Ik heb dat ookquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Iksje, wat heb je van je huisarts gekregen voor over de muggenbulten? Ik ben er ook allergisch voor, maar heb niet zo'n zin ervoor naar de dokter te gaanIk krijg sinds vorig jaar ook van de megaplekken van zeker 15 cm doorsnede, knalrood, vurig, zeer warm, hard en pijnlijk. Vaak ook veel vochtophoping in het weefsel er omheen. Jij bent trouwens de eerste waarvan ik lees dat je ook dat soort idiote plekken krijgt van muggenbeten.
Ik moet trouwens de hele week 's nachts werken, zal je net zien met dit weer
Heejquote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:42 schreef Faat het volgende:
Voorzichtig om het hoekje kijkt en naar alle dieetgangers zwaait
Sorry, ik heb nog iets teveel "honger" om mee te doen, maar ik probeer mezelf weer in
de goede richting te duwen. Jullie zien mij vast deze zomer wel weer voorbij waaien...
al is het alleen maar om chocolade te maken de 1ste juli
Nou, ik ook dus sinds dit jaar. Dacht de eerste keer dat het wel toeval was, reactie op vuil van de muggensnuit... bewondering dat je er al van vorig jaar last van hebt en het nog niet gemeld hebt bij de dokter... die plekken doen verdomd zeerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Iksje, wat heb je van je huisarts gekregen voor over de muggenbulten? Ik ben er ook allergisch voor, maar heb niet zo'n zin ervoor naar de dokter te gaanIk krijg sinds vorig jaar ook van de megaplekken van zeker 15 cm doorsnede, knalrood, vurig, zeer warm, hard en pijnlijk. Vaak ook veel vochtophoping in het weefsel er omheen. Jij bent trouwens de eerste waarvan ik lees dat je ook dat soort idiote plekken krijgt van muggenbeten.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:05 schreef octopussy het volgende:
Ik heb dat ook![]()
In Den Haag had ik de hele winter door muggen (en dus de hele winter door joekels van bulten) maar hier in Delft heb ik nog geen mug gezien![]()
Ik ben ook wel eens tijdens het camperen 's nachts onder de koude douche gaan staan omdat ik zoveel jeuk en pijn had van de muggenbulten dat ik er koortsig van werd.
Nou ja ik heb dus nu van mijn dermatoloog (ja van mijn dermatoloogquote:Op zondag 11 juni 2006 22:44 schreef Iksje het volgende:
[..]
Nou, ik ook dus sinds dit jaar. Dacht de eerste keer dat het wel toeval was, reactie op vuil van de muggensnuit... bewondering dat je er al van vorig jaar last van hebt en het nog niet gemeld hebt bij de dokter... die plekken doen verdomd zeer![]()
[..]
jezus! Het hele jaar door
![]()
Ik heb van de dokter droxaryl-crème gekregen (vrij verkrijgbaar). Ze helpt echt heel goed: het gloeien was na de eerste keer smeren bijna weg, en de bult is na nog 3keer smeren mooi geslonken. En een klein doosje zyrtec, maar weet niet of ik dat zal nemen, omdat de zalf in geval van opnieuw zo'n reactie heel snel helpt. Zyrtec zou dan vlak na de beet moeten, en is ook vrij verkrijgbaar volgens het doosje. Misschien wat voor jou octopussy, als je er zo fel op reageert dat je koortsig wordt?
quote:Op zondag 11 juni 2006 19:51 schreef teigan het volgende:
o ja, dat is ook natuurlijk nog een probleem straks...
al weet ik niet of de bonbons sowieso drie uur naast mij in de trein zouden overleven..
Het is gewoon echt te warm om ook maar iets te doen vandaag lijkt het wel...
En wij moesten alle ramen dicht doen omdat onze onderonderbuurman zijn hele familie had uitgenodigd en daarbij de brandstapel aanstak om hun eten te verbranden....
Het is wel een goed excuus om ze maar meteen op te etenquote:Op maandag 12 juni 2006 00:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
![]()
Mensen die dat kunnen moeten ze gewoon gelijk een eremedaille geven.
Ik heb ook geleerd dat het onzin isquote:Op maandag 12 juni 2006 00:36 schreef octopussy het volgende:
Je zou je verbazen als je eens op internet gaat zoeken naar muggenbeet allergie, zoveel mensen lopen ermee en dokters lijken het maar onzin te vinden![]()
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van niet kunnen slapen door de warmte?![]()
Wij klagen over 's nachts *niet* slapenquote:Op maandag 12 juni 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Dan klagen ze over 's nachts slapenIk saap terwijl het buiten 30 graden is!
Ow... maar waarom hebben dan zoveel mensen gelijksoortige reacties op muggenbeten? De dokter zei dat ze het wel vaker zag, maar de toename niet kon verklaren. En dat het toch echt een allergische reactie was en geen ontstekingsreactie.quote:Op maandag 12 juni 2006 01:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook geleerd dat het onzin iswaardoor ik dus niet met mijn onzinkwaal naar dokter wilde. Als je bij mijn huisarts een afspraak maakt kan het zo zijn dat je pas volgende week terecht kan (echt waar!) en dan zal je net zien dat al het 'bewijsmateriaal' keurig is weggetrokken en moet je iets gaan uitleggen waarvan je zelf op de opleiding hebt gehad dat het onzin is. Leuk.
Maar in Droxaryl heb ik helemaal geen vertrouwen. De werking is matig tot afwezig; kan je er net zo goed lanettecrème of vaseline (of beiden) opdoen. Daarbij wordt het momenteel geloof ik herbeoordeeld of het wel verkocht moet worden en wordt het door het farmacotherapeutisch kompas gewoon afgeraden.
quote:Op maandag 12 juni 2006 09:24 schreef Isabeau het volgende:
sowieso, freecell, sowieso
Dat vind ik nog lang eigenlijk. Ik kan meestal de volgende dag en vaak dezelfde dag nog terechtquote:Op maandag 12 juni 2006 09:21 schreef freecell het volgende:
mijn huisarts heeft eigenlijk alijd wel tijd binnen twee of drie dagen. mooi geregeld.
Augustus al, dat is snel!quote:Op maandag 12 juni 2006 09:36 schreef poohy het volgende:
Zo raar dat het bij jullie zulk mooi weer isHier is het nu ijskoud en het stormt
![]()
We hopen in augustus terug te zijn zodat we geen twee winters achter elkaar hebben.
Ben & Jerry's here I come![]()
Is bij mijn huisarts ook... alleen kostte het mij laatst een week om 'm te pakken te krijgen. Elke keer als ik belde was hij in gesprek. Dat vind ik eigenlijk ook eng, stel dat 't spoedeisend is...quote:Op maandag 12 juni 2006 09:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vind ik nog lang eigenlijk. Ik kan meestal de volgende dag en vaak dezelfde dag nog terecht
Dan bel je het spoednummer van de huisarts. En als ie dat niet heeft, dan zou ik 112 proberenquote:Op maandag 12 juni 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Is bij mijn huisarts ook... alleen kostte het mij laatst een week om 'm te pakken te krijgen. Elke keer als ik belde was hij in gesprek. Dat vind ik eigenlijk ook eng, stel dat 't spoedeisend is...
Totdat je overstapt van de KPN naar bellen via de kabel, kun je wachten tot je een ons weegtquote:Op maandag 12 juni 2006 10:08 schreef Kroeltroel het volgende:
'Toets de 5'!!!!!
Als ik de HA moet hebben, is hij ook altijd in gesprek. Je toetst de 5, wacht naast je telefoon, binnen een paar minuten (als de lijn vrij is, dan gelijk....)belt hij terug
Handig, die techniek![]()
Dan is het hier lente en kan het nog best frisjes zijnquote:Op maandag 12 juni 2006 09:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Even tussendoor een vraagje: hoe is het weer in NZ half oktober/begin november?
Bedenk je dan dat als mensen écht iets willen bedenken, ze dat toch wel doen. Mijn beste vriendinnetje is een plank en men denkt dat je of anorexia hebt, of als ze haar zien bunkeren, dat ze daarna wel d'r vinger in d'r keel steekt, dus boulimia heeft. Da's weer een keerzijde van dat ideaal.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Waarom is dat schoonheidsideaal nou maatje-plank?
Dus ik loop met het idee dat iedereen naar me kijkt en denkt, 'gadver wat is zij lelijk en dik'.
Dat gaat niet. Ze zijn echt zo wijd dat ze niet meer blijven hangenquote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Rewimo is toch alleen maar grappig te wijde broekenmaak eens een foto
dan moet je ze vasthouden en dan naar voren trekken zo had funnie dat geloof ik gedaan dan weet je precies hoe je eerst wasquote:Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat gaat niet. Ze zijn echt zo wijd dat ze niet meer blijven hangen
Ik heb inmiddels al vervangers gevonden bij Bon Prix
Kijk even in ons WLS-topic, ze gaat net vandaag het ziekenhuis weer inquote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Funnie heeft dat toen ook ooit gedaan zag er wel grappig uit als je echt zoveel bent afgevallen.
Alleen funnie zie ik hier nooit meer weet iemand hoe het met haar is enzo?
ja zal ik eens even lezenquote:Op maandag 12 juni 2006 12:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kijk even in ons WLS-topic, ze gaat net vandaag het ziekenhuis weer in
Rian, je kan over Funnie even bijlezen in het WLS topic.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Maeghan dat had ik eerst ook altijd maar sins ik niet meer zo dik ben (lees=geen 102 kilo meer) heb ik er geen last meer van.
Funnie heeft dat toen ook ooit gedaan zag er wel grappig uit als je echt zoveel bent afgevallen.
Ik had het al toen ik iets van 65 kilo woog (ok, was ik 4 cm korter nog) en ik weeg nu 82, dus ik verwacht niet binnenkort rokjes te kunnen gaan dragen.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Maeghan dat had ik eerst ook altijd maar sins ik niet meer zo dik ben (lees=geen 102 kilo meer) heb ik er geen last meer van.
Ik kan ook wel ooit jongenmeisje zijn maar dan draag ik geen rokje ik ben als ik een rokje draag en zo best wel een meisjemeisje ik probeer dan zo recht mogelijk naar te lopen (lees= tieten naar voren en kont naar achteren) make up op enzo vind ik best leukquote:Op maandag 12 juni 2006 13:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik had het al toen ik iets van 65 kilo woog (ok, was ik 4 cm korter nog) en ik weeg nu 82, dus ik verwacht niet binnenkort rokjes te kunnen gaan dragen.
Ergens vind ik het jammer, maar aan de andere kant ben ik toch gewoon een log en lomp gevaarte, dus het is maar beter van niet. De laatste keer dat ik een rokje droeg ging ik gewoon in het gras zitten en was het "ik zie je onderbroek", mijn reactie: "ja en? nog nooit een onderbroek gezien?".![]()
Ik ben echt zo enorm géén dame.
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)quote:Op maandag 12 juni 2006 12:31 schreef Ieneminie het volgende:
pff. dat warme weer is voor een ding goed: ik heb absoluut geen honger! Maar verder, het mag van mij best een paar graadjes koeler...
Zonnebloempitten en zoute popcorn!quote:Op maandag 12 juni 2006 13:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)
alleen jammer dat ik zo'n onbedwingbare trek in ongezonde en vooral erg zoute snacks krijg
Schei uit joh, nog warmer?quote:Op maandag 12 juni 2006 13:24 schreef freecell het volgende:
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)
alleen jammer dat ik zo'n onbedwingbare trek in ongezonde en vooral erg zoute snacks krijg
En dan weer enkels als een karrenpaard. En als ik het niet doe flauwvallen door lage bloeddruk.quote:
Nou... ik ben gewoon gemaakt voor dit soort temperaturen.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Schei uit joh, nog warmer?Nee dank je. Ik ben al erg blij dat ik niet meer zo transpireer tegenwoordig, maar ik vind een graadje of 22, 23 veel lekkerder.
komt goed meisquote:Op maandag 12 juni 2006 12:51 schreef octopussy het volgende:
[..]
Rian, je kan over Funnie even bijlezen in het WLS topic.
[edit: spuit elf]
En ik heb vanochtend dus ook 10 verschillende rokjes met 10 verschillende hemdjes aangeprobeerd. Ik ben weer dikker geworden en niets zit meer mooi![]()
Nu heb ik maar weer een korte broek aan die ik nog net pas.
Dat is wel vreemd ja dat is het niet herkend hebben. En dat ze niet meteen bloedsuiker hebben geprikt snap ik ook niet dat zijn toch 1 van de eerste dingen die je doet als iemand zich niet goed voelt.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Bedankt allemaalMijn vader heeft een hypo gehad. Dat hebben ze niet herkend in het verpleeghuis
Erg vreemd want het moet daar toch krioelen van de bejaarden met diabetes.
Maar goed, dat is op zich goed afgelopen, toen ik in het ziekenhuis kwam was hij goed te spreken. Hij heeft alleen heel veel pijn en dat was aan zijn humeur te merken. Mijn vader is absoluut geen klager maar nu had hij merkbaar veel pijn. Waar dat vandaan komt is nog onduidelijk. Hij is nu weer opgenomen en hopelijk horen we morgen wat meer over hoe zijn toestand is.
quote:Op maandag 12 juni 2006 23:42 schreef Faithy het volgende:wat hebben octo en ik lekker getae-bo-ed zeg
![]()
niet bij te houden, maar dat komt wel
Waarschijnlijk zit ik begin juli een dagje in Groningen, dus dan kan ik best even langskomen!quote:
In de tram kan het ook behoorlijk zweterig worden met dit weer.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:43 schreef octopussy het volgende:
ik moet zo een presentatie geven![]()
ik heb al vast besloten dat ik met de tram ga om zo veek mogelijk zweten te voorkomen![]()
Ja, daarom volgt overgewicht als ziekte ook braaf de welvaart.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:59 schreef Iksje het volgende:
Las daar onlangs nog iets dubbel over, mensen beweren altijd dat 95% van de mensen te dik is door te veel te eten, dat aanleg/ erfelijkheid onzin is etc. Maar dat artikel beschreef dat een relatief groot aantal van de mensen wel degelijk een grotere hoeveelheid vetcellen overerven. Dat ze dus wel vet verliezen, maar toch altijd die grote hoeveelheid cellen meedragen. En dat sommige kinderen met een verhoogde voorkeur voor zoet geboren worden, en dus meer tegen de verleiding moeten vechten dan anderen. Ik weet niet wat er van waar is, maar het zet toch aan tot nadenken, zeker in tijden waarin dik zijn zo gedemoniseerd wordt.
Is zeker mager...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:12 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, daarom volgt overgewicht als ziekte ook braaf de welvaart.
Eerst stak het de kop op in de USA, toen in Europa. Straks is China aan de beurt.
Niks erfelijkheid, obesitas is gewoon een welvaartskwaal. Te veel eten en te weinig bewegen.
Die smoesjes altijd.
Ik vind dat je nu best wel een belangerijk punt maaktquote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Is zeker mager...Korte mensen hadden zeker meer schoppen van hun ouders moeten krijgen? Is vast ook niet erfelijk bepaald? Als lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd, skeletvorm, spijsvertering en onnoembaar veel aandoeningen en ziekten erfelijk zijn, zal (aanleg voor) obesitas dat vast niet zijn...
![]()
![]()
Zet negeer modus weer aan voor dit soort clowns...
Leer lezen ipv meteen de les te komen spellen. Niemand gebruikt deze dingen als excuus. Natuurlijk word te zwaar als je te veel eet. Maar lees bovenstaande argumenten nog eens en denk even na of het daardoor zou kunnen komen dat sommige mensen sneller dik of dikker worden dan anderen met hetzelfde patroon.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:12 schreef Pinball het volgende:
[..]
Eerst stak het de kop op in de USA, toen in Europa. Straks is China aan de beurt.
Niks erfelijkheid, obesitas is gewoon een welvaartskwaal. Te veel eten en te weinig bewegen.
Die smoesjes altijd.
Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt. jij komt hier alleen maar binnenvallen om te rellen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:12 schreef Pinball het volgende:
[..]
Die smoesjes altijd.
Met dit weer? Waar je zin in hebt...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:18 schreef poohy het volgende:
Ik heb ook spierpijn, maar dan van iets anders![]()
wat vast ook calorieen verbrandt
Lijkt me wel dat ze met dit weer "dat" wil:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: weeronline.nl
Ik zou het wel weten...
Edit: Poohy was me al voor
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
neequote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Nou het is anders buiten wel ietsje te warm zelfs in de schaduw is het TE warm
ik woon wat meer in het zuiden kan goed zijn dat het wel een paar graden scheelt ff kijken op www.weer.nlquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:00 schreef freecell het volgende:
[..]
nee![]()
ik vind het echt heel lekker![]()
niemand die me nog begrijpt
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt. jij komt hier alleen maar binnenvallen om te rellen.![]()
het is hier nog steeds binnen koeler als buitenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:14 schreef Troel het volgende:
Het is hier binnen warmer dan buiten
Ik merk dat vooral mijn navel gigantisch te leiden heeft onder dit weer. Eergisteren was hij weer helemaal geirriteerd en hij verdwijnt natuurlijk toch al onder al dat vel
Ben dus maar flink aan het calendula smeren, want ik heb geen luieruitslagcreme
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
Korte mensen hadden zeker meer schoppen van hun ouders moeten krijgen? Is vast ook niet erfelijk bepaald? Als lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd, skeletvorm, spijsvertering en onnoembaar veel aandoeningen en ziekten erfelijk zijn, zal (aanleg voor) obesitas dat vast niet zijn...![]()
![]()
en mijn punt is dat de mensen hier vaak ook wel weten dat je niet te veel moet eten en wel veel bewegen. Dat de mensen in dit topic vaak juist erg gezond leven als je vergelijkt met een normaal eetpatroon.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.
Dat het vaak 'erfelijk' is kan ook verklaard worden door dat slechte eetgewoonten nu eenmaal makkelijk op kinderen overgaan. Geen 'nature' maar 'nurture' dus.
En ik zeg ook niet dat het bij niemand het gevolg is van een hormonale/schildklier of andere fysieke afwijking, maar ik denk dat de 95%/5% verhouding die eerder genoemd werd al aan de ruime kant is.
Maar de aanleg om dik te worden is wel degelijk in sommige familie's duidelijker vertegenwoordigd dan in anderen. Alleen zijn er bepaalde omstandigheden nodig om die aanleg te laten veranderen in het daadwerkelijk dik worden. En die omstandigheden zijn de afgelopen 20 jaar wel "verbeterd". Dus om van "in aanleg makkelijker dik worden" naar "dik zijn" te gaan, zij bepaalde omstandigheden nodig. Veel (vet) voedsel en weinig beweging zijn van die omstandigheden, maar dan blijft het zo dat de een gemakkelijker vet opslaat dan de ander.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.
Dat het vaak 'erfelijk' is kan ook verklaard worden door dat slechte eetgewoonten nu eenmaal makkelijk op kinderen overgaan. Geen 'nature' maar 'nurture' dus.
En ik zeg ook niet dat het bij niemand het gevolg is van een hormonale/schildklier of andere fysieke afwijking, maar ik denk dat de 95%/5% verhouding die eerder genoemd werd al aan de ruime kant is.
Laat dit soort opmerkingen voortaan maar achterwege svp.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt.
Ik gok dat dat soort opmerkingen pas achterwege blijven als de opmerkingen jegens ons ook achterwege blijven.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Laat dit soort opmerkingen voortaan maar achterwege svp.
Verder laat ik het aan Isabeau over aangezien we eerder besloten hebben dat zij deze topics in de gaten houdt.
Heb ik inderdaad ook een beetje last van...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik gok dat dat soort opmerkingen pas achterwege blijven als de opmerkingen jegens ons ook achterwege blijven.
Ja, en je moet natuurlijk altijd de meest wijze zijn, maar soms is het verdomd irritant als jij dat al tijden doet dat de ander gewoon doorgaat. En ja, dan vliegt er wel eens zoiets uit je mond. Of uit je vingers.
En ik denk dus dat die verschillen die daardoor optreden niet zo groot zijn. Dat is imo het verschil tussen mager en mollig, tussen een BMI van 19 of 25 met eenzelfde eetpatroon. Ik geloof niet dat een erfelijke/hormonale afwijking 50kg overgewicht veroorzaakt. (Tenminste niet bij meer dan 5%)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:
Maar de aanleg om dik te worden is wel degelijk in sommige familie's duidelijker vertegenwoordigd dan in anderen. Alleen zijn er bepaalde omstandigheden nodig om die aanleg te laten veranderen in het daadwerkelijk dik worden. En die omstandigheden zijn de afgelopen 20 jaar wel "verbeterd". Dus om van "in aanleg makkelijker dik worden" naar "dik zijn" te gaan, zij bepaalde omstandigheden nodig. Veel (vet) voedsel en weinig beweging zijn van die omstandigheden, maar dan blijft het zo dat de een gemakkelijker vet opslaat dan de ander.
Nou, bedankt voor de goede wensen. Maar ik eet 2500 kcal per dag, dat verhongeren wil niet zo lukken.quote:Feit blijft natuurlijk dat als je niet eet, je onmogelijk dik kunt worden. Sterker nog: je gaat dood.
Anyway, ik raad je aan een KLB topic over ons te beginnen en ons verder hier met rust te laten.![]()
Salut, Moge u in vrede verhongeren!
de 'ander' (= dwz iedereen die het niet met jullie kliekje eens is) verwenst de ander niet een nare dood zoals jullie doen, maar wil gewoon in discussie. Als lurker vind ik die attitude van jullie erg irritant en kinderachtig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:56 schreef Troel het volgende:
Ja, en je moet natuurlijk altijd de meest wijze zijn, maar soms is het verdomd irritant als jij dat al tijden doet dat de ander gewoon doorgaat. En ja, dan vliegt er wel eens zoiets uit je mond. Of uit je vingers.
Open er een topic over zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:02 schreef Pinball het volgende:
[..]
En ik denk dus dat die verschillen die daardoor optreden niet zo groot zijn. Dat is imo het verschil tussen mager en mollig, tussen een BMI van 19 of 25 met eenzelfde eetpatroon. Ik geloof niet dat een erfelijke/hormonale afwijking 50kg overgewicht veroorzaakt. (Tenminste niet bij meer dan 5%)
[..]
-knip-
En daar vloog mijn cola tegen mijn monitor aan. Bedanktquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:00 schreef Levitation het volgende:
"verhonger in vrede"
Pas onder de 18,5 wordt het door het voedingscentrum als ongezond beschouwd.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Een BMI van 19 is niet gezond, een van 25 wel.
Ik discussieer niet met mensen die niks zinnigs te melden hebben in mijn ogen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:12 schreef Pinball het volgende:
Pas onder de 18,5 wordt het door het voedingscentrum als ongezond beschouwd.
Maar goed, maak er 20 van als je persé over details wilt zeuren in plaats van de discussie aangaan.
En dat is je goed recht.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik discussieer niet met mensen die niks zinnigs te melden hebben in mijn ogen.
Lijkt me vreselijk om elke dag calorieen te tellen, maar over de noodzaak daarvoor is al onlangs een hele oorlog gevoerd dacht ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:14 schreef octopussy het volgende:
Weet je hoe f*cking vermoeiend het is om altijd maar na te moeten denken of je iets wel of niet kan nemen ivm calorieen, waar een normaal mens gewoon eet wat hij lekker vind...
Volgens mij heeft SBS6 dat niet...en bij de Nederlandse omroepen zijn het meestal ook de Nederlandse produkties waar geen rechten over zijn. In de documentaire ging het trouwens ook een stuk over erfelijkheid, over het feit dat gewicht net als lengte per persoon verschilt. Alleen accepteren we wel verschillen in lengte, maar niet in gewicht. Ze hadden ook de Pinto (?) oid indianen als voorbeeld: een groep mensen waarbij meer dan 60% obesitsas heeft. Ook hier speelde een belangrijke erfelijke component een rol. En er zijn echt genoeg aanwijzingen voor de erfelijke kant van obesitas, alleen wordt dat dus gezien als smoesjes verzinnenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:59 schreef Iksje het volgende:
Isa, is er een mogelijkheid om die uitzending via internet te bekijken? Van de openbare omroepen is er de site uitzendinggemist.nl, bestaat zoiets ook voor de commerciële omroepen?
Las daar onlangs nog iets dubbel over, mensen beweren altijd dat 95% van de mensen te dik is door te veel te eten, dat aanleg/ erfelijkheid onzin is etc. Maar dat artikel beschreef dat een relatief groot aantal van de mensen wel degelijk een grotere hoeveelheid vetcellen overerven. Dat ze dus wel vet verliezen, maar toch altijd die grote hoeveelheid cellen meedragen. En dat sommige kinderen met een verhoogde voorkeur voor zoet geboren worden, en dus meer tegen de verleiding moeten vechten dan anderen. Ik weet niet wat er van waar is, maar het zet toch aan tot nadenken, zeker in tijden waarin dik zijn zo gedemoniseerd wordt.
ik wist nog niet eens dat het bestond bedankt Isaquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en als jullie moeten leren dit soort dingen te gebruiken: klik voor hulp bij mensen die alleen maar komen rellen in een topic waar mensen elkaar zo positief mogelijk proberen te steunen.
Je kan m'n rug op. Ik weet niet of je wel eens naar het nieuws kijkt, maar ik zie toch regelmatig dikke Afrikaanse televizieren door beeld hupsen hoor, in arme landen. Moet je eens op Google zoeken naar 'obesity' met een willekeurig land erachter. Ik probeerde het eens met India (lekker welvarend he?) en daar kwam gelijk een artikel naar boven over de problemen met overgewicht in Rajasthan. Overgewicht komt wel veel vaker voor in de Westerse wereld, maar het is zeker niet zo dat het exclusief is voor welvarende landen gedurende de laatste twintig jaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
Woei!!! Ik ben 1/8 indiaan! Mag ik dan ook overgewicht hebben?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft SBS6 dat niet...en bij de Nederlandse omroepen zijn het meestal ook de Nederlandse produkties waar geen rechten over zijn. In de documentaire ging het trouwens ook een stuk over erfelijkheid, over het feit dat gewicht net als lengte per persoon verschilt. Alleen accepteren we wel verschillen in lengte, maar niet in gewicht. Ze hadden ook de Pinto (?) oid indianen als voorbeeld: een groep mensen waarbij meer dan 60% obesitsas heeft. Ook hier speelde een belangrijke erfelijke component een rol. En er zijn echt genoeg aanwijzingen voor de erfelijke kant van obesitas, alleen wordt dat dus gezien als smoesjes verzinnen![]()
Pima.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft SBS6 dat niet...en bij de Nederlandse omroepen zijn het meestal ook de Nederlandse produkties waar geen rechten over zijn. In de documentaire ging het trouwens ook een stuk over erfelijkheid, over het feit dat gewicht net als lengte per persoon verschilt. Alleen accepteren we wel verschillen in lengte, maar niet in gewicht. Ze hadden ook de Pinto (?) oid indianen als voorbeeld: een groep mensen waarbij meer dan 60% obesitsas heeft. Ook hier speelde een belangrijke erfelijke component een rol. En er zijn echt genoeg aanwijzingen voor de erfelijke kant van obesitas, alleen wordt dat dus gezien als smoesjes verzinnen![]()
Het was niet de bedoeling van mijn post om iemand te krijgen die roept 'obesitas is voor 99% een zaak van lui zijn en te veel eten'[sub](lees tussen de lijnen, vadsig zijn[/b]quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:17 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op deze post van Iksje.
Maar bedankt voor het meedenken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:59 schreef Maeghan het volgende:
Pima.
Bij die groep speelde de erfelijke component juist geen belangrijke rol, die mensen waren plots heel rijk en vraten zich gewoon langzaam dood terwijl de andere Pima's buiten de VS gewoon slank bleven, omdat ze namelijk gemiddeld 22 uur in de week zwaar lichamelijk bezig waren tegenover 2 in de VS en niet leefden op fris en frituur.
Maar dat weten we allemaal wel.quote:Two major groups of factors with a balance that variably intertwines in the development of obesity are genetics, which is presumed to explain 40-70% of the variability in obesity variance, and environmental factors. While the high prevalence of obesity in the children of parents who are obese and the high concordance of obesity in identical twins suggest a significant genetic component to the pathogenesis of obesity, the secular trends of the last few decades, which are coincident with recent changes in dietary habits and activity, also suggest a significant role for environmental factors.
quote:The prevalence of obesity worldwide is increasing, and this is particularly occurring in the developed nations of the Northern Hemisphere, including the United States, Canada, and most of Europe. Available data from the MONICA (monitoring cardiovascular) disease study in Europe suggest that at least 15% of men and 22% of women in Europe are obese.
Similar data now are being reported from many developing countries, particularly in Asia and, to a lesser extent, in Africa. Reports from countries such as Malaysia, Japan, Australia, New Zealand, and China detail an epidemic of obesity in the last 2-3 decades. Data from the Middle Eastern countries of Bahrain, Saudi Arabia, Egypt, Jordan, Tunisia, and Lebanon, among others, exhibit this same disturbing trend, with alarming levels of obesity often exceeding 40%, particularly worse in women. Data from the Caribbean and South America also highlight similar trends. While data from Africa on this issue are scant, a clear and distinct secular trend of profoundly increased BMIs clearly exists when people from Africa immigrate to northwestern hemispheric countries. Studies comparing these indices among Nigerians residing in Nigeria and recent immigrants to the United States show this trend very poignantly.
Maar laat dit nou juist niet een discussietopic zijn, maar een club mensen die elkaar steunt terwijl e aan het afvallen zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:06 schreef Smulrol het volgende:
[..]
de 'ander' (= dwz iedereen die het niet met jullie kliekje eens is) verwenst de ander niet een nare dood zoals jullie doen, maar wil gewoon in discussie. Als lurker vind ik die attitude van jullie erg irritant en kinderachtig.
Fok forum is open voor iedereen, tenzij ander is ingesteld zoals bij het keldertje. Als jullie lekker in beslotenheid willen posten zonder ooit met andere meningen geconfronteerd te worden zou ik een gesloten forum opstarten.
India is geen arm ontwikkelingsland met hongernood, een relatief rijk land zelfs in vergelijking met de omgeving (ze wilden geen Tsunami hulp).quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:57 schreef Maeghan het volgende:
Ik probeerde het eens met India (lekker welvarend he?)
Ja, heb je de krant nog gelezen van die vrouw die gedwongen was tot tien abortussen omdat ze geen geld hadden om een dochter te krijgen? Hoor je ook heel vaak in andere rijke landen en zo. Een kennis van me is in India geweest en die verwoordde het zo dat in Nederland daklozen op straat slapen en daar over klagen, terwijl ze in India niet eens een straat hebben om op te slapen. Dat er toevallig wat rijkere, ontwikkelde steden zijn maakt het land nog niet ontwikkeld of rijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:49 schreef Smulrol het volgende:
[..]
India is geen arm ontwikkelingslandmet hongernood, een relatief rijk land zelfs in vergelijking met de omgeving (ze wilden geen Tsunami hulp).
Waar trouwens héél veel rijst wordt gegeten
Eén vrouw. Van de hoeveel miljoen Indiers? Of zijn het er meer dan een miljard? Het feit dat dochters daar onbelangrijk/overbodig zijn is een heel ander topic. een abortus kost ook geld trouwesquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:07 schreef Maeghan het volgende:
Ja, heb je de krant nog gelezen van die vrouw die gedwongen was tot tien abortussen omdat ze geen geld hadden om een dochter te krijgen? Hoor je ook heel vaak in andere rijke landen en zo.
En die daklozen waren allemaal veel te dik? Als bewijs voor jouw stelling dat obesitas erfelijk is?quote:Een kennis van me is in India geweest en die verwoordde het zo dat in Nederland daklozen op straat slapen en daar over klagen, terwijl ze in India niet eens een straat hebben om op te slapen.
Ga eens wat aan je attitude doen, zou ik zeggen. Kom je verder mee in het leven dan met een paar kilo minder.quote:Als je niet weet waar je over praat, ga dan lekker in ONZ zitten.
Ikke welquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij is dat meer een algemeen probleem dan speciaal een dikkere-mensen-probleem. Niemand vindt zichzelf volmaakt
Ja, uiteraardquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:45 schreef Troel het volgende:
Grappig, die ivosnivo zit ook te posten in dat topic
Zo hee , dat is een goed gevoel zeker?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:40 schreef Rewimo het volgende:
O, mijn moeder had weer een broek opgescharreld bij de kringloop. Maat 48.Hij past
Dacht het welquote:
Mijn maat 46 korte broek wil nog net niet dicht, maar maar 48 zit net te ruimquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:40 schreef Rewimo het volgende:
O, mijn moeder had weer een broek opgescharreld bij de kringloop. Maat 48.Hij past
Wat is de bebouwde tocht?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:39 schreef teigan het volgende:
psst, isabeau, dit misschien iets om samen aan mee te doen??
http://www.outdoordrenthe.nl/evenementen/fridaynightskate.php
Heb jij die neiging ook altijd?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:29 schreef Riann het volgende:
en het zijn altijd mensen die zelf geen fotoboek hebben
ja dat denk ik ook altijd en dan zie ik shit geen fotoboek altijd hetzelfdequote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb jij die neiging ook altijd?![]()
Ik heb dat altijd bij mensen die anderen afkraken. Dan denk ik: 'eens kijken of jíj dan moeders mooiste bent!
Zullen we gaan rellenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Rewimo het volgende:
Deze is ook goed voor een lekkere portie ergernis, zodra de posters van het voorgaande topic het ontdekt hebben
Ja maar ik snap niet dat dat topic niet op slot word gedaan en dat van anorexia wel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou er sowieso niet van dat er zoveel intolerantie op Fok heerst en dat mensen continue anderen de grond in proberen te stampen. Het stemt me eigenlijk nog droeviger als ik eraan denk dat Fok gewoon een afspiegeling is van onze maatschappij![]()
yup idd dan ben je meteen een racist en weet ik het allemaal en weet je wat met fok ook vaak is. De meeste zijn uit op rellen dus de meeste mensen zonder fotoboek posten allemaal die kots smileys en zo en daar is zo'n topic alleen maar voor bedoeld.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:51 schreef Isabeau het volgende:
Dat is inderdaad de reden waarom ik me nooit met dikke-mensen-bash topics bemoei, Riann. Behalve dan de dieetclubMaar zet in plaats van 'dikke vrouw' nou eens Jood, Marokkaan of Turk en Fok staat op haar achterste benen.
Thanks. Heb ik toch nog het gevoel dat ik gewaardeerd word!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:08 schreef teigan het volgende:
Anorexia-patiëntjes
als reactie op het topic wat Rewimo net opdook.....
ik heb hem ontdekt en ik dee de strekking van de TS daar.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Rewimo het volgende:
Deze is ook goed voor een lekkere portie ergernis, zodra de posters van het voorgaande topic het ontdekt hebben
Je bent wel heeeeeeeeeel erg domquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:17 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik heb hem ontdekt en ik dee de strekking van de TS daar.
als een meisje die je leert kennen eerst sportief is en actief en na een tijd in een relatie thuis gaat zitten en vet wordt dan heeft ze een spelletje gespeeld.
oprotten dus.
ipv kleding te gaan zoeken die je nog past kun je ook gewoon gaan sporten. mensen doen tegenwoordig net of sporten een hel is. 3 maanden dagelijks 30 minuutjes trimmen/hardlopen en je kilo's vliegen er af. maar dat kost natuurlijk energie en op de bank voor de tv zitten is natuurlijk makkelijker.
dat is het enigste wat je kunt zeggen.quote:
als jij dit topic door zo lezen en de voorgaande delen ook zou je begrijpen dat ik dit typquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:24 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
dat is het enigste wat je kunt zeggen.
ik neem de moeite om mijn punt te beargumenteren en dan kom je met een simpele oneliner aan.
ben jij te dom of kun je niet ff een normaal antwoord typen omdat je dan niet vaak genoeg chips kunt graaien?
100x300 posts=30.000 posts.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:26 schreef Riann het volgende:
[..]
als jij dit topic door zo lezen en de voorgaande delen ook zou je begrijpen dat ik dit typ
http://www.rivm.nl/quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:39 schreef octopussy het volgende:
Hoe kom je erbij dat wij ongezond zouden zijn?
En hoe kom je erbij dat wij de hele dag op de bank zitten en chips zitten te schransen?
Hoe durf je te suggeren dat iemand hier geen moeite doet om af te vallen?
Zeker van? Post eens een filmpje waarin je dat doet...quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:24 schreef Isabeau het volgende:
Iemand met mijn achterwerk die langs komt hardlopen is misschien ook geen aangenaam gezicht
* octopussy wordt spontaan zeeziekquote:Op woensdag 14 juni 2006 01:24 schreef Isabeau het volgende:
Iemand met mijn achterwerk die langs komt hardlopen is misschien ook geen aangenaam gezicht
Sorry, ik kan het toch echt niet laten om hier op te reageren, ik schoot namelijk nogal in de lach toen ik dit las.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:17 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ipv kleding te gaan zoeken die je nog past kun je ook gewoon gaan sporten. mensen doen tegenwoordig net of sporten een hel is. 3 maanden dagelijks 30 minuutjes trimmen/hardlopen en je kilo's vliegen er af. maar dat kost natuurlijk energie en op de bank voor de tv zitten is natuurlijk makkelijker.
Hoe doe jij dat met nachtdiensten Isabeau ? Ik moet volgende week weer en vindt het altijd zo moeilijk om een normaal eetpatroon te behouden. Eet jij bv snachts warm?quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:41 schreef Isabeau het volgende:
Viel me niet mee zeg. Vanmorgen om 7:00 vrij, dan naar Hoogeveen en daar op de fiets om 10 km verderop mijn moeder uit bed te halen, te wassen, aan te kleden en samen te ontbijten. Ze is nu net weg en ik wil dus eigenlijk naar bed; ben ik over mijn slaap heen
Hier trouwens pas een regenbui toen ik op de fiets stapte en die is natiuurlijk ook nu al lang weer afgelopen. Geen onweer gehad.
Ah ok . ik kan natuurlijk wel een pan groentesoep maken en elke nacht wat meenemen . Ik ga altijd zo lopen snaaien snachts, zeker als ik moe begin te wordenquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:01 schreef Isabeau het volgende:
Als ik nachtdienst heb dan eet ik om een uur of 20:00 samen met mmijn vriend en ik eet dan weer rond 3:00 op mijn werk. Niet warm, ik neem gewoon brood mee en een stuk fruit. Soms een Tupperwarebakje soep oid als dat over is van het avondeten. Als ik na het slapen opsta ga ik gewoon ontbijten.
Oh, en ik dwing mezelf om 1 glas water per uur op te drinken. Anders drink ik niets.
Ow? Nooit geweten . dan wordt het soepquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:21 schreef Isabeau het volgende:
Komt ook omdat je lichaam 's nachts als het moe is een grotere behoefte heeft aan suikers dan overdag. Je bloedglucose daalt namelijk wat (evenals je bloeddruk, temperatuur etc. ook al ben je gewoon wakker).
Lekkerquote:
quote:Y
Een letter waar wel wat over te doen is (y-grec, Griekse ij).
Hij kwam eerst bij de Romeinen als V terecht. Later, na de overwinning van de Romeinen op de Grieken werd hij voor de u-klank gebruikt. Maar die klank kwam bij de Romeinen zèlf niet voor. Hij werd dus alleen ten dienste van buitenlandse woorden gebruikt.
Dank je Isabeau.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:49 schreef Isabeau het volgende:
Elk dieet wat jij goed kan volhouden (eventueel je hele leven) en wat voor de rest gezond is, is een goed dieet, BuPassie. Dus als jij pasta, rijst, witbrood en slechte tussendoortjes laat staan en voor de rest gezonde voeding (groente, fruit, mager vlees, bruin brood, aardappelen, yoghurt etc) neemt dan is dat dus een prima dieet als je dat makkelijk kan volhouden![]()
Oquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Nee hoor, Rewimo: y-grec
Even snel gegoogled:
Ik wéét hoe je het schrijft!quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:45 schreef Isabeau het volgende:
y-grec lieverd(griekse y...kwartje?
)
Maar lijkt me rot typen als de helft het niet doetNou, succes dan maar!
Nou ja, ik ben weer mod van zo'n kloteforum waar ze je constant op je spelfouten wijzenquote:
Misschien moeten wij ook maar eens zo'n boekje gaan schrijven. Is blijkbaar een hoop geld mee te verdienen. Moeten we alleen nog een (zeer) slanke vrouw vinden die voor ons "ons gezicht" wil zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:32 schreef Isabeau het volgende:
We waren er al over uit dat het niet zo gek is dat je zo snel en zo veel met haar dieet afvaltJe eet gewoon wel bijzonder weinig.
Ik weet nog wel een man, mag dat ook?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:36 schreef Levitation het volgende:
[..]
Misschien moeten wij ook maar eens zo'n boekje gaan schrijven. Is blijkbaar een hoop geld mee te verdienen. Moeten we alleen nog een (zeer) slanke vrouw vinden die voor ons "ons gezicht" wil zijn.![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een man, mag dat ook?
nou die vind ik toch TE mager zo zou ik nou ook weer niet willen worden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:17 schreef Isabeau het volgende:
Flikker eens op met die Sonja Bakker en dr dieet
En zelfs al zouden ze hier zijn, nog geen reden om ze te gaan beledigen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:20 schreef octopussy het volgende:
En ik had het ook meer over de mensen hier in de dieetclubtopics. Dikkerts die niets aan hun overgewicht willen doen komen hier niet, dus je kan er rustig van uit gaan dat je hier geen luie, vieze mensen aantreft die ongezond leven.
En ik vind haar op de voor-foto al magerquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:17 schreef Isabeau het volgende:
Flikker eens op met die Sonja Bakker en dr dieet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |