http://www.loopagenda.nl/quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
Heeft er iemand een goede,complete site met alle hardloopevenementen? Heb er wel een paar, maar die zijn nooit echt compleetEn dat is zonde.
Gebruikte Prorun, maar die is niet echt compleet zie ik nu weerquote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef gras het volgende:
[..]
http://www.loopagenda.nl/
http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=852
http://www.uitslagen.nl/
Ik weet niet welke jij gebruikt, maar volgens mij kun je weinig missen als je deze sites in de gaten houd.
Wat is jouw streeftijd?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:12 schreef Klapdeur het volgende:
Hoppa!
Net bericht gekregen over de Dam tot Damloop! Startnummer en locatie is nu bekend, nu nog even wachten op m'n shirt.
Startnummer: #31 442
Groep: trimloop 3e tijdgroep
Startvak: 14
Starttijd: 14:50
Aangezien er zo'n 2000 mensen 10 minuten eerder starten dan ik, kan ik over het gehele parcours mensen inhalen, dat is zo relaxt om ergens naar toe te lopen.![]()
1.10 is mijn streeftijd geworden, zat eerst richting het uur / 1.05 te kijken maar ik heb de laatste twee weken niks meer gedaan...quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:42 schreef Robocock het volgende:
[..]
Wat is jouw streeftijd?
Heb nog niets gehoord, maar ik loop mee via werk. Volgens mij starten die nog een stuk eerder.
Via de post Grumpquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:24 schreef Grumpey het volgende:
hoe heb je die info gekregen Klapdeur?
Wat voor last van je knie? Zit het aan de buitenkant, aan de onderkant van je knie? In dat geval is het nl. precies de blessure die ik had en die erg veel voor schijnt te komen en dan is de spier van je knie naar je heup niet goed opgerekt, of zoiets. Hoe dan ook, ik dacht dat het overbelasting was door de Zevenheuvelenloop en nam steeds veel rust, maar een bezoek aan de fysio maakte duidelijk dat juist dat rust nemen funest was en dat het wsch ook was gekomen doordat ik na de Zevenheuvelen abrupt een paar weken was gestopt (had er wel effe genoeg van na al dat trainen, en het regende steeds).quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:24 schreef JedaiNait het volgende:
Ik wil ook de Damloop gaan lopen (4 mijl), maar heb momenteel tijdens trainingen het probleem dat ik last van mijn knie krijg. Dit heb ik al een week of twee en de afgelopen tijd heb ik dan ook erg weinig getrained.
Nu vraag ik mij af wat verstandiger is,
Wel 2-3 keer in de week trainen en stoppen zodra ik mijn knie voel, of
Niet trainen en zonder voorbereiding naar de Damloop toe te gaan.
Verder heb ik nog een tweede vraag. Ik weet niet waar deze blessure door komt, maar volgens mij doe ik niet echt een goede warming-up en zijn mijn schoenen ook niet goed genoeg. Financieel gezien komen nieuwe schoenen niet echt goed uit momenteel, maar kan iemand aangeven wat een goede warming-up is voor het hardlopen?
Welke streeftijd heb jij ingevuld?quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:11 schreef reintje17 het volgende:
zit in dezelfde groep als jouw klapdeur
heb nr 30666
Jouw omschrijving komt me wel bekend voor en het begon ook nadat ik een aantal weken minder en zelfs twee weken helemaal niet gelopen had. Ik ga je tip dus maar opvolgen (wel voorzichtig aan uiteraard). Bedankt!quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Wat voor last van je knie? Zit het aan de buitenkant, aan de onderkant van je knie? In dat geval is het nl. precies de blessure die ik had en die erg veel voor schijnt te komen en dan is de spier van je knie naar je heup niet goed opgerekt, of zoiets. Hoe dan ook, ik dacht dat het overbelasting was door de Zevenheuvelenloop en nam steeds veel rust, maar een bezoek aan de fysio maakte duidelijk dat juist dat rust nemen funest was en dat het wsch ook was gekomen doordat ik na de Zevenheuvelen abrupt een paar weken was gestopt (had er wel effe genoeg van na al dat trainen, en het regende steeds).
Moest van die rekoefeningen doen (staan met je benen gekruist en dan met je arm omhoog naar links buigen -blessure zat rechts-) en toen verdween het probleem inderdaad vrij snel. Nu heb ik weer een hele tijd nauwelijks gelopen en prompt voelde ik afgelopen zondag m'n knie weer.
(Overigens zei die fysio wel dat de tactiek "goed rekken en gewoon doortrainen" niet meer werkt als de blessure al TE erg is geworden, dus pas wel effe op voor je klakkeloos mijn scenario volgten bezoek eventueel zelf ook een sportarts!
Ik ben onervaren en weet er niet zoveel van, maar gemiddeld 15 km/h is best snel voor een beginnend hardloper.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef degelebeer het volgende:
Ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst hardgelopen. De batavierenrace vond namelijk plaats. In de week voordat het evenement had ik 2 x getraind. Op de ochtend zelf liep ik 6,4 kilometer met gemiddeld 15,00 km/h en een half uurtje later nog eens 5,1 kilometer met 13,75 km/h omdat we voor die laatste etappe geen loper konden vinden. Nu was ik wel benieuwd naar jullie reacties of die snelheden voor een beginnend loper als ik goed is, of dat ik nog kan trainen om er meer uit te halen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 10 jaar gevoetbalt heb, en nu sinds 2 jaar tennis, dus m'n conditie is altijd wel naar behoren geweest.
Nogal. Daarmee kun je zowat in het universiteitsteam volgens mijquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben onervaren en weet er niet zoveel van, maar gemiddeld 15 km/h is best snel voor een beginnend hardloper.
waar, hoe laat, hoe lang?quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:23 schreef thaleia het volgende:
Ik ben iets te hard van stapel gelopen qua trainen, niet zozeer qua hardlopen maar ik wilde het fietsen niet eraan geven en het was erg hectisch op m'n werk en een cursus werd later dan ik had gedacht enz enz.....met dan ook nog al dat trainen erbij leidt dat tot een zwaar hoofd en irritante keelpijn & gehoest.
Ik ga de Bridge to Bridge van a.s. zondag dus maar even laten zitten, iemand interesse om gratis mee te lopen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:35 schreef Black-Hole het volgende:
Even een update na mijn klapper van vorige week:
Ben weer volledig hersteld en kan weer pijnloos lopen. Ga dit weekend weer eens voorzichtig een stukje lopen en kijken hoe dat gaat.
Je woont in de tramhalte?quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Grumpey het volgende:
als het goed is ga ik komende maandag de informatie ophalen over de dam tot damloop bij mijn oude woonadres (kon geen verhuiswijziging doorgeven namelijk). Ben benieuwd, heeft iemand hier idee hoelaat de startgroep met geschatte eindtijd 1:20 van start gaat?
Overigens is het van mijn woning naar de start ongeveer 5 minuutjes lopen
quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:01 schreef Robocock het volgende:
[..]
Je woont in de tramhalte?
Ik vertrek 13:40, en dat is businessloop, die dus eerder vertrekt dan de niet-businesslopers
Nogalquote:Op zondag 10 september 2006 13:24 schreef DragonChaser het volgende:
Yes! Het is me geluktIk heb gisteren de 7,5KM gelopen in 33:35.
Mijn bedoeling was om het binnen 40 minuten te halen en dat is ruimschoots gelukt![]()
Als je de trimloop meedoet zegt je verwachtte eindtijd niks heb ik zelf ondervonden dus je kan in een van de 4 laatste groepen komenquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Grumpey het volgende:
als het goed is ga ik komende maandag de informatie ophalen over de dam tot damloop bij mijn oude woonadres (kon geen verhuiswijziging doorgeven namelijk). Ben benieuwd, heeft iemand hier idee hoelaat de startgroep met geschatte eindtijd 1:20 van start gaat?
Overigens is het van mijn woning naar de start ongeveer 5 minuutjes lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |