Eerst alleen met de stang oefenen. Dan heb je de balans toch zo te pakken?quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:59 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter.

Je benen is ook een spiergroep waar je niet snel verandering ziet! Gewoon volhouden en lange afstanden gaan lopen!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:17 schreef Fokkedup het volgende:
Gewoon vaker dan? Ik doe nu 2 keer per week en dan tot ik het niet meer trek en dat voor 2 maand ofzo maar ik zie echt totaal geen verschil.

Misschien post ik binnenkort eens wat, kunnen jullie opmerkingen maken over mijn vatsige lichaam! Wel even een camera van iemand lenen!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:56 schreef ivosnivo het volgende:
Tis ook al bijna half juni, wie gaat er als eerst foto's posten?

Monstergrip? Google kent geen monstergripquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef McGilles het volgende:
Je polsen moet je zeker wel mee uitkijken! Gelukkig heb ik zelf een monstergrip![]()

nee, met andere woorden, mijn lichaam houd eerder op qua kracht dan mijn polsenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:00 schreef Fokkedup het volgende:
[..]
Monstergrip? Google kent geen monstergrip
Of bedoel je.. monstergripIk d8 dat het misschien wat was om je pols te ondersteunen ofzo
((

haha ja dat heb ik ook altijd, vooral als ik met een barbell de de upright row doe. Elke keer als ik daar 'n keer of 10 mee heb getraind , en dan ga boksen sla ik altijd mijn pols kapotquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:00 schreef ConQuestador het volgende:
Ook ik wil nog ff hameren op het feit dat je moet uitkijken met je polsen. Ik heb zelf teveel ruimte in het polsgewricht, waardoor mijn pols tever achterover kan wat weer leidt tot overbelasting van de pezen. Als zo'n pees dan eenmaal ontstoken is duurt het zomaar een half jaar voordat je weer volledig van de pijn af bent
Ik gebruik nu dus ALTIJD Polsbraces van PSB:
[afbeelding]
(en als ik 1x ga sporten zonder die dingen dan heb ik meteen weer last van mijn polsen)

Er lopen geen spieren over de polsen, dus je kan je polsen ook niet trainenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef ivosnivo het volgende:
Ik gebruikte die brace dingen trouwens alleen bij zware druk oefeningen of hele zware triceps/biceps setjes. Anders verslappen je polsen eigenlijk nog meer omdat ze minder hoeven te doen en altijd steun krijgen.

Ja ik ga ook vragen of er niet een verdubbelaar inzit ofzo, dat je een beetje met de katrollen klooit en 19kg dan 38kg word ofzo.. En anders is hij misschien alleen voor arm oefeningen ofzoquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:03 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Eerst alleen met de stang oefenen. Dan heb je de balans toch zo te pakken?
Ik vind dat een sterk verhaal van de LAT-pulley met max. 19 kg. Hoe kan dat nou? Ik ben begonnen met 25!

hmm, dus als mijn rechterknie na een paar maanden full-squats een beetje loopt te zeuren is er in feite niets aan de hand? Weekje rust en weer knallen? Tenminste dat ga ik gewoon maar doen...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef LedZep het volgende:
Maar het gewricht an sich kan je wel trainen (zelfde verhaal als knieën)

Was je er gisteren wel? Ik heb je niet gezien...quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:15 schreef Life het volgende:
[..]
Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjesVanavond voor de laatste keer deze week. Ga jij weer rond half 10 heen?

die dips zijn lekker ja, doe ik minimaal 2x per week 'n setje van. De ellende is alleen dat ik er nou aan het einde van elke training er nog met gemak 3 x 10 uitpers, dus ik heb eigenlijk zo'n ketting nodig om gewichten aan te hangen, maar dat is dus echt een ding wat ze niet hebben op het sportcentrumquote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:16 schreef Jurrio het volgende:
[..]
hehe en ik heb dips gedaan helemaal aan het eind van de training, slechts met een contragewicht (dus dat wat mij hielp), kon ik omhoog komen![]()

Maak je zelf iets met een riem en touw of je klemt een dumbbell tussen je benen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
die dips zijn lekker ja, doe ik minimaal 2x per week 'n setje van. De ellende is alleen dat ik er nou aan het einde van elke training er nog met gemak 3 x 10 uitpers, dus ik heb eigenlijk zo'n ketting nodig om gewichten aan te hangen, maar dat is dus echt een ding wat ze niet hebben op het sportcentrum![]()

Ja ik was er al rond half 9, ging weg om 9:20, dus zal je wel net misgelopen hebben. Dat bulken heeft wel z'n werk gedaan de laatste paar dagen, alleen had ik wat moeite om m'n bed uit te komen vanochtendquote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:16 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Was je er gisteren wel? Ik heb je niet gezien...
Heerlijk, spierpijn in m'n borst en klein beetje ook in triceps.
Ik moet echt vaker met dumbells gaan werken, ook ipv incline en decline bench press. Gisteren ging ik incline dumbell press doen en ik had zowat meer energie nodig om ze in balans te houden dan om ze omhoog te krijgen. En over het gewicht dat ik gebruikt heb, zal ik het maar niet hebben.
Wat me opvalt, is dat het gewicht, dat ik bij mijn military press (ook bij dumbells) een erg laag gewicht nodig heb voor een goede training, terwijl mijn schouders echt niet klein zijn ofzo...ik had verwacht een hoger gewicht aan te kunnen..
hehe en ik heb dips gedaan helemaal aan het eind van de training, slechts met een contragewicht (dus dat wat mij hielp), kon ik omhoog komen![]()

Bij ons was er vorig jaar een gast op het sportcentrum die altijd zware schijven op z'n kuiten liet leggen (benen in hoek van 90 graden dus)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:25 schreef frenkck het volgende:
Maak je zelf iets met een riem en touw of je klemt een dumbbell tussen je benen.

wat zou die kerel drukken?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:52 schreef Life het volgende:
[..]
Dat bulken heeft wel z'n werk gedaan de laatste paar dagen, alleen had ik wat moeite om m'n bed uit te komen vanochtend

Ik weet niet wat hij drukt, maar volgens mij heeft hij wel dikke gespierde kuiten. Hij heeft immers een groot gewichtquote:

Naw in het filmpje zeggen ze dat hij al maanden niet uit zn bed is geweestquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:33 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hij drukt, maar volgens mij heeft hij wel dikke gespierde kuiten. Hij heeft immers een groot gewicht

Staat bij elke user.quote:Plaatser: *** (bekijk de galerij van deze gebruiker)

Slow twitch vezels groeien niet of nauwelijks. Je zult dus toch met lage(re) reps moeten proberen de fast twitch te pakken - als je 30% of minder fast twitch hebt kan je het sowieso wel vergeten met die kuiten.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:22 schreef Miguel het volgende:
Dude [afbeelding]
wat klopte er als een razende?
ennuh, tis gewoon een treadmill, geen topique-molen
Probeer eens wat meer reps voor je kuiten! Je Soleus bestaat namelijk voornamelijk uit slow twitch vezels (groeien veel harder bij veel herhalingen, 20+ reps) en ook je Gastrocnemius bestaat voor de helft uit ST vezels.
De veelgemaakte fout is dus trainen met weinig reps en maar zeuren over het feit dat ze niet willen groeien![]()
[afbeelding]

Nehh, zo gek ben ik nou ook weer niet, maarja ik ben wel een rasendo, inclusief bijkomend (net-niet)overgewicht.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:31 schreef Tommy__ het volgende:
synthesix, het gebeurt wel dat er gewichten in lbs worden uitgedrukt, deze moet je nog eens delen door 2.2
Grammar naziquote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:22 schreef Miguel het volgende:
Dude [afbeelding]
wat klopte er als een razende?
ennuh, tis gewoon een treadmill, geen topique-molen

tsja het is al zomer. Ik denk als je minimaal 3 keer in de week aan cardio doet dat dan het zwembandje binnen een maand wel moet zijn verminderd mits je ook enigzinds op je eetpatroon let.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:41 schreef synthesix het volgende:
Mjah, ik wil eigenlijk voor de zomer gewoon van m'n 'pens' af, dus dat randje/zwembandje.

Om 1 kilo vet weg te krijgen moet je wel even 9000kcal verbranden zeun. Dat is niet zomaar wat, en zeker niet als je een vet% van 20+ hebt. Dat is flink aanpoten.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:01 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
tsja het is al zomer. Ik denk als je minimaal 3 keer in de week aan cardio doet dat dan het zwembandje binnen een maand wel moet zijn verminderd mits je ook enigzinds op je eetpatroon let.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |