abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:45:51 #151
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38661808
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:44 schreef Gio het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom men steeds zo op de Technogym apparaten zeurt? De gewichten schieten misschien wat te kort voor de doorgewinterde ijzersmijters onder ons, maar voor een machine vind ik er niets mis mee (zolang je dat belachelijk metertje voor de beweging maar negeert).
De bewegingen die je maakt zijn ook onnatuurlijk. Of ik ben onnatuurlijk wat ook best mogelijk is.
pi_38661884
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:45 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

De bewegingen die je maakt zijn ook onnatuurlijk. Of ik ben onnatuurlijk wat ook best mogelijk is.
Maar vind je dat dan niet voor alle machines? Want een lat pulldown blijft een lat pulldown, of het nou op een Technogym, LifeFitness of wat voor merk dan ook is.
pi_38661910
Naja ik heb er niet echt verstand van ofzo, en vind de legpress, leg curl/extension, pectorals nog wel fijne apparaten, maar die low row, en vertical traction die zuigen echt, en zo zijn er nog een paar volgens mij.

Dat tweede filmpje ben ik nu aant bekijken, hoe mooi, bij ongeveer 2:30 laat zo gast 350 kg vallen wat ie net gedeadlift heeft, je ziet het beeld echt zo even schokken als het gewicht op de grond komt

//edit
Vet grappig trouwens om die dikke macho's daar een beetje min of meer kinder/nichterig op hun sokken te zien huppelen voor dat ze dat gewicht omhoog heffen

[ Bericht 21% gewijzigd door synthesix op 08-06-2006 16:56:08 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:49:58 #154
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38661968
ik doe rows op een technogym apparaat en ik gebruik de legpress. Zolang het allemaal niet te ingewikkeld is met allerlei katrollen enzo zijn die apparaten best okay vind ik. Maar once you go barbells, you'll never want to go back but sometimes you have to
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_38662037
Met alle eerlijkheid synthesix, zeggen dat iets crap is en dan zeggen dat je er niet echt verstand van hebt is ook wel vrij apart
pi_38662590
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:49 schreef J-Will het volgende:
ik doe rows op een technogym apparaat en ik gebruik de legpress. Zolang het allemaal niet te ingewikkeld is met allerlei katrollen enzo zijn die apparaten best okay vind ik. Maar once you go barbells, you'll never want to go back but sometimes you have to
als je de legpress waar je schijven aan kan hangen, die is wel fijn op zich. die andere waarbij jezelf naar achteren duwt vind ik maar een bagger ding.

btw check mij oranje zijn
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:06:16 #157
140141 ivosnivo
pi_38662637
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:47 schreef Gio het volgende:

[..]

Maar vind je dat dan niet voor alle machines? Want een lat pulldown blijft een lat pulldown, of het nou op een Technogym, LifeFitness of wat voor merk dan ook is.
Oke die oefening is van elk merk bijna hetzelfde, maar ga jij maar is je biceps/triceps trainen op die vage zooi. Of drukoefeningen doen, roeioefening voor je rug enz enz. Allemaal rommel.
pi_38662736
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:06 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Oke die oefening is van elk merk bijna hetzelfde, maar ga jij maar is je biceps/triceps trainen op die vage zooi. Of drukoefeningen doen, roeioefening voor je rug enz enz. Allemaal rommel.
En die van Hammer strenght? bij ons hebben we lifefitness en hammer strenght(waren geloof beide van zelfde producent) maar hammer strenght is voor de wat meer gevorderden. Ik moet bekennen dat ik de declinepress ervan wel aardig vind.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_38662841
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:35 schreef Life het volgende:
Ik heb in tijden niet zoveel spierpijn gehad als nu!

Squats
Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.

Ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn [b]door de squat[/sub]...ik ga alleen maar dood tijdens de oefening zelf!
Spierpijn heb ik eigenlijk vooral aan mijn hams door de deadlift, kuiten door de standing calf raises (maar deze week niet ) en dinsdag had ik voor het eerst spierpijn in mijn wat het leek deltoideus posterior (achterste schouderspierkop)...
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:15:02 #160
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38662960
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Heb je gisteren wel gewoon de losse squat gedaan? De Smith zuigt echt zwaar namelijk, je kan je bovenlichaam niet naar voren buigen en je moet in 1 rechte lijn naar beneden. Zodat je eigenlijk vooral je quadriceps traint.

Ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn [b]door de squat[/sub]...ik ga alleen maar dood tijdens de oefening zelf!
Spierpijn heb ik eigenlijk vooral aan mijn hams door de deadlift, kuiten door de standing calf raises (maar deze week niet ) en dinsdag had ik voor het eerst spierpijn in mijn wat het leek deltoideus posterior (achterste schouderspierkop)...
Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjes Vanavond voor de laatste keer deze week. Ga jij weer rond half 10 heen?
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:19:36 #161
140141 ivosnivo
pi_38663124
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Misschien moet je langzamer zakken, of onder even vasthouden. Lijkt me geen goeie zaak dat je geen spierpijn krijgt als je wel tot het maximale gaat.
pi_38663172
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:15 schreef Life het volgende:

[..]

Jep, ik heb je advies opgevolgd en de losse gebruikt dit keer! Merkte gelijk dat het een stuk zwaarder was. Was totaal uitgeput na 3 setjes Vanavond voor de laatste keer deze week. Ga jij weer rond half 10 heen?
Come on! Goedzo Wel goed op je techniek letten: holle rug, je knieën mogen niet naar binnen gaan buigen en je moet proberen zo ver mogelijk achterover te hangen (zodat je knieën niet ver voorbij je tenen komen, zelf kan ik het gewoon niet voorkomen, komt waarschijnlijk door mijn bouw).
Ik doe 5 setjes van 5 herhalingen, dan ben je ook wel redelijk doormidden.
Ja tegen die tijd hoop ik er wel weer te zijn, borst en triceps op het programma!
pi_38663264
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:19 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien moet je langzamer zakken, of onder even vasthouden. Lijkt me geen goeie zaak dat je geen spierpijn krijgt als je wel tot het maximale gaat.
Ik zal het bekijken, het kan kloppen dat het naar beneden gaan en beneden blijven te snel gaat.
Ik merk ook dat je vooral daarbij je hamstrings aanspreekt...als het goed is
pi_38664551
McGilles ik stuur je morgen alles op, ik was vandaag net te laat vrij om nog langs het postkantoor te gaan.
pi_38664583
Vandaag ben ik tot de onvermijdelijke conclusie gekomen dat pin goodmornings geil en bruut zijn .
pi_38665409
Vandaag 2 nieuwe personal records:

Squat 130kg
Deadlift 160kg

donderdag 8 juni 2006 @ 18:43:26 #167
140141 ivosnivo
pi_38665591
Ik ben vandaag voor het eerst wezen deadliften zonder riem en straps. Kreeg na me 2e setje wel heel erg veel last van me rug en heb daarna me riem maar weer omgebonden. Wil langzaamaan zoveel mogelijk zonder hulpmiddelen gaan trainen. Ga dan wel eerst een stuk lichter zitten natuurlijk.
pi_38665647
Ik denk dat je beter geen 10 reps meer op deads kan doen ivo, je techniek gaat sowieso hard achteruit wanneer je meer herhalingen doet. Rug vindt dat vaak niet leuk.
pi_38665723
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:43 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst wezen deadliften zonder riem en straps. Kreeg na me 2e setje wel heel erg veel last van me rug en heb daarna me riem maar weer omgebonden. Wil langzaamaan zoveel mogelijk zonder hulpmiddelen gaan trainen. Ga dan wel eerst een stuk lichter zitten natuurlijk.
Ik deadlifte tot nu toe altijd zonder hulpmiddelen maar vandaag met die 160 toch even een belt om, voor de zekerheid
pi_38665894
Voor 1RM pogingen is een riem inderdaad aan te raden (mits het een hoog gewicht betreft).
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:56:24 #171
140141 ivosnivo
pi_38666007
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:45 schreef LedZep het volgende:
Ik denk dat je beter geen 10 reps meer op deads kan doen ivo, je techniek gaat sowieso hard achteruit wanneer je meer herhalingen doet. Rug vindt dat vaak niet leuk.
Ik ben bang dat ik 1 halve rep haal als ik een zwaarder gewicht 5 keer wil proberen.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:52 schreef LedZep het volgende:
Voor 1RM pogingen is een riem inderdaad aan te raden (mits het een hoog gewicht betreft).
Hoge gewichten zijn relatief
pi_38666033
Begin dan met die 120kg en doe er maar 5 reps mee ipv 10. Bouw elke week 10kg op ofzo.
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:58:53 #173
140141 ivosnivo
pi_38666079
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:57 schreef LedZep het volgende:
Begin dan met die 120kg en doe er maar 5 reps mee ipv 10. Bouw elke week 10kg op ofzo.
Was wel een stuk makkelijker om vast te houden dan shrugs.

Ga weer ff trainen, triceps, kuiten, buik.
pi_38666090
Niks relatief, pound by pound. Vanaf 2x bodyweight is een deadlift zwaar.
pi_38666103
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:51 schreef Gio het volgende:
Met alle eerlijkheid synthesix, zeggen dat iets crap is en dan zeggen dat je er niet echt verstand van hebt is ook wel vrij apart
Toch wel hè

Nouja, ik kan m'n eigen lichaam het beste voelen, en ik heb vandaag gedeadlift, en gebent-over-rowed, met een _losse_ barbel, en ik merk 't veel beter, dan met die stront low row.

Overigens ben ik nou wel tot de definitieve conclusie gekomen dat mijn gym zuigt.
- Ze hebben geen spiegels
- De latpulley gaat tot 19 kg (OMFG!!)
- Ze hebben geen powerrack

en ze draaien muziek van 6 jaar terug, zoals sex on the beach, who let the dogs out, land of the living dat soort bullshit

Maarja, van de deadlift snap ik nou al helemaal geen zak meer :S
M'n instructeur zij dat je benen niet mag buigen, en je rug recht moet houden, en dan de barbell tot je net onder je knieschijf moet laten zakken, en 'm dan weer omhoog moet halen. Klopt dat?
En wat is dan een stifflegged, en een romanian deadlift ?

//edit
Oja, nog een reden waarom mn gym kut is, volgens mij zijn er veel te weinig gewichten voor de barbell, als ik zo even uit mn hoofd probeer te herinneren, 2x 20kg 4x10 4x5 4x2,5
Volgens mij gaat hij zeker nooit hoger dan 120, naja, tegen die tijd ben k er waarschijnlijk toch al weg

[ Bericht 12% gewijzigd door synthesix op 08-06-2006 19:05:08 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:59:38 #176
140141 ivosnivo
pi_38666104
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:59 schreef LedZep het volgende:
Niks relatief, pound by pound. Vanaf 2x bodyweight is een deadlift zwaar.
Malle jongen
pi_38666123
Je bent gewoon jaloers omdat jij niet hoger durft dan 1,1x BW en ik wel
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:01:09 #178
140141 ivosnivo
pi_38666153
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:00 schreef LedZep het volgende:
Je bent gewoon jaloers omdat jij niet hoger durft dan 1,1x BW en ik wel
Ik durf het wel, alleen kan ik het niet. Ik bedoel ehm ehm.
pi_38666190
Straks own ik jou nog met deadliften he, dat kan echt niet. Ik zit nog maar 5 reps onder je.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:04:18 #180
140141 ivosnivo
pi_38666278
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:02 schreef LedZep het volgende:
Straks own ik jou nog met deadliften he, dat kan echt niet. Ik zit nog maar 5 reps onder je.
Ik moet het gewicht hoger tillen he, en met riem pak ik heus wel meer.

En nu moet ik gaan ivm andere mensen die sterker dan mij willen worden.
pi_38666383
Als ik 8 jaar heb getraind trek ik easy 350 700 lbs van de vloer.

[ Bericht 11% gewijzigd door LedZep op 08-06-2006 19:12:31 ]
pi_38667024
synthesix, ik weet niet hoe groot/zwaar jij bent, maar struizere/dikkere mensen grote kuiten, zonder uitzondering. ik ken iemand die in 3 jaar van 80 naar 115 kg is gegaan (ivm veel te veel eten, zonder trainen) en z'n kuiten zijn monstreus geworden, met weinig vet op het eerste zicht, maar volgens mij is het moeilijker om vet te zien op je kuiten
balsporten :r
pi_38667173
Je kuiten dragen ze lichaamsgewicht elke keer weer. Duizenden stappen per dag. Logisch dat ze groot zijn als je zwaar bent
pi_38667643
Jongens effe een vraagje: ik zit met een raar probleem, namelijk de linker borstspier van mij is heel anders gebouwd dan mijn rechter. De linker borstspier lijkt beter ontwikkeld, hij is namelijk korter en ronder dan de rechtse. Weet iemand misschien welke oefeningen ik kan doen om ze even groot te maken???
pi_38667986
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Jongens effe een vraagje: ik zit met een raar probleem, namelijk de linker borstspier van mij is heel anders gebouwd dan mijn rechter. De linker borstspier lijkt beter ontwikkeld, hij is namelijk korter en ronder dan de rechtse. Weet iemand misschien welke oefeningen ik kan doen om ze even groot te maken???
Dumbbell bench press. Begin met 2 dumbbells, maar doe ze dan 1 voor 1 naar boven. Als rechts naar boven gaat is links beneden. Gaat rechts naar beneden dan gaat links naar boven. Etc.

Op den duurt kan je ook volledig unilateraal trainen als je wilt. Eerst links omhoog - links naar beneden, rechts omhoog, rechts naar beneden, links omhoog etc

Belangrijkste is om voor beide kanten gelijk gewicht te gebruiken (maar dat is bij benchen eigenlijk altijd zo). Tevens is de vorm van de borstspier genetisch bepaalt dus daar kan je weinig aan doen.
pi_38668213
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Hier heb ik dus ook last van. Mijn rechter borst "hangt" zegmaar een beetje en mijn linker is veel voller. Ik ben rechts...
pi_38668237
Dus gewoon op de bank gaan liggen en dan gewichten recht omhoog naar boven niet allebei tegelijk. Heb ik het zo goed. Over dat genetisch, bij mij komt het waarschijnlijk door de sport
pi_38668272
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:05 schreef Sloper het volgende:

[..]

Hier heb ik dus ook last van. Mijn rechter borst "hangt" zegmaar een beetje en mijn linker is veel voller. Ik ben rechts...
Ik ben ook dus rechts maar ik heb het gevoel dat dus mijn linker borst veel beter ontwikkeld is
pi_38668322
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Dus gewoon op de bank gaan liggen en dan gewichten recht omhoog naar boven niet allebei tegelijk. Heb ik het zo goed. Over dat genetisch, bij mij komt het waarschijnlijk door de sport
Jep.
pi_38668347
thnx
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:25:54 #191
140141 ivosnivo
pi_38668968
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:06 schreef LedZep het volgende:
Als ik 8 jaar heb getraind trek ik easy 350 700 lbs van de vloer.
Ja jammer dat gewicht geen hol zegt over je bouw
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik zou ze wel tegelijk omhoog bewegen.
pi_38669111
Natuurlijk zegt gewicht wel wat over je bouw. De sterkste spieren zijn niet het grootst en de grootste niet het sterkst, maar op een gegeven moment moet een spier groeien wil hij meer gewicht aankunnen. Er zijn geen skinny dudes die 200+ kg deadliften.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:36:07 #193
140141 ivosnivo
pi_38669373
Maar wel shredded beasts (zijn jouw woorden) die 120 kg deadliften.
pi_38669501
Pff, net voor het eerst dit jaar gaan mountainbiken, valt niet mee sinds ik ijzer vreter ben geworden! Tandwiel krom getrapt, en ik ben geen bergje meer op te krijgen nu ik 14kg zwaarder ben.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:43:16 #195
140141 ivosnivo
pi_38669691
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:39 schreef redguy2222 het volgende:
Pff, net voor het eerst dit jaar gaan mountainbiken, valt niet mee sinds ik ijzer vreter ben geworden! Tandwiel krom getrapt, en ik ben geen bergje meer op te krijgen nu ik 14kg zwaarder ben.
Over een poosje rij je die bergen zo plat, is dat probleem ook weer opgelost.
pi_38669777
Dat probleem had ik nu al, trapte flink door omdat het achter door mijn idiote kracht steeds door slipte. Maar goed daar voor wel veel meer kracht terug gekregen, zelfs mijn armen lijken nu enigszins ergens op, in tegen stelling tot mijn zielige wielren armpjes van vorige zomer.
pi_38670035
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:32 schreef LedZep het volgende:
Je kuiten dragen ze lichaamsgewicht elke keer weer. Duizenden stappen per dag. Logisch dat ze groot zijn als je zwaar bent
Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaan

Ik vind het overigens best lastig om de barbell normaal omhoog te duwen bij het bench, hij gaat aan de ene kant harder dan aan de andere, en hij wiebelt helemaal enzo
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:59:28 #198
140141 ivosnivo
pi_38673012
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:

[..]

Nou zep, je weet wat je te doen staat he, ga maar alvast bonnenboekjes voor de mac inslaan

Ik vind het overigens best lastig om de barbell normaal omhoog te duwen bij het bench, hij gaat aan de ene kant harder dan aan de andere, en hij wiebelt helemaal enzo
Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter.
pi_38673115
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja dat is puur balans die je anders zou missen, dus weer extra spieren die je aanspreekt .
pi_38673333
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:59 schreef synthesix het volgende:

[..]

- De latpulley gaat tot 19 kg (OMFG!!)
OMFG , kan je daar niet een paar dumbells op leggen of wat schijven ofzo? 19kg pis ik naar beneden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')