abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37905912
vanmorgen woog ik weer een kilo meer dan afgelopen week
vraag me toch af wat ik verkeerd doe
pi_37905991
Isa? ..... Wat doe je nou vandaag?
Maarten moet morgen een mega-essay inleveren, dus als je wilde komen is in Vinkhuizen praktischer
En daar is het gewoon opgeruimd
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:03:21 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37906998
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:25 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen woog ik weer een kilo meer dan afgelopen week
vraag me toch af wat ik verkeerd doe
Wat doe je zoal dan? Wat eet je op een dag, beweeg je en zo ja, hoe? Gooi het eens neer hier, misschien kunnen we je op weg helpen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37907343
ik wandel elke dag 40 min
daarnaast doe ik een hardloopschema voor beginners dus dat ik ook 3 keer per week
op de dagen dat ik dat niet doe fitness ik 30 min tot een uur (ligt eraan hoeveel zin ik heb)

wat ik eet:

ontbijt:
cornflakes met klein beetje halfvolle melk
en een peer

lunch
een appel
en soms nog een boterham

en savonds normaal rijst of aardappelen of pasta met groente en vlees of vis

en dan soms nog een paar uur na het eten een paar crackers met filet american omdat we meestal al rond 5 uur eten krijg ik daarna nog honger

en als ik tussendoor nog honger krijg eet ik meestal komkommer of paprika

verder drink ik meestal wel meer dan 2 liter water alleen de laatste paar dagen niet dus daar kan het misschien wel aan liggen
pi_37907473
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:14 schreef Miss_S het volgende:
ik wandel elke dag 40 min
daarnaast doe ik een hardloopschema voor beginners dus dat ik ook 3 keer per week
op de dagen dat ik dat niet doe fitness ik 30 min tot een uur (ligt eraan hoeveel zin ik heb)

wat ik eet:

ontbijt:
cornflakes met klein beetje halfvolle melk
en een peer

lunch
een appel
en soms nog een boterham

en savonds normaal rijst of aardappelen of pasta met groente en vlees of vis

en dan soms nog een paar uur na het eten een paar crackers met filet american omdat we meestal al rond 5 uur eten krijg ik daarna nog honger

en als ik tussendoor nog honger krijg eet ik meestal komkommer of paprika

verder drink ik meestal wel meer dan 2 liter water alleen de laatste paar dagen niet dus daar kan het misschien wel aan liggen
Is dat niet veel te weinig? Ik zou er bij flauwvallen! Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcal je binnenkrijgt? Zorg dat je niet onder de 1200 komt en je moet eigenlijk 's morgens en 's middags de meeste kcal eten, en 's avonds rustig aan doen. Misschien kun je een paar boterhammen toevoegen aan je ontbijt en lunch. Gek genoeg is de kans groot dat je met meer eten juist gaat afvallen.
Succes ermee!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:30:06 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_37907917
Ik denk dat dat inderdaad is waar veel mensen over struikelen. 's Ochtends als je wakker wordt heb je vaak nog niet echt de neiging om veel te eten omdat je nog zo duf bent, maar dan moet je inderdaad het meeste binnenkrijgen.

Een appel en soms nog een boterham voor de lunch is echt gewoon veel te weinig. Mocht je nou 's Ochtends niet meteen brood kunnen eten, begin dan inderdaad met een bakje met cornflakes met een redelijke hoeveelheid melk en eet rond 10 uur een boterham of twee als tussendoortje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37908115
Wow wat goed Maeghan! Als ik eenmaal verhuist ben ga ik me ook weer aanmelden bij een sportschool. Straks ga ik een flink stuk fietsen naar de Biesbosch om daar een stukje te hardlopen. Ik durf dat echt nog niet hier door de stad, haha. Ik heb bij de bieb een boek gehaald met een renschema voor beginners...ik ben erg benieuwd of mijn lichaam dat leuk gaat vinden
...bring peace to my black and empty heart...
pi_37908391
Miss_S, dat is echt te weinig, daar val je niet op af, ik zou meer gaan eten hoor.. Je beweegt genoeg,d us dan mag je echt wel meer eten
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:46:37 #34
13151 crew  Rewimo
pi_37908520
Daar val je inderdaad niet mee af, Miss_S Je lichaam krijgt zo weinig binnen dat het in de spaarstand gaat en het beetje wat er binnenkomt als reserve opslaat en voilà: de reden dat je aankomt ondanks dat je bijna niks eet. De oplossing is dus: meer eten, maar wel verantwoord eten

's Morgens cornflakes, prima, maar dan wel een redelijke hoeveelheid met een portie melk van 150 cc.

Eet om een uur of 10 een stuk fruit en/of een cracker met beleg.

Tussen de middag minimaal 2 boterhammen met beleg en een beker melk/karnemelk.

's Middags tussendoor weer fruit, of yoghurt, rauwkost of zoiets.

Avondeten: veel groente, stukje vlees, aardappelen of ander warm eten, niet te weinig, je moet er de hele avond en nacht mee door.

's Avonds nog een tussendoortje: handje nootjes, stukje kaas, rauwkost, net wat je lekker vindt.

Door geregeld te eten hou je je verbranding op gang. Denk er ook aan om jezelf op vaste momenten iets lekkers te gunnen. Spreek met jezelf af om op bepaalde dagen of een vast tijdstip iets lekkers te eten: stukje chocola, een paar dropjes... En schaf voor snoeplust tussendoor wat suikervrije snoepjes aan, of kauwgom (daar krijg ik juist trek van dus dat doe ik zelf niet).

Bewegen doe je genoeg zo te lezen. Samen met meer eten moet het lukken om af te gaan vallen. Maar met je huidige eetpatroon zal dat niet lukken...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37909933
in totaal valt het wel mee meestal kom ik rond de 1200kcal uit
meestal als ik thuis ben eet ik wel goed maar als ik naar school ga dan is het meestal wanneer ik te weinig eet
ik zal wel eens proberen vaker iets te eten, ik heb nooit echt veel gegeten maar afentoe iets kleins moet wel lukken

hoe 'gezond' zijn de broodjes van C'est du pain?
ze zeggen we dat het gezond is maar het ziet er soms te lekker uit
ik hou niet zo van brood maar dat ziet er dus wel goed uit maar ja zeker niet goed voor iedere dag?

[ Bericht 35% gewijzigd door Miss_S op 17-05-2006 11:46:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 11:52:51 #36
13151 crew  Rewimo
pi_37910793
Ik heb geen idee wat voor broodjes dat zijn. In principe zijn belegde broodjes niet verkeerd, mits ze niet overgoten zijn met saus.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 12:05:48 #37
43556 miss_dynastie
pi_37911263
C'est du pain is wel gezond hoor, als je er eentje neemt is er niks aan de hand
pi_37911388
ik neem als lunch ook vaak een bartje gezond heeeeeeeeeeeeerlijk
pi_37911466
oke dan moet er ook niet aan denken om er meer dan een te eten
maar zal daar eens vaker gaan kijken dan
pi_37913779
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef freecell het volgende:
Even kort, moet koken
Isa: ik heb morgen wel tijd, maar vrijdag heb ik meer tijd
Was wel van plan om morgen nog even te klimmen, dus als je mee wilt?
Kost 9 euro entree en dan regel ik de materialen wel voor je (ik heb een maandabbonnement) maar je hoeft niet te zekeren, want dat mag niet :p
We krijgen Maarten waarschijnlijk ook wel mee. Kan ik ook de muur op
Maar als je wel wilt komen, maar niet klimmen is dat ook te regelen hoor
Dit lees ik nu pas Ik kom net uit Groningen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37913932
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:29 schreef freecell het volgende:
Isa? ..... Wat doe je nou vandaag?
Maarten moet morgen een mega-essay inleveren, dus als je wilde komen is in Vinkhuizen praktischer
En daar is het gewoon opgeruimd
Het wandklimmen klonk heel erg leuk En ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik er overheen heb gelezen. Ik heb het topic vanmorgen nog bekeken om te zien of je iets geantwoord had Heel achterlijk. Maar goed, ik ben in een kuthumeur, dus dat hielp ook al niet mee. Alhoewel jij me meestal wel opvrolijkt

En ik baal van mezelf en m'n psychsch gevecht tegen eten. Het is zo verdomde sterk, kan het moeilijk beschrijven. Ik moest nog naar de winkel om brood voor mijn lunch te halen en ik zag alleen maar lekkere dingen in m'n hoofd. En in de winkel leek alles lekker en mijn duivelse stemmetje bleef maar dingen zeggen als 'van 1 chocoladereep kom je heus niet aan' en 'als je thuis snel de bak B&J leegeet, dan heeft niemand dat gezien!' Ik heb het maar bij een bak bevroren fruit voor een smoothie gehouden, maar het is gewoon angstaanjagend hoe moeilijk je het kan hebben. Zo gemeen als alles zo eenvoudig ging. Kut overgewicht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37914161
* Geeft Isabeau een knuffel

Kan me voorstellen dat je je momenteel zo voelt:

Volhouden... er komt weer een keerpunt dat het WEL weer gaat!!!
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_37914320
Ik heb gisteren mijn voorraadkast op belachelijke wijze leeggemaakt. Dingen die ik 'eventueel zou kunnen snaaien' heb ik in de afvalzak gegooid. Nu staat er een volle zak vol eten klaar om weggegooid te worden. Druist heel erg in tegen mijn opvoeding, maar ik wil het gewoon niet meer in huis hebben

Bedankt voor de knuffel Een Knuzzel-knuffel
pi_37915081
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteren mijn voorraadkast op belachelijke wijze leeggemaakt. Dingen die ik 'eventueel zou kunnen snaaien' heb ik in de afvalzak gegooid. Nu staat er een volle zak vol eten klaar om weggegooid te worden. Druist heel erg in tegen mijn opvoeding, maar ik wil het gewoon niet meer in huis hebben

Bedankt voor de knuffel Een Knuzzel-knuffel
* freecell knuffelt Isa eens stevig
Jammer joh, dat je er overheen gelezen had!
Kan je anders zaterdag? Dan gaan Maarten en ik waarschijnlijk een groot deel van de dag klimmen. Voor een hele dag is net zo duur als voor een avond

En je kan er niet eten, maar je mag wel eigen voer meenemen
Dus: drie komkommers mee
pi_37915320
Hoy dames en heren

Ik heb het behoorlijk gehad de afgelopen week. En heb dus weinig kunnen volgen hier. Komt onder andere ook al omdat ik nu elke dag een uur kwijt ben aan fietsen.

Ben wel een beetje teleurgesteld, ik ben namelijk de laatste 2 wegen slechts 200 gr afgevallen terwijl ik bijna elke dag ga fietsen (per uitzondering niet) en ik me vrij strikt ou aan de 1600-1800kcal per dag.

Als ik nu zondag op de weegschaal ga staan en er is weer niets af dan ga ik toch effe een andere weekschaal raadplegen, en als ik daarop nog hetzelfde gewicht zie, ga ik me helemaal niet lekker voelen denk ik
pi_37915420
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Wow wat goed Maeghan! Als ik eenmaal verhuist ben ga ik me ook weer aanmelden bij een sportschool. Straks ga ik een flink stuk fietsen naar de Biesbosch om daar een stukje te hardlopen. Ik durf dat echt nog niet hier door de stad, haha. Ik heb bij de bieb een boek gehaald met een renschema voor beginners...ik ben erg benieuwd of mijn lichaam dat leuk gaat vinden
Tja, ik ben zo'n stuntel met nul komma nul conditie en nogal veel denderende vetrolletjes, dus ik durf niet echt door een woonwijk te rennen, en in het park durf ik ook niet te rennen (Rotterdam, tuig, enge mannen, brrr... ).
Sanity is (not) statistical
pi_37915432
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:06 schreef Emu het volgende:
Hoy dames en heren

Ik heb het behoorlijk gehad de afgelopen week. En heb dus weinig kunnen volgen hier. Komt onder andere ook al omdat ik nu elke dag een uur kwijt ben aan fietsen.

Ben wel een beetje teleurgesteld, ik ben namelijk de laatste 2 wegen slechts 200 gr afgevallen terwijl ik bijna elke dag ga fietsen (per uitzondering niet) en ik me vrij strikt ou aan de 1600-1800kcal per dag.

Als ik nu zondag op de weegschaal ga staan en er is weer niets af dan ga ik toch effe een andere weekschaal raadplegen, en als ik daarop nog hetzelfde gewicht zie, ga ik me helemaal niet lekker voelen denk ik
Of gewoon constateren dat je misschien even iets minder afvalt, maar wel heel gezond bezig bent
pi_37915752
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Miss_S het volgende:
in totaal valt het wel mee meestal kom ik rond de 1200kcal uit
meestal als ik thuis ben eet ik wel goed maar als ik naar school ga dan is het meestal wanneer ik te weinig eet
ik zal wel eens proberen vaker iets te eten, ik heb nooit echt veel gegeten maar afentoe iets kleins moet wel lukken
Tenzij je sausjes bij je avondeten hebt of veel van die toastjes met filet eet, kan ik me echt niet voorstellen dat je aan de 1200 kcal komt. Misschien eet je dan te weinig maar verkeerd. Als ik een bakje cornflakes met een beetje melk en avondeten neem, dan kom ik echt niet aan 1200 namelijk en dingen als appels tikken ook niet echt aan.

Broodjes gezond zijn op zich niet slecht, maar ook niet heel erg mager meestal. Vaak gaat er niet echt de beste kwaliteit kaas/vleeswaren op, en het zijn vaak meer vleeswaren/kaas dan je normaal erop doet en ook zitten in luxe broodjes meer kcal dan in gewoon brood. Ik heb ooit eens gelezen dat er in een broodje gezond meer kcal zitten dan in een puddingbroodje...

Misschien moet je eens varieren met brood tot je iets vindt wat je wel lekker vindt. Probeer eens van dat Duitse brood, Oberlander of Paderborner, of ander zuurdesembrood. Of ga eens naar een andere bakker met luxe broden, die nog zelf bakt, in plaats van zo'n bakker waar alles gewoon 's ochtens kant-en-klaar aangeleverd wordt. Die broden daar vind ik meestal ook niet bijzonder. De AH Excellent broden zijn wel ok, verder vind ik zuurdesembrood erg lekker, en met Kunsthal Kookt twee jaar geleden stonden er ook stands van exclusievere bakkers met heel zwaar donker brood (ben ik dol op). Ook bij de biologische winkel kun je mss. wat meer naar je smaak vinden, die hebben toch vaak ook wat apartere broden.

Maar goed, cornflakes zijn ook prima. Als je beetje normale neemt en ze niet compleet bedekt met suiker. En wissel eens af, neem eens muesli (en dan niet cruesli want dat is muesli die aan elkaar gesmolten is met suiker, en bevat vaak luxe noten die weliswaar gezond zijn in beperkte mate, maar ook kleine caloriebommetjes zijn), bijv. de Euroshopper muesli is wel goed (ik kan niet tegen noten en dat is de enige zonder noten volgens mij en daar zitten ook niet van die versuikerde vruchten in, blegh). All Bran met pure chocola is ook lekker trouwens en dat scheelt niet veel met de gewone qua kcal (en veeeeeeeeel vezels, heel goed voor je darmen; ik val altijd makkelijker af als ik veel vezels eet en m'n darmen goed werken).
pi_37915846
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:06 schreef Emu het volgende:
Hoy dames en heren

Misschien houd je vocht vast? Had ik ook toen ik begon met sporten dus. Ik was ineens 3.5 kg zwaarder zelfs. Maar goed, het weer wisselt ook heel erg, dat heeft bij mij ook altijd effect op m'n vochthuishouding. Ik zou me er niet al te druk om maken hoor, het komt heus wel.

Trouwens ff iets heel anders, ik wil er geen topic over openen en zo, en we gaan hier toch regelmatig offtopic, maar weet iemand iets wat je huid echt verstevigt, om striae te voorkomen? Ik heb al vanaf m'n dertiende over het grootste deel van m'n lijf striae, en het is echt lelijk en veel, op m'n buik heb ik strepen van tien cm lang en meer dan een cm breed, en soms puilen er dingen doorheen. Verder zit het op billen, benen, borsten, maar ook knieen, knieholtes, kuiten, bovenarmen. Nu begint het echter erger te worden. Aan een kant zit striae van boven m'n borst tot helemaal bovenaan bij m'n arm en ik merk gewoon dat dat de stevigheid van mijn decollete niet echt bevordert, en het begint dus ook aan de buitenkant van m'n armen nu. M'n hele vel begint gewoon kuis verrot te gaan, k vermoed dat het te maken heeft met m'n hypermobiliteit, maar ik weet dus niet echt of er iets is wat het zou kunnen tegengaan, bindweefsel verstevigt of zo. Agz veel dikkere mensjes toch wel meer last hebben van striae dacht ik, ik vraag het maar hier. 't Is niet dat ik dit graag met heeeeeeeeel Fok wil delen en hier kijkt lang niet iedereen denk ik. Maar k denk als je de foto's ziet en beseft dat ik dit al vanaf m'n ellebogen omhoog en dan m'n hele lijf tot aan m'n knieen heb, uitgezonder m'n rug, en voorkant van m'n bovenbenen, dat ik niet blij ben met de uitbreiding...

decolleté
arm
stukje buik

[ Bericht 21% gewijzigd door Maeghan op 17-05-2006 14:44:47 ]
pi_37916574
ik eet eigenlijk nooit saus ergens bij omdat ik het dan niet meer lekker vind
behalve dan met bbqen maar goed dat doe ik bijna nooit
en verder pas ik savonds meestal vier van de kleine vierkante crackers dus dat is ook niet echt veel

en heb al veel verschillend brood geprobeert en heb nu wel iets dat ik lekker vind alleen dan nog het eten ervan schiet er meestal bij in

en ik wil wel een beetje opletten hoeveel er in zo'n broodje gezond zit maar misschien is het beter dan helemaal niets eten smiddags

ik kom ook niet alleen maar aan ben al meer dan 10 kilo kwijt alleen deze week viel het me zo op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')