abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41452385
Wij zouden op de fiets naar een loopje hier in de omgeving gaan maar godzijdank belden vrienden dat ze ons wel met de auto wilden brengen

Het was voor mij vandaag echt zo'n test van wat ik nou eigenlijk kon, ik ben qua hardlopen momenteel totaal niet getraind, maar heb wel een aardige conditie door het racefietsen en skaten. In geval van totaal niet trainen mag ik blij zijn als ik de 10 km binnen het uur loop. Maar ik hoopte wel ietsje sneller te kunnen vanwege m'n gefiets van de afgelopen tijd.

Nou was dit zo'n loop waarbij onderweg geen tussentijden werden aangegeven en ik heb geen stopwatch dus ik had totaal geen idee. Merkte alleen dat ik het nogal zwaar had en allang blij mocht zijn als ik de finish haalde zonder wandelen. Liep onderweg te denken "shiiiiit, ik heb echt totaal nog geen conditie" en hoopte dat ik toch in elk geval wel binnen dat uur zou blijven.

Kom ik aan, zit ik gewoon op 55 en een halve minuut. Da's voor mij niet erg snel, maar wel gigantisch veel beter dan waar ik rekening mee hield. Dit verklaart waarom ik het onderweg vrij zwaar had En het geeft ook wel hoop. Nu gewoon eens kappen met dat fietsen en gewoon gaan hardlopen, en dan gaat het vast elke keer sneller en kan ik uiteindelijk onder de 50 min uitkomen, dat moet er nl echt wel in zitten hier.

(Het was droog toen we liepen! Wel veel wind (maar vooral mee ). Als je naar buiten kijkt verwacht je dat het vast ook wel koud zal zijn, maar ik vond het om te lopen juist aardig warm.
  zondag 3 september 2006 @ 15:35:06 #202
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_41452429
Heeft er iemand een goede,complete site met alle hardloopevenementen? Heb er wel een paar, maar die zijn nooit echt compleet En dat is zonde.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  zondag 3 september 2006 @ 15:36:09 #203
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41452460
zelf ook weer gelopen net, inderdaad beter weer dan je denkt. Het waait te hard om te regenen lijkt het wel dus het blijft mooi droog hier (aan de kust), en in het zonnetje met wind mee was ik zowaar nog aan het verbranden leek het wel (nouja, was toch rood als een tomaat al van inspanning )

overigens 12,5 km in 53 minuten. Dat lijkt er al meer op, daarmee kom je net onder de 1:10

oh, en de website lijkt mij www.uitslagen.nl?
pi_41452793
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
Heeft er iemand een goede,complete site met alle hardloopevenementen? Heb er wel een paar, maar die zijn nooit echt compleet En dat is zonde.
http://www.loopagenda.nl/
http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=852
http://www.uitslagen.nl/

Ik weet niet welke jij gebruikt, maar volgens mij kun je weinig missen als je deze sites in de gaten houd.
  zondag 3 september 2006 @ 15:59:58 #205
148655 Robocock
pi_41453068
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef gras het volgende:

[..]

http://www.loopagenda.nl/
http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=852
http://www.uitslagen.nl/

Ik weet niet welke jij gebruikt, maar volgens mij kun je weinig missen als je deze sites in de gaten houd.
Gebruikte Prorun, maar die is niet echt compleet zie ik nu weer Had vandaag wel mee willen doen met die Amsterdam Noord-loop.
Naja, weer wat geleerd.

Tx voor die links.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:12:27 #206
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41513120
Hoppa!

Net bericht gekregen over de Dam tot Damloop! Startnummer en locatie is nu bekend, nu nog even wachten op m'n shirt.

Startnummer: #31 442
Groep: trimloop 3e tijdgroep
Startvak: 14
Starttijd: 14:50

Aangezien er zo'n 2000 mensen 10 minuten eerder starten dan ik, kan ik over het gehele parcours mensen inhalen, dat is zo relaxt om ergens naar toe te lopen.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_41515162
Ik wil ook de Damloop gaan lopen (4 mijl), maar heb momenteel tijdens trainingen het probleem dat ik last van mijn knie krijg. Dit heb ik al een week of twee en de afgelopen tijd heb ik dan ook erg weinig getrained.

Nu vraag ik mij af wat verstandiger is,
Wel 2-3 keer in de week trainen en stoppen zodra ik mijn knie voel, of
Niet trainen en zonder voorbereiding naar de Damloop toe te gaan.

Verder heb ik nog een tweede vraag. Ik weet niet waar deze blessure door komt, maar volgens mij doe ik niet echt een goede warming-up en zijn mijn schoenen ook niet goed genoeg. Financieel gezien komen nieuwe schoenen niet echt goed uit momenteel, maar kan iemand aangeven wat een goede warming-up is voor het hardlopen?
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:42:22 #208
148655 Robocock
pi_41517483
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:12 schreef Klapdeur het volgende:
Hoppa!

Net bericht gekregen over de Dam tot Damloop! Startnummer en locatie is nu bekend, nu nog even wachten op m'n shirt.

Startnummer: #31 442
Groep: trimloop 3e tijdgroep
Startvak: 14
Starttijd: 14:50

Aangezien er zo'n 2000 mensen 10 minuten eerder starten dan ik, kan ik over het gehele parcours mensen inhalen, dat is zo relaxt om ergens naar toe te lopen.
Wat is jouw streeftijd?

Heb nog niets gehoord, maar ik loop mee via werk. Volgens mij starten die nog een stuk eerder.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:24:11 #209
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41520810
hoe heb je die info gekregen Klapdeur?
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:39:13 #210
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41521201
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:42 schreef Robocock het volgende:

[..]

Wat is jouw streeftijd?

Heb nog niets gehoord, maar ik loop mee via werk. Volgens mij starten die nog een stuk eerder.
1.10 is mijn streeftijd geworden, zat eerst richting het uur / 1.05 te kijken maar ik heb de laatste twee weken niks meer gedaan...

Edit:/ Die business loop begint al stukken eerder.
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:24 schreef Grumpey het volgende:
hoe heb je die info gekregen Klapdeur?
Via de post Grump
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
pi_41523364
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:24 schreef JedaiNait het volgende:
Ik wil ook de Damloop gaan lopen (4 mijl), maar heb momenteel tijdens trainingen het probleem dat ik last van mijn knie krijg. Dit heb ik al een week of twee en de afgelopen tijd heb ik dan ook erg weinig getrained.

Nu vraag ik mij af wat verstandiger is,
Wel 2-3 keer in de week trainen en stoppen zodra ik mijn knie voel, of
Niet trainen en zonder voorbereiding naar de Damloop toe te gaan.

Verder heb ik nog een tweede vraag. Ik weet niet waar deze blessure door komt, maar volgens mij doe ik niet echt een goede warming-up en zijn mijn schoenen ook niet goed genoeg. Financieel gezien komen nieuwe schoenen niet echt goed uit momenteel, maar kan iemand aangeven wat een goede warming-up is voor het hardlopen?
Wat voor last van je knie? Zit het aan de buitenkant, aan de onderkant van je knie? In dat geval is het nl. precies de blessure die ik had en die erg veel voor schijnt te komen en dan is de spier van je knie naar je heup niet goed opgerekt, of zoiets. Hoe dan ook, ik dacht dat het overbelasting was door de Zevenheuvelenloop en nam steeds veel rust, maar een bezoek aan de fysio maakte duidelijk dat juist dat rust nemen funest was en dat het wsch ook was gekomen doordat ik na de Zevenheuvelen abrupt een paar weken was gestopt (had er wel effe genoeg van na al dat trainen, en het regende steeds).

Moest van die rekoefeningen doen (staan met je benen gekruist en dan met je arm omhoog naar links buigen -blessure zat rechts-) en toen verdween het probleem inderdaad vrij snel. Nu heb ik weer een hele tijd nauwelijks gelopen en prompt voelde ik afgelopen zondag m'n knie weer.

(Overigens zei die fysio wel dat de tactiek "goed rekken en gewoon doortrainen" niet meer werkt als de blessure al TE erg is geworden, dus pas wel effe op voor je klakkeloos mijn scenario volgt en bezoek eventueel zelf ook een sportarts!
pi_41523828
zit in dezelfde groep als jouw klapdeur

heb nr 30666
pi_41523892
Ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst hardgelopen. De batavierenrace vond namelijk plaats. In de week voordat het evenement had ik 2 x getraind. Op de ochtend zelf liep ik 6,4 kilometer met gemiddeld 15,00 km/h en een half uurtje later nog eens 5,1 kilometer met 13,75 km/h omdat we voor die laatste etappe geen loper konden vinden. Nu was ik wel benieuwd naar jullie reacties of die snelheden voor een beginnend loper als ik goed is, of dat ik nog kan trainen om er meer uit te halen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 10 jaar gevoetbalt heb, en nu sinds 2 jaar tennis, dus m'n conditie is altijd wel naar behoren geweest.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:21:47 #214
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41524124
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:11 schreef reintje17 het volgende:
zit in dezelfde groep als jouw klapdeur

heb nr 30666
Welke streeftijd heb jij ingevuld?
pi_41524297
ja dat weet ik dus niet meer:D jij
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:33:43 #216
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41524484
1.05 of 1.10 weet ik ook niet meer...
pi_41525093
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:52 schreef thaleia het volgende:

[..]

Wat voor last van je knie? Zit het aan de buitenkant, aan de onderkant van je knie? In dat geval is het nl. precies de blessure die ik had en die erg veel voor schijnt te komen en dan is de spier van je knie naar je heup niet goed opgerekt, of zoiets. Hoe dan ook, ik dacht dat het overbelasting was door de Zevenheuvelenloop en nam steeds veel rust, maar een bezoek aan de fysio maakte duidelijk dat juist dat rust nemen funest was en dat het wsch ook was gekomen doordat ik na de Zevenheuvelen abrupt een paar weken was gestopt (had er wel effe genoeg van na al dat trainen, en het regende steeds).

Moest van die rekoefeningen doen (staan met je benen gekruist en dan met je arm omhoog naar links buigen -blessure zat rechts-) en toen verdween het probleem inderdaad vrij snel. Nu heb ik weer een hele tijd nauwelijks gelopen en prompt voelde ik afgelopen zondag m'n knie weer.

(Overigens zei die fysio wel dat de tactiek "goed rekken en gewoon doortrainen" niet meer werkt als de blessure al TE erg is geworden, dus pas wel effe op voor je klakkeloos mijn scenario volgt en bezoek eventueel zelf ook een sportarts!
Jouw omschrijving komt me wel bekend voor en het begon ook nadat ik een aantal weken minder en zelfs twee weken helemaal niet gelopen had. Ik ga je tip dus maar opvolgen (wel voorzichtig aan uiteraard). Bedankt!
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:29:55 #218
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41526344
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef degelebeer het volgende:
Ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst hardgelopen. De batavierenrace vond namelijk plaats. In de week voordat het evenement had ik 2 x getraind. Op de ochtend zelf liep ik 6,4 kilometer met gemiddeld 15,00 km/h en een half uurtje later nog eens 5,1 kilometer met 13,75 km/h omdat we voor die laatste etappe geen loper konden vinden. Nu was ik wel benieuwd naar jullie reacties of die snelheden voor een beginnend loper als ik goed is, of dat ik nog kan trainen om er meer uit te halen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 10 jaar gevoetbalt heb, en nu sinds 2 jaar tennis, dus m'n conditie is altijd wel naar behoren geweest.
Ik ben onervaren en weet er niet zoveel van, maar gemiddeld 15 km/h is best snel voor een beginnend hardloper.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_41532551
Wow, vanavond 6,5 km gelopen in 40 min en geen centje pijn
Nu de snelheid wat opschroeven
pi_41533312
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben onervaren en weet er niet zoveel van, maar gemiddeld 15 km/h is best snel voor een beginnend hardloper.
Nogal. Daarmee kun je zowat in het universiteitsteam volgens mij
  woensdag 6 september 2006 @ 12:22:20 #221
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41545717
neehoor, dat is nog wel te laag voor universiteitsteam. Ik liep op de batavierenrace gemiddeld 15,5 km/h en daarmee voldeed ik nog niet aan de eisen.

als je 16 km/h loopt is het goed, zeker op de korte afstanden zie je dat de betere richting de 19-20 km/h gaan (6,4 is relatief korte afstand).

Maar voor beginner is het niet slecht, als je nu begint met trainen voor de volgende batavierenrace en bij wijze van spreken 2 a 3 x per week goed zou gaan hardlopen, dan doe je wel mee voor een plek in de top 5 van een afstand, denk dat dat goed haalbaar is. Maar dat vergt nog wel wat training.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:37:46 #222
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_41556940
was ik dinsdagavond aan het hardlopen, kom ik plotseling een oud klasgenoot tegen die ik al een tijd niet meer gezien had, hij is ook ongeveer 3 maanden geleden begonnen. hebben we samen maar getraind nog geen afspraak voor de volgende keer, maar we zitten beide ongeveer op het zelfde niveau
.
pi_41586927
Omdat ik als zesdeklasser volgens mij langzamer ben dan de meeste 2e klassers en ook een conditie heb van de gemiddelde schildpad, denk ik maar eens te gaan beginnen met hardlopen. Je zou denken dat karate je een goede conditie geeft, maar dat valt op het gebied van lang op je benen staan en lopen vies tegen!

Ga vandaag beginnen met het beginnersschema van runnersweb. Ben benieuwd of het wat wordt
Geen gezeik.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:35:56 #224
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_41589404
Even een update na mijn klapper van vorige week:

Ben weer volledig hersteld en kan weer pijnloos lopen. Ga dit weekend weer eens voorzichtig een stukje lopen en kijken hoe dat gaat.
  donderdag 7 september 2006 @ 21:19:08 #225
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41595969
Hoppa, vandaag weer post gehad van de Dam tot Dam loop, het loopshirt is binnen! Hij is iets te groot, maar liever te groot dan te klein. (ruilen is onmogelijk )
Ziet er best oke uit verder
pi_41600572
Vanavond een lekkere intervaltraining gehad. Telkens 1 minuut pauze tussen de intervallen. Dat liep op van 1-2-3-2-1 en dat 2x. Was weer lekker.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_41611708
Ik ben iets te hard van stapel gelopen qua trainen, niet zozeer qua hardlopen maar ik wilde het fietsen niet eraan geven en het was erg hectisch op m'n werk en een cursus werd later dan ik had gedacht enz enz.....met dan ook nog al dat trainen erbij leidt dat tot een zwaar hoofd en irritante keelpijn & gehoest.

Ik ga de Bridge to Bridge van a.s. zondag dus maar even laten zitten, iemand interesse om gratis mee te lopen?
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:39:14 #228
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41612048
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:23 schreef thaleia het volgende:
Ik ben iets te hard van stapel gelopen qua trainen, niet zozeer qua hardlopen maar ik wilde het fietsen niet eraan geven en het was erg hectisch op m'n werk en een cursus werd later dan ik had gedacht enz enz.....met dan ook nog al dat trainen erbij leidt dat tot een zwaar hoofd en irritante keelpijn & gehoest.

Ik ga de Bridge to Bridge van a.s. zondag dus maar even laten zitten, iemand interesse om gratis mee te lopen?
waar, hoe laat, hoe lang?

edit: laat maar, ik heb het al gegoogled...
Arnhem is me iets te ver weg
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:47:41 #229
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_41612277
gisteravond ook nog een poging gewaagd om te gaan lopen. zit met een opkomende verkoudheid en gesnotter. ik kwam niet op gang en m'n benen leken wel van gietijzer. ben dus na een kilometer of 2 weer omgedraaid.
.
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:50:33 #230
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41634611
als het goed is ga ik komende maandag de informatie ophalen over de dam tot damloop bij mijn oude woonadres (kon geen verhuiswijziging doorgeven namelijk). Ben benieuwd, heeft iemand hier idee hoelaat de startgroep met geschatte eindtijd 1:20 van start gaat?

Overigens is het van mijn woning naar de start ongeveer 5 minuutjes lopen
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:51:07 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41634631
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:35 schreef Black-Hole het volgende:
Even een update na mijn klapper van vorige week:

Ben weer volledig hersteld en kan weer pijnloos lopen. Ga dit weekend weer eens voorzichtig een stukje lopen en kijken hoe dat gaat.
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:01:46 #232
148655 Robocock
pi_41634980
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Grumpey het volgende:
als het goed is ga ik komende maandag de informatie ophalen over de dam tot damloop bij mijn oude woonadres (kon geen verhuiswijziging doorgeven namelijk). Ben benieuwd, heeft iemand hier idee hoelaat de startgroep met geschatte eindtijd 1:20 van start gaat?

Je woont in de tramhalte?

Ik vertrek 13:40, en dat is businessloop, die dus eerder vertrekt dan de niet-businesslopers
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:13:26 #233
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41635388
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:01 schreef Robocock het volgende:

[..]

Je woont in de tramhalte?

Ik vertrek 13:40, en dat is businessloop, die dus eerder vertrekt dan de niet-businesslopers

ok, dus ik kan die ochtend nog uitslapen
pi_41672709
Yes! Het is me gelukt Ik heb gisteren de 7,5KM gelopen in 33:35.
Mijn bedoeling was om het binnen 40 minuten te halen en dat is ruimschoots gelukt
En dat terwijl ik maar 1x getraind heb (meer was niet mogelijk, omdat ik enorme blaren had van een potje zaalvoetbal).

Nog iets wat ik tegen spierpijn kan doen?

pi_41672764
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:24 schreef DragonChaser het volgende:
Yes! Het is me gelukt Ik heb gisteren de 7,5KM gelopen in 33:35.
Mijn bedoeling was om het binnen 40 minuten te halen en dat is ruimschoots gelukt
Nogal
Gefeliciteerd

Ik ben alweer een stuk minder ziek. Als de stijgende lijn zich doorzet ga ik dinsdag weer een keertje trainen.
  zondag 10 september 2006 @ 15:59:34 #236
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41677251
net 14 km in 1 uur afgelegd, die 1 uur 10 gaat lukken zoals het er nu uitziet hopelijk werkt weer mee (nu was het goed warm )
pi_41678835
Ik heb al de hele week last van bronchitis, waardoor het trainen niet zo goed gaat .

Volgende week zondag wil ik me voor de halve marathon in Eindhoven testen door een 10.5 km te rennen. Als dat niet snel genoeg gaat (onder de 45 minuten), sla ik de halve marathon over en ga alleen trainen voor de 7 heuvelenloop. Dan is de kans dat ik dit jaar nog een nieuw pr haal het grootst.
  zondag 10 september 2006 @ 18:38:50 #238
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41682309
Ik wou vandaag gaan lopen, maar toen kwam er iemand met het plan om naar het park te gaan en bier te drinken. En aldus geschiedde...
Check mijn band Glorybox
pi_41688440
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Grumpey het volgende:

Als je de trimloop meedoet zegt je verwachtte eindtijd niks heb ik zelf ondervonden dus je kan in een van de 4 laatste groepen komen
  maandag 11 september 2006 @ 17:14:36 #240
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_41711289
Ik heb zelf 1.10 opgegeven en zit in trimgroep 3, lijkt me niet dat er zoveel mensen zijn die dat sneller gaan afleggen...
Grump heb jij ook zo'n shirt erbij of enkel een startnummer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')