abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39707484
ik moet nodig een paar kilootjes kwijt. nou hou ik niet echt van hongerlijden, maar in hoeverre werkt gezond eten. zo heb ik vanavond als avondeten een halve liter magere yoghurt met 2 bananen en wat ijsklontjes gestaafmixed en gegeten, nadat ik 2 uur gefiets heb. als ik het nou volhoud om ipv avondeten een salade of zo'n yohgurt/fruit-shake te eten, helpt dat dan? of is fruit met yoghurt ook nog vrij zwaar? en mag je op zo'n slade dan ook wat feta doen, en wat olijfolie? ik heb er eigenlijk geen verstand van.
pi_39707848
En jij denkt dat wat je nu doet onder gezond eten valt? Als dit jouw idee van gezond eten is durf ik je op een briefje te geven dat je het niet lang vol gaat houden en dat het gewicht er hoogstwaarschijnlijk snel genoeg weer aan zit.

Als je echt per se een kleine hoeveelheid kwijt wilt in een zo kort mogelijke tijd kun je nog het beste iets als modifast gebruiken denk ik. Dat bevat tenminste nog toegevoegde voedingsstoffen en ontregelt je ritme verder niet.

Echter, ik raad je aan om gewoon gezond te gaan eten en je lichaam niet uit te hongeren. Hongerlijden en dan ook nog eens veel sporten is je lichaam uithongeren en dat kost je spieren en vocht, niet alleen vet.

Eet gewoon iedere dag voldoende brood, vier tot zes boterhammen per dag met mager beleg (rosbief, kipfilet, rookvlees, tonijn, hero d'light jam) en avondeten bestaande uit genoeg aardappels/rijst, 75 gram vlees en minimaal twee ons groente. Tussendoor kun je onbeperkt rauwkost eten en fruit als je trek hebt (watermeloen is heerlijk met dit weer en je komt er niks van aan), verder zijn rijstewafels een goede optie voor tussendoor, of een bakje magere yoghurt oid. Verder voldoende water/thee/koffie, en niet te veel frisdrank of vruchtensap.

Beweeg iedere dag een uurtje. Bij minder intensieve beweging verbrand je meer vet, dus ga iedere dag een stuk wandelen. Eigenlijk is iedere beweging goed. Cardio is ook gezond en je verbrandt veel kcal en verhoogt je verbranding. Ook na cardio blijft je verbranding hoger. Van krachtsporten krijg je meer spieren en die verbruiken meer energie, dus ook dan kun je meer eten of je valt makkelijker af.

In ieder geval niet raar gaan eten. Mocht je niet snel genoeg afvallen, dan kun je beter wat meer gaan sporten dan minder gaan eten. Je lichaam heeft namelijk wel voedingsstoffen nodig en heeft ook vet nodig om af te kunnen vallen.

Edit: dat gaat trouwens snel genoeg hoor, met gezond eten en beweging, als je verder gezond bent. Ik ben een paar jaar geleden alleen door iedere dag een uur wandelen en daarbij een klein beetje op m'n eten letten (al at ik nog wel een ijsje tussendoor af en toe oid) een kilo per week afgevallen. Als ik 'lijn' streef ik ernaar 1600 tot 1800 kcal te consumeren. Dat is niet weinig voor een vrouw. Voor een man zou dat uitkomen op rond de 2000 a 2200 kcal per dag. Daarmee val je dus al best snel af. Veel sneller is überhaupt niet gezond, omdat daarbij gifstoffen en giftige vitamines (A, D, E, en K) die in je vet zijn opgeslagen vrijkomen. Dit kan het beste maar niet te snel gebeuren. Om deze reden is veel water drinken ook belangrijk.

Verder kan het drinken van groene thee, al dan niet met ginseng, het proces ondersteunen. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die groene thee drinken sneller afvallen. Geen idee waarom, maar ook mijn persoonlijke ervaring is dat het werkt.

Als je wilt weten wat je binnenkrijgt kun je dat bijhouden op verschillende sites, zoals www.overgewicht.nl en dan de eetmeter, of je kunt de eet- en beweegwijzer van het voedingscentrum bestellen (of even van iemand anders vragen).

[ Bericht 12% gewijzigd door Maeghan op 10-07-2006 23:30:57 ]
Sanity is (not) statistical
pi_39708179
nou ja, bananen zijn misschien niet echt gezond, maar ik was van plan om het met veel verschillende fruitsoorten te doen, en het leek me wel gezond ja. mijn lunch is meestal brood met kaas en sla en tomaat, dat leek mij ook niet verkeerd. en ik zeg al dat ik niet van hongerlijden hou en ook zeker niet van plan was mezelf uit te hongeren. het hoeft trouwens ook niet in korte tijd hoor, ik wil zo'n 5 a 10 kilo kwijt en het maakt me niet uit of dat een half jaar duurt of langer.

drinken moet ik wel op letten, maar ik probeer zoveel mogelijk water te drinken ipv sap of fris. hier in duitsland kun je helaas ook veel te weinig light drank krijgen, alleen cola maar dat lust ik niet.

en ik heb al lang het voornemen om sport te gaan doen, maar zo'n workout in de sportschool trekt me niet echt, daar mis ik toch een beetje het spelelement, maar een alternatief heb ik ook niet. ik ga wel regelmatig een stuk skaten, en ik probeer niet altijd de korstste weg naar huis te fietsen. als ik dan nou elke dag zou doen, dan had ik sowieso al een uur beweging. maar dat is nog geen sport, dat is gewoon fietsen.
pi_39708521
Als je je avondeten vervangt door fruit en yoghurt of iedere keer een salade, dan krijg je gewoon eenzijdige voeding binnen. Dat is gewoon haast niet vol te houden weken achter elkaar. Bananen op zich zijn wel gezond hoor, daar niet van. Fruit is prima, maar niet als avondeten.

Met uithongeren bedoel ik niet alleen dat je zelf honger ervaart, maar gewoon het feit dat je je lichaam te weinig voedingsstoffen biedt. Hoewel je je daar lange tijd gewoon goed bij kan voelen, zijn de voorraden in je lichaam niet oneindig. Na een aantal weken kun je je dan toch lusteloos gaan voelen bijvoorbeeld. Ook het verlies van spieren merk je niet meteen. Je ziet je gewicht op de weegschaal dan wel afnemen, maar je verliest niks wat je kwijt wilt als je veel gaat sporten op weinig eten.

Iedere dag een uur fietsen is ook beweging. Je hoeft niet per se intensief te sporten, matig intensief bewegen is voldoende. Het zou mooi zijn om erbij te sporten natuurlijk, maar het kan ook zonder.

Van light dranken schijn je achteraf ook meer trek in zoetigheid te kunnen krijgen, dus mss. is het maar beter dat je dat niet zo vaak drinkt. Ik weet niet wat ze in Dld hebben dat een beetje lekker is en caloriearm, maar zonder kunstmatige troep. Helaas. Zelf drink ik wel als 'sportdrank' appelsap half om half met water. Scheelt ook veel kcal, maar het is toch weer wat anders.

Ik zal je wat goed nieuws vertellen, vijf tot tien kilo is voor een man goed te doen in twee tot drie maanden, zonder al te veel moeite! Mannen hebben namelijk het gigantische voordeel dat ze veel sneller afvallen dan vrouwen. En dan hoef je er niet eens bij te sporten (wel bewegen) als je dat niet wilt, maar gewoon een beetje slim je eten uit te kiezen.

Je hoeft niet naar de sportschool natuurlijk, je kan ook zelf gaan hardlopen (genoeg sites met startschema's), fietsen, met de hond (van de buren) gaan wandelen, zwemmen, of wat dan ook. Of een leuke teamsport in de buurt, of misschien skatetochten?

Anders misschien toch eens de sportschool proberen, maar dan groepsfitness? Dat gehang in zo'n gymzaal vond ik ook vreselijk, maar persoonlijk vind ik de programma's van les mills wel heel fijn eigenlijk (www.lesmills.com). Uitdagend en niet saai. En ik ben in drie maanden toch al een maat kwijt zonder daarbij te hoeven lijnen, dat is ook fijn.

En anders, je zegt spelelement, misschien www.eyetoykinetic.com een optie?

[ Bericht 5% gewijzigd door Maeghan op 11-07-2006 00:18:02 ]
pi_39714209
Bah, kheb de hele nacht slecht geslapen omdat mijn buik niet doet wat ie zou moeten doen. Continu rommelen en een beroerd gevoel. Soms trekt het weg, maar zodra ik ook maar een slokje water neemt begint het weer. Vandaag dus niet naar stage, terwijl ik daar bezig ben met mijn laatste dagen practisch werk. Als ik vandaag niet ga dan haal ik het niet om voor vrijdag (als ik op vakantie ga) de dingen af te ronden en dan heeft het ook geen nut om morgen te gaan en ik moet ook nog mijn hele verslag maken en mijn werkplek is nog een enorme rotzooi en mijn begeleider is er vandaag wel weer en die wil natuurlijk weten wat ik gedaan heb enz.

Wat moet je doen als je van alles misselijk wordt? Maar niet eten?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_39714518
Als je ziek bent, is het logisch dat je lichaam geen eten wilt. Het wil namelijk al z'n energie steken in het herstel. Gaan zitten eten omdat je toch genoeg binnen wil hebben, lijkt me nu niet zo'n goede optie. Fruit, soep of wat yoghurt zou je in de loop van de dag kunnen proberen, dat is licht verteerbaar.
Geef je lichaam gewoon wat rust, die stage komt ook wel goed dan. Kan je telefonisch contact opnemen met je begeleider daar?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:34:48 #257
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_39714620
Vervelend dat je je net op zo'n drukke dag ziek bent...

Je zou het eten kunnen overslaan, al zou ik wel proberen wat lichte dingen naar binnen te werken. En blijf drinken, dat is wel heel belangrijk.

Is het niet mogelijk je vakantie één dagje uit te stellen? Al denk ik niet dat je morgen wel weer helemaal beter bent trouwens, dus al had het nut, het is nog maar de vraag of het lukt naar je stage te gaan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_39714951
Ik ga maar een paar dagen, met mijn vriend en zijn zussen en aanhang hun ouders opzoeken dus uitstellen zit er niet echt in. Als mijn vriend en ik niet gaan hebben ze trouwens geen chauffeurs, dus dat is ook geen optie. En het is ook allemaal niet zo'n drama met mijn stage, maar het paste allemaal perfect in de planning. En nu dus niet meer, dus dan ben ik weer later klaar. Ik heb net maar wat yoghurt gepakt en ga nu thee zitten en dan zie ik het wel. Beetje in bed liggen denk ik en nadenken over mijn verslag. Slapen lukt toch niet.

En maar even mijn begeleider mailen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:04:36 #259
12913 GreatWhiteSilence
pi_39744500
Grr, ik ben nu alweer een halve week 64,6 Ik dacht dat ik wel zou blijven afvallen toen ik de 63,7 zag, maar dat valt toch een beetje tegen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_39746426
foutje
pi_39746450
Nog steeds ziek natuurlijk. Ik weet niet wat het is, maar ik ben alleen maar misselijk en heb kramp in mijn maag. Alles wat ik eet blijft wel netjes zitten, maar ik proef er helemaal niks van en het veranderd ook niks aan die kramp. Mijn vriend komt me dus zo ophalen zodat ik niet in mijn eentje ziek hoef te zijn. Hoop dat ik wel op tijd beter ben voor de vakantie.
Als er iemand deze klachten herkend en weet wat ik moet doen hoor ik het trouwens graag, want ik vind het niet erg genoeg om mee naar de dokter te gaan, maar als het opgelost kan worden hoor ik het graag.
pi_39760132
Vervelend dat je je zo ziek voelt, zou toch maar naar de dokter gaan hoor. Je kan wel op internet gaan rondzoeken naar vergelijkbare klachten, maar de dokter ziet het meestal toch het beste.. en je bent van die onzekerheid af.
Verder gaat het hier wel goed, niet veel trek met die hitte (zegt bij mij niet zoveel, normaal heb ik bijna de hele dag wel trek ) en drink veel water. Alleen maak ik me een beetje zorgen over de vakantie, want ik kan daar natuurlijk niet trainen.. Ik probeer wel veel baantjes te zwemmen, maar ik ben niet zo'n zwemster eigenlijk. En 's avonds natuurlijk de hele nacht dansen, maar vraag me af of dat opweegt tegen al die zoete cocktails en het eten (we hebben all-in, dus de verleiding is groot)..
  Nerd met benen woensdag 12 juli 2006 @ 23:05:47 #263
18073 miss_bleu
pi_39771357
Ik ben echt onwijs aan het jojo-en. Heb met een collegatje besloten om bij ons op het werk 2 keer in de week te gaan fitnissen
pi_39771638
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 17:37 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vervelend dat je je zo ziek voelt, zou toch maar naar de dokter gaan hoor. Je kan wel op internet gaan rondzoeken naar vergelijkbare klachten, maar de dokter ziet het meestal toch het beste.. en je bent van die onzekerheid af.
Verder gaat het hier wel goed, niet veel trek met die hitte (zegt bij mij niet zoveel, normaal heb ik bijna de hele dag wel trek ) en drink veel water. Alleen maak ik me een beetje zorgen over de vakantie, want ik kan daar natuurlijk niet trainen.. Ik probeer wel veel baantjes te zwemmen, maar ik ben niet zo'n zwemster eigenlijk. En 's avonds natuurlijk de hele nacht dansen, maar vraag me af of dat opweegt tegen al die zoete cocktails en het eten (we hebben all-in, dus de verleiding is groot)..
Heb het al vaker gezegd, maar je hoeft echt niet aan te komen op vakantie: zorg gewoon dat je BASIS goed is, en daarnaast kun je gerust extra's nemen. Met de extra beweging van het lopen naar bezienswaardigheden/winkels/zwembad en het dansen erbij, kom je dan als het goed is niet aan. Ontbijt normaal, eet normale magere lunch, drink overdag water en thee e.d. en 's avonds gewoon normale maaltijd. Als je écht trek hebt in iets, kun je het gerust nemen, probeer alleen niet uit gewoonte te eten of of omdat iedereen iets neemt. En kies het slim. Neem een sorbetijsje, in plaats van een enorme bananensplit oid, als je dat allebei lekker vindt. Of deel een groot, vet toetje met iemand, zodat je je niet verplicht voelt om alles op te eten. Drink gewoon alleen een cocktail als je daar trek in hebt, en sla 'm niet gedachteloos achterover maar geniet ervan.

Ik ben vorig jaar voor het eerst op vakantie niet aangekomen, terwijl ik iedere dag een toetje op heb, doe ik thuis nooit, en zelfs weleens een kop thee met een gebakje heb genomen als ik daar trek in had, doe ik thuis ook nooit. Maar die gewoonte van water drinken overdag en zo veel mogelijk lopend doen en dan gewoon lekker nemen waar je echt trek in hebt, dat scheelde blijkbaar echt enorm. Normaal kom ik altijd een tot twee kilo per week aan op vakantie.
pi_39773842
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Heb het al vaker gezegd, maar je hoeft echt niet aan te komen op vakantie: zorg gewoon dat je BASIS goed is, en daarnaast kun je gerust extra's nemen. Met de extra beweging van het lopen naar bezienswaardigheden/winkels/zwembad en het dansen erbij, kom je dan als het goed is niet aan. Ontbijt normaal, eet normale magere lunch, drink overdag water en thee e.d. en 's avonds gewoon normale maaltijd. Als je écht trek hebt in iets, kun je het gerust nemen, probeer alleen niet uit gewoonte te eten of of omdat iedereen iets neemt. En kies het slim. Neem een sorbetijsje, in plaats van een enorme bananensplit oid, als je dat allebei lekker vindt. Of deel een groot, vet toetje met iemand, zodat je je niet verplicht voelt om alles op te eten. Drink gewoon alleen een cocktail als je daar trek in hebt, en sla 'm niet gedachteloos achterover maar geniet ervan.

Ik ben vorig jaar voor het eerst op vakantie niet aangekomen, terwijl ik iedere dag een toetje op heb, doe ik thuis nooit, en zelfs weleens een kop thee met een gebakje heb genomen als ik daar trek in had, doe ik thuis ook nooit. Maar die gewoonte van water drinken overdag en zo veel mogelijk lopend doen en dan gewoon lekker nemen waar je echt trek in hebt, dat scheelde blijkbaar echt enorm. Normaal kom ik altijd een tot twee kilo per week aan op vakantie.
Jaa, dat had ik ook wel bedacht.. goed om te horen dat jij op die manier niet bent aangekomen op vakantie, hopelijk gebeurt dat bij mij dan ook niet Sowieso ben ik een waterdrinkster, vooral met hitte dus dat zal wel goedkomen. En 's avonds veel alcohol zal wel gaan voorkomen, maar dat dans ik er gewoon weer allemaal af En overdags probeer ik voldoende te eten, en vooral voor de gezonde dingen te gaan. Hoop dat ze er lekkere salades hebben..
pi_39774106
ik kwam eerst nooit aan op vakantie, maar nu ben ik in april een weekje naar engeland geweest, 2 kilo aangekomen, en die willen er niet af. ik heb me kapot gelopen daar, echt alleen maar gelopen. maar ik denk dat het kwam door het avondeten en de chocoladecroissants tussendoor Die zijn echt evil.

Maar vandaag weer gezondigd; maandag had ik al een patatje op, vanavond ben ik met een groep naar de burger king geweest, waar ik alleen een hamburger heb genomen. en dan om een uur of elf een ijsje. dus erg gezond ben ik weer niet bezig. ik zit er serieus aan te denken om 't south beach dieet eens te proberen.

ik kan ook helemaal niks
Tap tap tap
  donderdag 13 juli 2006 @ 07:57:26 #267
12913 GreatWhiteSilence
pi_39778652
Och, ik zou me er niet zo druk over maken CherryLips, zolang je uiteindelijk maar gewicht verliest. Dan maar niet zo snel naar je doel.

Ik ben zelf wel een beetje in gewicht gedaald, maar nog steeds niet onder de 64. Volgende week misschien?
pi_39781810
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:25 schreef CherryLips het volgende:
Maar vandaag weer gezondigd; maandag had ik al een patatje op, vanavond ben ik met een groep naar de burger king geweest, waar ik alleen een hamburger heb genomen. en dan om een uur of elf een ijsje. dus erg gezond ben ik weer niet bezig. ik zit er serieus aan te denken om 't south beach dieet eens te proberen.

ik kan ook helemaal niks
En wat denk je dat er anders is als je SBD doet? Als je een dieet volgt wat voorgeschreven is en je gaat met een groep naar de Burger King, ga je dan naar het plafond zitten staren terwijl iedereen eet?
Je moet niet zo hard proberen. Als het fout gaat, begin je gewoon opnieuw. Morgen weer een dag. Denk ook dat het bij jou meer in te weinig beweging zit. Als je wat meer beweegt maakt een keer een ijsje of die hamburger ook niet zo uit en hoef je je niet zo gefrustreerd te voelen. ALs er iets is wat het consequent volgen van een dieet moeilijk maakt dan is het wel frustratie.
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:08:49 #269
12913 GreatWhiteSilence
pi_39802189
Oeps, stout geweest vandaag. Ik had mijn fornuis schoon gemaakt en wel zo netjes dat ik het zonde vond te koken en het weer vies te maken. Ben dus naar de McD geweest. Heb wel een medium menu genomen in plaats van een grote...
pi_39802298
Ik heb gesnoept vandaag Niet veel, maar toch voel ik me er schuldig over Gewoon 4 winegummetjes, niets bijzonders eigenlijk maar ik ben het gewoon niet gewend meer Eigenlijk moet ik nu ook nog trainen, maar heb er echt even geen puf voor.. dus ga maar eventjes denk ik.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 07:26:42 #271
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39811677
Over die 4 winegums... Als je dan een keer zondigt (hoewel dit zeker geen ernstige is!) voel je dan alsjeblieft niet schuldig zeg! Geniet ervan. Voel het in je mond, proef de smaak, ruik de geur! Eten (of een keertje snoepen) moet wel leuk blijven... zondigen ook. Balans! Balans!

Ik zag vanochtend wit brood liggen en dacht gelijk pindakaas!! Heerlijk, dus vooruit: doen! (Al een paar weken niet op) Nou, heerlijk hoor, en schukdig voelen, echt niet, gewoon (bijna genant) genieten ervan!

Als je jezelf noooit wat gunt (en dan niet iedere dag doen he) dan houd je het niet vol, denk ik.
pi_39811877
ik sluit me in dat opzicht aan bij jack4ya...

als je dan zondigt, geniet er met volle teugen van.... Dan pak je alles veel makkelijker op..
Als je je schuldig voelt kun je net zo goed dooreten onder het mom van "alles is toch al mislukt" ...
ennuh, 4 winegums, kom op zeg, zoveel is dat niet..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:36:26 #273
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39812150
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:06 schreef teigan het volgende:
ik sluit me in dat opzicht aan bij jack4ya...

als je dan zondigt, geniet er met volle teugen van.... Dan pak je alles veel makkelijker op..
Als je je schuldig voelt kun je net zo goed dooreten onder het mom van "alles is toch al mislukt" ...
ennuh, 4 winegums, kom op zeg, zoveel is dat niet..
Precies! Het "toch al mislukt" gevoel is niet het gevoel wat je erbij moeten hebben. Zie het als een soort "mini beloning", omdat je je juist dagenlang netjes hebt gehouden.

Je kan dan beter zo'n "mini beloning" / zondiging nemen dan een mac burger ofzo.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:39:57 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_39812199
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:11 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb gesnoept vandaag Niet veel, maar toch voel ik me er schuldig over Gewoon 4 winegummetjes, niets bijzonders eigenlijk maar ik ben het gewoon niet gewend meer Eigenlijk moet ik nu ook nog trainen, maar heb er echt even geen puf voor.. dus ga maar eventjes denk ik.
Wow! wel 4 winegums!

Asjeblieft, laat daar niet je hele dag door verpesten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39814304
Dames het is zinloos om een lager gewicht te willen. Als je slank wilt worden moet je veel trainen en gezond eten maar je wordt absoluut niet lichter.

Integendeel je vet zet zich om in spieren en spieren (mocht je het nog niet weten) spieren zijn zwaarder dan vet.

Kijk maar eens na in google of spieren lichter of zwaarder zijn dan vet.
Veel in afslank-plannen berust op commercie en het is zelfs zo dat artsen adviezen geven om winstmarges op medicijnen te pakken dus verwacht niet te veel logica bij doktoren.

Zorg wel dat je goed traint als je traint. Er zijn 3 soorten trainingen conditie, extra massa en extra spierkracht. Het is een ontzettend lang verhaal om precies uit de doeken te doen hoe het zit, en per persoon is het ook verschillend.
Maar als je het weten wilt check dan even mijn email/msn voor info.
Naieviteit is onschuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')