abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38395411
Nog 8 nachtjes slapen, en de VOR vloot komt in Rotterdam aan
Zie de FiPo voor alle info over de inport.

Volvo Ocean Race


Vorige Topics
Inport Portsmouth
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#17) - Inport Portsmouth
Leg 6
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#16)
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#15) Leg 7 to Portsmouth
In Port Baltimore
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#14) inport Baltimore
Leg 5
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#13) Leg 5 Baltimore
Leg 4 - Inport Rio
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#12) Leg 4 naar Rio!
Leg 3 - 4
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#11) Tussenstop Wellington
In Port Race Melbourne
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#10) - Melbourne's inport race
Leg 2
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#9) - Leg 2 - the finish!
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#7) - Leg 2 to Melbourne
In Port Race Cape Town
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - In Port Cape Town & Leg 2
Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#5) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#4) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#3) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#2) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race 2005/2006

Gerelateerde topics
[Poll] [Zeilen] Winnaar van de In Port race?
[Zeilen] - Poll - Wie wint de Volvo Oceane Race?

De Route
Komende leg: Leg 8 van Portsmouth naar Rotterdam. Start 2 juni, verwachte aankomst: 7 juni.
Komende inport: Rotterdam, 10 juni
gehele race-schema | High-res afbeelding

Nederland
De vloot van 7 boten zal ook Nederland aandoen. Op +/- 7 juni zal de finish van de 8ste leg in Rotterdam liggen. In Rotterdam zal een 'in-port race' gehouden worden op 10 juni, en op 15 juni zal in Rotterdam de 9de en laatste leg naar Gothenborg (Zweden) van start gaan. Zie ook de website van de stopover: Rotterdamstopover.nl

Data updates
Alle data (stand in leg, positie van boten en afstand tot finish. Snelheid, koers, en weerinformatie) wordt slechts 4 maal per dag upgedate. Kort na: 06h,12h,18h,00h nl-tijd. Zowel op de website als in Virtual Spectator (zie onder) zal de nieuwe data te vinden zijn.
Technisch is het goed mogelijk om vaker informatie over de stand openbaar te maken, maar om de boten zelf geen realtime informatie over de concurrenten te geven (evenals live-weerinformatie) is er gekozen voor 4 update-momenten.
de laatste data in FOK-UBB formaat

Belangrijkste Zeetermen
nm = Zeemijl = 1.852 KM
kts = Knoop = zeemijl/h =1.852 km/h = 0.5 m/s
zie verder onder 'links' > 'Zeil-termen en info'
nl-tijd = GMT + 2h

Links
Volvooceanrace.com - De officiële website van de VOR met laatste nieuws en standen (en video's, en foto's)
Virtual Spectator - Programma waar de route perfect te volgen is, Elke 6 uur een update, met de route, snelheid maar ook windsnelheden en richtingen. (vaak gebruikte afkorting: VS) (alleen voor windows )
Nossport.nl - Thema pagina van de NOS over de VOR. Wordt niet erg vaak vernieuwd. De reportage in Studio Sport die iedere zondag rond 15h00 wordt uitgezonden zijn hier de daaropvolgende maandag terug te kijken.
Weersgegevens voor de VOR leg - Website met uitgebreide weergegevens voor de komende leg

Stop-overs
Rotterdam
Melbourne
Portsmouth

De boten

s: schipper, n: navigator, o: bootontwerper
ABN AMRO ONE - de boot met de ervaring, doel is (uiteraard) winnen.
Bijnaam schip: "Black Betty"
Scheepslied: Black Betty van RamJam
s: Mike Sanderson n: Stan Honey (overige crew)
o: Kouyoumdjian

ABN AMRO TWO - kortweg: AAB2 - de boot met de 'jonkies', naast winnen is ook ervaring opdoen een belangrijk doel.
Bijnaam schip: "Streetfighter"
Scheepslied: Seven Nation Army van The WHITE stripes
s: Sebastien Josse n: Simon Fisher (overige crew)
o: Kouyoumdjian

Brasil 1
s: Torben Grael n: Marcel van Triest (overige crew)
o: Farr

Ericsson Racing Team - kortweg: Ericsson
s: John Kostecki (voorheen: Neal McDonald) n: Steve Hayles (overige crew)
o: Farr

Movistar
s: Bouwe Bekking n: Andrew Cape (overige crew)
o: Farr

Pirates of the Caribbean - kortweg: PotC
Bijnaam schip: "Black Pearl"
s: Paul Cayard n: Jules Salter (overige crew)
o: Farr

Brunel Teamwork - Kortweg Brunel
s: Grant Wharington n: Matthew Humphries (overige crew)
o: Don Jones


Zeil-termen en info
Vaartips.nl - Nederlandse zeil-termen met uitleg
Team ABN AMRO - Engelse zeil-termen met (Engelse) uitleg
Report true wind - Wiskundige uitleg over het fenomeen harder kunnen zeilen dan de wind waait (schijnbare wind)

Navigatie
De calc op airways.com is helaas verdwenen, maar gelukkig zijn er meer:
Simpel form zonder java | Windows programma met uitgebreidere mogelijkheden - Calculator om o.a. de afstand tussen 2 coordinaten te berekenen. Handig om de afstand tot een Scoring Gate te berekenen of de afstand tussen de boten.
GoogleMap - Om de positie op aarde te vinden via satalietfoto's. Gebruik de coordinaten als zoekquery. De coordinaten (zijn hier te vinden) scheiden door een komma (vb: 01 45.40S, 31 39.45W) Uitzoemen om beeld te krijgen)
VOR in Googlemap - De huidige stand van de boten in google map geplaatst inclusief koers en scoringgates.


Samenvatting:

Leg 1
Meest opvallende was het uitvallen van Movistar en PotC direct na starten na een hevig weer voor portugal. Ook Sunergy (nu ING Brunel) had in het begin van de race problemen, maar is na een korte stop door gevaren, en finished enkele dagen later dan de rest.
De verwachte problemen met de Doldrums waren er nauwelijks, geen plotselinge windvlagen en stiltes. Sunergy die een tijd stil lag en later door de doldrums kwam had er vele malen meer last van.
Na de scoring gate waar AAB1 als eerste aankwam (en AAB2 net de 2de plaats verloor en terug viel naar de 4de plaats) kozen alle boten voor een omweg om van de drukgebied rond de zuidpool te benutten. Hierdoor werd op 2 keer toe het 24uurs record gebroken (zowel door AAB1 als 2). Afgezien dat de verschillen onderling niet erg groot waren was er nauwelijks positieveranderingen. Ericsson had in het laatste deel last van een free willy (de kantelende kiel die onbeheersbaar werd) en moest noodgedwongen vaart minderen. AAB1 verloor een uur tijd nadat ze een haai geraakt hadden (die het neit overleeft heeft...). Sunergy ver erachter kwam tenslotte nog dicht bij het 24 uursrecord. In cape town werd AAB1 eerste, AAB2 tweede en brasil derde.

In Port Race 1 Cape Town
1. ABN AMRO ONE
2. movistar
3. ABN AMRO TWO

Leg 2
In het eerste deel van de leg waren er opnieuw 2 boten met problemen. Dit maal Ericson (opnieuw de kiel) en Brasil. Brasil is na een paar dagen door gegaan, eric zal met een boot naar melbourne verscheept worden.
Sunergy komt niet goed mee met de 4 koplopers, waar AAB1 opnieuw ver vooraan ligt. Het verschil wordt na de scoring gate (waar AAB1 als eerste aankwam, en AAB2 als tweede) kleiner.
Aan deze leg zijn 2 zogenaamde ice gates toegevoegd. Dit zijn virtuele lijnen (van 500nm) die geraakt moet worden door elke boot. Hierdoor wordt voorkomen dat de vloot te ver naar het zuiden af zal varen waar naast een betere wind ook ijsbergen ronddrijven.

Net voor de laatste scoring gate verloor AAB1 de gehele voorsprong door een hoge drukgebied. Gezamelijk (movistar, en beide AAB´s) gingen ze opweg naar de Scoring Gate waar AAB1 als eerste aankwam, vervolgens AAB2. Richting de finish in Melbourne liep AAB1 opnieuw weer uit, maar doordat ze opnieuw net voor de finish gebrek aan wind kregen slonk de voorstand op AAB2 en Movistar. Tegelijk kreeg Brasil grote problemen doordat de mast in 3´en brak. Geen gewonden, ze zaten in relatief rustig weer. Via noodtuig is Australie nog gehaald, daar staakten ze de strijd. Per vrachtwagen is Brasil (Queen of the Desert) naar Melbourne gebracht. Net op tijd voor de InPort Melbourne.

Deze leg opnieuw 2 uitvallers: Eric en Bra1. Problemen bij Brunel (zeilen), PotC en movistar (beide kiel).
Een nieuw 24h record voor AAB2

In het klassement staat AAB1 met 29pt eerste, vervolgens AAB2 (24pt) en Movistar (16) en Brasil (14)

Leg 3
Leg 3 was de korte etappe tussen Melbourne en Wellington. Tot aan NieuwZeeland was het het oude verhaal. ABN1 als een raket er vandoor en met forse voorsprong richting Wellington. Daar parkeerden ze echter in een gebied met te weinig wind. Movistar profiteerde en won met een verschil van 9 seconden de etappe (!). In Wellington mocht geen hulp bij de boten. Movistar had dit toch nodig en kreeg twee uur tijdstraf. Ericsson had een slimme truc. Zij finishden te 3e etappe niet, namen hulp en voeren vlak voor de start van de 4e etappe nog over de finish van de 3e. Zij kregen dus geen tijdstraf.

Leg 4
De 4e etappe stond in het teken van de snelle oversteek tussen Australie en Kaap Hoorn. Het eerste deel was slim zeilen. ABN1 gaf een voorsprong op om zich zuidelijker beter te kunnen positioneren. Met succes, enkele dagen later lagen ze weer fors aan kop tot en met Kaap Hoorn en Rio. Bij Kaap Hoorn had Movistar een momentje. De stroomlijn-platen van de kiel braken af en door een gat van een kleine halve meter stroomde water snel de kajuit in. De bemanning stond op het punt om op vlotten het schip te verlaten, toen men op het laatste moment het water alsnog onder controle kreeg. Uitgeweken naar Ushuaia werd de boot opgelapt. Enkele zeilers durfden niet meer aan boord. 5 dagen na de overige boten bereikte een aangeslagen movistar alsnog Rio.
In Rio was ook Brasil1 knap ontevreden. Vlak voor de finish gaven zij een 2e plaats alsnog uit handen aan PotC en ABN2 en werden 4e. Geen fijne thuiskomst voor de Brazilianen.
Drama was er tot slot ook voor Ericsson. De boot bleek de tempo's van de andere schepen niet bij te kunnen houden. McDonald werd geslachtofferd (blijft als watch captain verbonden) en vervangen door John Kostecki, ide als tacticus tijdens de InPorts al aan het team verbonden was. Naar verwachting verandert er in Baltimore nog meer bij het team.

Leg 5
Na een slechte start in Rio van AAB1 was er weinig wind en werd er constant van plaats verwisseld door de 6 deelnemers, Brunel heeft zich ook uit deze leg getrokken. In de doldrums met grotendeels weinig wind was het zoeken naar een koers met wat meer wind, en daarom werd vaak, erg vaak van koers veranderd. Wat weer resulteerde in 'blaastest' geroep vanaf de wal.

De movistar had als enige het vertrouwen om nagenoeg rechtdoor te zeilen. Dit leverde ze ook de eerste plaats in, alleen AAB1 was een inhaalrace begonnen. Bij de scoring gate pakte Movistar net de volle 3,5 punt, vervolgd door AAB1 die enkele mijlen na het scoring gate de eerste plaats van Movi overnam. Dit veranderde ook niet. Wel was AAB2 opmerkelijk langzaam, en voer het grootste deel van de leg achterin. Ook in baltimore.

Het lijkt voorspelbaar te zijn, maar net voor de finish was er weer eens geen wind. Het voordeel van AAB1 was dat er totaal geen wind lag, dus de snellere boot van movi bij lage windsnelheden lag ook stil. Het duurde uren, de heli die voor het eerst live streaming beelden van de finish uitzond moest noodgedwongen ook maar een tank-stop gaan maken. Door opkomend vloed, en geen wind was AAB1 enkele meters voor de finish zelf gedwongen om de anker uit te gooien om te voorkomen dat ze achteruit gingen... AAB1 eerste, en door de laatste plaats van AAB2 en de tweede plaats van Movi heeft movi AAB2 van de tweede plaats gestoten in het klassement.

Leg 6

Het enige opvallende was dat Brunel weer meedeed. Tijdens deze korte leg, slechts 400 nm waarvan een groot deel over binnenwateren, gebeurde daarom ook weinig opzienbaarends. Brunel kon goed meekomen, en AAB1 had opnieuw op de oceaan een mooie snelheid, en haalde de achterstand die in de baai tot stand was gekomen weer in.

De start in Baltimore was wel opvallend. Veel boten, en volgens de meeste schepen lag er in de publiekswater toch echt meer wind dan het water wat vrij was gemaakt voor de VOR-boten.

Leg 7

Een bizar, extreem en tragische leg.

Het begon redelijk rustig. Tegenwind, net als de golfslag. Maar weinig wind, waardoor het veel energie kostte om weinig vooruit te komen. In het begin kon Brunel goed meekomen, ze waren zelfs een tijdje eerste. Maar eenmaal meer in de echte oceaan begon de snelheid omhooog te komen, en brunel kon niet meekomen. Net als AAB. De koploper, AAB1 had Brasil, PotC en Eric redelijk dicht achter zich.

Het leek een redelijk simpele leg, welliswaar vermoeiend, maar wel een rustige leg in verhouding met de legs rond de zuidelijke oceanen die de meeste schepen 'back to home' naar europa zouden brengen. Het werd slechter weer, en op de nacht van 17 op 18 mei werd Hans Horrevoets, die niet bevestigd was aan de lifeline (de procedure om de bemanning aan te lijnen was net op gang, en hans zou kort daarna het harnas aangetrokken hebben) door een golf van boord geslagen. Door snel en proffesioneel optreden van de crew van AAB2 werd na 40 minuten hans gevonden, bewusteloos binnen gehaald maar medisch handelen had spijtig genoeg geen baat meer.

Met het lichaaam van Hans in een bodybag zeilden ze zo snel mogelijk naar Portsmouth. Totdat de noodoproep van Movistar kwam. Opnieuw had de Movistar problemen met de kiel, door de overgangplaat tussenkiel en romp stroomde opnieuw water. Toen het alleen erger werd, en er een storm met 50 kts wind verwacht, werd besloten het schip te verlaten, en via een reddingsvlot de bemanning met voeding en veiligheidsuitrusting naar uitgerekend AAB2 te verplaatsen, die al een tijdje achter de Movistar voer. Movistar werd aan de golven over gelaten, en met 19 man aanboord van de AAB2 zeilden ze in storm naar Portsmouth. Halverwege net bij de scoring gate The Lizard werd de bemanning van Movistar afgezet op een engelse marineschip, en enkele uren later werd dat zelfde gedaan met het lichaam van Hans Horrevoets naar een Nederlands marineschip.

AAB2 is na een bizarre leg in Portsmouth aangekomen, en besloten werd wel door te gaan met de rest van de race (2 inport, en 2 (korte) legs). Over de staat van de Movistar is niets meer bekend. Er komt geen signalen meer van binnen, en met een storm van windkracht 10+ verwacht Bouwe bekking niet meer dat de movistar nog drijft.

Owja, met de eerste plaats van AAB1 is Team ABN AMRO ONE kampioen geworden van de Volvo Ocean Race 2005/2006...

Inport Portsmout
De uitslag was niet verrassend. Deze lag volkomen in lijn met de huidige klassement. AAB1 eerste, vervolgens Pirates, Brasil en AAB2. Vervolgens Ericcson en Brunel laatste. Movistar deed niet mee, ze zijn nog op zoek naar hun boot...

Redelijk harde wind, 20 tot 30 bij de finish. Maar ook veel regen. De Spi kon de wind niet aan, ze hadden uiteindelijk 2 kleine spinakers, en AAB1 kon nog maar net overeind blijven (maar toch konden ze met 35 knopen de finish bestormen).

De stand na de inport
1
2
3
4
5
6
7
1 ABN AMRO ONE             84.5
2 Pirates of the Caribbean 59.5
3 Brasil 1                 52.0
4 ABN AMRO TWO             48.5
5 movistar                 48.0
6 Ericsson Racing Team     45.0
7 Brunel                    8.0

Over de punten van AAB2 zijn nog wat onduidelijkheden. Wij komen uit op totaal 44 punten, maar wellicht hebben ze toch in leg 7 punten gekregen

De OP is hier te vinden

[ Bericht 48% gewijzigd door the_disheaver op 31-05-2006 09:35:15 ]
pi_38395416

Nederland
De komende leg, die vrijdag 2 juni start brengt de vloot van Portsmouth (zuid engeland) via de kust van ierland en schotland over de Noordzee naar Rotterdam.

De verwachte aankomst datum is nog onzeker. Tussen 6 en 8 juni. Weinig wind wordt verwacht (vooral bij ierland), dus zal het eerder 8 juni zijn dan 6.

En dan
In rotterdam zullen de boten uit het water gaan voor de laatste reparaties/aanpassingen voor de inport race, en de laatste leg naar Gotenburg (Zweden). De boten kun je waarschijnlijk van dicht bij bekijken.

Ook worden er in de dagen tussen de aankomst in Rotterdam (rond 7 juni) en de start van leg 9 (op 14 juni) diverse activiteiten georganiseerd rondom de VOR. Zeilwedstrijden, feestjes, en natuurlijk de inport.

Inport race
De inport race (nieuw in de Volvo Ocean Race 2005/2006) is een wedstrijdje van enkele uren nabij de stopplaats. Er zijn totaal 7 inport races (oa in Melbourne, Kaapstad en Baltimore) en de laatste ervan is op 10 juni in Rotterdam.

De start is in de noordzee, op enkele kilometers van de kust van Monster (tussen Hoek van Holland en Den Haag). Daar moet de vloot enkele keren om 2 boeien, en vervolgens via de Nieuwe Maas naar de finish net voor de Erasmusbrug in het centrum van Rotterdam.

Door bij de nieuwe maas te staan ben je er zeker van dat je de boten in actie ziet. Maar meer actie in zee te zien zijn. Bij het strand van Monster zou de race redelijk goed te zien zijn.

Waar
Hier (plaatje is klikbaar)


maar
Later meer info. Vragen kun je natuurlijk in dit topic stellen!

Poll: Ben jij 10 juni in Rotterdam?
  • Ja
  • Nee

    Poll: Wie wint leg 8 naar Rotterdam
  • AAB1
  • AAB2
  • Brasil
  • Ericsson
  • PotC
  • Brunel

    Poll: Wie wint de inport race?
  • AAB1
  • AAB2
  • Brasil
  • Ericsson
  • PotC
  • Brunel

    Tussenstand:




    [ Bericht 55% gewijzigd door the_disheaver op 01-06-2006 13:19:36 ]
  • pi_38395425
    TVP en slapen
    pi_38395440
    Ivm school gaat het nog lastig worden om in R'dam te zijn. Druk druk.
    sig verwijderd door FA
    pi_38395459
    tnx
    pi_38395517
    ben dr ook weg van. Wellicht tot later
    pi_38395557
    slaapse!!
    pi_38395583
    En nu met OP

    In de FIPO zal wat verzamelde info over de inport (over waar het is enzo ) komen.
    pi_38395853
    En met FiPo! Informatie ervoor is welkom
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 mei 2006 @ 02:04:25 #10
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_38397156
    nogmaals hulde voor de OP
    daar kunnen velen op Fok! een voorbeeld aan nemen!
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 31 mei 2006 @ 02:18:05 #11
    8164 azaroth
    Ajax wordt weer kampioen!
    pi_38397252
    tvp

    hopelijk ben ik op zee met de inport maar dat is nog niet zeker
    '
    Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
    '
    '
      woensdag 31 mei 2006 @ 09:19:00 #12
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_38399298
    15 juni bij de start ben ik bij hoogstwaarschijnlijk
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      woensdag 31 mei 2006 @ 09:46:23 #13
    30495 masterr112
    Wat kan je wel??
    pi_38399940
    hmm, een kennis van mij heeft een boot, en die heeft een 1 of andere vlag gekocht, die je moest hebben voor de vor, iemand enig idee wat dit inhoud? betekent dit nou dat ik de race op zee ga bekijken?
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:08:37 #14
    31164 Sandworm
    Swallowing Miles
    pi_38400518
    Vorige topic is redelijk snel volgespammed

    Een stukje uit de mail van de AAB aan haar medewerkers:
    quote:
    Voor TEAM ABN AMRO waren de afgelopen twee weken de meest emotionele van de Volvo Ocean Race. Het verlies van bemanningslid Hans Horrevoets, de reddingsoperatie van de 10 zeilers van Movistar en het zeker stellen van de winst in race.

    Het succes van ABN AMRO ONE is zonder meer indrukwekkend, maar even groots is de manier waarop ABN AMRO TWO de kracht van samenwerking en teamgeest heeft neergezet.

    ABN AMRO ONE heeft op punten gewonnen en de bemanning heeft besloten om de race - met als resterende portstops Rotterdam en Gotenburg – uit te varen.
    Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
      woensdag 31 mei 2006 @ 11:58:01 #15
    138898 JoStro
    ABN1 winnaar VOR 2005-2006
    pi_38404083
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:19 schreef the_disheaver het volgende:

    De stand na de inport
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    1 ABN AMRO ONE             84.5
    2 Pirates of the Caribbean 59.5
    3 Brasil 1                 52.0
    4 ABN AMRO TWO             48.5
    5 movistar                 48.0
    6 Ericsson Racing Team     45.0
    7 Brunel                    8.0


    Over de punten van AAB2 zijn nog wat onduidelijkheden. Wij komen uit op totaal 44 punten, maar wellicht hebben ze toch in leg 7 punten gekregen
    ABN2 heeft extra punten gekregen voor de 7e etappe. 1,5 punt extra omdat ze in de ogen van de jury voor Brunel Lizard en de finsh hadden moeten kunnen passeren, maar dat dat niet gelukt is vanwege de reddingsactie van movistar. Brunel houdt gewoon de punten.

    Wat mij betreft gaat ABN2 voor de derde stek. Ze lopen 6 punten achter en er zijn nog punten te verdelen voor twee etappes en één InPort. Wanneer ze twee keer twee plaatsen voor Brasil eindigen en een keer een plaats voor Brasil is het podium in the pocket. Ik gun het ze van harte!!!

    't wordt wel lastig

    [ Bericht 33% gewijzigd door JoStro op 31-05-2006 12:06:41 (punten toegevoegd) ]
    pi_38405461
    tvp

    Even kijken of ik ook naar R'dam kan komen...
      woensdag 31 mei 2006 @ 13:06:11 #17
    31164 Sandworm
    Swallowing Miles
    pi_38406614
    Had ik al gezegd dat ik er zeker bij ben in Rotterdam?
    Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
    pi_38407303
    3 polls in de fipo
    pi_38407337
    Ja;
    AAB2;
    Brasil
    pi_38407373
    Nee, AAB1, AAB1
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 mei 2006 @ 13:33:30 #21
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_38407517
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 13:28 schreef hermandeperman het volgende:
    Nee, AAB1, AAB1
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 31 mei 2006 @ 14:21:42 #22
    30495 masterr112
    Wat kan je wel??
    pi_38409378
    godver, ik drukte op de verkeerde met de laatste poll.. aargh... nja de bedoeling was: Ja, AAB1, AAB2
    pi_38410172
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 14:21 schreef masterr112 het volgende:
    godver, ik drukte op de verkeerde met de laatste poll.. aargh... nja de bedoeling was: Ja, AAB1, AAB2
    Ja dat had ik dus ook

    Maar ik wilde eigenlijk nog een optie in de eerste poll erbij: " Nee @$()*&@#$()&*#@$:L(:(:( :( @#(*&#@$)(&*#@$()&*#@$(*&)#$@!!!! "

    pi_38410265
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 14:45 schreef hermandeperman het volgende:

    [..]

    Ja dat had ik dus ook

    Maar ik wilde eigenlijk nog een optie in de eerste poll erbij: " Nee @$()*&@#$()&*#@$:L(:(:( :( @#(*�@$)(&*#@$()&*#@$(*&)#$@!!!! "

    sorry, ik heb die code gewoon lekker genegeerd en de pagina weggegooid...
    pi_38410275
    Maar goed nieuws, ik heb kopietjes
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')