abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39557773
Nr 37

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 36

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Daarna kan je met wat gewichten beginnen te trainen, maar sluit deze training af met een 1/2 uur aan cardio.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Tussenvormen van deze trainingen bestaan er natuurlijk ook ja. Vergeet niet dat je krachttraining niet langer dan 5 kwartier mag duren. Langer trainen heeft geen toegevoegde waarde. Integendeel.

Je testosteron spiegel is ingezakt evenals je glycogeen voorraad in je spiercellen. Daarnaast krijg je steeds meer het stress hormoon cortisol in je bloed wat spierafbrekend werkt. Je gaat dan eigenlijk spierweefsel afbreken (ipv beschadigen waarna het kan herstellen). En dat wil niemand toch?

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen.")

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Geen nood, alle sportscholen hebben speciale schema's variërend van beginner tot gevorderd die gebruikt kunnen worden. Zeker voor beginners is het een aanrader. Deze schema's zijn er voor gemaakt om je gehele lichaam te trainen over een x aantal dagen tijd. Zo leer je spelenderwijs de oefeningen kennen waarna je na een maandje of wat je eigen gang kan gaan.

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een eigen schema samen te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Hoe gek het ook klinkt, maar (onverzadigde!)vetten heb je echt nodig. Bijv. voor je goede cholesterol levels (HDL)en de opbouw van je celmembranen. Haal deze vetten uit bijv. (vette) vis, plantaardige oliën, of uit supplementatie zoals lijnzaadolie, MCT olie, Omega3 olie etc.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Denk aan zo'n 500kcal per dag boven je dagelijks verbruik.

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en eiwitten voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Jaja, daar gaan de nachtelijke game/GoT uurtjes! 7,5 a 8 uur slaap per dag is toch echt het minimum wat je moet krijgen wil je je lichaam goed laten herstellen. In je slaap worden namelijk belangrijke herstelhormonen vrijgegeven zoals testosteron --> GH --> IGF-1. Daarom is het aan te raden voldoende (trage) eiwitten (de bouwstenen, remember?) te nuttigen voor het slapen gaan.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vaak ook niet verder kom dan een uurtje of 7.

De rust tussen spiergroepen is ook belangrijk. Ookal heb je geen spierpijn, de spier kan toch ongemerkt nog aan het herstellen zijn. Ga je dan deze belasten, verstoor je het herstel (groeiproces) en heb je dus geen optimale groei.

De stelregel is 72 uur rust tussen directe belasting van een spiergroep (borst --> borst), en 48 uur rust tussen directe en indirecte belasting van een spiergroep (triceps --> borst, biceps --> rug).

Neem deze 'regel' om overbelasting (dus geen optimale groei) te voorkomen.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geld hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je bent niet in 1x gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst!

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je lichaam is simpelweg nog niet uitgegroeid dan. AAS gebruik zal deze groei per direct stoppen.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

Aangezien er zeer veel vooroordelen over betsaan, wil ik graag voor verdere info naar de linkjes sectie hieronder verwijzen.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com/

Site waar veel oefeningen worden uitgelegd mbv plaatjes
http://www.fitness-island.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:

Op dit moment voor mij de nr 1, Jay Cutler (een possibly/hopefully in 2006 WEL de nieuwe Mr.O):

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

Link naar OP.
pi_39557855
NiGeLaToR je verpestte mijn topic sluiting, nu kon ik die nieuwe link niet op de laatste pagina te zetten

pi_39557936
Kan iemand mij in het kader van de AAS uit het vorige topic; wat vertellen over Pro-Hormonen? Zijn dit nou ook gewoon AAS? Want over het algemeen neem je ze oraal wat ik had begrepen...
Ze zijn in Engeland/US ook nog legaal, dus ik snap niet het verschil met AAS.
pi_39558032
net wezen squatten/klooien(buiten m'n schema), ik was van plan niet te veel of te hard te doen ivm temperatuur ed;

squats:
-kleine opwarming
-3x20 fullsquats (60% RM)
-2x20 boxsquats (70% RM)
-1x20 parallel speedsquats (40% RM)

en wat backextensions omdat ik die gisteren was vergeten

het zweet vloog uit m'n lijf, dat was net niet de bedoeling met zulke rustige en vooral korte training
na de training meteen een douche gepakt in de tuin met de tuinslang, niets zo verfrissend

ik vraag me toch af.. wat ben je met een sauna in een gym als er een squatrek staan? tenzij je niet alleen komt voor je conditie/kracht
balsporten :r
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:37:44 #5
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39558590
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:18 schreef Sloper het volgende:
Kan iemand mij in het kader van de AAS uit het vorige topic; wat vertellen over Pro-Hormonen? Zijn dit nou ook gewoon AAS? Want over het algemeen neem je ze oraal wat ik had begrepen...
Ze zijn in Engeland/US ook nog legaal, dus ik snap niet het verschil met AAS.
PH's zijn pre cursors van gewone hormomen, ze worden in je lichaam omgezet in hormonen dus.

Qua prijs zijn ze zeer duur en qua werking zijn ze minder dan AAS. Als je dan met hormonen je fysiek wilt verbeteren, lees je dan in en ga voor de AAS.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_39558874
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

PH's zijn pre cursors van gewone hormomen, ze worden in je lichaam omgezet in hormonen dus.

Qua prijs zijn ze zeer duur en qua werking zijn ze minder dan AAS. Als je dan met hormonen je fysiek wilt verbeteren, lees je dan in en ga voor de AAS.
Ok Ik was niet van plan om PH te gaan gebruiken, alleen je leest/hoort er veel over de laatste tijd.
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:53:57 #7
19479 Mr.J
pi_39559179
Even ingaan op zojuist geposte bijwerkingen (die volgens mij grotendeels overeen komen met die op de bijsluiter van asprine ).
quote:
3. Bijwerkingen
Bij mannen kunnen de volgende bijwerkingen optreden: gynaecomastie (abnormale groei van kleirweefsel in mannelijke borsten), versterking van de libido, priapisme (aanhoudende, vaak pijnlijke erectie), remming van de spermatogenese (vorming van sperma) en prostaathyperplasie (krimpende ballen).
Mits gevoelig voor gyno (en dat zijn er maar weinig) is dit heel snel en eenvoudig op te lossen door de inzet van SERMs (zwakke oestrogenen met een sterkte binding), verhoging libido is alleen maar leuk voor je vriendin , spermatogenese hersteld zich binnen korte tijd na de kuur en krimpende ballen (die alleen voorkomen in lange en zware cycles) zijn te ondervangen door gebruik van HCG wat LH insinueerd.
quote:
Bij vrouwen dreigt bij toediening het gevaar van stemverlaging, hirsutisme (overmatige beharing van het seksuele type), uitval van het hoofdhaar en verstoring van de menstruele cyclus. Stemveranderingen kunnen zich reeds bij lage doses voordoen (en zijn dikwijls niet reversibel). In het initiële stadium van heesheid zijn deze en andere bijwerkingen bij direct staken van de medicatie mogelijk nog reversibel, later niet meer. Er kan verhoogde prikkelbaarheid van de clitoris ontstaan die tot toename van de libido leidt. Door de roborantia-invloed, die bij zowel mannen als vrouwen optreedt, kan men zozeer aan de therapie hechten dat het moeilijk wordt deze te staken.
Vrouwen en AAS (dus gewoon afgeleiden van het mannelijk geslachtshormoon) is een lastige issue ja. Hier komt veel meer bij kijken dan de standaard eventuele bijwerkingen.
quote:
Bij gebruik van zeer hoge doses kunnen voorts algemene bijwerkingen optreden, zoals water- en zoutretentie, beïnvloeding van het lipidenspectrum (daling HDL-cholesterol) en verminderde glucosetolerantie. Verder kunnen leverfunctiestoornissen ontstaan en in zeldzame gevallen ook levertumoren; dit geldt met name bij gebruik van 17-α-alkylgesubstitueerde verbindingen. Patiënten met preëxistente leverziekten lopen extra risico.
Vocht vasthouden komt door een verhoogde aldrostenone output op zijn beurt veroorzaakt door een teveel aan oestrogenen is eventueel te blokkeren via eerdere genoemde SERMs, maar dan loop je zowel de anabole als de thermogene eigenschappen van oestrogenen mis plus de onzettend positieve invloed van oestrogeen op je cholesterol levels.

Nu we het er daar toch over hebben moet er hier een onderscheid gemaakt worden tussen aan de ene kant 17-aa en een 19-nor zoals Trenbolone die een slechte invloed op het totaal plaatje hebben en aan de andere kant de basic steroide Testosteron (exacte synthetische kopie van je eigen hormoon) die juist een positieve invloed heeft op je cholesterol levels (mits de extra oestrogen die door het aromatase omzettingsproces niet geblokkeerd worden).

17-aa (orals) zullen idd je lever harder laten werken omdat de 17-aa verbinding het de lever onmogelijk maakt deze af te breken voor ze de bloedbaan bereiken, maar de eerder genoemde leverstoornissen en zelfs het laten onstaan van tumoren zijn pertinent nooit aangetoont bij gezonde mensen zonder een leverstoornis.

Het is dus niet dat ik het allemaal recht probeer te praten, maar als je weet waar je mee bezig bent is dit (verantwoord gebruik van AAS bij gezonde mensen) allemaal te overzien. Zeker als je de vergelijking gaat doortrekken met maatschappelijk wel geaccepteerde bezigheden zoals jezelf volvreten bij de Mac (daar gaat je cholesterol ) of jezelf klemzuipen in de kroeg (bye bye lever ).
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:54:24 #8
19479 Mr.J
pi_39559194
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:45 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ok Ik was niet van plan om PH te gaan gebruiken, alleen je leest/hoort er veel over de laatste tijd.
De hype is alweer grotendeels over.
pi_39559534
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De hype is alweer grotendeels over.
Ik heb het gevoel dat die PH vooral door een beetje wannabe's worden gebruikt die geen spuitje in hun aars durven zetten. En in een cyclus van 3wkn 8kilo aan willen zetten. Als je AAS gebruikt, doe het dan goed (zegt een n00b op het gebied van AAS)
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:08:50 #10
19479 Mr.J
pi_39559702
Het is min of meer ontwikkeld om mensen nog te kunnen laten claimen dat ze 'natural' zijn.

Tsja, wat je daar nu weer van moet vinden is een ander verhaal.
pi_39560016
Zitten er hier nog een hoop rokers tussen? Verbaasde me erover toen ik naar de DBBQ foto's keek dat er toch een aantal forse kerel aan de rokertjes zaten...
Ik snap de mensen die net getrained, de gym uitlopen, en een sigaret opsteken ook écht niet
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:20:26 #12
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39560074
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:18 schreef Sloper het volgende:
Zitten er hier nog een hoop rokers tussen? Verbaasde me erover toen ik naar de DBBQ foto's keek dat er toch een aantal forse kerel aan de rokertjes zaten...
Ik snap de mensen die net getrained, de gym uitlopen, en een sigaret opsteken ook écht niet
Ja dat viel mij ook op. Ik mag niks zeggen eigenlijk. Maar ik vind het ook niet echt bij elkaar passen.
pi_39560091
* Sloper moet naar bed. Slapen en groeien
pi_39560124
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja dat viel mij ook op. Ik mag niks zeggen eigenlijk. Maar ik vind het ook niet echt bij elkaar passen.
* Sloper bekent afentoe ook wel eens een jointje te roken Eens in de zoveel tijd...
pi_39563044
Niet echt geslapen deze nacht, dus zal wel niet veel worden met de training vandaag
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:05:17 #16
19479 Mr.J
pi_39563975
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb mij er ook aardig over zitten te verbazen ja.
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:56:37 #17
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39564895
tvp
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:03:33 #18
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39565048
TVP met de mededeling dat ik vandaag weer eens ga squatten en deadliften
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_39565852
Ik ben nieuw met trainen enzo en ik train thuis.
Heb 1 dumbell met 13,5 kg.
Wat is de beste manier om te cutten?
Ik begin in het nieuwe studiejaar met fitnessen op een sportschool.
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:53:10 #20
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39566305
veel cardio Met dit weer gewoon lekker gaan hardlopen en fietsen etc, dan zweet je er heel wat kilootjes van af
met dank aan SF
pi_39566576
teejveejpeej
pi_39567707
* LedZep meldt zich
pi_39567812
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:53 schreef J-Will het volgende:
veel cardio Met dit weer gewoon lekker gaan hardlopen en fietsen etc, dan zweet je er heel wat kilootjes van af
Verlies ik dan geen spiermassa?

Edit: Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt, ik train al enige tijd thuis en begin nu met cutten. In plaats van dat ik net ben begonnen met trainen.
pi_39571400
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:41 schreef Rejected het volgende:

[..]

Verlies ik dan geen spiermassa?

Edit: Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt, ik train al enige tijd thuis en begin nu met cutten. In plaats van dat ik net ben begonnen met trainen.

anyway, met 1 dumbbell ga ne niet ver komen, en cutten al zeker niet.

ga fietsen, zwemmen en lopen en veeeel water drinken, spieren zal je niet direct verliezen als je alleen nog maar thuis hebt getraint
pi_39573916
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:38 schreef Rejected het volgende:
Ik ben nieuw met trainen enzo en ik train thuis.
Heb 1 dumbell met 13,5 kg.
Wat is de beste manier om te cutten?
Ik begin in het nieuwe studiejaar met fitnessen op een sportschool.
haha lief. Lees anders eerst de OP eens?

Met 1 halter bereik je niets. En volgens mij kan je het ook geen cutten noemen als je geen noemenswaardige spiermassa bezit onder een laagje vet. Maar goed, als je wil afvallen, moet je gaan sporten. En gezond eten. En logisch nadenken...
(altijd hetzelfde gezeik)

Goed, ik ga zometeen iig weer trainen. Vanochtend gehiit, 10 minuten gehaald, en zometeen vol aan de squats en militay presses en dippies en nog veul meer moois Weet iemand eigenlijk waar je zo'n soort riem kan kopen waar je een ketting aan kan fixen, zodat je extra gewicht aan die ketting kan gooien zodat het dippen zwaarder wordt?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39574063
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk waar je zo'n soort riem kan kopen waar je een ketting aan kan fixen, zodat je extra gewicht aan die ketting kan gooien zodat het dippen zwaarder wordt?
Ik klem altijd een schijf van 15kg tussen m'n benen...
pi_39574553
Gewone weightlifting belt met een ketting eraan (van de lokale doe-het-zelfzaak) werkt ook prima .
pi_39575774
TVP
*Jurrio heeft op het moment weinig te melden, trainingen blijven gewoon doorgaan.
Wel blijven lurken hier dus
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:39:09 #29
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39580357
Vandaag gesquat, zeer strike uitvoering en bijna met m'n reet op de hakken. Zeer laag gewicht omdat ik de techniek even heel goed aan wil leren, 3*8.
Daarna leg extension, 4*8 op hoog gewicht. Mijn quads begonnen al aardig te knijpen. Legpress 1*8 op 80 kg, 1*6 op 90 en 1*6 op 100 kg. Mijn quads waren moe maar voldaan
Daarna Romanian deadlift. Licht opgebouwd en zwaar geëindigd. Moet op het moment toch wel mijn favoriete oefening zijn. Gevolgd door legcurls om het geheel af te maken. Uiteindelijk nog wat calve-werk maar ik was kapot, heerlijke training gehad. En op het eind even wat sit-ups omdat mijn dinnetje wil dat ik dat doe
met dank aan SF
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:19:39 #30
19479 Mr.J
pi_39584931
Hiero squat.

12x 70kg, 10x 90kg, 8x 110kg, 6x 130kg, 8x 110kg.

Nog wat leg extension een een legpress gevolgd door kuiten en buik. Was totaal doorweekt van het zweet netzoals de dagen hiervoor.

Na de training wel de sauna in gegaan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:28:54 #31
140141 ivosnivo
pi_39585328
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:19 schreef Mr.J het volgende:
Hiero squat.

Nog wat leg extension een een legpress gevolgd door kuiten en buik. Was totaal doorweekt van het zweet netzoals de dagen hiervoor.

Waarom train je van licht naar zwaar? Ik doe het vaak andersom met druk oefeningen omdat ik dan de eerste set meer herhalingen kan doen met het zware gewicht.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:37:56 #32
19479 Mr.J
pi_39585670
Voor squat werkt dit het beste. Zie het als een aanloop. Na mijn warming up meteen 130 pakken of hoger vinden zowel mijn onderrug als knien niet ok.
pi_39585688
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:19 schreef Mr.J het volgende:
Hiero squat.

Grappig dat je squats bij je quads-training doet, terwijl de biceps femoris en gluteus maximus in de eccentrische fase meer werk dan de quads doen en in de concentrische fase ongeveer evenveel:

Spier Eccentric (%) Concentric (%)
Biceps Femoris 23.94 (+/- 12.98) 26.29 (+/- 10.90)
Gluteus Maximus 32.80 (+/- 17.77) 27.41 (+/- 13.83)
Vastus Medialis 23.56 (+/- 7.41) 28.85 (+/- 9.97)
Vastus Lateralis 19.68 (+/- 12.88) 17.45 (+/- 12.43)

www.team-forza.com
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:39:15 #34
19479 Mr.J
pi_39585720
Voetbreedte inkrimpen en het accent gaat wat meer naar je quads.
pi_39585811
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:39 schreef Mr.J het volgende:
Voetbreedte inkrimpen en het accent gaat wat meer naar je quads.
Ligt er voornamelijk aan of je recht naar beneden zakt of de beweging begint met het naar achteren bewegen van de heupen imo.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:42:20 #36
140141 ivosnivo
pi_39585846
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:37 schreef Mr.J het volgende:
Voor squat werkt dit het beste. Zie het als een aanloop. Na mijn warming up meteen 130 pakken of hoger vinden zowel mijn onderrug als knien niet ok.
Ik pas me warming up er dan ook op aan. Ik pak meestal eerst de stang alleen en doe er een stuk of 20 reps mee. Dan gooi ik er aan allebei de kanten 15 kg bij, en maak er nog 8. Zo ga ik telkens door met 15 erbij doen en steeds minder reps maken. En telkens ff voelen hoe het gewicht aanvoelt zodat je kan inschatten wat je max gaat worden.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:45:37 #37
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39597280
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:18 schreef Sloper het volgende:
Op mijn sportschool is het juist het personeel dat buiten rookt. Leuk ook als de deuren en ramen open staan omdat er geen airco is.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_39597415
Gisteren gewicht + vetpercentage gemeten samen met een maat van me!

Ik:

102 kg met 16% BF

hij:

72 kg met 7% BF

vrijdag 7 juli 2006 @ 09:54:13 #39
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39597461
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:52 schreef McGilles het volgende:
Gisteren gewicht + vetpercentage gemeten samen met een maat van me!

Ik:

102 kg met 16% BF

hij:

72 kg met 7% BF

7% is wel heel laag, die mag wel uit het potje gaan eten waar jij uit eet.
Wat is je doel? BF verlagen of proberen nog meer kg's te groeien?
pi_39597499
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:54 schreef BertV het volgende:

[..]

7% is wel heel laag, die mag wel uit het potje gaan eten waar jij uit eet.
Wat is je doel? BF verlagen of proberen nog meer kg's te groeien?
Dat is dus nu de vraag, ik had het er gisteren over met mijn vriendin omdat ik tegenwoordig echt moeilijk lekker zittende kleding kan vinden, wat opzich wel irritant is..

Ik denk dat ik naar 95kg met 10% BF ga ofzo, dat is dan mijn doel voor de komende 6 maanden!

Maar vorige maand was nog mijn doel om groter en sterker te worden, maar dat gaat nu dus niet door!

Die vriend is zwaar laag BF ja, hij kan wel 90kg bankdrukken en 120 squat enzo, zeer sterk voor een klein ventje Ook zwaar goede definitie
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:04:19 #41
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39597637
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:56 schreef McGilles het volgende:

[..]
Die vriend is zwaar laag BF ja, hij kan wel 90kg bankdrukken en 120 squat enzo, zeer sterk voor een klein ventje Ook zwaar goede definitie
Puur persoonlijk die wens natuurlijk. Zelf zou ik liever kiezen voor 95kg @ 10%.

Ik zit nu op 80kg @ 11% (1.80m)
Dichter bij de specs van je vriend dan bij die van jouw.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:09:38 #42
140141 ivosnivo
pi_39597733
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:56 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is dus nu de vraag, ik had het er gisteren over met mijn vriendin omdat ik tegenwoordig echt moeilijk lekker zittende kleding kan vinden, wat opzich wel irritant is..

Ik denk dat ik naar 95kg met 10% BF ga ofzo, dat is dan mijn doel voor de komende 6 maanden!

Maar vorige maand was nog mijn doel om groter en sterker te worden, maar dat gaat nu dus niet door!

Ik zou er eerst goed over nadenken, ik heb een hele periode gehad dat ik de ene keer wou bulken en dan weer wou droog trainen enzo. Dat schiet totaal niet op, als je dan toch wil afvallen zou ik het echt super langzaam doen zodat je zo min mogelijk spiermassa kwijtraakt.

Was vanmorgen om 8.00 wakker, ff 2 maaltijden naar binnen gewerkt en toen om 9.00 gaan squaten. Ging best lekker deed 150 kg 5x en dan 6 setjes. Daarna schouders gedaan, vanavond biceps, triceps, buik en kuiten.
pi_39600180
Ben sinds kort ook weer begonnen met trainen.
Nieuwe sportschool is geopend in mijn stad, met allemaal nieuwe (zeer goede) apparaten.
Heb vroeger in principe gewoon thuis getraint, maar nu wil ik toch wel gaan voor het gespierde lijf en het goed aanpakken

Ben 1.88 en weeg 85 kilo.
Merk wel dat ik een klein buikje heb, geen dikke vetkwab ofzo, maar het kan zeer zeker wat strakker. Armen zijn redelijk, heb die ooit al es getraint en zijn iets gespierder dan normaal bij mijn lichaam zou moeten passen.
Benen zijn ook in orde (vroeger voetbal, je ziet het nog wel een beetje)

Mijn streven is dus een strak lichaam, maar belangrijkste is eigenlijk mn buik en schouders/armen.
Heb zo'n schema gepakt op de sportschool, maar daarmee train je elke dag dat je traint hetzelfde (dus je laat je spieren niet rusten in principe) Kunnen jullie mij wat tips geven om mijn streven te behalen ?
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:23:33 #44
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39601649
op www.exrx.net staat een leuke guide die je helpt bij het maken van je workout. Je kunt heel veel verschillende manieren trainen. Fullbody waarbij je heel je lijf elke training aanpakt, een split waarbij je de spiergroepen verdeelt over de week, enzovoorts. Als je niet elke dag hetzelfde wilt trainen is zo'n split wel een idee. Dan kun je bijvoorbeeld doen:

dag 1

Biceps
Borst

dag 2
Triceps
Rug

dag 3
Benen
Buik

dag 4
Schouders
Onderarmen

Dit is slechts een voorbeeldje. Nogmaals, zoek wat rond op internet
met dank aan SF
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:24:38 #45
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39601682
Let op je voeding... een groot deel van je winst is daar in te behalen. Dit is ook de oorzaak van je buikje.

Blijf toch je benen trainen, buikje is niet weg te trainen maar verdwijnt als als je de rest op orde hebt. En vooral doorgaan.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:44:22 #46
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39602414
Ik ga vandaag denk ik lekker schouders en armpjes bouwen
met dank aan SF
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:46:18 #47
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39602485
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:44 schreef J-Will het volgende:
Ik ga vandaag denk ik lekker schouders en armpjes bouwen
Ik heb vanavond een rust / snackavond... FRIET...
(Tevens een goede tip om je eet/ trainschema vol te houden)
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:49:57 #48
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39602609
ik doe nog altijd waar ik zin in heb in de gym, ik heb dan ook niet echt een groot lichaam als doel maar vooral een iets atletischer lijf. Tot nu toe lukt dat heel aardig, er zit echt vooruitgang in. Ik train nu alleen nog maar met losse gewichten, op 1 of 2 oefeningen na. Laatst voor de grap weer achter een apparaat gaan zitten en een gain van 15 kilo in die gewichten daar Makkelijk

Het enige waar ik echt serieus en constant werk in stop zijn de beentjes. Omdat ik wil kunnen dunken
met dank aan SF
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:57:12 #49
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39602829
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:49 schreef J-Will het volgende:
Laatst voor de grap weer achter een apparaat gaan zitten en een gain van 15 kilo in die gewichten daar Makkelijk
Wat ook leuk is is om te zien dat je steeds meer aparaten maximaal kunt nemen.
Ik zit nu op een aantal aparaten aan de max. peck deck, triceps-, rug- , buikding
pi_39602965
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:49 schreef J-Will het volgende:
ik doe nog altijd waar ik zin in heb in de gym, ik heb dan ook niet echt een groot lichaam als doel maar vooral een iets atletischer lijf. Tot nu toe lukt dat heel aardig, er zit echt vooruitgang in. Ik train nu alleen nog maar met losse gewichten, op 1 of 2 oefeningen na. Laatst voor de grap weer achter een apparaat gaan zitten en een gain van 15 kilo in die gewichten daar Makkelijk

Het enige waar ik echt serieus en constant werk in stop zijn de beentjes. Omdat ik wil kunnen dunken
ja dat heb ik ook, die apparaten stellen weinig tot niets voor vergeleken met losse gewichten. Die stomme lat pulley doe ik bijvoorbeeld na al een volledige rugoefening nog tot de max (=100 kg)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39603616
Hoever laten jullie het gewicht zakken bij Bench Pressen? Ik doe dit met dumbbells en laat meestal het gewicht behoorlijk zakken, zodat je het goed voelt,maar vaak hoor ik ook wel dat het beter is om het gewicht tot net boven je borst te houden zodat je de druk niet verliest...

[ Bericht 4% gewijzigd door Lanvin op 07-07-2006 13:29:16 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_39603844
Bench met stop op borst, altijd. ALTIJD!
pi_39603914
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:29 schreef LedZep het volgende:
lijkt me duidelijk wat is hiervoor de reden trouewns?
pi_39603960
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:32 schreef Lanvin het volgende:

[..]

lijkt me duidelijk wat is hiervoor de reden trouewns?
Volledige beweging .

(volledige spieraanspreking)
pi_39604427
net beendag achter de rug, klein verslag;

'k kreeg na de opwarming flink last in m'n heupen, geen idee waar het van komt
maar toch nog 5kg meer kunnen pakken bij (full)squats dan vorige week; 7x70kg

(45°) legpress, ik heb eens 100 geprobeert, maar ik kreeg de boel niet verder dan 3reps, wss door die pijn in m'n heupen

DL, ben er deze week eens serieus mee bezig geweest, dus dit was de 2de keer dat ik het deed: een setje van 8x75kg eruitgeperst, niet slecht denk ik voor de eerste keer "for real"

verder gewoon schema kuiten enz..

gisteren nog bij een vriend geweest die z'n fitnessaparaat nog eens had bovengehaald, kon "borst drukken", deathdlift, rows allemaal met fullblock gemakkelijk 20 reps man wat is zo'n ding waardeloos , er stond nergens gewicht op, ik schat een 60kg

foutje

[ Bericht 3% gewijzigd door Tommy__ op 07-07-2006 13:56:40 ]
pi_39604579
"deathlift"
pi_39604804
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:29 schreef LedZep het volgende:
ok "ledzep" haha.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:38:00 #58
19479 Mr.J
pi_39606216
Wordt FoK! nu je speeltuin "Mars"?
pi_39606276
Het is imo een groot voorrecht dat we "Mars" met zijn "monster triceps" in ons smakelijke bodybuilding topic mogen ontvangen . Ben je al een "shredded beast", "Mars"?
pi_39610392
DBB onderonsje?
pi_39611353
Gewoon een relnicht
pi_39611858
ik heb sinds gisteren na de peck deck bij die vriend van me pijn in m'n linker schouder, en sinds van morgend in de pezen van m'n quads ter hoogte van m'n heupen.. kan glutamine hier een oplossing voor zijn?
pi_39618576
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:28 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Waarom train je van licht naar zwaar? Ik doe het vaak andersom met druk oefeningen omdat ik dan de eerste set meer herhalingen kan doen met het zware gewicht.
Ik train eigenlijk altijd van licht naar zwaar. 10x22 10x30 8x40 8x45 ofzo met dumbelldrukken. Of ben ik nou de enige?
pi_39618768
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:42 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik train eigenlijk altijd van licht naar zwaar. 10x22 10x30 8x40 8x45 ofzo met dumbelldrukken. Of ben ik nou de enige?
Veel gebruikte trainingsmethode hoor (piramides)
pi_39620283
Zo, ben net terug van de training, vanavond ff lekker mn hele buik zuur getraint.
3 setjes van 30 crunches en dat 3 keer achter elkaar.
Minuutje pauze ongeveer. Echt heerlijk gevoel
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:46:26 #66
140141 ivosnivo
pi_39620371
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:43 schreef kaos- het volgende:
Zo, ben net terug van de training, vanavond ff lekker mn hele buik zuur getraint.
3 setjes van 30 crunches en dat 3 keer achter elkaar.
Minuutje pauze ongeveer. Echt heerlijk gevoel
waarom 30 keer? leg een schijf op je borst!
pi_39622043
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:46 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

waarom 30 keer? leg een schijf op je borst!
idd, en doe gwn situps, crunches.. ik kan er wel 500 van decline
pi_39622528
Neh ik doe via zo'n apparaat, waar je helemaal in moet zitten.
Dan isoleer je het een stuk beter
pi_39622599
dan druk je je borst plat (met fullblock toch iig ) heb er eens 2 weken last van gehad, daarna nooit meer
pi_39622901

Dit is em, alleen dan ietwat anders
Maar tis hetzelfde principe
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:15:22 #71
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39627031
Vandaag is mijn gymabonnement verlopen en aangezien ik volgende week vertrek richting noordpool, zal ik minder vaak kunnen trainen. Ik wil graag een schema voor 2x in de week hebben, maar ik weet niet welke spiergroepen ik zal combineren. Geen UB/LB split, dat zie ik niet zitten. Nu doe ik:
1. Rug/Biceps
2. Benen/Schouders
3. Borst/Triceps/Onderarmen
Hoe kan ik dit het beste verdelen over twee dagen?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:27:25 #72
140141 ivosnivo
pi_39627141
Borst schouders triceps
Benen rug biceps

Benen schouders triceps
Rug borst biceps

Lijkt me wel zwaar maar je moet ff kijken of je of 2 dagen achter elkaar traint anders zou ik voor training 1 gaan. Gewoon doen wat jou het best bevalt.
pi_39627302
Je wilt dus geen UB/LB split, maar wilt over 2 dagen alle spiergroepen verdelen? Mijn God jij zal lang in de gym zitten . Spiergroepen kan je vrijwel niet over 2 dagen verdelen, en indien je toch eigenwijs bent en het wil doen; doe dan iets in de trant van:

1.
rug
schouders
triceps

2.
benen
borst
biceps

Ik vraag me af of je überhaupt nog een lege barbell kan benchen na een goede beentraining, maar afijn, dat moet je maar zien. Ik zou het in ieder geval nooit zo doen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:53:05 #74
140141 ivosnivo
pi_39627370
Kun je niet beter elke spiergroep trainen en dat 2 keer per week doen? Zoiets kan ook wel werken voor een tijdje misschien.
pi_39627383
2x per week trainen associeer ik persoonlijk met niets anders dan fullbody, ja.
pi_39627477
Mocht Bushranger zich toch willen laten overhalen:

1.
Squat
Bench press
Goodmorning
Chin up

2.
Deadlift
Military press / Push press
Front squat
Bent row

Elke training kunnen er een stuk of 2 isolatieoefeningen toegevoegd worden (e.g. op dag 1 tricep extension en side raises; op dag 2 barbell curl en shrugs)
Hoeft niet veel aandacht aan armen besteedt te worden, een stuk of 3-4 sets tot failure is genoeg gezien de hoeveelheid compound.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:16:03 #77
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_39634619
tvp

groetjes aan LedZep
pi_39634639
Ik zie nu net pas dat er al bijna 2 maanden terug speciaal voor mij een powerliftingtopic is geopend . Doeg, ik ga verhuizen, vieze bodybuilders
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:46:39 #79
19479 Mr.J
pi_39635423
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:17 schreef LedZep het volgende:
Ik zie nu net pas dat er al bijna 2 maanden terug speciaal voor mij een powerliftingtopic is geopend . Doeg, ik ga verhuizen, vieze bodybuilders
Bij deze is dit dus je laatste post in deze topic reeks?
pi_39635598
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:46 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Bij deze is dit dus je laatste post in deze topic reeks?
Hmm dat soort uitspraken zal ik niet doen, want straks doe ik hetzelfde als jij (eerst zeggen dat je hier niks meer te zoeken hebt en dan een tijdje later weer terug komen uithuilen )
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:55:11 #81
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39635678

Dus voortaan moet ik met mijn squat-vraagjes etc. daar terecht? vond een centraal topic toch handiger moet ik zeggen.
met dank aan SF
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:57:38 #82
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_39635746
Het is 1 grote zwijnenstal joh, fitnesstopic, BB-topic, powerlifting-topic, en dan ook nog van die thematopics...

Vrij onhandig
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:08:19 #83
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39637643
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:27 schreef ivosnivo het volgende:
Borst schouders triceps
Benen rug biceps

Benen schouders triceps
Rug borst biceps

Lijkt me wel zwaar maar je moet ff kijken of je of 2 dagen achter elkaar traint anders zou ik voor training 1 gaan. Gewoon doen wat jou het best bevalt.
Die bovenste bevalt me wel. Zo lang hoef ik dan toch nog niet in de gym te zitten. Ben nu meestal in zo'n 50 minuten klaar, met twee spiergroepen. Als ik er een toevoeg, stel dat ik dan op 1 uur 15 minuten uitkom, dan zit ik toch nog redelijk goed!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:11:17 #84
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39637699
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:53 schreef ivosnivo het volgende:
Kun je niet beter elke spiergroep trainen en dat 2 keer per week doen? Zoiets kan ook wel werken voor een tijdje misschien.
Het gaat wel tot april duren voor ik weer normaal kan trainen. Ik rijd namelijk omhoog naar Alaska en dan naar beneden naar Panama. Het trainen gaat dus gebeuren als ik ergens ben waar een gym is. Wat toch wel vrij regelmatig zal zijn.

Helaas moet ik dus die hardcore gym waar ik nu train opgeven. 3 squatrekken, dumbells tot 200lbs, geen tv's, geen tijdschriftlezende vrouwen die halfwas cardio doen, techno en hardhouse uit de speakers en anders heavy metal.... pff wat een gym was dat
pi_39637927
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:57 schreef Omnifacer het volgende:
Het is 1 grote zwijnenstal joh, fitnesstopic, BB-topic, powerlifting-topic, en dan ook nog van die thematopics...

Vrij onhandig
Helemaal mee eens. Jammergenoeg beginnen mensen als ivosnivo en MrJ al te janken als ze iets anders dan "splitschema" horen, want "de toppers doen het ook zo"
pi_39637969
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:11 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Het gaat wel tot april duren voor ik weer normaal kan trainen. Ik rijd namelijk omhoog naar Alaska en dan naar beneden naar Panama. Het trainen gaat dus gebeuren als ik ergens ben waar een gym is. Wat toch wel vrij regelmatig zal zijn.
nou ben ik toch wel nieuwsgierig geworden, wat doe jij toch allemaal daaro?
En hoelang zit jij daar al wel niet dan, al vrij lang of niet?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:32:21 #87
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39638117
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:23 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

nou ben ik toch wel nieuwsgierig geworden, wat doe jij toch allemaal daaro?
En hoelang zit jij daar al wel niet dan, al vrij lang of niet?
Ok, in het kort... Ik ben een jaar in Canada via een Working Holiday Visa (vanaf september 2005). Ben begonnen in Montreal, ben toen naar het westen gegaan naar de Rockies waar ik zes maanden gewerkt heb. Nu heb ik net een maand in Edmonton gewerkt. Volgende week zal ik de poolcirkel binnen rijden naar Inuvik in de Northwest Territories. Dan naar Alaska, waar ik ook ver naar het noorden wil gaan. Daarna blijf ik ongeveer de Panamerican Highway volgen via de USA, Mexica, Guatamala, Belize, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica en dan Panama.

Ik kan het iedereen aanraden om zoiets te doen, het is erg leuk. Ik ontmoet superveel mensen en je ziet ook veel. Ik kende praktisch niemand in Canada en nu zit ik al een maand bij mensen in huis die me gewoon uitgenodigd hebben, terwijl ze me amper kennen. Het is alleen wel aardig verslavend, dit is de derde keer dat ik een flinke reis maak.
pi_39638145
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:32 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ok, in het kort... Ik ben een jaar in Canada via een Working Holiday Visa (vanaf september 2005). Ben begonnen in Montreal, ben toen naar het westen gegaan naar de Rockies waar ik zes maanden gewerkt heb. Nu heb ik net een maand in Edmonton gewerkt. Volgende week zal ik de poolcirkel binnen rijden naar Inuvik in de Northwest Territories. Dan naar Alaska, waar ik ook ver naar het noorden wil gaan. Daarna blijf ik ongeveer de Panamerican Highway volgen via de USA, Mexica, Guatamala, Belize, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica en dan Panama.

Ik kan het iedereen aanraden om zoiets te doen, het is erg leuk. Ik ontmoet superveel mensen en je ziet ook veel. Ik kende praktisch niemand in Canada en nu zit ik al een maand bij mensen in huis die me gewoon uitgenodigd hebben, terwijl ze me amper kennen. Het is alleen wel aardig verslavend, dit is de derde keer dat ik een flinke reis maak.
Dit soort posts maken het bodybuildingtopic weer leuk
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:35:14 #89
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39638171
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dit soort posts maken het bodybuildingtopic weer leuk
Dank je!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:38:43 #90
19479 Mr.J
pi_39638239
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hmm dat soort uitspraken zal ik niet doen, want straks doe ik hetzelfde als jij (eerst zeggen dat je hier niks meer te zoeken hebt en dan een tijdje later weer terug komen uithuilen )
Ik had ook bar weinig te zoeken hier. De enige reden waarom ik weer meepost is dat de powelifting indoctriniatie wat minder is geworden. Er is weer ruimte tot het bespreken van normale trainingsschema's ipv de 54x per week squat&deadlift schema's.

En mij zal je niet snel ergens zien uithuilen hoor.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:39:55 #91
19479 Mr.J
pi_39638260
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Jammergenoeg beginnen mensen als ivosnivo en MrJ al te janken als ze iets anders dan "splitschema" horen, want "de toppers doen het ook zo"
Niet de boel omdraaien kerel, dat siert je niet.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:41:46 #92
19479 Mr.J
pi_39638299
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:57 schreef Omnifacer het volgende:

Vrij onhandig
't Fitnesstopic is dood, het powerlifting topic is een geintje en ik heb geen idee wat voor thematopics je bedoeld.

Als de moderators hier de splitsing tussen fitness en bb'ing weghalen heb je gewoon 1 mooi centraal topic waar alles besproken kan worden.
pi_39638432
MRJ IK MIS HET TOPIC ZO MAG IK WEER TURUG KOMEN HIER?!!11
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:55:05 #94
19479 Mr.J
pi_39638560
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:48 schreef LedZep het volgende:
MRJ IK MIS HET TOPIC ZO MAG IK WEER TURUG KOMEN HIER?!!11
Jij wel, maar dat weet je.
pi_39645133
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:32 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ok, in het kort... .
vette shit man
Wat voor baantjes heb je gehad dan? En mij lijkt het ook echt wel gaaf om zoiets te doen, maar ja, eerst de studie maar 's afmaken...

Ontopic maar weer, ik heb echt zin om te trainen weer, wil eindelijk eens beginnen met de Romanian Deadlift, volgens mij moet dat flink helpen bij een normale deadlift en een squat.

Ow ja, vandaag nog iets moois gevonden op het net (en weer kwijtgeraakt ook btw ), maar het heette de sawpress. Voor de schouders, en is best een leuke.

En nog wat leesvoer
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/hanna13.htm
pi_39645645
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:31 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]
Ow ja, vandaag nog iets moois gevonden op het net (en weer kwijtgeraakt ook btw ), maar het heette de sawpress. Voor de schouders, en is best een leuke.

http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Real_New=%3C%3D+7&start=30&Name=&MainMuscle=Shoulders&Equip=&Isolation=&order=Name
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:55:33 #97
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_39645905
O.a. voeding, er is nog meer versnipperde info. Anyway, lekker belangrijk allemaal.

Ik heb een anatomieboek gekocht waarin een hoop oefeningen staan, na mijn laatste tentamen ga ik me er eens in verdiepen, zodat ik eindelijk écht kan gaan trainen
pi_39647526
Vandaag buik getraint met 40 kilo (sit-ups op zo'n bankje) heeerlijk is voor herhaling vatbaar.. overmorgen weer aan de gang. Morgen is mn borst en benen aan de beurt, krijg er zin in
  zondag 9 juli 2006 @ 12:09:32 #99
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39655014
Ik ga straks weer freestylen. In ieder geval squatten en incline dumbell benchen. Toch wel mijn 2 favo oefeningen denk ik
met dank aan SF
  zondag 9 juli 2006 @ 19:09:25 #100
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39665905
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:31 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

vette shit man
Wat voor baantjes heb je gehad dan? En mij lijkt het ook echt wel gaaf om zoiets te doen, maar ja, eerst de studie maar 's afmaken...
Je moet niet te kieskeurig zijn met het werk dat je wil aanpakken. Hier in Canada heb ik geluk gehad, ik heb gewerkt in een chocolade/souvenierwinkel en heb geleerd om chocolade en fudge te maken. Daarna kon ik in de bakkerij van een supermarkt aan de gang, waar ze dat wilde opstarten en verdiende dus lekker. Maar ik heb in Australië ook afgewassen, verhuisd, dak gerepareerd en ik ben zelfs cowboy geweest. Je kan dus van alles tegen komen! Studie afmaken is wel goed hoor, heb ik ook eerst gedaan.
pi_39666028
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:09 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Je moet niet te kieskeurig zijn met het werk dat je wil aanpakken. Hier in Canada heb ik geluk gehad, ik heb gewerkt in een chocolade/souvenierwinkel en heb geleerd om chocolade en fudge te maken. Daarna kon ik in de bakkerij van een supermarkt aan de gang, waar ze dat wilde opstarten en verdiende dus lekker. Maar ik heb in Australië ook afgewassen, verhuisd, dak gerepareerd en ik ben zelfs cowboy geweest. Je kan dus van alles tegen komen! Studie afmaken is wel goed hoor, heb ik ook eerst gedaan.
Geweldig man . Maar aan je studie heb je in zulke gevallen niet zoveel.. en een vaste baan in NL lijkt me ook niet handig als je zo vaak de hort op bent voor langere tijd. Hoe doe je dat?
  zondag 9 juli 2006 @ 19:42:32 #102
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39666903
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:13 schreef LedZep het volgende:

[..]

Geweldig man . Maar aan je studie heb je in zulke gevallen niet zoveel.. en een vaste baan in NL lijkt me ook niet handig als je zo vaak de hort op bent voor langere tijd. Hoe doe je dat?
Dat is inderdaad de keerzijde van de medaille... Als je superveel ambitie hebt om carriere te maken dan kun je dit niet doen. De eerste keer was na mijn studie, dus dat was geen probleem. Daarna heb ik een paar jaar als consultant gewerkt en ik haatte het. Toen heb ik ontslag genomen en ben opnieuw gegaan. Daarna als postbode gewerkt, want terug naar kantoor wil ik niet. Als ik nu thuis kom (volgend jaar april), vertrek ik waarschijnlijk naar België en ga dan bijvoorbeeld op een camping werken aan de kust en heel de zomer kitesurfen. Maar als je dus ergens aan vast zit, huis, vrouw, kinderen, goede baan die je niet kwijt wilt, dan kun je dit niet doen. Als je dat niet hebt, dan raad ik het zeker aan, je hebt de tijd van je leven en niemand die het je later af kan pakken. Als je het voor langere tijd doet dan heb je dus als nadeel dat je geen pensioen opbouwt, je leeft een beetje op korte termijn, je bouwt geen carriere op etc. Maar voor mij draait het leven niet om een carriere (waarschijnlijk ook omdat ik 28 ben, maar eigenlijk helemaal niet weet wat ik wil doen op langere termijn). Als je straks oud bent dan zeg ik liever dat ik veel gezien en gedaan heb, dan dat ik zeg dat ik 40 jaar op kantoor heb gezeten en een hele mooie carriere heb gehad.

Maar om toch even ontopic te gaan; ook al ga je reizen, trainen kan altijd, want gyms hebben ze overal!!
pi_39667069
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:42 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Maar om toch even ontopic te gaan; ook al ga je reizen, trainen kan altijd, want gyms hebben ze overal!!
en squatrekken?
pi_39667119
Fuck ontopic .

Waar ben je verder allemaal geweest?
pi_39667158
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:48 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

en squatrekken?
Gewoon pistols doen, met je 20kg wegende backpack achterop je rug
  zondag 9 juli 2006 @ 20:04:34 #106
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39667596
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:49 schreef LedZep het volgende:
Fuck ontopic .

Waar ben je verder allemaal geweest?
Zuid-Afrika was de eerste reis alleen, dat was voor drie weken.
10 maanden Australië, auto gekocht en midden en oosten rondgereisd (20.000km).
7 weken liften in Nieuw-Zeeland
3 weken door Maleisie en Singapore
Rondje Engeland en Schotland
Rondje Frankrijk
4 maanden Australië, opnieuw auto gekocht en westkust en het midden rondgereden (20.000km)

En nu dus Canada, Alaska en dan naar Centraal Amerika met een Subaru. Foto staat in dit topic:
Grote Roadtrips Anderhalf jaar nonstop zomer!!!
pi_39667806
BushRanger is vanaf nu mijn grote held

sorry mrj
  zondag 9 juli 2006 @ 20:11:08 #108
37305 BushRanger
in Wellington
pi_39667903
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:08 schreef LedZep het volgende:

sorry mrj
Kword er verlegen van
Maar denk er eens over na, misschien is het ook iets voor jou als je klaar bent met school?
pi_39669628
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:11 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Kword er verlegen van
Maar denk er eens over na, misschien is het ook iets voor jou als je klaar bent met school?
Ja, zeker, het lijkt me echt geweldig
  maandag 10 juli 2006 @ 09:08:58 #110
140141 ivosnivo
pi_39682269
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:08 schreef LedZep het volgende:

sorry mrj
Oke dan, dat is de 3e in 2 maanden tijd
pi_39682891
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:08 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

pi_39683674
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:08 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Jaloerzie, jaloerzie
  maandag 10 juli 2006 @ 10:42:27 #113
140141 ivosnivo
pi_39683859
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Jaloerzie, jaloerzie
Als ik dat al was dan was ik het niet op jou hoor. Wees maar niet bang. Is je knie alweer geheelt van je 20 rep squat avontuur
pi_39683877
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:42 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Als ik dat al was dan was ik het niet op jou hoor. Wees maar niet bang. Is je knie alweer geheelt van je 20 rep squat avontuur
Je bent gewoon jaloers dat jij mijn held niet bent

Knie gaat aardig, ik squat alweer als een zonnetje
  maandag 10 juli 2006 @ 10:43:23 #115
140141 ivosnivo
pi_39683879
Kuiten gaan goed de laatste tijd, sinds ik ze weer aan het trainen ben zijn ze 1,5 cm gegroeid. Nog lang niet groot genoeg natuurlijk, maar het is al lang mooi dat er wat gebeurt daar onder
  maandag 10 juli 2006 @ 10:54:12 #116
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39684111
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:43 schreef ivosnivo het volgende:
Kuiten gaan goed de laatste tijd, sinds ik ze weer aan het trainen ben zijn ze 1,5 cm gegroeid. Nog lang niet groot genoeg natuurlijk, maar het is al lang mooi dat er wat gebeurt daar onder
Mooi, mgoed, de ene heeft een ontwikkeld lijf en "geen kuiten", de ander (BertV) heeft ballonkuiten en een schriel lichaampje.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:03:06 #117
140141 ivosnivo
pi_39684287
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:54 schreef BertV het volgende:

[..]

Mooi, mgoed, de ene heeft een ontwikkeld lijf en "geen kuiten", de ander (BertV) heeft ballonkuiten en een schriel lichaampje.
Maar toch is er wel wat aan te doen. Ik heb een aantal jaren me kuiten niet getraind omdat ik dacht dat het toch geen nut had. Maar nu ik ze 2 keer per week 3 oefeningen doe gebeurt er toch wel iets.

Misschien hele domme vraag hoor maar als je 3 keer per week neukt, moet je dan nog cardio erbij doen of kan dat in plaats van?
  maandag 10 juli 2006 @ 11:08:42 #118
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39684421
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:03 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien hele domme vraag hoor maar als je 3 keer per week neukt, moet je dan nog cardio erbij doen of kan dat in plaats van?
Ligt eraan of je een passieve partner hebt...

En idd, ik heb bijv. slechte biceps en train deze met in het achterhoofd: "zal toch nooit wat worden"
  maandag 10 juli 2006 @ 11:12:40 #119
19479 Mr.J
pi_39684511
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:08 schreef BertV het volgende:

En idd, ik heb bijv. slechte biceps en train deze met in het achterhoofd: "zal toch nooit wat worden"
Slechte instelling kerel.
pi_39684758
quote:

[..]

Geduld mijn jongen, geduld
  maandag 10 juli 2006 @ 11:32:58 #121
140141 ivosnivo
pi_39685027
quote:

[..]

Passieve partner is toch goed, dan moet je zelf al het werk doen

Dat moet je echt uit je hoofd zetten man, het trainen is ook voor een groot deel een mentaal iets. Je moet er voor gaan en doelen stellen en proberen die te halen.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:40:08 #122
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39685230
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:32 schreef ivosnivo het volgende:

[..]
Dat moet je echt uit je hoofd zetten man, het trainen is ook voor een groot deel een mentaal iets. Je moet er voor gaan en doelen stellen en proberen die te halen.
Maar hee, het klinkt nu net alsof ik er geen lol in heb, en dat is natuurlijk niet zo.

Doel "80kg wegen" is gehaald, mijn volgende doel is nog wat verder weg, 100kg bankdrukken. Zit nu op 90kg. Vooral met bankdrukken is het heel duidelijk dat het voor een groot deel tussen de oren zit.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:46:37 #123
140141 ivosnivo
pi_39685406
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar hee, het klinkt nu net alsof ik er geen lol in heb, en dat is natuurlijk niet zo.

Doel "80kg wegen" is gehaald, mijn volgende doel is nog wat verder weg, 100kg bankdrukken. Zit nu op 90kg. Vooral met bankdrukken is het heel duidelijk dat het voor een groot deel tussen de oren zit.
ja daar gooi je ook makkelijker kilo's bij op dan met een barbelcurl.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:52:36 #124
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39685554
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:46 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

ja daar gooi je ook makkelijker kilo's bij op dan met een barbelcurl.
Met de barbel curl is het ook makkelijker om te zeggen: "oef, gaat niet..."
...dan met bankdrukken met zo'n stang boven je borst.

Ook direct de oorzaak van mijn bicep-achterstand als ik dit zo nalees...
pi_39686913
Probeer barbell curl als een aparte "oefening" te zien ipv een pompkwartiertje voor je biceps. Met dit in het achterhoofd kan je bijv als doel de 200lbs x 8 reps barbell curl nemen. Ben je een paar jaartjes bezig en die biceps zal vanzelf groeien.
pi_39686941
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Oh ja btw, als je je doelen haalt zijn ze niet hoog genoeg. Altijd hogere doelen stellen dan mogelijk is (over een bepaalde periode). Neem dus als doel 140kg bench voor het eind van het jaar ofzo en train de tering uit je lichaam om dat te bereiken / benaderen.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:41:39 #127
19479 Mr.J
pi_39686956
Vanavond triceps/biceps.

Ik dacht zelf aan het volgende:
- Barbell curl smal pakken (buitenkant biceps)
- Isolatie dumbbell curl
- Hammer curl
pi_39686975
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:41 schreef Mr.J het volgende:
Vanavond triceps/biceps.

- Isolatie dumbbell curl
- Hammer curl
Smalle barbell curls zijn voor de binnenkant

Edit: zou dus als eerste oefening Incline DB curls of wide grip barbell curls nemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door LedZep op 10-07-2006 13:08:10 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 12:50:33 #129
140141 ivosnivo
pi_39687229
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:40 schreef LedZep het volgende:

[..]

Oh ja btw, als je je doelen haalt zijn ze niet hoog genoeg. Altijd hogere doelen stellen dan mogelijk is (over een bepaalde periode). Neem dus als doel 140kg bench voor het eind van het jaar ofzo en train de tering uit je lichaam om dat te bereiken / benaderen.
Zie ik toch heel anders. Als ik telkens doelen ga stellen en ik zou ze niet halen zou ik me een lozer gaan voelen en ik probeer een winnaar te zijn/worden

Maar idd je moet geen sissydoelen hebben.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:37:27 #130
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39688519
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:40 schreef LedZep het volgende:

[..]

Neem dus als doel 140kg bench voor het eind van het jaar ofzo en train de tering uit je lichaam om dat te bereiken / benaderen.
Zoiets werkt bij mij alleen als ik ook WEET dat het mogelijk is.

Net als die discussie over het placebo effect.

100kg is voor mij, en de meesten geen sissydoel. Zelfs op de sportschool zal het uitgestorven zijn als 100kg bankdrukken een eis zou zijn.

Placebo effect werkt natuurlijk alleen als je NIET weet dat het een placebo is.
Anders noem je het geen placebo.

[ Bericht 6% gewijzigd door BertV op 10-07-2006 14:02:44 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 17:17:40 #131
140141 ivosnivo
pi_39695314
Net quads wezen trainen, kan in me sportschool in groningen niet squaten bij gebrek aan een rek waar de stang in ligt. Dus voor de verandering maar is wezen legpressen. Had alle schijven die erop pasten erop gelegd en kwam op 355 kilo uit (bij gebrek aan grote schijven er dus ook kleine op gedaan). 3 x 8 reps gedaan
  maandag 10 juli 2006 @ 17:19:07 #132
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39695359
Dacide is er ook weer

tuvupu
pi_39696997
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:17 schreef ivosnivo het volgende:
Net quads wezen trainen, kan in me sportschool in groningen niet squaten bij gebrek aan een rek waar de stang in ligt. Dus voor de verandering maar is wezen legpressen. Had alle schijven die erop pasten erop gelegd en kwam op 355 kilo uit (bij gebrek aan grote schijven er dus ook kleine op gedaan). 3 x 8 reps gedaan
ik vond die 200kg van die beer in m'n sportschool al geschift
  maandag 10 juli 2006 @ 18:23:35 #134
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39697069
Nice one ivosnivo

zometeen effe squat, biceps en triceps omdat ik per se even wil gaan trainen maar geen zin heb echt heel serieus aan de gang te gaan. Squats beginnen eindelijk ergens op te lijken, ik hoop over twee maanden met perfecte vorm full te squatten en aan beide kanten 15 kg te hebben hangen. Mot lukken lijkt me. Ik heb nog steeds het idee dat het echt iets in de heupen is. Ik deadlift met gemak 80 kg en denk zelfs meer, maar ik squat net 40 voor enkele reps.
met dank aan SF
pi_39697087
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:41 schreef Mr.J het volgende:
Vanavond triceps/biceps.

- Isolatie dumbbell curl
- Hammer curl
Hammer curls zijn idd goede oefeningen voor de triceps

Nooit geweten dat als je de barbell small pakt je meer de buitenkant van de bicpes aanspreekt.
pi_39697113
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:24 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Hammer curls zijn idd goede oefeningen voor de triceps

Nooit geweten dat als je de barbell small pakt je meer de buitenkant van de bicpes aanspreekt.
Doe je ook niet.

Wide grip = buitenkant

Close grip = binnenkant

[ Bericht 7% gewijzigd door LedZep op 10-07-2006 18:30:45 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 18:31:11 #137
140141 ivosnivo
pi_39697269
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:23 schreef J-Will het volgende:
Nice one ivosnivo

zometeen effe squat, biceps en triceps omdat ik per se even wil gaan trainen maar geen zin heb echt heel serieus aan de gang te gaan. Squats beginnen eindelijk ergens op te lijken, ik hoop over twee maanden met perfecte vorm full te squatten en aan beide kanten 15 kg te hebben hangen. Mot lukken lijkt me. Ik heb nog steeds het idee dat het echt iets in de heupen is. Ik deadlift met gemak 80 kg en denk zelfs meer, maar ik squat net 40 voor enkele reps.
Waar woon je? Misschien kan ik je helpen.
  maandag 10 juli 2006 @ 18:51:31 #138
19479 Mr.J
pi_39697807
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

Smalle barbell curls zijn voor de binnenkant

Edit: zou dus als eerste oefening Incline DB curls of wide grip barbell curls nemen.
Buitenkant dacht ik.

Breed pakken = binnenste kop, smal pakken is buitenste kop.

http://webcast.bodybuildi(...)sode32/episode32.htm
pi_39697926
Omgekeerd dus. 3XL heeft er hierover wel eens iets op DBB gepleurd, maar ik heb geen zin om het op te zoeken . Afijn, je zult het dus maar moeten aannemen of eigenwijs zijn .
  maandag 10 juli 2006 @ 20:23:46 #141
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39700815
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Waar woon je? Misschien kan ik je helpen.
omgeving Eindhoven
Zal morgen een instructeur vragen mijn vorm eens te checken en om advies vragen. Van trainen is niks meer gekomen, ik ben net in slaap gevallen en lag echt knock out op bed. Moest om 20:00 bij vriendin zijn
met dank aan SF
  maandag 10 juli 2006 @ 21:24:30 #142
19479 Mr.J
pi_39702942
quote:
Ah, tnx.
pi_39702985
Hoe ging de training?
pi_39705445
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:25 schreef LedZep het volgende:
Hoe ging de training?
Lekker, spieren zijn weer goed zuur
  maandag 10 juli 2006 @ 23:03:32 #145
140141 ivosnivo
pi_39707051
Ben wezen ledzepliften vanavond, na me legpress van vanmiddag 150 5x, 155 5x, 160 4x. Ging al een stuk beter, doe me riem er nu wel bij om.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:16:08 #146
19479 Mr.J
pi_39707567
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:25 schreef LedZep het volgende:
Hoe ging de training?
Heerlijk.

Triceps - Biceps - Onderarm.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:53:24 #147
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39714035
M'n vriendin klapte er laatst uit dat zo het zo wel goed is, en dat gespierder niet mooier is.

Wat moet ik hier nu mee? Zal het te maken hebben dat ik toch wel veel avonden ff weg ben?
Ben niet van plan om minder te trainen, maar dit motiveerde niet echt.
pi_39714786
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:53 schreef BertV het volgende:
M'n vriendin klapte er laatst uit dat zo het zo wel goed is, en dat gespierder niet mooier is.

Wat moet ik hier nu mee? Zal het te maken hebben dat ik toch wel veel avonden ff weg ben?
Zet haar de deur uit . Training is het belangrijkste wat er is
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:54:04 #149
140141 ivosnivo
pi_39714971
quote:

Niks van aantrekken. Ik hoor best vaak dat mensen zeggen "je moet niet groter worden he". Gewoon nee is goed zeggen en er niet verder op in gaan.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:06:09 #150
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39715258
zo.. dalik lekker cardioen.. straks/vanaaf lekker ijzersmijten

eerst ff een shot l carnitine
pi_39715396
Ik ga over een paar minuutjes richting gym om mijn bovenlichaam (incl bicep ) eens af te raggen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:33:19 #152
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39715942
Werken jullie niet?
Ik wil ook! Sportinstructeurs mogen het vaak dan wel niet helemaal begrijpen, ze hebben het goed bekeken.
pi_39716325
quote:

ach dat is het mooie van mensen die de hele tijd om je heen zijn, die zien het verschil toch niet omdat je zo geleidelijk groeit dat het nauwelijks meer opvalt. Dus als jij nou gewoon zegt, natuurlijk schat, ik zal ervoor zorgen is die mevrouw ook weer jaren tevreden

Vraagje, een Romanian Deadlift, ik kan nog twee dagen KT trainen deze week. Op een dag wil ik oa squatten, op de andere oa deadliften, waarbij doe ik de rdl dan? Of maakt dat niiet zo veel uit?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:53:03 #154
140141 ivosnivo
pi_39716442
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:48 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ach dat is het mooie van mensen die de hele tijd om je heen zijn, die zien het verschil toch niet omdat je zo geleidelijk groeit dat het nauwelijks meer opvalt. Dus als jij nou gewoon zegt, natuurlijk schat, ik zal ervoor zorgen is die mevrouw ook weer jaren tevreden

Vraagje, een Romanian Deadlift, ik kan nog twee dagen KT trainen deze week. Op een dag wil ik oa squatten, op de andere oa deadliften, waarbij doe ik de rdl dan? Of maakt dat niiet zo veel uit?
Ik zou hem bij je deadlift gooien.
Kon vanmorgen amper de trap afkomen door de kramp in me bovenbenen en ass prachtig. Kan niet wachten tot ik terug van me vakantie ben en me potje creatine ga openmaken.
pi_39717453
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:53 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik zou hem bij je deadlift gooien.
Kon vanmorgen amper de trap afkomen door de kramp in me bovenbenen en ass prachtig. Kan niet wachten tot ik terug van me vakantie ben en me potje creatine ga openmaken.
Ik heb niet zo snel spierpijn in m'n benen en ass, misschien mee te maken dat ik benen 2x per week train?

Ik ga toch maar niet cutten, bulken is leuker
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:44:53 #156
140141 ivosnivo
pi_39717950
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:28 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb niet zo snel spierpijn in m'n benen en ass, misschien mee te maken dat ik benen 2x per week train?

Ik ga toch maar niet cutten, bulken is leuker
Ben je nou al met die perzikrommel bezig? Ik vond het echt te ranzig
pi_39718110
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ben je nou al met die perzikrommel bezig? Ik vond het echt te ranzig
Zeker, elke ochtend neem ik 500 ml melk + havermout + 2 scheppen en na elke training melk + 2 scheppen, hij is best te harden hoor
pi_39719423
Ik zou RDL bij SQ doen, puur omdat 2 deadlifts op 1 dag behoorlijk veel is, wss téveel. Sowieso zijn deadlifts enorm vermoeiend, ik doe ze zelfs nooit zwaar momenteel (ook al is het mijn favoriete oefening).
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:26:06 #159
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39720822
lekker gesport vanmorgen... half uur crosstrainer en 3 km roeien..

wil proberen om elke ochtend 45 minuten crosstrainer te doen en 5 km roeien... zou wel een mooi doel voor ogen zijn..

en dan elke namiddag/avond lekker krachttraining.
pi_39720966
Ik heb wat conditie betreft niet heel veel discipline, al probeer ik er veel aan te doen. Zou vanochtend hardlopen, maar ik werd wakker, hoorde de regen buiten en dacht: stik maar

Btw Dacide, 2 interessante artikelen (mss ken je ze al though):

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=06-067-training
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=06-085-training
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:38:32 #161
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39721191
ik heb te weinig discipline om heel strikt al mijn oefeningen af te gaan en dit lang vol te houden. Het enige waarbij me dat goed af gaat zijn de beentjes. Voor de rest doe ik stiekem alleen oefeningen die ik leuk vind (incline dumbell pressen, flyes, deadlift en shoulder press). Rows en pulldowns moet ik me echt toe zetten
met dank aan SF
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:39:34 #162
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39721218
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:31 schreef LedZep het volgende:
Ik heb wat conditie betreft niet heel veel discipline, al probeer ik er veel aan te doen. Zou vanochtend hardlopen, maar ik werd wakker, hoorde de regen buiten en dacht: stik maar

woot woot.. thnx man... ik had die ooit eens gezien en vergeten te bookmarken.. tof dat je ze hier neerzet.
pi_39721478
Wat mij opvalt is de "afkeer" tegen langeafstandslopen. Op zich klinkt het heel logisch dat je beter korte, snelle afstanden kunt lopen, alleen zowel thaiboksers als veel MMA'ers staan toch bekend om dagelijkse 10km runs etc .

Oh, beetje offtopic overigens. Nah ja, boeiend .
pi_39721506
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:38 schreef J-Will het volgende:
ik heb te weinig discipline om heel strikt al mijn oefeningen af te gaan en dit lang vol te houden. Het enige waarbij me dat goed af gaat zijn de beentjes. Voor de rest doe ik stiekem alleen oefeningen die ik leuk vind (incline dumbell pressen, flyes, deadlift en shoulder press). Rows en pulldowns moet ik me echt toe zetten
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:51:03 #165
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39721584
ernstig he Maar ik doe het wel hoor. Vind het alleen niet leuk.
met dank aan SF
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:52:57 #166
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39721658
en ik doe ze wat minder
met dank aan SF
pi_39721721
Ik train zelf grotendeels alleen de rug/benen/borst, isolatieoefeningen voor bi/triceps doe ik zelden, meestal door tijdgebrek, mijn gym is nu pas om 18:00u open en ik wil zeker om 19:30u thuis zijn!
pi_39721738
Daarom is de bench bij 90% vd mensen dus hoger dan de bent row
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:55:22 #169
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39721757
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:48 schreef LedZep het volgende:
Wat mij opvalt is de "afkeer" tegen langeafstandslopen. Op zich klinkt het heel logisch dat je beter korte, snelle afstanden kunt lopen, alleen zowel thaiboksers als veel MMA'ers staan toch bekend om dagelijkse 10km runs etc .

valt me ook op.. het dagelijkse long run rennen lijkt me prima voor een "basis" conditie/uithoudingsvermogen.. en daarnaast ook om gewicht op peil te houden van 185 pound is 185 pound... en geen gram meer.
pi_39721816
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:55 schreef Dacide het volgende:

[..]

valt me ook op.. het dagelijkse long run rennen lijkt me prima voor een "basis" conditie/uithoudingsvermogen.. en daarnaast ook om gewicht op peil te houden van 185 pound is 185 pound... en geen gram meer.
Jep, voor een goed gewicht is het zeker een goede methode. Die 2 mile runs in het artikel gaan je niet veel vetverlies geven. Nou ja, ik ga ze beide doen denk ik. Moet alleen nog even een strakke planning hebben en wat meer discipline.

Wat doe jij zelf op het gebied van vechtsport overigens?
pi_39721838
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:54 schreef LedZep het volgende:
Nope, ik vind het ook een domme vergelijking dat de BoR gelijk moet zijn aan de flatbench, ligt zeker ook aan aanleg
pi_39721907
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:57 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nope, ik vind het ook een domme vergelijking dat de BoR gelijk moet zijn aan de flatbench, ligt zeker ook aan aanleg
Aanleg? Wat heeft dit met aanleg te maken? Het gaat om een gelijkwaardige ontwikkeling van de voorkant en achterkant, niet met aanleg. Bench en BOR zijn exact tegenovergestelde bewegingen. Als je bench een x aantal kilo hoger is dan BOR is de voorkant gewoon sterker dan de achterkant. En dat moet niet uit de hand lopen, wil je een normale houding behouden.
pi_39721968
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

Aanleg? Wat heeft dit met aanleg te maken? Het gaat om een gelijkwaardige ontwikkeling van de voorkant en achterkant, niet met aanleg. Bench en BOR zijn exact tegenovergestelde bewegingen. Als je bench een x aantal kilo hoger is dan BOR is de voorkant gewoon sterker dan de achterkant. En dat moet niet uit de hand lopen, wil je een normale houding behouden.
Ik heb zelf een normale houding en mijn bench is aanzienlijk hoger dan mijn BoR, ook al doe ik mijn uiterste best om dit verschil te minimaliseren!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:07:46 #174
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39722176
quote:

Ik weet niet hoe die benamingen officieel liggen, maar 10km lijkt me nog geen lange afstand.

Zelf loop ik driemaal per week 5km, beetje fitness insteek.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:11:29 #175
153282 Guckst_du
Guckst du weita!
pi_39722332
tvp
Ham, ham gut? Sloek, sloek gut? Bla, bla gut?!
© Guckst du.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:15:09 #176
140141 ivosnivo
pi_39722449
quote:

Maarja die moeten dan ook een bere conditie hebben. Als ik me niet vergis duurt de eerste ronde bij Pride 12 min.
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

Kun je dat wel zo vergelijken dan? Ik doe met bor minder dan met bench, maar toch is me rug groter dan me borst heb ik het idee.
Maar met ham'/quads en biceps/triceps is dat verschil juist weer minimaal.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:15:44 #177
140141 ivosnivo
pi_39722470
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:11 schreef Guckst_du het volgende:
tvp
Welkom
pi_39722652
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:01 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb zelf een normale houding en mijn bench is aanzienlijk hoger dan mijn BoR, ook al doe ik mijn uiterste best om dit verschil te minimaliseren!
hier hetzelfde, maar volgens mij is een bor veel zwaarder omdat er continu veel spanning op je bovenbenen/onderrugspieren staat. En ondanks dat je je bovenbenen ook onder spanning kan zetten bij een bench, doet volgens mij je onderrug veel minder dan bij een bor.
pi_39722752
Dat bor en bench vergelijken vind ik nog steeds nergens over gaan, ook al is het exact tegenovergesteld, wil dat nog niet zeggen dat je even sterk in beide moet zijn. Dat is geen logica!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:32:06 #180
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39723042
Aangezien het fitness-topic vrij dood is ( ) post ik hier ook maar.

Ben sinds 4 weken weer begonnen met fitness, tyfus wat is dat toch weer verslavend zeg Voel me bezwaard als ik een geplande training niet kan doen.

Veel eten was wel even wennen, maar ik zit nu op de redelijk op de goede weg. Langleven brinta

Doe de eerste 6 weken een full-body training, en daarna laat ik een nieuwe maken door die snuiters. Openingstijen zijn wel erg relaxed, van 07-24 uur 7 dagen per week
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:36:51 #181
140141 ivosnivo
pi_39723183
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:32 schreef Robocock het volgende:
Aangezien het fitness-topic vrij dood is ( ) post ik hier ook maar.

Ben sinds 4 weken weer begonnen met fitness, tyfus wat is dat toch weer verslavend zeg Voel me bezwaard als ik een geplande training niet kan doen.

Veel eten was wel even wennen, maar ik zit nu op de redelijk op de goede weg. Langleven brinta

Doe de eerste 6 weken een full-body training, en daarna laat ik een nieuwe maken door die snuiters. Openingstijen zijn wel erg relaxed, van 07-24 uur 7 dagen per week
Train je ook bij splash in amsterdam?
pi_39723707
Ik eet mezelf weer helemaal klem, de 10de boterham gaat erin, heb al 3 shakes op en m'n ontbijt met havermout HEERLIJK!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:56:46 #183
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39725498
Heb net één van die trainingen achter de rug dat alles echt lekker gaat
Fullsquat met schijven van 10 kg aan beiden kanten waar dat een paar dagen terug nog onmogelijk leek. Ass to the grass, ten 5 setjes van 5 Deadliften met 70 kg, 4*8. en tussendoor nog energie voor rows, pulldowns etc. overhouden
met dank aan SF
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:01:13 #184
148655 Robocock
pi_39725646
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:36 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Train je ook bij splash in amsterdam?
yeps

Mooie toko.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:30:53 #185
140141 ivosnivo
pi_39726808
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 16:01 schreef Robocock het volgende:

[..]

yeps

Mooie toko.
Betaal je 80 meuro of ben je student? Ik ga na me vakantie is bij spaarnewoude kijken ofzo.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:31:47 #186
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39726830
80 euro per maand? dat is veel Ik betaal 8.50 p/m omdat de personeelsvereniging van mn mutti het op een akkoordje met de baas heeft gegooid
met dank aan SF
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:40:52 #187
148655 Robocock
pi_39727039
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:30 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Betaal je 80 meuro of ben je student? Ik ga na me vakantie is bij spaarnewoude kijken ofzo.
Heb nu die zomerabbo voor 3 maanden, dus 58 e per maand.
Daarna ga ik ergens anders trainen omdat ik waarschijnlijk toch ga verhuizen. 80 euro vind ik namelijk wel heel gek. Sauna/stoombad etc gebruik ik toch nooit. Mogelijk blijf ik nog een paar maanden hier hangen, maar volgens mij hebben ze verder alleen een 6 maanden contract, dus dan houdt het op.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:46:36 #188
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39727209
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat doe jij zelf op het gebied van vechtsport overigens?
Vanuit de bank K1, Pride, UFC en Hero's volgen

maar over 4 weken (dojo wordt verbouwd) ga ik beginnen met jiujitsu... bedoeling is wel om binnen 1,5 jaar aan MMA training te gaan beginnnen.
pi_39728185
quote:
thx na m'n werk begin augustus begin ik (eindelijk) met thaiboks

[ Bericht 5% gewijzigd door Tommy__ op 11-07-2006 18:25:57 ]
pi_39729633
wat is het nut van glutamine als supplement? en waar kan ik het vinden in gewoon eten?
pi_39730612
Glutamine is een aminozuur. Komt voor in alle eiwitbronnen (vlees, melk, kwark etc). Hoef je in principe niet als supplement te gebruiken (zeker niet als je al andere eiwitsupps neemt).
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:31:17 #192
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39730653
Glutamine
Glutamine behoort tot de aminozuren. Dit zijn molekulen die de bouwstenen vormen van alle weefsels waaronder het spierweefsel. Glutamine komt voor in alle eiwitbronnen zoals vlees, vis, graan, bonen etc. Tegenwoordig is het mogelijk L-Glutamine in zuivere vorm als voedingssupplement in te nemen. Glutamine is voldoende aanwezig in de voeding en onder normale omstandigheden is het gebruik van een supplement niet nodig.

De functies van Glutamine
Glutamine is een bouwsteen van weefsels waaronder de spiervezels. Na een training worden er nieuwe spiereiwitten gevormd en glutamine is daarvoor nodig. Naast de functie als bouwsteen kan glutamine ook gebruikt worden als brandstof. Dit gebeurt vnl als er een tekort aan bloedsuiker (glucose) is. Het zijn dan niet direct de spieren die glutamine als brandstof nodig hebben maar de hersenen en het immuunsysteem. De hersenen en het immuunsysteem kunnen namelijk geen vetzuren verbranden voor hun energie maar alleen glucose en glutamine. De derde functie van glutamine is die als ontgiftigter van ammoniak, een afbraakproduct van eiwitten.

Wanneer is extra glutamine nodig - afslanken, zware inspanning, verminderde weerstand, hoge eiwitinname
Tijdens het afslanken ontstaat er een tekort aan glucose (bloedsuiker). Dit leidt ertoe dat de hersenen en het immuunsysteem extra glutamine gaan opnemen uit het bloed om toch voldoende energie te produceren; want zoals eerder beschreven: de hersenen kunnen geen energie uit vetzuren halen. Zodra de glutamine-spiegel te ver daalt in het bloed moet er ergens extra glutamine vandaan gehaald worden. Als er te weinig via de voeding ingenomen wordt (wat bij dieet haast altijd het geval is !) dan gaat het lichaam glutamine uit de spieren vrijmaken: je krijgt spierafbraak om de hersenen en het immuunsysteem te voeden ! Het is dus van belang om juist bij afslanken een glutamine-supplement te nemen.

Een andere situatie waarbij er een glucosetekort kan ontstaan is bij zware training. Je merkt zelf vaak dat na ca. een uur intensieve training je een dip kunt krijgen. Dit is een typisch moment dat je een te laag glucose-niveau in het bloed hebt. Je kunt dit oplossen door sportdranken te gebruiken waarin suikers zitten, of een glutaminesupplement, of beide.

Tijdens verminderde weerstand of ziekte wordt er ook vaak veel spiermassa verloren. Dit komt omdat het lichaam heel veel energie nodig heeft voor het herstel/immuunsysteem en een deel van de brandstof voor die energie uit de spieren haalt. Het is dus essentieel om zoveel mogelijk het opbranden van spieren tijdens ziekte te voorkomen via suppletie met glutamine.

Krachtsporters nemen vaak extra eiwitten in via shakes en voeding. Daarnaast vindt er een hoge spiereiwitafbraak plaats. Zowel de teveel ingenomen eiwitten via de voeding alsook de afbraakproducten van de spieren zorgen voor een opbouw van het giftige ammoniak. Via de omzetting van glutamine in alfa-ketoglutaarzuur wordt ammoniak onschadelijk gemaakt. Kortom, ook in situaties zonder glucosetekort kan een glutaminesupplement nodig zijn.
pi_39734796
Godvernondejuu ik hoef de komende tijd niet meer te joggen ofzo, sinds vandaag voor de TPG post aan het bezorgen, 3 en half uur lopen..
pi_39734915
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:31 schreef LedZep het volgende:

Vette artikelen

Meteen even een de nieuwe UFC downloaden...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:00:16 #195
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39735147
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:49 schreef Lanvin het volgende:
Godvernondejuu ik hoef de komende tijd niet meer te joggen ofzo, sinds vandaag voor de TPG post aan het bezorgen, 3 en half uur lopen..
is wel anders gok ik.

maar zal ook wel flinke honger zijn dan naderhand
pi_39740034
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:54 schreef LedZep het volgende:
Sinds kort gelijk
  woensdag 12 juli 2006 @ 00:46:32 #197
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39740616
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Maarja die moeten dan ook een bere conditie hebben. Als ik me niet vergis duurt de eerste ronde bij Pride 12 min.
[
R1-10m
R2-5m
R3-5m
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:00:33 #198
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39744439
Row en bench schelen bij mij ook niks geloof ik, beiden zijn erg laag
met dank aan SF
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:04:36 #199
140141 ivosnivo
pi_39745621
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 00:46 schreef Dacide het volgende:

[..]

R1-10m
R2-5m
R3-5m
Ja moet je nagaan, bij k1 heb je 3 rondjes van 3 min
pi_39745645
Glutamine is het meest onzinnige supplement wat je kan kopen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:07:28 #201
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39745669
jeps... inderdaad... maargoed, no offence tegen K1... maar mma is zoveel meer killing he...
Spar maar eens een minuutje of 2 op de grond... als iemand van je eigen gewicht vol op je zit/ligt/hangt.. al die kleine beweginkjes al die sweeps en shoots.. man das pas killing ja.
pi_39747383
woehoe vandaag voor het eerst romanain deadlifts gedaan, das een killer zeg
Die ga ik morgen voelen ben ik bang, maar wat een superoefening.

en marss, onderbouwing? Of hoeven we dat van jou niet te verwachten?
pi_39750065
quote:

Hier nog geen klachten over te gespierd worden (zou ook al wel gek zijn; ben nog nauwelijks gespierd). Wel over het vele sporten en weg zijn. We werken allebei 40u/wk. Hoe managen jullie dat?
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:43 schreef LedZep het volgende:

[..]

Zet haar de deur uit . Training is het belangrijkste wat er is
Eehm LedZep: niet iedereen geilt meer op een squat-rek dan op een mooie vrouw...
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:48:52 #204
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39750151
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef Videopac het volgende:

[..]

Hier nog geen klachten over te gespierd worden (zou ook al wel gek zijn; ben nog nauwelijks gespierd). Wel over het vele sporten en weg zijn. We werken allebei 40u/wk. Hoe managen jullie dat?
[..]
Ik train maar 45 minuten tot een uur, 3 maal per week.
Hardlopen kost 3 maal een half uurtje.

Kwestie van prioriteiten, al scheelt het dat ik geen avonden weg blijf op deze manier.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:57:05 #205
140141 ivosnivo
pi_39750371
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef Videopac het volgende:

[..]

[..]

Eehm LedZep: niet iedereen geilt meer op een squat-rek dan op een mooie vrouw...
Ik train sowieso 4 x 1,5 uur. Daarnaast heb ik een vrij grote (niet gezamelijke) vriendengroep die ik niet wil verwaarlozen. En mag ik graag naar concerten of stampfeesten gaan.
Kwestie van haar duidelijk maken dat je leven naast haar ook belangrijk voor je is.
Ik ben ook niet iemand die samen voor de tv gaat zitten ofzo, ja af en toe filmpie kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door ivosnivo op 12-07-2006 13:04:47 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:04:55 #206
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39757269
ik train meestal 4 keer per week en ben dan in totaal 6 uur per week kwijt denk ik. Nooit klachten van vriendin/ouders/vrienden gehad dat ik zo weinig thuis ben Alleen m'n dinnetjes vindt het af en toe vervelend als ik om 9:00 m'n nest uit wil omdat het "dan niet zo druk is".
met dank aan SF
pi_39758737
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:04 schreef J-Will het volgende:

Alleen m'n dinnetjes vindt het af en toe vervelend als ik om 9:00 m'n nest uit wil omdat het "dan niet zo druk is".
Hou je er een harem op na?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:59:48 #208
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39759074
neuje, ééntje is genoeg. Een hele lieve.
met dank aan SF
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:28:51 #209
140141 ivosnivo
pi_39761477
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:59 schreef J-Will het volgende:
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:47:17 #210
19479 Mr.J
pi_39761924
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:59 schreef J-Will het volgende:
Monogamie is overrated.
pi_39762016

ik tel 16 powerracks
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:22:01 #212
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39762960
net benendag achter de rug

squat
leg extension
legpress
romanian deadlift
leg curl
calve press

m'n benen tintelen naar me, nu een half uur na beëindiging van de training. En straks voetballen met m'n matties
met dank aan SF
pi_39764822
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:51 schreef Tommy__ het volgende:
[afbeelding]

ik tel 16 powerracks
En ik tel één klant. Nee, dat kan uit...
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:36:55 #214
34813 Jerommeke.nl
pi_39767668
stond in dat artikel van boksen op t-nation

wat is jullie top 3-4-5-6-...-10 van oefeningen?

mijn favo oefeningen:

1. deadlift
2. militarys
3. pullups
4. benchpress
5. barbell curls
6. squats
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:44:43 #216
140141 ivosnivo
pi_39767837
ik vind alles wel fijn eigenlijk, behalve kuiten en buik dan
pi_39767883
ja buik vind ik ook best k*t
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:00:52 #218
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_39768465
Euj luitjes, Even een kort vraagje tussen door. Laatst tijdens examen van mn pentiac training * vechtsport*, schouder uit de kom gehaald. Iemand sugesties om mijn schouder weer op oorlogs sterkte te krijgen?

greets DakDuuf
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:01:59 #219
140141 ivosnivo
pi_39768512
Ik doe nu wel is hangende kniebuigingen, situps met dumbel op borst en soort van dragonflags (me benen omhoog gooien en dan met je reet en zo veel mogelijk van je rug van het bankje omhoog komen), en die 3 oefeningen gaan nog wel.
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:08:36 #220
140141 ivosnivo
pi_39768775
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:00 schreef DakDuuf het volgende:
Euj luitjes, Even een kort vraagje tussen door. Laatst tijdens examen van mn pentiac training * vechtsport*, schouder uit de kom gehaald. Iemand sugesties om mijn schouder weer op oorlogs sterkte te krijgen?

greets DakDuuf
Lieve DakDuuf,

Je schouders trainen met oefeningen (google erop los), alleen dan wel zorgen dat je geen pijn voelt. Pijn is een waarschuwing van je lichaam die je niet moet negeren. Succes!
pi_39769166
Vanavond ging klote, zware gewichten gingen niet, ik gaapte maar wat, en staarde maar wat om me heen. Voordeel was wel dat mn cardio-sessie sneller ging dan ik had verwacht. Droomde weg en voor ik het wist zat het er al op.
pi_39770261
1. Deadlift
2. Squat
3. Push press
4. Clean
5. Military press
6. Pull up
7. Front squat
8. Bent row
9. Dips
10. Goodmorning
11. Incline bench press

De rest sucks
pi_39774526
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:41 schreef LedZep het volgende:
1. Deadlift
2. Squat
3. Push press
4. Clean
5. Military press
6. Pull up
7. Front squat
8. Bent row
9. Dips
10. Goodmorning
11. Incline bench press

De rest sucks
Jij isoleert niks? Zal je wel kleine armpjes hebben
pi_39775874
1. Deadlift
2. Benchpress
3. BOR
4. Squat
5. Dumbell press
6. Military press

De rest is gelijk
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:57:00 #225
19479 Mr.J
pi_39779191
Gisteren lekker rug/traps getraint.

Begonnen met deadlifts. Na een zeer lange onderrugblessure (verschoven wervel) lijkt het nu weer de goede kant op te gaan. Kon 8x 150kg doen zonder pijn.

Ik wel 180+ willen proberen, maar dan zal je net zien dat het er weer inschiet.
pi_39779572
mijn toppertjes zijn

1 deadlift
2 military press
3 dips
4 de RDL, gister voor 't eerst gedaan, maar vond 'm erg mooi
5 squats (vind ze teeds kutter worden, ik twijfel nog steeds aan mijn uitvoering )
6 zie 5, daarom ga ik boxsquats doen, heb er zin an.
7 bench
8 BOR
9 de rest

Mr J, hoe is die wervel dan verschoven? Toch niet bij een oefening als squatten heh, dan ga ik namelijk helemaal twijfelen
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:26:14 #227
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39779655
Incline dumbell press
cable flyes
Deadlift
Romanian deadlift
Full Squat

mijn favo oefeningen

Eergisteren ge-rowd met een barbell en was op zich ook wel fijn, moet nog even de techniek meester maken geloof ik en dan komt die wel in het rijtje.
met dank aan SF
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:28:31 #228
19479 Mr.J
pi_39779701
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:21 schreef mister_popcorn het volgende:

Mr J, hoe is die wervel dan verschoven? Toch niet bij een oefening als squatten heh, dan ga ik namelijk helemaal twijfelen
Tijdens dl.

Niet eens zwaar, 2e setje @ 130kg. 1 Seconde niet full focus op mijn houding en 'tik'.

Auwie.
pi_39780622
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:57 schreef Mr.J het volgende:
Gisteren lekker rug/traps getraint.

Begonnen met deadlifts. Na een zeer lange onderrugblessure (verschoven wervel) lijkt het nu weer de goede kant op te gaan. Kon 8x 150kg doen zonder pijn.

Ik wel 180+ willen proberen, maar dan zal je net zien dat het er weer inschiet.
Mietje

Nee, moet je zeker mee uitkijken, heb een tijdje een lichte blessure gehad en dat is ook al geen pretje! Beter niet overdrijven met DL
pi_39780658
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:39 schreef Sloper het volgende:

[..]

Jij isoleert niks? Zal je wel kleine armpjes hebben
Ben sinds vorige week weer biceps/ triceps aant trainen, daarvoor zo heel af en toe triceps, biceps misschien 2x in een half jaar gedaan ofzo. Ja, armen zijn tiny
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:30:05 #231
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39780974
serieues led?

acht jij t niet nodig ofzo om je tentakels te trainen?
pi_39781035
Neuh had ik nooit zo'n zin / tijd voor. Maar aangezien ik nu toch problemen krijg bij compounds (armen als zwakke schakel) doe ik nu 2x per week tricep extensions + barbell curls.
pi_39782022
Ik moet ook maar eens wat meer aandacht schenken aan de armpjes!

Zonder ooit echt isolatieoefeningen te hebben gedaan toch 44 cm

ps. Nu de tennisbaan op, kijken of dat nog werkt met mijn gewicht....
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:12:16 #234
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39784179
in hoeverre train je je armen eigenlijk met die compounds? (want blijkbaar is dat niet voldoende dan.. toch?)
pi_39784927
Hmm triceps kan je met uitsluitend compounds (close grip benches, dips .. ) genoeg trainen. Intensiteit van die oefeningen ligt echter te hoog voor mij (is niet vol te houden icm de rest van het schema). Biceps verkort nooit maximaal bij pull ups, rows etc (geloof alleen een contractie vanaf de onderarm, niet vanaf het aanhechtingspunt aan de schouder) dus in die zin heb je isolatie nodig voor maximale bicepsontwikkeling.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:48:44 #236
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39785308
ow ok... dus close grip benches zijn dus ook compounds...

ja snap nooit wanneer een oefening compund of isolatie is.
pi_39785346
Compoundoefening bestaat uit een beweging waarbij meerdere gewrichten een rol spelen. Bij close grips zijn dat elleboog- en schoudergewricht.
pi_39785752
Hmm heb met eetmeter even een schets gemaakt van mijn winterbulk.. kom dan op 5150 kcals uit, zonder broodbeleg (behalve pindakaas ). Enige nadeel is toch wel de enorme hoeveelheid natrium (bijna 8000mg), kalium (10000mg) en magnesium (1250mg). Weet nog steeds niet of dit ook echt kwaad kan... ligt wel vér boven de norm zegmaar...MrJ?
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:07:52 #239
19479 Mr.J
pi_39785867
Zolang je voeding evenwichtig is opgebouwd zijn je mineralen dat ook. Zie er niets schokkends aan.
pi_39785926
Dus een dergelijke natriumhoeveelheid kan in principe geen kwaad als het "in verhouding" is met de totale hoeveelheid voer etc?
pi_39786172
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Tijdens dl.

Niet eens zwaar, 2e setje @ 130kg. 1 Seconde niet full focus op mijn houding en 'tik'.

Auwie.
daar gaat mijn vertrouwen

Hoe ben je er weer bovenop gekomen eigenlijk? speciale trainingen / fysio oid?
pi_39786201
Ook zoeen vage "allochtoon" die altijd een riem omheeft bij het trainen (ja, ook bij biceps en borst ) helemaal gek worden toen hij mij zag deadliften *zonder* riem
pi_39786601
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:19 schreef LedZep het volgende:
Ook zoeen vage "allochtoon" die altijd een riem omheeft bij het trainen (ja, ook bij biceps en borst ) helemaal gek worden toen hij mij zag deadliften *zonder* riem
hahaha, dat "soort mensen" hebben jullie nauwelijks in Frylan heh

Morgen weer deadliften, en o'head presses. Kheb er zin an
Op hoeveel kg zit je nou met DL eigenlijk Led? Ik heb laatst 130 kg 1 maal gedaan, zweet knalde eruit en me kop zo rood als een biet, maar wel vette shit
pi_39787249
Heb niet echt gemaxt, 135kg tamelijk easy getrokken, zal mss op 145kg zitten ofzo. 2x BW op een fractie na .
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:01:34 #245
19479 Mr.J
pi_39787404
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

daar gaat mijn vertrouwen

Hoe ben je er weer bovenop gekomen eigenlijk? speciale trainingen / fysio oid?
Gyropractor om de boel weer recht te zetten.
pi_39787704
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:32 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hahaha, dat "soort mensen" hebben jullie nauwelijks in Frylan heh

Morgen weer deadliften, en o'head presses. Kheb er zin an
Op hoeveel kg zit je nou met DL eigenlijk Led? Ik heb laatst 130 kg 1 maal gedaan, zweet knalde eruit en me kop zo rood als een biet, maar wel vette shit
Maak setjes met 150kg, max laatste keer was 180, maar dat zal onderhand wel 190-200 zijn!
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:27:18 #247
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39788154
ik kan 70 kg makkelijk voor 8 reps ofzo, denk dat ik 100 kg dan wel één keer omhoog krijg
met dank aan SF
pi_39794913
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef J-Will het volgende:
ik kan 70 kg makkelijk voor 8 reps ofzo, denk dat ik 100 kg dan wel één keer omhoog krijg
same here ongv we zitten echt gelijk, benieuwd wie het snelst vorderd, hoe zit het met je BP? hier iets van een 65kg
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:00:04 #249
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39795003
weet ik niet, ik druk dumbells omdat ik dat fijner vind voor m'n pols. Daarbij moet 5*22.5 wel lukken denk ik.
met dank aan SF
pi_39795243
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:55 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

same here ongv we zitten echt gelijk, benieuwd wie het snelst vorderd, hoe zit het met je BP? hier iets van een 65kg
Niks slecht aan, vergeleken met je deadlift goed in verhouding!
pi_39795430
McGilles wat is jouw relatieve kracht op de deadlift (gewicht / lichaamsgewicht dus). Ik zit nu dus op 1.9x BW, als jij ook zo rond dat getal zit (weet niet hoe zwaar je bent namelijk ) ben ik wel voor een wedstrijdje tot de 2.5x BW

(als anderen hetzelfde hebben als ik is dat ook goed natuurlijk . Ben wel toe aan een kleine contest)
pi_39795536
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:21 schreef LedZep het volgende:
McGilles wat is jouw relatieve kracht op de deadlift (gewicht / lichaamsgewicht dus). Ik zit nu dus op 1.9x BW, als jij ook zo rond dat getal zit (weet niet hoe zwaar je bent namelijk ) ben ik wel voor een wedstrijdje tot de 2.5x BW

(als anderen hetzelfde hebben als ik is dat ook goed natuurlijk . Ben wel toe aan een kleine contest)
Met een beetje geluk zit ik zo rond de 1,9, ik weeg zelf 103 en ik kan wel 190-200 deadliften, enige probleem is dat 250 wel een hele magische grens is om te kunnen, dat kunnen niet echt veel mensjes
pi_39795694
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Met een beetje geluk zit ik zo rond de 1,9, ik weeg zelf 103 en ik kan wel 190-200 deadliften, enige probleem is dat 250 wel een hele magische grens is om te kunnen, dat kunnen niet echt veel mensjes
Mooi, de contest begint dan vanaf nu
pi_39795710
Als ik mijn huidige BW behoudt zal ik dus 187,5kg moeten trekken. Reken dus op minstens 200 gezien verzwaring die noodzakelijk is. Hier ben ik (en jij ook ) wel even zoet me .
pi_39795810
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:34 schreef LedZep het volgende:
Als ik mijn huidige BW behoudt zal ik dus 187,5kg moeten trekken. Reken dus op minstens 200 gezien verzwaring die noodzakelijk is. Hier ben ik (en jij ook ) wel even zoet me .
Als ik wil ben ik hier volgend jaar zomer wel!
pi_39796749
vet, dan zou ik 84 maal 2.5 = 210 moeten doen. Wow das echt heul veul
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:46:02 #257
34813 Jerommeke.nl
pi_39797471
ik zit denk ik op 1.6
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:47:22 #258
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39799609
ik op 1.3 denk ik Maar heb nooit gemaxt op de deadlift, ben het ook niet van plan want ik zie het nut er niet van in.
met dank aan SF
pi_39799833
ik trainde op 6*120 kilo met dl op het eind, dat is maar 1.2 dus...
Ik kon ms hoger maar ik had er geen behoefte aan, ik voelde dat mn rug het niet zo leuk meer begon te vinden(ik heb nog al een achteruitstekende kont, vrouwtjes vinden het ,maar eigelijk heb ik gewoon een holle rug) trouwens lagen mn handen compleet open

Overgestapt naar clean&press van 60kilo, ik bouw zo wel op

[ Bericht 17% gewijzigd door Genjuro op 13-07-2006 20:58:38 ]
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_39800750
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:53 schreef Genjuro het volgende:
ik trainde op 6*120 kilo met dl op het eind, dat is maar 1.2 dus...
Ik kon ms hoger maar ik had er geen behoefte aan, ik voelde dat mn rug het niet zo leuk meer begon te vinden(ik heb nog al een achteruitstekende kont, vrouwtjes vinden het ,maar eigelijk heb ik gewoon een holle rug) trouwens lagen mn handen compleet open

Overgestapt naar clean&press van 60kilo, ik bouw zo wel op
Je moet natuurlijk wel je max nemen...6*120 betekent ongeveer een max van 150kg, dat is dan al 1.5
pi_39801410
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:24 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel je max nemen...6*120 betekent ongeveer een max van 150kg, dat is dan al 1.5
Schema gemaakt voor de komende 12 weken startende met 14 augustus!

pi_39801639
Ik vertrouw op de wijsheid van Westside barbell in combinatie met mijn fullbody-ideeën, gegarandeerd een gouden combinatie . September begin ik met voedingsschema van 5000kcals de dag. Dit kan nog leuk worden .
pi_39804040
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:05 schreef McGilles het volgende:
Ik moet ook maar eens wat meer aandacht schenken aan de armpjes!

Zonder ooit echt isolatieoefeningen te hebben gedaan toch 44 cm

ps. Nu de tennisbaan op, kijken of dat nog werkt met mijn gewicht....
Je wordt gewoon een hardhitter

Nadal is voor een tenniser enorm gespierd en is nog enorm snel op de baan
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_39807194
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:57 schreef Setambre het volgende:

[..]

Je wordt gewoon een hardhitter

Nadal is voor een tenniser enorm gespierd en is nog enorm snel op de baan
Maar Nadal is gezien zijn postuur zo'n 30kg lichter
pi_39812454
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Maar Nadal is gezien zijn postuur zo'n 30kg lichter
en ontzettend droog waardoor het er behoorlijk gespierd uitziet.
En misschien heeft 'ie ook wel Mr J 'n belletje gegeven 'n paar jaar geleden

Ik ga maar eens naar de sportschool, 's kijken wat we uit de deadlift kunnen halen vandaag
Led, heb jij overigens nog interessante sites/links over box-squats? Ik heb zelf al wel wat gevonden, maar volgens mij heb jij alles bij je favorieten staan
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:28:34 #266
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39812912
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:52 schreef LedZep het volgende:
September begin ik met voedingsschema van 5000kcals de dag. Dit kan nog leuk worden .
Ben jij (en ook anderen) nou nooit bang dat je gewoon ontzettend fatzig wordt ??
Ik heb in de 1,5 jaar dat ik nu train nog nooit meer gegeten vanwege het trainen, alleen maar minder en minder om dat klote vet maar weg te werken. Na de zomer wil ik eindelijk beginnen met echt spiermassa aan tezetten (en dus stevig vreten), maar ik ben stiekem toch wel erg bang dat ik meteen weer 15 kilo vet erbij krijg, waar ik vervolgens weer een jaar over doe om dat kwijt te raken
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:28:47 #267
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39812914
Nadal

Zo gespierd is hij toch ook weer niet?

zeer atletisch wel, gewoon goed
met dank aan SF
pi_39812951
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/

Link staat links, van de oppergoeroe-boxsquatter Louie Simmons himself. Misschien had je deze al, maar dit artikel legt in principe alles uit wat je nodig hebt. Kijk ook op http://www.westside-barbell.com/articles.htm voor de andere artikelen van Simmons (ook "box squatting benefits")

[ Bericht 8% gewijzigd door LedZep op 14-07-2006 09:37:31 ]
pi_39812982
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:28 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ben jij (en ook anderen) nou nooit bang dat je gewoon ontzettend fatzig wordt ??
Ik heb in de 1,5 jaar dat ik nu train nog nooit meer gegeten vanwege het trainen, alleen maar minder en minder om dat klote vet maar weg te werken. Na de zomer wil ik eindelijk beginnen met echt spiermassa aan tezetten (en dus stevig vreten), maar ik ben stiekem toch wel erg bang dat ik meteen weer 15 kilo vet erbij krijg, waar ik vervolgens weer een jaar over doe om dat kwijt te raken
Nou...
1. het is winter
2. ik ben overwegend ectomorph
3. ik weet dat ik evt vet in de lente er makkelijk af kan trainen

!!! 4. Luie mensen worden dik
Werk hard en gij zult niet vatsig worden
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:18:54 #270
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39815521
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:33 schreef LedZep het volgende:
2. ik ben overwegend ectomorph
Jij misschien, er zijn ook mensen die endo (/ meso) zijn....
pi_39815967
bedankt voor de link led!

Ik ben trouwens ook iemand die makkelijker aankomt dan afvalt, dus ik kan ook niet onbeperkt gaan zitten bunkeren, zoals ik al had gemerkt met melk zuipen in feb-maart-april, ben nog steeds bezig die vetlaag eraf te werken, wat wel bijna klaar is gelukkig.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:36:09 #272
19479 Mr.J
pi_39815982
Die hebben dan misschien aan 4000kcal al genoeg.
pi_39817858
Inderdaad, ze hebben het alleen maar makkelijker omdat hun stofwisseling laag is.
pi_39821234
Kom er net achter dat er ook een fitnessruimte is in het hotel wat ik heb geboekt
pi_39823174
Stel je daar niet te veel van voor; het laatste hotel waar ik was had in de fitnessruimte dumbbells van max. 10 kg
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_39823848
Die trage stofwisseling is niet ook niet alles hoor, ik zit zonder al teveel moeite op 18-20 % standaart. Op vakantie is het wel relaxt omdat je dan weinig massa verliest. Ga proberen mijn verbruik wat op te voeren door naar interval training toe te werken, als mijn schenen tenminste meewerken.
Als je op vakantie gaat, gewoon flink overreachen, goede kans dat je tijdens je vakantie nog wel gaint terwijl je niks doet, al zal het wel niet optimaal zijn.
pi_39823890
Staat jouw naam voor adenosinetrifosfaat?
pi_39824044
jep hehe, ben hier nieuw, post zelf ook op DBB.
pi_39824142
Welkom dan
pi_39824143
edit: dubbel
pi_39824311
tnx man, zo maar weer eens gaan trainen, 5*5 pr op bench proberen te vestigen , squat, dl en rows zijn ff off limits want mijn rug en glutes spelen op helaas.
pi_39829719
wat is het fijn om ecto te zijn (buiten het feit dat je écht goed moet eten)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:40:05 #283
40566 Ericr
Livewrong
pi_39830042
Ik ben blij om endo-meso te zijn, nooit 1 probleem om spiermassa te winnen. Vet krijgen we er wel weer vanaf na intensieve cardiosessies.
pi_39830178
mja het went allemaal wel volges mij
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:49:32 #285
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39830265
ik geloof niet zo zeer in die ecto-endo-meso crap, ik geloof in toewijding om je goals te halen in combinatie met flink wat bouwstoffen. Iemand die ik ken had in het verleden een postuur als ik en is nu echt een huge monkey, compleet naturel (met creatine en shakes weliswaar, maar dat is ook naturel).
met dank aan SF
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:16:37 #286
19479 Mr.J
pi_39834599
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:56 schreef ATP het volgende:
jep hehe, ben hier nieuw, post zelf ook op DBB.
En wie ben je daar?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:18:18 #287
40566 Ericr
Livewrong
pi_39834643
Gelijk bannen dan
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:21:22 #288
19479 Mr.J
pi_39834731
Hehe, beetje hiero infiltreren kan echt niet nee.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:27:10 #289
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39836762
Castratie.... Dubbel castratie voor de heidene
pi_39843827
Hakkie takkie weg zakkie
pi_39843858
Jullie arme drommels zullen mij een week moeten missen, want ik leg de komende week op het strand (24:7 zegmaar). Tussendoor even tijd maken om in een of ander speeltuintje chin ups te doen, veel vreten en dan zien we daarna wel weer

Ben benieuwd hoeveel deeltjes we verder zijn als ik terugben

Chow!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 10:16:50 #292
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39844287
aangezien jij de helft hier post, hooguit één

Straks benen raggen. Weer een keer boxsquats ipv. full squats en gewone deadlifts in plaats van romanian. Voeg daar wat curls extensions en presses aan toe en dat wordt zweten.
met dank aan SF
pi_39855609
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 09:43 schreef LedZep het volgende:
Jullie arme drommels zullen mij een week moeten missen, want ik leg de komende week op het strand (24:7 zegmaar). Tussendoor even tijd maken om in een of ander speeltuintje chin ups te doen, veel vreten en dan zien we daarna wel weer

Ben benieuwd hoeveel deeltjes we verder zijn als ik terugben

Chow!
dat wordt dus een week lang totale stilte hiero, is wel goed ook, kan ik mooi studeren
pi_39865480
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:48 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

dat wordt dus een week lang totale stilte hiero, is wel goed ook, kan ik mooi studeren
hoeveel herexamens heb je?
pi_39871255
Net op de weegschaal gaan staan.....

Nadat ik op 14 juli jarig was en een supergezellige BBQ had georganiseerd, waarna ik me enorm slecht voelde en zeker wel 10x heb overgegeven, woog ik nu 4,5 kg minder dan 2 dagen ervoor en dat dus in 36 uur....

Grrrr
pi_39871323
das maar vocht
pi_39871444
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:12 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

hoeveel herexamens heb je?
5!
Houdt 'n mens van de straat... (en van z'n vakantie )
pi_39874773
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:19 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

5!
Houdt 'n mens van de straat... (en van z'n vakantie )
och ik heb er 11, valt nog mee
pi_39876876
moehaha ik heb er geeen (ben bij de 2 die er door zijn van de 16 van m'n groep )
pi_39881635
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:44 schreef Genjuro het volgende:

[..]

och ik heb er 11, valt nog mee
ELF?! dan heb je ong 1 tentamen gehaald dit jaar?
11 zijn er wel erg veel haha Succes met studeren dan
  zondag 16 juli 2006 @ 18:19:34 #301
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')