| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|1633| +0 (0)| N044.59.02|W041.03.03|14.9|78|15:00 UTC 20-05-06 Eric|1696| +63 (-4)| N044.10.01|W042.08.01|14.1|76|18:00 UTC 20-05-06 Bra1|1742|+109 (-5)| N044.22.01|W043.27.02|14.4|81|21:00 UTC 20-05-06 PotC|1760|+127 (12)| N044.15.05|W043.51.02|16.5|69|22:00 UTC 20-05-06 AAB2|1821|+188 (-4)| N043.59.02|W045.15.02|14.1|74|01:00 UTC 21-05-06 Brun|1837|+204(-16)| N044.37.05|W046.06.12|11.9|66|02:00 UTC 21-05-06 Movi|1942|+309(-40)| N045.21.01|W049.20.03| 7.8|68|12:00 UTC 21-05-06 |
daar ben ik nog niet zeker van...quote:
Volgens Onboard Conditions is Movistar de enige die in zuidoostelijke richting gaat (Boat Direction 110 graden); de rest in noordoostelijke richting.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
daar ben ik nog niet zeker van...
AAB1, Eric en Movi lijken naar zuiden-oosten te koersen, de rest (en meerderheid) gaat naar het noorden
[afbeelding]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|1459| +0 (0)| N046.17.01|W037.20.03|14.7|52|18:00 UTC 20-05-06 Eric|1549| +90(-16)| N045.35.02|W039.15.15|12.9|39|23:00 UTC 20-05-06 Bra1|1610|+151(-15)| N045.14.01|W040.37.03|11.8|73|02:00 UTC 21-05-06 PotC|1622|+163 (-9)| N045.25.01|W041.02.08|12.7|68|03:00 UTC 21-05-06 AAB2|1662|+203 (1)| N045.24.09|W042.04.03|14.4|59|05:00 UTC 21-05-06 Brun|1690|+231 (-5)| N046.06.03|W043.14.00|13.3|62|08:00 UTC 21-05-06 Movi|1775|+316 (6)| N045.09.30|W044.50.30|16.5|88|18:00 UTC 21-05-06 |
quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:22 schreef Landrot het volgende:
Voor de Brunel-fans op dit forum: ze hebben wat pech met een spinnaker gehad...
"At midnight local time Brunel’s masthead spinnaker halyard chafed through and dumped the A0, their biggest masthead asymmetric spinnaker, in the water. The sail streamed out astern and the resulting effort in getting the sail back aboard took over 40 minutes and lost them distance on ABN AMRO TWO, the boat that they have set their sights on catching."
(VOR-site)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|1364| +0 (0)| N046.43.02|W035.06.30|16.0|74|18:00 UTC 20-05-06 Eric|1462| +98 (-8)| N045.32.02|W036.58.01|15.9|92|23:00 UTC 20-05-06 PotC|1515|+151 (12)| N046.25.09|W038.51.02|18.1|57|01:00 UTC 21-05-06 Bra1|1517|+153 (-2)| N045.31.01|W038.23.02|15.9|80|01:00 UTC 21-05-06 AAB2|1561|+197 (6)| N046.38.04|W040.11.20|18.0|47|03:00 UTC 21-05-06 Brun|1609|+245(-14)| N046.16.02|W041.12.02|14.1|83|10:00 UTC 21-05-06 Movi|1659|+295 (21)| N045.21.01|W041.58.03|20.2|84|13:00 UTC 21-05-06 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|1222| +0 (0)| N046.54.01|W031.31.02|19.0|86|20:00 UTC 20-05-06 Eric|1340|+118(-20)| N046.25.01|W034.19.01|15.8|64|02:00 UTC 21-05-06 PotC|1411|+189(-38)| N047.00.01|W036.29.02|13.4|70|06:00 UTC 21-05-06 Bra1|1419|+197(-44)| N046.39.01|W036.30.03|13.4|49|06:00 UTC 21-05-06 AAB2|1472|+250(-53)| N047.03.01|W038.06.02|11.5|73|15:00 UTC 21-05-06 Brun|1484|+262(-17)| N046.55.03|W038.20.04|16.1|72|16:00 UTC 21-05-06 Movi|1526|+304 (-9)| N045.49.02|W038.48.02|17.5|78|18:00 UTC 21-05-06 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|1222| +0 (0)| N046.54.01|W031.31.02|19.0|86|20:00 UTC 20-05-06 Eric|1340|+118(-20)| N046.25.01|W034.19.01|15.8|64|02:00 UTC 21-05-06 PotC|1411|+189(-38)| N047.00.01|W036.29.02|13.4|70|06:00 UTC 21-05-06 Bra1|1419|+197(-44)| N046.39.01|W036.30.03|13.4|49|06:00 UTC 21-05-06 AAB2|1472|+250(-53)| N047.03.01|W038.06.02|11.5|73|15:00 UTC 21-05-06 Brun|1484|+262(-17)| N046.55.03|W038.20.04|16.1|72|16:00 UTC 21-05-06 Movi|1526|+304 (-9)| N045.49.02|W038.48.02|17.5|78|18:00 UTC 21-05-06 |
quote:Een tragisch ongeluk aan boord van de
ABN AMRO 2 heeft het leven gekost aan
bemanningslid Hans Horrevoets.
De 32-jarige zeezeiler is tijdens de
zevende etappe van de Volvo Ocean Race
bij hoge golfslag overboord geslagen en
daarbij vermoedelijk buiten bewustzijn
geraakt.De bemanning keerde direct het
schip.Nadat Horrevoets was gevonden en
aan boord gebracht,bleken de pogingen
om hem te reanimeren vergeefs.
Horrevoets was zeer ervaren.Hij deed in
1997/98 aan boord van de Brunel mee aan
de Whitbread Race.Voor de talentenboot
ABN AMRO 2 zou hij alleen de bemanning
selecteren.Hij stapte zelf aan boord,
nadat twee man waren afgehaakt.
niet in de oceanracequote:Op donderdag 18 mei 2006 10:02 schreef Remzz het volgende:erg tragisch dit....
Zijn er dit jaar al meer zeilers overleden?
ook wel begrijpelijk tis niet allerdaags dat een bemanningslid komt te overlijden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:05 schreef hermandeperman het volgende:
Volgens mij ook ja...
Hoorde het net ook op de radio... Nu ineens is de VOR wel nieuws
Nee natuurlijk, maar bedoelde meer van "als het goed gaat hoor je niets, en als het slecht gaat ineens wel..."quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:12 schreef WEST het volgende:
[..]
ook wel begrijpelijk tis niet allerdaags dat een bemanningslid komt te overlijden.
tuurlijk ik begrijp je wel dit is met meer sporten zo bijvoorbeeld 12 jaar geleden met Ayrton Senna toen die verongelukt is hoorde je er iedereen over die normaal geen moer om autosport gaf.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:15 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Nee natuurlijk, maar bedoelde meer van "als het goed gaat hoor je niets, en als het slecht gaat ineens wel..."
werk bij de ABN en vond dit net in mijn mailbox.....quote:This message has been sent to all ABN AMRO staff worldwide
Amsterdam, 18 May 2006
Dear colleagues,
This is the message I hoped I would never have to send.
It is with great sadness that I have to inform you that last night a crew member of ABN AMRO TWO, Hans Horrevoets, was killed in an accident as the boat made its way to Portsmouth.
Hans was swept overboard early this morning, as his boat battled its way through five metre seas and 30 knot winds, still about 2,000 kilometres from land. His fellow crew members immediately turned around and began to search for him, meanwhile raising the alarm on shore. In the most difficult of conditions, unimaginable for most of us, they succeeded in finding Hans. He was lifted back on board, and attempts were made to resuscitate him – but these were not successful.
Hans was one of five professional sailors on board ABN AMRO TWO. His wealth of experience earned him a place not only on the boat, but also on the judging panel that selected the six ‘high potential’ sailors that made up the rest of the team. We can only imagine what emotions they must be feeling this morning.
Over the past year and a half, from preparation to where we are now, TEAM ABN AMRO has become an integral part of the ABN AMRO family. We shared in the excitement leading up to the race and celebrated our achievements since the race began. Now, in this tragic moment, we feel the loss of a family member.
Our thoughts at this time are with Hans’ family, especially his partner and their young daughter, and also with his fellow crew members.
Regards,
Rijkman Groenink
Chairman of the Managing Board
Op 'halve' kracht zal wel doorgevaren worden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:58 schreef NY_Giant het volgende:
Verschrikkelijk nieuws natuurlijk... Hoe gaat het nu verder met deze etappe?
Nee duh.. hij is bewusteloos. Maar zij kunnen hem wel vastgrijpen..quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:02 schreef Remzz het volgende:
Hoe haal je eigenlijk een bewusteloze man binnen op z'n groot schip?
Hij kan niets vastgrijpen of wat dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |