abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 21:38:33 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37931465
Zo, weer een poosje gesport in mijn "sportzaal"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 mei 2006 @ 21:38:35 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37931468
Effe WLStopic lezen gaat...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37931783
Hoe voelt dat nou, Rewimo, je privé sportclub

Ik wil eigenlijk wel graag een trampoline, nu 25% goedkoper bij de Intertoys. Maar volgens mij maakt dat heel veel herrie voor mijn onderburen Ik vond die dingen op de sportschool ook altijd erg leuk (en vermoeiend)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:02:53 #104
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37932622
Trampolines zijn wel heel leuk!
Maar ben je dan niet bang dat je met je kop tegen het plafond springt?
In Scheveningen weet ik nog wel een plek waar je gewoon kunt trampolinespringen! Uitermate tof!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 22:50:03 #105
13151 crew  Rewimo
pi_37934928
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:44 schreef Isabeau het volgende:
Hoe voelt dat nou, Rewimo, je privé sportclub
Lekker hoor Ik gebruik de stepper als warming-up en heb onderwijl maar even Europacupfinale gekeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:38:08 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37937174
Good evening ,

ik post hier niet meer zo vaak, zoals jullie wel hebben gemerkt (en waarschijnlijk ook erg zullen waarderen ), maar ik wilde toch even met jullie het heuglijke feit delen dat ik waarempel een paar cm kwijt lijk te zijn. De riem is in ieder geval iets strakker aangetrokken, nadat ik eerder deze week al merkte dat m'n broek wel wat om mijn bovenbenen fladderde, ik ineens een paar vingers kwijt kon bij m'n taille en ook heb ik mijn navel herontdekt .

Ik wilde morgen kleren gaan kopen voor mijn vakantie, maar aangezien die pas over 2 maanden is, wacht ik daar nog maar even mee. Wellicht dat ik dan een kleinere maat aan kan!

Ik ben nog steeds bezig met mijn voedingspatroon te veranderen hier, maar minder obsessief dan eerst en wellicht moet ik ook gewoon een avondmaaltijd met wat méér calorieën kiezen, aangezien ik volgens mij zelden de 1200 kcal bereik en tussen de 1200 en 1500 hoor te zitten. Af en toe zondig ik even, maar goed, dat moet ook om het vol te houden. Vandaag bij La Place gegeten. Nou niet echt mijn favoriete restaurant, maar goed. Ik heb nu ook geleerd om iets niet te nemen als ik er niet heel erg behoefte aan heb. Ik zat al vol van het eten, dus ik heb geen bakje ijs na genomen Het is veel leuker om iets lekkers te nemen als je er ook echt zin in hebt en niet omdat je toevallig uit eten bent en denkt dat je moet.

Het enige wat ik nu durf te kopen met die centimeterafnames is een paar nieuwe wandelschoenen! Ik loop nu vooral op Nomad sandaaltjes, maar die gaan enorm stinken als ik daar hele dagen op loop.
Heb een mooi paar van Nomad gezien bij de V&D, dus ik zal morgen eens gaan kijken
Niet meer actief op Fok!
pi_37938353
Klinkt goed Viking, mooi dat het nu wat soepeler lijkt te gaan en fijn dat er wat af is natuurlijk.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:25:08 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37938637
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:13 schreef Maeghan het volgende:
Klinkt goed Viking, mooi dat het nu wat soepeler lijkt te gaan en fijn dat er wat af is natuurlijk.
Idd
en over je opmerking uit het vorige topic: ja ik weet dat ik mijn 'vleesvitaminen' elders zal moeten zoeken. Ik ben echter (nog) niet voor de volle 100 % vega. Probeer nu wel zo veel mogelijk met vleesvervangers te koken, maar ik ben niet zo crea in de keuken, dus ik hoop dat dat met de tijd beter gaat

Oh ja, ik ga trouwens eens proberen wat meer te reageren op andere mensen hier Merk dat ik het zo druk heb met mezelf dat ik aan het grote en kleine leed van anderen voorbij ga Sorry!
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 00:30:09 #109
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37938742
hoi voor het eerst hier
ik ben niet te dik maar krijg wel een buikje
Drink denk ik teveel bier
Iemand tips ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_37938971
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:30 schreef paultjuhhh het volgende:
hoi voor het eerst hier
Iemand tips ?
Is het heel voor de hand liggend en bijdehand als ik zeg adt minder bier drinken waarschijnlijk wel zal helpen?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 00:51:52 #111
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37939158
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:41 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Is het heel voor de hand liggend en bijdehand als ik zeg adt minder bier drinken waarschijnlijk wel zal helpen?
Noooooooooooooooooooo dat kan ik niet aan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_37940020
Of je gaat op bier leven, en laat gewoon al het andere eten/drinken staan...
Dan val je vast ook af

En dan noem je het Paultjuhhs bierdieet
.
.
.
.
.
sorry heb nachtdienst word daar melig van, en hongerig
  donderdag 18 mei 2006 @ 07:16:29 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37940658
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:30 schreef paultjuhhh het volgende:
hoi voor het eerst hier
Iemand tips ?
in het Groningse universiteitskrantje staat wekelijks een verslag van een jongen die ook van zijn overgewicht af wil. Hij is begonnen met zijn wijngebruik drastisch te verminderen. Gevolg: binnen één week was 'ie al 2 kg afgevallen.
Dus trek je conclusies

En als je wilt afvallen, hoef je daar niets voor op te geven.
Hier gaat de slogan 'Geniet maar drink met mate' op
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 07:44:27 #114
13151 crew  Rewimo
pi_37940771
Het vervelende van alcohol is dat het omgezet wordt in suikers in je lichaam. En wat suikers vervolgens weer met je lichaam doen is bekend. Ze maken het ruimer
pi_37942016
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in het Groningse universiteitskrantje staat wekelijks een verslag van een jongen die ook van zijn overgewicht af wil. Hij is begonnen met zijn wijngebruik drastisch te verminderen. Gevolg: binnen één week was 'ie al 2 kg afgevallen.
Dus trek je conclusies

En als je wilt afvallen, hoef je daar niets voor op te geven.
Hier gaat de slogan 'Geniet maar drink met mate' op
Ja, dat vind ik ook zo leuk om te lezen, het klopt ook echt. Ik ken een groep vrienden, die altijd echt heeeeel veeeel bier dronken. Na de studie is dat natuurlijk toch drastisch minder geworden, en ze zijn allemaal heel erg afgevallen... Helaas drink ik niet zoveel bier, dus dat werkt bij mij helaas niet

Dus vanmiddag maar weer sporten, had daar vanochtend spontaan zin in, ongeloveloos.
pi_37942510
Jup, bij jou is het waarschijnlijk bier.
Vriendje van zus kreeg eens van een zwangere vriendin te horen: En, voor wanneer is het bij jou? (Vlaams voor: wanneer ben jij uitgerekend )
Nu is het vriendje van zus een fanatieke sportschoolbezoeker en metser, dus voor de rest heel gespierd.
Weddenschapje afgesloten met kameraad: tot nieuwjaar geen alcohol meer drinken.
Resultaat: -8kg, buikje weg.
Trek je conclusie maar...
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:20:21 #117
79550 Ymke
your ghost
pi_37942836
Ik ben stiekem al 1.5 kilo afgevallen

Nog een hoop te gaan
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_37943250
Zijn er hier mensen (buiten Riann) die ervaring hebben met Herbalife?
pi_37943254
Ik merk dat bij mannen bier heel vaak de grootste oorzaak is van een buikje. Het eerste waar ze dus veel gewicht mee verliezen is als ze stoppen met bier drinken.

Ik lust zelf geen bier. Aan de ene kant een zege, aan de andere kant kan ik dus ook niet afvallen door ermee te stoppen want ik ben er nooit mee begonnen.
pi_37943364
ik ben gisteren naar een bruiloft geweest, en daar 1 biertje en iets van 4 bessen gehad, en ik ben gelijk weer een stukje zwaarder..
Ik heb het ook wel gemerkt toen ik minder bier ging drinken, maar bij mij bleef de "schade" beperkt tot een kilo of 2 in die tijd..

Je hoort ook altijd bij de kakstudentenverenigingen dat de eerstejaarsmeiden daar allemaal zo'n "bierreet" krijgen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37943390
Ik heb dit in slank de zomer in geplaatst, maar kan het kan uiteraard ook hier
Dit naar aanleiding van de ridicuul hoge uitkomsten bij de Herbalife tuthola's op straat.

Ik heb wel een berekening voor je vetpercentage met 4% afwijking (dus het kan 4% hoger en 4% lager liggen).

Mensen die belangstelling hebben? Hij is wel ingewikkeld en je moet een meetlint en enige kennis van botuitsteekseltjes hebben

De eenvoudige formule =
Vet (%) = G-5.S gedeeld door G keer 100
G = totaal lichaamsgewicht
S = skeletgewicht

Dit heb ik gevonden om je skeletgewicht te bepalen:
http://www.afslanken.com/afslankenonline/pag7-skelet.htm

(ik had net een hele uitleg getypt en zocht een plaatje om de femurcondylen te laten zien en toen vond ik die tabel Die tabel is wel wat 'grover' dan wat ik in mijn boek heb, ik heb exacte waarden hier. Dus als je je lengte en millimeters (van de botstukken) doorgeeft kan ik een exactere waarde voor je opzoeken).

Mijn vetpercentage volgens die berekening is 32%

vb berekening:
Afstand op mijn pols = 5+5 cm = 10 cm (ik heb van midden op het bot naar midden op het bot gemeten)
Afstand femurcondylen = 12 + 12 cm = 24
24 keer 10 = 240. In mijn tabel staat bij een lengte van 167 en het getal 240 een skeletgewicht van 11,7.
Dat invullen in de formule geeft een vetpercentage van 32%.

Die twee botten waar het woord femur instaat zijn je femurcondylen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37943408
Oh en in koolhydraten en eiwitten zitten gemiddeld 4 kcal per gram, in vet 9 en in alcohol 7 kcal per gram. Tel uit je winst als je minder drinkt
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:45:39 #123
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37943455
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:38 schreef Koningin het volgende:
Zijn er hier mensen (buiten Riann) die ervaring hebben met Herbalife?
Ja, ik
Een jaar of negen geleden ben ik daarme zo'n 10 kilo kwijtgeraakt in 3 maanden tijd of zo. Ik weet het niet meer precies, maar ik zat toen wel op mijn streefgewicht. Wat wil je weten?
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_37943489
En, heeft het je eetgewoontes zo veranderd dat je altijd slank bent gebleven, Urnie?
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:53:56 #125
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37943678
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Isabeau het volgende:
En, heeft het je eetgewoontes zo veranderd dat je altijd slank bent gebleven, Urnie?
Ehm, zie mijn statistieken.
Nee dus. Ik ben toen een tijd op mijn streefgewicht gebleven, maar idd als je weer terugvalt in slechte eetgewoontes, gaat het fout. En om Herbalife te blijven gebruiken om op gewicht te blijven, vond ik gewoon te duur.
pi_37943776
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:53 schreef Urnie het volgende:

[..]

Nee dus. Ik ben toen een tijd op mijn streefgewicht gebleven, maar idd als je weer terugvalt in slechte eetgewoontes, gaat het fout. En om Herbalife te blijven gebruiken om op gewicht te blijven, vond ik gewoon te duur.
Das meestal.
Maar ik wil gewoon even 7-10 kilo kwijt (rokerskilo's) en mijn zomerbroeken weer aan.
Zelf krijg ik het niet meer voor elkaar en moet dus een stok achter de deur hebben.
Verder ben ik geen typ die 1 keer per week naar de WW gaat ofzo......

Wat kost bijv. het starterspakket en wat zit daar in?
pi_37944085
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:53 schreef Urnie het volgende:
In wezen doet het natuurlijk niets wat je zelf niet ook kan, maar het is wel heel eenvoudig om te gebruiken. Ook hier gaat het gewoon om vermindering van kcal, iets wat je met een dieet (lees: gezonde voeding) ook zelf kan. Alleen is dit lekker hersenloos, want je hoeft e rniet over na te denken. Geen gepuzzel met wat je wel en niet mag, gewoon die shake opdrinken en klaar. Artsen schrijven ook wel eens dingen als Modifast voor (bij extreem overgewicht of als iemand snel geopereerd moet worden en eerst moet afvallen), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Herbalife een stuk patiënt vriendelijker vind Van Modifast ga ik kokhalzen en Herbalife smaakte prima.

Voor 7-10 kg afvallen is het eigenlijk idioot. Dat kan je ook kwijtraken zonder Herbalife.
pi_37944153
Ik kan het dus blijkbaar niet meer zo. Als ik tussen de 2 - 3 kilo ben afgevallen, dan staat het stop en binnen 2 weken zitten ze er weer aan. Verder kom ik niet Erg vreemd.

Isabeau, heb jij ook al eens Herbalife geprobeerd?
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:09:56 #129
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37944221
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:56 schreef Koningin het volgende:

[..]

Das meestal.
Maar ik wil gewoon even 7-10 kilo kwijt (rokerskilo's) en mijn zomerbroeken weer aan.
Zelf krijg ik het niet meer voor elkaar en moet dus een stok achter de deur hebben.
Verder ben ik geen typ die 1 keer per week naar de WW gaat ofzo......

Wat kost bijv. het starterspakket en wat zit daar in?
De prijzen weet ik niet precies. Die zijn in de afgelopen jaren ws ook omhoog gegaan. Ik heb wel een site gevonden, maar ik weet niet of deze prijzen voor de distributeurs zijn of voor de klanten. Maar hier staat wel wat er allemaal in zo'n starterspakket zit. En om zeker te weten kun je beter even naar Herbalife bellen.
Herbalife
pi_37944322
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:07 schreef Koningin het volgende:
Ik kan het dus blijkbaar niet meer zo. Als ik tussen de 2 - 3 kilo ben afgevallen, dan staat het stop en binnen 2 weken zitten ze er weer aan. Verder kom ik niet Erg vreemd.

Isabeau, heb jij ook al eens Herbalife geprobeerd?
Nee, ik heb het geproefd bij een les over dieetprodukten.
Van Modifast moest ik kokhalzen, Herbalife was lekker en Slimfast was mier en mierzoet.

Ik denk trouwens niet dat je vet kwijtraakt als je 2-3 kg bent afgevallen, dat is denk ik vocht + glycogeen geweest. Dat zit er inderdaad binnen 2 weken weer aan als je normaal gaat eten.
pi_37944502
van slimfast kreeg ik alleen maar meer honger toen ik eens zo'ndingetje geprobeerd heb..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37944535
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:09 schreef Urnie het volgende:

[..]

De prijzen weet ik niet precies. Die zijn in de afgelopen jaren ws ook omhoog gegaan. Ik heb wel een site gevonden, maar ik weet niet of deze prijzen voor de distributeurs zijn of voor de klanten. Maar hier staat wel wat er allemaal in zo'n starterspakket zit. En om zeker te weten kun je beter even naar Herbalife bellen.
Herbalife
Danke, ik ga de link eens bekijken.
quote:
Nee, ik heb het geproefd bij een les over dieetprodukten.
Van Modifast moest ik kokhalzen, Herbalife was lekker en Slimfast was mier en mierzoet.

Ik denk trouwens niet dat je vet kwijtraakt als je 2-3 kg bent afgevallen, dat is denk ik vocht + glycogeen geweest. Dat zit er inderdaad binnen 2 weken weer aan als je normaal gaat eten.
Het is zo ontmoedigend als ik telkens weer dat erbij krijg, wat eraf was.
Af en toe denk ik dat ik beter niet had kunnen stoppen met roken
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:27:29 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_37944850
Ik heb pas een aantal van die tussendoortjes van slimvast geprobeerd. Ik vond er niet veel aan. Die nieuwe smoothies waren gewoon vies en de kaaszoutjes had eigenlijk niet echt een smaak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37945078
Isa, ik snap niks van die formule, maar volgens mij zijn polsen 5,7 en 5,8 en knieen 11,5 en 11,6 (ik heb m'n best gedaan maar ik garandeer het niet op de millimeter).
Je moest toch een rechte lijn opmeten zeg maar he, niet dat je het ergens omheen legt?
pi_37945170
Ja, rechte lijn, Maeghan
Ik reken het even voor je uit
pi_37945314
Maeghan, je skelet weegt 12,5 kg.
Bij 81,4 kg heb je dan 23,2% vetweefsel (in ieder geval tussen de 27,2 en 19,2% )
pi_37945417
Dankje. Pas nu denk ik 'ja, leuk getalletje, maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage?' haha. Ik ben zo dol op meten en testjes dat ik gewoon vergeet dat ik niks kan met de uitkomst =D
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:48:14 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_37945597
Waarom heb ik hier geen meetlint

Nou moet ik zeker wachten tot ik thuis ben. Of zou hier een touwtje liggen wat ik naast een lineaal kan leggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37945606
Voor vrouwen van 18-30 jaar is 25% vet nog prima Tot 40 jaar is dit 27,5%
pi_37945702
Ik vind de waarden die uit de berekening komen eigenlijk wel een beetje 'laag' Dan hebben Maeghan en ik dus een prima gewicht qua vetpercentage *zucht* waarschijnlijk is dit ook niet echt accuraat.
pi_37945743
Oh dan valt het best mee. Nou ja, ik voel me dan ook niet bepaald alsof ik ieder moment dood neer kan vallen, dus ik had al niet het idee dat ik zeer ongezond overgewichtig was =P

Alhoewel het bij 93.6 ws. wel een stuk ongezonder was. Al waren cholesterol, bloeddruk, hart en nierfunctie ook goed toen. Gewicht op zich zegt ook eigenlijk niks he...
pi_37945918
Gewicht alleen zegt bar weinig over je gezondheidstoestand Mensen met een BMI tussen de 25 en 30 hebben zelfs een hogere levensverwachting dan mensen met een gezond gewicht.
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:57:31 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_37945920
tering, ik heb echt dikke botten!

Mijn pols, 9.2
mijn knie, 19.1

Of moet ik recht meten? Dit is met het meetlint om mijn been zeg maar heen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:59:27 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_37945984
Als ik recht meet is mijn rechterpols 6.2, mijn linker 5.7 (huh, wat een verschil)

mijn rechterbeen 12.2 en mijn linker 12.4
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37946030
Wel van bot tot bot en in een rechte lijn idd. Ik moest zeker bij m'n knieen flink door m'n speklaagje prikken om het bot te vinden en ik had ruzie met het meetlint.

Ik heb de afstand maar op een blaadje aangestreept en toen gemeten, dat ging beter.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:03:27 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_37946127
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:00 schreef Maeghan het volgende:
Wel van bot tot bot en in een rechte lijn idd. Ik moest zeker bij m'n knieen flink door m'n speklaagje prikken om het bot te vinden en ik had ruzie met het meetlint.

Ik heb de afstand maar op een blaadje aangestreept en toen gemeten, dat ging beter.
Dat heb ik nu ook gedaan. Mijn collega keek me alleen wat raar aan en al helemaal toen ik om een lineaal vroeg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37946182
Heb je de botten (midden tot midden) wel gemeten, Troel? Mijn lijstje 'breed gebouwd' gaat maar tot 270 En bij jou bereken ik 292.
pi_37946245
Het kan wel op zich, Isa. Jouw knieën zijn breder dan mijne, maar mijn polser zijn breder dan jouwe. Als je dat combineert zit je ook al boven de 270 denk ik.
pi_37946303
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef Maeghan het volgende:
Het kan wel op zich, Isa. Jouw knieën zijn breder dan mijne, maar mijn polser zijn breder dan jouwe. Als je dat combineert zit je ook al boven de 270 denk ik.
jij zat ergens in de 260 en ik ergens in de 250.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:11:27 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_37946407
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:05 schreef Isabeau het volgende:
Heb je de botten (midden tot midden) wel gemeten, Troel? Mijn lijstje 'breed gebouwd' gaat maar tot 270 En bij jou bereken ik 292.
Whehehe, ja, die vetkwabbels heb ik aan de kant geduwd, maar bij mijn knieeen ging dat niet zo heel erg denderend

Maar ik heb altijd al gezegd dat ik zulke zware botten heb
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')