Ben ook net op vakantie geweest. Ook gewichten tot 10 kg en 1 beenapparaat en iets voor je borstquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:27 schreef Videopac het volgende:
Stel je daar niet te veel van voor; het laatste hotel waar ik was had in de fitnessruimte dumbbells van max. 10 kg![]()
Die propaganda voor fullbody 4x p/w hoeven we hier nietquote:Op maandag 17 juli 2006 11:27 schreef Mr.J het volgende:
LZ zou geen nieuwe maken, hij zou wat input leveren op deze. Come on zeg, deze OP bestaat al jaren (eerst op GoT en nu hier). Die blijft gewoon als basis bestaan hoor.
LZ liet laatst een herziene versie zien met wat extra punten. Die was erg goed, maar ik moet hem weer even spreken op MSN. Die versie kunnen we dan online gooien.
Scherp. Even modje vragen eea aan te passen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:00 schreef ivosnivo het volgende:
Waarom gaan we van deel 36 naar deel 39?
Hoe heb je dat gedaan dan?quote:Op zondag 16 juli 2006 20:54 schreef McGilles het volgende:
Ben nu totaal 7kg kwijt in 2 dagen, echt superirritant!
Zou dus ook wel veel kracht kwijt zijn, met die 2 beschuitjes op een dag, krijg nog niks door m'n strot.....
Ik heb dat tijdje terug ook gehad, hoppa in 1 keer 6 kilo kwijt, heb er nu pas 1 kg van terug.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:54 schreef McGilles het volgende:
Nog steeds m'n zin in eten nog lang niet terug, totaal nu 9kg afgevallen en dat is duidelijk te zien, ben nog niet in de gym geweest om mijn kracht te meten!
Jammer toch wel, gelukkig is het grotendeels vocht en vet, maar natuurlijk ook wat spier, altijd jammer!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:58 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb dat tijdje terug ook gehad, hoppa in 1 keer 6 kilo kwijt, heb er nu pas 1 kg van terug.
dat is bijna het dubbele van mij bij dezelfde lengtequote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:57 schreef Emu het volgende:
3 maanden geleden woog ik nog 130kg![]()
![]()
ben 1.82m trouwens moest het uitmaken
ik probeer ook alleen nog maar op eiwitjes te letten, voldoende koolhydraten lukt echt niet met dit weer. Vind het al moeilijk genoeg om 's ochtends vroeg mijn bed uit te gaan om op tijd te gaan trainen voordat het te warm is. Ik voel me ook echt niet fit met dit (te) warme weer. Max 25 graden is rieleks, daarboven wordt gewoon k u tquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:44 schreef Robocock het volgende:
Ik heb met dit weer toch meer moeite om me de hele dag vol te proppen met eten, beetje irritant![]()
Hoe ben je dan 7kg in 2 dagen kwijt geraakt?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jammer toch wel, gelukkig is het grotendeels vocht en vet, maar natuurlijk ook wat spier, altijd jammer!
Enige voordeel, kan nu wel beter chinnen
Ik heb er totaal geen moeite mee, ja die 5 dagen toen ik op vakantie was. Maar nu niet meer, je kunt toch gewoon je broodtrommel vol brood rammen en die opeten op het strand?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:44 schreef Robocock het volgende:
Ik heb met dit weer toch meer moeite om me de hele dag vol te proppen met eten, beetje irritant![]()
De eerste 2 dagen 7kg ja en daarna nog 2kg erbij, totaal 9 dusquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:28 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Hoe ben je dan 7kg in 2 dagen kwijt geraakt?
zolang je niet te moe bent en goed verder kan maakt het allemaal geen reet uitquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:42 schreef Robocock het volgende:
Ow ja meteen nog een vraag.
Je leest regelmatig dat het het beste is om 45 minuten - 60 minuten te trainen, met allerlei verantwoorde wetenschappelijke ellendeals bewijs![]()
Maar in hoeverre maakt het nou uit als ik gewoon 25 minuutjes extra train?
Als ecto ben je genoodzaakt de rest van je leven te bulken. Deal with it.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:13 schreef Setambre het volgende:
Trouwens ik zit in een bulk periode maar hoe lang moet je dit volhouden.
Ik ben het eigenlijk een beetje zat aan het worden.
Ja ik ben een ecto
Bouwvak.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:15 schreef Mr.J het volgende:
Vakantie ofzo.
Centre Parks; even helemaal weg.
Heb ik ook moeite meequote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als ecto ben je genoodzaakt de rest van je leven te bulken. Deal with it.
Ooh dat red ik ook zo, ik was 103 met 16% BFquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:30 schreef Mr.J het volgende:
Maybe dat ik deze winter de 90kg haal.
Let wel, ik zal niet boven de 9%bf uitkomen dan.
Ik niet boven de 11%. Ben als de dood dat ik m'n sixpack verliesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:30 schreef Mr.J het volgende:
Maybe dat ik deze winter de 90kg haal.
Let wel, ik zal niet boven de 9%bf uitkomen dan.
Mooi toch, de hele dag door eten. En al die mensen maar klagen dat ze al dik worden als ze naar eten kijken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als ecto ben je genoodzaakt de rest van je leven te bulken. Deal with it.
Zoals je hier op fok gelezen hebt zijn vrouwen toch op zoek naar "buikjes" en mannen naar "hangtieten".quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik niet boven de 11%. Ben als de dood dat ik m'n sixpack verlies
Pfff als ik 90 kilo moet wegen aan het eind van dit jaar moet ik toch echt wel 10.000 kcal gaan eten...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:23 schreef Sloper het volgende:
[..]
Heb ik ook moeite meeNa de m'n zomervakantie maar weer eens een flinke bulk inzetten. Ik wil aan het eind van het jaar toch echt wel 90kg wegen.
Met de helft kom je ook al wel een heel eind hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:06 schreef Setambre het volgende:
[..]
Pfff als ik 90 kilo moet wegen aan het eind van dit jaar moet ik toch echt wel 10.000 kcal gaan eten...
Ik ben 1,72 nu 69 kilo met 10%bf
Pinda's eten, voeg per maaltijd 1 of een halve boterham toe. Kwark met musli. Pindakaas.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:12 schreef RSV1000R het volgende:
Gelijk ook maar ff een vraagje,
Ik ben sinds 3 weken weer begonnen met trainen, na 5 jaar niet te hebben mogen trainen, ik ben in die tijd dus dik 20 kilo afgevallen (ecto type, nu 1,97 m en 70 kilo sochtends op de weegschaal) ik ben ondertussen alweer 10 kilo aangekomen maar dat heeft een half jaar geduurd, heeft er iemand goede tips om veel aan te komen in een korte periode? (ik gebruik al whey eiwitshakes, eet 6 keer per dag , veel drinkontbijt en pasta's) alle tips zijn welkom.
20kg erbij in 5 maanden?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:06 schreef Setambre het volgende:
[..]
Pfff als ik 90 kilo moet wegen aan het eind van dit jaar moet ik toch echt wel 10.000 kcal gaan eten...
Ik ben 1,72 nu 69 kilo met 10%bf
Dan zijn vrouwen op fok niet mijn typequote:Op woensdag 19 juli 2006 08:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Zoals je hier op fok gelezen hebt zijn vrouwen toch op zoek naar "buikjes" en mannen naar "hangtieten".
Waarom eigenlijk altijd pinda's en pindakaas ? daar zit toch voornamelijk erg veel vetten in ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:06 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Pinda's eten, voeg per maaltijd 1 of een halve boterham toe. Kwark met musli. Pindakaas.
Dude dat bedoelde ik niet...quote:
Geniet er nog maar ff van, voor je het weet zit je alweer in topic 40.quote:
Morgenvroeg weer lekker trainen, even de borst en triceps pakkenquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Geniet er nog maar ff van, voor je het weet zit je alweer in topic 40.
Zo doe ik het ook, wekker om half 8 ff 2 ontbijtjes wegwerken en dan met me ass naar de gym. Rest van de dag beetje chillen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Morgenvroeg weer lekker trainen, even de borst en triceps pakken
Moeten jullie nooit werken?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook, wekker om half 8 ff 2 ontbijtjes wegwerken en dan met me ass naar de gym. Rest van de dag beetje chillen.
Heb er nu bijna 2 weken vakantie op zitten. Zaterdag begin ik met een ochtenddienst (om 01.00). Dan mag ik overdag weer slapen in de hittequote:
70?!quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:09 schreef ivosnivo het volgende:
Net biceps wezen trainen na 2 dagen creatine te hebben gebruikt. Meteen pr met barbel curl. 4 x 70 Kg super nette uitvoering
![]()
Ik doe nu 1 spiergroep + kuit of buik, en ben binnen 30 minuten weer drijfnat buiten. Ik hou daarna wel 8 uur lang een ranzig gevoel in me maag dus erg gezond is het niet denk ik zoquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:57 schreef J-Will het volgende:
pff ik kan echt niet trainen in deze hitte. Laatste training, eergisteren, leek nergens op. Toen begon ik met squats, wat erg goed ging, maar was daarna zo lam dat de rest waardeloos was
voor mijn (miezerige) kuiten doe ik soms 'n paar setjes met veel reps, en soms 'n paar setjes heel langzaam. Dat je je kuiten als ze volledig zijn uitgestrekt ong 4 sec niet beweegt voordat je je kuiten/benen/lichaam omhoog duwt. (had iets met elastische energie te maken in je achillespees geloof ik, ik heb 't geloof ik van Mr J die het wel beter kan uitleggen)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Tommy__ het volgende:
http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/week30/week30wm.htm
hoge herhalingen voor de kuiten? het helpt precies wel voor die kerel..
Hoi.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:06 schreef LedZep het volgende:
Goedemiddag
ik heb godverdomme een week op het strand gelegen met ontwenningsverschijnselen, derhalve mijn tijd besteedt met het verorberen van snacks onder het genot van een trillend stel kippepoten die de squatlozeweek niet aankonden![]()
Onze rust wat doe jequote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:06 schreef LedZep het volgende:
Goedemiddag
ik heb godverdomme een week op het strand gelegen met ontwenningsverschijnselen, derhalve mijn tijd besteedt met het verorberen van snacks onder het genot van een trillend stel kippepoten die de squatlozeweek niet aankonden![]()
Moet je die nog eens sturen en niet na 2 seconden weg zijn op msn.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:26 schreef LedZep het volgende:
Ga je de aangepaste OP nog online gooien?![]()
Klopt ja, met een push press van 200kg en een olympic squat van 320kgquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:36 schreef Tommy__ het volgende:
mja, van die kerels hun fysiek wordt ik niet echt blij![]()
![]()
die pool die je daar vernoemd heeft overigens een aflevering bij de fit show![]()
Ik vind Bob Sapp de grootste onbenullige dwaas waarvan ik de naam ken.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef ivosnivo het volgende:
Ik vind het wel beetje jammer dat Bob Sap bij de k1 zit (is ook maar puur voor het geld), denk dat als ie zich ging focussen op bb dat hij een veel beter kans had.
Op die manier kan iedere josti 1000 pound pressen.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:05 schreef Tommy__ het volgende:
http://www.metacafe.com/w(...)on_presses_2000_lbs/
1000 pond legpress.. een oudemanskunsjehij doet ze wel érg gedeeltelijk :s
Ja, op komen als een patser en dan totaal niks presteren. Maar ik heb wel is gehoord dat ie de beste betaalde k1 vechter isquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik vind Bob Sapp de grootste onbenullige dwaas waarvan ik de naam ken.
Hij doet ze nog geen eens een gedeelte van gedeeltelijkquote:Op zondag 23 juli 2006 00:05 schreef Tommy__ het volgende:
http://www.metacafe.com/w(...)on_presses_2000_lbs/
1000 pond legpress.. een oudemanskunsjehij doet ze wel érg gedeeltelijk :s
Ben ik nou de enige die zich door deze warmte heen bikkelt in de sportschool? Zijn jullie bang om te zweten ofzo? Al geef ik toe dat het wel ranzig is, neem een strandhanddoek mee en na afloop is ie best vochtig.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:49 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nu 2 weken lang niet geweest en aangezien ik morgen op vakantie ga ben ik een goede 3,5 weken ertussen uit!
Ben benieuwd hoe alles gaat als ik straks weer eens ga
Idd, alleen de die hards blijven over. Ik train meestal wel wat sneller, en als het echt extreem warm is doe ik vaak geen buik of kuiten na me grote spiergroepen.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:59 schreef LedZep het volgende:
Ik duik morgenochtend weer de gym in na een week (gedwongen!) vakantie zonder trainen. Temperatuur zegt mij niks, al wordt het weer 35 graden, ik MOET er heen. Lekker rustig dan trouwens.
Ik heb nog nooit mensen in een sportschool zien trainen zonder shirt, lijkt me ook vrij ranzig als je ergen op ligt enzo. Ach kippenpoten, daar hebben ze baggybroeken voor uitgevondenquote:Op zondag 23 juli 2006 19:09 schreef LedZep het volgende:
Wij hebben geen diehards zegmaar. Was wel een gast die 220kg drukte (zonder shirt, mét relatief slechte techniek), nu nog eentje die drukt 160, zegmaar 3x zo groot bovenlichaam als ik, en een stel kippepootjes, dat wil je niet weten
![]()
Met "shirt" bedoel ik een benchshirt, om extra kilo's eruit te halenquote:Op zondag 23 juli 2006 19:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit mensen in een sportschool zien trainen zonder shirt, lijkt me ook vrij ranzig als je ergen op ligt enzo. Ach kippenpoten, daar hebben ze baggybroeken voor uitgevonden
Mijn gym is pas om 18:00u open in de zomer en dan komt meteen iedereen, dus dan heb ik in combinatie met deze temperaturen echt geen zin om te gaan inderdaad, als het daarentegen zwaar regent oid dan ben ik altijd gewoon van de partij!quote:Op zondag 23 juli 2006 19:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Idd, alleen de die hards blijven over. Ik train meestal wel wat sneller, en als het echt extreem warm is doe ik vaak geen buik of kuiten na me grote spiergroepen.
nope.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:46 schreef ivosnivo het volgende:
Ben ik nou de enige die zich door deze warmte heen bikkelt in de sportschool? Zijn jullie bang om te zweten ofzo? Al geef ik toe dat het wel ranzig is, neem een strandhanddoek mee en na afloop is ie best vochtig.
Iemand nog een adres? Achter de toonbank hadden ze het niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:13 schreef Den_Haag het volgende:
Zag in een van de vorige topics dat iemand nog gewoon stackers wist te bestellen met efedrine. De efedrine-loze werkt niet bij mij. Heeft iemand nog een betrouwbaar adres?
Kameraad van mij die nu mijn ouwe account heeft (diep-in-de-war) is helemaal in2 drugs ik zal het hem is vragen. In belgie is het geloof ik nog legaal, ik weet niet of je daar mensen kent.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Iemand nog een adres? Achter de toonbank hadden ze het niet.
En trainen met deze warmte vind ik niet zo erg. Merk alleen dat ik aan het eindelijk van de training snel kracht verlies.
Nope, ik bikkel ook nog steeds 4 x per week in de gym.. je oet wat in je vrije tijd he... en als ik fatsoenlijk aan wil komen ern er strak uit wil zien zal ik wel moeten... ben allang blij dat ik weer MAG trainen van mijn grote doktervrienden... (na 5 jaar pas......)quote:Op zondag 23 juli 2006 18:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja, op komen als een patser en dan totaal niks presteren. Maar ik heb wel is gehoord dat ie de beste betaalde k1 vechter is
[..]
Hij doet ze nog geen eens een gedeelte van gedeeltelijk![]()
[..]
Ben ik nou de enige die zich door deze warmte heen bikkelt in de sportschool? Zijn jullie bang om te zweten ofzo? Al geef ik toe dat het wel ranzig is, neem een strandhanddoek mee en na afloop is ie best vochtig.
Tsja dat probleem van auto heb ik niet meer.. maar met dit weer ga ik gewoon lekker op de motor naar de sportschool// veel lekkerder, koel je tenminste af... zeker als ik anderhalf uur training er op heb zitten is dat erg lekker....quote:Op maandag 24 juli 2006 09:26 schreef J-Will het volgende:
Ik ben zo'n mietje wiens trainingen er hevig op achteruit gaan met dit weer. Heb er ook totaal geen tijd, zit overdag op het zwembad bier te hijsen en dan kan ik 's avonds echt niet meer trainenMisschien straks na mn werk even, als ik een auto kan krijgen van thuis
met je slippers en t-shirtje...quote:Op maandag 24 juli 2006 09:42 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Tsja dat probleem van auto heb ik niet meer.. maar met dit weer ga ik gewoon lekker op de motor naar de sportschool// veel lekkerder, koel je tenminste af... zeker als ik anderhalf uur training er op heb zitten is dat erg lekker....
Heheh niet echt nee, wel gewoon in mijn pak... (ja het is warm totdat je gaat rijden.)quote:Op maandag 24 juli 2006 09:50 schreef BertV het volgende:
[..]
met je slippers en t-shirtje...![]()
Mag je gelukkig nog zelf bepalen in nederland.
Je kan dus 1. geen OP's posten en 2. je bent een pussyquote:Op maandag 24 juli 2006 09:26 schreef J-Will het volgende:
Ik ben zo'n mietje wiens trainingen er hevig op achteruit gaan met dit weer. Heb er ook totaal geen tijd, zit overdag op het zwembad bier te hijsen en dan kan ik 's avonds echt niet meer trainenMisschien straks na mn werk even, als ik een auto kan krijgen van thuis
Succes ermee and kick some assquote:Op maandag 24 juli 2006 15:02 schreef Frautie het volgende:
* Frautie doet aan fitness en is begonnen met KT
Thanksquote:
Zij is gisteren begonnen met squatten.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:55 schreef synthesix het volgende:
Ben je niet vergeten te zeggen dat hij _moet_ squatten ledzep?
Sorry, sorry.. ik wist niet dat je boos werdquote:Op maandag 24 juli 2006 16:04 schreef Frautie het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Zij is gisteren begonnen met squatten.
Heb iig spierpijn, dus het ging goed![]()
haha, ben niet boos. Dan had ik deze er wel achter gezetquote:Op maandag 24 juli 2006 18:38 schreef synthesix het volgende:
Sorry, sorry.. ik wist niet dat je boos werd![]()
Enne, ledzep, het was zeg maar ironisch bedoelt
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:35 schreef Tommy__ het volgende:
Mevr. Akra die aan KT doet?
teveel mannelijke hormonen![]()
welkom![]()
Verkopen ze daar ook nog potjes discipline?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:33 schreef ivosnivo het volgende:
ga is langs je plaatselijke smartshop en kijk er achter de balie
Gyropractor.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
HEb al vanaf januari last van me onderrug, lijkt wel alsof het doorgeschoten is naar onder.
Mjaah, ik volg gewoon mijn schemaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 03:55 schreef Omnifacer het volgende:
Dames en heren
ik vraag me terdege af: is t 'normaal' om bij dit weer minder te trainen, of niet? ik trek het gewoon niet.. het is gewoon te...
I share your pain.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:53 schreef LedZep het volgende:
"Geen zin", "te warm", mensen die tegen paaltjes aanspringen, OP's die niet meer zijn wat ze waren... *zucht*, 't gaat hard achteruit
Owkee, newbievraag....wat is er mis met de OP?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:53 schreef LedZep het volgende:
"Geen zin", "te warm", mensen die tegen paaltjes aanspringen, OP's die niet meer zijn wat ze waren... *zucht*, 't gaat hard achteruit
Dit is wel een goede vraag, aangezien mijn potje whey op isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:27 schreef pagathan het volgende:
Vraagje voor de sporters hier.
waar kopen jullie je supplementen zoals HMB, Creatine en Proteine(V12)?
tips? waar voordelig?
mzzl
Er werkte een plaatje niet en J-Will heeft mij beledigdquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:05 schreef Frautie het volgende:
[..]
Owkee, newbievraag....wat is er mis met de OP?
[centraal] Bodybuilding-topic deeltje 37quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:05 schreef Frautie het volgende:
[..]
Owkee, newbievraag....wat is er mis met de OP?
www.hercules-fitness.nlquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:27 schreef pagathan het volgende:
Vraagje voor de sporters hier.
waar kopen jullie je supplementen zoals HMB, Creatine en Proteine(V12)?
tips? waar voordelig?
mzzl
Boehoequote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:06 schreef LedZep het volgende:
Er werkte een plaatje niet en J-Will heeft mij beledigd![]()
De vraag van de dag is of die nieuwe OP dan al klaar isquote:
Dus in het volgende topic staat er een nieuwe OPquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:36 schreef LedZep het volgende:
MrJ heeft mijn toevoegingen ontvangen en volgens mij is hij klaar om gelanceerd te worden, tenzij onze knuffelbeer zelf nog wat aanpassingen wil maken.
Kun je je kamaraad vragen waar hij het koopt/besteld?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:48 schreef ivosnivo het volgende:
die kameraad van me betaald 50 euro voor 100 capsules. Met 3 op kun je wel een avondje feesten
Paar dingetjes, ik mail je 't wel voordat dit topic vol is, komt goed.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:36 schreef LedZep het volgende:
MrJ heeft mijn toevoegingen ontvangen en volgens mij is hij klaar om gelanceerd te worden, tenzij onze knuffelbeer zelf nog wat aanpassingen wil maken.
Nee een herziene.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:46 schreef Frautie het volgende:
[..]
Dus in het volgende topic staat er een nieuwe OP![]()
Niet zo boos doenquote:
Wel allemaal tellen he.quote:
Ja, je weet er zo veel van.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:22 schreef LedZep het volgende:
16 jaren jong.
en ja, dat is een schokkende onthulling voor sommigen
Heb jij nog tijd over dan!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:28 schreef LedZep het volgende:
Komend jaar pas 17. Begonnen met fitness op 15 jarige leeftijd, het zwaardere werk begon ongeveer toen ik 16 werd. Sinds enkele weken ook conditioning, martial arts, hardlopen, sporadisch fietsen (alleen met mooi weer) en diverse "odd workouts", veel bodyweight oefeningen erbij etc.
Komende winter wordt in principe pas mijn eerste echte (geplande) bulkperiode waarin ik minimaal 10kg wil halen (max 2kg vet) en flinke gains op de core oefeningen.
Mjaah, ik snap je punt van de recovery workouts. Vandaar dat ik vandaag licht mijn benen heb belast met trainenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:03 schreef LedZep het volgende:
Ik ben een groot voorstander van recovery workouts. 24 uur na een beentraining doe je bijvoorbeeld hindu squats.. 24 uur na bench workout doe je push ups of 20kg benches. Dat soort dingen. Zorgt voor betere doorbloeding -> sneller herstel
Overigens begin ik deze week met serieuze hindu squats met als uiteindelijk doel de magistrale 500 reps. Ik denk eraan elke morgen een bodyweight workout te doen om mijn gewrichten wat los te maken, als recovery en ook general physical preparedness. Evt avondworkout in dezelfde trant behoort ook tot de mogelijkheden.
Afijn, ik ben tegenwoordig met zoveel dingen bezig dat ik maar eens goed moet bedenken wat ik wanneer wil doen, want op het moment is het een zootje van allerlei verschillende oefeningen/trainingen etc.
Cool! Ik ben een paar maanden geleden begonnen met een soort van Kung Fu. Maar eigenlijk wil ik gewoon salto's enzo kunnen. Daar leek me een gevechtsport een goede basis voor. Qua coördinatie en zo.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef LedZep het volgende:
Op de sportschool muay thai (en krav maga) maar er is nu een pussy zomerstop, dus in september begint dat pas echt weer. Leer zelf wrestling en jiu jitsu (moet nog even een proefkonijn hebben om het in praktijk te brengen![]()
Zelf leren werkt in principe best goed, beter dan je zou verwachten in ieder geval. Kan met de instructional dvd's flink vooruit in ieder geval. En je hebt de beste teachers natuurlijk, al met al een zeer redelijk alternatief als je niet de mogelijkheid hebt die sporten in een dojo te beoefenen.
Heb btw ook een paar maanden jeet kune do en eskrima gedaan, was ook wel grappig. Misschien dat ik in september eens wat judo ga volgen, lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Is erg leuk om als afwisseling voor het ijzervreten te doen.
Ziet er inderdaad cool uit. Naja, die moves heb je ook wel een beetje in Wushu.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:43 schreef LedZep het volgende:
Misschien is capoeira ook iets voor je. Beetje combinatie tussen dans, acrobatiek en vechtsport uit Brazilie. Moves zien er behoorlijk cool uit.
hahahahaquote:
Idd voornamelijk wide stance squat, fullsquats doen ze amper omdat ze de juiste diepte erin moeten STAMPEN en fullsquats hebben een totaal andere beweging, niet erg handig dus.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hahahahaIk moest echt hardop lachen
![]()
Ow LZ, ik gok dat jij dat wel weet, al die beren die honderden kilo's squaten doen het bijna allemaal met de poten flink wijd (piramide shit), maar wat ik me nou afvraag of zij ook hoofdzakelijk zo trainen of toch voor de fullsquats of boxsquats gaan wanneer zij trainen.
Ik probeer eigenlijk andere manieren van squatten te vinden omdat ik de techniek van fullsquats maar niet onder de knie lijk te krijgen. (knieën 'n stukje voor de tenen en flink veel druk op mijn onderrug) Al denk ik wel dat boxsquats me daarbij flink kunnen helpen, alleen kan ik die nu ff niet omdat mijn normale gym wordt verbouwd.
Zucht, de squat.![]()
bedankt voor de snelle reply, morgenochtend meteen aan de slag maar ermee.quote:
mijn instructeur is belgisch kampioen, alles wat hij zegt neem ik gewoon aan als het over thaiboks gaatquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef LedZep het volgende:
Zelf leren werkt in principe best goed, beter dan je zou verwachten in ieder geval. Kan met de instructional dvd's flink vooruit in ieder geval. En je hebt de beste teachers natuurlijk, al met al een zeer redelijk alternatief als je niet de mogelijkheid hebt die sporten in een dojo te beoefenen.
Misschien heb je hier wat aan:quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:18 schreef RSV1000R het volgende:
Hmmm dat aankomen kilinkt goed, maar dat afvallen he.. daar ben ik niet zo happig op, heb er nu in 4,5 maand 10 kilo bij weten te eten zon beetje, (1,96, nu 73 kilo... was dus tussen de 60 en 62, veels te mager dus) Dus afvallen wil ik nog ff niet aan denkenb, nog tips voor goede bovenborst oefeningen????
Maakt niet heel veel uit denk ik.. maar ik zou toch altijd full rom pakken (dus laten zakken tot op je traps).quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:41 schreef BertV het volgende:
Bij de "Barbell Behind Neck Press" laat ik de bar tot net onder de kruin zakken.
(nu ik dit zo lees is je kruin niet je nek)
Ik zie op de onderstaande link dat ie pas bijna op de rug stopt. Ik dacht altijd dat dat laatste stukje weinig deed?
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Gewoon veel incline benchen, zowel met barbell als met dumbbells.. haal je de onderborst vor een groot deel uit de beweging, zodat het middelste- en bovenste deel beter ontwikkelen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:12 schreef RSV1000R het volgende:
Die had ik al gezien idd... maar misschien dat iemand hier nog andere tips had voor met dumbelss e.d..
Gister ook weer ff lekker zwaar de schouders meegpakt met trainen en de triceps, das best lastig motorrijden na de training dan..![]()
![]()
k, al kun je met mijn methode niet "rusten". 40kg op je kruin.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Voor de meeste groei -> grootste ROM, dus zo ver mogelijk zakken (tot de dumbbells vrijwel op je schouders "rusten")
Leg ff uit hoe die incline werkt voor me als je wilt.. in jip en janneke taal.... belangrijkste voor mij is dat ik mijn rug niet teveel belast..een keer stuk is genoeg..quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gewoon veel incline benchen, zowel met barbell als met dumbbells.. haal je de onderborst vor een groot deel uit de beweging, zodat het middelste- en bovenste deel beter ontwikkelen.
Weet wel zeker dat je gewicht moet minderenquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:01 schreef BertV het volgende:
k, al kun je met mijn methode niet "rusten". 40kg op je kruin.![]()
Zal het ff proberen met maximale ROM, denk dat ik gewicht moet minderen.
Dat is dan weer een teken dat het zwaarder is.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:07 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Leg ff uit hoe die incline werkt voor me als je wilt.. in jip en janneke taal.... belangrijkste voor mij is dat ik mijn rug niet teveel belast..een keer stuk is genoeg..
* Frautie vraagt zich af hoeveel minder....minder is?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:11 schreef BertV het volgende:
[..]
[afbeelding]
Niks anders dan benchen met je rugleuning omhoog...
wel confronterend omdat BertV plots veel minder gewicht omhoog krijgt.
ehm, de stang weegt 20, twee schijfjes van 5 erop... heb er nu al zin in.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
* Frautie vraagt zich af hoeveel minder....minder is?
15% grofweg, maar het verschilt.. als je sterke schouders hebt zul je relatief meer incline kunnen benchen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
* Frautie vraagt zich af hoeveel minder....minder is?
Jah, ik maak de fout om de incline plots WEL zonder spotter te doen. Eigenlijk niet verstandig want zo blijft het verschil groot.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
15% grofweg, maar het verschilt.. als je sterke schouders hebt zul je relatief meer incline kunnen benchen.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:17 schreef BertV het volgende:
ehm, de stang weegt 20, twee schijfjes van 5 erop... heb er nu al zin in.
/einde obsessie modus.
Oh, de benchpress, al snel 60 ipv 90 kg.
Thnxx voor de Pic, nu weet ik welke bedoeld wordt, deze doe ik nu inderdaad ook, doe hem nu met dumbells van 24 kg. gaat best goed... met de bar heb ik hem nog niet geprobeerd.. gaan we vanmiddag maar eens doen dan....quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:17 schreef BertV het volgende:
[..]
ehm, de stang weegt 20, twee schijfjes van 5 erop... heb er nu al zin in.
/einde obsessie modus.
Oh, de benchpress, al snel 60 ipv 90 kg.
incline is voor bijna iedereen zwaarder dan "plat" en ik doelde op die behind de neck press waarbij ik met volledig ROM minder kan hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:21 schreef Frautie het volgende:
[..]
Hoe komt 't dat je nu minder kan pakken? Iets van een blessure gehad ofzo?
Ik pak inderdaad ook minder met incline dan Plat, en blessures van het trainen heb ik gelukkig nog nooit gehad...quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:23 schreef BertV het volgende:
[..]
incline is voor bijna iedereen zwaarder dan "plat" en ik doelde op die behind de neck press waarbij ik met volledig ROM minder kan hebben.
Blessures heb ik nooit *afklop*, maar dat komt misschien omdat ik niet zwaar genoeg train.
Haha kwam me al bekend voor je naam, Op MF ben ik Gimliquote:
Aah, owkee...dan las ik het andersquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:23 schreef BertV het volgende:
incline is voor bijna iedereen zwaarder dan "plat" en ik doelde op die behind de neck press waarbij ik met volledig ROM minder kan hebben.
Blessures heb ik nooit *afklop*, maar dat komt misschien omdat ik niet zwaar genoeg train.
Yup, dus geef eens wat meer goede tips om mijn rug te verstevigen.. (zitten 3 stukken ijzer in wegens gebroken, dus niet al te belastende)quote:
Dat en ik snap het nut er niet van?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:47 schreef BertV het volgende:
Je hebt ook altijd van die hippe jongens die met zo'n bezemsteel achter de rug gaan draaien.
Als er zo twee naast elkaar staan te zwiepen moet de halve low-budget sportschool gaan bukken.
Nu is er niks fouts aan het oefenen van schuine buikspieren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:59 schreef LedZep het volgende:
Het is een obliques"oefening", voor de schuine buikspieren dus.
Mjaah, die hele bezemsteel oefening is imo kansloos. Je hebt geen enkele weerstand/ 't kost je geen enkele moeite.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:59 schreef LedZep het volgende:
Het is een obliques"oefening", voor de schuine buikspieren dus. Maar goed, daarvoor zijn side bends en
"Clocks: Lie flat on the ground, place your arms out to either side of you. Lift your legs straight up into the air. Rotating, try to put your feet on the ground next to you. Now try the other side. This will kill your obliques."
natuurlijk veel beter.
Inderdaadquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:06 schreef Frautie het volgende:
[..]
Mjaah, die hele bezemsteel oefening is imo kansloos. Je hebt geen enkele weerstand/ 't kost je geen enkele moeite.
Dus je zal hooguit wat rekken....en dat is 't dan ook geljk.![]()
Voel je ze na een paar gewone setjes "standing calf" niet?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:11 schreef ivosnivo het volgende:
Doe nu een voor mij nieuwe oefening voor me kuiten en voel hem enorm. Op de legpress met je voeten op het randje, lekker je voeten helemaal uitstrekken en zover mogelijk het gewicht naar beneden laten komen.![]()
Klinkt goed, ik zal vanavond in de gym maar eens vragen om wat extra begeleiding voor de onderrug oefeningen, ik ben er nog erg voorzichtig mee, ben al lang blij dat ik weer normaal kan lopen zonder rollator.. trust me rollators als je 28 bent is niet tof...quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:38 schreef LedZep het volgende:
Bridge
[afbeelding]
Chin ups
[afbeelding]
(zie ook: http://www.bodybuilding.com/fun/charles4.htm)
Dan de gewichtoefeningen:
Deadlift (=heilig)
Barbell row (=erg goed)
video's: http://www.midwestbarbell.com/videos.htm
Laatste twee zijn belastend voor onderrug - dus IN GODSNAAM: begin met laag gewicht en ga pas hoger als je de techniek volledig onder de knie hebt. Dan zijn het veilige oefeningen waar je rug gruwelijk sterk van wordt.
Ik heb overigens ook een Combat Conditioning video van Matt Furey, 3 delen, leg workout, back & ab workout en push up workout met allerhande bodyweight oefeningen.. erg goed en hij legt de bridge (en variaties daarop) super uit. Het hele bestand is 650mb groot dus uploaden gaat wat lastig - de site waar ik em heb gedownload is niet voor iedereen beschikbaar..
maar als er geinteresseerden zijn wil ik em wel branden op cdrom en opsturen.
hehehequote:Op woensdag 26 juli 2006 12:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Voel je ze na een paar gewone setjes "standing calf" niet?
Als ik met die oefening uitvoer met 80++kg , en niet "veer" maar rustig beweeg heb ik gegarandeerd spierpijn.
[afbeelding]
Kon het niet laten, uit een ander topic... stackers...![]()
IK ZOU HET NOG POSTEN HIERquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Als ik met die oefening uitvoer met 80++kg , en niet "veer" maar rustig beweeg heb ik gegarandeerd spierpijn.
[afbeelding]
Mjaah, ze zijn iig droogquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:23 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]
WTH heb jij gedaan dat je rug kapoet is geweest?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef RSV1000R het volgende:
Klinkt goed, ik zal vanavond in de gym maar eens vragen om wat extra begeleiding voor de onderrug oefeningen, ik ben er nog erg voorzichtig mee, ben al lang blij dat ik weer normaal kan lopen zonder rollator.. trust me rollators als je 28 bent is niet tof...![]()
![]()
Ehmm jawel... met 140 de vangrail geraakt... met dank aan de vriendelijke mercedesrijder die invoegen van de rechter naar de meest linker baan in een stuurbeweging de normaalste zaak van de wereld vond....quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:50 schreef Frautie het volgende:
[..]
Mjaah, ze zijn iig droogMaar d'r mag wel meer vlees aan zitten
[..]
WTH heb jij gedaan dat je rug kapoet is geweest?
Tog niet gevallen met de motor ofzo he?
Hmmz, wou dat ik kon zeggen dat 't de eerste keer is dat ik zo'n verhaal hoorquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:54 schreef RSV1000R het volgende:
Ehmm jawel... met 140 de vangrail geraakt... met dank aan de vriendelijke mercedesrijder die invoegen van de rechter naar de meest linker baan in een stuurbeweging de normaalste zaak van de wereld vond....
Hmzz goede motivatie inderdaadquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef LedZep het volgende:
Motivatie:
Benedikt Magnusson heeft ooit zijn rug gebroken en is nu op 23 (of ommenabij) jarige leeftijd wereldrecordhouder deadlift met maar liefst 440 kilo
commentaar van de beste man "ik had je niet gezien"quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:01 schreef Frautie het volgende:
[..]
Hmmz, wou dat ik kon zeggen dat 't de eerste keer is dat ik zo'n verhaal hoor![]()
Had je wel je rugprotector om/aan? En afgezien van jouw letsel was je motor was zeker ook total
Heb je een lang revalidatietraject gehad?
Lekkerquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:05 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Hmzz goede motivatie inderdaad
[..]
commentaar van de beste man "ik had je niet gezien"
Ik had inderdaad gelukkig mijn rugprotector om.. zonder had ik nu waarschijnlijk niet veel meer gedaan...
Motor was een afschrijver idd.. en revalidatie was 2 jaar...
Mjaah, je loopt iig weer...je traint weer...en je hebt een p0rn fiets onder je kont zitten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:05 schreef RSV1000R het volgende:
commentaar van de beste man "ik had je niet gezien"
Ik had inderdaad gelukkig mijn rugprotector om.. zonder had ik nu waarschijnlijk niet veel meer gedaan...
Motor was een afschrijver idd.. en revalidatie was 2 jaar...
Uiteindelijk gelukkig wel ja... platjes ijzer mogen er uiteindelijk ook weer uit dus uiteindelijk komt alles idd weer goed...quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:16 schreef Frautie het volgende:
[..]
Mjaah, je loopt iig weer...je traint weer...en je hebt een p0rn fiets onder je kont zitten.
Alles komt goed![]()
Nope en al helemaal niet door artsen in ziekenhuizen.. die begrijpen het echt nietquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:22 schreef LedZep het volgende:
Ons soort mensen wordt niet begrepen door de maatschappij
yup 4 kilo echt dieptriest... dat gooide ik met mijn pink nog met gemak omhoog....quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:
4 kg? op me vakantie ging het tot 10 kg en daar kon ik ook al niks mee beginnen. succes met revalideren man!
quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:
4 kg? op me vakantie ging het tot 10 kg en daar kon ik ook al niks mee beginnen. succes met revalideren man!
Ik kon niet sporten omdat er bijna niks was. Ben wel 1 dag 25 km wezen kanoen, dat voel je ook wel in je schouders. Ja zwemmen ook, heb me onderwaterzwemrecord verbokenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:45 schreef Frautie het volgende:
[..]
Jij sport nog op vakantie
Die hardIk slinger altijd heel enthousiast mijn sportschoenen in de tas als ik op vakantie ga....en daar blijven ze dan op de een of andere manier altijd inzitten
Verder dan zwemmen kom ik niet
quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:54 schreef Mr.J het volgende:
Tsja, dat onderscheid de echte die hards weer van de mietjes.
Wel of niet op vakantie trainen.
En andersom is het zo als mensen horen dat je in de vakantie gewoon door gaat met trainen je niet helemaal lekker bent.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:04 schreef Frautie het volgende:
[..]Ieder moet doen wat hij of zij fijn vindt. Wel weer jammer dat ik gelijk weer in 't mietjes hokje geduwd word
![]()
Mjaah, ik schaar mezelf niet onder die "mensen". Maar, we dwalen ontzettend afquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:24 schreef Mr.J het volgende:
En andersom is het zo als mensen horen dat je in de vakantie gewoon door gaat met trainen je niet helemaal lekker bent.
klinkt goed!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:52 schreef Tommy__ het volgende:
ik kom terug van een dag zwaar werken en 18km fietsen en eet druivensuiker en brinta een magnum double chocolate caramel om m'n energietekort bij te vullen![]()
Mwah met bench pak ik nu ook net 50 kilo.. is dat zo lachwekkend dan????quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
klinkt goed!![]()
net terug van sportschool, heb me weer mooi vermaakt. Bij wide stance squats, Mr Popcorn, dat is heel slecht voor je hamstrings... Bij full squats, Mr Popcorn, als je nou je tenen naar binnen laat wijzen en je knieën naar binnen drukt is het veel veiliger. En waarom zou je in hemelsnaam zo diep zakken, je knieën gaan eraan!
En uiteraard nog een zooi baco-boys... baco 1 (ecto) die 50 () kg probeerde te benchen, terwijl baco 2 (dikke endo) boven 'm stond en lekker z'n biceps aan 't trainen was terwijl hij z'n holmaatje hielp.
mongolen.
Maar goed, verder lekker gesquat, eerst wide stance tot 110 kg, lekker gevoel op de hamstrings is dat zegEn daarna fullsquats tot 90 kg, geen centje pijn dankzij eindelijk eens mijn pens keihard maken... (ik trok 'm vroeger altijd in maar spande niets.. domme mongool dat ik ben/was)
Wederom ledzep bedankt![]()
En nu, bier!
Dit is natuurlijk een bodybuild-topic, en dan is 110 net zo belachelijk als 50quote:Op donderdag 27 juli 2006 07:51 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Mwah met bench pak ik nu ook net 50 kilo.. is dat zo lachwekkend dan????
Goed ik kan wel meer pakken maar wil alles nog niet teveel gaan belasten, alleen doe ik het zonder maatjes achter me... 50 kilo gaat nog net goed zeg maar..
Dat zeggen ze bij mij ook altijd ja. Is dat niet goed?quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
klinkt goed!![]()
net terug van sportschool, heb me weer mooi vermaakt. Bij wide stance squats, Mr Popcorn, dat is heel slecht voor je hamstrings... Bij full squats, Mr Popcorn, als je nou je tenen naar binnen laat wijzen en je knieën naar binnen drukt is het veel veiliger. En waarom zou je in hemelsnaam zo diep zakken, je knieën gaan eraan!
<>
Ik neem aan dat dat dan ook geen dumbells van 35kg zijn?quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:51 schreef J-Will het volgende:
lijkt me pijnlijk
Ik bench eigenlijk altijd met dumbells omdat ik last krijg van m'n pols bij een barbell. Iemand tips?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:44 schreef BertV het volgende:
Dit is natuurlijk een bodybuild-topic, en dan is 110 net zo belachelijk als 50
Laat iedereen in z'n waarde, behalve die baco-boys dan.![]()
Maareh, af en toe een spotter achter je kan helpen om sneller vooruit te gaan.
Ik had ook de neiging om het maar zelf te doen.
Gevolg was het "stang draaien" van top tot teen omdat ik toch maximaal wou gaan.![]()
Als je je knieën naar de tering wilt helpen moet je ze vooral naar binnen drukkenquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:40 schreef synthesix het volgende:
[..]
Dat zeggen ze bij mij ook altijd ja. Is dat niet goed?
En dat van dat zakken ook :p, het is al niet goed bij parallel zakken![]()
Trouwens, bij de deadlift (en eigenlijk ook wel bij de squat), moet je dan je rug hol maken? Want mn instructeur loopt altijd te zeuren dat ik dat moet doen, maar ik vind het niet echt goed voelen eerlijk gezegd.
zeg, ObiWanKenobi Ledzepquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef LedZep het volgende:
Eén van de beste pols/onderarm oefeningen:
http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Name=Wrist+Roller
Hebt niet zo'n stokje nodig, kan ook gewoon met een barbell die op pins (in powerrack of squatrek) ligt, touw aan vastmaken, gewicht onderaan en rollen maar
1. Naar boven kijkenquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:33 schreef Frautie het volgende:
[..]
zeg, ObiWanKenobi Ledzep
Ik ga vanaaf voor 't eerst deadliften...nog speciale dingen waar ik aan moet denken?
Ik moet iig aan de stand van mijn rug denken, maar voor de rest?
Baco boys zijn leuk.. die zie je soms ineens onder een stang uit proberen te kruipen bij de benchpress.. blijft leuk, maar met spotter redt ik nu net weer 100 met bench..quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een bodybuild-topic, en dan is 110 net zo belachelijk als 50
Laat iedereen in z'n waarde, behalve die baco-boys dan.![]()
Maareh, af en toe een spotter achter je kan helpen om sneller vooruit te gaan.
Ik had ook de neiging om het maar zelf te doen.
Gevolg was het "stang draaien" van top tot teen omdat ik toch maximaal wou gaan.![]()
Ach ja, je kan ook je grip nooit trainen en altijd straps blijven gebruiken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:23 schreef Mr.J het volgende:
Mijn 1ste setje dl is 110kg, en die pak ik dus direct met mixed grip en straps.
Het gaat er mij om dat ik mijn rug goed kan trainen, niet om bij deze oefening een betere grip te krijgen.
Owkee, bedankt voor de tipsquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:41 schreef LedZep het volgende:
1. Naar boven kijken
2. Schouders áchter de barbell
3. Buikspieren + beenspieren aanspannen (al voordat de lift begint)
4. Bovenbenen ongeveer 40-45 graden ten opzichte van de grond (niet parallel met de grond, het is geen squat)
5. Barbell naar achter trekken ipv naar boven - tégen de schenen aan dus (kan pijnlijk zijn, een lange broek is aan te raden)
6. Zoveel mogelijlk pronated (bovenhands) werken, pas als je em echt niet meer houdt mixed grip (een hand bovenhands en de andere onderhands) vastpakken
1-2 sec rust doe ik.. touch and go heeft weinig zinquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef Frautie het volgende:
[..]
Owkee, bedankt voor de tips
Enneuh, na iedere herhaling...zet je 'm dan ff neer.? Doe je touch and go?
Grip komt heus wel, maar desbetreffende spiergroep aanspreken heeft meer prioriteit.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ach ja, je kan ook je grip nooit trainen en altijd straps blijven gebruiken.
Ja kerel, met dl pak je ook benen ja. Echter is het een zeer goede oefening om rugdikte te creeeren. Daarnaast doe ik nog andere oefeningen en die wissel ik zat af.quote:Edit: btw, als het je puur en alleen om je rug te doen is, waarom doe je dan deadlifts en geen rack pulls? Eerst deel is toch voornamelijk benen, en bij rack pulls kan je veel meer gewicht aan, dus train je je rug nog meer ook.
En waarom dat?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
1-2 sec rust doe ik.. touch and go heeft weinig zin.
Omdat je met "spanning erophouden" of "touch and go" lang niet alle spiervezels aanspreekt - in feite hou je spanning op dezelfde spiervezels (voornamelijk slow twitch) voor een langere tijd. Door een kleine rust tussen de reps gaat de stretch reflex verloren waardoor je bij elke rep weer het maximaal aantal fast twitch vezels aanspreekt en dus meer groei behaalt.quote:
Mijn punt is dat wat dat betreft de rack pull beter is dan deadlift omdat de ROM waarin de rug een rol speelt gelijk is (zoals gezegd, het eerste deel vd deadlift heeft weinig toegevoegde waarde voor de rug), maar je wel meer gewicht aankan. Meer gewicht = meer massa.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Grip komt heus wel, maar desbetreffende spiergroep aanspreken heeft meer prioriteit.
[..]
Ja kerel, met dl pak je ook benen ja. Echter is het een zeer goede oefening om rugdikte te creeeren. Daarnaast doe ik nog andere oefeningen en die wissel ik zat af.
Dus voor mij zit de dl in mijn rugschema.
Weer ff een n00bvraag.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:01 schreef Mr.J het volgende:
Waarom zoveel mogelijk bovenhands ipv direct mixed grip?
Je grip is in die positie sterker waardoor je meer gewicht vast kunt houden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:42 schreef Frautie het volgende:
[..]
Weer ff een n00bvraag.
Maar wat is het voordeel/nut dan van mixed grip?
lol, ik dacht dat 50kg je max was, misschien 60 met spotter.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:36 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
...maar met spotter redt ik nu net weer 100 met bench..
Ik heb dat ook tijden gehad, heb daarna poosje met braces getraind maar ben er 1 verloren en te lam om nieuwe te kopen en daarom nu maar zonder bezig wat ook prima gaat.quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:51 schreef J-Will het volgende:
lijkt me pijnlijk
Ik bench eigenlijk altijd met dumbells omdat ik last krijg van m'n pols bij een barbell. Iemand tips?
Ok, op die fiets.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mijn punt is dat wat dat betreft de rack pull beter is dan deadlift omdat de ROM waarin de rug een rol speelt gelijk is (zoals gezegd, het eerste deel vd deadlift heeft weinig toegevoegde waarde voor de rug), maar je wel meer gewicht aankan. Meer gewicht = meer massa.
Nee is niet de max... ik heb het voordeel van gruwelijk veel kracht in mijn armen, dat helpt aardig mee, maar voor de veiligheid en voor mijn rug doe ik meestal maar 50 , maar dan wel 12-14 repsquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:03 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, ik dacht dat 50kg je max was, misschien 60 met spotter.
Ik doe 90 met spotter, maar 50 is net lekker om op te warmen.
Bridge (ook wel Wrestler's bridge genoemd)quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:10 schreef Gripper het volgende:
Eens even een vraag, hoewel het niet zozeer met bodybuilding te maken heeft.
Ik heb al 1,5 week last van een zeurende pijn in m'n onderrug. Ik kan me niet herinneren dat het te wijten is aan een specifieke overbelasting, het kwam op na een mountainbikerondje van 50 km, maar dat doe ik zo vaak, dat is geen grote belasting voor mij.
Het lijkt de lage rugspier te zijn: als ik langdurig stil zit, dan wordt het helemaal stijf en moet ik even rondlopen. Ook de lenigheid komt erdoor in het gedrang, als ik voorober buig kan ik met overstrekte benen normaal gesproken m'n vingertoppen zonder heel veel moeite op de grond leggen. Nu gaat het vanaf een centimeter of 6 boven de grond moeizaam en pijnlijk, ik voel het trekken in de spier. het zit alleen links: net naast m'n ruggegraat, en als ik probeer te rekken straalt het door in m'n linkerbil.
Ik ga er nog even vanuit dat het een spierverrekkking is, had al wel even de huisarts gebeld. Die gaf de tip om eerst maar eens consequent 5 dagen lang 3 keer per dag een pijnstiller te nemen, zodat de spier zich ontspant, en het kan loskomen. Dat helpt vooralsnog niet zo erg. Massages ook niet. Heel maf allemaal. het is niet levensbedreigend ofzo, maar vervelend wel, continue zo'n stijf gevoel in je rug.
Iemand een idee voor een oefeningetje om het los te krijgen? M'n buikspieren zijn prima: veel klimmen, in overhangende wanden, zorgt wel voor lichaamsspanning. Moet ik iets gaan doen met de lage rugspieren, die ik bij klimmen amper gebruik? En hoe? speciale bb-technieken zijn niet zo aan mij besteed, dus geen grote gewichten en weinig herhalingen. Klimmers zijn als de dood om zware spieren te krijgen
Dat lijkt tegenstrijdig: die spier is nu te kort, en dan zou ik een oefening doen waarmee ik m niet strek?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Bridge (ook wel Wrestler's bridge genoemd)
Edit:
http://www.cyberpump.com/gallery/album30
5e plaatje
Voorzover ik weet strek je de onderrug wel degelijk bij een bridge, en sowieso staat deze bekend als dé rugklachtoplosser. Goed, je kan het altijd proberen, maybe it works, maybe it doesn't.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat lijkt tegenstrijdig: die spier is nu te kort, en dan zou ik een oefening doen waarmee ik m niet strek?
Hoe voer je m precies uit? Dat haal ik niet uit het plaatje. Mowet je op je rug liggen, en je dan opdrukken op handen en voeten totdat je in die stand staat, of moet je verder omhoog, en op je voeten terecht komen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Voorzover ik weet strek je de onderrug wel degelijk bij een bridge, en sowieso staat deze bekend als dé rugklachtoplosser. Goed, je kan het altijd proberen, maybe it works, maybe it doesn't.
Op je rug liggen, handen achter je hoofd op de grond, voeten ook op de grond en dan gewoon je onderrug naar boven duwen terwijl je handen en voeten in dezelfde positie blijven.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe voer je m precies uit? Dat haal ik niet uit het plaatje. Mowet je op je rug liggen, en je dan opdrukken op handen en voeten totdat je in die stand staat, of moet je verder omhoog, en op je voeten terecht komen?
Hmmm is deze ook aan te raden voor mij met mijn kleine rugprobleempje?? buigen gaat goed, maar de lenigheid van vroeger zit er nog ff niet helemaal terug inquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Op je rug liggen, handen achter je hoofd op de grond, voeten ook op de grond en dan gewoon je onderrug naar boven duwen terwijl je handen en voeten in dezelfde positie blijven.
Andere versie is "wall walking"; beetje lastig uitleggen, ik zal het proberen. Je staat ongeveer 1m van een muur af, met je rug richting de muur. Dan ga je met je armen achter je hoofd, zet je handen op de muur en "loopt" naar beneden (met je handen, over de muur dus). Op een gegeven moment ben je beneden, dan kan je ook nog met je voorhoofd lichtjes de grond rakend je borst zover mogelijk naar de muur toeduwen, zodat je ook in een soort bridge komt.
Deze is aan te raden voor elk rugprobleempje. En nogmaals.. Matt Furey kan het een stuk beter uitleggen dan ik, dus als jij of iemand anders belangstelling heeft, een cd met 3 uur aan videomateriaal (o.a. verschillende bridges, rugoefeningen.. allemaal uit te voeren in een handomdraai zonder equipment) is available here @ ledzep's free online store.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Hmmm is deze ook aan te raden voor mij met mijn kleine rugprobleempje?? buigen gaat goed, maar de lenigheid van vroeger zit er nog ff niet helemaal terug in
Nou, als je me die eens zou willen toesturen, tegen vergoeding van je kosten, dan maak je me heel gelukkig!quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Deze is aan te raden voor elk rugprobleempje. En nogmaals.. Matt Furey kan het een stuk beter uitleggen dan ik, dus als jij of iemand anders belangstelling heeft, een cd met 3 uur aan videomateriaal (o.a. verschillende bridges, rugoefeningen.. allemaal uit te voeren in een handomdraai zonder equipment) is available here @ ledzep's free online store.
Vergeet je borst nietquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:53 schreef Gripper het volgende:
Nou, als je me die eens zou willen toesturen, tegen vergoeding van je kosten, dan maak je me heel gelukkig!
Eens kijken of er nuttige oefeningen zijn die ik kan doen om te compenseren voor de spieren die ik met klimmen amper train (lage rug en triceps vooral)
ik mail je even
Hoe vaak doe je pushups op een klimwand? Weer twee kilo nutteloos gewichtquote:
*kuch* Ik klim ookquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:58 schreef Gripper het volgende:
Hoe vaak doe je pushups op een klimwand? Weer twee kilo nutteloos gewicht
*kuch* ik had natuurlijk allang in je fotoboek gespiektquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:15 schreef Frautie het volgende:
[..]
*kuch* Ik klim ook![]()
Ik had last van mijn linkerschouder, bleek dat mijn rugspieren in vergelijk met mijn borst te sterk ontwikkeld waren. Da's ook 1 van de redenen waarom ik mijn borst moest gaan trainen
En euh, 't ziet er niet uit als je ronde schouders hebt/ een brede rug...en geen borst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |