maar syrie wacht op een fout van israel denk ik zodat ze 1 een geldige rede hebben om samen met iran israel te pakken en om israel dan ook gelijk als agressors aan te merken bij derest van de moslimlanden. Wat zou syrie er voor willen hebben om het vechten te laten stoppen?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Bush had natuurlijk gelijk met zijn opmerking dat als Syrie de Hezbolla zegt te stoppen met die shit het gewoon ophoud.
Valt tegen, grootste reden lijkt me dat SA veel belangrijker is voor de stabiliteit plus een grotere stroom van olie heeft. Natuurlijk is het hypocriet, maar anders kan het niet. Maar iig, hun positie gaat afnemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:26 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Mwoah, komt op mij toch over als een ander soort regime dan dat van saddam.
was ik net mee bezig...quote:Op maandag 17 juli 2006 17:32 schreef Hallulama het volgende:
venomsnake, vergeet de linkjes niet bij te werken
18:17 Sources: 9 bodies found in rubble of building hit in IAF strike Sunday (Reuters)quote:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.htmlquote:Op maandag 17 juli 2006 17:35 schreef Hallulama het volgende:
Boomstam, welke site is dat?
Okay, merci!quote:Op maandag 17 juli 2006 17:36 schreef Boomstam het volgende:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html
maar hij doet het vandaag sporadisch
dank, laaste uur is die site vaak down..quote:Op maandag 17 juli 2006 17:34 schreef Boomstam het volgende:
[..]
18:17 Sources: 9 bodies found in rubble of building hit in IAF strike Sunday (Reuters)
17:50 UN envoy to arrive in Jerusalem Monday, to meet with FM Livni Tuesday (Haaretz)
17:48 IAF missile strikes two cars in Lebanon, killing 10 (Reuters)
17:45 Sirens heard in Haifa (Haaretz)
17:44 French PM arrives in Beirut to express `support` for Lebanon (AFP)
de site is down (bij mij)
deze had ik nog in mijn ctrl+c staan ofzo
Denk niet dat Syrie echt zin heeft in een oorlog met Israel, dat wordt kostbaar, en ze gaan verschrikkelijk klappen krijgen.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:30 schreef Boomstam het volgende:
[..]
maar syrie wacht op een fout van israel denk ik zodat ze 1 een geldige rede hebben om samen met iran israel te pakken en om israel dan ook gelijk als agressors aan te merken bij derest van de moslimlanden. Wat zou syrie er voor willen hebben om het vechten te laten stoppen?
iran is niet moeilijk die willen nukes kennen maken. zou dat meespelen?
Ik weet het niet. alles is beter als wat er nu gaande is maar zo'n buffer zone moet wel ergens toe leiden. je kan niet zomaar een bufferzone instellen en denken dat het dan klaar isquote:Op maandag 17 juli 2006 17:44 schreef _The_General_ het volgende:
Toch vind ik die bufferzone, mits onder VN controle, een goed idee.
De hezbollah op een afstand houdenquote:Op maandag 17 juli 2006 17:46 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Ik weet het niet. alles is beter als wat er nu gaande is maar zo'n buffer zone moet wel ergens toe leiden. je kan niet zomaar een bufferzone instellen en denken dat het dan klaar is
verder heb ik namelijk geen idee wat ze van plan zijn met een bufferzone.
lees me tekst nog isquote:
Die VN troepen daar zouden eigenlijk als extensie van het leger van Libanon moeten worden ingezet, dan heeft het wellicht een kans van slagen, als ze op die wijze Hezbollah kunnen controleren.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:44 schreef _The_General_ het volgende:
Toch vind ik die bufferzone, mits onder VN controle, een goed idee.
Nee, maar het is een stap naar rust. Alleen als het daar een periode rustig is kan er gewerkt worden aan vrede. Daarnaast moet de vn macht idd helpen om de macht van de Libanese regering te vergroten. Misschien een vn macht waar ook een moslim land zoals Turkije in zit?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:53 schreef Boomstam het volgende:
[..]
lees me tekst nog is![]()
een bufferzone kan nooit voor altijd er zijn. je moet toch is een keer vrede krijgen.
het is een goed alternatief voor nu. maar met een bufferzone alleen ben je er nog niet
Nee natuurlijk niet maar die buffer hoeft er toch ook niet voor eeuwig te blijven. Die is bedoeld om voorlopig de strijdende partijen uit elkaar te houden.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:53 schreef Boomstam het volgende:
[..]
lees me tekst nog is![]()
een bufferzone kan nooit voor altijd er zijn. je moet toch is een keer vrede krijgen.
het is een goed alternatief voor nu. maar met een bufferzone alleen ben je er nog niet
Het is nog wel denkbaar dat hezbollah kapt, er mee ophoud en dat libanon een land als jordanië wordt. Na een bufferzone zal de druk op de hezbollah kunnen komen en libanon worden herbouwt met geld van de internationale gemeenschap.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar die buffer hoeft er toch ook niet voor eeuwig te blijven. Die is bedoeld om voorlopig de strijdende partijen uit elkaar te houden.
Hoe je daar vrede moet krijgen tussen de moslims en israëli 's is een heel andere zaak. Daar weet geen mens een oplossing voor tot het moment dat alle moslims die vrede écht willen![]()
O juist en je denkt dat het dan afgelopen is ? Waar denk je dat men dan zijn aandacht op gaat richten ? Die gaan door omdat ze door gaan willen.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:59 schreef Hells_Angel het volgende:
Door al die teringzooi was ik maar Conflict Middle East op de Amiga gaan zoeken, krijg alleen de Amige Emulator niet aan de praat.
Ik wilde dan namelijk Israel, want die rol speel je, goed dood laten gaan aangezien dat de boosdoener is in het midden oosten.
Al sinds de basisschool houd ik me met deze oorlog bezig en ik kan niet begrijpen dat de wereld dit al zo lang door laat gaan, wat de oplossing is weet ik uiteraard ook niet....
Hoe lang blijft de mensheid toch zo stom bezig...?
Hopelijk gaat Syrie er zich mee bemoeien en volgen de anderen ook totdat Israel eindelijk overpowered wordt.
O ja dat zou me niks verbazen, de * normale * bevolking wil nuks liever als het land zo spoedig mogelijk weer opbouwen. Die willen best vrede. Maar hoe raken ze de hezbollah kwijt ?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:02 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Het is nog wel denkbaar dat hezbollah kapt, er mee ophoud en dat libanon een land als jordanië wordt. Na een bufferzone zal de druk op de hezbollah kunnen komen en libanon worden herbouwt met geld van de internationale gemeenschap.
Lijkt me irritant zeg. Ben je lekker bezig op je Playstation gaat opeens de sirene, moet je binnen een minuut in een schuilkelder zitten en blijkt het helemaal voor niets. Moet je de level weer helemaal overnieuw doenquote:Op maandag 17 juli 2006 17:43 schreef Boomstam het volgende:
18:28 Most recent Haifa sirens apparently a false alarm (Haaretz)
Lijkt me toch een van de mindere problemen daar.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt me irritant zeg. Ben je lekker bezig op je Playstation gaat opeens de sirene, moet je binnen een minuut in een schuilkelder zitten en blijkt het helemaal voor niets. Moet je de level weer helemaal overnieuw doen![]()
Het zijn dan ook allemaal totalitaire regimes, SA op kop. We weten wie er zou winnen als er vrije verkiezingen gehouden werden.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O juist en je denkt dat het dan afgelopen is ? Waar denk je dat men dan zijn aandacht op gaat richten ? Die gaan door omdat ze door gaan willen.
Nogal naief te denken dat het verwoesten van Israël een einde maakt aan de problemen in het midden-oosten![]()
die is nu bezig....quote:Op maandag 17 juli 2006 18:10 schreef NightH4wk het volgende:
Dat VN leger kan mooi dan die groepen in Libanon gaan ontwapenen dan (ook een resolutie over aangenomen tijd terug btw.)
Iig, ben benieuwd naar die speech.
Tsja, je kan dan tenminste nog een schuilkelder in.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt me irritant zeg. Ben je lekker bezig op je Playstation gaat opeens de sirene, moet je binnen een minuut in een schuilkelder zitten en blijkt het helemaal voor niets. Moet je de level weer helemaal overnieuw doen![]()
Tja, ze gebruiken nu allemaal dezelfde nietszeggende oorlogsretoriek.quote:
Hahaha, zo lekker makkelijk dit, heerlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:15 schreef Boomstam het volgende:
19:09 Olmert: Lebanese government responsible even if not behind kidnappings (Haaretz)
die heb je vast wel in libanon, kan me niet voorstellen dat er geen playstations zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:18 schreef schatje het volgende:
[..]
Tsja, je kan dan tenminste nog een schuilkelder in.
Iets zegt me (en ik kan het natuurlijk mis hebben) dat die er in Libanon helemaal niet zijn.
![]()
Ach ja. Schuikelder of niet de IDF pakt je toch welquote:Op maandag 17 juli 2006 18:18 schreef schatje het volgende:
[..]
Tsja, je kan dan tenminste nog een schuilkelder in.
Iets zegt me (en ik kan het natuurlijk mis hebben) dat die er in Libanon helemaal niet zijn.
![]()
quote:Op maandag 17 juli 2006 18:22 schreef A_L_N_F het volgende:
mooi zo,
WO3 is begonnen. westerse wereld VS islam.
dat gaat leuk worden
Leuk he, moord en doodslag..quote:
Nee hoor. De enige landen die de Hezbollah steunen zijn Syrie en Iranquote:Op maandag 17 juli 2006 18:22 schreef A_L_N_F het volgende:
mooi zo,
dat gaat leuk worden
Ja, als de Hezbollah strijders de burgerbevolking als menselijk schild gebruiken wel ja.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ach ja. Schuikelder of niet de IDF pakt je toch wel![]()
Zijn dat al die wegen die de mensen gebruiken om naar hun werk te komen of in het ergste geval vluchten, zoals tot nu toe?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:21 schreef schatje het volgende:
CNN: Israeli Prime Minister Ehud Olmert says Israel will destroy all of the terrorist infrastructure in Gaza and south Lebanon, The Associated Press reports.
Doe ff normaal. Er is helemaal niets leuk aan dit conflict.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:22 schreef A_L_N_F het volgende:
mooi zo,
dat gaat leuk worden
nope, gewoon omdat het kennelijk nodig is.quote:
Dat zijn de kenmerken van elke guerilla bewegingquote:Op maandag 17 juli 2006 18:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, als de Hezbollah strijders de burgerbevolking als menselijk schild gebruiken wel ja.
Triest.
quote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef FiscBiker het volgende:
19:14 Olmert: Jews, Muslims, Christians, Druze standing now as one nation (Haaretz)
stel je niet zo aan zeg. had je wat anders verwacht dan?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Doe ff normaal. Er is helemaal niets leuk aan dit conflict.
Ja, daar heb ik ook mijn twijfels over.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zijn dat al die wegen die de mensen gebruiken om naar hun werk te komen of in het ergste geval vluchten, zoals tot nu toe?
Of daadwerkelijk echt iets terroristisch.?
Een korrel zout kan ook geen kwaadquote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Doe ff normaal. Er is helemaal niets leuk aan dit conflict.
Rot es op.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nope, gewoon omdat het kennelijk nodig is.
mensen, met hun achterlijke instelling zoals nederland ook, hebben aangestuurd op dit.
maar geen nood hoor, straks gaan de stoere mannen wel weer de hete kastanjes uit het vuur halen.
kunnen de slinksen hun haar lang laen groeien en gaan demonstreren elke dag![]()
Gozert, er komt geen 3e wereldoorlog. althans voorlopig niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nope, gewoon omdat het kennelijk nodig is.
Ik stel me niet aan. Je doet maar gewoon normaal met je het gaat nog leuk worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:25 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
stel je niet zo aan zeg. had je wat anders verwacht dan?
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zijn dat al die wegen die de mensen gebruiken om naar hun werk te komen of in het ergste geval vluchten, zoals tot nu toe?
Of daadwerkelijk echt iets terroristisch.?
Nee precies. Volgende wereldoorlog zal tussen China en de VS om Taiwan gaan, maar daar moeten we nog een paar decennia voor wachtenquote:Op maandag 17 juli 2006 18:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gozert, er komt geen 3e wereldoorlog. althans voorlopig niet.
Ja boeiend enzoquote:Op maandag 17 juli 2006 18:26 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
stoer hoor vanachter je pc. ook zo mans als ik voor je sta![]()
Kap eens!quote:Op maandag 17 juli 2006 18:26 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
stoer hoor vanachter je pc. ook zo mans als ik voor je sta![]()
Jawel, maar toch vind ik de regimes niet echt te vergelijken, al was het alleen maar omdat je als Saudi je land mag verlaten wanneer je dat wilt. Ik denk ook dat het regime in SA wat minder moorden en martelingen op zijn geweten heeft. Ik zeg dus niet géén moorden en martelingen, wat minder, een stuk minder zelfs. Maar hypo is het wel natuurlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:33 schreef NightH4wk het volgende:
Valt tegen, grootste reden lijkt me dat SA veel belangrijker is voor de stabiliteit plus een grotere stroom van olie heeft. Natuurlijk is het hypocriet, maar anders kan het niet. Maar iig, hun positie gaat afnemen.
nee hoor WOIII is allang bezig .de wereld wijde oorlog tegen het terrorismequote:Op maandag 17 juli 2006 18:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gozert, er komt geen 3e wereldoorlog. althans voorlopig niet.
Ze geven gewoon veel geld zodat anderen het doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:30 schreef Recovering het volgende:
Ik denk ook dat het regime in SA wat minder moorden en martelingen op zijn geweten heeft. Ik zeg dus niet géén moorden en martelingen, wat minder, een stuk minder zelfs.
niet alles zo serieus nemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik stel me niet aan. Je doet maar gewoon normaal met je het gaat nog leuk worden.
De slapheid lijkt me meer te zitten bij het deel van het volk dat kritiekloos de grote leiders volgt die alles kunnen maken en er werkelijk uiteindelijk altijd een zooitje van maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:33 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
niet alles zo serieus nemen.
maar ja het is de schuld van de slappe instelling die heerst bij het overgrote deel van de mensen.
op diezelfde manier is destijds WO2 ontstaan en zal me niks verbazen als WO3 ook zo begint.
een voordeel... beginnen we eindelijk een keer niet in europa![]()
Kom kom, SA heeft geen hele dorpen uitgemoord of daar opdracht toe gegeven.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:32 schreef Posdnous het volgende:
Ze geven gewoon veel geld zodat anderen het doen.
Dat klopt. Maar als men dan toch begint te neuzelen over die fundi-terroristen die zogenaamd overal de oorzaak van zijn, kun je beter daar in SA beginnen met je oorlogje. (maar dat durven ze uiteraard niet).quote:Op maandag 17 juli 2006 18:35 schreef Recovering het volgende:
[..]
Kom kom, SA heeft geen hele dorpen uitgemoord of daar opdracht toe gegeven.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
ja of je hebt leiders die het volk en landen verenigen om een gemeenschappelijke vijand te verslaan.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De slapheid lijkt me meer te zitten bij het deel van het volk dat kritiekloos de grote leiders volgt die alles kunnen maken en er werkelijk uiteindelijk altijd een zooitje van maken.
En dan de schuld afschuiven.
Asjeblieft... daar kun je toch allang niet meer mee aankomen?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, als de Hezbollah strijders de burgerbevolking als menselijk schild gebruiken wel ja.
Mwoah, voor mijn gevoel is SA wel een sponsor van eerst Fatah en toen van Hamas maar ik zie Iran en Syrie als grote sponsors en echte fans van die clubs. Wat je zelf al zegt, oorlog beginnen met SA is in niemands belang, maar het is ook niet in SA's belang om grote fans van die clubs te worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:36 schreef Posdnous het volgende:
Dat klopt. Maar als men dan toch begint te neuzelen over die fundi-terroristen die zogenaamd overal de oorzaak van zijn, kun je beter daar in SA beginnen met je oorlogje. (maar dat durven ze uiteraard niet).
debka.com staat toch wel als betrouwbaar bekend.quote:DEBKAfile Exclusive reveals: Hizballah leader Hassan Nassrallah and top command are holed up in Hermel, the northern Lebanese panhandle bordering Syria
July 17, 2006, 11:02 AM (GMT+02:00)
Among them, according to DEBKAfile’s military and Iranian sources, are Hizballah’s “chief of staff” Ibrahim Akil, its head of intelligence and terror Imad Mughniyeh and commander of special operations Halil Harab.
The group fled their Beirut HQ Saturday night, July 15, and went to ground in the emergency staff bunkers prepared in advance of their July 12 attack on Israel.
After failing to prevent the top Hizballah leaders’ escape from Beirut, the Israeli air force headed north Monday morning, July 17, and is clobbering the Hermel region.
DEBKAfile adds: The Hermel drug-farming pocket bordered north and east by Syria is the haunt of smugglers who use the remote, strategically placed region to move fighters, weapons, cash and drugs across Syria into Iraq and as a staging post to other parts of the Middle East. The smuggling gangs’ overlord is Mughniyeh, a triple Hizballah-Iran-al Qaeda agent and terrorist executive, who has figured high on the US wanted terrorist list for more than two decades. On his orders, the smugglers recently relocated their main operation from the Syrian-Iraqi border to the Syrian-Lebanese border in preparation for the new warfront against Israel. In the last 48 hours, Iran has used this illicit route to beat the Israeli air, sea and land blockade and pump quantities of rockets, anti-air and anti-tank missiles and other advanced weapons systems to Hizballah for a fresh escalation.
Syria's role in this smuggling operation is critical.
DEBKAfile’s Iranian sources add that the holds of all the Iranian passenger flights landing in Damascus from Thursday, July 13, have been crammed with weapons for Hizballah.
Friday and Saturday, 25 Iranian Revolutionary Guards officers, anti-tank and anti-air missile experts, arrived in mufti in the Syrian capital. They were led by the smugglers across mountain routes into Lebanon. Mughniye, a confidant of Iran's Ali Khamenei and Osama bin Laden, is constantly at Nasrallah’s side. He is believed by Israeli intelligence to have engineered the kidnap of the two Israeli soldiers on which sparked the hostilities July 12.
quote:"My awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power, no matter how modest. I am afraid of the inner damage Judaism will sustain -- especially from the development of a narrow nationalism within our own ranks, against which we have already had to fight strongly, even without a Jewish state."
