Haha, ok ok, zal me vanmiddag eens inschrijven als het niet samenvalt met vakantieplannen/stage.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:35 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Bij de halve marathon van Utrecht waren ook hazen aanwezig die 1.45 gingen lopen.
Grump gaat ook lopen![]()
Okquote:Op maandag 22 mei 2006 12:35 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Bij de halve marathon van Utrecht waren ook hazen aanwezig die 1.45 gingen lopen.
Ik merk zelf dat ik er altijd even in moet komen de eerste 2km, maar dat als ik eenmaal in de goede run-mode zit het sneller gaat.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, het stomme is, als ik mijn tussentijden bekijk ben ik over de 2e 5km altijd sneller dan over mijn 1e 5 km. Echt heel raar. Blijkbaar ga ik steeds harder lopen langzaam. Heb ook vaak een energiestoot ergens na 8km waarbij ik in 1x weer heel veel kan.
Is het niet zo dat je hart voldoende bloed rond moet pompen omdat jij aan het rennen bent, kan me voorstellen dat het zo zit en dat je hart na die 8 KM voldoende kan romdpompen waardoor jij je weer een stuk beter voelt.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Heb ook vaak een energiestoot ergens na 8km waarbij ik in 1x weer heel veel kan.
Dat heet nou een negatieve splitquote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, het stomme is, als ik mijn tussentijden bekijk ben ik over de 2e 5km altijd sneller dan over mijn 1e 5 km. Echt heel raar. Blijkbaar ga ik steeds harder lopen langzaam. Heb ook vaak een energiestoot ergens na 8km waarbij ik in 1x weer heel veel kan.
Maar hij doet het naar mijn idee niet express, waardoor zou dat komen dan? Door mijn geschetste voorbeeld?quote:
Die ben ik al tegengekomen, zijn alleen nogal prijzig (¤ 229,-) linkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef Grumpey het volgende:
ik wil graag iets wat afstand meet of iets dergelijks. Zit dat laatste ook op horloges? (dus sluit me aan bij de vraag van Black-Hole)
alsof je conditie van een dag niet roken zoveel beter word...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:14 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik loop mee en hoop een tijd van 38min te halen. Dat word dus weer vanaf vanavond geen sigaret meer aanraken
Ach zolang ik snelle tijden bereik en dat door gewoon een actief roker te zijn, ben ik niet van plan te stoppen. Gewoon 2 daagjes van te voren geen sigaret roken en ik ben optimaal aan het rennenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:47 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
alsof je conditie van een dag niet roken zoveel beter word...
kzal de tip om te stoppen maar achterwege laten![]()
![]()
pedometer? die zijn er al rond de 10/20 Euro.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef Grumpey het volgende:
ik wil graag iets wat afstand meet of iets dergelijks. Zit dat laatste ook op horloges? (dus sluit me aan bij de vraag van Black-Hole)
Moet je naar GPS horloges zoeken, geloof dat je voor 130,- al een aardig goede hebtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef Grumpey het volgende:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:01 schreef Grumpey het volgende:
Nooruna, waar zei je dat je je mp3 speler bewaard?![]()
![]()
![]()
ergens...
Ik heb ook nooit water bij me, sterker nog, ik moet mezelf dwingen wat te drinken als ik thuiskom want ik vergeet het soms gewoon![]()
![]()
Ik drink altijd wat meer vlak voordat ik weg ga, maar eigenlijk heb ik er nooit zo snel last van. Alleen vorige week met die warmte, lette ik er wel wat beter op.
maar een pedometer, is dat niet een stappenteller? Dat kan toch geen afstand bepalen? Die GPS-gevallen lijken meer in de buurt te komen. Dank jullie wel!
Zo'n pedometer kan ook afstand bepalen, als je uitrekent hoeveel cm 1 stap van jou is(dat gaat het gemakkelijkst door bijv. een paar meter te rennen en dan het aantal meters door je stappen te delen),vervolgens kun je dat meestal invoeren et voila pedometertje geeft dan (na een hoopgetik tijdens het hollen) het aantal km aan.![]()
lol; je wil dan niet weten wat ik bij me heb bij de gemiddelde looptraining: (10+ mijl)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:19 schreef Nooruna het volgende:
[..]
pedometer? die zijn er al rond de 10/20 Euro.
Persoonlijk, vind ik het hopeloze dingen, met name door het geklik bij elke stap, die ik maak(doet elke goedkope pedometer dat?)en meet ik mijn afstanden liever op een kaart op het internet.
Dit ziet er trouwens wel geinig uit, geen idee of het wat is, maar ik kwam het onlangs tegen:
mp3-speler met pedometer
ik moet toegeven dat ik me nogal snel erger aan extra dingen aan mijn lijf en ik heb ook nooit water bij enz, maar 2 euro tussen mijn schoenveters (vlak naast mijn horloge dat ook tussen mijn veters zit) voor als ik toch dorst krijg na een km of 10. Onder de 10km neem ik het liefste helemaal niks mee. Je wilt ook niet weten waar ik mijn mp3-speler bewaar .
Met deze knop:quote:
Met de 'Power Song activation' button.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:31 schreef Liejannuh het volgende:
Dit klinkt trouwens ook wel interessant:
http://www.apple.com/ipod/nike/
Klinkt toch meer voor mensen die wíllen sporten dan voor hardlopers.quote:the one song that always gets you through the home stretch.
Niet slecht, een WR met driekwart minuutquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:52 schreef reintje17 het volgende:
net ff 10 km gelopen in 25 minuten 30 sec
En op de 10 E.M. liep je in september nog 1:24:11 met op de 10km een tussentijd van 53:35 ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:52 schreef reintje17 het volgende:
net ff 10 km gelopen in 25 minuten 30 sec
Ik was ook nogal onder de indruk....quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:36 schreef reintje17 het volgende:
haha foutje sorry het was 5 km
was een beetje te enthousiast
Ik wil dat weleens zien rennenquote:Op donderdag 25 mei 2006 01:25 schreef Scighera het volgende:
[..]
lol; je wil dan niet weten wat ik bij me heb bij de gemiddelde looptraining: (10+ mijl)
-kleding (korte tight + triathlontop + sokken)
-loopschoenen met snelsluiters
-visor cap
-iPod Shuffle + Sennheiser MX400
-hartslagmeter + GPS unit (Timex Speed & Distance)
-camelbag met 1 tot 2.5L water
-lege fuel belt met 1 of 2 100gr gelpacks en wat repen
bij kortere lopen laat ik meestal de camelbag en gelpacks thuis en loop ik gewoon met 5 flesjes in mijn fuelbelt (bi banatrainingen ligt het zooitje aan de kant)
you get used to iten onzinnig om zoveel water en voeding mee te slepen? ach, ik train elke dag 2 tot 4uur en het niet gebruiken van voldoende water en voeding is niet echt bevordelijk voor herstel te noemen
daarbij is het ook ideaal om het lichaam te laten wennen aan eten tijdens inspanning
jaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:12 schreef PekkeMan het volgende:
Nog mensen uit Groningen
Nee...quote:die de 4Mijl gaan lopen?![]()
Ja! Even mijn groningse vrienden porren maar waarschijnlijk wel!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:12 schreef PekkeMan het volgende:
Nog mensen uit Groningen die de 4Mijl gaan lopen?![]()
Dat is absoluut waar, het is heerlijk weer om te beginnen met lopen!quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:28 schreef Grumpey het volgende:
niets is een lachertje voor ons hoor, jij zet voor je lichaam net zo'n grote prestatie neer als dat wij voor ons lichaam doen!
Je treft het trouwens met de beginperiode waarin je begonnen bent, het wordt nu de komende week mooier weer en nog niet zo heel warm dus dat maakt het ideaal hardloopweerEn het mooiste van het hardlopen blijft de rust en de mogelijkheid om gewoon lekker na te denken.
Hou ons op de hoogte, wij zijn benieuwd!
De reden dat ik het vroeg was dat ik zelf eigenlijk geen idee heb wat ik van mezelf kan verwachten, loop namelijk pas ongeveer een maandje (daarvoor af en toe een keer, nu als het even kan 3x per week). Maar bedankt voor de reactie, nu heb ik iig een beetje een richtlijn. Ik zie dan vanzelf wel of die richtlijn redelijk isquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:28 schreef Grumpey het volgende:
En JedaiNait, je moet voor jezelf leuk een doel stellen, bereken wat voor snelheid per uur je nu haalt en probeer aan dan voor 17 september iets van 1 km/h harder te lopen en daar de tijd voor te berekenen. Het is een beetje natte vinger werk, maar ik zou zelf zoiets doen denk ik.
Hoe is dit verhaal trouwens afgelopen Scighera?quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:12 schreef Scighera het volgende:
diagnose zelf gesteld; vrijdagochtend afspraak met de huisarts voor verdere controle (eventueel ECG). voordeel is da tik 2 artsen in mijn MSN heb (goede vrienden), en je google hebt om symptonen op te zoeken.
ik stel meestal zelf de diagnose, arts bevestigt het vaak wel daarna, en geeft dan meestal een verder behandeladvies / doorverwijzing.
het kromme is gewoonik voel me nu hardstikke fit; nul speirpijn van die 27k looptraining van gisteren en bomvol energie. ik wil gewoon weer normaal trainen, maar je weet gewoon dat het niet verstandig is.
vanvond wordt er daarom ook alleen maar techniek(zwem) en rustige krachttraining gedaan.
als het een beetje meezit morgenavond de geplande bike-run training, maar dan qua volume gehalveerd (40-10k ipv 80-20k) op een rustige intensiteit
Baalde echt zo hard, maar ben nu blij dat ik gestopt was.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:24 schreef Liejannuh het volgende:
Wat jammer klapdeur!
Maar wel verstandig dat je niets hebt geforceerd! Uitstappen vraagt meer moed dan doorlopen.
Ik weet eigelijk wel zeker dat ik te weinig getraint heb, komt mede door een lelijke liesblessure, maar daar had ik vandaag geen last van gelukkig.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:41 schreef annoh het volgende:
ahhhh balen man.... Toch tekort aan training waarschijnlijk? lijkt me echt zo´n klotegevoel, om uitte moeten stappen. Maar je compleet stuk lopen is natuurlijk nog veel stommer.
Ik heb net weer eens 50 minuten gerend, en het ging echt als een zonnetje. Even 5 minuten ofzo last van mijn linker onderbeen maar dat trok snel weer weg. Ik ga op 17 september echt alleen voor het uitlopen want veel tempo krijg ik er nog niet in, mijn eerste doel wordt 1.45 uur aan een stuk lopen, en dat lijkt me uitdagend genoeg voor nu.
Whaaa die fiets!quote:Op maandag 5 juni 2006 00:18 schreef Scighera het volgende:
ik ooker zijn zoveel factoren; een korte afstand is makkelijker in te schatten dan een lange afstand
Mooie fiets zeg!quote:Op zondag 4 juni 2006 23:42 schreef Scighera het volgende:
maybe a bit off topic![]()
mijn metgezel voor oa de Ironman afstand in Almere eind augustus:
[afbeelding]
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |