abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:08:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_37881980
Vervolg van: Fok!Dieetclub deel 95

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, deel 32 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
. Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hm, dus jullie weten al een jaar van tevoren op welke dag je gaat trouwen? Is dat gebruikelijk ofzo? Mijn broer gaat volgende maand ook trouwen, maar die wist het echt nog niet in juni 2005 (ja wel dat 'ie ging trouwen , maar niet dat 'ie in juni 2006 zou trouwen)

Maar inderdaad heel leuk hoor: geniet van de voorpret hopelijk is je tweede trouwdag ook nog zo leuk
Nou, als je op een leuke locatie wilt trouwen zul je het soms flink van te voren vast moeten leggen. (Neem bijvoorbeeld de 07-07-07 dagen, die moet je echt al jaren van te voren vastleggen!). Aangezien wij graag in de dierentuin willen trouwen op een waarschijnlijk erg geliefde dag (dag voor hemelvaartsdag (niet moeilijk met mensen die de dag erna moeten werken en dus weer vroeg naar huis gaan) ) leek het ons verstandig om tijdig alles te regelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37882014
ik wou al een nieuwe gaan te maken maar er is al een nieuwe
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:20:17 #3
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37882356
Profi Troel!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_37882468
Ik was vanmorgen bijna een kilo kwijt in een week ondanks het feestje van afgelopen weekend

@Troel: Gefeliciteerd
..::Live the life you love and love the life you live::..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:26:13 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_37882546
Hoe staan jullie er overigens tegenover om eventueel in ons auto-lijstje ook het lijstje van het slankdezomerin-topic op te nemen? Hmmm, ik zag het antwoord van Isabeau al in het andere topic
Wordt ook wel erg groot lijstje dan ja.
Even polsen wat en hoe, zij updaten nu nog steeds handmatig en ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om twee lijstjes te creeeren enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37882699
ff een klein vraagje aan de ervaren mensen:

Ik stond een tijd geleden op de weegschaal, en ik schrok me kapot! 91 Kilo!! (1m92)
Vroegah was ik altijd 80, en wat ik ook at, ik kwam niets aan of viel niet af. Ik sport niet tot nauwelijks.

Ik besloot op te houden met snetsen. Ik At 3 maal per dag een maaltijd en daar bleef het bij. Dus geen BicMacs meer, broodjes frikandel tussendoor, zakken chips e.d. Alleen in het weekend ong de gebruikelijke dosis bier.

En ik begon zelfs weer met fietsen, en hardlopen. Nu een maand later, kijk ik op de weegschaal... 2 kilo aangekomen! Hoe kan dit?
pi_37882865
muzas: je krijgt meer spieren, dat zal helpen, en misschien moet je toch tussendoor iets meer eten, je bent ws. ineens in de spaarstand geschoten..
Probeer eens wat meer gezonde tussendoortjes te eten, blijf genoeg drinken en geef niet op...

En wat betrefd het lijstje, ik dekn dat twee aparte lijstjes handiger zijn, sowieso omdat de topics anders zijn qua insteek/instelling en dergelijke
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37883030
Bovendien moet je lichaam nog wennen aan die nieuwe levensstijl en paradoxaal genoeg kan je daar in den beginne even van aankomen...
Dus gewoon evenwichtig blijven eten en tussendoor een stuk fruit of wat yoghurt of zo...
pi_37883120
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn niet zoveel risico's hoor Maar ik vind een injectie onzin als je het ook eerst even akn afwachten. In mijn geval is de pijn praktisch al verdwenen. Van kreupel lopen naar een beetje pijn bij traplopen binnen een week Maar je kan bijv. een infectie krijgen door de injectie (zéér kleine kans), je kan verergering van de pijn krijgen zo'n 6-12 uur na de injectie (kans van 1-2% en is na een paar dagen weer over) en je kan nog complicaties krijgen als je vaak injecties krijgt, maar dat is neem ik aan bij jou niet het geval. Dus al met al valt het reuze mee hoor!
Hou er trouwens wel rekening mee dat bij het heupgewricht je eigenlijk niet meer dan 3x per jaar een corticosteroid injectie mag hebben. Maar dit zou dan je eerste worden, toch?

En freecell, bedankt voor het knopje! Gevonden (had je morgen nog tijd voor me of niet?)
Het zou inderdaad mijn eerste injectie worden, de vorige keer is de ontsteking alleen met fysio verholpen. Na 18 behandelingen was 't eigenlijk zo goed als over. Tussendoor heeft de huisarts me nog een keer getracteerd op 2 weken lang 3 maal daags 600mg ibuprofen als ontstekingsremmer, omdat ik weer erge last kreeg. Dat wil ik in ieder geval niet meer, ben 2 weken stoned geweest, voelde niets als ik met mijn kop ergens tegenaan liep. Heel irritant was dat, want er kwam echt niets zinnigs meer uit.

Hoop eigenlijk dat 't deze keer weer met fysio verholpen kan worden. Maak me 't meeste zorgen om de oorzaak van de ontsteking, volgens mijn vorige fysio (ben verhuisd) wees alles op artrose. Misschien dat deze fysio een andere verklaring heeft... hoop ik stiekem...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37885086
Even kort, moet koken
Isa: ik heb morgen wel tijd, maar vrijdag heb ik meer tijd
Was wel van plan om morgen nog even te klimmen, dus als je mee wilt?
Kost 9 euro entree en dan regel ik de materialen wel voor je (ik heb een maandabbonnement) maar je hoeft niet te zekeren, want dat mag niet :p
We krijgen Maarten waarschijnlijk ook wel mee. Kan ik ook de muur op
Maar als je wel wilt komen, maar niet klimmen is dat ook te regelen hoor
pi_37885354
Ok ik ga een onwijs leuke TVP plaatsen.

Ik heb nieuwe kleren gekocht

Broek= 42
Truitjes= beide L

(broek zit net goed. Had geen milimeter strakker moeten zitten, maar 1 maat groter zat voor geen meter )

Ymme blij is
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 18:32:07 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37886312
Ik heb geen goed klerennieuws Ik kan maar geen nieuw zomerjack vinden Was vandaag bij H&M (daar zijn nauwelijks jacks te vinden ) en bij Vögele, maar die gaan maar tot 48 en dat is nog nèt te klein.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37886903
Jeeeeeeeej ik heb net lekker gegeten. Van de week at ik Visfiasco (vis die op miraculeuze wijze niet gaar wilde worden met teveel piri piri saus - chilipeper is echt té heet... iemand het recept? ;-)) en ik voelde me zo'n loser die niet fatsoenlijk kon koken, maar vandaag heb ik een eiercurry gemaakt.

Recept:
Eiercurry met broccoli en rijst
Vegetarisch hoofdgerecht voor 4 personen (AllerHande 7-2005: 93)

Ingrediënten
300 gram zilvervliesrijst
6 eieren
600 gram broccoli
3 el olie
1 grote ui, gesnipperd
2 el kerriepoeder
400 ml kokosmelk
100 gram cashewnoten

Bereiden
Rijst gaarkoken volgens gebruiksaanwijzing. Eieren in 8 minuten bijna hard koken. Broccoliroosjes lossnijden, stronk schillen en in blokjes snijden. In ruim water met zout broccoli in 3-4 minuten beetgaar koken. In vergiet laten uitlekken.
In wok olie verhitten en ui 3 minuten zachtjes fruiten. Kerriepoeder erdoor scheppen en 2 minuten meebakken. Eieren pellen en halveren. Kokosmelk doorui roeren. Broccoli en eieren erdoor scheppen en curry nog 5 minuten zachtjes laten sudderen Cashewnoten erdoor scheppen. Pittig op smaak brengen met zout en peper. Curry met rijst serveren.

Bereiden: ca. 25 minuten
Bevat per eenpersoonsportie: 710 kcal, 26 gram eiwit, 36 gram vet, 71 gram koolhydraten

Alleen had ik geen kerriepoeder, dus ik heb zelf maar wat gerommeld met koriander, kardamomvruchten, zwarte peper en kurkuma (is ook geel, ja toch? ;-) en het smaakte prima. M'n rijst was gaar en m'n broccoli goed.

Alleen toen ik het ei wilde prikken voor ik het ging koken brak ie kapot, dus alles onder het ei, de kastdeur, aanrecht, m'n handen, de vloer, de eierprikker. Bij poging twee gooide ik het ei iets te hard in de pan, dus daar sijpelde wat ei uit, maar uiteindelijk kwam het toch goed. =D

Ik ga zo naar BodyJam, samen met een collega.
Sanity is (not) statistical
pi_37887455
deeltje 96 alweer.

Ik las in het vorige topic over een meeting Wanneer & Waar
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 19:18:53 #15
13151 crew  Rewimo
pi_37887601
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 19:19:40 #16
13151 crew  Rewimo
pi_37887619
Dat klinkt erg lekker, Maeghan

*lekkerbekje gegeten heeft*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 20:28:14 #17
13151 crew  Rewimo
pi_37889982
Zo, een kwartier gestept en 10 minuten geroeid Ik merk wel dat ik het op moet bouwen.
pi_37891235
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:54 schreef Maeghan het volgende:
Recept
Dat is veelste veel punten voor een avondmaaltijd voor mij ik mag er 42 tot 46 op een dag hebben en kcal naar kjoules moet maal 4,2 doen dacht ik dus dat zou meer als 28 punten zijn en ik eet meestal rond de 20 punten voor een avondmaaltijd. Het klinkt anders wel lekker
pi_37898573
Ja, ik tel dus geen punten. Ik tel niks, tenzij ik zin heb om mezelf de put in te praten of enorm schuldig te laten voelen ;-)

Ik had nog niet eens naar de voedingswaarde gekeken. Met de hoeveelheid die ik op heb zal het wel ongeveer zoiets zijn. Ik heb wat minder rijst en wat meer ei (anderhalf ei werd zo onpraktisch) en wat meer broccoli. Ook zal ik wel weer te scheutig zijn geweest met de cashewnoten, maar die eet ik toch bijna nooit en ze zijn best nuttig.

Nou ja, boeiend. Ik kan het er toch niet meer uit halen ;-)

Ik heb dus net BodyJam gedaan, wat goed zou moeten zijn voor een kcal of 500. Ik vond het niet bijster inspannend en ik zal het niet weer doen. Dat vind ik zonde van m'n tijd eigenlijk, dan doe ik liever Combat of Step, waar je resp 700 en 900 kcal schijnt te verbranden. Bij Combat en Step voel ik tenminste dat ik wat gedaan heb, dit was een beetje lafjes.

Dus om het goed te maken heb ik net nog een half uurtje gestept, goed voor zo'n 310 kcal volgens de teller, maar ook vandaag heb ik er weer gewichtjes voor m'n armen bij gebruikt (2x1 kilo hoor, maar toch, 't is iets).

Dan is m'n avondeten er al wel af, toch? ;-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 07:19:03 #20
13151 crew  Rewimo
pi_37904724
Ik was gisteren op de sportschool waar Christan zwemles heeft, daar lag een of ander fitnessblad (wat ik normaal noooooooooit in zou kijken ) en daar stond een stuk in over roeitrainers. Van alle fitnessapparaten is de roeitrainer een van de meest calorieverslindende, en bovendien train je er de meeste spieren mee Toch maar even gelezen dus
  woensdag 17 mei 2006 @ 08:12:27 #21
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37905011
Ik heb altijd de neiging om dat soort apparaten in huis te halen
Maar ik weet van te voren al dat ik het toch nooit ga gebruiken Best wel jammer want aan de ene kant is het natuurlijk ideaal!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 08:22:53 #22
13151 crew  Rewimo
pi_37905085
Ik vind het zeker ideaal, ik kan 's avonds de deur niet uit omdat ik alleen woon met mijn zoontje. Dus een "thuisfitness" is erg handig voor mij
pi_37905298
Jeeeeeeeeeeej er is eindelijk wat af *feestje*
Stond in eerste instantie op 81.1 dus ik liep terug naar m'n kamer en daar dacht ik "huh, 81.1? niet 82.1? huh?" dus ik liep terug, weeg me nog een keer, staat ie op 81.4. En hij wou ook niet meer lager. Maar goed, het is beter dan een 82.nogwat =D

Ik dacht al wel dat m'n broek iets losser zat, maar toen dacht ik, ach, je hebt het je gewoon ingebeeld, want er is niks af, je broek zal wel gewoon opgerekt zijn...
pi_37905497
Gefeliciteerd Maeghan hopelijk zet het nu weer door
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 09:16:45 #25
13151 crew  Rewimo
pi_37905723
Ik ga morgen lekker een dagje Albert Cuyp doen met mijn moeder Kleren kopen
pi_37905912
vanmorgen woog ik weer een kilo meer dan afgelopen week
vraag me toch af wat ik verkeerd doe
pi_37905991
Isa? ..... Wat doe je nou vandaag?
Maarten moet morgen een mega-essay inleveren, dus als je wilde komen is in Vinkhuizen praktischer
En daar is het gewoon opgeruimd
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:03:21 #28
13151 crew  Rewimo
pi_37906998
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:25 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen woog ik weer een kilo meer dan afgelopen week
vraag me toch af wat ik verkeerd doe
Wat doe je zoal dan? Wat eet je op een dag, beweeg je en zo ja, hoe? Gooi het eens neer hier, misschien kunnen we je op weg helpen
pi_37907343
ik wandel elke dag 40 min
daarnaast doe ik een hardloopschema voor beginners dus dat ik ook 3 keer per week
op de dagen dat ik dat niet doe fitness ik 30 min tot een uur (ligt eraan hoeveel zin ik heb)

wat ik eet:

ontbijt:
cornflakes met klein beetje halfvolle melk
en een peer

lunch
een appel
en soms nog een boterham

en savonds normaal rijst of aardappelen of pasta met groente en vlees of vis

en dan soms nog een paar uur na het eten een paar crackers met filet american omdat we meestal al rond 5 uur eten krijg ik daarna nog honger

en als ik tussendoor nog honger krijg eet ik meestal komkommer of paprika

verder drink ik meestal wel meer dan 2 liter water alleen de laatste paar dagen niet dus daar kan het misschien wel aan liggen
pi_37907473
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:14 schreef Miss_S het volgende:
ik wandel elke dag 40 min
daarnaast doe ik een hardloopschema voor beginners dus dat ik ook 3 keer per week
op de dagen dat ik dat niet doe fitness ik 30 min tot een uur (ligt eraan hoeveel zin ik heb)

wat ik eet:

ontbijt:
cornflakes met klein beetje halfvolle melk
en een peer

lunch
een appel
en soms nog een boterham

en savonds normaal rijst of aardappelen of pasta met groente en vlees of vis

en dan soms nog een paar uur na het eten een paar crackers met filet american omdat we meestal al rond 5 uur eten krijg ik daarna nog honger

en als ik tussendoor nog honger krijg eet ik meestal komkommer of paprika

verder drink ik meestal wel meer dan 2 liter water alleen de laatste paar dagen niet dus daar kan het misschien wel aan liggen
Is dat niet veel te weinig? Ik zou er bij flauwvallen! Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcal je binnenkrijgt? Zorg dat je niet onder de 1200 komt en je moet eigenlijk 's morgens en 's middags de meeste kcal eten, en 's avonds rustig aan doen. Misschien kun je een paar boterhammen toevoegen aan je ontbijt en lunch. Gek genoeg is de kans groot dat je met meer eten juist gaat afvallen.
Succes ermee!
***Levi was here***
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:30:06 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_37907917
Ik denk dat dat inderdaad is waar veel mensen over struikelen. 's Ochtends als je wakker wordt heb je vaak nog niet echt de neiging om veel te eten omdat je nog zo duf bent, maar dan moet je inderdaad het meeste binnenkrijgen.

Een appel en soms nog een boterham voor de lunch is echt gewoon veel te weinig. Mocht je nou 's Ochtends niet meteen brood kunnen eten, begin dan inderdaad met een bakje met cornflakes met een redelijke hoeveelheid melk en eet rond 10 uur een boterham of twee als tussendoortje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37908115
Wow wat goed Maeghan! Als ik eenmaal verhuist ben ga ik me ook weer aanmelden bij een sportschool. Straks ga ik een flink stuk fietsen naar de Biesbosch om daar een stukje te hardlopen. Ik durf dat echt nog niet hier door de stad, haha. Ik heb bij de bieb een boek gehaald met een renschema voor beginners...ik ben erg benieuwd of mijn lichaam dat leuk gaat vinden
...bring peace to my black and empty heart...
pi_37908391
Miss_S, dat is echt te weinig, daar val je niet op af, ik zou meer gaan eten hoor.. Je beweegt genoeg,d us dan mag je echt wel meer eten
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:46:37 #34
13151 crew  Rewimo
pi_37908520
Daar val je inderdaad niet mee af, Miss_S Je lichaam krijgt zo weinig binnen dat het in de spaarstand gaat en het beetje wat er binnenkomt als reserve opslaat en voilà: de reden dat je aankomt ondanks dat je bijna niks eet. De oplossing is dus: meer eten, maar wel verantwoord eten

's Morgens cornflakes, prima, maar dan wel een redelijke hoeveelheid met een portie melk van 150 cc.

Eet om een uur of 10 een stuk fruit en/of een cracker met beleg.

Tussen de middag minimaal 2 boterhammen met beleg en een beker melk/karnemelk.

's Middags tussendoor weer fruit, of yoghurt, rauwkost of zoiets.

Avondeten: veel groente, stukje vlees, aardappelen of ander warm eten, niet te weinig, je moet er de hele avond en nacht mee door.

's Avonds nog een tussendoortje: handje nootjes, stukje kaas, rauwkost, net wat je lekker vindt.

Door geregeld te eten hou je je verbranding op gang. Denk er ook aan om jezelf op vaste momenten iets lekkers te gunnen. Spreek met jezelf af om op bepaalde dagen of een vast tijdstip iets lekkers te eten: stukje chocola, een paar dropjes... En schaf voor snoeplust tussendoor wat suikervrije snoepjes aan, of kauwgom (daar krijg ik juist trek van dus dat doe ik zelf niet).

Bewegen doe je genoeg zo te lezen. Samen met meer eten moet het lukken om af te gaan vallen. Maar met je huidige eetpatroon zal dat niet lukken...
pi_37909933
in totaal valt het wel mee meestal kom ik rond de 1200kcal uit
meestal als ik thuis ben eet ik wel goed maar als ik naar school ga dan is het meestal wanneer ik te weinig eet
ik zal wel eens proberen vaker iets te eten, ik heb nooit echt veel gegeten maar afentoe iets kleins moet wel lukken

hoe 'gezond' zijn de broodjes van C'est du pain?
ze zeggen we dat het gezond is maar het ziet er soms te lekker uit
ik hou niet zo van brood maar dat ziet er dus wel goed uit maar ja zeker niet goed voor iedere dag?

[ Bericht 35% gewijzigd door Miss_S op 17-05-2006 11:46:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 11:52:51 #36
13151 crew  Rewimo
pi_37910793
Ik heb geen idee wat voor broodjes dat zijn. In principe zijn belegde broodjes niet verkeerd, mits ze niet overgoten zijn met saus.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 12:05:48 #37
43556 miss_dynastie
pi_37911263
C'est du pain is wel gezond hoor, als je er eentje neemt is er niks aan de hand
pi_37911388
ik neem als lunch ook vaak een bartje gezond heeeeeeeeeeeeerlijk
pi_37911466
oke dan moet er ook niet aan denken om er meer dan een te eten
maar zal daar eens vaker gaan kijken dan
pi_37913779
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef freecell het volgende:
Even kort, moet koken
Isa: ik heb morgen wel tijd, maar vrijdag heb ik meer tijd
Was wel van plan om morgen nog even te klimmen, dus als je mee wilt?
Kost 9 euro entree en dan regel ik de materialen wel voor je (ik heb een maandabbonnement) maar je hoeft niet te zekeren, want dat mag niet :p
We krijgen Maarten waarschijnlijk ook wel mee. Kan ik ook de muur op
Maar als je wel wilt komen, maar niet klimmen is dat ook te regelen hoor
Dit lees ik nu pas Ik kom net uit Groningen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37913932
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:29 schreef freecell het volgende:
Isa? ..... Wat doe je nou vandaag?
Maarten moet morgen een mega-essay inleveren, dus als je wilde komen is in Vinkhuizen praktischer
En daar is het gewoon opgeruimd
Het wandklimmen klonk heel erg leuk En ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik er overheen heb gelezen. Ik heb het topic vanmorgen nog bekeken om te zien of je iets geantwoord had Heel achterlijk. Maar goed, ik ben in een kuthumeur, dus dat hielp ook al niet mee. Alhoewel jij me meestal wel opvrolijkt

En ik baal van mezelf en m'n psychsch gevecht tegen eten. Het is zo verdomde sterk, kan het moeilijk beschrijven. Ik moest nog naar de winkel om brood voor mijn lunch te halen en ik zag alleen maar lekkere dingen in m'n hoofd. En in de winkel leek alles lekker en mijn duivelse stemmetje bleef maar dingen zeggen als 'van 1 chocoladereep kom je heus niet aan' en 'als je thuis snel de bak B&J leegeet, dan heeft niemand dat gezien!' Ik heb het maar bij een bak bevroren fruit voor een smoothie gehouden, maar het is gewoon angstaanjagend hoe moeilijk je het kan hebben. Zo gemeen als alles zo eenvoudig ging. Kut overgewicht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37914161
* Geeft Isabeau een knuffel

Kan me voorstellen dat je je momenteel zo voelt:

Volhouden... er komt weer een keerpunt dat het WEL weer gaat!!!
pi_37914320
Ik heb gisteren mijn voorraadkast op belachelijke wijze leeggemaakt. Dingen die ik 'eventueel zou kunnen snaaien' heb ik in de afvalzak gegooid. Nu staat er een volle zak vol eten klaar om weggegooid te worden. Druist heel erg in tegen mijn opvoeding, maar ik wil het gewoon niet meer in huis hebben

Bedankt voor de knuffel Een Knuzzel-knuffel
pi_37915081
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteren mijn voorraadkast op belachelijke wijze leeggemaakt. Dingen die ik 'eventueel zou kunnen snaaien' heb ik in de afvalzak gegooid. Nu staat er een volle zak vol eten klaar om weggegooid te worden. Druist heel erg in tegen mijn opvoeding, maar ik wil het gewoon niet meer in huis hebben

Bedankt voor de knuffel Een Knuzzel-knuffel
* freecell knuffelt Isa eens stevig
Jammer joh, dat je er overheen gelezen had!
Kan je anders zaterdag? Dan gaan Maarten en ik waarschijnlijk een groot deel van de dag klimmen. Voor een hele dag is net zo duur als voor een avond

En je kan er niet eten, maar je mag wel eigen voer meenemen
Dus: drie komkommers mee
pi_37915320
Hoy dames en heren

Ik heb het behoorlijk gehad de afgelopen week. En heb dus weinig kunnen volgen hier. Komt onder andere ook al omdat ik nu elke dag een uur kwijt ben aan fietsen.

Ben wel een beetje teleurgesteld, ik ben namelijk de laatste 2 wegen slechts 200 gr afgevallen terwijl ik bijna elke dag ga fietsen (per uitzondering niet) en ik me vrij strikt ou aan de 1600-1800kcal per dag.

Als ik nu zondag op de weegschaal ga staan en er is weer niets af dan ga ik toch effe een andere weekschaal raadplegen, en als ik daarop nog hetzelfde gewicht zie, ga ik me helemaal niet lekker voelen denk ik
pi_37915420
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Wow wat goed Maeghan! Als ik eenmaal verhuist ben ga ik me ook weer aanmelden bij een sportschool. Straks ga ik een flink stuk fietsen naar de Biesbosch om daar een stukje te hardlopen. Ik durf dat echt nog niet hier door de stad, haha. Ik heb bij de bieb een boek gehaald met een renschema voor beginners...ik ben erg benieuwd of mijn lichaam dat leuk gaat vinden
Tja, ik ben zo'n stuntel met nul komma nul conditie en nogal veel denderende vetrolletjes, dus ik durf niet echt door een woonwijk te rennen, en in het park durf ik ook niet te rennen (Rotterdam, tuig, enge mannen, brrr... ).
pi_37915432
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:06 schreef Emu het volgende:
Hoy dames en heren

Ik heb het behoorlijk gehad de afgelopen week. En heb dus weinig kunnen volgen hier. Komt onder andere ook al omdat ik nu elke dag een uur kwijt ben aan fietsen.

Ben wel een beetje teleurgesteld, ik ben namelijk de laatste 2 wegen slechts 200 gr afgevallen terwijl ik bijna elke dag ga fietsen (per uitzondering niet) en ik me vrij strikt ou aan de 1600-1800kcal per dag.

Als ik nu zondag op de weegschaal ga staan en er is weer niets af dan ga ik toch effe een andere weekschaal raadplegen, en als ik daarop nog hetzelfde gewicht zie, ga ik me helemaal niet lekker voelen denk ik
Of gewoon constateren dat je misschien even iets minder afvalt, maar wel heel gezond bezig bent
pi_37915752
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Miss_S het volgende:
in totaal valt het wel mee meestal kom ik rond de 1200kcal uit
meestal als ik thuis ben eet ik wel goed maar als ik naar school ga dan is het meestal wanneer ik te weinig eet
ik zal wel eens proberen vaker iets te eten, ik heb nooit echt veel gegeten maar afentoe iets kleins moet wel lukken
Tenzij je sausjes bij je avondeten hebt of veel van die toastjes met filet eet, kan ik me echt niet voorstellen dat je aan de 1200 kcal komt. Misschien eet je dan te weinig maar verkeerd. Als ik een bakje cornflakes met een beetje melk en avondeten neem, dan kom ik echt niet aan 1200 namelijk en dingen als appels tikken ook niet echt aan.

Broodjes gezond zijn op zich niet slecht, maar ook niet heel erg mager meestal. Vaak gaat er niet echt de beste kwaliteit kaas/vleeswaren op, en het zijn vaak meer vleeswaren/kaas dan je normaal erop doet en ook zitten in luxe broodjes meer kcal dan in gewoon brood. Ik heb ooit eens gelezen dat er in een broodje gezond meer kcal zitten dan in een puddingbroodje...

Misschien moet je eens varieren met brood tot je iets vindt wat je wel lekker vindt. Probeer eens van dat Duitse brood, Oberlander of Paderborner, of ander zuurdesembrood. Of ga eens naar een andere bakker met luxe broden, die nog zelf bakt, in plaats van zo'n bakker waar alles gewoon 's ochtens kant-en-klaar aangeleverd wordt. Die broden daar vind ik meestal ook niet bijzonder. De AH Excellent broden zijn wel ok, verder vind ik zuurdesembrood erg lekker, en met Kunsthal Kookt twee jaar geleden stonden er ook stands van exclusievere bakkers met heel zwaar donker brood (ben ik dol op). Ook bij de biologische winkel kun je mss. wat meer naar je smaak vinden, die hebben toch vaak ook wat apartere broden.

Maar goed, cornflakes zijn ook prima. Als je beetje normale neemt en ze niet compleet bedekt met suiker. En wissel eens af, neem eens muesli (en dan niet cruesli want dat is muesli die aan elkaar gesmolten is met suiker, en bevat vaak luxe noten die weliswaar gezond zijn in beperkte mate, maar ook kleine caloriebommetjes zijn), bijv. de Euroshopper muesli is wel goed (ik kan niet tegen noten en dat is de enige zonder noten volgens mij en daar zitten ook niet van die versuikerde vruchten in, blegh). All Bran met pure chocola is ook lekker trouwens en dat scheelt niet veel met de gewone qua kcal (en veeeeeeeeel vezels, heel goed voor je darmen; ik val altijd makkelijker af als ik veel vezels eet en m'n darmen goed werken).
pi_37915846
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:06 schreef Emu het volgende:
Hoy dames en heren

Misschien houd je vocht vast? Had ik ook toen ik begon met sporten dus. Ik was ineens 3.5 kg zwaarder zelfs. Maar goed, het weer wisselt ook heel erg, dat heeft bij mij ook altijd effect op m'n vochthuishouding. Ik zou me er niet al te druk om maken hoor, het komt heus wel.

Trouwens ff iets heel anders, ik wil er geen topic over openen en zo, en we gaan hier toch regelmatig offtopic, maar weet iemand iets wat je huid echt verstevigt, om striae te voorkomen? Ik heb al vanaf m'n dertiende over het grootste deel van m'n lijf striae, en het is echt lelijk en veel, op m'n buik heb ik strepen van tien cm lang en meer dan een cm breed, en soms puilen er dingen doorheen. Verder zit het op billen, benen, borsten, maar ook knieen, knieholtes, kuiten, bovenarmen. Nu begint het echter erger te worden. Aan een kant zit striae van boven m'n borst tot helemaal bovenaan bij m'n arm en ik merk gewoon dat dat de stevigheid van mijn decollete niet echt bevordert, en het begint dus ook aan de buitenkant van m'n armen nu. M'n hele vel begint gewoon kuis verrot te gaan, k vermoed dat het te maken heeft met m'n hypermobiliteit, maar ik weet dus niet echt of er iets is wat het zou kunnen tegengaan, bindweefsel verstevigt of zo. Agz veel dikkere mensjes toch wel meer last hebben van striae dacht ik, ik vraag het maar hier. 't Is niet dat ik dit graag met heeeeeeeeel Fok wil delen en hier kijkt lang niet iedereen denk ik. Maar k denk als je de foto's ziet en beseft dat ik dit al vanaf m'n ellebogen omhoog en dan m'n hele lijf tot aan m'n knieen heb, uitgezonder m'n rug, en voorkant van m'n bovenbenen, dat ik niet blij ben met de uitbreiding...

decolleté
arm
stukje buik

[ Bericht 21% gewijzigd door Maeghan op 17-05-2006 14:44:47 ]
pi_37916574
ik eet eigenlijk nooit saus ergens bij omdat ik het dan niet meer lekker vind
behalve dan met bbqen maar goed dat doe ik bijna nooit
en verder pas ik savonds meestal vier van de kleine vierkante crackers dus dat is ook niet echt veel

en heb al veel verschillend brood geprobeert en heb nu wel iets dat ik lekker vind alleen dan nog het eten ervan schiet er meestal bij in

en ik wil wel een beetje opletten hoeveel er in zo'n broodje gezond zit maar misschien is het beter dan helemaal niets eten smiddags

ik kom ook niet alleen maar aan ben al meer dan 10 kilo kwijt alleen deze week viel het me zo op
pi_37916622
Als er een c'est du pain zit, zit er dan geen AH to go in de buurt of zo? Die hebben van die sandwiches met minder dan 300 kcal en die zijn ook wel lekker.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:00:51 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_37917085
quote:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het erg vervelend vindt. Ik heb er zelf ook al jaren last van, maar ik moet zeggen dat het me steeds minder kan schelen. Ik zit over mijn hele lichaam vol met littekens, exzeem en dergelijke, daar kan een beetje striae ook nog wel bij

Ik weet helaas niet hoe je het op kan lossen, smeersels schijnen volgens mij niet echt te helpen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 15:21:12 #53
13151 crew  Rewimo
pi_37917834
Ik heb ze ook overal. Het is gescheurd bindweefsel, voor zover ik weet valt dat niet weg te werken. Wel is het zo dat ze verbleken en minder zichtbaar worden. Mwah, tussen mijn vitiligovlekken vallen ze niet eens op
pi_37918056
Jeetje, Maeghan, daar zou ik ook niet blij mee zijn Ik heb niet zoveel verstand van huidproblemen en ik weet dan ook geen oplossingen, maar ik heb wel dit gevonden: http://www.emedicine.com/derm/topic406.htm

Ik denk dat je er weinig aan hebt, ant de medici hebben eigenlijk ook geen idee:
quote:
The factors that lead to the development of striae are poorly understood. No general consensus exists as to what causes striae. One suggestion is that they develop as a result of stress rupture of the connective tissue framework. It has also been suggested that they develop more easily in skin that has a high proportion of rigid cross-linked collagen, as occurs in early adult life. This is evident in striae due to pregnancy, lactation, weight lifting, and other stressful activities. Increased adrenal cortical activity has been implicated in the formation of striae, as in the case of Cushing syndrome. Additionally, the cellular and extracellular matrix alterations that mediate the clinical phenotype of stretch marks remain poorly understood.
Op die site hebben ze het over tretinoid als behandeling (een vitamine A smeerseltje), maar dat helpt dan misschien alleen in den vroeg stadium. En ze hebben het over chemexfoliation, maar ik weet niet zo goed wat dat inhoudt
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:51:52 #55
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37918876
Gister een slechte eet-dag gehad. Alles ging goed, tot een uur of 5. Dat is meestal mijn moeilijke moment.... Maarrrr, vandaag gaat alles goed. Net had ik zin om te snaaien, maar heb me uitgeleefd met een appel en een peer

Die belegde broodjes vind ik altijd maar niks. Er zit mij veelteveel beleg op, en dat is juist wat het zo calorierijk maakt. Ik ben gewend tussen de middag 3 boterhammen te eten met tomaat/komkommer/radijsjes ofzo. Als ik 1 zo'n broodje eet, heb ik na een paar uur weer honger... Voor mij gaat er dus niets boven zelfbelegde bammetjes.

Jee, je hebt wel erg veel striae. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Nou ja, al heb ik ze zelf ook, op mijn borsten, onder mijn armen (dat kipfiletjes zegmaar, haha!), op de binnenkant van mijn bovenbenen, dijen, binnenkant knieen. Ook best veel eigenlijk
Als er iets aan te doen valt, houd ik me aanbevolen!
Op naar de 73!!!!
pi_37919046
Maeghan ik heb ook veel Striae bij mijn bovenarmen aan de onderkant bij mijn borsten buik en bovenbenen net zoals jij op de bovenste foto's hebt. maar bij mijn buik volgens mij niet zo diep als jij ze hebt. Zover ik weet kun je er niks meer aan doen. Ik vind het ook minder mooi maar ja het is nou eenmaal zo.
pi_37919201
Ik heb het op mijn zij.
Maar het lijkt dus net of dit al minder is geworden. Of het is gewoon een verbeelding
pi_37919352
het verkleurd en het is zo minder zichtbaar.
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:06:41 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_37919404
Als het bij verkleuren wegtrekt zou je een zelfbruiner kunnen proberen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37919425
Ik ga wel eens onder de zonnebank, heb dan ook een lekker kleurtje niet overdreven ofzo.
Misschien dat het inderdaad daardoor minder opvalt
pi_37919988
ah ja striae
laat ik het zo zeggen: ik zou nooit een bikini-model meer kunnen worden.

Ik ben trouwens net geslaagd voor mijn motorexamen
pi_37920060

Toppertje octopussy!!!! eindelijk zeg... Gefeliciteerd!!!!!
pi_37920112
Jaaaaaa!!! Motormuis Gaaf zeg
pi_37920153
Gefeliciteerd octopussy
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:30:00 #65
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37920169
Gefeliciteerd octopussy!

Oh, enne bikinimodel, alle modellenfoto's soepen ze toch? Een beetje striae kan er ook nog wel bij dan
Op naar de 73!!!!
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:33:06 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_37920235
WAUW! Motorrijden! Ik hoor Carlo en Irene
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37920452
Sow, motorrijden! Gefeliciteerd Octopussy
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:51:14 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_37920913
Pfff sommige mensen

Isabeau, Bubseltje, Rewimo, ik mis jullie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37920925
Mjah, die striae op zich is niet zo heel erg, maar als er iets is om het uitbreiden tegen te gaan... Het gaat niet alleen om hoe het eruit ziet, maar ook omdat dus dingen uitpuilen op m'n buik en ik daar niet over m'n hele lijf op zit te wachten. De striae op m'n armen valt niet echt op of zo. Ik liet het aan iemand zien en die zei dat ze het echt niet had gezien, maar het is wel een rare plaats. Op m'n buik is het wel heel lelijk maar dat ziet in principe niemand. Nou ja, het komt wel boven m'n broek uit dus als ik voorover buk en m'n rug/zij een stukje te zien is krijg ik weleens nare opmerkingen over of ik in mezelf snij =/ Maar omdat ik het nu dus opeens op de voorkant van m'n armen krijg... Ik maak me meer zorgen om de structuur van m'n huid. Als dat verslapt en het ligt idd aan m'n bindweefsel, dan verslapt het mss. op andere plekken ook wel. Mss. zijn er voedingssupplementen of zo die er wat aan doen. Het gaat me er iig niet om bestaande strepen weg te krijgen, want op zich vind ik dat niet zo heel boeiend. Mss. toch eens kijken voor zo'n vitA smeersel als dat vrij verkrijgbaar is en anders mss. de dokter eens bellen. Maar goed, laten we maar weer lekker ontopic gaan dan als niemand wat weet ;-)
pi_37920961
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Troel het volgende:
Pfff sommige mensen

Isabeau, Bubseltje, Rewimo, ik mis jullie!
Je hebt 't wel zwaar in 't weight-loss topic, he!
Ik lurk altijd.
Ben 't trouwens wel met je eens, ze had 't best wat voorzichtiger kunnen verwoorden.
***Levi was here***
pi_37921105
Troel:

ik weet niet of ik heel hard moet lachen of moet huilen, vind je het erg dat ik me met leukere dingen bezig hou

En ik ga straks uit eten! Vriendjelief stelde het voor en Lucy riep volmondig en zeer enthousiast: JA!!!!
pi_37921163
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Maeghan het volgende:
Mss. toch eens kijken voor zo'n vitA smeersel als dat vrij verkrijgbaar is en anders mss. de dokter eens bellen. Maar goed, laten we maar weer lekker ontopic gaan dan als niemand wat weet ;-)
Niet vrij verkrijgbaar Te vergelijken met Roacutane, maar dan in een zalf.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:01:51 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_37921307
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef Isabeau het volgende:
Troel:

ik weet niet of ik heel hard moet lachen of moet huilen, vind je het erg dat ik me met leukere dingen bezig hou

En ik ga straks uit eten! Vriendjelief stelde het voor en Lucy riep volmondig en zeer enthousiast: JA!!!!
Lucy moet wel begrijpen dat je ook light uit eten kan gaan

Komkommersoep, komkommersalade, komkommerijs

Nee hoor, leukere dingen zijn veel leuker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:03:40 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_37921377
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Maeghan het volgende:
Op m'n buik is het wel heel lelijk maar dat ziet in principe niemand. Nou ja, het komt wel boven m'n broek uit
Dat heeft Katie Holmes ook

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37921642
dat is nog zoiets: als ik ooit zwanger word krijg ik toch wel striae, dus het boeit me niet echt.

Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je het op rare plekken krijgt, misschien kan je dan toch beter naar je huisarts gaan (en eventueel naar de dermatoloog).

Isabeau: zou de roa ook helpen tegen striae?
pi_37921718
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:12 schreef octopussy het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af! Ik heb er geen antwoord op...het is op zich wel een vergelijkbaar middel.
pi_37921930
ben ook weer volop aan het lijnen, ben overgestapt op een andere pil hoop dat dat gaat helpen!

ander vraagje, ik zie je stukje in de begin post over trouwen...ik wil héél graag op 08-08-08 trouwen...hoe lang vantevoren zou je dat vast moeten leggen? :S
pi_37921983
Je kan precies een jaar van te voren in ondertrouw en dan kan je ook direct het stadhuis vastleggen. Dus op 8-8-07 Maar dingen als zaal, band etc kan je al eerder regelen natuurlijk. Gewoon de plek bellen waar je het feest wilt houden en voorleggen dat je op een bijzonder dag wilt trouwen en of ze dat nu al kunnen vastleggen
pi_37922085
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
Je kan precies een jaar van te voren in ondertrouw en dan kan je ook direct het stadhuis vastleggen. Dus op 8-8-07 Maar dingen als zaal, band etc kan je al eerder regelen natuurlijk. Gewoon de plek bellen waar je het feest wilt houden en voorleggen dat je op een bijzonder dag wilt trouwen en of ze dat nu al kunnen vastleggen
oke bedankt voor de info! ben zo bang dat die datum zo geliefd is dat het niet meer zou kunnen straks ofzo.
pi_37922216
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:12 schreef octopussy het volgende:
dat is nog zoiets: als ik ooit zwanger word krijg ik toch wel striae, dus het boeit me niet echt.

Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je het op rare plekken krijgt, misschien kan je dan toch beter naar je huisarts gaan (en eventueel naar de dermatoloog).

Ik wil geen kids, maar als ik van een zwangerschap striae in m'n knieholtes zou krijgen was er toch iets goed mis denk ik
pi_37922890
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik wil geen kids, maar als ik van een zwangerschap striae in m'n knieholtes zou krijgen was er toch iets goed mis denk ik
misschien krijg je wel van die olifantenpootjes die je bij zwangere vrouwen wel eens ziet

* octopussy checkt even striae plekken...

ze zijn in ieder geval op het moment vrij onopvallend. Misschien dat de roa echt helpt ertegen Ik heb overigens ook wel een lekker kleurtje, dus dat kan ook wel helpen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 18:33:52 #82
13151 crew  Rewimo
pi_37924077
Troel, ik ga straks alles in het WLS topic nog even grondig lezen en dan reageren
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:46:14 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_37924446
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Troel, ik ga straks alles in het WLS topic nog even grondig lezen en dan reageren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mag ik niet hardop zeggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37924642
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:46 schreef Troel het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mag ik niet hardop zeggen
Heb ik lekker wel gedaan Nou ja, dat eerste dan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:54:55 #85
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_37924724
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:28 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

oke bedankt voor de info! ben zo bang dat die datum zo geliefd is dat het niet meer zou kunnen straks ofzo.
In sommige gemeentes kun je de datum al 2 jaar van tevoren vastleggen, dus ik zou iig even informeren bij de gemeente waar je wilt trouwen
pi_37925052
Striae kun je volgens mij weinig aan doen, zoveel mogelijk smeren, maar of het echt helpt. Ik had al wat striae maar toen ik zwanger werd van Sara had ik een striae explosie, vre-se-lijk. Het begint nu weer iets weg te trekken maar helaas, m'n hele buik zit onder..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:09:45 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_37925256
Het is wel prijs in het Scopitopic vandaag.

Nu ben ik ineens een luie donder
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 19:12:14 #88
13151 crew  Rewimo
pi_37925347
Dat ben je toch ook
pi_37925373
Ja, gelukkig weet je wie het zegt ;-)
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:16:06 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_37925484
Ach, ik snap het ook wel hoor. Net zoals ik me heel goed voor kan stellen dat het soms best vervelend is om te lezen dat je met zo'n operatie zoveel afvalt terwijl sommigen echt zitten te bikkelen met het afvallen en zelf niet in aanmerking komen voor een WLS maar er wel gigantisch mee geholpen zouden zijn. Nou wil ik zeker niet iedereen een WLS aanpraten hoor, maar bij sommige mensen lukt het afvallen gewoon echt niet en dan kan ik me goed voorstellen dat je soms een potje vloekt als je ziet dat ene Troel al ruim 50 kilo is afgevallen door een stuk maag weg te laten snijden en een darm te laten omleggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37925560
Ja, je zal dat soort reacties wel vaker krijgen neem ik aan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:20:49 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_37925661
Nou valt wel mee, maar ik snap het dus wel. Ik voel me soms ook best schuldig als mensen tegen me zeggen dat het zo goed is. Wat doe ik nou zelf dan? Behalve af en toe flink stinken op het toilet en de boel uitkotsen en dan die operatie.
Tuurlijk, die operatie is niet niets, maar het echt helemaal zelf doen vind ik veel meer moeite kosten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37925883
Ja maar goed, wie zegt dat alles op de allermoeilijkste manier moet? Alsof iets alleen goed is als het extreem moeilijk was. Natuurlijk voel ik me ook trotser wanneer ik ergens moeite voor heb moeten doen, het is niet voor niets dat ik mezelf af en toe waardeloos voel omdat ik m'n studie met twee vingers in m'n neus doe en dan de boel verklooi zodra er iets komt waarbij ik ook maar een beetje inspanning moet leveren (scriptie), dus ik begrijp het wel. Maar aan de andere kant heb ik dingen waar ik me wel voor inzet en die me niet komen 'aanwaaien', en dat zul jij ook hebben. Als je je eenmaal schuldig gaat voelen om dingen die je niet op de 'normale' of 'beste' manier kunt doen, dan is het einde zoek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 19:48:17 #94
13151 crew  Rewimo
pi_37926640
Ik denk ook weleens dat het makkelijk gaat nu. Maar aan de andere kant: je moet er wel een risicovolle operatie voor ondergaan en je leven lang met de bijverschijnselen daarvan doorleven. Wij hebben het allemaal redelijk goed doorstaan maar er zijn mensen die enorme complicaties krijgen. Daar moet je je ook goed bewust van zijn. Het is een keuze voor de rest van je leven.

Het is wèl zo, dat als alles goed gaat, je kwaliteit van leven er enorm op vooruit gaat
pi_37926709
Ik vind helemaal niet dat jullie de makkelijke weg hebben gekozen....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 20:03:50 #96
13151 crew  Rewimo
pi_37927298
Nee, dat was het ook niet
pi_37927418
Maar goed, reacties zoals sweaty die geeft zijn misschien tactloos, maar ze zal niet de enige zijn die er zo over denkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 20:16:47 #98
13151 crew  Rewimo
pi_37927872
Ik denk zelf dat er een stuk afgunst bij komt kijken - zonder inzicht in de overige consequenties
pi_37927954
Oh, ik zou dolgraag zo als jullie willen afvallen Maar dan wel zònder de operatie
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 20:20:13 #100
13151 crew  Rewimo
pi_37928023
Ja, dat snap ik Als ik het zonder operatie had kunnen doen: graag!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 21:38:33 #101
13151 crew  Rewimo
pi_37931465
Zo, weer een poosje gesport in mijn "sportzaal"
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 mei 2006 @ 21:38:35 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37931468
Effe WLStopic lezen gaat...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37931783
Hoe voelt dat nou, Rewimo, je privé sportclub

Ik wil eigenlijk wel graag een trampoline, nu 25% goedkoper bij de Intertoys. Maar volgens mij maakt dat heel veel herrie voor mijn onderburen Ik vond die dingen op de sportschool ook altijd erg leuk (en vermoeiend)
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:02:53 #104
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37932622
Trampolines zijn wel heel leuk!
Maar ben je dan niet bang dat je met je kop tegen het plafond springt?
In Scheveningen weet ik nog wel een plek waar je gewoon kunt trampolinespringen! Uitermate tof!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 22:50:03 #105
13151 crew  Rewimo
pi_37934928
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:44 schreef Isabeau het volgende:
Hoe voelt dat nou, Rewimo, je privé sportclub
Lekker hoor Ik gebruik de stepper als warming-up en heb onderwijl maar even Europacupfinale gekeken
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:38:08 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37937174
Good evening ,

ik post hier niet meer zo vaak, zoals jullie wel hebben gemerkt (en waarschijnlijk ook erg zullen waarderen ), maar ik wilde toch even met jullie het heuglijke feit delen dat ik waarempel een paar cm kwijt lijk te zijn. De riem is in ieder geval iets strakker aangetrokken, nadat ik eerder deze week al merkte dat m'n broek wel wat om mijn bovenbenen fladderde, ik ineens een paar vingers kwijt kon bij m'n taille en ook heb ik mijn navel herontdekt .

Ik wilde morgen kleren gaan kopen voor mijn vakantie, maar aangezien die pas over 2 maanden is, wacht ik daar nog maar even mee. Wellicht dat ik dan een kleinere maat aan kan!

Ik ben nog steeds bezig met mijn voedingspatroon te veranderen hier, maar minder obsessief dan eerst en wellicht moet ik ook gewoon een avondmaaltijd met wat méér calorieën kiezen, aangezien ik volgens mij zelden de 1200 kcal bereik en tussen de 1200 en 1500 hoor te zitten. Af en toe zondig ik even, maar goed, dat moet ook om het vol te houden. Vandaag bij La Place gegeten. Nou niet echt mijn favoriete restaurant, maar goed. Ik heb nu ook geleerd om iets niet te nemen als ik er niet heel erg behoefte aan heb. Ik zat al vol van het eten, dus ik heb geen bakje ijs na genomen Het is veel leuker om iets lekkers te nemen als je er ook echt zin in hebt en niet omdat je toevallig uit eten bent en denkt dat je moet.

Het enige wat ik nu durf te kopen met die centimeterafnames is een paar nieuwe wandelschoenen! Ik loop nu vooral op Nomad sandaaltjes, maar die gaan enorm stinken als ik daar hele dagen op loop.
Heb een mooi paar van Nomad gezien bij de V&D, dus ik zal morgen eens gaan kijken
Niet meer actief op Fok!
pi_37938353
Klinkt goed Viking, mooi dat het nu wat soepeler lijkt te gaan en fijn dat er wat af is natuurlijk.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:25:08 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37938637
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:13 schreef Maeghan het volgende:
Klinkt goed Viking, mooi dat het nu wat soepeler lijkt te gaan en fijn dat er wat af is natuurlijk.
Idd
en over je opmerking uit het vorige topic: ja ik weet dat ik mijn 'vleesvitaminen' elders zal moeten zoeken. Ik ben echter (nog) niet voor de volle 100 % vega. Probeer nu wel zo veel mogelijk met vleesvervangers te koken, maar ik ben niet zo crea in de keuken, dus ik hoop dat dat met de tijd beter gaat

Oh ja, ik ga trouwens eens proberen wat meer te reageren op andere mensen hier Merk dat ik het zo druk heb met mezelf dat ik aan het grote en kleine leed van anderen voorbij ga Sorry!
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 00:30:09 #109
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37938742
hoi voor het eerst hier
ik ben niet te dik maar krijg wel een buikje
Drink denk ik teveel bier
Iemand tips ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_37938971
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:30 schreef paultjuhhh het volgende:
hoi voor het eerst hier
Iemand tips ?
Is het heel voor de hand liggend en bijdehand als ik zeg adt minder bier drinken waarschijnlijk wel zal helpen?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 00:51:52 #111
80791 crew  Paul
pi_37939158
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:41 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Is het heel voor de hand liggend en bijdehand als ik zeg adt minder bier drinken waarschijnlijk wel zal helpen?
Noooooooooooooooooooo dat kan ik niet aan
pi_37940020
Of je gaat op bier leven, en laat gewoon al het andere eten/drinken staan...
Dan val je vast ook af

En dan noem je het Paultjuhhs bierdieet
.
.
.
.
.
sorry heb nachtdienst word daar melig van, en hongerig
  donderdag 18 mei 2006 @ 07:16:29 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37940658
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:30 schreef paultjuhhh het volgende:
hoi voor het eerst hier
Iemand tips ?
in het Groningse universiteitskrantje staat wekelijks een verslag van een jongen die ook van zijn overgewicht af wil. Hij is begonnen met zijn wijngebruik drastisch te verminderen. Gevolg: binnen één week was 'ie al 2 kg afgevallen.
Dus trek je conclusies

En als je wilt afvallen, hoef je daar niets voor op te geven.
Hier gaat de slogan 'Geniet maar drink met mate' op
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 07:44:27 #114
13151 crew  Rewimo
pi_37940771
Het vervelende van alcohol is dat het omgezet wordt in suikers in je lichaam. En wat suikers vervolgens weer met je lichaam doen is bekend. Ze maken het ruimer
pi_37942016
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in het Groningse universiteitskrantje staat wekelijks een verslag van een jongen die ook van zijn overgewicht af wil. Hij is begonnen met zijn wijngebruik drastisch te verminderen. Gevolg: binnen één week was 'ie al 2 kg afgevallen.
Dus trek je conclusies

En als je wilt afvallen, hoef je daar niets voor op te geven.
Hier gaat de slogan 'Geniet maar drink met mate' op
Ja, dat vind ik ook zo leuk om te lezen, het klopt ook echt. Ik ken een groep vrienden, die altijd echt heeeeel veeeel bier dronken. Na de studie is dat natuurlijk toch drastisch minder geworden, en ze zijn allemaal heel erg afgevallen... Helaas drink ik niet zoveel bier, dus dat werkt bij mij helaas niet

Dus vanmiddag maar weer sporten, had daar vanochtend spontaan zin in, ongeloveloos.
pi_37942510
Jup, bij jou is het waarschijnlijk bier.
Vriendje van zus kreeg eens van een zwangere vriendin te horen: En, voor wanneer is het bij jou? (Vlaams voor: wanneer ben jij uitgerekend )
Nu is het vriendje van zus een fanatieke sportschoolbezoeker en metser, dus voor de rest heel gespierd.
Weddenschapje afgesloten met kameraad: tot nieuwjaar geen alcohol meer drinken.
Resultaat: -8kg, buikje weg.
Trek je conclusie maar...
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:20:21 #117
79550 Ymke
your ghost
pi_37942836
Ik ben stiekem al 1.5 kilo afgevallen

Nog een hoop te gaan
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_37943250
Zijn er hier mensen (buiten Riann) die ervaring hebben met Herbalife?
pi_37943254
Ik merk dat bij mannen bier heel vaak de grootste oorzaak is van een buikje. Het eerste waar ze dus veel gewicht mee verliezen is als ze stoppen met bier drinken.

Ik lust zelf geen bier. Aan de ene kant een zege, aan de andere kant kan ik dus ook niet afvallen door ermee te stoppen want ik ben er nooit mee begonnen.
pi_37943364
ik ben gisteren naar een bruiloft geweest, en daar 1 biertje en iets van 4 bessen gehad, en ik ben gelijk weer een stukje zwaarder..
Ik heb het ook wel gemerkt toen ik minder bier ging drinken, maar bij mij bleef de "schade" beperkt tot een kilo of 2 in die tijd..

Je hoort ook altijd bij de kakstudentenverenigingen dat de eerstejaarsmeiden daar allemaal zo'n "bierreet" krijgen
pi_37943390
Ik heb dit in slank de zomer in geplaatst, maar kan het kan uiteraard ook hier
Dit naar aanleiding van de ridicuul hoge uitkomsten bij de Herbalife tuthola's op straat.

Ik heb wel een berekening voor je vetpercentage met 4% afwijking (dus het kan 4% hoger en 4% lager liggen).

Mensen die belangstelling hebben? Hij is wel ingewikkeld en je moet een meetlint en enige kennis van botuitsteekseltjes hebben

De eenvoudige formule =
Vet (%) = G-5.S gedeeld door G keer 100
G = totaal lichaamsgewicht
S = skeletgewicht

Dit heb ik gevonden om je skeletgewicht te bepalen:
http://www.afslanken.com/afslankenonline/pag7-skelet.htm

(ik had net een hele uitleg getypt en zocht een plaatje om de femurcondylen te laten zien en toen vond ik die tabel Die tabel is wel wat 'grover' dan wat ik in mijn boek heb, ik heb exacte waarden hier. Dus als je je lengte en millimeters (van de botstukken) doorgeeft kan ik een exactere waarde voor je opzoeken).

Mijn vetpercentage volgens die berekening is 32%

vb berekening:
Afstand op mijn pols = 5+5 cm = 10 cm (ik heb van midden op het bot naar midden op het bot gemeten)
Afstand femurcondylen = 12 + 12 cm = 24
24 keer 10 = 240. In mijn tabel staat bij een lengte van 167 en het getal 240 een skeletgewicht van 11,7.
Dat invullen in de formule geeft een vetpercentage van 32%.

Die twee botten waar het woord femur instaat zijn je femurcondylen.
pi_37943408
Oh en in koolhydraten en eiwitten zitten gemiddeld 4 kcal per gram, in vet 9 en in alcohol 7 kcal per gram. Tel uit je winst als je minder drinkt
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:45:39 #123
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37943455
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:38 schreef Koningin het volgende:
Zijn er hier mensen (buiten Riann) die ervaring hebben met Herbalife?
Ja, ik
Een jaar of negen geleden ben ik daarme zo'n 10 kilo kwijtgeraakt in 3 maanden tijd of zo. Ik weet het niet meer precies, maar ik zat toen wel op mijn streefgewicht. Wat wil je weten?
pi_37943489
En, heeft het je eetgewoontes zo veranderd dat je altijd slank bent gebleven, Urnie?
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:53:56 #125
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37943678
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Isabeau het volgende:
En, heeft het je eetgewoontes zo veranderd dat je altijd slank bent gebleven, Urnie?
Ehm, zie mijn statistieken.
Nee dus. Ik ben toen een tijd op mijn streefgewicht gebleven, maar idd als je weer terugvalt in slechte eetgewoontes, gaat het fout. En om Herbalife te blijven gebruiken om op gewicht te blijven, vond ik gewoon te duur.
pi_37943776
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:53 schreef Urnie het volgende:

[..]

Nee dus. Ik ben toen een tijd op mijn streefgewicht gebleven, maar idd als je weer terugvalt in slechte eetgewoontes, gaat het fout. En om Herbalife te blijven gebruiken om op gewicht te blijven, vond ik gewoon te duur.
Das meestal.
Maar ik wil gewoon even 7-10 kilo kwijt (rokerskilo's) en mijn zomerbroeken weer aan.
Zelf krijg ik het niet meer voor elkaar en moet dus een stok achter de deur hebben.
Verder ben ik geen typ die 1 keer per week naar de WW gaat ofzo......

Wat kost bijv. het starterspakket en wat zit daar in?
pi_37944085
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:53 schreef Urnie het volgende:
In wezen doet het natuurlijk niets wat je zelf niet ook kan, maar het is wel heel eenvoudig om te gebruiken. Ook hier gaat het gewoon om vermindering van kcal, iets wat je met een dieet (lees: gezonde voeding) ook zelf kan. Alleen is dit lekker hersenloos, want je hoeft e rniet over na te denken. Geen gepuzzel met wat je wel en niet mag, gewoon die shake opdrinken en klaar. Artsen schrijven ook wel eens dingen als Modifast voor (bij extreem overgewicht of als iemand snel geopereerd moet worden en eerst moet afvallen), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Herbalife een stuk patiënt vriendelijker vind Van Modifast ga ik kokhalzen en Herbalife smaakte prima.

Voor 7-10 kg afvallen is het eigenlijk idioot. Dat kan je ook kwijtraken zonder Herbalife.
pi_37944153
Ik kan het dus blijkbaar niet meer zo. Als ik tussen de 2 - 3 kilo ben afgevallen, dan staat het stop en binnen 2 weken zitten ze er weer aan. Verder kom ik niet Erg vreemd.

Isabeau, heb jij ook al eens Herbalife geprobeerd?
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:09:56 #129
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37944221
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:56 schreef Koningin het volgende:

[..]

Das meestal.
Maar ik wil gewoon even 7-10 kilo kwijt (rokerskilo's) en mijn zomerbroeken weer aan.
Zelf krijg ik het niet meer voor elkaar en moet dus een stok achter de deur hebben.
Verder ben ik geen typ die 1 keer per week naar de WW gaat ofzo......

Wat kost bijv. het starterspakket en wat zit daar in?
De prijzen weet ik niet precies. Die zijn in de afgelopen jaren ws ook omhoog gegaan. Ik heb wel een site gevonden, maar ik weet niet of deze prijzen voor de distributeurs zijn of voor de klanten. Maar hier staat wel wat er allemaal in zo'n starterspakket zit. En om zeker te weten kun je beter even naar Herbalife bellen.
Herbalife
pi_37944322
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:07 schreef Koningin het volgende:
Ik kan het dus blijkbaar niet meer zo. Als ik tussen de 2 - 3 kilo ben afgevallen, dan staat het stop en binnen 2 weken zitten ze er weer aan. Verder kom ik niet Erg vreemd.

Isabeau, heb jij ook al eens Herbalife geprobeerd?
Nee, ik heb het geproefd bij een les over dieetprodukten.
Van Modifast moest ik kokhalzen, Herbalife was lekker en Slimfast was mier en mierzoet.

Ik denk trouwens niet dat je vet kwijtraakt als je 2-3 kg bent afgevallen, dat is denk ik vocht + glycogeen geweest. Dat zit er inderdaad binnen 2 weken weer aan als je normaal gaat eten.
pi_37944502
van slimfast kreeg ik alleen maar meer honger toen ik eens zo'ndingetje geprobeerd heb..
pi_37944535
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:09 schreef Urnie het volgende:

[..]

De prijzen weet ik niet precies. Die zijn in de afgelopen jaren ws ook omhoog gegaan. Ik heb wel een site gevonden, maar ik weet niet of deze prijzen voor de distributeurs zijn of voor de klanten. Maar hier staat wel wat er allemaal in zo'n starterspakket zit. En om zeker te weten kun je beter even naar Herbalife bellen.
Herbalife
Danke, ik ga de link eens bekijken.
quote:
Nee, ik heb het geproefd bij een les over dieetprodukten.
Van Modifast moest ik kokhalzen, Herbalife was lekker en Slimfast was mier en mierzoet.

Ik denk trouwens niet dat je vet kwijtraakt als je 2-3 kg bent afgevallen, dat is denk ik vocht + glycogeen geweest. Dat zit er inderdaad binnen 2 weken weer aan als je normaal gaat eten.
Het is zo ontmoedigend als ik telkens weer dat erbij krijg, wat eraf was.
Af en toe denk ik dat ik beter niet had kunnen stoppen met roken
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:27:29 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_37944850
Ik heb pas een aantal van die tussendoortjes van slimvast geprobeerd. Ik vond er niet veel aan. Die nieuwe smoothies waren gewoon vies en de kaaszoutjes had eigenlijk niet echt een smaak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37945078
Isa, ik snap niks van die formule, maar volgens mij zijn polsen 5,7 en 5,8 en knieen 11,5 en 11,6 (ik heb m'n best gedaan maar ik garandeer het niet op de millimeter).
Je moest toch een rechte lijn opmeten zeg maar he, niet dat je het ergens omheen legt?
pi_37945170
Ja, rechte lijn, Maeghan
Ik reken het even voor je uit
pi_37945314
Maeghan, je skelet weegt 12,5 kg.
Bij 81,4 kg heb je dan 23,2% vetweefsel (in ieder geval tussen de 27,2 en 19,2% )
pi_37945417
Dankje. Pas nu denk ik 'ja, leuk getalletje, maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage?' haha. Ik ben zo dol op meten en testjes dat ik gewoon vergeet dat ik niks kan met de uitkomst =D
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:48:14 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_37945597
Waarom heb ik hier geen meetlint

Nou moet ik zeker wachten tot ik thuis ben. Of zou hier een touwtje liggen wat ik naast een lineaal kan leggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37945606
Voor vrouwen van 18-30 jaar is 25% vet nog prima Tot 40 jaar is dit 27,5%
pi_37945702
Ik vind de waarden die uit de berekening komen eigenlijk wel een beetje 'laag' Dan hebben Maeghan en ik dus een prima gewicht qua vetpercentage *zucht* waarschijnlijk is dit ook niet echt accuraat.
pi_37945743
Oh dan valt het best mee. Nou ja, ik voel me dan ook niet bepaald alsof ik ieder moment dood neer kan vallen, dus ik had al niet het idee dat ik zeer ongezond overgewichtig was =P

Alhoewel het bij 93.6 ws. wel een stuk ongezonder was. Al waren cholesterol, bloeddruk, hart en nierfunctie ook goed toen. Gewicht op zich zegt ook eigenlijk niks he...
pi_37945918
Gewicht alleen zegt bar weinig over je gezondheidstoestand Mensen met een BMI tussen de 25 en 30 hebben zelfs een hogere levensverwachting dan mensen met een gezond gewicht.
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:57:31 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_37945920
tering, ik heb echt dikke botten!

Mijn pols, 9.2
mijn knie, 19.1

Of moet ik recht meten? Dit is met het meetlint om mijn been zeg maar heen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:59:27 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_37945984
Als ik recht meet is mijn rechterpols 6.2, mijn linker 5.7 (huh, wat een verschil)

mijn rechterbeen 12.2 en mijn linker 12.4
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37946030
Wel van bot tot bot en in een rechte lijn idd. Ik moest zeker bij m'n knieen flink door m'n speklaagje prikken om het bot te vinden en ik had ruzie met het meetlint.

Ik heb de afstand maar op een blaadje aangestreept en toen gemeten, dat ging beter.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:03:27 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_37946127
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:00 schreef Maeghan het volgende:
Wel van bot tot bot en in een rechte lijn idd. Ik moest zeker bij m'n knieen flink door m'n speklaagje prikken om het bot te vinden en ik had ruzie met het meetlint.

Ik heb de afstand maar op een blaadje aangestreept en toen gemeten, dat ging beter.
Dat heb ik nu ook gedaan. Mijn collega keek me alleen wat raar aan en al helemaal toen ik om een lineaal vroeg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37946182
Heb je de botten (midden tot midden) wel gemeten, Troel? Mijn lijstje 'breed gebouwd' gaat maar tot 270 En bij jou bereken ik 292.
pi_37946245
Het kan wel op zich, Isa. Jouw knieën zijn breder dan mijne, maar mijn polser zijn breder dan jouwe. Als je dat combineert zit je ook al boven de 270 denk ik.
pi_37946303
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef Maeghan het volgende:
Het kan wel op zich, Isa. Jouw knieën zijn breder dan mijne, maar mijn polser zijn breder dan jouwe. Als je dat combineert zit je ook al boven de 270 denk ik.
jij zat ergens in de 260 en ik ergens in de 250.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:11:27 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_37946407
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:05 schreef Isabeau het volgende:
Heb je de botten (midden tot midden) wel gemeten, Troel? Mijn lijstje 'breed gebouwd' gaat maar tot 270 En bij jou bereken ik 292.
Whehehe, ja, die vetkwabbels heb ik aan de kant geduwd, maar bij mijn knieeen ging dat niet zo heel erg denderend

Maar ik heb altijd al gezegd dat ik zulke zware botten heb
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37946410
Ik bedoel jouw knieën en mijn polsen: 24 X 11,5 = 276
Waarmee ik bedoel dat het op zich niet zo moeilijk moet zijn daaroverheen te komen. Ik ben wel breed, maar ook niet type bouwvakker of zo, dus ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die nog net effies wat breder zijn.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:16:12 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37946562
Ik was trouwens net even aan het shoppen. Wilde nieuwe schoenen kopen, maar ze hadden mijn maat niet meer

Ik was ook even bij t-shirtjes aan het kijken en wat me opviel, was dat de grotere maten er niet meer waren. Er lag vooral veel S en M, helemaal geen L, wel een paar XL en ook geen XXL. 'Vroeger' bleven altijd de grotere maten liggen, dus het is in de winkels toch wel te merken dat mensen steeds dikker worden
Niet meer actief op Fok!
pi_37946640
Troel, ik heb voor het skeletgewicht het maximum genomen bij je lengte = 14 kg
Nu een vetpercentage van 36%.
En even voor de gein je oude vetpercentage ook berekend: 57,3%
pi_37946799
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik was trouwens net even aan het shoppen. Wilde nieuwe schoenen kopen, maar ze hadden mijn maat niet meer

Ik was ook even bij t-shirtjes aan het kijken en wat me opviel, was dat de grotere maten er niet meer waren. Er lag vooral veel S en M, helemaal geen L, wel een paar XL en ook geen XXL. 'Vroeger' bleven altijd de grotere maten liggen, dus het is in de winkels toch wel te merken dat mensen steeds dikker worden
"Vroeger"? Zolang als ik zelf m'n kleding koop valt het me al op dat overal in de uitverkoop de 34/36jes blijven hangen en alles tot en met 44 meestal wel weg is.
pi_37946819
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Maeghan het volgende:
"Vroeger"? Zolang als ik zelf m'n kleding koop valt het me al op dat overal in de uitverkoop de 34/36jes blijven hangen en alles tot en met 44 meestal wel weg is.
Die ervaring heb ik ook Ook bij Didi zijn vaak de grotere maten het eerst weg en dat is altijd al zo geweest.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:23:55 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37946837
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou voor mijn gevoel is het iets van de laatste tijd, hoor Of misschien ook wel niet. Je ziet een heleboel S'jes hangen, dus dan denk je dat S'jes het meest in trek zijn
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:25:00 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37946871
Ik snap geen drol van dat hele vetpercentage gedoe, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Zal eerst even in dit topic gaan lezen voor ik hier dingen ga vragen die ik al had kunnen weten Brb, dan mag Isa mijn gedoe ook even uitrekenen
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 12:25:18 #158
80791 crew  Paul
pi_37946883
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:44 schreef Rewimo het volgende:
Het vervelende van alcohol is dat het omgezet wordt in suikers in je lichaam. En wat suikers vervolgens weer met je lichaam doen is bekend. Ze maken het ruimer
ja ik drink elke dag wel bier en in het weekend helemaal veel
Zal eens proberen te minderen
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:26:09 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_37946916
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Troel, ik heb voor het skeletgewicht het maximum genomen bij je lengte = 14 kg
Nu een vetpercentage van 36%.
En even voor de gein je oude vetpercentage ook berekend: 57,3%
Die 57 % zal inderdaad wel kloppen, dat kwam er een aantal jaar geleden ook uit bij de revalidatiefysiotherapeut.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37946991
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou voor mijn gevoel is het iets van de laatste tijd, hoor Of misschien ook wel niet. Je ziet een heleboel S'jes hangen, dus dan denk je dat S'jes het meest in trek zijn
Juist niet. Als er veel Sjes hangen denk je dat niemand die wil kopen blijkbaar.
Da's hetzelfde met schoenen. Mijn maat staat er nooit meer bij in de uitverkoop hoor. Tenzij ik op zoek ben naar opoepantoffels of zo. Maar nu schijnt het ook dat ze van schoenmaat 41 altijd de helft binnenkrijgen als van de andere maten. Ik weet niet waarom, maar 't is zo. Misschien werkt het met kleding ook wel zo.
pi_37947024
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:25 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

ja ik drink elke dag wel bier en in het weekend helemaal veel
Zal eens proberen te minderen
Iedere dag? Lekker gezond voor je nieren, ook fijn als je graag een hersenbeschadiging wilt en zo. Vooral zo doorgaan dus...
pi_37947041
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap geen drol van dat hele vetpercentage gedoe, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Zal eerst even in dit topic gaan lezen voor ik hier dingen ga vragen die ik al had kunnen weten Brb, dan mag Isa mijn gedoe ook even uitrekenen
Ja, maar ik vind de percentages tot nu toe best laag uitvallen hoor...het is ook maar een formule en geen echte methode. Als ik in dat boek zie wat er allemaal wel niet geprobeerd wordt om tot een juist percentage te komen. Isotoop-verdunningsbepalingen, balansonderzoek, densitometrie in een bak water met spirometrie en gasanalyse, kalium 40 radiologische methode, rontgenografische methoden, gammastralenabsorptiemethode, antropometrische methoden (met 7 punts huidplooidikte), creatinine uitscheiding, MRI, geluidsgolven etc etc. En er is ook een stukje over conducometrie (met zwakstroom dus), maar er staat ook bij dat de methode inaccuraat is en zeer afhankelijk van de plaatsing van de elektroden (4 stuks die symmetrisch aan handen en voeten moeten worden geplaatst) en het huidcontact.
pi_37947062
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:26 schreef Troel het volgende:

Die 57 % zal inderdaad wel kloppen, dat kwam er een aantal jaar geleden ook uit bij de revalidatiefysiotherapeut.
Volgens de Herbalife dame was mijn lichaamsvetpercentage 62%
pi_37947082
Ach ja. Zo heel boeiend is het ook weer niet om dat te ondergaan =)
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:35:34 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37947215
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind de percentages tot nu toe best laag uitvallen hoor...het is ook maar een formule en geen echte methode. Als ik in dat boek zie wat er allemaal wel niet geprobeerd wordt om tot een juist percentage te komen. Isotoop-verdunningsbepalingen, balansonderzoek, densitometrie in een bak water met spirometrie en gasanalyse, kalium 40 radiologische methode, rontgenografische methoden, gammastralenabsorptiemethode, antropometrische methoden (met 7 punts huidplooidikte), creatinine uitscheiding, MRI, geluidsgolven etc etc. En er is ook een stukje over conducometrie (met zwakstroom dus), maar er staat ook bij dat de methode inaccuraat is en zeer afhankelijk van de plaatsing van de elektroden (4 stuks die symmetrisch aan handen en voeten moeten worden geplaatst) en het huidcontact.
het is net alsof je Chinees spreekt
Maar ik zal vanavond even prutsen
Niet meer actief op Fok!
pi_37947267
Nou ja, ik bedoel dus te zgegen dat er heel veel ingewikkelde methoden zijn
En dan kunnen wij het even met een meetlintje en een paar tabelletjes accuraat bepalen Dus ik twijfel ook aan de juistheid van deze uitkomsten. Alhoewel er wel bij staat dat er een afwijking van 4% kan zijn (naar boven en naar beneden).
pi_37947452
Vanmorgen heerlijk ontbeten met een boterham sla en tonijn
Gisteren lekker geklommen en vanavond weer.
Verder niet zoveel te melden eigenlijk
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:44:51 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37947515
Pff, ik heb geen dikke knieën, noch dikke polsen. Ik kan met mijn wijsvinger mijn duim aanraken als ik ze om de pols heen klem. Is er geen methode waarbij je je buikomtrek moet meten? Denk dat dat een veel betere indicator is
Niet meer actief op Fok!
pi_37947520
Hoe gaat het klimmen?
pi_37947576
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Pff, ik heb geen dikke knieën, noch dikke polsen. Ik kan met mijn wijsvinger mijn duim aanraken als ik ze om de pols heen klem. Is er geen methode waarbij je je buikomtrek moet meten? Denk dat dat een veel betere indicator is
Nee, deze methode gaat uit van het vrij vaststaande gegeven dat je botten 1/5e van je vetvrije massa innemen

Je buikvet is weer een goede methode om te bepalen of je een verhoogd risico hebt op hart en vaatziekten. Aangezien bijna al mijn vet in mijn billen en benen zit zou dat bij mij nogal een vertekend beeld geven van mijn vetpercentage (ik heb vrijwel een gezonde taillemaat, 80 cm)
pi_37947738
Met kleding werkt het inderdaad zo dat ze van de 'gangbare' maten het meeste binnenkrijgen. Als je daar buiten valt (zeg maar boven maat 42) dan kan je het beste gaan shoppen als de nieuwe collecties net binnen zijn. Met schoenen is dat ook zo. Ik ben gezegend met maar 42/43 en kan bijna nooit iets leuks vinden laat staan iets in de uitverkoop.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:53:18 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37947810
Ik snap niet goed wat ik nu moet meten van de knieën
Niet meer actief op Fok!
pi_37947849
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:44 schreef Isabeau het volgende:
Hoe gaat het klimmen?
Heb je wel eens een skippybal een berg op zien rollen?
Maar ik vind het wel heel leuk
Ben niet slechter dan de andere beginners Dat is al vrij uniek voor mij met sporten.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:57:04 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37947927
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, deze methode gaat uit van het vrij vaststaande gegeven dat je botten 1/5e van je vetvrije massa innemen

Je buikvet is weer een goede methode om te bepalen of je een verhoogd risico hebt op hart en vaatziekten. Aangezien bijna al mijn vet in mijn billen en benen zit zou dat bij mij nogal een vertekend beeld geven van mijn vetpercentage (ik heb vrijwel een gezonde taillemaat, 80 cm)
* viking84 jaloers is

maar ik kan mijn buik verbergen onder een trui, zodat ik alsnog superslank lijk
Niet meer actief op Fok!
pi_37947955
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap niet goed wat ik nu moet meten van de knieën
Als je gaat zitten dan kan je aan het uiteinde van je bovenbeenbot (dat heet je femur) ter hoogte van je knie aan de zijkant (maar niet helemaal aan de zijkant, iets meer naar boven, maar niet helemaal bovenop....eh, tussen bovenkant en zijkant dus...ben ik nog te volgen??) twee bobbels voelen. Even goed drukken en een beetje centraal het meetlint leggen van het ene bot naar het andere. Van uitsteeksel naar uitsteeksel dus.
pi_37947981
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:57 schreef Viking84 het volgende:
* viking84 jaloers is

maar ik kan mijn buik verbergen onder een trui, zodat ik alsnog superslank lijk
Mijn nichtje heeft een énorme buik, maar kan desnoods wel een legging aan...ze heeft best slanke benen namelijk. Ik heb gewoon olifantenpoten en een normale taille.
pi_37948008
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:54 schreef freecell het volgende:
Heb je wel eens een skippybal een berg op zien rollen?
Maar ik vind het wel heel leuk
Ben niet slechter dan de andere beginners Dat is al vrij uniek voor mij met sporten.
Leuk, freecell!! Ik vond klimmen ook altijd erg leuk om te doen Zolang ik maar niet 1 kleur wilde volgen Zaterdag kan ik trouwens niet, ik moet vrijdag en zaterdagnacht werken.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 13:00:50 #178
80791 crew  Paul
pi_37948044
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:29 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Iedere dag? Lekker gezond voor je nieren, ook fijn als je graag een hersenbeschadiging wilt en zo. Vooral zo doorgaan dus...
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 mei 2006 @ 13:11:57 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37948441
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:57 schreef Isabeau het volgende:
Gewicht alleen zegt bar weinig over je gezondheidstoestand Mensen met een BMI tussen de 25 en 30 hebben zelfs een hogere levensverwachting dan mensen met een gezond gewicht.
* Sjeen checkt en ziet BMI van 27,2... streefgewicht van 72 kilo doorstreept
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:01:09 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_37950318
hmmm dan zit ik ook prima met mijn BMI van 26, 2
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:39:20 #181
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_37953514
ik hoop zo dat ik dit weekend voor t eerst op bmi onder de 35 kom! dan ben ik gewoon obees en neit meer ernstig obees!

maar ik vrees eerlijk gezegd dat t niet zo gaat zijn aangezien ik heel slecht heb gegeten deze week...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_37957774
Dan moet ik snel weer bijkomen
Ik ga straks maar eens deftig meten thuis, want met de schattingen die ik hier doe kom ik aan een absurd laag getal uit. (En ik vind de botjes aan m'n knieën niet zo goed) Collega's zijn niet van het type waarbij je niet werk gerelateerde dingen kan uithalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 18:03:41 #183
13151 crew  Rewimo
pi_37958155
Ik heb een jack

En een broek.
En een broek.
En een broek.
En een broek.
En een polo.
En een polo.
En een polo.
En een polo.

Mocht er iemand nog een jack nodig hebben: C&A verkoopt ze allemaal met 25% korting vanwege het mooie weer

Jieha, ik was net geen 65 euro kwijt voor dit hele pakket
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:02:22 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37970953
@ Rewimo: heb je alles bij c&a vandaan? Dan moet ik ook maar even kijken

Pff, ik heb zojuist twee keer een kwartier op de stepper gestaan. Heb nog nooit een kwartier achter elkaar gestept, laat staan twee keer achter elkaar met een pauze van 10 min. In het begin had ik wel last van mijn voeten, maar door af en toe even de voeten te verzetten, voel ik er niks meer van. Ik zweet me rot, voel m'n hartslag, maar mijn conditie gaat er niet op vooruit, maar weet ook niet of dat wel kan met steppen Eerst maar wat ruimte in de broek creëren

En nu ga ik douchen, want alles is nat
Niet meer actief op Fok!
pi_37972127
Zoooooo, wat ben ik moe.
Maaaaar.. ik heb vanavond wél een 5a geklommen (voor de mensen die het wat zegt )
Niet heel moeilijk, maar het is een begin.
Zelfs typen doet nu pijn
Zaterdag weer (vierde keer deze week)
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:24:22 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37972287
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:21 schreef freecell het volgende:
Zoooooo, wat ben ik moe.
Maaaaar.. ik heb vanavond wél een 5a geklommen (voor de mensen die het wat zegt )
Niet heel moeilijk, maar het is een begin.
Zelfs typen doet nu pijn
Zaterdag weer (vierde keer deze week)
nee, wat is een 5a dan? Is klimmen trouwens ook goed voor conditie, uithoudingsvermogen, afvallen, of is het gewoon LEUK?

Ik heb jaren geleden eens geklommen in de Ardennen. Doodeng! Maar ook enorm leuk
Niet meer actief op Fok!
pi_37972741
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, wat is een 5a dan? Is klimmen trouwens ook goed voor conditie, uithoudingsvermogen, afvallen, of is het gewoon LEUK?

Ik heb jaren geleden eens geklommen in de Ardennen. Doodeng! Maar ook enorm leuk
Tot en met 4 kan je nog klimmen op gewoon kracht+doordouwen. Bij 5 komt er uithoudingsvermogen en vooral techniek bij kijken. lastig dus
Het is in ieder geval goed voor je uithoudingsvermogen en de kracht in je armen en benen, maar volgens mij doet het niet zo heel veel voor de lijn, al kom ik nog wel eens met een rode kop en stoomblazend beneden
pi_37973000
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:02 schreef Viking84 het volgende:

Pff, ik heb zojuist twee keer een kwartier op de stepper gestaan. Heb nog nooit een kwartier achter elkaar gestept, laat staan twee keer achter elkaar met een pauze van 10 min. In het begin had ik wel last van mijn voeten, maar door af en toe even de voeten te verzetten, voel ik er niks meer van. Ik zweet me rot, voel m'n hartslag, maar mijn conditie gaat er niet op vooruit, maar weet ook niet of dat wel kan met steppen Eerst maar wat ruimte in de broek creëren

En nu ga ik douchen, want alles is nat
Ik denk dat je om conditie op te bouwen wel wat langer zult moeten steppen dan tien minuutjes of zo. Ik heb ook last van m'n voeten op dat ding hoor, en ik glij weg. Ik moet zeggen dat mijn conditie me helemaal niet tegenvalt, want ik doe zo'n 2200 steps/300 kcal in een half uur (en gebruik dan nog deels gewichtjes voor m'n armen). Ik doe dan een langzaam nummer en dan iets snels (I'm so excited van The Pointer Sisters werkt goed haha). Ik zweet dan wel, vooral onder m'n haar (niet verwonderlijk met mijn haar ook), maar moe ben ik niet en m'n hartslag voel ik ook echt niet. Ik dacht echt dat m'n conditie slechter was dan dat.
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:50:20 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37973294
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:41 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik denk dat je om conditie op te bouwen wel wat langer zult moeten steppen dan tien minuutjes of zo. Ik heb ook last van m'n voeten op dat ding hoor, en ik glij weg. Ik moet zeggen dat mijn conditie me helemaal niet tegenvalt, want ik doe zo'n 2200 steps/300 kcal in een half uur (en gebruik dan nog deels gewichtjes voor m'n armen). Ik doe dan een langzaam nummer en dan iets snels (I'm so excited van The Pointer Sisters werkt goed haha). Ik zweet dan wel, vooral onder m'n haar (niet verwonderlijk met mijn haar ook), maar moe ben ik niet en m'n hartslag voel ik ook echt niet. Ik dacht echt dat m'n conditie slechter was dan dat.
Oh grappig, dat is ook mijn steptempo had er vandaag 147 kcal per kwartier op 1050 steps (beide keren). Maar ik werd tussendoor wel steeds afgeleid, zat de kat te etteren, of ik moest m'n voeten even verzetten, of ik verloor mijn evenwicht, dat soort dingen.
Een goede conditie is voor mij: geen kortademigheid. Maar ik moet zeggen dat dit ook een momentopname is, want vandaag was ik echt ontzettend suf. Totaal niet vooruit te branden op de fiets en ik liep met een slakkegangetje m'n zes trappen op, terwijl ik normaal gesproken vrij hard fiets en ook heel snel de trappen opren zonder buiten adem te zijn. Dus ja, had een off day denk ik (maar die heb ik wel gecompenseerd met steppen ) en ik had NOVA opstaan, dus dan vergeet je de tijd snel Het is in ieder geval wel een kleine overwinning dat ik heus wel een kwartier achter elkaar kan steppen (eerder was het 2 keer 10 minuten), als ik m'n voeten af en toe maar even verplaats.
Dus ik zal morgenochtend ook eens proberen om een half uur te steppen (maar dan is er niets op tv ) en morgenavond weer. Step jij echt een half uur achter elkaar door? Mark stopt altijd na 5 minuten al omdat ie 'zere benen' heeft

Ik zweet inderdaad ook het meest onder m'n haar

-edit- zou ik bij een slechte conditie moe moeten zijn cq m'n hartslag enorm moeten voelen? Want ik zweet dus wel en dan denk ik altijd dat ik niet goed m'n best doe als m'n hart niet in m'n hoofd bonkt Maar volgens mij is dat ook helemaal niet goed.
Niet meer actief op Fok!
pi_37974390
Oh, ik heb geen zin om me echt uit de naad te werken, ik doe gewoon rustig aan meestal. Wel dat ik echt wat gedaan heb, maar niet dat ik echt moe ben.

Ja, ik ken dat, zo'n dag dat je lichaam niet wil. Had ik dus gisteren met BodyStep. Vorige week hield ik de les zo vol, deze week voelde ik me halverwege als slap en moe en m'n benen leken zo zwaar en zo.

Ik step wel echt een half uur ja. Niet met de tv aan, maar met muziek op. Dat vind ik beter afleiden en makkelijker om het tempo vast te houden. M'n evenwicht verlies ik niet, maar ik moet wel vaak m'n voeten verplaatsen en soms even een nummer van de cd doorspoelen of de cd wisselen. M'n tenen gaan zo tintelen na een paar minuten al. Mijn benen doen echt niet zeer, alleen m'n knieen doen wel zeer de eerste paar minuten. Daarna niet meer. Misschien dat ik dan warm gedraaid ben of zo, ik weet het niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 mei 2006 @ 07:12:31 #191
13151 crew  Rewimo
pi_37977855
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:02 schreef Viking84 het volgende:
Nee, de broeken en de polo's komen van de Albert Cuyp. Het jack is wel van C&A.

Ik step nog niet hard Ik zit nu op een schema van 8x2 minuten met steeds 1 minuut rust. Dit in overleg met de peut. En daarna 2x5 minuten roeien. Maar dat heeft te maken met de blessures die ik heb. Ik merk duidelijk het verschil tussen de stepper (belast) en de roeier (onbelast trainen).

Ik voel wel mijn hartslag omhoog gaan en zweten doe ik ook (maar niet zo erg als voorheen toen zweette ik al als ik maar naar zo'n apparaat keek). Ik hou zo'n half uurtje inmiddels goed vol, had ik echt niet gedacht
pi_37978837
Wat een enthousiaste steppers allemaal Zo'n ding is natuurlijk veel handiger dan een fiets in je kamer. En je gaat er dus ook echt goed van zweten?

Ik ga straks naar mijn ouders, ik wilde op de fiets, maar dat zit er even niet in als ik naar buiten kijk. Bah, wat een wind en regen. Er komt een au pair langs om te kijken of ze bij mijn ouders in huis wil komen Ze klonk in haar beschrijving zo verschrikkelijk ideaal, maar ze heeft een vriend in Eindhoven en wilde daar graag in de buurt zitten... Tsja, Drenthe is niet bepaald in de buurt en ze heeft ook een aanbieding van een gezin in Rotterdam en dat is al meer in de buurt. Ik hoop dat dat vervelende mensen zijn Mijn ouders zijn in ieder geval verschrikkelijk leuk Spannend dus!
pi_37978892
Isabeau, hier is het gelukkig nog droog, ik moet straks een presentatie geven voor een stichting, en ik vind het best eng eerlijk gezegd....

maar die au pair, is die er dan om de zorg voor je moedere over te nemen? En jij moet haar ook even keuren? Spannend idd...

Ik ben gisteren na veel tranen tot de conclusie gekomen dat ik het mezelf niet toesta om af te vallen, en dat zolang ik geen vrede met mezelf krijg ik gewoon ook niet verder af zal vallen waarschijnlijk..

Mijn vet is mijn laagje om aan iedereen te laten zien dat ik niets ben, en hoewel ik naar buiten wel beter overkom, zit het diep in mij nog steeds niet echt helemaal goed... En ik weet niet goed wat ik er het beste tegen kan gaan doen....
pi_37979113
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:10 schreef teigan het volgende:
Isabeau, hier is het gelukkig nog droog, ik moet straks een presentatie geven voor een stichting, en ik vind het best eng eerlijk gezegd....

maar die au pair, is die er dan om de zorg voor je moedere over te nemen? En jij moet haar ook even keuren? Spannend idd...

Ik ben gisteren na veel tranen tot de conclusie gekomen dat ik het mezelf niet toesta om af te vallen, en dat zolang ik geen vrede met mezelf krijg ik gewoon ook niet verder af zal vallen waarschijnlijk..

Mijn vet is mijn laagje om aan iedereen te laten zien dat ik niets ben, en hoewel ik naar buiten wel beter overkom, zit het diep in mij nog steeds niet echt helemaal goed... En ik weet niet goed wat ik er het beste tegen kan gaan doen....
Ja, die au pair is er voor mijn moeder en dan gaat mijn vader weer fulltime werken. Als ze eerder hadden geweten dat dit bestond dan hadden ze het al veel eerder gedaan. Ze hebben zelfs informatie over au pairs bij de belangenvereniging voor patiënten gevraagd, maar die wisten ook niet hoe of wat... Mijn moeder heeft een persoonsgebonden budget en dat is ongeveer 4000 euro per 3 maanden en een au pair met verpleegervaring kost 600 euro per maand en daar werkt ze 30 uur per week voor! Dat kan je in Nederland nergens zo vinden. Alleen komen de au pairs uit Polen en Tsjechië en is hun Duits vaak al een beetje gebrekkig. Maar de jongedame die vanmiddag komt spreekt door haar Nederlandse vriend gewoon Nederlands! Dit is de stichting waarmee ze nu in zee zijn gegaan: http://www.worldwideaupair-nanny.com/ Ik hoef haar niet te keuren hoor Ik heb haar dossier gelezen en ben nu al verschrikkelijk enthousiast Ze is 23, verpleegkundige, heeft een gehandicapt zusje, ze heeft ervaring, ze rookt niet, ze houdt van dieren en tuinieren, ze houdt van lezen, zwemmen en wandelen (zie, Rotterdam is niets voor haar, een rustig dorpje in Drenthe is veeeeel leuker ). Het lijkt me gewoon een ideale dame Nu hopen dat ze mijn ouders ook leuk genoeg vindt om zo'n 4-5 uur te reizen per weekend.

En dat allerlaatste dat je schreef klinkt me angstaanjagend bekend in de oren. Maar daar wil ik even niet aan Mijn naam is haas, ik ben een struisvogel. *plop* En de chocoladepinda's als ontbijt waren niet eens lekker.
pi_37979135
Trouwens, na alles wat ik over die au pairs heb gelezen denk ik dat ik misschien later ook een au pair neem voor mijn kind(eren). Kunnen we allebei werken en ons niet blauw betalen aan een duur kinderdagverblijf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 mei 2006 @ 09:51:45 #196
13151 crew  Rewimo
pi_37979815
Bij Christan op school zijn au-pairs heel gewoon

Ik wist trouwens niet dat je ook au-pairs voor volwassenen had, maar het lijkt me op zich ideaal als je iemand kunt vinden met wie het goed klikt
pi_37979859
En, is dat wat? Ik kende alleen een tante van mijn ex, maar die had echt een Britse nanny (jaja, van zo'n nanny-school) en dan is een kinderdagverblijf stukken goedkoper

En de au pairs voor volwassenen zijn alleen voor bejaarden en gehandicapten En ze hebben er meestal ook voor geleerd. Als je op de site kijkt zie je verpleegkundigen en fysiotherapeuten etc. Hier kunnen ze gewoon domweg meer verdienen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 mei 2006 @ 09:54:28 #198
13151 crew  Rewimo
pi_37979900
Ik heb geen idee joh. Hij zit in Bloemendaal op school en daar zie je (okee lichtelijk overdreven) zo ongeveer meer au-pairs om de kinderen op te halen dan ouders
  vrijdag 19 mei 2006 @ 10:53:25 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_37981851
Een klasgenootje van mij op de basisschool had een au-pair. Meestal zijn dat gewoon student-achtige meisjes die een jaar in het buitenland willen zitten tegen kost en inwoning en daarvoor oppassen.
Als je niet weet over aupairs voor volwassenen dan heb je Au Pair van Hermans nooit gelezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37982004
Nee klopt Troel, heb ik ook nooit gelezen Dacht aan de titel van het boek te zien dat het over kinder au pairs ging
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:12:58 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_37984516
Cultuurbarbaar

En dat is dan mod van TTK

Het gaat over een studente die gaat studeren in Parijs en daar Au Pair wordt. Eerst inderdaad bij een gezin, later bij een oude generaal. Maarja, gewoon lezen, is een erg mooi boek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37984722
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen idee joh. Hij zit in Bloemendaal op school en daar zie je (okee lichtelijk overdreven) zo ongeveer meer au-pairs om de kinderen op te halen dan ouders
dan heb je het ook wel over Bloemendaal he?

Volgens mij het dorp met het hoogste dichtheid van hockeyerrrrs in Nederland.
Ik moet eerlijk zeggen dat het me wel goed lijkt voor peuters om ook wat sociale oefening te krijgen, dus een paar dagen naar een opvang met leeftijdsgenootjes is denk ik helemaal niet verkeerd. Lijkt me ook niet goed als je na de geboorte van je kindje het hummeltje overhandigd aan een au pair en weer aan de slag gaat. Ik zou zeker wel de eerste tijd (een jaar in ieder geval) voor mijn eigen kindje willen zorgen.
Voor schoolgaande kinderen is een au pair denk ik wel een oplossing, hoewel het mij heel moeilijk lijkt om iemand met mijn kinderen te vertrouwen. En dan heb ik nog niet eens kinderen
pi_37988346
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat allerlaatste dat je schreef klinkt me angstaanjagend bekend in de oren. Maar daar wil ik even niet aan Mijn naam is haas, ik ben een struisvogel. *plop* En de chocoladepinda's als ontbijt waren niet eens lekker.
Ik steek ook het liefst mijn kop in het zand, maar ik zie mijn snoepdrang de laatste dagen enorm toenemen, en vriendjelief vond dat ie mij maar weer eens met mijn kop uit het zand moest trekken omdat ik er nou niet echt bereikbaarder op werd zeg maar....
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:30:54 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_37988962
Ik ken dat. Bert kwam laatst de lijst "te beperken dingen" tegen en wilde me nog eens extra inwrijven dat appelstroop onder stroop valt en dat ik dat moet beperken.
Zoals veel andere dingen ook.

Maar ik ben heel eerlijk, gehakt moet ik ook beperken, dat doe ik dus simpelweg niet. Ik zorg ervoor dat ik mager rundergehakt te pakken heb (en dan ook echt mager) en dan vind ik het prima. Ik hou me toch ook niet aan het gegeven dat ik 1 keer per week patat mag. Dat haal ik niet eens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:35:30 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37989105
Nou ik heb nog niet één keer echt gesnackt sinds ik op dieet ben (sinds 4 mei), dus ik mag vanavond frietjes eten van mezelf Heb muntjes voor gratis snacks (gekregen bij de Edah, ivm de opening van een snacktent hier), dus daar ga ik vanavond even wat lekkers voor uitzoeken. Nu al zin in De diëtiste zat te zeuren dat ik er dan wel groente bij moet nemen, omdat ik dan minder patat eet. . Ik snack al zelden en áls ik het dan doe, dan doe ik het goed!
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 mei 2006 @ 14:42:00 #206
13151 crew  Rewimo
pi_37989333
Ik eet echt van alles, als het zo uitkomt. Maar ik zoek het niet op. Gehakt eet ik ook graag, Troel, ik bak het gewoon rul zonder extra vet en giet het overtollige vet dan af. Lekker hoor Friet eet ik ook weleens, eigenlijk voornamelijk in het weekend als de mannen ernaar vragen Maar ik eet er gewoon veel minder van dan vroegah De behoefte is minder, lijkt het wel. Ik at trouwens voorheen ook niet vaak friet, maar als ik het at waren de porties wel stukken groter dan nu.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:54:53 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37989800
Ik vind gehakt echt smerig en op kipfilet ben ik ook niet echt dol. Dus ik eet vooral vegetarische dingetjes erbij. Maar een biefstukje of een kroketje kan ik zeker niet weerstaan
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:21:35 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_37990652
Nou, gehakt zo vind ik ook niet echt je van het, maar ik vind het heerlijk om het in de macaroni of spaghetti te verwerken. Ach, en een lekkere ouderwetse gehaktbal op zijn tijd vind ik ook wel wat hebben.
Ik denk dat het afgeraden wordt omdat het toch gewoon het afvalvlees is wat ze erin verwerken, maar het rundergehakt is toch al minder vet dan half om half enzo en bij de echte slager kunnen ze me altijd precies vertellen wat erin zit.

Ik gebruik eigenlijk alleen maar extra vettigheid als ik het vlees in een gewone pan kook, in de koekenpan en de wok zit zo'n fijne laag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:53:58 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37991658
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:21 schreef Troel het volgende:
Nou, gehakt zo vind ik ook niet echt je van het, maar ik vind het heerlijk om het in de macaroni of spaghetti te verwerken. Ach, en een lekkere ouderwetse gehaktbal op zijn tijd vind ik ook wel wat hebben.
Ik denk dat het afgeraden wordt omdat het toch gewoon het afvalvlees is wat ze erin verwerken, maar het rundergehakt is toch al minder vet dan half om half enzo en bij de echte slager kunnen ze me altijd precies vertellen wat erin zit.

Ik gebruik eigenlijk alleen maar extra vettigheid als ik het vlees in een gewone pan kook, in de koekenpan en de wok zit zo'n fijne laag
ik eet mijn macaroni met spinazie, courgette en paprika en dan mis je het gehakt echt niet, hoor. Mits het maar groente is die je goed kunt kauwen

Maar bedoel je dat gehakt eigenlijk afval is?
Bah! Dan eet ik het helemáál nooit meer!

Ik vind die kip fajita sandwich van de AH enorm lekker trouwens Je hebt ook van die sandwiches die een beetje slijmerig zijn (van de tomaat denk ik) en dan moet ik altijd denken aan die verhalen van mensen die in sandwiches spugen Dus dan hoef ik ze al niet meer Blijft alleen de tomaatloze kip fajita over en laat dat dan ook nog eens de gezondste zijn
Niet meer actief op Fok!
pi_37993361
Spap krijgt vanavond een gehaktbal en wij hebben kalkoenworstjes laatste hollandse maaltijd voor spap en smam morgen zijn ze voor 2 weken weg naar Italie 2 weken alleen thuis wel met mijn broer maar goed
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:56:01 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_37993587
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik eet mijn macaroni met spinazie, courgette en paprika en dan mis je het gehakt echt niet, hoor. Mits het maar groente is die je goed kunt kauwen

Maar bedoel je dat gehakt eigenlijk afval is?
Bah! Dan eet ik het helemáál nooit meer!

Ik vind die kip fajita sandwich van de AH enorm lekker trouwens Je hebt ook van die sandwiches die een beetje slijmerig zijn (van de tomaat denk ik) en dan moet ik altijd denken aan die verhalen van mensen die in sandwiches spugen Dus dan hoef ik ze al niet meer Blijft alleen de tomaatloze kip fajita over en laat dat dan ook nog eens de gezondste zijn
Nee, het is wel goed vlees. Maar als bijvoorbeeld speklapjes gesneden worden, dan zitten er ook bij die niet zo mooi eruitzien omdat het het beginnetje of het eindje was, dat vlees gaat dan in het gehakt (varkensgehakt in dit geval dus). Er kan dus ook gewoon biefstuk in je gehakt zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:57:22 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37993630
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:49 schreef Riann het volgende:
Spap krijgt vanavond een gehaktbal en wij hebben kalkoenworstjes laatste hollandse maaltijd voor spap en smam morgen zijn ze voor 2 weken weg naar Italie 2 weken alleen thuis wel met mijn broer maar goed
spap en smam?
Niet meer actief op Fok!
pi_37993643
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

spap en smam?
iets brabants denk ik
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:58:57 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_37993673
oons pap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:05:50 #215
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37993860
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:57 schreef Riann het volgende:

[..]

iets brabants denk ik

Net als sma en spa
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:15:12 #216
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37994107
Mark zegt altijd 'moeders' Ik zei vroeger 'heit' en 'mem'

Ik ga zometeen lekker patatjes halen . Echt een feestje! Is zeker een maand geleden dat ik dat gehad heb
Niet meer actief op Fok!
pi_37994118
Hoihoi De au pair was súper! Nu nog duimen dat ze voormijn ouders kiest en niet dat gezin in Rotterdam.
pi_37995275
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:15 schreef Isabeau het volgende:
Hoihoi De au pair was súper! Nu nog duimen dat ze voormijn ouders kiest en niet dat gezin in Rotterdam.
Ik duim met je mee..
Fijn dat de au pair goed bevallen is.
Ik heb alles meegelezen.
pi_37995298
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:15 schreef Viking84 het volgende:
Mark zegt altijd 'moeders' Ik zei vroeger 'heit' en 'mem'

Ik ga zometeen lekker patatjes halen . Echt een feestje! Is zeker een maand geleden dat ik dat gehad heb
Als ik moeders zeg, krijg ik meteen commentaar over me heen: 'Je hebt maar één moeder "

Morgen ga ik nergens op letten kwa lijn. Want dan ben ik jarig en word ik alweer 22 jaar
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:13:27 #220
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_37995773
hoera
al 3 kilo eraf
nog 21 te gaan
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_37995928
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:13 schreef Muck het volgende:
hoera
al 3 kilo eraf
nog 21 te gaan
Mooi Feli...

Op naar de rest
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:23:12 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37996032
Zo, mijn patatjes zijn op Maar ik merk wel dat ik niet zoveel meer gewend ben. Voordat ik op mijn eten ging letten, kon ik 's avonds enorm veel op, omdat ik de rest vd dag niets at. Maar nu ik overdag normaal eet, heb ik 's avonds veel minder honger. Dus volgende keer doe ik gewoon een patatje met een kroket óf een frikandel en niet allebei, zoals nu (en dat mag eigenlijk ook niet )
Niet meer actief op Fok!
pi_37996661
vroeger at ik ook 2 snacks bij de friet tegenwoordig ook nog maar 1 maar we eten alleen bijna nooit meer frietjes. Woensdag wel weer een keer dan hebben we weer is lanparty
pi_37996890
Ik heb net een shoarma/spinazie taart gemaakt en die mag over 7 minuten de oven in en over 37 minuten de oven weer uit. Hij ruikt nu al geweldig
Heb er echt zin in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 mei 2006 @ 19:17:13 #225
13151 crew  Rewimo
pi_37997480
Ik vind gehakt echt heerlijk. Neem inderdaad wel rundergehakt. En wat ik het allerlekkerste vind is rulgebakken gehakt met kaas erdoor gesmolten Leve de eiwitten Nee, dat doe ik dus maar heel af en toe...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:37:01 #226
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_37999928
ik gebruik in de pastasaus altijd rulgebakken tartaar...vind ik lekkerder ook dan gehakt en is wel nog iets magerder.
pi_38006371
ik zag Teigan net in de bios
pi_38007030
Zo, voel ik me even een vreetzak. Ik heb net een bord patat op met wel drie snacks! Ha. Maar mijn ouders zijn op vakantie, dus dan heb ik ook een beetje vakantie en dan mag dat, vind ik ;-)
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:42:23 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38007137
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:12 schreef freecell het volgende:
ik zag Teigan net in de bios
welke film?

Ik was naar the da vinci code in camera misschien zaten we wel allemaal in dezelfde zaal
Niet meer actief op Fok!
pi_38007290
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

welke film?

Ik was naar the da vinci code in camera misschien zaten we wel allemaal in dezelfde zaal
Nee, daar was ik
en ik wist al na een kwartier dat zij de erfgenaam was
Teigan was bij Ice Age2
Behoorlijk wat leuker lijkt me
pi_38008392
kauwgom 100 gr. 280 0.0 70.0 0.0

In de calorientabel staat dat kauwgom 280 kcal bevat per 100 gram

Hoe kan dat? Ik dacht toch echt 0...
pi_38008888
Hoeveel gram weegt een kauwgompje nou
pi_38008967
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:28 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel gram weegt een kauwgompje nou
1,1

Maar dus toch zo'n 3 kcal per kauwgompje..... niet giga veel, maar ik snap niet hoe het uberhaupt kcal kan bevatten...
pi_38009013
Suikers?
pi_38009156
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:37 schreef Isabeau het volgende:
Suikers?
Ah ok... ik zie nu trouwens dat dit pakje kauwgom geen suikers bevat.... het zullen vooral die zoete aardbei-kauwgoms zijn die veel suiker bevatten. Toch bevat dit pakje kauwgom nog 1,5 kcal per kauwgompje... maargoed...
pi_38010114
nou nou.. het hele pakje wegkauwen is nog minder dan een kaal beschuitje..
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:37:03 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38010385
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:48 schreef Greetings het volgende:

[..]

Ah ok... ik zie nu trouwens dat dit pakje kauwgom geen suikers bevat.... het zullen vooral die zoete aardbei-kauwgoms zijn die veel suiker bevatten. Toch bevat dit pakje kauwgom nog 1,5 kcal per kauwgompje... maargoed...
dan moet je maar cola light drinken ipv kauwgom eten zit maar 0,7 kcal in per blikje Als je er vanuit gaat dat je 2000 kcal mag hebben (als je tenminste geen overgewicht hebt), dan kan die 1,5 er echt wel bij, hoor Of je moet al 1333 kauwgompjes eten
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:07:58 #238
71384 Urnie
.... is een zij
pi_38010638
Zo, de eerste week zit erop. Ben 4 ons afgevallen. Vanaf donderdag ben ik ook met de eetwijzer aan de slag gegaan. Ik lette eik nooit zo op calorieën. Maar ik ben er nu achter gekomen dat ik meer moet eten, ik kwam donderdag niet eens aan de 1200 calorieën. Dat was dus duidelijk een leermoment voor mij. Afgelopen week had ik vakantie, eens kijken hoe het volgende week gaat, als ik weer ga werken.

@ ymme: Gefeliciteerd met je verjaardag!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:27:33 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38010785
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:07 schreef Urnie het volgende:
Zo, de eerste week zit erop. Ben 4 ons afgevallen. Vanaf donderdag ben ik ook met de eetwijzer aan de slag gegaan. Ik lette eik nooit zo op calorieën. Maar ik ben er nu achter gekomen dat ik meer moet eten, ik kwam donderdag niet eens aan de 1200 calorieën. Dat was dus duidelijk een leermoment voor mij. Afgelopen week had ik vakantie, eens kijken hoe het volgende week gaat, als ik weer ga werken.

@ ymme: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Uhuh, ik ken het. Ik vind het ontzettend moeilijk om aan de 1200 te komen. De enige manier waarop ik eraan lijk te kunnen komen is door calorieënbommen als chips te gaan eten. Maar dat doe ik niet, dus blijf ik ver onder de 1200. Moet volgende maand weer naar mijn diëtist, dus zal het er dan eens over hebben. Denk dat ik op ongeveer 900 kcal zit per dag nu. Dat is twee broodmaaltijden met twee volkoren boterhammen, met halvarine en beleg (tomaat of sandwichspread of kaas), tussendoor twee stuks fruit, of soms zelfs drie stuks in de avond, en 's avonds aardappeltjes met appelmoes, vegaburger en evt nog meer groente, of pasta oid. Ook eet ik vaak een bakje magere kwark met peer als tussendoortje of dessert. Ik ging er altijd vanuit dat er in de avondmaaltijd de meeste kcal zit, maar volgens mij valt dat nog wel mee. Denk dat mijn avond maailtjd op 400 kcal zit, alles bij elkaar. Ik vermijd overigens stelselmatig alles waar meer dan 100 kcal per 100 gram in zit (dat klinkt voor mij als veel), maar misschien moet ik daar eens mee ophouden. Ik heb die calorieën tenslotte wel nodig, maar heb wel de drang om die zo gezond mogelijk in te zetten.

Oh ja, @ Ymme: happy birthday!
Niet meer actief op Fok!
pi_38011294
Ymme Gefeliciteerd!!! Fijne dag vandaag!
pi_38011754
Viking: kun je niet gewoon een boterham extra nemen of zo? Of anders iets vetter beleg nemen, een keer pindakaas of zo. Dan krijg je ook weer eens andere voedingsstoffen binnen dan normaal. Als je nu gewoon kaas op brood doet ipv alleen tomaat, dan scheelt dat al en dan eet je ook niet ongezond.

Ik ben deze week dus afgevallen en je wilt echt niet weten wat ik op heb. Ik had deze week helemaal geen zin om te lijnen omdat ik nog steeds de ziekte in had dat ik niet afgevallen was sinds ik begonnen ben met sporten en ik moest nog allemaal vervelende dingen doen en zo. Nu weeg ik dus 81,1. In een week is er volgens mij ruim een kilo af, terwijl ik deze week een pak minimagnums, een pak minisolero's, een pak roze koeken, een pak spa waterijsjes, een pak Festini aardbei, een pak met 4 x 100 ml Haagen-Dasz, pizza, patat met drie snacks en een gezonde doch energierijke eiercurry op heb. En drie pakken luxe vruchtensap, tegen mijn gewoonte om alleen thee en water te drinken in. En een fles wijn.

Volgens mij was de laatste keer dat ik iets afgevallen was ook al toen ik een heleboel op had. Je zou toch bijna... Hm, nee. Ik wéét dat het zo niet werkt, maar soms...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 mei 2006 @ 10:59:33 #242
13151 crew  Rewimo
pi_38011847
Ik denk dat je verbranding even een duw nodig had, Maeghan Niet iets om elke week te doen natuurlijk maar voor een keer kan het best effectief zijn. Nu zorgen dat je goed blijft eten, dus vooral voldoende maar dan weer zonder alle caloriebommen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 mei 2006 @ 11:01:28 #243
13151 crew  Rewimo
pi_38011871
Ymme

pi_38011908
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat je verbranding even een duw nodig had, Maeghan Niet iets om elke week te doen natuurlijk maar voor een keer kan het best effectief zijn. Nu zorgen dat je goed blijft eten, dus vooral voldoende maar dan weer zonder alle caloriebommen
Ja, ik ben het nu ook wel zat. Ik kan geen ijsje meer zien. Ik moet zeggen dat het ook niet helemaal de bedoeling was om zo veel te eten, maar het was iedere keer 'ik neem er ééntje'. Ik wilde in eerste instantie gewoon de hele week doen met dat ene pak minimagnums.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:04:08 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_38011915
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:13 schreef Muck het volgende:
hoera
al 3 kilo eraf
nog 21 te gaan
Da's drie kaartjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 mei 2006 @ 11:04:44 #246
13151 crew  Rewimo
pi_38011923
Viking, een boterham met alleen tomaat is wel gezond, maar veel calorieën levert het niet op. Doe er ook wat kaas bij, of neem eens kaas met komkommer of zo, en vergeet inderdaad niet drie keer per week pindakaas of een handje noten te eten. Dat laatste heb je nodig als je vrijwel geen vlees eet. Eet ook als tussendoortje eens een blokje kaas of een toostje met brie. Dat mag je echt wel eten, als je de hoeveelheden binnen de perken houdt
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:12:36 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38012054
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:04 schreef Rewimo het volgende:
Viking, een boterham met alleen tomaat is wel gezond, maar veel calorieën levert het niet op. Doe er ook wat kaas bij, of neem eens kaas met komkommer of zo, en vergeet inderdaad niet drie keer per week pindakaas of een handje noten te eten. Dat laatste heb je nodig als je vrijwel geen vlees eet. Eet ook als tussendoortje eens een blokje kaas of een toostje met brie. Dat mag je echt wel eten, als je de hoeveelheden binnen de perken houdt
Eén toastje met brie Als ik toastjes met brie ga kopen, is het in één avond op, zeg ik je Jammer dat je geen toastjes met brie los kunt kopen
wat voor noten bedoel je? Heb geen idee wat ik me bij noten moet voorstellen Die eet ik nml nooit.
Niet meer actief op Fok!
pi_38012126
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:12 schreef Viking84 het volgende:
wat voor noten bedoel je? Heb geen idee wat ik me bij noten moet voorstellen Die eet ik nml nooit.
Hazelnoten, walnoten, cashewnoten, paranoten, amandelen, pinda's, pistachenootjes
Lekker hoor
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:19:10 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38012199
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:16 schreef Knuzzel het volgende:

[..]

Hazelnoten, walnoten, cashewnoten, paranoten, amandelen, pinda's, pistachenootjes
Lekker hoor
borrelnoten?

Ik ga vanmiddag eens even kijken in de supermarkt
Niet meer actief op Fok!
pi_38012394
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

borrelnoten?

Ik ga vanmiddag eens even kijken in de supermarkt
Let wel op dat je dan de pure onbehandelde variant neemt en niet de gezouten
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:31:22 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38012466
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:28 schreef Knuzzel het volgende:

[..]

Let wel op dat je dan de pure onbehandelde variant neemt en niet de gezouten

Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:37:49 #252
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_38012619
ik wil ook pure onbehandelde ongezouten borrelnoten...
pi_38013165
ik ga vanacht toch mee naar italie tot en met de donderdag en dan kom ik terug met het vliegtuig een vriend van ons gaat ook mee tot en met de donderdag
pi_38013320
Noten zijn lekker Vooral pistache en van die ongezouten notenmix
Zometeen lekker weer een middagje klimmen, maar heb eigenlijk nog wat spierpijn van de vorige keer....
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:19:38 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38013559
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:01 schreef Riann het volgende:
ik ga vanacht toch mee naar italie tot en met de donderdag en dan kom ik terug met het vliegtuig een vriend van ons gaat ook mee tot en met de donderdag
* viking84 jaloers is

Het schijnt daar lekker warm te zijn. Tussen de 25 en 30 graden . Itt ons druilerige weer .
Niet meer actief op Fok!
pi_38013688
Ik vind het echt super wat jullie aan het doen zijn
pi_38014622
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

* viking84 jaloers is

Het schijnt daar lekker warm te zijn. Tussen de 25 en 30 graden . Itt ons druilerige weer .
Ze geven daar wel aan dat het bewolkt kan zijn en dat er ook regen kan komen maar daar italie is het vaak alleen een buitje en dan is het over maar de temperatuur is daar wel goed. Maar ik ga daar wel pasta's en pizza's uitproberen in die dagen ben benieuwd of ik aan kom verder let ik overdag natuurlijk wel op. En je hebt daar vaak meer beweging dus ben benieuwd
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:18:41 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38014937
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:05 schreef Riann het volgende:

[..]

Ze geven daar wel aan dat het bewolkt kan zijn en dat er ook regen kan komen maar daar italie is het vaak alleen een buitje en dan is het over maar de temperatuur is daar wel goed. Maar ik ga daar wel pasta's en pizza's uitproberen in die dagen ben benieuwd of ik aan kom verder let ik overdag natuurlijk wel op. En je hebt daar vaak meer beweging dus ben benieuwd
idd die beweging scheelt. Ik ga eind juli ook twee weken naar Italië . Als ik alleen maar in de bus zou zitten en me verder tegoed zou doen aan alle lekkernijen daar, zou ik me erg rot gaan voelen. Maar gelukkig krijg ik ook genoeg beweging Nog even goede wandelschoenen kopen en lopen maarrrr!

Ik heb net even pindakaas (met noten) en noten (pinda's en cashewnoten) gekocht. Sjee, die zijn best duur. Hoe vaak moet ik eigenlijk noten eten? Dagelijks? Ik vind ze niet echt lekker (pinda's iig), dus ik zou ze niet voor de lekker kopen, maar goed, het moet maar Mark heeft natuurlijk weer de gezouten versies van de noten gekocht (hij eet net als ik zelden vlees --> eigenlijk alleen maar als we uit eten gaan of bij anderen eten), maar goed, hij hoeft ook niet af te vallen

Voor vanavond staat er weer pasta met courgette, champignons en paprika op het menu
En nu ligt er een tosti met kaas en tomaat in het tosti-ijzer

Heb ook de koelkast eens even goed opgeruimd. Alle ranzige en verdachte sausjes weggemieterd. Als de mevrouw van "Je bent wat je eet" een blik in mijn koelkast komt werpen, heeft ze gelukkig niets om over te klagen
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:45:51 #259
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_38015679
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:19 schreef ymme het volgende:

[..]

Mooi Feli...

Op naar de rest
dank je
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:27:32 #260
71384 Urnie
.... is een zij
pi_38016717
Heeft iemand van jullie ook problemen met de site van Eet en Beweegwijzer? Waar ik de voeding wil invoeren, krijg ik "Pagina kan niet worden weergegeven".
pi_38016777
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dan moet je maar cola light drinken ipv kauwgom eten zit maar 0,7 kcal in per blikje Als je er vanuit gaat dat je 2000 kcal mag hebben (als je tenminste geen overgewicht hebt), dan kan die 1,5 er echt wel bij, hoor Of je moet al 1333 kauwgompjes eten
Ik drink ook cola light
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:50:38 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38017271
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:30 schreef Greetings het volgende:

[..]

Ik drink ook cola light
, ik heb er in de afgelopen weken behoorlijk wat blikjes doorheen gejaagd, dus ik moet weer even stoppen van mezelf, anders slaan m'n darmen op hol
Niet meer actief op Fok!
pi_38019157
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef Urnie het volgende:
Heeft iemand van jullie ook problemen met de site van Eet en Beweegwijzer? Waar ik de voeding wil invoeren, krijg ik "Pagina kan niet worden weergegeven".
Was de afgelopen dagen ook al...toen deed hij het weer even en nu dus weer niet
pi_38020749
Gelukkige verjaardag Ymme

Vanavond 'sapjesavond' bij vriendin, haar nieuwe blender uittesten. Helaas zal er ook alcohol aanwezig zijn, maar goed, dat drink ik ook niet zò vaak . En verder dipgroentjes en kaas
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:19:00 #265
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38020991
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:

Als de mevrouw van "Je bent wat je eet" een blik in mijn koelkast komt werpen, heeft ze gelukkig niets om over te klagen
Maar dan zegt die mevrouw ook dat je [i]echt[/b] meer moet eten dan 900 kcal per dag!
Op naar de 73!!!!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:25:04 #266
71384 Urnie
.... is een zij
pi_38022624
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:07 schreef Ils het volgende:

[..]

Was de afgelopen dagen ook al...toen deed hij het weer even en nu dus weer niet
Ah, bedankt. Dan weet ik iig dat het niet aan mij ligt.
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 18:40:06 #267
43556 miss_dynastie
pi_38022956
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Als de mevrouw van "Je bent wat je eet" een blik in mijn koelkast komt werpen, heeft ze gelukkig niets om over te klagen
Als die mevrouw hier komt kijken moet ze er eerder voor oppassen dat ik de koelkast niet dichtgooi met haar hoofd ertussen. Wat een zuurpruim
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:28:47 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38026044
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Kroeltroel het volgende:

[..]

Maar dan zegt die mevrouw ook dat je [i]echt[/b] meer moet eten dan 900 kcal per dag!
iig hoef ik dan niet verplicht aan haar smerige groentetafel aan te schuiven. Zij maakt gezond eten gewoon eng!

Net weer een half uur gestept, weliswaar met een kleine pauze. Respect voor mensen die een half uur achter elkaar steppen .
Niet meer actief op Fok!
pi_38029916
Zo, ik ben ook eindelijk weero nline..

Ice Age 2 was best leuk, met vlagen gewoon heel erg lachen, maar sommige stukjes ook wat minder... MAar ik heb er zeker geen spijt van... Wel grappig trouwens dat we alledrie dus naar Camera waren....

Ik ben gsiteren uit eten geweest, en vandaag had ik Familiedag van het Kadaster(vriendje loopt er stage).. Het was op Papendal, en het was vooral errug nat.... Niet echt veel gedaan dus, eten was wel lekker en goed, maarja, als je tussendoor trek kreeg was je op mars/snickers aangewezen, dus ik kijk de komende week maar niet meer op de weegschaal.. Concertje van Frans Bauer heb ik maar even geskipped, maar met "dank" aan de buschauffeur heb ik mijn portie slechte smartlappen toch gekregen...

Morgen naar mijn broertjes verjaardag en dan zijn de verjaardagen voorlopig weer voorbij...
pi_38030077
o ja, en ymme, ook (nog) gefeliciteerd!
pi_38038654
nou wij rijden aan fijne lijndagen en tot de donderdag
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 mei 2006 @ 12:46:36 #272
13151 crew  Rewimo
pi_38042566
*Riann nazwaait*

Ik ga vanmiddag naar een bijeenkomst van WLS-ers
  zondag 21 mei 2006 @ 13:24:23 #273
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_38043640
ik heb een fiets gekocht, eindelijk! gisteren. nu hoef ik tenminse niet steeds met de bus als t net niet te lopen is...
pi_38044511
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Kroeltroel het volgende:

[..]

Maar dan zegt die mevrouw ook dat je echt meer moet eten dan 900 kcal per dag!
Ja, en krijg je een heleboel noten, pitten en zaden en allerlei groentjes, rare soepjes en zeewier te eten. ;-)

Ik vind wat zij maakt altijd juist origineel en vaak lijkt het me erg lekker. Behalve dan als ze mensen 's ochtends die soep laat eten, brrr. Dat lijkt me echt niets.
pi_38045310
Woehoe! Ik heb kaartjes voor Marco Borsato!!!

Ik weet niet of er nog meer liefhebbers zijn, maar ze zijn nog steeds te koop... 20 oktober en 3 november!

Met het lijnen gaat het een beetje matig hier, maar het sporten gaat eindelijk weer beter, geen last meer van mn knie.

Nog gefeliciteerd Ymme! beter laat dan nooit
pi_38048751
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:28 schreef Ieneminie het volgende:
Woehoe! Ik heb kaartjes voor Marco Borsato!!!

Ik weet niet of er nog meer liefhebbers zijn, maar ze zijn nog steeds te koop... 20 oktober en 3 november!

Met het lijnen gaat het een beetje matig hier, maar het sporten gaat eindelijk weer beter, geen last meer van mn knie.

Nog gefeliciteerd Ymme! beter laat dan nooit
WAAR??!?!?! Ik wil ook, maar hoorde gister dat alles al uitverkocht is
  zondag 21 mei 2006 @ 22:17:30 #277
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_38064208
Bij ticketpoint.nl hebben ze nog wat kaartjes geloof ik.

* Jojogirl wil hier nog steeds graag meedoen, maar voorlopig wil m'n ukkie nog niet buiten komen spelen en zit ik hier met m'n buik overtijd te wezen.
pi_38064668
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:17 schreef Jojogirl het volgende:
Heb het na 't posten van 't bericht gevonden via de website van Marco Borsato en heb 2 kaartjes gereserveerd voor 20 oktober
pi_38066081
quote:

* Jojogirl wil hier nog steeds graag meedoen, maar voorlopig wil m'n ukkie nog niet buiten komen spelen en zit ik hier met m'n buik overtijd te wezen.
Ukkie is belangrijker dan afvallen

mijn nicht met vers kindje kwam vanmiddag langs en ze vertelde dat ze van haar dokter tijdens de borstvoeding geen lekkere ongezonde dingen mag eten, omdat het zeg maar in de moedermelk terecht komt. Maar omdat er in moedermelk behoorlijk wat vet zit, valt zij flink af Het moet ergens vandaag komen

ukkie is ook zoooo lief

en iedereen vraagt nu aan mij wanneer ik een kindje ga maken. Mijn jongste nichtje vond zelfs dat ik maar meteen aan kinderen moest beginnen

Maar ik wacht nog even...
pi_38066969
Nou ja, je moet nog 24 worden... tijd zat
Dat van die borstvoeding: je moet je kindje (en jezelf) toch voeden en dat lukt beter met groentjes dan met patat en koekjes. 't Schijnt ook zo te zijn dat baby's zo veel smaken leren kennen. Dus als mama van spruitjes en witlof houdt, dat de kleine het later ook sneller zal lusten. Ook logisch ergens natuurlijk...

Wanneer was je uitgerekend Jojogirl? Ik dacht dat je nog wel een tijdje te gaan had...
pi_38068186
quote:
Ja, vind je het gek. Heb je wel opgemerkt wat een pokkenweer het de afgelopen week was. Nee, die kleine wacht op de zon en gelijk heeft hijzij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 mei 2006 @ 07:51:14 #282
13151 crew  Rewimo
pi_38073968
Er is weer 4 ons af
pi_38073981
Edit:
Lezen in het ene en posten in het andere venster gaat dus niet goed. Sowwy
  maandag 22 mei 2006 @ 08:10:05 #284
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38074102
Dat heb ik nou ook.

Wel begin gewicht neem jij trouwens Jojo? Ik ga nu natuurlijk ook flink omhoog, maar het is niet eerlijk om straks mijn hoogste gewicht als begingewicht te nemen. Of wel, dan begin ik meteen goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_38074216
7 onsjes kwijt

Zo zie je maar dat gezond eten en het achterwege laten van slechte tussendoortjes een heleboel kan doen! Dat is namelijk het enige wat tot nu toe veranderd is bewegen zit er nog niet echt in vanwege afstuderen...
Nog 2 weken dan is mn scriptie ingeleverd, heb ik mn avonden vrij en kan ik lekker gaan steppen
wat ik overigens wel consequent doe is een verdieping lager naar de wc gaan, is toch mooi elke keer weer een trap! En aangezien ik veel drink en dus veel naar de wc moet zijn dat toch aardig wat trapjes op een dag!
  maandag 22 mei 2006 @ 08:28:10 #286
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_38074229
Volgens mij wacht ukkie tot ie z'n verjaardag in juni kan vieren

Het gewicht dat ik in het tabelletje heb gezet is mijn gewicht van vorig jaar zomer. Mijn zwangerschapsgewicht erin zetten vond ik ook een valse start, want in m'n hoofd weet ik heus wel dat dat baby was en ik ben dus ook echt niet trots straks op die eerste tien kilo die ik kwijt raak. Vandaar dus m'n gewicht van vorig jaar.
pi_38074257
Een tijdje terug wist iemand in dit topic van een paar van Les Mills groepslessen hoe veel calorieën daarvoor staan, ik geloof Meaghan. Dat ging om Body Jam en Combat. Ik doe zelf al een tijdje 2x per week Body Attack en zou het wel leuk vinden om te weten wat je daarmee verbrandt, maar kan het nergens vinden! Dus als iemand het antwoord heeft, graag. Dankjewel!
pi_38074640
Ik heb geen flauw idee wat ik nu weeg, maar aangezien ik afgelopen week 5! keer geklommen heb, waarvan één keer 5,5 uur, vind ik dat er wel wat af moet zijn
  maandag 22 mei 2006 @ 09:07:32 #289
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38074658
Weten ze dat in de sportschool zelf niet? Het lijkt me dat ze die vraag wel vaker zullen krijgen....

Ik heb helaas mijn gewicht naar boven moeten updaten... 6 ons! Hmm, teveel lekker eten, borrelnootjes Hoewel wel flink gesport, heeft dat niet moeten baten. Nu er weer tegenaan!
Op naar de 73!!!!
  maandag 22 mei 2006 @ 10:17:30 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_38076201
En weer een nieuwe werkweek. Gelukkig wel maar een halve.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38076271
Erg leuke verjaardag gehad.

Iedereen bedankt voor de felicitaties hier

Erg goed voor de lijn is een verjaardag niet. Maar ach, je bent dan ook maar 1x per jaar jarig
  maandag 22 mei 2006 @ 11:33:32 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38078157
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:31 schreef p-etr-a het volgende:
Een tijdje terug wist iemand in dit topic van een paar van Les Mills groepslessen hoe veel calorieën daarvoor staan, ik geloof Meaghan. Dat ging om Body Jam en Combat. Ik doe zelf al een tijdje 2x per week Body Attack en zou het wel leuk vinden om te weten wat je daarmee verbrandt, maar kan het nergens vinden! Dus als iemand het antwoord heeft, graag. Dankjewel!
Dan moet je bij Maeghan wezen. Ik geloof dat het 900 kcal per uur is, maar zeker weten doe ik dat niet. Vraag Maeghan dus
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 11:34:28 #293
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38078179
Ymme, heb je een knalfeest gegeven, zelf taartjes gebakken, hapjes gemaakt, bitterballen gebakken etc? *benieuwd is*, want zelf ook een verjaarsfeest gaat organiseren en wil er wel wat bijzonders van maken...

Heb net mijn huishoud-ochtend erop zitten. Alles blinkt weer, er is geen stof te vinden, was zit in de droger Vanmiddag nog 'even' (bergen) strijken, boodschappen doen, wat rommelen in huis en dan lekker sporten!
Isabeau, hoe is het trouwens met je eczeem? Heb je het niet-poetsen volgehouden met je strakke poetsschema van de laatste tijd???
Op naar de 73!!!!
pi_38079416
Nee niet echt een knalfeest.
We hebben het klein en simpel gehouden vanwege mijn schoonvader.
Van de zomer doen we nog wel een keer een tuin feest geven
Ik moet eigenlijk nog wel ff het huishouden doen. De vloer enzo hebben toch gelden met mijn verjaardag. Zijn een beetje viezig. En de wc ff srobben.. Kcal verbranden.
En dan weer met mijn neus in de boeken Nog 2,5 week en dan tentamens)
pi_38080820
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:31 schreef p-etr-a het volgende:
Twee keer per week Attack? Argh. Ik ga echt dood bij attack. Het hangt bij Attack nogal af welke opties je neemt en hoe vol je erin gaat (Maeghan hangt na twintig minuutjes regelmatig halfdood tegen de muur met flesje vruchtensap en nat washandje bijv. dus die komt niet aan het maximum), maar het moet ergens tussen de 900 en de 1300 zijn, ook afhankelijk van je conditie. Als je het al langere tijd doet en met twee vingers in je neus een uur volhoudt is het natuurlijk minder dan wanneer je het uiterste van jezelf moet vragen en het heeft ook te maken met je hartslag. Via het LM forum kun je ergens een topic vinden over de kcal wat dan weer verwijst naar een kleinschalig onderzoek over kcalverbruik bij LM lessen. Maar 't is heel saai, dus je kunt mij net zo goed op m'n woord geloven
  maandag 22 mei 2006 @ 14:22:34 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38083626
Zo, ik heb mijn 2 Unlimited cd even onder het stof vandaan gehaald, dus daar ga ik nu even lekker op steppen. Straks even een steplijstje aanmaken op mijn mp3 speler Ik heb al gemerkt dat the Prodigy ook lekker stept. Na 12 minuten zat ik al op 1000 steps, terwijl ik daar normaal 15 minuten over doe
Niet meer actief op Fok!
pi_38083655
Het gaat hier een beetje vaag met dat lijnen... onlangs met de pil gestopt omdat ik vermoedde daar die hoofdpijnen van te krijgen... iedereen valt af na het stoppen met de pil, maar nee hoor, ik weer niet... ik kom twee kilo aan en mijn buik is opeens wat dikker, dat heb ik dan weer:{ maar die hoofdpijn is niet meer teruggekomen dus kom maar op weer met de chocola

Beetje laat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag ymme!

Riann: veel plezier in Italië!

Viking84: Als je een beetje inspirerende muziek bij het sporten hebt dan wordt het gelijk stukken leuker. Ik heb gemerkt dat je op Rammstein ook aardig steppen (en hardlopen)
pi_38084984
Sommige liedjes van Franz Ferdinand steppen ook lekker. En 'foute' eighties muziek ook
pi_38085094
Pointer Sisters!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:21:44 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38085785
*drie kwartier later....

hijg, puf... net een half uur achter elkaar op de stepper gestaan . Primeur.
Goede stepmuziek erbij helpt echt Dan weer wat langzamer, dan weer wat sneller Maar ik ben nu wel kletsnat en ik stink enorm, dus ik ga zo dadelijk eerst maar eens even douchen

Wat ik me wel afvraag: is het wel verstandig om zoveel te steppen als je niet eens aan je minimum aantal kcal komt? Ik was gisteren vrolijk bezig en toen zei Mark: ja nu ben je 300 kcal kwijt, dus krijg je in feite maar 600 binnen. Ja daar zit wat in.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')