Ik heb hetzelfde probleem gehad en ben aangekomen met veel, vaak en gezond eten en dat gecombineerd met zware krachttraining (zoals al genoemd is in dit topic). Ik heb een website over afslanken en daar staat ook een heel stuk over aankomen op. Zie
http://www.slank-en-sterk.nl/ en dan onder het kopje 'aankomen'. Inmiddels ben ik ook gediplomeerd gewichtsconsulent, mocht dat meer vertrouwen scheppen
![]()
en aan supplementenverkoop doe ik niet - alles is
pro Deo.
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:34 schreef amornl87 het volgende:Door de "moeilijke periode" die ik nu heb, ben ik niet in staat om te sporten, heb veels te weinig energie daarvoor. Weet wel zeker dat mn "BMI" oner het gemiddelde ligt.
Is het echt waar dat je van sporten (fitness)
DIKKER wordt?? Ik voel me ook gewoon dun
![]()
voelt eigenlijk niet zo goed.
Van sporten an sich word je niet dikker of dunner. Het ligt er puur aan hoe je eet en wat voor sport je erbij doet. Van krachttraining en méér eten dan je verbrandt wordt je zwaarder en gespierder. Maar als jij nu te moe/futloos bent om te sporten, dan kun je ook beginnen met alleen meer eten (je kunt in 6 maaltijden per dag echt veel binnenkrijgen hoor, ook als je per keer niet zoveel kunt eten).
Reken je BMI eens uit (kan ook op mijn site) en post het hier. Want als je je echt zo weinig energie hebt, kan dat best komen door extreem ondergewicht. Dat heeft ook invloed op je psyche. Zo raak je makkelijk in een vicieuze cirkel als je door een andere oorzaak (bijv. ziekte of liefdesverdriet) een tijdlang niet voldoende kunt eten.
quote:
Als je ze náást je gewone eten neemt, leveren ze extra energie, dus in die zin klopt het dat je ervan aan kunt komen. Maar ik denk dat je beter eerst kunt proberen of je met gewoon eten aan voldoende energie komt. Ook daarmee kun je (gezonde) 'calorieënbommen' maken, die makkelijk weg te krijgen zjin, bijv. een klein handje havermout roeren in een glas halfvolle melk en dat gelijk wegklokken (voordat de havermout voltrekt met melk en te dik wordt om eenvoudig te drinken). Nog veel goedkoper ook