abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:08:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_37881980
Vervolg van: Fok!Dieetclub deel 95

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, deel 32 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
. Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hm, dus jullie weten al een jaar van tevoren op welke dag je gaat trouwen? Is dat gebruikelijk ofzo? Mijn broer gaat volgende maand ook trouwen, maar die wist het echt nog niet in juni 2005 (ja wel dat 'ie ging trouwen , maar niet dat 'ie in juni 2006 zou trouwen)

Maar inderdaad heel leuk hoor: geniet van de voorpret hopelijk is je tweede trouwdag ook nog zo leuk
Nou, als je op een leuke locatie wilt trouwen zul je het soms flink van te voren vast moeten leggen. (Neem bijvoorbeeld de 07-07-07 dagen, die moet je echt al jaren van te voren vastleggen!). Aangezien wij graag in de dierentuin willen trouwen op een waarschijnlijk erg geliefde dag (dag voor hemelvaartsdag (niet moeilijk met mensen die de dag erna moeten werken en dus weer vroeg naar huis gaan) ) leek het ons verstandig om tijdig alles te regelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37882014
ik wou al een nieuwe gaan te maken maar er is al een nieuwe
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:20:17 #3
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37882356
Profi Troel!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_37882468
Ik was vanmorgen bijna een kilo kwijt in een week ondanks het feestje van afgelopen weekend

@Troel: Gefeliciteerd
..::Live the life you love and love the life you live::..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:26:13 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_37882546
Hoe staan jullie er overigens tegenover om eventueel in ons auto-lijstje ook het lijstje van het slankdezomerin-topic op te nemen? Hmmm, ik zag het antwoord van Isabeau al in het andere topic
Wordt ook wel erg groot lijstje dan ja.
Even polsen wat en hoe, zij updaten nu nog steeds handmatig en ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om twee lijstjes te creeeren enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37882699
ff een klein vraagje aan de ervaren mensen:

Ik stond een tijd geleden op de weegschaal, en ik schrok me kapot! 91 Kilo!! (1m92)
Vroegah was ik altijd 80, en wat ik ook at, ik kwam niets aan of viel niet af. Ik sport niet tot nauwelijks.

Ik besloot op te houden met snetsen. Ik At 3 maal per dag een maaltijd en daar bleef het bij. Dus geen BicMacs meer, broodjes frikandel tussendoor, zakken chips e.d. Alleen in het weekend ong de gebruikelijke dosis bier.

En ik begon zelfs weer met fietsen, en hardlopen. Nu een maand later, kijk ik op de weegschaal... 2 kilo aangekomen! Hoe kan dit?
pi_37882865
muzas: je krijgt meer spieren, dat zal helpen, en misschien moet je toch tussendoor iets meer eten, je bent ws. ineens in de spaarstand geschoten..
Probeer eens wat meer gezonde tussendoortjes te eten, blijf genoeg drinken en geef niet op...

En wat betrefd het lijstje, ik dekn dat twee aparte lijstjes handiger zijn, sowieso omdat de topics anders zijn qua insteek/instelling en dergelijke
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37883030
Bovendien moet je lichaam nog wennen aan die nieuwe levensstijl en paradoxaal genoeg kan je daar in den beginne even van aankomen...
Dus gewoon evenwichtig blijven eten en tussendoor een stuk fruit of wat yoghurt of zo...
pi_37883120
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn niet zoveel risico's hoor Maar ik vind een injectie onzin als je het ook eerst even akn afwachten. In mijn geval is de pijn praktisch al verdwenen. Van kreupel lopen naar een beetje pijn bij traplopen binnen een week Maar je kan bijv. een infectie krijgen door de injectie (zéér kleine kans), je kan verergering van de pijn krijgen zo'n 6-12 uur na de injectie (kans van 1-2% en is na een paar dagen weer over) en je kan nog complicaties krijgen als je vaak injecties krijgt, maar dat is neem ik aan bij jou niet het geval. Dus al met al valt het reuze mee hoor!
Hou er trouwens wel rekening mee dat bij het heupgewricht je eigenlijk niet meer dan 3x per jaar een corticosteroid injectie mag hebben. Maar dit zou dan je eerste worden, toch?

En freecell, bedankt voor het knopje! Gevonden (had je morgen nog tijd voor me of niet?)
Het zou inderdaad mijn eerste injectie worden, de vorige keer is de ontsteking alleen met fysio verholpen. Na 18 behandelingen was 't eigenlijk zo goed als over. Tussendoor heeft de huisarts me nog een keer getracteerd op 2 weken lang 3 maal daags 600mg ibuprofen als ontstekingsremmer, omdat ik weer erge last kreeg. Dat wil ik in ieder geval niet meer, ben 2 weken stoned geweest, voelde niets als ik met mijn kop ergens tegenaan liep. Heel irritant was dat, want er kwam echt niets zinnigs meer uit.

Hoop eigenlijk dat 't deze keer weer met fysio verholpen kan worden. Maak me 't meeste zorgen om de oorzaak van de ontsteking, volgens mijn vorige fysio (ben verhuisd) wees alles op artrose. Misschien dat deze fysio een andere verklaring heeft... hoop ik stiekem...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37885086
Even kort, moet koken
Isa: ik heb morgen wel tijd, maar vrijdag heb ik meer tijd
Was wel van plan om morgen nog even te klimmen, dus als je mee wilt?
Kost 9 euro entree en dan regel ik de materialen wel voor je (ik heb een maandabbonnement) maar je hoeft niet te zekeren, want dat mag niet :p
We krijgen Maarten waarschijnlijk ook wel mee. Kan ik ook de muur op
Maar als je wel wilt komen, maar niet klimmen is dat ook te regelen hoor
pi_37885354
Ok ik ga een onwijs leuke TVP plaatsen.

Ik heb nieuwe kleren gekocht

Broek= 42
Truitjes= beide L

(broek zit net goed. Had geen milimeter strakker moeten zitten, maar 1 maat groter zat voor geen meter )

Ymme blij is
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 18:32:07 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37886312
Ik heb geen goed klerennieuws Ik kan maar geen nieuw zomerjack vinden Was vandaag bij H&M (daar zijn nauwelijks jacks te vinden ) en bij Vögele, maar die gaan maar tot 48 en dat is nog nèt te klein.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37886903
Jeeeeeeeej ik heb net lekker gegeten. Van de week at ik Visfiasco (vis die op miraculeuze wijze niet gaar wilde worden met teveel piri piri saus - chilipeper is echt té heet... iemand het recept? ;-)) en ik voelde me zo'n loser die niet fatsoenlijk kon koken, maar vandaag heb ik een eiercurry gemaakt.

Recept:
Eiercurry met broccoli en rijst
Vegetarisch hoofdgerecht voor 4 personen (AllerHande 7-2005: 93)

Ingrediënten
300 gram zilvervliesrijst
6 eieren
600 gram broccoli
3 el olie
1 grote ui, gesnipperd
2 el kerriepoeder
400 ml kokosmelk
100 gram cashewnoten

Bereiden
Rijst gaarkoken volgens gebruiksaanwijzing. Eieren in 8 minuten bijna hard koken. Broccoliroosjes lossnijden, stronk schillen en in blokjes snijden. In ruim water met zout broccoli in 3-4 minuten beetgaar koken. In vergiet laten uitlekken.
In wok olie verhitten en ui 3 minuten zachtjes fruiten. Kerriepoeder erdoor scheppen en 2 minuten meebakken. Eieren pellen en halveren. Kokosmelk doorui roeren. Broccoli en eieren erdoor scheppen en curry nog 5 minuten zachtjes laten sudderen Cashewnoten erdoor scheppen. Pittig op smaak brengen met zout en peper. Curry met rijst serveren.

Bereiden: ca. 25 minuten
Bevat per eenpersoonsportie: 710 kcal, 26 gram eiwit, 36 gram vet, 71 gram koolhydraten

Alleen had ik geen kerriepoeder, dus ik heb zelf maar wat gerommeld met koriander, kardamomvruchten, zwarte peper en kurkuma (is ook geel, ja toch? ;-) en het smaakte prima. M'n rijst was gaar en m'n broccoli goed.

Alleen toen ik het ei wilde prikken voor ik het ging koken brak ie kapot, dus alles onder het ei, de kastdeur, aanrecht, m'n handen, de vloer, de eierprikker. Bij poging twee gooide ik het ei iets te hard in de pan, dus daar sijpelde wat ei uit, maar uiteindelijk kwam het toch goed. =D

Ik ga zo naar BodyJam, samen met een collega.
Sanity is (not) statistical
pi_37887455
deeltje 96 alweer.

Ik las in het vorige topic over een meeting Wanneer & Waar
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 19:18:53 #15
13151 crew  Rewimo
pi_37887601
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 19:19:40 #16
13151 crew  Rewimo
pi_37887619
Dat klinkt erg lekker, Maeghan

*lekkerbekje gegeten heeft*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 20:28:14 #17
13151 crew  Rewimo
pi_37889982
Zo, een kwartier gestept en 10 minuten geroeid Ik merk wel dat ik het op moet bouwen.
pi_37891235
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:54 schreef Maeghan het volgende:
Recept
Dat is veelste veel punten voor een avondmaaltijd voor mij ik mag er 42 tot 46 op een dag hebben en kcal naar kjoules moet maal 4,2 doen dacht ik dus dat zou meer als 28 punten zijn en ik eet meestal rond de 20 punten voor een avondmaaltijd. Het klinkt anders wel lekker
pi_37898573
Ja, ik tel dus geen punten. Ik tel niks, tenzij ik zin heb om mezelf de put in te praten of enorm schuldig te laten voelen ;-)

Ik had nog niet eens naar de voedingswaarde gekeken. Met de hoeveelheid die ik op heb zal het wel ongeveer zoiets zijn. Ik heb wat minder rijst en wat meer ei (anderhalf ei werd zo onpraktisch) en wat meer broccoli. Ook zal ik wel weer te scheutig zijn geweest met de cashewnoten, maar die eet ik toch bijna nooit en ze zijn best nuttig.

Nou ja, boeiend. Ik kan het er toch niet meer uit halen ;-)

Ik heb dus net BodyJam gedaan, wat goed zou moeten zijn voor een kcal of 500. Ik vond het niet bijster inspannend en ik zal het niet weer doen. Dat vind ik zonde van m'n tijd eigenlijk, dan doe ik liever Combat of Step, waar je resp 700 en 900 kcal schijnt te verbranden. Bij Combat en Step voel ik tenminste dat ik wat gedaan heb, dit was een beetje lafjes.

Dus om het goed te maken heb ik net nog een half uurtje gestept, goed voor zo'n 310 kcal volgens de teller, maar ook vandaag heb ik er weer gewichtjes voor m'n armen bij gebruikt (2x1 kilo hoor, maar toch, 't is iets).

Dan is m'n avondeten er al wel af, toch? ;-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 07:19:03 #20
13151 crew  Rewimo
pi_37904724
Ik was gisteren op de sportschool waar Christan zwemles heeft, daar lag een of ander fitnessblad (wat ik normaal noooooooooit in zou kijken ) en daar stond een stuk in over roeitrainers. Van alle fitnessapparaten is de roeitrainer een van de meest calorieverslindende, en bovendien train je er de meeste spieren mee Toch maar even gelezen dus
  woensdag 17 mei 2006 @ 08:12:27 #21
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37905011
Ik heb altijd de neiging om dat soort apparaten in huis te halen
Maar ik weet van te voren al dat ik het toch nooit ga gebruiken Best wel jammer want aan de ene kant is het natuurlijk ideaal!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 08:22:53 #22
13151 crew  Rewimo
pi_37905085
Ik vind het zeker ideaal, ik kan 's avonds de deur niet uit omdat ik alleen woon met mijn zoontje. Dus een "thuisfitness" is erg handig voor mij
pi_37905298
Jeeeeeeeeeeej er is eindelijk wat af *feestje*
Stond in eerste instantie op 81.1 dus ik liep terug naar m'n kamer en daar dacht ik "huh, 81.1? niet 82.1? huh?" dus ik liep terug, weeg me nog een keer, staat ie op 81.4. En hij wou ook niet meer lager. Maar goed, het is beter dan een 82.nogwat =D

Ik dacht al wel dat m'n broek iets losser zat, maar toen dacht ik, ach, je hebt het je gewoon ingebeeld, want er is niks af, je broek zal wel gewoon opgerekt zijn...
pi_37905497
Gefeliciteerd Maeghan hopelijk zet het nu weer door
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 09:16:45 #25
13151 crew  Rewimo
pi_37905723
Ik ga morgen lekker een dagje Albert Cuyp doen met mijn moeder Kleren kopen
pi_37905912
vanmorgen woog ik weer een kilo meer dan afgelopen week
vraag me toch af wat ik verkeerd doe
pi_37905991
Isa? ..... Wat doe je nou vandaag?
Maarten moet morgen een mega-essay inleveren, dus als je wilde komen is in Vinkhuizen praktischer
En daar is het gewoon opgeruimd
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:03:21 #28
13151 crew  Rewimo
pi_37906998
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:25 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen woog ik weer een kilo meer dan afgelopen week
vraag me toch af wat ik verkeerd doe
Wat doe je zoal dan? Wat eet je op een dag, beweeg je en zo ja, hoe? Gooi het eens neer hier, misschien kunnen we je op weg helpen
pi_37907343
ik wandel elke dag 40 min
daarnaast doe ik een hardloopschema voor beginners dus dat ik ook 3 keer per week
op de dagen dat ik dat niet doe fitness ik 30 min tot een uur (ligt eraan hoeveel zin ik heb)

wat ik eet:

ontbijt:
cornflakes met klein beetje halfvolle melk
en een peer

lunch
een appel
en soms nog een boterham

en savonds normaal rijst of aardappelen of pasta met groente en vlees of vis

en dan soms nog een paar uur na het eten een paar crackers met filet american omdat we meestal al rond 5 uur eten krijg ik daarna nog honger

en als ik tussendoor nog honger krijg eet ik meestal komkommer of paprika

verder drink ik meestal wel meer dan 2 liter water alleen de laatste paar dagen niet dus daar kan het misschien wel aan liggen
pi_37907473
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:14 schreef Miss_S het volgende:
ik wandel elke dag 40 min
daarnaast doe ik een hardloopschema voor beginners dus dat ik ook 3 keer per week
op de dagen dat ik dat niet doe fitness ik 30 min tot een uur (ligt eraan hoeveel zin ik heb)

wat ik eet:

ontbijt:
cornflakes met klein beetje halfvolle melk
en een peer

lunch
een appel
en soms nog een boterham

en savonds normaal rijst of aardappelen of pasta met groente en vlees of vis

en dan soms nog een paar uur na het eten een paar crackers met filet american omdat we meestal al rond 5 uur eten krijg ik daarna nog honger

en als ik tussendoor nog honger krijg eet ik meestal komkommer of paprika

verder drink ik meestal wel meer dan 2 liter water alleen de laatste paar dagen niet dus daar kan het misschien wel aan liggen
Is dat niet veel te weinig? Ik zou er bij flauwvallen! Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcal je binnenkrijgt? Zorg dat je niet onder de 1200 komt en je moet eigenlijk 's morgens en 's middags de meeste kcal eten, en 's avonds rustig aan doen. Misschien kun je een paar boterhammen toevoegen aan je ontbijt en lunch. Gek genoeg is de kans groot dat je met meer eten juist gaat afvallen.
Succes ermee!
***Levi was here***
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:30:06 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_37907917
Ik denk dat dat inderdaad is waar veel mensen over struikelen. 's Ochtends als je wakker wordt heb je vaak nog niet echt de neiging om veel te eten omdat je nog zo duf bent, maar dan moet je inderdaad het meeste binnenkrijgen.

Een appel en soms nog een boterham voor de lunch is echt gewoon veel te weinig. Mocht je nou 's Ochtends niet meteen brood kunnen eten, begin dan inderdaad met een bakje met cornflakes met een redelijke hoeveelheid melk en eet rond 10 uur een boterham of twee als tussendoortje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37908115
Wow wat goed Maeghan! Als ik eenmaal verhuist ben ga ik me ook weer aanmelden bij een sportschool. Straks ga ik een flink stuk fietsen naar de Biesbosch om daar een stukje te hardlopen. Ik durf dat echt nog niet hier door de stad, haha. Ik heb bij de bieb een boek gehaald met een renschema voor beginners...ik ben erg benieuwd of mijn lichaam dat leuk gaat vinden
...bring peace to my black and empty heart...
pi_37908391
Miss_S, dat is echt te weinig, daar val je niet op af, ik zou meer gaan eten hoor.. Je beweegt genoeg,d us dan mag je echt wel meer eten
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:46:37 #34
13151 crew  Rewimo
pi_37908520
Daar val je inderdaad niet mee af, Miss_S Je lichaam krijgt zo weinig binnen dat het in de spaarstand gaat en het beetje wat er binnenkomt als reserve opslaat en voilà: de reden dat je aankomt ondanks dat je bijna niks eet. De oplossing is dus: meer eten, maar wel verantwoord eten

's Morgens cornflakes, prima, maar dan wel een redelijke hoeveelheid met een portie melk van 150 cc.

Eet om een uur of 10 een stuk fruit en/of een cracker met beleg.

Tussen de middag minimaal 2 boterhammen met beleg en een beker melk/karnemelk.

's Middags tussendoor weer fruit, of yoghurt, rauwkost of zoiets.

Avondeten: veel groente, stukje vlees, aardappelen of ander warm eten, niet te weinig, je moet er de hele avond en nacht mee door.

's Avonds nog een tussendoortje: handje nootjes, stukje kaas, rauwkost, net wat je lekker vindt.

Door geregeld te eten hou je je verbranding op gang. Denk er ook aan om jezelf op vaste momenten iets lekkers te gunnen. Spreek met jezelf af om op bepaalde dagen of een vast tijdstip iets lekkers te eten: stukje chocola, een paar dropjes... En schaf voor snoeplust tussendoor wat suikervrije snoepjes aan, of kauwgom (daar krijg ik juist trek van dus dat doe ik zelf niet).

Bewegen doe je genoeg zo te lezen. Samen met meer eten moet het lukken om af te gaan vallen. Maar met je huidige eetpatroon zal dat niet lukken...
pi_37909933
in totaal valt het wel mee meestal kom ik rond de 1200kcal uit
meestal als ik thuis ben eet ik wel goed maar als ik naar school ga dan is het meestal wanneer ik te weinig eet
ik zal wel eens proberen vaker iets te eten, ik heb nooit echt veel gegeten maar afentoe iets kleins moet wel lukken

hoe 'gezond' zijn de broodjes van C'est du pain?
ze zeggen we dat het gezond is maar het ziet er soms te lekker uit
ik hou niet zo van brood maar dat ziet er dus wel goed uit maar ja zeker niet goed voor iedere dag?

[ Bericht 35% gewijzigd door Miss_S op 17-05-2006 11:46:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 11:52:51 #36
13151 crew  Rewimo
pi_37910793
Ik heb geen idee wat voor broodjes dat zijn. In principe zijn belegde broodjes niet verkeerd, mits ze niet overgoten zijn met saus.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 12:05:48 #37
43556 miss_dynastie
pi_37911263
C'est du pain is wel gezond hoor, als je er eentje neemt is er niks aan de hand
pi_37911388
ik neem als lunch ook vaak een bartje gezond heeeeeeeeeeeeerlijk
pi_37911466
oke dan moet er ook niet aan denken om er meer dan een te eten
maar zal daar eens vaker gaan kijken dan
pi_37913779
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef freecell het volgende:
Even kort, moet koken
Isa: ik heb morgen wel tijd, maar vrijdag heb ik meer tijd
Was wel van plan om morgen nog even te klimmen, dus als je mee wilt?
Kost 9 euro entree en dan regel ik de materialen wel voor je (ik heb een maandabbonnement) maar je hoeft niet te zekeren, want dat mag niet :p
We krijgen Maarten waarschijnlijk ook wel mee. Kan ik ook de muur op
Maar als je wel wilt komen, maar niet klimmen is dat ook te regelen hoor
Dit lees ik nu pas Ik kom net uit Groningen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37913932
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:29 schreef freecell het volgende:
Isa? ..... Wat doe je nou vandaag?
Maarten moet morgen een mega-essay inleveren, dus als je wilde komen is in Vinkhuizen praktischer
En daar is het gewoon opgeruimd
Het wandklimmen klonk heel erg leuk En ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik er overheen heb gelezen. Ik heb het topic vanmorgen nog bekeken om te zien of je iets geantwoord had Heel achterlijk. Maar goed, ik ben in een kuthumeur, dus dat hielp ook al niet mee. Alhoewel jij me meestal wel opvrolijkt

En ik baal van mezelf en m'n psychsch gevecht tegen eten. Het is zo verdomde sterk, kan het moeilijk beschrijven. Ik moest nog naar de winkel om brood voor mijn lunch te halen en ik zag alleen maar lekkere dingen in m'n hoofd. En in de winkel leek alles lekker en mijn duivelse stemmetje bleef maar dingen zeggen als 'van 1 chocoladereep kom je heus niet aan' en 'als je thuis snel de bak B&J leegeet, dan heeft niemand dat gezien!' Ik heb het maar bij een bak bevroren fruit voor een smoothie gehouden, maar het is gewoon angstaanjagend hoe moeilijk je het kan hebben. Zo gemeen als alles zo eenvoudig ging. Kut overgewicht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37914161
* Geeft Isabeau een knuffel

Kan me voorstellen dat je je momenteel zo voelt:

Volhouden... er komt weer een keerpunt dat het WEL weer gaat!!!
pi_37914320
Ik heb gisteren mijn voorraadkast op belachelijke wijze leeggemaakt. Dingen die ik 'eventueel zou kunnen snaaien' heb ik in de afvalzak gegooid. Nu staat er een volle zak vol eten klaar om weggegooid te worden. Druist heel erg in tegen mijn opvoeding, maar ik wil het gewoon niet meer in huis hebben

Bedankt voor de knuffel Een Knuzzel-knuffel
pi_37915081
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteren mijn voorraadkast op belachelijke wijze leeggemaakt. Dingen die ik 'eventueel zou kunnen snaaien' heb ik in de afvalzak gegooid. Nu staat er een volle zak vol eten klaar om weggegooid te worden. Druist heel erg in tegen mijn opvoeding, maar ik wil het gewoon niet meer in huis hebben

Bedankt voor de knuffel Een Knuzzel-knuffel
* freecell knuffelt Isa eens stevig
Jammer joh, dat je er overheen gelezen had!
Kan je anders zaterdag? Dan gaan Maarten en ik waarschijnlijk een groot deel van de dag klimmen. Voor een hele dag is net zo duur als voor een avond

En je kan er niet eten, maar je mag wel eigen voer meenemen
Dus: drie komkommers mee
pi_37915320
Hoy dames en heren

Ik heb het behoorlijk gehad de afgelopen week. En heb dus weinig kunnen volgen hier. Komt onder andere ook al omdat ik nu elke dag een uur kwijt ben aan fietsen.

Ben wel een beetje teleurgesteld, ik ben namelijk de laatste 2 wegen slechts 200 gr afgevallen terwijl ik bijna elke dag ga fietsen (per uitzondering niet) en ik me vrij strikt ou aan de 1600-1800kcal per dag.

Als ik nu zondag op de weegschaal ga staan en er is weer niets af dan ga ik toch effe een andere weekschaal raadplegen, en als ik daarop nog hetzelfde gewicht zie, ga ik me helemaal niet lekker voelen denk ik
pi_37915420
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Wow wat goed Maeghan! Als ik eenmaal verhuist ben ga ik me ook weer aanmelden bij een sportschool. Straks ga ik een flink stuk fietsen naar de Biesbosch om daar een stukje te hardlopen. Ik durf dat echt nog niet hier door de stad, haha. Ik heb bij de bieb een boek gehaald met een renschema voor beginners...ik ben erg benieuwd of mijn lichaam dat leuk gaat vinden
Tja, ik ben zo'n stuntel met nul komma nul conditie en nogal veel denderende vetrolletjes, dus ik durf niet echt door een woonwijk te rennen, en in het park durf ik ook niet te rennen (Rotterdam, tuig, enge mannen, brrr... ).
pi_37915432
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:06 schreef Emu het volgende:
Hoy dames en heren

Ik heb het behoorlijk gehad de afgelopen week. En heb dus weinig kunnen volgen hier. Komt onder andere ook al omdat ik nu elke dag een uur kwijt ben aan fietsen.

Ben wel een beetje teleurgesteld, ik ben namelijk de laatste 2 wegen slechts 200 gr afgevallen terwijl ik bijna elke dag ga fietsen (per uitzondering niet) en ik me vrij strikt ou aan de 1600-1800kcal per dag.

Als ik nu zondag op de weegschaal ga staan en er is weer niets af dan ga ik toch effe een andere weekschaal raadplegen, en als ik daarop nog hetzelfde gewicht zie, ga ik me helemaal niet lekker voelen denk ik
Of gewoon constateren dat je misschien even iets minder afvalt, maar wel heel gezond bezig bent
pi_37915752
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Miss_S het volgende:
in totaal valt het wel mee meestal kom ik rond de 1200kcal uit
meestal als ik thuis ben eet ik wel goed maar als ik naar school ga dan is het meestal wanneer ik te weinig eet
ik zal wel eens proberen vaker iets te eten, ik heb nooit echt veel gegeten maar afentoe iets kleins moet wel lukken
Tenzij je sausjes bij je avondeten hebt of veel van die toastjes met filet eet, kan ik me echt niet voorstellen dat je aan de 1200 kcal komt. Misschien eet je dan te weinig maar verkeerd. Als ik een bakje cornflakes met een beetje melk en avondeten neem, dan kom ik echt niet aan 1200 namelijk en dingen als appels tikken ook niet echt aan.

Broodjes gezond zijn op zich niet slecht, maar ook niet heel erg mager meestal. Vaak gaat er niet echt de beste kwaliteit kaas/vleeswaren op, en het zijn vaak meer vleeswaren/kaas dan je normaal erop doet en ook zitten in luxe broodjes meer kcal dan in gewoon brood. Ik heb ooit eens gelezen dat er in een broodje gezond meer kcal zitten dan in een puddingbroodje...

Misschien moet je eens varieren met brood tot je iets vindt wat je wel lekker vindt. Probeer eens van dat Duitse brood, Oberlander of Paderborner, of ander zuurdesembrood. Of ga eens naar een andere bakker met luxe broden, die nog zelf bakt, in plaats van zo'n bakker waar alles gewoon 's ochtens kant-en-klaar aangeleverd wordt. Die broden daar vind ik meestal ook niet bijzonder. De AH Excellent broden zijn wel ok, verder vind ik zuurdesembrood erg lekker, en met Kunsthal Kookt twee jaar geleden stonden er ook stands van exclusievere bakkers met heel zwaar donker brood (ben ik dol op). Ook bij de biologische winkel kun je mss. wat meer naar je smaak vinden, die hebben toch vaak ook wat apartere broden.

Maar goed, cornflakes zijn ook prima. Als je beetje normale neemt en ze niet compleet bedekt met suiker. En wissel eens af, neem eens muesli (en dan niet cruesli want dat is muesli die aan elkaar gesmolten is met suiker, en bevat vaak luxe noten die weliswaar gezond zijn in beperkte mate, maar ook kleine caloriebommetjes zijn), bijv. de Euroshopper muesli is wel goed (ik kan niet tegen noten en dat is de enige zonder noten volgens mij en daar zitten ook niet van die versuikerde vruchten in, blegh). All Bran met pure chocola is ook lekker trouwens en dat scheelt niet veel met de gewone qua kcal (en veeeeeeeeel vezels, heel goed voor je darmen; ik val altijd makkelijker af als ik veel vezels eet en m'n darmen goed werken).
pi_37915846
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:06 schreef Emu het volgende:
Hoy dames en heren

Misschien houd je vocht vast? Had ik ook toen ik begon met sporten dus. Ik was ineens 3.5 kg zwaarder zelfs. Maar goed, het weer wisselt ook heel erg, dat heeft bij mij ook altijd effect op m'n vochthuishouding. Ik zou me er niet al te druk om maken hoor, het komt heus wel.

Trouwens ff iets heel anders, ik wil er geen topic over openen en zo, en we gaan hier toch regelmatig offtopic, maar weet iemand iets wat je huid echt verstevigt, om striae te voorkomen? Ik heb al vanaf m'n dertiende over het grootste deel van m'n lijf striae, en het is echt lelijk en veel, op m'n buik heb ik strepen van tien cm lang en meer dan een cm breed, en soms puilen er dingen doorheen. Verder zit het op billen, benen, borsten, maar ook knieen, knieholtes, kuiten, bovenarmen. Nu begint het echter erger te worden. Aan een kant zit striae van boven m'n borst tot helemaal bovenaan bij m'n arm en ik merk gewoon dat dat de stevigheid van mijn decollete niet echt bevordert, en het begint dus ook aan de buitenkant van m'n armen nu. M'n hele vel begint gewoon kuis verrot te gaan, k vermoed dat het te maken heeft met m'n hypermobiliteit, maar ik weet dus niet echt of er iets is wat het zou kunnen tegengaan, bindweefsel verstevigt of zo. Agz veel dikkere mensjes toch wel meer last hebben van striae dacht ik, ik vraag het maar hier. 't Is niet dat ik dit graag met heeeeeeeeel Fok wil delen en hier kijkt lang niet iedereen denk ik. Maar k denk als je de foto's ziet en beseft dat ik dit al vanaf m'n ellebogen omhoog en dan m'n hele lijf tot aan m'n knieen heb, uitgezonder m'n rug, en voorkant van m'n bovenbenen, dat ik niet blij ben met de uitbreiding...

decolleté
arm
stukje buik

[ Bericht 21% gewijzigd door Maeghan op 17-05-2006 14:44:47 ]
pi_37916574
ik eet eigenlijk nooit saus ergens bij omdat ik het dan niet meer lekker vind
behalve dan met bbqen maar goed dat doe ik bijna nooit
en verder pas ik savonds meestal vier van de kleine vierkante crackers dus dat is ook niet echt veel

en heb al veel verschillend brood geprobeert en heb nu wel iets dat ik lekker vind alleen dan nog het eten ervan schiet er meestal bij in

en ik wil wel een beetje opletten hoeveel er in zo'n broodje gezond zit maar misschien is het beter dan helemaal niets eten smiddags

ik kom ook niet alleen maar aan ben al meer dan 10 kilo kwijt alleen deze week viel het me zo op
pi_37916622
Als er een c'est du pain zit, zit er dan geen AH to go in de buurt of zo? Die hebben van die sandwiches met minder dan 300 kcal en die zijn ook wel lekker.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:00:51 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_37917085
quote:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het erg vervelend vindt. Ik heb er zelf ook al jaren last van, maar ik moet zeggen dat het me steeds minder kan schelen. Ik zit over mijn hele lichaam vol met littekens, exzeem en dergelijke, daar kan een beetje striae ook nog wel bij

Ik weet helaas niet hoe je het op kan lossen, smeersels schijnen volgens mij niet echt te helpen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 15:21:12 #53
13151 crew  Rewimo
pi_37917834
Ik heb ze ook overal. Het is gescheurd bindweefsel, voor zover ik weet valt dat niet weg te werken. Wel is het zo dat ze verbleken en minder zichtbaar worden. Mwah, tussen mijn vitiligovlekken vallen ze niet eens op
pi_37918056
Jeetje, Maeghan, daar zou ik ook niet blij mee zijn Ik heb niet zoveel verstand van huidproblemen en ik weet dan ook geen oplossingen, maar ik heb wel dit gevonden: http://www.emedicine.com/derm/topic406.htm

Ik denk dat je er weinig aan hebt, ant de medici hebben eigenlijk ook geen idee:
quote:
The factors that lead to the development of striae are poorly understood. No general consensus exists as to what causes striae. One suggestion is that they develop as a result of stress rupture of the connective tissue framework. It has also been suggested that they develop more easily in skin that has a high proportion of rigid cross-linked collagen, as occurs in early adult life. This is evident in striae due to pregnancy, lactation, weight lifting, and other stressful activities. Increased adrenal cortical activity has been implicated in the formation of striae, as in the case of Cushing syndrome. Additionally, the cellular and extracellular matrix alterations that mediate the clinical phenotype of stretch marks remain poorly understood.
Op die site hebben ze het over tretinoid als behandeling (een vitamine A smeerseltje), maar dat helpt dan misschien alleen in den vroeg stadium. En ze hebben het over chemexfoliation, maar ik weet niet zo goed wat dat inhoudt
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:51:52 #55
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37918876
Gister een slechte eet-dag gehad. Alles ging goed, tot een uur of 5. Dat is meestal mijn moeilijke moment.... Maarrrr, vandaag gaat alles goed. Net had ik zin om te snaaien, maar heb me uitgeleefd met een appel en een peer

Die belegde broodjes vind ik altijd maar niks. Er zit mij veelteveel beleg op, en dat is juist wat het zo calorierijk maakt. Ik ben gewend tussen de middag 3 boterhammen te eten met tomaat/komkommer/radijsjes ofzo. Als ik 1 zo'n broodje eet, heb ik na een paar uur weer honger... Voor mij gaat er dus niets boven zelfbelegde bammetjes.

Jee, je hebt wel erg veel striae. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Nou ja, al heb ik ze zelf ook, op mijn borsten, onder mijn armen (dat kipfiletjes zegmaar, haha!), op de binnenkant van mijn bovenbenen, dijen, binnenkant knieen. Ook best veel eigenlijk
Als er iets aan te doen valt, houd ik me aanbevolen!
Op naar de 73!!!!
pi_37919046
Maeghan ik heb ook veel Striae bij mijn bovenarmen aan de onderkant bij mijn borsten buik en bovenbenen net zoals jij op de bovenste foto's hebt. maar bij mijn buik volgens mij niet zo diep als jij ze hebt. Zover ik weet kun je er niks meer aan doen. Ik vind het ook minder mooi maar ja het is nou eenmaal zo.
pi_37919201
Ik heb het op mijn zij.
Maar het lijkt dus net of dit al minder is geworden. Of het is gewoon een verbeelding
pi_37919352
het verkleurd en het is zo minder zichtbaar.
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:06:41 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_37919404
Als het bij verkleuren wegtrekt zou je een zelfbruiner kunnen proberen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37919425
Ik ga wel eens onder de zonnebank, heb dan ook een lekker kleurtje niet overdreven ofzo.
Misschien dat het inderdaad daardoor minder opvalt
pi_37919988
ah ja striae
laat ik het zo zeggen: ik zou nooit een bikini-model meer kunnen worden.

Ik ben trouwens net geslaagd voor mijn motorexamen
pi_37920060

Toppertje octopussy!!!! eindelijk zeg... Gefeliciteerd!!!!!
pi_37920112
Jaaaaaa!!! Motormuis Gaaf zeg
pi_37920153
Gefeliciteerd octopussy
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:30:00 #65
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37920169
Gefeliciteerd octopussy!

Oh, enne bikinimodel, alle modellenfoto's soepen ze toch? Een beetje striae kan er ook nog wel bij dan
Op naar de 73!!!!
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:33:06 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_37920235
WAUW! Motorrijden! Ik hoor Carlo en Irene
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37920452
Sow, motorrijden! Gefeliciteerd Octopussy
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:51:14 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_37920913
Pfff sommige mensen

Isabeau, Bubseltje, Rewimo, ik mis jullie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37920925
Mjah, die striae op zich is niet zo heel erg, maar als er iets is om het uitbreiden tegen te gaan... Het gaat niet alleen om hoe het eruit ziet, maar ook omdat dus dingen uitpuilen op m'n buik en ik daar niet over m'n hele lijf op zit te wachten. De striae op m'n armen valt niet echt op of zo. Ik liet het aan iemand zien en die zei dat ze het echt niet had gezien, maar het is wel een rare plaats. Op m'n buik is het wel heel lelijk maar dat ziet in principe niemand. Nou ja, het komt wel boven m'n broek uit dus als ik voorover buk en m'n rug/zij een stukje te zien is krijg ik weleens nare opmerkingen over of ik in mezelf snij =/ Maar omdat ik het nu dus opeens op de voorkant van m'n armen krijg... Ik maak me meer zorgen om de structuur van m'n huid. Als dat verslapt en het ligt idd aan m'n bindweefsel, dan verslapt het mss. op andere plekken ook wel. Mss. zijn er voedingssupplementen of zo die er wat aan doen. Het gaat me er iig niet om bestaande strepen weg te krijgen, want op zich vind ik dat niet zo heel boeiend. Mss. toch eens kijken voor zo'n vitA smeersel als dat vrij verkrijgbaar is en anders mss. de dokter eens bellen. Maar goed, laten we maar weer lekker ontopic gaan dan als niemand wat weet ;-)
pi_37920961
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Troel het volgende:
Pfff sommige mensen

Isabeau, Bubseltje, Rewimo, ik mis jullie!
Je hebt 't wel zwaar in 't weight-loss topic, he!
Ik lurk altijd.
Ben 't trouwens wel met je eens, ze had 't best wat voorzichtiger kunnen verwoorden.
***Levi was here***
pi_37921105
Troel:

ik weet niet of ik heel hard moet lachen of moet huilen, vind je het erg dat ik me met leukere dingen bezig hou

En ik ga straks uit eten! Vriendjelief stelde het voor en Lucy riep volmondig en zeer enthousiast: JA!!!!
pi_37921163
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Maeghan het volgende:
Mss. toch eens kijken voor zo'n vitA smeersel als dat vrij verkrijgbaar is en anders mss. de dokter eens bellen. Maar goed, laten we maar weer lekker ontopic gaan dan als niemand wat weet ;-)
Niet vrij verkrijgbaar Te vergelijken met Roacutane, maar dan in een zalf.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:01:51 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_37921307
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef Isabeau het volgende:
Troel:

ik weet niet of ik heel hard moet lachen of moet huilen, vind je het erg dat ik me met leukere dingen bezig hou

En ik ga straks uit eten! Vriendjelief stelde het voor en Lucy riep volmondig en zeer enthousiast: JA!!!!
Lucy moet wel begrijpen dat je ook light uit eten kan gaan

Komkommersoep, komkommersalade, komkommerijs

Nee hoor, leukere dingen zijn veel leuker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:03:40 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_37921377
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Maeghan het volgende:
Op m'n buik is het wel heel lelijk maar dat ziet in principe niemand. Nou ja, het komt wel boven m'n broek uit
Dat heeft Katie Holmes ook

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37921642
dat is nog zoiets: als ik ooit zwanger word krijg ik toch wel striae, dus het boeit me niet echt.

Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je het op rare plekken krijgt, misschien kan je dan toch beter naar je huisarts gaan (en eventueel naar de dermatoloog).

Isabeau: zou de roa ook helpen tegen striae?
pi_37921718
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:12 schreef octopussy het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af! Ik heb er geen antwoord op...het is op zich wel een vergelijkbaar middel.
pi_37921930
ben ook weer volop aan het lijnen, ben overgestapt op een andere pil hoop dat dat gaat helpen!

ander vraagje, ik zie je stukje in de begin post over trouwen...ik wil héél graag op 08-08-08 trouwen...hoe lang vantevoren zou je dat vast moeten leggen? :S
pi_37921983
Je kan precies een jaar van te voren in ondertrouw en dan kan je ook direct het stadhuis vastleggen. Dus op 8-8-07 Maar dingen als zaal, band etc kan je al eerder regelen natuurlijk. Gewoon de plek bellen waar je het feest wilt houden en voorleggen dat je op een bijzonder dag wilt trouwen en of ze dat nu al kunnen vastleggen
pi_37922085
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
Je kan precies een jaar van te voren in ondertrouw en dan kan je ook direct het stadhuis vastleggen. Dus op 8-8-07 Maar dingen als zaal, band etc kan je al eerder regelen natuurlijk. Gewoon de plek bellen waar je het feest wilt houden en voorleggen dat je op een bijzonder dag wilt trouwen en of ze dat nu al kunnen vastleggen
oke bedankt voor de info! ben zo bang dat die datum zo geliefd is dat het niet meer zou kunnen straks ofzo.
pi_37922216
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:12 schreef octopussy het volgende:
dat is nog zoiets: als ik ooit zwanger word krijg ik toch wel striae, dus het boeit me niet echt.

Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je het op rare plekken krijgt, misschien kan je dan toch beter naar je huisarts gaan (en eventueel naar de dermatoloog).

Ik wil geen kids, maar als ik van een zwangerschap striae in m'n knieholtes zou krijgen was er toch iets goed mis denk ik
pi_37922890
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik wil geen kids, maar als ik van een zwangerschap striae in m'n knieholtes zou krijgen was er toch iets goed mis denk ik
misschien krijg je wel van die olifantenpootjes die je bij zwangere vrouwen wel eens ziet

* octopussy checkt even striae plekken...

ze zijn in ieder geval op het moment vrij onopvallend. Misschien dat de roa echt helpt ertegen Ik heb overigens ook wel een lekker kleurtje, dus dat kan ook wel helpen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 18:33:52 #82
13151 crew  Rewimo
pi_37924077
Troel, ik ga straks alles in het WLS topic nog even grondig lezen en dan reageren
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:46:14 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_37924446
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Troel, ik ga straks alles in het WLS topic nog even grondig lezen en dan reageren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mag ik niet hardop zeggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37924642
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:46 schreef Troel het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mag ik niet hardop zeggen
Heb ik lekker wel gedaan Nou ja, dat eerste dan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:54:55 #85
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_37924724
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:28 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

oke bedankt voor de info! ben zo bang dat die datum zo geliefd is dat het niet meer zou kunnen straks ofzo.
In sommige gemeentes kun je de datum al 2 jaar van tevoren vastleggen, dus ik zou iig even informeren bij de gemeente waar je wilt trouwen
pi_37925052
Striae kun je volgens mij weinig aan doen, zoveel mogelijk smeren, maar of het echt helpt. Ik had al wat striae maar toen ik zwanger werd van Sara had ik een striae explosie, vre-se-lijk. Het begint nu weer iets weg te trekken maar helaas, m'n hele buik zit onder..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:09:45 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_37925256
Het is wel prijs in het Scopitopic vandaag.

Nu ben ik ineens een luie donder
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 19:12:14 #88
13151 crew  Rewimo
pi_37925347
Dat ben je toch ook
pi_37925373
Ja, gelukkig weet je wie het zegt ;-)
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:16:06 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_37925484
Ach, ik snap het ook wel hoor. Net zoals ik me heel goed voor kan stellen dat het soms best vervelend is om te lezen dat je met zo'n operatie zoveel afvalt terwijl sommigen echt zitten te bikkelen met het afvallen en zelf niet in aanmerking komen voor een WLS maar er wel gigantisch mee geholpen zouden zijn. Nou wil ik zeker niet iedereen een WLS aanpraten hoor, maar bij sommige mensen lukt het afvallen gewoon echt niet en dan kan ik me goed voorstellen dat je soms een potje vloekt als je ziet dat ene Troel al ruim 50 kilo is afgevallen door een stuk maag weg te laten snijden en een darm te laten omleggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37925560
Ja, je zal dat soort reacties wel vaker krijgen neem ik aan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:20:49 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_37925661
Nou valt wel mee, maar ik snap het dus wel. Ik voel me soms ook best schuldig als mensen tegen me zeggen dat het zo goed is. Wat doe ik nou zelf dan? Behalve af en toe flink stinken op het toilet en de boel uitkotsen en dan die operatie.
Tuurlijk, die operatie is niet niets, maar het echt helemaal zelf doen vind ik veel meer moeite kosten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37925883
Ja maar goed, wie zegt dat alles op de allermoeilijkste manier moet? Alsof iets alleen goed is als het extreem moeilijk was. Natuurlijk voel ik me ook trotser wanneer ik ergens moeite voor heb moeten doen, het is niet voor niets dat ik mezelf af en toe waardeloos voel omdat ik m'n studie met twee vingers in m'n neus doe en dan de boel verklooi zodra er iets komt waarbij ik ook maar een beetje inspanning moet leveren (scriptie), dus ik begrijp het wel. Maar aan de andere kant heb ik dingen waar ik me wel voor inzet en die me niet komen 'aanwaaien', en dat zul jij ook hebben. Als je je eenmaal schuldig gaat voelen om dingen die je niet op de 'normale' of 'beste' manier kunt doen, dan is het einde zoek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 19:48:17 #94
13151 crew  Rewimo
pi_37926640
Ik denk ook weleens dat het makkelijk gaat nu. Maar aan de andere kant: je moet er wel een risicovolle operatie voor ondergaan en je leven lang met de bijverschijnselen daarvan doorleven. Wij hebben het allemaal redelijk goed doorstaan maar er zijn mensen die enorme complicaties krijgen. Daar moet je je ook goed bewust van zijn. Het is een keuze voor de rest van je leven.

Het is wèl zo, dat als alles goed gaat, je kwaliteit van leven er enorm op vooruit gaat
pi_37926709
Ik vind helemaal niet dat jullie de makkelijke weg hebben gekozen....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 20:03:50 #96
13151 crew  Rewimo
pi_37927298
Nee, dat was het ook niet
pi_37927418
Maar goed, reacties zoals sweaty die geeft zijn misschien tactloos, maar ze zal niet de enige zijn die er zo over denkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 20:16:47 #98
13151 crew  Rewimo
pi_37927872
Ik denk zelf dat er een stuk afgunst bij komt kijken - zonder inzicht in de overige consequenties
pi_37927954
Oh, ik zou dolgraag zo als jullie willen afvallen Maar dan wel zònder de operatie
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 20:20:13 #100
13151 crew  Rewimo
pi_37928023
Ja, dat snap ik Als ik het zonder operatie had kunnen doen: graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')