abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:50:24 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40885164
ja, bij mij zijn het meestal honden die op dat idee komen
pi_40885427
Hmmm, wel vaag, zit net via die av23.nl site te kijken hoever ik nou eigenlijk gelopen heb, en volgens die site zou ik +/- 7K gelopen hebben...dat lijkt mij vrij sterk, zeker gezien mijn hardloop tempo.....

oh wacht, ik keek verkeerd, dat zin die blokjes op de kaart, links bovenin: gemeten afstand: bijna 4K, dat lijkt er meer op
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:59:52 #103
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40885684
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:55 schreef philipnorth het volgende:
oh wacht, ik keek verkeerd, dat zin die blokjes op de kaart, links bovenin: gemeten afstand: bijna 4K, dat lijkt er meer op
Wilde net zeggen, 7 kilometer in 33 minuten voor iemand die net begonnen is erg snel. Zelf kijk ik altijd op map24.com om een route uit te stippelen en/of te bekijken wat de gelopen afstand is.
pi_40886050
Ja ik had zelf ook al zoiets van: huh

Maar 4K vind ik ook niet slecht eigenlijk, als ik dan bedenk dat ik feitelijk "maar" 11 minuten hard heb gelopen en 22 minuten gewandeld....maar ach, afstand en snelheid etc boeit me nu niet, gaat erom dat ik het doe!

Op naar het half uur achter elkaar kunnen hardlopen/joggen!
pi_40890637
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef Klapdeur het volgende:
Toen ik vanmiddag aan het lopen was kwam er een man & vrouw op de fiets van achter gepasseert en die vonden dat mijn loopstijl er verzorgd & goed uit zag en dat ik een goed tempo in de benen had.
Een collega kreeg tijdens het hardlopen eens van een voorbijfietsende vrouw te horen: "wat een leuk broekje!"

Met honden ben ik vooral niet blij als het baasje weinig overwicht heeft. Dat ze tachtig keer roepen dat ie moet komen en dat het beest dan toch nog tegen me op blijft blaffen. Bijten is me gelukkig nog niet overkomen, maar irritant is het wel.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:47:28 #106
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_40897297
Laatst reed er een brommer mij tegenmoet, gewoon over de weg en ik liep op het fietspad. Zwenkt ie zo t fietspad op om schreeuwend als een gek heel dicht langs mij te scheuren. Wat een mongool echt.
En ik snap niet waarom vrachtwagens altijd heel hard gaan toeteren zodat ik me rot schrik. Ik heb toch het idee dat ik niet op mijn aller charmantst ben als ik bezweet met eer rood hoofd aan het hardlopen ben, maargoed...
I'm just a girl in the world.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:36:10 #107
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_40898776
95% van de vrachtwagenchauffeurs trekken zich al rot bij alleen de gedachte al.

Als je over een weg loopt waar veel verkeer komt word er altijd wel gekeken, ik probeer er niet echt op te letten al is het wel irritant.
Ik heb echt nog nooit last gehad van honden, ze laten me altijd met rust.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_40898892
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:37 schreef Grumpey het volgende:

[..]

wannabe-grapjas is zegt ie iets als: Wordt je achtervolgd? Zo stom dat iedereen die dat zegt denkt dat ie originele grap maakt, maar ondertussen iedereen hem maakt
Wordt je achtervolgd?...haha...toen ik het las moest ik toch wel lachen...ik heb weleens dat jongens in een auto fluiten of toeteren of idd, dat mannen een stukje mee proberen te rennen(en honden trouwens ook en die begroeten me ook heel vaak, een vreemd soort herkenning door honden)....dat lukt meestal maar een paar meter trouwens.....hahaha.
De overgrote meerderheid bedoelt dit trouwens vrij onschuldig en zijn gewoon in een vrolijke bui, dus ik vind het niet zo erg. Freaks doen meestal rare sneaky dingen en zijn niet zo enthousiast.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:42:27 #109
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40898951
ik loop langs de amstel in amsterdam, en er is 1 kruispunt met stoplichten die je niet kan ontwijken helaas. Gelukkig rijdt er niet veel verkeer, maar als er verkeer rijdt loop ik altijd door het verkeer heen. Veel automobilisten (amsterdammers) begrijpen dat aangezien het het enige echte looppad is in de stad, maar veel toeristen toeteren als een gek en schrikken zich waarschijnlijk rot. Elke keer weer even opletten dus Maar ik ga ook niet voor stoplicht stilstaan als het niet hoeft (overigens staat het ook vaak op groen).
pi_40899476
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:47 schreef annoh het volgende:
En ik snap niet waarom vrachtwagens altijd heel hard gaan toeteren zodat ik me rot schrik. Ik heb toch het idee dat ik niet op mijn aller charmantst ben als ik bezweet met eer rood hoofd aan het hardlopen ben, maargoed...
Ik schrik me ook altijd de tering. Ze toeteren altijd als ze VLAK bij je zijn en ik schrik me dan echt lam. Ik weet niet wat het is, een soort automatische reactie op vrouwen die zich in de vrije natuur bevinden oid Het ergste is nog als je met een groep gaat. Tijdens mijn studie was er zo'n loopgroepje waar vooral vrouwen aan deelnamen. Nou als je als vrachtwagenchauffeur -of gewone automobilist- een groep dames van rond de 20 ziet sla je kennelijk volledig op hol

Dat toeteren vind ik dus irritant omdat ik er steeds zo van schrik. Om "hup twee drie vier"-roepers kan ik wel glimlachen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:01:56 #111
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40899667
Vanavond op weg naar lowlands, maar eerst nog even 1x hardlopen .
(annoh ook nog naar lowlands? Of was werchter al genoeg voor dit jaar )
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:38:50 #112
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_40904367
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef Klapdeur het volgende:
95% van de vrachtwagenchauffeurs trekken zich al rot bij alleen de gedachte al.

Als je over een weg loopt waar veel verkeer komt word er altijd wel gekeken, ik probeer er niet echt op te letten al is het wel irritant.
Ik heb echt nog nooit last gehad van honden, ze laten me altijd met rust.
ach, dat hou je; ik ben er aan gewend en ga er niet voor de bebouwde kom vermijden; als een rondweg mooi asfalt heeft zit ie in mijn route; punt. ongeacht of het druk of niet druk is.
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:04:41 #113
43276 Scighera
pi_41014667
Net gelopen, de 1 na laatste looptraining voor almere (9-10km, dinsdag de laatste looptraining; 6-7km op 155-160bpm)

10.2 km negative splitted:

lap1: (D1)
afstand: 3.043km
tijd: 0:14:09
snelheid: 12.9km/h
hartslag: 156bpm

lap2: (D2)
afstand: 3.655km
tijd: 0:15:03
snelheid: 14.6km/h
hartslag: 164bpm

lap3: (D3)
afstand: 3.495km
tijd: 0:12:47
snelheid: 16.4km/h
hartslag: 169bpm

totaal:
afstand: 10.19km
tijd: 41:59:34
snelheid: 14.6km/h
hartslag: 164bpm

gevoel? goed; weinig tot nagenoeg geen pijn in de benen. revalidatie lijkt goed te gaan (*klopt het even af)
pi_41018284
quote:
Hoop dat je nog even verslag doet van de wedstrijd vrijdag uitgebreid
Komt tie dan.

Vrijdagochtend om 10 uur stond ik met een 25 tal lopers klaar om de zogenaamde Liempdeloop te gaan voltooien. Het parcours was pak en beet 3 tot 3,5 km lang. Na de start direct meegegaan met de koplopers. Na ongeveer 500 meter moest ik dit bekopen. Ik zat kapot. Tijdens de race die over weg, en onverharde modderwegen voerde door het bos heb ik niet kunnen herstellen. Voor mijn gevoel liep ik toen erg langzaam. Dat ik als eindtijd nog 14:38 haalde verbaasde me nog. Toch was ik zelf niet tevreden.

Na afloop kwam ik er achter dat ik me had vergist in de mensen van de kopgroep. De winnaar (had ik het meest onderschat) blijkt 14 jaar te zijn en aan het NK mee te gaan doen, de andere 3 waren verenigingslopers of zelfs trainers. Logisch dat ik het dan met 2,5 maand training afleg. Volgende week woensdag dus de Grote Beekloop in Eindhoven. Er doen 1000 mensen mee, maar ik loop zelf de 4 km waar ik niet zoveel deelnemers verwacht.

Iemand tips voor mij om mijn race beter in te delen? Ik wil aan het einde nog wel wat overhebben, maar ik overloop mezelf te snel.

[ Bericht 69% gewijzigd door jde_kok op 21-08-2006 01:35:53 ]
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_41024989
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:30 schreef jde_kok het volgende:
Iemand tips voor mij om mijn race beter in te delen? Ik wil aan het einde nog wel wat overhebben, maar ik overloop mezelf te snel.
Je kunt het beste starten met een snelheid waarbij je het gevoel hebt dat je dat tempo net niet kunt vast houden gedurende de hele wedstrijd. Als je jezelf niet te zeer overschat, kan je lichaam dat tempo juist wel aan.

Met een snelheid van zo'n 4 minuten per kilometer behoor je zeker tot de snellere lopers, maar zeer waarschijnlijk ben je niet de snelste. Ik zou dus zeker niet proberen om met de koplopers mee te gaan. Bij de grote beekloop (die overigens al aanstaande woensdag is) starten de 4, 8 en 12 km tegelijkertijd. Mijn inschatting is dat je het beste vanaf ongeveer de vijfde rij kunt starten, dan zit je gelijk vanaf het begin in een groep die ongeveer jouw tempo loopt.
pi_41030586
Ok Wolfje, dank je wel! Daar heb ik wat aan.

ps. Doe je zelf ook weer mee?
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_41031190
Ja! Ik ga proberen om mijn record van 32 minuten op de 8 km te verbeteren. Ik heb echter geen idee hoe het met mijn vorm staat, dus ik ben benieuwd of het gaat lukken.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:48:18 #118
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_41034282
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:01 schreef Grumpey het volgende:
Vanavond op weg naar lowlands, maar eerst nog even 1x hardlopen .
(annoh ook nog naar lowlands? Of was werchter al genoeg voor dit jaar )
Ik was weer van de partij! Mijn hardloopschema heeft er wel onder te lijden (echt niet dat ik nu nog 75 minuten kan lopen, ik ben kapot) maar aan de andere kant heb ik op ll ook behoorlijk was exercise gehad. Leuk was t weer eh
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:53:28 #119
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41034444
zeker, ben ook net thuis, zou graag alle hoogtepunten opnoemen maar dat zal ik de anderen in dit topic maar besparen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:34:17 #120
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_41061801
Na 10 dagen vakantie moet ik nu ook weer aan de bak, over een paar weken de Dam tot Dam

Vrijdag 12 km doen.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:40:57 #121
3185 Adelante
To let it go now
pi_41062044
quote:
Zondag 27 augustus 2006 wordt alweer de vijfde editie van de microfori SevenaerRun georganiseerd. Topatleten, hardlopers, joggers en recreanten zijn allen welkom mee te doen aan het hardloopevenement wat zich afspeelt dwars door het centrum van Zevenaar. De deelnemers van de vorige edities weten precies waar de SevenaerRun voor staat. Dit jaar kunnen de deelnemers hun Persoonlijk Record verbeteren en daarmee wordt de ondertitel van de SevenaerRun onderstreept: verbeter je PRestatie.

De SevenaerRun staat niet alleen voor het verbeteren van PRestaties. Het evenement staat ook voor beweging en gezondheid. Hardlopen is gezond en daarom moedigen wij jong en oud aan mee te doen. Voor de kinderen van basisschool en de middelbare school uit de Liemers wordt de Scholenloop en de Sevenaerse Mijl georganiseerd. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met hardlopen en met die instelling willen wij deze twee hardloopwedstrijden nog groter aanpakken dan voorheen. Enkele veranderingen die tot nu toe duidelijk zijn is een parcourswijziging. De 5K en 10K blijven bestaan, maar de route wordt aangepast om het parcours sneller te maken, maar ook veiliger. Daarnaast zal een markt op het Raadhuisplein worden geopend, waar Liemerse sportverenigingen, die verwant zijn met de hardloopsport, zich kunnen manifesteren.
omdat het hier in de buurt is, loop ik a.s. zondag ook de tien kilometer! Greg van Hest loopt mee en die kan het in 27'51, maar ik denk niet dat ik 'm bij kan houden...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:48:49 #122
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41062272
Vanavond weer, want op 1 sept moet ik op voor 5 KM
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_41063881
Heb me zojuist ingeschreven voor de KNAU start to run. Kan echter alleen as zaterdag, maar daarna ga ik op dinsdag- en donderdagavond meetrainen bij PSV atletiek. Een goede motivatie.
Fok! NFL MVP 2020
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:53:56 #124
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_41077336
Vanavond weer gelopen, zaten wat mij betreft net teveel dagen tussen de vorige keer, maar was helaas niks aan te doen.

Vandaag 4x2 joggen (+ 1x1) en 4x2 wandelen.
Lekker gelopen, maar zat tijdens die 4e al redelijk er doorheen helaas, dus de 5e ingekort...
pi_41106444
De grote beek loop is na ongeveer een uur gestaakt! Ergens langs het parcours woont namelijk een groep hommels en die waren not amused dat er een meute hardlopers voorbij kwam. Ze vielen daarom flink aan en een aantal mensen konden daar slecht tegen vanwege een allergie. Dat was voldoende reden voor de organisatie om de wedstrijd te staken.

Zelf heb ik mijn 8 km wel kunnen voltooien in een schamele 36 minuten. Als straf daarvoor ben ik door een hommel op mijn kop gestoken en dat is best irritant . De komende tijd moet ik dus maar eens flink gaan intervallen om wat aan mijn snelheid te gaan doen.
pi_41107262
Ik heb dus net zoals Wolfje ook meegedaan aan de Beekloop. Ik ben na 1,5 km door maar liefst 3 van die grote klotebeesten op mijn hoofd gestoken en heb er ook nog 1 in mijn nek gehad. Niet al te fijn moet ik zeggen. Heb mijn 4 km in 17:18 voltooid. Vorige keer heb ik mijn stopwatch te laat ingedrukt waardoor mijn tijd toen niet goed is gemeten. Heb de tips van Wolfje opgevolgd en ben de eerste km rustig gestart. Heb deze met een tempo van 175 bpm gelopen. Na een kilometer zat ik op 180 bpm. Dit kon ik makkelijk volhouden, aardig wat lopers in kunnen halen en op zoek naar groepje die een leuk tempo liep. Toen kwam ik in het bos dus die vreselijke horde dikke vieze hommels tegen. Dit heeft me denk ik wel wat tijd gekost door krauwwerk en afleiding. Vervolgens toch door kunnen lopen met een tempo van 184 bpm en makkelijk de 2e km af kunnen ronden. Daarna wat meer gas gegeven en ook nog makkelijk de 3e km doorgekomen. Laatste km flink gas gegeven en die binnen de 4 minuutjes gelopen. Daar heb ik dus 15km/u gelopen. Al met al een veel beter gevoel dan vorige week. Nu pas de laatste km kapot gegaan. Ik heb er een veel beter gevoel aan over gehouden dan de vorige keer toen ik zo snel kapot ging. Ik kan dus wel sneller van start en een stabieler tempo lopen, dit is nu een kwestie van trainen. Laat ik dit vanaf zaterdag onder begeleiding gaan doen.

Volgende doel: de 3 km bij de Marathon van Eindhoven.
Fok! NFL MVP 2020
pi_41108242
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:21 schreef jde_kok het volgende:
Volgende doel: de 3 km bij de Marathon van Eindhoven.
Dan heb ik nog een tip voor je: zorg ervoor dat je vooraan staat! Er doen namelijk zeer veel kinderen aan mee en die willen natuurlijk allemaal vanaf de eerste plaats starten. Maar ze rennen niet zo hard . Dus als je niet voor ze staat, moet je ze allemaal in gaan halen, en dat zal héél lang gaan duren.

Ongeveer half september is er ook de airborneloop in Eindhoven. De korte afstand is iets van 6.5km. Misschien iets voor jou?
pi_41108367
Kinderen ja, die gaan toch kapot na een kilometer. Kwam ze vandaag ook bij bosjes tegen...

Zal eens kijken. Ga dus vanaf komende week trainen bij PSV atletiek dus ik zal wel wat stapjes vooruit gaan maken. Die airborneloop lijkt me wel wat...
Fok! NFL MVP 2020
pi_41114628
De aanval heeft zelfs het landelijke nieuws gehaald . Volgens het artikel waren het wespen. Zelf heb ik alleen gebrom gehoord en vervolgens had ik pijn aan mijn hoofd. Iedereen had het erover dat het hommels waren, dus ik daar ging ik ook maar vanuit.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 00:09:51 #130
148655 Robocock
pi_41114799
Lijkt me goed klote

Nare beesten
pi_41124225
Jezus, wat een verhaal
Maar nog irritanter dan hommels zijn inderdaad:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:50 schreef Wolfje het volgende:
Dan heb ik nog een tip voor je: zorg ervoor dat je vooraan staat! Er doen namelijk zeer veel kinderen aan mee en die willen natuurlijk allemaal vanaf de eerste plaats starten. Maar ze rennen niet zo hard . Dus als je niet voor ze staat, moet je ze allemaal in gaan halen, en dat zal héél lang gaan duren.
kinderen! Ik heb ook eens mee willen doen aan de 6 km daar, maar die ging over hetzelfde parcours als die 3 km en startte ook tegelijk. Ik kon helemaal niet hardlopen, het was meer een hindernisbaan, telkens je best doen om niet over zo'n peuter te struikelen.

En net toen de boel enigszins op gang leek te komen, kwam er na 800m (!!!) een drankpost, waarbij al die kindertjes ineens naar rechts afbogen om hun glaasje limonade te kunnen gaan halen.

Ik heb op kilometer 4 t/m 6 (toen de kindertjes dus van het parcours af waren) nog m'n uiterste best gedaan om de schade in te halen, maar het mocht niet baten. Ik doe daar nooit meer mee, ik zweer het!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:28:28 #132
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_41129133
Anderhalf uur. ANDERHALF UUR! En 13.5 km, ik heb opeens het volste vertrouwen in die dam tot dam loop. Sjongejonge wie had dit kunnen denken driekwart jaar geleden toen ik na 3 minuten al volledig buiten adem was. Heerlijk gelopen. Joehoe!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:56:16 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41130071
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef annoh het volgende:
Anderhalf uur. ANDERHALF UUR! En 13.5 km, ik heb opeens het volste vertrouwen in die dam tot dam loop. Sjongejonge wie had dit kunnen denken driekwart jaar geleden toen ik na 3 minuten al volledig buiten adem was. Heerlijk gelopen. Joehoe!!
haha, ik ga morgen aan de lange afstand beginnen, anderhalf uur heb ik het nog nooit volgehouden
mooie prestatie
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:59:25 #134
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_41154159
Verdikkie, ik speciaal vroeg opgestaan om te gaan hardlopen, gaat het keihard regenen.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:12:27 #135
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41155639
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 08:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Verdikkie, ik speciaal vroeg opgestaan om te gaan hardlopen, gaat het keihard regenen.
idem hier
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:56:31 #136
148655 Robocock
pi_41173648
Hier bleef het droog aan het eind van de middag

11,4 km gelopen, 59 minuten. Ging allemaal een beetje moeizaam, had al weken niet gelopen ivm vakantie etc. Maar nu moet het toch echt weer gaan gebeuren wil ik nog een beetje fris over de eindstreep komen 17-09
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:45:25 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41175495
ik heb toch nog 7 km kunnen lopen, gelukkig net voor regen binnen. Heb er 28 min over gedaan, dus mooi 4 min per km. Voor de Dam tot dam wil ik schema 4:20 per km vasthouden, en hopelijk aan het eind iets versnellen. Daarmee kom je uit rond de 1 uur 10. Het kan sneller, maar gezien mijn gebrek aan lange afstandenervaring en mijn afwezige parcourkennis vind ik alles onder de 1:15 acceptabel
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:49:11 #138
148655 Robocock
pi_41175613
Is er al een apart Dam tot Dam-topic?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:51:51 #139
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41175678
nog niet gezien, is het teveel vervuiling in dit topic? Aangezien de andere hardlopers misschien ook wel geintresseerd zijn in onze dam tot dam-avonturen aangezien het gewoon hardloopevent is. Maar mij maakt het niet uit hoor
pi_41183463
Post maar lekker hier, dat houdt dit topic ook wat levendiger.

Morgen beginnen met KNAU start to run en vanaf dinsdag dus trainen bij PSV Atletiek...
Fok! NFL MVP 2020
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:47:44 #141
43276 Scighera
pi_41186497
he who's going to suffer, salutes you

om 0715 ga ik he twtaer in, om te beginnen aan 4000m zwemmen, 120k fietsen en 30k lopen; doeltijd? odner de 7.5 uur
pi_41187289
Succes!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:59:42 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41190814
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:47 schreef Scighera het volgende:

om 0715 ga ik he twtaer in, om te beginnen aan 4000m zwemmen, 120k fietsen en 30k lopen; doeltijd? odner de 7.5 uur
succes!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:36:33 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41191561
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:47 schreef Scighera het volgende:

holy shit! Beetje laat, maar nog steeds succes man!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:39:44 #145
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41191630
Of het gewoon een werkdag is
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
pi_41198995
Haha, is het goed gegaan verder?

Ben zelf vanmorgen begonnen met trainen bij PSV. Eerst een intervaltraining gedaan, altijd leuk!
Fok! NFL MVP 2020
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:38:27 #147
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41202795
Vandaag weer eens voor de verandering een interval training gedaan in plaats van een duurloop. Viel nog vies tegen al had ik achteraf de marges wat kunnen verlagen van mijn minimale hartslag. Was iets te optimistisch bij het instellen.

Kreeg ook vandaag het blad van de KNAU met daarbij een editie van Run&Read. Stond een klein stukje in over de marathon van New York en het lijkt me echt leuk om dat een keer te doen. Weet iemand hoe lang je moet trainen om een marathon in een enigzins leuke tijd uit te kunnen lopen?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:03:34 #148
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41203603
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:38 schreef Black-Hole het volgende:
Vandaag weer eens voor de verandering een interval training gedaan in plaats van een duurloop. Viel nog vies tegen al had ik achteraf de marges wat kunnen verlagen van mijn minimale hartslag. Was iets te optimistisch bij het instellen.

