abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38576846
Nummertje 32 alweer.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 31

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Daarna kan je met wat gewichten beginnen te trainen, maar sluit deze training af met een 1/2 uur aan cardio.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Tussenvormen van deze trainingen bestaan er natuurlijk ook ja. Vergeet niet dat je krachttraining niet langer dan 5 kwartier mag duren. Langer trainen heeft geen toegevoegde waarde. Integendeel.

Je testosteron spiegel is ingezakt evenals je glycogeen voorraad in je spiercellen. Daarnaast krijg je steeds meer het stress hormoon cortisol in je bloed wat spierafbrekend werkt. Je gaat dan eigenlijk spierweefsel afbreken (ipv beschadigen waarna het kan herstellen). En dat wil niemand toch?

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen.")

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Geen nood, alle sportscholen hebben speciale schema's variërend van beginner tot gevorderd die gebruikt kunnen worden. Zeker voor beginners is het een aanrader. Deze schema's zijn er voor gemaakt om je gehele lichaam te trainen over een x aantal dagen tijd. Zo leer je spelenderwijs de oefeningen kennen waarna je na een maandje of wat je eigen gang kan gaan.

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een eigen schema samen te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Hoe gek het ook klinkt, maar (onverzadigde!)vetten heb je echt nodig. Bijv. voor je goede cholesterol levels (HDL)en de opbouw van je celmembranen. Haal deze vetten uit bijv. (vette) vis, plantaardige oliën, of uit supplementatie zoals lijnzaadolie, MCT olie, Omega3 olie etc.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Denk aan zo'n 500kcal per dag boven je dagelijks verbruik.

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en eiwitten voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Jaja, daar gaan de nachtelijke game/GoT uurtjes! 7,5 a 8 uur slaap per dag is toch echt het minimum wat je moet krijgen wil je je lichaam goed laten herstellen. In je slaap worden namelijk belangrijke herstelhormonen vrijgegeven zoals testosteron --> GH --> IGF-1. Daarom is het aan te raden voldoende (trage) eiwitten (de bouwstenen, remember?) te nuttigen voor het slapen gaan.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vaak ook niet verder kom dan een uurtje of 7.

De rust tussen spiergroepen is ook belangrijk. Ookal heb je geen spierpijn, de spier kan toch ongemerkt nog aan het herstellen zijn. Ga je dan deze belasten, verstoor je het herstel (groeiproces) en heb je dus geen optimale groei.

De stelregel is 72 uur rust tussen directe belasting van een spiergroep (borst --> borst), en 48 uur rust tussen directe en indirecte belasting van een spiergroep (triceps --> borst, biceps --> rug).

Neem deze 'regel' om overbelasting (dus geen optimale groei) te voorkomen.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geld hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je bent niet in 1x gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst!

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je lichaam is simpelweg nog niet uitgegroeid dan. AAS gebruik zal deze groei per direct stoppen.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

Aangezien er zeer veel vooroordelen over betsaan, wil ik graag voor verdere info naar de linkjes sectie hieronder verwijzen.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com/

Site waar veel oefeningen worden uitgelegd mbv plaatjes
http://www.fitness-island.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:

Op dit moment voor mij de nr 1, Jay Cutler (een possibly/hopefully in 2006 WEL de nieuwe Mr.O):

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

Link naar OP.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:12:19 #2
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38576878
Oh jij was al eerder
  maandag 5 juni 2006 @ 23:13:17 #3
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38576920
Tvp.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38576933
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:12 schreef Life het volgende:
Oh jij was al eerder
pi_38576966
Zo weer even 14 boterhammen smeren voor morgen
  maandag 5 juni 2006 @ 23:22:31 #6
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38577257
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:18 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Hehe maakt niet uit, ik vind het al vet dat er nog iemand is die in dezelfde sportschool traint.
Ik ga altijd alleen, echter ik spreek de laatste tijd steeds meer een andere jongen. Die help ik wel ff bij de laatste reps enzo.
Waar ik train, ligt aan de dag. Meestal train ik alleen met gewichten, maar dinsdag zit ik op de legpress, leg curl en leg extension (dinsdag is benendag).
Maar verder dus in het (harde kern:P) gewichten gedeelte!
Jij?
Ik zit meestal ook bij de gewichten en ben ook altijd alleen. Morgenavond ben ik er om 20:30, dus als ik je denk te herkennen spreek ik je wel ff aan Oh mij kan je trouwens herkennen aan m'n fraaie teenslippers
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:14 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zo weer even 14 boterhammen smeren voor morgen
Ik heb al moeite met 4 hoe krijg je het voor elkaar!
pi_38577278
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:26 schreef LedZep het volgende:
Goed schema Life! Enige wat ik kan bedenken is dat je (te) laag in eiwitten zit; dit kan je verhelpen door elke avond voor je gaat slapen een bakje kwark te nemen zoals al voorgesteld is. Dit komt neer op 180 euro per jaar, dus ik denk dat je dat wel moet kunnen veroorloven
Wat voor kwark moet ik eigenlijk hebben?
Als ik in de AH kom, zie ik: "Magere kwark, Magere kwark met vruchten, 0,1% vet kwark, kinderkwark, danone, en een kwark zonder smaak ofzo".
En alle kwark (op de kinderkwark na, is duurder dan 0,50 euro )
Signature verwijderd door FA
pi_38577346
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:22 schreef Life het volgende:

[..]

Ik zit meestal ook bij de gewichten en ben ook altijd alleen. Morgenavond ben ik er om 20:30, dus als ik je denk te herkennen spreek ik je wel ff aan Oh mij kan je trouwens herkennen aan m'n fraaie teenslippers
[..]

Ik heb al moeite met 4 hoe krijg je het voor elkaar!
Is goed heel misschien weet ik dan ook wel wie jij bent..maar dat zien we dan morgen wel.
Hoelang train je dan? Als je om half 9 begint...ik begin om half 10 (soms wat vroeger)
14 boterhammen..ik doe het meestal met 12
pi_38577351
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:23 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

Als ik in de AH kom, zie ik: "Magere kwark, Magere kwark met vruchten, 0,1% vet kwark, kinderkwark, danone, en een kwark zonder smaak ofzo".
Ik heb zelf meestal van de aldi of die van de c1000 (wit vierkant bakje).
  maandag 5 juni 2006 @ 23:26:11 #10
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38577373
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:23 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

Hier staat een lijstje met alle voedingswaarden per product. Zover ik weet staan de soorten kwark die jij noemde er ook tussen, kijk maar ff!
  maandag 5 juni 2006 @ 23:28:57 #11
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38577465
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:25 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Is goed heel misschien weet ik dan ook wel wie jij bent..maar dat zien we dan morgen wel.
Hoelang train je dan? Als je om half 9 begint...ik begin om half 10 (soms wat vroeger)
14 boterhammen..ik doe het meestal met 12
Ik train meestal 45 mins, maar morgen ga ik toch een geheel nieuw schema volgen. Dus het zal wel langer duren dan normaal, omdat alle bewegingen nieuw zijn. Ik zorg wel dat ik niet voor 21:30 weg ben
  maandag 5 juni 2006 @ 23:34:18 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38577660
ja tvp dan maar

morgen benendag

het zuigt zo als je cardio wil doen daarna, want ik heb gewoon 2 dagen spierpijn
pi_38577886
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:34 schreef Fugie het volgende:
ja tvp dan maar

morgen benendag

het zuigt zo als je cardio wil doen daarna, want ik heb gewoon 2 dagen spierpijn
Bij mij verdwijnt de pijn meestal wel als ik ga hardlopen.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:42:23 #14
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38577923
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:41 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

ik heb altijd het gevoel dat ik kramp krijg in me hamstring na zwaar squatten Ik loop dan ook voor geen meter meer

maar misschien weer eens proberen morgen, moet toch echt mijn cardio doen
  maandag 5 juni 2006 @ 23:45:08 #15
101579 Driverrrr
Driving...
pi_38578005
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:26 schreef Life het volgende:

[..]

Hier staat een lijstje met alle voedingswaarden per product. Zover ik weet staan de soorten kwark die jij noemde er ook tussen, kijk maar ff!
wit brood, 100 gram, ruim 250 kcal

ik eet elke dag een half brood met beleg, dus dan zit ik al op dik 1000 kcal.
Dat gaat toch makkelijker dan ik dacht
pi_38578070
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik heb altijd het gevoel dat ik kramp krijg in me hamstring na zwaar squatten Ik loop dan ook voor geen meter meer

maar misschien weer eens proberen morgen, moet toch echt mijn cardio doen
De eerste 30 seconden zien er ook niet uit, net of ik heel nodig moet poepen
Daarna ziet het er al wat beter uit.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:53:08 #17
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_38579903
tvp

ik heb Zaanse Hoeve kwark gekocht... Kostte geloof ik 59 cent voor een bakkie, viel alles mee... Moet wel iets doorheen wil ik die troep wegkrijgen
  dinsdag 6 juni 2006 @ 03:30:21 #18
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38581550
quote:
Whehhehee, tof man. Ben net terug. Ben nu officieel 24 uur wakker
Zit nu aan me bakje kwark, heb vanmorgen nog yoghurt gehad,
maar daarna alleen pizza en patat en broodjes hamburger

Heb nog een stukje cardio gedaan ook stond bij het verkeerde podium,
moest ik snel naar ander podium rennen en me een weg naar voren beuken.
quote:
Ik heb dat ook, mijn oplossing is voor het squaten, hamstrings
op verschillende manieren te rekken. Op de grond zittend, staand
met je poot op een bankie en staand en dan je tenen aanraken.
Bij mij schiet de kramp er anders al in tijdens het squaten

[ Bericht 30% gewijzigd door ivosnivo op 06-06-2006 03:42:33 ]
pi_38581978
Kan iemand nog ff naar m'n schema kijken?
quote:
Hier overigens het schema dat ik net in elkaar gedraaid heb:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
Dag   Spiergroep   Oefening   Sets   Reps   
Dag 1               
   Borst             
      Flat Barbell Bench Press   3   08-15   
      Machine Incline Chest Press   3   08-15   
      Pec Decks   3   08-15   
   Rug            
      Behind the Neck Lat Pull-Down    3   08-15   
      Bent-over Row   3   08-15   
      Deadlift   3   08-15   
   Abs            
      Crunches    4   20   
   Cardio            
      Threadmill Interval   1   15   
      Bike Interval   1   15   
Dag 2               
   Cardio            
      Bike 150 bpm   1   15   
      Cross trainer 150 bpm   1   25   
      Threadmill 150 bpm   1   15   
      Bike 130 bpm   1   5   
Dag 3               
   Quads            
      Squats   3   8-15   
      Lunges   3   8-15   
      Leg press   3   8-15   
   Hamstrings            
      Stiff-legged Deadlift   3   8-15   
      Leg Curl         
   Calves            
      Leg press Calve raises   3   10-18   
   Cardio            
      Bike Interval   1   15   
Dag 4               
   Cardio            
      Bike 150 bpm   1   15   
      Cross trainer 150 bpm   1   25   
      Threadmill 150 bpm   1   15   
      Bike 130 bpm   1   5   
Dag 5               
   Shouders            
      Dumbell Side Lateral Raise   3   8-15   
      Military Press   3   8-15   
      Shoulder Press   3   8-15   
   Biceps            
      Alternated Dumbell Curl   3   8-15   
      Hammer Curl         
   Triceps            
      Close Grip Bench Press   3   8-15   
      French Press   3   8-15   
   Cardio            
      Bike Interval   1   15   
Dag 5               
   Dag 1...etc.            

Opmerkingen               
   Opbouw van reps tot de max aangegeven rep bereikt is, en dan verder met volgende gewicht.      

Ik hoop dat hij leesbaar is
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:44:23 #20
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38583292
tvp'tje met het bericht dat ik vandaag weer heerlijk ga deadliften, squaten en legpressen
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_38583406
Ben moe, of dit is een tvp
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:57:16 #22
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38583513
Ik bookmark 'm wel
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:29:49 #23
71974 MegaMarc
2 balla 2 care
pi_38584189
tvp

offtopic: pinkpop was zwaar oke
pi_38584287
Ik heb een irc kanaal aangemaakt btw, omdat het hier altijd zo druk is, ik weet niet of jullie bb-topic-bevolkers veel ircen?

Anyway, het is #bodybuilding op irc.tweakers.net, ik zal 'm wel weer weghalen als er geen animo is
pi_38585866
tvp
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:31:14 #26
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38587289
tvp
pi_38589802
Mijn broodjes bestaan voortaan uit of:

Pindakaas
Ham/kaas/ei
rosbief

Heerlijk, zeker met ei, eet je 6 boterhammen heb je gelijk 3 eieren naar binnen gewerkt!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:06:57 #28
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38590367
Ik maak het liefst een lekkere pan scrambled eggs (5-8 XL eieren van de Jumbo) en dan een paar geroosterde boterhammen erbij
Maar potten pindakaas gaan er hier idd ook in rap tempo door
pi_38590649
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:06 schreef Miguel het volgende:
Ik maak het liefst een lekkere pan scrambled eggs (5-8 XL eieren van de Jumbo) en dan een paar geroosterde boterhammen erbij
Maar potten pindakaas gaan er hier idd ook in rap tempo door
5-8 eieren in 1 maaltijd?!?!

Stinkerd
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:52:43 #30
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38592004
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:41 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

k, ik herken dat. Vaak start ik met het gevoel "ben gek dat ik ga lopen"
Na 5km totaal geen spierpijn meer. (verkapte tvp)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:23:49 #31
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38593195
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:13 schreef McGilles het volgende:
5-8 eieren in 1 maaltijd?!?!

Stinkerd
Maar slechts van 2 of 3 eieren het eigeel natuurlijk
pi_38593804
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:23 schreef Miguel het volgende:

[..]

Maar slechts van 2 of 3 eieren het eigeel natuurlijk
Het eigeel schijnt niet echt slecht te zijn voor je (in de bulk)
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:43:44 #33
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38593920
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:40 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het eigeel schijnt niet echt slecht te zijn voor je (in de bulk)
is er iest wat sleht ovor je is in de bulk dan
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:56:00 #34
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_38594279
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:29 schreef MegaMarc het volgende:
tvp

offtopic: pinkpop was zwaar oke
mee eens is

heb nu wel aantal dagen geen training en niet zo'n best eet/slaap schema achter de rug
wel véél vlees gegeten daarzo
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:44:25 #35
37305 BushRanger
in Wellington
pi_38595702
Ben net verhuisd van Canmore naar Edmonton en moest dus op zoek naar een nieuwe gym. En ik heb er een gevonden hoor!! Het is een echte hardcore gym, dus niemand die tv kijkt en tijdschriften leest. Drie squatrekken, dumbells tot 200 pounds. Gisteravond voor het eerst wezen trainen en de muziek was hard en alleen maar techno en hardhouse! Traint echt super daar!
pi_38595918
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:44 schreef BushRanger het volgende:
dumbells tot 200 pounds. !
da's wel een lekker gewichtje
(stiekeme tvp) maar wel een lekker knusse gym dus he?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:02:15 #37
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38596165
Vandaag boodschappen gedaan voor mn bulk periode, was gelijk 12 euro meer kwijt per week Ik zal mn ouders wel even lief aankijken van het weekend, om me te supporten gedurende deze bulk sessie

Oh trouwens,

eetlepel olijfolie
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:06:58 #38
101579 Driverrrr
Driving...
pi_38596308
net m'n eerste training gedaan volgens dit programma.

Ging lekker, erg zweten, en sommige oefeningen (vooral pull-overs) waren erg zwaar.
Nu voel ik me benen lekker natintelen van de squats.

Ik heb ongeveer 50 - 60 minuten over dit programma gedaan.

Daarna meteen 250 gram kwark gegeten, en een halve liter ELK melk (magere melkpoeder, 22 gram eiwit per halve liter). En een boterham met pindakaas word je sterk van toch?

Daarna uitgebreid gedoucht.

Ik las ergens op internet dat je lichaam maar 25 gram eiwitten per uur opneemt, en de rest verbrand tot vet. Klopt dit? anders neem ik veel te veel eiwitten na de training.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:19:30 #39
19479 Mr.J
pi_38596573
quote:
Ben net verhuisd van Canmore naar Edmonton en moest dus op zoek naar een nieuwe gym. En ik heb er een gevonden hoor!! Het is een echte hardcore gym, dus niemand die tv kijkt en tijdschriften leest. Drie squatrekken, dumbells tot 200 pounds. Gisteravond voor het eerst wezen trainen en de muziek was hard en alleen maar techno en hardhouse! Traint echt super daar!
Nice!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:21:07 #40
19479 Mr.J
pi_38596622
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:02 schreef Life het volgende:

Oh trouwens,

eetlepel olijfolie
Jankerd.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:27:39 #41
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38596792
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:06 schreef Driverrrr het volgende:
Ik las ergens op internet dat je lichaam maar 25 gram eiwitten per uur opneemt, en de rest verbrand tot vet. Klopt dit? anders neem ik veel te veel eiwitten na de training.
Verbrand tot vet Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Het is wel zo dat je lichaam maar een bepaalde hoeveelheid proteïne kan opnemen in 1,5 uur. Er bestaat veel discussie over, maar daarbinnen zijn de meesten het wel eens dat je lichaam slechts 50 tot 80 gram eitwit per maaltijd kan verwerken. Ik probeer 50 aan te houden als max per maaltijd iig Je kunt een uur of 1,5 uur later altijd nog wat extra's pakken...
pi_38598045
Volgens mij worden teveel aan aminozuren (eiwitten komen niet voor in je bloed) gewoon uitgepist hoor.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:39:27 #43
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38598847
Duikt bij het woordje "kwark" onder bureau en zit daar met grote angstogen te trillen
Stel je voor: iemand die niet van kwark houdt gaat toch netjes iedere dag kwark eten omdat het zo goed zou zijn voor lijn en spieren..........
...................
.........
OMG ik kan geen kwark meer zien!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_38598999
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:39 schreef Spacehamster het volgende:
Duikt bij het woordje "kwark" onder bureau en zit daar met grote angstogen te trillen
Stel je voor: iemand die niet van kwark houdt gaat toch netjes iedere dag kwark eten omdat het zo goed zou zijn voor lijn en spieren..........
...................
.........
Het went
Ik bedoel ik vind de naturel magere kwark ook niet superlekker, maar ik eet het gewoon omdat ik het nu gewend ben (het zit gewoon boordevol eiwitten).
Maar ook niet vies ofzo..
Ff een vraag: waar is die vis/olijfolie goed voor? Onverzadigde vetten?
pi_38600446
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:21 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Jankerd.
idd, probeer maar eens tarwekiemolie, dan weet je waarover je praat

olijfolie is nog (zeer) goed te doen
balsporten :r
pi_38600531
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:39 schreef Spacehamster het volgende:
...................
.........
1 tot 1.25 lepels bruine suiker per ons, en het is zelfs lekker!
pi_38600570
quote:
zijn die van plan uit te breiden naar de benelux? teminste een beetje opkrikkend die muziek
pi_38600596
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:42 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Het went
Ik bedoel ik vind de naturel magere kwark ook niet superlekker, maar ik eet het gewoon omdat ik het nu gewend ben (het zit gewoon boordevol eiwitten).
ja, en die zijn weer goed voor vanalles en nogwat (ondermeer opname van voedingsstoffen) en je haar wordt er zacht van
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:28:14 #49
19479 Mr.J
pi_38600845
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:16 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

idd, probeer maar eens tarwekiemolie, dan weet je waarover je praat

olijfolie is nog (zeer) goed te doen
Wat denk je van lijnzaadolie.
pi_38601444
quote:
*Jaloers is*
pi_38602126
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat denk je van lijnzaadolie.
lijnzaadolie is écht niks vergeleken met tarwekiemolie kwa fatsigheid, tarwekiemolie komt er bijna vanzelf uit, het dringt overal in en je laat er de hele dag boeren van waardoor je elke keer ligt te kokhalsen

prijs jezelf gelukkig met lijnzaadolie
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:03:34 #52
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38602346
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:19 schreef Tommy__ het volgende:
1 tot 1.25 lepels bruine suiker per ons, en het is zelfs lekker!
Ik heb ook voor bijna alle toepassingen een hekel aan suiker!

Maar bedankt voor de opmerking want nu kan ik iedere keer als ik iets van junkfood wil gaan eten denken aan kwark met bruine suiker en vergaat me al mijn honger.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:07:16 #53
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38602508
Vis en lijnzaad...fantisch voor de omega-3 ....hoehetenzeookalweer...
En zat dat spul niet ook in wietzaad?

Olijfolie is yummie in salades en om mee te bakken (zolang het dus niet walmt)
Lijnzaad en tarwekiemen eet ik liefst zonder dat het olie is.
Die pleur ik gewoon door mijn ochtendshake met een blender en voel me er prima bij.

Visolie? Waarom niet gewoon vis eten?
Mmmmm...vis.
Wie drinkt er wel eens tonijnshake?
pi_38602719
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:03 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Ik heb ook voor bijna alle toepassingen een hekel aan suiker!

Maar bedankt voor de opmerking want nu kan ik iedere keer als ik iets van junkfood wil gaan eten denken aan kwark met bruine suiker en vergaat me al mijn honger.
als kwark met bruine suiker vies is, vergeet dan het hele gedoe rond gezond eten
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:07 schreef Spacehamster het volgende:
Vis en lijnzaad...fantisch voor de omega-3 ....hoehetenzeookalweer...
En zat dat spul niet ook in wietzaad?

Olijfolie is yummie in salades en om mee te bakken (zolang het dus niet walmt)
Lijnzaad en tarwekiemen eet ik liefst zonder dat het olie is.
Die pleur ik gewoon door mijn ochtendshake met een blender en voel me er prima bij.

Visolie? Waarom niet gewoon vis eten?
Mmmmm...vis.
Wie drinkt er wel eens tonijnshake?
wat voor iemand ben jij
pi_38602768
tarwekiemen? waar koop je zowiets? hoe ziet het eruit??

en ja, het zit ook in hennepzaad, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeert
pi_38603033
Waar kopen jullie trouwens jullie visolie/lijnzaadolie?

Ik heb gewoon capsules van de Tuinen, maar dat is veel minder dan een eetlepel dus ik neem aan ook veel duurder!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:32:09 #57
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38603638
mmm
kuttraining zeg. weinig kracht en squatten ging uberkut. fullsquats kon ik geen goeie positie houden, daarna bij parralel absoluut geen kracht meer

misschien combinatie van warmte/te weinig eten en een uberlui weekend ofzo
pi_38603712
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:32 schreef Fugie het volgende:
mmm
kuttraining zeg. weinig kracht en squatten ging uberkut. fullsquats kon ik geen goeie positie houden, daarna bij parralel absoluut geen kracht meer

misschien combinatie van warmte/te weinig eten en een uberlui weekend ofzo
Ik lees wel vaker dat mensen geen kracht meer hebben, als ik 50 setjes zou squatten heb ik aan het eind nogsteeds zeker wel 90% van 1RM kracht!
pi_38603932
Tarwekiemen / visolie / lijnzaad: goedkoop bij de reform / natuurwinkel.

* Webkim gaat zich volgende week woensdag laten uitleggen wat ze allemaal met die losse gewichten kan beginnen. Dat trainen blijkt toch wel verslavend, nu de resultaten zichtbaar worden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_38604630
Koop je visoliecapsules doe dan alsjeblieft een met ALLEEN omega 3. Aan omega 6 heb je al godsgruwelijke overschotten. Neem dan liever wat extra verzadigd vet
pi_38606635
Overigens zag ik laatst in Kassa (Vara, terug te zien: Google is your friend) dat die omega3 capsules werkelijk niets voor je doen. Nou ja, behalve je portemonnee lichter maken dan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_38606821
Er zijn aanwijzingen dat omega 3 niet zo goed voor je is als men beweert. Though ik heb het liefst alle soorten vet, behalve transvetzuren dan. Vet = goed
pi_38607057
Hardloper.
IG @webkim
pi_38607181
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:38 schreef Webkim het volgende:
Overigens zag ik laatst in Kassa (Vara, terug te zien: Google is your friend) dat die omega3 capsules werkelijk niets voor je doen. Nou ja, behalve je portemonnee lichter maken dan.
Het kwam er op neer dat het overbodig is als je 2x per week vette vis eet.
pi_38607265
Ja lekker, 2x per week een vis met een shitload aan vergif door zeevervuiling erin opeten
pi_38608307
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:38 schreef Webkim het volgende:
Echte concrete bewijzen had ze niet, ze kon ook niet uitleggen wat het verschil was tussen vetzuren uit een potje of uit vis!

Ik vreet het nog vrolijk elke dag! Ik wacht wel tot er een echt bewijs komt dat het niet goed voor je is!
pi_38609600
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:39 schreef Webkim het volgende:

* Webkim gaat zich volgende week woensdag laten uitleggen wat ze allemaal met die losse gewichten kan beginnen. Dat trainen blijkt toch wel verslavend, nu de resultaten zichtbaar worden.
Iets met het mannenkrachthonk, Webkim? Het is er best gezellig, hoor!
dat viel toch wel mee?
pi_38610594
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:36 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Iets met het mannenkrachthonk, Webkim? Het is er best gezellig, hoor!
Psies. Ik heb besloten dat ik dat nu wel aandurf.
Hardloper.
IG @webkim
pi_38610843
Squat
Overhead press
Bent over row

pi_38611075
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:03 schreef LedZep het volgende:
Squat
Overhead press
Bent over row

studeren
gripperts regelen
pjintjes kwijtraken

Ow ja, Miguel, als er iets bijkomt op die site post je het dan even hier ook?
Lijkt me bijvoorbeeld goede zaak om eens wat te horen van een pro, denk dat dat het niveau ten goede komt, wat heel hard nodig is in het krachthonk
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_38611330
Jajaja, i know..!
Zie hier trouwens Het Evangelie van Squat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_38611462
die capsules zijn idd gruwelijk duur, ik betaal voor een litertje lijnzaad/tarwekiem olie 5 euro en voor olijfolie 4 ofzo (bij de natuurwinkel/drogist)
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:23:21 #73
19479 Mr.J
pi_38611527
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:03 schreef LedZep het volgende:
Squat
Overhead press
Bent over row

Standing leg curl
Stiff leg dl
Liggende leg curl

Standing calve raises (5 a 6 reps, zwaar)
Seated calv raises (12 reps, iets lichter)

buik

(Om maar even tegengewicht te bieden aan Ledje. )
pi_38612520
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:51 schreef LedZep het volgende:
Ja lekker, 2x per week een vis met een shitload aan vergif door zeevervuiling erin opeten
En jij denkt dat het alleen bij vis het geval is?
pi_38612576
MrJ ik mail je nog over de OP met wat eigen inbreng, helaas heb ik het momenteel nogal druk dus dat komt over een tijdje nog wel .
pi_38612594
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:50 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

En jij denkt dat het alleen bij vis het geval is?
Vis staat wel redelijk bovenaan wat dat aangaat. Maar je hebt gelijk, bijna alles is tegenwoordig vol met rommel.
pi_38612681
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Vis staat wel redelijk bovenaan wat dat aangaat. Maar je hebt gelijk, bijna alles is tegenwoordig vol met rommel.
Precies, de kwaliteit van ons voedsel is er echt niet op vooruitgegaan
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:18:35 #78
19479 Mr.J
pi_38613286
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:52 schreef LedZep het volgende:
MrJ ik mail je nog over de OP met wat eigen inbreng, helaas heb ik het momenteel nogal druk dus dat komt over een tijdje nog wel .
Is goed.

MSN staat trouwens in mijn profiel, mocht je je eens vervelen.

Let wel; op het moment dat je mij gaat proberen te bekeren naar je UB/LB schema, block ik je direct.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:20:23 #79
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38613332
squat, romanian deadlift, legpress, leg extension, standing calve raise, seated calve raise, military press, upright row, rear delt row.
mas wel moe na mijn benen sessie, wisselde kuiten en bovenbenen af
pi_38613372
Sjaak-Banaan!

Morgen ben ik vrij van werk dus ik weet je email adres niet hier thuis, maar het geld is overgemaakt!
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:25:05 #81
140141 ivosnivo
pi_38613426
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:42 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Het went
Wat een geneuzel over kwark allemaal, ben ik nou de enige die geniet van zijn bakje kwark?
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:19 schreef McGilles het volgende:
Waar kopen jullie trouwens jullie visolie/lijnzaadolie?

Ik heb gewoon capsules van de Tuinen, maar dat is veel minder dan een eetlepel dus ik neem aan ook veel duurder!
Dat denk ik ook wel, maar ik als geen viseter moet er niet aan denken om een lepel visolie naar binnen te kiepen.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:39 schreef Webkim het volgende:

Idd dat is het mooiste vind ik. Je kunt je lichaam net zo beeldhouwen als je zelt maar wilt. Net zo lang tot je helemaal tevreden bent
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Is goed.

MSN staat trouwens in mijn profiel, mocht je je eens vervelen.

Let wel; op het moment dat je mij gaat proberen te bekeren naar je UB/LB schema, block ik je direct.
Whehehehehehe
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:25:26 #82
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38613438
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:50 schreef LedZep het volgende:
Koop je visoliecapsules doe dan alsjeblieft een met ALLEEN omega 3. Aan omega 6 heb je al godsgruwelijke overschotten. Neem dan liever wat extra verzadigd vet
Ik slik nu al een tijd deze. Goedkopere alternatieven zijn altijd welkom
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:10 schreef mister_popcorn het volgende:
Ow ja, Miguel, als er iets bijkomt op die site post je het dan even hier ook?
Lijkt me bijvoorbeeld goede zaak om eens wat te horen van een pro, denk dat dat het niveau ten goede komt, wat heel hard nodig is in het krachthonk
Ik zal er aan proberen te denken. Hoop dat ik van de zomer nog wat tijd heb om eraan te werken. Die 'clinic' staat nu grofweg gepland voor begin nieuwe collegejaar (dus september/oktober 2006)
Het niveau is soms inderdaad bedenkelijk laag, maar dan niet alleen in het 'krachthonk'. De begeleiding is echt waardeloos voor de totale n00bs
Ook hebben we al een toezegging gekregen tot inspraak gekregen bij de volgende evalutatie van het materiaal in de fitnessruimtes (moet in de komende maanden weer gebeuren)
pi_38617351
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:25 schreef ivosnivo het volgende:
Wat een geneuzel over kwark allemaal, ben ik nou de enige die geniet van zijn bakje kwark?
Zolang ik er een lepeltje siroop bij mag gooien geniet ik elke dag van een bakje
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:45:43 #84
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38617499
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:39 schreef Gio het volgende:

[..]

Zolang ik er een lepeltje siroop bij mag gooien geniet ik elke dag van een bakje
Ik zoet alleen met zoetstof. Ik ben zo'n huilie die liever over 30 jaar te horen krijgt dat aspartaam toch schadelijker was.

Voordeel is wel dat ik bij een tandartsbezoek (na drie jaar niet naar de tandarts geweest te zijn) te horen kreeg dat mijn tanden er (nog) beter uitzagen dan voorheen.
pi_38617587
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik zoet alleen met zoetstof. Ik ben zo'n huilie die liever over 30 jaar te horen krijgt dat aspartaam toch schadelijker was.

Voordeel is wel dat ik bij een tandartsbezoek (na drie jaar niet naar de tandarts geweest te zijn) te horen kreeg dat mijn tanden er (nog) beter uitzagen dan voorheen.
Ik eet helemaal geen suiker en drink nauwelijks frisdrank ed, als ik dan een keer naar de tandarts zou gaan zou hij mij misschien wel hetzelfde vertellen
pi_38620441
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Achja, je moet toch een keer dood he...
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:05:32 #87
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38621046
ik zit vanaf vandaag een paar keer per dag aan de brinta. Brinta
met dank aan SF
pi_38625275
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:05 schreef J-Will het volgende:
ik zit vanaf vandaag een paar keer per dag aan de brinta. Brinta
van brinta word ik gassig
maar ik eet het nog wel elke dag nouja eten, het is meer naar binnen gieten eigenlijk.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_38627821
Ik heb popcorn al gemaild, maar ik heb besloten ook maar gelijk de #2 Captain of Crush gripper te bestellen (190lbs, OMG), voornamelijk omdat de kosten per gripper met $4 naar beneden gaan als we er 12 nemen (het lijstje stond op 11). Ik ga vanaf nu ook elke training static barbell holds doen + 2x per week hammer curls voor de onderarmpjes . Hoop dat ik niet teveel slow twitch vezels in mijn onderarmen heb though.
pi_38628508
Dit wordt em:

10 minutes threadmill

1.
Olympic squat
Clean
Military press
Pendlay row

Leg curl [ss] Hammer curl
Static barbell hold

2.
Front squat
Bench press
Goodmorning (light)
Pull up

French press [ss] Cable crossover
Static barbell hold

3.
Olympic squat
Push press
Goodmorning (heavy)
Power shrug

Leg curl [ss] Hammer curl
Static barbell hold

CABLE CROSSOVER?! BORST ISOLATIE?!! Ja, voor massa (tenslotte zitten we hier in het bodybuildingtopic) en voor het versterken van de biceps vanuit het aanhechtingspunt op de schouder. Aandachtspunten: leg strength, back strength, grip en algemene "wijdte" in het fysiek wat bodybuilding betreft. Alle schouderisolatie er eruit gepleurd omdat overhead kracht toch de basis vormt voor brede schouders.
pi_38629841
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:06 schreef Driverrrr het volgende:
net m'n eerste training gedaan volgens dit programma.

Ging lekker, erg zweten, en sommige oefeningen (vooral pull-overs) waren erg zwaar.
Nu voel ik me benen lekker natintelen van de squats.

Ik heb ongeveer 50 - 60 minuten over dit programma gedaan.

Daarna meteen 250 gram kwark gegeten, en een halve liter ELK melk (magere melkpoeder, 22 gram eiwit per halve liter). En een boterham met pindakaas word je sterk van toch?

Daarna uitgebreid gedoucht.

om even hier op terug te komen, vandaag spierpijn hahaha.
Ik voel ALLE spieren die ik gisteren getraint heb, terwijl ik naar mijn gevoel met gemak dezelfde setjes met meer gewicht kon doen.

Moet ik nu wachten tot de spierpijn weg is, en dan de volgende keer wat minder gewicht eraan doen, of morgen gewoon weer trainen?
pi_38630253
Heerlijk die spierpijn.
Maar de laatste tijd zit ik eigenlijk een beetje met een knagend gevoel (nee geen honge ):
ik heb de laatste tijd best vaak hartkloppingen...zo van een tijdje is het rustig en dan maakt mijn hart ineens een extra slag (1 of 2). Ik maak me er best zorgen over. En hoeveel ik wel het een en ander van hartafwijkingen afweet, weet ik niet wat ik hiermee aanmoet. Ik heb volgens mij ook een best hoge hartslag...
Iemand hier ervaringen mee?
pi_38630483
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:07 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

om even hier op terug te komen, vandaag spierpijn hahaha.
Ik voel ALLE spieren die ik gisteren getraint heb, terwijl ik naar mijn gevoel met gemak dezelfde setjes met meer gewicht kon doen.

Moet ik nu wachten tot de spierpijn weg is, en dan de volgende keer wat minder gewicht eraan doen, of morgen gewoon weer trainen?
Ik zou eerst gewoon het programma blijven volgen (progressief werken, zo mogelijk elke training meer gewicht), kom je er na 2/3 weken achter dat je dreigt te overtrainen volume òf intensiteit òf frequentie verlagen.
pi_38630513
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:19 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk die spierpijn.
Maar de laatste tijd zit ik eigenlijk een beetje met een knagend gevoel (nee geen honge ):
ik heb de laatste tijd best vaak hartkloppingen...zo van een tijdje is het rustig en dan maakt mijn hart ineens een extra slag (1 of 2). Ik maak me er best zorgen over. En hoeveel ik wel het een en ander van hartafwijkingen afweet, weet ik niet wat ik hiermee aanmoet. Ik heb volgens mij ook een best hoge hartslag...
Iemand hier ervaringen mee?
Huisarts?
pi_38630551
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:27 schreef LedZep het volgende:

[..]

Huisarts?
Het antwoord waar ik niet op gehoopt had....ik wacht het nog even af en als het echt aanhoudt/in frequentie toeneemt, ga ik inderdaard wel naar de arts.
pi_38630664
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:28 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Het antwoord waar ik niet op gehoopt had....ik wacht het nog even af en als het echt aanhoudt/in frequentie toeneemt, ga ik inderdaard wel naar de arts.
De man weet waar hij het over heeft en kan je doorverwijzen naar een cardioloog. Aangezien je er last van hebt is dit de enige verstandige keuze denk ik.

Ik heb een kleine 2 jaar geleden zoiets gehad na een dagje karten. Werd de volgende morgen wakker met beklemmend gevoel op borstkas, ging douchen, viel toen bijna flauw, huisarts, hoorde lichte hartritmestoornis - however een 2/3 tal bezoeken aan cardioloog etc was de conclusie een groeiprobleem (borstkas groeit, kan hart enigszins last van hebben).

Verder is een dokter natuurlijk de enige die het goed kan beoordelen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:04:10 #97
140141 ivosnivo
pi_38631631
Hoe merk je dat je hart een keer overslaat dan? Zit je dan de hele dat met je hand op je hart te voelen ofzo?
pi_38632023
Knie nu weer tijdje rust gekregen en gaat weer super, zit nu ook gaan glucosamine sulfaat icm met chondroïtine sulfaat. Weet niet of het echt werkt, maar op internet stonden veel positieve berichten en mijn knie kan wel een oplapper gebruiken. Zit alleen nog beetje in mijn maag met steunzolen die ik nodig heb, want mijn benen staan beetje naar binnen als een X. Die standaard zooltjes zullen perfect voldoen in het dagelijks leven namelijk, maar als ik weer zware squats wil gaan doen dan zullen ze behoorlijk inzakken. Denk dat ik maar een setje ouderwetse RVS steunzooltjes erbij doe, dan weet ik dat de steun behouden blijft .

En over giftige zeevissen, denk dat dat bij kweekzalm dan juist weer wel mee valt. Deze worden namelijk vaak in bassins op land gekweekt en krijgen vaak alleen normaal vissenvoer binnen in plaats van voer uit de zee zelf. Enige nadeel is dat die bassins gevuld worden met zeewater. Ligt er natuurlijjk ook aan wat voor vis je eet, roofvissen bevatten de meeste vervuiling.
pi_38633259
ik zit ook al een tijdje met een raar hartritme, maar ik merk er weinig van tijdens het sporten, het gaat wel over
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:03:42 #100
140141 ivosnivo
pi_38633365
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:00 schreef Tommy__ het volgende:
ik zit ook al een tijdje met een raar hartritme, maar ik merk er weinig van tijdens het sporten, het gaat wel over
Idd hij houd er vanzelf een keer mee op
pi_38633433
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:03 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb er zelf overigens nooit last van gehad of iig nooit gemerkt.
pi_38633643
led, waarom niet gewoon hypers doen ipv die goodmornings? het is beter voor je rug denk ik zo..
pi_38633667
quote:

[..]

don't be such a pussy
pi_38633703
Omdat goodmornings 246x zo goed zijn?
pi_38633877
en wat zijn die 246 redenen dan?
pi_38633965
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:19 schreef Tommy__ het volgende:
en wat zijn die 246 redenen dan?
Je vraagt meer van je stabilisatie bij good mornings en stabilisatie spieren aanspreken is om te groeien altijd goed, sowieso word je er veel sterker van.
pi_38634201
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef frenkck het volgende:

[..]

Je vraagt meer van je stabilisatie bij good mornings en stabilisatie spieren aanspreken is om te groeien altijd goed, sowieso word je er veel sterker van.
goed punt

de benen meebewegen en rug recht houden?
pi_38634398
wat een uberoefening! alleen wat moeilijk om rug recht te houden, en nogal pijnlijk in de nek

weg met die hypers haha omg
pi_38634520
quote:

[..]

Tijdens een gruwelijk dikke squat. Wordt het squat-rek naar je vernoemd
pi_38634543
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:36 schreef Tommy__ het volgende:
wat een uberoefening! alleen wat moeilijk om rug recht te houden, en nogal pijnlijk in de nek

weg met die hypers haha omg
Moeite met rug recht houden, pak een punt op middelhoogte en als je gaat zakken blijf daar naar kijken, laat je kin niet zakken, zodra je dit doet heb je de neiging je rug te bollen!
pi_38634630
Ik doe em vanaf de bottom positie (dus de barbell ligt op pins, ik duik eronder zodat mijn rug horizontaal is, kom omhoog, terug etc). Zowel bent legged als straight legged, maar altijd met gearchte rug (er is een ook rounded back versie). Tevens kan je ze seated doen voor de onderrug.

Massieve oefening
pi_38634700
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:42 schreef LedZep het volgende:
Ik doe em vanaf de bottom positie (dus de barbell ligt op pins, ik duik eronder zodat mijn rug horizontaal is, kom omhoog, terug etc). Zowel bent legged als straight legged, maar altijd met gearchte rug (er is een ook rounded back versie). Tevens kan je ze seated doen voor de onderrug.

Massieve oefening
Alleen is de rounded back GM een van de meest blessure gevoelige oefening die er is! Ik zou hem niemand aanraden!
pi_38634948
Wanneer je je binnenste buikspieren keihard aanspant wordt de druk p[ lumbale wervels sterk vermindert. High rep en met medium/light weights is hij goed te doen MITS je weet waar je mee bezig bent. Geeft de onderrug wat dynamisch werk . Zelfde geldt ook voor rounded back deadlift (ik lach om de reacties van instructeurs hier: "ZO BREEK JE JE RUG!!! )
  woensdag 7 juni 2006 @ 20:44:49 #114
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38636249
maareh, 5x85 kg deadlift vandaag

wel moeite om het vast te houden maar dat mag de pret niet drukken

en deadlift + shrugs met je deadlift gewicht si zwaar
pi_38636480
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:44 schreef Fugie het volgende:
maareh, 5x85 kg deadlift vandaag

wel moeite om het vast te houden maar dat mag de pret niet drukken

en deadlift + shrugs met je deadlift gewicht si zwaar
Goed zo. Misschien static barbell holds doen voor grip?
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:17:11 #116
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38636912
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:55 schreef LedZep het volgende:

[..]

Goed zo. Misschien static barbell holds doen voor grip?
jahoor ik doe wle ff static barbell holds

achja zoek ik morgen wel ff op, dan is mijn cardiodag maar wat kleine oefeningen kan wel
pi_38636976
Je pakt een barbell en houdt hem zolang vast als je maar kunt. In het powerrack is het handigst omdat je em dan niet eerst hoeft te deadliften.
pi_38637320
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:04 schreef ivosnivo het volgende:
Hoe merk je dat je hart een keer overslaat dan? Zit je dan de hele dat met je hand op je hart te voelen ofzo?
Een keer overslaan weet ik niet, maar hij maakt in ieder geval een slag extra of een extra sterke slag.
Dat voel je gewoon in je borstkas, een extra sterke dreun.
pi_38637627
ja, en is het constant, of alleen als je een kleine inspanning hebt gedaan?

als ik geen opwarming heb gehad vliegt m'n hart er bijna uit..
pi_38638826
Ik kon vandaag ineens 3x10 ipv 3x5 bij het bankdrukken! Alsof je sprongsgewijs vooruit gaat. Herkennen jullie dat?
Het valt me op dat om de dag trainen ideaal is.
dat viel toch wel mee?
pi_38638895
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:30 schreef chawa_goochem het volgende:
Ik kon vandaag ineens 3x10 ipv 3x5 bij het bankdrukken! Alsof je sprongsgewijs vooruit gaat. Herkennen jullie dat?
Het valt me op dat om de dag trainen ideaal is.
Is dit een grap?!
pi_38639011
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:33 schreef McGilles het volgende:

[..]

Is dit een grap?!
OK, trainen debiliseert...
Maar dat soort gesprekken heb je dan in het krachthonk. ´Iedere dag trainen niet goed!´ Antwoord: `Nee, spieren hebben lucht nodig, man.´ (?) Ik weer: ´OK´.
dat viel toch wel mee?
pi_38639250
3x per week borst, biceps en schouders voor mij
pi_38639364
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:45 schreef LedZep het volgende:
3x per week borst, biceps en schouders voor mij

Heb vandaag weer fullbody gedaan en hoop binnenkort weer te gaan splitten, ben verlost van alle pijntjes en valt me niet eens terug hoe ver ik ben terug gevallen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:50:33 #125
140141 ivosnivo
pi_38639386
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:48 schreef Tommy__ het volgende:
ja, en is het constant, of alleen als je een kleine inspanning hebt gedaan?

als ik geen opwarming heb gehad vliegt m'n hart er bijna uit..
Ik warm nooit op. Ik luister altijd snoeiharde metal in me auto ter voorbereiding.
pi_38639561
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik maak zelf steeds vaker gebruik van die "skippybal" bv. behind the neck press doen op die bal. Je bent constant bezig om ook je evenwicht te bewaren.
Ik merk echt duidelijk het verschil
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:11:00 #127
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38640119
zit er ook aan te denken om bepaalde oefeningen op zon bal te doen, bijvoorbeeld een military press vanuit de voorkant van je nek, weet niet hoe die heet

Kom net terug van een potje basketbal. Ik zat net in de kantine rustig aan m''n pilske en er schoot ineens een kramp in, hallo hey Volgens mij toch een teken dat ik mn hamstring in ieder geval goed aanpak bij de fitness
met dank aan SF
pi_38640625
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik warm nooit op. Ik luister altijd snoeiharde metal in me auto ter voorbereiding.
Ik warm ook niet op (is niet wetenschappelijk bewezen dat het blessures helpt voorkomen dus...) en die hartkloppingen heb ik ook niet tijdens de training, maar gewoon als ik bijvoorbeeld thuis zit achter mijn bureau.
Raar.
pi_38640756
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik fiets altijd 15min naar de gym en doe even side raises, dumbell neckpress en biceps een beetje als warmingup, totaal 2 minuten! En voor benen altijd even rekken!
  donderdag 8 juni 2006 @ 00:38:48 #130
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38643204
Fsck.....gaat hier de thread snel or what?

Wat ben ik voor iemand? Ik maak grapjes over tonijnshakes, maar ik drink ze niet.
Ik eet mijn tonijn het liefst in salade, als steak met jus of uit het blik met wat citroensap en ongebroken lijnzaad. (Ongebroken? Ja, ik breek ze wel tussen mijn kiezen, dat bevordert het langzaam eten en goed kauwen.)

BTW...heb ik onlangs een schema aangevraagd bij de instructeur die het meeste into KT is, krijg ik een schema zonder squats en deadlifts!
Moet toegeven...is afwisselend...dat wel.

Tegen goodmornings zeg ik "doei".
(Maar ik heb ook nog geen breed figuur om dit overtuigend te brengen)
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:04:53 #131
140141 ivosnivo
pi_38645609
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 23:27 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik fiets altijd 15min naar de gym en doe even side raises, dumbell neckpress en biceps een beetje als warmingup, totaal 2 minuten! En voor benen altijd even rekken!
Idd, per spiergroep die ik train 2 rekoefeningen doen ofzo. En eerst een beetje lichter beginnen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:07:43 #132
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38645631
ik doe altijd 2 minuutjes roeien, ff mijn lichaam op scherpt zetten dat we actief gaan zijn

en bij elke spiergroep doe ik een opwarmset, dus meet het halve gewicht ofzo.
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:24:20 #133
140141 ivosnivo
pi_38645797
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:07 schreef Fugie het volgende:
ik doe altijd 2 minuutjes roeien, ff mijn lichaam op scherpt zetten dat we actief gaan zijn

en bij elke spiergroep doe ik een opwarmset, dus meet het halve gewicht ofzo.
Maar dat doe je alleen bij de eerste oefening neem ik aan (soms zie je mensen elke oefening licht beginnen).
pi_38645835
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:24 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Maar dat doe je alleen bij de eerste oefening neem ik aan (soms zie je mensen elke oefening licht beginnen).
Dat zie je echt heel vaak! Soms zeg ik er nog wat van maar vaak zijn het eigenwijze mensen
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:47:04 #135
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38648985
Het echt rekken van spieren VOOR de oefeningen zou ik toch wel zeer sterk afraden hoor. Je rekt de spier te ver uit, waardoor er geen maximale samentrekking meer plaats kan vinden. Het rekken na een zware set (maximale contractie heeft plaatsgevonden) heeft daarentegen wel effect in zeer positieve zin!
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:54:45 #136
19479 Mr.J
pi_38649226
Opwarmen is voor mietjes.

Of het groeit, of het scheurt.

Harcore!
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:15:00 #137
140141 ivosnivo
pi_38649820
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:54 schreef Mr.J het volgende:
Opwarmen is voor mietjes.

Of het groeit, of het scheurt.

Harcore!
ARE YOU ANIMAL?
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:48:56 #138
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38652918
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:24 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

elke spiergroep, dus alleen bij de eerste oefening.
pi_38653433
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

ARE YOU ANIMAL?
Ik ga wel janken als een hyena wanneer een spier scheurt door een inadequate opwarming

Trouwens, die Animal posters, waar hebben jullie die vandaag. Ik zag het linkje staan in het vorige topic, maar kan je ze ook ergens bestellen?

Edit: laat maar, ik zie het linkje al in het klein onderop de posters staan

[ Bericht 12% gewijzigd door Gio op 08-06-2006 13:13:33 ]
pi_38655058

Natuurlijk post ik dit uit bodybuildersoogpunt ( ) want kijk eens wat een knoerten van kuiten

(Benedikt Magnusson, wereldrecordhouder deadlift met 440 kilo, slechts 21/22 jaar oud)

http://www.irongame.com/v(...)g1003lbDLmissSHW.wmv

http://www.irongame.com/v(...)g939lbDLSHWlarge.avi

Laatste filmpje is met een soortement reporter erbij die op 6minuten zijn kuit vergelijkt met die van Benni. Dat is even schrikken
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:06:30 #141
140141 ivosnivo
pi_38655703
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:48 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]

Natuurlijk post ik dit uit bodybuildersoogpunt ( ) want kijk eens wat een knoerten van kuiten

(Benedikt Magnusson, wereldrecordhouder deadlift met 440 kilo, slechts 21/22 jaar oud)

http://www.irongame.com/v(...)g1003lbDLmissSHW.wmv

http://www.irongame.com/v(...)g939lbDLSHWlarge.avi

Laatste filmpje is met een soortement reporter erbij die op 6minuten zijn kuit vergelijkt met die van Benni. Dat is even schrikken
En Metallica op de achtergrond, waarom snappen de meeste sportscholen niet dat je met zulke muziek veel beter traint.
pi_38655902
Bij ons is het ook top 40 . Zal wel voor de huisvrouwen zijn dan.
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:15:28 #143
140141 ivosnivo
pi_38656020
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:11 schreef LedZep het volgende:
Bij ons is het ook top 40 . Zal wel voor de huisvrouwen zijn dan.
2e filmpje slaat ie de magnesium om maar hij heeft het niet eens door en hij loopt door die rommel heen, 1 en al concentratie.
pi_38656131
Ik ga straks trainen, die beide filmpjes zijn echt goed voor je trainingslust
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:20:05 #145
140141 ivosnivo
pi_38656191
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:18 schreef LedZep het volgende:
Ik ga straks trainen, die beide filmpjes zijn echt goed voor je trainingslust
Ja de boel helemaal kapot schoppen, ik neem een cdtje mee en hoop dat het rustig is. Misschien wil ie hem wel draaien.
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:35:55 #146
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38658984
Ik heb in tijden niet zoveel spierpijn gehad als nu!

Squats
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:52:24 #147
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38659641
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:35 schreef Life het volgende:

Squats
Met squats weet je op hetzelfde moment dat je heftig bezig bent.

Standing Calf Raises zorgen ook voor flinke spierpijn, met het verschil dat je pas de dag erna ontplofde kuiten hebt.
pi_38660478
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:52 schreef BertV het volgende:

[..]

Met squats weet je op hetzelfde moment dat je heftig bezig bent.

Standing Calf Raises zorgen ook voor flinke spierpijn, met het verschil dat je pas de dag erna ontplofde kuiten hebt.
Ik ga altijd door tot failure (of bijna-failure als het anders te link wordt), maar ik heb altijd pas 2 dagen later spierpijn, als ik uberhaupt spierpijn krijg.
pi_38661306
Lol, ben ik nou de enige die niet ontevreden is over de grootte van z'n kuiten..
Ik heb ze nooit getraind, heb ook niet veel aan sporten gedaan waarbij je ze veel gebruikt (rennen ofzo), en toch heb ik, ten opzichte van de rest van m'n lichaam, monsterkuiten, echt van die balonkuiten, ik vind ze eigenlijk te groot, 't ziet er gewoon niet uit , en 't is ook nog het lichaamsdeel met het minste vet volgens mij, dus daar kan het niet aan liggen. Als ik dat hoerenmeetlint vind zal ik m wel ff meten.

Yesyes Zometeen eindelijk voor het eerst echte oefeningen doen, ipv van die technogym crap, met gewichten waarmee je 20 reps kan doen ipv de bedoelde 8
pi_38661740
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:33 schreef synthesix het volgende:
Yesyes Zometeen eindelijk voor het eerst echte oefeningen doen, ipv van die technogym crap, met gewichten waarmee je 20 reps kan doen ipv de bedoelde 8
Ik zie niet in waarom men steeds zo op de Technogym apparaten zeurt? De gewichten schieten misschien wat te kort voor de doorgewinterde ijzersmijters onder ons, maar voor een machine vind ik er niets mis mee (zolang je dat belachelijk metertje voor de beweging maar negeert).
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:45:51 #151
140141 ivosnivo
pi_38661808
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:44 schreef Gio het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom men steeds zo op de Technogym apparaten zeurt? De gewichten schieten misschien wat te kort voor de doorgewinterde ijzersmijters onder ons, maar voor een machine vind ik er niets mis mee (zolang je dat belachelijk metertje voor de beweging maar negeert).
De bewegingen die je maakt zijn ook onnatuurlijk. Of ik ben onnatuurlijk wat ook best mogelijk is.
pi_38661884
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:45 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

De bewegingen die je maakt zijn ook onnatuurlijk. Of ik ben onnatuurlijk wat ook best mogelijk is.
Maar vind je dat dan niet voor alle machines? Want een lat pulldown blijft een lat pulldown, of het nou op een Technogym, LifeFitness of wat voor merk dan ook is.
pi_38661910
Naja ik heb er niet echt verstand van ofzo, en vind de legpress, leg curl/extension, pectorals nog wel fijne apparaten, maar die low row, en vertical traction die zuigen echt, en zo zijn er nog een paar volgens mij.

Dat tweede filmpje ben ik nu aant bekijken, hoe mooi, bij ongeveer 2:30 laat zo gast 350 kg vallen wat ie net gedeadlift heeft, je ziet het beeld echt zo even schokken als het gewicht op de grond komt

//edit
Vet grappig trouwens om die dikke macho's daar een beetje min of meer kinder/nichterig op hun sokken te zien huppelen voor dat ze dat gewicht omhoog heffen

[ Bericht 21% gewijzigd door synthesix op 08-06-2006 16:56:08 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:49:58 #154
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38661968
ik doe rows op een technogym apparaat en ik gebruik de legpress. Zolang het allemaal niet te ingewikkeld is met allerlei katrollen enzo zijn die apparaten best okay vind ik. Maar once you go barbells, you'll never want to go back but sometimes you have to
met dank aan SF
pi_38662037
Met alle eerlijkheid synthesix, zeggen dat iets crap is en dan zeggen dat je er niet echt verstand van hebt is ook wel vrij apart
pi_38662590
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:49 schreef J-Will het volgende:
ik doe rows op een technogym apparaat en ik gebruik de legpress. Zolang het allemaal niet te ingewikkeld is met allerlei katrollen enzo zijn die apparaten best okay vind ik. Maar once you go barbells, you'll never want to go back but sometimes you have to
als je de legpress waar je schijven aan kan hangen, die is wel fijn op zich. die andere waarbij jezelf naar achteren duwt vind ik maar een bagger ding.

btw check mij oranje zijn
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:06:16 #157
140141 ivosnivo
pi_38662637
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:47 schreef Gio het volgende:

[..]

Maar vind je dat dan niet voor alle machines? Want een lat pulldown blijft een lat pulldown, of het nou op een Technogym, LifeFitness of wat voor merk dan ook is.
Oke die oefening is van elk merk bijna hetzelfde, maar ga jij maar is je biceps/triceps trainen op die vage zooi. Of drukoefeningen doen, roeioefening voor je rug enz enz. Allemaal rommel.
pi_38662736
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:06 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Oke die oefening is van elk merk bijna hetzelfde, maar ga jij maar is je biceps/triceps trainen op die vage zooi. Of drukoefeningen doen, roeioefening voor je rug enz enz. Allemaal rommel.
En die van Hammer strenght? bij ons hebben we lifefitness en hammer strenght(waren geloof beide van zelfde producent) maar hammer strenght is voor de wat meer gevorderden. Ik moet bekennen dat ik de declinepress ervan wel aardig vind.
pi_38662841
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:35 schreef Life het volgende:

Squats
Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.

Ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn [b]door de squat[/sub]...ik ga alleen maar dood tijdens de oefening zelf!
Spierpijn heb ik eigenlijk vooral aan mijn hams door de deadlift, kuiten door de standing calf raises (maar deze week niet ) en dinsdag had ik voor het eerst spierpijn in mijn wat het leek deltoideus posterior (achterste schouderspierkop)...
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:15:02 #160
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38662960
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.

Ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn [b]door de squat[/sub]...ik ga alleen maar dood tijdens de oefening zelf!
Spierpijn heb ik eigenlijk vooral aan mijn hams door de deadlift, kuiten door de standing calf raises (maar deze week niet ) en dinsdag had ik voor het eerst spierpijn in mijn wat het leek deltoideus posterior (achterste schouderspierkop)...
Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjes Vanavond voor de laatste keer deze week. Ga jij weer rond half 10 heen?
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:19:36 #161
140141 ivosnivo
pi_38663124
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Misschien moet je langzamer zakken, of onder even vasthouden. Lijkt me geen goeie zaak dat je geen spierpijn krijgt als je wel tot het maximale gaat.
pi_38663172
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:15 schreef Life het volgende:

[..]

Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjes Vanavond voor de laatste keer deze week. Ga jij weer rond half 10 heen?
Come on! Goedzo Wel goed op je techniek letten: holle rug, je knieën mogen niet naar binnen gaan buigen en je moet proberen zo ver mogelijk achterover te hangen (zodat je knieën niet ver voorbij je tenen komen, zelf kan ik het gewoon niet voorkomen, komt waarschijnlijk door mijn bouw).
Ik doe 5 setjes van 5 herhalingen, dan ben je ook wel redelijk doormidden.
Ja tegen die tijd hoop ik er wel weer te zijn, borst en triceps op het programma!
pi_38663264
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:19 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien moet je langzamer zakken, of onder even vasthouden. Lijkt me geen goeie zaak dat je geen spierpijn krijgt als je wel tot het maximale gaat.
Ik zal het bekijken, het kan kloppen dat het naar beneden gaan en beneden blijven te snel gaat.
Ik merk ook dat je vooral daarbij je hamstrings aanspreekt...als het goed is
pi_38664551
McGilles ik stuur je morgen alles op, ik was vandaag net te laat vrij om nog langs het postkantoor te gaan.
pi_38664583
Vandaag ben ik tot de onvermijdelijke conclusie gekomen dat pin goodmornings geil en bruut zijn .
pi_38665409
Vandaag 2 nieuwe personal records:

Squat 130kg
Deadlift 160kg

donderdag 8 juni 2006 @ 18:43:26 #167
140141 ivosnivo
pi_38665591
Ik ben vandaag voor het eerst wezen deadliften zonder riem en straps. Kreeg na me 2e setje wel heel erg veel last van me rug en heb daarna me riem maar weer omgebonden. Wil langzaamaan zoveel mogelijk zonder hulpmiddelen gaan trainen. Ga dan wel eerst een stuk lichter zitten natuurlijk.
pi_38665647
Ik denk dat je beter geen 10 reps meer op deads kan doen ivo, je techniek gaat sowieso hard achteruit wanneer je meer herhalingen doet. Rug vindt dat vaak niet leuk.
pi_38665723
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:43 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst wezen deadliften zonder riem en straps. Kreeg na me 2e setje wel heel erg veel last van me rug en heb daarna me riem maar weer omgebonden. Wil langzaamaan zoveel mogelijk zonder hulpmiddelen gaan trainen. Ga dan wel eerst een stuk lichter zitten natuurlijk.
Ik deadlifte tot nu toe altijd zonder hulpmiddelen maar vandaag met die 160 toch even een belt om, voor de zekerheid
pi_38665894
Voor 1RM pogingen is een riem inderdaad aan te raden (mits het een hoog gewicht betreft).
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:56:24 #171
140141 ivosnivo
pi_38666007
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:45 schreef LedZep het volgende:
Ik denk dat je beter geen 10 reps meer op deads kan doen ivo, je techniek gaat sowieso hard achteruit wanneer je meer herhalingen doet. Rug vindt dat vaak niet leuk.
Ik ben bang dat ik 1 halve rep haal als ik een zwaarder gewicht 5 keer wil proberen.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:52 schreef LedZep het volgende:
Voor 1RM pogingen is een riem inderdaad aan te raden (mits het een hoog gewicht betreft).
Hoge gewichten zijn relatief
pi_38666033
Begin dan met die 120kg en doe er maar 5 reps mee ipv 10. Bouw elke week 10kg op ofzo.
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:58:53 #173
140141 ivosnivo
pi_38666079
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:57 schreef LedZep het volgende:
Begin dan met die 120kg en doe er maar 5 reps mee ipv 10. Bouw elke week 10kg op ofzo.
Was wel een stuk makkelijker om vast te houden dan shrugs.

Ga weer ff trainen, triceps, kuiten, buik.
pi_38666090
Niks relatief, pound by pound. Vanaf 2x bodyweight is een deadlift zwaar.
pi_38666103
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:51 schreef Gio het volgende:
Met alle eerlijkheid synthesix, zeggen dat iets crap is en dan zeggen dat je er niet echt verstand van hebt is ook wel vrij apart
Toch wel hè

Nouja, ik kan m'n eigen lichaam het beste voelen, en ik heb vandaag gedeadlift, en gebent-over-rowed, met een _losse_ barbel, en ik merk 't veel beter, dan met die stront low row.

Overigens ben ik nou wel tot de definitieve conclusie gekomen dat mijn gym zuigt.
- Ze hebben geen spiegels
- De latpulley gaat tot 19 kg (OMFG!!)
- Ze hebben geen powerrack

en ze draaien muziek van 6 jaar terug, zoals sex on the beach, who let the dogs out, land of the living dat soort bullshit

Maarja, van de deadlift snap ik nou al helemaal geen zak meer :S
M'n instructeur zij dat je benen niet mag buigen, en je rug recht moet houden, en dan de barbell tot je net onder je knieschijf moet laten zakken, en 'm dan weer omhoog moet halen. Klopt dat?
En wat is dan een stifflegged, en een romanian deadlift ?

//edit
Oja, nog een reden waarom mn gym kut is, volgens mij zijn er veel te weinig gewichten voor de barbell, als ik zo even uit mn hoofd probeer te herinneren, 2x 20kg 4x10 4x5 4x2,5
Volgens mij gaat hij zeker nooit hoger dan 120, naja, tegen die tijd ben k er waarschijnlijk toch al weg

[ Bericht 12% gewijzigd door synthesix op 08-06-2006 19:05:08 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:59:38 #176
140141 ivosnivo
pi_38666104
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:59 schreef LedZep het volgende:
Niks relatief, pound by pound. Vanaf 2x bodyweight is een deadlift zwaar.
Malle jongen
pi_38666123
Je bent gewoon jaloers omdat jij niet hoger durft dan 1,1x BW en ik wel
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:01:09 #178
140141 ivosnivo
pi_38666153
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:00 schreef LedZep het volgende:
Je bent gewoon jaloers omdat jij niet hoger durft dan 1,1x BW en ik wel
Ik durf het wel, alleen kan ik het niet. Ik bedoel ehm ehm.
pi_38666190
Straks own ik jou nog met deadliften he, dat kan echt niet. Ik zit nog maar 5 reps onder je.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:04:18 #180
140141 ivosnivo
pi_38666278
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:02 schreef LedZep het volgende:
Straks own ik jou nog met deadliften he, dat kan echt niet. Ik zit nog maar 5 reps onder je.
Ik moet het gewicht hoger tillen he, en met riem pak ik heus wel meer.

En nu moet ik gaan ivm andere mensen die sterker dan mij willen worden.
pi_38666383
Als ik 8 jaar heb getraind trek ik easy 350 700 lbs van de vloer.

[ Bericht 11% gewijzigd door LedZep op 08-06-2006 19:12:31 ]
pi_38667024
synthesix, ik weet niet hoe groot/zwaar jij bent, maar struizere/dikkere mensen grote kuiten, zonder uitzondering. ik ken iemand die in 3 jaar van 80 naar 115 kg is gegaan (ivm veel te veel eten, zonder trainen) en z'n kuiten zijn monstreus geworden, met weinig vet op het eerste zicht, maar volgens mij is het moeilijker om vet te zien op je kuiten
pi_38667173
Je kuiten dragen ze lichaamsgewicht elke keer weer. Duizenden stappen per dag. Logisch dat ze groot zijn als je zwaar bent
pi_38667643
Jongens effe een vraagje: ik zit met een raar probleem, namelijk de linker borstspier van mij is heel anders gebouwd dan mijn rechter. De linker borstspier lijkt beter ontwikkeld, hij is namelijk korter en ronder dan de rechtse. Weet iemand misschien welke oefeningen ik kan doen om ze even groot te maken???
pi_38667986
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Jongens effe een vraagje: ik zit met een raar probleem, namelijk de linker borstspier van mij is heel anders gebouwd dan mijn rechter. De linker borstspier lijkt beter ontwikkeld, hij is namelijk korter en ronder dan de rechtse. Weet iemand misschien welke oefeningen ik kan doen om ze even groot te maken???
Dumbbell bench press. Begin met 2 dumbbells, maar doe ze dan 1 voor 1 naar boven. Als rechts naar boven gaat is links beneden. Gaat rechts naar beneden dan gaat links naar boven. Etc.

Op den duurt kan je ook volledig unilateraal trainen als je wilt. Eerst links omhoog - links naar beneden, rechts omhoog, rechts naar beneden, links omhoog etc

Belangrijkste is om voor beide kanten gelijk gewicht te gebruiken (maar dat is bij benchen eigenlijk altijd zo). Tevens is de vorm van de borstspier genetisch bepaalt dus daar kan je weinig aan doen.
pi_38668213
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Hier heb ik dus ook last van. Mijn rechter borst "hangt" zegmaar een beetje en mijn linker is veel voller. Ik ben rechts...
pi_38668237
Dus gewoon op de bank gaan liggen en dan gewichten recht omhoog naar boven niet allebei tegelijk. Heb ik het zo goed. Over dat genetisch, bij mij komt het waarschijnlijk door de sport
pi_38668272
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:05 schreef Sloper het volgende:

[..]

Hier heb ik dus ook last van. Mijn rechter borst "hangt" zegmaar een beetje en mijn linker is veel voller. Ik ben rechts...
Ik ben ook dus rechts maar ik heb het gevoel dat dus mijn linker borst veel beter ontwikkeld is
pi_38668322
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Dus gewoon op de bank gaan liggen en dan gewichten recht omhoog naar boven niet allebei tegelijk. Heb ik het zo goed. Over dat genetisch, bij mij komt het waarschijnlijk door de sport
Jep.
pi_38668347
thnx
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:25:54 #191
140141 ivosnivo
pi_38668968
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:06 schreef LedZep het volgende:
Als ik 8 jaar heb getraind trek ik easy 350 700 lbs van de vloer.
Ja jammer dat gewicht geen hol zegt over je bouw
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik zou ze wel tegelijk omhoog bewegen.
pi_38669111
Natuurlijk zegt gewicht wel wat over je bouw. De sterkste spieren zijn niet het grootst en de grootste niet het sterkst, maar op een gegeven moment moet een spier groeien wil hij meer gewicht aankunnen. Er zijn geen skinny dudes die 200+ kg deadliften.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:36:07 #193
140141 ivosnivo
pi_38669373
Maar wel shredded beasts (zijn jouw woorden) die 120 kg deadliften.
pi_38669501
Pff, net voor het eerst dit jaar gaan mountainbiken, valt niet mee sinds ik ijzer vreter ben geworden! Tandwiel krom getrapt, en ik ben geen bergje meer op te krijgen nu ik 14kg zwaarder ben.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:43:16 #195
140141 ivosnivo
pi_38669691
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:39 schreef redguy2222 het volgende:
Pff, net voor het eerst dit jaar gaan mountainbiken, valt niet mee sinds ik ijzer vreter ben geworden! Tandwiel krom getrapt, en ik ben geen bergje meer op te krijgen nu ik 14kg zwaarder ben.
Over een poosje rij je die bergen zo plat, is dat probleem ook weer opgelost.
pi_38669777
Dat probleem had ik nu al, trapte flink door omdat het achter door mijn idiote kracht steeds door slipte. Maar goed daar voor wel veel meer kracht terug gekregen, zelfs mijn armen lijken nu enigszins ergens op, in tegen stelling tot mijn zielige wielren armpjes van vorige zomer.
pi_38670035
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:32 schreef LedZep het volgende:
Je kuiten dragen ze lichaamsgewicht elke keer weer. Duizenden stappen per dag. Logisch dat ze groot zijn als je zwaar bent
Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaan

Ik vind het overigens best lastig om de barbell normaal omhoog te duwen bij het bench, hij gaat aan de ene kant harder dan aan de andere, en hij wiebelt helemaal enzo
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:59:28 #198
140141 ivosnivo
pi_38673012
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:

[..]

Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaan

Ik vind het overigens best lastig om de barbell normaal omhoog te duwen bij het bench, hij gaat aan de ene kant harder dan aan de andere, en hij wiebelt helemaal enzo
Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter.
pi_38673115
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja dat is puur balans die je anders zou missen, dus weer extra spieren die je aanspreekt .
pi_38673333
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:59 schreef synthesix het volgende:

[..]

- De latpulley gaat tot 19 kg (OMFG!!)
OMFG , kan je daar niet een paar dumbells op leggen of wat schijven ofzo? 19kg pis ik naar beneden...
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:55:38 #201
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38675715
ik gebruik de lat-pulley niet meer, doe nu optrekken aan zo'n stang op twee manieren. Setjes van 4 tot nu toe maar je merkt wel dat je er beter in wordt. Eerst was het namelijk setjes van 2 En met een close-grip kan ik nu wel 10 keer denk ik
met dank aan SF
pi_38676073
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:59 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter.
Eerst alleen met de stang oefenen. Dan heb je de balans toch zo te pakken?

Ik vind dat een sterk verhaal van de LAT-pulley met max. 19 kg. Hoe kan dat nou? Ik ben begonnen met 25!
dat viel toch wel mee?
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:29:54 #203
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38677056
zit je niet toevallig in de bejaardensoos
met dank aan SF
pi_38683267
Vraagje

Mijn bovenbenen zijn wat te lomp aan het worden. Nou heb ik gespierde benen, maar er zit wel vet op dat er af kan.

Probleem is dat ik waar ik zit tijdelijk geen beschikking heb over een sportschool Heb hier wel dumbells liggen, misschien kan ik daar wat mee? Doe al aan hardlopen maar daar zie ik nog niet echt resultaat van, misschien anders lopen?

Iemand die weet hoe ik wat vet van mijn bovenbenen kan krijgen?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:12:33 #205
140141 ivosnivo
pi_38683298
Hardlopen lijkt me wel het beste, als je je benen dunnen wil hebben zou ik geen gewichten gaan optillen (met je benen dan).
pi_38683416
Gewoon vaker dan? Ik doe nu 2 keer per week en dan tot ik het niet meer trek en dat voor 2 maand ofzo maar ik zie echt totaal geen verschil.
pi_38683594
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:17 schreef Fokkedup het volgende:
Gewoon vaker dan? Ik doe nu 2 keer per week en dan tot ik het niet meer trek en dat voor 2 maand ofzo maar ik zie echt totaal geen verschil.
Je benen is ook een spiergroep waar je niet snel verandering ziet! Gewoon volhouden en lange afstanden gaan lopen!
pi_38683755
Okee nog één dan, ik zal niet de eerste zijn die de vragen stelt die ik stel maargoed.

Als ik opeens veel gewicht moet liften krijg ik een steek in mn rechter pols. Het gewicht trek ik (makkelijk) maar mn pols werkt gewoon niet mee.

Als ik eerst mijn polsen losmaak en langzaam opwarm kan ik gewoon doorgaan totdat ik het fysiek niet meer trek. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Bedoel meer van, zal het weg gaan, kan ik het laten weg gaan of zijn er manieren om specifiek mijn polsen te versterken?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:46:02 #209
140141 ivosnivo
pi_38684157
Ik zou maar heel goed uitkijken met je polsen. Erg kwetsbaar gewricht (heb er ook al is een blesure aan gehad). Je zou misschien beter kunnen opwarmen, of je onderarmen meer trainen. Ik heb na me blesure zelfs een tijdje met bandjes om getraind. Maarja daar ben ik er nu 1 van kwijt dus doe het nu zonder wat ook prima gaat.
pi_38684351
Je polsen moet je zeker wel mee uitkijken! Gelukkig heb ik zelf een monstergrip
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:56:05 #211
140141 ivosnivo
pi_38684417
Tis ook al bijna half juni, wie gaat er als eerst foto's posten?
pi_38684510
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:56 schreef ivosnivo het volgende:
Tis ook al bijna half juni, wie gaat er als eerst foto's posten?
Misschien post ik binnenkort eens wat, kunnen jullie opmerkingen maken over mijn vatsige lichaam! Wel even een camera van iemand lenen!
pi_38684533
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef McGilles het volgende:
Je polsen moet je zeker wel mee uitkijken! Gelukkig heb ik zelf een monstergrip
Monstergrip? Google kent geen monstergrip

Of bedoel je.. monstergrip Ik d8 dat het misschien wat was om je pols te ondersteunen ofzo ((
pi_38684754
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:00 schreef Fokkedup het volgende:

[..]

Monstergrip? Google kent geen monstergrip

Of bedoel je.. monstergrip Ik d8 dat het misschien wat was om je pols te ondersteunen ofzo ((
nee, met andere woorden, mijn lichaam houd eerder op qua kracht dan mijn polsen
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:00:07 #215
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38686211
Ook ik wil nog ff hameren op het feit dat je moet uitkijken met je polsen. Ik heb zelf teveel ruimte in het polsgewricht, waardoor mijn pols tever achterover kan wat weer leidt tot overbelasting van de pezen. Als zo'n pees dan eenmaal ontstoken is duurt het zomaar een half jaar voordat je weer volledig van de pijn af bent

Ik gebruik nu dus ALTIJD Polsbraces van PSB:

(en als ik 1x ga sporten zonder die dingen dan heb ik meteen weer last van mijn polsen )
pi_38686930
Zo erg heb ik het gelukkig niet. Alleen als ik niet opwarm steekt het, anders nergens last van. Misschien toch maar eens kijken naar zo'n polsbrace maar stiekem hoop ik dat als ik mijn pols meer train op de één of andere manier, of dus wat verder doorga met mijn onderarm het wel beter moet lukken, dan wel over gaat.
pi_38687992
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:00 schreef ConQuestador het volgende:
Ook ik wil nog ff hameren op het feit dat je moet uitkijken met je polsen. Ik heb zelf teveel ruimte in het polsgewricht, waardoor mijn pols tever achterover kan wat weer leidt tot overbelasting van de pezen. Als zo'n pees dan eenmaal ontstoken is duurt het zomaar een half jaar voordat je weer volledig van de pijn af bent

Ik gebruik nu dus ALTIJD Polsbraces van PSB:
[afbeelding]
(en als ik 1x ga sporten zonder die dingen dan heb ik meteen weer last van mijn polsen )
haha ja dat heb ik ook altijd, vooral als ik met een barbell de de upright row doe. Elke keer als ik daar 'n keer of 10 mee heb getraind , en dan ga boksen sla ik altijd mijn pols kapot En dat is minimaal 2 maanden niet boksen, en niet fatsoenlijk bovenhands kunnen optrekken ed.

Het gekke is wel bij trouwens dat het wel gewoon geneest elke keer, zodat ik nu gewoon weer alles kan ermee zonder braces oid.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:26:32 #218
140141 ivosnivo
pi_38691270
Ik gebruikte die brace dingen trouwens alleen bij zware druk oefeningen of hele zware triceps/biceps setjes. Anders verslappen je polsen eigenlijk nog meer omdat ze minder hoeven te doen en altijd steun krijgen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:55:00 #219
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38692352
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef ivosnivo het volgende:
Ik gebruikte die brace dingen trouwens alleen bij zware druk oefeningen of hele zware triceps/biceps setjes. Anders verslappen je polsen eigenlijk nog meer omdat ze minder hoeven te doen en altijd steun krijgen.
Er lopen geen spieren over de polsen, dus je kan je polsen ook niet trainen (alleen je onderarmen).

Ik hou ze dus bij alle bovenlichaam oefeningen om, en geloof maar dat ik nogsteeds wel mijn onderarmen voel.
pi_38693397
Maar het gewricht an sich kan je wel trainen (zelfde verhaal als knieën)
pi_38693785
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:03 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Eerst alleen met de stang oefenen. Dan heb je de balans toch zo te pakken?

Ik vind dat een sterk verhaal van de LAT-pulley met max. 19 kg. Hoe kan dat nou? Ik ben begonnen met 25!
Ja ik ga ook vragen of er niet een verdubbelaar inzit ofzo, dat je een beetje met de katrollen klooit en 19kg dan 38kg word ofzo.. En anders is hij misschien alleen voor arm oefeningen ofzo
pi_38697248
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef LedZep het volgende:
Maar het gewricht an sich kan je wel trainen (zelfde verhaal als knieën)
hmm, dus als mijn rechterknie na een paar maanden full-squats een beetje loopt te zeuren is er in feite niets aan de hand? Weekje rust en weer knallen? Tenminste dat ga ik gewoon maar doen...
pi_38697316
Ik heb momenteel ook wel eens last van mijn linkerknie. Wss dat het door een slechte techniek komt op de 20 reppers. Ik ga voorlopig door met fullsquaten en zie wel wat er gebeurt. Wordt het ietsje erger ga ik eens glucosamine proberen. Als ik het idee heb dat het naar een blessure neigt wordt het wel meteen dokter; met dit soort dingen moet je oppassen.

Het kan goed zijn dat er niets aan de hand is, lichte overbelasting mss ofzo, weekje rust kan goed werken.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:16:20 #224
140141 ivosnivo
pi_38697374
Ik ga vet lekker momenteel. Doe veel zware oefeningen, en me knie houd het goed *KLOP KLOP* .

Op welk gewicht zit je nou ledzep? En heb je al gekotst

Doe nu ook soort van cardio, als het mega mooi weer is loop ik naar me sportschool toe. Lopen he, en dan doe ik er 2 x een half uur over.
pi_38697393
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:15 schreef Life het volgende:

[..]

Was je er gisteren wel? Ik heb je niet gezien...
Heerlijk, spierpijn in m'n borst en klein beetje ook in triceps.
Ik moet echt vaker met dumbells gaan werken, ook ipv incline en decline bench press. Gisteren ging ik incline dumbell press doen en ik had zowat meer energie nodig om ze in balans te houden dan om ze omhoog te krijgen. En over het gewicht dat ik gebruikt heb, zal ik het maar niet hebben .
Wat me opvalt, is dat het gewicht, dat ik bij mijn military press (ook bij dumbells) een erg laag gewicht nodig heb voor een goede training, terwijl mijn schouders echt niet klein zijn ofzo...ik had verwacht een hoger gewicht aan te kunnen..
hehe en ik heb dips gedaan helemaal aan het eind van de training, slechts met een contragewicht (dus dat wat mij hielp), kon ik omhoog komen
pi_38699553
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 16:16 schreef Jurrio het volgende:

[..]

hehe en ik heb dips gedaan helemaal aan het eind van de training, slechts met een contragewicht (dus dat wat mij hielp), kon ik omhoog komen
die dips zijn lekker ja, doe ik minimaal 2x per week 'n setje van. De ellende is alleen dat ik er nou aan het einde van elke training er nog met gemak 3 x 10 uitpers, dus ik heb eigenlijk zo'n ketting nodig om gewichten aan te hangen, maar dat is dus echt een ding wat ze niet hebben op het sportcentrum
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:23:04 #227
140141 ivosnivo
pi_38699640
Ik hang altijd een dumbel aan me riem. Je kunt ook een normale riem om doen met een schijf er door heen, of met een touwtje eraan. Be creative.
pi_38699708
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:20 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

die dips zijn lekker ja, doe ik minimaal 2x per week 'n setje van. De ellende is alleen dat ik er nou aan het einde van elke training er nog met gemak 3 x 10 uitpers, dus ik heb eigenlijk zo'n ketting nodig om gewichten aan te hangen, maar dat is dus echt een ding wat ze niet hebben op het sportcentrum
Maak je zelf iets met een riem en touw of je klemt een dumbbell tussen je benen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 18:52:51 #229
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38702509
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 16:16 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Was je er gisteren wel? Ik heb je niet gezien...
Heerlijk, spierpijn in m'n borst en klein beetje ook in triceps.
Ik moet echt vaker met dumbells gaan werken, ook ipv incline en decline bench press. Gisteren ging ik incline dumbell press doen en ik had zowat meer energie nodig om ze in balans te houden dan om ze omhoog te krijgen. En over het gewicht dat ik gebruikt heb, zal ik het maar niet hebben .
Wat me opvalt, is dat het gewicht, dat ik bij mijn military press (ook bij dumbells) een erg laag gewicht nodig heb voor een goede training, terwijl mijn schouders echt niet klein zijn ofzo...ik had verwacht een hoger gewicht aan te kunnen..
Ja ik was er al rond half 9, ging weg om 9:20, dus zal je wel net misgelopen hebben. Dat bulken heeft wel z'n werk gedaan de laatste paar dagen, alleen had ik wat moeite om m'n bed uit te komen vanochtend
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:26:12 #230
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38703509
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:25 schreef frenkck het volgende:
Maak je zelf iets met een riem en touw of je klemt een dumbbell tussen je benen.
Bij ons was er vorig jaar een gast op het sportcentrum die altijd zware schijven op z'n kuiten liet leggen (benen in hoek van 90 graden dus)
maar een touw/ketting is wel de meest praktische oplossing
pi_38703881
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:52 schreef Life het volgende:

[..]

Dat bulken heeft wel z'n werk gedaan de laatste paar dagen, alleen had ik wat moeite om m'n bed uit te komen vanochtend
wat zou die kerel drukken?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:33:04 #232
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_38707609
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

wat zou die kerel drukken?
Ik weet niet wat hij drukt, maar volgens mij heeft hij wel dikke gespierde kuiten. Hij heeft immers een groot gewicht
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:04:58 #233
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38710407
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:33 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hij drukt, maar volgens mij heeft hij wel dikke gespierde kuiten. Hij heeft immers een groot gewicht
Naw in het filmpje zeggen ze dat hij al maanden niet uit zn bed is geweest
pi_38718727
gisteren lekker fullbody gedaan; 3 kwartier hardcore zwemmen heb tans altijd snel lastig om m'n vingers stijf te houden.. maar dat went wel toch blij dat m'n conditie niet zo bagger is dan ik dacht
pi_38720699
Vandaag voor het eerst gesquat
Wat een uberoefening inderdaad zeg, na elk setje m'n hart als een razende aan het kloppen, tering hé, echt net of ik van de treadmill af kwam ofzo.

Lunges vind ik trouwens wel een zaadoefening, na de lunges had ik meer het gevoel dat ik me armen had getraind, hele tijd die gewichten vast houden, ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik 25 kg ofzo fatsoenlijk vast kan houden, ik had nu nog maar 14 kg.

Is er trouwens nog een goede oefening voor de kuiten, ik heb nou leg press calf raises gedaan, maar ik zat gelijk al aan de 150kg en dat was nog niet mn max voor 8 reps, en hij gaat maar tot de 190kg, en toe raises lijikt me ook niet wat, 150kg in m'n nek leggen, dat trek ik echt niet, en bovendien zijn er maar genoeg gewichten om hem tot 140kg te laden, met alles erop

En met hamstrings zit ik ook niet helemaal lekker, ik kan niet echt een goede oefening vinden speciaal voor de hams, (behalve leg curl), deadlift, goodmornings enzo zijn allemaal voornamelijk voor de onderrug toch? Ik heb nu iig stifflegged deadlifts gedaan, maar dat voelde ik vooral branden in mn rug eigenlijk

[ Bericht 1% gewijzigd door synthesix op 10-06-2006 19:11:01 ]
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:22:15 #236
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38720999
Dude
wat klopte er als een razende?

ennuh, tis gewoon een treadmill, geen topique-molen

Probeer eens wat meer reps voor je kuiten! Je Soleus bestaat namelijk voornamelijk uit slow twitch vezels (groeien veel harder bij veel herhalingen, 20+ reps) en ook je Gastrocnemius bestaat voor de helft uit ST vezels.
De veelgemaakte fout is dus trainen met weinig reps en maar zeuren over het feit dat ze niet willen groeien

pi_38721293
Uit de galleries van DBB.com:
quote:
Plaatser: *** (bekijk de galerij van deze gebruiker)
Staat bij elke user. .
  zaterdag 10 juni 2006 @ 14:24:50 #238
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38722391
LOL @ Modus
pi_38722531
synthesix, het gebeurt wel dat er gewichten in lbs worden uitgedrukt, deze moet je nog eens delen door 2.2
pi_38726318
Oke, ik ondervind vandaag meer knie-irritatie dan anders en heb dan ook besloten een weekje niet te squatten en morgen misschien helemaal niet te trainen (komt goed uit ivm schoolwerk en finale Roland Garros/ Formule 1 - NEE GEEN KUTVOETBAL )

Dit is dan ook de doorslag om vanaf nu elke 6e week te deloaden, in mijn geval wss lagere intensiteit. Simpelweg beter voor lichaam.
pi_38728890
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:22 schreef Miguel het volgende:
Dude [afbeelding]

Probeer eens wat meer reps voor je kuiten! Je Soleus bestaat namelijk voornamelijk uit slow twitch vezels (groeien veel harder bij veel herhalingen, 20+ reps) en ook je Gastrocnemius bestaat voor de helft uit ST vezels.
De veelgemaakte fout is dus trainen met weinig reps en maar zeuren over het feit dat ze niet willen groeien

[afbeelding]
Slow twitch vezels groeien niet of nauwelijks. Je zult dus toch met lage(re) reps moeten proberen de fast twitch te pakken - als je 30% of minder fast twitch hebt kan je het sowieso wel vergeten met die kuiten.
pi_38729427
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:31 schreef Tommy__ het volgende:
synthesix, het gebeurt wel dat er gewichten in lbs worden uitgedrukt, deze moet je nog eens delen door 2.2
Nehh, zo gek ben ik nou ook weer niet, maarja ik ben wel een rasendo, inclusief bijkomend (net-niet)overgewicht.
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:22 schreef Miguel het volgende:
Dude [afbeelding]

Grammar nazi
Maar Oe, die was wel heel erg ja

Overigens wel fijn zo'n eenduidig advies
Zal ik dan maar 8 reps@160kg, 25 reps@130kg, 8 reps@160kg, 25 reps@130kg doen ofzo
pi_38729543
Hmm...wat was je BF%?
pi_38729822
Denk tussen de 20% en 25%, weet je de link van die reference table op zo'n ander forum nog?
pi_38729890
Schrap dat "net-niet" dan maar . Tot hoever wil je cutten, procentje of 12-15?
pi_38730322
Mjah, ik wil eigenlijk voor de zomer gewoon van m'n 'pens' af, dus dat randje/zwembandje. Die heb ik ook gedeeltelijk, omdat ik vroeger altijd broeken droeg die bij de bovenaan superstrak waren, je kunt nu nog precies zien waar ik ze altijd droeg, lichte striemen, en helemaal donker verkleurd, en er boven echt een rand, bijna 90 % zo'n beetje, waar het vet dus begint.

Maarja, voor de zomer daarna, wil ik toch wel gaan voor het min-of-meer wasbordje als het me lukt.
Maar is een procentje of 12-15 inderdaad, hoef niet per se zo mager te zijn (behalve in hartje-zomer natuurlijk).
  zaterdag 10 juni 2006 @ 20:01:19 #247
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_38731143
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 19:41 schreef synthesix het volgende:
Mjah, ik wil eigenlijk voor de zomer gewoon van m'n 'pens' af, dus dat randje/zwembandje.
tsja het is al zomer. Ik denk als je minimaal 3 keer in de week aan cardio doet dat dan het zwembandje binnen een maand wel moet zijn verminderd mits je ook enigzinds op je eetpatroon let.
pi_38732118
Mja, doe ik al, geen suiker meer, zo min mogelijk producten van wit meel, zoveel mogelijk laag calorie dichtheid.
Voor de rest om de dag 1 uur cardio, andere dag krachttraining, en half uur cardio in theorie, maar lukt nog niet helemaal met vermoeidheid en tijd.
pi_38732503
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 20:01 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

tsja het is al zomer. Ik denk als je minimaal 3 keer in de week aan cardio doet dat dan het zwembandje binnen een maand wel moet zijn verminderd mits je ook enigzinds op je eetpatroon let.
Om 1 kilo vet weg te krijgen moet je wel even 9000kcal verbranden zeun. Dat is niet zomaar wat, en zeker niet als je een vet% van 20+ hebt. Dat is flink aanpoten.
pi_38735136
Ja helaas wel ja ..

Maarja, iemand nog ideeën over hoe ik het beste me hamstring kan trainen (behalve leg curl)

//edit
Ik heb overigens echt een bult op de bovenkant van mn ruggengraat, best wel pijnlijk, dat is dan weer de mindere kant van de squat blijkbaar
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:27:02 #251
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38735329
* Miguel gaat voor de enkele cijfers in BF%
of dat ik er kom is een ander verhaal...
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 18:53 schreef LedZep het volgende:
Slow twitch vezels groeien niet of nauwelijks.
True, maar ze zijn natuurlijk wel te trainen voor krachttoename Daarnaast vind ik ook dat de definitie in m'n kuiten er veel mooier door is geworden.
Ik ben ervoor om gebieden waar (theoretisch) veel slowtwitch is, ook eens te trainen met 20+ reps, maar das is natuurlijk slechts mijn persoonlijke insteek.
pi_38735691
Goodmorning en romanian deadlift voor hamstrings. Maar dit zijn wel complexe oefeningen (en het is de vraag of je ze mag doen in die gym van je)
pi_38736965
"Eine Kalorie war physikalisch definiert als Wärmemenge, die bei normalen atmosphärischen Druck (1013 hPa) benötigt wird, um 1 Gramm Wasser von 14,5 °C auf 15,5 °C zu erwärmen. Umgangssprachlich wird fast immer von "Kalorien" gesprochen, auch wenn eigentlich "Kilokalorien" (kcal) gemeint sind."

als ik het goed begrijp, moet je 257 liter water van 1°C drinken om een kilo kwijt te geraken per week (of per dag, hoe je het wil (als het puur om opwarmen gaat, ofc) maar dat is op zich zeer ongezond, dus ga maar sporten

verder, 1 calorie komt overeen met 4,1868 joule, en 1J (joule) = 1N/m = 0,1kg/m

duuuus... moet je 0,42 kg duwen over een lengte van 1m om 1 calorie kwijt te geraken (beschouwd in een wrijvingsloos systeem) dus doe je de legpress (45°-wrijvingsloos) met 420kg: 420kg*cos45°*1m = ongv 300 calorieen

maar dat laatste klopt niet helemaal denk ik, het is al wat laat
pi_38737015
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:36 schreef LedZep het volgende:
Goodmorning en romanian deadlift voor hamstrings. Maar dit zijn wel complexe oefeningen (en het is de vraag of je ze mag doen in die gym van je)
dan zou ik het gelijk weer afbollen
pi_38737751
afbollen?

Naja, ik mag het nu zelf weten op eigen verantwoordelijkheid
Maar ze zijn er niet blij mee, ze hebben me wel deadlift, bench press, bentover row en squat uitgelegd though..
pi_38737770
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:13 schreef Tommy__ het volgende:
"Eine Kalorie war physikalisch definiert als Wärmemenge, die bei normalen atmosphärischen Druck (1013 hPa) benötigt wird, um 1 Gramm Wasser von 14,5 °C auf 15,5 °C zu erwärmen. Umgangssprachlich wird fast immer von "Kalorien" gesprochen, auch wenn eigentlich "Kilokalorien" (kcal) gemeint sind."

als ik het goed begrijp, moet je 257 liter water van 1°C drinken om een kilo kwijt te geraken per week (of per dag, hoe je het wil (als het puur om opwarmen gaat, ofc) maar dat is op zich zeer ongezond, dus ga maar sporten

verder, 1 calorie komt overeen met 4,1868 joule, en 1J (joule) = 1N/m = 0,1kg/m

duuuus... moet je 0,42 kg duwen over een lengte van 1m om 1 calorie kwijt te geraken (beschouwd in een wrijvingsloos systeem) dus doe je de legpress (45°-wrijvingsloos) met 420kg: 420kg*cos45°*1m = ongv 300 calorieen

maar dat laatste klopt niet helemaal denk ik, het is al wat laat
Volgens mij ook niet

In ieder geval is een calorie inderdaad de hoeveelheid warmte die je nodig hebt om de temperatuur van 1 gram water 1 graad celsius te verhogen. Soortelijke warmte van een stof dus .
pi_38739585
Ik blijf nog lekker een paar maandjes in de "bulk"! Een echte bulk is het niet want ik eet niks ongezonds!

Zomer of geen zomer, ik zou in augustus die 150kg kunnen bankdrukken
pi_38742927
Sjaak banaan

Ik heb de supps binnen gehad, thanks!!
  zondag 11 juni 2006 @ 11:37:05 #259
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38744710
Aww...man....
Vandaag pakte ik een blouse uit mijn kast die ik al een tijd niet had gedragen.....
Zit dat ding onwijs strak om mijn armen!
Zo groot ben ik nog niet maar het gaat wel de goed kant op zo.
Dat shirt heb ik nu dus maar bijgeknipt.

Hmmmz...ik zou al heel blij zijn als ik 100kg kon drukken.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:47:26 #260
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38744976
teeeeeeeeeveeeeeeeeeeeeeepeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
pi_38744999
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:37 schreef Spacehamster het volgende:
Aww...man....
Vandaag pakte ik een blouse uit mijn kast die ik al een tijd niet had gedragen.....

Ik heb dat met spijkerbroeken, een W33 past nauwelijks om me benen meer, en omdat ik niet de langste ben moeten al mijn broeken al in lengte ingenomen worden, gezeik ook altijd

En ff over die kuiten, die van mij groeien nauwelijks. Ik doe sinds een weekje of 3, bij de standing calf raises, de kuiten wel 4 sec helemaal uitgestrekt houden, maar of dat nog enig effect heeft...
Dan doe ik trouwens braaf 3 * 8.

Zou het helpen om een paar van die setjes met ontzettend veel reps erbij te doen? En zou ik die dan op dezelfde dag doen als ik al die kuiten doe, of op een andere dag... Is dat dan eigenlijk 3 * 20 oid? hellluppp
pi_38745430
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:58 schreef McGilles het volgende:
Ik blijf nog lekker een paar maandjes in de "bulk"! Een echte bulk is het niet want ik eet niks ongezonds!

Zomer of geen zomer, ik zou in augustus die 150kg kunnen bankdrukken
Schaam je diep, bijna een 150kg bench met maar een 130kg squat en 160kg deadlift. Jij hebt zeker mega pecs
  zondag 11 juni 2006 @ 13:10:30 #263
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38746069
eetmeter behoefte: 3055, wat ik eet: 2155

cutten baby
  zondag 11 juni 2006 @ 13:19:15 #264
140141 ivosnivo
pi_38746297
quote:
Aww...man....

Ik wou vroeger altijd 3x10 100 kilo drukken.

Ga nu quads trainen, alleen heb ik al 4 dagen gruwelijke spierpijn in me hams.......
  zondag 11 juni 2006 @ 14:36:56 #265
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38748468
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:10 schreef Fugie het volgende:

cutten baby
Cutten gaat me nog wel redelijk af nu. Energie behoefte is volgens de EetMeter dan ook wel 4240
Als ik jou was zou ik wel oppassen om niet te hard met je energie-inname omlaag te gaan. Meer dan 25% onder je maintenance moet je eigenlijk nooit doen.
pi_38748847
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:10 schreef Fugie het volgende:

cutten baby
Om goed te cutten zou je dan 3000 moeten eten en niet 1000 onder je behoefte waardoor je lichaam alleen maar in een "overlevingsstand" gaat zitten. Calorietekort creëren door cardio, niet door minder te eten.
  zondag 11 juni 2006 @ 15:34:45 #267
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38750043
Ik doe 150 met de legpress. Zal hier wel geen indruk maken maar gezien ik een jaar geleden 70 deed zijn mijn achterpootjes toch wel verdubbeld....inclusief de extra vetlaag die ik helaas heb opgebouwd...
Voor mij is 2000 kcal of meer per dag voorlopig nog veel te veel. :[
(Voorlopig.......:) )
pi_38750921
Als 2000 kcal per dag te veel is train je als een miet.
  zondag 11 juni 2006 @ 16:02:26 #269
140141 ivosnivo
pi_38750986
Vandaag me 3e squat training. Begon met
100 10x
110 9x
120 8x
130 5x
140 4x
150 2x

Ging best lekker eigenlijk. Alleen voelen die zware gewichten wel enorm kut aan. Trillende pootjes enzo, maar het valt me reuze mee want ik heb 3 jaar niet gesquat. En daarvoor was me max 160 1x en dan zou ik nu ook wel kunnen halen denk ik.
  zondag 11 juni 2006 @ 16:37:15 #270
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38751950
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:00 schreef LedZep het volgende:
Als 2000 kcal per dag te veel is train je als een miet.
Klopt...een miet van 1,60. (trekt beha recht)
(Die pas bijna een jaar serieus bezig is met gewichten.)
...
Maar ik geef toe, 2x per week is een beetje weinig.
Ga jij wel 3x per week?
pi_38752147
hehe mijn middageten is meestal al zo rond de 1000 kcal, en dan heb ik nog 5 andere maaltijden te gaan! als ik 2000 op een dag moet eten dan verhonger ik!
pi_38752184
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Schaam je diep, bijna een 150kg bench met maar een 130kg squat en 160kg deadlift. Jij hebt zeker mega pecs
Als ik die 150kg kan benchen dan kan ik ook wel 160kg squat en 200kg deadlift hoor
En over mij pecs, tja, die zijn gewoon sterk
  zondag 11 juni 2006 @ 16:48:18 #273
140141 ivosnivo
pi_38752310
Ja mijne ook, alleen ze zijn niet overdreven groot ofzo.

Grappig dat er steeds meer vrouwen in het topic komen. Dit is het enige topic waar je snel antwoord krijgt op je fitness/bb/voedings vragen
pi_38752788
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:48 schreef ivosnivo het volgende:
Ja mijne ook, alleen ze zijn niet overdreven groot ofzo.

Grappig dat er steeds meer vrouwen in het topic komen. Dit is het enige topic waar je snel antwoord krijgt op je fitness/bb/voedings vragen
Klopt, op dbb kan je soms wel lang wachten!

Als ik in de spiegel kijk ben ik ook niet overdreven gespierd of groot ofzo, gewoon redelijk massief, ik train ook helemaal niet om een BB te worden, een laagje vet vind ik (en mijn vriendin) best
  zondag 11 juni 2006 @ 17:04:29 #275
140141 ivosnivo
pi_38752943
Ja vind ik ook wel een beetje, maar mijn streven is toch 110 kg 10% vet, en goed geproportioneerd.

Sprak vandaag een gast op het werk van 1.88 en hij woog 125 kilo. Hij trainde ook, maar dat zou je totaal niet zeggen als je hem in een pak ziet. Hij kon wel behoorlijke gewichten tillen.
Die super droge beachboys hebben dat ook wel, daar zie je ook bijna niks van met kleren aan.
pi_38753177
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:04 schreef ivosnivo het volgende:
Ja vind ik ook wel een beetje, maar mijn streven is toch 110 kg 10% vet, en goed geproportioneerd.

Sprak vandaag een gast op het werk van 1.88 en hij woog 125 kilo. Hij trainde ook, maar dat zou je totaal niet zeggen als je hem in een pak ziet. Hij kon wel behoorlijke gewichten tillen.
Die super droge beachboys hebben dat ook wel, daar zie je ook bijna niks van met kleren aan.
Ja ik wil er ook niet als een vetklep uitzien! Een voordeel van droog zijn is wel dat je veel makkelijker kleding kan kopen, waar koop jij zoals je kleding ivo? Ik word echt gek van broeken enzo kopen
  zondag 11 juni 2006 @ 17:16:06 #277
140141 ivosnivo
pi_38753324
Ik toevallig bij een of andere winkel 2 goeie broeken gekocht. Voor het eerst sinds tijden. Anders zit ie van boven veel te los Me buikomtrek is 91 cm (moet onder de 90 zien te komen). Ron's broeken nog iets in Stadskanaal zo heet dat ding. Ik heb thuis meestal een trainingsbroek aan, heb 8 adidas broeken met 3 strepen aan de zijkant
  zondag 11 juni 2006 @ 17:30:02 #278
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38753776
Als je gespierd en een beetje droog bent hoef je je ook zeker niet te schamen voor elastische.....strakke broeken.
pi_38753876
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:02 schreef McGilles het volgende:
Sjaak banaan

Ik heb de supps binnen gehad, thanks!!
Ik zou je nog een email sturen he, totaal vergeten

Maar het is over daar gaat het om
pi_38753975
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:30 schreef Spacehamster het volgende:
Als je gespierd en een beetje droog bent hoef je je ook zeker niet te schamen voor elastische.....strakke broeken.
Schamen doe ik niet, maar als een xl al zo zit dat je, als man zijnde, niet lekker kan rondlopen, dan word het soms wel irritant!
pi_38754008
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:30 schreef Spacehamster het volgende:
het moet nog een beetje confortabel blijven ook

ik heb als rasecto helemaal geen last van broeken, ik zit nu aan maatje 32
pi_38754060
Ik kom steeds minder op DBB. De meeste mensen met een beetje kennis zijn daar al verdwenen vanwege irritatie aan andere leden met tot gevolg dat er amper meer interessante trainingslogs te vinden zijn en de Trainings-sectie volloopt met vragen over binnenkant borst, onderkant biceps, buitenkant kuiten en binnenste-zijkant van ikweetnietwelkespiergroep.

Jammer, maar goed, er zijn genoeg andere fora (www.team-forza.com, www.fortifiediron.com, www.midwestbarbell.com/totalelite) en deze reeks loopt ook nog steeds vrolijk door .
  zondag 11 juni 2006 @ 17:51:25 #283
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38754457
Dat gaat leuk worden morgen, squatten met een verbrande nek en schouders
pi_38754496
quote:
Aww...man....
Daar heb ik nu dus ook last van...alle shirts beginnen te trekken in de oksels (lats worden dus groter/breder) en alle broeken rond mijn bovenbenen...beetje jammer. 1 Hemd heb ik al moeten afstaan aan mijn broertje
Binnenkort (na de tentamens) maar eens op zoek gaan naar nieuwe outfits .
pi_38756475
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:04 schreef ivosnivo het volgende:

*Meldt
pi_38756691
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

*Meldt
Toch maar meer bulken ledzep!
  zondag 11 juni 2006 @ 21:43:10 #287
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38761555
vandaag weer lekker fullbody bezig geweest (squat, bench, row, pullup, legpress, legcurl) maar ik zweette me echt de naad uit. Ik was echt niks waard
met dank aan SF
  zondag 11 juni 2006 @ 22:15:08 #288
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38762779
quote:
Op zondag 11 juni 2006 14:50 schreef LedZep het volgende:

[..]

Om goed te cutten zou je dan 3000 moeten eten en niet 1000 onder je behoefte waardoor je lichaam alleen maar in een "overlevingsstand" gaat zitten. Calorietekort creëren door cardio, niet door minder te eten.
maar als mijn lichaam in overlevingsstand zou zijn zou ik dat wel moeten merken. Feit is dat ik met mijn huidige eetpatroon al genoeg voeding binnenkrijg, mijn lichaam roept niet om meer. Daarnaast hecht ik niet veel waarde aan die eetmeter
pi_38763232
Nee dat merk je niet.
pi_38763248
Hecht dat wel waarde aan Tom Venuto's "Burn the fat, feed the muscle"
  zondag 11 juni 2006 @ 22:28:32 #291
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38763299
trouwens om te cutten moest je toch 300 onder je behoefte zitten ?

want mijn eerste berekening klopte niet helemaal met 2100 Was nog wat fruit en brood vergeten, dat erbij zit ik zo rond de 400 onder wat eetmeter als mijn dagelijkse behoefte beschouwt

Dan nog niet meegeteld wat ik tussendoor nog wel eens weg eet Een mars ofzo klapt er ook wel lekker in kwa kcal

[ Bericht 83% gewijzigd door Fugie op 11-06-2006 22:33:43 ]
pi_38763537
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:26 schreef LedZep het volgende:
Nee dat merk je niet.
pi_38764492
De beste manier om te cutten is IMHO om op of zelfs iets boven je behoefte te zitten en een calorietekort te creëren dmv cardio.
  zondag 11 juni 2006 @ 23:02:17 #294
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38764717
Een combinatie van beide is het meest effectief, maar daarbij moet je je natuurlijk vooral richten op het creeeren van een energie-tekort door cardio. Daarnaast 10/15% onder je 'normale' energie behoefte gaan zitten versneld het proces alleen maar, zonder je lichaam direct te laten denken dat het in een 'spaarstand' moet
pi_38765029
Wat voor mij perfect werkt is voor je ontbijt even rustig gaan hardlopen buiten.
  zondag 11 juni 2006 @ 23:16:46 #296
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38765234
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef LedZep het volgende:
De beste manier om te cutten is IMHO om op of zelfs iets boven je behoefte te zitten en een calorietekort te creëren dmv cardio.
in eetmeter ding zit mijn cardio bij de behoefte. Dus dan klopt het allemaal wel weer hoor
  zondag 11 juni 2006 @ 23:32:21 #297
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38765833
HIIT voor je ontbijt
  maandag 12 juni 2006 @ 10:31:31 #298
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_38772594
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef LedZep het volgende:
Is het beter om cardio te doen na je krachttraining of cardio te doen in de tussenliggende "rustdagen"?
  maandag 12 juni 2006 @ 10:44:01 #299
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38772851
quote:

Ook mijn doel, magisch getal om te doorbreken. Zal wel psychologisch zijn.
Ik kan nu 90kg tweemaal drukken.
pi_38773088
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:31 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Is het beter om cardio te doen na je krachttraining of cardio te doen in de tussenliggende "rustdagen"?
Tussenliggende dagen. Van KT schiet je metabolisme al sky high.
Als ik over 2wkn klaar ben met school ga ik ook ff 3x per week op de cross-trainen/loopband staan. Zit nu net iets te hoog in BF maar dat heb ik er dan in 2wkn weer af met mijn ecto-metabolisme...
  maandag 12 juni 2006 @ 11:17:58 #301
19479 Mr.J
pi_38773673
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')