Yo. Ik zal me even voorstellen, de naam is Tymen, 22 jr.
Ik train inmiddels al ruim 3 jaar, ook goed met me voeding bezig natuurlijk. Ben 1,87m lang, heb 93,5 kilo gewogen in me bulk, ben toen terug gegaan naar 83,7 met 7% vet en ben nu weer flink aan t eten, weeg nu rond de 87 kilo, was t n beetje beu, al dat kracht- en massaverlies
Mijn stats van de grote 3 zijn: bankdrukken 145 kilo, squat 150, deadlift 170.
Ik lees vrij vaak berichtjes op dit forum over fitness, bodybuilding, powerlifting, etc, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zelf hier wat neerzet. Maar ik vraag me wel es af hoeveel mensen nou echt goed met hun voeding bezig zijn. Want ik lees altijd maar vragen van ja wat moet ik eten en hoeveel, en dan krijg je daar n antwoord op, maar wordt daar ook echt wat mee gedaan vraag ik me dan af. Het valt me ook op dat er veel verschillende meningen zijn over wat er gegeten moet worden, vooral met betrekking tot supplementen. Mijn advies: ga nou eerst maar es goed trainen en goed eten voordat je aan allerlei zooi gaat beginnen en kijk hoe ver je daarmee komt. En dan dus niet na 1 maandje zeggen van ja t lukt niet, hop, aan de creatine. En dan is de vraag natuurlijk gebruik je zelf supplementen? Jawel, ik gebruik amino's voor t herstel van me spieren omdat elke training voor mij superzwaar is en ik vaak 2 x n spiergroep in de week train en dus goed moet herstellen. En ik neem na me training altijd n eiwitshakeje. Maar dit doe ik dan ook pas sinds n half jaar ofzo. Overigens zie ik n shake niet zozeer als n supplement.
Ik kan van mezelf inmiddels zeggen dat ik redelijk wat kennis heb op t gebied van voeding. Mezelf er veel in verdiept, en ik weet dus hoe belangrijk t is voor n (top)sporter. Dus ik druk jullie op t hart: ga niet aan lopen kloten met je eten, laat dat biertje staan en laat die zak chips maar lekker in de kast liggen. Brinta, eieren, havermout, brood, kip, kalkoen, rijst, pasta, kwark, melk, yoghurt, vette vis, noten. Dat is je voeding en daar zul je t mee moeten doen, wil je echt resultaat zien.