De bewegingen die je maakt zijn ook onnatuurlijk. Of ik ben onnatuurlijk wat ook best mogelijk is.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:44 schreef Gio het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom men steeds zo op de Technogym apparaten zeurt? De gewichten schieten misschien wat te kort voor de doorgewinterde ijzersmijters onder ons, maar voor een machine vind ik er niets mis mee (zolang je dat belachelijk metertje voor de beweging maar negeert).
Maar vind je dat dan niet voor alle machines? Want een lat pulldown blijft een lat pulldown, of het nou op een Technogym, LifeFitness of wat voor merk dan ook is.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:45 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
De bewegingen die je maakt zijn ook onnatuurlijk. Of ik ben onnatuurlijk wat ook best mogelijk is.
als je de legpress waar je schijven aan kan hangen, die is wel fijn op zich. die andere waarbij jezelf naar achteren duwt vind ik maar een bagger ding.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:49 schreef J-Will het volgende:
ik doe rows op een technogym apparaat en ik gebruik de legpress. Zolang het allemaal niet te ingewikkeld is met allerlei katrollen enzo zijn die apparaten best okay vind ik. Maar once you go barbells, you'll never want to go back but sometimes you have to
Oke die oefening is van elk merk bijna hetzelfde, maar ga jij maar is je biceps/triceps trainen op die vage zooi. Of drukoefeningen doen, roeioefening voor je rug enz enz. Allemaal rommel.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:47 schreef Gio het volgende:
[..]
Maar vind je dat dan niet voor alle machines? Want een lat pulldown blijft een lat pulldown, of het nou op een Technogym, LifeFitness of wat voor merk dan ook is.
En die van Hammer strenght? bij ons hebben we lifefitness en hammer strenght(waren geloof beide van zelfde producent) maar hammer strenght is voor de wat meer gevorderden. Ik moet bekennen dat ik de declinepress ervan wel aardig vind.quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:06 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Oke die oefening is van elk merk bijna hetzelfde, maar ga jij maar is je biceps/triceps trainen op die vage zooi. Of drukoefeningen doen, roeioefening voor je rug enz enz. Allemaal rommel.
Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:35 schreef Life het volgende:
Ik heb in tijden niet zoveel spierpijn gehad als nu!Squats
Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjesquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.
Ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn [b]door de squat[/sub]...ik ga alleen maar dood tijdens de oefening zelf!
Spierpijn heb ik eigenlijk vooral aan mijn hams door de deadlift, kuiten door de standing calf raises (maar deze week niet) en dinsdag had ik voor het eerst spierpijn in mijn wat het leek deltoideus posterior (achterste schouderspierkop)...
Misschien moet je langzamer zakken, of onder even vasthouden. Lijkt me geen goeie zaak dat je geen spierpijn krijgt als je wel tot het maximale gaat.quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.
Ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn [b]door de squat[/sub]...ik ga alleen maar dood tijdens de oefening zelf!
Spierpijn heb ik eigenlijk vooral aan mijn hams door de deadlift, kuiten door de standing calf raises (maar deze week niet) en dinsdag had ik voor het eerst spierpijn in mijn wat het leek deltoideus posterior (achterste schouderspierkop)...
Come on! Goedzoquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:15 schreef Life het volgende:
[..]
Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjesVanavond voor de laatste keer deze week. Ga jij weer rond half 10 heen?
Ik zal het bekijken, het kan kloppen dat het naar beneden gaan en beneden blijven te snel gaat.quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien moet je langzamer zakken, of onder even vasthouden. Lijkt me geen goeie zaak dat je geen spierpijn krijgt als je wel tot het maximale gaat.
Ik deadlifte tot nu toe altijd zonder hulpmiddelen maar vandaag met die 160 toch even een belt om, voor de zekerheidquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:43 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst wezen deadliften zonder riem en straps. Kreeg na me 2e setje wel heel erg veel last van me rug en heb daarna me riem maar weer omgebonden. Wil langzaamaan zoveel mogelijk zonder hulpmiddelen gaan trainen. Ga dan wel eerst een stuk lichter zitten natuurlijk.
Ik ben bang dat ik 1 halve rep haal als ik een zwaarder gewicht 5 keer wil proberen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:45 schreef LedZep het volgende:
Ik denk dat je beter geen 10 reps meer op deads kan doen ivo, je techniek gaat sowieso hard achteruit wanneer je meer herhalingen doet. Rug vindt dat vaak niet leuk.
Hoge gewichten zijn relatiefquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:52 schreef LedZep het volgende:
Voor 1RM pogingen is een riem inderdaad aan te raden (mits het een hoog gewicht betreft).
Was wel een stuk makkelijker om vast te houden dan shrugs.quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:57 schreef LedZep het volgende:
Begin dan met die 120kg en doe er maar 5 reps mee ipv 10. Bouw elke week 10kg op ofzo.
Toch wel hèquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:51 schreef Gio het volgende:
Met alle eerlijkheid synthesix, zeggen dat iets crap is en dan zeggen dat je er niet echt verstand van hebt is ook wel vrij apart![]()
Malle jongenquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:59 schreef LedZep het volgende:
Niks relatief, pound by pound. Vanaf 2x bodyweight is een deadlift zwaar.
Ik durf het wel, alleen kan ik het niet. Ik bedoel ehm ehm.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:00 schreef LedZep het volgende:
Je bent gewoon jaloers omdat jij niet hoger durft dan 1,1x BW en ik wel![]()
Ik moet het gewicht hoger tillen he, en met riem pak ik heus wel meer.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:02 schreef LedZep het volgende:Straks own ik jou nog met deadliften he, dat kan echt niet. Ik zit nog maar 5 reps onder je.
Dumbbell bench press. Begin met 2 dumbbells, maar doe ze dan 1 voor 1 naar boven. Als rechts naar boven gaat is links beneden. Gaat rechts naar beneden dan gaat links naar boven. Etc.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Jongens effe een vraagje: ik zit met een raar probleem, namelijk de linker borstspier van mij is heel anders gebouwd dan mijn rechter. De linker borstspier lijkt beter ontwikkeld, hij is namelijk korter en ronder dan de rechtse. Weet iemand misschien welke oefeningen ik kan doen om ze even groot te maken???
Hier heb ik dus ook last van. Mijn rechter borst "hangt" zegmaar een beetje en mijn linker is veel voller. Ik ben rechts...quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Jongens effe een vraagje: ik zit met een raar probleem, namelijk de linker borstspier van mij is heel anders gebouwd dan mijn rechter. De linker borstspier lijkt beter ontwikkeld, hij is namelijk korter en ronder dan de rechtse. Weet iemand misschien welke oefeningen ik kan doen om ze even groot te maken???
Ik ben ook dus rechts maar ik heb het gevoel dat dus mijn linker borst veel beter ontwikkeld isquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:05 schreef Sloper het volgende:
[..]
Hier heb ik dus ook last van. Mijn rechter borst "hangt" zegmaar een beetje en mijn linker is veel voller. Ik ben rechts...
Jep.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Dus gewoon op de bank gaan liggen en dan gewichten recht omhoog naar boven niet allebei tegelijk. Heb ik het zo goed. Over dat genetisch, bij mij komt het waarschijnlijk door de sport
Ja jammer dat gewicht geen hol zegt over je bouwquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:06 schreef LedZep het volgende:
Als ik 8 jaar heb getraind trek ik easy 350 700 lbs van de vloer.
Ik zou ze wel tegelijk omhoog bewegen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Dus gewoon op de bank gaan liggen en dan gewichten recht omhoog naar boven niet allebei tegelijk. Heb ik het zo goed. Over dat genetisch, bij mij komt het waarschijnlijk door de sport
Over een poosje rij je die bergen zo plat, is dat probleem ook weer opgelost.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:39 schreef redguy2222 het volgende:
Pff, net voor het eerst dit jaar gaan mountainbiken, valt niet mee sinds ik ijzer vreter ben geworden!Tandwiel krom getrapt, en ik ben geen bergje meer op te krijgen nu ik 14kg zwaarder ben.
Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaanquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:32 schreef LedZep het volgende:
Je kuiten dragen ze lichaamsgewicht elke keer weer. Duizenden stappen per dag. Logisch dat ze groot zijn als je zwaar bent
Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:
[..]
Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaan
Ik vind het overigens best lastig om de barbell normaal omhoog te duwen bij het bench, hij gaat aan de ene kant harder dan aan de andere, en hij wiebelt helemaal enzo![]()
Ja dat is puur balans die je anders zou missen, dus weer extra spieren die je aanspreektquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:
[..]
Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaan
Ik vind het overigens best lastig om de barbell normaal omhoog te duwen bij het bench, hij gaat aan de ene kant harder dan aan de andere, en hij wiebelt helemaal enzo![]()
OMFGquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:59 schreef synthesix het volgende:
[..]
- De latpulley gaat tot 19 kg (OMFG!!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |