quote:Net terug van de eerste 10 kilometer, heb er 1 uur en 7 minuten over gedaan. Had wel wat stoplichten tegen dus ik haal er 3 minuten af. Had zelf gehoopt op een iets snellere tijd van 1 uur.
Ondanks de temperatuur ging het erg lekker. Had na mijn ronde nog genoeg energie over en had het gevoel dat ik nog wel een half uur kon doorlopen. Wat wel tegenviel was het tempo wat nogal schommelde, zat steeds tussen de 155 en 162 bpm. Ga daarom ook voor de volgende ronde een ondergrens instellen op mijn hartslagmeter van 158 bpm. Zo weet ik precies wanneer ik weer iets moet versnellen in plaats van steeds op het horloge te kijken. Denk dan ook dat mijn tijd onder het uur uitkomt wat wel het streven is.
Op naar de volgende 10 kilometer en naar een tijd tussen de 50 en 55 minuten voor begin september. Heb dan mijn eerste wedstrijd waar ik nu constant voor aan het trainen ben
Good workquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:03 schreef Black-Hole het volgende:
Mijn laatste post uit het vorige topic:
[..]
Ging allemaal soepel al heb ik wel even rustig moeten uitlopen. Toen ik stopte na die 10 kilometer voelde het heel raar, het normale lopen voelde ineens heel onnatuurlijk aan omdat je heel lang in een ander ritme hebt gelopen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:26 schreef Grumpey het volgende:
eerste keer 10 km, hoe beviel die? Nog vermoeidheid voelen opkomen, of juist pijn in je benen of ging het allemaal goed soepel?
er bestaat niet iets als een herstelloopje; je kan je intensiteit misschien wel laag houden; maar de impact op spieren. pezen en botstructuren hou je. jquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ging allemaal soepel al heb ik wel even rustig moeten uitlopen. Toen ik stopte na die 10 kilometer voelde het heel raar, het normale lopen voelde ineens heel onnatuurlijk aan omdat je heel lang in een ander ritme hebt gelopen.
Geen pijntjes of wat dan ook, kon alleen net erg moeilijk opstaan maar dat kwam niet door spierpijn of zo![]()
Voor mijn gevoel kan ik zeker een stukje harder, wilde gister alleen de afstand en het parcours ervaren. Die tijd komt nog wel en zal al beter zijn als mijn tempo constanter wordt wat ik wil gaan proberen met de hartslagmeter (ondergrens instellen).
Morgen maar een 'herstellende' loop van een kilometer of 6/7.
ah, nog een gevalletje dam tot dam?quote:Op zondag 30 juli 2006 00:11 schreef Robocock het volgende:
Was echt een prima hardloop weertje vanavond![]()
Moest weer even wat gebeuren na al deze warme dagen![]()
8 km gelopen, 41 mins. Had nog genoeg over eigenlijk.
Volgende week 10, en daarna elke week 1 opbouwen tot de 16.
Yepsquote:
Das een mooie tijd ja. Vreemd dat ze het adres niet even kunnen aanpassenquote:Op zondag 30 juli 2006 00:47 schreef Grumpey het volgende:
laatst 16 km al keertje gelopen in 1 uur 14 min, wil uiteindelijk richting de 1u 10 min maar merk dat ik toch wel erg last van schroeisel kreeg dat vervangen moet gaan worden. En laat ik daar nu eens geen geld voor hebben
Maar goed, in ieder geval op schemahoop op mooi weer, en dat mijn startnummershirt goed wordt afgeleverd want ik ben verhuisd en dat konden ze niet meer veranderen...
180quote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef jde_kok het volgende:
Intervaltraining gedaan. 4*4 minuten op hartslag van 180 gelopen. Daarna telkens 2 minuten rustig joggen om de hartslag richting de 150 te laten dalen. In totaal dus 25 minuten gelopen.
Als ik me kapot loop heb ik een hartslag van rond 198quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
180![]()
Zo hoog heb ik mijn hartslag nog nooit gezien. Max zit nu op 172 dacht ik. Maar ik heb ook nog nooit 4 minuten helemaal voluit gelopen![]()
gewoon tegen jezelf zeggen dat die vent uit je usericon je achterna zit. dat is een goede stimulansquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:28 schreef Beach het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen, maar gister had ik al heel snel buikpijn.
Daardoor was ik ook al na 10 minuten buiten adem![]()
hmm:P duurloop op HR 180bpm in dit soort weersomstandigheden ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:38 schreef jde_kok het volgende:
Erg rustig hier, helaas...
Vandaag een duurloopje gedaan. Kon makkelijk blijven lopen met een hartslag van rond de 178/179 zonder echt kapot te gaan.
Ik ga het zo ook ervarenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:36 schreef Grumpey het volgende:
overigens is het fantastisch loopweer vandaag, lage luchtvochtigheid en koel briesje
Yup, er zit steady vooruitgang in. Ik weet nooit precies wat mijn afstand is, maar ik loop (nog) niet zo vreselijk hard. Meisjes haal ik wel in, maar andere jongens halen mij weer inquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:30 schreef Grumpey het volgende:
wat voor afstand heb je weten af te leggen svyatagor? de tijd wordt al steeds wat langer he
Ik woon in Utrecht, maar zou eigenlijk inderdaad eens op onderzoek moeten uitgaan naar een mooie route. Ik heb wel eens wat anders geprobeerd, maar dan loop je al vrij snel langs een drukke, stinkende autoweg. En om nou eerst ergens heen te fietsen is ook weer zoiets...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:40 schreef Grumpey het volgende:
zeker netjes
hele tijd zelfde rondje is ideaal voor tijdmeting, maar wordt je niet misselijk?geen andere mooie paden in de omgeving? Woon zelf in de grachtengordel amsterdam en zelfs hier zijn er lange wandelroutes zonder stoplichten te vinden langs de amstel naast rondjes lopen in het vondelpark
![]()
Het houdt de afwisseling beetje in parcour en daar houd ik zelf wel van eerlijk gezegd
www.studentenwoningweb.nlquote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:55 schreef Klapdeur het volgende:
Gelukkig ben ik dan niet de enige die dat heeft.
Ik ga naar de HES, zit naast de ArenA. Even kijken waar ik een kamer kan regelen, zal nog wel even duren met deze giga wachtlijsten.
Die heb ik ook gekochtquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:57 schreef Klapdeur het volgende:
Ze zijn ¤20 bij de Lidl, ik heb er eentje en ben er tot nu tevreden over! Ze zijn gisteren in de aanbieding gegaan.
je hartslag geeft de intensiviteit van je lopen aan voor je lichaam. Dus dat kan je bijvoorbeeld gebruiken voor een minimumintensiviteit (Die je dan telkens wat hoger legt) of juist een maximumintensiviteit. Of het constant houden van je inspanning door deze binnen 2 grenzen te houden. Of je maakt er perioden van intensiviteit van (intervaltrainingen).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:41 schreef JedaiNait het volgende:
Die hartslagmeter, zit daar ook een soort van stopwatchfunctie op?
En kom ik heel dom over als ik vraag wat je nu precies aan een hartslagmeter hebt?
zal eens kijken waar de dichtsbijzijnde lidl isquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:57 schreef Klapdeur het volgende:
Ze zijn ¤20 bij de Lidl, ik heb er eentje en ben er tot nu tevreden over! Ze zijn gisteren in de aanbieding gegaan. Ik weet niet of je er wat aan hebt?
Als ik je wil vinden bij de Dam tot Dam loop kijk ik gewoon naar iedereen zijn schoenen, degene met afgetrapte sneakers dat moet jij wel zijn
Enige wat ik heb is hartloopschoenen. Ik gebruik met wedstrijden altijd een oud voetbalbroekje. Ik krijg het shirt met startnummer over een aantal weken thuis gestuurd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:12 schreef Grumpey het volgende:
[..]
zal eens kijken waar de dichtsbijzijnde lidl is
dat 2e klopt, sowieso heb ik nog geen outfit :$ Wat voor broek heb je bijvoorbeeld?
en in welke startgroep zit jij? ik heb destijds namelijk 1u 20 als eindtijd opgegeven maar ik verwacht nu 1u 10 te lopen dus zal wel vooraan die startgroep terecht komen.
Is niet echt een doel hoor. Misschien eentje voor de erg lange termijn. t Lijkt me wel enorm tof om eens een marathon te lopen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:11 schreef Grumpey het volgende:
van 12,5 naar 42? eitje, kwestie van een weekje oefenen toch![]()
hou ons op de hoogte van de voortgang, ben benieuwd hoelang die sprong duurt
Lijkt mij ook geweldig om een keer te doen. Een groep vrienden (nouja, bekenden) van me is nu aan het trainen voor de marathon van NY dit jaar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is niet echt een doel hoor. Misschien eentje voor de erg lange termijn. t Lijkt me wel enorm tof om eens een marathon te lopen.Maar dan zal ik toch m'n levensstijl een beetje aan moeten passen vrees ik.
succesquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:34 schreef jde_kok het volgende:
Mooi dat het topic weer wat leven krijgt. Doordat het vanmiddag te gezellig was in de kroeg is het vandaag niet meer van lopen gekomen. Nu ga ik morgen en dinsdag nog even trainen. Vrijdag loop ik 's ochtends een wedstrijd van 4 km en dan nog 2 traininkjes voordat de Beekloop in Eindhoven op het programma staat. Vorige keer liep ik 16:30 en nu wil ik 16:00 halen als eindtijd. Voordeel is nu dat ik overdag niet hoef te werken, het parcours ken en een betere warming up kan doen. Allemaal goede tekenen.
ps. Ik wil ooit ook de marathon van eindhoven gaan lopen, maar dat komt nog wel.
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je conditie en verschillen per persoon. Rustig hardlopen en 163 bpm na 18 minuten is volgens mij niets mis mee. 190 is wel aardig wat, dat is toch aardig pieken, ook vreemd dat je je toen zo goed voelde.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:24 schreef Klapdeur het volgende:
Ik heb net voor het eerst met een hartslagmeter om gelopen.
Doel, D1: 25 minuten vervolgd door D2: 40 minuten.
Daarbij zou ik dan gewoon gaan lopen zoals ik altijd loop om te kijken of ik mijn hartslag bij D1 onder de 150 te houden en bij D2 onder de 160 maar dit lukte van geen kanten.
Bij D1 liep ik zo rustig mogelijk als ik kon en aan na 10 minuten kon ik hem aardig laag houden (150 - 155) Daarna werd het al moeilijker en na 18 minuten werd het richting de 163. Ik snapte er niks van en probeerde weer wat rustiger te gaan lopen zo bleef hij na 25 minuten hangen rond de 165. Daarna moest ik 40 minuten op D2 lopen ook dit ging gemakkelijk want na 20 minuten bleef m'n hartslag rond de 175 - 180. Laatste 25 minuten bleef hij constant rond de 186 - 190, terwijl ik helemaal niet buiten adem kwam, in tegendeel ik kon zelfs nog hele gesprekken voeren als er iemand naast me zou lopen.
Wat doe ik fout?
Hier dus ook, baal er echt vanquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:17 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wou vanavond gaan, maar het plenst hier constant.![]()
Hopen dat het morgenochtend beter is, anders wordt het pas weer woensdag![]()
Bron: RTL Nieuwsquote:Man wil 50 marathons achter elkaar lopen
Een Amerikaanse hardloper wil 50 marathons in 50 dagen gaan lopen, met als laatste de marathon van New York.
'Niet gek'
"Nee, ik ben niet gek", zegt Dean Karnazes. "Ik hou gewoon van hardlopen. En ik ben benieuwd waar de grenzen van de mens liggen, want ik ben ze nog niet tegengekomen." Wat heeft hij dan zoal gedaan? Onder meer 564 kilometer in één ruk lopen, een marathon lopen op de Zuidpool, en door de woestijn van Californië rennen in het midden van de zomer.
Marathonman
Nu wil hij dus 50 dagen achter elkaar marathons gaan lopen. Acht daarvan zijn officiële wedstrijden, waaronder dus die van New York op 5 november. Daarnaast loopt hij nog 42 marathons op zelf gekozen parcours.
Marathon per staat
Alsof dat nog geen uitdaging genoeg is, is Karnazes van plan elke marathon in een andere Amerikaanse staat af te leggen. Om uit te komen met het vervoer van staat naar staat, 'moet ik sommige dagen een paar kilometers extra lopen", zegt hij bijna achteloos.
Weinig slaap
Karnazes vertelt verder dat hij met slechts vier uur per dag slaap toekan. Zo heeft hij naast zijn hardlooptraining (hij loopt gemiddeld 130 kilometer tot 280 kilometer per week) ook nog tijd voor zijn vrouw en twee kinderen. "Nee, ik ben niet gek", herhaalt hij. "Iedereen kan dit, als hij wil."
Euhm, stel dat die gast 20km/u loopt (en dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar goed) dan heeft ie daar alsnog 28,2 uur over gedaan... Dat is best lang lopen....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:54 schreef Svyatagor het volgende:
Onder meer 564 kilometer in één ruk lopen
Daar moet je ook helemaal niet mee zitten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:26 schreef philipnorth het volgende:
Op het einde werd ik nog wel ingehaald door een vrouw die aan het lopen was, maar achDaar kan ik wel tegen
soms als ik over een hele lange dijk loop, en ze dus al paar minuten achter me fietsen, maken ze vaak opmerking van: Zozo, je hebt er best tempo in, moest moeite doen je in te halen! En als het een wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maaktquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Daar moet je ook helemaal niet mee zitten.![]()
Toen ik vanmiddag aan het lopen was kwam er een man & vrouw op de fiets van achter gepasseert en die vonden dat mijn loopstijl er verzorgd & goed uit zag en dat ik een goed tempo in de benen had.![]()
![]()
Inderdaad van die semi-grappenmakers krijg ik altijd kippenvel!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
En als het een wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |