bron: www.zeilen.comquote:Het Mean Machine syndicaat van Peter de Ridder stapt in de Volvo Ocean Race. Na Ericsson is Mean Machine het tweede officiële syndicaat voor de VOR 2008. De deelname werd bekend gemaakt op Ibiza, waar team Mean Machine meedoet aan de TP52 Breitling Med Cup.
‘Geen leven zonder uitdaging,’ verklaarde De Ridder, ‘en wedstrijdzeilen is mijn passie. De combinatie van deze twee elementen –zeilen en een nieuwe uitdaging- geven mij positieve energie. Het is ook een mogelijkheid om mijn passie en mijn ervaring als zakenman samen te brengen. Al deze ingrediënten staan borg voor een succesvolle combinatie in de volgende Volvo Ocean Race.”
Twee namen van het team zijn al bekend: Ray Davies en Dirk de Ridder. De twee kennen elkaar van het Merit Cup project, waarmee ze onder schipper Grant Dalton de laatste Whitbread ’97-98 zeilden. Ook zeilden ze samen op de Illbruck, de winnende boot in de vorige Volvo Ocean Race.
De Nieuw-Zeelander Davies is vaste tacticus/stuurman in de diverse Mean Machine projecten. Dirk de Ridder heeft afgelopen zomer, na de Volvo Ocean Race, bemand op de Mean Machine.
Davies is beoogd schipper, Dirk de Ridder wachtleider van het nieuwe VOR-syndicaat.
Peter de Ridder heeft de afgelopen jaren succes op succes gestapeld. In de IMS, maar ook in eenheidsklassen als Draak, Mumm 30, Farr 40 en nu in de TP52. Hij is een van de drijvende krachten achter het Nederlandse succes in de Admiral’s Cup in 1999.
Inderdaad => [Zeilen] Volvo Ocean Race (#20) - Movistar..waar ben je?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:17 schreef Sandworm het volgende:
[..]
bron: www.zeilen.com
Leuk, weer een Nederlands syndicaat! Ericsson is er ook weer bij. De AAB heeft zich nog niet uitgesproken, maar die kunnen het toch niet maken om niet de titel te gaan verdedigen.
Begreep dat Peter de Ridder bezig is om de PotC te kopen en die te gebruiken om ervaring op te doen voor het ontwerp van de nieuwe boot.
Haha, daar reken je toch niet op? Maar had het kunnen weten van The_Disheaverquote:
Waarom zou dit topic anders omhoog gekicked worden. Alleen om de vraag of de movistar al terecht is?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:00 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Haha, daar reken je toch niet op? Maar had het kunnen weten van The_Disheaver![]()
Laten we het forum maar in ere houden tot aan de volgende VOR![]()
Via het AD waarin een bon zat dacht ik, niet krijgen, je moest er natuurlijk wel voor betalen. Ik heb 'm zelf niet.quote:Op woensdag 20 september 2006 03:41 schreef the_disheaver het volgende:
neej, hoe kon je die krijgen dan?
Zou je het op usenet kunnen slingeren?quote:Op woensdag 20 september 2006 17:24 schreef Sandworm het volgende:
Nee op AD gevonden, wel deze:
http://www.volvooceanracedvd.nl/
Te bestellen via Bol.com
is besteld....... Als je geen waarde hecht aan het hoesje en boekje, kan ik wellicht iets voor je betekenen
Heb hem vandaag bekeken en is een superreportage geworden. Had is meer on-board beelden verwacht, maar het geeft een supermooie indruk van de race. Soms met links naar naar eerdere races, maar die zijn alleen maar interessant of leuk.quote:Op vrijdag 22 september 2006 02:38 schreef the_disheaver het volgende:
ftp'je aanslingeren :p
Hoop ge-emmer over dat het een one-off campaign was. Zoiets noem je toch als achterdeurtje om niet door te hoeven gaan als de resultaten slecht waren. Ericsson had het kunnen doen en die varen wel mee. Ik vind het behoorlijk slappe hap van ABN AMRO. Zeilgeschiedenis schrijf je niet in één wedstrijd. Jammer, jammer, jammerquote:18 October 2006
ABN AMRO today announced that it will not enter the Volvo Ocean Race 2008-2009. ABN AMRO’s participation with two boats in the 20052006 round-the-world race was a huge sporting and marketing success. This was ABN AMRO’s first global sponsorship project aimed at uniting the worldwide territories of the bank, raising global awareness of the brand and introducing the global tagline ‘Making more possible’.
ABN AMRO ONE achieved overall race victory when it arrived in Gothenburg on 17 June 2006 with six offshore leg wins out of nine, and five out of seven in-port race victories. This was undoubtedly one of the most outstanding performances in the history of the Volvo Ocean Race. ABN AMRO TWO finished in an impressive fourth place overall, as well as breaking the world 24 hour speed record during the event.
ABN AMRO ONE and ABN AMRO TWO
The campaign’s primary objectives were to involve employees from all key territories around the world, achieve worldwide brand exposure, create a platform for client hospitality, communicate the core values of the bank to a global audience, and win the race. All objectives were achieved during the race.
Jan Berent Heukensfeldt Jansen, Managing Director of TEAM ABN AMRO commented: “The Volvo Ocean Race has been a great marketing platform for us and its impact will continue long into the future. We entered the Volvo Ocean Race as a three year, one-off campaign to meet specific objectives, promoting the unity and strength of the ABN AMRO brand to a global audience. We did everything we could to win the race, and with a combination of teamwork and professionalism TEAM ABN AMRO travelled the world reflecting all that the bank stands for. The results of the campaign confirm that all our objectives have been met, which is largely thanks to the outstanding effort made by the large number of people involved. The Volvo Ocean Race is a unique event with a global following, and one which we are very proud to have been part of.”
Tja, schippers varen meerdere races mee, bemanningsleden ook. Maar kan me geen sponsor herrinneren die twee keer een zelfde syndicaat vormde/sponsorde, dus de stap van ABN-AMRO verbaast me niet zo veel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:48 schreef JoStro het volgende:
Helaas, helaas...... ABN AMRO heeft besloten komende VOR niet mee te zeilen.
[..]
<knip>
Weet iemand bij welke multinational Roy Heiner de laatste tijd is gesignaleerd? Ik niet.
Hee, dat van MeanMachine had ik nog niet vernomen. Zitten goeie mensen bij.....moet wel wat worden hoop ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:17 schreef Sandworm het volgende:
[..]
bron: www.zeilen.com
Leuk, weer een Nederlands syndicaat! Ericsson is er ook weer bij. De AAB heeft zich nog niet uitgesproken, maar die kunnen het toch niet maken om niet de titel te gaan verdedigen.
Begreep dat Peter de Ridder bezig is om de PotC te kopen en die te gebruiken om ervaring op te doen voor het ontwerp van de nieuwe boot.
Misschien wel een Shell, Phillips of iets dergelijks, dat zijn toch de bedrijven waar je dan aan zit te denken. Ik zou het een teleurstelling vinden als er geen boten mee doen onder "Nlse vlag"...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 08:05 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Tja, schippers varen meerdere races mee, bemanningsleden ook. Maar kan me geen sponsor herrinneren die twee keer een zelfde syndicaat vormde/sponsorde, dus de stap van ABN-AMRO verbaast me niet zo veel.
Maar, andere internationaal opererende bedrijven van Nederlandse oorsprong, moeten de mondiale impact wel gezien hebben, dus heb ik alle hoop dat er (ook gezien de stijgende NL-belangstelling) volgende race weer een 'Nederlandse' boot meevaart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |