quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen idee joh. Hij zit in Bloemendaal op school en daar zie je (okee lichtelijk overdreven) zo ongeveer meer au-pairs om de kinderen op te halen dan ouders
Ik steek ook het liefst mijn kop in het zand, maar ik zie mijn snoepdrang de laatste dagen enorm toenemen, en vriendjelief vond dat ie mij maar weer eens met mijn kop uit het zand moest trekken omdat ik er nou niet echt bereikbaarder op werd zeg maar....quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat allerlaatste dat je schreef klinkt me angstaanjagend bekend in de oren. Maar daar wil ik even niet aanMijn naam is haas, ik ben een struisvogel. *plop* En de chocoladepinda's als ontbijt waren niet eens lekker.
ik eet mijn macaroni met spinazie, courgette en paprika en dan mis je het gehakt echt niet, hoor. Mits het maar groente is die je goed kunt kauwenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:21 schreef Troel het volgende:
Nou, gehakt zo vind ik ook niet echt je van het, maar ik vind het heerlijk om het in de macaroni of spaghetti te verwerken. Ach, en een lekkere ouderwetse gehaktbal op zijn tijd vind ik ook wel wat hebben.
Ik denk dat het afgeraden wordt omdat het toch gewoon het afvalvlees is wat ze erin verwerken, maar het rundergehakt is toch al minder vet dan half om half enzo en bij de echte slager kunnen ze me altijd precies vertellen wat erin zit.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar extra vettigheid als ik het vlees in een gewone pan kook, in de koekenpan en de wok zit zo'n fijne laag
Nee, het is wel goed vlees. Maar als bijvoorbeeld speklapjes gesneden worden, dan zitten er ook bij die niet zo mooi eruitzien omdat het het beginnetje of het eindje was, dat vlees gaat dan in het gehakt (varkensgehakt in dit geval dus). Er kan dus ook gewoon biefstuk in je gehakt zittenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik eet mijn macaroni met spinazie, courgette en paprika en dan mis je het gehakt echt niet, hoor. Mits het maar groente is die je goed kunt kauwen
Maar bedoel je dat gehakt eigenlijk afval is?
Bah!Dan eet ik het helemáál nooit meer!
Ik vind die kip fajita sandwich van de AH enorm lekker trouwensJe hebt ook van die sandwiches die een beetje slijmerig zijn (van de tomaat denk ik) en dan moet ik altijd denken aan die verhalen van mensen die in sandwiches spugen
Dus dan hoef ik ze al niet meer
Blijft alleen de tomaatloze kip fajita over en laat dat dan ook nog eens de gezondste zijn
![]()
spap en smam?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:49 schreef Riann het volgende:
Spap krijgt vanavond een gehaktbal en wij hebben kalkoenworstjeslaatste hollandse maaltijd voor spap en smam morgen zijn ze voor 2 weken weg naar Italie 2 weken alleen thuis
![]()
wel met mijn broer maar goed
![]()
Ik duim met je mee..quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:15 schreef Isabeau het volgende:
HoihoiDe au pair was súper!
Nu nog duimen dat ze voormijn ouders kiest en niet dat gezin in Rotterdam.
Als ik moeders zeg, krijg ik meteen commentaar over me heen: 'Je hebt maar één moederquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:15 schreef Viking84 het volgende:
Mark zegt altijd 'moeders'Ik zei vroeger 'heit' en 'mem'
![]()
Ik ga zometeen lekker patatjes halen. Echt een feestje!
Is zeker een maand geleden dat ik dat gehad heb
welke film?quote:
Nee, daar was ikquote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
welke film?
Ik was naar the da vinci code in cameramisschien zaten we wel allemaal in dezelfde zaal
1,1quote:
Ah ok... ik zie nu trouwens dat dit pakje kauwgom geen suikers bevat.... het zullen vooral die zoete aardbei-kauwgoms zijn die veel suiker bevatten. Toch bevat dit pakje kauwgom nog 1,5 kcal per kauwgompje... maargoed...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:37 schreef Isabeau het volgende:
Suikers?
dan moet je maar cola light drinken ipv kauwgom etenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:48 schreef Greetings het volgende:
[..]
Ah ok... ik zie nu trouwens dat dit pakje kauwgom geen suikers bevat.... het zullen vooral die zoete aardbei-kauwgoms zijn die veel suiker bevatten. Toch bevat dit pakje kauwgom nog 1,5 kcal per kauwgompje... maargoed...
Uhuh, ik ken het. Ik vind het ontzettend moeilijk om aan de 1200 te komen. De enige manier waarop ik eraan lijk te kunnen komen is door calorieënbommen als chips te gaan eten. Maar dat doe ik niet, dus blijf ik ver onder de 1200. Moet volgende maand weer naar mijn diëtist, dus zal het er dan eens over hebben. Denk dat ik op ongeveer 900 kcal zit per dag nu. Dat is twee broodmaaltijden met twee volkoren boterhammen, met halvarine en beleg (tomaat of sandwichspread of kaas), tussendoor twee stuks fruit, of soms zelfs drie stuks in de avond, en 's avonds aardappeltjes met appelmoes, vegaburger en evt nog meer groente, of pasta oid. Ook eet ik vaak een bakje magere kwark met peer als tussendoortje of dessert. Ik ging er altijd vanuit dat er in de avondmaaltijd de meeste kcal zit, maar volgens mij valt dat nog wel mee. Denk dat mijn avond maailtjd op 400 kcal zit, alles bij elkaar. Ik vermijd overigens stelselmatig alles waar meer dan 100 kcal per 100 gram in zit (dat klinkt voor mij als veel), maar misschien moet ik daar eens mee ophouden. Ik heb die calorieën tenslotte wel nodig, maar heb wel de drang om die zo gezond mogelijk in te zetten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:07 schreef Urnie het volgende:
Zo, de eerste week zit erop. Ben 4 ons afgevallen.Vanaf donderdag ben ik ook met de eetwijzer aan de slag gegaan. Ik lette eik nooit zo op calorieën. Maar ik ben er nu achter gekomen dat ik meer moet eten, ik kwam donderdag niet eens aan de 1200 calorieën.
Dat was dus duidelijk een leermoment voor mij. Afgelopen week had ik vakantie, eens kijken hoe het volgende week gaat, als ik weer ga werken.
@ ymme: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Ja, ik ben het nu ook wel zat. Ik kan geen ijsje meer zien.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat je verbranding even een duw nodig had, MaeghanNiet iets om elke week te doen natuurlijk maar voor een keer kan het best effectief zijn. Nu zorgen dat je goed blijft eten, dus vooral voldoende maar dan weer zonder alle caloriebommen
Eén toastje met briequote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:04 schreef Rewimo het volgende:
Viking, een boterham met alleen tomaat is wel gezond, maar veel calorieën levert het niet op. Doe er ook wat kaas bij, of neem eens kaas met komkommer of zo, en vergeet inderdaad niet drie keer per week pindakaas of een handje noten te eten. Dat laatste heb je nodig als je vrijwel geen vlees eet. Eet ook als tussendoortje eens een blokje kaas of een toostje met brie. Dat mag je echt wel eten, als je de hoeveelheden binnen de perken houdt
Hazelnoten, walnoten, cashewnoten, paranoten, amandelen, pinda's, pistachenootjesquote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:12 schreef Viking84 het volgende:
wat voor noten bedoel je?Heb geen idee wat ik me bij noten moet voorstellen
Die eet ik nml nooit.
borrelnoten?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:16 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
Hazelnoten, walnoten, cashewnoten, paranoten, amandelen, pinda's, pistachenootjes![]()
Lekker hoor![]()
Let wel op dat je dan de pure onbehandelde variant neemt en niet de gezoutenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
borrelnoten?![]()
Ik ga vanmiddag eens even kijken in de supermarkt
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:28 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
Let wel op dat je dan de pure onbehandelde variant neemt en niet de gezouten
* viking84 jaloers isquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:01 schreef Riann het volgende:
ik ga vanacht toch mee naar italie tot en met de donderdag en dan kom ik terug met het vliegtuigeen vriend van ons gaat ook mee tot en met de donderdag
![]()
![]()
Ze geven daar wel aan dat het bewolkt kan zijn en dat er ook regen kan komen maar daar italie is het vaak alleen een buitje en dan is het over maar de temperatuur is daar wel goed. Maar ik ga daar wel pasta's en pizza's uitproberen in die dagenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
* viking84 jaloers is
Het schijnt daar lekker warm te zijn. Tussen de 25 en 30 graden. Itt ons druilerige weer
.
iddquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:05 schreef Riann het volgende:
[..]
Ze geven daar wel aan dat het bewolkt kan zijn en dat er ook regen kan komen maar daar italie is het vaak alleen een buitje en dan is het over maar de temperatuur is daar wel goed. Maar ik ga daar wel pasta's en pizza's uitproberen in die dagenben benieuwd of ik aan kom verder let ik overdag natuurlijk wel op. En je hebt daar vaak meer beweging dus ben benieuwd
Ik drink ook cola lightquote:Op zaterdag 20 mei 2006 08:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan moet je maar cola light drinken ipv kauwgom etenzit maar 0,7 kcal in per blikje
Als je er vanuit gaat dat je 2000 kcal mag hebben (als je tenminste geen overgewicht hebt), dan kan die 1,5 er echt wel bij, hoor
Of je moet al 1333 kauwgompjes eten
quote:
Was de afgelopen dagen ook al...toen deed hij het weer even en nu dus weer nietquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef Urnie het volgende:
Heeft iemand van jullie ook problemen met de site van Eet en Beweegwijzer? Waar ik de voeding wil invoeren, krijg ik "Pagina kan niet worden weergegeven".![]()
Maar dan zegt die mevrouw ook dat je [i]echt[/b] meer moet eten dan 900 kcal per dag!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Als de mevrouw van "Je bent wat je eet" een blik in mijn koelkast komt werpen, heeft ze gelukkig niets om over te klagen
Ah, bedankt. Dan weet ik iig dat het niet aan mij ligt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:07 schreef Ils het volgende:
[..]
Was de afgelopen dagen ook al...toen deed hij het weer even en nu dus weer niet![]()
Als die mevrouw hier komt kijken moet ze er eerder voor oppassen dat ik de koelkast niet dichtgooi met haar hoofd ertussen. Watquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Als de mevrouw van "Je bent wat je eet" een blik in mijn koelkast komt werpen, heeft ze gelukkig niets om over te klagen
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Kroeltroel het volgende:
[..]
Maar dan zegt die mevrouw ook dat je [i]echt[/b] meer moet eten dan 900 kcal per dag!![]()
Ja, en krijg je een heleboel noten, pitten en zaden en allerlei groentjes, rare soepjes en zeewier te eten. ;-)quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Kroeltroel het volgende:
[..]
Maar dan zegt die mevrouw ook dat je echt meer moet eten dan 900 kcal per dag!![]()
WAAR??!?!?! Ik wil ook, maar hoorde gister dat alles al uitverkocht isquote:Op zondag 21 mei 2006 14:28 schreef Ieneminie het volgende:
Woehoe! Ik heb kaartjes voor Marco Borsato!!!![]()
Ik weet niet of er nog meer liefhebbers zijn, maar ze zijn nog steeds te koop... 20 oktober en 3 november!
Met het lijnen gaat het een beetje matig hier, maar het sporten gaat eindelijk weer beter, geen last meer van mn knie.
Nog gefeliciteerd Ymme! beter laat dan nooit![]()
Heb het na 't posten van 't bericht gevonden via de website van Marco Borsato en heb 2 kaartjes gereserveerd voor 20 oktoberquote:Op zondag 21 mei 2006 22:17 schreef Jojogirl het volgende:
Bij ticketpoint.nl hebben ze nog wat kaartjes geloof ik.
Ukkie is belangrijker dan afvallenquote:Op zondag 21 mei 2006 22:17 schreef Jojogirl het volgende:
Bij ticketpoint.nl hebben ze nog wat kaartjes geloof ik.
* Jojogirl wil hier nog steeds graag meedoen, maar voorlopig wil m'n ukkie nog niet buiten komen spelen en zit ik hier met m'n buik overtijd te wezen.
Ja, vind je het gek. Heb je wel opgemerkt wat een pokkenweer het de afgelopen week was. Nee, die kleine wacht op de zon en gelijk heeft hijzij.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:17 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl wil hier nog steeds graag meedoen, maar voorlopig wil m'n ukkie nog niet buiten komen spelen en zit ik hier met m'n buik overtijd te wezen.
Dan moet je bij Maeghan wezen. Ik geloof dat het 900 kcal per uur is, maar zeker weten doe ik dat niet. Vraag Maeghan dusquote:Op maandag 22 mei 2006 08:31 schreef p-etr-a het volgende:
Een tijdje terug wist iemand in dit topic van een paar van Les Mills groepslessen hoe veel calorieën daarvoor staan, ik geloof Meaghan. Dat ging om Body Jam en Combat. Ik doe zelf al een tijdje 2x per week Body Attack en zou het wel leuk vinden om te weten wat je daarmee verbrandt, maar kan het nergens vinden! Dus als iemand het antwoord heeft, graag.Dankjewel!
Twee keer per week Attack? Argh. Ik ga echt dood bij attack. Het hangt bij Attack nogal af welke opties je neemt en hoe vol je erin gaat (Maeghan hangt na twintig minuutjes regelmatig halfdood tegen de muur met flesje vruchtensap en nat washandje bijv. dus die komt niet aan het maximum), maar het moet ergens tussen de 900 en de 1300 zijn, ook afhankelijk van je conditie. Als je het al langere tijd doet en met twee vingers in je neus een uur volhoudt is het natuurlijk minder dan wanneer je het uiterste van jezelf moet vragen en het heeft ook te maken met je hartslag. Via het LM forum kun je ergens een topic vinden over de kcal wat dan weer verwijst naar een kleinschalig onderzoek over kcalverbruik bij LM lessen. Maar 't is heel saai, dus je kunt mij net zo goed op m'n woord gelovenquote:Op maandag 22 mei 2006 08:31 schreef p-etr-a het volgende:
Een tijdje terug wist iemand in dit topic van een paar van Les Mills groepslessen hoe veel calorieën daarvoor staan, ik geloof Meaghan. Dat ging om Body Jam en Combat. Ik doe zelf al een tijdje 2x per week Body Attack en zou het wel leuk vinden om te weten wat je daarmee verbrandt, maar kan het nergens vinden! Dus als iemand het antwoord heeft, graag.Dankjewel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |