quote:
Zeker geen idee hoe dat gekomen is?quote:Op maandag 15 mei 2006 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben op miraculeuze wijze van de grootste schoonmaakhater naar een poetsvrouw getransformeerd en er is dus op zich niet echt veel te doen in huis.
quote:Op maandag 15 mei 2006 11:05 schreef Urnie het volgende:
Zeker geen idee hoe dat gekomen is?![]()
Ik kan dat ook wel gebruiken.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar mijn timer gaat, dus ik ga weer even wat doen. Stofzuigen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja dat kloptquote:Op maandag 15 mei 2006 11:07 schreef Iksje het volgende:
Het lijkt wel de dieetclubschoonmaakdag! Ik begin er zo meteen ook aan: kleerkast reorganiseren, nog wat strijken, afwassen, badkamer schoonmaken.
Met handschoenen aan kan ik dus absoluut niet werken...
Enne Ymme, ik had je laatst toch een receptje met paprika en couscous gemaild?
Klinkt super lekker, weer een recept om te onthouden!quote:Op maandag 15 mei 2006 11:24 schreef Iksje het volgende:
Ow, okee, dan post ik het maar gelijk voor iedereen![]()
Voor 2 personen heb je nodig:
-2 grote paprika's die rechtop kunnen staan.
-couscous
-groenten naar keuze: wortel, courgette, aubergine, andere kleuren paprika's...
-eventueel kikkererwten en/of rozijnen
-eventueel gehakt
Snij het hoedje van de paprika's en verwijder de zaadlijsten. Zet ze daarna 2 min in de microgolfoven op 750W. De groenten snij je in blokjes en kook je beetgaar. Ondertussen bereid je de couscous volgens de verpakking. (eventueel bouillon gebruik als heet water, geeft een smaakje aan de couscous).
Meng de groenten (en de kikkererwten en het gehakt indien gewenst) onder de couscous en vul met dit mengsel de paprika's.
Vervolgens 20min in de oven op 200-210°C
Je kan heel erg varieren met de vulling. En als sausje kan je wat yoghurt mengen met wat grofgeraspte komkommer.
Heel snel klaar en![]()
------------------------
Zaterdag trouwens heerlijke lasagne gemaakt met spinazie, wat tomatenblokjes en een boursin(light) sausje ertussen...
werkt goed zo te zienquote:Op maandag 15 mei 2006 12:10 schreef Isabeau het volgende:
freecell, mijn knijntje gaat nooi niet nee in de treinHij was al gestresst van een dagje naar de dierenarts.
Ik heb trouwens twee toetsen van mijn laptopje gesloopt bij het schoonmakenEn nu krijg ik ze er niet meer op
Eentje is dat pull down menuutje,maar dat gebruik ik toch nooit en de ander is de m.
Ik druk nu dus op een rubber bolletje als ik een m wil zien.
Ja, ik eet wel na het sporten, maar ik eet ervoor niet. En ik eet erna niet meer dan ik normaal op dat dagdeel zou doen. Ik ga ook geen honger zitten lijden, maar aan de andere kant ben ik wel wat gewend. In de winter heb ik altijd gruwelijke honger, van 's ochtends tot 's avonds ongeacht wat ik eet. Vergeleken daarmee is dit maar een lichte trek die heel erg goed te onderdrukken is met een appeltje en een kop thee.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en dan de rest van de middag met een rammelende maag zitten?Ik eet wél wat na het sporten. Anders rammelt mijn maag en zit ik de hele tijd aan eten te denken.
Mijn eetpatroon is nu wel anders dan 2 weken geleden (toen ik leefde op een appeltje + warme maaltijd per dag), dus ik heb nu ook veel sneller honger. En nog steeds kom ik niet aan mijn 1500 kcal, volgens mij, maar ik ben wel hard op weg
Dit ga ik straks klaar maken.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:24 schreef Iksje het volgende:
Ow, okee, dan post ik het maar gelijk voor iedereen![]()
Voor 2 personen heb je nodig:
-2 grote paprika's die rechtop kunnen staan.
-couscous
-groenten naar keuze: wortel, courgette, aubergine, andere kleuren paprika's...
-eventueel kikkererwten en/of rozijnen
-eventueel gehakt
Snij het hoedje van de paprika's en verwijder de zaadlijsten. Zet ze daarna 2 min in de microgolfoven op 750W. De groenten snij je in blokjes en kook je beetgaar. Ondertussen bereid je de couscous volgens de verpakking. (eventueel bouillon gebruik als heet water, geeft een smaakje aan de couscous).
Meng de groenten (en de kikkererwten en het gehakt indien gewenst) onder de couscous en vul met dit mengsel de paprika's.
Vervolgens 20min in de oven op 200-210°C
Je kan heel erg varieren met de vulling. En als sausje kan je wat yoghurt mengen met wat grofgeraspte komkommer.
Heel snel klaar en![]()
------------------------
Zaterdag trouwens heerlijke lasagne gemaakt met spinazie, wat tomatenblokjes en een boursin(light) sausje ertussen...
oeh, lurken aan de waterpijp is echt leuk. Ik heb thuis ook een grote sheisha staan uit Egypte en het is af en toe heel relaxed om appeltabak te roken.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:18 schreef freecell het volgende:
Isa: misschien heeft je konijn wel positieve aandacht nodig!
* freecell probeert smoesjes te verzinnen om konijnen te knuffelen
Offe.... Moet je konijn een keer uitGezellig een dagje met de trein naar Groningen bijvoorbeeld.
Ik heb trouwens op mijn verjaardag een waterpijp gekregen. Heb appeltabak gekocht en het is heel lekker
(voor de duidelijkheid: er komt echt alleen onschuldige appeltabak in)
[afbeelding]
Zo één ongeveer, alleen die van mij is veel mooier en handbeschilderd en dergelijke
Enne Isabeau: hij is zo lekker dat zelfs Maarten voor zijn lol meerookt van appeltabak![]()
Nou, ik denk dat vooral het avondeten er erg kan inhakken. Ook wat voor beleg je op je brood gebruikt.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:43 schreef bloodyserious het volgende:
Ben ik nou typisch een vreetzak ? Ik zie dat mensen hier 1200 of 1400 kcal per dag eten terwijl ik zelf de grootste moeite heb om het onder de 3000 kcal te houden ?
Ik weet uit "experimenten" dat ik 2700 kcal kan eten op een dag zonder daardoor aan te komen, een week lang 2700 kcal gegeten en ik kom niks bij qua gewicht.
Blijkbaar heb ik niet echt een trage verbranding.. want het gemiddelde is 2500 kcal..
Ik vind het knap dat jullie het met 1400 of zelfs 1200kcal vol kunnen houden ???
Met hoeveel kcal blijven jullie op hetzelfde gewicht ? want als je 1200 kcal op een dag vol kan houden dan kan je "levensonderhoud kcal" volgens mij nooit echt hoog zijn.
nou wees blijquote:Op maandag 15 mei 2006 19:04 schreef bloodyserious het volgende:
Ik eet al snel een half brood 's ochtends en 14:00 is dat al op, later nog wel een halve ciabatta met dunne plakjes kaas.
Koekjes meestal zaanse kermis van AH (van die biscuitjes met suiker) bijna een half pak wel denk ik, en 's avonds meestal spinazie met aardappels en een tartaartje, of roerbakgerecht of macaroni.
Ik drink alleen maar water.. dat scheelt wel.
Maar ja opzich als ik sport dan mag ik ongeveer 3400 kcal op een dag eten en op die manier compenseer ik het een beetje want ik eet elke dag rond de 3000 kcal.
quote:Op maandag 15 mei 2006 22:05 schreef Isabeau het volgende:
55 kcal...is dat een sultana?Jaaa, lekker!!
Lieve bloodyserious,quote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef bloodyserious het volgende:
Ik heb mijn stofwisseling versnelt door veel te eten, maar dan moet ik dat vele eten wel compenseren met sporten.. ik val dan niet af (maar ik kom ook niet bij)
Voordeel van veel eten is dat je stofwisseling hoog blijft en als je dat teveel aan eten gewoon netjes er vanaf sport dan is er niks aan de hand ! maar je houdt je stofwisseling tenminste op peil !
Vroeger kon ik namelijk maar 2300 kcal eten maar door bovenstaande manier is dat wel opgekrikt naar 2700 kcal (heeft wel bijna een jaar geduurd) maar op de lange termijn heeft deze aanpak toch gewerkt bij mij.
Gefeliciflapstaart met je -1 jaar!quote:
Geloof me, het is super!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gefeliciflapstaart met je -1 jaar!![]()
Lekker aftellen! Ik hoop binnenkort ook een datum te hebben om naar af te tellen.![]()
Jaaaquote:
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:23 schreef Viking84 het volgende:
Min eerste trouwdag? Wat is dat?
-edit- oh exact een jaar voordat je gaat trouwen?
quote:
Er zijn niet zoveel risico's hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:48 schreef Levitation het volgende:
Even een vraagje voor Isa: je merkte eerder op dat een injectie bij een bursitis niet zonder bijwerkingen is: wat kan er mis gaan? Ik moet eind van de middag naar de fysiotherapeut omdat ik weer erge last heb van mijn heupen, denk dat mijn rechter slijmbeurs (weer) ontstoken is. Ben bang dat de fysio misschien over injecties begint, wil dus graag weten wat de risico's zijn. Thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |