abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38778019
Rewimo sterkte!!

Zo ff mezelf weer geschopt...
Nachtdiensten, verjaardagen en logeetjes zijn niet heel bevordelijk voor een gezond regelmatig eetpatroon.

Net maar weer even een rugzak vol gezonde groentes, fruitjes en andere dingen gehaald.
Vanavond werken, nu maar hopen dat de antiliaanse kok bij ons niet weer bedenkt om met dit weer zuurkool of hutspot te eten. BLEG dat hadden we toen het begin mij zo warm was.

Ik las dat flink wat van jullie skeeleren. Volgens mijn fysio zou rolschaatsen voor mij erg geschikte beweging zijn. En nu heb ik dus geen excuus meer, (vrienlief vraagt al tijden of ik meega, maar altijd gezegd dat ik niet kan skeeleren vanwege mijn gewrichten), skeeleren mag idd niet omdat dat minder stabiel is, maar rolschaatsen dus wel.

Maar iemand tips hoe ik dat een beetje fatsoenlijk kan leren? Ik ben net een struikelend nijlpaard op die dingen. Iemand van jullie heeft toch skeelerles?? Kun je daar ook op rolschaatsen aan mee doen?
pi_38778416
Sterkte Rewimo
  maandag 12 juni 2006 @ 17:13:22 #103
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38783283
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:51 schreef octopussy het volgende:

[..]

Rian, je kan over Funnie even bijlezen in het WLS topic.

[edit: spuit elf]

En ik heb vanochtend dus ook 10 verschillende rokjes met 10 verschillende hemdjes aangeprobeerd. Ik ben weer dikker geworden en niets zit meer mooi
Nu heb ik maar weer een korte broek aan die ik nog net pas.
komt goed meis

we gaan vanavond even alles eruit/af schoppen en daarna lekker een ijsthee drinken op scheef
Doei.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:13:37 #104
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38783294
@ Rewimo sterkte meid
Doei.
pi_38786671
Rewimo, sterkte en een dikke knuffel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 20:05:11 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38788721
Bedankt allemaal Mijn vader heeft een hypo gehad. Dat hebben ze niet herkend in het verpleeghuis Erg vreemd want het moet daar toch krioelen van de bejaarden met diabetes.

Maar goed, dat is op zich goed afgelopen, toen ik in het ziekenhuis kwam was hij goed te spreken. Hij heeft alleen heel veel pijn en dat was aan zijn humeur te merken. Mijn vader is absoluut geen klager maar nu had hij merkbaar veel pijn. Waar dat vandaan komt is nog onduidelijk. Hij is nu weer opgenomen en hopelijk horen we morgen wat meer over hoe zijn toestand is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 juni 2006 @ 20:11:30 #107
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38788932
Wat typisch Rewimo, dat ze een hypo niet hebben herkend. Wel fijn dat ze je vader gelijk even helemaal doorlichten in het ziekenhuis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 20:12:42 #108
13151 crew  Rewimo
pi_38788979
Ja een suiker van 3 en maar transpireren. Als ik dat door de telefoon van de arts had gehoord (die heeft de suikerwaarde niet genoemd) had ik hem zélf wel kunnen vertellen dat het een hypo was
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 juni 2006 @ 21:36:47 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_38792262
Dat leer je zelfs op de PABO

Nou, blij dat het "slechts" een hypo was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38792691
Jeetje, op de afdeling in een verpleeghuis waar ik een zomer gewerkt heb lagen overal rolletjes dextro voor dat soort gevallen. Dat was daar regel 1.. als iemand ineens wazig word en begint te zweten dan uit voorzorg al zo'n dextro naar binnen en dan verder kijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 21:48:02 #111
13151 crew  Rewimo
pi_38792754
Ja logisch, gelukkig hebben ze hem wel limonade gegeven waardoor zijn suiker weer wat bijgetrokken was toen hij in het ziekenhuis kwam.
pi_38795167
Vaag allemaal daar zeg Rewimo. Sterkte met je vader

Anansi: ik ben degene die skateles heeft (skeelers zijn met een wieltje meer en zonder remblok ). Je zou eens kunnen kijken of een fitnesscentrum skatelessen heeft en/of je in een stad zit waar duosport(.nl) ook les geeft. Over het algemeen heb ik geen mensen met rolschaatsen gezien bij de lessen maar je kan altijd vragen of je erbij kan.
pi_38796173
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Bedankt allemaal Mijn vader heeft een hypo gehad. Dat hebben ze niet herkend in het verpleeghuis Erg vreemd want het moet daar toch krioelen van de bejaarden met diabetes.

Maar goed, dat is op zich goed afgelopen, toen ik in het ziekenhuis kwam was hij goed te spreken. Hij heeft alleen heel veel pijn en dat was aan zijn humeur te merken. Mijn vader is absoluut geen klager maar nu had hij merkbaar veel pijn. Waar dat vandaan komt is nog onduidelijk. Hij is nu weer opgenomen en hopelijk horen we morgen wat meer over hoe zijn toestand is.
Dat is wel vreemd ja dat is het niet herkend hebben. En dat ze niet meteen bloedsuiker hebben geprikt snap ik ook niet dat zijn toch 1 van de eerste dingen die je doet als iemand zich niet goed voelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 22:58:54 #114
13151 crew  Rewimo
pi_38796262
Probleem is gewoon dat als hij te laat ontbijt krijgt, hij misselijk wordt als hij uiteindelijk gaat eten. Ze moeten gewoon zorgen dat zijn eten op tijd klaar staat of hem alvast iets op bed geven. Heb ik ook aangegeven bij opname maar dat is vandaag in elk geval fout gegaan
pi_38796636
Vanavond op SBS6 een documentaire " Te dik om af te vallen" om 23:45, geen idee of dat iets is.

Het is trouwens niet vreemd dat een hypo bij een oudere man niet herkend wordt hoor, oudere mensen vertonen wel vaker zeer vaag en moeilijk herkenbare symptomen. Net zoals ouderen een geheel normale tot lage temperatuur kunnen hebben bij heftige ontstekingen waar je normaal hoge koorts verwacht. En misschien hebben ze het zweten toegeschreven aan het warme weer, maar dan ga je wel de mist in. Zoals nu helaas.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 12 juni 2006 @ 23:42:16 #116
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38798043
wat hebben octo en ik lekker getae-bo-ed zeg

niet bij te houden, maar dat komt wel
Doei.
pi_38798802
Best een interessante documentaire tot nu toe trouwens.

Het was trouwens een deel 1. Dit deel ging om de vraag 'waarom worden we steeds dikker'. Volgende week gaat het over afvalmethoden en of ze wel werken.

[ Bericht 60% gewijzigd door Isabeau op 13-06-2006 00:14:39 ]
pi_38799367
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:42 schreef Faithy het volgende:
wat hebben octo en ik lekker getae-bo-ed zeg

niet bij te houden, maar dat komt wel

Mijn god wat was dat intensief zeg! Ik heb wel zeker een liter water weggewerkt tijdens en na de les. En daarna op scheveningen lekker aan de cola light

En sporten met z'n tweeen is zoveel leuker dan in je eentje twee rode koppies in dat zaaltje
pi_38799491
Ik ben jaloers op jullie Waarom wonen jullie ook allemaal zo ver weg, ik wil ook met z'n tweeën sporten
  dinsdag 13 juni 2006 @ 00:23:42 #120
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38799542
Als ik weer eens in de buurt ben voor mn werk (waarschijnlijk begin juli), dan kunnen we wel samen sporten Isa! Rondje hardlopen ofzo!
pi_38799553
dat is lief van je
  dinsdag 13 juni 2006 @ 00:26:28 #122
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38799618
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 00:24 schreef Isabeau het volgende:
dat is lief van je
Waarschijnlijk zit ik begin juli een dagje in Groningen, dus dan kan ik best even langskomen!
Werkze nog vannacht! Ik hoop dat het een beetje afkoelt daar.
pi_38799675
Ik heb allemaal ventilatoren Maar de warmte 's nachts is niet zo erg, wat dat betreft is 's nachts werken ongetwijfeld fijner dan overdag werken. Alleen dat overdag slapen is een ramp

En ik wil nog steeds een dagje skaten met teigan En wandklimmen met freecell
  dinsdag 13 juni 2006 @ 07:48:15 #124
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38802384
ik wil ook ventilatoren

tering, wat een hitte

maargoed, ik weet dat ik zo richting airco rijd
Doei.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:00:29 #125
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38802466
Het was om 7 uur vanochtend al 21 graden.
En om iets over half 8 was het 25 graden ergens in het centrum van Den Haag.
Dat is best warm zo op de vroege ochtend.
pi_38803204
ik ben net wakker, maar het is hier binnen ook al flink warm...
En ik heb van 13-15 uur college in een zaaltje dat de afgelopen weken al als een kleedkamer rook, dus dat wordt nu helemaal erg
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 09:31:32 #127
13151 crew  Rewimo
pi_38803607
Het is hier nu al 26 graden buiten
pi_38803811
ik moet zo een presentatie geven
ik heb al vast besloten dat ik met de tram ga om zo veek mogelijk zweten te voorkomen
pi_38804032
ik zit hier alleen maar rustig achter de computer en ik begin nu te zweten(heb nu ook net 0,5 liter water op, dus ik heb ook eindelijk vocht om uit te zweten...)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 13 juni 2006 @ 09:58:06 #130
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38804114
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 09:43 schreef octopussy het volgende:
ik moet zo een presentatie geven
ik heb al vast besloten dat ik met de tram ga om zo veek mogelijk zweten te voorkomen
In de tram kan het ook behoorlijk zweterig worden met dit weer. Misschien kun je de kleren die je aan wilt bij de presentatie meenemen en iets anders aan doen tijdens het reizen... en eventueel nog een washandje meenemen, zodat je je in het toilet even kunt opknappen voor je aan je presentatie begint.

Succes met 't presenteren!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38804137
Pfffft hier ook vreselijk warm... Ik vermoed dat het buiten in de schaduw veel aangenamer is dan binnen, waar de ramen slechts op een kleine kantelstand kunnen. Ik word er echt loom van...(nog even doorbijten tot 17u )
Gisteren gaan joggen, 3 keer tien minuten met twee wandelpauzes van 3min. En vriendlief als persoonlijke coach op de fiets naast mij
Het was al 21u door maar best nog warm... ook rood koppie in de bossen dus.

Isa, is er een mogelijkheid om die uitzending via internet te bekijken? Van de openbare omroepen is er de site uitzendinggemist.nl, bestaat zoiets ook voor de commerciële omroepen?

Las daar onlangs nog iets dubbel over, mensen beweren altijd dat 95% van de mensen te dik is door te veel te eten, dat aanleg/ erfelijkheid onzin is etc. Maar dat artikel beschreef dat een relatief groot aantal van de mensen wel degelijk een grotere hoeveelheid vetcellen overerven. Dat ze dus wel vet verliezen, maar toch altijd die grote hoeveelheid cellen meedragen. En dat sommige kinderen met een verhoogde voorkeur voor zoet geboren worden, en dus meer tegen de verleiding moeten vechten dan anderen. Ik weet niet wat er van waar is, maar het zet toch aan tot nadenken, zeker in tijden waarin dik zijn zo gedemoniseerd wordt.
pi_38804157
Shit documentaire gemist zal wel geen herhaling komen of is het misschien op internet te zien?

En ja het is nu al echt warm net buiten even ontbeten ik dacht wow maar vanavond komt er weer onweer en zo en dan is het morgen weer een stuk minder toch....
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:12:06 #133
242 Pinball
Electric Monk
pi_38804368
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 09:59 schreef Iksje het volgende:
Las daar onlangs nog iets dubbel over, mensen beweren altijd dat 95% van de mensen te dik is door te veel te eten, dat aanleg/ erfelijkheid onzin is etc. Maar dat artikel beschreef dat een relatief groot aantal van de mensen wel degelijk een grotere hoeveelheid vetcellen overerven. Dat ze dus wel vet verliezen, maar toch altijd die grote hoeveelheid cellen meedragen. En dat sommige kinderen met een verhoogde voorkeur voor zoet geboren worden, en dus meer tegen de verleiding moeten vechten dan anderen. Ik weet niet wat er van waar is, maar het zet toch aan tot nadenken, zeker in tijden waarin dik zijn zo gedemoniseerd wordt.
Ja, daarom volgt overgewicht als ziekte ook braaf de welvaart.
Eerst stak het de kop op in de USA, toen in Europa. Straks is China aan de beurt.
Niks erfelijkheid, obesitas is gewoon een welvaartskwaal. Te veel eten en te weinig bewegen.

Die smoesjes altijd.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:19:00 #134
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38804490
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:12 schreef Pinball het volgende:

[..]

Eerst stak het de kop op in de USA, toen in Europa. Straks is China aan de beurt.
Niks erfelijkheid, obesitas is gewoon een welvaartskwaal. Te veel eten en te weinig bewegen.

Die smoesjes altijd.
Is zeker mager... Korte mensen hadden zeker meer schoppen van hun ouders moeten krijgen? Is vast ook niet erfelijk bepaald? Als lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd, skeletvorm, spijsvertering en onnoembaar veel aandoeningen en ziekten erfelijk zijn, zal (aanleg voor) obesitas dat vast niet zijn...

Zet negeer modus weer aan voor dit soort clowns...
***Levi was here***
pi_38804607
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:

[..]

Is zeker mager... Korte mensen hadden zeker meer schoppen van hun ouders moeten krijgen? Is vast ook niet erfelijk bepaald? Als lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd, skeletvorm, spijsvertering en onnoembaar veel aandoeningen en ziekten erfelijk zijn, zal (aanleg voor) obesitas dat vast niet zijn...

Zet negeer modus weer aan voor dit soort clowns...
Ik vind dat je nu best wel een belangerijk punt maakt
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:29:29 #136
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38804737
ik heb geen spierpijn

of eigenlijk

Doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 juni 2006 @ 10:38:17 #137
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38804911
Ben weer terug van weekje Zeeland

Was echt heerlijk! Ik heb gefietst, ben met het veer naar Vlissingen geweest, ben in een zweefvliegtuig gestapt en heelhuids weer eruitgekomen, heb 26 kilometer gewandeld...
En ben ruim 2 kilo aangekomen Zou het vocht zijn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_38804940
heej Sjeen, het klinkt als een actieve vakantie..
Misschien heb je nog wat extra spieren gekweekt..
Maar met dit weer houd je ook wel vocht vast geloof ik..
pi_38805153
quote:

[..]

Die smoesjes altijd.
Leer lezen ipv meteen de les te komen spellen. Niemand gebruikt deze dingen als excuus. Natuurlijk word te zwaar als je te veel eet. Maar lees bovenstaande argumenten nog eens en denk even na of het daardoor zou kunnen komen dat sommige mensen sneller dik of dikker worden dan anderen met hetzelfde patroon.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:18:06 #140
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38805934
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:29 schreef Faithy het volgende:
ik heb geen spierpijn

of eigenlijk

Ik heb ook spierpijn, maar dan van iets anders
wat vast ook calorieen verbrandt
pi_38806029
quote:

[..]

Die smoesjes altijd.
Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt. jij komt hier alleen maar binnenvallen om te rellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 11:27:02 #142
13151 crew  Rewimo
pi_38806203
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:18 schreef poohy het volgende:
Ik heb ook spierpijn, maar dan van iets anders
wat vast ook calorieen verbrandt
Met dit weer? Waar je zin in hebt...

Ik ben net naar de stad gefietst om mijn vaders spullen te halen. Op de fiets was het redelijk uit te houden, beetje wind was net genoeg om lekker door je shirt te blazen. Maar nu ik zit loopt het water van me af. En dan zometeen nog 'lekker' in een hete auto om die spullen naar een warm ziekenhuis te brengen. Joepie Het is 28 graden nu.

Maar eerst een kop thee, een flesje prikwater en wat te eten. Anders ga ik tegen de vlakte vrees ik.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:30:07 #143
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38806304
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het is hier 10 graden
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:35:09 #144
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38806449
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat ze met dit weer "dat" wil:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: weeronline.nl

Ik zou het wel weten...

Edit: Poohy was me al voor
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 11:36:33 #145
13151 crew  Rewimo
pi_38806491
Bij 10 graden ligt dat wat anders natuurlijk
pi_38806589
Ik heb net mijn voormiddagflesje (33cl) water gekregen van de werkgever... toch al mooi dat ze ons tweemaal daags van drinken voorzien!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:35:13 #147
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38808390
Ik wil naar buiten, het is stralend zomerweer en ik zit in een geairconditionde ruimte saai te werken. Zo balen dat je niet eeuwig student kan blijven en gewoon lekker kunt doen waar je zin in hebt (althans, een groot deel van je tijd). Mag nu de komende 38 jaar achter mijn pc zitten en dromen over hoe heerlijk het is om zelf je tijd in te kunnen delen... ik wou dat ik met pensioen kon.

Ondanks dat ik binnenzit heb ik wel last van de nadelen van dit weer: Ik hou zo achterlijk veel vocht vast met dit weer, mijn voeten zijn kogelrond en doen pijn. Ik was ook weer ruim een kilo zwaarder op de weegschaal. En ik drink me te pletter, heb gisteren 3,5 - 4 liter gedronken (grotendeels water) en ik moest nog mijn bed uit omdat ik lag te stikken van de dorst.

Zo... da's mooi weer van mijn hart!

Verder is alles goed hoor!
***Levi was here***
pi_38808532
Nou het is anders buiten wel ietsje te warm zelfs in de schaduw is het TE warm
pi_38808610
Ik kwam gisteren ook bijna niet meer mijn schoenen in

de presentatie ging trouwens prima, maar was ook verder niet zo'n big deal. Morgen moet ik wel een herkansing van een tentamen maken

En ik kan goftedomme niet lang buiten zijn omdat ik dan de hele tijd loop te snotteren en niezen en in mijn ogen te wrijven
pi_38808651
octopussy, een troost, morgen is het een stuk koeler als vandaag zeggen ze..

ik moet zo naar college, maar ik heb helemaal geen zin eerlijk gezegd...
Maarja, hier thuis blijven zitten is ook niet alles...
pi_38809188
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Nou het is anders buiten wel ietsje te warm zelfs in de schaduw is het TE warm
nee
ik vind het echt heel lekker
niemand die me nog begrijpt
pi_38809230
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:00 schreef freecell het volgende:

[..]

nee
ik vind het echt heel lekker
niemand die me nog begrijpt
ik woon wat meer in het zuiden kan goed zijn dat het wel een paar graden scheelt ff kijken op www.weer.nl

-edit- scheelt maar 1 graad en hij geeft 28 graden voor hier aan nou het is echt wel warmer.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:03:41 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_38809267
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt. jij komt hier alleen maar binnenvallen om te rellen.

I freecell
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38809449
* iksje duimt voor hevig onweer vanavond
Ik mag gelukkig komen werken met teenslippers aan. Heb sowieso niet zo veel last van vocht vasthouden.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:14:30 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_38809596
Het is hier binnen warmer dan buiten

Ik merk dat vooral mijn navel gigantisch te leiden heeft onder dit weer. Eergisteren was hij weer helemaal geirriteerd en hij verdwijnt natuurlijk toch al onder al dat vel
Ben dus maar flink aan het calendula smeren, want ik heb geen luieruitslagcreme
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38809648
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:14 schreef Troel het volgende:
Het is hier binnen warmer dan buiten

Ik merk dat vooral mijn navel gigantisch te leiden heeft onder dit weer. Eergisteren was hij weer helemaal geirriteerd en hij verdwijnt natuurlijk toch al onder al dat vel
Ben dus maar flink aan het calendula smeren, want ik heb geen luieruitslagcreme
het is hier nog steeds binnen koeler als buiten gelukkig

maar met die navel wat jij zegt ik heb dat ook nogal gauw ik smeer er dan 1 nachtje uierzalf op en weg is het dan.
pi_38809815
probeer een tea-tree olie, werkt ook heel erg goed
en een knuffeltje voor troel. Er zijn nog wel mensen die een goede doodsverwensing kunnen waarderen
pi_38810050
Het is hier buiten trouwens 29°c, 45% luchtvochtigheid en een zwakke wind.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:29:45 #159
242 Pinball
Electric Monk
pi_38810062
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:

Korte mensen hadden zeker meer schoppen van hun ouders moeten krijgen? Is vast ook niet erfelijk bepaald? Als lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd, skeletvorm, spijsvertering en onnoembaar veel aandoeningen en ziekten erfelijk zijn, zal (aanleg voor) obesitas dat vast niet zijn...
Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.
Dat het vaak 'erfelijk' is kan ook verklaard worden door dat slechte eetgewoonten nu eenmaal makkelijk op kinderen overgaan. Geen 'nature' maar 'nurture' dus.

En ik zeg ook niet dat het bij niemand het gevolg is van een hormonale/schildklier of andere fysieke afwijking, maar ik denk dat de 95%/5% verhouding die eerder genoemd werd al aan de ruime kant is.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 13:34:29 #160
13151 crew  Rewimo
pi_38810212
Live weer vanuit Haarlem

Hèhè, ik ben op mijn werk aangeland, eerst gauw de kantine gescand, gelukkig hadden ze nog wat. Nu maar eens een beetje werken, om 15.30 moet ik alweer naar de peut Productief dagje voor de baas...
pi_38810615
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:29 schreef Pinball het volgende:

[..]

Mijn punt is juist dat lengte, haarkleur, huidskleur, vorm van je hoofd etc al honderden jaren variëren. Obesitas is iets van de laatste 20 jaar, en treedt vooral op in de rijke landen.
Dat het vaak 'erfelijk' is kan ook verklaard worden door dat slechte eetgewoonten nu eenmaal makkelijk op kinderen overgaan. Geen 'nature' maar 'nurture' dus.

En ik zeg ook niet dat het bij niemand het gevolg is van een hormonale/schildklier of andere fysieke afwijking, maar ik denk dat de 95%/5% verhouding die eerder genoemd werd al aan de ruime kant is.
en mijn punt is dat de mensen hier vaak ook wel weten dat je niet te veel moet eten en wel veel bewegen. Dat de mensen in dit topic vaak juist erg gezond leven als je vergelijkt met een normaal eetpatroon.
en natuurlijk dat jij hier alleen maar komt eikelen, omdat je al wist wat ik net tegen je zeg.
Ik had je een tip gegeven, lees maar even terug
treinen zijn ook effectief schijnt.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:51:31 #162
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38810724
quote:

[..]

Maar de aanleg om dik te worden is wel degelijk in sommige familie's duidelijker vertegenwoordigd dan in anderen. Alleen zijn er bepaalde omstandigheden nodig om die aanleg te laten veranderen in het daadwerkelijk dik worden. En die omstandigheden zijn de afgelopen 20 jaar wel "verbeterd". Dus om van "in aanleg makkelijker dik worden" naar "dik zijn" te gaan, zij bepaalde omstandigheden nodig. Veel (vet) voedsel en weinig beweging zijn van die omstandigheden, maar dan blijft het zo dat de een gemakkelijker vet opslaat dan de ander.

Feit blijft natuurlijk dat als je niet eet, je onmogelijk dik kunt worden. Sterker nog: je gaat dood.
Anyway, ik raad je aan een KLB topic over ons te beginnen en ons verder hier met rust te laten.

Salut, Moge u in vrede verhongeren!
***Levi was here***
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:54:51 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_38810818
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je, om mooi plat te worden, even van een flat valt.
Laat dit soort opmerkingen voortaan maar achterwege svp.

Verder laat ik het aan Isabeau over aangezien we eerder besloten hebben dat zij deze topics in de gaten houdt.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:56:56 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_38810886
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Laat dit soort opmerkingen voortaan maar achterwege svp.

Verder laat ik het aan Isabeau over aangezien we eerder besloten hebben dat zij deze topics in de gaten houdt.
Ik gok dat dat soort opmerkingen pas achterwege blijven als de opmerkingen jegens ons ook achterwege blijven.
Ja, en je moet natuurlijk altijd de meest wijze zijn, maar soms is het verdomd irritant als jij dat al tijden doet dat de ander gewoon doorgaat. En ja, dan vliegt er wel eens zoiets uit je mond. Of uit je vingers.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:00:29 #165
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38811012
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik gok dat dat soort opmerkingen pas achterwege blijven als de opmerkingen jegens ons ook achterwege blijven.
Ja, en je moet natuurlijk altijd de meest wijze zijn, maar soms is het verdomd irritant als jij dat al tijden doet dat de ander gewoon doorgaat. En ja, dan vliegt er wel eens zoiets uit je mond. Of uit je vingers.
Heb ik inderdaad ook een beetje last van... Eigenlijk wil ik redelijk serieus op zo'n reactie ingaan, maar dan ontsnapt er altijd wel iets als "verhonger in vrede" uit mijn vingers...

Schatje: mea culpa!
***Levi was here***
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:02:16 #166
242 Pinball
Electric Monk
pi_38811091
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:

Maar de aanleg om dik te worden is wel degelijk in sommige familie's duidelijker vertegenwoordigd dan in anderen. Alleen zijn er bepaalde omstandigheden nodig om die aanleg te laten veranderen in het daadwerkelijk dik worden. En die omstandigheden zijn de afgelopen 20 jaar wel "verbeterd". Dus om van "in aanleg makkelijker dik worden" naar "dik zijn" te gaan, zij bepaalde omstandigheden nodig. Veel (vet) voedsel en weinig beweging zijn van die omstandigheden, maar dan blijft het zo dat de een gemakkelijker vet opslaat dan de ander.
En ik denk dus dat die verschillen die daardoor optreden niet zo groot zijn. Dat is imo het verschil tussen mager en mollig, tussen een BMI van 19 of 25 met eenzelfde eetpatroon. Ik geloof niet dat een erfelijke/hormonale afwijking 50kg overgewicht veroorzaakt. (Tenminste niet bij meer dan 5%)
quote:
Feit blijft natuurlijk dat als je niet eet, je onmogelijk dik kunt worden. Sterker nog: je gaat dood.
Anyway, ik raad je aan een KLB topic over ons te beginnen en ons verder hier met rust te laten.

Salut, Moge u in vrede verhongeren!
Nou, bedankt voor de goede wensen. Maar ik eet 2500 kcal per dag, dat verhongeren wil niet zo lukken.
pi_38811234
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:56 schreef Troel het volgende:

de 'ander' (= dwz iedereen die het niet met jullie kliekje eens is) verwenst de ander niet een nare dood zoals jullie doen, maar wil gewoon in discussie. Als lurker vind ik die attitude van jullie erg irritant en kinderachtig.
Fok forum is open voor iedereen, tenzij ander is ingesteld zoals bij het keldertje. Als jullie lekker in beslotenheid willen posten zonder ooit met andere meningen geconfronteerd te worden zou ik een gesloten forum opstarten.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 juni 2006 @ 14:06:25 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38811239
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:02 schreef Pinball het volgende:

[..]

En ik denk dus dat die verschillen die daardoor optreden niet zo groot zijn. Dat is imo het verschil tussen mager en mollig, tussen een BMI van 19 of 25 met eenzelfde eetpatroon. Ik geloof niet dat een erfelijke/hormonale afwijking 50kg overgewicht veroorzaakt. (Tenminste niet bij meer dan 5%)
[..]

-knip-
Open er een topic over zou ik zeggen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 14:06:56 #169
13151 crew  Rewimo
pi_38811251
Een BMI van 19 is niet gezond, een van 25 wel.
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 14:07:33 #170
43556 miss_dynastie
pi_38811272
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:00 schreef Levitation het volgende:
"verhonger in vrede"
En daar vloog mijn cola tegen mijn monitor aan. Bedankt
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:12:33 #171
242 Pinball
Electric Monk
pi_38811452
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Een BMI van 19 is niet gezond, een van 25 wel.
Pas onder de 18,5 wordt het door het voedingscentrum als ongezond beschouwd.
Maar goed, maak er 20 van als je persé over details wilt zeuren in plaats van de discussie aangaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 14:12:55 #172
13151 crew  Rewimo
pi_38811468
We zijn weer een kliekje
pi_38811533
Weet je, het is gewoon heel vermoeiend om je steeds te moeten 'verdedigen' als je overgewicht hebt. Ik weet verdorie ook wel dat ik te veel eet en te weinig beweeg, en dat ik altijd zal moeten opletten wat ik eet om op gewicht te blijven (laat staan afvallen). Weet je hoe f*cking vermoeiend het is om altijd maar na te moeten denken of je iets wel of niet kan nemen ivm calorieen, waar een normaal mens gewoon eet wat hij lekker vind...

Bovendien probeert hier iedereen wat aan zijn overgewicht te doen en is bewust bezig met voeding en bewegen. Het beschuldigen van mensen met overgewicht (alsof het een misdaad is om overgewicht te hebben) is gewoon niet op zijn plaats hier, en eigenlijk helemaal nergens. Dat soort negatieve uitlatingen zijn ook niet stimulerend.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:17:09 #174
242 Pinball
Electric Monk
pi_38811610
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:06 schreef Sjeen het volgende:

Open er een topic over zou ik zeggen...
Ik reageer gewoon op deze post van Iksje.

Maar bedankt voor het meedenken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 14:17:34 #175
13151 crew  Rewimo
pi_38811621
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:12 schreef Pinball het volgende:

Pas onder de 18,5 wordt het door het voedingscentrum als ongezond beschouwd.
Maar goed, maak er 20 van als je persé over details wilt zeuren in plaats van de discussie aangaan.
Ik discussieer niet met mensen die niks zinnigs te melden hebben in mijn ogen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:26:21 #176
242 Pinball
Electric Monk
pi_38811941
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:17 schreef Rewimo het volgende:

Ik discussieer niet met mensen die niks zinnigs te melden hebben in mijn ogen.
En dat is je goed recht.
Maar als je dan wèl even goedkoop wil scoren op een futiliteit kan je toch op zijn minst zorgen dat je correcte info hebt.
pi_38812824
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:14 schreef octopussy het volgende:
Weet je hoe f*cking vermoeiend het is om altijd maar na te moeten denken of je iets wel of niet kan nemen ivm calorieen, waar een normaal mens gewoon eet wat hij lekker vind...
Lijkt me vreselijk om elke dag calorieen te tellen, maar over de noodzaak daarvoor is al onlangs een hele oorlog gevoerd dacht ik.
wat versta jij eigenlijk onder 'normale mensen'. Volgens mij zijn er vrijwel geen mensen/vrouwen met een gemiddeld bewegingspatroon die onbeperkt kunnen eten wat ze lekker vinden zonder dat ze dat gaan merken aan hun omvang.
pi_38812871
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 09:59 schreef Iksje het volgende:
Isa, is er een mogelijkheid om die uitzending via internet te bekijken? Van de openbare omroepen is er de site uitzendinggemist.nl, bestaat zoiets ook voor de commerciële omroepen?

Volgens mij heeft SBS6 dat niet...en bij de Nederlandse omroepen zijn het meestal ook de Nederlandse produkties waar geen rechten over zijn. In de documentaire ging het trouwens ook een stuk over erfelijkheid, over het feit dat gewicht net als lengte per persoon verschilt. Alleen accepteren we wel verschillen in lengte, maar niet in gewicht. Ze hadden ook de Pinto (?) oid indianen als voorbeeld: een groep mensen waarbij meer dan 60% obesitsas heeft. Ook hier speelde een belangrijke erfelijke component een rol. En er zijn echt genoeg aanwijzingen voor de erfelijke kant van obesitas, alleen wordt dat dus gezien als smoesjes verzinnen
pi_38812964
Oh, en als jullie moeten leren dit soort dingen te gebruiken: klik voor hulp bij mensen die alleen maar komen rellen in een topic waar mensen elkaar zo positief mogelijk proberen te steunen.
pi_38813121
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en als jullie moeten leren dit soort dingen te gebruiken: klik voor hulp bij mensen die alleen maar komen rellen in een topic waar mensen elkaar zo positief mogelijk proberen te steunen.
ik wist nog niet eens dat het bestond bedankt Isa
pi_38813123
quote:

[..]

Je kan m'n rug op. Ik weet niet of je wel eens naar het nieuws kijkt, maar ik zie toch regelmatig dikke Afrikaanse televizieren door beeld hupsen hoor, in arme landen. Moet je eens op Google zoeken naar 'obesity' met een willekeurig land erachter. Ik probeerde het eens met India (lekker welvarend he?) en daar kwam gelijk een artikel naar boven over de problemen met overgewicht in Rajasthan. Overgewicht komt wel veel vaker voor in de Westerse wereld, maar het is zeker niet zo dat het exclusief is voor welvarende landen gedurende de laatste twintig jaar.

Verder wil je het gewoon niet begrijpen denk ik. Niemand hier zegt dat 95% van of je dik wordt bepaald wordt door genen, maar dat er een grote genetische component is die bepaalt dat de een sneller dik wordt dan de ander en zo.

En dat laatste stukje slaat echt totaal nergens op zeg. Denk je niet dat de gemiddelde universitair onderzoeker iets meer dan 2,3 gram aan hersencellen bezit en dus wel kan bedenken dat hij dat moet uitsluiten?
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:59:06 #182
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38813190
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij heeft SBS6 dat niet...en bij de Nederlandse omroepen zijn het meestal ook de Nederlandse produkties waar geen rechten over zijn. In de documentaire ging het trouwens ook een stuk over erfelijkheid, over het feit dat gewicht net als lengte per persoon verschilt. Alleen accepteren we wel verschillen in lengte, maar niet in gewicht. Ze hadden ook de Pinto (?) oid indianen als voorbeeld: een groep mensen waarbij meer dan 60% obesitsas heeft. Ook hier speelde een belangrijke erfelijke component een rol. En er zijn echt genoeg aanwijzingen voor de erfelijke kant van obesitas, alleen wordt dat dus gezien als smoesjes verzinnen
Woei!!! Ik ben 1/8 indiaan! Mag ik dan ook overgewicht hebben?

Heb ooit eens een documentaire gezien over Indianen (Arowakken/Caraiben) in de bossen in Suriname, die mensen leven nog vrij traditioneel (lees: grotendeels als jager/verzamelaar). Mijn mond viel open toen ik het postuur van deze mensen/vrouwen zag. Ze zijn een stuk kleiner dan ik, maar de vorm van hun lichaam (ze droegen weinig kleding, dus goed te zien) was het zelfde als het mijne, zelfs de vorm van de borsten bij de jonge vrouwen was identiek aan de mijne... bizar, echt bizar. Deze mensen bewegen enorm veel, eten gezond (kennen geen junkfood) en hadden op de zelfde manier vetopslag als ik. Ze waren natuurlijk wel iets slanker dan ik, ik ken immers wel de "zegeningen" van de westerse samenleving. Maar het was wel echt confronterend. Ik ben gewoon een indiaantje...
***Levi was here***
pi_38813212
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pima.
Bij die groep speelde de erfelijke component juist geen belangrijke rol, die mensen waren plots heel rijk en vraten zich gewoon langzaam dood terwijl de andere Pima's buiten de VS gewoon slank bleven, omdat ze namelijk gemiddeld 22 uur in de week zwaar lichamelijk bezig waren tegenover 2 in de VS en niet leefden op fris en frituur.
pi_38813557
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:17 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik reageer gewoon op deze post van Iksje.

Maar bedankt voor het meedenken.
Het was niet de bedoeling van mijn post om iemand te krijgen die roept 'obesitas is voor 99% een zaak van lui zijn en te veel eten'[sub](lees tussen de lijnen, vadsig zijn[/b]
Vroeger was er minder obesitas, klopt, maar toen was er minder voedsel en het was moeilijker verkrijgbaar. Nu leven we in een wereld waar 24/24 en 7/7 eten beschikbaar is en waarin het goedkoopste voedsel ongezond is. Bovendien was het werk fysiek zwaarder.
Dit is zeker de laatste 60 jaar veranderd.
Het is nog maar sinds 1953 dat de chemische structuur van het DNA ontrafeld werd, en het menselijke genoom project is nog maar sinds 2003 afgerond. Elke dag onderzoeken intelligente mensen het mysterie van het menselijke lichaam en zijn werking.
En af en toe komen dat soort bevindingen dan boven.
Nogmaals: ik wierp ze niet op als smoesje of wat dan ook. Ik sta open voor reactie, ik hoef alleen geen reactie op Pinballs wijze gebracht.

En wat betreft het gezonde bmi... dat heb ik de laatste 10 jaar omlaag zien gaan van 20 naar 19 naar 18,5. De bovengrens is echter niet bijgesteld, wat vreemd is, want tot een bmi van 27-28 is een persoon nog niet zo dik of ongezond.
pi_38813777
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:59 schreef Maeghan het volgende:
Pima.
Bij die groep speelde de erfelijke component juist geen belangrijke rol, die mensen waren plots heel rijk en vraten zich gewoon langzaam dood terwijl de andere Pima's buiten de VS gewoon slank bleven, omdat ze namelijk gemiddeld 22 uur in de week zwaar lichamelijk bezig waren tegenover 2 in de VS en niet leefden op fris en frituur.
klopt, er was ook een groep in Mexico die nog wel heel veel bewogen. Maar bij de Pima's in de VS zorgde de erfelijke make-up gecombineerd met westers voedsel wel degelijk voor het extreme overgewicht.

En eigenlijk komt het gewoon hier op neer:
quote:
Two major groups of factors with a balance that variably intertwines in the development of obesity are genetics, which is presumed to explain 40-70% of the variability in obesity variance, and environmental factors. While the high prevalence of obesity in the children of parents who are obese and the high concordance of obesity in identical twins suggest a significant genetic component to the pathogenesis of obesity, the secular trends of the last few decades, which are coincident with recent changes in dietary habits and activity, also suggest a significant role for environmental factors.
Maar dat weten we allemaal wel.

En obesitas is niet bepaald een Westers fenomeen
quote:
The prevalence of obesity worldwide is increasing, and this is particularly occurring in the developed nations of the Northern Hemisphere, including the United States, Canada, and most of Europe. Available data from the MONICA (monitoring cardiovascular) disease study in Europe suggest that at least 15% of men and 22% of women in Europe are obese.

Similar data now are being reported from many developing countries, particularly in Asia and, to a lesser extent, in Africa. Reports from countries such as Malaysia, Japan, Australia, New Zealand, and China detail an epidemic of obesity in the last 2-3 decades. Data from the Middle Eastern countries of Bahrain, Saudi Arabia, Egypt, Jordan, Tunisia, and Lebanon, among others, exhibit this same disturbing trend, with alarming levels of obesity often exceeding 40%, particularly worse in women. Data from the Caribbean and South America also highlight similar trends. While data from Africa on this issue are scant, a clear and distinct secular trend of profoundly increased BMIs clearly exists when people from Africa immigrate to northwestern hemispheric countries. Studies comparing these indices among Nigerians residing in Nigeria and recent immigrants to the United States show this trend very poignantly.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:30:46 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_38814321
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:06 schreef Smulrol het volgende:

[..]

de 'ander' (= dwz iedereen die het niet met jullie kliekje eens is) verwenst de ander niet een nare dood zoals jullie doen, maar wil gewoon in discussie. Als lurker vind ik die attitude van jullie erg irritant en kinderachtig.
Fok forum is open voor iedereen, tenzij ander is ingesteld zoals bij het keldertje. Als jullie lekker in beslotenheid willen posten zonder ooit met andere meningen geconfronteerd te worden zou ik een gesloten forum opstarten.
Maar laat dit nou juist niet een discussietopic zijn, maar een club mensen die elkaar steunt terwijl e aan het afvallen zijn.

Er zijn tig andere topics waar geklaagd kan worden/wordt over dikke mensen, uitpuilende buiken, vette wijven in strings en weet ik veel wat nog meer, laat dat gewoon in die topics blijven en dit een leuk en gezellig topic zijn voor mensen die WETEN dat ze te dik zijn, dat te dik zijn ONGEZOND is en van alles proberen om AF TE VALLEN om weer GEZOND te worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38814985
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:57 schreef Maeghan het volgende:
Ik probeerde het eens met India (lekker welvarend he?)
India is geen arm ontwikkelingsland met hongernood, een relatief rijk land zelfs in vergelijking met de omgeving (ze wilden geen Tsunami hulp).
Waar trouwens héél veel rijst wordt gegeten

[ Bericht 0% gewijzigd door Smulrol op 13-06-2006 16:06:24 ]
pi_38815064
poehpoeh, ik ben er ook eens een paar uurtjes niet, en er barst een mega discussie los..

ik vind het moeiljik om er op in te gaan, omdat juist zulk soort opmerkingen bij mij een van de oorzaken voor mijn eetstoornis waren, en ik daardoor zo aangekomen ben..

ik denk dat alles voor mij al wel gezegd is, en ik vind het jammer dan Pinball het nodig vind om hier een keer in de zoveel tijd weer eens binnen te vallen en te zeggen dat wij het zo fout doen. Wij erkennen tenminste dat we te zwaar zijn en proberen er wat aan te doen. Op een enkel moment na eten wij gewoon gezond, en die ene keer dat we dat niet doen, is het nog minder dan de "normale" mensen. Maarja, er moet iets gezocht worden om op te kankeren, buitenlanders, rokers en andere uitzonderingsgroepen zijn "uit", en kankeren op dikke mensen is in...

Fijn....

Ik vind het trouwens buiten nu helemaal erg worden zeg, het voelt aan als mijn douche nadat ik een half uur gedouchet heb met het raampje dicht...
Laat de regen maar komen!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:59:47 #189
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38815281
Gisteren bji buikdansles hebben we 1,5 uur gedanst, met alleen soms een minuutje tussendoor rust. Het zweet liep langs m'n gezicht en m'n kleren waren op het laatst echt nat. Was ook meer dan 30 graden in dat zaaltje. Eigenlijk is het veel te warm om je in te spannen, maar het was wel erg leuk!
***Levi was here***
pi_38815422
ik krijg net een smeekmailtje, of ik alsjeblieft een practicum wil assisteren..
en eigenlijk heb ik niet zoveel tijd, dus ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet..
Het verdient nl. fantastisch...
pi_38815530
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:49 schreef Smulrol het volgende:

[..]

India is geen arm ontwikkelingslandmet hongernood, een relatief rijk land zelfs in vergelijking met de omgeving (ze wilden geen Tsunami hulp).
Waar trouwens héél veel rijst wordt gegeten
Ja, heb je de krant nog gelezen van die vrouw die gedwongen was tot tien abortussen omdat ze geen geld hadden om een dochter te krijgen? Hoor je ook heel vaak in andere rijke landen en zo. Een kennis van me is in India geweest en die verwoordde het zo dat in Nederland daklozen op straat slapen en daar over klagen, terwijl ze in India niet eens een straat hebben om op te slapen. Dat er toevallig wat rijkere, ontwikkelde steden zijn maakt het land nog niet ontwikkeld of rijk.

Als je niet weet waar je over praat, ga dan lekker in ONZ zitten.
pi_38816229
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:07 schreef Maeghan het volgende:

Ja, heb je de krant nog gelezen van die vrouw die gedwongen was tot tien abortussen omdat ze geen geld hadden om een dochter te krijgen? Hoor je ook heel vaak in andere rijke landen en zo.
Eén vrouw. Van de hoeveel miljoen Indiers? Of zijn het er meer dan een miljard? Het feit dat dochters daar onbelangrijk/overbodig zijn is een heel ander topic. een abortus kost ook geld trouwes
quote:
Een kennis van me is in India geweest en die verwoordde het zo dat in Nederland daklozen op straat slapen en daar over klagen, terwijl ze in India niet eens een straat hebben om op te slapen.
En die daklozen waren allemaal veel te dik? Als bewijs voor jouw stelling dat obesitas erfelijk is?
Ik had ook gepost dat er erg arme mensen wonen, dus lezen is niet echt een sterk punt van je.
quote:
Als je niet weet waar je over praat, ga dan lekker in ONZ zitten.
Ga eens wat aan je attitude doen, zou ik zeggen. Kom je verder mee in het leven dan met een paar kilo minder.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:34:25 #193
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38816605
durf ik in badpak op strand..

ai.. ai.. ai..

het rare is dat ik gisteren in de sportschool me wel omkleed en ga douchen met rare vreemde vrouwen, maar als ik met bekenden ga zwemmen, schaam ik me om mn badpak aan te doen

blergh..
Doei.
pi_38816733
Vrouwen onderling zijn vaak uiterst kritisch op elkaars uiterlijk, Faithy, misschien ligt het daar aan en wil je gewoon dat je vriendinnen/vrienden je putjesdijen/brede heupen/andere onvolkomenheden niet zien En kan het je geen moer schelen wat een vreemde ervan denkt. Tenminste, dat heb ik zo.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:44:45 #195
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38816971
nou ja, Linda was er gisteren ook bij en die zie ik niet als onbekende
maarjah, das een mede-Fok!Dieetclubber, misschien dat dat 't is...
Doei.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:45:35 #196
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38816993
hm.. oplossing: bikini met daaroverheen spaghettibandtruitje

ik denk er even over na
Doei.
pi_38817007
Ja hallo, met jullie heb ik ook totaal geen moeite wat mijn lijf betreft Het zijn juist die superslanke vriendinnen die ik heb
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:47:04 #198
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38817037
ja, en het nare is: ik weet dat ze me lief en tof en aardig vinden, maar toch ben ik bang voor 'nare blikken' ofzo

terwijl ze zelf wel allemaal een prachtfiguur hebben...
Doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juni 2006 @ 17:50:24 #199
13151 crew  Rewimo
pi_38819078
Ik maak me daar absoluut niet druk om. Want ook al had ik een prachtig superslank figuurtje dan had ik nog die kl*** vitiligo. En dus kijken mensen toch wel. Jammer dan, als ik maar lol heb

Edit: en misschien scheelt het ook dat ik wat ouder ben dan jullie
pi_38819104
Ik ben wel eens in bikini ergens gaan liggen en een superslanke vriendin in badpak 'omdat ze zichzelf te dik vond voor een bikini'. Dat had ze me dus thuis verteld en op dat strandje ziet ze vervolgens hoe ik gewoon m'n kleren uitdoe en lekker ga liggen in mijn bikini
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')