volvooceanrace.orgquote:A crew member aboard ABN AMRO TWO, one of the yachts competing in the Volvo Ocean Race 2005-06, died earlier this morning after failing to regain consciousness after being swept overboard from the boat.
The crew member has been named as Hans Horrevoets, 32, of The Netherlands.
ABN AMRO TWO was sailing in five metre seas and 30 knot winds about 1,300 miles from Land’s End, England when Horrevoets was washed overboard at 0211GMT. The crew of ABN AMRO TWO immediately turned the boat around, took the sails down and mounted a search and rescue effort. Horrevoets was located and lifted back on board.
However, despite the efforts of fellow crew members to resuscitate him, under the direction of medical advisors from Derriford Hospital in Plymouth, Horrevoets failed to regain consciousness.
Next of kin have been notified and more details will be released as soon as they become available.
Denk jequote:Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef svenski het volgende:
[..]
Nee duh.. hij is bewusteloos. Maar zij kunnen hem wel vastgrijpen..
Inderdaad. Vooral dat ze echt afscheid kunnen nemen, en geen schuldgevoel blijft of ze toch niet iets hadden kunnen doen...quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:50 schreef Doffy het volgende:
Op zich vind ik het nog een wonder dat ze hem teruggevonden hebben onder die omstandigheden. Des te treuriger dat reanimatie niet mocht baten
Je zou het indd zeggen ja... áls dat zo is, is het bijna een klassiek ongeluk. Maar laten we even de officiele lezing afwachten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:54 schreef the_disheaver het volgende:
Tragisch... Geen lifeline vraag ik me af?
60. Na 40 minuten vonden ze hans.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:10 schreef WEST het volgende:
Hans heeft 40 minuten in zee gelegen
ik denk het niet. Je bent onder tijdsdruk van alles aan het doen op zo'n boot, dan zit die lifeline meer in de weg dan dat je er nut van hebt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
die Nederlander die met een blessure aan zn gezicht is moeten uitstappen zat toch ook aan de lijn maar door de golf werd hij toch ook losgerukt en achter op het schip gekwakt? Of heb ik dat verkeerd onthouden?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral dat ze echt afscheid kunnen nemen, en geen schuldgevoel blijft of ze toch niet iets hadden kunnen doen...
ik kreeg het niet helemaal goed mee, zit via een stream op me werk te kijken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
60. Na 40 minuten vonden ze hans.
na 40 minuten in het water gelegen te hebben vonden ze hem en na 60 minuten hadden ze hem aan boord.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kreeg het niet helemaal goed mee, zit via een stream op me werk te kijken.
Een lifeline is een line van boeg tot hek. Dus je kunt erg ver naar achteren vallen, maar je valt niet van de boot af. Het zou heel erg moeten gaan, voordat dat ding breekt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die Nederlander die met een blessure aan zn gezicht is moeten uitstappen zat toch ook aan de lijn maar door de golf werd hij toch ook losgerukt en achter op het schip gekwakt? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
oke, die.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Een lifeline is een line van boeg tot hek. Dus je kunt erg ver naar achteren vallen, maar je valt niet van de boot af. Het zou heel erg moeten gaan, voordat dat ding breekt.
Zou ook niet best zijn, het is de kabel waar je volledig op (moet) vertrouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |