succesquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:34 schreef jde_kok het volgende:
Mooi dat het topic weer wat leven krijgt. Doordat het vanmiddag te gezellig was in de kroeg is het vandaag niet meer van lopen gekomen. Nu ga ik morgen en dinsdag nog even trainen. Vrijdag loop ik 's ochtends een wedstrijd van 4 km en dan nog 2 traininkjes voordat de Beekloop in Eindhoven op het programma staat. Vorige keer liep ik 16:30 en nu wil ik 16:00 halen als eindtijd. Voordeel is nu dat ik overdag niet hoef te werken, het parcours ken en een betere warming up kan doen. Allemaal goede tekenen.
ps. Ik wil ooit ook de marathon van eindhoven gaan lopen, maar dat komt nog wel.
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je conditie en verschillen per persoon. Rustig hardlopen en 163 bpm na 18 minuten is volgens mij niets mis mee. 190 is wel aardig wat, dat is toch aardig pieken, ook vreemd dat je je toen zo goed voelde.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:24 schreef Klapdeur het volgende:
Ik heb net voor het eerst met een hartslagmeter om gelopen.
Doel, D1: 25 minuten vervolgd door D2: 40 minuten.
Daarbij zou ik dan gewoon gaan lopen zoals ik altijd loop om te kijken of ik mijn hartslag bij D1 onder de 150 te houden en bij D2 onder de 160 maar dit lukte van geen kanten.
Bij D1 liep ik zo rustig mogelijk als ik kon en aan na 10 minuten kon ik hem aardig laag houden (150 - 155) Daarna werd het al moeilijker en na 18 minuten werd het richting de 163. Ik snapte er niks van en probeerde weer wat rustiger te gaan lopen zo bleef hij na 25 minuten hangen rond de 165. Daarna moest ik 40 minuten op D2 lopen ook dit ging gemakkelijk want na 20 minuten bleef m'n hartslag rond de 175 - 180. Laatste 25 minuten bleef hij constant rond de 186 - 190, terwijl ik helemaal niet buiten adem kwam, in tegendeel ik kon zelfs nog hele gesprekken voeren als er iemand naast me zou lopen.
Wat doe ik fout?
Hier dus ook, baal er echt vanquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:17 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wou vanavond gaan, maar het plenst hier constant.![]()
Hopen dat het morgenochtend beter is, anders wordt het pas weer woensdag![]()
Bron: RTL Nieuwsquote:Man wil 50 marathons achter elkaar lopen
Een Amerikaanse hardloper wil 50 marathons in 50 dagen gaan lopen, met als laatste de marathon van New York.
'Niet gek'
"Nee, ik ben niet gek", zegt Dean Karnazes. "Ik hou gewoon van hardlopen. En ik ben benieuwd waar de grenzen van de mens liggen, want ik ben ze nog niet tegengekomen." Wat heeft hij dan zoal gedaan? Onder meer 564 kilometer in één ruk lopen, een marathon lopen op de Zuidpool, en door de woestijn van Californië rennen in het midden van de zomer.
Marathonman
Nu wil hij dus 50 dagen achter elkaar marathons gaan lopen. Acht daarvan zijn officiële wedstrijden, waaronder dus die van New York op 5 november. Daarnaast loopt hij nog 42 marathons op zelf gekozen parcours.
Marathon per staat
Alsof dat nog geen uitdaging genoeg is, is Karnazes van plan elke marathon in een andere Amerikaanse staat af te leggen. Om uit te komen met het vervoer van staat naar staat, 'moet ik sommige dagen een paar kilometers extra lopen", zegt hij bijna achteloos.
Weinig slaap
Karnazes vertelt verder dat hij met slechts vier uur per dag slaap toekan. Zo heeft hij naast zijn hardlooptraining (hij loopt gemiddeld 130 kilometer tot 280 kilometer per week) ook nog tijd voor zijn vrouw en twee kinderen. "Nee, ik ben niet gek", herhaalt hij. "Iedereen kan dit, als hij wil."
Euhm, stel dat die gast 20km/u loopt (en dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar goed) dan heeft ie daar alsnog 28,2 uur over gedaan... Dat is best lang lopen....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:54 schreef Svyatagor het volgende:
Onder meer 564 kilometer in één ruk lopen
Daar moet je ook helemaal niet mee zitten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:26 schreef philipnorth het volgende:
Op het einde werd ik nog wel ingehaald door een vrouw die aan het lopen was, maar achDaar kan ik wel tegen
soms als ik over een hele lange dijk loop, en ze dus al paar minuten achter me fietsen, maken ze vaak opmerking van: Zozo, je hebt er best tempo in, moest moeite doen je in te halen! En als het een wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maaktquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Daar moet je ook helemaal niet mee zitten.![]()
Toen ik vanmiddag aan het lopen was kwam er een man & vrouw op de fiets van achter gepasseert en die vonden dat mijn loopstijl er verzorgd & goed uit zag en dat ik een goed tempo in de benen had.![]()
![]()
Inderdaad van die semi-grappenmakers krijg ik altijd kippenvel!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
En als het een wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |