Cool! Ik ben een paar maanden geleden begonnen met een soort van Kung Fu. Maar eigenlijk wil ik gewoon salto's enzo kunnen. Daar leek me een gevechtsport een goede basis voor. Qua coördinatie en zo.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef LedZep het volgende:
Op de sportschool muay thai (en krav maga) maar er is nu een pussy zomerstop, dus in september begint dat pas echt weer. Leer zelf wrestling en jiu jitsu (moet nog even een proefkonijn hebben om het in praktijk te brengen![]()
Zelf leren werkt in principe best goed, beter dan je zou verwachten in ieder geval. Kan met de instructional dvd's flink vooruit in ieder geval. En je hebt de beste teachers natuurlijk, al met al een zeer redelijk alternatief als je niet de mogelijkheid hebt die sporten in een dojo te beoefenen.
Heb btw ook een paar maanden jeet kune do en eskrima gedaan, was ook wel grappig. Misschien dat ik in september eens wat judo ga volgen, lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Is erg leuk om als afwisseling voor het ijzervreten te doen.
Ziet er inderdaad cool uit. Naja, die moves heb je ook wel een beetje in Wushu.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:43 schreef LedZep het volgende:
Misschien is capoeira ook iets voor je. Beetje combinatie tussen dans, acrobatiek en vechtsport uit Brazilie. Moves zien er behoorlijk cool uit.
hahahahaquote:
Idd voornamelijk wide stance squat, fullsquats doen ze amper omdat ze de juiste diepte erin moeten STAMPEN en fullsquats hebben een totaal andere beweging, niet erg handig dus.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hahahahaIk moest echt hardop lachen
![]()
Ow LZ, ik gok dat jij dat wel weet, al die beren die honderden kilo's squaten doen het bijna allemaal met de poten flink wijd (piramide shit), maar wat ik me nou afvraag of zij ook hoofdzakelijk zo trainen of toch voor de fullsquats of boxsquats gaan wanneer zij trainen.
Ik probeer eigenlijk andere manieren van squatten te vinden omdat ik de techniek van fullsquats maar niet onder de knie lijk te krijgen. (knieën 'n stukje voor de tenen en flink veel druk op mijn onderrug) Al denk ik wel dat boxsquats me daarbij flink kunnen helpen, alleen kan ik die nu ff niet omdat mijn normale gym wordt verbouwd.
Zucht, de squat.![]()
bedankt voor de snelle reply, morgenochtend meteen aan de slag maar ermee.quote:
mijn instructeur is belgisch kampioen, alles wat hij zegt neem ik gewoon aan als het over thaiboks gaatquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef LedZep het volgende:
Zelf leren werkt in principe best goed, beter dan je zou verwachten in ieder geval. Kan met de instructional dvd's flink vooruit in ieder geval. En je hebt de beste teachers natuurlijk, al met al een zeer redelijk alternatief als je niet de mogelijkheid hebt die sporten in een dojo te beoefenen.
Misschien heb je hier wat aan:quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:18 schreef RSV1000R het volgende:
Hmmm dat aankomen kilinkt goed, maar dat afvallen he.. daar ben ik niet zo happig op, heb er nu in 4,5 maand 10 kilo bij weten te eten zon beetje, (1,96, nu 73 kilo... was dus tussen de 60 en 62, veels te mager dus) Dus afvallen wil ik nog ff niet aan denkenb, nog tips voor goede bovenborst oefeningen????
Maakt niet heel veel uit denk ik.. maar ik zou toch altijd full rom pakken (dus laten zakken tot op je traps).quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:41 schreef BertV het volgende:
Bij de "Barbell Behind Neck Press" laat ik de bar tot net onder de kruin zakken.
(nu ik dit zo lees is je kruin niet je nek)
Ik zie op de onderstaande link dat ie pas bijna op de rug stopt. Ik dacht altijd dat dat laatste stukje weinig deed?
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Gewoon veel incline benchen, zowel met barbell als met dumbbells.. haal je de onderborst vor een groot deel uit de beweging, zodat het middelste- en bovenste deel beter ontwikkelen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:12 schreef RSV1000R het volgende:
Die had ik al gezien idd... maar misschien dat iemand hier nog andere tips had voor met dumbelss e.d..
Gister ook weer ff lekker zwaar de schouders meegpakt met trainen en de triceps, das best lastig motorrijden na de training dan..![]()
![]()
k, al kun je met mijn methode niet "rusten". 40kg op je kruin.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Voor de meeste groei -> grootste ROM, dus zo ver mogelijk zakken (tot de dumbbells vrijwel op je schouders "rusten")
Leg ff uit hoe die incline werkt voor me als je wilt.. in jip en janneke taal.... belangrijkste voor mij is dat ik mijn rug niet teveel belast..een keer stuk is genoeg..quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gewoon veel incline benchen, zowel met barbell als met dumbbells.. haal je de onderborst vor een groot deel uit de beweging, zodat het middelste- en bovenste deel beter ontwikkelen.
Weet wel zeker dat je gewicht moet minderenquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:01 schreef BertV het volgende:
k, al kun je met mijn methode niet "rusten". 40kg op je kruin.![]()
Zal het ff proberen met maximale ROM, denk dat ik gewicht moet minderen.
Dat is dan weer een teken dat het zwaarder is.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:07 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Leg ff uit hoe die incline werkt voor me als je wilt.. in jip en janneke taal.... belangrijkste voor mij is dat ik mijn rug niet teveel belast..een keer stuk is genoeg..
* Frautie vraagt zich af hoeveel minder....minder is?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:11 schreef BertV het volgende:
[..]
[afbeelding]
Niks anders dan benchen met je rugleuning omhoog...
wel confronterend omdat BertV plots veel minder gewicht omhoog krijgt.
ehm, de stang weegt 20, twee schijfjes van 5 erop... heb er nu al zin in.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
* Frautie vraagt zich af hoeveel minder....minder is?
15% grofweg, maar het verschilt.. als je sterke schouders hebt zul je relatief meer incline kunnen benchen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
* Frautie vraagt zich af hoeveel minder....minder is?
Jah, ik maak de fout om de incline plots WEL zonder spotter te doen. Eigenlijk niet verstandig want zo blijft het verschil groot.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
15% grofweg, maar het verschilt.. als je sterke schouders hebt zul je relatief meer incline kunnen benchen.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:17 schreef BertV het volgende:
ehm, de stang weegt 20, twee schijfjes van 5 erop... heb er nu al zin in.
/einde obsessie modus.
Oh, de benchpress, al snel 60 ipv 90 kg.
Thnxx voor de Pic, nu weet ik welke bedoeld wordt, deze doe ik nu inderdaad ook, doe hem nu met dumbells van 24 kg. gaat best goed... met de bar heb ik hem nog niet geprobeerd.. gaan we vanmiddag maar eens doen dan....quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:17 schreef BertV het volgende:
[..]
ehm, de stang weegt 20, twee schijfjes van 5 erop... heb er nu al zin in.
/einde obsessie modus.
Oh, de benchpress, al snel 60 ipv 90 kg.
incline is voor bijna iedereen zwaarder dan "plat" en ik doelde op die behind de neck press waarbij ik met volledig ROM minder kan hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:21 schreef Frautie het volgende:
[..]
Hoe komt 't dat je nu minder kan pakken? Iets van een blessure gehad ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |