Dat is nog niet zekerquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:12 schreef Solidius het volgende:
Schade kabinet Balkenende, alles ist vorbei
quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:12 schreef Spideyman het volgende:
te vroeg, jij attentionwhore.
Nu was ik eerderquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef Mtijn het volgende:
Crisis in Den Haag #11: Het is de schuld van [vul zelf in]!! trouwens!
Ja, maar mijn OP is weer beter en ik heb een linkje in t andere topic en ik zat dichter bij t eindequote:
Jawel hoor, zojuist is op TV bekendgemaakt dat alle betrokken ministers ontslag nemen.quote:
Ik voorspel breek-winst.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:06 schreef Falco het volgende:
De peiling van nu:
[afbeelding]
Wie pakt de 3 D66-zetels?
Beter wqas het een paar maanden later geweest, de peilingen werden net weer wat leuker.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef knnth het volgende:
Nu lekker een weekje D66-bashen
Bos heeft te vroeg gepiekt.
In oktober is het VVD/CDA
Met dank aan D66.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef knnth het volgende:
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef H.Flick het volgende:
Geweldige timing zo op een voetballoze dag
da's zielig ja, maar het had nog erger kunnen zijn als ie gisteren geinstalleer was of zo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. Die zou vandaag officieel staatssecretaris worden. Niet dus. Da's toch zielig?
V.
Die kans zit er zeker in ja... De peilingen van de afgelopen weken hebben wellicht ook wel meegespeeld in de beslissing om niet als minderheid door te gaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef knnth het volgende:
Ik hoop het toch niet. Ze hebben dit land al voldoende naar de knoppen geholpen. Voorzorgsmaatregelen nemen voor de vergrijzingsgolf die gaat komen kan ook zonder de lage inkomens te erg te treffen en de hoge inkomens wat extraatjes te geven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef knnth het volgende:
Raar idd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:14 schreef mcyodogg het volgende:
Nogmaals, ik had dit kbinet nooit zien vallen. Raar hoe dingen kunnen lopen.
Alsof die zo slecht isquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef Nyrem het volgende:
er is dus toch nog hoop voor ons zorgstelsel!
precies, dan ga ik tenminste minder belasting betalen en is m'n hoer van 16 weer gratisquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:16 schreef ASroma het volgende:
mooi kunnen we snel op de nvd gaan stemmen
... en weeeeer gaan we voor het gemak voorbij aan een bepaalde minister die om effe snel lijsttrekker te kunnen worden van de VVD bijna over haar eigen vleesbomen struikelde voor het eigen politieke gewin. Nee, klasse hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:17 schreef Coelho het volgende:
Crisis in Den Haag #11: Het is de schuld van [Lousewies], die na uitgekotst te zijn door haar achterban(netje) een eigen statement wil maken.
Volgens mij heeft ze zich lopen vingeren nadat Balkie het nieuws bekend maakte. Wat een tyfusteef. Afvoeren naar Siberiequote:
Van der Vlies is jarig en heeft daarom een zwart pak met een zwarte stropdas aan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:19 schreef Falco het volgende:
Van der Vlies komt de laatste tijd wel erg vaak op TV
Ik verwacht al niet veel van jouw soort, maar toch weet je tegen te vallen. Op zich knap.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:20 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze zich lopen vingeren nadat Balkie het nieuws bekend maakte. Wat een tyfusteef. Afvoeren naar Siberie![]()
Dat komt door de manier hoe hier politiek bedreven wordtquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:21 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik kijk 10 minuten en ben nu alweer politiek-moe.![]()
De Koreanen schijnen wel spectaculair te zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat komt door de manier hoe hier politiek bedreven wordt
Ach man je ziet toch dat ze er van geniet. Net zo als die vrolijke ferry, wat een stumper zeg, beetje laconiek gaan doen terwijl net een kabinet is gevallen. Dat betekent weer nieuwe verkiezingen, weer nieuwe plannen, weer nieuwe investeringen in nieuwe structuren. Dit is gewoon geld over de balk smijten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik verwacht al niet veel van jouw soort, maar toch weten tegen te vallen. Op zich knap.
V.
ik vond hem altijd al wijventrekjes hebbenquote:
haha.. als Balkie z'n bril af zet, mept Bos erop .. zoiets?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:23 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De Koreanen schijnen wel spectaculair te zijn.![]()
Ik kan het niet zien, want ik ben niet in de buurt van een tv. Maar ik vind je reactie stupide en dieptragisch.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:23 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ach man je ziet toch dat ze er van geniet.
bij deze het bewijs..quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik vond hem altijd al wijventrekjes hebben
Die grap was in 2001 al niet leukquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Solidius het volgende:
Bak-ellende
Hihi, je zei Bak-ellendequote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Solidius het volgende:
(kabinet) Bak-ellende viel bijna zelf letterlijk op het moment dat hij een opstond om een hand te geven
idd.. nu de mindere sprekers komen...quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ah Femke Halsema op tv. Goed moment om de tv uit te zetten en het hierbij te laten.
Gadverdamme , ik haat programmas over paarden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ah Femke Halsema op tv. Goed moment om de tv uit te zetten en het hierbij te laten.
Zeg maar gerust de lijkenpikkers.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:26 schreef indahnesia.com het volgende:
idd.. nu de mindere sprekers komen...![]()
ik heb heel veel respect voor de inhoudelijke kwaliteiten van vd vliesquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Van der Vlies is jarig en heeft daarom een zwart pak met een zwarte stropdas aan.![]()
Whahaha kleinzoon van Donner zeker. Hey man jij bent echt wel de morele autoriteit hier! Je bent echt stoer man! Echt, ik heb veel users gezien met diepgewortelde moraal, maar jij bent echt net ff beter.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kan het niet zien, want ik ben niet in de buurt van een tv. Maar ik vind je reactie stupide en dieptragisch.
V.
ook goed.. ik zal om mijn postings in POl te besluiten mijn grapje er maar in gooien dan: Halsesnol...quote:
Krijg jij het even moeilijk de komende jarenquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
Teveel links aan de tafel voor mij om verder te kijken.
nee, de linkse types blinken uit in intelligente reactiesquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Verbal het volgende:
Mijn god, wat blijken de rechtse types in dit soort topics toch extreem domme en sippe mensen met hun werkelijk TE stupide reacties...
V.
Niet mij de schuld geven van je eigen gebrekkigheidquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Whahaha kleinzoon van Donner zeker. Hey man jij bent echt wel de morele autoriteit hier! Je bent echt stoer man! Echt, ik heb veel users gezien met diepgewortelde moraal, maar jij bent echt net ff beter.
Joh, grapje hoor..quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Verbal het volgende:
Mijn god, wat blijken de rechtse types in dit soort topics toch extreem domme en sippe mensen met hun werkelijk TE stupide reacties...
V.
Naja zeg, zo kan 'ie wel weer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Verbal het volgende:
V.
Nee dat is dus onmogelijk, D66 is in deze de enige schuldige wat overigens niet uitsluit dat Verdonk fouten heeft gemaakt. De motie van wantrouwen mede ondersteund door de fractie van D66 is namelijk verworpen door de kamer, dat D66 vervolgens het vertrouwen opzegt in het kabinet nadat deze niet tot uitvoer van de verworpen motie van wantrouwen besloot maakt D66 als enige schuldige aan deze val.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:27 schreef One_of_the_few het volgende:
Verdonk is diegene die het kabinet heeft laten ploffen.
Maar, dat is toch ook wel weer leuk? Probeer jezelfs eens voor te stellen in welke toestand men zo'n post doet. Woordenschat niet toereikend en toch zoveel emotie (Woede).quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Verbal het volgende:
V.
Links zeker?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Verbal het volgende:
V.
Van het niveau van vingerende Nova-presentatrices? Dacht het niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:30 schreef evert het volgende:
[..]
nee, de linkse types blinken uit in intelligente reacties
Hoe voelt dat nu om zo verzuurd links te zijn?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Verbal het volgende:
V.
Elke keer als er wat is dan piept links of rechts. Come on, get a life !quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:30 schreef evert het volgende:
[..]
nee, de fokkers blinken uit in intelligente reacties
yep, het is weer zo ver, de reden waarom ik de frontpage eigenlijk mijd, want daar is het altijd raak. Over zielig gesprokenquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef indahnesia.com het volgende:
aah, links-rechts duikt op... écht tijd om te gaan dus.
Verzuurd? Omdat ik een tragisch laag niveau constateer? Wat jij wilt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nu om zo verzuurd links te zijn?
Jij bent een van de veroorzakersquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef indahnesia.com het volgende:
aah, links-rechts duikt op... écht tijd om te gaan dus.
D66 heeft vóór de stemming gesteld dat ze niet uit was op een kabinetscrisis maar het vertrouwen in minister Verdonk er niet meer was. Oftewel: exit Verdonk, omdat een regeringsfractie het vertrouwen op heeft gezegd. Daar was die hele stemming niet meer voor nodig. Er werd besloten dat Verdonk kon blijven en dan moet D66 zich houden aan wat het alternatief was wat ze voorstelden, nl. dat ze het vertrouwen in de regering moesten opzeggen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is dus onmogelijk, D66 is in deze de enige schuldige wat overigens niet uitsluit dat Verdonk fouten heeft gemaakt. De motie van wantrouwen mede ondersteund door de fractie van D66 is namelijk verworpen door de kamer, dat D66 vervolgens het vertrouwen opzegt in het kabinet nadat deze niet tot uitvoer van de verworpen motie van wantrouwen besloot maakt D66 als enige schuldige aan deze val.
zeker, samen met Donner is zij toch wel het vaakst weg gekomen met blundersquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef maril het volgende:
Deze hel situatoie geeft perfect weer hoe egoistisch Rita Verdonk is zij had moeten opstappen.
Hopelijk zal haar rol bij de VVD voor de rest marginaal zijn. In ieder geval is ze geen lijsttrekker geworden godzijdank.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef maril het volgende:
Deze hele situatie geeft perfect weer hoe egoistisch Rita Verdonk is zij had moeten opstappen.
Ach, nu zijn we hoogstwaarschijnlijk toch van dat verschrikkelijke mens af als minister.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef maril het volgende:
Deze hele situatie geeft perfect weer hoe egoistisch Rita Verdonk is zij had moeten opstappen.
formeel gezien heb je gelijk. Verdonk kan niet letterlijk haar eigen motie ondersteunen. Maar verdonk liet wel heel weinig tot geen ruimte aan d66 om een andere keus te maken. Dan kan je naar d66 gaan wijzen, een beetje reflectie is ook wel zo gepast.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is dus onmogelijk, D66 is in deze de enige schuldige wat overigens niet uitsluit dat Verdonk fouten heeft gemaakt. De motie van wantrouwen mede ondersteund door de fractie van D66 is namelijk verworpen door de kamer, dat D66 vervolgens het vertrouwen opzegt in het kabinet nadat deze niet tot uitvoer van de verworpen motie van wantrouwen besloot maakt D66 als enige schuldige aan deze val.
D66 verdient dikke kudos... Doen waar de rest geen ballen voor had... Ik dacht eerst geen goed woord voor die groep bijdehandjes over te hebben, maar het schijnt dat ze toch wat verborgen talenten hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef knnth het volgende:
Blijkbaar vind jij het niveau hier continue veel te laag wat nogal verzuurd overkomt en reageer je zelden inhoudelijk wat natuurlijk niet helemaal te rijmen is met je constatering dat hier de reacties van een laag niveau zouden zijn of je moet je zelf er ook mee bedoelen. Dat je het hier nog volhoudt is me dan ook een raadselquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Verzuurd? Omdat ik een tragisch laag niveau constateer? Wat jij wilt.
V.
die stijgen explosief. wat ik je bromquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:37 schreef knnth het volgende:
D66 krijgt nu allemaal extra airtime ... als afscheidscadeautje
ach, uitdrukkingen als mongolen kabinet zijn natuurlijk heel intelligentquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Van het niveau van vingerende Nova-presentatrices? Dacht het niet.
V.
D66 blijft dan ook de enige schuldige, motie is verworpen en daar kun je het wel mee oneens zijn maar er was dus geen politieke reden voor Verdonk om op te stappen. D66 had keus genoeg dat bleek ook wel uit de reactie van de D66 bewindslieden die ook geen enkele reden zagen om de motie van wantrouwen uit te voeren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
formeel gezien heb je gelijk. Verdonk kan niet letterlijk haar eigen motie ondersteunen. Maar verdonk liet wel heel weinig tot geen ruimte aan d66 om een andere keus te maken. Dan kan je naar d66 gaan wijzen, een beetje reflectie is ook wel zo gepast.
overigens staat dat pakje Halsema wel goed
Je had die ogen van Pechtold moeten zien toen Lousewies over opstappen begon.... slechte communicatie idd...quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
formeel gezien heb je gelijk. Verdonk kan niet letterlijk haar eigen motie ondersteunen. Maar verdonk liet wel heel weinig tot geen ruimte aan d66 om een andere keus te maken. Dan kan je naar d66 gaan wijzen, een beetje reflectie is ook wel zo gepast.
overigens staat dat pakje Halsema wel goed
Dat zul je mij niet horen zeggen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:39 schreef evert het volgende:
[..]
ach, uitdrukkingen als mongolen kabinet zijn natuurlijk heel intelligent
Wel vaag eigenlijk, de kroonjuwelen mochten zonder pardon worden gestolen, Boris was kennelijk ook niet belangrijk genoeg en nu om dit akkefietje het kabinet laten donderen.... weird.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
D66 blijft dan ook de enige schuldige, motie is verworpen en daar kun je het wel mee oneens zijn maar er was dus geen politieke reden voor Verdonk om op te stappen. D66 had keus genoeg dat bleek ook wel uit de reactie van de D66 bewindslieden die ook geen enkele reden zagen om de motie van wantrouwen uit te voeren.
Tuurlijk. D66 speelt hoog spel, ik ga ze niet in bescherming nemen. Na het inzeten van dat spel konden ze niet voor een 2e keer terug.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
D66 blijft dan ook de enige schuldige, motie is verworpen en daar kun je het wel mee oneens zijn maar er was dus geen politieke reden voor Verdonk om op te stappen. D66 had keus genoeg dat bleek ook wel uit de reactie van de D66 bewindslieden die ook geen enkele reden zagen om de motie van wantrouwen uit te voeren.
Idd, Wouter Bos vond het prachtig toen Balkenende zich gisterenacht versprak dat hij het eens was dat Verdonk 'er mee moest kunnnen leven'.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:43 schreef Domenica het volgende:
PVDA lachende derde.
Kwam net ook bij thom de graaf ter sprake. Dat was wel 1 van de essentiele blunders van het geheel. D66 blaast het op. De rest van de regering schept alle mogelijkheden daartoe. Beide schuld.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:44 schreef Solidius het volgende:
[..]
Idd, Wouter Bos vond het prachtig toen Balkenende zich gisterenacht versprak dat hij het eens was dat Verdonk 'er mee moest kunnnen leven'.
En Verdonk is nog niet weg! Rita gaat nu eerst laten onderzoeken of ze vertrekken moet nu het kabinet gevallen is. Waarschijnlijk moet Trix haar zelf uit de ministersbanken komen slepen, want Verdonk laat zich niet zomaar uitzetten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef maril het volgende:
Maar Donner kan het altijd uitleggen, deskundig, en maakt persoonlijk weinig fouten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
zeker, samen met Donner is zij toch wel het vaakst weg gekomen met blunders
Nou, nee.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
D66 blijft dan ook de enige schuldige
Voornamelijk bij Verdonk die veel te voorbarig met die beruchte brief aan kwam zetten. Maar ze heeft blijkbaar volgens de kamer gedaan waar de kamer om gevraagd had en ook al verdiend deze oplossing niet de schoonheidsprijs dan heeft het kabinet nog steeds gelijk om die motie van wantrouwen niet uit te voeren. D66 had zoals al eerder gezegd en ook zo geuit door hun bewindslieden genoeg keuze om dit netjes af te handelen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Maar de hele zaak begint bij Verdonk en AHA/Zalm. Dan kan d66 het duwte wel hebben gegeven. Het is ontzettend stom van Verdonk en JP om het zover te laten komen. Als je weet dat je een partij hebt die nogalm vage reacties heeft, laat het dan niet zover komen.
ANPquote:TWEEDE KAMER - HIRSI ALI
Leugens Hirsi Ali leiden tot kabinetscrisis
DEN HAAG (ANP) - De leugens van Ayaan Hirsi Ali bij haar asielaanvraag in 1992 hebben veertien jaar later geleid tot een politieke crisis in Den Haag. Hoewel velen al jaren wisten dat ze over haar identiteit had gelogen, kwam de zaak in mei plotseling in een stroomversnelling na haar uitlatingen in het televisieprogramma Zembla. Een chronologisch overzicht:
- Ayaan Hirsi Ali uit Somalië verkrijgt in augustus 1997 het Nederlanderschap. Vijf jaar eerder was ze als vluchteling toegelaten.
- Hirsi Ali zegt in september 2002 in het televisieprogramma Barend en Van Dorp dat ze bij haar asielaanvraag gelogen heeft over haar identiteit. Een maand later plaatst de VVD haar op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen.
- De Immigratie- en Naturalisatiedienst IND verricht een klein onderzoek naar Hirsi Ali, maar ziet geen onregelmatigheden in het asieldossier. Intern is er overleg, maar nadere actie wordt niet nodig geacht.
- De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) informeert in december 2002 toenmalig VVD-partijvoorzitter Bas Eenhoorn over mogelijke gevolgen van een onterechte naturalisatie van Hirsi Ali. Dat gebeurt op verzoek van VVD-minister Johan Remkes, die verantwoordelijk is voor de AIVD.
- De tv-rubriek Zembla wijdt op 11 mei 2006 een uitzending aan het verleden van Hirsi Ali. Het VVD-Kamerlid zegt daarin dat ze destijds een andere naam, leeftijd en vluchtland heeft opgegeven. Voor minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) is dat nieuw en ze vindt dat zo expliciet dat ze er niet omheen kan en actie moet ondernemen.
- Verdonk licht op de avond van 15 mei enkele partijgenoten, onder wie vicepremier Gerrit Zalm en Kamervoorzitter Frans Weisglas, in over de problemen met de naturalisatie van Hirsi Ali. Ook stelt ze in een brief aan de Kamer dat vooralsnog moet worden aangenomen dat Hirsi Ali geacht wordt het Nederlanderschap niet te hebben verkregen. De politica krijgt zes weken de tijd om zich te verweren.
- Hirsi Ali kondigt op 16 mei tijdens een emotionele persconferentie aan dat ze per direct haar Kamerlidmaatschap beëindigt. In een langdurig spoeddebat later die dag moet Verdonk zich verantwoorden voor haar snelle besluit. De Kamer dwingt haar de naturalisatie van Hirsi Ali opnieuw te onderzoeken.
- Verdonk maakt afgelopen dinsdag (27 juni) bekend dat Hirsi Ali toch Nederlandse is en blijft. Ze mocht de naam Ali rechtmatig gebruiken en heeft dus eigenlijk nooit gelogen. Hirsi Ali erkent in een verklaring dat ze Verdonk op het verkeerde been heeft gezet. De bewindsvrouw zegt dat Hirsi Ali de affaire rond haar paspoort helemaal aan zichzelf te wijten heeft.
- Een spoeddebat, dat woensdagavond (28 juni) begint, loopt donderdagochtend vroeg uit op een politieke crisis. D66 zegt het vertrouwen in Verdonk op. De motie van afkeuring van de oppositie tegen de minister verwerft echter geen meerderheid.
- Het kabinet stelt donderdagmiddag dat de afgewezen motie geen gevolgen heeft voor zijn functioneren. De D66-fractie trekt vervolgens haar politieke steun aan het kabinet in. Niet lang daarna valt de regering. Premier Jan Peter Balkenende kondigt aan dat na het aftreden van de D66-bewindslieden Laurens Jan Brinkhorst, Alexander Pechtold en Medy van der Laan alle kabinetsleden hun portefeuilles ter beschikking stellen.
Lees mijn reactie nog eens goed dan snap je mischien waarom D66 in deze de enige schuldige is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat is Verdonk. Zonder haar en d'r leugens was dit nooit gebeurd..
Bedrog, taboe, misleiding...quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, nee.
Oh ja, omdat jij het zegt is het zo, sorryquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lees mijn reactie nog eens goed dan snap je mischien waarom D66 in deze de enige schuldige is.
Zonder AHA ook niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, nee.