Kreeg ook vandaag het blad van de KNAU met daarbij een editie van Run&Read. Stond een klein stukje in over de marathon van New York en het lijkt me echt leuk om dat een keer te doen. Weet iemand hoe lang je moet trainen om een marathon in een enigzins leuke tijd uit te kunnen lopen?
Ik heb totaal geen ervaring, maar ik vermoed dat je eerst gewoon eens moet kijken hoelang je het nu uithoudt. Als je het nu bij wijze van spreken al anderhalf uur vol kan houden, dan vermoed ik dat je met genoeg rustmomenten je volgend jaar mee kan doen met die marathon. Het zal vast sneller kunnen maar ik schat zo in dat je veel hersteltijd nodig hebt. De eerste 21 zijn goed te doen volgens mij, maar dan ben je pas op de helft, dat is grootste klap.
Ben overigens benieuwd naar iemand die wel is wezen trainen voor marathon
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:18:03 #149
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41204035
Weet wel zeker dat een marathon lopen binnen een jaar te veel gevraagd is. Merk alleen wel dat ik duurloop veel leuker vind dat de korte stukken. De 10 kilomter gaat nu lekker in ongeveer 50 minuten, denk dat een halve marathon het volgende trainingsdoel wordt.

Maar ja, rondrennen in New York blijft natuurlijk hardstikke leuk
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:21:17 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41204122
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:14 schreef jde_kok het volgende:
Haha, is het goed gegaan verder?

Ben zelf vanmorgen begonnen met trainen bij PSV. Eerst een intervaltraining gedaan, altijd leuk!
Welke sport beoefen je?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:37:55 #151
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_41204656
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Welke sport beoefen je?
Denk niet dat het een profvoetballer is.
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:44:26 #152
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41204840
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:03 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen ervaring, maar ik vermoed dat je eerst gewoon eens moet kijken hoelang je het nu uithoudt. Als je het nu bij wijze van spreken al anderhalf uur vol kan houden, dan vermoed ik dat je met genoeg rustmomenten je volgend jaar mee kan doen met die marathon. Het zal vast sneller kunnen maar ik schat zo in dat je veel hersteltijd nodig hebt. De eerste 21 zijn goed te doen volgens mij, maar dan ben je pas op de helft, dat is grootste klap.
Ben overigens benieuwd naar iemand die wel is wezen trainen voor marathon
Een marathon begint pas na 30KM
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:21 schreef pfaf het volgende:

Welke sport beoefen je?
Hij zit sinds kort bij atletiek vereniging PSV
  zondag 27 augustus 2006 @ 05:53:45 #153
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41216201
en scighera? 1e geworden?
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:25:21 #154
148655 Robocock
pi_41218024
Ben ook wel benieuwd indd
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:46:18 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41221793
En ik denk dat hij zojuist aan de laatste 5 km rennen is begonnen .
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:21:11 #157
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41224288
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:44 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Een marathon begint pas na 30KM
Ja, zie de sig van Scighera:
quote:

Het lijkt me geweldig gaaf, maar ik weet niet of het voor me weggelegd is. Zó gedisciplineerd ben ik nou ook weer niet. Ik vind het nu tof om drie keer in de week een kilometer of 6-7 te rennen, maar om echt voor een marathon te gaan...
Trouwens, je traint toch nooit voor die 4 uur lopen, maar max twee uur ofzo, en dan goed opladen voor de grote wedstrijdklap? Althans, dat heb ik gehoord.
Check mijn band Glorybox
pi_41226960
Over 3 weken Dam tot damloop!!!!
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:04:15 #159
43276 Scighera
pi_41227677
helaas; DNF-ed . zwaar drukkende pijn in de borst; moest na 2000m zwemmen de race staken. en uit water gehaald worden en afgevoerd worden naar de EHBO. Na 20minuten aldaar wel weer richting de zwem-fiets wissel gelopen om het fietsparcours op te gaan. maar helaas, borst bleef slecht en weinig eetlust en zin in water. dus na de 1e ronde inhalend fietsen (60km in 1h36, 37.5km/h, ook langzaam voor mijn doen) definitief gestopt.... (zou toch al niet meer meegaan voor het klassement)
Door dit voorval begin je toch aan jezelf te twijvelen. voel me nog steeds totally fucked-up bij wijze van

Oorzaaak? spanning? angst voor het water (4000m in stinkend open water met weinig zicht en te weinig ervaring is niet ideaal). het is nu even kijken naar de oorzaak en ondertussen ook proberen het te vergeten en me concentreren op Deventer op 17-09 (1900m zwemmen, 90k fietsen, 21.1k lopen) qua afstand een peuleschil; helaas wordt er in een 25m bad gezwommen (had liever een 50m bad of open water gehad op deze afstand)

en over de marathon; is een leuke uitdaging; ik heb Eindhoven optioneel op de agenda staan (8 oktober) wordt mijn eerste. met als langste duurloop een 33km in de benen ben ik benieuwd.
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:09:09 #160
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41227874
Balen dat het mis ging...vooral dat het bij het 1e onderdeel al mis ging anders had je nog indicatie van een gedeelte gehad in ieder geval.....maar toch fantastisch, 2 km zwemmen vind ik al een hel
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:30:36 #161
43276 Scighera
pi_41228672
lol; 2000m is een gemiddelde zwemtraining

maar goed; tas uitgepakt en de weg op
pi_41229080
Ik heb een verslag van de triathlon gezien bij studio sport en ik vond het water er ook niet echt uitnodigend uitzien. Het had een gekke kleur en er lag vies schuim op vanwege de blauwalgen. Als ik een keertje een triathlon ga doen, dan let ik er wel goed op dat ik in schoon water kan zwemmen.

Er staat overigens een foutje in je schema. Voor dinsdag 5 september staat 1500m zwemmen op het programma en dat doe je met 1x200, 1x800 en 1x2500. Volgens mij klopt de som daarvan niet .
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:53:20 #163
43276 Scighera
pi_41229371
ow;de som had idd 3500m moeten zijn ja.

en dat water was oo kerg smerig; groenig en troebel. wetsuit heeft nog nooit zo gestonken
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:43:40 #164
148655 Robocock
pi_41236735
Jammer man!

Aan de voorbereiding kan het niet gelegen hebben toch?

Ach, volgende x dan maar heh
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:05:21 #165
43276 Scighera
pi_41237602
lol; het heeft een oorzaak; en dat lag misschien niet aan de fysieke voorbereiding, maar aan de mentale, ben er denk ik mentaal nog niet klaar voor dit soort wedstrijden. toen ik de lachten kreeg sloeg ook gelijk de angst erin voor dat troebele vieze water overal om me heen.

en trouwens was pas vrijdagochtend, 2uur voor de race echt fit; donderdag liep ik nog met de napijnen van de heupblessure

[ Bericht 18% gewijzigd door Scighera op 27-08-2006 22:11:22 ]
pi_41249756
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:05 schreef Scighera het volgende:
lol; het heeft een oorzaak; en dat lag misschien niet aan de fysieke voorbereiding, maar aan de mentale, ben er denk ik mentaal nog niet klaar voor dit soort wedstrijden. toen ik de lachten kreeg sloeg ook gelijk de angst erin voor dat troebele vieze water overal om me heen.
Weet je zeker dat je niet oververmoeid aan het raken bent? Dan krijg je namelijk ook dit soort reacties.
Het geeft natuurlijk een kick om veel van je lichaam te vragen en dat geeft een goed gevoel, maar het tempo waarop je je prestaties wilt verbeteren kan misschien net een tandje te hoog liggen?
pi_41249875
Hmmm de marathon van NewYork..zelf ren ik liever niet in een grote groep, maar ik ben van plan om de halve marathon van Egmond te gaan rennen.
Geen idee hoe lang je erover doet om goed voorbereid aan een marathon te kunnen beginnen.
Ik ren nu 15km zonder klachten in een lekker tempo en ik heb daar 5 maanden over gedaan, MAAR mijn conditie was al goed voordat ik hier aan begon en echt snel gaat het nog niet.
Ik denk dat je voor een Marathon een jaar of 2 moeten nemen om hem echt lekker te kunnen lopen zonder man met de hamer etc.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:50:31 #168
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41251563
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:42 schreef Nooruna het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet oververmoeid aan het raken bent? Dan krijg je namelijk ook dit soort reacties.
Het geeft natuurlijk een kick om veel van je lichaam te vragen en dat geeft een goed gevoel, maar het tempo waarop je je prestaties wilt verbeteren kan misschien net een tandje te hoog liggen?
Zo'n idee had ik ook al, je raakt namelijk verstrikt in blessure op blessure?! Of lijkt dat maar zo?
pi_41261792
Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik dacht dat ik een droog moment had gevonden, maar na 5 minuten begon het natuurlijk te regenen..
Heb een stukje naar het strand gelopen, ik zou niet weten hoe ver het is. Maar ik liep 25 minuten heen en 20 minuten terug. En in het midden ff gestopt. Doe al jaren niet meer aan sport, dus vond het tijd weer eens wat te doen. Maar omdat ik nogal een beginneling ben, heb ik een aantal vraagjes

- Ik heb dus geen idee hoe ik moet rekken na het hardlopen. Ik heb een paar manieren gedaan (kan niet uitleggen welke), maar heb geen idee of dat dus goed is? Iemand die het mij kan uitleggen?

- Hoe zit het met eten en drinken voor en na het hardlopen. Welke tijdstippen zijn verstandig, en wat is het slimst om te eten en wat absoluut niet? Ik heb nu een paar uur voor het lopen gewoon brood gegeten en vlak voor ik weg ging wat water gedronken. Toen ik terug kwam een flesje AA en straks gewoon avondeten. Ik weet niet of dat goed is want ik voel me beetje leeg en draaierig..

- Hoe vaak is het verstandig om te lopen in de week voor een beginner?

- Verder nog tips?

Overigens ben ik van plan op 9 september de Pierloop te lopen (IJmuiden) van 7.5 km.

BVD
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:34:24 #170
43276 Scighera
pi_41273238
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:42 schreef Nooruna het volgende:

[..]

dat weet ik zker; je gaat niet volgas va neen traingsweek naar een lange-afstand wedstrijd.

volume: pre-race week: 7 uur
volume week ervoor: 17 uur
week daarvoor slechts 11 uur (nog met de heupproblemen)
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:01:59 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41274443
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:17 schreef DragonChaser het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik dacht dat ik een droog moment had gevonden, maar na 5 minuten begon het natuurlijk te regenen..
Heb een stukje naar het strand gelopen, ik zou niet weten hoe ver het is. Maar ik liep 25 minuten heen en 20 minuten terug. En in het midden ff gestopt. Doe al jaren niet meer aan sport, dus vond het tijd weer eens wat te doen. Maar omdat ik nogal een beginneling ben, heb ik een aantal vraagjes
Zeker tijd om eens wat te doen , goed iniatief! 45 minuten lopen is al best een behoorlijk begin, je kan met behulp van websites (uit de OP) bepalen hoelang de afstand ongeveer is. Overigens maakt het voor een beginner niet uit hoe hard je loopt, de grootste kluif is het volhouden ervan.
quote:
- Ik heb dus geen idee hoe ik moet rekken na het hardlopen. Ik heb een paar manieren gedaan (kan niet uitleggen welke), maar heb geen idee of dat dus goed is? Iemand die het mij kan uitleggen?
Rekken en strekken is 1 van de meest overschatte oefeningen, en wordt bij de moderne trainingsvormen dan ook niet meer gedaan. Het is een gewoonte dat stamt van vroeger. Warming-up en cooling down zijn wel echt belangrijk, de cooling down houd in dat je de laatste 3 minuten even langzaam uitloopt/jogt. Is je tempo al gelijk aan jogtemp, dan wandelen. Je lichaam heeft behoefte aan een rustige overgang van intensiviteit. Als je puur van 1 spier last hebt kan rekken wel goed overigens.
quote:
- Hoe zit het met eten en drinken voor en na het hardlopen. Welke tijdstippen zijn verstandig, en wat is het slimst om te eten en wat absoluut niet?
Eten wordt meestal op 1,5 uur tussenpoos geschat. Neem even de tijd nadat je gegeten hebt om je lichaam het eten te laten verteren om 2 redenen: 1) je lichaam heeft alle energie nodig om voedsel goed te verteren en 2) je energie van het eten kan je dan gebruiken tijdens het lopen. Drink even paar glazen 10 minuten voor je weggaat ongeveer, en drink ook als je weer terugkomt veel.
Voor hardlopen worden vaak 3 tijdstippen van aanvang erg fijn gevonden:
- sochtends na een licht ontbijt voor het werk
- smiddags eind van de middag voor het avondeten, na wat brood ofzo om een uur of 4.
- laat in de avond ruim na avondeten
Wat je eigen voorkeur heeft is puur persoonlijk, wel is aan te raden vaak op hetzelfde tijdstip te lopen omdat je lichaam hier ook aan gaat wennen (puur voor gemak dus).
Wat je wel en niet moet eten? zou het niet weten eerlijk gezegd. Banaan is natuurlijk all-time favoriet voor instand energie in ieder geval
quote:

Ik heb nu een paar uur voor het lopen gewoon brood gegeten en vlak voor ik weg ging wat water gedronken. Toen ik terug kwam een flesje AA en straks gewoon avondeten. Ik weet niet of dat goed is want ik voel me beetje leeg en draaierig..
wat is een paar uur? als je hardloopt verbrand je ook meer, dus als je je leeg voelt eet je de volgende keer gewoon boterham meer vantevoren
quote:
- Hoe vaak is het verstandig om te lopen in de week voor een beginner?
Rust is net zo belangrijk als het lopen zelf. Zeker als je lichaam de inspanning nog niet gewend is (ook als je later dus de afstand weer uitbreid, of ineens sneller wil gaan lopen). Neem voor elke grote inspanning 2 rustdagen erna. Voor kleinere, routine loopjes kan 1 dag genoeg zijn. Begin vooral met het aantal keer lopen wat je zelf het fijnst vind. Je kan jezelf 4 weken afbeulen, maar je kan beter gewoon een jaar lang 2x per week wat lopen en er disipline in krijgen. Vooruitgang komt altijd wel bij iedereen, enige wat daarvoor meetelt is volhouden.
quote:
- Verder nog tips?
Wat ik altijd zeg is dat je hardlopen niet als een verplichting moet zien, maar puur voor even buiten lopen in alle rust (of met muziek) even alleen zijn en verstand op nul. Zeker als je het fijne gevoel van hardlopen te pakken hebt dan is het de ideale sport die je overal kan doen in wisselende omgeving op elk tijdstip
quote:
Overigens ben ik van plan op 9 september de Pierloop te lopen (IJmuiden) van 7.5 km.
succes, hou ons zeker op de hoogte
quote:
BVD
graag gedaan, maar ik ben overigens geen kenner. Ik heb mijn info uit alle kennis die ik zelf verschaard heb, al zal ik vast wel ergens verkeerde bronnen hebben. Ik vertrouw erop dat iemand me hier dan wel verbeterd
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:51:56 #172
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41276508
Even me afreageren of alle hondenbezitters hier dun hun hond los laten lopen of gewoon dumpen

Vanavond lekker gelopen was bijna klaar maar wat kwam ik ineens tegen; een loslopende/zwervende valse bouvier die het op mij gegunt had. Resultaat: gebeten, op m'n plaat gegaan, hand, elleboog, schouder en rug liggen open en mijn enkel zit nu in een drukverband. Gelukkig niks gebroken (had fotos laten maken) maar wel een droom in duigen. Zit nu gedwongen 2 dagen thuis met de voet omhoog en mag volgende week terugkomen. Enkel is flink dik nu en te pijnlijk om op te staan.

Had me zo verheugd op mijn eerste wedstrijd op vrijdag 8 september. De wedstrijd waarvoor ik nu al ruim 4 maanden voor train. Allemaal om zeep geholpen door die klote hond

En ja, ik ben dus bang voor honden
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:55:04 #173
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41276618
en dam tot damloop deed je ook mee of niet? week erna? zou je dan al beter zijn of gaat het langer duren?
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:59:12 #174
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41276764
Van Dam tot damloop deed ik niet aan mee. Arts heeft me nadrukkelijk afgeraden om mee te lopen op 8 september hier met de Singelloop in Gouda
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:15:59 #175
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41277288
zoek een andere soortgelijke loop die net wel op tijd komt en in de buurt is, houd de motivatie hoog en kan je mooi revance nemen!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:00:23 #176
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_41285656
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:51 schreef Black-Hole het volgende:
Even me afreageren of alle hondenbezitters hier dun hun hond los laten lopen of gewoon dumpen

Vanavond lekker gelopen was bijna klaar maar wat kwam ik ineens tegen; een loslopende/zwervende valse bouvier die het op mij gegunt had. Resultaat: gebeten, op m'n plaat gegaan, hand, elleboog, schouder en rug liggen open en mijn enkel zit nu in een drukverband. Gelukkig niks gebroken (had fotos laten maken) maar wel een droom in duigen. Zit nu gedwongen 2 dagen thuis met de voet omhoog en mag volgende week terugkomen. Enkel is flink dik nu en te pijnlijk om op te staan.

Had me zo verheugd op mijn eerste wedstrijd op vrijdag 8 september. De wedstrijd waarvoor ik nu al ruim 4 maanden voor train. Allemaal om zeep geholpen door die klote hond

En ja, ik ben dus bang voor honden
OMG dit is echt mijn nachtmerrie. Ik ben al van kinds af aan fobisch bang voor honden, ik steek de straat over als ik langs ze moet, en als dat niet kan draai ik om een loop ik een andere route. Als dit mij zou gebeuren zou ik denk ik nooit meer durven hardlopen. Heel veel succes met herstellen. Heb je tel;efoon/adresgegevens van de eigenaar? ik zou hier echt proberen werk van te maken. Als je wordt aangreden buiten jouw schuld heb je toch ook op vanalles recht? Wat een klotebeesten zijn het ook! En vooral klotebazen! Als je hond niet los kan lopen doe m dan ook vast!! Oh ik kan me hier echt zo kwaad om maken. Succes!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:09:48 #177
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41285875
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:00 schreef annoh het volgende:

[..]

OMG dit is echt mijn nachtmerrie. Ik ben al van kinds af aan fobisch bang voor honden, ik steek de straat over als ik langs ze moet, en als dat niet kan draai ik om een loop ik een andere route. Als dit mij zou gebeuren zou ik denk ik nooit meer durven hardlopen.
Ik vraag me af hoe kom je er zo bang voor?! Ik snap er ook werkelijk niks van dat die honden nooit op mij afkomen draven?!

Ik heb nu al weer anderhalve week niet hardgelopen, en met deze hoeveelheden regen ben ik dat ook niet van plan. Oftewel de voorbereiding voor de Dam tot Dam loop is weer helemaal 0,0.
pi_41285876
Zijn naar mijn mening vooral klotebazen die hun hond los laten terwijl dit duidelijk niet kan (omdat ze aggresief zijn, of gewoon voor geen meter luisteren). Overigens worden een hoop problemen voorkomen door een beetje te weten hoe je met honden omgaat, maar als je wordt aangevallen terwijl je gewoon aan het hardlopen bent lijkt het mij duidelijk dat die hond niet los moet lopen.

Ik heb zelf trouwens last van mijn knie. Dat begon vorige week, maar in eerste instantie ben ik maar doorgelopen (zal wel weer overgaan), maar toen dat niet het geval was ben ik uiteindelijk toch maar gaan wandelen. Ik heb er toen anderhalve dag last van gehad (vooral met traplopen) en ben de rest van de week maar niet weer gaan lopen. Zondag probeerde ik het weer en na een kilometer of twee begon het weer. Deze keer dus maar meteen gestopt met hardlopen. Nu neem ik sowieso nog een week rust, maar ik hoop wel dat het daarna over is, want ik wel meedoen aan de Damloop!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:24:18 #179
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_41286271
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:09 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe kom je er zo bang voor?! Ik snap er ook werkelijk niks van dat die honden nooit op mij afkomen draven?!
Ja het is bij mij typisch een fobie: hond --> lichamelijke angstreactie. De leuke "Hij doet niks hoor"opmerkingen zijn dan ook absoluut niet aan bij besteed, het is gewoon niet rationeel. Het is trouwens opvallend hoeveel mensen hij doet niks hoor zeggen terwijl dat beest vanalles aan het doen is (blaffen, springen etc.). En voor dat blokje om lopen etc. daar geef ik die honden/bazen niet de schuld van, dat is mijn eigen probleem, maar toen ik bijna van mn angsten af was ben ik een keer door 4 doorgedraaide (kleine) honden van mn fiets af gebeukt (ik was zo bang dat ik me niet eens kan herinneren hoe) zodat het nu weer best erg is. En zelfs toen riepen die twee trutten van bazen "Ze doen niets hoor". Bazen moeten eens inzien dat niet iedereen dol is op honden (sommigen snappen er NIETS van dat je hun hond niet leuk vindt) en dat ze mensen echt bang maken, waar ze in hun verdere leven ook last van hebben. *Frustratie*

Met hardlopen heb ik er overigens maar 2 keer last van gehad, dat ze mee gingen rennen. Maar hondenbezitters weten heus wel dat hardlopers daar niet van gediend zijn, dus ik vind het echt belachelijk.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:37:18 #180
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41286641
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:00 schreef annoh het volgende:
Heel veel succes met herstellen. Heb je tel;efoon/adresgegevens van de eigenaar? ik zou hier echt proberen werk van te maken.
Thanks

Die hond liep rond bij een stukje braakliggend terrein vlakbij het station. Ben daar al zo vaak voorbij gelopen zonder maar een hond te zien. De hond die er nu liep had geen halsband/ketting om. Ook was er niemand in de buurt te bekennen van wie die hond kon zijn. Hij zag er ook niet echt verzorgd uit. Ik heb dus echt het vermoeden dat het een zwerfhond was. Misschien eens informeren bij de dierenambulance/politie of ze er misschien iets vanaf weten.
quote:
Ja het is bij mij typisch een fobie: hond --> lichamelijke angstreactie. De leuke "Hij doet niks hoor"opmerkingen zijn dan ook absoluut niet aan bij besteed, het is gewoon niet rationeel. Het is trouwens opvallend hoeveel mensen hij doet niks hoor zeggen terwijl dat beest vanalles aan het doen is (blaffen, springen etc.).
Heel herkenbaar, ik ben ook altijd de eerste die ze bespringen als ik binnenkom. Ook al weet het baasje dat ik er absoluut niks van moet hebben. Maar goed, ondanks deze tegenslag ga ik wel verder met lopen hoor. Ga straks verder met cardiofitness en spinning om mijn conditie nog verder te vergreten. Ben een echte mooi weer loper
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:42:48 #181
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_41286804
Ja ik zou het zeker even melden iig bij de dierenambulance of t asiel ofzo. Straks grijpt het een spelend kind :S
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:46:33 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41294400
Zojuist in de stralende zon 5 km gelopen.
Om snel genoeg tussen de buien door te lopen, had ik er nog wel een aardig tempo inzitten, ondanks de stijve spieren en straffe wind.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:59:59 #183
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41294784
ik had laatst ook een hond die op me sprong, alleen gelukkig luisterde hij perfect naar de baas (de baas had alleen even eerder moeten roepen :p )...dan mag het wel, maar zeker omdat ik midden in een stedelijke omgeving woon vind ik het stom dat je je hond los laat lopen indien deze zichzelf niet onder controle heeft
pi_41306317
Ik heb de smaak echt helemaal te pakken. Zaterdag dus gestart met de KNAU Start to Run. Omdat ik daar maar 1x heen kan ook doorgegaan bij PSV Atletiek. Zaterdag een interval gedaan van 4x 400m rust en 4x 800m flink lopen. Maandag krachttraining gedaan en op de roeimachine gezeten.

Vandaag dus de 1e vervolgtraining bij PSV. Ik was ingeschaald in groep 2, die minimaal een half uur kunnen hardlopen. We hebben een duurloop gedaan en heb geen moment het gevoel gehad dat ik stuk ging. Hoogste hartslag was 160bpm. Uiteindelijk kon ik tussendoor wel uitstappen en terug gaan, maar ik ben doorgegaan. Uiteindelijk een 7,2 km gelopen in 46 minuutjes. De mensen waren verbaast dat ik samen met iemand anders zo makkelijk mee kon met zo weinig looptraining en ervaring. Komende donderdag heb ik wederom een intervaltraining en dinsdag mag ik meteen mee met een hogere groep omdat dit te langzaam ging. Mensen konden het niet volgen, terwijl ik een hartslag had van 135 bpm.

Er werd al gezegd dat ik mijn plannen voor de ROC run van de 3km naar de 6km moet verzetten. Eventueel kon ik al toetrainen naar de halve marathon...

Toch leuk om elke keer weer die complimenten te horen.
Fok! NFL MVP 2020
pi_41308912
Wow, goed klote Black_Hole....

En Scighera ook jammer, maar we wachten rustig af op de volgende keer

Ik ga zondag m'n eerste loopje doen en omdat ik heel lang niet meer gelopen heb kan ik voor mijn gevoel nog geen reet. Ga dus maar voor de 5 km inschrijven, misschien lukt dan de week erop bij de volgende wedstrijd de 10. Misschien ook niet. Ja kijk ik zou 'm wel uitlopen, maar ik wil wel gewoon een beetje het idee hebben dat ik aan het hardlopen ben

Er komen hier in de omgeving heel veel loopjes aan, da's wel erg prettig.
pi_41309015
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:01 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Zeker tijd om eens wat te doen , goed iniatief! 45 minuten lopen is al best een behoorlijk begin, je kan met behulp van websites (uit de OP) bepalen hoelang de afstand ongeveer is. Overigens maakt het voor een beginner niet uit hoe hard je loopt, de grootste kluif is het volhouden ervan.
[..]

Rekken en strekken is 1 van de meest overschatte oefeningen, en wordt bij de moderne trainingsvormen dan ook niet meer gedaan. Het is een gewoonte dat stamt van vroeger. Warming-up en cooling down zijn wel echt belangrijk, de cooling down houd in dat je de laatste 3 minuten even langzaam uitloopt/jogt. Is je tempo al gelijk aan jogtemp, dan wandelen. Je lichaam heeft behoefte aan een rustige overgang van intensiviteit. Als je puur van 1 spier last hebt kan rekken wel goed overigens.
[..]

Eten wordt meestal op 1,5 uur tussenpoos geschat. Neem even de tijd nadat je gegeten hebt om je lichaam het eten te laten verteren om 2 redenen: 1) je lichaam heeft alle energie nodig om voedsel goed te verteren en 2) je energie van het eten kan je dan gebruiken tijdens het lopen. Drink even paar glazen 10 minuten voor je weggaat ongeveer, en drink ook als je weer terugkomt veel.
Voor hardlopen worden vaak 3 tijdstippen van aanvang erg fijn gevonden:
- sochtends na een licht ontbijt voor het werk
- smiddags eind van de middag voor het avondeten, na wat brood ofzo om een uur of 4.
- laat in de avond ruim na avondeten
Wat je eigen voorkeur heeft is puur persoonlijk, wel is aan te raden vaak op hetzelfde tijdstip te lopen omdat je lichaam hier ook aan gaat wennen (puur voor gemak dus).
Wat je wel en niet moet eten? zou het niet weten eerlijk gezegd. Banaan is natuurlijk all-time favoriet voor instand energie in ieder geval
[..]

wat is een paar uur? als je hardloopt verbrand je ook meer, dus als je je leeg voelt eet je de volgende keer gewoon boterham meer vantevoren
[..]

Rust is net zo belangrijk als het lopen zelf. Zeker als je lichaam de inspanning nog niet gewend is (ook als je later dus de afstand weer uitbreid, of ineens sneller wil gaan lopen). Neem voor elke grote inspanning 2 rustdagen erna. Voor kleinere, routine loopjes kan 1 dag genoeg zijn. Begin vooral met het aantal keer lopen wat je zelf het fijnst vind. Je kan jezelf 4 weken afbeulen, maar je kan beter gewoon een jaar lang 2x per week wat lopen en er disipline in krijgen. Vooruitgang komt altijd wel bij iedereen, enige wat daarvoor meetelt is volhouden.
[..]

Wat ik altijd zeg is dat je hardlopen niet als een verplichting moet zien, maar puur voor even buiten lopen in alle rust (of met muziek) even alleen zijn en verstand op nul. Zeker als je het fijne gevoel van hardlopen te pakken hebt dan is het de ideale sport die je overal kan doen in wisselende omgeving op elk tijdstip
[..]

succes, hou ons zeker op de hoogte
[..]

graag gedaan, maar ik ben overigens geen kenner. Ik heb mijn info uit alle kennis die ik zelf verschaard heb, al zal ik vast wel ergens verkeerde bronnen hebben. Ik vertrouw erop dat iemand me hier dan wel verbeterd
Bedankt voor je reactie

Ik denk dat ik zo'n 8 km heb gelopen, dus dat is mooi voor de Pierloop. Ik wil hem alleen wel een stuk sneller lopen, denk dat dat wel lukt want ik ben nog aardig fit al zeg ik het zelf
Rekken en strekken zal ik dus niet echt meer doen. Warming up en cooling down heb ik goed gedaan. Ik heb nu ook niet echt spierpijn
Je verhaal over eten zal ik rekening mee houden. Denk dat het wel helpt.
Vandaag heb ik een rustdag genomen, en ik ben van plan morgen weer hetzelfde rondje te lopen (als het weer het toelaat).
Nog maals bedankt

edit: Nog ff een vraagje. Wat vinden jullie nou echt lekkere kleding om in hard te lopen? Ik ga namelijk binnekort wat aanschaffen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:52:54 #187
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41309693
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:37 schreef DragonChaser het volgende:
edit: Nog ff een vraagje. Wat vinden jullie nou echt lekkere kleding om in hard te lopen? Ik ga namelijk binnekort wat aanschaffen
Spreek nu alleen voor de zomer/lente: een strakke korte broek met daarboven of een hemdje of shirt wat lichtgewicht is, goed ventileert en het vocht goed af laat drijven. Zelf ga ik eigenlijk altijd voor kleding naar winkels als Run2day, daar hebben ze goed spul, veel keus en geven ze je goed advies.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 03:05:43 #188
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41315935
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:38 schreef jde_kok het volgende:
Ik heb de smaak echt helemaal te pakken. Zaterdag dus gestart met de KNAU Start to Run. Omdat ik daar maar 1x heen kan ook doorgegaan bij PSV Atletiek. Zaterdag een interval gedaan van 4x 400m rust en 4x 800m flink lopen. Maandag krachttraining gedaan en op de roeimachine gezeten.

Vandaag dus de 1e vervolgtraining bij PSV. Ik was ingeschaald in groep 2, die minimaal een half uur kunnen hardlopen. We hebben een duurloop gedaan en heb geen moment het gevoel gehad dat ik stuk ging. Hoogste hartslag was 160bpm. Uiteindelijk kon ik tussendoor wel uitstappen en terug gaan, maar ik ben doorgegaan. Uiteindelijk een 7,2 km gelopen in 46 minuutjes. De mensen waren verbaast dat ik samen met iemand anders zo makkelijk mee kon met zo weinig looptraining en ervaring. Komende donderdag heb ik wederom een intervaltraining en dinsdag mag ik meteen mee met een hogere groep omdat dit te langzaam ging. Mensen konden het niet volgen, terwijl ik een hartslag had van 135 bpm.

Er werd al gezegd dat ik mijn plannen voor de ROC run van de 3km naar de 6km moet verzetten. Eventueel kon ik al toetrainen naar de halve marathon...

Toch leuk om elke keer weer die complimenten te horen.
positieve spiralen zijn tof
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:40:41 #189
148655 Robocock
pi_41317937
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:37 schreef DragonChaser het volgende:

[..]
knip

Ik trek altijd gewoon wat normale sportkleding uit de kast, korte broek en een shirtje. Voldoet prima zolang je niet iemand bent die zich helemaal kapot zweet.
Voor de herfst heb ik wel een longsleeve bij run2day gekocht, want met een capuchontrui rennen bleek ook niet zo relaxed

woensdag 30 augustus 2006 @ 09:54:18 #190
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41318221
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 09:40 schreef Robocock het volgende:

[..]

Ik trek altijd gewoon wat normale sportkleding uit de kast, korte broek en een shirtje. Voldoet prima zolang je niet iemand bent die zich helemaal kapot zweet.
Voor de herfst heb ik wel een longsleeve bij run2day gekocht, want met een capuchontrui rennen bleek ook niet zo relaxed

Ik ben zo iemand die zich helemaal kapot zweet, mijn t-shirt kun je echt uitwringen als ik gelopen heb . Misschien toch maar eens een blits hardloopshirtje aanschaffen
Van mijn vorige sportavonturen heb ik nog wel een lange (schaats)broek, dus ik denk dat die in de herfst en winter maar uit de kast komt. Nu loop ik gewoon in een korte sportbroek.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:11:06 #191
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41402088
Yeah, ik ben net terug van mijn eerste officiele hardloopevenement;, de Sky Radio Run. 5 km gelopen in 30.08, zeker niet snel, maar het was ook wel heel druk en iedereen liep constant voor mijn voeten. Het zal ook niet geholpen hebben dat we met z'n allen in een Mexx-pak liepen. Ja, die marketingafdeling van ons verzint nog eens leuke dingen.
Enfin, het was wel gezellig, en het heeft wel wat om met zo'n meute mee te dreunen. Na een paar minuten heeft niemand meer puf om te praten, en hoor je alleen nog maar het getrappel van 2x1300 voeten. Volgend jaar maar eens 10km proberen.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:39:16 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41419003
wel irritant als je wel wat sneller wil lopen maar leuk om te lezen

Ik heb 14,2 km afgelegd in een uur, maar was wel echt kapot. 16,1 in 1 uur en 10 min is nog steeds doel.
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:55:35 #193
6654 Lorn
vergeten door iedereen
pi_41424964
Ik heb een vraagje over kleding. Volgende week ga ik beginnen met hardlopen via Start To Run en ik vroeg me af wat ik voor kleding nodig heb? Ik ben vandaag even in de stad gaan kijken en het aantal verschillende sportbroeken was nogal hoog. Van heel dun tot dik gevoerd... wat is het handigst? Loop je ook in lange broek of doe je dat voornamelijk in korte broeken? En hoe zit het in de winter?

Ben benieuwd wat jullie zoal gebruiken!
It's not the despair, Laura. I can take the despair. It's the hope.
pi_41431087
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:55 schreef Lorn het volgende:
Ik heb een vraagje over kleding. Volgende week ga ik beginnen met hardlopen via Start To Run en ik vroeg me af wat ik voor kleding nodig heb? Ik ben vandaag even in de stad gaan kijken en het aantal verschillende sportbroeken was nogal hoog. Van heel dun tot dik gevoerd... wat is het handigst? Loop je ook in lange broek of doe je dat voornamelijk in korte broeken? En hoe zit het in de winter?

Ben benieuwd wat jullie zoal gebruiken!
Zelf heb ik nog geen winterkleding, daar ga ik in oktober wel achteraan.

Ik loop gewoon in een sportbroekje van Nike met een hardloopshirt of trainingstrui aan. Het belangrijkste begint met goed schoeisel. Schaf dat als eerste aan! Een leuk loopshirt is makkelijk om zweet etc af te voeren. Binnenkort ga ik zelf om een riem met waterbusjes voor tijdens de training.

Zelf ben ik afgelopen donderdag weer wezen trainen. Ik ben een beetje verslaafd aan deze heerlijke vorm van sport aan het worden.

Donderdag een duurloopje met intervallen gedaan van 7,5 km. Aan het einde wilde de trainer iedereen er uitsprinten, maar ik passeerde hem toch mooi. Altijd leuk natuurlijk. Ze schuiven me wsl al door richting groep 4 of 5. Ze vroegen zich al af, of ik geen goede baanloper zou zijn.

Het gaat dus heerlijk. Mijn inschrijving voor de ROC city run tijdens de marathon van Eindhoven heb ik van de 3 km naar de 6 km veranderd.

Dus Wolfje, minder kids vooraan!
Fok! NFL MVP 2020
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:56:16 #195
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41431243
ik loop fanatiek hard, 2 keer per week gemiddeld, lange afstand, sedert enkele jaren, en ik moet bekennen dat ik nog steeds geen sportkleding heb. Ik train gewoon een (oud) shirtje en een een tweetal korte broeken die ik al had liggen. Gebruik de schoenen die ik ook al had.

Wat ik wil duidelijk maken is niet dat dit de juiste methode is (Want dat is het niet), maar wel dat de kleding die je gebruikt niet heel belangrijk is, het hardlopen zelf is de kern. Schoenen zijn wel erg belangrijk.
  zondag 3 september 2006 @ 09:20:10 #196
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_41445329
Ohh mensen ik baal echt als een STEKKER! Ik wilde vandaag de 10 km in amsterdam lopen, als voorbereiding op de dam tot dam loop. Gisteren geen alcohol gedronken, vannochtend vroeg opgestaan, goed gegeten en gedronken, met zorg kleren uitgezocht, ik was echt van plan om te gaan. Met een schuin oog hield ik steeds het weer in de gaten, en eerst miezerde het, toen ging het regenen en nu is het echt smerig vies hondenweer! Ik ben echt mijn voordeur uitgelopen, maar toen dacht ik "wil ik dit wel"? Ik ben al doorweekt voor ik daar aan kom, en het ziet er niet naar uit dat het droog gaat worden. Een grote grijze ellende. Ik baal! Ik wil echt graag die 10 km lopen, maar ik ben ook maar een plezierhardloper. Ik hoop echt dat ik hier geen spijt van krijg. BAH!!
pi_41446647
hetzelfde hier. Alleen dan geen 10 km maar 6. Alleen vind ik motregen nog niet zo erg, juist lekker, maar het regende wat harder dan motregen
  zondag 3 september 2006 @ 11:35:46 #198
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41446926
gewoon wanneer het droog is zelf 10 km hardlopen, dan is je dag weer beetje goed
pi_41447044

misschien is dit wel iets
pi_41450593
Ikzelf vind het lopen in de regen heerlijk heb ik wel gemerkt. Echt totaal geen last van. Vorige week zaterdag regende het op den duur aardig door, maar we zijn lekker doorgegaan.

Morgen weer krachttraining, dinsdag duurloop bij groep 3 en dan donderdag intervaltraining. Zaterdag staat er een heuveltraining op het programma.
Fok! NFL MVP 2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')