quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:17 schreef Goed_Gek het volgende:[..]
ipv kleding te gaan zoeken die je nog past kun je ook gewoon gaan sporten. mensen doen tegenwoordig net of sporten een hel is. 3 maanden dagelijks 30 minuutjes trimmen/hardlopen en je kilo's vliegen er af. maar dat kost natuurlijk energie en op de bank voor de tv zitten is natuurlijk makkelijker.
Sorry, ik kan het toch echt niet laten om hier op te reageren, ik schoot namelijk nogal in de lach toen ik dit las.
Als afvallen zó makkelijk was, waren we hier met z'n allen allang op gewicht. Feit is gewoon dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is. Ik fiets al 14 maanden lang iedere dag naar mijn werk (40 minuten per dag/ 22km per uur), wandel iedere dag minstens een half uur, heb 1 keer in de week buikdansles en ik zwem regelmatig. Ben een jaar geleden 10kg afgevallen en nu stijgt mijn gewicht de laatste tijd weer... c'est la vie.
Hardlopen mag ik niet, behalve dat ik nog ruim 20kg te zwaar ben, heb ik een slijmbeursontsteking op mijn rechter heup, mogelijk veroorzaakt door slechte gewrichten of overgevoelig bindweefsel. (diagnose is nog niet gesteld) Hardlopen is voor mij een garantie om (zwaar) geblesseerd te raken.
En dit geldt niet alleen voor mij, veel van de mensen in dit topic hebben iets dat hen beperkt in hun sportmogelijkheden. Alleen een groot overgewicht is al genoeg reden om niet te kunnen hardlopen, tenzij je echt wilt zien dat de medische kosten torenhoog worden wegens verpestte gewrichten. En toch doen we allemaal ontzettend ons best om, naar vermogen, te sporten. Stellen dat we "gewoon" moeten gaan hardlopen is bijzonder kortzichtig en potentieël schadelijk voor een (flink) aantal mensen in dit topic. Als je je wilt bemoeien met het leven van anderen en
zeker als je anderen wilt adviseren, mag je je eerst wel eens verdiepen in die ander. Maar als je serieus met ons wilt discussieren en iets nuttigs aan dit topic toe te voegen hebt, ben je natuurlijk welkom.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***