Albert Einstein
Ja, met anonieme bronnen en informatie die ze weghalen als het niet klopt.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:43 schreef Caesu het volgende:
[..]
debka.com staat toch wel als betrouwbaar bekend.
Dat laatste lijkt me niet zo verkeerdquote:Op maandag 17 juli 2006 18:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, met anonieme bronnen en informatie die ze weghalen als het niet klopt.
Mij wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet zo verkeerd
Ik zeg toch als. Het moedwillig willen ombrengen van burgers geloof ik niet in. Als dat het geval zou zijn gaat het IDF de burgers niet van tevoren waarschuwen d.m.v. pamfletten. Klinkt niet echt logisch.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Asjeblieft... daar kun je toch allang niet meer mee aankomen?
Sorry hoor, maar dit is gewoon moedwillig burgers ombrengen.
dan intepreteer ik je zin verkeerdquote:
Wat een onzin. Tussen al die moslimstaten mag gerust wel een "jodenstaatje" gevestigd worden. Sommige moslims wonen zelf liever in een jodenstaat dan een moslimland...quote:
Je moet onjuiste informatie verbeteren, niet verwijderen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dan intepreteer ik je zin verkeerd
denk ik
Je bedoelt toch weghalen van onjuiste informatie?
JIj geeft israel de schuld? Ook niet ietsjepietsje hezbollah de schuld geven?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Asjeblieft... daar kun je toch allang niet meer mee aankomen?
Ten die as Israel hits vehicles
De enige misdaad die ze deden was in de auto rijden. Waarschijnlijk gezinnen op de vlucht voor het geweld.
Lebanon: 4 civilians killed by gunboat fire
Hun misdaad? Wonen in een klein gehucht aan de kust. Niks geen "Hezbollah nest".
Of zoek eens op Marwaheen
Saudi-Arabië, het land waar bijbels door de versnipperaar gaan en waar je niet welkom bent als je joods bent. Wie had dat nou verwacht? Maar goed, het wordt natuurlijk gezegd met bepaalde redenen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:52 schreef venomsnake het volgende:
(Reuters) Saudi Arabia blames Hizbollah, Hamas for IDF offensive
gelukkig raken hezbollah raketten alleen maar militairen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ons aller Bush heeft gisteren contact gehad met SA en Jordanie.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:55 schreef schatje het volgende:
[..]
Saudi-Arabië, het land waar bijbels door de versnipperaar gaan en waar je niet welkom bent als je joods bent. Wie had dat nou verwacht? Maar goed, het wordt natuurlijk gezegd met bepaalde redenen.
Mensen zien de ernst van de situatie niet in. Dit soort uitspraken bevestigen dit helaas...quote:Op maandag 17 juli 2006 18:22 schreef A_L_N_F het volgende:
mooi zo,
dat gaat leuk worden
Sterker nog. Ik vermoed dat er maar één partij is die opzettelijk zoveel mogelijk burgerslachtoffers wil maken, dat is Hezbollah.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:55 schreef Incomplete het volgende:
[..]
gelukkig raken hezbollah raketten alleen maar militairen.![]()
Dat is niet vreemd hoor, de Arabieren lachen zich helemaal dood om die Palestijnen en hun leugen waarin ze leven. Dat geld overigens voor het grootste gedeelte van het Midden-Oosten, op de landen na die de terroristen herbergen van Hamas, Al Qaeda of Hezbolla.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:55 schreef schatje het volgende:
[..]
Saudi-Arabië, het land waar bijbels door de versnipperaar gaan en waar je niet welkom bent als je joods bent. Wie had dat nou verwacht? Maar goed, het wordt natuurlijk gezegd met bepaalde redenen.
Scheer niet iedereen over één kam.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mensen zien de ernst van de situatie niet in. Dit soort uitspraken bevestigen dit helaas...²
Ja, SA, waar de mensen werk hebben, het licht het doet, de infrastructuur in orde is, waar gebouwen gewoon overeind staan en waar vreten in de winkels ligt. Pallies maken er gewoon een teringzooi van. Niet alles is even jofel in SA maar ze worden met het jaar liberaler. En ze willen ook graag als een beschaafd islamitisch koningkrijk gezien worden, a la VAE, Oman, Qatar etc. Dat ze streng vast blijven houden aan de islam snap ik eik ook wel, Mekka ligt nou eenmaal in SA en al te liberaal pikken behoorlijk wat moslims buiten SA gewoon niet. Ik denk dat katholieken een hoerenkast in Vaticaanstad ook niet zien zitten. (ok, ik chargeer een beetje..quote:Op maandag 17 juli 2006 18:55 schreef schatje het volgende:
Saudi-Arabië, het land waar bijbels door de versnipperaar gaan en waar je niet welkom bent als je joods bent.
Ai caramba!quote:Op maandag 17 juli 2006 18:44 schreef A_L_N_F het volgende:
zou dit lieve kind ook ergens aan het vechten zijn.
jammer dat israel ook vrouwen inzet. zonde als die schoonheden sneuvelen.
[afbeelding]
Nouhou daar zou ik maar niet al te vlot van uitgaan hoor.....quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef Recovering het volgende:
Ik denk dat katholieken een hoerenkast in Vaticaanstad ook niet zien zitten.
quote:Op maandag 17 juli 2006 19:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ai caramba!![]()
[afbeelding]
Ou wel zonde zijn inderdaad.
?quote:
Ja, ik ben er van op de hoogte dat ze in Saudi-Arabië elektriciteit enzo hebben. Het land waar je bijvoorbeeld ook cd's van Mariah Carey kunt kopen. Weliswaar worden de covers geretoucheerd omdat ze te aanstootgevend zijn. Maar toch.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja, SA, waar de mensen werk hebben, het licht het doet, de infrastructuur in orde is, waar gebouwen gewoon overeind staan en waar vreten in de winkels ligt.
Nee, dat wist ik niet. Heb je daar een bron van?quote:En dacht je trouwens dat een inwoner van SA of Iran wel Israel binnen komt?
Dan moet je ook israeli-wemon-soldiers intikkenquote:Op maandag 17 juli 2006 19:11 schreef Boomstam het volgende:
[..]
enige wat ik vond bij google search: jewish militairy girl![]()
Precies wat heeft de 2de kamer in te brengen in Israel?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:14 schreef Boomstam het volgende:
GroenLinks wil Kamer terugroepen van reces
Uitgegeven: 17 juli 2006 17:50
Laatst gewijzigd: 17 juli 2006 17:55
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Farah Karimi van GroenLinks wil dat de Tweede Kamer deze week terugkomt van reces om te praten over de toestand in het Midden-Oosten. Karimi heeft dat maandag gezegd. (nu.nl)
ik vind het dus niet nodig dat nederland hier zich nou voor moet inzetten
er zijn al genoeg landen bezig. de hele G8 enzo
verspilde moeite zou het zijn als nederland er meer mee zou bemoeien.
ziet eruit als de natte droom van famke halsemaquote:Op maandag 17 juli 2006 19:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dan moet je ook israeli-wemon-soldiers intikken![]()
http://www.rachelpapo.com/serialno3817131/index.html
Deze zijn erin gespecialiseerd![]()
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, ten minste dat neem ik aan. Maar ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Scheer niet iedereen over één kam.
Je bedoelt meer nachtmerie. GL is meer een make love, not war partij hoorquote:Op maandag 17 juli 2006 19:20 schreef Boomstam het volgende:
[..]
ziet eruit als de natte droom van femke halsema
oja dat is ook weer zo. maar kan me niet voorstellen dat famke hier op eh tarzantquote:Op maandag 17 juli 2006 19:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je bedoelt meer nachtmerie. GL is meer een make love, not war partij hoor![]()
http://www.goisrael.nl ->praktische info -> paspoorten en visa.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:14 schreef schatje het volgende:
Nee, dat wist ik niet. Heb je daar een bron van?
Je weet niet wat ze doen daar op de kazernequote:Op maandag 17 juli 2006 19:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je bedoelt meer nachtmerie. GL is meer een make love, not war partij hoor![]()
Duitsland (personen geboren na 1.1.1928)quote:Op maandag 17 juli 2006 19:27 schreef Recovering het volgende:
[..]
http://www.goisrael.nl ->praktische info -> paspoorten en visa.
Daar staan de landen die een visum krijgen. (Kostenloos)
SA, Iran en nog een paar anderen staan er niet bij. Lijkt mij sterk dat ze erin komen.
SA heeft zoveel geld van de olie dat er daardoor toch ook wel wat welvaart is.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja, SA, waar de mensen werk hebben, het licht het doet, de infrastructuur in orde is, waar gebouwen gewoon overeind staan en waar vreten in de winkels ligt. Pallies maken er gewoon een teringzooi van. Niet alles is even jofel in SA maar ze worden met het jaar liberaler. En ze willen ook graag als een beschaafd islamitisch koningkrijk gezien worden, a la VAE, Oman, Qatar etc. Dat ze streng vast blijven houden aan de islam snap ik eik ook wel, Mekka ligt nou eenmaal in SA en al te liberaal pikken behoorlijk wat moslims buiten SA gewoon niet. Ik denk dat katholieken een hoerenkast in Vaticaanstad ook niet zien zitten. (ok, ik chargeer een beetje..)
Ja, ik zag het ook. Wat raar eik, nu nog.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:30 schreef Boomstam het volgende:
Duitsland (personen geboren na 1.1.1928)![]()
quote:en frankrijk zie ik er ook niet tussen btw
Het is:quote:Op maandag 17 juli 2006 19:24 schreef Boomstam het volgende:
[..]
oja dat is ook weer zo. maar kan me niet voorstellen dat famke hier op eh tarzant
Ik hoop dat het waar is!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Breaking News: Israeli miltary says airstrike in Lebanon destroys long-range Iranian missile capable of reaching Tel Aviv, AP says.
Wat moet ik hier bij denken?
Propagandaquote:Op maandag 17 juli 2006 19:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Breaking News: Israeli miltary says airstrike in Lebanon destroys long-range Iranian missile capable of reaching Tel Aviv, AP says.
quote:Op maandag 17 juli 2006 18:59 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd hoor, de Arabieren lachen zich helemaal dood om die Palestijnen en hun leugen waarin ze leven. Dat geld overigens voor het grootste gedeelte van het Midden-Oosten, op de landen na die de terroristen herbergen van Hamas, Al Qaeda of Hezbolla.
Dat het een frans wapen is geleverd door syrie of iran aan hezbollah.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vroeg gisteren een gozer, die 2 maanden in het leger had gediend of de dames en de heren gemengd douchen, maar hij gaf geen antwoord. Vond ik uiterst verdachtquote:Op maandag 17 juli 2006 19:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je weet niet wat ze doen daar op de kazerne![]()
En sindsdien is de geheime dienst van SA wakker.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:35 schreef Doderok het volgende:
Wat was de nationaliteit van Osama ook alweer? En van de meeste kapers van 9/11?
Ja sorry. Ik kon het niet volhouden. Deze ava past meer bij mij, met bijpassende onderschriftquote:
quote:Op maandag 17 juli 2006 19:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
quote:An Israeli airstrike in Lebanon on Monday destroyed at least one long-range Iranian missile capable of hitting Tel Aviv, military officials said.
The officials said Israeli aircraft targeted a truck carrying the weapons before they could be launched. The force of the blast sent at least one missile flying into the air, but it fell nearby. The officials spoke on condition of anonymity under military regulations.
During nearly a week of fighting, Hizbullah operatives have fired missiles up to 40 kilometers (25 miles) into Israel. But officials have raised concerns the guerrilla group could strike Tel Aviv, about 125 kilometers (80 miles) south of the border with Lebanon.
Hezbollah zal proberen zo snel mogelijk die long-range missiles af te schieten voordat ze worden vernietigd.quote:The Israel Defense Forces on Monday said it believed Hezbollah guerrillas in Lebanon attempted to fire an Iranian-made missile with a range of 200 km at Israel which malfunctioned and fell onto Lebanese territory.
The falling missile, described as a Zilzal, was the likely source of Lebanese reports that an Israel Defense Forces aircraft had been hit and brought down over Lebanon.
The IDF denied that one of its aircraft had been downed over Lebanon, despite Lebanese media reports. "There was no such thing," a military source said.
The IDF initially said the object seen being shot down on Hezbollah's Al Manar television station was a failed attempt to launch one of the Katyusha rockets that have battered Israel over the past six days.
Zou het niet ontzettend slim van Osama zijn om juist kapers uit dat land te werven om de Vs dwars te zitten? Zeg maar dat het geen toeval is..quote:Op maandag 17 juli 2006 19:35 schreef Doderok het volgende:
[..]
Wat was de nationaliteit van Osama ook alweer? En van de meeste kapers van 9/11?
zou dit dan geen genoeg rede zijn syrie aan te vallen?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:39 schreef Caesu het volgende:
maar volgens debka.com krijgen ze al nieuwe raketten uit Iran via Syrïë toegeleverd.
maar die moeten dan nog van het noorden van Libanon naar het zuiden vervoerd worden voordat ze ver in Israël kunnen komen.
Daarom denk ik dat er geen compromis komt maar een full scale war.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:39 schreef -scorpione- het volgende:
Ik denk trouwens niet dat dit conflict eeuwig kan duren. De wapens worden steeds geavanceerder en er komt een dag dat Iran de Hezbollah een keer een wapen gaat geven dat Israel gewoon kan uitschakelen. Israel zal dus erg op zijn hoede moeten zijn en er echt voor zorgen dat Hezbollah een keer helemaal wordt uitgeschakeld anders komen ze dus ooit tegenover een vijand die wel gevaarlijk is.
In de martelkamers van het IDF worden momenteel ongetwijfeld overuren gepresteerd.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:36 schreef drexciya het volgende:
Wat veel mensen vergeten bij dit conflict is het feit dat Israel geen zwaktes mag vertonen, maar dat nu toch wel tot 2 keer toe gedaan heeft. Zowel Hamas als H( i)/(e)zbollah hebben laten zien heel wat beter te zijn geworden dan het amateuristische gepruts van vroeger. Ook hebben de "jonkies" aan de Israelische kant zich niet van hun sterkste kant laten zien.
Dat kan Israel niet over zijn kant laten gaan, dus zullen ze hardhandig en grondig terugslaan, al was het maar om te laten zien dat met hen nog steeds niet te spotten valt.
En terecht.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:45 schreef Doderok het volgende:
In de martelkamers van het IDF worden momenteel ongetwijfeld overuren gepresteerd.
En Osama zelf was een binnengesmokkelde Syriër met een vals paspoort?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zou het niet ontzettend slim van Osama zijn om juist kapers uit dat land te werven om de Vs dwars te zitten? Zeg maar dat het geen toeval is..
quote:
Ik begrijp niet wat je bedoelt?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:48 schreef Doderok het volgende:
[..]
En Osama zelf was een binnengesmokkelde Syriër met een vals paspoort?![]()
quote:Op maandag 17 juli 2006 19:48 schreef Doderok het volgende:
[..]
En Osama zelf was een binnengesmokkelde Syriër met een vals paspoort?![]()
Ik ken ook zo'n ventje die is 19 maar leuk dat ie het vind om uitgezonden te worden!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:49 schreef A_L_N_F het volgende:
moest laatst nog wel een beetje lachen.
een meisje die ik van vroeger nog ken was op bezoek bij mijn ouders.
die vertelde dat haar broertje in het leger zit, 18 jaar oud.
hij zat nog maar 5 maanden in het leger en werd toen al uitgezonden naar afghanistan...
fijn, kleuters met een minimale opleiding naar oorlogsgebied sturen.
sick fucked up world
Dat bedoelde ik natuurlijk ook.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:49 schreef Incomplete het volgende:
neuh, niet terecht. Begrijpelijk en logisch maar absoluut af te keuren.
In alle andere bedrijfstakken mag je niet meedoen vanwege gebrek aan ervaringen en hier wordt je gewoon in het diepe gegooid. Ik vind dat laatste toch beter. Het leger is een avontuur moet je maar denken.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:49 schreef A_L_N_F het volgende:
moest laatst nog wel een beetje lachen.
een meisje die ik van vroeger nog ken was op bezoek bij mijn ouders.
die vertelde dat haar broertje in het leger zit, 18 jaar oud.
hij zat nog maar 5 maanden in het leger en werd toen al uitgezonden naar afghanistan...
fijn, kleuters met een minimale opleiding naar oorlogsgebied sturen.
sick fucked up world
Stelletje klootzakken zie je zitplaats innemen, hun verdiende loon!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik zo'n groepje jonge recruten in de trein zie klooien dan gun ik ze dat avontuurtje wel
Totdat ze een Srebrenica ervaring opdoen of totdat de eerste "body-bags"uitquote:Op maandag 17 juli 2006 19:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik zo'n groepje jonge recruten in de trein zie klooien dan gun ik ze dat avontuurtje wel
Zoals een leerzaam schoolreisjequote:Op maandag 17 juli 2006 20:11 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Totdat ze een Srebrenica ervaring opdoen of totdat de eerste "body-bags"uit
Afghanistan binnenkomen. Dan is de romantiek wel weg.
Anderzijds is het hun keuze en hoop ik dat het inderdaad "leuk " blijft voor
deze jongens.
Tja, er is voor een onervaren soldaat maar een manier om ervaring op te doen nietwaar.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zoals een leerzaam schoolreisjeMaar ik vind het vreemd als ze onervaren krachten gaan sturen. We zijn verdomme de Vs niet.
Nah, je wordt niet van het VMBO geplukt om na 2 weken training, 'zo werkt 'ie', de rimboe in te worden gestuurd..quote:Op maandag 17 juli 2006 20:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar ik vind het vreemd als ze onervaren krachten gaan sturen. We zijn verdomme de Vs niet.
Hmm, 12 maanden rondjes lopen op de kazerne en 3 weken in een tentje opquote:Op maandag 17 juli 2006 20:15 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nah, je wordt niet van het VMBO geplukt om na 2 weken training, 'zo werkt 'ie', de rimboe in te worden gestuurd..
Denk ik,.
Misschien hebben ze reuze vlindervangnetjesquote:Op maandag 17 juli 2006 20:18 schreef Kaalhei het volgende:
Wat heeft een bufferzone voor een zin als Hizballah raketten krijgt die meer dan 100km kunnen halen?
Daarom, ze moeten gewoon of naar Syrie of afgeschoten worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:18 schreef Kaalhei het volgende:
Wat heeft een bufferzone voor een zin als Hizballah raketten krijgt die meer dan 100km kunnen halen?
Volgens mij vindt je in elk land wel een partij terug die paralellen vertoondquote:Op maandag 17 juli 2006 20:19 schreef Doderok het volgende:
Ontopic: de praktijken van de Israëlis lijken veel op deze van fascistische regimes.
Einstein zag reeds de parallellen, toen hij de partij van Begin met de nazis vergeleek.
Dat laatste biedt de meeste veiligheid.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:21 schreef Recovering het volgende:
[..]
Daarom, ze moeten gewoon of naar Syrie of afgeschoten worden.
Maar ze gaan er gewoon voor hoor. De reactie van Israel zal duidelijk zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:21 schreef Recovering het volgende:
Daarom, ze moeten gewoon of naar Syrie of afgeschoten worden.
Ja?quote:Op maandag 17 juli 2006 20:25 schreef _The_General_ het volgende:
Zullen we serieus verder gaan ?
Het zal wel een van oorsprong Chinees/Russische raket zijn. (eventueel in Iran geproduceerd)quote:Op maandag 17 juli 2006 19:35 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Dat het een frans wapen is geleverd door syrie of iran aan hezbollah.
een raket, in waarschijnlijk niet al te beste staat, die 300km haalt
Misschien meer afschikking voor de israeliers dan dat ie daadwerkelijk ingezet kan worden
bovendien kan je zulke wapens goed richten zonder redelijke apparatuur?
(dit gok ik hoor)
En daarom wordt het denk ik gewoon opgepakt door Israel.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:24 schreef Incomplete het volgende:
Dat laatste biedt de meeste veiligheid.![]()
Een hoerenkast in het vaticaan is iets anders dan botweg alle niet-moslims weigeren. Als moslim kom je zo het Vaticaan binnen of welke Cathedraal dan ook. Dat kun je van Mekka en Medina niet zeggen waar alleen moslims toegelaten worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja, SA, waar de mensen werk hebben, het licht het doet, de infrastructuur in orde is, waar gebouwen gewoon overeind staan en waar vreten in de winkels ligt. Pallies maken er gewoon een teringzooi van. Niet alles is even jofel in SA maar ze worden met het jaar liberaler. En ze willen ook graag als een beschaafd islamitisch koningkrijk gezien worden, a la VAE, Oman, Qatar etc. Dat ze streng vast blijven houden aan de islam snap ik eik ook wel, Mekka ligt nou eenmaal in SA en al te liberaal pikken behoorlijk wat moslims buiten SA gewoon niet. Ik denk dat katholieken een hoerenkast in Vaticaanstad ook niet zien zitten. (ok, ik chargeer een beetje..)
En dacht je trouwens dat een inwoner van SA of Iran wel Israel binnen komt?
Nee, zij weten beide dat er meer te verliezen valt dan te winnen. Dat geldt trouwens ook voor Syrie en Iran, maar die zijn hier nog niet achter.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nee precies. Volgende wereldoorlog zal tussen China en de VS om Taiwan gaan, maar daar moeten we nog een paar decennia voor wachten![]()
Gewoon gelijk vernietigen is idd het beste.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:18 schreef Kaalhei het volgende:
quote:Iranian-made Zelzal rocket hit as IAF targets weapons truck
The IDF rejected a Lebanese report on Monday that an IAF fighter jet had been shot down, and said that the army had destroyed an Iranian-made long-range Zelzal missile, which fired into the air and fell back down.
The Zelzal missile is believed to have a range of over 200 kilometers and could, officials said, reach Tel Aviv.
The officials said Israeli aircraft targeted a truck carrying the weapons before they could be launched. The force of the blast sent at least one missile flying into the air, but it fell nearby. The officials spoke on condition of anonymity under military regulations.
The Hizbullah-backed Al Manar television had claimed earlier that an IAF jet had crashed in eastern Lebanon and that an explosion was seen in the sky above.
The IAF, officials said, has carried out over 2,000 sorties over Lebanon so far without any casualties or damages, despite resistance from Lebanese anti-aircraft squads. The IDF, a high-ranking Military Intelligence officer said Sunday night, was working on the assumption that the Hizbullah was in possession of most of Iran's advanced weaponry including anti-aircraft missiles.
During a meeting of the Labor faction on Monday, Defense Minister Amir Peretz also rejected the reports declaring that a plane had not been shot down "The problem is that there are people who still think they can dare to strike our homefront," Peretz said. "The people of Haifa have been standing heroically and showing tremendous spirit."
dat zal ze nooit lukken. (helaas).quote:Op maandag 17 juli 2006 20:27 schreef Recovering het volgende:
[..]
En daarom wordt het denk ik gewoon opgepakt door Israel.
Ze gaan er nu en voor altijd een eind aan maken.
Ik kan ze geen ongelijk geven.
Of nog wat 'oud' spul dat bewaard is gebleven van de Amerikanen (Iran-gate).quote:Op maandag 17 juli 2006 20:27 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het zal wel een van oorsprong Chinees/Russische raket zijn. (eventueel in Iran geproduceerd)
Tuurlijk worden het slaven genoemd, ze proberen gewoon een beschaafd islamitisch land te worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:28 schreef damian5700 het volgende:
Op CNN wordt nu besproken dat niet alleen 'slaaf' Saoedie-Arabië de acties van Hezbollah veroordeelt, maar ook Egypte en Jordanië.
Nu zal er vast weer beweerd worden, dat de twee laatste landen ook 'slaven van de Verenigde Staten' zijn.
Sneu. Einstein heeft er wel eens vaker langs gezeten, trouwens.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:19 schreef Doderok het volgende:
Ontopic: de praktijken van de Israëlis lijken veel op deze van fascistische regimes.
Einstein zag reeds de parallellen, toen hij de partij van Begin met de nazis vergeleek.
mijn broertje is ook 19, bijna 20. hij en zijn vriendjes zijn echt nog kinderlijk. de gedachte dat mijn broertje en zijn vriendjes met een geweertje en ander wapentuig ergens in oorlogsgebied rondlopen is natuurlijk van den zotten. snap ook niet hoe ze die mensen durven uit te zenden. doe dan minimaal mensen van 23+ of met veel ervaring.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hezbollah zul je bedoelen. Zo moeilijk kan het niet zijn die ontvoerde militairen terug te geven.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:32 schreef Meki het volgende:
het Zionistische regime heeft al 207 burgers vermoord
Maandag 47 burgers dood
ontkennen zal moeilijk wordenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:33 schreef klez het volgende:
[..]
Hezbollah zul je bedoelen. Zo moeilijk kan het niet zijn die ontvoerde militairen terug te geven.
Dat nummer gaat nog wel omhoog, het Israelische leger heeft beloofd dat het conflict nog in ieder geval een week gaat duren.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:32 schreef Meki het volgende:
Maandag 47 burgers dood
Netjes, dat betekent iig dat ze niet proberen burger doelen te raken.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:32 schreef Meki het volgende:
Maandag 47 burgers dood
dan hebben we een reden om Israel te haten en te verafschuwen en de inwoners die Israel steunenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:34 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat nummer gaat nog wel omhoog, het Israelische leger heeft beloofd dat het conflict nog in ieder geval een week gaat duren.
Ik niet hoor. Zelfs heel veel Libanezen, Egypte en SA vinden dat Hezbollah onverantwoordelijk bezig is.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
ontkennen zal moeilijk worden
elke media en elke mens geeft Israel de schuld van de dood van burgers
Haten is verlatenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:36 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben we een reden om Israel te haten en te verafschuwen en de inwoners die Israel steunen
nou dan ben je duidelijk ervoor dat je met 2 maten meetquote:Op maandag 17 juli 2006 21:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Netjes, dat betekent iig dat ze niet proberen burger doelen te raken.
en die vinden zeker dat Israel nu goed bezi isquote:Op maandag 17 juli 2006 21:37 schreef klez het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Zelfs heel veel Libanezen, Egypte en SA vinden dat Hezbollah onverantwoordelijk bezig is.
nee nu hebben we een reden om ze te hatenquote:
vinden ze toch geweldig om allemaal shahid te worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
en Israel vermoordt wie ze kunnen ook al zijn het onschuldigen schiet ze maar neerquote:Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef Caesu het volgende:
[..]
vinden ze toch geweldig om allemaal shahid te worden.
daarom heeft Hezbollah ook al de tijd hun raketlanceeristallaties in woonwijken opgesteld.
Misschien omdat ze geen volledige squadrons, apache's, bunkerbusters etc. en miljarden (no questions asked) aan dollars krijgen?quote:Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef Caesu het volgende:
[..]
vinden ze toch geweldig om allemaal shahid te worden.
daarom heeft Hezbollah ook al de tijd hun raketlanceeristallaties in woonwijken opgesteld.
Misschien niet. Maar dat is wat anders dan Israel de volledige schuld geven, zoals jij doet.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:39 schreef Meki het volgende:
[..]
en die vinden zeker dat Israel nu goed bezi is
quote:Op maandag 17 juli 2006 21:38 schreef Meki het volgende:
[..]
nou dan ben je duidelijk ervoor dat je met 2 maten meet
en dan ben je eigenlijk ook voor dat hezbollah ook Joden mag aantreffen
Spreek voor jezelfquote:Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef Meki het volgende:
[..]
nee nu hebben we een reden om ze te haten
Nee. Omdat een mensenleven niet telt voor de extremisten die met steun van Iran en Syrie deze relclubjes vormen.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat ze geen volledige squadrons, apache's, bunkerbusters etc. en miljarden (no questions asked) aan dollars krijgen?
mensen die nu anti-Israel zijn , die nu een goede reden hebbenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf![]()
Of wie bedoel je met "we".
Ach gossie, dat hadden "jullie" eerst nog niet, een reden?quote:Op maandag 17 juli 2006 21:44 schreef Meki het volgende:
[..]
mensen die nu anti-Israel zijn , die nu een goede reden hebben
nu is de haat enkel groter gewordenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:46 schreef Roi het volgende:
Ah dus dat is er normaal gesproken niet ?
Dat hadden we al een tijdje hoor, een hekel aan moslims.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef Meki het volgende:
nee nu hebben we een reden om ze te haten
Opzettelijk burgers treffen dat is een sport van moslimextremisten, hezbollah en palestijnse zelfmoordterroristen.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:47 schreef Meki het volgende:
[..]
nu is de haat enkel groter geworden
eerst wel maar toen hadden ze geen reden om ze te haten en nu Israel onnodig en een sport heeft gemaakt om burgers te treffen haat bijna iedereen Israel
en dat is zeer ernstig gezien het verleden
jah dat weet ikquote:Op maandag 17 juli 2006 21:48 schreef Recovering het volgende:
[..]
Dat hadden we al een tijdje hoor, een hekel aan moslims.
Bijna het gehele westen eik. Maar Hamas heeft niks door. Yeah, right.
207 slachtoffers is veel ? net als AANSLAG MADRID 200 dodenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:50 schreef klez het volgende:
[..]
Opzettelijk burgers treffen dat is een sport van moslimextremisten, hezbollah en palestijnse zelfmoordterroristen.
De Israelis worden gedwongen tegen dat soort lui op te treden, daarbij vallen helaas ook wel eens onschuldige slachtoffers.
Zullen vast kinderen en burgers in liggen, kijken wat Meki zegt?quote:Op maandag 17 juli 2006 21:51 schreef venomsnake het volgende:
reuters: Hizbollah rockets hit hospital in nothern Israeli town of Safed
Als ze zouden vermoorden wie ze kunnen, dan zou het aantal slachtoffers ongeveer een miljoen keer hoger liggen, lieverd. Ze houden zich dus 100% in.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef Meki het volgende:
[..]
en Israel vermoordt wie ze kunnen ook al zijn het onschuldigen schiet ze maar neer
resultaat 207 doden
Nou, ik hoop het niet eik. Dat kost hoe dan ook burgerslachtoffers.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:48 schreef Caesu het volgende:
verwacht eigenlijk dat vandaag de raketten weer ietsje verder gaan.
Hadera of Beit She'an bijvoorbeeld.
en overmorgen Tel Aviv misschien.
zeer slechte plek om kinderen te treffenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:51 schreef venomsnake het volgende:
reuters: Hizbollah rockets hit hospital in northern Israeli town of Safed
Dat is veel. Veel bloed aan de handen van Hezbollah die deze militaire actie van Israel uitgelokt hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:50 schreef Meki het volgende:
[..]
207 slachtoffers is veel ? net als AANSLAG MADRID 200 doden
Evident en fideel.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zullen vast kinderen en burgers in liggen
dat wil ik helaas gelovenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als ze zouden vermoorden wie ze kunnen, dan zou het aantal slachtoffers ongeveer een miljoen keer hoger liggen, lieverd. Ze houden zich dus 100% in.
quote:Op maandag 17 juli 2006 21:50 schreef klez het volgende:
[..]
Opzettelijk burgers treffen dat is een sport van moslimextremisten, hezbollah en palestijnse zelfmoordterroristen. De Israelis worden gedwongen tegen dat soort lui op te treden, daarbij vallen helaas ook wel eens onschuldige slachtoffers.
quote:Sinds het begin van de oorlogshandelingen zes dagen geleden is het dodental in Libanon opgelopen tot 176, op 13 na allemaal burgers. Aan Israëlische zijde is het dodental opgelopen tot 24, onder wie 12 burgers.
http://www.nrc.nl/buitenland/article389945.ece
Dehumanizatie wat je hier doet.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:44 schreef klez het volgende:
[..]
Nee. Omdat een mensenleven niet telt voor de extremisten die met steun van Iran en Syrie deze relclubjes vormen.
Dat is nou eenmaal de tactiek van de Hezbollah.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef Meki het volgende:
[..]
zeer slechte plek om kinderen te treffen
ze hadden een militaire plek moeten uitkiezen
waarom moeten de burgers hiervan de dupe zijn
ik kan nu zeggen dat ik meer respect heb gehad van Hezbollah maar Hezbollah vermoordt ook kinderen en respect zullen ze nooit krijgen . en Israel zal nooit van me leven respect krijgenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef -scorpione- het volgende:
Je doet je best Meki, maar ik heb de afgelopen dagen juist meer respect voor Israel gekregen, en dat is de waarheid, niet dat fabeltje wat jij angstvallig probeert te creeeren.
dacht je maar ook zo over de aanvallen van Israelquote:Op maandag 17 juli 2006 21:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de tactiek van de Hezbollah.
20 tot 30quote:Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef -scorpione- het volgende:
Hoeveel Hezbollah strijders heeft Israel gedood Meki, sinds jij toch de cijferaar bent hier op Fok!?
quote:Op maandag 17 juli 2006 21:55 schreef Meki het volgende:
[..]
ik kan nu zeggen dat ik meer respect heb gehad van Hezbollah maar Hezbollah vermoordt ook kinderen en respect zullen ze nooit krijgen . en Israel zal nooit van me leven respect krijgen
Respect aan een land die de burgers vermoordt
Dat doet Hezbollah, mijn vriend. Niet ik. Hezbollah heeft geen fuck in Israel te zoeken.quote:
Ik denk dat er meer Hezbollah strijders zijn omgekomen , maar dat Hezbollah het niet wil toegevenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:56 schreef Meki het volgende:
[..]
20 tot 30
en hoeveel burgers blijven erover meneer scorpione
ruim 170 mensen en 30 tot 40 kinderen![]()
Wat bedoel je daamee? Je denkt toch niet dat de verhoudingen qua slachtoffers hetzelfde zouden zijn als de machtsverhoudingen omgekeerd waren?quote:
nee als je kijkt naar de beelden zie je enkel burgersquote:Op maandag 17 juli 2006 21:57 schreef smollie het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer Hezbollah strijders zijn omgekomen , maar dat Hezbollah het niet wil toegeven
Bij die 170 zitten er vast nog wel wat administrateurs van Hezbollah tussen en het gros van die kinderen is waarschijnlijk ook gewoon Hezbollah-jugend. Als je de kracht van het Israelische leger kent is dit dus een schamel aantal en te verwaarlozen op het algemene sterftecijfer in die regio.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:56 schreef Meki het volgende:
[..]
20 tot 30
en hoeveel burgers blijven erover meneer scorpione
ruim 170 mensen en 30 tot 40 kinderen![]()
Ach, ik geef Israel groot gelijk. Uiteindelijk willen de groeperingen als Hezbollah toch geen vrede met Israel. Dus dan maar zo.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:55 schreef Meki het volgende:
[..]
dacht je maar ook zo over de aanvallen van Israel
[edit] niet gaan scheldenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef NorthernStar het volgende:
Dehumanizatie wat je hier doet.
En hoe zien guerilla/miltitie strijders er meestal uit Meki????quote:Op maandag 17 juli 2006 21:59 schreef Meki het volgende:
[..]
nee als je kijkt naar de beelden zie je enkel burgers
Beste Meki, er zijn 100de Hezbollah strijders omgekomen de afgelopen dagen. Maar daar horen we niets over, waarom ? Omdat de Hezbollah ledenadministratie is weg geblazen, en hun radiostation, en hun nieuwszender, en hun hoofdkwartier en, en, en, allesquote:Op maandag 17 juli 2006 21:59 schreef Meki het volgende:
[..]
nee als je kijkt naar de beelden zie je enkel burgers
quote:Op maandag 17 juli 2006 22:00 schreef -scorpione- het volgende:
en het gros van die kinderen is waarschijnlijk ook gewoon Hezbollah-jugend.
met wapensquote:Op maandag 17 juli 2006 22:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En hoe zien guerilla/miltitie strijders er meestal uit Meki????
Tuurlijk, laten we speculatie en jouw vermoedens van een inhumane volksaard vooral inzet van discussie maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:58 schreef klez het volgende:
[..]
Wat bedoel je daamee? Je denkt toch niet dat de verhoudingen qua slachtoffers hetzelfde zouden zijn als de machtsverhoudingen omgekeerd waren?
![]()
En verder??quote:
wat een kijk heb jij op een probleem zo keur je automatisch de aanvallen op Libaneze kant gelijk goedquote:Op maandag 17 juli 2006 22:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, ik geef Israel groot gelijk. Uiteindelijk willen de groeperingen als Hezbollah toch geen vrede met Israel. Dus dan maar zo.
Het is wel goed voor de discussie dat hier een aantal mods zitten die allemaal een andere kijk hebben op de zaak. Zolang ze maar niet te veel ingrijpen op basis van hun eigen voorkeuren.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:01 schreef Recovering het volgende:
[..]
[edit] niet gaan schelden
Schande dat jij nog mod bent.
Nou dat vind ik Israelische propoganda en leugenquote:Op maandag 17 juli 2006 22:01 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Beste Meki, er zijn 100de Hezbollah strijders omgekomen de afgelopen dagen. Maar daar horen we niets over, waarom ? Omdat de Hezbollah ledenadministratie is weg geblazen, en hun radiostation, en hun nieuwszender, en hun hoofdkwartier en, en, en, alles
alleen met wapensquote:Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En verder??
Trouwens heeft daar bijna elke burger een wapen maar dat even terzijde.
Waar basseer je je cijfers op? Er zijn 100de Hezbollah strijders omgekomen. Er zijn alleen al tientalle filmpjes naar buiten gekomen waarop je ziet hoe Hezbollah raketlanceer installatie's opgeblazen worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wel even blijven kijken naar de feiten. Israël bracht tot nu toe, in dit conflict, nagenoeg 90% onschuldige burgers om, Hezbollah 50% - Hou dat even in het in het achterhoofd als je dit soort uitspraken doet, dat houdt de discussie wat zuiverder.
Hoewel sommige inslagen natuurlijk niet hetzelfde veroorzaken zoals die bommen en raketten van Israel. Beide raketten slaan in op een station of flatgebouw, maar die raketten van de Hezbollah zijn wel van een iets ander kaliber dan die raketten van Israel.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Tuurlijk, laten we speculatie en jouw vermoedens van een inhumane volksaard vooral inzet van discussie maken.
Wel even blijven kijken naar de feiten. Israël bracht tot nu toe, in dit conflict, nagenoeg 90% onschuldige burgers om, Hezbollah 50% - Hou dat even in het in het achterhoofd als je dit soort uitspraken doet, dat houdt de discussie wat zuiverder.
Waar basseer jij dat op?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Er zijn 100de Hezbollah strijders omgekomen.
Ik zou ook geen vrede willen hebben met inbrekers, zelfs al zouden ze mijn huis verlaten zou ik ze voortaan met een vernietigende blik aankijken. In het gunstigste geval zou ik ze vriendelijk willen verzoeken mijn pand te verlaten, in het normale menselijke geval zou ik ze het huis uit trappen en mogen ze blij zijn als ik geen aangifte doe.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, ik geef Israel groot gelijk. Uiteindelijk willen de groeperingen als Hezbollah toch geen vrede met Israel. Dus dan maar zo.
NRC van vandaag. De cijfers zullen inmiddels alweer flink opgelopen zijn. Het was in ieder geval in reactie op een post van Klez.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waar basseer je je cijfers op? Er zijn 100de Hezbollah strijders omgekomen. Er zijn alleen al tientalle filmpjes naar buiten gekomen waarop je ziet hoe Hezbollah raketlanceer installatie's opgeblazen worden.
quote:Sinds het begin van de oorlogshandelingen zes dagen geleden is het dodental in Libanon opgelopen tot 176, op 13 na allemaal burgers. Aan Israëlische zijde is het dodental opgelopen tot 24, onder wie 12 burgers.
http://www.nrc.nl/buitenland/article389945.ece
Zo dan, eerst even een dubbele gin tonic wegtikken en dan opnieuw lezen.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een kijk heb jij op een probleem zo keur je automatisch de aanvallen op Libaneze kant gelijk goed
Als het IDF 25% van alle Hezbollah raketlanceer installatie's heeft uitgeschakeld, en Hezbollah heeft 10.000 stuks. Dan zijn er makkelijk een paar 100 extremisten mee de lucht in gevlogen.quote:
Het ging anders hartstikke goed totdat meki terug kwam van zijn werk.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:07 schreef Abe_Lenstra het volgende:
De mensen die hier constructieve bijdrages leverden worden steeds meer afgeschrikt door het bedroevende niveau van deze thread ben ik bang.
Jammer voor de mensen die wat verder dan het VMBO gekomen zijn.![]()
Dikke doei dan maar![]()
Oh ja, daarmee komen de percentages geheel anders te liggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hoewel sommige inslagen natuurlijk niet hetzelfde veroorzaken zoals die bommen en raketten van Israel. Beide raketten slaan in op een station of flatgebouw, maar die raketten van de Hezbollah zijn wel van een iets ander kaliber dan die raketten van Israel.
Dus als het IDF nieuws naar buiten brengt neem jij dat voor waarheid aan maar als Hezbollah dat doet is het een leugen?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als het IDF 25% van alle Hezbollah raketlanceer installatie's heeft uitgeschakeld,
betreuren vind ik te laksquote:Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Zo dan, eerst even een dubbele gin tonic wegtikken en dan opnieuw lezen.
Maar ik betreur dat er veel libanezen nu slachtoffer worden aan een stel ( buitenlandse ) geloofsfanatici.
En dat Israel nu een paar speldeprikken geeft vind ik zelf nog heel knap, ze hadden ook gewoon binnen kunnen walsen.
Mooi, dus hoe kan jij ze onderscheiden van burgers als ze overhoop zijn geblazen?quote:
Waar ergens keur ik Hezbollah nieuws af? Het is naief dat jullie het Hezbollah nieuws geloven dat er alleen maar burgers omkomen in Libanon.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus als het IDF nieuws naar buiten brengt neem jij dat voor waarheid aan maar als Hezbollah dat doet is het een leugen?
De handeling is immers hetzelfde, een raket lukraak wegschieten naar Haifa of naar Meki zijn mening een raket richten op een Libanees appartement. Echter raken die raketten van de Hizbollah de helft onderweg al kwijt van armoede en is het materiaal van Israel wel in orde. Die raketten zullen denk ik iets meer vernietiging veroorzaken.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Oh ja, daarmee komen de percentages geheel anders te liggen.![]()
Nee, dat is helemaal niet zuiver.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Tuurlijk, laten we speculatie en jouw vermoedens van een inhumane volksaard vooral inzet van discussie maken.
Ik geloof het nieuws van het IDF niet en ook het nieuws van Hizbollah niet in tijd van oorlog, meestal propaganda.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waar ergens keur ik Hezbollah nieuws af? Het is naief dat jullie het Hezbollah nieuws geloven dat er alleen maar burgers omkomen in Libanon.
Nee hoor ,quote:Op maandag 17 juli 2006 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
sorry maar dat is een vooroordeelquote:Op maandag 17 juli 2006 22:15 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee hoor ,
Zelfs je vrienden uit Saoudi Arabie geven Hezbollah de schuld
Mjah, die Arabieren hebben het helemaal in de gaten.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:16 schreef Meki het volgende:
sorry maar dat is een vooroordeel
quote:Op maandag 17 juli 2006 22:15 schreef _The_General_ het volgende:
Owkee Venomsnake, jij je zin. Er zijn geen Hezbollah strijders omgekomen. Het IDF blaast natuurlijk liever burgers op![]()
heb jij een bron die 100 hezbollah strijders vermeldtquote:Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waar ergens keur ik Hezbollah nieuws af? Het is naief dat jullie het Hezbollah nieuws geloven dat er alleen maar burgers omkomen in Libanon.
ook een vooroordeelquote:Op maandag 17 juli 2006 22:18 schreef Recovering het volgende:
[..]
Mjah, die Arabieren hebben het helemaal in de gaten.
Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat Israël een soevereine staat is en Hezbollah apert niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Misschien omdat ze geen volledige squadrons, apache's, bunkerbusters etc. en miljarden (no questions asked) aan dollars krijgen?
een staat kan nog steeds terroristisch worden en daarmee burgers treffenquote:Op maandag 17 juli 2006 22:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat Israël een soevereine staat is en Hezbollah apert niet.
zij beschuldigen een groep met onzinquote:Op maandag 17 juli 2006 22:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Meki, kap met jezelf de waarheid toeeigenen en andere meningen te bestempelen als vooroordeel, ik word er dood en doodziek van.
quote:Leaning over the back of Mr. Bush’s chair, Mr. Blair first brought up trade discussions, as the president chewed thoughtfully on a roll.
Mr. Bush then abruptly changed the subject to the Mideast, complaining about Mr. Annan’s approach to the crisis, and for holding the view — which is shared by many of the leaders here — that Israel and Hamas and Hezbollah should halt the violence and then hash out their differences. The Americans have said that Israel would likely only stand down if Hamas and Hezbollah returned the soldiers they have kidnapped and ceased their shelling of Israeli towns.
“I don’t like the sequence of it,’’ Mr. Bush said. “His attitude is basically ceasefire and everything else happens.”
He went on to say the U.N. should directly enlist the Syrians to intervene. “I feel like telling Kofi to get on the phone with Assad and make something happen,” he said to Mr. Blair, referring to Syria’s president, Bashir Assad.
“See, the irony is that what they need to do is get Syria to get Hezbollah to stop doing this shit and it’s over,” Mr. Bush said.
Mr. Blair reiterated his argument, made earlier in the day with Mr. Annan, for an international force to be dispatched to the area.
“I think the thing that is really difficult is you can’t stop this unless you get this international presence agreed,” Mr. Blair said. “You need to get this done quickly otherwise this thing will spiral out of cont...’’
Mr. Bush interrupted to say, “Yeah, she’s going. I think Condi’s going to go pretty soon.”
Mr. Blair then argued that it would be less risky for him to take the lead in a visit to the region instead of Ms. Rice, saying her presence could put America’s prestige on the line. “If she goes out she’s got to succeed as it were, where as I can just go out and talk,” Mr. Blair said.
At that point, Mr. Blair appeared to notice the nearby microphone, and leaned over to turn it off.
Het heeft niets met geloven te maken, maar met logica. Er zijn luchtfoto's en filmpjes op tv en internet geweest van exploderende Hezbollah objecten. Het is niet meer dan logisch dat daarbij ook Hezbollah strijders omkomen. Vanmorgen nog een filmpje waarbij je een voertuig een raket zag afvuren waarna een Israelische straaljager het opblies. Resultaat dode Hezbollah.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
ik zeg niet dat het IDF liever burgers opblaast, ik geloof ook niet dat er honderden Hizbollah strijders dood zijn.
Feit blijft wel dat Saoedie-Arabië, Jordanië en Egypte de acties van Hezbollah veroordeelt.quote:
Hoho, het Bush-virus heerst deze week. Laten we de chronologie nog even kort terughalen:quote:Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef klez het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet zuiver.
Een terroristenclub veroorzaakt met een aanval op een ander land een tegenactie van dat land, waarbij onschuldige slachtoffers vallen. De terroristenclub is dus verantwoordelijk.
Ja, het aantal burgerslachtoffers is ook ontzettend laag als je het afzet tegen de slachtoffers die door IRA-terrorisme om het leven zijn gekomen. Zo ken ik er nog wel een paar...quote:Daar komt nog bij dat het aantal burgerslachtoffers door Israel gemaakt bij deze uitgelokte grootschalige militaire actie ontzettend laag is, in vergelijking met het aantal onschuldige slachtoffers wat gemaakt is de laatste jaren bij conflicten waar moslims bij betrokken zijn. Denk bijvoorbeeld aan Sudan.
Alweer speculatie en verwachtingen over wat Hezbollah zou doen... "if only". De daden van Hezbollah als terroristische organisatie zijn niet goed te praten, maar dat houdt niet impliciet in dat burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël, onder de vlag van een soevereine staat, dat automatisch wél zijn.quote:Noem jij het maar een inhumane volksaard, ik noem het religieus fanatisme waarbij het leven van een iemand die niet tot de eigen groep behoort helemaal niets waard is.
Hezbollah is niet in staat om meer slachtoffers te maken (gelukkig), Israel zou 100.000-en slachtoffers kunnen maken als het zou willen.
Dat gaat bezijden mijn reactie op een opmerking, maar alléz.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
een staat kan nog steeds terroristisch worden en daarmee burgers treffen
Nee, je laat je contstant beïnvloeden, net zoals andere users hier.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:26 schreef B4CO het volgende:
MEKI KAPPE NU... IK MEEN HET
sorry liet me gaan
Nee, geen onzin Meki. Niet alles wat niet in jouw straatje past is onzin en alles wat jij uit je vingeren laat rollen is de waarheid. Ga normaal de discussie aan of stop gewoon ff, neem een pils ofzo!quote:Op maandag 17 juli 2006 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
zij beschuldigen een groep met onzin
er mag best tegen gesproken worden dat het vooroordeel is
De regeringen van deze landen...quote:Op maandag 17 juli 2006 22:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat Saoedie-Arabië, Jordanië en Egypte de acties van Hezbollah veroordeelt.
Ergo, binnen de moslimgemeenschap is er geen eenduidige veroordeling jegens Israël.
quote:The divide also separates those governments from large segments of their populations.
"What has the Egyptian government done to thwart the Israeli aggressions? The government is having normal relations with Israel, sitting back and saying how much they love Palestine, while Palestinians are being shot dead every day. And then comes this very small nationalist resistance movement which finally manages to do something that all the Arab governments with their huge armies haven't been able to do," said Iman Hamdi, a political scientist at the American University in Cairo.
"It very much discredits these regimes in the eyes of the people," she said.
Volgens BBC-world valt dat dus best mee. die hebben reporters in het zuiden en Hezbollah is vrij onzichtbaar, die zitten gewoon in de woonwijken, vaak in bunkertjes onder huizen. alleen als ze een bepaalde actie gaan ondernemen komen ze de straat op. Volgens die BBC reporter was het voornamelijk infrastructuur dus huizen, benzine stations, bruggen, wegen, electriciteitscentrales ed wat getroffen word. De mensen in het zuiden staan ook voornamelijk achter hizbollah integenstelling tot het noorden.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:22 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het heeft niets met geloven te maken, maar met logica. Er zijn luchtfoto's en filmpjes op tv en internet geweest van exploderende Hezbollah objecten. Het is niet meer dan logisch dat daarbij ook Hezbollah strijders omkomen. Vanmorgen nog een filmpje waarbij je een voertuig een raket zag afvuren waarna een Israelische straaljager het opblies. Resultaat dode Hezbollah.
Combineer dat met die 10.000de vluchten die het IDF ondertussen gemaakt heeft, en je komt op een zeer groot aantal dode Hezbollah. Uiteraard is het niet in het belang van Hezbollah om dat naar buiten te brengen.
wat heb ik nou misdaanquote:Op maandag 17 juli 2006 22:26 schreef B4CO het volgende:
MEKI KAPPE NU... IK MEEN HET
sorry liet me gaan
Je begrijpt dat jij, volgens jouw eigen redenatie, de inbreker in Europa bent he?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou ook geen vrede willen hebben met inbrekers, zelfs al zouden ze mijn huis verlaten zou ik ze voortaan met een vernietigende blik aankijken. In het gunstigste geval zou ik ze vriendelijk willen verzoeken mijn pand te verlaten, in het normale menselijke geval zou ik ze het huis uit trappen en mogen ze blij zijn als ik geen aangifte doe.²
nog een paar dagen ga ik naar de zonquote:Op maandag 17 juli 2006 22:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, geen onzin Meki. Niet alles wat niet in jouw straatje past is onzin en alles wat jij uit je vingeren laat rollen is de waarheid. Ga normaal de discussie aan of stop gewoon ff, neem een pils ofzo!
quote:Op maandag 17 juli 2006 22:29 schreef B4CO het volgende:
Meki, kom laten we ff een biertje nemen!
op mijn balkon
[afbeelding]
Gaat t niet om.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
wat heb ik nou misdaan
ik ga een discussie en moet van jou kappen
mischien heb ik jou mening niet maar ik kap niet
ik laat me mond niet smoeren![]()
nee aan het discussie aan het voerenquote:Op maandag 17 juli 2006 22:31 schreef kanaiken het volgende:
Is Meki nog steeds aan het "rellen"?
quote:The decision by President Bush not to support the Lebanese government's plea for a cease-fire, even though that government has been backed by the United States, has dealt a further blow to public feelings about the U.S. in the region.
Members of the governing bloc in the Lebanese parliament, led by Saad Hariri, "are the most pro-American Arabs in the Middle East. They have promised, 'America will protect us if we stand against Syria,' " said Joshua Landis, a Middle East expert and professor at the University of Oklahoma.
Now Israel is "blowing the hell out of them, and America isn't taking one step to protect them," Landis said. "The whole Arab world is going to look and see that Hariri has been sacrificed on the altar of Israeli power. For the Arabs, this just rips the face of democracy right off."
Even the U.S.-backed Cabinet in Iraq has been critical, with Prime Minister Nouri Maliki calling on Arab leaders to "adopt a clear stance that denounces the criminal operations committed in Lebanon and Gaza."
In jouw chronologie ontbreekt dat Hezbollah al ontwapent had moeten zijn (resolutie 1559), maar desondanks raketten bleef afvuren op burgerdoelen in Israël (vanwege de gevangen genomen Hezbollah strijders door Israël en mogelijk nog wat andere zaken die op hun agenda staan).quote:Op maandag 17 juli 2006 22:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hoho, het Bush-virus heerst deze week. Laten we de chronologie nog even kort terughalen:
1 - Twee IDF-soldaten gekidnapt door Hezbollah;
2 - Israël lanceert dientengevolge raketten;
3 - Hezbollah start tegenoffensief.
An entirely different matter...
Eens, maar het is niet zo dat Hezbollah niet kon verwachten dat Israël niets zou doen. Het lijkt me dat Israël, maar het geldt voor elke soevereine staat, een plicht heeft haar burgers en militairen te beschermen.quote:Alweer speculatie en verwachtingen over wat Hezbollah zou doen... "if only". De daden van Hezbollah als terroristische organisatie zijn niet goed te praten, maar dat houdt niet impliciet in dat burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël, onder de vlag van een soevereine staat, dat automatisch wél zijn.
Dat zei ik.quote:
Jammer toch maar weer van die burger slachtoffers...quote:Op maandag 17 juli 2006 22:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens BBC-world valt dat dus best mee. die hebben reporters in het zuiden en Hezbollah is vrij onzichtbaar, die zitten gewoon in de woonwijken, vaak in bunkertjes onder huizen. alleen als ze een bepaalde actie gaan ondernemen komen ze de straat op. Volgens die BBC reporter was het voornamelijk infrastructuur dus huizen, benzine stations, bruggen, wegen, electriciteitscentrales ed wat getroffen word. De mensen in het zuiden staan ook voornamelijk achter hizbollah integenstelling tot het noorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |