Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Gewoon rustig blijven... ff kijken of niemand het heeft gezien,quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je dat doet, bij mij flikkert ie dan gelijk op mijn pecs en dan lig ik halfdood te kermen tot een of andere beer me komt helpen
Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, maar toen trainde ik nog niet zo lang. Als je 40 kg nog niet kan houden ziet het er helemaal lullig uitquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:03 schreef BertV het volgende:
[..]
Gewoon rustig blijven... ff kijken of niemand het heeft gezien,en gaan rollen terwijl je op je tanden bijt... (ik was niet van plan om het nog een keer voor te doen
)
Zelfs arnold is begonnen met 40kg, niks te schamen! Als ik mensen zie die dan zeggen dat de gewichten nog niks voorstellen zeg ik altijd dat het niks boeit, wat maakt mij het nou uit of iemand 20 of 200 duwt, als hij maar z'n best doet!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, maar toen trainde ik nog niet zo lang. Als je 40 kg nog niet kan houden ziet het er helemaal lullig uit![]()
het lijkt raar, maar ik gain veel beter als ik 's morgens ga trainenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:06 schreef McGilles het volgende:
Ik had net een heel mooi schema'tje begonnen voor benchen deze week wat 9 weken zou duren, maar nu had ik stiekem de incline bench al aardig zwaar gepakt, aardig uit balans...![]()
Deadlift en squat ging trouwens kut vandaag, sochtends trainen is maar niks, zat veel te vol en was nog veel te suf! Maandag gewoon weer vrolijk smiddags!![]()
Hier ook!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:14 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Welke vitaminepillen gebruiken jullie altijd?
Ik gebruik zelf die van de kruidvat (voor sporters), 2 pilletjes per dag + vitamine c pillen.
Daarvoor kocht ik altijd die van Solgar, ¤30 voor 60 pillenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hier ook!
Heb ze ook wel eens van De Tuinen, multicaps!
Ook vitamine C lekker bij m'n ontbijtje!!
ps: even op werk mijn eerste 'ongezonde' eten naar binnen werken van de afgelopen 3 weken......... pizza!!![]()
![]()
Kijk je kunt niet alle info uit boekjes halen, hoe langer je bezig bent hoe meer je ontdekt/uitprobeert. In het begin zul je ongetwijfeld heel snel groeien, maar op een gegeven moment gaat het steeds langzamer of stopt het zelfs.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:36 schreef LedZep het volgende:
Afwisseling ivo? Wat voor afwisseling? Benchen afwisselen met smith benchen?Dat is hetzelfde als zeggen: "oke, ik kan mezelf 10x optrekken, ik ga maar eens lat pulldowns doen".
Ik train altijd alleen en heb nog maar enkele keren een spotter gehad, hoewel ze niet nodig waren want ik deed het wel alleen. Je bent op de hoogte van mijn anti-failure campagne, dus daar hoef ik verder niks over te zeggen.
Whehehe, rollen tot ie net voor je zwans is. En dan gaan zitten en er snel overheen tillenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Yeah, als je net als BertV denkt geen spotter nodig te hebben, kun je ook de techniek gebruiken om de barbell naar je tenen te rollen...![]()
Dit is al de tweede week dat ik niet zonder pijn kan niezen.
Als ik al 's morgens train (wat ik niet prefereer). Dan zorg ik dat ik er vroeg genoeg uit ben om eerst 2 fatsoenlijke ontbijten weg te werken. En ga dan een uur na me laatstje ontbijt naar de gym toe. Dan is het nog te doen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:06 schreef McGilles het volgende:
Ik had net een heel mooi schema'tje begonnen voor benchen deze week wat 9 weken zou duren, maar nu had ik stiekem de incline bench al aardig zwaar gepakt, aardig uit balans...![]()
Deadlift en squat ging trouwens kut vandaag, sochtends trainen is maar niks, zat veel te vol en was nog veel te suf! Maandag gewoon weer vrolijk smiddags!![]()
Zijn die vitaminen zo belangrijk als je gezond eet? Ik neem 1 multivitamine voor sporters van het kruidvat, maar dat doe ik alleen omdat me dat met de paplepel is ingegoten. Vroeger was het dan een normale multivitamine. Vitamine c zal ook wel in me groene appeltje zittenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hier ook!
Heb ze ook wel eens van De Tuinen, multicaps!
Ook vitamine C lekker bij m'n ontbijtje!!
ps: even op werk mijn eerste 'ongezonde' eten naar binnen werken van de afgelopen 3 weken......... pizza!!![]()
![]()
Dat is misschien wel een idee, maar ik had echt geen zin om op mijn zaterdag ochtend om 06:00 uit mijn nest te stappen, trainen sochtends doe ik voortaan ook alleen maar uit pure noodzaak!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:23 schreef ivosnivo het volgende:
Als ik al 's morgens train (wat ik niet prefereer). Dan zorg ik dat ik er vroeg genoeg uit ben om eerst 2 fatsoenlijke ontbijten weg te werken. En ga dan een uur na me laatstje ontbijt naar de gym toe. Dan is het nog te doen.
Zo ongezond is pizza toch niet? Voor mij is eten wat uit een frituur komt not done.
Pizza valt best mee denk ik als je hard traint. Ik heb het idee met frituur, dat alles wat maar een beetje gezond is met eten dat dat meteen kapot gaat door dat loeihete frituurvet. Daarom eet ik het nooit, behalve als ik echt geen keus heb bijvoorbeeld op een festival ofzo. Dan komt pizza ook wel je neus uit na 2 a 3 dagen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een idee, maar ik had echt geen zin om op mijn zaterdag ochtend om 06:00 uit mijn nest te stappen, trainen sochtends doe ik voortaan ook alleen maar uit pure noodzaak!
Pizza was heeeeerlijk, zeker na die paar weken ALLEEN maar gezond eten! 1x per week een lekker pizzatje wegwerken ga ik zeker doen! Frituur is een stuk ongezonder dan pizza ja, denk ik!
Volgens mij heb je geen vitaminepillen nodig als je gezond en normaal eet, vooral als amateurbodybuiler (als je al extra let op voeding en rust).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:14 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Welke vitaminepillen gebruiken jullie altijd?
Ik gebruik zelf die van de kruidvat (voor sporters), 2 pilletjes per dag + vitamine c pillen.
Dus als ik niet meer vooruit ga met squatten moet ik maar in de smith gaan rotzooien?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kijk je kunt niet alle info uit boekjes halen, hoe langer je bezig bent hoe meer je ontdekt/uitprobeert. In het begin zul je ongetwijfeld heel snel groeien, maar op een gegeven moment gaat het steeds langzamer of stopt het zelfs.
Bij mij heeft het best lang geduurt voordat ik 100 kilo kon bankdrukken, 95 ging vrij simpel maar 100 leek onmogelijk. Zal ongetwijfeld puur psychisch zijn. Maar dan kun je beter een tijdje stoppen, en andere oefeningen gaan doen anders raak je alleen maar gefrustreerd dat het niet lukt.
Als je je alleen aan squaten houd (en geen smith of apparaat varianten) of alleen aan optrekken ( en geen lat puldowns) enz enz dan krijg je een behoorlijk ééntonig programma (waar je spieren nog is aan gaan wennen ook).
[..]
Whehehe, rollen tot ie net voor je zwans is. En dan gaan zitten en er snel overheen tillen
[..]
Als ik al 's morgens train (wat ik niet prefereer). Dan zorg ik dat ik er vroeg genoeg uit ben om eerst 2 fatsoenlijke ontbijten weg te werken. En ga dan een uur na me laatstje ontbijt naar de gym toe. Dan is het nog te doen.
[..]
Zijn die vitaminen zo belangrijk als je gezond eet? Ik neem 1 multivitamine voor sporters van het kruidvat, maar dat doe ik alleen omdat me dat met de paplepel is ingegoten. Vroeger was het dan een normale multivitamine. Vitamine c zal ook wel in me groene appeltje zitten![]()
Zo ongezond is pizza toch niet? Voor mij is eten wat uit een frituur komt not done.
Doe je ook over-the-top-wide-grip-shoulder-barbell-press cleans?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:20 schreef McGilles het volgende:
Ik heb me een partij spierpijn in mijn schouders! Zit nu zelf met links te muizen want daar voel ik het iets minder![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Doe je ook over-the-top-wide-grip-shoulder-barbell-press cleans?
Is je pot al leeg trouwens?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Doe je ook over-the-top-wide-grip-shoulder-barbell-press cleans?
Is je pot al leeg trouwens?
Verstandig, dan kan ie eerst nog een tijdje rijpen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:25 schreef McGilles het volgende:
[..]Ik doe nooit cleans! Ik heb maar 1 pure schouderoefening gedaan en dat is de military press, voor de rest eigenlijk niks specifieks (wel incline bench ed)
Pot heb ik pas 2x aangeraakt, eerst maak ik mijn eigen pot van 2kg even leeg en dan ga ik verder met die van jou!
50e per jaarquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Wat kost jullie gym eigenlijk per maand?
Hier is het 32 euro, als ik voor een jaar betaal 25 euro per maand!
Toen ik begon bij mijn eerste sportschool kostte het 25 gulden per maand voor onbeperkt!Dat zijn pas prijzen!
In groningen betaal ik 27,5 voor 8x per maand. In amsterdam zit ik nu bij een nieuwe en eigenlijk is het 75 euro inschrijven en 80 per maand. Maar ik heb 0 inschrijfkosten betaald en betaal 47,50 per maandquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Wat kost jullie gym eigenlijk per maand?
Hier is het 32 euro, als ik voor een jaar betaal 25 euro per maand!
Toen ik begon bij mijn eerste sportschool kostte het 25 gulden per maand voor onbeperkt!Dat zijn pas prijzen!
7,5 per maand, man dan kun je toch makkelijk een keer een proeflesje betalen als je in het weekend bij je ouders bent.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:49 schreef Jurrio het volgende:
[..]
50e per jaar![]()
maar dan moet je als student wel lid zijn van de overkoepelenende sportorganisatie, die per jaar ook nog 41e vraagt...
91/12 = 7,5e per maand![]()
Proeflesje? Daar doen ze denk ik niet aan (niet zonder begeleiding in ieder geval, kortom ze laten me dan met apparaten werkenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:55 schreef ivosnivo het volgende:
7,5 per maand, man dan kun je toch makkelijk een keer een proeflesje betalen als je in het weekend bij je ouders bent.
Nobody said life was easyquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:30 schreef Fugie het volgende:
bulletproof abs is wel leuk, maar echt oefeningen die je zo ff doet zijn het niet
3x15 met 80 kg deed ik deze week.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:15 schreef Videopac het volgende:
[..]
Het hangt er wel heel erg vanaf hoeveel setjes en hoeveel reps per set. En van het merk/type apparaat, want dat schijnt ook uit te kunnen maken.
Zelf haal ik 3 setjes van 10 met 120 kg.
Maar de hamvraag is natuurlijk: hoeveel kg krijg jij weg?![]()
![]()
![]()
Beetje zoals borsten na een bevalling. Of die van zo'n vrouw uit Verweggistan, die haar kind nog blijft zogen terwijl het de tafel van zeven al op kan zeggen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:20 schreef ivosnivo het volgende:
Ik zou die greg wel is willen zien over 30 jaar (als ie dan nog leeft). Dan zijn z'n armen nog meer verneukt lijkt me, 2 hoopjes vel aan allebei je armen
Klopt. Wel geldt dat hoe meer je erover leest hoe beter je zelf in staat bent de informatie te "filteren" en daarna zelf wat in elkaar te zetten met elementen uit allerlei verschillende methodes.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:55 schreef Fugie het volgende:
leuke documentjes hoor, maar eigelijk kan je op zoveel manieren trainen dat het moeilijk is om iets te kiezen zeg maar
* Webkim leest haar eigen geneuzel nog eens terug en is spontaan back in standje lurk.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:47 schreef Webkim het volgende:
[..]
Beetje zoals borsten na een bevalling. Of die van zo'n vrouw uit Verweggistan, die haar kind nog blijft zogen terwijl het de tafel van zeven al op kan zeggen.![]()
Waarom denk je dat er ineens niks meer gepost wordt? Half-topiclezend manvolk staat in de *fapfapfap* standquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:47 schreef Webkim het volgende:
[..]
* Webkim leest haar eigen geneuzel nog eens terug en is spontaan back in standje lurk.![]()
beetje moeilijk uit te leggen, maar het ziet er zo uit:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:57 schreef LedZep het volgende:
Back to business: Fugie, over welk apparaatje heb je het precies? Ik zou die janda situps ook wel op een fatsoenlijke manier willen doen maar heb nog niet echt iets gevonden.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:16 schreef Fugie het volgende:
btw mijn schema aangepast, ik zat vrijdag zo ruim in me tijd dat ik nog ben gaan squatten. Doe ik dus 2x per week nuEn aangezien ik op dinsdag en donderdag ook in de sportschool ben (voornamelijk wat hardlopen etc) zal ik zo nu en dan nog wel wat oefeningen extra doen (bicep en borst
![]()
![]()
![]()
).
muahquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet, wij zijn allen ecto's met weinig aanleg en een fucked up metabolisme. Vandaar![]()
Ik weet niet of je in west brabant veel van die lui hebt, in amsterdam wel. Tis wel een beetje zo dat als je in een dure sportschool traint er wel een ander slag volk rondloopt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:44 schreef MegaMarc het volgende:
ik train bij fitness first. betaal mezelf scheel 67 eu per maand. als ik er een jaarcontractje van maak is het 57.
nu is er hier een fitness overgenomen en de nieuwe eigenaar is aan het stunten met 15,95 per maand onbeperkt fitnessen. zonder groepslessen, maar dat boeit niet.
iemand ervaring met budget fitness zalen? lijkt me dat daar een hoog gehalte bellende slippendragers rondloopt, wat me een beetje sceptisch maakt.
ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn
Vandaar mijn voorkeur voor afwisselingquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:55 schreef Fugie het volgende:
leuke documentjes hoor, maar eigelijk kan je op zoveel manieren trainen dat het moeilijk is om iets te kiezen zeg maar
Dat heb ik dus ook in me sportschooltje in groningen. Daarom doe ik hem nu met 1 been, want ik vind het wat aso (vooral als het druk is) om alle schijven te gaan gebruiken.quote:Op zondag 28 mei 2006 10:45 schreef McGilles het volgende:
Over die legpress, ik had in m'n oude gym iemand die de vertical versie deed met +/- 350kg!Dat was pas een prestatie, hij haalde de hele gym leeg qua gewichten
Ik nietquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet, wij zijn allen ecto's met weinig aanleg en een fucked up metabolisme. Vandaar![]()
Het zal best wel nut hebben. In me sportschool waar ik nu train hebben ze het ook, maar het is verre van ideaal.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:46 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ik niet![]()
Maarum, hebben die technogym apparaten echt geen nut.
Want ik heb me net aangemeld bij een sportschool, en ze hebben allemaal technogym-apparaten, en nog wel een barbell en een dumbell rek, maar ik heb die barbell nog nooit gebruikt zien worden, en de dumbells alleen voor dumbell curl..
En ze zijn ook behoorlijk terughoudend met mij (15 jaar), ik mag niet tot failure gaan, en dan moet ik al op 12 reps zitten, en zijn maken gewoon zon fucking schema voor mij, waar ik me aan moet houden.
En ik denk dat oefeningen met losse gewichten er niet in zitten.
Ik heb overigens toen ze vroegen welke spieren ik wou trainen gezegd, de grote spiergroepen, benen, borst, schouders, rug. Klopt dat een beetje, en zijn die spiergroepen goed om te trainen als je vet wil verliesen? (stond in bffm, dat je grote spiergroepen moet trainen).
Maja, nu krijg ik waarschijnlijk iets van:
Low row, Incline chest press, pectorals, leg press, leg curl....
moe je ff in tilburg komen studerenquote:Op zondag 28 mei 2006 12:22 schreef Tommy__ het volgende:
hoe kan dat nou dat je in sommige sportscholen 12X zoveel betaald dan in een andere?? 't is gewoon schandalig, ik wil ook 10 euro per maand betalen!![]()
Machines zuigen. Misschien dat je eens een intelligent verhaaltje moet gaan vertellen over synergisten, het belang van stabilisatie, blessuregevoeligheid van machines door de gedwongen bewegingsbaan en het feit dat, zoals ze zelf al zeggen, vooral de grote spiergroepen getraind moeten worden wat neerkomt op het feit dat losse barbells superieur zijn ten opzichte van apparaten gezien de bovenstaande principes betrekking hebben op het trainen met barbells en dus veiliger, beter en voordeliger zijn. Daarnaast is het zaak om te squatten, overhead pressen, benchen, bent rowen en chinnen omdat deze oefeningen superieur zijn door hun maximale aanspreking van spiervezels en het centraal zenuwstelsel dermate belasten dat het lichaam energie in spieropbouw gaat steken (noodzakelijk ivm hoge load). Zeg ook dat leeftijd geen rol speelt, een goede uitvoering echter wel en dat als ZIJ ook maar enig verstand van trainen zouden hebben dat zouden begrijpen en jou de goede techniek konden aanleren. Refereer met bronnen als dutchbodybuilding, waar de grootste club krachtsporters van Nederland zit, met de meeste ervaring en kennis.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:46 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ik niet![]()
Maarum, hebben die technogym apparaten echt geen nut.
Want ik heb me net aangemeld bij een sportschool, en ze hebben allemaal technogym-apparaten, en nog wel een barbell en een dumbell rek, maar ik heb die barbell nog nooit gebruikt zien worden, en de dumbells alleen voor dumbell curl..
En ze zijn ook behoorlijk terughoudend met mij (15 jaar), ik mag niet tot failure gaan, en dan moet ik al op 12 reps zitten, en zijn maken gewoon zon fucking schema voor mij, waar ik me aan moet houden.
En ik denk dat oefeningen met losse gewichten er niet in zitten.
Ik heb overigens toen ze vroegen welke spieren ik wou trainen gezegd, de grote spiergroepen, benen, borst, schouders, rug. Klopt dat een beetje, en zijn die spiergroepen goed om te trainen als je vet wil verliesen? (stond in bffm, dat je grote spiergroepen moet trainen).
Maja, nu krijg ik waarschijnlijk iets van:
Low row, Incline chest press, pectorals, leg press, leg curl....
Studenten kunnen altijd voordelig sporten. Ik kan niet wachtenquote:Op zondag 28 mei 2006 12:22 schreef Tommy__ het volgende:
hoe kan dat nou dat je in sommige sportscholen 12X zoveel betaald dan in een andere?? 't is gewoon schandalig, ik wil ook 10 euro per maand betalen!![]()
Nou dat ligt er ook nog maar net aan in welke stad je gaat studeren! Wat ik heb gehoord van een vriend, is Utrecht echt niet super hoor. Geen goede faciliteiten en knetterduur.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Studenten kunnen altijd voordelig sporten. Ik kan niet wachten![]()
In dat ding waar ik nu train krijg je een bandje en als je die voor deuren houd gaan die open (best handig). Ook voor je kluisje, en je kunt je eigen vorderingen bijhouden in de computer zodat die lui kunnen zien hoe snel je vooruit gaat (maak ik geen gebruik van). Als je allemaal van dat soort ongein in je sportschool hebt, dient dat zich terug te verdienen via het abo geld. Zelfde met super de luxe technogym apparatuur, of oudere en daarom zeker niet slechtere andere toestellen. En de lokatie, etc etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:22 schreef Tommy__ het volgende:
Ik ga altijd pas tegen 9 uur a half 10 sporten...omdat het overdag altijd zo pokkedruk is. En ik 's avonds een aantal mensen ken (overdag sporten er alleen mensen die ik niet ken), soms handig voor spotter enzo.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:31 schreef ivosnivo het volgende:
Als je al die dingen die ledzep naar ze toe spuwt staan ze vast met een mond vol tanden.
[..]
In dat ding waar ik nu train krijg je een bandje en als je die voor deuren houd gaan die open (best handig). Ook voor je kluisje, en je kunt je eigen vorderingen bijhouden in de computer zodat die lui kunnen zien hoe snel je vooruit gaat (maak ik geen gebruik van). Als je allemaal van dat soort ongein in je sportschool hebt, dient dat zich terug te verdienen via het abo geld. Zelfde met super de luxe technogym apparatuur, of oudere en daarom zeker niet slechtere andere toestellen. En de lokatie, etc etc.
Morgen kom ik om 21.30 uit me avonddienst en daarna ga ik lekker sporten, voor het eerst in me leven zo laat
maar ik wil nuuhuuuquote:Op zondag 28 mei 2006 14:14 schreef ivosnivo het volgende:
Ellende? Lekker 3 maanden genieten van het mooie (??????) weer. En daarna als een gek naar die sportschool spiers kweken.
Ik begon met een lege stang (om de techniek te lerenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zelfs arnold is begonnen met 40kg, niks te schamen! Als ik mensen zie die dan zeggen dat de gewichten nog niks voorstellen zeg ik altijd dat het niks boeit, wat maakt mij het nou uit of iemand 20 of 200 duwt, als hij maar z'n best doet!
Misschien dat minderen met bier ook wil helpenquote:Op zondag 28 mei 2006 14:19 schreef synthesix het volgende:
[..]
maar ik wil nuuhuuu![]()
Bovendien wil ik van die dikke bierpens af voor de zomer, en dan kan een beetje zwaar trainen geen kwaad lijkt me![]()
lol, nouja t komt niet echt door de bier hoor...quote:Op zondag 28 mei 2006 14:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien dat minderen met bier ook wil helpen![]()
Waarom zou je als vrouw zo'n droge six pack willen hebben? Ga je mee doen aan fitness wedstrijden oid?quote:Op zondag 28 mei 2006 16:56 schreef Webkim het volgende:
Ik wil graag even iets rectificeren![]()
Ik dacht al een aardig stukje op weg te zijn met mijn Brickgirl Buik. Op haar 29 maart had ik mezelf ingeschat. Nou bén ik ook inderdaad een heel stuk sterker & strakker geworden in dat gebied, maar mijn beginnende bovenste twee blokjes laten zich nog niet op foto vangen (net geprobeerd). In het ecchie zijn ze al wel licht te zien, dus ik ga stug door! Buikspiertraining is lekker.
Toch stug dat Brickgirl die spieren onder zo'n laag vet verstopt had zitten. Daar heb ik op zich niet heul veul meer van op m'n buik. Dus kom op blokjes![]()
De meeste vrouwen die ik ken sporten totaal niet fanatiek. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Bang voor zweet enzo, of haar wat door de war kan raken.quote:
[waarom is er geen vrouwensporttopic dat zo goed loopt?]
Bij mij ook op de gym, de meeste vrouwen wegen 2x mij en doen 1/10 van mijn gewichten...quote:Op zondag 28 mei 2006 17:12 schreef ivosnivo het volgende:
De meeste vrouwen die ik ken sporten totaal niet fanatiek. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Bang voor zweet enzo, of haar wat door de war kan raken.
2 opties:quote:Op zondag 28 mei 2006 14:01 schreef synthesix het volgende:
Nou ik ben geweest hoor..
Ik zal even me schema geven:
Vertical traction: trekken
3 sets, 8 reps, 30kg
Chest incline: met brede grip
3 sets, 8 reps, 20 kg
Low Row: pull
3 sets, 8 reps, 30-30-35 kg
Pectoral: adducties
3 sets, 8 reps, 22,5 kg
dumbell curl staand
3 sets, 8 reps, 10 kg
french press
3 sets, 8 reps, 8 kg
leg press
3 sets, 8 reps, 50-50-60 kg
leg extension
3 sets, 8 reps, 15-15-17,5 kg
leg curl
3 sets, 8 reps, 25-25-30 kg
En dan heb ik al flink moeten trekken om dit te krijgen, de standaard dingen waren allemaal +/- 10 kg lager, maar het kutte is, dat ze mn moeder gaan bellen, dat de instructeur die dit opgesteld heeft, zich niet verantwoordelijk houd. Tering hé.. Mijn moeder gaat dat nooit goed vinden, ze had nog wel speciaal gezegd, dat ze op mij moesten letten, dat ik niet te zwaar ging enzo. blablalba (:X).
echt klote, maar ze zeggen dus dat het niet goed is, want me botten zijn niet sterk genoeg voor mijn spieren, doordat er nog zachte groeischijven in zitten, en dan trekt mijn bot krom ofzo...
En nog gayer is, dat ik over 3 maanden, als ik 16 ben, vrijwel alles mag, maar nu die 3 maandjes niet
Maarja, als ik mee ga, met wat hun voorstellen, heb ik praktisch niks te doen de komende 3 maanden, want het is allemaal zo licht, dat het echt nooit microtrauma zal veroorzaken :S
ellende, ellende..
Heeft die pin quarter squat nog enig nut?quote:Op zondag 28 mei 2006 17:32 schreef LedZep het volgende:
Zo net 2,5 uur getraind(nah ja veel geouwehoert) met wat noemenswaardige zaakjes:
Allereerst, 20x 62,5kg squat (onder parallel, niet full)
Ging goed.
Maar toen:
5x180kg pin quarter squat (pins van power rack op een quarter squat positie zetten, eronder kruipen en dan omhoog)![]()
Het voelt über om eens zoveel gewicht op je traps te hebben liggen. Daarna nog wat rack pulls (deads van kniehoogte) met 120kg geprobeerd, maar mijn onderrug was al wasted.
De rest van de training bestond eigenlijk alleen uit wat olympic lifts met laag gewicht, en biceps/ triceps staggered sets (om en om), maar na die pin quarter squat was mijn training al geslaagd
Niet speciaal voor bodybuilders, dwz je krijgt er geen grote benen van.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Heeft die pin quarter squat nog enig nut?![]()
Nee, maar een beetje zichtbare buikspieren vind ik mooi. Zoals dit:quote:Op zondag 28 mei 2006 17:12 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Waarom zou je als vrouw zo'n droge six pack willen hebben? Ga je mee doen aan fitness wedstrijden oid?
[..]
De meeste vrouwen die ik ken sporten totaal niet fanatiek. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Bang voor zweet enzo, of haar wat door de war kan raken.
Ik zweet ook best snel, vooral tijdens conditietraining.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:34 schreef Webkim het volgende:
[..]
Nee, maar een beetje zichtbare buikspieren vind ik mooi. Zoals dit:
[afbeelding] [afbeelding]
Zo'n écht wasbord hoef ik niet. Da's uit de tijd.
Bang voor zweet?Ik hoef maar een vinger op te tillen en ik zweet al. Na een uur Spinning kan je me uitwringen en er de hele Wieringermeerpolder weer mee onder zetten.
Sowieso wil ik de discussie wel eens aan hoever je als vrouw kan gaan met trainen. Bodybuildsters vind ik helemaal niet mooi. Een goed afgetraind strak lichaam wel. Maar ook daar verschillen de meningen over natuurlijk. Want afgetraind is exit rondingen.
Klopt ja, veel vrouwen zijn bang "gespierd" te worden als ze er een paar kilo'tjes meer op leggen! Wel grappig om te zien, veel vrouwen trainen licht omdat ze er bang voor zijn, sommige mannen doen er alles voor en nog blijft echte spiergroei uitquote:Op zondag 28 mei 2006 18:36 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zweet ook best snel, vooral tijdens conditietraining.
Afijn, ik denk niet dat mannen in het bijzonder verder of zwaarder kunnen gaan met trainen. Alleen weigeren 9 v/d 10 vrouwen vaak gewoon acceptabele gewichten te gebruiken om "niet gespierd te worden"
Meldtquote:Op zondag 28 mei 2006 18:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt ja, veel vrouwen zijn bang "gespierd" te worden als ze er een paar kilo'tjes meer op leggen! Wel grappig om te zien, veel vrouwen trainen licht omdat ze er bang voor zijn, sommige mannen doen er alles voor en nog blijft echte spiergroei uit
Ik kweek snél spieren voor een vrouw. Hoef amper wat te doen om duidelijk zichtbare biceps te krijgen bijvoorbeeld. Wat niet betekent dat ik daar ook sterk ben, het tekent bij mij gewoon vrij vlot. En daar moet ik dus weer mee oppassen, want ook ik ben Zo'n Vrouw Die Niet Té Wil. Een vrouw moet wel een beetje vrouwelijk blijven hoor.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt ja, veel vrouwen zijn bang "gespierd" te worden als ze er een paar kilo'tjes meer op leggen! Wel grappig om te zien, veel vrouwen trainen licht omdat ze er bang voor zijn, sommige mannen doen er alles voor en nog blijft echte spiergroei uit
Wow thanksquote:Op zondag 28 mei 2006 18:45 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik kweek snél spieren voor een vrouw. Hoef amper wat te doen om duidelijk zichtbare biceps te krijgen bijvoorbeeld. Wat niet betekent dat ik daar ook sterk ben, het tekent bij mij gewoon vrij vlot. En daar moet ik dus weer mee oppassen, want ook ik ben Zo'n Vrouw Die Niet Té Wil. Een vrouw moet wel een beetje vrouwelijk blijven hoor.
Oh, btw, kennen jullie deze al?
Misschien is afstappen van je 20 reps, dat zijn er best veel denk ik?quote:
Staat bekend als de beste massabouwer die je maar kan doen, dus die blijft er in. En ik doe alleen 1 setje van 20 voor squats natuurlijk, de rest blijft redelijk laag.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien is afstappen van je 20 reps, dat zijn er best veel denk ik?
Ik dacht dat je telkens 3 x 20 deed. Dus dan doe je 1 squat set en dan ga je verder met de volgende oefening?quote:Op zondag 28 mei 2006 18:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Staat bekend als de beste massabouwer die je maar kan doen, dus die blijft er in. En ik doe alleen 1 setje van 20 voor squats natuurlijk, de rest blijft redelijk laag.
Je squat ook veel te weinig in de week ledzep! Hiermee red je het nietquote:Op zondag 28 mei 2006 18:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Staat bekend als de beste massabouwer die je maar kan doen, dus die blijft er in. En ik doe alleen 1 setje van 20 voor squats natuurlijk, de rest blijft redelijk laag.
Jep. Wel even 2 lichte opwarmsetjes maar in wezen maar 1 noemenswaardige set.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je telkens 3 x 20 deed. Dus dan doe je 1 squat set en dan ga je verder met de volgende oefening?
Na 1 setje van 20 reps ben ik al wastedquote:Op zondag 28 mei 2006 18:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je squat ook veel te weinig in de week ledzep! Hiermee red je het niet
Mietje!! Trainen zul je! In het verleden heb ik wel eens 10 setjes van 8 gemaakt met max weights en daarna ging ik vrolijk verder!!quote:
Ik wil jou wel eens 20 reps met 75% van je 1RM zien skwattenquote:Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mietje!! Trainen zul je! In het verleden heb ik wel eens 10 setjes van 8 gemaakt met max weights en daarna ging ik vrolijk verder!!![]()
![]()
Ik zou het aankomende keer een keer doen en dan vertel ik je mijn bevindingenquote:Op zondag 28 mei 2006 19:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens 20 reps met 75% van je 1RM zien skwatten
Kijk het gaat er natuurlijk om dat je in 1 setje jezelf zo doodsquat dat je daarna kotsend op de vloer ligt. Alleen zit ik nog maar in week 2 van het schema dus het valt nu nog mee.
IK BEN STUDENTquote:Op zondag 28 mei 2006 12:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Studenten kunnen altijd voordelig sporten. Ik kan niet wachten![]()
Nee, want ik bouw op van 50 kg naar 95 kg in 6 weken. Het doel is namelijk op in week 6 20 reps te doen met je 5RM gewicht (wat bij mij 95kg is). Ik zit dus nog in de lichte fase, schat dat het vanaf volgende week zondag aanpoten wordt.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:24 schreef McGilles het volgende:
Trouwens, jij deed toch in de 60kg met je 20-rep progje? Dan zou je 1rm tussen de 80 en de 90 liggen?
In principe is het niet al te moeilijk nee, al moet je wel op constante basis diep gaan bij cardio etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:24 schreef synthesix het volgende:
Om even terug te komen op zware gewichten bij vrouwen.
Opzich is het niet zo'n probleem om spieren te verliezen toch? Ik bedoel als je jezelf te gespierd vindt, kun je ze toch wel relatief gemakkelijk opbranden, als je gewoon laag in eiwitten gaat zitten enzo.
Ja. Alleen kan ik niet selecteren wáár ik ze opbrand hè. En die in mijn benen heb ik broodnodig.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:24 schreef synthesix het volgende:
Om even terug te komen op zware gewichten bij vrouwen.
Opzich is het niet zo'n probleem om spieren te verliezen toch? Ik bedoel als je jezelf te gespierd vindt, kun je ze toch wel relatief gemakkelijk opbranden, als je gewoon laag in eiwitten gaat zitten enzo.
zeggen ze er ook nog bij dat je alleen die gewichten mag pakken???????????????quote:Op zondag 28 mei 2006 14:01 schreef synthesix het volgende:
Nou ik ben geweest hoor..
Ik zal even me schema geven:
Vertical traction: trekken
3 sets, 8 reps, 30kg
Chest incline: met brede grip
3 sets, 8 reps, 20 kg
Low Row: pull
3 sets, 8 reps, 30-30-35 kg
Pectoral: adducties
3 sets, 8 reps, 22,5 kg
dumbell curl staand
3 sets, 8 reps, 10 kg
french press
3 sets, 8 reps, 8 kg
leg press
3 sets, 8 reps, 50-50-60 kg
leg extension
3 sets, 8 reps, 15-15-17,5 kg
leg curl
3 sets, 8 reps, 25-25-30 kg
En dan heb ik al flink moeten trekken om dit te krijgen, de standaard dingen waren allemaal +/- 10 kg lager, maar het kutte is, dat ze mn moeder gaan bellen, dat de instructeur die dit opgesteld heeft, zich niet verantwoordelijk houd. Tering hé.. Mijn moeder gaat dat nooit goed vinden, ze had nog wel speciaal gezegd, dat ze op mij moesten letten, dat ik niet te zwaar ging enzo. blablalba (:X).
echt klote, maar ze zeggen dus dat het niet goed is, want me botten zijn niet sterk genoeg voor mijn spieren, doordat er nog zachte groeischijven in zitten, en dan trekt mijn bot krom ofzo...
En nog gayer is, dat ik over 3 maanden, als ik 16 ben, vrijwel alles mag, maar nu die 3 maandjes niet
Maarja, als ik mee ga, met wat hun voorstellen, heb ik praktisch niks te doen de komende 3 maanden, want het is allemaal zo licht, dat het echt nooit microtrauma zal veroorzaken :S
ellende, ellende..
"Ik wil niet super gespierd worden ofzo, meer beachboy"quote:Op zondag 28 mei 2006 19:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ja. Alleen kan ik niet selecteren wáár ik ze opbrand hè. En die in mijn benen heb ik broodnodig.
Als je jezelf te gespierd vindtDeed het pijn dat neer te typen?
![]()
De gewichten die ik hier langs zie komen zijn trouwens behoorlijk. Jullie lopen met meer te zwiepen en zwaaien dan ik wéég.
Ach man.... Met je... Met je... Met je striae-fetishquote:Op zondag 28 mei 2006 19:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Ik wil niet super gespierd worden ofzo, meer beachboy"![]()
![]()
![]()
Ach, ik ben jong, ik kan niet obsessief genoeg zijn wat dat betreft.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:33 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ach man.... Met je... Met je... Met je striae-fetish![]()
die laatste foto's lijken wel van een kerelquote:Op zondag 28 mei 2006 16:56 schreef Webkim het volgende:
Ik wil graag even iets rectificeren![]()
Ik dacht al een aardig stukje op weg te zijn met mijn Brickgirl Buik. Op haar 29 maart had ik mezelf ingeschat. Nou bén ik ook inderdaad een heel stuk sterker & strakker geworden in dat gebied, maar mijn beginnende bovenste twee blokjes laten zich nog niet op foto vangen (net geprobeerd). In het ecchie zijn ze al wel licht te zien, dus ik ga stug door! Buikspiertraining is lekker.
Toch stug dat Brickgirl die spieren onder zo'n laag vet verstopt had zitten. Daar heb ik op zich niet heul veul meer van op m'n buik. Dus kom op blokjes![]()
[waarom is er geen vrouwensporttopic dat zo goed loopt?]
Haha, weet je waar die uitkomen? Uit de Google search "woman abs". Staat vol met van die TellSell AbShaper wijven.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:35 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
die laatste foto's lijken wel van een kerel![]()
![]()
wij zijn gewoon lieve ecto adrenaline junkietjesquote:Op zondag 28 mei 2006 18:34 schreef Webkim het volgende:
[..]
Sowieso wil ik de discussie wel eens aan hoever je als vrouw kan gaan met trainen. Bodybuildsters vind ik helemaal niet mooi. Een goed afgetraind strak lichaam wel. Maar ook daar verschillen de meningen over natuurlijk. Want afgetraind is exit rondingen.
een ZVDNTW dus?quote:Op zondag 28 mei 2006 18:45 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik kweek snél spieren voor een vrouw. Hoef amper wat te doen om duidelijk zichtbare biceps te krijgen bijvoorbeeld. Wat niet betekent dat ik daar ook sterk ben, het tekent bij mij gewoon vrij vlot. En daar moet ik dus weer mee oppassen, want ook ik ben Zo'n Vrouw Die Niet Té Wil. Een vrouw moet wel een beetje vrouwelijk blijven hoor.
Precies.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
da's de bedoelingquote:Op zondag 28 mei 2006 19:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ja. Alleen kan ik niet selecteren wáár ik ze opbrand hè. En die in mijn benen heb ik broodnodig.
![]()
De gewichten die ik hier langs zie komen zijn trouwens behoorlijk. Jullie lopen met meer te zwiepen en zwaaien dan ik wéég.
Naja, het probleem is, dat m'n zo overbezorgd is, dat ze speciaal gingen vragen of ze goed erop wouden letten dat ik me niet overtrain ofzo..quote:Op zondag 28 mei 2006 19:31 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
zeggen ze er ook nog bij dat je alleen die gewichten mag pakken???????????????
![]()
![]()
![]()
![]()
volg toch gewoon een zelf opgesteld schemawat kunnen ze doen
![]()
Ganz geil! Ik was zelf ook al op zoek naar zoiets. Er zijn wel squat-tshirts maar die moet je vaak uit Amerika halen, zoals ook deze volgens mij. Mss dat ik eens langs zo'n t-shirt-opdruk-winkel ga kijken of ze eens een squatpoem + pic voor me op een t-shirt kunnen zettenquote:Op zondag 28 mei 2006 20:03 schreef Webkim het volgende:
LedZep!!!!
Ik heb HET utlieme shirt voor je gevonden:
[afbeelding]
Hiero
Bij mij net zo...als ik aan het deadliften ben, heb ik na een tijdje een heel groepje druppels op de grond geproduceerd en mijn shirt is zeiknatquote:Op zondag 28 mei 2006 18:34 schreef Webkim het volgende:
Bang voor zweet?Ik hoef maar een vinger op te tillen en ik zweet al. Na een uur Spinning kan je me uitwringen en er de hele Wieringermeerpolder weer mee onder zetten.
Je kunt ook op www.shirtshop.nl kijken, en dan op de banner "Designer Module" klikken, hier kan je je eigen shirt samenstellen! Met als het goed is ook eigen afbeeldingen! Dus je kan je eigen hardcore squatshirt maken!quote:Op zondag 28 mei 2006 20:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ganz geil! Ik was zelf ook al op zoek naar zoiets. Er zijn wel squat-tshirts maar die moet je vaak uit Amerika halen, zoals ook deze volgens mij. Mss dat ik eens langs zo'n t-shirt-opdruk-winkel ga kijken of ze eens een squatpoem + pic voor me op een t-shirt kunnen zetten![]()
Als je boven je eigen gewicht komt is het helemaal feestquote:Op zondag 28 mei 2006 19:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
![]()
I'm not fatt!!!!!!!!!!!! Echt man, in het echie heb ik echt wel blokjes. Ik zal het over een paar weken is vast proberen te leggen op een fotoquote:Op zondag 28 mei 2006 19:42 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
wij zijn gewoon lieve ecto adrenaline junkietjes(buiten beer ivo en paar andere dikkertjes
- grapje)
Dat had ik eerst ook, doen ik eens via www.dutchbodybuilding.com naar een subforum ging (dat werkte wel) kon ik de eerstvolgende keer ook weer gewoon via forum.dutchbo.... de site bereikenquote:Op maandag 29 mei 2006 04:59 schreef BushRanger het volgende:
Ik kan sinds de verhuizing van de server niet meer op DBB. Iemand nog meer dit probleem?
Ik wil je feestje niet verknallen, maar misschien hebben ze wel gelijk. Ik zie vaak genoeg van die nieuwelingen in de sportschool die zo zwaar mogelijk beginnen, de uitvoering lijkt nergens op, maar he, ze hebben wel ff 40 kilo erop liggenquote:Op zondag 28 mei 2006 20:04 schreef synthesix het volgende:
[..]
Naja, het probleem is, dat m'n zo overbezorgd is, dat ze speciaal gingen vragen of ze goed erop wouden letten dat ik me niet overtrain ofzo..
En nu gaan ze haar speciaal zeggen dat ze hun handen er vanaf halen, en niet verantwoordelijk zijn![]()
Yeah, maandag beendag... druk op de sportschool, maar de beenoefeningen staan onbenut...quote:
Ja maar ik voel er nu echt geen fuck van eigenlijk, ik moet 3x8 reps doen, met 30 sec pauze, maar eigenlijk zou ik gelijk door kunnen. En nu doe ik dan ipv 20 kg, 30 kg, en hij zou in principe nog wel 10 kg hoger kunnen denk ik. Bovendien heb ik tot een half jaar terug al 3 jaar lang 1 keer in de week gefitnessd.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:49 schreef BertV het volgende:
Ik denk dat de opdracht voor instructeurs is om die nieuwelingen op de sportschool te houden. Te zwaar = blessures = weg nieuweling.
Nog erger zijn nieuwelingen die zo weinig gewicht gebruiken dat ze eerder RSI oplopen, al dan niet aan de kaken.
God allejezus, net voor het eerst gesquat als afsluiting van m'n trainingquote:Op maandag 29 mei 2006 13:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Yeah, maandag beendag... druk op de sportschool, maar de beenoefeningen staan onbenut...
Helaas werkt niet, ik kom er niet op...quote:Op maandag 29 mei 2006 08:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook, doen ik eens via www.dutchbodybuilding.com naar een subforum ging (dat werkte wel) kon ik de eerstvolgende keer ook weer gewoon via forum.dutchbo.... de site bereiken
Konings kwark (ik haal het bij de poiesz maar die is alleen in het noorden) voor 0,55 cent per bak is bij veel supermarkten te krijgen.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef synthesix het volgende:
Waar halen jullie je kwark eigenlijk. M'n ma had een bakje gekocht, maar het is 1 euro voor een bakje. Nogal duur om daar elke dag twee bakjes van leeg te vreten...
Aldi zijn ze geloof ik 49 cent per bakjequote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef synthesix het volgende:
Waar halen jullie je kwark eigenlijk. M'n ma had een bakje gekocht, maar het is 1 euro voor een bakje. Nogal duur om daar elke dag twee bakjes van leeg te vreten...
De goedkope magere konings kwark is maar 50 cent per bakje (en zo smaakt het ookquote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef synthesix het volgende:
Kwark eet je niet voor de calorieën.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:40 schreef synthesix het volgende:
Naja, van een bakje s'ochtends á 250 calorieën kan ik niet leven hoor..
quote:Op maandag 29 mei 2006 18:40 schreef synthesix het volgende:
Naja, van een bakje s'ochtends á 250 calorieën kan ik niet leven hoor..
Konings kwark bij de Jumbo, 49cent ofquote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef synthesix het volgende:
Ben vandaag dus even langs geweest, het trainen zou wel gaan, alleen was de expert er niet. Dus morgen even terug en dan eens kijken wat er mogelijk is.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:58 schreef LedZep het volgende:
[..]
2. Trainen lijkt mij geen probleem
3. Vreten en trainen
1 weet ik niet, geen idee in hoeverre je rug nog belast kan worden. Dat zal je dus aan een expert moeten vragen.
Laatste max poging kwam op 110kg parallel, zal nu al iets hoger liggen dus ik weet het niet zeker. Afijn over ruim 5 weken hoor je van me waar het op uitkomt. Hoop op minstens 125 iig. Voor minder doe ik het niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:17 schreef Sloper het volgende:
Ledzep, hoeveel kg kan jij squatten?
Ik heb vanmiddag voor het eerst gesquat met uiteindelijk 80kg, en ik kan nu nauwelijks meer lopen...![]()
Dat jij een shredded beast bent weten we allang heurquote:Op maandag 29 mei 2006 20:45 schreef McGilles het volgende:
Als ik 5 setjes van 100kg maak met squat voel ik erna noch de dag erna er iets van!![]()
Hee hee, zit me niet belachelijk te maken hierquote:Op maandag 29 mei 2006 20:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat jij een shredded beast bent weten we allang heur![]()
Fullsquat spreekt simpelweg meer spiervezels aan, vooral gluteus (squatass) en hamstrings worden extra belast. En je knieën worden er sterker van.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:51 schreef Sloper het volgende:
Ledzep:
Het zal vast al een keer ter sprake zijn gekomen, maar wat is het verschil tussen een full squat een parralel en front squad? Ik kan het op exrx neit helemaal vinden...
True. Op z'n zachtst gezegd niet mijn favoriete hams-oefening (goodmornings vind ik ook al niet fijn). Probeer ook eens pullthroughs: http://asp.elitefts.com/qa/default.asp?qid=33909&tid=51quote:Op maandag 29 mei 2006 21:32 schreef Fugie het volgende:
squatten ging wel lekker, rdl zijn wel lastig
Wat ben je eigenlijk voor zwakkelingquote:Op maandag 29 mei 2006 21:54 schreef Fugie het volgende:
squatten ging wel ok omdat ik een x niet te lui was om diep te gaan
ben van nature nogal lui dus als ik dna in een slechte bui ben ga ik niet eens hard lopen squattenIk weet dat het niet goed is maja
Zelfs als ik niet diep ga heb ik al 2 dagen spierpijn
Denk dat ik morgen ook niet meer op de wc kan zittne, maar dat zien we dan wel
met parallel, bedoel je dan de beentje laten zakken tot ze horizontaal zijn?quote:Op maandag 29 mei 2006 20:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Laatste max poging kwam op 110kg parallel, zal nu al iets hoger liggen dus ik weet het niet zeker. Afijn over ruim 5 weken hoor je van me waar het op uitkomt. Hoop op minstens 125 iig. Voor minder doe ik het niet.
Jep, maar mooiste is nog net even iets verder gaanquote:Op maandag 29 mei 2006 22:09 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
met parallel, bedoel je dan de beentje laten zakken tot ze horizontaal zijn?
Tot de plooi tussen je BOVENKANT van je bovenbeen en je bovenlichaam 90 graden is.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:09 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
met parallel, bedoel je dan de beentje laten zakken tot ze horizontaal zijn?
Incl. Morgen 20x65 btw, ik vind het echt super vlotjes gaan.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:09 schreef Fugie het volgende:
[..]
die 20x 60, is dat inc of exc olympische bar ?
ja ik doe full squats...quote:Op maandag 29 mei 2006 22:20 schreef frenkck het volgende:
[..]
Jep, maar mooiste is nog net even iets verder gaan.
Fullsquat alleen is in principe voldoende, maar je zou kunnen proberen ultra wide sumo squats tot parallel erbij te doen (opbouwen wat wijdte betreft), is goed voor je ad- en abductoren.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja ik doe full squats...
Maar heeft 't nut om die parallel squats nog naast fulls squats te doen? doe nou van de 3 x in de week trainen 1 x zware full squats, en op andere dag een lichtere full squats. Lijkt me dan overbodig om nog een squat erbij te doen?
ik zal 't eens proberen, volgens mij is dat alleen wel een gegarandeerde spierpijn-kweker de eerste paar keer dat je dat doetquote:Op maandag 29 mei 2006 22:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Fullsquat alleen is in principe voldoende, maar je zou kunnen proberen ultra wide sumo squats tot parallel erbij te doen (opbouwen wat wijdte betreft), is goed voor je ad- en abductoren.
Dat hoeft dan niet super zwaar te gaan, gewoon een medium intensity, dan kan je nog 1x zware fullsquats en 1x lichte fullsquats erbij doen.
Aldi vind ik het lekkerste, zit ook nog de meeste eiwitten in volgens mij.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef synthesix het volgende:
Whehehe nee dat was ik niet. Me kop staat wel ergens op een foto een paar topics terug.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:40 schreef J-Will het volgende:
ik zag laatst in Geldrop een kerel in het ziekenhuis en die had net zo'n shirt aan als jij op die foto. En ook armen om bang van te worden. Ik denk: verrek, das die van het forumMaar aangezien je in A'dam woont zal dat wel niet
Een kussen + handoek,quote:Op maandag 29 mei 2006 23:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Aldi vind ik het lekkerste, zit ook nog de meeste eiwitten in volgens mij.
Ik heb met squaten de bar altijd vet hoog liggen, anders krijg ik overal boven me borst last van. Ik gebruik een soort van kussen wat je om de bar kunt rollen met me handdoek er overheen.
Net borst, kuiten en buik getraind. Vet lekker dat die sportschool zo lang open is
Ik hou niet zo van hardcore, doe mij maar metalquote:Op maandag 29 mei 2006 23:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een kussen + handoek,Ivo, dat is toch niet hardcore
![]()
![]()
Snivo neeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 29 mei 2006 23:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Aldi vind ik het lekkerste, zit ook nog de meeste eiwitten in volgens mij.
Ik heb met squaten de bar altijd vet hoog liggen, anders krijg ik overal boven me borst last van. Ik gebruik een soort van kussen wat je om de bar kunt rollen met me handdoek er overheen.
Net borst, kuiten en buik getraind. Vet lekker dat die sportschool zo lang open is
Ik heb ze ook op schouderbreedte staan, het verschil is dat dit (powersquat) de ab- en adductoren meer aanspreekt (dat voel je ook). Plus variatie is belangrijk, dus in principe kan je deze naast een close stance fullsquat doen bv.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:44 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik heb m'n benen gewoon op schouderbreedte staan, wat is het verschil met dit figuur?
hm, die 20 wel in setjes hoop ik?quote:Op maandag 29 mei 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Incl. Morgen 20x65 btw, ik vind het echt super vlotjes gaan.
Ze hebben bij "ons" ook zo'n speciaal kussentje wat je om de stang heen kunt doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:39 schreef J-Will het volgende:
60 vind ik netjes hoorIk doe nu meestal warming up met alleen stang, 12 keer ofzo.
Daarna setjes, opbouwend van 20 naar 30 naar 40 naar 50. Laatst 3 keer 55 kg gedaan, dat was echt de max
En ik gebruik ook zo'n kussen + handdoek. Waarom zou je jezelf pijn doen met zo'n lompe stang?
Ik wil geen deuken in me traps.quote:
Goed om te horen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:38 schreef MegaMarc het volgende:
@ivosnivo:
gisteren biceps getraind volgens het schemaatje wat jij hier een tijdje geleden plaatste nav de vraag van omnifacer.
lekerrrrrrrrrrrrrrrrrrr
die ga ik er in houden. optrekken is trouwens heerlijk voor de biceps, vind ik
Dat heb ik ook altijd, naadloze t-shirts aan of een hempie, handoek eronder maar nee hoor.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Ze hebben bij "ons" ook zo'n speciaal kussentje wat je om de stang heen kunt doen.
Zonder dat ding heb ik een rode plek in m'n nek.
Met de "standing calf" lijkt niks dik genoeg te zijn om bloeduitstortingen te voorkomen... so be it...
Ik heb echt geen last van zo'n stang in m'n nek! Als ik er iets omheen doe krijg ik juist bloeduitstortingen enzo en met de stang alleen heb ik nergens last van!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:39 schreef J-Will het volgende:
60 vind ik netjes hoorIk doe nu meestal warming up met alleen stang, 12 keer ofzo.
Daarna setjes, opbouwend van 20 naar 30 naar 40 naar 50. Laatst 3 keer 55 kg gedaan, dat was echt de max
En ik gebruik ook zo'n kussen + handdoek. Waarom zou je jezelf pijn doen met zo'n lompe stang?
Ik heb de stang heel hoog liggen, omdat het fysiek onmogelijk is voor mij om hem op een andere plaats neer te leggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb echt geen last van zo'n stang in m'n nek! Als ik er iets omheen doe krijg ik juist bloeduitstortingen enzo en met de stang alleen heb ik nergens last van!
Dat eerste is irritant dan ja, maar die ranzigheid vind ik wel meevallen, ik heb gewoon een normaal t-shirt aan tijdens het sporten dus geen huidcontactquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb de stang heel hoog liggen, omdat het fysiek onmogelijk is voor mij om hem op een andere plaats neer te leggen.
Ik vind trouwens met stang alleen (zonder handdoek) vrij ranzig, omdat er vast meer mensen zijn die hem zonder iets in hun nek leggen.
haha ja dat heb ik ook, levert altijd mooie situaties op als je net de kuitjes hebt getraind en en je een nieuwe vriendin hebt, mag je weer alles uitleggenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Ze hebben bij "ons" ook zo'n speciaal kussentje wat je om de stang heen kunt doen.
Zonder dat ding heb ik een rode plek in m'n nek.
Met de "standing calf" lijkt niks dik genoeg te zijn om bloeduitstortingen te voorkomen... so be it...
Hm, ik doe al 8 jaar met 1 vriendin.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
haha ja dat heb ik ook, levert altijd mooie situaties op als je net de kuitjes hebt getraind en en je een nieuwe vriendin hebt, mag je weer alles uitleggen![]()
In het begin vroeg m'n vriendin er ook naar, maar nu kijkt ze er niet meer van op!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Hm, ik doe al 8 jaar met 1 vriendin.
Ieder maandag: "Ooooooh, je zit weer onder de stiemen!"
Medelijden eh, geen achterdocht...![]()
k, ik hoop niet dat ik nu hap... maar het gaat dus om de schouders...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:06 schreef Tommy__ het volgende:
bloeduitstortingen in kuiten..? nooit last van gehad? :s
hehequote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:11 schreef BertV het volgende:
[..]
k, ik hoop niet dat ik nu hap... maar het gaat dus om de schouders...![]()
Ik heb die Whey nu een paar dagen in gebruik en ik ben dr zeer tevreden over moet ik zeggen. Heb al vele soorten gehad, maar deze vanille is qua smaak toch echt zeer goed (en geen aspartaam).quote:quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:34 schreef Sloper het volgende:
http://www.powersupplements.nl/product_info.php?products_id=38
Wat denken jullie van dit soort Whey? Veel bladiebla of goed te doen? Ik denk dat ik maar eens een paar kg probeer...
TOMMY
laat iets weten als je het binnenhebt, ziet er een erg degelijjke site uit, spijtig dat ze geen gainer verkopen.. ik zal wel nog wat melk drinken
Nop. Cardio kan prima op niet-trainingsdagen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:24 schreef Campina het volgende:
Vraagje... ik heb sinds jaren me weer ns ingeschreven in een sportschool en heb vandaag eens rustig wat lopen trainen. Nu is het niet de bedoeling dat ik morgen weer ga trainen (heb alle spiergroepen gehad) maar ik zou toch wel graag -iets- doen.
Het is toch nooit schadelijk om wat cardio-only training te doen? Zoals gewoon een kwartiertje fietsen, halfuurtje roeien en dan weer een kwartiertje fietsen om het af te maken?
Dat maakt niet uit zeun, van dit soort besmettingen wordt men hard.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:30 schreef synthesix het volgende:
Ben nu misselijk en maagpijn.. Die eimeuk viel niet goed op de maag.
Maarja, ik bekijk het van de zonnige kant. Salmonellavergiftiging is wel goed voor het cutten![]()
![]()
ik ben al 'n tijdje opzoek naar zoiets, maar welke heb je nodig, bij een deadlift doe ik 5 reps met 120 kg (zonder hookgrip), maar wel dat ik heel erg het gevoel heb dat mijn handen me tegenhouden het gewicht omhoog te gooien.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik hou me nu bijna niet meer aan het schema wat oefeningen betreft, maar dat maakt me niet zoveel uit aangezien ik toch wel genoeg en gevarieerd train. Veel overhead presses en rugwerk is nu de prioriteit + grip. Heb wat static holds gedaan (100 kg een seconde of 15, grip is behoorlijk slecht) en ik ga misschien Captain of Crush grippers bestellen uit de USA (those things rule) - voor de geinteresseerden; www.ironmind.com kan je ze bestellen.
Als ik ga bestellen neem ik de Trainer + de #1, de #2 lukt me de komende maanden toch NOOIT dus dan die 2 maar. Misschien kunnen we ze samen bestellen, heb jij creditcard?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:48 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik ben al 'n tijdje opzoek naar zoiets, maar welke heb je nodig, bij een deadlift doe ik 5 reps met 120 kg (zonder hookgrip), maar wel dat ik heel erg het gevoel heb dat mijn handen me tegenhouden het gewicht omhoog te gooien.
Overhead kracht en rug lopen zwaar achter, dus die vergeet ik zeker niet. Benchen zal ik de komende tijd alleen nog 1x per week low intensity (10 reps) gaan doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:43 schreef BertV het volgende:
vergeet je je bovenlijf niet ledzep...?
(unieke opmerking in alle 30 topics)
ja dat is goed bestel ik ze wel, ik ga voor de nummer 1 alleen. Moet ff nog 1 of 2 vrienden ff vragen of die ook willen, bestel ik er meteen 'n zooitje. Staat jouw email in je profiel? mail je ik nog wel ffkes voordat ik echt ga bestellen oke? (als andere mensen hier ook willen doe mij ff mailen btw)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als ik ga bestellen neem ik de Trainer + de #1, de #2 lukt me de komende maanden toch NOOIT dus dan die 2 maar. Misschien kunnen we ze samen bestellen, heb jij creditcard?
...en weer het versterken van het bovenlijf met als doel de ondersteuning voor de legpress en deadlift...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Overhead kracht en rug lopen zwaar achter, dus die vergeet ik zeker niet.
dat is raar, 17 is extreem laag voor een vrouw, 30% is... hoger...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:10 schreef chawa_goochem het volgende:
Ik ben in een crisis.
Nog steeds een whey-maagd, last van mijn linker elleboog en nu 7 kg aangekomen. Mijn vetpercentage is te hoog. (van 17 naar 30% gegaan, hoe kan dat nou? Ik train me kapot)
Mijn trainer noemt me ´bollie´.![]()
O ja, ruzie met m´n trainer.![]()
ben ook wel geinterreseerd, 20 dollar is ook peanutsquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:06 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja dat is goed bestel ik ze wel, ik ga voor de nummer 1 alleen. Moet ff nog 1 of 2 vrienden ff vragen of die ook willen, bestel ik er meteen 'n zooitje. Staat jouw email in je profiel? mail je ik nog wel ffkes voordat ik echt ga bestellen oke? (als andere mensen hier ook willen doe mij ff mailen btw)
Je hebt helemaal gelijk, wat rug betreftquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:11 schreef BertV het volgende:
[..]
...en weer het versterken van het bovenlijf met als doel de ondersteuning voor de legpress en deadlift...
Niks mis mee maar je bekijkt het van de andere kant.
De meest mensen zullen de legpress doen met de gedachten dat het, op een of andere manier, hun bovenlijf stimuleert...
Email staat in profiel ja. Als Fugie ook wil bestellen heb je er al flink wat. Btw, volgens mij is het wat verzendkosten betreft niet voordeliger omdat het per gewicht gaat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:06 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja dat is goed bestel ik ze wel, ik ga voor de nummer 1 alleen. Moet ff nog 1 of 2 vrienden ff vragen of die ook willen, bestel ik er meteen 'n zooitje. Staat jouw email in je profiel? mail je ik nog wel ffkes voordat ik echt ga bestellen oke? (als andere mensen hier ook willen doe mij ff mailen btw)
Wow netjes zeg, dat zou ik op dit moment nog niet kunnen. Nog niet..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:06 schreef McGilles het volgende:
Voor ledzep:
Vandaag na 6 setjes squatten nog even 20x90 eruit geperst!![]()
Ook na 1,5uur benentraining nog 1 uur op de tennisbaan gestaan wedstrijd gespeeld, kon op het eind niet meer staan![]()
zal nooit voordelig zijn met zulke spullenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Email staat in profiel ja. Als Fugie ook wil bestellen heb je er al flink wat. Btw, volgens mij is het wat verzendkosten betreft niet voordeliger omdat het per gewicht gaat.
Bijna niemand heeft een basisbehoefte van 4000kcal, hoogstens 3000-3500 (en dat is al behóórlijk extreem). Ik denk dat ik op zo'n 2500 zit. Is dus moeilijk te zeggen hoeveel het precies is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:54 schreef bloodyserious het volgende:
Hey, Ik vraag me af wanneer je over een snelle stofwisseling kan spreken.. ?
pas als ik meer dan 3000 kcal op een dag eet kom ik bij in gewicht.. maar ik heb niet het gevoel dat ik zo een snelle verbranding heb.
Een snelle stofwisseling heb je pas bij een basisbehoefte van 4000 kcal denk ik ? (als niet getrainde persoon)
dat is prima, maar al met al zal 't wel iets duurder worden ivm verzendkosten. Ik moet als alle bestellingen binnen zijn eens kijken wat goedkoper is, via die site alles direct naar jullie sturen of eerst alles naar mr popcorn in nl sturen en dat ik doorstuur via de post. (denk dat het eerste het makkelijkst is)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:13 schreef Fugie het volgende:
[..]
ben ook wel geinterreseerd, 20 dollar is ook peanuts![]()
Dank je voor je troostende woorden. Ik zal eens op mijn eetpatroon letten. Minder bier.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:11 schreef BertV het volgende:
[..]
...en weer het versterken van het bovenlijf met als doel de ondersteuning voor de legpress en deadlift...
Niks mis mee maar je bekijkt het van de andere kant.
De meest mensen zullen de legpress doen met de gedachten dat het, op een of andere manier, hun bovenlijf stimuleert...
[..]
dat is raar, 17 is extreem laag voor een vrouw, 30% is... hoger...
Misschien dat je meer eet dan vroeger waardoor je lichaam naar een "veiliger" vetpercentage schiet?
Ik zat net onder de 9, maar met meer eten schiet ik in no-time naar de 13+...
Soort beschermingsmechanisme voor slechtere tijden?
Kan je naar verschillende adressen sturen dan?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
dat is prima, maar al met al zal 't wel iets duurder worden ivm verzendkosten. Ik moet als alle bestellingen binnen zijn eens kijken wat goedkoper is, via die site alles direct naar jullie sturen of eerst alles naar mr popcorn in nl sturen en dat ik doorstuur via de post. (denk dat het eerste het makkelijkst is)
ja dat staat op die site, moet je jezelf wel ff lid maken geloof ik, maar ik zal daar morgen nog eens goed naar kijken als ik van iedereen weet wat hij wil. Als ik morgen meer weet doe ik wel emailen Led en Fugie.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kan je naar verschillende adressen sturen dan?
Btw ik heb gehoord dat omgerekend naar euro's die dingetjes per stuk zo'n 8-9 euro aan verzendkosten hebben.
Cursus gaat kut, doe al een maand niks. Kan me ff niet motiverenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef Videopac het volgende:
Ivosnivo: hoe gaat het eigenlijk met je 'cursus'?
En zijn er mensen die spinnen om te cutten?
Nog even over BodyPump:
De gewichten die je gebruikt zijn lager dan tijdens het trainen omdat je bij BodyPump veel meer herhalingen doet. Voorbeeld: LedZeppen (ook wel squatten genaamd) kan ik 3 setjes van 12 met 50 kg (ex. stang; geen idee wat dat weegt en of je die erbij moet tellen
) terwijl ik bij BodyPump LedZep met 35 kg.
Meer info over BodyPump op de site van Les Mills en in het BodyPump topic.
Kameraad van mij die klimt, en daar kun je een soort knijpbal kopen ofzo. Die kun je overal mee naar toe nemen (koop er 2) en de hele dag door doen. Echt vet zwaar voor je vingers, en die wil je trainen toch?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit zeun, van dit soort besmettingen wordt men hard.
Vandaag eerst 20x65kg gesquat without any problems. Daarna deadlifts met de instructeur, alleen hij wilde na een paar reps met 100 terug naar 80 vanwege vermoeidheid (ook door squatten) en een slechte houding (bijna bolle rug). Dat viel qua intensiteit dus wel mee. Ook nog wat military press rack lockouts (ROM iets van 25-30cm) gedaan vanaf pins, best leuk en zwaar om te doen (starting strength).
Ik hou me nu bijna niet meer aan het schema wat oefeningen betreft, maar dat maakt me niet zoveel uit aangezien ik toch wel genoeg en gevarieerd train. Veel overhead presses en rugwerk is nu de prioriteit + grip. Heb wat static holds gedaan (100 kg een seconde of 15, grip is behoorlijk slecht) en ik ga misschien Captain of Crush grippers bestellen uit de USA (those things rule) - voor de geinteresseerden; www.ironmind.com kan je ze bestellen.
Met een huidplooimeter? Kan me moeilijk voorstellen dat je 13% vet aankomt terwijl je normaal blijft eten.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:10 schreef chawa_goochem het volgende:
Ik ben in een crisis.
Nog steeds een whey-maagd, last van mijn linker elleboog en nu 7 kg aangekomen. Mijn vetpercentage is te hoog. (van 17 naar 30% gegaan, hoe kan dat nou? Ik train me kapot)
Mijn trainer noemt me ´bollie´.![]()
O ja, ruzie met m´n trainer.![]()
Ik vind 13% aankomen ook wel erg veel.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:53 schreef ivosnivo het volgende:
Met een huidplooimeter? Kan me moeilijk voorstellen dat je 13% vet aankomt terwijl je normaal blijft eten.
Ik was 8% en de volgende dag toch maar 11...quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:32 schreef McGilles het volgende:
Die vetpercentage meters zijn ook niet altijd betrouwbaar!
Eerst een keer gemeten, 14%, toen een weekje later, was het 19%![]()
bij mijn fitness kun je op de vet%-meter invoeren wat je lichaamsbouw is...quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:38 schreef BertV het volgende:
- afwijkende lichaamsbouw
Die meters moet je niet vertrouwen, anders zou ik op 36% zitten, wat onmogelijk is. Je kunt alleen een huidplooimeter serieus nemen, en dan ook nog als je het niet na het trainen doet en telkens op dezelfde tijd.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:49 schreef MegaMarc het volgende:
[..]
bij mijn fitness kun je op de vet%-meter invoeren wat je lichaamsbouw is...
ik zit ook nog op een gemiddelde lichaamsbouw dus dan denk ik dat die vetmeter nog wel enigzins betrouwbaar is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:04 schreef BertV het volgende:
Die meters gaan uit van een gemiddelde lichaamsbouw en gebruiken een vast staande formule met leeftijd, geslacht, lengte en gewicht...
Nu heb ik nog een normale gemiddelde lichaamsbouw, maar ivosnivo...
en standje vetklep... mgoed, die zal wel niet vaak gebruikt worden daar iedereen zich minimaal normaal vindt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:36 schreef MegaMarc het volgende:
[..]
je kunt overigens kiezen tussen athletic en normal. snap eigenlijk niet waarom er geen standje bbér is...
en er lopen toch een partij vetkleppen rond.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:38 schreef BertV het volgende:
[..]
en standje vetklep... mgoed, die zal wel niet vaak gebruikt worden daar iedereen zich minimaal normaal vindt.
Kan ik niet plaatsen met:quote:
Als je doel spieropbouw is, waarom ipv je energie te verspillen aan quarter pin squats, geen full squats?quote:Op zondag 28 mei 2006 18:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Niet speciaal voor bodybuilders, dwz je krijgt er geen grote benen van.
Wat zijn je stats nu dan?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kan ik niet plaatsen met:
[..]
Als je doel spieropbouw is, waarom ipv je energie te verspillen aan quarter pin squats, geen full squats?
Maar als spieropbouw je hoofddoel niet is heb ik niets gezegd.
Anyway, hier vanavond weer rug/traps (wtf? een split schema?!). Trainen gaat de laatste tijd goed, focus iets meer op achterliggende punten (armen en kuiten).
Qua voeding ben ik teruggezakt naar 4300kcal /d. Dat zal icm bepaalde middelen genoeg zijn om eens te zakken naar 7% ofzo.
Spiergroei is zeker wel mijn doel, alleen ik weet van andere mensen dat ik me daar simpelweg niet zo druk om hoef te maken. Want welke 200kg+ squatter heeft kleine pootjes? Bestaan er mensen die hun bodyweight 5x overhead kunnen pressen zonder fatsoenlijke schouders. Ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
[..]
Als je doel spieropbouw is, waarom ipv je energie te verspillen aan quarter pin squats, geen full squats?
Anyway, hier vanavond weer rug/traps (wtf? een split schema?!). Trainen gaat de laatste tijd goed, focus iets meer op achterliggende punten (armen en kuiten).
Qua voeding ben ik teruggezakt naar 4300kcal /d. Dat zal icm bepaalde middelen genoeg zijn om eens te zakken naar 7% ofzo.
Heb me al in geen tijden gewogen. Gok op iets onder de 90 bij 9%.quote:
nicequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heb me al in geen tijden gewogen. Gok op iets onder de 90 bij 9%.
k, clear.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
Spiergroei is zeker wel mijn doel, alleen ik weet van andere mensen dat ik me daar simpelweg niet zo druk om hoef te maken. Want welke 200kg+ squatter heeft kleine pootjes? Bestaan er mensen die hun bodyweight 5x overhead kunnen pressen zonder fatsoenlijke schouders. Ik ben ze nog niet tegengekomen.
Ik ga voor kracht en massa, maar de massa komt vanzelf, dus train ik op het moment louter voor krachtontwikkeling.
Ja, zware en korte reps (5 a 6) plus 2 seconden onderin vasthouden is een killer.quote:Doe jij btw nog steeds dat kuitenschema van DBB? Goede resultaten?
Dat laatste. Sta alweer maanden 'droog'.quote:En wat bedoel je met "bepaalde middelen"? Fatburners? Of het zwaardere spul?
Nee dan raak je geen vet kwijt neequote:Op woensdag 31 mei 2006 17:10 schreef Fugie het volgende:
ik raak geen vet kwijt lijkt het wel
natuurlijk moeilijk om te zien, en cardio doe ik ook niet echt met regelmaat helaasEn cutten zie ik ookniet zitten want dan heb ik constant honger
wat zijn je stats dan? (kracht en massa) btw leuk om te zien dat zelfs op Fok bodybuilding bruist van leven!!quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
Spiergroei is zeker wel mijn doel, alleen ik weet van andere mensen dat ik me daar simpelweg niet zo druk om hoef te maken. Want welke 200kg+ squatter heeft kleine pootjes? Bestaan er mensen die hun bodyweight 5x overhead kunnen pressen zonder fatsoenlijke schouders. Ik ben ze nog niet tegengekomen.
Ik ga voor kracht en massa, maar de massa komt vanzelf, dus train ik op het moment louter voor krachtontwikkeling.
Doe jij btw nog steeds dat kuitenschema van DBB? Goede resultaten?
En wat bedoel je met "bepaalde middelen"? Fatburners? Of het zwaardere spul?
Oh niks om trots op te zijn. Na zo'n 4 maanden serieus trainen (alles daarvoor valt het geen trainen te noemen eigenlijk, lots of machines etc) doe ik 5x5 overhead press met 67% bodyweight (50kg). Deadlift 4-5x120kg. Squat weet ik niet zeker, heb iig reps fullsquat gemaakt met 80kg, maar zoals je mss weet is mijn squat-kracht met de training sterker aan het worden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:31 schreef Killa_Bee het volgende:
[..]
wat zijn je stats dan? (kracht en massa) btw leuk om te zien dat zelfs op Fok bodybuilding bruist van leven!!
Wat zijn de zwaardere middelen? Stackers met ephedra?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
k, clear.
[..]
Ja, zware en korte reps (5 a 6) plus 2 seconden onderin vasthouden is een killer.
[..]
Dat laatste. Sta alweer maanden 'droog'.
Ik 'train' 13 maanden. Het probleem is alleen dat zo'n beetje alle gains die ik gemaakt heb uit de vorige 5 maanden komen. Daarvoor was ik vele maanden lichter en mijn stats waren veel en veel slechter. Sinds vorig jaar juli tot dit jaar januari was mijn leg press 300-320 pounds. Niks dus. En dan 8 reps ofzo. Laatst deed ik de leg press weer, na een maand op 3 goed squatten, ik het fullblock (400 pounds) deed ik 30x met nog ruimte voor nog minstens 10 herhalingen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:45 schreef Killa_Bee het volgende:
ah okelk z'n eigen trainigstijl! ik train niet dual factor omdat ik geen tijd heb...single factor tot failure werkt prima zo ben ik toch van 62 naar 82 kg gegaan bij lengte van 1m79 @8-10%, doel is fitness fysiek meer dan bodybuildingfysiek.
je krachtstats zijn toch niet zo vreselijk slecht, met een gewicht van 74kg vind ik je deadlift wel sterk! Ik doe zelf overal iets meer maar ik train ook al 3 jaar en weeg meer.
Het enige dat mij soms stoort is hoe dat mensen 'trainen' en 'trainen' apart zien, in je beginperiode is het normaal dat je wat aanpapt en fouten maakt, maar dat moet je bij je trainingsperiode rekenen vind ik!! ook die machines!! hoe lang train je dan al in totaal?
stackers en ephedra zijn fatburnersquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:55 schreef synthesix het volgende:
[..]
Wat zijn de zwaardere middelen? Stackers met ephedra?
Testosteron, Masteron, Trenbolone.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:55 schreef synthesix het volgende:
[..]
Wat zijn de zwaardere middelen? Stackers met ephedra?
pak dan minder gewichtquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:24 schreef LedZep het volgende:
Inderdaad, dat bedoel ik. En ik kwam geen millimeter vooruit.
Hij gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:07 schreef Sloper het volgende:
DBB is overigens echt pijlsnel met die nieuwe server![]()
Dat klopt ja. Ze traint onder begeleiding van Dries zelf en heeft ook een tijdje een log bijgehouden op dbb (pagina 5 ofzo nu van de trainingslogs-sectie).quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:46 schreef Tommy__ het volgende:
zat net op de site van monsterstrenght en kwam het volgende tegen:
[afbeelding]
ze is net 16 en ze heeft een 70kg bp eb een 115kg squat terwijl ze maar 56kg weegt![]()
klopt dit wel zo'n beetje![]()
Ben je nog van plan een wedstrijd te gaan doen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
[..]
Ja vette sport is het toch ookquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:31 schreef Killa_Bee het volgende:
[..]
wat zijn je stats dan? (kracht en massa) btw leuk om te zien dat zelfs op Fok bodybuilding bruist van leven!!
Ja zo heb ik ook 4 jaar soort van verspilt, maarja ik leer nu nog steeds elke maand wel weer wat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:45 schreef Killa_Bee het volgende:
ah okelk z'n eigen trainigstijl! ik train niet dual factor omdat ik geen tijd heb...single factor tot failure werkt prima zo ben ik toch van 62 naar 82 kg gegaan bij lengte van 1m79 @8-10%, doel is fitness fysiek meer dan bodybuildingfysiek.
je krachtstats zijn toch niet zo vreselijk slecht, met een gewicht van 74kg vind ik je deadlift wel sterk! Ik doe zelf overal iets meer maar ik train ook al 3 jaar en weeg meer.
Het enige dat mij soms stoort is hoe dat mensen 'trainen' en 'trainen' apart zien, in je beginperiode is het normaal dat je wat aanpapt en fouten maakt, maar dat moet je bij je trainingsperiode rekenen vind ik!! ook die machines!! hoe lang train je dan al in totaal?
Time will tell.quote:Op woensdag 31 mei 2006 22:52 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben je nog van plan een wedstrijd te gaan doen?
[..]
Email sentquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:04 schreef mister_popcorn het volgende:
willen de heren die captain crushers willen mij even een email sturen met welke ze willen + adres, zal ik vanavond uitzoeken hoeveel het kost. Voordat ik bestel doe ik dan nog wel even emailen naar jullie wat de prijs inc verzenden zal worden en of jullie dat goed vinden.
Inderdaad ... voor erk wissewasje zijn die klootjokers dikcht... dit zijn juist de dagen dat we lekker kunnen trainenquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:27 schreef Fugie het volgende:
en maandag is die heoresportschool weer dicht
Ik dacht dat jij flink over de 100 woog met 10%, of was dat na een kuur?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heb me al in geen tijden gewogen. Gok op iets onder de 90 bij 9%.
Tering wat een poten, het val me alleen altijd zo tegen hoe ding benen eruit zien als je ze ontspant...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:57 schreef Gio het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze vent kan squatten:
http://youtube.com/watch?v=ZBv8Jqi-FzA
Wees blij, ik train altijd op maandag, maar ik denk dat ik het verplaats naar dinsdag. Want op zo'n dag staat die hele zaak vol met van die vetkleppen. Van die gasten met een suikerdrankje die lekker solidair met elkaar zijn en alles bezet houden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:18 schreef Hiekie_ het volgende:
[..]
Inderdaad ... voor erk wissewasje zijn die klootjokers dikcht... dit zijn juist de dagen dat we lekker kunnen trainen
Nee, heb de 100 nooit in 't zich gehad hoor.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:20 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij flink over de 100 woog met 10%, of was dat na een kuur?
Onder de toonbank is het nog wel heel makkelijk te krijgen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:45 schreef Webkim het volgende:
Ephedra is in Nederland toch niet meer vrij verkrijgbaar sinds vorig jaar? Ik heb geen idee wat ze nu in stackers stoppen en of dat even effectief is. Of gaan de ephedra-houdende gewoon onder de toonbank door?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef BertV het volgende:
ohja, zet je emmer met eiwitpoeder nooit op een heet gasfornuis...
![]()
Ik heb eerst gevoeld of het fornuis koud was... En dat was ie ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |