neequote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Nou het is anders buiten wel ietsje te warm zelfs in de schaduw is het TE warm
ik woon wat meer in het zuiden kan goed zijn dat het wel een paar graden scheelt ff kijken op www.weer.nlquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:00 schreef freecell het volgende:
[..]
nee![]()
ik vind het echt heel lekker![]()
niemand die me nog begrijpt
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt. jij komt hier alleen maar binnenvallen om te rellen.![]()
het is hier nog steeds binnen koeler als buitenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:14 schreef Troel het volgende:
Het is hier binnen warmer dan buiten
Ik merk dat vooral mijn navel gigantisch te leiden heeft onder dit weer. Eergisteren was hij weer helemaal geirriteerd en hij verdwijnt natuurlijk toch al onder al dat vel
Ben dus maar flink aan het calendula smeren, want ik heb geen luieruitslagcreme
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
Korte mensen hadden zeker meer schoppen van hun ouders moeten krijgen? Is vast ook niet erfelijk bepaald? Als lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd, skeletvorm, spijsvertering en onnoembaar veel aandoeningen en ziekten erfelijk zijn, zal (aanleg voor) obesitas dat vast niet zijn...![]()
![]()
en mijn punt is dat de mensen hier vaak ook wel weten dat je niet te veel moet eten en wel veel bewegen. Dat de mensen in dit topic vaak juist erg gezond leven als je vergelijkt met een normaal eetpatroon.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.
Dat het vaak 'erfelijk' is kan ook verklaard worden door dat slechte eetgewoonten nu eenmaal makkelijk op kinderen overgaan. Geen 'nature' maar 'nurture' dus.
En ik zeg ook niet dat het bij niemand het gevolg is van een hormonale/schildklier of andere fysieke afwijking, maar ik denk dat de 95%/5% verhouding die eerder genoemd werd al aan de ruime kant is.
Maar de aanleg om dik te worden is wel degelijk in sommige familie's duidelijker vertegenwoordigd dan in anderen. Alleen zijn er bepaalde omstandigheden nodig om die aanleg te laten veranderen in het daadwerkelijk dik worden. En die omstandigheden zijn de afgelopen 20 jaar wel "verbeterd". Dus om van "in aanleg makkelijker dik worden" naar "dik zijn" te gaan, zij bepaalde omstandigheden nodig. Veel (vet) voedsel en weinig beweging zijn van die omstandigheden, maar dan blijft het zo dat de een gemakkelijker vet opslaat dan de ander.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.
Dat het vaak 'erfelijk' is kan ook verklaard worden door dat slechte eetgewoonten nu eenmaal makkelijk op kinderen overgaan. Geen 'nature' maar 'nurture' dus.
En ik zeg ook niet dat het bij niemand het gevolg is van een hormonale/schildklier of andere fysieke afwijking, maar ik denk dat de 95%/5% verhouding die eerder genoemd werd al aan de ruime kant is.
Laat dit soort opmerkingen voortaan maar achterwege svp.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt.
Ik gok dat dat soort opmerkingen pas achterwege blijven als de opmerkingen jegens ons ook achterwege blijven.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Laat dit soort opmerkingen voortaan maar achterwege svp.
Verder laat ik het aan Isabeau over aangezien we eerder besloten hebben dat zij deze topics in de gaten houdt.
Heb ik inderdaad ook een beetje last van...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik gok dat dat soort opmerkingen pas achterwege blijven als de opmerkingen jegens ons ook achterwege blijven.
Ja, en je moet natuurlijk altijd de meest wijze zijn, maar soms is het verdomd irritant als jij dat al tijden doet dat de ander gewoon doorgaat. En ja, dan vliegt er wel eens zoiets uit je mond. Of uit je vingers.
En ik denk dus dat die verschillen die daardoor optreden niet zo groot zijn. Dat is imo het verschil tussen mager en mollig, tussen een BMI van 19 of 25 met eenzelfde eetpatroon. Ik geloof niet dat een erfelijke/hormonale afwijking 50kg overgewicht veroorzaakt. (Tenminste niet bij meer dan 5%)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:
Maar de aanleg om dik te worden is wel degelijk in sommige familie's duidelijker vertegenwoordigd dan in anderen. Alleen zijn er bepaalde omstandigheden nodig om die aanleg te laten veranderen in het daadwerkelijk dik worden. En die omstandigheden zijn de afgelopen 20 jaar wel "verbeterd". Dus om van "in aanleg makkelijker dik worden" naar "dik zijn" te gaan, zij bepaalde omstandigheden nodig. Veel (vet) voedsel en weinig beweging zijn van die omstandigheden, maar dan blijft het zo dat de een gemakkelijker vet opslaat dan de ander.
Nou, bedankt voor de goede wensen. Maar ik eet 2500 kcal per dag, dat verhongeren wil niet zo lukken.quote:Feit blijft natuurlijk dat als je niet eet, je onmogelijk dik kunt worden. Sterker nog: je gaat dood.
Anyway, ik raad je aan een KLB topic over ons te beginnen en ons verder hier met rust te laten.![]()
Salut, Moge u in vrede verhongeren!
de 'ander' (= dwz iedereen die het niet met jullie kliekje eens is) verwenst de ander niet een nare dood zoals jullie doen, maar wil gewoon in discussie. Als lurker vind ik die attitude van jullie erg irritant en kinderachtig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:56 schreef Troel het volgende:
Ja, en je moet natuurlijk altijd de meest wijze zijn, maar soms is het verdomd irritant als jij dat al tijden doet dat de ander gewoon doorgaat. En ja, dan vliegt er wel eens zoiets uit je mond. Of uit je vingers.
Open er een topic over zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:02 schreef Pinball het volgende:
[..]
En ik denk dus dat die verschillen die daardoor optreden niet zo groot zijn. Dat is imo het verschil tussen mager en mollig, tussen een BMI van 19 of 25 met eenzelfde eetpatroon. Ik geloof niet dat een erfelijke/hormonale afwijking 50kg overgewicht veroorzaakt. (Tenminste niet bij meer dan 5%)
[..]
-knip-
En daar vloog mijn cola tegen mijn monitor aan. Bedanktquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:00 schreef Levitation het volgende:
"verhonger in vrede"
Pas onder de 18,5 wordt het door het voedingscentrum als ongezond beschouwd.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Een BMI van 19 is niet gezond, een van 25 wel.
Ik discussieer niet met mensen die niks zinnigs te melden hebben in mijn ogen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:12 schreef Pinball het volgende:
Pas onder de 18,5 wordt het door het voedingscentrum als ongezond beschouwd.
Maar goed, maak er 20 van als je persé over details wilt zeuren in plaats van de discussie aangaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |