abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39587650
ja, normaal gesproken eet ik 2 of 3 boterhammen met olijvonayse, sla en tomaat, maar de sla was op als ik honger krijg eet ik dat dus, en normaal gesproken eet ik 's ochtends één of 2 schaaltjes chocoladecruesli, maar dat is pas om 11 uur ofzo.
water drinken doe ik ook, minstens 2 flesjes van een halve liter per dag maar van water krijg ik alleen maar honger.
Tap tap tap
pi_39613891
Ik heb vanavond mcdonalds gegeten
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39614584
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:39 schreef djenneke het volgende:
Ik heb vanavond mcdonalds gegeten
Da's grappig, dat was ik namelijk ook van plan.. had al helemaal mn menu samengesteld en we zouden naar de McDrive rijden. Maar toen deed de auto het niet .. Volgens mij was het een teken van god dat ik geen ongezonde dingen mag eten Dus nu maar mie gegeten, ook lekker en wat gezonder. Maar ik kan niet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben .
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:40:29 #204
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39616961
ik heb tosti's op
Tap tap tap
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:50:44 #205
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_39618784
Ik heb patat gegeten. Maar ik heb wel een uur gestept en heb net een paar uur met een handzeis de jungle in de speeltuin aangevallen.

Een tien minuten van tevoren was ik nog met mijn fiets onderuit gegaan, wat resulteerde in zere ribben en een zere knie en heup. Bovendien ben ik licht verkouden dus moet ik vaak hoesten, wat dus niet leuk is met zere ribben...

Ik denk ook niet dat ik het komende weekeinde kan gaan sporten, want ik ben bang dat alles nog wel even pijn blijft doen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:50:45 #206
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39622368
awww

ik heb vanavond een fijn gesprek gehad met m'n zwager de apotheker, die even fijn ging uitleggen wat wel en wat niet gezond was. ik dacht gezond bezig te zijn met m'n smoothies, maar dan verkloot je blijkbaar de vezels en banaan is zowieso geen succes als je niks met die energie doet. eigenlijk moet je gewoon de hele dag bruin brood en groentes zoals broccoli en spinazie eten.
Mmmm.
Tap tap tap
pi_39622938
Dat van die vezels kan msch wel kloppen, hoewel zijn vezels sowieso niet grotendeels onverteerbaar, maar dan heb je toch nog de andere goede dingen uit melk en fruit? (vitamines!)
En dat van de banaan snap ik ook niet goed, die logica kan je doortrekken naar alle voedsel met zetmeel in? Een banaan is wat hoger qua calorieën dan ander fruit, maar daarom niet meteen slechter.
Maar ja, als hij voedingsleer gekregen heeft in z'n opleiding weet ie het vast beter dan de gewone leken op aarde
pi_39622951
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:07 schreef CherryLips het volgende:
m'n vriendin vroeg of ik volgende week mee ging zwemmen, maar ik durf me niet meer in badpak te vertonen in het openbaar.
ik ben m'n moeder geworden

Kom hier zwemmen Hier zwemmen zulke containers dat ik me er slank door ging voelen met mt 48 Nee serieus joh, gewoon gaan. Zwemmen is dé sport voor dikke mensen, omdat hardlopen e.d. dan niet meer gaat, dus goede kans dat je helemaaaaaaaal de dikste niet bent in het zwembad. En anders vraag je gewoon een dikkere vriendin mee. En ga banentrekken of zo, niet naar het vrijzwemmen, want dan zit je inderdaad met magere dertienjarigen met spillepootjes en geen heupen.

Oh, en een keer een smoothie is niet erg hoor, maar dagelijks is een beetje te veel van het goede denk ik. Brood, groente en fruit moet inderdaad wel je 'basis' zijn, en niet minder dan 1200 kcal. Tussen de 1200 en 1600 is een mooi streven denk ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door Maeghan op 08-07-2006 00:16:30 ]
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:21:11 #209
242 Pinball
Electric Monk
pi_39623297
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:50 schreef CherryLips het volgende:
en banaan is zowieso geen succes als je niks met die energie doet. eigenlijk moet je gewoon de hele dag bruin brood en groentes zoals broccoli en spinazie eten.
Mmmm.
Sorry, maar, wat een gelul zeg.
Je moet gewoon matig en gevarieerd eten, heel de dag bruin brood en groente is ook niet gezond.
En bananen gaan afraden vanwege die 100kcal.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_39623433
Nou ja, lijntechnisch kun je beter een stuk komkommer pakken of een mandarijntje dan een banaan. Niks mis met een keer een banaan, maar als je het iedere dag doet scheelt het op termijn best veel energie en sowieso is het ook beter om met je fruit wat af te wisselen, lijkt me, qua voedingsstoffen. Iedere dag een banaan is toch 700 kcal in de week, wat voor een onsje aan lichaamsgewicht staat toch? Het was toch zo'n 7000 kcal voor een kilo gewichtsverlies?

Volgens mij zitten er in een banaan ook relatief weinig voedingsvezels of niet? Ik weet het niet zo, ik ben sowieso meer van de appels.
pi_39623677
In banaan zaten idd vrij weinig vezels dacht ik dat ie zei, maar als je veel beweegt enzo is banaan goed. maar als je een zittend bestaan leidt, dan is het geen strak plan om elke dag 1 of 2 banenen naar binnen te werken.
Tap tap tap
pi_39623822
Ik krijg juist honger van appels
Het beste advies dat we kunnen geven: wissel voldoende af met fruit, ga niet elke dag hetzelfde eten - of dat nou bananen, aardbeien, appels,... zijn. Dus eet gewoon waar je trek in hebt (euhm qua fruit that is)
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:42:34 #213
242 Pinball
Electric Monk
pi_39623878
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:26 schreef Maeghan het volgende:
Iedere dag een banaan is toch 700 kcal in de week, wat voor een onsje aan lichaamsgewicht staat toch? Het was toch zo'n 7000 kcal voor een kilo gewichtsverlies?
Dat is wel zo, maar daarom zei ik ook 'matig en gevarieerd'. Elke dag een avocado lijkt me lijntechnisch ook niet zo'n succes.
Maar er is gewoon weinig mis met een banaan, dat bedoel ik meer. Net als fruit af gaan raden omdat er zoveel suiker inzit, dat is echt belachelijk.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_39623946
Ja, idd. Ik weet het. Als ik druiven koop op m'n werk zitten ze ook te zeuren dat er zoveel suiker in zit. Lekker boeiend, beter dan een chocoladereep, toch? =P
pi_39623989
pitlozewitte druiven.

oh m'n aardbeien staan te versoppen zie ik
Tap tap tap
pi_39623991
*neemt nog een tros pitloze witte druiven*
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:47:45 #217
242 Pinball
Electric Monk
pi_39624012
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:34 schreef CherryLips het volgende:
In banaan zaten idd vrij weinig vezels dacht ik dat ie zei, maar als je veel beweegt enzo is banaan goed. maar als je een zittend bestaan leidt, dan is het geen strak plan om elke dag 1 of 2 banenen naar binnen te werken.
Nee, maar dan zijn 4 appels even erg. Of een halve snickers. Of 2 handjes chips.
Voor alles geldt dat je maat moet houden, 2 bruine broden per dag zullen je lijn ook geen goed doen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 08:23:32 #218
12913 GreatWhiteSilence
pi_39626777
Moeten we ons druk maken om een banaan per dag? Een banaan is gewoon lekker en gezond en als het wat langer duurt om op het juiste gewicht te zitten, boeit me dat verder niet. Uiteindelijk kom ik er echt wel. Ik beweeg toch lekker veel, dus ik kan het wel hebben ook trouwens.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_39627371
Je mist de mogelijkheden hier!!! Ik ga een boek uitbrengen, ik denk dat ik het het "no bananas diet" ga noemen. Je hoeft dus maar 70 bananen minder te eten om een kilo lichaamsgewicht kwijt te raken, het is echt heel simpel en heel doeltreffend! Wat voor moeite is het om minder dan drie maanden lang iedere dag géén banaan te eten? Inderdáád, geen moeite! Dit dieet wordt echt hét modedieet na Sonja Bakker.
pi_39627470
Bij mij gaat het de laatste tijd eigenlijk wel lekker. Ik val niet af, maar ik voel me goed in mijn lichaam, dus ik kan er niet echt mee zitten. Afvallen gaat maar vanzelf door het sporten, en anders maar eventjes niet. Vanmorgen ga ik maar even mijn hele huis ( ) schoonmaken. De badkamer moet ook nog even gebeuren maar de loodgieter heeft van de week de douche zo gemonteerd dat de slang nu aan twee kanten enorm lekt, waardoor ik mijn douche nu niet heel handig kan gebruiken.

Wat eten jullie met dit warme weer? Ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet goed weet wat ik voor mezelf moet koken als ik alleen eet (en dat is redelijk vaak), zeker op van die warme dagen. Het komt er nu vaak op neer dat ik een handje paste kook en daar wat komkommer, tomaat, mais, augurk doorheen gooi. Wel lekker, maar wel een beetje erg eentonig. Koken voor meerdere dagen wil ik liever niet, omdat ik vaak niet weet of ik de volgende dag alleen eet en omdat ik opgewarmde zooi een stuk minder lekker vind (ja, ik ben een zeikerd ). Dus hebben jullie alleen-eet-tips?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_39627605
Kleine blikjes Bonduelle, eenpersoonszakjes rijst van Lassie, aardappelpuree in zakjes van bv. Maggi, snel-klaar-vlees als tartaar of biefstuk, diepvriesboontjes en doperwtjes (persoonlijk vind ik die net zo lekker als verse en ze zijn supersnel klaar en makkelijk te bewaren), sla (gewoon van de krop snijden wat je nodig hebt, rest weer in de koelkast), en vis uit de diepvries (kabeljauwfiletje is ook zo klaar).

Verder is niet alles opgewarmd minder lekker (ik eet vanwege m'n werktijden meestal pas om half tien 's avonds en zo lang willen m'n ouders niet wachten). Dingen als andijvie hebben wel de neiging om bitter te worden in de magnetron, maar zeker vlees kun je vrij makkelijk in de diepvries bewaren (gehakt, kipfilet, worstjes, kan allemaal gewoon bereid ingevroren en smaakt prima als je 't opwarmt) en ook veel pastagerechten (lasagne, canelloni) vind ik echt niet anders smaken uit de vriezer (en vrij lang houdbaar... je maakt gewoon een schaal en als je visite krijgt pak je twee bakjes, ook weer geregeld ;-)).

Aardappels kun je in ene keer schillen en dan zet je een deel onder water voor de dag erna en je kookt een deel. Het deel wat onder water staat kun je de dag erna koken en wat je overhoudt van wat je gekookt hebt kun je nog een dag in de koelkast zetten en de dag erna opbakken. Hoef je niet iedere dag te schillen (alhoewel ik persoonlijk het schillen van aardappels voor mezelf ook geen moeite vind, zeker niet als je een beetje grote aardappels koopt).
pi_39627681
Owja, ik heb geen magnetron . Ik wist wel dat er een reden was om geen opgewarmt eten te eten. Ow, en mijn vriezer is ook niet echt goed : ijsjes blijven max. een week goed, dus met eten durf ik het ook niet echt aan.
Tis gewoon een beetje lastig, omdat mijn vriend in een andere stad woont en ik dan weer bij hem eet en hij daarna weer een keer bij mij maar dat is een beetje onregelmatig, dus dan weet ik nooit wanneer ik weer thuis eet. Maar kleine blikjes groente zijn inderdaad wel een goed idee.

Ik heb al wel aardig door hoeveel pasta/rijst ik voor mezelf moet koken om niet te veel te hebben. Dat was ook nog wel lastig omdat het zo verschrikkelijk weinig lijkt. Maar dat gaat me dus al wel steeds beter af.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:21:04 #223
242 Pinball
Electric Monk
pi_39628503
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb al wel aardig door hoeveel pasta/rijst ik voor mezelf moet koken om niet te veel te hebben. Dat was ook nog wel lastig omdat het zo verschrikkelijk weinig lijkt. Maar dat gaat me dus al wel steeds beter af.
En snelle, makkelijke, houdbare alternatieven waarvoor je alleen een waterkoker nodig hebt zijn aardappelpuree, mie en noodles (conimex), of couscous.
Kokend water erop, roeren/wachten, klaar.
pi_39628588
Het gaat me er juist om wat ik daarbij moet eten. Rijst, mie, noodles etc. kun je allemaal wel netjes afpassen. Maar de meeste groentes, saus, vlees ed niet. Daar heb ik iedere keer een probleem mee, omdat de porties allemaal niet geschikt zijn voor 1 persoon.
pi_39628709
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef Quinazoline het volgende:
Het gaat me er juist om wat ik daarbij moet eten. Rijst, mie, noodles etc. kun je allemaal wel netjes afpassen. Maar de meeste groentes, saus, vlees ed niet. Daar heb ik iedere keer een probleem mee, omdat de porties allemaal niet geschikt zijn voor 1 persoon.
als je groente koopt gewoon 200 gram rauw aanhouden voor jezelf en van groente word je gemiddeld genomen niet dik, dus iets teveel is ook niet erg
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_39628837
Ik ben moeilijk hoor, maar ik hou dus absoluut niet van aardappels, dus meestal is het rijst/pasta/couscous/iets anders met groente in saus. Dus dan koop ik een courgette om in tomatensaus te flkkeren, maar dan heb ik weer een stuk courgette over.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:38:05 #227
242 Pinball
Electric Monk
pi_39628845
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef Quinazoline het volgende:
Bij de AH verkopen ze allerlei roerbakgroenten in zakken van 400 gram, dat is precies 2 porties.
En zoals Maeghan ook al zei: éénpersoonspotjes en blikjes zijn er genoeg. Overigens pak ik zelf vaak een iets grotere portie, omdat in die héle kleine vaak maar 100 gram zit.

Vlees is wel lastig ja, zonder vriezer. Misschien moet je daar dan toch eens in investeren, grote kans dat die zichzelf terugbetaalt als je grote (en dus goedkopere) porties kan kopen en die als éénpersoonsporties kan bewaren. Ook voor brood vind ik een vriezer onmisbaar.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:41:19 #228
242 Pinball
Electric Monk
pi_39628904
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:37 schreef Quinazoline het volgende:
Dus dan koop ik een courgette om in tomatensaus te flkkeren, maar dan heb ik weer een stuk courgette over.
Ik eet een courgette gewoon helemaal op.
Maar anders bewaar je het stuk wat je over hebt. De volgende dag raspen, tomaat en ui snijden & erdoor en je hebt alweer een salade. Tadaa!
pi_39629529
Mijn weegschaal gaf vandaag 59,9 aan

dat is een verschil van 0,6kg met gisteren.... kan dat zomaar? Allebei in de ochtend voor het ontbijt gewogen...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 15:52:58 #230
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_39634112
Ik schommel 'n beetje nu, ik zit nu weer op 86, maar 't zal wel door 't vocht komen...

Toch ik krijg veel compimenten van mensen over mijn gewichtsafname ik voel me beter dan eerst en voor mijn gevoel zie ik er ook like a million bucks uit

Trouwens wie een blender aan wil schaffen om smoothies te maken, ze zijn nu volop in de aanbieding! Ik ga er zo eentje halen...

Mijn doel is bijgesteld naar 75 kg, dat wil ik op zijn minst op mijn weegschaal zien!
Met z'n allen vallen we toch anders wel behoorlijk wat kg's af hoor...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_39634262
Nog steeds rond (nouja, vooral boven ) de 67.5 kilo, maarja, ik sport nu elke dag en eerst helemaal niet, dus zal wel veel spierweefsel oid bij zijn nu. Ik voel me iig nu strak in mn vel, merk het aan een broek die eerst nauwelijks paste en nu gewoon veel te ruim zit. Vooral mn benen zijn strakker geworden, erg blij mee
pi_39635649
zo, heb net weer voor het eerst sinds tijden een stukje gefietst naar het dorp, dus dat is in totaal iets meer dan een half uurtje, want ik kan niet op een normaal tempo fietsen, ik kan alleen racen
Tap tap tap
pi_39636002
Ik ga zo nog even skaten denk ik, dan maar langs de Utrechtse weg op en neer ofzo, want ik heb even niet zo'n zin om te gaan hardlopen. Voor vanavond heb ik diepvriesspinazie gehaald die ik met pasta ga eten. Lijkt me wel een goede combi.
pi_39636786
ik heb tomatensoep en afbakbroodjes zal ik er kruidenkaas op doen of olijfolie... mmm... ik hoef morgen toch nergens heen, dus dan maakt het ook niet uit of ik knoflook ofzo op heb
Tap tap tap
pi_39653009
Gisteren toch maar gaan skaten, ondanks dat ik geen zin had. Het viel me niet tegen, ben denk ik een uur en 15 min. bezig geweest. Nu heb ik alleen een beetje last van mijn enkel, en verder niks geen spierpijn .
Ik heb wel het idee dat ik er steeds minder houterig uit begin te zien op skates.
  zondag 9 juli 2006 @ 09:38:20 #236
12913 GreatWhiteSilence
pi_39653012
Ik denk dat ik de 63 nu wel vaker zal zien, want ik heb dit getal al twee dagen achtereen gezien.

Al zit sporten er nog steeds niet in, want ik heb nog steeds last van mijn ribben en de verkoudheid.
  zondag 9 juli 2006 @ 09:41:04 #237
12913 GreatWhiteSilence
pi_39653030
quote:
Op zondag 9 juli 2006 09:37 schreef Quinazoline het volgende:
Gisteren toch maar gaan skaten, ondanks dat ik geen zin had. Het viel me niet tegen, ben denk ik een uur en 15 min. bezig geweest. Nu heb ik alleen een beetje last van mijn enkel, en verder niks geen spierpijn .
Ik heb wel het idee dat ik er steeds minder houterig uit begin te zien op skates.
Ik heb ook aan skaten zitten denken, maar ik heb nu dat abonnement bij de sportschool, dus ik ga daar maar vaak gebruik van maken, het is er duur genoeg voor...
pi_39654871
Vanochtend 59,7 kg
weer 2 ons minder
pi_39654960
quote:
Op zondag 9 juli 2006 09:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik heb ook aan skaten zitten denken, maar ik heb nu dat abonnement bij de sportschool, dus ik ga daar maar vaak gebruik van maken, het is er duur genoeg voor...
Ik heb hier in Zeist geen sportabbonement. Het abbonement dat ik heb was ook zo goedkoop dat ik het er al lang uit heb, gelukkig. Ik sportte namelijk in Eindhoven op de TU/e bij mijn vriend, maar die zit vanaf september in het buitenland voor stage, dus ik moet nog wel bedenken hoe ik als het weer weer slechter wordt aan mijn beweging ga komen. Maar dat zien we dan wel weer denk ik. Ik zit nog steeds te twijfelen om weer te gaan volleyballen bijvoorbeeld.
  zondag 9 juli 2006 @ 20:49:38 #240
12913 GreatWhiteSilence
pi_39669075
Ik krijg altijd last van mijn polsen/handen als ik volleybal. Dus ik hou het maar op zaken die minder belastend zijn voor mijn handen/polsen. Ze zijn gewoon niet sterk genoeg.
pi_39669350
Ik heb een aantal jaar gevolleybald, maar die last van je handen/polsen krijg je volgens mij vooral door een niet helemaal goede techniek. Ik weet alleen niet meer wat een goede techniek is .
  zondag 9 juli 2006 @ 21:10:06 #242
12913 GreatWhiteSilence
pi_39669805
Ik heb dan ook alleen op campings gevolleybald, dus een goede techniek zal ik zeker niet hebben gehad. Maar ik hou toch niet van teamsporten, dus ik zal er niet rouwig om zijn...

Ik heb net uit zitten rekenen aan de hand van mijn calorie-inname en verbruik dat ik ongeveer twee weken doe over het kwijtraken van één kilo. Klopt wel ongeveer met wat ik nu bereikt heb. Ik ben dus nog een maand bezig met het bereiken van de 61 kilo, en ongeveer 4 maanden met het bereiken van mijn einddoel.
  maandag 10 juli 2006 @ 08:16:17 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_39681893
Volgens mij wordt het weer hetzelfde weer als een week terug. Ik was vanmorgen opeens een kilo zwaarder... Hebben nog meer mensen hier last van? Aangezien vorige week iedereen plotseling afgevallen was, vraag ik me af of nu iedereen spontaan aankomt...
pi_39681945
Vocht vasthouden is de meest voorkomende reden
Klussen deel 1 en 2
pi_39682553
Ik weeg nog steeds, net als vorige week, 65 kilo, dus ik herken het niet helaas.
pi_39697419
Net terug van Kreta, en ik heb flink van de feta en olijven genoten! Nu dus even goed opletten weer...
pi_39697475
Bah, ik voel me heel gammel, alsof ik te weinig heb gegeten, maar dat is echt niet zo. Heb ook genoeg suiker ed op, dus dat kan het ook niet zijn. Mijn buik doet raar en ik heb het gevoel dat m'n ogen eruit vallen. En ik wil nog gaan hardlopen vanavond, want dat komt er de rest van de week niet meer van. En ik moet ook nog aan mijn verslag gaan werken..
pi_39697712
Raar, zo voel ik me ook al een paar dagen.. volgens mij heb ik een soort zonnesteek opgelopen ofzo Was vanochtend ook heel misselijk..
pi_39697789
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Raar, zo voel ik me ook al een paar dagen.. volgens mij heb ik een soort zonnesteek opgelopen ofzo Was vanochtend ook heel misselijk..
Zonnesteek kan het ook niet zijn, want ik heb nog amper zon gezien. Alleen iets van een maand terug een middag.
Ik was vanochtend ook erg misselijk inderdaad.
pi_39706199
zo, ik in actie
m'n moeder heeft een stepper gekocht, gisteren heb ik er een kwartier en vanochtend 25 minuten opgestaan. vanavond ben ik vanaf het station naar huis gelopen (40 minuten), dus dat is weer iets Beetje jammer alleen dat m'n avondeten uit patatje met mayo en milkshake bestond maar verder heb ik op de dag alleen chocolade cruesli en boterham met pindakaas op, ik eet gewoon niet met dit weer.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')