"Vroeger"? Zolang als ik zelf m'n kleding koop valt het me al op dat overal in de uitverkoop de 34/36jes blijven hangen en alles tot en met 44 meestal wel weg is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik was trouwens net even aan het shoppen. Wilde nieuwe schoenen kopen, maar ze hadden mijn maat niet meer
Ik was ook even bij t-shirtjes aan het kijken en wat me opviel, was dat de grotere maten er niet meer waren. Er lag vooral veel S en M, helemaal geen L, wel een paar XL en ook geen XXL. 'Vroeger' bleven altijd de grotere maten liggen, dus het is in de winkels toch wel te merken dat mensen steeds dikker worden
Die ervaring heb ik ookquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Maeghan het volgende:
"Vroeger"? Zolang als ik zelf m'n kleding koop valt het me al op dat overal in de uitverkoop de 34/36jes blijven hangen en alles tot en met 44 meestal wel weg is.
Nou voor mijn gevoel is het iets van de laatste tijd, hoorquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Maeghan het volgende:
[..]
"Vroeger"? Zolang als ik zelf m'n kleding koop valt het me al op dat overal in de uitverkoop de 34/36jes blijven hangen en alles tot en met 44 meestal wel weg is.
ja ik drink elke dag wel bier en in het weekend helemaal veelquote:Op donderdag 18 mei 2006 07:44 schreef Rewimo het volgende:
Het vervelende van alcohol is dat het omgezet wordt in suikers in je lichaam. En wat suikers vervolgens weer met je lichaam doen is bekend. Ze maken het ruimer
Die 57 % zal inderdaad wel kloppen, dat kwam er een aantal jaar geleden ook uit bij de revalidatiefysiotherapeut.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Troel, ik heb voor het skeletgewicht het maximum genomen bij je lengte = 14 kg
Nu een vetpercentage van 36%.
En even voor de gein je oude vetpercentage ook berekend: 57,3%
Juist niet. Als er veel Sjes hangen denk je dat niemand die wil kopen blijkbaar.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou voor mijn gevoel is het iets van de laatste tijd, hoorOf misschien ook wel niet. Je ziet een heleboel S'jes hangen, dus dan denk je dat S'jes het meest in trek zijn
Iedere dag? Lekker gezond voor je nieren, ook fijn als je graag een hersenbeschadiging wilt en zo. Vooral zo doorgaan dus...quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:25 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
ja ik drink elke dag wel bier en in het weekend helemaal veel
Zal eens proberen te minderen![]()
Ja, maar ik vind de percentages tot nu toe best laag uitvallen hoor...het is ook maar een formule en geen echte methode. Als ik in dat boek zie wat er allemaal wel niet geprobeerd wordt om tot een juist percentage te komen. Isotoop-verdunningsbepalingen, balansonderzoek, densitometrie in een bak water met spirometrie en gasanalyse, kalium 40 radiologische methode, rontgenografische methoden, gammastralenabsorptiemethode, antropometrische methoden (met 7 punts huidplooidikte), creatinine uitscheiding, MRI, geluidsgolven etc etc. En er is ook een stukje over conducometrie (met zwakstroom dus), maar er staat ook bij dat de methode inaccuraat is en zeer afhankelijk van de plaatsing van de elektroden (4 stuks die symmetrisch aan handen en voeten moeten worden geplaatst) en het huidcontact.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap geen drol van dat hele vetpercentage gedoe, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Zal eerst even in dit topic gaan lezen voor ik hier dingen ga vragen die ik al had kunnen wetenBrb, dan mag Isa mijn gedoe ook even uitrekenen
Volgens de Herbalife dame was mijn lichaamsvetpercentage 62%quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:26 schreef Troel het volgende:
Die 57 % zal inderdaad wel kloppen, dat kwam er een aantal jaar geleden ook uit bij de revalidatiefysiotherapeut.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind de percentages tot nu toe best laag uitvallen hoor...het is ook maar een formule en geen echte methode. Als ik in dat boek zie wat er allemaal wel niet geprobeerd wordt om tot een juist percentage te komen. Isotoop-verdunningsbepalingen, balansonderzoek, densitometrie in een bak water met spirometrie en gasanalyse, kalium 40 radiologische methode, rontgenografische methoden, gammastralenabsorptiemethode, antropometrische methoden (met 7 punts huidplooidikte), creatinine uitscheiding, MRI, geluidsgolven etc etc. En er is ook een stukje over conducometrie (met zwakstroom dus), maar er staat ook bij dat de methode inaccuraat is en zeer afhankelijk van de plaatsing van de elektroden (4 stuks die symmetrisch aan handen en voeten moeten worden geplaatst) en het huidcontact.
Nee, deze methode gaat uit van het vrij vaststaande gegeven dat je botten 1/5e van je vetvrije massa innemenquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Pff, ik heb geen dikke knieën, noch dikke polsen. Ik kan met mijn wijsvinger mijn duim aanraken als ik ze om de pols heen klem. Is er geen methode waarbij je je buikomtrek moet meten? Denk dat dat een veel betere indicator is
Heb je wel eens een skippybal een berg op zien rollen?quote:
* viking84 jaloers isquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, deze methode gaat uit van het vrij vaststaande gegeven dat je botten 1/5e van je vetvrije massa innemen![]()
Je buikvet is weer een goede methode om te bepalen of je een verhoogd risico hebt op hart en vaatziekten. Aangezien bijna al mijn vet in mijn billen en benen zit zou dat bij mij nogal een vertekend beeld geven van mijn vetpercentage(ik heb vrijwel een gezonde taillemaat, 80 cm)
Als je gaat zitten dan kan je aan het uiteinde van je bovenbeenbot (dat heet je femur) ter hoogte van je knie aan de zijkant (maar niet helemaal aan de zijkant, iets meer naar boven, maar niet helemaal bovenop....eh, tussen bovenkant en zijkant dus...ben ik nog te volgen??) twee bobbels voelen. Even goed drukken en een beetje centraal het meetlint leggen van het ene bot naar het andere. Van uitsteeksel naar uitsteeksel dus.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap niet goed wat ik nu moet meten van de knieën![]()
Mijn nichtje heeft een énorme buik, maar kan desnoods wel een legging aan...ze heeft best slanke benen namelijk. Ik heb gewoon olifantenpoten en een normale taille.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:57 schreef Viking84 het volgende:
* viking84 jaloers is
maar ik kan mijn buik verbergen onder een trui, zodat ik alsnog superslank lijk![]()
Leuk, freecell!!quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:54 schreef freecell het volgende:
Heb je wel eens een skippybal een berg op zien rollen?
Maar ik vind het wel heel leuk
Ben niet slechter dan de andere beginnersDat is al vrij uniek voor mij met sporten.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:29 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Iedere dag? Lekker gezond voor je nieren, ook fijn als je graag een hersenbeschadiging wilt en zo. Vooral zo doorgaan dus...![]()
* Sjeen checkt en ziet BMI van 27,2... streefgewicht van 72 kilo doorstreeptquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:57 schreef Isabeau het volgende:
Gewicht alleen zegt bar weinig over je gezondheidstoestandMensen met een BMI tussen de 25 en 30 hebben zelfs een hogere levensverwachting dan mensen met een gezond gewicht.
nee, wat is een 5a dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:21 schreef freecell het volgende:
Zoooooo, wat ben ik moe.
Maaaaar.. ik heb vanavond wél een 5a geklommen (voor de mensen die het wat zegt)
Niet heel moeilijk, maar het is een begin.
Zelfs typen doet nu pijn
Zaterdag weer(vierde keer deze week)
Tot en met 4 kan je nog klimmen op gewoon kracht+doordouwen. Bij 5 komt er uithoudingsvermogen en vooral techniek bij kijken. lastig dusquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, wat is een 5a dan?Is klimmen trouwens ook goed voor conditie, uithoudingsvermogen, afvallen, of is het gewoon LEUK?
Ik heb jaren geleden eens geklommen in de Ardennen. Doodeng! Maar ook enorm leuk
Ik denk dat je om conditie op te bouwen wel wat langer zult moeten steppen dan tien minuutjes of zo. Ik heb ook last van m'n voeten op dat ding hoor, en ik glij weg. Ik moet zeggen dat mijn conditie me helemaal niet tegenvalt, want ik doe zo'n 2200 steps/300 kcal in een half uur (en gebruik dan nog deels gewichtjes voor m'n armen). Ik doe dan een langzaam nummer en dan iets snels (I'm so excited van The Pointer Sisters werkt goed haha). Ik zweet dan wel, vooral onder m'n haar (niet verwonderlijk met mijn haar ook), maar moe ben ik niet en m'n hartslag voel ik ook echt niet. Ik dacht echt dat m'n conditie slechter was dan dat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:02 schreef Viking84 het volgende:
@ Rewimo: heb je alles bij c&a vandaan? Dan moet ik ook maar even kijken
Pff, ik heb zojuist twee keer een kwartier op de stepper gestaan. Heb nog nooit een kwartier achter elkaar gestept, laat staan twee keer achter elkaar met een pauze van 10 min. In het begin had ik wel last van mijn voeten, maar door af en toe even de voeten te verzetten, voel ik er niks meer van. Ik zweet me rot, voel m'n hartslag, maar mijn conditie gaat er niet op vooruit, maar weet ook niet of dat wel kan met steppenEerst maar wat ruimte in de broek creëren
En nu ga ik douchen, want alles is nat
Oh grappig, dat is ook mijn steptempoquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:41 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik denk dat je om conditie op te bouwen wel wat langer zult moeten steppen dan tien minuutjes of zo. Ik heb ook last van m'n voeten op dat ding hoor, en ik glij weg. Ik moet zeggen dat mijn conditie me helemaal niet tegenvalt, want ik doe zo'n 2200 steps/300 kcal in een half uur (en gebruik dan nog deels gewichtjes voor m'n armen). Ik doe dan een langzaam nummer en dan iets snels (I'm so excited van The Pointer Sisters werkt goed haha). Ik zweet dan wel, vooral onder m'n haar (niet verwonderlijk met mijn haar ook), maar moe ben ik niet en m'n hartslag voel ik ook echt niet. Ik dacht echt dat m'n conditie slechter was dan dat.
Nee, de broeken en de polo's komen van de Albert Cuyp. Het jack is wel van C&A.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:02 schreef Viking84 het volgende:
@ Rewimo: heb je alles bij c&a vandaan? Dan moet ik ook maar even kijken
Ja, die au pair is er voor mijn moeder en dan gaat mijn vader weer fulltime werken. Als ze eerder hadden geweten dat dit bestond dan hadden ze het al veel eerder gedaan. Ze hebben zelfs informatie over au pairs bij de belangenvereniging voor patiënten gevraagd, maar die wisten ook niet hoe of wat... Mijn moeder heeft een persoonsgebonden budget en dat is ongeveer 4000 euro per 3 maanden en een au pair met verpleegervaring kost 600 euro per maand en daar werkt ze 30 uur per week voor! Dat kan je in Nederland nergens zo vinden. Alleen komen de au pairs uit Polen en Tsjechië en is hun Duits vaak al een beetje gebrekkig. Maar de jongedame die vanmiddag komt spreekt door haar Nederlandse vriend gewoon Nederlands! Dit is de stichting waarmee ze nu in zee zijn gegaan: http://www.worldwideaupair-nanny.com/ Ik hoef haar niet te keuren hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:10 schreef teigan het volgende:
Isabeau, hier is het gelukkig nog droog, ik moet straks een presentatie geven voor een stichting, en ik vind het best eng eerlijk gezegd....
maar die au pair, is die er dan om de zorg voor je moedere over te nemen? En jij moet haar ook even keuren? Spannend idd...
Ik ben gisteren na veel tranen tot de conclusie gekomen dat ik het mezelf niet toesta om af te vallen, en dat zolang ik geen vrede met mezelf krijg ik gewoon ook niet verder af zal vallen waarschijnlijk..
Mijn vet is mijn laagje om aan iedereen te laten zien dat ik niets ben, en hoewel ik naar buiten wel beter overkom, zit het diep in mij nog steeds niet echt helemaal goed... En ik weet niet goed wat ik er het beste tegen kan gaan doen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |