abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38718364
Het grote Anime/Manga topic deel 21! Over de tieten in Tokko!
Met onder andere:
  • Abunai pre-sale starts!
  • Uitleg TT Die qunix toch
  • Uitbreiding Anime topic familie met: [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam De 1ste meet is al geweest (inc loot)
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 |

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
  • pi_38718376
    tieten...

TOKKO!

whoei! eindelijk eens een FP!
      zaterdag 10 juni 2006 @ 11:34:19 #3
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38718416
    Mogguh.

Tvp.

Gaat het alweer een beetje, meneer Dröge?
    pi_38718549
    ...

ik wist dat het gister lomp werd, maar vanmiddag krijg je wel alle details te horen

zometeen de nieuwe ouran kijken

en ik kom rond 14:12 aan op CS
    pi_38718685
    tokko
      zaterdag 10 juni 2006 @ 11:53:04 #6
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38718854
    Oh oh oh !
    Is 't niet eens tijd voor -ichigo- om de hall of fame te bereiken ?

-strawberry- dus
    pi_38719084
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 11:53 schreef Orealo het volgende:
    Oh oh oh !
    Is 't niet eens tijd voor -ichigo- om de hall of fame te bereiken ?

-strawberry- dus
    Klinkt als een jubileum activiteit

En @ schol: tokko ja geen idee, maar zowieso een leuke quote. ik gok dat het een serie is over tieten. meer hoef ik er ook eigenlijk niet over te weten
    pi_38719785
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 11:39 schreef blessed19 het volgende:
    ...

ik wist dat het gister lomp werd, maar vanmiddag krijg je wel alle details te horen

zometeen de nieuwe ouran kijken

en ik kom rond 14:12 aan op CS
    Dat is geen 14.00 he

Als alles op tijd rijd ben ik er rond 13.55 (lekker 7 min met de trein )

En wat de hell zo leuk aan de TT? stelletje Pubers
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      zaterdag 10 juni 2006 @ 12:28:10 #9
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38719813
    13:45

Overgens denk ik dat we met z'n drieeen zijn
    pi_38719981
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 12:28 schreef Orealo het volgende:

dewd.... DAT GA IK NIET REDDEN!

verrotte tiscalli
    pi_38719988
    quote:

kroekroek moet ook komen! :$
      zaterdag 10 juni 2006 @ 12:35:00 #12
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38720002
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 12:34 schreef blessed19 het volgende:

[..]

kroekroek moet ook komen! :$
    Kom naar abunai. .
    pi_38720053
    waar is deze anime van?
    pi_38720710
    quote:

Wie gaan er allemaal dan? Veel plezier!
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 12:27 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

En wat de hell zo leuk aan de TT? stelletje Pubers
    Snap ik ook niet helemaal, maar daarvoor moet je de serie TOKKO gezien hebben denk ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Strawberry- op 10-06-2006 13:13:54 ]
    pi_38720734
    Fuck dubbel.
    pi_38720763
    Krijg ik met zo'n 13 Anime-topics in mn History eigenlijk al eens een plaatsje in de OP? Of moet je dat zelf doen?
    Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
    pi_38720781
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:11 schreef Timmah het volgende:
    Krijg ik met zo'n 13 Anime-topics in mn History eigenlijk al eens een plaatsje in de OP? Of moet je dat zelf doen?
    Weet niet precies hoe het werkt.. maar als je hier vaak genoeg komt voegt vanzelf iemand je toe aan de OP.
    In mijn geval deed Orealo het, misschien kun je het hem vragen. Of wacht gewoon af.
    pi_38720805
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet niet precies hoe het werkt.. maar als je hier vaak genoeg komt voegt vanzelf iemand je toe aan de OP.
    In mijn geval deed Orealo het, misschien kun je het hem vragen. Of wacht gewoon af.
    Ja, dat wachten duurde nu wel erg lang zeg maar. Vooral aangezien mn maatje Suus dr al na 1 topic in stond. .
      zaterdag 10 juni 2006 @ 13:16:24 #19
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38720861
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:14 schreef Timmah het volgende:

[..]

Ja, dat wachten duurde nu wel erg lang zeg maar. Vooral aangezien mn maatje Suus dr al na 1 topic in stond. .
    Ja jij bent geen vrouw he. .
    Vanavond na de meet gooi ik je gelijk in de wiki!

sorry!
    pi_38720888
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:14 schreef Timmah het volgende:

[..]

In dat geval moet iemand jou eerst maar even in de OP zetten.
    Maar als ik heel eerlijk ben, zie ik jou hier helemaal niet zovaak.. dat kan ook aan mij liggen.
    Om even OT te blijven, zit nu de eerste aflevering van Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora te kijken.
    Had hem al veel eerder binnen kunnen hebben.. maar vergat telkens de downloads aan te zetten.
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:16 schreef Orealo het volgende:

[..]

sorry!
    Daar maak je onderscheid tussen zegmaar? Ik voel me gebruikt!

Muahaha je signature loopt alweer achter Orealo.
    pi_38720963
    Begin jij eerst nou maar eens aan Bleach, opstandig stuk tuig
    pi_38721010
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:20 schreef Zeurberus het volgende:
    Begin jij eerst nou maar eens aan Bleach, opstandig stuk tuig
    Als jij me niet meer als een kind behandelt.
    Maar ik heb de torrents van Bleach al aan staan hoor.
    pi_38721030
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:16 schreef Orealo het volgende:

[..]

sorry!
    Thanks.
    pi_38721045
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als jij me niet meer als een kind behandeld.
    Zo mag ik het horen
    pi_38721062
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als jij me niet meer als een kind behandeld.
    Je kan nu nog stoppen? Ben na een aflevering of 5 gestopt.. Alleen de OP was al verschrikkelijk. Kijk liever Haruhi Suzumiya, Ouran Host Club en XXXholic. .
    pi_38721084
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:24 schreef Timmah het volgende:

[..]

Je kan nu nog stoppen? Ben na een aflevering of 5 gestopt.. Alleen de OP was al verschrikkelijk. Kijk liever Haruhi Suzumiya, Ouran Host Club en XXXholic. .
    Ik oordeel liever zelf. Smaken verschillen. Zijn veel mensen die het wel
    een toffe serie vinden dus ik geef 'm een kans.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 13:48:17 #27
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38721569
    hmm... alweer een topic verder...
    Nah, nog even doorzetten en de werkdruk zakt weer bij mij. Zo kan ik weer wat meer hier rondhangen en wat nieuwe series kijken... Mijn anime-kijk-tempo ligt nu wel erg laag...
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_38722293
    Uit het vorige topic..
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 11:29 schreef blessed19 het volgende:
    ...

wij haten voetbal!
    Ik niet
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38722304
    OMG de TT
    TVP enzo
    pi_38722451
    net Ouran Host Club 10 gezien :
    dat begin stukje _o-

en die pa
    pi_38723125
    TVP

*Kijkt Hunter x Hunter!
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_38729977
    Ben nog steeds Pita Ten aan het kijken.
    Best een aardige serie al moet ik zeggen dat ik nu (na 10 afleveringen) wel zoiets heb van, .....goh wanneer gebeurd er is wat. Desondanks kijk ik hem zeker nog af.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 19:34:51 #33
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38730050
    tvp
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 12:37 schreef TonyMalony het volgende:
    [afbeelding] waar is deze anime van?
    Het is Hajime no Ippo ook wel Fighting Spirit genoemd staat op 13e plaats op Animenfo ik heb zelf niet gezien
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 14:20 schreef SureZal het volgende:
    Uit het vorige topic..
    [..]

Ik niet
    Ik ook niet ik heb vroeger nog Captain Tsubasa en Ganbare! Kickers gezien en onlangs ook Hungry Heart - Wild Striker alleen zoek ik nog een serie over voetbal die ik vroeger gezien had maar ik kan het niet vinden ik weet de naam niet
      zaterdag 10 juni 2006 @ 19:41:59 #34
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38730360
    weer een nieuw topic.....

tvp
      zaterdag 10 juni 2006 @ 19:45:06 #35
    147493 Diramor
    Wat nou nee
    pi_38730488
    Nog maar 4 daagjes, en dan bleach
    pi_38730635
    'k ben nou wat verder in de manga's van xxxHolic. Het is wel geinig hoe de link met Tsubasa duidelijker aanwezig is in de manga, dan in de xxxHolic animé...

Ik denk dan ook niet dat de animé echt gelinkt zal gaan worden aan Tsubasa, zoals de manga dat doet... Daarvoor heeft de animé een te vreemde volgorde, vergeleken met de manga. Mokona (dat zwarte, eenogige beestje) bijvoorbeeld, wordt in de manga veel later geďntroduceerd dan in de animé, en zijn doel wordt ook meteen duidelijk gemaakt...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_38731864
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
    'k ben nou wat verder in de manga's van xxxHolic. Het is wel geinig hoe de link met Tsubasa duidelijker aanwezig is in de manga, dan in de xxxHolic animé...

Ik denk dan ook niet dat de animé echt gelinkt zal gaan worden aan Tsubasa, zoals de manga dat doet... Daarvoor heeft de animé een te vreemde volgorde, vergeleken met de manga. Mokona (dat zwarte, eenogige beestje) bijvoorbeeld, wordt in de manga veel later geďntroduceerd dan in de animé, en zijn doel wordt ook meteen duidelijk gemaakt...
    Van wat ik mij van Tsubasa Chronicle kan herinneren had Mokona altijd gewoon 2 ogen hoor, als deze ze tenminste een keer opendeed.
    pi_38732392
    ah ja, sorrie... Bij de zwarte mokona zie je die ogen nooit (zwart op zwart, zeg maar)...

Maar dus dat ding met dat geval op z'n voorhoofd...

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 10-06-2006 21:03:17 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_38732916
    Voor de mensen die Japans willen leren, hier een video tutorial dat in Japan wordt uitgezonden om Engels te leren:
    http://www.flabber.nl/archief/016579.php
    pi_38734319
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:

De mangas zijn echt helemaal geweldig. Bizarre verhalen, met een tekenstijl die in de manga veel beter uit de verf komt dan in de anime.... Vooral het stuk met de oortjes uit Chobits en andere links naar CLAMP-series vind ik geweldig.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 23:55:51 #41
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38738144
    En weer thuis.
    En geslaagd.
    En straks meer.
    pi_38738208
    Wat is een waardige serie om na FMA te kijken/?
    pi_38738250
    WTF!

Je bent eerder thuis dan ik ben, ging de bus wat harder dan normaal ofzo

Inderdaad later meer, eerst even de gereserveerde kip verorberen en nog meer bier
      zondag 11 juni 2006 @ 00:05:37 #44
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38738358
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 19:34 schreef stroopje het volgende:
    Het is Hajime no Ippo ook wel Fighting Spirit genoemd staat op 13e plaats op Animenfo ik heb zelf niet gezien
    De serie is geniaal.

Humor, drama, actie, nog meer humor, wat high school achtige romance, meer geweldige actie en nog meer humor.
    Laat je niet afschrikken van het feit dat het min of meer een boks-anime is. Ik zelf had (en heb nog steeds eigenlijk) niets met boksen, maar was toch enorm gefascineerd door het verhaal.
    Die 76 episodes gaan geen moment vervelen.
    pi_38739198
    Hier volgt een korte samenvatting van de middag/avond

- Het trefpunt is volgens de overige aanwezigen verplaatst, ik zat netjes op een bankje te wachten bij het trefpunt en ze stonden ergens in de buurt

- De mediamarkt heeft geen accu's waar Orealo wat aan heeft, wel hebben ze toffe dvd's zoals The Blob

- De Boudisque heeft leuke aanbiedingen, toch blijkt het moeilijk te zijn om 3 films te vinden die aan de actie ' 3 voor 25' mee doen. De gelukkige winnaars zijn: Ghost In The Shell , The Brother en een dia-dvd met digitaal bewerkte foto's (serieus Orealo, ik wil dat gedrocht een keer zien)

- Tevens heeft de Boudisque veel sympho cd's, maar helaas waren ze daar niet bekend met Roboc(k)op (c)Kraus(s)

- De rabobank heeft te weinig banken om te pinnen voor Blessed, doch zijn wij er welgeteld 6 tegen gekomen tijdens diverse routes door utreg.

- De Kebab had volgens Kroekoek teweinig knoflook

- Mensen pleuren alles in ijsjes, waaronder fruit en nootjes

- Men heeft weinig vertrouwen in ondergetekende als het gaat om het Ledig Erf (kroeg) vinden

- Ondergetekende nam idd een (niet gemeende) de-tour

- Ledig Erf zat helemaal vol, en de helft van het terras bestond uit een podium voor een band

- In de buurt zat een Japans terras/restaurant

- Die eervol vermeld dient te worden: http://www.leen-restaurant.nl/leen_content.html

- Hier gaat de volgende meet plaatsvinden

- De foto's wijzen uit waarom

- Japans bier genaamd Chang is lekker

- Een schommel stoel ook

- De terugreis naar de binnenstad was sneller dan de heenreis

- Het was gezellig

- De deuren van mijn trein sloten zich direct achter mij

-Volgende keer meer mensen en minder lopen
    pi_38739306
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 00:05 schreef Sh0g het volgende:

[..]

De serie is geniaal.

Humor, drama, actie, nog meer humor, wat high school achtige romance, meer geweldige actie en nog meer humor.
    Laat je niet afschrikken van het feit dat het min of meer een boks-anime is. Ik zelf had (en heb nog steeds eigenlijk) niets met boksen, maar was toch enorm gefascineerd door het verhaal.
    Die 76 episodes gaan geen moment vervelen.
    Die ga ik dus volgen! Ff zoeken nu
    pi_38739451
    minder lopen, inderdaad!

mijn loot is 13 ghosts, brother, van god los. een cd van marcus miller en de nieuwe cd van luca turilli!

tsja, ik heb gezondigd... geen anime/manga... maar het is toch echt van de domme dat je nooit een rabo tegen komt, als je er eentje nodig hebt

maar dat le:en restaurant was inderdaad te gaaf voor woorden! zeker dat ''terras'' aan het water! die lui zijn best creabea geweest.

maar al met al een toffe dag. volgende keer houden we een meet om bij le:en te gaan eten. ik neem aan dat mensen als uppie, jordy, outcast en sinaasappeltje ook meekomen
    pi_38739539
    Japans eten is toch eigelijk wel een must bij een anime meeting

Het is ff klooien met die stokjes maar daarna verdomd leuk

Oh jah, nog even iets, ik ga mij verdiepen in manga's.....al heb ik gezegd dat nooit te doen

Peer-pressure is a bitch
    pi_38739560
    zeg het er gewoon even bij als je de meet ook 's avonds plaatsvindt...

De enige reden dat ik er niet ben, was gewoon omdat er 's avonds niets zou gebeuren en ik 's middags niet kan vanwege werk (en ik kan niet zomaar twee weken vantevoren pas vrij vragen, want we zitten wat krap met personeel... nou ja, ik kan het wel vragen, maar ik krijg het niet).
    pi_38739666
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 00:56 schreef Jordy-B het volgende:

De enige reden dat ik er niet ben, was gewoon omdat er 's avonds niets zou gebeuren en ik 's middags niet kan vanwege werk (en ik kan niet zomaar twee weken vantevoren pas vrij vragen, want we zitten wat krap met personeel... nou ja, ik kan het wel vragen, maar ik krijg het niet).
    Geloof mij, het was van mijn kant absoluut niet de bedoeling om het door te trekken, ik heb 2x naar huis gebeld om te vermelden dat ik eerst later kwam eten en vervolgens niet kwam eten.

Het liep allemaal een beetje uit de hand

(wat wil je als je in een hangstoel/mat zit met een japans biertje palm in je klauwen na een half uur lopen, dan sta je echt voorlopig niet meer op)

Zover ik weet gaan we over +/- 1 maand weer , wat dus 8 juli zou betekenen. Dan is de planning om niet eerst de hele binnenstad te plunderen maar gelijk naar Le:en te gaan en daar het terras onveilig maken, mits het mooi weer is.

Even kijken wat de rest er van zegt maar je kan denk ik deze datum in je agenda gooien, en de rest natuurlijk ook

[ Bericht 9% gewijzigd door Zeurberus op 11-06-2006 01:10:37 ]
    pi_38739897
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 00:56 schreef Jordy-B het volgende:

ey! onze meets zijn schijnbaar niet echt structueel en voorspelbaar. ik had zelf in gedachten om rond 19:00 weer thuis te zijn, maar het liep anders dan verwacht.

de volgende meet zal ''gewoon'' een diner worden bij le:en. denk dat we om 18:00 daar dan zullen afspreken, en de mensen met de trein zullen dan om 17:00 afspreken op station.

de desbetreffende datum zal over een maand a anderhalve maand zijn. we zullen rekening houden met dat werkende mensen vrij moeten vragen, dus je krijgt het zo vroeg mogelijk te horen.

het is overigens niet duur bij le:en. een gerecht kost gemiddeld 5,50 euro. neem je er 2, dan heb je echt zat! alleen dat bier was wel 3,50 maar ach... dat mag ook wel vind ik.
    pi_38739995
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 01:14 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ey! meets zijn nooit structueel en voorspelbaar. ik had zelf in gedachten om rond 19:00 weer thuis te zijn, maar het liep anders dan verwacht.

de volgende meet zal ''gewoon'' een diner worden bij le:en. denk dat we om 18:00 daar dan zullen afspreken, en de mensen met de trein zullen dan om 17:00 afspreken op station.

de desbetreffende datum zal over een maand a anderhalve maand zijn. we zullen rekening houden met dat werkende mensen vrij moeten vragen, dus je krijgt het zo vroeg mogelijk te horen.

het is overigens niet duur bij le:en. een gerecht kost gemiddeld 5,50 euro. neem je er 2, dan heb je echt zat! alleen dat bier was wel 3,50 maar ach... dat mag ook wel vind ik.
    Even voor de duidelijkheid: Het speciale bier was 3,50 (dus Chang en Iki en....nog een ) je kan ook gewoon om heineken vragen, wat altijd beter is dan grolsch

Het eten zelf was idd goedkoop en leuk

Even ivm stufi en dergelijke , hoe zit iedereen met de vrijdagavond of zaterdag van 28 juli of 29 juli? Dan is stufi net gestort namelijk en zou iedereen geld moeten hebben?

Ik weet dat het midden in de vakantie is en dit is alleen een peiling om te kijken of het wat is qua financieen, maar wie is dan weg en wie is dan aanwezig?
    pi_38740056
    kan dit in het speciale animé-meetingtopic worden voortgezet?
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam
      Moderator zondag 11 juni 2006 @ 01:24:37 #54
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_38740118
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 01:21 schreef Jordy-B het volgende:
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam
    Deze oproep kan ik van harte ondersteunen.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_38740130
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 01:24 schreef Mike het volgende:

[..]

Deze oproep kan ik van harte ondersteunen.
    kan je van dat topic dan even - amsterdam uit de titel slopen?
      Moderator zondag 11 juni 2006 @ 01:27:20 #56
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_38740166
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 01:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

kan je van dat topic dan even - amsterdam uit de titel slopen?
    Jazeker.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_38740285
    quote:
    Het grote animé/manga meeting topic
    Wil ik best doen, maar wil je in het gevolg dan niet meer 'zeuren' dat je iets mist van de meeting? (ook al is dat onze schuld)

Nagenoeg alleen de users die geweest zijn kijken in dat topic en dus niet nieuwe mensen.

Ik geef eerlijk toe dat we nu hier iets tever doordraven maar dat is meer omdat we de volgende keer zoveel mogelijk mensen erbij willen hebben.

Kortom, laat ons ff een paar post fun hebben met hoe het was (evt met foto's) zodat iedereen hier weet hoe het was. En dan gaan we wel weer verder op msn of dat topic
    pi_38740289
    quote:
    Het grote animé/manga meeting topic
    goed punt! anders wordt het een rommeltje
    pi_38740583
    trouwens, de nieuwe Higurashi_no_Naku_Koro_ni is uitgekomen

ik ga maar eens wat anime kijken en heerlijk slapen! morgen een gigantische drukke dag!
      zondag 11 juni 2006 @ 09:43:25 #60
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_38742696
    hehe over iets minder dan 3 weken eindelijk weer een animecon
    any of you going ???
    pi_38744721
    ik niet. abunai wel hoogstwaarschijnlijk!
    pi_38746326
    volgende keer probeer ik ook bij de meeting te zijn

* Gaat hoogstwaarschijnlijk naar Abunai
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38746338
    Laatste van Noein is uitgekomen... Tot nu toe zag ik geen einde aan het verhaal. Ben benieuwd. Ik download het nu.
    pi_38746695
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 19:33 schreef Koranaga het volgende:
    Ben nog steeds Pita Ten aan het kijken.
    Best een aardige serie al moet ik zeggen dat ik nu (na 10 afleveringen) wel zoiets heb van, .....goh wanneer gebeurd er is wat. Desondanks kijk ik hem zeker nog af.
    het is wat langzaam af en toe ja, zeker met die irritante bloempot kapsel. maar er zat voor mij iig op een gegeven moment genoeg rode draad in om em strak af te kijken
    pi_38746827
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 13:11 schreef Timmah het volgende:
    Ik ken herken je avatar waarom je er niet in zit?
    Tjah je valt niet zo op denk. Maar wees welkom in de OP
    trouwens met het jubileum deel mogen wel een paar almost otaku's uit de lijst ^_^ (van de helft heb ik geen idee meer wie ze zijn )

@zeurberus: Het is een geweldige TT. In het vorige deel begon iemand met de intentie een inhoudsvolle anime gerelateerde post te maken met: "over de tieten in tokko"
    c'est encroyable, n'est pas?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')