quote:Net terug van de eerste 10 kilometer, heb er 1 uur en 7 minuten over gedaan. Had wel wat stoplichten tegen dus ik haal er 3 minuten af. Had zelf gehoopt op een iets snellere tijd van 1 uur.
Ondanks de temperatuur ging het erg lekker. Had na mijn ronde nog genoeg energie over en had het gevoel dat ik nog wel een half uur kon doorlopen. Wat wel tegenviel was het tempo wat nogal schommelde, zat steeds tussen de 155 en 162 bpm. Ga daarom ook voor de volgende ronde een ondergrens instellen op mijn hartslagmeter van 158 bpm. Zo weet ik precies wanneer ik weer iets moet versnellen in plaats van steeds op het horloge te kijken. Denk dan ook dat mijn tijd onder het uur uitkomt wat wel het streven is.
Op naar de volgende 10 kilometer en naar een tijd tussen de 50 en 55 minuten voor begin september. Heb dan mijn eerste wedstrijd waar ik nu constant voor aan het trainen ben
Good workquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:03 schreef Black-Hole het volgende:
Mijn laatste post uit het vorige topic:
[..]
Ging allemaal soepel al heb ik wel even rustig moeten uitlopen. Toen ik stopte na die 10 kilometer voelde het heel raar, het normale lopen voelde ineens heel onnatuurlijk aan omdat je heel lang in een ander ritme hebt gelopen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:26 schreef Grumpey het volgende:
eerste keer 10 km, hoe beviel die? Nog vermoeidheid voelen opkomen, of juist pijn in je benen of ging het allemaal goed soepel?
er bestaat niet iets als een herstelloopje; je kan je intensiteit misschien wel laag houden; maar de impact op spieren. pezen en botstructuren hou je. jquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ging allemaal soepel al heb ik wel even rustig moeten uitlopen. Toen ik stopte na die 10 kilometer voelde het heel raar, het normale lopen voelde ineens heel onnatuurlijk aan omdat je heel lang in een ander ritme hebt gelopen.
Geen pijntjes of wat dan ook, kon alleen net erg moeilijk opstaan maar dat kwam niet door spierpijn of zo![]()
Voor mijn gevoel kan ik zeker een stukje harder, wilde gister alleen de afstand en het parcours ervaren. Die tijd komt nog wel en zal al beter zijn als mijn tempo constanter wordt wat ik wil gaan proberen met de hartslagmeter (ondergrens instellen).
Morgen maar een 'herstellende' loop van een kilometer of 6/7.
ah, nog een gevalletje dam tot dam?quote:Op zondag 30 juli 2006 00:11 schreef Robocock het volgende:
Was echt een prima hardloop weertje vanavond![]()
Moest weer even wat gebeuren na al deze warme dagen![]()
8 km gelopen, 41 mins. Had nog genoeg over eigenlijk.
Volgende week 10, en daarna elke week 1 opbouwen tot de 16.
Yepsquote:
Das een mooie tijd ja. Vreemd dat ze het adres niet even kunnen aanpassenquote:Op zondag 30 juli 2006 00:47 schreef Grumpey het volgende:
laatst 16 km al keertje gelopen in 1 uur 14 min, wil uiteindelijk richting de 1u 10 min maar merk dat ik toch wel erg last van schroeisel kreeg dat vervangen moet gaan worden. En laat ik daar nu eens geen geld voor hebben
Maar goed, in ieder geval op schemahoop op mooi weer, en dat mijn startnummershirt goed wordt afgeleverd want ik ben verhuisd en dat konden ze niet meer veranderen...
180quote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef jde_kok het volgende:
Intervaltraining gedaan. 4*4 minuten op hartslag van 180 gelopen. Daarna telkens 2 minuten rustig joggen om de hartslag richting de 150 te laten dalen. In totaal dus 25 minuten gelopen.
Als ik me kapot loop heb ik een hartslag van rond 198quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
180![]()
Zo hoog heb ik mijn hartslag nog nooit gezien. Max zit nu op 172 dacht ik. Maar ik heb ook nog nooit 4 minuten helemaal voluit gelopen![]()
gewoon tegen jezelf zeggen dat die vent uit je usericon je achterna zit. dat is een goede stimulansquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:28 schreef Beach het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen, maar gister had ik al heel snel buikpijn.
Daardoor was ik ook al na 10 minuten buiten adem![]()
hmm:P duurloop op HR 180bpm in dit soort weersomstandigheden ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:38 schreef jde_kok het volgende:
Erg rustig hier, helaas...
Vandaag een duurloopje gedaan. Kon makkelijk blijven lopen met een hartslag van rond de 178/179 zonder echt kapot te gaan.
Ik ga het zo ook ervarenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:36 schreef Grumpey het volgende:
overigens is het fantastisch loopweer vandaag, lage luchtvochtigheid en koel briesje
Yup, er zit steady vooruitgang in. Ik weet nooit precies wat mijn afstand is, maar ik loop (nog) niet zo vreselijk hard. Meisjes haal ik wel in, maar andere jongens halen mij weer inquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:30 schreef Grumpey het volgende:
wat voor afstand heb je weten af te leggen svyatagor? de tijd wordt al steeds wat langer he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |