quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:09 schreef Troel het volgende:
Dames, Heren, zouden jullie ook mee willen denken?
We zitten erover te denken om "het lijstje" uit te breiden met meer mogelijkheden, wat voor dingen zouden jullie terug willen zijn (al dan niet openbaar).
Wel een goed plan op zich, ik denk dat ik een nier ga doneren.quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vandaag plasma geven, dat is goed voor een halve kilo ofzo. Helaas is het maar tijdelijk...![]()
Je kan deze week als een zeer gezellige week beschouwen!! Dan doe ik dat ook en dan gaan we volgende week gezellig samen met frisse moed beginnen!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:54 schreef ennuik het volgende:
Ai...
Zondag had ik met mezelf afgesproken om geen slechte dingen te eten, resultaat:
-verhaal-
Kan ik deze week als "afgeschreven" beschouwen en volgende week met frisse moed weer beginnen?
Dank je! Doen we!quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:01 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Je kan deze week als een zeer gezellige week beschouwen!! Dan doe ik dat ook en dan gaan we volgende week gezellig samen met frisse moed beginnen!!
Handig als je diaree hebt om alcohol te gaan drinkenquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:24 schreef Sylvana het volgende:
ik ben nog steeds aan de diarree
Maar vanavond uit eten en stappen, dus dan zal er wel het nodige eten en alcohol naar binnen gaan
Vanmiddag om half 2 maar ff een lesje pumpen eerst dan
ik denk dat het vanavond wel wat minder/over is, het is nu al een stuk minder dan aan het begin van de week iig ( terwijl ik gister ook alcohol heb gedronken )quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:32 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Handig als je diaree hebt om alcohol te gaan drinken
Begin jij nu ook maar gewoon met wat bloed of plasmaquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:39 schreef Pinball het volgende:
[..]
Wel een goed plan op zich, ik denk dat ik een nier ga doneren.
lolquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:36 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
*kuch*
check m'n vette tekening!
Hmm.. Ja maar daar is geen vet en wel spieren en om m'n navel is onderhuids vet wat zo verzakt als je ligtquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
lol
maar denk gewoon buikspieroefeningen voor de schuine buikspieren ofzo?
hmmquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:22 schreef shiNinG_staR het volgende:
Oh, net tijdens het trainen kwam ik nog op een idee voor extra mogelijkheid op de site. Ik dacht dat er misschien iets kan worden ingebouwd zodat iedereen (die wil, tenminste) foto's van zichzelf zou kunnen uploaden om te laten zien hoe slank ze nu zijn of voor/na foto's.. en de foto's zijn dan alleen te zien voor de Slank de zomer in-mensen, zodat niet jan en alleman ze te zien krijgt. Ik opper maar wat hoor, maar dit schoot me te binnen..
Ik heb het afgelopen jaar ook als SA gewerkt, aan iets anders, en dat was inderdaad vooral vriendjespolitiek. Maar eigenlijk is dit een veel betere methode.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:31 schreef wendy-tje het volgende:
Dat zijn wel de leuke baantjes, studentassistent. Wat grappig dat die sollicitatie bij jullie zo openlijk verloopt. Hier is het vooral vriendjespolitiek...
jaa spinningquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:25 schreef karoltje het volgende:
Worden jullie ook altijd zo hondsmoe van spinning?
dat is wel goed van jequote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:38 schreef A_L_N_F het volgende:
net 10 km hardgelopen met een snelheid van 13.33 km/h
zo langzaam aan verdwijnt mijn horecaspoiler en zie ik al weer mijn oude sixpack terugkomen
ben nu 3 maanden intensief bezig. vlak voor de batavierenrace begonnen en wil uitbreidden.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:10 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
dat is wel goed van je![]()
ik heb nog exact een maand om in shape te komen
gefeliciteerdquote:Op zondag 25 juni 2006 11:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben gisteren trouwens geslaagd voor mijn examen Lotus. Ik mag nu dus zelfstandig doen alsof ik gewond ben.![]()
Daarna zijn we met zijn allen feest gaan vieren in het huis van een van de groep. Lekker eten, maar ik ben braaf gestopt met eten toen ik vol zat. Meestal heb ik de neiging mijn bord leeg te eten, ook al heb ik geen honger meer. Dat moest ik altijd thuis, mijn bord leegeten, en dat doe ik nu dus nog steeds vaak...
Da's altijd fijn als mensen om je heen merken dat je bent afgevallen, vind ik. Het geeft motivatie om toch door te gaan en/of tevreden te zijn met het resultaat.quote:Op maandag 26 juni 2006 07:59 schreef Quinazoline het volgende:
Ik had gisteren familiedag en aan mijn tantes te horen (die ik iets van een half jaar niet gezien heb) is het toch echt wel aan me te zien dat ik flink ben afgevallen.
Zaterdag had ik een rok gekocht bij Didi, en hoewel ik van rokken vaak wel een kleiner maat kan hebben heb ik nu maat 2 (en dat is 38!) gekocht, die nog best ruim zit. Ik heb het idee dat kledingwinkels de maatjes tegenwoordig expres wat ruimer maken zodat mensen zich blij voelen als ze de kleding aantrekken, alleen dan is het wel raar dat ik die maatjes nooit tegen kwam toen ik nog zwaarder was.
Ik moest weg uit mijn kamer op de University College-campus, en nu heb ik een tijdelijke kamer.quote:Op maandag 26 juni 2006 07:59 schreef Quinazoline het volgende:
Ga je verhuizen dan, Mini_rulez? Dat heb ik even gemist.
Ikkequote:Op maandag 26 juni 2006 08:43 schreef Iksje het volgende:
[..]
Alleen blijven er nog steeds van die minimaatjes hangen voor de uitverkoop, wat natuurlijk minder is. Wie past er nu in jeansmaat 25-26? Of al die XS-jes?![]()
net gemist...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Interessant programma op tv nu van de KRO, "Wat zou jij doen?" over hoe dikkere meisjes omgaan met mannen en relaties. Best herkenbare dingen komen daar naar voren.
wat is je bmi dan?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Hm, ik kom uit op 22 of 23 procent (mijn buikomtrek is 70.5 cm, dat is er net tussenin). Volgens dat tabelletje zit ik dus onder de ideale waarde voor jonge vrouwen. Wat betekent dat nou?
Zie het tabelletje in de openingspost, mijn BMI is toch nog ruim 22. Ben erg klein, dan krijg je dat.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:40 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
wat is je bmi dan?
70,5 lijkt me wel aardig. mijne is 87 cm maar ik ben een man van 1,92 m met 87 kilo
Hier hetzelfde probleem dus, ben 1,58 en als mensen dan horen dat ik in maat 36 pas zeuren ze dat ik helemaal niet hoef af te vallen enzo, maarja, die buik hequote:Op maandag 26 juni 2006 13:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zie het tabelletje in de openingspost, mijn BMI is toch nog ruim 22. Ben erg klein, dan krijg je dat.
Die 70,5 is trouwens bij mijn navel, niet op het smalste punt. Mijn taille- en heupomtrek zijn niet zo groot (respectievelijk 65 en 93), ik heb ook maat 36, maar als je dan maar 1,59 lang bent lijkt dat nog niet erg slank. Dan ben je nét in verhouding, zeg maar.
Ik zou niet teveel waarde hechten aan zo'n meting, dat slaat echt nergens op.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:19 schreef A_L_N_F het volgende:
btw, net hier mijn vetpercentage gemeten: http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm
zit op 18%
nog 3 a 4% teveel dus.
Volgens de site heb ik een vetpercentage van 21, volgens mijn weegschaal een percentagen van 27. Ligt een beetje ver uit elkaar, nietwaar?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:38 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik zou niet teveel waarde hechten aan zo'n meting, dat slaat echt nergens op.
Er wordt niet eens rekening gehouden met je lengte.
hardlopen en daarna crunches.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hier hetzelfde probleem dus, ben 1,58 en als mensen dan horen dat ik in maat 36 pas zeuren ze dat ik helemaal niet hoef af te vallen enzo, maarja, die buik he
Waarom doe je het dan niet andersom? Ik doe altijd eerst kracht en dan cardio, dat werd me ook aangeraden op de sportschool.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:54 schreef A_L_N_F het volgende:
hardlopen en daarna crunches.
werkt vooralsnog redelijk bij mij al moet ik zeggen dat na het hardlopen het echt zwaar is om aan die crunches te beginnen
Hardlopen haat ik, maar ik doe wel aan Bodypump en Bodystep en ben van plan om een Ab King pro te kopen ( met gewone crunches krijg ik na een tijdje last van me rug/nek en denk dat dat met een apparaat wat minder snel zal gebeuren en dat ik dus meer resultaat krijgquote:Op maandag 26 juni 2006 13:54 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hardlopen en daarna crunches.
werkt vooralsnog redelijk bij mij al moet ik zeggen dat na het hardlopen het echt zwaar is om aan die crunches te beginnen
Jup, raden ze bij mijn sportschool ook aan. Dus daarom altijd eerst bodypump en dan bodystep, andersom zou ik ook niet volhouden denk ikquote:Op maandag 26 juni 2006 13:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan niet andersom? Ik doe altijd eerst kracht en dan cardio, dat werd me ook aangeraden op de sportschool.
volgensmij begin je pas na 15 minuten vet te verbranden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan niet andersom? Ik doe altijd eerst kracht en dan cardio, dat werd me ook aangeraden op de sportschool.
ik ben met hardlopen bezig met duurloop dus ik vebrand al veel vet. mijn redenatie is dan omdat mijn lichaam na een tijd harlopen vetreserves aanspreekt mijn lichaam dit ook doet bij crunches. dus zou ik meer vet moeten verbranden. ik heb wel een sixpack maar die zit nog een beetje verborgen om mijn vet in de buikstreekquote:2 de duur van de inspanning
Naarmate de inspanning langer duurt, wordt het aandeel van vet als brandstof groter.
Uit een onderzoek bij een inspanning op 65% van VO2max bleek het aandeel vetverbranding in het begin 39%, terwijl dit aandeel na 120 minuten was opgelopen naar 67%. Let wel, het gaat hierbij om een matige inspanning.
Voor mij gaat dat dus niet op. Ik ben dan wel klein, maar niet fijntjes gebouwd. Nooit geweest en zal ik ook nooit worden. Als ik aan de onderkant van een gezond BMI zit, zie ik er zeer ongezond uit.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zie het tabelletje in de openingspost, mijn BMI is toch nog ruim 22. Ben erg klein, dan krijg je dat.
Die 70,5 is trouwens bij mijn navel, niet op het smalste punt. Mijn taille- en heupomtrek zijn niet zo groot (respectievelijk 65 en 93), ik heb ook maat 36, maar als je dan maar 1,59 lang bent lijkt dat nog niet erg slank. Dan ben je nét in verhouding, zeg maar.
1. Volgens deze link begin je meteen met vet verbranden.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:49 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik ben met hardlopen bezig met duurloop dus ik vebrand al veel vet. mijn redenatie is dan omdat mijn lichaam na een tijd harlopen vetreserves aanspreekt mijn lichaam dit ook doet bij crunches. dus zou ik meer vet moeten verbranden. ik heb wel een sixpack maar die zit nog een beetje verborgen om mijn vet in de buikstreek
mmm misgedacht dusquote:Op maandag 26 juni 2006 15:07 schreef Pinball het volgende:
[..]
1. Volgens deze link begin je meteen met vet verbranden.
2. Met die crunches verbrand je volgens mij nauwlijks vet, dan kan je veel beter 5 minuten langer lopen. Crunches zijn om spieren te bouwen, niet om vet af te breken.
3. En hoe dan ook verband je ongeacht de volgorde evenveel energie. Alleen is het (imo) handiger om je krachttraining te doen als je nog fit bent, zodat je het goed en gecontroleerd kan doen. Dat verkleint de kans op blessures ook nog eens.
Bij mij op de sportschool hoorde ik juist dat je pas na 45 minuten echt vet gaat verbranden.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:46 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
volgensmij begin je pas na 15 minuten vet te verbranden.
dus als ik hargelopen heb ben ik vet aan het verbranden.
dus die crunches zouden dan extra zorgen voor vetverbanding?
Ik weet niet hoe betrouwbaar dat artikel is hoor, misschien is het wel onzin.quote:
Je moet wel om de 2 uur eten hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:00 schreef Innocence het volgende:
Meestal doordeweeks: s'morgens bruine boterham met vlokken, tussendemiddag 2 boterhammen of italiaanse bol met beleg (verschilt nogal), s'avonds stevige maaltijd. Avondmaaltijd bestaat dan uit pasta-, rijstgerecht of aardappelen met vlees en groente.
Geen tussendoortjes dus, (heel soms een cup-a-soupje of een appel) omdat die normaal vooral bestonden uit chips en snoep en ik ze toen maar helemaal afgezworen heb. Fruit moet ik toch meer gaan eten, als ik er dan ook nog mee ga afvallen, zou het helemaal super zijn.
Had ik eigenlijk zelf kunnen bedenken![]()
Had vooral op die site alles 's ingevuld omdat ik de laatste tijd zo ontzettend moe ben en er verder geen duidelijke reden voor is...
Inderdaad, als het kan kun je beter om de twee uur iets lichts eten (of drie keer een maaltijd en drie keer iets kleins) dan drie keer veel eten en verder niks. Ik geloof dat het dan beter verteerd wordt. Het houdt de boel in elk geval op gang.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:04 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Je moet wel om de 2 uur eten hoor![]()
Dat is waar. Maar ben eens aan het zoeken geweest, zou niet weten wat er voor gezonde tussendoortjes zijn om mee te nemen behalve fruit. Een extra boterham kan natuurlijk ook, maar toch...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Inderdaad, als het kan kun je beter om de twee uur iets lichts eten (of drie keer een maaltijd en drie keer iets kleins) dan drie keer veel eten en verder niks. Ik geloof dat het dan beter verteerd wordt. Het houdt de boel in elk geval op gang.
Een pakje knackertjes misschien, een mueslireep of een bakje yoghurt met een lepeltje... Of inderdaad gewoon een extra boterham. Het gaat er maar om dat je stofwisseling op gang blijft.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:17 schreef Innocence het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar ben eens aan het zoeken geweest, zou niet weten wat er voor gezonde tussendoortjes zijn om mee te nemen behalve fruit. Een extra boterham kan natuurlijk ook, maar toch...
Wow, dat vind ik wel knap, dat je het dan zo laat nog bent gaan doen, toppie hoorquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:18 schreef Quinazoline het volgende:
Gisteren was het hardlopen er bij ingeschoten omdat ik geen tijd had voor er een vriendin op bezoek kwam, maar toen ben ik, om kwart voor 23, alsnog een kwartier gaan lopen.
Vond ik eerlijk gezegd ook wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wow, dat vind ik wel knap, dat je het dan zo laat nog bent gaan doen, toppie hoor
Zeg dat het overgrote deel van de verkrachtingen door bekenden gebeurd en dat je dus veiliger bent op de hei dan bij je vrienden.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:22 schreef CherryLips het volgende:
ik geef het op. ik kan niet normaal eten.
kreeg net nog een waarschuwing van m'n moeder dat ik toch echt een propje aan het worden was, en dat dat heel slecht voor me was. en dat ik rechtop moet zitten/staan. en als ik dan zeg 'kom dan gaan we samen zwemmen' dan is het paniek. omdat m'n moeder net zo erg is als ik; liever lui dan moe, en ongemotiveerd. ik heb motivatie nodig, vooral van haar, omdat ik altijd naar goedkeuring van haar zoek, om iets te ondernemen.
stel, ik ga in m'n eentje een eind fietsen, ik krijg commentaar dat ik niet alleen op de fiets het bos/de hei op mag, want ik kan verkracht worden.
Zeg 'Nee, ik ga lopen.' Als hij wel voor komt rijden, stap je gewoon niet in. Je bent 24, wil hij je met geweld in de auto zetten als je weigert in te stappen?quote:ik zeg dat ik naar huis loop van het station, 'Nee, je vader haalt je wel op.'
Het is moeilijk om onder dergelijke invloeden vandaan te komen, maar het is ook een kwestie van je poot stijf houden. Ga eens rare dingen doen: als het snoep is wat alleen jij eet, dus wat voor jou alleen gehaald is ondanks je protest, donder het dan met veel misbaar in de vuilnisbak, bijvoorbeeld.quote:Dat soort geintjes. En dan ligt er in de keuken een la met ongezond snoep, echt ongelooflijk. En dan vindt ze het raar dat ik, ongemotiveerd en zonder discipline, daar niet altijd vanaf kan blijven. Terwijl ze het zelf ook niet kan.
Niet dat iedereen moet meelijnen, maar ze mogen wel mee denken en die snoep niet kopen, of dan iig spul wat ik niet list aanschaffen. Werk even eme! denk ik dan.
Zo, even spuien. Het is weer gezellig hier
zoek 's op cambridge dieet...quote:Op zondag 2 juli 2006 00:29 schreef CherryLips het volgende:
heeft iemand hier misschien ervaring met het south beach dieet? m'n moeder (ik ben zo'n nerd) vind het maar niks, maar ik wil het wel eens proberen, eigenlijk.
Ach meid, kom op, ga gewoon zwemmen met je vriendin volgende week. Het is warm, zo'n verfrissende duik is heerlijk! En als je even om je heen kijkt, zal je merken dat je heus geen 'propje' bent, er lopen meiden zat rond die geen perfect figuur hebben.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:07 schreef CherryLips het volgende:
m'n vriendin vroeg of ik volgende week mee ging zwemmen, maar ik durf me niet meer in badpak te vertonen in het openbaar.
ik ben m'n moeder geworden
Denk je dat je er dat ook goed af kunt houden, als je weer normaal gaat eten?quote:Op zondag 2 juli 2006 15:19 schreef zwahiel het volgende:
[..]
zoek 's op cambridge dieet...
heeft bij mij ook gewerkt, is wel zwaar de eerste week maar daarna valt 't wel mee
Vandaag weer 'n kilo meer afgevallen, ik hang nu op 87Nog maar 8 kg te gaan
uhm, nietquote:Op maandag 3 juli 2006 21:11 schreef Quinazoline het volgende:
Hoe doen jullie dat op dit moment met sporten en het warme weer? Ik zou eigenlijk wel weer willen gaan hardlopen, maar door de warmte is dat nog zwaarder dan anders. En is dat wel verstandig met de smog, of overdrijf ik dan?
Ik heb besloten toch nog maar even te gaan hardlopen. Tis maar 15 minuutjes, dus dat moet ik wel kunnen overleven.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
uhm, nietja, wel veel lopen naar de IJssel toe enzo, om daar te relaxen, maar echt actief sporten doe ik niet met dit weer. Doe wel 's avonds laat nog even me buikspieroefeningen voor ik naar bed ga
Dank je Sylvana! Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben vandaag heel braaf geweest (op een kleine cornetto naquote:Op maandag 3 juli 2006 21:47 schreef Sylvana het volgende:
veel succes djenneke, en als je het 3 jaar geleden kon, kun je het nu ook
Voor hem zal het ook wel niet lekker werken zijn met deze hitte. Misschien kun je hem een glas koel drinken geven, dan voelt ie zich beter en schiet alles beter op.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:21 schreef Quinazoline het volgende:
Pfft, de loodgieter, die een half uur te laat was, schiet maar niet op. Wat ie doet moet natuurlijk wel gebeuren, maar ondertussen wordt het hier steeds warmer en wil ik naar mijn stage toe.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Voor hem zal het ook wel niet lekker werken zijn met deze hitte. Misschien kun je hem een glas koel drinken geven, dan voelt ie zich beter en schiet alles beter op.
Nou ja, zie het voordeel: je kunt nu nog even lekker Fok!kenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Heb ik al lang gedaan, maar hij wilde liever koffie. Dus kreeg ie koffie. En ik snap het ook wel van hem, hij doet ook gewoon z'n werk en tis al relext dat ie 's ochtends kan komen zodat ik niet de hele dag thuis hoef te zijn, maar ik heb echt het gevoel dat ik m'n tijd zit te verdoen hier :).
Ja, maar ik heb fok al uitquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nou ja, zie het voordeel: je kunt nu nog even lekker Fok!ken
Bijt je hier maar eens in vastquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:46 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb fok al uiten de rest van het internet ook.
Jawel hoor, het is algemeen bekend dat mensen met dit weer ook dikkere vingers hebben etc. Je lichaam houdt dus inderdaad vocht vast. Ik ben ook weer wat aangekomen, maar dat gaat er vanzelf wel weer af.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar je zweet je met dit weer toch rot, dan kun je toch geen vocht vasthouden?![]()
![]()
ik heb helemaal geen last van dikke enkels of vingers, maar toch val ik niet afquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:15 schreef djenneke het volgende:
Bij mij is alles ook allemaal wat dikker hoor. Met name mijn enkels, voeten, en vingers. Is heel normaal als het zo warm is. En dat betekent dus zelfs ook wat extra gewicht (vocht weegt veel)
Misschien drink je ook heel veel?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb helemaal geen last van dikke enkels of vingers, maar toch val ik niet af
terwijl ik met dit weer supergezond eet( meloen, druiven, komkommer, ananas, aardbeien) en 's avods ook niet echt veel eet, maar wel gezond, zoals vanavond macaroni met veel groenten, ) En ik loop veel ( ga niet naar sportschool met dit weer) maar toch val ik maar niet af
Geen kritiek opgevatquote:Op maandag 3 juli 2006 00:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Denk je dat je er dat ook goed af kunt houden, als je weer normaal gaat eten?
Geen kritiek hoor, gewoon een vraagje.
ik kan dus skaten wat ik wil en geloof niet dat er iets vanaf gaat...........quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben gisteren voor het eerst gaan skeleren. Tering zeg dat is ook echt inspannend. Het zweet droop van me af. En ben al bijna 2 kilo kwijt na anderhalf uur skaten. Kon net amper mijn bed uitkomen van de spierpijn.
Je kunt je bij Troel aanmelden om in het lijstje van de OP te komen. Duurt een paar dagen, maar dan heb je ook wat.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:23 schreef miesjuh het volgende:
Miesjuh meldt zich(weer)
Heb me vorige week voorgenomen om op 5 juli(vraag me niet waarom) te beginnen met mijn afvalrace...
Nou zit het vandaag al niet mee, want vandaag begon weer de maandelijkse periode (lees; zoete trek), maaaaaar heb heel gezond gegeten!!
Zojuist mezelf echt moeten bedwingen om NIET die chocokokoskoekjes() te nemen, maar heb uiteindelijk de komkommer gepakt en in van die mooie rechthoekige staafjes gesneden en vervolgens heerlijk opgepeuzeld!!
Miesjuh: lengte 1m68, BMI 22,6, start 63,3, huidig 63,3, streven 58, afgevallen 0 ()
dat heb ik dus met druiven, gisteren naar de ijssel ook een bak druiven meegenomen, heerlijkquote:Op woensdag 5 juli 2006 08:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat ik zelf ook lekker vind als gezond tussendoortje zijn cherrytomaatjes. Je kunt ze net zo achteloos in je mond stoppen als snoepjes, maar ze zijn een stuk gezonder.![]()
Ik heb een hekel aan de pitjes, en die zitten zelfs vaak in 'pitloze' druiven.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat heb ik dus met druiven, gisteren naar de ijssel ook een bak druiven meegenomen, heerlijk
ik heb altijd pitloze druiven en heb ook echt nog nooit een pitje gehad erinquote:Op woensdag 5 juli 2006 09:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan de pitjes, en die zitten zelfs vaak in 'pitloze' druiven.![]()
Dan heb ik zeker alle pitloze druiven met pit te pakken, heb ik weer...quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb altijd pitloze druiven en heb ook echt nog nooit een pitje gehad erin
ik ben verbrand op me rug, dus buikspieroefeningen op de Ab king Pro deden echt gruwelijk zeer, dus snel weer mee gestopt
Dat had ik ook! De weegschaal gaf opeens een stuk minder aan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:18 schreef shiNinG_staR het volgende:
Jeej, na dagenlang rond de 68/69 () geschommeld te hebben gaf de weegschaal vanochtend weer braaf de 67.5 aan.. was denk ik dus vooral vocht ofzo
.
Ik was vanochtend ook ineens een kilo lichter dan dit weekendquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat had ik ook! De weegschaal gaf opeens een stuk minder aan.Ik ben niet de enige dus.
O ja, laat ik dat er ook maar inzetten danquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:23 schreef miesjuh het volgende:
Miesjuh meldt zich(weer)
Heb me vorige week voorgenomen om op 5 juli(vraag me niet waarom) te beginnen met mijn afvalrace...
Nou zit het vandaag al niet mee, want vandaag begon weer de maandelijkse periode (lees; zoete trek), maaaaaar heb heel gezond gegeten!!
Zojuist mezelf echt moeten bedwingen om NIET die chocokokoskoekjes() te nemen, maar heb uiteindelijk de komkommer gepakt en in van die mooie rechthoekige staafjes gesneden en vervolgens heerlijk opgepeuzeld!!
Miesjuh: lengte 1m68, BMI 22,6, start 63,3, huidig 63,3, streven 58, afgevallen 0 ()
je bent even lang als ikquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
O ja, laat ik dat er ook maar inzetten dan
Djenneke lengte: 1.68m, BMI 22, start 59,0 kg, huidig 59,0 kg, streven 55,0 kg
Ik moet alleen nog even een nieuwe weegschaal kopen, dat ga ik morgen doen. Misschien dat ik daar wel een iets ander gewicht op heb, maar dat zien we dan wel weer...
Maar dat zegt toch helemaal niks? Jullie hebben echt niet allemaal dezelfde bouw hoor. Het gaat er toch om dat je je lekker voelt bij het gewicht dat je hebt, en niet of anderen nog dunner zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:31 schreef CherryLips het volgende:
ik zie nu trouwens dat er meer zijn met ongeveer dezelfd elengte, of langer, maar die een lager streefgewicht hebben
Of van die geschrapte worteltjes.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat ik zelf ook lekker vind als gezond tussendoortje zijn cherrytomaatjes. Je kunt ze net zo achteloos in je mond stoppen als snoepjes, maar ze zijn een stuk gezonder.![]()
Maar wie zegt dat die streefgewichten ook gehaald worden?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:31 schreef CherryLips het volgende:
ik zie nu trouwens dat er meer zijn met ongeveer dezelfd elengte, of langer, maar die een lager streefgewicht hebben
Zegt helemaal niks. Bij 58 kilo heb ik bijvoorbeeld echt een mooi figuur (1,60m lang) maar een collega van me (1,75m) heeft dan echt een stevige buik.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:31 schreef CherryLips het volgende:
Maar 1,75 en 1,60 zijn dan ook niet ongeveer de zelfde lengte hequote:Op donderdag 6 juli 2006 08:20 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Zegt helemaal niks. Bij 58 kilo heb ik bijvoorbeeld echt een mooi figuur (1,60m lang) maar een collega van me (1,75m) heeft dan echt een stevige buik.
Hangt helemaal af van je bouw.
Goed gedaan!quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:35 schreef Aarde het volgende:
de weegschaal heeft de 75 gehaaldtijd om te stoppen
En dat was nou precies mijn puntquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:10 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar 1,75 en 1,60 zijn dan ook niet ongeveer de zelfde lengte he. Maar ik denk inderdaad ook dat dat erg van de bouw af hangt.
Oja,quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:20 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
En dat was nou precies mijn punt![]()
Met welk gewicht je slank bent is voor iedereen andersBij dat gewicht ben ik dus slank en mijn veel langere collega dus niet. Puur verschil van bouw.
ah okquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:20 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
En dat was nou precies mijn punt![]()
Met welk gewicht je slank bent is voor iedereen andersBij dat gewicht ben ik dus slank en mijn veel langere collega dus niet. Puur verschil van bouw.
Volgens mij hangt het er ook vanaf hoe je vet over je lichaam verdeeld is, zeg maar. Ik heb het geluk dat het redelijk gelijk verdeeld wordt, dus als er wat bij komt wordt alles hooguit een klein beetje steviger maar blijft de boel wel in verhouding, dus zie je het verschil niet zo snel. Sommige mensen blijven op de rest van hun lichaam gewoon slank maar krijgen ergens een soort ophoping (quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:20 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Zegt helemaal niks. Bij 58 kilo heb ik bijvoorbeeld echt een mooi figuur (1,60m lang) maar een collega van me (1,75m) heeft dan echt een stevige buik.
Hangt helemaal af van je bouw.
dank je welquote:
Wel opletten daarmee he! Want dat is juist het gevaar, dat je gaat jojo-en en dat is volgens mij nog minder gezond dan concequent een paar kilo te veel wegen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:24 schreef Aarde het volgende:
[..]
dank je wel![]()
wel irri dat het vet niet precies daar volledig weggaat waar je wilt maar gewoon op allerlei plekkenmaar toch blij dat het eraf is en weer wat meer kan gaan eten
het was er afgelopen 2 jaar langzaam bijgekomen. met wat minder troep (lees chinees, mc donald's) moet het goed te doen zijnquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:26 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wel opletten daarmee he! Want dat is juist het gevaar, dat je gaat jojo-en en dat is volgens mij nog minder gezond dan concequent een paar kilo te veel wegen.
goed van je hoor en veel succes met op dit gewicht blijvenquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:31 schreef Aarde het volgende:
[..]
het was er afgelopen 2 jaar langzaam bijgekomen. met wat minder troep (lees chinees, mc donald's) moet het goed te doen zijn
dank je welquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
goed van je hoor en veel succes met op dit gewicht blijven
nog veel, laatste tijd wil het niet echt lukken, ook al eet ik gewoon gezond, val niet af, dus ben nog maar 0,9 afgevallen van de 7,6 kgquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:14 schreef Aarde het volgende:
[..]
dank je weljij met afvallen nog denk ik? hoeveel moet je nog
Djenneke: lengte: 1.63m, BMI 22,8 start 60,5 kg, huidig 60,5 kg, streven 55,0 kgquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:16 schreef djenneke het volgende:
Nou, ik heb net de nieuwe weegschaal gekocht... bleek dat de oude het echt niet meer goed deed...
Ik weeg 60,5 ipv 59,0... maar een verschil van 1,5 kg
Een BMI van 22,8 dus
Je moet meer eten. Volgens mij is je lichaam in paniek. "IEKS, de hongerzomer van '06"quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nog steeds niet of ik nou een beetje gezond bezig ben of niet, volgens mij eet ik alleen maar ongezonder. Gisteren had ik weinig gegeten (ook niet goed) en toen zaten we 's avonds aan de patat![]()
En vandaag heb ik 2 bananen-smoothies op met ananas en melk, een boterham met vlokken (bij gebrek aan iets anders), wat glazen ice tea en als avondeten aardappelen met worteltjes, en net twee chocolaatjes tijdens GTST.
Als ik dit zo teruglees vind ik het niet eens zo raar dat ik niet afval
Da's grappig, dat was ik namelijk ook van plan.. had al helemaal mn menu samengesteld en we zouden naar de McDrive rijden. Maar toen deed de auto het nietquote:
quote:Op zondag 2 juli 2006 00:07 schreef CherryLips het volgende:
m'n vriendin vroeg of ik volgende week mee ging zwemmen, maar ik durf me niet meer in badpak te vertonen in het openbaar.
ik ben m'n moeder geworden
Sorry, maar, wat een gelul zeg.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:50 schreef CherryLips het volgende:
en banaan is zowieso geen succes als je niks met die energie doet. eigenlijk moet je gewoon de hele dag bruin brood en groentes zoals broccoli en spinazie eten.
Mmmm.
Dat is wel zo, maar daarom zei ik ook 'matig en gevarieerd'. Elke dag een avocado lijkt me lijntechnisch ook niet zo'n succes.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:26 schreef Maeghan het volgende:
Iedere dag een banaan is toch 700 kcal in de week, wat voor een onsje aan lichaamsgewicht staat toch? Het was toch zo'n 7000 kcal voor een kilo gewichtsverlies?
Nee, maar dan zijn 4 appels even erg. Of een halve snickers. Of 2 handjes chips.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:34 schreef CherryLips het volgende:
In banaan zaten idd vrij weinig vezels dacht ik dat ie zei, maar als je veel beweegt enzo is banaan goed. maar als je een zittend bestaan leidt, dan is het geen strak plan om elke dag 1 of 2 banenen naar binnen te werken.
En snelle, makkelijke, houdbare alternatieven waarvoor je alleen een waterkoker nodig hebt zijn aardappelpuree, mie en noodles (conimex), of couscous.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb al wel aardig door hoeveel pasta/rijst ik voor mezelf moet koken om niet te veel te hebben. Dat was ook nog wel lastig omdat het zo verschrikkelijk weinig lijkt. Maar dat gaat me dus al wel steeds beter af.
als je groente koopt gewoon 200 gram rauw aanhouden voor jezelfquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef Quinazoline het volgende:
Het gaat me er juist om wat ik daarbij moet eten. Rijst, mie, noodles etc. kun je allemaal wel netjes afpassen. Maar de meeste groentes, saus, vlees ed niet. Daar heb ik iedere keer een probleem mee, omdat de porties allemaal niet geschikt zijn voor 1 persoon.
Bij de AH verkopen ze allerlei roerbakgroenten in zakken van 400 gram, dat is precies 2 porties.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef Quinazoline het volgende:
Het gaat me er juist om wat ik daarbij moet eten. Rijst, mie, noodles etc. kun je allemaal wel netjes afpassen. Maar de meeste groentes, saus, vlees ed niet. Daar heb ik iedere keer een probleem mee, omdat de porties allemaal niet geschikt zijn voor 1 persoon.
Ik eet een courgette gewoon helemaal op.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:37 schreef Quinazoline het volgende:
Dus dan koop ik een courgette om in tomatensaus te flkkeren, maar dan heb ik weer een stuk courgette over.
Ik heb ook aan skaten zitten denken, maar ik heb nu dat abonnement bij de sportschool, dus ik ga daar maar vaak gebruik van maken, het is er duur genoeg voor...quote:Op zondag 9 juli 2006 09:37 schreef Quinazoline het volgende:
Gisteren toch maar gaan skaten, ondanks dat ik geen zin had. Het viel me niet tegen, ben denk ik een uur en 15 min. bezig geweest. Nu heb ik alleen een beetje last van mijn enkel, en verder niks geen spierpijn.
Ik heb wel het idee dat ik er steeds minder houterig uit begin te zien op skates.
Ik heb hier in Zeist geen sportabbonement. Het abbonement dat ik heb was ook zo goedkoop dat ik het er al lang uit heb, gelukkig. Ik sportte namelijk in Eindhoven op de TU/e bij mijn vriend, maar die zit vanaf september in het buitenland voor stage, dus ik moet nog wel bedenken hoe ik als het weer weer slechter wordt aan mijn beweging ga komen. Maar dat zien we dan wel weer denk ik. Ik zit nog steeds te twijfelen om weer te gaan volleyballen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb ook aan skaten zitten denken, maar ik heb nu dat abonnement bij de sportschool, dus ik ga daar maar vaak gebruik van maken, het is er duur genoeg voor...![]()
Zonnesteek kan het ook niet zijn, want ik heb nog amper zon gezien. Alleen iets van een maand terug een middag.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Raar, zo voel ik me ook al een paar dagen.. volgens mij heb ik een soort zonnesteek opgelopen ofzoWas vanochtend ook heel misselijk..
Heb het al vaker gezegd, maar je hoeft echt niet aan te komen op vakantie: zorg gewoon dat je BASIS goed is, en daarnaast kun je gerust extra's nemen. Met de extra beweging van het lopen naar bezienswaardigheden/winkels/zwembad en het dansen erbij, kom je dan als het goed is niet aan. Ontbijt normaal, eet normale magere lunch, drink overdag water en thee e.d. en 's avonds gewoon normale maaltijd. Als je écht trek hebt in iets, kun je het gerust nemen, probeer alleen niet uit gewoonte te eten of of omdat iedereen iets neemt. En kies het slim. Neem een sorbetijsje, in plaats van een enorme bananensplit oid, als je dat allebei lekker vindt. Of deel een groot, vet toetje met iemand, zodat je je niet verplicht voelt om alles op te eten. Drink gewoon alleen een cocktail als je daar trek in hebt, en sla 'm niet gedachteloos achterover maar geniet ervan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:37 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vervelend dat je je zo ziek voelt, zou toch maar naar de dokter gaan hoor. Je kan wel op internet gaan rondzoeken naar vergelijkbare klachten, maar de dokter ziet het meestal toch het beste.. en je bent van die onzekerheid af.
Verder gaat het hier wel goed, niet veel trek met die hitte (zegt bij mij niet zoveel, normaal heb ik bijna de hele dag wel trek) en drink veel water. Alleen maak ik me een beetje zorgen over de vakantie, want ik kan daar natuurlijk niet trainen.. Ik probeer wel veel baantjes te zwemmen, maar ik ben niet zo'n zwemster eigenlijk. En 's avonds natuurlijk de hele nacht dansen, maar vraag me af of dat opweegt tegen al die zoete cocktails en het eten (we hebben all-in, dus de verleiding is groot)..
Jaa, dat had ik ook wel bedacht.. goed om te horen dat jij op die manier niet bent aangekomen op vakantie, hopelijk gebeurt dat bij mij dan ook nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd, maar je hoeft echt niet aan te komen op vakantie: zorg gewoon dat je BASIS goed is, en daarnaast kun je gerust extra's nemen. Met de extra beweging van het lopen naar bezienswaardigheden/winkels/zwembad en het dansen erbij, kom je dan als het goed is niet aan. Ontbijt normaal, eet normale magere lunch, drink overdag water en thee e.d. en 's avonds gewoon normale maaltijd. Als je écht trek hebt in iets, kun je het gerust nemen, probeer alleen niet uit gewoonte te eten of of omdat iedereen iets neemt. En kies het slim. Neem een sorbetijsje, in plaats van een enorme bananensplit oid, als je dat allebei lekker vindt. Of deel een groot, vet toetje met iemand, zodat je je niet verplicht voelt om alles op te eten. Drink gewoon alleen een cocktail als je daar trek in hebt, en sla 'm niet gedachteloos achterover maar geniet ervan.
Ik ben vorig jaar voor het eerst op vakantie niet aangekomen, terwijl ik iedere dag een toetje op heb, doe ik thuis nooit, en zelfs weleens een kop thee met een gebakje heb genomen als ik daar trek in had, doe ik thuis ook nooit. Maar die gewoonte van water drinken overdag en zo veel mogelijk lopend doen en dan gewoon lekker nemen waar je echt trek in hebt, dat scheelde blijkbaar echt enorm. Normaal kom ik altijd een tot twee kilo per week aan op vakantie.
En wat denk je dat er anders is als je SBD doet? Als je een dieet volgt wat voorgeschreven is en je gaat met een groep naar de Burger King, ga je dan naar het plafond zitten staren terwijl iedereen eet?quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:25 schreef CherryLips het volgende:
Maar vandaag weer gezondigd; maandag had ik al een patatje op, vanavond ben ik met een groep naar de burger king geweest, waar ik alleen een hamburger heb genomen. en dan om een uur of elf een ijsje. dus erg gezond ben ik weer niet bezig. ik zit er serieus aan te denken om 't south beach dieet eens te proberen.
ik kan ook helemaal niks
Precies! Het "toch al mislukt" gevoel is niet het gevoel wat je erbij moeten hebben. Zie het als een soort "mini beloning", omdat je je juist dagenlang netjes hebt gehouden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:06 schreef teigan het volgende:
ik sluit me in dat opzicht aan bij jack4ya...
als je dan zondigt, geniet er met volle teugen van.... Dan pak je alles veel makkelijker op..
Als je je schuldig voelt kun je net zo goed dooreten onder het mom van "alles is toch al mislukt" ...
ennuh, 4 winegums, kom op zeg, zoveel is dat niet..
Wow! wel 4 winegums!quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:11 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb gesnoept vandaagNiet veel, maar toch voel ik me er schuldig over
Gewoon 4 winegummetjes, niets bijzonders eigenlijk maar ik ben het gewoon niet gewend meer
Eigenlijk moet ik nu ook nog trainen, maar heb er echt even geen puf voor.. dus ga maar eventjes denk ik.
Ik heb best interesse!, maar is het forum niet zo dat er meer mensen van kunnen leren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:36 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
-knipje-
Zorg wel dat je goed traint als je traint. Er zijn 3 soorten trainingen conditie, extra massa en extra spierkracht. Het is een ontzettend lang verhaal om precies uit de doeken te doen hoe het zit, en per persoon is het ook verschillend.
Maar als je het weten wilt check dan even mijn email/msn voor info.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:51 schreef jack4ya het volgende:
Wat dat van Naief_And_Nasty ?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:49 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik heb best interesse!, maar is het forum niet zo dat er meer mensen van kunnen leren?
Anyway ik stuur je een mailtje... <- toch maar via forum...
Een honkbalknuppel pakken en ze één voor één het huis uit slaan...quote:
Misschien kom ik terug ja , maar ik weet nu al dat iedereen die sport een verschillende benadering nodig heeft.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:56 schreef jack4ya het volgende:
Daarom zei ik dat ook... we zullen zien of hij nog terug komt.
een ontzettend lang verhaal? wat 'n gelul zeg.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:36 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Zorg wel dat je goed traint als je traint. Er zijn 3 soorten trainingen conditie, extra massa en extra spierkracht. Het is een ontzettend lang verhaal om precies uit de doeken te doen hoe het zit, en per persoon is het ook verschillend.
Maar als je het weten wilt check dan even mijn email/msn voor info.
Heb jij een korter verhaal? Kom maar op...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
een ontzettend lang verhaal? wat 'n gelul zeg.
Vet zet zich niet om in spieren hoor... Vetcellen zijn vetcellen, spierweefsel is spierweefsel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:36 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Dames het is zinloos om een lager gewicht te willen. Als je slank wilt worden moet je veel trainen en gezond eten maar je wordt absoluut niet lichter.
Integendeel je vet zet zich om in spieren en spieren (mocht je het nog niet weten) spieren zijn zwaarder dan vet.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |