abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38708276
vorig deeltje: Fok!dieetclub deel 100 whoeiiiiiii

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #34
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
(Di)eetclubmeeting deel XV: Chocolade en Spareribs!
Meetings staan gepland op 1 juli (bonbon workshop) en een meeting in Utrecht op een nog onbekende dag waar we iets leuks gaan doen en daarna bij Broadway gaan eten. Iedereen is bij beide meetings van harte welkom (voor meer informatie over aanmelden en afmelden kun je het beste in het topic kijken ). Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Dat met het plaatje heb ik nog steeds niet door, sorry

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 13-06-2006 10:24:20 ]
pi_38710037
ik heb vandaag zo'n perenijsje gehad, was ook lekker...

Net weer een tochtje geskate, tempo lag laag maar het was wel gezellig..
We hadden alleen 1 klein incident..
Een of andere mongool dacht stoer te zijn door op zijn brommer langs onze groep te scheuren, maar hij ging dus zwaar onderuit.. Hij had gelukkig niet veel(een grote schaafwond op zijn arm), maar hij reageerde wel errug agressief toen er iemand een foto maakte..
Een van de skaters is geraakt toen die jongen onderuitging, maar hij had gelukkig niets...
Dus dat was even wat minder...

Verder gehoord dat we ws. echt mee gaan doen aan de raps24, een 24 uurs skatetocht, en daar heb ik wel zin in.. Over twee weken gaan we de rest van het team ontmoeten, en kijken of het echt doorgaat..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 10 juni 2006 @ 07:00:47 #4
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38715455
Deeltje 101 alweer

@Troel Zou je mij uit het lijstje kunnen halen
pi_38715737
Poohy, als je een weet niet update verdwijn je vanzelf uit het lijstje.
Die skatetocht klinkt stoer Teigan!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 08:45:49 #6
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38715765
Oh ja
pi_38715801
tvp
  zaterdag 10 juni 2006 @ 09:40:20 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_38716143
poohy, als je je gegevens weghaalt verdwijn je als het goed is vanzelf

Zo, ik ben weer terug!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 10 juni 2006 @ 09:44:36 #9
71384 Urnie
.... is een zij
pi_38716179
Welkom terug Troel.

Zo, net geüpdate. Weer een halve kilo eraf deze week.
Zolang er een dalende lijn in zit, ben ik zeer tevreden.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_38716272
welkom terug Troel, leuke vakantie gehad? Waar ben je eigenlijk geweest?

ik moet nog een tijdje wachten voordat ik mag updaten... ik had alleen beter mijn taille ook niet kunnen meten, nu ik weet dat ik du s wel afval ben ik bang dat ik toch weer teveel ga eten...
Maar hopelijk valt dat nu eens een keertje mee
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 10 juni 2006 @ 09:55:15 #11
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38716297
Dat lukt niet, Troel. Anders update ik de komende vijf weken gewoon niet
  zaterdag 10 juni 2006 @ 09:59:07 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_38716332
Ik zat een weekje bij Amiens!

Ik ben poepiebruin en ben zowaar niet tig kilo aangekomen. We zouden eigenlijk pas later vandaag aankomen, maar mijn opa viert vandaag zijn verjaardag. Dus we zijn rond 1 uur vannacht teruggekomen.

Ik heb in Frankrijk twee leuke shirtjes gekocht, maat XL
Toppunt van afvallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38717708
leuk troel Klinkt lekker.
Ik verheug me al op de hittegolf hier

Ik was altijd trots op mijn slanke enkeltjes, maar.... gisteren keek ik naar beneden en zag twee olifantenpootjes. Een heleboel vocht! Ik weet dat mijn nieren af en toe wat moeilijk doen, dus zal maar wat meer drinken, maar ik baal er wel van. Ik vind vocht vasthouden meer iets voor dames op leeftijd

En.... klimmen vraagt heel veel van je kuiten en armen en toen ik vanmorgen even mijn benen insmeerde, spande ik perongeluk mijn kuit.
En wat zag ik? Niet gewoon een bolle gespannen kuit, maar drie van die banen die je afzonderlijk kan zien
Ik heb gewoon mega-kuitspieren ineens
pi_38717778
freecell, ik had het laatst ook dat mijn schoenen mij ineens niet pasten..
Dan sta je ook raar te kijken hoor...
Ik probeer er nu dus ook echt aan te denken dat ik genoeg drink elke dag...
Vanmiddag gaan we skaten op het warmste punt van de dag, dus dan gaat er een heleboel water mee...
  † In Memoriam † zaterdag 10 juni 2006 @ 11:27:04 #15
43556 miss_dynastie
pi_38718202
Ik moet ook meer drinken, had gister echt last van hoofdpijn door te weinig vocht.
*braaf aan glas water met ijsklontjes zit* (dan is het toch wel handig, zo'n Amerikaans gevaarte )
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:42:30 #16
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_38718625
Voorzichtig om het hoekje kijkt en naar alle dieetgangers zwaait

Sorry, ik heb nog iets teveel "honger" om mee te doen, maar ik probeer mezelf weer in
de goede richting te duwen. Jullie zien mij vast deze zomer wel weer voorbij waaien...

al is het alleen maar om chocolade te maken de 1ste juli
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:17:32 #17
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_38719527
Joepie, ik ben er weer. Nu een weekje mama en ik ben gelukkig al een hoop gewicht en vocht kwijt. Ik heb weer enkels

Vanaf nu ga ik dus weer m'n gewicht in het lijstje updaten. Nog niet echt lijnen, maar gewoon gezond eten en dan voorlopig even zien waar ik uitkom. (ik geef borstvoeding, dus ik moet echt wel genoeg binnenkrijgen). Voor ongezonde tussendoortjes heb ik tot nu toe amper tijd, dus volgens mij komt 't wel goed met m'n gewicht.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:19:08 #18
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_38719578
Jootje ben je al bevallen?

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zijn er al foto's van de kleine met paps en mams?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:21:45 #19
4177 Jojogirl
pi_38719647
Op www.xs4all.nl/~hoeklang staat onze homepage Faat. Met een heleboel foto's.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:41:55 #20
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_38720148
Inmiddels heb ik de foto's gespot en hier en daar reactie achtergelaten, wat een lekker jochie zeg

En wat ongelooflijk sterk/goed/moedig/super/geweldig dat je nu alweer aan lijnen denkt

Je zou denken dat je wel wat anders aan je hoofd hebt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:06:38 #21
4177 Jojogirl
pi_38720669
Ik wil gewoon gezond eten, m'n vocht kwijt en een goed voorbeeld voor m'n jochie worden.
En ik ben zo blij dat ik binnenkort weer lekker kan gaan bewegen. Ik heb nooit geweten dat ik dat zo zou missen.
pi_38722252
leuke foto's jojo

is het niet raar om nu geen dikke buik meer te hebben?
pi_38722994
hele leuke foto's, ook een berichtje nagelaten op je website.
Maar hoe groot was dat overlopend beebje nu eigenlijk? Zal toch ook een flink kereltje geweest zijn!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 16:07:22 #24
4177 Jojogirl
pi_38724623
Groot viel nog wel mee, hij was 3500 gram, echt niet zwaar ofzo, maar hij is wel lang (55 cm). Heeft de bouw van zijn papa denk ik

En het is inderdaad raar om die buik kwijt te zijn (nouja, het grootste deel dan). En nog raarder dat hij er een week geleden nog in zat.
pi_38725075
Iksje, wat heb je van je huisarts gekregen voor over de muggenbulten? Ik ben er ook allergisch voor, maar heb niet zo'n zin ervoor naar de dokter te gaan Ik krijg sinds vorig jaar ook van de megaplekken van zeker 15 cm doorsnede, knalrood, vurig, zeer warm, hard en pijnlijk. Vaak ook veel vochtophoping in het weefsel er omheen. Jij bent trouwens de eerste waarvan ik lees dat je ook dat soort idiote plekken krijgt van muggenbeten.

Ik moet trouwens de hele week 's nachts werken, zal je net zien met dit weer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38731245
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Iksje, wat heb je van je huisarts gekregen voor over de muggenbulten? Ik ben er ook allergisch voor, maar heb niet zo'n zin ervoor naar de dokter te gaan Ik krijg sinds vorig jaar ook van de megaplekken van zeker 15 cm doorsnede, knalrood, vurig, zeer warm, hard en pijnlijk. Vaak ook veel vochtophoping in het weefsel er omheen. Jij bent trouwens de eerste waarvan ik lees dat je ook dat soort idiote plekken krijgt van muggenbeten.

Ik moet trouwens de hele week 's nachts werken, zal je net zien met dit weer
Ik heb dat ook

In Den Haag had ik de hele winter door muggen (en dus de hele winter door joekels van bulten) maar hier in Delft heb ik nog geen mug gezien

Ik ben ook wel eens tijdens het camperen 's nachts onder de koude douche gaan staan omdat ik zoveel jeuk en pijn had van de muggenbulten dat ik er koortsig van werd.
pi_38731651
wij hebben hortjes overal boven in de ramen dus nog geen mug gezien hier buiten heb ik er ook zelden last van
pi_38731960
Ik heb een klamboe
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38733069
Diëten valt dit weekend, bij een loge, niet mee
Vanmiddag een schepijsje gehad, kon het nog net laten om er geen slagroom bij te doen en langs de kermis een heerlijke suikerspin gehad

We hebben ook heerlijk geshopt, veel gekocht
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:59:07 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_38736477
Dames, Prrrrikweg van VSM. Aanrader!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 juni 2006 @ 17:40:43 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38754104
Oeps, alweer een nieuw topic, even gemist geloof ik

Hier alles goed al is het aandeel ijsjes in mijn voeding wel toegenomen Gelukkig merk ik er op de weegschaal (nog) niks van
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 juni 2006 @ 17:42:16 #32
13151 crew  Rewimo
pi_38754150
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:42 schreef Faat het volgende:
Voorzichtig om het hoekje kijkt en naar alle dieetgangers zwaait

Sorry, ik heb nog iets teveel "honger" om mee te doen, maar ik probeer mezelf weer in
de goede richting te duwen. Jullie zien mij vast deze zomer wel weer voorbij waaien...

al is het alleen maar om chocolade te maken de 1ste juli
Heej Ik verheug me ook erg op de chocola. Hoop alleen wel dat de temperaturen dan iets lager zijn of we komen allemaal thuis met een doos chocolademelk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38757948
o ja, dat is ook natuurlijk nog een probleem straks...
al weet ik niet of de bonbons sowieso drie uur naast mij in de trein zouden overleven..

Het is gewoon echt te warm om ook maar iets te doen vandaag lijkt het wel...
En wij moesten alle ramen dicht doen omdat onze onderonderbuurman zijn hele familie had uitgenodigd en daarbij de brandstapel aanstak om hun eten te verbranden....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 juni 2006 @ 20:34:59 #34
13151 crew  Rewimo
pi_38759181
Wij hebben ook niet meer gedaan dan naar oma wandelen om voetbal te kijken en pannenkoeken te eten en weer terug. Nu staat alles tegen elkaar open om een beetje door te waaien.

Edit: mag wel even hè?

pi_38760680
ik had hem al gezien, maar schattig hoor...
ik ga zo ook alles even weer openzetten denk ik, de bbq is voorbij zie ik...

ik heb dus ook gewoon nog geen 3 minuten voetbal gezien eerlijk gezegd, vind er niet zoveel aan..
pi_38762429
Rewimo, wat is het toch een schat van een kind

Ik heb vandaag best veel gedaan Was al vroeg op vanwege de warmte en heb toen een afwas van een paar dagen gedaan (+afdrogen enzo). Toen ben ik samen met Stefan gaan touren met de motor. Nog eventjes op een groot parkeerterrein op de BMW mogen rijden (echt een monster, maar heel gemakkelijk om te rijden), daarna naar Stefans werk gereden. Aldaar hebben we op groot scherm voetbal gekeken (wel gezellig zo aan de bar). Aangezien we het zo ontiegelijk heet hadden vanwege de motorkleding hebben we liters cola weggewerkt

Daarna naar huis gegaan en samen met mijn ouders, nichtje en oma gebarbecued in onze tuin. Dat is dus al de derde keer deze week
Voordeel is dat je na een paar keer toch vanzelf al minder eet omdat je het niet zo bijzonder is. Met deze warmte zit je toch al snel met een klotsbuik door het drinken
pi_38763941
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik ook dus sinds dit jaar. Dacht de eerste keer dat het wel toeval was, reactie op vuil van de muggensnuit... bewondering dat je er al van vorig jaar last van hebt en het nog niet gemeld hebt bij de dokter... die plekken doen verdomd zeer
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 20:05 schreef octopussy het volgende:
Ik heb dat ook
In Den Haag had ik de hele winter door muggen (en dus de hele winter door joekels van bulten) maar hier in Delft heb ik nog geen mug gezien
Ik ben ook wel eens tijdens het camperen 's nachts onder de koude douche gaan staan omdat ik zoveel jeuk en pijn had van de muggenbulten dat ik er koortsig van werd.
jezus! Het hele jaar door
Ik heb van de dokter droxaryl-crème gekregen (vrij verkrijgbaar). Ze helpt echt heel goed: het gloeien was na de eerste keer smeren bijna weg, en de bult is na nog 3keer smeren mooi geslonken. En een klein doosje zyrtec, maar weet niet of ik dat zal nemen, omdat de zalf in geval van opnieuw zo'n reactie heel snel helpt. Zyrtec zou dan vlak na de beet moeten, en is ook vrij verkrijgbaar volgens het doosje. Misschien wat voor jou octopussy, als je er zo fel op reageert dat je koortsig wordt?
Vandaag heerlijk gefietst, pas om 20u, toen was het best lekker buiten.
De laatste bbq die ik had was twee weken geleden, bij het afscheid van een vriend die een dik half jaar in Amerika gaat werken, en het had toen de hele dag geregend. En nu zit iedereen die ik ken te studeren, dus ook weer geen bbq met heerlijke rauwkost en pastasalades enzo
pi_38765868
Vraagje..
Eten jullie wekelijks niet of nauwelijks zoetigheden/producten met veel suiker/vet en verder blijf je normaal eten..
Of eten jullie allerlei volkoren dingen en magere melk.. dus echt helemaal een speciaal dieet?

Als ik overigens een keer b.v. chips eet.. kijk ik naar hoeveel caloriën erin zitten.. als ik dan zie hoeveel je moet rennen/fietsen om dat er weer af te trainen trek je echt zo'n gezicht -->

Word je moedeloos van en weet je dat je het echt moet laten staan, maar eten jullie dan echt geen ships/chocola/snoep etc.. of af en toe.. en als je het doet zit je ook wel een flink aantal uren in de sportschool?
pi_38766206
De meeste mensen hier-voor zover ik er echt zicht op heb- volgen geen speciaal dieet. Gewoon gezonde voeding met weinig toegevoegde vetten, volkoren producten, voldoende groenten en fruit.
Ik eet wel een keertje een koekje, of chocolade, of wat nootjes.
Na het afbouwen (suiker is wel degelijk een verslaving) heb ik echt weinig zin in zoet. Aardbeien worden nu echt goedkoper en zijn, net als kiwi's, appels, sinaasappels, kortom bijna alle fruit, heerlijk zoet en sappig.
Een keertje chips eten hoeft trouwens geen ramp te zijn hoor!
pi_38767630
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:44 schreef Iksje het volgende:

[..]

Nou, ik ook dus sinds dit jaar. Dacht de eerste keer dat het wel toeval was, reactie op vuil van de muggensnuit... bewondering dat je er al van vorig jaar last van hebt en het nog niet gemeld hebt bij de dokter... die plekken doen verdomd zeer
[..]

jezus! Het hele jaar door
Ik heb van de dokter droxaryl-crème gekregen (vrij verkrijgbaar). Ze helpt echt heel goed: het gloeien was na de eerste keer smeren bijna weg, en de bult is na nog 3keer smeren mooi geslonken. En een klein doosje zyrtec, maar weet niet of ik dat zal nemen, omdat de zalf in geval van opnieuw zo'n reactie heel snel helpt. Zyrtec zou dan vlak na de beet moeten, en is ook vrij verkrijgbaar volgens het doosje. Misschien wat voor jou octopussy, als je er zo fel op reageert dat je koortsig wordt?
Nou ja ik heb dus nu van mijn dermatoloog (ja van mijn dermatoloog ) Aerius voorgeschreven gekregen voor hooikoorts (loop alweer een maand te snotteren), en ik heb op internet gelezen dat sommige mensen baat hebben bij anti-hooikoorts middelen tegen muggenbeetallergie.
Nu slik ik het pas een paar dagen, en het heeft in ieder geval nog geen effect op het gesnotter en de jeukerige ogen, maar wellicht krijg ik nog een muggenbeet binnenkort

Je zou je verbazen als je eens op internet gaat zoeken naar muggenbeet allergie, zoveel mensen lopen ermee en dokters lijken het maar onzin te vinden

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van niet kunnen slapen door de warmte?
pi_38768107
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:51 schreef teigan het volgende:
o ja, dat is ook natuurlijk nog een probleem straks...
al weet ik niet of de bonbons sowieso drie uur naast mij in de trein zouden overleven..

Het is gewoon echt te warm om ook maar iets te doen vandaag lijkt het wel...
En wij moesten alle ramen dicht doen omdat onze onderonderbuurman zijn hele familie had uitgenodigd en daarbij de brandstapel aanstak om hun eten te verbranden....

Mensen die dat kunnen moeten ze gewoon gelijk een eremedaille geven.
Sanity is (not) statistical
pi_38768217
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:59 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mensen die dat kunnen moeten ze gewoon gelijk een eremedaille geven.
Het is wel een goed excuus om ze maar meteen op te eten
pi_38768414
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:36 schreef octopussy het volgende:

Je zou je verbazen als je eens op internet gaat zoeken naar muggenbeet allergie, zoveel mensen lopen ermee en dokters lijken het maar onzin te vinden

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van niet kunnen slapen door de warmte?
Ik heb ook geleerd dat het onzin is waardoor ik dus niet met mijn onzinkwaal naar dokter wilde. Als je bij mijn huisarts een afspraak maakt kan het zo zijn dat je pas volgende week terecht kan (echt waar!) en dan zal je net zien dat al het 'bewijsmateriaal' keurig is weggetrokken en moet je iets gaan uitleggen waarvan je zelf op de opleiding hebt gehad dat het onzin is. Leuk.
Maar in Droxaryl heb ik helemaal geen vertrouwen. De werking is matig tot afwezig; kan je er net zo goed lanettecrème of vaseline (of beiden) opdoen. Daarbij wordt het momenteel geloof ik herbeoordeeld of het wel verkocht moet worden en wordt het door het farmacotherapeutisch kompas gewoon afgeraden.

En ik slaap heel slecht. Ik heb nachtdiensten en terwijl het buiten 30 graden is en de zon op mijn slaapkamer staat gericht verwacht ik van mijn lijf dat het braaf gaat slapen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 07:10:03 #44
13151 crew  Rewimo
pi_38770186
Ik heb overdag de rolluiken dicht en 's avonds als de zon ver genoeg in het westen staat gooi ik alles open. 's Nachts ook de ramen wijd open en dan is het redelijk te doen. Maar ik slaap lekkerder als het vriest hoor
pi_38770376
Ik slaap ook slecht, vannacht ben ik een aantal keer wakker geweest, gisternacht ook...
Ik heb wel ramen openstaan, maarja, dat krijg je weer last van muggen, en eerder bleef het hier wel koel, maar dat lijkt ook over te zijn...

ik kan niet wachten op de regen eerlijk gezegd, even weer een nachtje goed slapen
pi_38770453
Dan klagen ze over 's nachts slapen Ik saap terwijl het buiten 30 graden is!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 08:15:46 #47
13151 crew  Rewimo
pi_38770508
quote:
Op maandag 12 juni 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Dan klagen ze over 's nachts slapen Ik saap terwijl het buiten 30 graden is!
Wij klagen over 's nachts *niet* slapen
pi_38770514

Ik ben klaarwakker. Blech. Mijn trein reed trouwens vandaag station Beilen voorbij (en dat had het dus niet moeten doen)
pi_38770682
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ook geleerd dat het onzin is waardoor ik dus niet met mijn onzinkwaal naar dokter wilde. Als je bij mijn huisarts een afspraak maakt kan het zo zijn dat je pas volgende week terecht kan (echt waar!) en dan zal je net zien dat al het 'bewijsmateriaal' keurig is weggetrokken en moet je iets gaan uitleggen waarvan je zelf op de opleiding hebt gehad dat het onzin is. Leuk.
Maar in Droxaryl heb ik helemaal geen vertrouwen. De werking is matig tot afwezig; kan je er net zo goed lanettecrème of vaseline (of beiden) opdoen. Daarbij wordt het momenteel geloof ik herbeoordeeld of het wel verkocht moet worden en wordt het door het farmacotherapeutisch kompas gewoon afgeraden.
Ow... maar waarom hebben dan zoveel mensen gelijksoortige reacties op muggenbeten? De dokter zei dat ze het wel vaker zag, maar de toename niet kon verklaren. En dat het toch echt een allergische reactie was en geen ontstekingsreactie.
Waarom zou je niet allergisch kunnen reageren op een mug?
Bij mij hielpen azijncompressen en Eucetazalf niet, maar de Droxaryl wel? Of beeld ik me dat gewoon in? (ze twijfelde wel tussen droxaryl en fenigel/fenistril? iets met feni)
Slaapwel nog Isabeau... kan je niet in een koelere kamer op de sofa gaan slapen?
pi_38770684
Dat is bij ons ook zo isabeau maar ik zeg altijd dat ik moet en dat het dringend is en dan is er ineens wel eerder plek. Ik moet om 10 voor half 10 bij de dokter zijn. Weer last van mijn oren en ik denk dat ik weer keelontsteking heb want het komt daar van af mijn amandelen zijn weer opgezwollen. dat heb ik zo vaak. Ooit zo erg dat ik maar met kleine slokjes kan drinken omdat het anders terug komt. Ik heb dus vrijdagmiddag gebeld voor vandaag een afspraak dan zeggen ze ja je moet eigenlijk tussen 8 en 10 bellen. Ja schijt eraan als ik vanmorgen al had moeten bellen was er om 10 voor half 10 geen afspraak.
pi_38770804
Iksje: ik heb ook het idee dat er een toename is in die reactie ik begin het steeds vaker te lezen. Of het valt me nu pas op nu ik er zelf last van heb,
En bij Droxaryl is de werkzame stof bufexamac. Dat is ook de werkzame stof bij Parfanac, alleen dat is wel alleen op recept te verkrijgen. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.vmce.nl/?artID=497

En Riann, eigenlijk hebben onze huisartsen hun spreekuur dus gewoon slecht geregeld. De huisarts waar ik mijn co-schappen heb gedaan had dat veel beter voor elkaar dan mijn eigen huisarts.
pi_38770840
Wij moeten gewoon afspraak maken is toch veel fijner
Bij mijn ex begon het smorgens om 8 uur en dan zaten ze ooit tot 10 uur tot dat ze aan de beurt waren. Dat is toch gewoon erg.
pi_38770854
Ik ken alleen maar huisartsen waarbij je een afspraak moet hebben

Bij onze tandarts was het op woensdagmiddag trouwens wel open spreekuur. Verschrikkelijk. Zat je daar de hele middag te wachten in een overvolle wachtkamer + gang.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 08:53:15 #54
13151 crew  Rewimo
pi_38770870
Bij de mijne ook alleen maar op afspraak. Maar als het echt nodig is kun je altijd terecht. Met een kind met iets in zijn neus of zo...
pi_38770906
Ik belde een keer op woensdag voor een afspraak en de assistente had het over donderdag, ik dacht: mooi. Bedoelde ze de donderdag de week erop. Toen ik had opgehangen verbaasde het me eigenlijk dat ze niet vroeg wat er was, om te beoordelen of het wel een week kon wachten...niet iedereen is zo mondig om dat uit zichzelf te zeggen.
pi_38771063
Ow, hier is het altijd open spreekuur bij de dokter. De mijne zit 's morgens 2u en 's avonds van 18-20u. De rest besteedt ze aan huisbezoeken en de mensen die op afspraak komen. Absoluut niet altijd handig, want vaak zit de wachtkamer al vol en je weet nooit hoe 'ernstig ziek' de mensen zijn. Je kan echt niet inschatten hoe lang ze bij de dokter zullen zitten. En als jij alleen maar komt voor een voorschrift of een snelle blik op die beet/huiduitslag/...
Maar da's het verschil tussen B en NL. Daarom ook 'vluchten' onze dokters naar NL.
pi_38771277
mijn huisarts heeft eigenlijk alijd wel tijd binnen twee of drie dagen. mooi geregeld.
vannacht heerlijk geslapen met z'n tweeën in een éénpersoonsbed met winterdekbed
ik slaap overal en altijd wel

ik vind sowieso dit weer helemaal geweldig! Heb het nog geen moment echt te warm gehad.
Alleen wel balen dat ik vandaag stage heb. Zit je de hele dag in een kantoortje met een vest aan. Bagger. Daar krijg ik het wel heet van op den duur vermoed ik.....

Dat van die gigantische muggebulten heb ik heel soms bij gewone muggen, maar altijd bij rietvliegen??? (hoe heten die beesten? ze zitten vaak bij water)

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 12-06-2006 09:40:55 ]
pi_38771318
sowieso, freecell, sowieso
pi_38771447
Ik heb ook altijd erge last van muggenbulten. Als kind/tiener kreeg ik ook van die plakaten van 10cm, nu is 't wat minder, de bulten zijn "nog maar" een of twee cm in doorsnee. Ik vind ze wel altijd erg veel pijn doen en het duurt meestal dagen voor ze weer weg zijn. Muggen moeten ook altijd mij hebben, mijn vriend wordt amper gestoken en als hij gestoken wordt heeft hij een plekje dat je bijna niet ziet en binnen een paar uur is verdwenen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 12 juni 2006 @ 09:36:08 #60
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38771494
Zo raar dat het bij jullie zulk mooi weer is Hier is het nu ijskoud en het stormt
We hopen in augustus terug te zijn zodat we geen twee winters achter elkaar hebben.

Ben & Jerry's here I come
  maandag 12 juni 2006 @ 09:37:01 #61
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38771512
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:

Edit: mag wel even hè?

[afbeelding]
Dat mag altijd
pi_38771622
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:24 schreef Isabeau het volgende:
sowieso, freecell, sowieso

Ik doe het altijd goed, maar op mijn toetsenbord zijn de "T"en de "Backspace" kapot. Elke T die ik tik, moet ik onder mijn control-V vandaan halen en voor backspace moet ik delete gebruiken. Dan let ik niet meer op mijn sowieso (ik heb hem verkeerd geleerd op de basisschool, als sowiezo, weet ook niet waarom, maar moet er dus altijd om denken)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 09:44:41 #63
13151 crew  Rewimo
pi_38771648
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:21 schreef freecell het volgende:
mijn huisarts heeft eigenlijk alijd wel tijd binnen twee of drie dagen. mooi geregeld.
Dat vind ik nog lang eigenlijk. Ik kan meestal de volgende dag en vaak dezelfde dag nog terecht
pi_38771695
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:36 schreef poohy het volgende:
Zo raar dat het bij jullie zulk mooi weer is Hier is het nu ijskoud en het stormt
We hopen in augustus terug te zijn zodat we geen twee winters achter elkaar hebben.

Ben & Jerry's here I come
Augustus al, dat is snel! Het zou inderdaad wel ellendig zijn als je helemaal geen zomer hebt dit jaar.
Even tussendoor een vraagje: hoe is het weer in NZ half oktober/begin november?
***Levi was here***
pi_38771728
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat vind ik nog lang eigenlijk. Ik kan meestal de volgende dag en vaak dezelfde dag nog terecht
Is bij mijn huisarts ook... alleen kostte het mij laatst een week om 'm te pakken te krijgen. Elke keer als ik belde was hij in gesprek. Dat vind ik eigenlijk ook eng, stel dat 't spoedeisend is...
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 09:49:57 #66
13151 crew  Rewimo
pi_38771749
Dan bel je de doktersdienst lijkt me.
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 09:51:21 #67
43556 miss_dynastie
pi_38771772
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Is bij mijn huisarts ook... alleen kostte het mij laatst een week om 'm te pakken te krijgen. Elke keer als ik belde was hij in gesprek. Dat vind ik eigenlijk ook eng, stel dat 't spoedeisend is...
Dan bel je het spoednummer van de huisarts. En als ie dat niet heeft, dan zou ik 112 proberen

Overigens is mijn huisarts al een stukje beter bereikbaar dan eerst, toen was er echt geen doorkomen aan, nu na een keer of vijf proberen.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:08:04 #68
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38772108
'Toets de 5'!!!!!

Als ik de HA moet hebben, is hij ook altijd in gesprek. Je toetst de 5, wacht naast je telefoon, binnen een paar minuten (als de lijn vrij is, dan gelijk....)belt hij terug

Handig, die techniek
Op naar de 73!!!!
pi_38772205
Mijn huisarts heeft 's ochtends van 8 tot 9 een inloopspreekuur en verder op afspraak. Ik kan eigenlijk altijd dezelfde dag nog terecht als ik bel voor een afspraak.
Maar ik hoor het ook veel van collega's dat ze echt een aantal dagen moeten wachten voordat ze terecht kunnen bij hun huisarts. Hoe zou dat nou komen? Zit de praktijk van die artsen nu zoveel voller? Hebben ze zo veel meer zieke patienten? Ik begrijp er niets van.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:16:37 #70
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38772279
Bij mijn vorige HA kon ik altijd gelijk terecht, diezelfde ochtend nog (als je tussen 8 en 9 belde).
Mijn huidige HA houdt wel wat spoedplaatsen over, als je diezelfde dag nog MOET komen wil de assistente dus wel weten waarom.

Ik denk dat ik wel een verklaring heb; mijn 1e ha rekende 5 minuten voor een consult, mijn huidige 10. Tsja, het lijkt een klein verschil maar als je het over het algemeen bekijkt ben je dus 2x zoveel tijd kwijt....
Wat wel prettig is, is dat ik het gevoel heb dat mijn ha nu wel echt de tijd voor me neemt. Mijn vorige was meer heel zakelijk; bekijken, receptje, doeiiii
Op naar de 73!!!!
  maandag 12 juni 2006 @ 10:40:33 #71
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_38772783
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:08 schreef Kroeltroel het volgende:
'Toets de 5'!!!!!

Als ik de HA moet hebben, is hij ook altijd in gesprek. Je toetst de 5, wacht naast je telefoon, binnen een paar minuten (als de lijn vrij is, dan gelijk....)belt hij terug

Handig, die techniek
Totdat je overstapt van de KPN naar bellen via de kabel, kun je wachten tot je een ons weegt

Hey that's it, ik heb het gat in de markt gevonden voor alle mensen die af willen vallen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_38772804
Volgens mij ligt het ook aan de buurt waar je woont hoe druk de HA is.
In de vorige buurt kon je pas een week later geholpen worden, waar ik nu woon kan ik sochtends gewoon komen naar het inloopspreekuur voor kleine klachten en bij andere klachten dezelfde dag of de dag erop.

Pfff... mij weer te warm dit weer. Het is te warm om te slapen en vriendjelief slaapt altijd stug door omdat ie het weer in Texas een jaar heeft meegemaakt. Gisteren heb ik trouwens een fietstochtje gemaakt van 60 km. Heerlijk met die wind erbij .
pi_38772890
ik zet savonds gewoon de raam wagenwijd open en zo slaap ik dan dat is heerlijk en smorgens als ik wakker word weer alles dicht lamellen dicht smiddags staat de zon op mijn kamer. Dus het valt nu wel mee met de hitte en zo op mijn kamer. Maar als het weken achter elkaar zo warm is dan hou ik de warmte ook niet buiten en dan is het net een sauna op mijn kamer.
pi_38773154
Warm weer is heerlijk maar ik voel me altijd dood ongelukkig.

Ik heb nu een witte 3 kwarts broek aan omdat ik van ellende mn rokken in de hoek heb gegooid. Waarom is dat schoonheidsideaal nou maatje-plank?
Ik ga echt geen lange of donkere broek aantrekken, het is daar veel te heet voor.
Dus ik loop met het idee dat iedereen naar me kijkt en denkt, 'gadver wat is zij lelijk en dik'.

ARGH! Bah, bah en nog eens bah. Baaldag vandaag.
Tralalalaaa
pi_38773321
nou ookal ben je wat dikker kun je nog wel rokjes aan ja geen rokjes van als je krom gaat sta je tegen je kont aan te kijken. Maar er zijn zat leuke rokjes tot net boven de knie. Ik ben een rokjes fan vooral in de zomer.

En het schoonheidsideaal maatje plank is niet voor en van iedereen. En als je denkt dat ze kijken dan moet je denken ze kijken omdat ik zo'n lekker ding ben ik weet het is af en toe moeilijk om dat te denken.
  maandag 12 juni 2006 @ 11:07:03 #76
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38773376
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Even tussendoor een vraagje: hoe is het weer in NZ half oktober/begin november?
Dan is het hier lente en kan het nog best frisjes zijn
Maar ik vind dat helemaal niet zo belangrijk bij dit land.. elk seizoen is hier gewoon prachtig en heeft zijn eigen charme. Of het nou regent of sneeuwt
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 11:11:17 #77
43556 miss_dynastie
pi_38773471
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:57 schreef Take_A_Picture het volgende:

Waarom is dat schoonheidsideaal nou maatje-plank?
Dus ik loop met het idee dat iedereen naar me kijkt en denkt, 'gadver wat is zij lelijk en dik'.
Bedenk je dan dat als mensen écht iets willen bedenken, ze dat toch wel doen. Mijn beste vriendinnetje is een plank en men denkt dat je of anorexia hebt, of als ze haar zien bunkeren, dat ze daarna wel d'r vinger in d'r keel steekt, dus boulimia heeft. Da's weer een keerzijde van dat ideaal.
Kortom: niks van aantrekken wat mensen denken en gewoon die rok aan of zonder problemen en schaamte die witte broek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 11:15:33 #78
13151 crew  Rewimo
pi_38773604
Ik loop ook lekker in driekwart broeken hoor. Wat een ander ervan denkt moet hij/zij weten. Er zijn zat leuke kleren die je aankunt met dit weer, en waarom zou je donkere kleren aantrekken en je een ongeluk transpireren? Dat is stukken minder aantrekkelijk om naar te kijken Ik draag nooit rokken trouwens, ik hou er niet van.
pi_38775737
pff. dat warme weer is voor een ding goed: ik heb absoluut geen honger! Maar verder, het mag van mij best een paar graadjes koeler...
pi_38775772
Ik loop altijd gewoon in lange broeken. Ik ben veel te onhandig voor rokken en bovendien gaan m'n bovenbenen kapot van het schuren en ik ga geen broekje onder een rok doen want dan kan ik dus net zo goed gewoon een broek aan doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 12:36:11 #81
13151 crew  Rewimo
pi_38775872
Ik wilde wel dat ik voor in huis een lekkere soepele korte broek had, zo voor 's avonds op de bank met dit weer. Helaas zijn de broeken die ik daarvoor had een tikkeltje te wijd... Toch maar eens op zoek gaan.
pi_38775949
Maeghan dat had ik eerst ook altijd maar sins ik niet meer zo dik ben (lees=geen 102 kilo meer) heb ik er geen last meer van.
Rewimo is toch alleen maar grappig te wijde broeken maak eens een foto
Funnie heeft dat toen ook ooit gedaan zag er wel grappig uit als je echt zoveel bent afgevallen.
Alleen funnie zie ik hier nooit meer weet iemand hoe het met haar is enzo?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 12:44:27 #83
13151 crew  Rewimo
pi_38776092
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Riann het volgende:

Dat gaat niet. Ze zijn echt zo wijd dat ze niet meer blijven hangen

Ik heb inmiddels al vervangers gevonden bij Bon Prix
pi_38776127
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat gaat niet. Ze zijn echt zo wijd dat ze niet meer blijven hangen

Ik heb inmiddels al vervangers gevonden bij Bon Prix
dan moet je ze vasthouden en dan naar voren trekken zo had funnie dat geloof ik gedaan dan weet je precies hoe je eerst was
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 12:46:33 #85
13151 crew  Rewimo
pi_38776152
quote:
Funnie heeft dat toen ook ooit gedaan zag er wel grappig uit als je echt zoveel bent afgevallen.
Kijk even in ons WLS-topic, ze gaat net vandaag het ziekenhuis weer in
pi_38776211
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kijk even in ons WLS-topic, ze gaat net vandaag het ziekenhuis weer in
ja zal ik eens even lezen
pi_38776305
quote:
Maeghan dat had ik eerst ook altijd maar sins ik niet meer zo dik ben (lees=geen 102 kilo meer) heb ik er geen last meer van.
Rian, je kan over Funnie even bijlezen in het WLS topic.

[edit: spuit elf]

En ik heb vanochtend dus ook 10 verschillende rokjes met 10 verschillende hemdjes aangeprobeerd. Ik ben weer dikker geworden en niets zit meer mooi
Nu heb ik maar weer een korte broek aan die ik nog net pas.
pi_38776830
quote:
Ik had het al toen ik iets van 65 kilo woog (ok, was ik 4 cm korter nog) en ik weeg nu 82, dus ik verwacht niet binnenkort rokjes te kunnen gaan dragen.

Ergens vind ik het jammer, maar aan de andere kant ben ik toch gewoon een log en lomp gevaarte, dus het is maar beter van niet. De laatste keer dat ik een rokje droeg ging ik gewoon in het gras zitten en was het "ik zie je onderbroek", mijn reactie: "ja en? nog nooit een onderbroek gezien?".
Ik ben echt zo enorm géén dame.
pi_38776982
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik had het al toen ik iets van 65 kilo woog (ok, was ik 4 cm korter nog) en ik weeg nu 82, dus ik verwacht niet binnenkort rokjes te kunnen gaan dragen.

Ergens vind ik het jammer, maar aan de andere kant ben ik toch gewoon een log en lomp gevaarte, dus het is maar beter van niet. De laatste keer dat ik een rokje droeg ging ik gewoon in het gras zitten en was het "ik zie je onderbroek", mijn reactie: "ja en? nog nooit een onderbroek gezien?".
Ik ben echt zo enorm géén dame.
Ik kan ook wel ooit jongenmeisje zijn maar dan draag ik geen rokje ik ben als ik een rokje draag en zo best wel een meisjemeisje ik probeer dan zo recht mogelijk naar te lopen (lees= tieten naar voren en kont naar achteren) make up op enzo vind ik best leuk
pi_38777218
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:31 schreef Ieneminie het volgende:
pff. dat warme weer is voor een ding goed: ik heb absoluut geen honger! Maar verder, het mag van mij best een paar graadjes koeler...
Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)
alleen jammer dat ik zo'n onbedwingbare trek in ongezonde en vooral erg zoute snacks krijg
pi_38777421
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:24 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik vind het weer geniaal, het mag zelfs nog wel wat warmer (of minder wind, zelfde effect)
alleen jammer dat ik zo'n onbedwingbare trek in ongezonde en vooral erg zoute snacks krijg
Zonnebloempitten en zoute popcorn!
pi_38777454
met het warme weer krijg ik echt niet minder behoefte aan eten was dat maar
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 13:34:34 #93
13151 crew  Rewimo
pi_38777469
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:24 schreef freecell het volgende:
Schei uit joh, nog warmer? Nee dank je. Ik ben al erg blij dat ik niet meer zo transpireer tegenwoordig, maar ik vind een graadje of 22, 23 veel lekkerder.
pi_38777496
van mij mag het warme weer wel afgelopen zijn..
vanmorgen al mijn moed verzamelt en in een rokje naar de universiteit vertrokken, en daar ben ik achteraf wel blij om, het is overal zo warm....
pi_38777498
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Zonnebloempitten en zoute popcorn!
En dan weer enkels als een karrenpaard. En als ik het niet doe flauwvallen door lage bloeddruk.
Nee, ik eet gewoon heel ongezond op dit moment en ik geef het weer de schuld
pi_38777554
Het mag van mij wel zo blijven hoor. Ik had verdomme bijna een winterdepressie in mei door al dat grauwe kloteweer.

En geen eetlust is alleen maar een enorm fijne bijkomstigheid voor mij. Vandaag alleen maar twee bakjes All Bran op tot nu toe en geen honger.
pi_38777575
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Schei uit joh, nog warmer? Nee dank je. Ik ben al erg blij dat ik niet meer zo transpireer tegenwoordig, maar ik vind een graadje of 22, 23 veel lekkerder.
Nou... ik ben gewoon gemaakt voor dit soort temperaturen.
Heb het nog geen moment te warm gehad, al baal ik wel dat ik op stage verplicht met lange mouwen zit. Kort is gewoon lekkerder, niet omdat het koeler is, maar omdat je dan meer vrijheid hebt.
Ik verhuis naar de kanarische eilanden denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 13:43:48 #98
13151 crew  Rewimo
pi_38777755
Krijg net een telefoontje dat het niet goed gaat met mijn vader, ik ga naar het ziekenhuis, daar wordt hij zo heengebracht.
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 13:44:59 #99
43556 miss_dynastie
pi_38777792
Sterkte rewimo!!!
pi_38777928
Rewimo, dat is even schrikken, sterkte ermee..
zijn gezondheid was toch al een tijdje minder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')