Nee omdat de kamer en het kabinet inclusief D66 bewindslieden dit zo vonden is het zo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Oh ja, omdat jij het zegt is het zo, sorry![]()
Nee, misschien dat jij het niet helemaal snapt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lees mijn reactie nog eens goed dan snap je mischien waarom D66 in deze de enige schuldige is.
Dat was een ongelofelijke blunder. Van Beek geeft de voorzet en Balkenende schiet in eigen doel. Als-ie nou alleen dat zinnetje 'De minister van V&I moest er ook mee kunnen leven' niet had uitgesproken, dan had Van der Laan geen reden gehad om de motie te steunen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:46 schreef One_of_the_few het volgende:
quote:
Idd, Wouter Bos vond het prachtig toen Balkenende zich gisterenacht versprak dat hij het eens was dat Verdonk 'er mee moest kunnnen leven'.
Kwam net ook bij thom de graaf ter sprake. Dat was wel 1 van de essentiele blunders van het geheel. D66 blaast het op. De rest van de regering schept alle mogelijkheden daartoe. Beide schuld.
Wouter Bos heel snugger opmerken dat er ZO SNEL mogelijk nieuwe verkiezingen moeten komen. Jah duh, de zetelwinst van de PvdA is compleet verdampt de afgelopen maanden, en de trend is dik naar beneden. Daarom wil ie zo snel mogelijk nieuwe verkiezingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:44 schreef Solidius het volgende:
[..]
Maar het staat een partij toch vrij om het vertrouwen in een minister van een coalitiegenoot op te zeggen? Kwa dualisme en zo? Ik weet dat het net gevallen kabinet gruwde van dat concept en dat vrijwel alles wat door de kamer moest het liefst gereduceerd werd tot hamerstukquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar dachten de bewindslieden van D66 dus anders over.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, misschien dat jij het niet helemaal snapt.
D66 wenst niet in een kabinet te zitten met een minister die keer op keer de kamer "verkeerd inlicht", te snel reageert, fout handelt en te halsstarrig is.
Dat vond D66 toen blijkbaar niet nodigquote:En terecht, ze had na die vorige affaire al op moeten stappen.
Die we nu hoogswaarschijnlijk niet meer terug gaan zien op de kieslijst van D66 gezien Pechtold's reactiequote:Nu heeft. Lousewies
. er een stokje voor gestoken. En terecht!
Dat heeft er zeker mee te maken - maar hoe komt dat voor een groot deel? Zijn uitspraken over de AOW. Tijdens de campagne kan Bos waarschijnlijk weer veel goed maken door de andere partijen over hetzelfde onderp uit te dagen. De vergrijzing is iets waarover alle partijen uit de kast moeten komen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Wouter Bos heel snugger opmerken dat er ZO SNEL mogelijk nieuwe verkiezingen moeten komen. Jah duh, de zetelwinst van de PvdA is compleet verdampt de afgelopen maanden, en de trend is dik naar beneden. Daarom wil ie zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen.
De bewindslieden van D66 hebben er formeel natuurlijk geen bal mee te maken of de fractie het vertrouwen opzegt of niet. Dit soort zaken is natuurlijk ook een optelsom. Op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest!quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar dachten de bewindslieden van D66 dus anders over.
[..]
Dat vond D66 toen blijkbaar niet nodig
[..]
Die we nu hoogswaarschijnlijk niet meer terug gaan zien op de kieslijst van D66 gezien Pechtold's reactie![]()
Volgens Rutte, na het gebeuren: 'als het zo moet, dan graag een onsje minder'.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar het staat een partij toch vrij om het vertrouwen in een minister van een coalitiegenoot op te zeggen? Kwa dualisme en zo?
V.
Daar staan ze vrij in maar of het verstandig was is een tweede zeker in dit geval omdat je eigen bewindslieden waarvan er ook nog 1 de nieuwe lijsttrekker is niet achter het fractiestandpunt staan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar het staat een partij toch vrij om het vertrouwen in een minister van een coalitiegenoot op te zeggen? Kwa dualisme en zo?
V.
Okay, waarom zijn ze dan opgestapt?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar dachten de bewindslieden van D66 dus anders over.
Dat was ook karakterloos, goed dat ze het nu wel hebben doorgezetquote:Dat vond D66 toen blijkbaar niet nodig
Vast wel,quote:Die we nu hoogswaarschijnlijk niet meer terug gaan zien op de kieslijst van D66 gezien Pechtold's reactie![]()
Pechtold beweert *NU* anders van welquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar staan ze vrij in maar of het verstandig was is een tweede zeker in dit geval omdat je eigen bewindslieden waarvan er ook nog 1 de nieuwe lijsttrekker is niet achter het fractiestandpunt staan.
beiden denk ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef mcyodogg het volgende:
Zouden Brinkhorst en Pechtold nu loyaal aan de partij zijn of hebben ze nu echt geen vertrouwen meer in Verdonk?
ik ook, maar toch denken een aantal mensen er anders over. 31 zetels in de peilingquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef BlaineDeMono het volgende:
Rutte is een slechte verliezer!
Ik vind 'm ook een over het paard getilde lul.
de reaktie van Rutte daarop was echt om in te lijstenquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Ja, ik denk dat we voorlopig geen submission 3 hoeven te verwachtenquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:02 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Is dit nou allemaal de schuld van Ayaan Hirshi Ali?
Omdat het nogal onmogelijk is om zonder de steun van je eigen partij door te gaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay, waarom zijn ze dan opgestapt?.
Zoals Marijnissen al zeer juist constateerde heeft D66 nogal een geloofwaardigheidsprobleem wat nu alleen maar groter is geworden.quote:Dat was ook karakterloos, goed dat ze het nu wel hebben doorgezet.
Moet het nog zien, als blikken konden doden hadden we vanavond Loesewies niet meer gehoordquote:Vast wel,.
de VVD zal ook zeker niet de hand in eigen boezem steken in deze. Ze hadden Rita gewoon een rotschop moeten verkopen in een veel eerder stadium. Een minister die zo blundert kun je niet eeuwig de handen bocen het hoofd blijven houden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef BlaineDeMono het volgende:
Rutte is een slechte verliezer!
Ik vind 'm ook een over het paard getilde lul.
Ik weet niet of je hebt opgelet toen de 3 ministers binnenkwamen in de kamer voor hun verklaring dat Pechhold en Van dr Laan vrij lacherig en vooral met elkaar eens waren deden, dat viel mij op en ik wist toen al dat het einde D66 in dit kabinet was.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef mcyodogg het volgende:
Zouden Brinkhorst en Pechtold nu loyaal aan de partij zijn of hebben ze nu echt geen vertrouwen meer in Verdonk?
Het is een wereldvreemde yup.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
ik ook, maar toch denken een aantal mensen er anders over. 31 zetels in de peiling
Met z'n : ik wil de bijstandsmoeder helpen door de bijstand af te schaffen..![]()
Is dat nu niet het probleem van D66?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Pechtold beweert *NU* anders van wel![]()
volgens mij weet jij niet helemaal hoe e.e.a. in elkaar zit in Den Haag...quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:49 schreef borisz het volgende:
wiegel kan jij je eigen partij niet opheffen?
Eens, ik hoop niet dat de huidige ontwikkelingen negatieve uitwerking hebben op de peilingen. De peilingen zijn van enkele dagen geleden, de gebeurtenissen van vandaag zullen best invloed hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:02 schreef knnth het volgende:
De peilingen voorspellen veel goeds. Ik hoop echt dat PvdA te vroeg heeft gepiekt. Holle frases en goedkoop scoren, dat verdient geen zetels.
Volgens mij geeft Ayaan zichzelf nu een schouderklopje.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:02 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we voorlopig geen submission 3 hoeven te verwachten![]()
Het strategisch stemmen kan nu al beginnenquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik hoop trouwens dat de SP een hoop zetels gaat verliezen in het belang van Bos. Dat is de enige kans om een beetje links een kans te gunnen. Een riekierunk met de sp lijkt me zo goed als onwaarschijnlijk.. en ik denk ook niet dat die rol hen zal passen, het is een oppositiepartij
Volgens mij is het inmiddels wel uitgegroeid tot een nationale traditie dat de SP de winst in de peilingen grotendeels verliest bij de verkiezingen. Sowieso valt er denk ik nog weinig te zeggen over de stand in Oktober. Bos heeft zich in het verleden toch wel bewezen als een goede campagne-voerder...quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik hoop trouwens dat de SP een hoop zetels gaat verliezen in het belang van Bos. Dat is de enige kans om een beetje links een kans te gunnen. Een riekierunk met de sp lijkt me zo goed als onwaarschijnlijk.. en ik denk ook niet dat die rol hen zal passen, het is een oppositiepartij
Loyaal aan de partij, wat ik je brom. Overigens erg dom, want iedereen weet dat D66 een zinkend schip is. Dat kun je het beste zo snel mogelijk verlaten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef mcyodogg het volgende:
toevallig krijg ik net m'n sp-mail binnenquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Het strategisch stemmen kan nu al beginnen
quote:FEEST. FEEST. FEEST.
Het is lekker weer. De zomer is begonnen. De vacanties staan voor de deur. EN........BALKENENDE 2 IS GEVALLEN. De toekomst ziet er weer een stuk leuker uit. Dat is reden om te feesten en dat gaan we dan ook doen. Vrijdagavond 30 juni in het Vondelpark. We verzamelen om 19:30 uur bij het Blauwe Theehuis en gaan feesten op de grote weide nabij. We gaan zorgen voor passende versiering, en als we allemaal iets te eten en te drinken meenemen bouwen we een gezellig feest. Heb je nog een afscheidsboodschap voor het kabinet Balkenende ? Neem je spandoek mee !
Kom en zegt het voort. Tot vrijdagavond.
een of andere homo met een aardappel in de keel. Geen idee hoe hij heetquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:07 schreef Wup het volgende:
wie is die VVD-er?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:08 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
toevallig krijg ik net m'n sp-mail binnen![]()
[..]
Ehh...quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Gatver, wat loopt die Polak weer gezellig te lachen met Verhagen... Rechtse trut!
Rita heeft inderdaad wel fouten gemaakt, maar ik vind het niet alleen haar schuld, ook de schuld van andere VVD ministers, ze hadden nooit moeten zorgen dat het gedoe om het lijsttrekkersschap zo uit de hand liep. Het werk waar ze voor aangesteld is, heeft ze over het algemeen aardig gedaan. Ik vond het een van de beste ministers, ze was echt een goede voor deze positie. Ze heeft jammer genoeg fouten gemaakt, mede door andere omstandigheden. Maar ze heeft ook een hoop goede dingen gedaan. Ik vond het optreden bij Taida uitstekend, niets uitzonderingen, geen (positieve) discriminatie, gewoon vast houden aan de regels, en voor een eerlijk en goed beleid zorgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:03 schreef buzzer het volgende:
[..]
de VVD zal ook zeker niet de hand in eigen boezem steken in deze. Ze hadden Rita gewoon een rotschop moeten verkopen in een veel eerder stadium. Een minister die zo blundert kun je niet eeuwig de handen bocen het hoofd blijven houden.
dank je wel voor je reactiequote:Op donderdag 29 juni 2006 22:08 schreef Harry_Sack het volgende:
een of andere homo met een aardappel in de keel. Geen idee hoe hij heet
van schijndel ofzo
Hij was het níet die Balkenende verleidde tot zijn sukkelige verspreking.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:05 schreef Spideyman het volgende:
Ah daar hebben we populistje wouter. Hij was het die Balkende zich liet verspreken. Misschien is hij wel de schuldige
Ik niet, SP is imo de enige echte oppositiepartij en Marijnissen dus de enige echte oppositieleider.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Professioneelquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:08 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
toevallig krijg ik net m'n sp-mail binnen![]()
[..]
quote:
Ze kennen tenminste wel Nederlands spellenquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
ProfessioneelIs dit de manier waarop de SP leden binnen haald/houd? Kom met een goed beleid en goede argumenten daarvoor:{w
Op 't lekkerste wijf, natuurlijk.quote:
volgens mij zeggen we hetzelfde ..quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik niet, SP is imo de enige echte oppositiepartij en Marijnissen dus de enige echte oppositieleider.
Marijnissen probeerde gelukkig ook niet goedkoop te scoren tijdens de "eerste reacties" zoals Bos overduidelijk wel deed, verbaast me dus ook niet dat de PvdA nu een vrije val lijkt te maken in de peilingen.
Precies. Maar ja, eigenlijk is die ook links.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:11 schreef fayle het volgende:
[..]
Hij was het níet die Balkenende verleidde tot zijn sukkelige verspreking.
Dat was namelijk Van Beek, de interim fractievoorzitter van de VVD.
Tja politiek he.. hervormingen, investeringen etc hebben tijd nodig. Als iedereen straks weer links gaat stemmen, wordt alles weer afgeblazen. Kunnen we over een paar jaar opnieuw beginnen. Door dit soort dingen duurt het bijvoorbeeld 40 jaar voordat een stukje snelweg van 7km er ligt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:10 schreef fakenick het volgende:
Ik heb nog geen andere reacties gelezen op dit forum, maar wil gewoon zeggen dat het daar in Den Haag allemaal een stelletje egoisten zijn. Ruzien over zoiets onzinnigs terwijl er zoveel belangrijkere zaken te bespreken zijn. En wat kost dit allemaal een hoop geld: nu allemaal lopende overheidsprojecten die stil komen te liggen, en strax allemaal nieuwe ministers die zich willen laten gelden dmv nieuwe projecten. Echt zonde! Dit kost Nederland weer miljarden...![]()
We gaan het straks over voedselbanken hebben...quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:15 schreef Cheesecake het volgende:
Wouter komt weer met tranentrekkende verhalen....Het harde, koude beleid van het kabinet..die arme, zielige mensen overal...
Is die man uberhaupt in staat om ooit iets nieuws en ZINNINGS te brengen?
Vermogende ouderen moeten meebetalen om de AOW betaalbaar te houdenquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:15 schreef Cheesecake het volgende:
Wouter komt weer met tranentrekkende verhalen....Het harde, koude beleid van het kabinet..die arme, zielige mensen overal...
Is die man uberhaupt in staat om ooit iets nieuws en ZINNINGS te brengen?
Ze zouden al die linksen gewoon bij wet niet verkiesbaar moeten maken. Alleen pastors, wilders en verdonk; dan heb je nog genoeg om uit te kiezen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. Maar ja, eigenlijk is die ook links.
V.
Dat is dan ook het enige waar hij goed in is...quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:17 schreef Domenica het volgende:
Wouter maakt er gelijk maar een verkiezingspraatje van.
Bos en Halsema waren natuurlijk sowieso al voor een soepeler vreemdelingenbeleid, met meer ruimte voor de menselijke maat. Dus ook in dit geval.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:16 schreef ChillyWilly het volgende:
Bos wil dat de coalitiepartijen net zo betrokken zijn bij andere vluchtelingen als bij AHA![]()
Maar als ik het me goed herinner was het Verdonk uit de VVD zelf die een eigen partijgenoot niet wilde voortrekken. Maar Bos en Halsema liepen voorop om uitzonderingen te maken!
![]()
Hij heeft niet bepaald de kans gekregen om zijn plannen tot uitvoer te brengen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:18 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige waar hij goed in is...
Incorrect.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:16 schreef ChillyWilly het volgende:
Bos wil dat de coalitiepartijen net zo betrokken zijn bij andere vluchtelingen als bij AHA![]()
Maar als ik het me goed herinner was het Verdonk uit de VVD zelf die een eigen partijgenoot niet wilde voortrekken. Maar Bos en Halsema liepen voorop om uitzonderingen te maken!
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Op 't lekkerste wijf, natuurlijk.![]()
Lousewies had laatst nog een leuke fotoshoot in 'Beau Monde'.![]()
Die seniele ouwe gek daarnaastquote:
hahaha, die denkt alleen aan de centen. ouwe zemelaar.quote:
hehe hij werd boosquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef Cheesecake het volgende:
Pas op, oude meneer, dat je dr geen beroerte van krijgt.
Heeft overigens wel gelijk, die man.
Zelfs een vlieg kon vantevoren voorspellen dat NOVA voor het meerendeel positieve reacties zou uitzenden op de val van het kabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:24 schreef achterhetspoor het volgende:
Hehe altijd leuk de stem van de straat.
Ze hadden ook geen enkele goede argumentquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:24 schreef Cheesecake het volgende:
Die meiden in die veel te kleine kleding voor hun figuur weten volgens mij amper wie Hirsi Ali is. Het zou zomaar kunnen dat ze denken dat het de DJ uit de lokale R&B tent is.
Duh denkt hij aan de centen. Die ziet Bos al aankomen met zn AOW-plannen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
hahaha, die denkt alleen aan de centen. ouwe zemelaar.![]()
![]()
't Is maar wat je uitdagen noemt. Bos heeft een ronduit asociale debating-stijl. Hij ratelt in een paar seconden gewoon een tiental niet-onderbouwde dingen op. Daar kun je als tegenstander nooit allemaal op ingaan. Het gevolg is dat er altijd wel een paar blijven hangen bij het publiek, die dit soort dingen niet inziet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:55 schreef Philosocles het volgende:
Tijdens de campagne kan Bos waarschijnlijk weer veel goed maken door de andere partijen over hetzelfde onderp uit te dagen.
het kabinet hiervoor heeft er een puinhoop van gemaakt en dat kost ping ping.. Ik denk dat hij Balkenende 1 bedoeldequote:Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Bos die enge boeman wil iedereen zijn centjes afpakken, net zo als alle linkse rakkers..quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:26 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Duh denkt hij aan de centen. Die ziet Bos al aankomen met zn AOW-plannen.
ANPquote:Ook Pechtold en Brinkhorst wilden van Verdonk af
DEN HAAG (ANP) - De D66-bewindslieden Laurens Jan Brinkhorst en Alexander Pechtold hadden net als hun fractie geen vertrouwen meer in hun VVD-collega Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie). Het was niet in het ,,landsbelang dat het beleid en handelen van Verdonk kon voortduren'', zei Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) donderdagavond in een toelichting op zijn aftreden.
In de kwestie rond de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali ging er volgens hem iets mis in de verhouding tussen de overheid en de burger. ,,Dit ging onze grenzen van politieke geloofwaardigheid ver voorbij'', zei Pechtold. Hij en Brinkhorst (Economische Zaken) kregen echter geen steun in het kabinet voor hun opvatting dat Verdonk de eer aan zichzelf moest houden.
Ja, zoiets.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
het kabinet hiervoor heeft er een puinhoop van gemaakt en dat kost ping ping.. Ik denk dat hij Balkenende 1 bedoelde![]()
Nee, wilders heeft een goede debatingstijl. Of verdonk. 'ik als mens wil even zeggen dat ik ook gevoelens heb, en dat ik desondanks toch gewoon 250 asielzoekers ga uitzetten morgen.'quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
't Is maar wat je uitdagen noemt. Bos heeft een ronduit asociale debating-stijl. Hij ratelt in een paar seconden gewoon een tiental niet-onderbouwde dingen op. Daar kun je als tegenstander nooit allemaal op ingaan. Het gevolg is dat er altijd wel een paar blijven hangen bij het publiek, die dit soort dingen niet inziet.
Bos.
Maar dat is het soort partijpolitiek dat wèl mag.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:25 schreef golfer het volgende:
De verkiezingscampagne is begonnen en de retoriek begint meteen al.
Overigens wel slim van de VVD om hoe dan ook achter de top-stemmentrekker Verdonk te blijven staan, want als ze die hadden laten vallen had ze met bijvoorbeeld Marco Pastors een eigen partij opgericht en heel veel toekomstige stemmen van de VVD weggehaald.
Centen waar de gemiddelde AOW-er hard voor gewerkt heeft en wat Bos wil geven aan de tegenwoordig materialistisch-ingestelde lui die er niets voor willen doen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Rita zet geen asielzoekers uit, maar het asielbeleid - overigens opgesteld door PVDA'er Cohen - zet uitgeprocedeerde asielzoekers uit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, wilders heeft een goede debatingstijl. Of verdonk. 'ik als mens wil even zeggen dat ik ook gevoelens heb, en dat ik desondanks toch gewoon 250 asielzoekers ga uitzetten morgen.'
Maar wat het CDA nou voor partij-belang erbij had om Verdonk zo te blijven steunen is mij nog steeds onduidelijke.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:28 schreef Verbal het volgende:
Maar dat is het soort partijpolitiek dat wèl mag.
V.
Heb ik het over Wilders dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:28 schreef gronk het volgende:
Nee, wilders heeft een goede debatingstijl.
Weet je überhaupt wel wat debatteren inhoudt?quote:Of verdonk. 'ik als mens wil even zeggen dat ik ook gevoelens heb, en dat ik desondanks toch gewoon 250 asielzoekers ga uitzetten morgen.'
Ken je de cijfers?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:32 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Rita zet geen asielzoekers uit, maar het asielbeleid - overigens opgesteld door PVDA'er Cohen - zet uitgeprocedeerde asielzoekers uit.
Wat is er volgens jou vernield dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:32 schreef Harry_Sack het volgende:
ik ben benieuwd of er met Prinsjesdag nog vanalles vernield kan worden door rancuneuse balkenende 2 leden..
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb ik het over Wilders dan?
Weet je überhaupt wel wat debatteren inhoudt?
Die speelden gewoon chicken en hebben verloren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar wat het CDA nou voor partij-belang erbij had om Verdonk zo te blijven steunen is mij nog steeds onduidelijk.
De positie van JP. Hij heeft nu 2 kabinetten geleid die zijn gevallen. Dat is niet sterk. Er zullen van binnenuit veel anvallen komen. Hij zal het wel redden, maar dan wel met een stuk kleiner mandaat. en dat is niet prettig in de verkiezingen. Het zal niet meer100% JP zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar wat het CDA nou voor partij-belang erbij had om Verdonk zo te blijven steunen is mij nog steeds onduidelijke.
simpel, de VVD heeft nog nooit zoveel ruimte gekregen als met de kabinetten Balkenende 1 en 2. De verhouding met het CDA is nooit optimaal geweest, maar beiden leken zich nu te vinden in harde (technocratische) maatregelen waarbij beide partijen zich konden vinden, het CDA heeft voor elkaar gekregen dat Nederland afhankelijker werd van een top, dit is iets wat zij proberen te bewerkstelligen via bezuinigen en de VVD heeft gigantisch veel geld verdiend en economische lijnen uitgezet. Waarschijnlijk hadden ze niet eens gerekend op een Bolkenstein richtlijn..quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar wat het CDA nou voor partij-belang erbij had om Verdonk zo te blijven steunen is mij nog steeds onduidelijke.
Nee. ik ken het woord 'debatteren'.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:34 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ja. Ken je de woorden debateren en uitgeprocedeerd?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:36 schreef klez het volgende:
Onbegrijpelijk dat de VVD en de CDA Verdonk blijven steunen na het staaltje machtsmisbruik voor politiek gewin wat ze heeft tentoongespreid. Van een minister mag je toch nog wel iets van fatsoen verwachten.
Gauw mijn lidmaatschap van de VVD weer opzeggen, wat ik na de winst van Rutte had aangevraagd...
Spellingsneuker.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. ik ken het woord 'debatteren'.
'Uitgeprocedeerd' ken ik wel. Ken jij het ook? En wat zijn jouw gedachten over de uiterst magere resultaten die deze tragische mevrouw heeft geboekt in haar functie?
V.
Die discussie heeft Bos veel stemmen in de peilingen gekost, naar ik vermoed ook van ouderen die van een eventuele AOW-fiscalisering helemaal geen last zouden hebben, of er juist van zouden profiteren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Centen waar de gemiddelde AOW-er hard voor gewerkt heeft en wat Bos wil geven aan de tegenwoordig materialistisch-ingestelde lui die er niets voor willen doen.
Ik als jongere vindt dat die ouwe best een punt heeft.
Pechtold is de man idd, goede politicus, alleen hopen dat D66 zijn naam veranderd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:38 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
ik kan me ook vinden in Pechtold, die mede op wat jij hierboven beschrijft niet de verantwoordleijkheid voor dat beleid meer kan dragen. Terecht, zoals de verhouding burger overheid hoort te zijn. 1 van de zuivere dingen die d66 heeft laten zien de laatste dagen.
Moet je me niet op hoge toon vragen of ik woorden ken. Irony is a bitch.quote:
Maar dat ze er eigenlijk bitter weinig van bakte maakt verder niet uit?quote:Ik vind dat Cohen/ PVDA een prima asiel-beleid heeft geschreven, maar dat de minister zichzelf onnodig in de problemen heeft gebracht met de Ayaan Hirsi Ali-kwestie.
ik ben het niet met hem eens, meestal dan. Maar dit was gewoon zuivere politiek. Als cda en vvd mannen zijn durven ze dat toe te geven. Verdonk en JP hebben de voorwaarde geschept om dit als resultaat te hebben. Dat d66 het laatste stukje doet, ja dat is politiek.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:40 schreef Volkoren het volgende:
[..]
Pechtold is de man idd, goede politicus, alleen hopen dat D66 zijn naam veranderd.![]()
Godsamme, dan ben ik nog geen 18! Ze hadden gewoon moeten wachten tot mei (juni?), en niet moeten vallen. Nu kan ik niet stemmen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:45 schreef Verbal het volgende:
Met een maand of drie, vier waarschijnlijk.
V.
Op het gebied van integratie heb ik inderdaad weinig resultaten gezien helaas. Of vind jij de huidige multiculturele-samenleving een succes? Ik niet en daar is Verdonk verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Moet je me niet op hoge toon vragen of ik woorden ken. Irony is a bitch.
[..]
Maar dat ze er eigenlijk bitter weinig van bakte maakt verder niet uit?
V.
En dat is een vaststaand, algemeen geaccepteerd, feit omdat?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:42 schreef Verbal het volgende:
Maar dat ze er eigenlijk bitter weinig van bakte maakt verder niet uit?
Ach eerlijk is eerlijk, er gaan in oktober ook mensen voor het laatst stemmen, die volgend voorjaar reeds het hoekje om zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:46 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Godsamme, dan ben ik nog geen 18! Ze hadden gewoon moeten wachten tot mei (juni?), en niet moeten vallen. Nu kan ik niet stemmen.
Owja, op dit forum ben je altijd verplicht om antwoorden te geven op alle vragen die mongoloide idioten je stellen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk weer. Kun je ook nog ingaan op mijn vraag, of is dat te moeilijk?
Ik vind Verdonk geen succes, en op integratiebeleid was het mens een olifant in een porseleinkast dat niks voor mekaar peuterde.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:47 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Op het gebied van integratie heb ik inderdaad weinig resultaten gezien helaas. Of vind jij de huidige multicultere-samenleving een succes? Ik niet en daar is Verdonk verantwoordelijk voor.
Dat waag ik te betwijfelen. Ze heeft bitter weinig klaargespeeld, beloftes niet nagekomen en het is mij dan ook een raadsel waarom zoveel mensen in haar 'ik doe wat ik zeg'-geleuter stinken. Massahysterie, waarschijnlijk.quote:Over het vreemdelingenbeleid.. nee daar heb ik geen kritiek op, die zou niet tot nauwelijks anders zijn uitgevoerd met andere man/vrouw op die positie, zelfs als Hirsi Ali of Wouter Bos op die plek zat.
Scherp.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:49 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ach eerlijk is eerlijk, er gaan in oktober ook mensen voor het laatst stemmen, die volgend voorjaar reeds het hoekje om zijn.
Ach, het is dat eeuwige verlangen naar een Sterke Leider. Al dan niet voorzien van een stramme rechterarm.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:49 schreef Verbal het volgende:
Dat waag ik te betwijfelen. Ze heeft bitter weinig klaargespeeld, beloftes niet nagekomen en het is mij dan ook een raadsel waarom zoveel mensen in haar 'ik doe wat ik zeg'-geleuter stinken. Massahysterie, waarschijnlijk.
Het is een vaststaand maar zeker niet algemeen geaccepteerd feit. Vraag me niet waarom het niet wordt geaccepteerd, maar dat is denk ik omdat mensen geloven in de projectie van de sterke, standvastige vrouw van haar woord.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat is een vaststaand, algemeen geaccepteerd, feit omdat?
Je hoort de mensen die niet meer kunnen stemmen omdat ze onder de grond liggen anders niet klagen hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:50 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Scherp.
Maar het blijft jammer. Ik had me er op verheugd.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, het is dat eeuwige verlangen naar een Sterke Leider. Al dan niet voorzien van een stramme rechterarm.
Bedankt voor het antwoord. Overduidelijk geen idee wat debatteren inhoudt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:49 schreef gronk het volgende:
Owja, op dit forum ben je altijd verplicht om antwoorden te geven op alle vragen die mongoloide idioten je stellen.
Nog een keer dan:![]()
Jah, kan ik er wat aan doen dat mensen dat willen?quote:
quote:29 Juni 2006 22:49
Kabinet Balkenende-2 gevallen
Het kabinet-Balkenende is gevallen. Premier Balkenende maakte in de Kamer bekend dat de bewindslieden van CDA en VVD hun portefeuilles ter beschikking stellen en dat de D66-bewindslieden hun ontslag aanbieden. De premier gaat waarschijnlijk morgen naar de koningin.
Eerder had de premier gezegd dat het kabinet geen gevolgen zou verbinden aan de verworpen motie tegen VVD-minister Verdonk, die door D66 werd gesteund.
D66-fractieleider Van der Laan eiste dat Verdonk werd vervangen vanwege de kwestie Hirsi Ali. Het kabinet weigerde dat. Van der Laan trok daarop de steun van haar partij aan het kabinet in.
yup, waarschijnlijk in Oktober-November.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:54 schreef Hathor het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat ik hier nu weer van moet vinden. Ik heb vorige keer op Balkenende gestemd, maar had daar bijna direct alweer spijt van, maar toch vind ik dat dit kabinet het niet eens zo slecht heeft gedaan. Wat gaat er nu gebeuren ? Vervroegde verkiezingen ?
Joh, sodemieter toch op met je gezeur. Als je volgens de regels van de debatkunst wilt debatteren, dan moet je naar een debatingclub gaan, en niet achter een PC'tje blijven kneuzen. Kutpuber. Of, als je d'r op staat om vast te roesten achter je PC, dan open je een speciaal debatingtopic. Of een ander topic wat als zodanig herkenbaar is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord. Overduidelijk geen idee wat debatteren inhoudt.
Dat is wat men ons graag wil laten geloven dat ze mislukt is. Het is de moeilijkste post van dit kabinet. Ze heeft getracht een beleid uit te voeren maar heeft nooit enige ruimte gekregen. Er werd continu door de opositie overdreven gereageerd op incidenten die bij nieuw beleid altijd aan de orde zijn. De opositie liet zich leiden door de media en door zielige verhalen. Rita heeft steeds getracht haar rug recht te houden en heeft alleen al door haar aanwezigheid en standvastigheid van beleid ervoor gezorgt dat het beleid zo goed mogelijk werd uitgevoerd. Dat er dingen nog niet gelukt zijn omdat de wet dat tegen zit is jammer maar had zij nog meer tijd gehad en meer ruimte gekregen was het vast helemaal voor elkaar gekomen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind Verdonk geen succes, en op integratiebeleid was het mens een olifant in een porseleinkast dat niks voor mekaar peuterde.
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Ze heeft bitter weinig klaargespeeld, beloftes niet nagekomen en het is mij dan ook een raadsel waarom zoveel mensen in haar 'ik doe wat ik zeg'-geleuter stinken. Massahysterie, waarschijnlijk.
V.
En dit was "Les 1: Ad hominems" ofzo?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Joh, sodemieter toch op met je gezeur. Als je volgens de regels van de debatkunst wilt debatteren, dan moet je naar een debatingclub gaan, en niet achter een PC'tje blijven kneuzen. Kutpuber. Of, als je d'r op staat om vast te roesten achter je PC, dan open je een speciaal debatingtopic. Of een ander topic wat als zodanig herkenbaar is.
Wat een ongelofelijke poppenkast zeg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
yup, waarschijnlijk in Oktober-November.
' ik ben ook een mens, regels zijn regels, het gaat mij ook niet van harte blablabla'.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:02 schreef knnth het volgende:
[..]
En dit was "Les 1: Ad hominems" ofzo?![]()
![]()
de reputatie van waarheid aan het licht brengen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:06 schreef Feldhofer het volgende:
Van Harte Zembla! Van Harte Vara! Jullie maken je reputatie eens te meer waar!
hopelijk doen ze net zo hun best als straks pvda, gl en sp zetelt!quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de reputatie van waarheid aan het licht brengen?
Wat is daar mis mee?
Het was de moeilijkste plek en daar zet je dan iemand neer wiens begrip voor de positie van nieuwkomers niet verder reikt dan "befehl ist befehl". En dan ook nog eens op een ranzige manier de "stem van het volk" in "leiderschap" vertaalt...quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:00 schreef marky het volgende:
[..]
Dat is wat men ons graag wil laten geloven dat ze mislukt is. Het is de moeilijkste post van dit kabinet. Ze heeft getracht een beleid uit te voeren maar heeft nooit enige ruimte gekregen. Er werd continu door de opositie overdreven gereageerd op incidenten die bij nieuw beleid altijd aan de orde zijn. De opositie liet zich leiden door de media en door zielige verhalen. Rita heeft steeds getracht haar rug recht te houden en heeft alleen al door haar aanwezigheid en standvastigheid van beleid ervoor gezorgt dat het beleid zo goed mogelijk werd uitgevoerd. Dat er dingen nog niet gelukt zijn omdat de wet dat tegen zit is jammer maar had zij nog meer tijd gehad en meer ruimte gekregen was het vast helemaal voor elkaar gekomen.
Er is niet een minister geweest die het zo zwaar heeft gehad als Rita Verdonk. Buiten haar werk werd en wordt zij namelijk net als Ayaan en Wilders, 24/7 beveiligd.
Ik feliciteer ze toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de reputatie van waarheid aan het licht brengen?
Wat is daar mis mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |