abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 07:51:15 #251
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40227737
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:20 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

klinkt goed!

net terug van sportschool, heb me weer mooi vermaakt. Bij wide stance squats, Mr Popcorn, dat is heel slecht voor je hamstrings... Bij full squats, Mr Popcorn, als je nou je tenen naar binnen laat wijzen en je knieën naar binnen drukt is het veel veiliger. En waarom zou je in hemelsnaam zo diep zakken, je knieën gaan eraan!
En uiteraard nog een zooi baco-boys... baco 1 (ecto) die 50 ( ) kg probeerde te benchen, terwijl baco 2 (dikke endo) boven 'm stond en lekker z'n biceps aan 't trainen was terwijl hij z'n holmaatje hielp.

mongolen.

Maar goed, verder lekker gesquat, eerst wide stance tot 110 kg, lekker gevoel op de hamstrings is dat zeg En daarna fullsquats tot 90 kg, geen centje pijn dankzij eindelijk eens mijn pens keihard maken... (ik trok 'm vroeger altijd in maar spande niets.. domme mongool dat ik ben/was)
Wederom ledzep bedankt

En nu, bier!
Mwah met bench pak ik nu ook net 50 kilo.. is dat zo lachwekkend dan????
Goed ik kan wel meer pakken maar wil alles nog niet teveel gaan belasten, alleen doe ik het zonder maatjes achter me... 50 kilo gaat nog net goed zeg maar..

Gister trouwens wel heerlijk getraind, ff anderhalf uur schouders en biceps gedaan..
schouders totaal geen last van en armen zijn nu een beetje vermoeid... maar het was wel lekker....
Ride like the devil is chasing you..........
pi_40228194
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 07:51 schreef RSV1000R het volgende:

[..]

Mwah met bench pak ik nu ook net 50 kilo.. is dat zo lachwekkend dan????
Goed ik kan wel meer pakken maar wil alles nog niet teveel gaan belasten, alleen doe ik het zonder maatjes achter me... 50 kilo gaat nog net goed zeg maar..
Dit is natuurlijk een bodybuild-topic, en dan is 110 net zo belachelijk als 50
Laat iedereen in z'n waarde, behalve die baco-boys dan.

Maareh, af en toe een spotter achter je kan helpen om sneller vooruit te gaan.
Ik had ook de neiging om het maar zelf te doen.
Gevolg was het "stang draaien" van top tot teen omdat ik toch maximaal wou gaan.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:51:22 #253
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40228266
lijkt me pijnlijk

Ik bench eigenlijk altijd met dumbells omdat ik last krijg van m'n pols bij een barbell. Iemand tips?
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_40229139
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:20 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

klinkt goed!

net terug van sportschool, heb me weer mooi vermaakt. Bij wide stance squats, Mr Popcorn, dat is heel slecht voor je hamstrings... Bij full squats, Mr Popcorn, als je nou je tenen naar binnen laat wijzen en je knieën naar binnen drukt is het veel veiliger. En waarom zou je in hemelsnaam zo diep zakken, je knieën gaan eraan!
<>
Dat zeggen ze bij mij ook altijd ja. Is dat niet goed?
En dat van dat zakken ook :p, het is al niet goed bij parallel zakken

Trouwens, bij de deadlift (en eigenlijk ook wel bij de squat), moet je dan je rug hol maken? Want mn instructeur loopt altijd te zeuren dat ik dat moet doen, maar ik vind het niet echt goed voelen eerlijk gezegd.
pi_40229229
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:51 schreef J-Will het volgende:
lijkt me pijnlijk

Ik bench eigenlijk altijd met dumbells omdat ik last krijg van m'n pols bij een barbell. Iemand tips?
Ik neem aan dat dat dan ook geen dumbells van 35kg zijn?

Beetje opendeur, maar ik vermoed gewoon zwakke polsen, Barbell Wrist Curls zou dan de oefening zijn.

Maar zelf heb ik altijd het idee dat ik met de "Barbell Preacher Curls" niet alleen m'n biceps train maar ook m'n polsen. Mgoed, ik heb nooit last van m'n pols.
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:04:37 #256
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40229625
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:44 schreef BertV het volgende:

Gevolg was het "stang draaien" van top tot teen omdat ik toch maximaal wou gaan.

Ik moet tzt ook maar een spotter ronselen ofzo Ben nu nog ah klooien of ik de oefeningen goed doe of niet
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40231699
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:40 schreef synthesix het volgende:

[..]

Dat zeggen ze bij mij ook altijd ja. Is dat niet goed?
En dat van dat zakken ook :p, het is al niet goed bij parallel zakken

Trouwens, bij de deadlift (en eigenlijk ook wel bij de squat), moet je dan je rug hol maken? Want mn instructeur loopt altijd te zeuren dat ik dat moet doen, maar ik vind het niet echt goed voelen eerlijk gezegd.
Als je je knieën naar de tering wilt helpen moet je ze vooral naar binnen drukken . Tenen naar voren of iets naar buiten (wat je zelf het beste vindt aanvoelen) en je knieën vanaf het moment dat je de barbell op je traps hebt zoveel mogelijk naar buiten duwen. Ook tijdens het afdalen en weer omhoog gaan dus.

Rug niet hol, rug recht.
pi_40231807
Eén van de beste pols/onderarm oefeningen:
http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Name=Wrist+Roller

Hebt niet zo'n stokje nodig, kan ook gewoon met een barbell die op pins (in powerrack of squatrek) ligt, touw aan vastmaken, gewicht onderaan en rollen maar
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:33:55 #259
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40232076
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef LedZep het volgende:
Eén van de beste pols/onderarm oefeningen:
http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Name=Wrist+Roller

Hebt niet zo'n stokje nodig, kan ook gewoon met een barbell die op pins (in powerrack of squatrek) ligt, touw aan vastmaken, gewicht onderaan en rollen maar
zeg, ObiWanKenobi Ledzep

Ik ga vanaaf voor 't eerst deadliften...nog speciale dingen waar ik aan moet denken?

Ik moet iig aan de stand van mijn rug denken, maar voor de rest?
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_40232330
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:33 schreef Frautie het volgende:

[..]

zeg, ObiWanKenobi Ledzep

Ik ga vanaaf voor 't eerst deadliften...nog speciale dingen waar ik aan moet denken?

Ik moet iig aan de stand van mijn rug denken, maar voor de rest?
1. Naar boven kijken
2. Schouders áchter de barbell
3. Buikspieren + beenspieren aanspannen (al voordat de lift begint)
4. Bovenbenen ongeveer 40-45 graden ten opzichte van de grond (niet parallel met de grond, het is geen squat)
5. Barbell naar achter trekken ipv naar boven - tégen de schenen aan dus (kan pijnlijk zijn, een lange broek is aan te raden)
6. Zoveel mogelijlk pronated (bovenhands) werken, pas als je em echt niet meer houdt mixed grip (een hand bovenhands en de andere onderhands) vastpakken
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:01:19 #261
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_40233099
Waarom zoveel mogelijk bovenhands ipv direct mixed grip?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_40233208
Goed voor grip .
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:23:01 #263
19479 Mr.J
pi_40233841
Mijn 1ste setje dl is 110kg, en die pak ik dus direct met mixed grip en straps.

Het gaat er mij om dat ik mijn rug goed kan trainen, niet om bij deze oefening een betere grip te krijgen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:36:59 #264
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40234244
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:44 schreef BertV het volgende:

[..]

Baco boys zijn leuk.. die zie je soms ineens onder een stang uit proberen te kruipen bij de benchpress.. blijft leuk, maar met spotter redt ik nu net weer 100 met bench..

en voor de zwakkere polsen hebben ze ook mooie braces, die houden je pols recht, werken goed...
Ride like the devil is chasing you..........
pi_40234732
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:23 schreef Mr.J het volgende:
Mijn 1ste setje dl is 110kg, en die pak ik dus direct met mixed grip en straps.

Het gaat er mij om dat ik mijn rug goed kan trainen, niet om bij deze oefening een betere grip te krijgen.
Ach ja, je kan ook je grip nooit trainen en altijd straps blijven gebruiken.

Edit: btw, als het je puur en alleen om je rug te doen is, waarom doe je dan deadlifts en geen rack pulls? Eerst deel is toch voornamelijk benen, en bij rack pulls kan je veel meer gewicht aan, dus train je je rug nog meer ook.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:08:28 #266
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40235218
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:41 schreef LedZep het volgende:
1. Naar boven kijken
2. Schouders áchter de barbell
3. Buikspieren + beenspieren aanspannen (al voordat de lift begint)
4. Bovenbenen ongeveer 40-45 graden ten opzichte van de grond (niet parallel met de grond, het is geen squat)
5. Barbell naar achter trekken ipv naar boven - tégen de schenen aan dus (kan pijnlijk zijn, een lange broek is aan te raden)
6. Zoveel mogelijlk pronated (bovenhands) werken, pas als je em echt niet meer houdt mixed grip (een hand bovenhands en de andere onderhands) vastpakken
Owkee, bedankt voor de tips

Enneuh, na iedere herhaling...zet je 'm dan ff neer.? Doe je touch and go?
pi_40235495
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef Frautie het volgende:

[..]

Owkee, bedankt voor de tips

Enneuh, na iedere herhaling...zet je 'm dan ff neer.? Doe je touch and go?
1-2 sec rust doe ik.. touch and go heeft weinig zin .
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:27 #268
19479 Mr.J
pi_40235737
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ach ja, je kan ook je grip nooit trainen en altijd straps blijven gebruiken.
Grip komt heus wel, maar desbetreffende spiergroep aanspreken heeft meer prioriteit.
quote:
Edit: btw, als het je puur en alleen om je rug te doen is, waarom doe je dan deadlifts en geen rack pulls? Eerst deel is toch voornamelijk benen, en bij rack pulls kan je veel meer gewicht aan, dus train je je rug nog meer ook.
Ja kerel, met dl pak je ook benen ja. Echter is het een zeer goede oefening om rugdikte te creeeren. Daarnaast doe ik nog andere oefeningen en die wissel ik zat af.

Dus voor mij zit de dl in mijn rugschema.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:43 #269
19479 Mr.J
pi_40235744
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:15 schreef LedZep het volgende:

[..]

1-2 sec rust doe ik.. touch and go heeft weinig zin .
En waarom dat?
pi_40235833
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En waarom dat?
Omdat je met "spanning erophouden" of "touch and go" lang niet alle spiervezels aanspreekt - in feite hou je spanning op dezelfde spiervezels (voornamelijk slow twitch) voor een langere tijd. Door een kleine rust tussen de reps gaat de stretch reflex verloren waardoor je bij elke rep weer het maximaal aantal fast twitch vezels aanspreekt en dus meer groei behaalt.
pi_40235888
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Grip komt heus wel, maar desbetreffende spiergroep aanspreken heeft meer prioriteit.
[..]

Ja kerel, met dl pak je ook benen ja. Echter is het een zeer goede oefening om rugdikte te creeeren. Daarnaast doe ik nog andere oefeningen en die wissel ik zat af.

Dus voor mij zit de dl in mijn rugschema.
Mijn punt is dat wat dat betreft de rack pull beter is dan deadlift omdat de ROM waarin de rug een rol speelt gelijk is (zoals gezegd, het eerste deel vd deadlift heeft weinig toegevoegde waarde voor de rug), maar je wel meer gewicht aankan. Meer gewicht = meer massa.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:42:42 #272
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40236356
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:01 schreef Mr.J het volgende:
Waarom zoveel mogelijk bovenhands ipv direct mixed grip?
Weer ff een n00bvraag.

Maar wat is het voordeel/nut dan van mixed grip?
pi_40236375
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:42 schreef Frautie het volgende:

[..]

Weer ff een n00bvraag.

Maar wat is het voordeel/nut dan van mixed grip?
Je grip is in die positie sterker waardoor je meer gewicht vast kunt houden.
pi_40236959
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:36 schreef RSV1000R het volgende:

[..]
...maar met spotter redt ik nu net weer 100 met bench..
lol, ik dacht dat 50kg je max was, misschien 60 met spotter.
Ik doe 90 met spotter, maar 50 is net lekker om op te warmen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:11:06 #275
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40237194
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:51 schreef J-Will het volgende:
lijkt me pijnlijk

Ik heb dat ook tijden gehad, heb daarna poosje met braces getraind maar ben er 1 verloren en te lam om nieuwe te kopen en daarom nu maar zonder bezig wat ook prima gaat.
Ik kan je de tip geven om bij druk oefeningen je duim aan de kant van je vingers te houden en de stang niet in je vingers houden maar op je handpalm. Probeer eerst is een paar keer zonder gewicht om te kijken maar het werkt perfect voor mij. Vooral ook met smalbankdrukken, anders komt er zo'n gruwelijke schuine kracht op je pols.
ada fare stop stalking me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')