Ik heb dat ookquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Iksje, wat heb je van je huisarts gekregen voor over de muggenbulten? Ik ben er ook allergisch voor, maar heb niet zo'n zin ervoor naar de dokter te gaanIk krijg sinds vorig jaar ook van de megaplekken van zeker 15 cm doorsnede, knalrood, vurig, zeer warm, hard en pijnlijk. Vaak ook veel vochtophoping in het weefsel er omheen. Jij bent trouwens de eerste waarvan ik lees dat je ook dat soort idiote plekken krijgt van muggenbeten.
Ik moet trouwens de hele week 's nachts werken, zal je net zien met dit weer
Heejquote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:42 schreef Faat het volgende:
Voorzichtig om het hoekje kijkt en naar alle dieetgangers zwaait
Sorry, ik heb nog iets teveel "honger" om mee te doen, maar ik probeer mezelf weer in
de goede richting te duwen. Jullie zien mij vast deze zomer wel weer voorbij waaien...
al is het alleen maar om chocolade te maken de 1ste juli
Nou, ik ook dus sinds dit jaar. Dacht de eerste keer dat het wel toeval was, reactie op vuil van de muggensnuit... bewondering dat je er al van vorig jaar last van hebt en het nog niet gemeld hebt bij de dokter... die plekken doen verdomd zeerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Iksje, wat heb je van je huisarts gekregen voor over de muggenbulten? Ik ben er ook allergisch voor, maar heb niet zo'n zin ervoor naar de dokter te gaanIk krijg sinds vorig jaar ook van de megaplekken van zeker 15 cm doorsnede, knalrood, vurig, zeer warm, hard en pijnlijk. Vaak ook veel vochtophoping in het weefsel er omheen. Jij bent trouwens de eerste waarvan ik lees dat je ook dat soort idiote plekken krijgt van muggenbeten.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:05 schreef octopussy het volgende:
Ik heb dat ook![]()
In Den Haag had ik de hele winter door muggen (en dus de hele winter door joekels van bulten) maar hier in Delft heb ik nog geen mug gezien![]()
Ik ben ook wel eens tijdens het camperen 's nachts onder de koude douche gaan staan omdat ik zoveel jeuk en pijn had van de muggenbulten dat ik er koortsig van werd.
Nou ja ik heb dus nu van mijn dermatoloog (ja van mijn dermatoloogquote:Op zondag 11 juni 2006 22:44 schreef Iksje het volgende:
[..]
Nou, ik ook dus sinds dit jaar. Dacht de eerste keer dat het wel toeval was, reactie op vuil van de muggensnuit... bewondering dat je er al van vorig jaar last van hebt en het nog niet gemeld hebt bij de dokter... die plekken doen verdomd zeer![]()
[..]
jezus! Het hele jaar door
![]()
Ik heb van de dokter droxaryl-crème gekregen (vrij verkrijgbaar). Ze helpt echt heel goed: het gloeien was na de eerste keer smeren bijna weg, en de bult is na nog 3keer smeren mooi geslonken. En een klein doosje zyrtec, maar weet niet of ik dat zal nemen, omdat de zalf in geval van opnieuw zo'n reactie heel snel helpt. Zyrtec zou dan vlak na de beet moeten, en is ook vrij verkrijgbaar volgens het doosje. Misschien wat voor jou octopussy, als je er zo fel op reageert dat je koortsig wordt?
quote:Op zondag 11 juni 2006 19:51 schreef teigan het volgende:
o ja, dat is ook natuurlijk nog een probleem straks...
al weet ik niet of de bonbons sowieso drie uur naast mij in de trein zouden overleven..
Het is gewoon echt te warm om ook maar iets te doen vandaag lijkt het wel...
En wij moesten alle ramen dicht doen omdat onze onderonderbuurman zijn hele familie had uitgenodigd en daarbij de brandstapel aanstak om hun eten te verbranden....
Het is wel een goed excuus om ze maar meteen op te etenquote:Op maandag 12 juni 2006 00:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
![]()
Mensen die dat kunnen moeten ze gewoon gelijk een eremedaille geven.
Ik heb ook geleerd dat het onzin isquote:Op maandag 12 juni 2006 00:36 schreef octopussy het volgende:
Je zou je verbazen als je eens op internet gaat zoeken naar muggenbeet allergie, zoveel mensen lopen ermee en dokters lijken het maar onzin te vinden![]()
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van niet kunnen slapen door de warmte?![]()
Wij klagen over 's nachts *niet* slapenquote:Op maandag 12 juni 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Dan klagen ze over 's nachts slapenIk saap terwijl het buiten 30 graden is!
Ow... maar waarom hebben dan zoveel mensen gelijksoortige reacties op muggenbeten? De dokter zei dat ze het wel vaker zag, maar de toename niet kon verklaren. En dat het toch echt een allergische reactie was en geen ontstekingsreactie.quote:Op maandag 12 juni 2006 01:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook geleerd dat het onzin iswaardoor ik dus niet met mijn onzinkwaal naar dokter wilde. Als je bij mijn huisarts een afspraak maakt kan het zo zijn dat je pas volgende week terecht kan (echt waar!) en dan zal je net zien dat al het 'bewijsmateriaal' keurig is weggetrokken en moet je iets gaan uitleggen waarvan je zelf op de opleiding hebt gehad dat het onzin is. Leuk.
Maar in Droxaryl heb ik helemaal geen vertrouwen. De werking is matig tot afwezig; kan je er net zo goed lanettecrème of vaseline (of beiden) opdoen. Daarbij wordt het momenteel geloof ik herbeoordeeld of het wel verkocht moet worden en wordt het door het farmacotherapeutisch kompas gewoon afgeraden.
quote:Op maandag 12 juni 2006 09:24 schreef Isabeau het volgende:
sowieso, freecell, sowieso
Dat vind ik nog lang eigenlijk. Ik kan meestal de volgende dag en vaak dezelfde dag nog terechtquote:Op maandag 12 juni 2006 09:21 schreef freecell het volgende:
mijn huisarts heeft eigenlijk alijd wel tijd binnen twee of drie dagen. mooi geregeld.
Augustus al, dat is snel!quote:Op maandag 12 juni 2006 09:36 schreef poohy het volgende:
Zo raar dat het bij jullie zulk mooi weer isHier is het nu ijskoud en het stormt
![]()
We hopen in augustus terug te zijn zodat we geen twee winters achter elkaar hebben.
Ben & Jerry's here I come![]()
Is bij mijn huisarts ook... alleen kostte het mij laatst een week om 'm te pakken te krijgen. Elke keer als ik belde was hij in gesprek. Dat vind ik eigenlijk ook eng, stel dat 't spoedeisend is...quote:Op maandag 12 juni 2006 09:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vind ik nog lang eigenlijk. Ik kan meestal de volgende dag en vaak dezelfde dag nog terecht
Dan bel je het spoednummer van de huisarts. En als ie dat niet heeft, dan zou ik 112 proberenquote:Op maandag 12 juni 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Is bij mijn huisarts ook... alleen kostte het mij laatst een week om 'm te pakken te krijgen. Elke keer als ik belde was hij in gesprek. Dat vind ik eigenlijk ook eng, stel dat 't spoedeisend is...
Totdat je overstapt van de KPN naar bellen via de kabel, kun je wachten tot je een ons weegtquote:Op maandag 12 juni 2006 10:08 schreef Kroeltroel het volgende:
'Toets de 5'!!!!!
Als ik de HA moet hebben, is hij ook altijd in gesprek. Je toetst de 5, wacht naast je telefoon, binnen een paar minuten (als de lijn vrij is, dan gelijk....)belt hij terug
Handig, die techniek![]()
Dan is het hier lente en kan het nog best frisjes zijnquote:Op maandag 12 juni 2006 09:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Even tussendoor een vraagje: hoe is het weer in NZ half oktober/begin november?
Bedenk je dan dat als mensen écht iets willen bedenken, ze dat toch wel doen. Mijn beste vriendinnetje is een plank en men denkt dat je of anorexia hebt, of als ze haar zien bunkeren, dat ze daarna wel d'r vinger in d'r keel steekt, dus boulimia heeft. Da's weer een keerzijde van dat ideaal.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Waarom is dat schoonheidsideaal nou maatje-plank?
Dus ik loop met het idee dat iedereen naar me kijkt en denkt, 'gadver wat is zij lelijk en dik'.
Dat gaat niet. Ze zijn echt zo wijd dat ze niet meer blijven hangenquote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Rewimo is toch alleen maar grappig te wijde broekenmaak eens een foto
dan moet je ze vasthouden en dan naar voren trekken zo had funnie dat geloof ik gedaan dan weet je precies hoe je eerst wasquote:Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat gaat niet. Ze zijn echt zo wijd dat ze niet meer blijven hangen
Ik heb inmiddels al vervangers gevonden bij Bon Prix
Kijk even in ons WLS-topic, ze gaat net vandaag het ziekenhuis weer inquote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Funnie heeft dat toen ook ooit gedaan zag er wel grappig uit als je echt zoveel bent afgevallen.
Alleen funnie zie ik hier nooit meer weet iemand hoe het met haar is enzo?
ja zal ik eens even lezenquote:Op maandag 12 juni 2006 12:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kijk even in ons WLS-topic, ze gaat net vandaag het ziekenhuis weer in
Rian, je kan over Funnie even bijlezen in het WLS topic.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Maeghan dat had ik eerst ook altijd maar sins ik niet meer zo dik ben (lees=geen 102 kilo meer) heb ik er geen last meer van.
Funnie heeft dat toen ook ooit gedaan zag er wel grappig uit als je echt zoveel bent afgevallen.
Ik had het al toen ik iets van 65 kilo woog (ok, was ik 4 cm korter nog) en ik weeg nu 82, dus ik verwacht niet binnenkort rokjes te kunnen gaan dragen.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:
Maeghan dat had ik eerst ook altijd maar sins ik niet meer zo dik ben (lees=geen 102 kilo meer) heb ik er geen last meer van.
Ik kan ook wel ooit jongenmeisje zijn maar dan draag ik geen rokje ik ben als ik een rokje draag en zo best wel een meisjemeisje ik probeer dan zo recht mogelijk naar te lopen (lees= tieten naar voren en kont naar achteren) make up op enzo vind ik best leukquote:Op maandag 12 juni 2006 13:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik had het al toen ik iets van 65 kilo woog (ok, was ik 4 cm korter nog) en ik weeg nu 82, dus ik verwacht niet binnenkort rokjes te kunnen gaan dragen.
Ergens vind ik het jammer, maar aan de andere kant ben ik toch gewoon een log en lomp gevaarte, dus het is maar beter van niet. De laatste keer dat ik een rokje droeg ging ik gewoon in het gras zitten en was het "ik zie je onderbroek", mijn reactie: "ja en? nog nooit een onderbroek gezien?".![]()
Ik ben echt zo enorm géén dame.
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)quote:Op maandag 12 juni 2006 12:31 schreef Ieneminie het volgende:
pff. dat warme weer is voor een ding goed: ik heb absoluut geen honger! Maar verder, het mag van mij best een paar graadjes koeler...
Zonnebloempitten en zoute popcorn!quote:Op maandag 12 juni 2006 13:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)
alleen jammer dat ik zo'n onbedwingbare trek in ongezonde en vooral erg zoute snacks krijg
Schei uit joh, nog warmer?quote:Op maandag 12 juni 2006 13:24 schreef freecell het volgende:
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)
alleen jammer dat ik zo'n onbedwingbare trek in ongezonde en vooral erg zoute snacks krijg
En dan weer enkels als een karrenpaard. En als ik het niet doe flauwvallen door lage bloeddruk.quote:
Nou... ik ben gewoon gemaakt voor dit soort temperaturen.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Schei uit joh, nog warmer?Nee dank je. Ik ben al erg blij dat ik niet meer zo transpireer tegenwoordig, maar ik vind een graadje of 22, 23 veel lekkerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |