?
Wat ik altijd zeg is dat je hardlopen niet als een verplichting moet zien, maar puur voor even buiten lopen in alle rust (of met muziek) even alleen zijn en verstand op nul. Zeker als je het fijne gevoel van hardlopen te pakken hebt dan is het de ideale sport die je overal kan doen in wisselende omgeving op elk tijdstipquote:- Verder nog tips?
succes, hou ons zeker op de hoogtequote:Overigens ben ik van plan op 9 september de Pierloop te lopen (IJmuiden) van 7.5 km.
graag gedaan, maar ik ben overigens geen kenner. Ik heb mijn info uit alle kennis die ik zelf verschaard heb, al zal ik vast wel ergens verkeerde bronnen hebben. Ik vertrouw erop dat iemand me hier dan wel verbeterdquote:BVD
OMG dit is echt mijn nachtmerrie. Ik ben al van kinds af aan fobisch bang voor honden, ik steek de straat over als ik langs ze moet, en als dat niet kan draai ik om een loop ik een andere route. Als dit mij zou gebeuren zou ik denk ik nooit meer durven hardlopen. Heel veel succes met herstellen. Heb je tel;efoon/adresgegevens van de eigenaar? ik zou hier echt proberen werk van te maken. Als je wordt aangreden buiten jouw schuld heb je toch ook op vanalles recht? Wat een klotebeesten zijn het ook! En vooral klotebazen! Als je hond niet los kan lopen doe m dan ook vast!! Oh ik kan me hier echt zo kwaad om maken. Succes!quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:51 schreef Black-Hole het volgende:
Even me afreageren of alle hondenbezitters hier dun hun hond los laten lopen of gewoon dumpen![]()
![]()
Vanavond lekker gelopen was bijna klaar maar wat kwam ik ineens tegen; een loslopende/zwervende valse bouvier die het op mij gegunt had. Resultaat: gebeten, op m'n plaat gegaan, hand, elleboog, schouder en rug liggen open en mijn enkel zit nu in een drukverband. Gelukkig niks gebroken (had fotos laten maken) maar wel een droom in duigen. Zit nu gedwongen 2 dagen thuis met de voet omhoog en mag volgende week terugkomen. Enkel is flink dik nu en te pijnlijk om op te staan.
Had me zo verheugd op mijn eerste wedstrijd op vrijdag 8 september. De wedstrijd waarvoor ik nu al ruim 4 maanden voor train. Allemaal om zeep geholpen door die klote hond![]()
![]()
En ja, ik ben dus bang voor honden![]()
Ik vraag me af hoe kom je er zo bang voor?! Ik snap er ook werkelijk niks van dat die honden nooit op mij afkomen draven?!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:00 schreef annoh het volgende:
[..]
OMG dit is echt mijn nachtmerrie. Ik ben al van kinds af aan fobisch bang voor honden, ik steek de straat over als ik langs ze moet, en als dat niet kan draai ik om een loop ik een andere route. Als dit mij zou gebeuren zou ik denk ik nooit meer durven hardlopen.
Ja het is bij mij typisch een fobie: hond --> lichamelijke angstreactie. De leuke "Hij doet niks hoor"opmerkingen zijn dan ook absoluut niet aan bij besteed, het is gewoon niet rationeel. Het is trouwens opvallend hoeveel mensen hij doet niks hoor zeggen terwijl dat beest vanalles aan het doen is (blaffen, springen etc.). En voor dat blokje om lopen etc. daar geef ik die honden/bazen niet de schuld van, dat is mijn eigen probleem, maar toen ik bijna van mn angsten af was ben ik een keer door 4 doorgedraaide (kleine) honden van mn fiets af gebeukt (ik was zo bang dat ik me niet eens kan herinneren hoe) zodat het nu weer best erg is. En zelfs toen riepen die twee trutten van bazen "Ze doen niets hoor". Bazen moeten eens inzien dat niet iedereen dol is op honden (sommigen snappen er NIETS van dat je hun hond niet leuk vindt) en dat ze mensen echt bang maken, waar ze in hun verdere leven ook last van hebben. *Frustratie*quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:09 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe kom je er zo bang voor?! Ik snap er ook werkelijk niks van dat die honden nooit op mij afkomen draven?!
Thanksquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:00 schreef annoh het volgende:
Heel veel succes met herstellen. Heb je tel;efoon/adresgegevens van de eigenaar? ik zou hier echt proberen werk van te maken.
Heel herkenbaar, ik ben ook altijd de eerste die ze bespringen als ik binnenkom. Ook al weet het baasje dat ik er absoluut niks van moet hebben. Maar goed, ondanks deze tegenslag ga ik wel verder met lopen hoor. Ga straks verder met cardiofitness en spinning om mijn conditie nog verder te vergreten. Ben een echte mooi weer loperquote:Ja het is bij mij typisch een fobie: hond --> lichamelijke angstreactie. De leuke "Hij doet niks hoor"opmerkingen zijn dan ook absoluut niet aan bij besteed, het is gewoon niet rationeel. Het is trouwens opvallend hoeveel mensen hij doet niks hoor zeggen terwijl dat beest vanalles aan het doen is (blaffen, springen etc.).
Bedankt voor je reactiequote:Op maandag 28 augustus 2006 23:01 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Zeker tijd om eens wat te doen, goed iniatief! 45 minuten lopen is al best een behoorlijk begin, je kan met behulp van websites (uit de OP) bepalen hoelang de afstand ongeveer is. Overigens maakt het voor een beginner niet uit hoe hard je loopt, de grootste kluif is het volhouden ervan.
[..]
Rekken en strekken is 1 van de meest overschatte oefeningen, en wordt bij de moderne trainingsvormen dan ook niet meer gedaan. Het is een gewoonte dat stamt van vroeger. Warming-up en cooling down zijn wel echt belangrijk, de cooling down houd in dat je de laatste 3 minuten even langzaam uitloopt/jogt. Is je tempo al gelijk aan jogtemp, dan wandelen. Je lichaam heeft behoefte aan een rustige overgang van intensiviteit. Als je puur van 1 spier last hebt kan rekken wel goed overigens.
[..]
Eten wordt meestal op 1,5 uur tussenpoos geschat. Neem even de tijd nadat je gegeten hebt om je lichaam het eten te laten verteren om 2 redenen: 1) je lichaam heeft alle energie nodig om voedsel goed te verteren en 2) je energie van het eten kan je dan gebruiken tijdens het lopen. Drink even paar glazen 10 minuten voor je weggaat ongeveer, en drink ook als je weer terugkomt veel.
Voor hardlopen worden vaak 3 tijdstippen van aanvang erg fijn gevonden:
- sochtends na een licht ontbijt voor het werk
- smiddags eind van de middag voor het avondeten, na wat brood ofzo om een uur of 4.
- laat in de avond ruim na avondeten
Wat je eigen voorkeur heeft is puur persoonlijk, wel is aan te raden vaak op hetzelfde tijdstip te lopen omdat je lichaam hier ook aan gaat wennen (puur voor gemak dus).
Wat je wel en niet moet eten? zou het niet weten eerlijk gezegd. Banaan is natuurlijk all-time favoriet voor instand energie in ieder geval![]()
[..]
wat is een paar uur? als je hardloopt verbrand je ook meer, dus als je je leeg voelt eet je de volgende keer gewoon boterham meer vantevoren
[..]
Rust is net zo belangrijk als het lopen zelf. Zeker als je lichaam de inspanning nog niet gewend is (ook als je later dus de afstand weer uitbreid, of ineens sneller wil gaan lopen). Neem voor elke grote inspanning 2 rustdagen erna. Voor kleinere, routine loopjes kan 1 dag genoeg zijn. Begin vooral met het aantal keer lopen wat je zelf het fijnst vind. Je kan jezelf 4 weken afbeulen, maar je kan beter gewoon een jaar lang 2x per week wat lopen en er disipline in krijgen. Vooruitgang komt altijd wel bij iedereen, enige wat daarvoor meetelt is volhouden.
[..]
Wat ik altijd zeg is dat je hardlopen niet als een verplichting moet zien, maar puur voor even buiten lopen in alle rust (of met muziek) even alleen zijn en verstand op nul. Zeker als je het fijne gevoel van hardlopen te pakken hebt dan is het de ideale sport die je overal kan doen in wisselende omgeving op elk tijdstip![]()
[..]
succes, hou ons zeker op de hoogte![]()
[..]
graag gedaan, maar ik ben overigens geen kenner. Ik heb mijn info uit alle kennis die ik zelf verschaard heb, al zal ik vast wel ergens verkeerde bronnen hebben. Ik vertrouw erop dat iemand me hier dan wel verbeterd
Spreek nu alleen voor de zomer/lente: een strakke korte broek met daarboven of een hemdje of shirt wat lichtgewicht is, goed ventileert en het vocht goed af laat drijven. Zelf ga ik eigenlijk altijd voor kleding naar winkels als Run2day, daar hebben ze goed spul, veel keus en geven ze je goed advies.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:37 schreef DragonChaser het volgende:
edit: Nog ff een vraagje. Wat vinden jullie nou echt lekkere kleding om in hard te lopen? Ik ga namelijk binnekort wat aanschaffen
positieve spiralen zijn tofquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:38 schreef jde_kok het volgende:
Ik heb de smaak echt helemaal te pakken. Zaterdag dus gestart met de KNAU Start to Run. Omdat ik daar maar 1x heen kan ook doorgegaan bij PSV Atletiek. Zaterdag een interval gedaan van 4x 400m rust en 4x 800m flink lopen. Maandag krachttraining gedaan en op de roeimachine gezeten.
Vandaag dus de 1e vervolgtraining bij PSV. Ik was ingeschaald in groep 2, die minimaal een half uur kunnen hardlopen. We hebben een duurloop gedaan en heb geen moment het gevoel gehad dat ik stuk ging. Hoogste hartslag was 160bpm. Uiteindelijk kon ik tussendoor wel uitstappen en terug gaan, maar ik ben doorgegaan. Uiteindelijk een 7,2 km gelopen in 46 minuutjes. De mensen waren verbaast dat ik samen met iemand anders zo makkelijk mee kon met zo weinig looptraining en ervaring. Komende donderdag heb ik wederom een intervaltraining en dinsdag mag ik meteen mee met een hogere groep omdat dit te langzaam ging. Mensen konden het niet volgen, terwijl ik een hartslag had van 135 bpm.
Er werd al gezegd dat ik mijn plannen voor de ROC run van de 3km naar de 6km moet verzetten. Eventueel kon ik al toetrainen naar de halve marathon...
Toch leuk om elke keer weer die complimenten te horen.
Ik trek altijd gewoon wat normale sportkleding uit de kast, korte broek en een shirtje. Voldoet prima zolang je niet iemand bent die zich helemaal kapot zweet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:37 schreef DragonChaser het volgende:
[..]
knip
edit: Nog ff een vraagje. Wat vinden jullie nou echt lekkere kleding om in hard te lopen? Ik ga namelijk binnekort wat aanschaffen
Ik ben zo iemand die zich helemaal kapot zweet, mijn t-shirt kun je echt uitwringen als ik gelopen hebquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:40 schreef Robocock het volgende:
[..]
Ik trek altijd gewoon wat normale sportkleding uit de kast, korte broek en een shirtje. Voldoet prima zolang je niet iemand bent die zich helemaal kapot zweet.
Voor de herfst heb ik wel een longsleeve bij run2day gekocht, want met een capuchontrui rennen bleek ook niet zo relaxed![]()
Zelf heb ik nog geen winterkleding, daar ga ik in oktober wel achteraan.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:55 schreef Lorn het volgende:
Ik heb een vraagje over kleding. Volgende week ga ik beginnen met hardlopen via Start To Run en ik vroeg me af wat ik voor kleding nodig heb? Ik ben vandaag even in de stad gaan kijken en het aantal verschillende sportbroeken was nogal hoog. Van heel dun tot dik gevoerd... wat is het handigst? Loop je ook in lange broek of doe je dat voornamelijk in korte broeken? En hoe zit het in de winter?
Ben benieuwd wat jullie zoal gebruiken!
http://www.loopagenda.nl/quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
Heeft er iemand een goede,complete site met alle hardloopevenementen? Heb er wel een paar, maar die zijn nooit echt compleetEn dat is zonde.
Gebruikte Prorun, maar die is niet echt compleet zie ik nu weerquote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef gras het volgende:
[..]
http://www.loopagenda.nl/
http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=852
http://www.uitslagen.nl/
Ik weet niet welke jij gebruikt, maar volgens mij kun je weinig missen als je deze sites in de gaten houd.
Wat is jouw streeftijd?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:12 schreef Klapdeur het volgende:
Hoppa!
Net bericht gekregen over de Dam tot Damloop! Startnummer en locatie is nu bekend, nu nog even wachten op m'n shirt.
Startnummer: #31 442
Groep: trimloop 3e tijdgroep
Startvak: 14
Starttijd: 14:50
Aangezien er zo'n 2000 mensen 10 minuten eerder starten dan ik, kan ik over het gehele parcours mensen inhalen, dat is zo relaxt om ergens naar toe te lopen.![]()
1.10 is mijn streeftijd geworden, zat eerst richting het uur / 1.05 te kijken maar ik heb de laatste twee weken niks meer gedaan...quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:42 schreef Robocock het volgende:
[..]
Wat is jouw streeftijd?
Heb nog niets gehoord, maar ik loop mee via werk. Volgens mij starten die nog een stuk eerder.
Via de post Grumpquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:24 schreef Grumpey het volgende:
hoe heb je die info gekregen Klapdeur?
Wat voor last van je knie? Zit het aan de buitenkant, aan de onderkant van je knie? In dat geval is het nl. precies de blessure die ik had en die erg veel voor schijnt te komen en dan is de spier van je knie naar je heup niet goed opgerekt, of zoiets. Hoe dan ook, ik dacht dat het overbelasting was door de Zevenheuvelenloop en nam steeds veel rust, maar een bezoek aan de fysio maakte duidelijk dat juist dat rust nemen funest was en dat het wsch ook was gekomen doordat ik na de Zevenheuvelen abrupt een paar weken was gestopt (had er wel effe genoeg van na al dat trainen, en het regende steeds).quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:24 schreef JedaiNait het volgende:
Ik wil ook de Damloop gaan lopen (4 mijl), maar heb momenteel tijdens trainingen het probleem dat ik last van mijn knie krijg. Dit heb ik al een week of twee en de afgelopen tijd heb ik dan ook erg weinig getrained.
Nu vraag ik mij af wat verstandiger is,
Wel 2-3 keer in de week trainen en stoppen zodra ik mijn knie voel, of
Niet trainen en zonder voorbereiding naar de Damloop toe te gaan.
Verder heb ik nog een tweede vraag. Ik weet niet waar deze blessure door komt, maar volgens mij doe ik niet echt een goede warming-up en zijn mijn schoenen ook niet goed genoeg. Financieel gezien komen nieuwe schoenen niet echt goed uit momenteel, maar kan iemand aangeven wat een goede warming-up is voor het hardlopen?
Welke streeftijd heb jij ingevuld?quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:11 schreef reintje17 het volgende:
zit in dezelfde groep als jouw klapdeur
heb nr 30666
Jouw omschrijving komt me wel bekend voor en het begon ook nadat ik een aantal weken minder en zelfs twee weken helemaal niet gelopen had. Ik ga je tip dus maar opvolgen (wel voorzichtig aan uiteraard). Bedankt!quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Wat voor last van je knie? Zit het aan de buitenkant, aan de onderkant van je knie? In dat geval is het nl. precies de blessure die ik had en die erg veel voor schijnt te komen en dan is de spier van je knie naar je heup niet goed opgerekt, of zoiets. Hoe dan ook, ik dacht dat het overbelasting was door de Zevenheuvelenloop en nam steeds veel rust, maar een bezoek aan de fysio maakte duidelijk dat juist dat rust nemen funest was en dat het wsch ook was gekomen doordat ik na de Zevenheuvelen abrupt een paar weken was gestopt (had er wel effe genoeg van na al dat trainen, en het regende steeds).
Moest van die rekoefeningen doen (staan met je benen gekruist en dan met je arm omhoog naar links buigen -blessure zat rechts-) en toen verdween het probleem inderdaad vrij snel. Nu heb ik weer een hele tijd nauwelijks gelopen en prompt voelde ik afgelopen zondag m'n knie weer.
(Overigens zei die fysio wel dat de tactiek "goed rekken en gewoon doortrainen" niet meer werkt als de blessure al TE erg is geworden, dus pas wel effe op voor je klakkeloos mijn scenario volgten bezoek eventueel zelf ook een sportarts!
Ik ben onervaren en weet er niet zoveel van, maar gemiddeld 15 km/h is best snel voor een beginnend hardloper.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef degelebeer het volgende:
Ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst hardgelopen. De batavierenrace vond namelijk plaats. In de week voordat het evenement had ik 2 x getraind. Op de ochtend zelf liep ik 6,4 kilometer met gemiddeld 15,00 km/h en een half uurtje later nog eens 5,1 kilometer met 13,75 km/h omdat we voor die laatste etappe geen loper konden vinden. Nu was ik wel benieuwd naar jullie reacties of die snelheden voor een beginnend loper als ik goed is, of dat ik nog kan trainen om er meer uit te halen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 10 jaar gevoetbalt heb, en nu sinds 2 jaar tennis, dus m'n conditie is altijd wel naar behoren geweest.
Nogal. Daarmee kun je zowat in het universiteitsteam volgens mijquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben onervaren en weet er niet zoveel van, maar gemiddeld 15 km/h is best snel voor een beginnend hardloper.
waar, hoe laat, hoe lang?quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:23 schreef thaleia het volgende:
Ik ben iets te hard van stapel gelopen qua trainen, niet zozeer qua hardlopen maar ik wilde het fietsen niet eraan geven en het was erg hectisch op m'n werk en een cursus werd later dan ik had gedacht enz enz.....met dan ook nog al dat trainen erbij leidt dat tot een zwaar hoofd en irritante keelpijn & gehoest.
Ik ga de Bridge to Bridge van a.s. zondag dus maar even laten zitten, iemand interesse om gratis mee te lopen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:35 schreef Black-Hole het volgende:
Even een update na mijn klapper van vorige week:
Ben weer volledig hersteld en kan weer pijnloos lopen. Ga dit weekend weer eens voorzichtig een stukje lopen en kijken hoe dat gaat.
Je woont in de tramhalte?quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Grumpey het volgende:
als het goed is ga ik komende maandag de informatie ophalen over de dam tot damloop bij mijn oude woonadres (kon geen verhuiswijziging doorgeven namelijk). Ben benieuwd, heeft iemand hier idee hoelaat de startgroep met geschatte eindtijd 1:20 van start gaat?
Overigens is het van mijn woning naar de start ongeveer 5 minuutjes lopen
quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:01 schreef Robocock het volgende:
[..]
Je woont in de tramhalte?
Ik vertrek 13:40, en dat is businessloop, die dus eerder vertrekt dan de niet-businesslopers
Nogalquote:Op zondag 10 september 2006 13:24 schreef DragonChaser het volgende:
Yes! Het is me geluktIk heb gisteren de 7,5KM gelopen in 33:35.
Mijn bedoeling was om het binnen 40 minuten te halen en dat is ruimschoots gelukt![]()
Als je de trimloop meedoet zegt je verwachtte eindtijd niks heb ik zelf ondervonden dus je kan in een van de 4 laatste groepen komenquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Grumpey het volgende:
als het goed is ga ik komende maandag de informatie ophalen over de dam tot damloop bij mijn oude woonadres (kon geen verhuiswijziging doorgeven namelijk). Ben benieuwd, heeft iemand hier idee hoelaat de startgroep met geschatte eindtijd 1:20 van start gaat?
Overigens is het van mijn woning naar de start ongeveer 5 minuutjes lopen
Wel goede schoenen?quote:Op maandag 11 september 2006 21:09 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben sinds kort van de rondjes door het park af en loop nu een leuke route door de stad, maar ik merk wel dat ik veel meer last van mijn knieën krijg. Misschien zelfs wel zoveel last dat ik weer terug naar het onverharde park ga, al hangen die rondjes me wel redelijk de keel uit.![]()
Ja, ik heb vrij nieuwe Asics die verder prima zitten.quote:
Dan weet ik het ook nietquote:Op maandag 11 september 2006 21:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik heb vrij nieuwe Asics die verder prima zitten.
Ik ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 00:07 schreef Robocock het volgende:
Nog mensen die met de ING Amsterdam Marathon iets gaan doen, 15 oktober?
Ik loop de 10 km![]()
dat vind ik een leuke afstand. Halve marathon heb ik geen zin in, lange afstanden trainen vind ik vrij saai. Dam tot Dam is 16 km, en dat is mijn max wel wat ik wil qua afstand. En die is zondag, en heb nog geen 1 x 16 km gelopen
![]()
Pff, vandaag, de day after doet mijn rechterknie nog meer pijnquote:Op maandag 11 september 2006 21:09 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben sinds kort van de rondjes door het park af en loop nu een leuke route door de stad, maar ik merk wel dat ik veel meer last van mijn knieën krijg. Misschien zelfs wel zoveel last dat ik weer terug naar het onverharde park ga, al hangen die rondjes me wel redelijk de keel uit.![]()
Klinkt als een blessure die ik ook heb gehad twee maanden geleden. Waarschijnlijk heb je een overbelaste spier bij je knie (geen idee hoe die spier heet). Als je vooral last hebt met traplopen, dan weet ik het zeker. Rust is dan de enige remedie. Lees: niet hardlopen! Zwemmen of fietsen, rustig aan natuurlijk, kan het herstelproces versnellen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pff, vandaag, de day after doet mijn rechterknie nog meer pijn. Ik ga wel even googlen. Misschien is het alleen maar even inkomen, anders wordt het terug naar de onverharde wegen. Ik ben namelijk wel bang om iets te blesseren. Ik ben ongeveer 102 kg (en 1m97, dus dat scheelt), dus misschien ben ik naar verhouding nog te zwaar voor de verharde weg.
![]()
Je hebt de juiste strategie gekozen! Het heeft helemaal geen zin om in de laatste week voor een wedstrijd nog hard te trainen. Je kunt beter je lichaam de tijd geven om volledig te herstellen. Ook hoef je niet zo bang te zijn dat je flink pijn gaat lijden. Doordat je in een grote meute loopt, gaat het allemaal wat makkelijker.quote:Op dinsdag 12 september 2006 08:59 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik ook
Ik ook
Ik ook
!
Ik loop ook de 10 km 15 okt en ik ben echt zenuwachtig voor de dam tot dam loop! Ik heb dus wel 13.5 vrij probleemloos gelopen, maar de laatste training was volledig knudde. Ik heb nu gekozen voor de rust techniek. Ik ga woensdag nog even een half uurtje/45 minuten, zorg dat ik volledig uitgerust ben, en dan wordt het maar afzien daar. Brrr!
Ik loop nu sinds 5 maanden hard en mijn conditie is echt flink vooruit gegaan, maar die was ook 0,0. Ook ben ik afgevallen, alleen niet op de plek die ik wilquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:24 schreef jorienvdherik het volgende:
Leuk topic, stel je gaat voor het eerst echt elke dag een half uur sochtends hardlopen,
krijg je dan een veel betere conditie, val je nog wat af ook ?
Hmm dat klinkt ook wel een beetje als waar ik last van heb... Hoop het niet, maar ik heb morgen een afspraak met een sportarts.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:12 schreef corny het volgende:
[..]
Klinkt als een blessure die ik ook heb gehad twee maanden geleden. Waarschijnlijk heb je een overbelaste spier bij je knie (geen idee hoe die spier heet). Als je vooral last hebt met traplopen, dan weet ik het zeker. Rust is dan de enige remedie. Lees: niet hardlopen! Zwemmen of fietsen, rustig aan natuurlijk, kan het herstelproces versnellen.
Als ik 16 km in een ziekelijk tempo heb gelopen en dus helemaal kapot ben, heb ik echt geen trek in een biertje hoor.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:54 schreef Robocock het volgende:
Wel zin in de Damloop btw, eerste x dat ik meedoe met zo'n groot hardloopevenement![]()
Loop samen met een paar vrienden van me, en na de loop zullen we wel een paar biertjes drinken in Zaandam![]()
![]()
Is het daar een beetje gezellig na afloop?
Hmja, ik ga het maar wat rustiger aan doen. Wel balen, ben net lekker bezig, krijg je dit.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:12 schreef corny het volgende:
[..]
Klinkt als een blessure die ik ook heb gehad twee maanden geleden. Waarschijnlijk heb je een overbelaste spier bij je knie (geen idee hoe die spier heet). Als je vooral last hebt met traplopen, dan weet ik het zeker. Rust is dan de enige remedie. Lees: niet hardlopen! Zwemmen of fietsen, rustig aan natuurlijk, kan het herstelproces versnellen.
Quadriceps rekken dus. Ehm. Waar zitten die?quote:Lopersknie
Pijn rondom de knieschijven en stijfheid van het kniegewricht. In ernstige gevallen veroorzaakt het buigen van de knie een vervelende pijn. Meestal ontstaat een dergelijke blessure door te veel, te hard of te voortvarend trainen.
Tip: druk op de knie. Als u een pijnlijke plek ontdekt, kunt u deze behandelen met ijs. Vindt u geen pijnlijke plek, dan heeft behandeling met ijs ook geen zin. Als de knie gezwollen is, is het raadzaam uw arts te consulteren. Zwellingen zijn een indicatie van een ernstige blessure en het herstel kan drie tot vier maanden duren.
Een lopersknie kan ontstaan wanneer de hamstrings te strak gespannen zijn, wanneer de quadriceps beter ontwikkeld zijn dan de hamstrings, of - in het geval van beginnende lopers - als de quadriceps nog niet goed ontwikkeld zijn. Elke loper dient rekoefeningen te doen, waardoor de quadriceps en de hamstrings sterker worden. Wie met deze blessure wel kan lopen, moet heuvelafwaarts lopen vermijden. Loop op schoenen die goede ondersteuning bieden en een duurzame zool hebben. Ook kunt u een kniebeschermer dragen met een uitsparing voor uw knieschijf.
Naar mijn weten de voorzijde van je bovenbenen. Grote spieren, die je oa spant door je been te strekken, dan voel je ze goed.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, ik ga het maar wat rustiger aan doen. Wel balen, ben net lekker bezig, krijg je dit.![]()
Volgens Runnersweb zou het ook nog dit kunnen zijn:
[..]
Quadriceps rekken dus. Ehm. Waar zitten die?![]()
Wat leuk zoveel mensen van dit topic bij dezelfde wedstrijd! Ik zit totaal aan de andere kant van het land, helaas, maar wel tof om te lezen ditquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:02 schreef Klapdeur het volgende:
Oké ik ben eens benieuwd wie er hier allemaal mee gaan doen met de Dam tot Damloop en wat hun streeftijden zijn? Eventueel een startnummer erbij, misschien kunnen mensen nog meeten.
Heb een beetje het topic doorgekeken en kwam op de volgende namen uit?
Allereerst zou ik niet elke dag gaan lopen, maar om de dag lopen. Las een rustdag in.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:24 schreef jorienvdherik het volgende:
Leuk topic, stel je gaat voor het eerst echt elke dag een half uur sochtends hardlopen,
krijg je dan een veel betere conditie, val je nog wat af ook ?
Hmm, als voorbereiding op het gesprek met die arts ben ik zojuist een eind gaan lopen, zodat ik ook daadwerkelijk last van mn knie heb als ik daar zit...quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:07 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt ook wel een beetje als waar ik last van heb... Hoop het niet, maar ik heb morgen een afspraak met een sportarts.
Ik hoop dat ie me vertelt dat het gewoon een kwestie van nieuwe schoenen is, dan kan ik zondag gewoon de Dam tot Damloop doen... Als ik moet gaan rusten vraag ik me af of ik wel weer de discipline krijg om weer intensief (3x per week) te gaan lopen...
Is de zevenheuvelenloop leuk? Ik zit te twijfelen want ik moet wel 1,5 uur met de trein daarheen, en dat is nog niet zo erg, maar als ik helemaal moe ben moet ik natuurlijk ook weer terug! Maar het lijkt me wel leuk om nog een 15km loop in mn agenda te hebben. Ik ben nog in dubio.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:07 schreef thaleia het volgende:
[..]
Mochten er (behalve Wolfje uiteraard) nog meer mensen van plan zijn om mee te gaan doen met de Zevenheuvelen: schrijf je op tijd in, ik kreeg een mail dat het erg hard loopt en naar verwachting nog sneller vol zal zitten dan vorig jaar. Nou sturen ze elk jaar zo'n "dreigmail", maar toch
Ik vind van wel omdat het parcours erg mooi is (Groesbeek! Heilig Landstichting! Berg en Dal!) en qua trein is er in elk geval wel het voordeel dat ze een treinarrangement hebben dus je kunt goedkoop een kaartje kopen bij je inschrijving. (Schijnt dat de treinen van en naar Nijmegen die dag ook wel erg vol zitten....)quote:Op woensdag 13 september 2006 15:26 schreef annoh het volgende:
Is de zevenheuvelenloop leuk? Ik zit te twijfelen want ik moet wel 1,5 uur met de trein daarheen, en dat is nog niet zo erg, maar als ik helemaal moe ben moet ik natuurlijk ook weer terug! Maar het lijkt me wel leuk om nog een 15km loop in mn agenda te hebben. Ik ben nog in dubio.
60 cent was ik kwijtquote:Op donderdag 14 september 2006 14:29 schreef Klapdeur het volgende:
Ofwel zondag gratis verkrijgbaar, dan haal ik hem dan wel....
Heb ze ook aan me moeder gevraagd hoor:Dquote:Op zondag 17 september 2006 00:38 schreef annoh het volgende:
ja kut ik heb een probleem! Ik heb hier helemaal geen veiligheidsspeldjes om dat nr vast te maken! Shiiit!
Ik heb alleen nog een paar foute buttons liggen....
Nu slapen, morgen de grote dag.
ik zit in zelfde startgroep en heb ook shirt. Net pas weer internet, sorry voor late reageren. Denk niet dat je het meer op tijd leest, maar zal kijken of ik jouw startnummer nog ziequote:Op maandag 11 september 2006 17:14 schreef Klapdeur het volgende:
Ik heb zelf 1.10 opgegeven en zit in trimgroep 3, lijkt me niet dat er zoveel mensen zijn die dat sneller gaan afleggen...
Grump heb jij ook zo'n shirt erbij of enkel een startnummer?
Succes! Sterkte met je longenquote:Op zondag 17 september 2006 09:19 schreef Wolfje het volgende:
Ha, leuk dat zo veel mensen uit dit topic zich gaan uit sloven vandaag!
Ik ga vandaag een 10.5km rennen en aangezien de echte bikkels zich aan de 15km wagen, heb ik een redelijke kans om hoog te eindigen. Nu moet ik alleen hopen dat ik niet te veel last krijg van bronchitis zoals de laatste twee weken gebruikelijk was.
@annoh: ik denk dat de organisatie ook nog wel ergens speldjes heeft. Je zult immers vast niet de enige zijn die die dingen niet heeft. Volgens de website is er een helpdesk voor het centraal station. Dat lijkt mij een goede plek om je zoektocht te beginnen!
Veel succes iedereen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |