nette tijden hoorquote:Op donderdag 11 mei 2006 06:42 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik wist niet dat er een topic over was. In ieder geval, ik doe ook sinds kort aan hardlopen en heb op de volgende tijden gelopen:
14km Delftsehout in 1.06.21
22.1km City-peer-City Den Haag in 1.38.03
15km Aarlanderveen in 57.09
10km Delftsehout in 38.48
In de maand Juni ga ik de halve marathon doen in Leiden en wil ik onder de 1.30 lopen
Als ik die tijden zo zie moet dat wel lukken lijkt mequote:Op donderdag 11 mei 2006 06:42 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik wist niet dat er een topic over was. In ieder geval, ik doe ook sinds kort aan hardlopen en heb op de volgende tijden gelopen:
14km Delftsehout in 1.06.21
22.1km City-peer-City Den Haag in 1.38.03
15km Aarlanderveen in 57.09
10km Delftsehout in 38.48
In de maand Juni ga ik de halve marathon doen in Leiden en wil ik onder de 1.30 lopen
Ik ken het, ik ken het. Ik heb aanstaand weekend een wedstrijdje van 8 KM, maar heb de laatste 3 weken niks meer gedaan, elke keer verzet ik het weer. Misschien dat ik na het weekend de draad weer op pak.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:55 schreef annoh het volgende:
Heerlijk hoor dat weer, maar het hardlopen schiet er echt bij in!! Vanavond ga ik mijzelf weer even dwingen en volgende week zal ik weer gaan zeuren dat het zulk kutweer is
O.a. Google Earth kan ook, zie vorige topic.quote:Overige
map24.com., internetplattegrond weer je zeer eenvoudig afstanden kunt opmeten
met dit warme weer kan ik niet echt lopenquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:29 schreef pfaf het volgende:
Het gaat weer iets afkoelen ( helaas gelukkig), dus komende dagen wordt het weer mogelijk wat intesiever te lopen.
Zie dat onderste linkje in de OPquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
O.a. Google Earth kan ook, zie vorige topic.
Ow ja, dat liniaaltje doet 't 'mquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Moet jou woonplaats er wel vrij gedetailleerd op staan, en je moet Plus hebben om een path uit te stippelenquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren even gevraagd en ook even naar de instellingen op mijn computer gekeken, maar ik heb echt geen Google Plus.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet jou woonplaats er wel vrij gedetailleerd op staan, en je moet Plus hebben om een path uit te stippelen
hmmquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:19 schreef Grumpey het volgende:
in ieder geval zaterdag (ga met iemand anders dan sowieso lopen), en misschien vanavond nog even een 5 km. Niet lang in ieder geval....te warm voor
ja en dan hoe kan ik dan afstand van punt tot punt meten weet echt niet hoe dat werkt :Squote:Op donderdag 11 mei 2006 13:31 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren even gevraagd en ook even naar de instellingen op mijn computer gekeken, maar ik heb echt geen Google Plus.
Idd, moet wel je woonplaats er duidelijk opstaan, maar bij de meeste plaatsen in Nederland is dat geen probleem.
Als ik Google Earth open dan ga ik naar TOOLS en open vervolgens MEASURE.
Dan stel ik PATH in op km.....et voila!
Afstanden vallen per definitie tegen!quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:31 schreef annoh het volgende:
whaa vet goeie site die een paar posts hierboven gegeven werd, al valt de afstand die ik liep tegen, ik had gedacht dat het 9 km zou zijn, nu is het maar 7.5...
Dat briesje hadden we hier in Leuven niet, helaas.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:37 schreef Robocock het volgende:
Vond het juist wel lekker, beetje koel avondzonnetje en bijhorend briesje![]()
Lekker door een druk Vondelpark gehobbeld, net als tig andere sporters, en op het gras honderden mensjes die aan de rose zitten
Jeemig wat moet jij veel (kunnen) eten op een dagquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:30 schreef Scighera het volgende:
zoals, vandaag 72.5km gefietst (37.2km/h, HR148) direct gevolgd door 15.2km lopen (13.2km/h, HR165)
ging lekker, na afloop ook niet echt moe of zo; even snel een glas cola en een isostarreep gegeten, ff gedouched en de stad in om boodschappen te halen.
de vorm begint weer te komen gelukkig. temperatuur was aangenaam, niet echt warm of zo.
ja, ik wen er snel aan, vorige jaar de nodige trainingen gedaan met 30 graden op het heets van de dag, gewoon een kwestie van de juiste kleding en voldoende drinken
morgenmiddag misschien nog even een klein stukje lopen (10k max), sávodns iig 2x 30 minuten losfietsen, een zwemtraining va neen uurtje en 45 minuten krachttraining.
zaterdag doorbreken we hopelijk de 150k grens met de lange fietstraining,en dan zondag de eerste zwemtraining van het jaar in het buitenbad, gevolgd door krachttraining en een vrije looptraining (15-21km met intensiteit naar keuze). Ben benieuwd wat ik dinsdag ga lopen voor afstand. verleidelijk om meer te lopen dan afgelopen dinsdag, maar dnek dat ik me maar inhoud; loop al ver voor op schema, as usual
Mijn kleine teen is net weer hersteld. Kon echt een paar dagen alleen maar op slippers lopen, dus ik weet helemaal wat je doormaakt!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:08 schreef annoh het volgende:
Ik heb 2 enorme blaren op mn voetenOf eigenlijk zijn het 2 miniwondjes maar precies op de verkeerde plekken zodat ik niet eens schoenen aan kan, het doet echt zo'n pijn! Ik baal echt want ik heb echt zin om een stuk te rennen maar op mijn slippers gaat dat toch echt voor geen meter ...
Dat zeker. Al was ik wel helemaal blank van het zweet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:33 schreef Grumpey het volgende:
en ik voel me ook echt lekker na elke keer
Dan klik je eerst op je start/beginpunt en vervolgens een stukje verder (in de richting van de route die je wilt lopen) klik je weer en dan weer een stukje enz. tot dat je weer bij je eindpunt komt. Heb je per ongeluk verkeerd geklikt dan kun je met de rechtermuisknop je laatste "ijkpunt" weer wissen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:33 schreef reintje17 het volgende:
[..]
ja en dan hoe kan ik dan afstand van punt tot punt meten weet echt niet hoe dat werkt :S
Als je geen rare voeten hebt en je rent ECHT maar een klein stukje 1 a 2 keer per week dan kun je best een simpel paar hardloopschoenen aanschaffen in de uitverkoop van rond de 50 Euro. Of een model van vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:06 schreef Adurothiel het volgende:
Hallo sportieve mensen
Ik zit erover te denken om ook af en toe te gaan hardlopen. Ik zwem ook al en doe aan yoga, dus het zou echt voor erbij zijn, niet meer dan 1 a 2 keer per week een half uurtje ofzo.
Nu vraag ik me dus af wat voor schoenen ik nodig heb. Ik heb er niet erg veel geld voor over (ik ben student dus dan weet je het wel) omdat het dus alleen voor erbij is en ik het misschien wel heel snel zat ben. Aan de andere kant wil ik ook niet m'n gewrichten de vernieling in helpen.
Waarschijnlijk wordt het wel rennen op straat/asfalt, omdat ik in een stad woon. Zijn er hiervoor niet al te beroerde schoenen te krijgen onder de pakweg 70 euro? Of kan ik "gewoon" sportschoenen gebruiken?
Heb je dat Japanse(??) merk al geprobeerd Mizuno. Ik heb zelf ook erg brede voeten(maar geen platvoeten).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:13 schreef Geerd het volgende:
Hey zit met een probleem opzich wil ik ook gaan hardlopen het probleem is alleen ik kan geen goeie schoenen vinden.
Dit omdat ik platvoeten heb zegmaar heb uiterraad steunzolen enzo.
Heb nu al twee keer schoenen van meer dan 100 pleuors gekocht maar eerste halfuur lukt wel.
Maar dan begint het dus te irriteren dus ga ik maar richting huis maar ja dan lichen mijn wreven alweer helemaal open zegmaar.
Ik heb ook al gekenen naar gewoon brede hardloop schoenen maar die zijn der gewoon niet.
Ook al naar de schoenmaker geweest (waar ik ook de steunzooltjes van heb uitterraad) niet van die zooltjes die je gewoon kunt kopen bij de schoenmaker uiterraad maar heb echt van die ja hoe noemen ze dat ?protezes?.
Ook als ik die der in doe met hardlopen is gewoon de hardloopschoen te smal (ik loop zelf op kisten)breed genoeg dus.
En het punt is gewoon al die schoenen zijn gewoon te smal bij enkel/wreef.
Oh, dat is wel een opluchtingquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:15 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Als je geen rare voeten hebt en je rent ECHT maar een klein stukje 1 a 2 keer per week dan kun je best een simpel paar hardloopschoenen aanschaffen in de uitverkoop van rond de 50 Euro. Of een model van vorig jaar bijvoorbeeld.
Maar LET OP!: Zodra je meer en langer gaat rennen, zijn goede schoenen echt belangrijk
Wat is pauzeren bij jou?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:08 schreef WEST het volgende:
ik heb gister weer gelopen en dit keer een rondje door de gemeente +/- 20km maar ik heb wel last van me voeten. tempo kan ik makkelijk 5 km volhouden daarna moet ik ff een minuut pauzeren om daarna weer lekker door te kunnen gaan.
stukje rustig lopen beentjes dan even de benen strekkenquote:
Ik ga komend weekend denk ik de halve marathon proberen, of in ieder geval richting de 18 km.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:00 schreef Nooruna het volgende:
Gisteren ruim 16km aan een stuk gerend , voor het eerst sinds lange tijd en het ging best lekker.
Wel langzaam, ik zit nu op ongeveer 6,5 minuten per kilometer, maar ik ben dan ook pas sinds kort weer begonnen.
10 a 15km per keer vind ik wel een fijne afstand, eerst nog een paar weekjes wennen en dan ga ik het tempo opvoeren.
Ik had eigenlijk nooit eerder gerend in de buurt waar ik nu woon en ik ontdek allerlei nieuwe dingen![]()
Geen idee? Maar ik zou als ik jou was toch wel voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ga komend weekend denk ik de halve marathon proberen, of in ieder geval richting de 18 km.
Ik zit alleen in dubio, ik heb gewoon zaalvoetbalschoenen al mijn gehele leven en heb nog nooit last van wat voor pijntje ergens in benen of gewrichten ooit gehad. Dan hoor ik die pleidooien hier over goede schoenen etc. dus ik denk dat ik dan maar even moet wachten met de afstand te vergroten en eerst schoenen moet kopen (na sparen dus). Aan andere kant heb ik gewoon zin om langere afstanden te lopen...
grrr. Is het echt zo erg ? Ook als je nog nooit ergens last van heb gehad ?
mijn
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ga komend weekend denk ik de halve marathon proberen, of in ieder geval richting de 18 km.
Ik zit alleen in dubio, ik heb gewoon zaalvoetbalschoenen al mijn gehele leven en heb nog nooit last van wat voor pijntje ergens in benen of gewrichten ooit gehad. Dan hoor ik die pleidooien hier over goede schoenen etc. dus ik denk dat ik dan maar even moet wachten met de afstand te vergroten en eerst schoenen moet kopen (na sparen dus). Aan andere kant heb ik gewoon zin om langere afstanden te lopen...
Hoe snel ren jij eigenlijk en/of ren je soms ook langzamer? Het staat vast wel ergens, maar dan heb ik erover heen gelezen?
loop gemiddeld 15 km/h op 10 km. Ietsjes rustiger als de afstand toeneemt natuurlijk, 18 km hoop ik te lopen tussen 1 uur en 15 min en 1 uur en 20 min.quote:Hoe snel ren jij eigenlijk en/of ren je soms ook langzamer? Het staat vast wel ergens, maar dan heb ik erover heen gelezen?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:08 schreef Scighera het volgende:
hmmik lig tijdelijk uit de running, cardiovasculaire oververmoeidheid..
??? Hoe merk je zoiets, behalve aan je hartslagmeter? En wat zijn dan de lange termijn gevolgen ervan? Zelf heb ik juist dat mijn hart wel meer aan kan, maar mijn beenspieren zich vaak nog te pletter schrikken, die moeten duidelijk nog wennen aan langere afstanden.
benen, longen en geest zijn goed; alleen het hart dus niet. krijg deze met moeite over de 70% HRmax heen sinds afgelopen weekend. gelukkig tijdig erachtergekomen (lang leven HR-meters) zodat ik begin volgende week weer terug in ironman training zit. (nu doorknallen betekend overtraining in 2-3 weken en dan ben je verder van huis)
maar goed, blijft moeilijk, wordt dus alleen techniektrainingen zwemmen, massages en compex-trainingen
Ja het is zo erg. Je merkt pas iets van een blessure als het te laat is. En met name peesblessures kunnen je weken en soms maanden uit de running houden. Dan is een paar goede schoenen eigenlijk maar een kleine investering.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
...
grrr. Is het echt zo erg ? Ook als je nog nooit ergens last van heb gehad ?
Maar hoe moet ik dat zien, ben je naar je huisarts gestapt en heb je gezegd: "mijn HR is te laag"? Of heb je die diagnose cardiovasculaire oververmoeidheid zelf gesteld?quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:24 schreef Scighera het volgende:
valt verder niet te merken. om je een voorbeeld te geven:
<..>
ik zit al ver over de 900 km met mijn zaalvoetbalschoentjes, denk richting de 2000quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:25 schreef Scighera het volgende:
idd...ik vervang mijn loopschoenen om de 900km, dus gebruik 4 paar per jaar. voor mij wordt het dus interessant om quantumkorting te krijgen
en ja, ik ben ook begonnen op mijn oude nike air-max....helaas...beide kant achilles tendon onsteking en shin splints
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:44 schreef reintje17 het volgende:
Damtotdam loop nu echt al bijna vol!
Heb nog net op het laatste moment kunnen inschrijven moest er wel een Nike shirt bijkopen anders kon ik niet meer meedoen!
Zoo, ik heb me ingeschrevenquote:Beste Aschwin,
Hartelijk dank voor je inschrijving voor de Dam tot Damloop.
Je hebt gekozen voor de categorie: 10 mijl (16.1 km) trimloop.
Uiterlijk in de week voor de wedstrijd krijg je het startnummer, de eventuele chip en uitgebreide informatie thuisgezonden.
Als je het Dam tot Damloop shirt besteld hebt, ontvang je dit startshirt uiterlijk in de week voor de wedstrijd in een aparte mailing.
Bij keuze voor het shirt ben je VERPLICHT hierin de Dam tot Damloop te lopen, omdat het startnummer er op gedrukt is. Je ontvangt in dit geval GEEN "papieren" startnummer. Het startshirt is dan jouw bewijs van deelname.
Kijk regelmatig op http://www.damloop.nl voor de laatste informatie over de 22e Dam tot Damloop.
Wij wensen je veel succes met de voorbereiding en zien je aan de start op zondag 17 september 2006.
Organisatie Dam tot Damloop
http://www.damloop.nl
Voor de 10EM? Zo ja, wat voor eindtijd heb jij opgegeven?quote:Op zondag 21 mei 2006 14:15 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik ook
Heel trainingschema gemaakt, komt helemaal goed!
Jammer, dat je voor die schema's moet betalen...quote:Op zondag 21 mei 2006 16:47 schreef krumpie het volgende:
Ook wel leuke site: http://www.prorun.nl/
Van een oude trainer van me.
Ik loop elke dag overigens.
Ik had me een tijdje geleden opgegeven, had geen idee, heb maar 1,45 opgegeven. Ik hoop 1,30 te lopen, maar moet mezelf niet overschatten.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:56 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Voor de 10EM? Zo ja, wat voor eindtijd heb jij opgegeven?
1.30 is niet verkeerdquote:Op zondag 21 mei 2006 19:22 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik had me een tijdje geleden opgegeven, had geen idee, heb maar 1,45 opgegeven. Ik hoop 1,30 te lopen, maar moet mezelf niet overschatten.
Bij de halve marathon van Utrecht waren ook hazen aanwezig die 1.45 gingen lopen.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:20 schreef annoh het volgende:
Bij de langzamere groepen? lijkt me niet toch? Ben nog niet zo´n ervaren loper heh
Misschien staat t op de site.
Doelen hoog instellen kan geen kwaad denk ik, ik heb deze zomer veel tijd om te trainen dus wie weet!
Haha, ok ok, zal me vanmiddag eens inschrijven als het niet samenvalt met vakantieplannen/stage.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:35 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Bij de halve marathon van Utrecht waren ook hazen aanwezig die 1.45 gingen lopen.
Grump gaat ook lopen![]()
Okquote:Op maandag 22 mei 2006 12:35 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Bij de halve marathon van Utrecht waren ook hazen aanwezig die 1.45 gingen lopen.
Ik merk zelf dat ik er altijd even in moet komen de eerste 2km, maar dat als ik eenmaal in de goede run-mode zit het sneller gaat.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, het stomme is, als ik mijn tussentijden bekijk ben ik over de 2e 5km altijd sneller dan over mijn 1e 5 km. Echt heel raar. Blijkbaar ga ik steeds harder lopen langzaam. Heb ook vaak een energiestoot ergens na 8km waarbij ik in 1x weer heel veel kan.
Is het niet zo dat je hart voldoende bloed rond moet pompen omdat jij aan het rennen bent, kan me voorstellen dat het zo zit en dat je hart na die 8 KM voldoende kan romdpompen waardoor jij je weer een stuk beter voelt.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Heb ook vaak een energiestoot ergens na 8km waarbij ik in 1x weer heel veel kan.
Dat heet nou een negatieve splitquote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, het stomme is, als ik mijn tussentijden bekijk ben ik over de 2e 5km altijd sneller dan over mijn 1e 5 km. Echt heel raar. Blijkbaar ga ik steeds harder lopen langzaam. Heb ook vaak een energiestoot ergens na 8km waarbij ik in 1x weer heel veel kan.
Maar hij doet het naar mijn idee niet express, waardoor zou dat komen dan? Door mijn geschetste voorbeeld?quote:
Die ben ik al tegengekomen, zijn alleen nogal prijzig (¤ 229,-) linkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef Grumpey het volgende:
ik wil graag iets wat afstand meet of iets dergelijks. Zit dat laatste ook op horloges? (dus sluit me aan bij de vraag van Black-Hole)
alsof je conditie van een dag niet roken zoveel beter word...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:14 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik loop mee en hoop een tijd van 38min te halen. Dat word dus weer vanaf vanavond geen sigaret meer aanraken
Ach zolang ik snelle tijden bereik en dat door gewoon een actief roker te zijn, ben ik niet van plan te stoppen. Gewoon 2 daagjes van te voren geen sigaret roken en ik ben optimaal aan het rennenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:47 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
alsof je conditie van een dag niet roken zoveel beter word...
kzal de tip om te stoppen maar achterwege laten![]()
![]()
pedometer? die zijn er al rond de 10/20 Euro.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef Grumpey het volgende:
ik wil graag iets wat afstand meet of iets dergelijks. Zit dat laatste ook op horloges? (dus sluit me aan bij de vraag van Black-Hole)
Moet je naar GPS horloges zoeken, geloof dat je voor 130,- al een aardig goede hebtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef Grumpey het volgende:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:01 schreef Grumpey het volgende:
Nooruna, waar zei je dat je je mp3 speler bewaard?![]()
![]()
![]()
ergens...
Ik heb ook nooit water bij me, sterker nog, ik moet mezelf dwingen wat te drinken als ik thuiskom want ik vergeet het soms gewoon![]()
![]()
Ik drink altijd wat meer vlak voordat ik weg ga, maar eigenlijk heb ik er nooit zo snel last van. Alleen vorige week met die warmte, lette ik er wel wat beter op.
maar een pedometer, is dat niet een stappenteller? Dat kan toch geen afstand bepalen? Die GPS-gevallen lijken meer in de buurt te komen. Dank jullie wel!
Zo'n pedometer kan ook afstand bepalen, als je uitrekent hoeveel cm 1 stap van jou is(dat gaat het gemakkelijkst door bijv. een paar meter te rennen en dan het aantal meters door je stappen te delen),vervolgens kun je dat meestal invoeren et voila pedometertje geeft dan (na een hoopgetik tijdens het hollen) het aantal km aan.![]()
lol; je wil dan niet weten wat ik bij me heb bij de gemiddelde looptraining: (10+ mijl)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:19 schreef Nooruna het volgende:
[..]
pedometer? die zijn er al rond de 10/20 Euro.
Persoonlijk, vind ik het hopeloze dingen, met name door het geklik bij elke stap, die ik maak(doet elke goedkope pedometer dat?)en meet ik mijn afstanden liever op een kaart op het internet.
Dit ziet er trouwens wel geinig uit, geen idee of het wat is, maar ik kwam het onlangs tegen:
mp3-speler met pedometer
ik moet toegeven dat ik me nogal snel erger aan extra dingen aan mijn lijf en ik heb ook nooit water bij enz, maar 2 euro tussen mijn schoenveters (vlak naast mijn horloge dat ook tussen mijn veters zit) voor als ik toch dorst krijg na een km of 10. Onder de 10km neem ik het liefste helemaal niks mee. Je wilt ook niet weten waar ik mijn mp3-speler bewaar .
Met deze knop:quote:
Met de 'Power Song activation' button.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:31 schreef Liejannuh het volgende:
Dit klinkt trouwens ook wel interessant:
http://www.apple.com/ipod/nike/
Klinkt toch meer voor mensen die wíllen sporten dan voor hardlopers.quote:the one song that always gets you through the home stretch.
Niet slecht, een WR met driekwart minuutquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:52 schreef reintje17 het volgende:
net ff 10 km gelopen in 25 minuten 30 sec
En op de 10 E.M. liep je in september nog 1:24:11 met op de 10km een tussentijd van 53:35 ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:52 schreef reintje17 het volgende:
net ff 10 km gelopen in 25 minuten 30 sec
Ik was ook nogal onder de indruk....quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:36 schreef reintje17 het volgende:
haha foutje sorry het was 5 km
was een beetje te enthousiast
Ik wil dat weleens zien rennenquote:Op donderdag 25 mei 2006 01:25 schreef Scighera het volgende:
[..]
lol; je wil dan niet weten wat ik bij me heb bij de gemiddelde looptraining: (10+ mijl)
-kleding (korte tight + triathlontop + sokken)
-loopschoenen met snelsluiters
-visor cap
-iPod Shuffle + Sennheiser MX400
-hartslagmeter + GPS unit (Timex Speed & Distance)
-camelbag met 1 tot 2.5L water
-lege fuel belt met 1 of 2 100gr gelpacks en wat repen
bij kortere lopen laat ik meestal de camelbag en gelpacks thuis en loop ik gewoon met 5 flesjes in mijn fuelbelt (bi banatrainingen ligt het zooitje aan de kant)
you get used to iten onzinnig om zoveel water en voeding mee te slepen? ach, ik train elke dag 2 tot 4uur en het niet gebruiken van voldoende water en voeding is niet echt bevordelijk voor herstel te noemen
daarbij is het ook ideaal om het lichaam te laten wennen aan eten tijdens inspanning
jaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:12 schreef PekkeMan het volgende:
Nog mensen uit Groningen
Nee...quote:die de 4Mijl gaan lopen?![]()
Ja! Even mijn groningse vrienden porren maar waarschijnlijk wel!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:12 schreef PekkeMan het volgende:
Nog mensen uit Groningen die de 4Mijl gaan lopen?![]()
Dat is absoluut waar, het is heerlijk weer om te beginnen met lopen!quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:28 schreef Grumpey het volgende:
niets is een lachertje voor ons hoor, jij zet voor je lichaam net zo'n grote prestatie neer als dat wij voor ons lichaam doen!
Je treft het trouwens met de beginperiode waarin je begonnen bent, het wordt nu de komende week mooier weer en nog niet zo heel warm dus dat maakt het ideaal hardloopweerEn het mooiste van het hardlopen blijft de rust en de mogelijkheid om gewoon lekker na te denken.
Hou ons op de hoogte, wij zijn benieuwd!
De reden dat ik het vroeg was dat ik zelf eigenlijk geen idee heb wat ik van mezelf kan verwachten, loop namelijk pas ongeveer een maandje (daarvoor af en toe een keer, nu als het even kan 3x per week). Maar bedankt voor de reactie, nu heb ik iig een beetje een richtlijn. Ik zie dan vanzelf wel of die richtlijn redelijk isquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:28 schreef Grumpey het volgende:
En JedaiNait, je moet voor jezelf leuk een doel stellen, bereken wat voor snelheid per uur je nu haalt en probeer aan dan voor 17 september iets van 1 km/h harder te lopen en daar de tijd voor te berekenen. Het is een beetje natte vinger werk, maar ik zou zelf zoiets doen denk ik.
Hoe is dit verhaal trouwens afgelopen Scighera?quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:12 schreef Scighera het volgende:
diagnose zelf gesteld; vrijdagochtend afspraak met de huisarts voor verdere controle (eventueel ECG). voordeel is da tik 2 artsen in mijn MSN heb (goede vrienden), en je google hebt om symptonen op te zoeken.
ik stel meestal zelf de diagnose, arts bevestigt het vaak wel daarna, en geeft dan meestal een verder behandeladvies / doorverwijzing.
het kromme is gewoonik voel me nu hardstikke fit; nul speirpijn van die 27k looptraining van gisteren en bomvol energie. ik wil gewoon weer normaal trainen, maar je weet gewoon dat het niet verstandig is.
vanvond wordt er daarom ook alleen maar techniek(zwem) en rustige krachttraining gedaan.
als het een beetje meezit morgenavond de geplande bike-run training, maar dan qua volume gehalveerd (40-10k ipv 80-20k) op een rustige intensiteit
Baalde echt zo hard, maar ben nu blij dat ik gestopt was.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:24 schreef Liejannuh het volgende:
Wat jammer klapdeur!
Maar wel verstandig dat je niets hebt geforceerd! Uitstappen vraagt meer moed dan doorlopen.
Ik weet eigelijk wel zeker dat ik te weinig getraint heb, komt mede door een lelijke liesblessure, maar daar had ik vandaag geen last van gelukkig.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:41 schreef annoh het volgende:
ahhhh balen man.... Toch tekort aan training waarschijnlijk? lijkt me echt zo´n klotegevoel, om uitte moeten stappen. Maar je compleet stuk lopen is natuurlijk nog veel stommer.
Ik heb net weer eens 50 minuten gerend, en het ging echt als een zonnetje. Even 5 minuten ofzo last van mijn linker onderbeen maar dat trok snel weer weg. Ik ga op 17 september echt alleen voor het uitlopen want veel tempo krijg ik er nog niet in, mijn eerste doel wordt 1.45 uur aan een stuk lopen, en dat lijkt me uitdagend genoeg voor nu.
Whaaa die fiets!quote:Op maandag 5 juni 2006 00:18 schreef Scighera het volgende:
ik ooker zijn zoveel factoren; een korte afstand is makkelijker in te schatten dan een lange afstand
Mooie fiets zeg!quote:Op zondag 4 juni 2006 23:42 schreef Scighera het volgende:
maybe a bit off topic![]()
mijn metgezel voor oa de Ironman afstand in Almere eind augustus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik loop binnen omdat ik eerst buiten liep (straat en stoep), en dat was nog erger, toen moest ik al stoppen na misschien 300 meter. Het enige park bij mij in de buurt is niet open wanneer ik tijd heb om te gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:07 schreef BoNi het volgende:
Een antwoord op je vraag heb ik helaas niet, maar waarom loop je op een lopende band in de sportschool en niet buiten?
Volgens mij loop je vaak onnatuurlijker op een loopband en wil dit ook nog weleens blessures veroorzaken, maar dit kan ik zeker niet bewijzen met feiten.
Loop je weleens buiten en hoe zijn je enkels dan?
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:13 schreef Klapdeur het volgende:
Heb je wel fatsoenlijke hardloopschoenen? Ik bedoel daarmee natuurlijk niet afgetrapte nikes of puma's?
Wel even goed lezen hequote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:59 schreef Gio het volgende:
Ik doe van te voren een degelijke warming up of cardio training, en enkele stretch oefeningen. Mijn schoenen zijn Saucony's die zijn afgemeten in een speciaalzaak, dus dat lijkt mij wel goed te zitten.
Mede daardoor blijft het leuk, om jezelf te zien verbeteren! Mooie tijd ook Als je meeloopt in een wedstrijd kan je jezelf nog harder pushen, en zit misschien wel een 37er erin.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:32 schreef Grumpey het volgende:
Ok, Ultiem, wat een TOP dag
Heb mijn 1e 38er gelopen vandaag, sterker nog, ik heb gelijk 38:15 op 10 kilometer gelopen! Alles ging geweldig, het weer zat mee, ik kon leuk versnellen aan het eind en voelde me top. Liep enkele kilometers zelfs rond de 3:45, dus kan niet meer stuk!
wat een enorme sprong in een keer, van 39 laag naar 38 laag. In een keer kon ik wel dat lekkere hoge tempo vasthoudenNu weet ik het zeker, ik moet goede schoenen hebben, betere outfit en ik ga maar eens wedstrijden meelopen puur voor het maximale eruit te halen
Ben blij, nu eerst douchen
hehe; bij mij ontbreekt het aan loopsnelheid; trek 14+km/h nog steeds heel slecht; daarom ook de keus voor lange afstand triathlon :p. Ben op dat gebied zowel fysiek als mentaal een diesel ( ok, ik kan aardig hard fietsenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik mezelf vanavond ook niet meer![]()
Overigens doe ik jou al helemaal niet na, duurvermogen-held
Ik had precies het omgekeerde. Ik kwam om onduidelijke redenen maar niet vooruit, had allerlei pijntje enzo. Hoewel m'n tijd van 43 min niet enorm slecht is, voelde het allemaal erg kut aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:32 schreef Grumpey het volgende:
Ok, Ultiem, wat een TOP dag
Heb mijn 1e 38er gelopen vandaag, sterker nog, ik heb gelijk 38:15 op 10 kilometer gelopen! Alles ging geweldig, het weer zat mee, ik kon leuk versnellen aan het eind en voelde me top. Liep enkele kilometers zelfs rond de 3:45, dus kan niet meer stuk!
wat een enorme sprong in een keer, van 39 laag naar 38 laag. In een keer kon ik wel dat lekkere hoge tempo vasthoudenNu weet ik het zeker, ik moet goede schoenen hebben, betere outfit en ik ga maar eens wedstrijden meelopen puur voor het maximale eruit te halen
Ben blij, nu eerst douchen
Ik zal dat artikel graag lezen, want gezien jouw training neem ik aan dat je weet waar je het over hebt, maar op je gehele voet te landen voelt echt bijzonder onnatuurlijk en pijnlijk aanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:06 schreef Scighera het volgende:
@Gio
about the loopband; zie bovenstaand stukje.
het is vrij normaal (en effecient) om op bijna je gehele voet te landen. zal eens een artikel inscannen hierover. En ik zal toch adviseren om meer buiten te gaan lopen; op asfalt (niet de steop; die is vaak niet egaal)
verder is het denk ik raadzaam om het aan een sportfysio te vragen die wel een loopband heeft of anders een sportarts met de juiste faciliteiten. techniek analyseren; en nadat je het gevoel hebt gekregen laten kijken naar spierspanningen etc
Het is idd beter om op je hele voet te landen, dat heeft o. a. met je knieen te maken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:44 schreef Gio het volgende:
[..]
Ik zal dat artikel graag lezen, want gezien jouw training neem ik aan dat je weet waar je het over hebt, maar op je gehele voet te landen voelt echt bijzonder onnatuurlijk en pijnlijk aan
Maar het goede nieuws is dat ik er gisteravond achter kwam dat de sportschool waar ik train ook een fysio heeft, dus daar kan ik binnenkort eens mee gaan praten![]()
Alvast bedankt, alle informatie is welkom.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:58 schreef Scighera het volgende:
@Gio;
denk dat ik hem vanavond post; heb een techniekonderdeel in al mijn boeken staan en weet al welke het is, maar vind hem nog niet uitgebreid genoeg; ik zal hem iig posten. het is wel gericht op lange-afstand werk; dus een extra focus op rendement
En dat is dus helaas waar het na een paar minuten op uitloopt. 0,0 buiging, maar de gehele voet in 1 keer op de grond meppen met een redelijk volume.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:45 schreef Nooruna het volgende:
het is dus niet kablam, kablam, kablam enz... met enorme platvoeten![]()
en dat gaat ook niet weer vanzelf over als je spieren eenmaal warm en soepel zijn??quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:03 schreef Gio het volgende:
[..]
Alvast bedankt, alle informatie is welkom.
[..]
En dat is dus helaas waar het na een paar minuten op uitloopt. 0,0 buiging, maar de gehele voet in 1 keer op de grond meppen met een redelijk volume.
Ik doe mijn renschema momenteel altijd na cardio, wat zo'n 45 a 60 minuten fietsen is, dus ik denk dat de spieren dan wel warm en soepel zijn. Ik ga binnenkort wat rennen op de loopband met de fysio ernaast, en dan gaan we eens kijken waar het fout gaat. Ik rennen, zij een stoeltje ernaast en kijken maarquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:11 schreef Nooruna het volgende:
[..]
en dat gaat ook niet weer vanzelf over als je spieren eenmaal warm en soepel zijn??
Kun je niet op het moment dat dit begint enkel- en knieoefeningen doen (rondjes draaien met je enkels bijv., vraag om een goede uitleg voor oefeningen aan de fysiotherapeut) en wat rekken/strekken enz en dan weer gaan rennen en dat dan echt regelmatig, om de zoveel minuten?
Het wordt vanaf vandaag wel flink warm. Ik ga toch maar vroeg in de ochtend rennen ipv 's avonds.quote:
Ik slaap meestal van 24:00 tot 4:00, en ga daarna kranten bezorgen tot half7. Dan als ik thuiskom doe ik me hardloopschoenen aan en ren ik naar het nabijgelegen bos (100 meter) en ga daar uurtje rennen e.d (is speciaal parcours met klimrekken etc).quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:04 schreef annoh het volgende:
Hoe doen jullie dat met eten dan als je zo vroeg gaat lopen?
Om 5 uur iets eten dan weer pitten en dan om half 8 rennen ofzo? Ik moet echt doortrainen maar val compleet stil in dit weer.
Zondagochtend trainen is sowieso not donequote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:55 schreef annoh het volgende:
Ik was van plan morgenochtend vroeg te gaan lopen maar zit nu per ongeluk weer aan de wijn... hmmm...
Vanavond gelopen en had vandaag ook een hartslagmeter gekocht. Zat rond de 170 en ik liep in een rustig tempo. Wel 's avonds gelopen om iets over 9 uur.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:39 schreef Robocock het volgende:
Iemand met dit weer gelopen?
Hoeveel hoger is jullie hartslag met een vergelijkbaar rondje met wat koeler weer? Bij mij scheelt het toch 10 slagen per minuut. Ging ook vrij snel kapot eigenlijk![]()
Gisterochtend twee en een half uur gelopen. Ik heb het heel rustig aan gedaan in verband met de warmte. Hartslag was inderdaad aan de hoge kant, maar daar heb ik verder weinig last van gehad. Ik heb wel behoorlijk gedronken: vooraf een liter isotoon en tijdens het lopen een liter per uur.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:39 schreef Robocock het volgende:
Hoeveel hoger is jullie hartslag met een vergelijkbaar rondje met wat koeler weer? Bij mij scheelt het toch 10 slagen per minuut. Ging ook vrij snel kapot eigenlijk![]()
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:39 schreef Robocock het volgende:
Lekker weer. Om 7.30 uur gelopen en 10 km. in een redelijke 40.55.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:39 schreef Robocock het volgende:
geen Nederlandse elftal kijken??quote:Op zondag 11 juni 2006 11:19 schreef Scighera het volgende:
hartslag lag bij mij afgelopen vrijdag ca 5bpm hoger bij het lopen, fietsen op zaterdag idem., waarschijnlijk moet het lichaam nog wennen
vanmiddag rond 13.30 ga ik weer lopen; 16km en daarna gelijk door naar het zwembad denk ik voor een zwemtraining.. vandaag wordt er iig zonder shirt of top gelopen. Alleen een korte tight + cap
quote:Op zondag 11 juni 2006 11:19 schreef Scighera het volgende:
hartslag lag bij mij afgelopen vrijdag ca 5bpm hoger bij het lopen, fietsen op zaterdag idem., waarschijnlijk moet het lichaam nog wennen
vanmiddag rond 13.30 ga ik weer lopen; 16km en daarna gelijk door naar het zwembad denk ik voor een zwemtraining.. vandaag wordt er iig zonder shirt of top gelopen. Alleen een korte tight + cap
quote:Op zondag 11 juni 2006 22:55 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik heb vandaag de Kikarun gelopen. Was een leuk stukje! Was wel erg warm. Moest ook mijn maaginhoud lozen onderweg, het werd zwart voor m'n ogen, en ik kreeg pijn door een enorme blaar! En het ging bloeden! Maar toch uitgelopen..
ben wel benieuwd naar je prestatie dan nu, zeker met deze achtergrondinformatiequote:Op maandag 12 juni 2006 11:36 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik ren nooit fanatiek. Het was ook maar 10 km. Ik moest en zou het gewoon afmaken.
Precies een uur. Maar heb zeker een kwartier moeten lopen.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ben wel benieuwd naar je prestatie dan nu, zeker met deze achtergrondinformatie
Het is wel een goede motivatie om door te blijven rennen. Maargoed onder jou omstandigheden was het natuurlijk minder prettig.quote:Op maandag 12 juni 2006 23:39 schreef annoh het volgende:
Nou ik had vannochtend anders ongeveer een bijna dood ervaring. Ik was om half 7 opgestaan om om 7 uur 50 minuten te rennen maar na een minuut of 40 kreeg ik ENORME zijsteken (van die acute, heel raar) werd ik duizelig en werd het zelfs even zwart door mijn ogen. Ik moest dus nog 10 minuten rennen om thuis te komen en als ik zou gaan lopen zou ik vet moeten haasten om nog op tijd op school te komen maar zelfs 1 minuut rennen lukte niet meer.
Ik heb er de balen over in!
je lichaam niet gewend om sochtends (weinig eten, veel cortisol in lichaam, zoiets?) te hardlopen vermoed ik....Als je het vaker gaat doen dan went dat ook weer heel snel.quote:Op maandag 12 juni 2006 23:39 schreef annoh het volgende:
Nou ik had vannochtend anders ongeveer een bijna dood ervaring. Ik was om half 7 opgestaan om om 7 uur 50 minuten te rennen maar na een minuut of 40 kreeg ik ENORME zijsteken (van die acute, heel raar) werd ik duizelig en werd het zelfs even zwart door mijn ogen. Ik moest dus nog 10 minuten rennen om thuis te komen en als ik zou gaan lopen zou ik vet moeten haasten om nog op tijd op school te komen maar zelfs 1 minuut rennen lukte niet meer.
Ik heb er de balen over in!
Ja dan ga ik dat maar doen, maar dan de korte trainingen niet meer meer dan een half uur op het begin. Het is lekker op je lekker kapot te lopen maar echt lek voelt zooo beroerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
je lichaam niet gewend om sochtends (weinig eten, veel cortisol in lichaam, zoiets?) te hardlopen vermoed ik....Als je het vaker gaat doen dan went dat ook weer heel snel.
Veel handiger is een flessengordel. Je hebt ze met 1 grote fles, of met bijvoorbeeld 4 flesjes van 125ml elk, of 6 of zelfs 8 flesjes voor als je een liter mee wil nemen. Kleine flesjes vind ik handiger omdat het gewicht dan een beetje verdeeld wordt, maar dat is misschien een persoonlijke voorkeur. Meestal zit er ook nog een zakje op voor wat kleingeld en een sleutel oid.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:14 schreef Klapdeur het volgende:
Om het drinkprobleem op te lossen kan je ook een gaat boren in de dop van het flesje en dan daar een rietje doorheen doen.
Drinkt stukken makkelijker.
Ik ben het met je eens, maar maybe zijn er mensen die het geld er niet voor overhebben. Vandaar deze doe-het-zelf tipquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Veel handiger is een flessengordel. Je hebt ze met 1 grote fles, of met bijvoorbeeld 4 flesjes van 125ml elk, of 6 of zelfs 8 flesjes voor als je een liter mee wil nemen. Kleine flesjes vind ik handiger omdat het gewicht dan een beetje verdeeld wordt, maar dat is misschien een persoonlijke voorkeur. Meestal zit er ook nog een zakje op voor wat kleingeld en een sleutel oid.
Idd, en dan gaan ze vervolgens ongelijk wiebelen, borrelen, klotsen of weet ik veel, een soort waterorgeleffect...aarghhhh....dan nog liever zo'n camelbag.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:16 schreef annoh het volgende:
Ik vind het echt een verschrikking van die flesjes om mn middel.... Dat kruipt op en alles, bah.
Ik ook niet, maar die camelbak (dat heupding iig) merk je echt nauwlijks, en ik vind het persoonlijk 100 keer fijner dan een flesje in je hand houden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:30 schreef Nooruna het volgende:
<..>
Ik moet wel zeggen dat ik sowieso niet van dingen op of aan mijn lijf houdt tijdens het lopen.
Ik ben vandaag weer begonnen met de voorbereiding. Rondje van 4km, maar niet fijn gelopen vanwege het zware zandquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:51 schreef pfaf het volgende:
Zojuist 10k gelopen in de beste omstandigheden die er zijn ( voor mij), motregen, 18 graden, nagenoeg windstil. Heerlijk! Des te frustrerender dat het lopen tegenviel, al was de voorbereiding ook niet best met een halve zak chips en een paar glazen cola.
waar woon jij dat je 18graden had?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:51 schreef pfaf het volgende:
Zojuist 10k gelopen in de beste omstandigheden die er zijn ( voor mij), motregen, 18 graden, nagenoeg windstil. Heerlijk! Des te frustrerender dat het lopen tegenviel, al was de voorbereiding ook niet best met een halve zak chips en een paar glazen cola.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:58 schreef Scighera het volgende:
morgen eerste loop met nieuwe schoenen:) het grote nadeel van een kleine 4000km per jaar lopen, je moet 4x per jaar nieuwe schoenen inlopen![]()
[..]
waar woon jij dat je 18graden had?![]()
hier in twente was het 16 graden om 1700uur, gevoelstemperatuur 12-13graad -> achteraf te koud om in korte tight te fietsen
Ja heerlijk is datquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:04 schreef Svyatagor het volgende:
En als het een beetje motregent, vind ik dat ook ideaal. Rustig, het ruikt lekker buiten...![]()
ik werk ook met excel: screeny van m'n log:quote:Op zondag 18 juni 2006 12:27 schreef ErikN het volgende:
Hallo, ik loop zelf sinds 2 jaar en heb de gewoonte om een logboek bij te houden. Zijn er meer mensen die dit doen? En wat schrijven jullie dan allemaal in een logboek? Ik loop namelijk met ideeën om er een website voor te maken...
Zelf heb ik al een "privé website" met grafiekjes erop van hoe vaak en hoelang ik gelopen heb (ik meet geen afstand). Ik vraag me alleen af of meer mensen interesse hierin hebben, anders ga ik nml. ook geen website ervoor bouwen.
Goed idee om het weer erbij te vermelden. 283 kilometer is ook niet verkeerdquote:Op zondag 18 juni 2006 18:18 schreef Scighera het volgende:
[..]
ik werk ook met excel: screeny van m'n log:
mei: http://vafp.nl/pictures/almere3.jpg
juni http://vafp.nl/pictures/almere4.jpg (verder uitgebreid, gevoelcijfers erbij)
Dat werd ook gevraagd op de website of de mensen de lopers wilden nat spuiten vanwege het warme weerquote:Op zondag 18 juni 2006 21:41 schreef MeneerMuis het volgende:
Net terug uit Leiden (Halve marathon gelopen).
Het was echt verdomd warm dus ik heb besloten voor het uitlopen te gaan en niet voor een specifieke tijd. Uiteindelijk ben ik 454ste geworden van de 4000? met een tijd van 1.45.01 uur.
Ondanks het warme weer ben ik er zeker blij mee! Super gezellig sfeertje in Leiden, en inwoners die je water aanbieden en met tuinslangen je nat gingen maken.
Toppiej
HBO studie + parttime baan (14-20u/week als fitness instructeur )quote:Op maandag 19 juni 2006 07:06 schreef MeneerMuis het volgende:
Doe je nog wel wat anders dan sporten vraag ik me af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |