the_disheaver | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28 |
Volvo Ocean Race![]() De editie 2005-2006 is alweer afgelopen. 32.000 zeemijl zijn door de meeste boten gevaren. Brunel heeft een paar maanden op de kade gelegen, om niet meer elke leg laatste te eindigen (wat gelukt is, echter meestal met een 5de of 6de plaats). Ook movistar heeft helaas de race niet geheel af kunnen leggen. Na vele problemen met de kiel, moest de bemanning de boot met nog 2 korte legs te gaan achterlaten in de oceaan. AAB1 was gewoon niet te kloppen, zeker bij harde wind, maar ook bij zachte omstandigheden was de crew ijzersterk. Vooral de eerste helft van de race deed AAB2 het onverwacht goed, en een plaats op het podium leek haalbaar. Echter ging het vanaf New York minder, met als dieptepunt het verlies van Hans Horrevoets. De talentenboot eindigde in het eindklassement op een 4de plaats. Ericsson en brasil vielen tegen, vooral de eerste helft van de race. Brasil kwam nog aardig terug. PotC was niet erg zichtbaar, maar eindigde wel uitstekend als 2de. 2008-2009 Over 2.5 jaar is het alweer zover. De frequentie van de Volvo Ocean Race is van eens in de 4 jaar, verlaagd naar eens in de 3 jaar. De globale route is bekend, Rotterdam zal het eindpunt zijn van een grote leg over de Atlantisch Oceaan. Dit keer zal Australië niet aangedaan worden, maar Azie wel, wat gunstig is voor Aziatische sponsors. Dus een grote kans dat er een grotere vloot zal starten tijdens de volgende editie. De boot zal ongeveer hetzelfde zijn, dus Brunel zou zomaar nog een keertje kunnen meedoen. Vorige Topics Leg 9 [Zeilen] VolvoOceanRace(#19) - Dat was het dan! Leg 8 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#18) - Op naar Rotterdam! Inport Portsmouth [Zeilen] Volvo Ocean Race (#17) - Inport Portsmouth Leg 7 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#15) Leg 7 to Portsmouth Leg 6 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#16) In Port Baltimore [Zeilen] Volvo Ocean Race (#14) inport Baltimore Leg 5 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#13) Leg 5 Baltimore Leg 4 - Inport Rio [Zeilen] Volvo Ocean Race (#12) Leg 4 naar Rio! Leg 3 - 4 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#11) Tussenstop Wellington In Port Race Melbourne [Zeilen] Volvo Ocean Race (#10) - Melbourne's inport race Leg 2 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#9) - Leg 2 - the finish! [Zeilen] Volvo Ocean Race (#7) - Leg 2 to Melbourne In Port Race Cape Town [Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - In Port Cape Town & Leg 2 Leg 1 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#5) - Leg 1 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#4) - Leg 1 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#3) - Leg 1 [Zeilen] Volvo Ocean Race (#2) - Leg 1 [Zeilen] Volvo Ocean Race 2005/2006 Gerelateerde topics [Poll] [Zeilen] Winnaar van de In Port race? [Zeilen] - Poll - Wie wint de Volvo Oceane Race? Nederland De vloot van 7 boten heeft ook Nederland aangedaan. Vorige week waren de 6 boten, Movistar ligt nog ergens op de bodem van een oceaan) in Rotterdam. Maar over 3 jaar is het weer zover! Rotterdam zal in de finish zijn van een lange leg vanaf zuid-amerika. Maar dat is pas in 2008. Belangrijkste Zeetermen nm = Zeemijl = 1.852 KM kts = Knoop = zeemijl/h =1.852 km/h = 0.5 m/s zie verder onder 'links' > 'Zeil-termen en info' nl-tijd = GMT + 2h Links Volvooceanrace.com - De officiële website van de VOR met laatste nieuws en standen (en video's, en foto's) Virtual Spectator - Programma waar de route perfect te volgen is, Elke 6 uur een update, met de route, snelheid maar ook windsnelheden en richtingen. (vaak gebruikte afkorting: VS) (alleen voor windows ![]() Nossport.nl - Thema pagina van de NOS over de VOR. Wordt niet erg vaak vernieuwd. De reportage in Studio Sport die iedere zondag rond 15h00 wordt uitgezonden zijn hier de daaropvolgende maandag terug te kijken. Weersgegevens voor de VOR leg - Website met uitgebreide weergegevens voor de komende leg Stop-overs Rotterdam Melbourne Portsmouth De boten ![]() s: schipper, n: navigator, o: bootontwerper ABN AMRO ONE - de boot met de ervaring, doel is (uiteraard) winnen. Bijnaam schip: "Black Betty" Scheepslied: Black Betty van RamJam s: Mike Sanderson n: Stan Honey (overige crew) o: Kouyoumdjian ABN AMRO TWO - kortweg: AAB2 - de boot met de 'jonkies', naast winnen is ook ervaring opdoen een belangrijk doel. Bijnaam schip: "Streetfighter" Scheepslied: Seven Nation Army van The WHITE stripes s: Sebastien Josse n: Simon Fisher (overige crew) o: Kouyoumdjian Brasil 1 s: Torben Grael n: Marcel van Triest (overige crew) o: Farr Ericsson Racing Team - kortweg: Ericsson s: John Kostecki (voorheen: Neal McDonald) n: Steve Hayles (overige crew) o: Farr Movistar s: Bouwe Bekking n: Andrew Cape (overige crew) o: Farr Pirates of the Caribbean - kortweg: PotC Bijnaam schip: "Black Pearl" s: Paul Cayard n: Jules Salter (overige crew) o: Farr Brunel Teamwork - Kortweg Brunel s: Grant Wharington n: Matthew Humphries (overige crew) o: Don Jones Zeil-termen en info Vaartips.nl - Nederlandse zeil-termen met uitleg Team ABN AMRO - Engelse zeil-termen met (Engelse) uitleg Report true wind - Wiskundige uitleg over het fenomeen harder kunnen zeilen dan de wind waait (schijnbare wind) Navigatie De calc op airways.com is helaas verdwenen, maar gelukkig zijn er meer: Simpel form zonder java | Windows programma met uitgebreidere mogelijkheden - Calculator om o.a. de afstand tussen 2 coordinaten te berekenen. Handig om de afstand tot een Scoring Gate te berekenen of de afstand tussen de boten. GoogleMap - Om de positie op aarde te vinden via satalietfoto's. Gebruik de coordinaten als zoekquery. De coordinaten (zijn hier te vinden) scheiden door een komma (vb: 01 45.40S, 31 39.45W) Uitzoemen om beeld te krijgen) VOR in Googlemap - De huidige stand van de boten in google map geplaatst inclusief koers en scoringgates. Samenvatting: Leg 1 Meest opvallende was het uitvallen van Movistar en PotC direct na starten na een hevig weer voor portugal. Ook Sunergy (nu ING Brunel) had in het begin van de race problemen, maar is na een korte stop door gevaren, en finished enkele dagen later dan de rest. De verwachte problemen met de Doldrums waren er nauwelijks, geen plotselinge windvlagen en stiltes. Sunergy die een tijd stil lag en later door de doldrums kwam had er vele malen meer last van. Na de scoring gate waar AAB1 als eerste aankwam (en AAB2 net de 2de plaats verloor en terug viel naar de 4de plaats) kozen alle boten voor een omweg om van de drukgebied rond de zuidpool te benutten. Hierdoor werd op 2 keer toe het 24uurs record gebroken (zowel door AAB1 als 2). Afgezien dat de verschillen onderling niet erg groot waren was er nauwelijks positieveranderingen. Ericsson had in het laatste deel last van een free willy (de kantelende kiel die onbeheersbaar werd) en moest noodgedwongen vaart minderen. AAB1 verloor een uur tijd nadat ze een haai geraakt hadden (die het neit overleeft heeft...). Sunergy ver erachter kwam tenslotte nog dicht bij het 24 uursrecord. In cape town werd AAB1 eerste, AAB2 tweede en brasil derde. In Port Race 1 Cape Town 1. ABN AMRO ONE 2. movistar 3. ABN AMRO TWO Leg 2 In het eerste deel van de leg waren er opnieuw 2 boten met problemen. Dit maal Ericson (opnieuw de kiel) en Brasil. Brasil is na een paar dagen door gegaan, eric zal met een boot naar melbourne verscheept worden. Sunergy komt niet goed mee met de 4 koplopers, waar AAB1 opnieuw ver vooraan ligt. Het verschil wordt na de scoring gate (waar AAB1 als eerste aankwam, en AAB2 als tweede) kleiner. Aan deze leg zijn 2 zogenaamde ice gates toegevoegd. Dit zijn virtuele lijnen (van 500nm) die geraakt moet worden door elke boot. Hierdoor wordt voorkomen dat de vloot te ver naar het zuiden af zal varen waar naast een betere wind ook ijsbergen ronddrijven. Net voor de laatste scoring gate verloor AAB1 de gehele voorsprong door een hoge drukgebied. Gezamelijk (movistar, en beide AAB´s) gingen ze opweg naar de Scoring Gate waar AAB1 als eerste aankwam, vervolgens AAB2. Richting de finish in Melbourne liep AAB1 opnieuw weer uit, maar doordat ze opnieuw net voor de finish gebrek aan wind kregen slonk de voorstand op AAB2 en Movistar. Tegelijk kreeg Brasil grote problemen doordat de mast in 3´en brak. Geen gewonden, ze zaten in relatief rustig weer. Via noodtuig is Australie nog gehaald, daar staakten ze de strijd. Per vrachtwagen is Brasil (Queen of the Desert) naar Melbourne gebracht. Net op tijd voor de InPort Melbourne. Deze leg opnieuw 2 uitvallers: Eric en Bra1. Problemen bij Brunel (zeilen), PotC en movistar (beide kiel). Een nieuw 24h record voor AAB2 In het klassement staat AAB1 met 29pt eerste, vervolgens AAB2 (24pt) en Movistar (16) en Brasil (14) Leg 3 Leg 3 was de korte etappe tussen Melbourne en Wellington. Tot aan NieuwZeeland was het het oude verhaal. ABN1 als een raket er vandoor en met forse voorsprong richting Wellington. Daar parkeerden ze echter in een gebied met te weinig wind. Movistar profiteerde en won met een verschil van 9 seconden de etappe (!). In Wellington mocht geen hulp bij de boten. Movistar had dit toch nodig en kreeg twee uur tijdstraf. Ericsson had een slimme truc. Zij finishden te 3e etappe niet, namen hulp en voeren vlak voor de start van de 4e etappe nog over de finish van de 3e. Zij kregen dus geen tijdstraf. Leg 4 De 4e etappe stond in het teken van de snelle oversteek tussen Australie en Kaap Hoorn. Het eerste deel was slim zeilen. ABN1 gaf een voorsprong op om zich zuidelijker beter te kunnen positioneren. Met succes, enkele dagen later lagen ze weer fors aan kop tot en met Kaap Hoorn en Rio. Bij Kaap Hoorn had Movistar een momentje. De stroomlijn-platen van de kiel braken af en door een gat van een kleine halve meter stroomde water snel de kajuit in. De bemanning stond op het punt om op vlotten het schip te verlaten, toen men op het laatste moment het water alsnog onder controle kreeg. Uitgeweken naar Ushuaia werd de boot opgelapt. Enkele zeilers durfden niet meer aan boord. 5 dagen na de overige boten bereikte een aangeslagen movistar alsnog Rio. In Rio was ook Brasil1 knap ontevreden. Vlak voor de finish gaven zij een 2e plaats alsnog uit handen aan PotC en ABN2 en werden 4e. Geen fijne thuiskomst voor de Brazilianen. Drama was er tot slot ook voor Ericsson. De boot bleek de tempo's van de andere schepen niet bij te kunnen houden. McDonald werd geslachtofferd (blijft als watch captain verbonden) en vervangen door John Kostecki, ide als tacticus tijdens de InPorts al aan het team verbonden was. Naar verwachting verandert er in Baltimore nog meer bij het team. Leg 5 Na een slechte start in Rio van AAB1 was er weinig wind en werd er constant van plaats verwisseld door de 6 deelnemers, Brunel heeft zich ook uit deze leg getrokken. In de doldrums met grotendeels weinig wind was het zoeken naar een koers met wat meer wind, en daarom werd vaak, erg vaak van koers veranderd. Wat weer resulteerde in 'blaastest' geroep vanaf de wal. De movistar had als enige het vertrouwen om nagenoeg rechtdoor te zeilen. Dit leverde ze ook de eerste plaats in, alleen AAB1 was een inhaalrace begonnen. Bij de scoring gate pakte Movistar net de volle 3,5 punt, vervolgd door AAB1 die enkele mijlen na het scoring gate de eerste plaats van Movi overnam. Dit veranderde ook niet. Wel was AAB2 opmerkelijk langzaam, en voer het grootste deel van de leg achterin. Ook in baltimore. Het lijkt voorspelbaar te zijn, maar net voor de finish was er weer eens geen wind. Het voordeel van AAB1 was dat er totaal geen wind lag, dus de snellere boot van movi bij lage windsnelheden lag ook stil. Het duurde uren, de heli die voor het eerst live streaming beelden van de finish uitzond moest noodgedwongen ook maar een tank-stop gaan maken. Door opkomend vloed, en geen wind was AAB1 enkele meters voor de finish zelf gedwongen om de anker uit te gooien om te voorkomen dat ze achteruit gingen... AAB1 eerste, en door de laatste plaats van AAB2 en de tweede plaats van Movi heeft movi AAB2 van de tweede plaats gestoten in het klassement. Leg 6 Het enige opvallende was dat Brunel weer meedeed. Tijdens deze korte leg, slechts 400 nm waarvan een groot deel over binnenwateren, gebeurde daarom ook weinig opzienbaarends. Brunel kon goed meekomen, en AAB1 had opnieuw op de oceaan een mooie snelheid, en haalde de achterstand die in de baai tot stand was gekomen weer in. De start in Baltimore was wel opvallend. Veel boten, en volgens de meeste schepen lag er in de publiekswater toch echt meer wind dan het water wat vrij was gemaakt voor de VOR-boten. Leg 7 Een bizar, extreem en tragische leg. Het begon redelijk rustig. Tegenwind, net als de golfslag. Maar weinig wind, waardoor het veel energie kostte om weinig vooruit te komen. In het begin kon Brunel goed meekomen, ze waren zelfs een tijdje eerste. Maar eenmaal meer in de echte oceaan begon de snelheid omhooog te komen, en brunel kon niet meekomen. Net als AAB. De koploper, AAB1 had Brasil, PotC en Eric redelijk dicht achter zich. Het leek een redelijk simpele leg, welliswaar vermoeiend, maar wel een rustige leg in verhouding met de legs rond de zuidelijke oceanen die de meeste schepen 'back to home' naar europa zouden brengen. Het werd slechter weer, en op de nacht van 17 op 18 mei werd Hans Horrevoets, die niet bevestigd was aan de lifeline (de procedure om de bemanning aan te lijnen was net op gang, en hans zou kort daarna het harnas aangetrokken hebben) door een golf van boord geslagen. Door snel en proffesioneel optreden van de crew van AAB2 werd na 40 minuten hans gevonden, bewusteloos binnen gehaald maar medisch handelen had spijtig genoeg geen baat meer. Met het lichaaam van Hans in een bodybag zeilden ze zo snel mogelijk naar Portsmouth. Totdat de noodoproep van Movistar kwam. Opnieuw had de Movistar problemen met de kiel, door de overgangplaat tussenkiel en romp stroomde opnieuw water. Toen het alleen erger werd, en er een storm met 50 kts wind verwacht, werd besloten het schip te verlaten, en via een reddingsvlot de bemanning met voeding en veiligheidsuitrusting naar uitgerekend AAB2 te verplaatsen, die al een tijdje achter de Movistar voer. Movistar werd aan de golven over gelaten, en met 19 man aanboord van de AAB2 zeilden ze in storm naar Portsmouth. Halverwege net bij de scoring gate The Lizard werd de bemanning van Movistar afgezet op een engelse marineschip, en enkele uren later werd dat zelfde gedaan met het lichaam van Hans Horrevoets naar een Nederlands marineschip. AAB2 is na een bizarre leg in Portsmouth aangekomen, en besloten werd wel door te gaan met de rest van de race (2 inport, en 2 (korte) legs). Over de staat van de Movistar is niets meer bekend. Er komt geen signalen meer van binnen, en met een storm van windkracht 10+ verwacht Bouwe bekking niet meer dat de movistar nog drijft. Owja, met de eerste plaats van AAB1 is Team ABN AMRO ONE kampioen geworden van de Volvo Ocean Race 2005/2006... Inport Portsmout De uitslag was niet verrassend. Deze lag volkomen in lijn met de huidige klassement. AAB1 eerste, vervolgens Pirates, Brasil en AAB2. Vervolgens Ericcson en Brunel laatste. Movistar deed niet mee, ze zijn nog op zoek naar hun boot... Redelijk harde wind, 20 tot 30 bij de finish. Maar ook veel regen. De Spi kon de wind niet aan, ze hadden uiteindelijk 2 kleine spinakers, en AAB1 kon nog maar net overeind blijven (maar toch konden ze met 35 knopen de finish bestormen). Leg 8 De leg van Portsmouth naar Rotterdam is nog gewoon bezig. En dat terwijl de verwachte aankomst op 7 juni lag. Misschien een dagje eerder of later. Maar door absoluut nauwelijks wind, wordt een aankomst van alle boten voor zaterdag 23.59 gehoopt, 4 dagen later dan gepland... De vertraging heeft zo zijn gevolgen... De inport is een dag verplaatst, naar de zondag om 11h. Ook dat wordt krap. De bemaning zijn op rantsoen, er is niet voldoende eten meegenomen voor zoveel dagen, en dat terwijl het wel vooraf bekend was dat er weinig wind zou staan...En om brandstof te besparen is er ook geen koffie meer te zetten (tenminste, met warm water) De stand, een beetje ondergesneeuwd: Eric, Bra en AAB1 staan voorin. Dopperen maximaal een mijl uitelkaar. Vervolgens is er opeens een groot gat van rond 100 nm met AAB1, PotC en Brunel. De movistar is overigens nog steeds niet gevonden. Het ging niet snel, maar zaterdagmiddag kwamen ze dan toch in Rotterdam aan. Brasil eerste, enkele minuten later AAB1 en Eric. en vervolgens PotC, AAB2 en Brunel. Leg 9 Niet gevolgd, en kan weinig samenvatting ervan geven :-). Wel was er al wat meer wind, en de uitslag: 1: potc, 2 AAB2, 3 Brasil, 4 Brunel, 5 Eric, 6 AAB1 Eindstand: 1 AAB1 96.0 2 PotC 73.0 3 Bra1 67.0 4 AAB2 58.5 5 Eric 55.0 6 Movi 48.0 7 Brun 15.5 De OP is hier te vinden | |
the_disheaver | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:29 |
komrad | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:32 |
mooie foto's | |
the_disheaver | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:33 |
quote:mooie verkapte tvp ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:35 |
Owja: voor degene die mijn ftp gebruiken: ik heb nog een map met foto's. Als je klaar bent met de ene, mail me ff (plus van welke inlognaam je gebruikt maakt) krijg je een nieuwe map ter beschikking ![]() En voor degene die mijn ftp gegevens willen voor paar gb aan foto's:mail me ![]() | |
azaroth | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:54 |
quote:mail sent ![]() | |
NY_Giant | dinsdag 20 juni 2006 @ 18:30 |
Leuk, nog een topic! | |
Sandworm | dinsdag 20 juni 2006 @ 18:57 |
Haha, The_disheaver, wat heb je toch met de Brunel? Wel weer een mooie OP... Deel 20! ![]() [ Bericht 41% gewijzigd door Sandworm op 20-06-2006 19:04:57 ] | |
SyClooS | dinsdag 20 juni 2006 @ 19:56 |
You've got mail! Ik denk dat de Movistar een zeemansgraf heeft gekregen. Of één of andere stiekeme walvis is ermee van door gegaan ![]() | |
WEST | dinsdag 20 juni 2006 @ 19:59 |
mooie foto's T_D ![]() | |
WEST | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:04 |
T_D hij loopt hoor ![]() | |
WEST | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:09 |
Ik ben nog steeds Media user ![]() ![]() | |
komrad | dinsdag 20 juni 2006 @ 21:56 |
quote:kan ik ook een dvd aanvragen ![]() | |
SyClooS | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:13 |
Waar kan ik me precies registreren als pers mannetje? | |
WEST | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:16 |
quote:http://team.abnamro.com dan onder press gewoon ff wat dingen invullen en een geldig mailadres ![]() | |
SyClooS | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:18 |
Ooh, ik keek op de site van VOR zelf ![]() | |
WEST | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:22 |
Bij ABN zitten ze al in de toekomst Last updated : 5/31/2007 10:27:00 AM ![]() | |
SyClooS | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:51 |
Hahaha :p zag het ook inderdaad | |
hermandeperman | dinsdag 20 juni 2006 @ 23:34 |
Je krijgt morgen mail the_disheaver ![]() | |
the_disheaver | woensdag 21 juni 2006 @ 00:04 |
quote:Dan pas? ![]() | |
rubbereend | woensdag 21 juni 2006 @ 01:43 |
de Assa Abloy ![]() | |
hermandeperman | woensdag 21 juni 2006 @ 11:23 |
quote:Sent ![]() | |
stingray_nl | woensdag 21 juni 2006 @ 11:46 |
ook van mij een mail onderweg naar T-D | |
NY_Giant | woensdag 21 juni 2006 @ 11:59 |
Kan iemand er niet gewoon een mooi dvd'tje van maken? Heb ik wel wat voor over... | |
the_disheaver | woensdag 21 juni 2006 @ 17:39 |
In Alicante zal het over 2,5 jaar weer beginnen. Een of andere haven in spanje. alicante to start next race | |
the_disheaver | woensdag 21 juni 2006 @ 17:45 |
![]() ![]() | |
the_disheaver | woensdag 21 juni 2006 @ 17:45 |
quote:Met de foto'tjes? | |
azaroth | woensdag 21 juni 2006 @ 18:08 |
@the_disheaver ik ben klaar met dloaden, bedankt ![]() | |
the_disheaver | woensdag 21 juni 2006 @ 18:47 |
quote:okey! Alle twee dirs? Welke nummer had je in je inlognaam? | |
azaroth | woensdag 21 juni 2006 @ 19:38 |
ja alle 2 de dirs ik had 3 in m'n inlognaam | |
SyClooS | woensdag 21 juni 2006 @ 20:59 |
Hoeveel foto's zijn het itt TD, weet je dat? Ik download ze via SmartFTP | |
the_disheaver | woensdag 21 juni 2006 @ 21:04 |
quote: ![]() ![]() ![]() ene dir 1.052 objecten (dir met als eerste 103048.jpg) andere dir: 565 objecten (dir met als eerste 10001200.jpg) | |
WEST | woensdag 21 juni 2006 @ 23:51 |
T_D sorry ben er vanavond niet aan toe gekomen ![]() | |
Sandworm | donderdag 22 juni 2006 @ 12:09 |
quote: quote:Dus Spanje zal weer met een team mee gaan doen. Ben benieuwd of ze Bouwe weer gaan vragen ![]() | |
Farr40 | donderdag 22 juni 2006 @ 14:57 |
http://www.clubracer.be/news_archive.php?news=international&nid=1585 mischien de titel van dit topic in brunel.. waar ben je? veranderen [ Bericht 0% gewijzigd door Farr40 op 22-06-2006 15:22:48 ] | |
azaroth | donderdag 22 juni 2006 @ 15:29 |
tjongejonge wat actie weer, dat kan ook alleen maar met de brunel hè ![]() | |
isos | donderdag 22 juni 2006 @ 16:55 |
hoe is het eigenlijk met de toekomst van de kantelkiel? Nieuwe ontwikkelingen? Komt de kantelkiel ook ooit in de America's Cup eigenlijk, of is dat verboden in de regelementen van de A.C.? | |
Sandworm | donderdag 22 juni 2006 @ 17:17 |
quote: ![]() Maar eigenlijk is het heel triest en ook niet fair naar Brunel. Brunel moet stoppen geld hierin te stoppen, ze maken zichzelf belachelijk en worden niet serieus genomen als het om zeilen gaat. | |
-Carioca- | donderdag 22 juni 2006 @ 20:40 |
Van SailingAnarchy:quote:Benieuwd wat er nou weer werkelijk aan de hand was, en waar nou die haven was waar Brunel gespot was. Verder dan een "Europese" haven gaan de details niet. Ook is het nou niet het seizoen om naar Australië te gaan (winter op het zuidelijk halfrond - tenzij het bikkels zijn-wie weet??) dus ben benieuwd waar die boot weer opduikt ![]() | |
Landrot | donderdag 22 juni 2006 @ 21:27 |
quote:Van dit soort dingen snap ik dus geen mallemoer. ![]() Ik heb een heleboel digitale foto's van de boten op de Nieuwe Waterweg (speciale van Brunel ![]() Jammer dat de VOR is afgelopen... Het voelt toch wel als een gemis. Vanaf december keek ik 's morgens, 's middags, 's avonds en soms 's nachts naar de posities. En in de tussentijd werd ik bijgepraat op het forum. Dat is nu voorbij... ![]() Helaas is het niet tot een meeting in Rotterdam gekomen. ![]() In ieder geval bedankt voor de gezellige tijd en voor het vertienvoudigen van mijn zeilkennis. Nu nog een keertje gaan zeilen! ![]() | |
-Carioca- | donderdag 22 juni 2006 @ 22:04 |
quote:Makkelijkste is uploaden op bijvoorbeeld http://www.tinypic.com. Wijst zich verder vanzelf. Je ziet dan een regel met het adres al verpakt in IMG tags. Copy/paste die inclusief tags in je bericht en dan verschijnt 'ie op het forum ![]() | |
the_disheaver | donderdag 22 juni 2006 @ 22:40 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
the_disheaver | donderdag 22 juni 2006 @ 22:43 |
quote:Sorry... was de meest rotte weekend om ziek te worden... ![]() ![]() Als je veel of weinig foto's wilt, en je heb een aardige verbinding, mag je me mailen. Leg ik het wel uit! Als je dat wel wilt, maar niet kunt, kan ik ze op dvd branden, en er is vast wel een manier om ze naar jou te krijgen. Jij ook bedankt, van uitleggen leer je ook zelf veel! | |
Landrot | donderdag 22 juni 2006 @ 23:50 |
Oké, eind volgende week ga ik een poging wagen om ze op het forum te krijgen. Maar eerst vijf dagen wielrennen in het Zwarte Woud! ![]() | |
WEST | vrijdag 23 juni 2006 @ 00:26 |
T_D ik heb de foto's nu binnen ![]() | |
the_disheaver | vrijdag 23 juni 2006 @ 00:32 |
Jij was nummer 1? Gut, en nu heb ik wel genoeg van dat geFTP! Iemand al de movistar gevonden? | |
WEST | vrijdag 23 juni 2006 @ 08:22 |
quote:1 was ik ja ![]() | |
Farr40 | vrijdag 23 juni 2006 @ 08:29 |
quote:Denk niet dat dat gaat gebeuren. Ten eerst zijn kantelkielen nog te langzaam om te matchracen (tackduels, dial up enz). Daarbij zijn de 12 meters waarmee in de AC gevaren wordt zo ontworpen dat het weinig voor de performance uitmaakt of ze recht of onder helling liggen. Onder helling veranderd het natte wateroppervlak en de waterlijnlengte nauwelijks. | |
masterr112 | vrijdag 23 juni 2006 @ 16:55 |
tvp'tj (de laatste waarschijnlijk ![]() | |
Sandworm | zaterdag 24 juni 2006 @ 00:34 |
quote:Ben je gek, ze hebben de movistar nog laaaaaannnnnnnng niet gevonden! ![]() En Brunel is nu ook zoek, dus kan nog wel ff duren..... | |
the_disheaver | zaterdag 24 juni 2006 @ 00:43 |
Vandaag een advertensie gezien van Brunel. Met 'brunel is sponsor van de volvo oceaan race' oid. Ja, maar zonder boot! En gister een best wat grotere van Delta lloyd. AAB1 heeft dan nog wel de boot (overigens op het scheepsvaart museum vanaf zondag) maar delte lloyd bestond toch niet meer ![]() | |
isos | zaterdag 24 juni 2006 @ 10:02 |
Zou je ook binnen mogen kijken in de ABN1? | |
the_disheaver | zondag 25 juni 2006 @ 02:26 |
Weet jij het? ik niet ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 27 juni 2006 @ 22:24 |
ik wou dat ik deze pagina eerder had gezien ![]() Maar we hebben een vloot van 8 boten gehad, ipv 7! ![]() | |
SyClooS | donderdag 29 juni 2006 @ 19:17 |
Huh? Aus1? ![]() | |
hermandeperman | donderdag 29 juni 2006 @ 20:11 |
quote: quote: ![]() | |
Bruce117 | maandag 3 juli 2006 @ 20:23 |
![]() ![]() 001. 1553 the_disheaver 002. 1125 Sandworm 003. 0451 WEST 004. 0371 hermandeperman 005. 0296 komrad 006. 0275 Landrot 007. 0185 rubbereend 008. 0168 azaroth 009. 0130 JandeHoop 010. 0122 JoStro 011. 0109 Ambrosius 012. 0107 Farr40 013. 0103 SevenWonders 014. 0057 masterr112 015. 0056 Fendy 016. 0051 UnleashMitch 017. 0039 ..-._---_-.- 018. 0038 azrael_8 019. 0035 lev_myskin 020. 0030 -Carioca- 021. 0025 jitzzzze 022. 0022 worsie 023. 0022 NY_Giant 024. 0018 The_Hives 025. 0017 Things 026. 0015 JPM01 027. 0015 SyClooS 028. 0014 Tu5 029. 0014 ROG 030. 0011 Doffy 031. 0011 pfaf 032. 0010 Qwie 033. 0010 Bruce117 034. 0010 isos 035. 0010 roflcopter 036. 0009 Coelho 037. 0009 bigger 038. 0009 zjroentje 039. 0008 Droopie 040. 0008 egilio 041. 0008 stingray_nl 042. 0007 Remzz 043. 0007 Laakie 044. 0007 Taxi 045. 0007 Skande 046. 0006 David Letterman 047. 0005 Dr_Flash 048. 0005 Disciple_of_Guinness 049. 0005 rucksichlos 050. 0005 svenski 051. 0005 maril 052. 0005 Mr.Johnson 053. 0005 Enriqueo 054. 0005 MarkusRosenberg 055. 0004 Jojogirl 056. 0004 bassieVL 057. 0004 Falco 058. 0004 snellejelle 059. 0004 Redbenz 060. 0004 franssie 061. 0004 DeeBee 062. 0004 twentemeisje 063. 0004 bLuB76 064. 0003 Chielus 065. 0003 George-Butters 066. 0003 Hyperdude 067. 0003 ScudRaket 068. 0003 The_BoezelaaR 069. 0003 anne_Chris 070. 0003 Tique3 071. 0003 thijsdetweede 072. 0003 sr_firewire 073. 0003 Stefannnn 074. 0002 Almighty 075. 0002 raptorix 076. 0002 mistraldk 077. 0002 mbn 078. 0002 Libris 079. 0002 Da_Sandman 080. 0002 Pek 081. 0002 Ludwig 082. 0002 Nouk 083. 0002 Biertjuhhhh 084. 0002 Zwansen 085. 0002 BillyOcean 086. 0002 marcb1974 087. 0002 fokraiser 088. 0002 sunergy 089. 0002 Vlugge_J 090. 0001 Faithy 091. 0001 SterkStaaltje 092. 0001 ook_gek 093. 0001 Guard 094. 0001 Leatherface 095. 0001 Poepoog 096. 0001 Gremen 097. 0001 Againzender 098. 0001 kepler 099. 0001 okee6 100. 0001 Ko_9 101. 0001 zakjapannertje 102. 0001 bambino 103. 0001 Chepke 104. 0001 Kuno_van_Dijk 105. 0001 The_S 106. 0001 Airelle 107. 0001 sportfreak 108. 0001 TheVulture 109. 0001 Zaphod82 110. 0001 sander89 111. 0001 JeffereyMartin 112. 0001 kevin6188 113. 0001 Gripper 114. 0001 Cutebutpsycho 115. 0001 fysiotje 116. 0001 Bizznitch 117. 0001 -skippybal- (alle posts t/m 30 juni 2006 zijn meegenomen in deze lijst) | |
the_disheaver | maandag 3 juli 2006 @ 20:36 |
whihi, dankje! Ik sta eerste ![]() Eindelijk sinds tijden weer eens gezeild, waaide het nauwelijks... | |
hermandeperman | maandag 3 juli 2006 @ 21:18 |
Leuke lijst ![]() Is er al iets bekend over de Brunel btw ![]() En ik heb gisteren ook gezeild ja ![]() | |
Sandworm | maandag 3 juli 2006 @ 23:52 |
1553? Get a live! Zijn in deze lijst alle score URL verwijzingen van TD opgenomen of zijn het echte posts van TD? Anyway, TD kan zich nu weer helemaal storten op de politiek! Genoeg te doen lijkt me. Bruce117, ty. | |
WEST | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:00 |
Top3 en dat op fok ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:19 |
quote:hoe bedoel je? Die 1553 post (nu 1555 ![]() Niet zo gek veel dan die 1126 van jou ![]() Maar inderdaad, genoeg te doen. Nog 141 dagen ![]() | |
WEST | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:30 |
quote:wat is er over 141 dagen? ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:37 |
quote:reken maar uit ![]() (psst: http://www.timeanddate.com/date/dateadd.html) | |
masterr112 | dinsdag 4 juli 2006 @ 09:51 |
hehe toch nog op nummer 14.. terwijl ik helemaal niet zoveel poste. maar goed, 141 dagen? <edit>hehe nu zie ik het, 22 november.. maar waarom heb JIJ daar veel voor te doen dan ![]() | |
WEST | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:24 |
quote:22 november? nieuwe verkiezingen? | |
isos | dinsdag 4 juli 2006 @ 20:13 |
Vandaag bij het Scheepvaartmuseum de ABN1 bekeken. Je kon er niet op, maar het was wel de moeite waard, je kon alles veel beter zien dan in de veerhaven. En bovendien is de entree maar 1 euro als je een museumjaarkaart hebt, dus dat is niks. | |
stingray_nl | woensdag 5 juli 2006 @ 10:09 |
Kan je een paar foto's plaatsen van de abn1 in het museum? | |
roflcopter | woensdag 5 juli 2006 @ 22:52 |
Jammer dat je er niet in kunt ![]() | |
bLuB76 | zaterdag 8 juli 2006 @ 18:31 |
Ben vandaag ook even wezen kijken. Foto's zijn terug te vinden op http://www.degrotebozewolf.nl. Ik denk niet dat je binnen wil kijken. Als ik het me goed herinner hebben ze de geur binnen ooit beschreven als de geur die vrij komt wanneer 10 natte labradors in een te kleine ruimte moeten opdrogen. Niet echt relaxed. Maar goed. Mocht iemand een bepaalde foto op een wat groter formaat(3008x2000) willen hebben, mail me dan even het nummer door en ik stuur hem je op. | |
the_disheaver | zaterdag 8 juli 2006 @ 23:55 |
quote:Mag misschien stinken, maar ach, je hebt er natuurlijk ook wel wat voor over om op het dek, en alle apperatuur te bekijken. Maar wel logisch dat ze dat niet doen. Top! * the_disheaver gemaild heefft | |
Sandworm | zondag 9 juli 2006 @ 00:03 |
quote:Mooie foto's, mooie camera, mooie boot, mooi weer! Jammer dat de date mislukt is wanwege provider issues ![]() ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 11 juli 2006 @ 23:11 |
Nog bedankt voor de foto's! | |
bLuB76 | woensdag 12 juli 2006 @ 08:32 |
np Weet iemand trouwens waar de ABN2 is? [ Bericht 92% gewijzigd door bLuB76 op 12-07-2006 09:01:55 ] | |
Farr40 | woensdag 12 juli 2006 @ 12:02 |
Ja in Chicago. Wedstrijdje varen De ABN1 gaat na de 23e naar engeland voor de cowes week | |
bLuB76 | woensdag 12 juli 2006 @ 12:39 |
Doen ze dit met de orginele VOR bezetting of mogen nu ook andere Goden gebruik maken van/ervaring opdoen op deze race monsters? | |
Farr40 | woensdag 12 juli 2006 @ 13:12 |
Een aantal van de bemanningsleden varen mee. En voor de rest relaties of andere cracks idd. | |
rubbereend | woensdag 12 juli 2006 @ 14:17 |
quote:betere vraag; weet iemand waar de brunel is ![]() ![]() | |
the_disheaver | woensdag 12 juli 2006 @ 14:28 |
australie?quote:bron | |
the_disheaver | woensdag 12 juli 2006 @ 14:36 |
Ow, en een nog leuker artikel: het belgisch bericht zou verkeerd vertaald zijn...quote:bron | |
the_disheaver | zaterdag 15 juli 2006 @ 12:16 |
greenpeace ![]() zijn op de AAB1 geklommen, om zo te 'protesteren' tegen kernenergie. Wellicht gaat ABN de financiering regelen voor de kerncentrale die er misschien komt. sowiezo is protesteren tegen kernenergie onder het motto: 'slecht voor het milieu' dom (je hebt immers de keuze tussen of een kerncentrale, of een kolencentrale). Maar zeker op de AAB1. Das juist het symbool van AAB die 40 miljoen investeert in windenergie. tsja, gaat ze ook alleen om de aandacht. Begint alleen een beetje tegen ze te werken als ze zo door gaan...Maar als je actievoerder van greenpeace was, had je wel de mogelijkheid gehad om op de boot te stappen! | |
WEST | zaterdag 15 juli 2006 @ 12:34 |
quote:tja je blijft van die milieu pikkies last houden ![]() | |
azaroth | zondag 16 juli 2006 @ 03:47 |
quote: ![]() ik kots echt op die vieze bomenknuffelaars, ik hoop dat ze ze stikken in een brok van die vieze tofu ![]() kernenergie ftw ![]() ![]() | |
azaroth | zondag 16 juli 2006 @ 04:07 |
quote: quote:ja hoor ![]() ![]() en wat doet die Open60 dan bij texel ![]() -edit: p.s. ik ken alleen de KNRM bemanning van Marken, maar die zouden dus wel onderscheid kunne maken... | |
bassieVL | dinsdag 18 juli 2006 @ 15:18 |
mijn Ericsson Racing Team shirt is binnen ![]() | |
azaroth | dinsdag 18 juli 2006 @ 15:36 |
quote:cool fotootje? | |
bassieVL | dinsdag 18 juli 2006 @ 15:39 |
quote:Voorkant: Achterkant: [ Bericht 28% gewijzigd door bassieVL op 18-07-2006 18:30:40 ] | |
Sandworm | woensdag 19 juli 2006 @ 13:36 |
quote:http://www.clubracer.be/news_international.php Dacht dat Cowes een gelopen koers was, maar er is dus serieuze concurrentie! | |
azaroth | woensdag 19 juli 2006 @ 16:08 |
quote:een 36 voeter van 1600kg ![]() ![]() ![]() ik vraag me af hoe ze die kiel laten swingen, want er lijkt me geen dikke generator aan boord te zijn? | |
hermandeperman | woensdag 19 juli 2006 @ 16:12 |
Lekker met de hand. Het is toch maar 800 kg en ook nog in het water. Kan prima ![]() | |
kreischer2000 | donderdag 20 juli 2006 @ 12:17 |
zag de ABA1 ook liggen in Amsterdam bij nacht maar toen had ik geen idee wat hij daar deed, nu snap ik het! Haha ![]() | |
azaroth | woensdag 2 augustus 2006 @ 19:57 |
vanavond was er een stuk in 2vandaag over roy heiner + beelden van de vor http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30912 | |
the_disheaver | woensdag 2 augustus 2006 @ 20:44 |
vandaag kreeg ik een lekker boeiend (not!) mailtje van AAB:quote:Tis dat je het ff weet :-) (hij is dus niet meer bij het scheepsvaartmusuem? | |
the_disheaver | woensdag 2 augustus 2006 @ 20:46 |
Ben ik gek, of kun je de uitzending nog niet terugkijken? naja, dan maar vanacht kijken, als ik het niet mis (anders dan nova en netwerk maar 1 keer herhaald. Ach, verschil in kwaliteit zal ik maar zeggen :-) ) | |
komrad | woensdag 2 augustus 2006 @ 20:47 |
quote:ging ook over de dood van AAb2 team member toch/? | |
the_disheaver | woensdag 2 augustus 2006 @ 21:04 |
quote:2vandaag zei je? Ja, dat zou best kunnen... ![]() edit: naja, 2vandaag is wel de enige nog met aandacht voor de VOR. [ Bericht 9% gewijzigd door the_disheaver op 02-08-2006 21:53:38 ] | |
azaroth | woensdag 2 augustus 2006 @ 21:51 |
quote:yep | |
bLuB76 | zondag 6 augustus 2006 @ 11:15 |
Voor degene die nog wat leuke pics van de Skandia Cowes Week willen zien kunnen deze zip(13MB) downloaden. Mocht je een pic zien die je groter wil hebben, mail me even. De groottes zijn 2592x1944 tot 3483x2163 met mb's van 1,7 tot 21,4. | |
the_disheaver | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:48 |
quote:Movistar gaat dus door! gehele interview met petro Campos is hier te lezen http://www.bymnews.com/VOR/html/the_movi_2.html Zou de movistar ooit nog teruggevonden worden? ![]() | |
the_disheaver | maandag 18 september 2006 @ 21:15 |
hoi. Ook ericsson gaat door, AAB heeft nog niets naar buiten gebracht/. Wel is er de eerste nederlandse aanmelding: Peter de Ridder heeft de PotC gekocht als inspiratieboot. Hij wil wel een totaal nieuwe produceren. Samen met Ray Davies en Dirk (geen familie van) de Ridder gaan ze 17 milioen sponsorgeld zoeken. Peter zal alleen aan de inportraces aan boord zijn. http://www.yachtinguniverse.com/index.php?name=News&file=article&sid=3997 | |
WEST | maandag 18 september 2006 @ 21:27 |
is de movistar al gevonden ![]() ![]() | |
the_disheaver | maandag 18 september 2006 @ 21:49 |
nope, en brunel ook niet ![]() | |
komrad | maandag 18 september 2006 @ 22:02 |
toch jammer dat er 2 van die boten nooit meer terugkomen | |
Sandworm | dinsdag 19 september 2006 @ 11:17 |
quote:bron: www.zeilen.com Leuk, weer een Nederlands syndicaat! Ericsson is er ook weer bij. De AAB heeft zich nog niet uitgesproken, maar die kunnen het toch niet maken om niet de titel te gaan verdedigen. Begreep dat Peter de Ridder bezig is om de PotC te kopen en die te gebruiken om ervaring op te doen voor het ontwerp van de nieuwe boot. | |
hermandeperman | dinsdag 19 september 2006 @ 13:53 |
quote:Inderdaad => [Zeilen] Volvo Ocean Race (#20) - Movistar..waar ben je? ![]() En de Illbruck de winnende boot in de vorige Volvo Ocean Race? Zeilen.com toch ![]() ![]() | |
Sandworm | dinsdag 19 september 2006 @ 22:00 |
quote:Haha, daar reken je toch niet op? Maar had het kunnen weten van The_Disheaver ![]() Laten we het forum maar in ere houden tot aan de volgende VOR ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 19 september 2006 @ 23:28 |
quote:Waarom zou dit topic anders omhoog gekicked worden. Alleen om de vraag of de movistar al terecht is? ![]() Nog 2 jaar, gaat best snel ![]() | |
Ambrosius | woensdag 20 september 2006 @ 00:16 |
Heeft iemand die DVD van het AD toevallig al over de VOR'06? | |
the_disheaver | woensdag 20 september 2006 @ 03:41 |
neej, hoe kon je die krijgen dan? | |
Ambrosius | woensdag 20 september 2006 @ 17:16 |
quote:Via het AD waarin een bon zat dacht ik, niet krijgen, je moest er natuurlijk wel voor betalen. Ik heb 'm zelf niet. | |
Sandworm | woensdag 20 september 2006 @ 17:24 |
Nee op AD gevonden, wel deze: http://www.volvooceanracedvd.nl/ Te bestellen via Bol.com is besteld....... Als je geen waarde hecht aan het hoesje en boekje, kan ik wellicht iets voor je betekenen | |
the_disheaver | woensdag 20 september 2006 @ 21:30 |
ohh, ga je illegaal doen? ![]() | |
Ambrosius | woensdag 20 september 2006 @ 22:46 |
quote:Zou je het op usenet kunnen slingeren? | |
hermandeperman | donderdag 21 september 2006 @ 10:57 |
Torrentje maken? | |
the_disheaver | vrijdag 22 september 2006 @ 02:38 |
ftp'je aanslingeren :p | |
Sandworm | zaterdag 23 september 2006 @ 19:20 |
quote:Heb hem vandaag bekeken en is een superreportage geworden. Had is meer on-board beelden verwacht, maar het geeft een supermooie indruk van de race. Soms met links naar naar eerdere races, maar die zijn alleen maar interessant of leuk. Kortom, deze moet je gewoon hebben! Uploaden op usenet doe ik niet. @The_discheaver; heb jij beschikking over zoveel ruimte? Doe me anders even mailen, je hebt mijn adres vast nog wel ergens. | |
the_disheaver | dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:32 |
* the_disheaver wacht op mail ![]() | |
Ambrosius | dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:38 |
Hij staat ook al een paar dagen op usenet trouwens. | |
the_disheaver | dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:38 |
usenet is traag ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:39 |
quote:al boeit dat weinig... nog geen tijd gehad om hem te bekijken.... Dank overigens! | |
JoStro | vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:48 |
Helaas, helaas...... ABN AMRO heeft besloten komende VOR niet mee te zeilen.quote:Hoop ge-emmer over dat het een one-off campaign was. Zoiets noem je toch als achterdeurtje om niet door te hoeven gaan als de resultaten slecht waren. Ericsson had het kunnen doen en die varen wel mee. Ik vind het behoorlijk slappe hap van ABN AMRO. Zeilgeschiedenis schrijf je niet in één wedstrijd. Jammer, jammer, jammer Zal wel een economische drijfveer achter zitten. Natuurlijk! ABN AMRO moet het als bank toch hebben van Europa, Zuid- en Noord-Amerika. De komende VOR is juist Azie gericht. Weet iemand bij welke multinational Roy Heiner de laatste tijd is gesignaleerd? Ik niet. | |
SevenWonders | zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:05 |
quote:Tja, schippers varen meerdere races mee, bemanningsleden ook. Maar kan me geen sponsor herrinneren die twee keer een zelfde syndicaat vormde/sponsorde, dus de stap van ABN-AMRO verbaast me niet zo veel. Maar, andere internationaal opererende bedrijven van Nederlandse oorsprong, moeten de mondiale impact wel gezien hebben, dus heb ik alle hoop dat er (ook gezien de stijgende NL-belangstelling) volgende race weer een 'Nederlandse' boot meevaart. | |
SevenWonders | zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:50 |
quote:Hee, dat van MeanMachine had ik nog niet vernomen. Zitten goeie mensen bij.....moet wel wat worden hoop ik. | |
kreischer2000 | zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:02 |
quote:Misschien wel een Shell, Phillips of iets dergelijks, dat zijn toch de bedrijven waar je dan aan zit te denken. Ik zou het een teleurstelling vinden als er geen boten mee doen onder "Nlse vlag"... | |
SevenWonders | zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:26 |
Er zijn meer banken mondiaal actief. ING doet het goed in Azie (geloof ik), en laat de VOR nu de volgende keer net Azie aan doen. Phillips wellicht, maar heb het idee dat consuntenelectronica steeds verder op de achtergrond raakt bij Philiips, dat wat hebben zij er aan? Unilever is niet echt een bedrijf wat bekend is, hun merken weer wel. Heineken wellicht? | |
the_disheaver | zondag 22 oktober 2006 @ 13:20 |
Er is een grote leg met rotterdam als finish, dus het lijkt me sterk dat er geen sponsor komt uit nl. geen flauw idee wie. Verzekering denk ik ofzo. | |
rubbereend | zondag 22 oktober 2006 @ 14:54 |
quote:ING is zojuist groot in de F1 gestapt dus die gaan zeker geen VOR doen | |
the_disheaver | zondag 22 oktober 2006 @ 14:56 |
quote:naja, 2 jaar F1 en dan jaartje VOR. | |
the_disheaver | maandag 23 oktober 2006 @ 22:36 |
Toyota zie ik wel als sponsor aan! (edit... ow, volvo als hoofdsponsor... beukt een beetje) | |
azaroth | woensdag 25 oktober 2006 @ 15:41 |
er wordt kleding van de vor deelnemers geveild op ebay en de opbrengsten gaan naar de familie van Horrevoets http://search.ebay.co.uk/_W0QQsassZtheQ5fvolvoQ5foceanQ5frace | |
JoStro | vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:16 |
quote:Rotterdam als finish van een grote leg??? Dat wist ik nog niet heb je een bron? | |
SevenWonders | zondag 29 oktober 2006 @ 12:19 |
quote:Is al maanden bekend. Uit mijn hoofd gaat het van Rio naar Rotterdam, staat ergens op de VOR-site. | |
Sandworm | donderdag 2 november 2006 @ 12:02 |
quote: quote:Jammer dat ze niet meedoen de volgende race. Vind eigenlijk dat ze het niet kunnen maken, maar ja. Wel vreemd dat ze de naam aangepast hebben en dat ze zelfs vervangers hebben aangetrokken. En Mike als schipper van beide boten, kan me niet voorstellen dat hij niet wil deelnemen aan de volgende race. Zou dit een jaartje overbrugging zijn voor de mannen of zou het kunnen dat AAB alsnog besluit mee te doen? ING inderdaad net in de F1 en hun naam doet het het niet zo goed in VOR verband. Was wel Real Estate, maar toch ook ING. | |
Sandworm | vrijdag 17 november 2006 @ 23:15 |
JK in zee met Ericsson.... AAB daarmee definitef van de baan? Ericsson gaat er wel werk van maken... | |
SevenWonders | zaterdag 18 november 2006 @ 09:59 |
Ik las het in de VOR-nieuwsbrfief inderdaad. JK heeft natuurlijk wel wat laten zien dit jaar, maar ik denk dat Farr er ook van geleerd heeft, dus het zegt m.i. niet zoveel. AAB doet niet meer mee, verwacht wel wat van Mean Machine en ben benieuwd met welke sponsor zij op de proppen komen. | |
Sandworm | zaterdag 25 november 2006 @ 01:15 |
Net Potc2 gekeken... Disney had Movistar moeten sponsoren..... ![]() | |
WEST | zaterdag 25 november 2006 @ 01:24 |
quote: ![]() ![]() | |
WEST | woensdag 13 december 2006 @ 18:36 |
ik krijg mischien een miniatuur van de black betty ![]() ![]() | |
hermandeperman | donderdag 14 december 2006 @ 01:09 |
Doe mij er ook 1 ![]() | |
azaroth | donderdag 14 december 2006 @ 22:58 |
quote:een van die bootjes die in de vijver van het hoofdkantoor van ABN dreven? | |
-Carioca- | maandag 18 december 2006 @ 10:20 |
quote:Die miniaturen zijn nu gewoon bij de Nauticring-watersportzaak te koop, plus een hele zooi andere dingen van team ABN AMRO. Flink afgeprijsd iig, dat miniatuur kost iets van 9,95. Heb er ook al 1 ![]() | |
Farr40 | woensdag 27 december 2006 @ 09:43 |
![]() toch niet helemaal onsloopbaar.. De oude Brunel (nu Ichi ban) staat nu eerste op handicap in de sydney hobart | |
Sandworm | woensdag 27 december 2006 @ 21:04 |
quote:Auw, dit doet pijn..... Weet nog niet of dat slaat op Black Betty of eertse plaats van Brunel.... | |
floppie86 | woensdag 27 december 2006 @ 21:09 |
nouja, als t niet kapot kan, dan is t ook niet leuk ![]() | |
the_disheaver | donderdag 28 december 2006 @ 01:42 |
hij is tenminste niet gezonken... Risico neem je altijd met zo'n schip waarvan je weet dat het kapot kan gaan. Dat brunel op de eerste plaats staat is helemaal niet pijnlijk! ![]() | |
-Carioca- | maandag 1 januari 2007 @ 18:47 |
De nieuwe Notice of Race voor de volgende editie is verschenen. Wat een etappes: quote:Vooral etappe 7, wat een afstand. Ben benieuwd of veel mensen daar blij mee zijn. Ook niets over Rotterdam als stopover... Vind ik een beetje tegenvallen eigenlijk. Bron: http://www.volvooceanrace.com/pdf/NoticeofRace_2008.pdf | |
hermandeperman | maandag 1 januari 2007 @ 22:29 |
Als je maar betaald hè... | |
Sandworm | dinsdag 2 januari 2007 @ 12:37 |
De PotC heeft een facelift gekregen:![]() | |
Sandworm | zaterdag 13 januari 2007 @ 11:01 |
Hé, is http://team.abnamro.com/ uit de lucht? Wordt doorgelinked naar planet... ![]() | |
-Carioca- | zondag 14 januari 2007 @ 17:40 |
quote:Klopt, als een tijdje stond op de site dat die 2 januari offline zou gaan. Wat er nog aan info is staat nu hier: http://www.abnamro.com/com/about/sponsor_vor.jsp | |
Sandworm | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:12 |
Even over die legs: leg 7, vertrek 22-02-2009 leg 8, vertrek 18-03-2009 Stel dat ze direct door varen, dan hebben ze 25 dagen voor een afstand van 12.000 Nm. Dat is 480 Nm gemiddeld! Dat gaat wat beloven! Ik denk dat het 18-04 moet zijn. Dit is op een zaterdag, terwijl 18-03 op een woensdag is..... | |
Sandworm | dinsdag 13 februari 2007 @ 22:53 |
Er worden in de volgende editie ook pro-ams gehouden, op de dan na een in-port race. Iemand enig idee wat een pro-am race is? | |
the_disheaver | woensdag 14 februari 2007 @ 00:19 |
lijkt me spannend... ofwel; geen idee... | |
Farr40 | donderdag 22 februari 2007 @ 19:35 |
Pro-am betekend professional amateur. Dit houdt dus in dat er zowel professionals als amateurs aan boord zijn. Vaak is er dan een restrictie op het aantal pro's en mogen bepaalde posities alleen door amateurs ingenomen worden. Een mooi voorbeeld van een pro-am klasse is de Swan 45 waar je maximaal 5 pro's aan boord mag hebben en alleen de eigenaar mag sturen. Voor de volvoteams is dit dus de uitgelezen optie om hun sponsors nog dichter bij de race te brengen want die zouden als amateurs mee kunnen | |
Bruce117 | dinsdag 18 september 2007 @ 08:18 |
Ocean Race naar Sint Petersburgquote:Bron: nu.nl | |
the_disheaver | dinsdag 18 september 2007 @ 10:55 |
haai ![]() een gaaf interview met de movistar de teams ![]() Sponsor: Ericsson Racing Team 1 Skipper: Website: http://www.ericssonracingteam.com ![]() Sponsor: Ericsson Racing Team 2 Skipper: Anders Lewander Website: http://www.ericssonracingteam.com ![]() Skipper: Ray Davies Website: http://www.mean-machine.nl ![]() Sponsor: Puma Racing Team Skipper: Ken Read Website: ![]() Sponsor: Alicante 1 Skipper: Website: ![]() Sponsor: Alicante 2 Skipper: Website: ![]() Sponsor: Russian Challange Skipper: Andreas Hanakamp Website: met dank aan sandworm voor de plaatjes ![]() | |
WEST | woensdag 19 september 2007 @ 00:11 |
4 oktober volgend jaar begint het weer lekker om het dan weer te volgen jammer genoeg doen er geen Nederlandse boten mee ![]() | |
the_disheaver | maandag 17 december 2007 @ 18:28 |
De eerste boot:![]() sinds wanneer mogen zeilboten op het fietspad liggen? Plus een nieuw team ![]() ![]() Skipper: Ian Walker De movistar heeft voor mij dan ook een opvolger ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 4 maart 2008 @ 20:30 |
Doop en onboard zeilfilmpje van de Ericsson ![]() | |
SevenWonders | dinsdag 6 mei 2008 @ 17:36 |
De eerste Nederlandse zeiler die mee gaat varen (voor zover ik weet) is bekend: http://www.teamrussia.org/article.asp?id=13706 en http://www.brabantsdagbla(...)r-bij-Ocean-Race.ece Wouter Verbraak gaat bij Team Russia varen. Leuk ! * SevenWonders kent WB nog van vroegah! | |
masterr112 | woensdag 4 juni 2008 @ 17:32 |
tvp | |
NY_Giant | vrijdag 5 september 2008 @ 18:40 |
Nederlands schip in Ocean Race Op zaterdag 4 oktober verschijnt in de Spaanse havenstad Alicante ook een Nederlands zeilschip aan de start van de Volvo Ocean Race. De boot, die zal worden gesponsord door Delta Lloyd, is de achtste deelnemer aan het evenement. Nog niet duidelijk is in hoeverre de bemanning Nederlands wordt. Bron: NOS.nl | |
the_disheaver | vrijdag 5 september 2008 @ 19:28 |
Ow, ik was de VOR al bijna geheel weer vergeten. Das goed geheim gehouden dan, gezien er ook niet echt geruchten erover waren. VOR.org lijkt down te liggen... | |
WEST | vrijdag 5 september 2008 @ 19:45 |
Ah leuk een Nederlandse boot ![]() | |
the_disheaver | vrijdag 5 september 2008 @ 19:53 |
quote:Met AAB1 als schip... En Ger O'Rourke aanboord. | |
-Carioca- | zaterdag 6 september 2008 @ 10:09 |
Iemand op Clubracer postte hier http://www.clubracer.be/forum/viewtopic.php?t=3988quote:Ben echt benieuwd of dat wat word, kan het me met zo'n korte voorbereiding bijna niet voorstellen, maar wie weet ![]() | |
SevenWonders | woensdag 10 september 2008 @ 22:03 |
Over een week of 4 is het zover. We gaan het weer tig maanden lamg volgen. De site van de VOR lijkt lang niet bijgewerkt en ik was vandaag compleet verrast met het nieuws van Delta Lloyd, hierboven iets meer te weten gekomen.... Ben benieuwd.... | |
rubbereend | donderdag 11 september 2008 @ 15:18 |
als dit bevalt moet Delta Loyd maar meteen een toezegging doen voor over 4 jaar ![]() | |
JoStro | donderdag 11 september 2008 @ 16:43 |
Ik ben d'r weer bij. Goeie zet van Delta Loyd, de boot (Black Betty) is bewezen. Nu kijken hoe hij het doet t.o.v. de 3e en 4e generatie schepen die gebouwd zijn. | |
bassieVL | donderdag 11 september 2008 @ 17:04 |
quote:Ik dacht dat Ericsson dat schip had gekocht voor trainingsdoeleinden. Ondertussen heeft Ericsson 4 schepen. Van Ericssonracingteam.com quote: | |
Paralollo | donderdag 11 september 2008 @ 19:00 |
De Ericsson (1) is het schip waarmee Ericsson 2005-2006 heeft gevaren en heeft ook als trainingsboot dienstgedaan, de Ericsson 2 is de ABN Amro One die ook als trainingsboot (en basis voor de nieuwe ontwerpen) is gebruikt. De schepen die nieuw zijn gebouwd zijn dus de Ericsson 3 en 4.Hiermee was in juni de ABN 1 overbodig als trainingsboot en is deze verkocht aan O'Rourke. De Ericsson (1) zal nog wel in handen zijn van Ericsson voor promotionele doeleinden. Ik heb er zin in! Weer lekker meerdere malen per dag posities bekijken. Heerlijk! | |
JoStro | vrijdag 12 september 2008 @ 10:20 |
Op de site van volvooceanrace wordt genoemd, dat er toch een aantal oude ABN-zeilers in het nieuwe team zitten. Verder wordt Hans Bouscholte als media-specialist genoemd door ZEILEN. | |
NY_Giant | vrijdag 12 september 2008 @ 12:31 |
The Dutch syndicate Team Delta Lloyd has been confirmed as the eighth entry in the 2008-09 race. The team will campaign ABN AMRO ONE, the winning boat from the 2005-06 race. The Juan Kouyoumdjian-designed first generation Volvo Open 70 has been re-fitted to comply with the new race rule. Tom Touber, shore team manager on the ABN AMRO campaign in 2005-06, has been tasked with pulling all the strands of Team Delta Lloyd together. "We shifted from a mission impossible situation to a mission maybe possible and now it is all coming together," he said. "The first step was to secure the best team available in a short time frame. We were able to select some good guys from the ABN AMRO campaign. Besides we can call on the expertise within Delta Lloyd who are long-term sponsors of the Dutch Olympic sailing team. "Ger O'Rourke will skipper the boat and we have some experienced sailors out of his Chieftain team plus six Dutch sailors. We will be announcing the full crew in Alicante on the 22nd September." On leg eight of the Volvo Ocean Race, between Galway and Göteborg-Marstrand, the race course will include a rounding mark outside Rotterdam which will be bring the fleet into Dutch waters, giving the spectators from the Netherlands an opportunity to see something of the fleet as it passes by. Sailing under a Dutch flag and with the sail number NED 1, the international crew will be skippered by Ireland’s Ger O’Rourke, and the team will comprise a blend of Dutch sailors and O’Rourke’s Chieftain Racing Team, which won the Fastnet Race. “I am very excited that we have an eighth entry in the Volvo Ocean Race, and I am particularly pleased that the latest entry is Dutch. The Netherlands has played a big part in this event since the first race in 1973 and we are very pleased that we continue to attract entries from this country,” said Volvo Ocean Race Chief Executive, Knut Frostad. Frostad also added that he has long been a fan of boats being capable of doing more than one race. “The spirit of this campaign is one that I admire. The team has a good boat, the winning boat from the 2005-06 race, and I am looking forward to watching their performance throughout the duration of the event,” he said. The boat is currently completing its 2,000 mile race qualifier and will be in Alicante to join the rest of the fleet at the weekend. The full crew will be announced once the boat has arrived in Alicante and the team has gone through its full survival training course. Bron: VolvoOceanRace.org De boten komen dus ook nog in de buurt van Rotterdam langs. | |
the_disheaver | zaterdag 13 september 2008 @ 18:56 |
quote:Hmmm... dus hij is niet met een solo-tocht van een jaar bezig zodat media-contact niet mogelijk? Ik hoopte daar op stiekem... | |
-Carioca- | maandag 15 september 2008 @ 09:38 |
Het rommelt een beetje. Ericsson heeft een meningsverschilletje met de organisatie ![]() quote:The Independent | |
SevenWonders | dinsdag 16 september 2008 @ 21:00 |
http://www.volvooceanrace.org heeft een flinke update gehad.... Nog een weekje of drie...ik heb er zin an.... | |
NY_Giant | dinsdag 16 september 2008 @ 23:37 |
Toch vind ik het op een of andere manier niet leuk die teams met twee boten... Eigenlijk zou er gewoon een veld met tien verschillende boten moeten zijn. | |
Farr40 | woensdag 17 september 2008 @ 21:30 |
Wat wel heel interessant is deze editie is dat er zoveel verschillende ontwerpers zijn gekozen. Naast de gevestigde orde (Juan K en Farr) hebben nu ook top ontwerpers als Botin Carkeek, Humphreys en Reichel pugh de kans gekregen om zo'n oceaan gevaarte te ontwerpen. I'm looking forward voor de start ben benieuwd of een van deze ' nieuwelingen' het succes van Juan K in de vorige editie kan evenaren. | |
rubbereend | donderdag 18 september 2008 @ 21:37 |
quote:mwah, ABN boodt met haar 2e boot de kans aan veel talent, dat is ook wat waard! | |
SevenWonders | vrijdag 19 september 2008 @ 00:07 |
quote:Ben ik op zich met je eens, maar kennelijk zijn er niet meer teams, of beter gezegd sponsors wereldwijd die geld willen steken in zo'n project....anders dan in de 70's en 80's toen er wel tig (en ook verschillende) typen schepen meevoeren. | |
Sandworm | donderdag 25 september 2008 @ 13:13 |
Ik zie hier weer een hoop oude bekenden! Ik heb er weer zin in. Is het al iemand gelukt de Virtual Spectator te downloaden op volvooceanrace.org? Ik krijg alleen maar een pagina met HTML code te zien. | |
SevenWonders | donderdag 25 september 2008 @ 20:55 |
quote:Nee, zit het net te proberen, maar alleen een hoop info over hetgeen ik met die VS allemaal kan doen, maar nog geen downloadlink....zal wel komen als ze los gaan.... | |
the_disheaver | zondag 28 september 2008 @ 14:42 |
quote:De 2D versie zou ook in niet windows/ en mac systemen te zien moeten zijn. Las ik ergens, ik ben benieuwd... | |
masterr112 | donderdag 2 oktober 2008 @ 16:00 |
nog 2 dagen ![]() | |
the_disheaver | zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:56 |
Nog 4 minuten eerste inport. | |
the_disheaver | zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:11 |
stream die het hier doet: mms://a1404.l5495049403.c54950.g.lm.akamaistream.net/D/1404/54950/v0001/reflector:49403 Rond de 12 kts wind. mijn verwachting: 1/2: ericsson 3 1/2: telefonica 3: delta loydd Nu echt over 10 minuten | |
Coelho | zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:42 |
viewer doet nog steeds niks, ik vind althans geen link om 'm te starten | |
the_disheaver | zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:46 |
quote:Er valt ook niets te viewen, data zal pas op 11 oktober komen wanneer de eerste leg start. (met updates elke 3 uur, ipv de oude 6. Hopelijk is de date makkelijk van de site te halen... | |
Coelho | zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:34 |
quote:Ik dacht de inport ook te kunnen bekijken, live via gps signalen zeg maar | |
SevenWonders | zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:13 |
De inport volg ik al even via volvooceanrace.tv | |
Paralollo | zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:12 |
Terug in m'n hotel na een dagje verrekijkerkijken (nieuw werkwoord?). Erg mooi gezicht alleen soms lijkt de laatste ineens vooraan te varen vanaf de kant gezien, wist pas op het eind wie waar lag, vlak voor de finish... Foto's volgen zo als het lukt... | |
Paralollo | zondag 5 oktober 2008 @ 10:34 |
![]() Race Village met Telefonica Azul ![]() Race Village met Delta Lloyd ![]() Voor de start van in-port race ![]() Delta Lloyd in in-port race ![]() Telefonica Negro en Ericsson (3 of 4) tijdens in-port race ![]() Na finish in-port race ![]() Team Russia en Delta Lloyd bij terugkomst Race Village na in-port race meer foto's: http://s287.photobucket.c(...)R%200809%20Alicante/ | |
JoStro | maandag 6 oktober 2008 @ 09:36 |
Wat vonden we ervan? Telefonica: In lijn met Movistar goed in de InPorts, oceaanwaardigheid moet nog blijken :-) Ericsson: dikke tegenvaller (al past dat bij een topfavoriet) Green Dragon: deed leuk mee, maar wel aan het kortste eind Puma: in lijn der verwachting Team Russia: boeven zijn het...prutsers ook Delta Lloyd: Tsja, het blijft de ABN1. InPort is niet hun strijdtoneel. Kortom ook volgens verwachting | |
SevenWonders | maandag 6 oktober 2008 @ 15:57 |
quote:Waaro zijn het nu weer boeven? * SevenWonders kent de navigator nog van vroegah ;-) | |
JoStro | maandag 6 oktober 2008 @ 16:37 |
quote:je hebt gelijk, dat was wat te 'ruw' geformuleerd. Ik bedoelde eigenlijk: "jammer dat Team Russia met een wat ongelukkige stuurmanoeuvre Delta Lloyd aan de degen geregen heeft, waardoor 1) de kansen van onze Hollandse trots in deze InPort verkeken waren en 2) er zure en dure voorbereidingstijd verloren gaat aan het betere "creatief met carbon"" | |
WEST | woensdag 8 oktober 2008 @ 18:57 |
een paar dagen voor de start moet VS toch eens een keer ter download worden aangeboden of zit ik nu mis. anyway ik heb er weer zin in ![]() | |
the_disheaver | woensdag 8 oktober 2008 @ 20:20 |
quote:Je zit mis, het is een webapp (in je browser), geen los zelf te moeten installeren programma. Maar voor de rest met je eens | |
SevenWonders | woensdag 8 oktober 2008 @ 22:46 |
Beginnen we zaterdag trouwens nog met een nieuw, schoon topic? Wel leuk trouwens dat ze nu om de drie uur positie-reports gaan geven en dat de teams op de lange ettapes eenmalig een stealth-mode aan kunnen zetten, om zo tactische moves te verhullen... http://www.volvooceanrace(...)alth-play/index.aspx | |
rubbereend | woensdag 8 oktober 2008 @ 23:40 |
dat is wel een leuke toevoeging ja ![]() ![]() | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 11:20 |
Zullen we inderdaad even een niew topic gaan aanmaken ?!? Het is minder interessant om in een topic uit 2007 verder te gaan posten. Ik open hem wel. | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 11:25 |
[ZEILEN] Volvo Ocean Race 08/09 #1 - Het begin Nieuwe race, nieuw topic. | |
JoStro | dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:19 |
Slotje? | |
the_disheaver | dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:38 |
Nee! De movistar zou nog gevonden kunnen worden, de brunel die een keer zonder problemen dicht bij de finish komt of voor als bekend wordt dat de sponsoring van de volvo ocean race met 2 boten het begin van het einde was voor ABN AMRO. ![]() | |
JoStro | woensdag 22 oktober 2008 @ 08:35 |
:-)) | |
Ambrosius | woensdag 22 oktober 2008 @ 09:56 |
[ZEILEN] Volvo Ocean Race 08/09 #1 - Het begin We gaan hier verder met de race van 2008/2009. |